19:42 Attentie!Lieke en Huub zijn weer terug van het doktersbezoek. "Attentie op de set!", roept de Oldenzaler. Brian wil direct weten hoe het gegaan is. "We gaan dood", zegt Lieke droogjes. "Het is niet fijn als ze met zo'n ding in je…", begint Huub. "Oh? Net zei je nog wat anders!", pest Lieke hem. Maar Huub zal altijd baas boven baas blijven: "Hoe lang was je nou al over tijd?", vraagt hij op zijn beurt. Ach, de uitslag zal het ons leren!
19:59 "Wat een kutbrief!"Er ligt een brief op de mat voor Jaap. De Briellenaar pakt de brief, maakt hem open en leest. Hij is vijf minuten lang stil en blijft lezen. Voorkant, achterkant, en nog een keer. Hij schudt af en toe zijn hoofd, maar zegt nog niets. En dan komt eindelijk het hoge woord eruit: "F*cking t*ringlijders!", zegt hij. Met de brief wandelt hij naar kantoor waar ook Eric zit. Na een lange stitle vraagt Eric maar wat er is. Jaap zegt niets en geeft Eric de brief. "Wat een k*tbrief!", verzucht de Leidenaar uiteindelijk. En dan komt eindelijk de inhoud aan het licht: Jaap loopt studiepunten mis, omdat hij voor een groepsmodule te weinig gedaan zou hebben. "En dat terwijl ik gewoon evenredig heb gewerkt!", roept Jaap. "En dat komt alleen maar door dat t*ring-ego van die docent!" Tja Jaap, vervelend hè, mensen met een ego…
20:06 Jaap voelt zich voor het eerst geterroriseerd!Jaap blijft maar schelden vanwege de brief die hij heeft ontvangen van zijn opleiding. "F*cking t*ringlijers!", blijft Jaap maar roepen. Huub leest de brief ook eens. Hij kijkt moeilijk… "Als de docent twijfelt, dan mag hij al iemand individueel uitsluiten. De docent heeft het recht, net als het woord van de burger tegenover dat van de agent", legt Jaap uit. "Eric zegt dat ik moet wachten met iets in mijn log schrijven", zegt Jaap sip. "Ja, terror is leuk en aardig, maar dit gaat om je laatste module!", vindt Huub. "Ja, ik heb er f*cking drie maanden werk in gestoken!"roept Jaap uit. "Ik heb zitten werken… En die vent gelooft me gewoon niet!", roept Jaap verontwaardigd uit. "F*cking hard voor gevochten… Weet je? Ik weet nu, voor het eerst, hoe het is om zelf geterroriseerd te worden. Ik had echt tranen net! Wat een onrecht!", gaat Jaap door. Hij besluit in beroep te gaan. Is alles voor niks geweest?
Onmacht...Bron: Villa Vandaag, 29-05-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel