13:31 De 'Dennis-situatie'Als Palma is uitgeraasd bij Huub over Lieke, neemt de Oldenzaler het stokje over. Hij vindt dat de Hilversumse met de verkeerde intenties de Villa binnen is gekomen en haalt haar daarom volledig onderuit. Brian doet vrolijk mee. De arme Lieke probeert zich uit man en macht te verdedigen, maar de twee hongerige wolven laten hun prooi niet zomaar los. "Maakt toch niets uit wat ik zeg, dit is een 'Dennis-situatie'", snift Lieke die weet dat ze geen kans maakt. Oef! We weten allemaal hoe het met Dennis is afgelopen...
13:55 Hè, is er ergens ruzie?
De prinsesjes weten van niets!14:09 "Met Hedda"Lieke is zojuist weggelopen uit de discussie met Huub. Ze zegt 'm niet meer nodig te hebben. Dus dan belt Huub maar iemand die wel even met hem wil kletsen... "Met Hedda", klinkt er aan de andere kant van de lijn. "Ik moet veel aan je denken sinds zaterdag", geeft de Oldenzaler eerlijk toe. Hedda geeft ook toe ze weer veel aan hem denkt. "Wat denk je dan?", wil Huub weten. "Ja, nee, het lol maken met jou mis ik zo!", antwoordt zijn ex. "Er zijn maar weinig mensen met wie ik zoveel lol kan maken als met jou!", vervolgt ze. Maar Hedda weet niet wat ze met Huub aan moet. Helemaal niet als hij zegt dat hij nog gevoelens voor haar heeft. "Ik weet niet wat ik moet geloven", zegt ze. Maar dan zit de tijd er al bijna op. "Dag engeltje...", sluit Huub af. Hij zucht diep. "Wat een rommeltje...", mompelt hij...
14:45 Dieptegesprek in de ChillAls Palma afscheid van haar Miljonairs heeft genomen, gaat het gesprek in de Chill Room eerst verder over Lieke. Maar dan weet Amanda het onderwerp op de manier van spelen van Huub te krijgen. Amanda, Brian, Luc, Selène en Huub geven hun mening en visie over hoe het spel het beste te spelen is. "De hele Nederlandse politiek is gebaseerd op leugens. Er is niets mis met leugens", draagt Huub als argument aan. "Je bent toch gewoon een mens, je moet toch gewoon je echte emoties kunnen tonen", gaat Amanda tegen hem in. Die twee zullen het zelfs met kerst niet met elkaar eens zijn...
15:13 "Ze krijgt de bom!"Palma en Huub lieten niets heel van Lieke. Maar medelijden heeft Amanda niet met de blondine... "Als ze straks tegen mij praat, krijgt ze de bom van mij", sist ze. "Ze gaat zichzelf zó voorbij! Ik wil het juist zelf zo dicht bij mezelf houden." De afkeur druipt van Amanda's stem. "Van mij mag Lieke weg, en Huub ook", briest ze. Luc vindt dat Amanda mooi gesproken heeft. "Ik hoop voor je dat je wint", wenst hij haar toe. Wat een lieve woorden! Daar zou Huub nog iets van kunnen leren...
15:39 Tweede ronde!Huub neemt Lieke even apart. "Je moet eens horen hoe iedereen over je praat", begint hij. Lieke haalt onverschillig haar schouders op. "Ik hou nog steeds van je", fluistert Huub haar toe. De blondine geeft wederom aan dat ze niets meer met hem te maken wil hebben. "Dan gaat het drie dagen goed. Als ik weer één ding verkeerd doe ik jouw ogen, krijg ik de volle lading. En daar heb ik geen zin meer in!", snauwt Lieke terug. Daarmee trapt ze Huub keihard op zijn tenen. "Ik heb ook een maatbeker die vol kan zitten", reageert Huub zwaar geïrriteerd. "Dag Lieke!", blaft hij, en smijt vervolgens de deur met een harde klap dicht.
15:49 Poffertjes met alcoholDe Miljonairs worden naar buiten geroepen. Huub is zo vriendelijk om Lieke even op de hoogte te stellen, omdat zij de boodschap heeft gemist. "Ik kom niet!", snauwt ze een paar keer. Huub ontploft zowat. Maar in plaats van een fikse scheldpartij kiest hij ervoor zich bij de rest te voegen. Buiten staat een gezellige poffertjeskraam. "Jullie mogen er een beetje alcohol overheen", legt de poffertjesman uit. Selène en Amanda gillen van plezier. En Jaap eet zijn vingers bijna bij de poffertjes op, zo heerlijk vindt hij ze. En Lieke, die geniet van een potje patience op de computer. Ook gezellig.
16:06 Genoeg van de poffertjes?Lieke, Jaap en Huub beramen even een spoedvergadering in de Private Room. "Als het in januari niet goed komt, dan sta jij bij mij op één. En dan bedoel ik niet de populariteitspoll", doelt Huub openlijk op een exit voor Lieke. "Heb jij Jaap gedwongen een keuze tussen ons te maken?", vraagt Lieke aan Huub. "Ik heb hem gewoon uitgelegd hoe het zit", antwoordt Huub. "Deze situatie is onhoudbaar", concludeert Lieke. Tja, wat gaan we er aan doen?
16:22 Jingle bells!Nu Jaap en Huub weer zijn vertrokken, blijft Lieke alleen achter in de Private Room. Hoewel, alleen... Selène en Amanda komen Lieke even verblijden met een bezoek. "Hoe voelt het nou om geconfronteerd te worden met je eigen leugens?", vraagt Amanda, waarop Lieke stoïcijns voor zich uit blijft kijken. "Op een gegeven moment kotst iedereen je uit", gaat Amanda verder. Selène zet vervolgens 'Jingle bells' in en Amanda zingt vrolijk mee. Nou, prettig kerstfeest, Lieke!
16:25 Trots!Huub gaat intussen achter de draaitafel staan en draait de plaat van Jaap. Brian, Luc en uiteraard Jaap zitten op de bank en luisteren naar het resultaat. "Schitterend, Jaap. Maar het is wel vals", geeft Huub als commentaar. "Ik ben geroerd", lacht hij wanneer hij de plaat stil zet. Apetrots zit Jaap in zijn witte pak en neemt de 'complimenten' in ontvangst...
16:37 Lonny!"Ik hoop dat jullie een beetje Indonesisch lusten!", klinkt er opeens door de Villa. Niemand minder dan het culinaire wonder Lonny staat opeens in de woonkamer. "Niet te pikant, hoor!", reageert Amanda, die de kok herkent. "Nee, ik heb er rekening mee gehouden!", verzekert de chef. "Oh kijk, ze leeft nog!", roept Amanda snerend, wanneer ook Lieke kennis komt maken met Lonny. Ook de komst van de kok van de sfeer dus niet beïnvloeden...
16:54 Bezoek van oud X-factor kandidatenHet bezoek blijft zich maar aandienen vanavond. Na de komst van Lonny komt er weer een auto voorrijden. Twee ex-X-factor kandidaten betreden de Villa, het zijn Sasja en Eric. De twee komen optreden voor Miljonairs. "Kijken jullie ook naar het programma?", vraagt Huub geïnteresseerd. "Ja, zeker weten", antwoordt Sasja. "Soms kijkt ook mijn dochtertje mee", voegt ze eraan toe. Zal de zangeres vanavond op tijd thuis zijn om ook vanavond met haar dochtertje om 19.25 uur voor de buis gekluisterd te zitten?
17:06 Sasja komt los..."Weet je wat me fantastisch lijkt als jullie voor ons gaan zingen", vraagt de Oldenzaler uit het niets als de twee nog aan tafel zitten te kletsen. "Is goed", reageert Sasja direct en springt op. "Ik ben echt benieuwd", laat de Oldenzaler weten. Nu maar hopen dat alles goed voor onze blonde zangeres. "Mogen we meezingen?", wil Amanda graag weten. "Absoluut", antwoordt de blonde zangeres. Zou Amanda vanavond een duet gaan zingen met Sasja?
17:17 Lieke heeft het zwaarLieke heeft erg moeilijk als het zangduo een romantisch liedje ten gehore brengt. De Hilversumse pinkt op de bank een traantje weg. Huub ziet het gebeuren en kan het niet laten om zijn ex-vriendinnetje te steunen. Ook Sasja is lief voor Lieke en aait liefkozend over haar been. Hoe lang weet Lieke nog om te gaan met deze situatie?
17:38 Is Jaap geen engel?Na het duet van Eric en zijn vrouw gaat de zanger alleen nog even verder. De zanger zingt verschillende liedjes en de Miljonairs vermaken zich opperbest tijdens dit privéconcert. "Dit is een mooie om met Jaap te zingen", zegt de zanger. "Wat dan?", vraagt Jaap. "Angels", antwoordt Eric die vol spanning op de Briellenaar wacht. "Bah", reageert Jaap die languit op de bank hangt. Zou de grote Miljonair nog wel zijn eigen carnavalsnummer ten gehore bregen?
17:58 Lieke is een topwijf!Aan alles komt een eind dus ook aan het bezoek van Eric en Sasja. Het zangduo heeft erg genoten van hun optreden in De Gouden Kooi. "Geniet van het leven hier", wenst Eric de Miljonairs toe als hij op het punt van vertrekken staat. Als de Miljonairs met de zangers het bordes aflopen, attendeert de zangeres Huub nog even. "Dit is een topwijf!", zegt ze doelend op Lieke. Zou de Oldenzaler iets mee deze informatie doen?
18:04 "Ik vond haar echt mooi"Huub, Luc en Jaap evalueren in de Chill Room het optreden van het zangduo. Al evalueert Huub vooral Sasja. "Ik vond haar echt mooi", zegt hij met een grijns. De twee zijn het wel met eens maar reageren nauwelijks. "Ik hou daar wel van, van dat grote, dan heb je wat om vast te houden", gaat de Oldenzaler verder. Zou Huub hier handje vasthouden mee bedoelen?
18:22 Werk aan de winkelLieke, Huub en Jaap besluiten gedrieën de post door te lezen en Huub doet opvallend zijn best om toenadering tot Lieke te zoeken. "Ik wil het zelf even lezen", bitst Lieke wanneer Huub even over haar schouder meeleest. Even later geeft hij Lieke zelfs een kusje op haar schouder. "Niet doen, alsjeblieft", reageert de blondine zacht maar duidelijk. Huub trekt zich teleurgesteld weer terug. Er is nog een hoop werk te doen Huub, mocht je haar ooit nog terug willen...
18:48 SloffenjachtTerwijl Huub en Lieke in de Chill Room om elkaar heen blijven lopen, ligt de slaapkamer massaal voor Pampus. Luc ligt al enige tijd bewegingloos op bed en Selène geeft ook niet al te veel tekens van leven. De rust wordt verstoord door Amanda, die op jacht is naar pantoffels. "Ik heb sloffen nodig", roept ze. Het kost Selène moeite om deze stortvloed aan informatie te verwerken. Het duurt dan ook niet lang voordat Amanda de slaapkamer weer verlaat, op zoek naar een beetje beweging...
18:59 Lieke & Dimitri?Avondbutler Dimitri is inmiddels in de Villa aangekomen. "Leuk dat je er bent", verwelkomt Amanda hem. Na iedereen gedag te hebben gezegd gaat hij terug naar Lieke toe die in de Chill Room staat te draaien. Het is bekend dat er enige spanning is tussen de twee, maar zouden deze nu tot uiting kunnen komen nu het zo slecht gaat tussen Huub en Lieke? We zijn benieuwd!
19:08 Langte tafel!De maaltijd bereid door Lonny is inmiddels af en de tafel is keurig gedekt. Voor de gelegenheid is de lange tafel weer eens uit de kast getrokken en iedereen heeft zich chic aangekleed. Maar alle kaarsen zorgen kennelijk niet voor warmte. "Wat is het koud!", roept Amanda. Wie weet doet een gezellige sfeer vanavond wonderen?
19:36 Verdwaalde zwerver?Terwijl de Miljonairs genieten van hun avondmaal gaat buiten de poort open en het fontein springt aan. Er komt een man met een aangelopen. "Ik ben Mikey. Ik ben van de straat.", zegt hij, wanneer Dimitri de deur voor hem opent. "Hey stinky", groet Jaap de zwerver zijn hond. "Moet je hond niet even wat eten?", vraagt Lieke zich zorgzaam af. "Ja, als dat kan", antwoordt hij beleefd. Zou Mikey de komende dagen in De Gouden Kooi rondzwerven?
19:52 Diana wil aandacht!"Wat doe je als je ziek bent? Je kunt dan niet naar het ziekenhuis", wil Amanda weten. "Jawel, ik betaal gewoon voor mijn verzekeringen", legt Mikey uit, die in Rotterdam geboren blijkt te zijn en in Amsterdam zwerft. Het gesprek wordt onderbroken door hard geblaf van Diana, die hond van Mikey heeft meegenomen. "Bijt 'ie?", vraagt Brian. "Niet echt", luidt het onheilspellende antwoordt van haar baas. Dat belooft wat...
Bron: Villa Vandaag, 19-12-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel