Die kan ook wel in de OP nuquote:Op woensdag 26 december 2007 01:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat Dolf van Alfred j kwak eigenlijk Hitler is.
[ afbeelding ]
OMG....ROFLquote:Op zondag 30 december 2007 00:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Jaaaren later begreep ik pas met de dienstregeling bij de bushalte, dat met 'zon en feestdagen' zondagen en feestdagen bedoeld werd, en niet wat ik altijd dacht, de feestdagen en dagen dat het bijzonder zonnig was.
Omdat op zonnige dagen het veel minder erg is om op de bus te moeten wachten, waardoor de bus op die dagen minder ritjes per uur kan maken, natuurlijkquote:Op zondag 30 december 2007 01:13 schreef Drifter__ het volgende:
Waarom zou je dan een andere dienstregeling hebben...daar ook over nagedacht?
De 'A' lijkt in het logo op de 's' zoals je 'm waarschijnlijk op de basisschool leerde schrijvenquote:Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het FILA was en niet FILS (weet ook niet meer hoe ik daarbij kwam als kind).
Ja nouja toen was ik nog relatief jong en wist ik dat allemaal niet zo precies.quote:Op zondag 30 december 2007 01:13 schreef Drifter__ het volgende:
[..]
OMG....ROFL![]()
Waarom zou je dan een andere dienstregeling hebben...daar ook over nagedacht?
lees de OP eens zou ik zeggenquote:Op zondag 30 december 2007 16:22 schreef Monotomo het volgende:
Dat voor pakweg '70 niet alles zwart/wit was.
quote:Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het FILA was en niet FILS (weet ook niet meer hoe ik daarbij kwam als kind).
wtfquote:Op woensdag 26 december 2007 16:58 schreef Batsnek het volgende:
Ik snapte nooit hoe een geboorte in elkaar stak. Ik was er namelijk stellig van overtuigd dat de navelstreng de ene navel in ging en de andere uit. Waarom heb je anders beide een navelstreng?
Ik zat dus in m'n hoofd hele constructies te bedenken hoe de navelstreng dan door de buik van de moeder heen ging als het kind geboren werd, of dat kinderen eigenlijk uit je navel komen.
Nou ja, echt te dom voor worden, maar je bent kind, dan mag dat nog
Doordat alles uit die tijd je in die kleuren gebracht word zou je het bijna gaan denken ja..quote:Op zondag 30 december 2007 16:22 schreef Monotomo het volgende:
Dat voor pakweg '70 niet alles zwart/wit was.
quote:Op maandag 31 december 2007 13:12 schreef unlimited het volgende:
ik kwam er gisteren pas achter dat Sjakie van flodder Joep van het Hek is..
Overigens, heb je toevallig zeker net de Oudejaarsconferance van YvtH van '95 gezien, ofzo?quote:Op maandag 31 december 2007 13:12 schreef unlimited het volgende:
quote:Op maandag 31 december 2007 13:12 schreef unlimited het volgende:
Hoe kom je daar nu bij?quote:Op maandag 31 december 2007 13:12 schreef unlimited het volgende:
quote:Jacques "Sjakie" van Kooten
De rol van Sjakie wordt in alle drie de films en in de tv-serie vertolkt door Lou Landré.
klik, cool he? en SunChaser had 'em geinterviewd.quote:Op maandag 31 december 2007 13:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik kwam er net achter dat coole piet van die club van sinterklaas liedjes dezelfde gast is als die ooit belspelletjes presenteerde.
Bedankt!quote:
Daar had ik nog nooit aan gedacht.quote:Op maandag 31 december 2007 13:23 schreef miss_sly het volgende:
Dat van Tatort....daar kom ik nu via de OP pas achter
Zo heb ik dat met het merk Asics.. ik dacht altijd "basics" of "dasics" ofzo. Vond het al zo'n vreemde naam!quote:Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, ik dacht dat he Oasics waren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:26 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Zo heb ik dat met het merk Asics.. ik dacht altijd "basics" of "dasics" ofzo. Vond het al zo'n vreemde naam!
Totdat ik in de reclame hoorde dat het gewoon Asics zijn
Zie maar:
[ afbeelding ]
Ik ook.quote:
Nee hoor, haring zwemt gewoon zuur in de zee rond.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:35 schreef bonzai-bart het volgende:
Vorige week aten we zuurkool, en toen kwam ik erachter dat:
zuurkool eigenlijk witte kool is maar zuur 'wordt gemaakt' en dat dit hetzelfde is voor zure en zoute haring!
Ik had het ook ff gecheckt, om te kijken of ze me niet voor de gek houden maar het is volgens wiki echt zo:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee hoor, haring zwemt gewoon zuur in de zee rond.
Verkapt ik-wil-ook-in-dit-topic-posten-dus-ik-verzin-snel-even-iets-post.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:32 schreef Lovechild het volgende:
Dat wanneer een muzikant in een band een solo speelt, het niet persé zo is dat de rest dan stopt met muziek maken.
Waarschijnlijk omdat die 's' op de 'aanelkaarschrijf-s' lijkt.quote:Op zondag 30 december 2007 01:20 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Dat distortion en overdrive niet hetzelfde is al klinkt het hetzelfde (ongeveer dan)
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:10 schreef Isegrim het volgende:
Dat het liedje van Normaal geen 'hoerentaart' heet maar 'oerend hard'.
hier moest ik wel even heel hard om lachen .. hele beste..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:10 schreef Isegrim het volgende:
Daar kom ik nu pas achter.quote:
Nog nooit geweten.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:57 schreef -skippybal- het volgende:
Dat je maar één keer per dag bij een vreemde bank kan pinnen.
Sta je daar midden in de nachgt met de ABN te bellen om te vragen waarom ze geen geld geven
Ik weet niet of het overal zo is, maar bij de Pestbank iig welquote:
Ooh, maar ik pin ook niet zo vaak.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik weet niet of het overal zo is, maar bij de Pestbank iig wel
Kwam ik achter toen ik bier wou kopen in Den Bosch na Iron Maidenquote:Op zaterdag 5 januari 2008 14:13 schreef Tegan het volgende:
Het is overal zo.
altijd op de bank?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:32 schreef DANILXL het volgende:
Ik zit al 13 jaar op voetbal, maar ik kwam er vorige week achter dat je met een ingooi niet buitenspel kunt staan
Hahaha dat is wel ergquote:Op zaterdag 5 januari 2008 15:32 schreef DANILXL het volgende:
Ik zit al 13 jaar op voetbal, maar ik kwam er vorige week achter dat je met een ingooi niet buitenspel kunt staan
Dat van die trein wist ik ook nietquote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:44 schreef Lush het volgende:
* Dat je daadwerkelijk moet werken voor het geld dat er op je pinpas staat;
* Dat Den Bosch en 's Hertogenbos hetzelfde is;
* Dat je een cd niet kaarsrecht in de cd speler hoeft te leggen als je wilt dat hij bij het eerste nummer begint;
* Dat een trein niet tankt..
Heb je wel eens naar de bovenkant van een trein gekeken?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:30 schreef Maikuuul het volgende:
Dat van die trein wist ik ook niet
Maar waar rijdt een trein op dan ?
Ja, zit meestal helemaal onder de duivenstrontquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar de bovenkant van een trein gekeken?
Uhm....want???quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:25 schreef Monotomo het volgende:
[..]
Verkapt ik-wil-ook-in-dit-topic-posten-dus-ik-verzin-snel-even-iets-post.
quote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:45 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Ja, zit meestal helemaal onder de duivenstront
Die is geweldig!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:10 schreef Isegrim het volgende:
Briek.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:57 schreef zomgmoz het volgende:
Dat dat logo van de gouden gids een hand was..
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat het een briek mannetje was
Moest je nou ook lachen toen Youp die grap maakte?quote:Op maandag 31 december 2007 13:12 schreef unlimited het volgende:
Hehe, die's gaaf, had het zelf nooit zo gezien. Je had toen toch ook zo'n reclame waarin die vingers 'bladerden' door de gids?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:57 schreef zomgmoz het volgende:
[ afbeelding ]
Je hart zit niet links, het zit in het midden. Het linker ventrikel, wat het bloed door je lichaam pompt, steekt iets uit naar links. Dat is ook het deel wat je voelt 'kloppen', waardoor veel mensen denken dat je hart links zit.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:32 schreef Mhjoezick het volgende:
- Dat je hart links zit
Wat is briek?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:57 schreef zomgmoz het volgende:
[ afbeelding ]
Welke taal dan? Ik heb de nieuwe Quest nog niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:46 schreef Djeez het volgende:
Na het lezen van de nieuwe Quest er pas achter gekomen dat in Iran het Arabisch niet de hoofdtaal is, en dat Israël toch echt in Azië ligt.
Zeggen ze het in Groningen niet ook?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:46 schreef Isegrim het volgende:
Briek is een Fries woord. Het betekent zoiets als 'krakkemikkig', 'mislukt'.
Niet in de Quest, maar wel via Wikipedia gevonden: Perzischquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:47 schreef Tegan het volgende:
[..]
Welke taal dan? Ik heb de nieuwe Quest nog niet.
Betekent zoiets als 'vreemd/raar'. Woon idd in Friesland, maar ben zelf niet Fries.quote:
Is dat hetzelfde als Farsi?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:55 schreef Djeez het volgende:
[..]
Niet in de Quest, maar wel via Wikipedia gevonden: Perzisch
hee!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:26 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Zo heb ik dat met het merk Asics.. ik dacht altijd "basics" of "dasics" ofzo. Vond het al zo'n vreemde naam!
Zie maar:
[ afbeelding ]
quote:
Bij mij zit hij iets naar rechts,quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:40 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Je hart zit niet links, het zit in het midden. Het linker ventrikel, wat het bloed door je lichaam pompt, steekt iets uit naar links. Dat is ook het deel wat je voelt 'kloppen', waardoor veel mensen denken dat je hart links zit.
Net even gewiki'd, vreemde conditiequote:Op zaterdag 19 januari 2008 19:01 schreef Fosfolipide het volgende:
[..]
Bij mij zit hij iets naar rechts,![]()
Situs inversus
sodomiet betekend ook homofiel, dus het verband dat homosexuelen zachtaardig zijn is daarmee ook weer logisch,quote:Op woensdag 2 januari 2008 15:52 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Daar had ik nog nooit aan gedacht.
Net als de geuzennaam "mietje" wat een afkorting is van Sodomiet (weer afkomstig van de volgens de bijbel zondige stad Sodom).
Maar dat is niet echt een ding dat ik jaren later pas begreep, meer iets waar ik nooit eerder bij stilgestaan heb.
Ik dacht vroeger altijd dat het Oasics wasquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:26 schreef Zweefvliegje het volgende:
quote:Op zondag 20 januari 2008 12:15 schreef -Marlii- het volgende:
Ik vertelde mn moeder van dit topicEn toen vertelde ze ook zo'n leuke anekdote
Mn moeder heeft nooit gesnapt wat er nu gezongen werd in 'Altijd is Kortjakje ziek.' Het eerste gedeelte gaat nog wel, totdat je bij de zin komt 'Met zijn boek vol zilverwerk.' Hier in de achterhoek is boek het woord voor buik. Ze dacht dus altijd dat hij zijn buik vol zilverwerk had en daar zo ziek van wasTranen gelachen gisteravond
![]()
En daar kwam ze dus achter toen zn dat liedje ook een keer voor mn zusje zong toen die nog klein was
Maar Kortjakje is toch een meisje dat de hoer uithangt?quote:Op zondag 20 januari 2008 12:15 schreef -Marlii- het volgende:
Ik vertelde mn moeder van dit topicEn toen vertelde ze ook zo'n leuke anekdote
Mn moeder heeft nooit gesnapt wat er nu gezongen werd in 'Altijd is Kortjakje ziek.' Het eerste gedeelte gaat nog wel, totdat je bij de zin komt 'Met zijn boek vol zilverwerk.' Hier in de achterhoek is boek het woord voor buik. Ze dacht dus altijd dat hij zijn buik vol zilverwerk had en daar zo ziek van wasTranen gelachen gisteravond
![]()
En daar kwam ze dus achter toen zn dat liedje ook een keer voor mn zusje zong toen die nog klein was
jij hebt ook de wiki zitten lezenquote:Op zondag 20 januari 2008 12:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar Kortjakje is toch een meisje dat de hoer uithangt?
Wehehequote:Op zondag 20 januari 2008 19:29 schreef Faxie het volgende:
Als je gulp openstaat dan zeggen mensen wel eens: 'Pas op, straks vliegt ie weg'
Ik dacht vroeger dat ze het over die ritssluiting hadden...
Geen idee, maar het valt me wel op dat orthodoxe joden op foto's heel vaak een bril dragen.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:38 schreef Koenholio het volgende:
Ow, en ik weet nog altijd niet waar "Brillenjood" op slaat.
Dragen Joden vaker brillen ofzo?![]()
"Wat was de tekst ook alweer? Even spieken... ah ja... Waar komen jullie toch vandaan?"quote:Op zondag 20 januari 2008 21:02 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Die daar rechtsonderaan lijkt trouwens net Vader Abraham, haha....
Gelukkig wel, dat ding hier hoef je niet te duwen ofzo hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:44 schreef Lush het volgende:
* Dat je daadwerkelijk moet werken voor het geld dat er op je pinpas staat;
* Dat Den Bosch en 's Hertogenbos hetzelfde is;
* Dat je een cd niet kaarsrecht in de cd speler hoeft te leggen als je wilt dat hij bij het eerste nummer begint;
* Dat een trein niet tankt..
Ik hoorde toevallig vorige maand ergens dat het dode hond betekendequote:Op zondag 20 januari 2008 16:44 schreef Murphy22x het volgende:
Dat het scheldwoord kreng ook daadwerkelijk een betekenis heeft.... Rottend dood dier in het water.....
Hij bedoelt die treinen die op electriciteit rijden. Weer andere treinen rijden wel op brandstof.quote:Op zondag 20 januari 2008 23:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Gelukkig wel, dat ding hier hoef je niet te duwen ofzo hoor
Vroeger mochten joden maar zeer weinig beroepen uitoefenen. Eén van de beroepen die ze niet verboden was, was lenzenslijper. Waarom ze dat dan weer wel mochten, is me ontschoten.quote:Op zondag 20 januari 2008 20:38 schreef Koenholio het volgende:
Ow, en ik weet nog altijd niet waar "Brillenjood" op slaat.
Dragen Joden vaker brillen ofzo?![]()
quote:Vroeger werkten veel Joden in de diamantindustrie. Hier was goed zicht vereist, hetgeen tot gevolg had dat in deze tak van de industrie meer brildragers waren dan gemiddeld. Inmiddels worden voor scherp zicht microscoop gebruikt.
Nou ja, zo zonder spatie denk je ook wel snel ergens anders aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:40 schreef Tanja-01 het volgende:
Ik had er nooit over nagedacht dat mijn volleybalteam 'befair', wees eerlijk betekende, viel me pas op toen iemand anders er ook net achter kwam.
Ik moest er een paar keer naar kijken voor ik wist wat je bedoelde.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 20:37 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nou ja, zo zonder spatie denk je ook wel snel ergens anders aan.
Aha, dat verklaart een hoop inderdaad!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:07 schreef _Arual_ het volgende:
Vroeger mochten joden maar zeer weinig beroepen uitoefenen. Eén van de beroepen die ze niet verboden was, was lenzenslijper. Waarom ze dat dan weer wel mochten, is me ontschoten.
Op internet kwam ik ook nog een andere verklaring tegen:
[..]
Ah, nu je het zegtquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat 3rd rock from the sun slaat op de planeet Aarde, de derde planeet vanaf de zon gezien
???quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:59 schreef Lente_ninja het volgende:
Dat als een vriendinnetje iets raars zegt, giegelt en dan (wanneer ik niet lach) zegt dat ik moet 'doordenken', dit niet betekent dat ik mijn ogen stijf dicht moet knijpen terwijl ik telepatisch mijn gedachten aan de rest van de klas probeer te versturen
watvoor broelken draag je wel nietquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:48 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het symbool voor snelweg geen broek is, maar een snelweg met twee afgescheiden banen die naar een verdwijnpunt loopt, met een viaduct eroverheen.
Mijn jeugdsentiment wat doe je!quote:Op woensdag 26 december 2007 01:39 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Dat Dolf van Alfred j kwak eigenlijk Hitler is.
[afbeelding]
En jij wist wat een poulier was?quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:54 schreef mcDavid het volgende:
Oh en dat kibbeling (klinkt als: kip) bij de visboer ligt in plaats van de poulier. Dat snap je toch ook niet?
daar hebben ze ooit een grapje over gemaakt bij greys anatomy of house ofzo geloof ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
Dat vrouwen poepen tijdens de bevalling. Hoorde het ergens een paar dagen geleden, opzich klinkt het wel logisch, maar ik had er nooit bij nagedacht.
Dude, gefeliciteerd, jij hebt mijn gedachte over de bevalling van een kind zojuist nog net iets ranziger gemaaktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
Dat vrouwen poepen tijdens de bevalling. Hoorde het ergens een paar dagen geleden, opzich klinkt het wel logisch, maar ik had er nooit bij nagedacht.
Volgens mij zag ik het toen in een aflevering van scrubs.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:29 schreef Jackass_ het volgende:
[..]
daar hebben ze ooit een grapje over gemaakt bij greys anatomy of house ofzo geloof ik.
Had er daarvoor ook nooit bij nagedacht
You got to be kidding mequote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
Wie heeft jou dat nou weer wijsgemaaktquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
Boh, dan denk je ff één seconde dat je vrouw een neger aan het baren isquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
En plassen (darmen worden volledig platgelegd, daarom duurt het soms een paar dagen voordat er weer gepoept kan wordenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:47 schreef Sapstengel het volgende:
Ja inderdaad, dat dacht mn moeder dusquote:Op zondag 20 januari 2008 12:19 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
![]()
Nou snap ik ook niet wat een boek vol zilverwerk dan betekent. Heeft ie het zilveren bestek in een boek gestopt?
Ik zie niet echt wat dat met dialect te maken heeft..?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:27 schreef -Marlii- het volgende:
[..]
Ja inderdaad, dat dacht mn moeder dus
grappig, dat je door een dialect een liedje heel anders interpreteert
Ow.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 09:55 schreef Het_Biertje het volgende:
Dat augie ( die hond met 5 tennisballen in de bek) NIEt de hond van Biancavia is
Stoere hondquote:
Lol, ik dacht ook dat het jou hond wasquote:
Haha, ja!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:26 schreef Blauwjongetje het volgende:
dat niet iedereen met een stoppelbaard een dief was
OH MAH GAWD!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef Eva4Evah het volgende:
Dat Mein Kampf niet Mijn Kamp betekent maar Mijn Gevecht
Ik verstond vroeger altijd: kippenring.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:54 schreef mcDavid het volgende:
Oh en dat kibbeling (klinkt als: kip) bij de visboer ligt in plaats van de poulier. Dat snap je toch ook niet?
Dude, mijn koffiequote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:12 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Boh, dan denk je ff één seconde dat je vrouw een neger aan het baren is![]()
![]()
bijna boos aan het worden etc, blijkt het gewoon een grote drol te zijn
Wat was het daarvoor dan volgens haar?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:10 schreef Enfermera het volgende:
Ook een leuke; mijn moeder kwam er iets van een paar maanden geleden achter dat Mickey Mouse een muis was. xD Echt geweldig.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef Eva4Evah het volgende:
Ja, dat vraag ik me dus ook af. XD Blijkbaar dacht ze niet na als ze die naam hoorde/zag, en dan denk je er ook niet bij na natuurlijkquote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:01 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Wat was het daarvoor dan volgens haar?
Die titel is een variant op een nummer van Jimi Hendrix: 'Third stone from the sun' (en ook daar gaat het om de Aarde). Zo leer je nog eens iets.quote:Op woensdag 23 januari 2008 16:05 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat 3rd rock from the sun slaat op de planeet Aarde, de derde planeet vanaf de zon gezien
Dat Almelo niet in de buurt van Alkmaar en Almere ligt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Dat Venlo niet in de buurt van Almelo en Hengelo ligt
En nog iets om te leren: De namen van alle planeten schrijf je met een hoofdletter (Jupiter, Mars), maar aarde is met een kleine letter.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:20 schreef SigmundFreud het volgende:
[..]
Die titel is een variant op een nummer van Jimi Hendrix: 'Third stone from the sun' (en ook daar gaat het om de Aarde). Zo leer je nog eens iets.
..Hoewel dat wel het onherroepelijke effect is en ik het daarom al pertinent niet op mijn patat wil hebben. (gatver, slappe patat!)quote:Op zondag 27 januari 2008 13:40 schreef Koentje3 het volgende:
Dat [..] appelmoes niet was om het warme eter kouder te maken; [..]
Mjah zo heb ik er ook wel een hele lijst. Van de meeste plaatsen weet ik wel waar ze liggen, maar ik dacht tot een jaar geleden altijd dat Dordrecht in Groningen lag. Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat Hoogeveen niet vlakbij Amsterdam ligt, maar in Overijssel. En van Coevorden dacht ik tot een paar weken geleden altijd dat het bij Rotterdam in de buurt lag. En zo kan ik nog wel even doorgaanquote:Op zondag 27 januari 2008 12:41 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dat Almelo niet in de buurt van Alkmaar en Almere ligt.
Warm.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah zo heb ik er ook wel een hele lijst. Van de meeste plaatsen weet ik wel waar ze liggen, maar ik dacht tot een jaar geleden altijd dat Dordrecht in Groningen lag. Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat Hoogeveen niet vlakbij Amsterdam ligt, maar in Overijssel. En van Coevorden dacht ik tot een paar weken geleden altijd dat het bij Rotterdam in de buurt lag. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat Hoogeveen niet vlakbij Amsterdam ligt, maar in Overijssel.
quote:
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mjah zo heb ik er ook wel een hele lijst. Van de meeste plaatsen weet ik wel waar ze liggen, maar ik dacht tot een jaar geleden altijd dat Dordrecht in Groningen lag. Ik kwam er ongeveer een maand geleden achter dat Hoogeveen niet vlakbij Amsterdam ligt, maar in Overijssel. En van Coevorden dacht ik tot een paar weken geleden altijd dat het bij Rotterdam in de buurt lag. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:30 schreef Mr.Zed het volgende:
Dat Gargamel (die van de smurfen) geen kankermel heet.
In Rotterdam klinkt dat net als kankermuil... in onze (mijn broertje en ik) ogen een logische naam voor een slechterik.
Wij liepen dan op straat smurfen te spelen en riepen "kankermel dit" en "kankermel dat"...
Zo kwam ik bij het boeken van een ticket er achter dat Istanbul niet de hoofdstad van Turkije is, maar Ankara.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:46 schreef Djeez het volgende:
Na het lezen van de nieuwe Quest er pas achter gekomen dat in Iran het Arabisch niet de hoofdtaal is, en dat Israël toch echt in Azië ligt.
Dat is het ook. Er zit alleen wel een hoornvlies voor.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:51 schreef Mr.Zed het volgende:
Ik ben er jaaaren van overtuigd geweest dat dat zwart van je oog een gaatje was en dat je daar dus best iets in kon stoppen, mits je het voor elkaar kon krijgen om je oog niet weg te daaien of te knipperen.
Ben blij dat ik nooit het lef heb gehad om de test echt door te zetten...
Ik weet niet meer wat ik er vroeger in zag, maar idd ook iets totaal anders.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:48 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[ afbeelding ]
Dat het symbool voor snelweg geen broek is, maar een snelweg met twee afgescheiden banen die naar een verdwijnpunt loopt, met een viaduct eroverheen.
Haha inderdaad! Eentje voor eten en eentje voor drinkenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:45 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht altijd dat ik twee keelgaten had
Dat schoot me in het verkeerde keelgat.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Haha inderdaad! Eentje voor eten en eentje voor drinken [afbeelding]
Zo dacht ik altijd dat Wokkels zo genoemd waren als eerbetoon aan de astronaut Wubbo Okkels, nooit aan gedacht dat de zoutjes er al waren voordat die de ruimte in gingquote:Op maandag 28 januari 2008 11:29 schreef ForumGek het volgende:
Dat Hamka's de naam is voor wat er in zit "Ham en Kaas". Ik vond het gewoon een toffe naam altijd, hamka's !
Dat was niet zo lang geleden trouwen!
quote:Op zondag 27 januari 2008 23:30 schreef Mr.Zed het volgende:
In Rotterdam klinkt dat net als kankermuil... in onze (mijn broertje en ik) ogen een logische naam voor een slechterik.
Wij liepen dan op straat smurfen te spelen en riepen "kankermel dit" en "kankermel dat"...
Heb liedje gedownload. En ik versta toch echt Hoerrentaart...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:27 schreef Isegrim het volgende:
Hmja.Mijn meester op de basisschool was fan van Normaal. Hij speelde gitaar en zong soms liedjes van Normaal voor ons. Ik vond het maar raar dat hij een liedje over hoerentaart zong, het leek me niet gepast. Maar omdat het zo raar was, durfde ik hem er ook niet op aan te spreken.
quote:Op maandag 18 februari 2008 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
dat Q8 uitgesproken gewoon Kuwait is, en niet Q-acht
[ afbeelding ]
Dat wist ik ook nietquote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:39 schreef pulletje het volgende:
Bij mij heeft het heel lang geduurd, voordat ik wist dat Smurfin een creatie is van Gargamel.. Mijn wereld stortte in..
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 15:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
Dat wist ik ook niet
Hoe zit dat dan?
van wikiquote:Ze werd in het derde smurfenalbum De smurfin geboetseerd en tot leven gewekt door de boze (smurfenhatende) tovenaar Gargamel om voor twist in de harten van de smurfen te zorgen, er vanuit gaande dat alle smurfen op haar verliefd zouden worden. Echter, ze was te lelijk (gescheurde jurk, grote neus, vettig zwart haar...), irritant en te dom om het in Keulen te horen donderen.
Grote Smurf nam het op voor de verstoten halfsmurfin, die trouwens zelfs geen smurfs praat (als product van Gargamel) en gaf haar een uitgekiende makeover naar de gepatenteerde 'geblondeerde nimfenlook', met een zijden jurkje, fijne pumps op hoge hakken en een verfijnd neusje. Plots hielden alle smurfen van haar, behalve Moppersmurf natuurlijk (zegt hij!).
De eerste vijftien albums woont de smurfin nog op een onbekende plek buiten het smurfendorp, maar ze komt vaker en vaker op bezoek tot ze er een eigen, roze paddenstoelenhuisje betrekt, met een bloemenperkje en een hoop wasdraad voor de luiers van babysmurf, van wie ze de verzorging op zich heeft genomen. Tot heden is ze vrijgezel, hoewel ze vaak oppert te willen trouwen
Hoehoe hoehoerentaartquote:Op maandag 18 februari 2008 23:49 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Heb liedje gedownload. En ik versta toch echt Hoerrentaart...
Ha, mijn leermoment van vandaagquote:Op maandag 18 februari 2008 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
dat Q8 uitgesproken gewoon Kuwait is
Goh je hebt de kassabon bestudeerdquote:Op maandag 18 februari 2008 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[ afbeelding ]
dat wist ik dan weer wel!quote:
Eigenlijk niet, het was dat ik ergens verdwaald was en opeens het licht zagquote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Goh je hebt de kassabon bestudeerd
Denk niet dat iemand het ook echt uitspreekt als kuwait.. misschien op zn engels ofzo, maar nog steeds q 8
Haha, goed bezigquote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:18 schreef Isegrim het volgende:
Dat had ik dus met het rugtassenmerk sur:5al. Ik vroeg me altijd af, "Waar slaat dat nou op, 'sur vijf al'?". Hmja, survival dus.
Ik heb (bijna?) alle afleveringen van de smurfen gezien.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:42 schreef Muck het volgende:
[..]
dat wist ik dan weer wel!
wij hadden namelijk het stripboek thuis waar dat in stond
Ik heb nog een trauma overgehouden aan beschuit met muisjesquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:53 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Ha, mijn leermoment van vandaag![]()
Wij aten thuis 'kaas zonder pitjes' en 'kaas met pitjes'. Op de kleuterschool bleek een meisje volgens de juf 'konijnenkaas' op brood mee te hebben... dat vond ik best stom en raar en zielig voor 't beestje
+1 herkenbaarquote:Op woensdag 20 februari 2008 08:27 schreef Isegrim het volgende:
Muisjes is nog tot daaraantoe. Gestámpte muisjes, dat was zielig.Mijn vader vertelde me altijd dat er een fabriek was waar ze muisjes platstampten. Ik had een terugkerende droom waarin in een kleine muis zag zitten bij een enorme deur. De deur zwaaide open en er kwam een vent met hele grote laarzen binnen en die stampte de muis plat. Voilá, gestampte muisjes.
![]()
scherp! nooit aan gedachtquote:Op maandag 18 februari 2008 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In my defense de 3e keer was ik nuchter toen ik de film keek ipv de eerste twee keer
Ow en nog een dit was na een paar minuten ipv jaren:
Die handbeweging die hoeren maken bij hun mond is dat ze willen pijpen, niet dat ze een peuk willen...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:50 schreef Ps2K het volgende:
Ik had in de supermarkt een brainwave: Turkey stick is gemaakt van kalkoen![]()
De film resident evil begreep ik pas na de 3e keer
En jij zeker steeds een sigaret aanbiedenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In my defense de 3e keer was ik nuchter toen ik de film keek ipv de eerste twee keer
Ow en nog een dit was na een paar minuten ipv jaren:
Die handbeweging die hoeren maken bij hun mond is dat ze willen pijpen, niet dat ze een peuk willen...![]()
![]()
quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:16 schreef Magic-IRC het volgende:
[..]
En jij zeker steeds een sigaret aanbieden
Schitterendquote:Op zondag 27 januari 2008 23:30 schreef Mr.Zed het volgende:
Ik heel lang bestseller als besteller.quote:Op zondag 17 februari 2008 11:59 schreef Florian_ het volgende:
Ik heb omnibus heel lang uitgesproken als onimbus
quote:Ayaan Hirsi Ali is toch die ene bokser van die film?
Zo heb ik er ook eentje:quote:Op woensdag 20 februari 2008 15:57 schreef Laertes het volgende:
Kan even nergens opkomen, maar laatst zei een meisje bij mij op school :
[..]
quote:Twente, ligt dat niet in Friesland?
quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Candaasje het volgende:
- Dat de smurfen eigenlijk best een Bijbelse achtergrond hebben; Gargamel is een monnik (qua uiterlijk dan), Israël is zijn kat..... Smurfin vertegenwoordigt de zonde van lust, Smulsmurf gulzigheid, Luilaksmurf.. de naamt zegt het al.... Brilsmurf toch wel hoogmoed/trots, Geldsmurf giergheid/hebzucht, Moppersmurf jaloezie/nijd en Driftige smurf, jawel, woede. Als laatste hebben we dan nog Grote Smurf met zijn magie en rode kleertjes.... juist ja, drie keer raden, de duivel in hoogst eigen persoon![]()
Alleen alleen alleen... Wiki spreekt mij in zekere zin tegen. Wiki zegt namelijk hier niks over, en heeft het juist over een communistische stelsel waarin de smurfen leven, wat ook weer klopt....
Dus nu ben ik er nog niet achter![]()
- Dat het teken van de snelweg geen A is, maar inderdaad, een weg met een viaduct..
- Dat het mEloen is en geen mAloen..
- Zelfde geldt voor inschInken en inschEnken...
Die kat heet niet Israël maar Azraël.quote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Candaasje het volgende:
- Dat de smurfen eigenlijk best een Bijbelse achtergrond hebben; Gargamel is een monnik (qua uiterlijk dan), Israël is zijn kat..... Smurfin vertegenwoordigt de zonde van lust, Smulsmurf gulzigheid, Luilaksmurf.. de naamt zegt het al.... Brilsmurf toch wel hoogmoed/trots, Geldsmurf giergheid/hebzucht, Moppersmurf jaloezie/nijd en Driftige smurf, jawel, woede. Als laatste hebben we dan nog Grote Smurf met zijn magie en rode kleertjes.... juist ja, drie keer raden, de duivel in hoogst eigen persoon![]()
Weet ik eindelijk ook eens waar die R op slaat. Ik erger me al jaren aan die R omdat ik niet weet wat ermee wordt bedoeld.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat P+R Park & Ride betekent (parkeerplaats met aansluiting op het OV) en niet Parkeerplaats + Restaurant
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:29 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Ik heb (bijna?) alle afleveringen van de smurfen gezien.
Wist het dus ook.
Enne... voortaan zing ik ook vrolijk mee: Hoehoe hoehoerentaart(zaten zie daar aan de scheur...)
Weer wat geleerdquote:Op woensdag 20 februari 2008 21:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die kat heet niet Israël maar Azraël.
ja echt hequote:
Nog leuker:quote:Op donderdag 21 februari 2008 11:56 schreef Isegrim het volgende:
De meeste kleine kinderen hebben liever tien stuivers dan één euro.
quote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
Wat ik me laatst toch bedacht
Er was een paar jaar geleden een reclame op tv, die ging als volgt:
"Marina, marina, marina, marina, marina - de mix.
Dat zit hier speciaal in dit pakje, waar ook nog een sausmix bij is!
enz enz"
Ik dacht altijd dat het gewoon Marina, de mix was
Zing ik dat laatst weer, denk ik ineens; OOOOH
marinademix!![]()
Dat was wel even een helder moment.
inderdaad! ongelofelijkquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
enz enz"
marinademix!![]()
ow ik dacht parkeren en recreërenquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Dat P+R Park & Ride betekent (parkeerplaats met aansluiting op het OV) en niet Parkeerplaats + Restaurant
bedanktquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
enz enz"
marinademix!![]()
zomg cutequote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
enz enz"
marinademix!![]()
wist ik ook niet hehequote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
enz enz"
marinademix!![]()
enz enz"
marinademix!![]()
enz enz"
marinademix!![]()
Bedankt dat je dat vreselijke liedje even terughaalt in m'n hoofdquote:Op donderdag 21 februari 2008 17:21 schreef PluisigNijntje het volgende:
enz enz"
marinademix!![]()
Wat is dat voor rare auto?quote:Op zondag 24 februari 2008 18:09 schreef Drifter__ het volgende:
Ik kwam er pas vandaag achter dat:
[ afbeelding ]
Het symbool van de dimlicht een koplamp is met lichtstralen
Hier in Delft op CS ookquote:Op woensdag 20 februari 2008 20:16 schreef Tegan het volgende:
Wij hebben in Tilburg K+R, Kiss & Ride![]()
![]()
![]()
.
haha ik zag er wat anders inquote:Op zondag 24 februari 2008 18:34 schreef Terecht het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht vroeger altijd dat dit een soort kruiwagen was, met het zwarte ronde gat als wiel. Ik heb nog steeds géén idee hoe ik me dat ooit heb kunnen bedenken
.
quote:Op zondag 24 februari 2008 18:34 schreef Terecht het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht vroeger altijd dat dit een soort kruiwagen was, met het zwarte ronde gat als wiel. Ik heb nog steeds géén idee hoe ik me dat ooit heb kunnen bedenken
.
en daarom zie je dus soms mannen van de dames wc komenquote:Op zondag 24 februari 2008 23:17 schreef bulbjes het volgende:
Niet echt begrepen, wel achtergekomen: dat er in mannenplee's in de meeste disco's/ cafe's etc. alleen pisbakken staan en meestal geen dichte WC. en dat mannen tijdens het uitgaan dus niet kunnen gaan poepen. Ik dacht altijd dat er in de meeste discotheken/ cafe's ook wel minimaal 1 dichte WC zat. Je zal immers maar hoge nood hebben, en daar moet toch in voorzien wordendacht ik altijd. En niet iedere man pist graag in het openbaar tussen de andere mannen (toch?).
Nu weet ik dus via mn vriend dat een dichte WC op een mannentoilet eerder uitzondering dan regel is en dat dus niet alleen wij vrouwen met een vervelend probleem zitten wat betreft de toiletgang. Wij kunnen dan wel niet overal gaan plassen, mannen kunnen op maar weinig plekken relaxt gaan zitten poepen (als er al wel een dichte WC ergens is is die nl vaak erg ranzig)
Dat valt wel mee. Ik ken niet zo veel cafés waar ik vaak kom met géén dichte wc. En die zijn vaak nog niet eens zo ranzig. Bij pauper-dancings is het verhaal natuurlijk anders, maar wie wil daar nou schijten?quote:Op zondag 24 februari 2008 23:17 schreef bulbjes het volgende:
Niet echt begrepen, wel achtergekomen: dat er in mannenplee's in de meeste disco's/ cafe's etc. alleen pisbakken staan en meestal geen dichte WC. en dat mannen tijdens het uitgaan dus niet kunnen gaan poepen. Ik dacht altijd dat er in de meeste discotheken/ cafe's ook wel minimaal 1 dichte WC zat. Je zal immers maar hoge nood hebben, en daar moet toch in voorzien wordendacht ik altijd. En niet iedere man pist graag in het openbaar tussen de andere mannen (toch?).
Nu weet ik dus via mn vriend dat een dichte WC op een mannentoilet eerder uitzondering dan regel is en dat dus niet alleen wij vrouwen met een vervelend probleem zitten wat betreft de toiletgang. Wij kunnen dan wel niet overal gaan plassen, mannen kunnen op maar weinig plekken relaxt gaan zitten poepen (als er al wel een dichte WC ergens is is die nl vaak erg ranzig)
ik moet altijd spontaan...quote:Op maandag 25 februari 2008 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Ik ken niet zo veel cafés waar ik vaak kom met géén dichte wc. En die zijn vaak nog niet eens zo ranzig. Bij pauper-dancings is het verhaal natuurlijk anders, maar wie wil daar nou schijten?
quote:Op maandag 25 februari 2008 20:50 schreef Agiath het volgende:
Dat Volendam in Noord-Holland ligt en niet in Twente
Dat kan je niet ophouden dan? Als ik een beetje m'n best doen, houd ik het zo 2 dagen op.quote:
quote:Op maandag 25 februari 2008 21:14 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Dat kan je niet ophouden dan? Als ik een beetje m'n best doen, houd ik het zo 2 dagen op.
Bij 'pauper-dancings' moet ik spontaan schijtenquote:Op maandag 25 februari 2008 15:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Ik ken niet zo veel cafés waar ik vaak kom met géén dichte wc. En die zijn vaak nog niet eens zo ranzig. Bij pauper-dancings is het verhaal natuurlijk anders, maar wie wil daar nou schijten?
Ja. NOGAL.quote:Op maandag 25 februari 2008 20:50 schreef Agiath het volgende:
Dat Volendam in Noord-Holland ligt en niet in Twente
Dat wist ik ook nooitquote:Op maandag 25 februari 2008 22:52 schreef Fosfolipide het volgende:
Dat je bij het spel Pinball(die standaard bij je Windows zit) opdrachten moet uitvoeren en de dingen moet raken waar het pijltje staat
toen ik 10 was was jij net geborenquote:Op dinsdag 26 februari 2008 12:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik wist trouwens, toen ik een jaar of 10 was, niet dat er geen www. voor een e-mailadres staat
Dacht dus altijd dat er www. voor stond![]()
Dude, ook niet bij stil gestaan dat het gewoon een weerspiegeling is van de samenleving? Waarin elke smurf een eigenschap van de mens weergeeftquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:47 schreef Candaasje het volgende:
Alleen alleen alleen... Wiki spreekt mij in zekere zin tegen. Wiki zegt namelijk hier niks over, en heeft het juist over een communistische stelsel waarin de smurfen leven, wat ook weer klopt....
Dus nu ben ik er nog niet achter![]()
- Dat het teken van de snelweg geen A is, maar inderdaad, een weg met een viaduct..
- Dat het mEloen is en geen mAloen..
- Zelfde geldt voor inschInken en inschEnken...
Ik reed enkele maanden terug langs een Quu-Acht station en toen begon ik na te denken.. engels is Que-Eight > Kuwait.. vond mezelf echt slim toen ik daar zelf achter kwamquote:Op maandag 18 februari 2008 23:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht altijd dat er een hek over de weg stondquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:48 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[ afbeelding ]
Letterlijk is het Mijn Strijd, maar het is in Nederland nog voor de oorlog vertaald op de markt gekomen als Mijn Kamp. Niet zo gek dus dat je dat dacht!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:45 schreef Eva4Evah het volgende:
Kamp is toch ook oudhollandsch voor strijd?quote:Op dinsdag 26 februari 2008 15:31 schreef Étoile het volgende:
[..]
Letterlijk is het Mijn Strijd, maar het is in Nederland nog voor de oorlog vertaald op de markt gekomen als Mijn Kamp. Niet zo gek dus dat je dat dacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |