abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55420481
SI Games FM2008 @ Wikipedia [EN]FM2008 TrailerFM Live [verwacht in 2008]

• FMinside [NL]
  • ManagersUnited [NL]
  • Fuck The Ref [NL]
  • FMforum[ EN]
  • Sortitoutsi [EN]

Patch 8.0.1 PC Boxed - Mirror - Torrent Mac Boxed - Torrent

Changelist

FM Genie Scout

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 |

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco. donroyco (met dank aan sjimz, EnGCatjuh en al die anderen)
  • I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
    pi_55420539
    Mijn onderbroek zit al binnenstebuiten
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
    The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
      donderdag 20 december 2007 @ 17:13:29 #3
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55420580
    Zo mooi: Het viel me op dat mijn corners niet gevaarlijk waren. Ik stel dus in: Alle ballen naar de 2e paal, m'n beste kopper, Marchena, stel ik bij de tweede paal op. Meteen daarna scoort Marchena, uit een corner, bij de tweede paal

BTW:

Iemand ooit gezien?
    -link verwijderd, niet terugplaatsen-
      donderdag 20 december 2007 @ 17:14:29 #4
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55420605
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 17:13 schreef Mr-Sander het volgende:
    Zo mooi: Het viel me op dat mijn corners niet gevaarlijk waren. Ik stel dus in: Alle ballen naar de 2e paal, m'n beste kopper, Marchena, stel ik bij de tweede paal op. Meteen daarna scoort Marchena, uit een corner, bij de tweede paal
    Corners en IFK's zijn een groot wapen van me, beide klassementen voer ik steevast aan.
    I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
    pi_55420629
    In de winterstop zijn er flink wat wijzigingen in mijn selectie.
    Mijn goede LB regen Savvidis heb ik geruild met Renato Augusto + 30 miljoen cash voor mij.
    Esparza heb ik voor 32 miljoen verkocht aan AC Milan, heb zijn opvolger al binnen met Banega die ik na een half jaar weer terug koop van Barca.
    Ik had Banega voor over de 41,5 miljoen verkocht en heb hem voor 35 miljoen weer terug gekocht.
    Mooie bijkomstigheid is dat hij mij geen 35 miljoen kost want ik had ook nog een 30% transferfee clausule in zijn contract afgedwongen toen hij naar Barca vertrok.

Verder ben ik nu met een LB bezig die in het engels U21 team speelt. Ik zie veel potentie in hem, hij speelt als enige niet bij een PL club en kost me maar 2 miljoen euro.
    pi_55420637
    Na het opnieuw installeren van Football Manager 2008 is het probleem opgelost waarbij (ongeacht) welke skin ik koos, de letters zwart waren. Maar ik ben tegen een nieuw probleem aangelopen
    Ik heb de Steklo Skin bijna altijd gebruikt en toen was er een zoekfunctie .. die is na het laden van de skin er niet meer Heel vreemd...
    pi_55420847
    In mijn 2e seizoen met West Bromwich Albion na een 5e plaats de play-offs tegen de Wolves met 3-1 in een uitverkocht Wembley gewonnen Gevolg is dat ik het komend seizoen een trede hoger mag proberen in de Premier League.

Heb al een aantal mooie transfers gedaan:
    - Duong (aanvaller): Gekocht van Manchester United. Speelde vorig seizoen op huurbasis bij me en schoot er in 20 wedstrijden ongeveer evenveel in.
    - Ljungberg: Op een zijspoor geraakt bij Arsenal, verkocht aan West Ham United waar hij niet aan spelen toekwam en nu door mij opgepikt. Ervaren AM, alleen na 1 oefenwedstrijd geblesseerd geraakt voor een maand
    - Gavilan: AML die op huurbasis overkomt van Valencia. Sterke zet van me volgens mij
    - Nordveit: Grootste talent uit de reserves van Arsenal, VM. Komt over op huurbasis.
    - Roemeens U21 international (VC) die overkomt van een Roemeense voor mij onbekende club. Iemand voor de toekomst.
    U MAD?
    pi_55421374
    't Team begint langzaamaan op stoom te komen, was teruggezakt naar de 12e plaats maar nu alweer bij de top 4

Nu de blessures nog wegwerken en ik kan voor 't kampioenschap gaan strijden
    "If you're not a manc, you're a wank"
    pi_55422278
    Ik ben een beetje aan het spelen met de data editor. VVV omgetoverd naar SV Urk!

Niet zoals de meeste doen met onbeperkt cash enzo.. Maar gewoon hetzelfde houden als VVV, een paar talentjes (die ik sowieso wel koop) naar het team gehaald en een enkele speler eruit gehaald. Mezelf als chairman natuurlijk. En een goeie scout er bij gedaan.

Alleen nu zijn de kits en het logo hetzelfde als bij VVV dus dat wil ik veranderen. Ik heb het allemaal al ontworpen maar doe vervang ik nu de kits en het logo?
    AFC Ajax - SS Lazio
    29 Aug. Mystery Land 2009
    pi_55422645
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 17:23 schreef de_boswachter het volgende:
    In mijn 2e seizoen met West Bromwich Albion na een 5e plaats de play-offs tegen de Wolves met 3-1 in een uitverkocht Wembley gewonnen Gevolg is dat ik het komend seizoen een trede hoger mag proberen in de Premier League.

Heb al een aantal mooie transfers gedaan:
    - Duong (aanvaller): Gekocht van Manchester United. Speelde vorig seizoen op huurbasis bij me en schoot er in
    Duong is toch een chinees?, doet het best wel goed bij de reserves van mijn manchester game, zit nu op een gemiddelde van 0.80 goals per wedstrijd of dicht daarbij in de buurt
    trotse eigenaar van post nr. 52m
    Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
    Mods met een x zijn tof.
    pi_55422721
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 17:11 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Mijn onderbroek zit al binnenstebuiten

pi_55422789
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 18:32 schreef Ordinair het volgende:

Alleen nu zijn de kits en het logo hetzelfde als bij VVV dus dat wil ik veranderen. Ik heb het allemaal al ontworpen maar doe vervang ik nu de kits en het logo?
    Logo's in de map zetten waar VVV ook in zit, logo's vervangen en het xml-bestandje op de juiste manier aanpassen.
    There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
    pi_55422977
    Ik weet niet of dit aan mij ligt, maar het lijkt alsof er minder spelers in het spel zitten naarmate je verder komt in het spel? Dan bedoel ik met name de spelers uit landen waar je niet in speelt. Alle clubs in Brazilië hebben bijvoorbeeld alleen nog maar grijze spelers (in 2018/2019, maar heb aan het begin niet aangevinkt dat ik alle spelers uit Brazilië wil laden), terwijl mij bijstaat dat in FM07 wel regens kwamen in deze landen?
    Zo houd je dus minder spelers over, en worden de echte toptalenten natuurlijk belachelijk duur...
    - link verwijderd. niet terugplaatsen! -
      donderdag 20 december 2007 @ 19:11:44 #14
    108558 Messenga
    goeiendag wat een geheel!
    pi_55423042
    FM
    pi_55423130
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 19:08 schreef GeneraalUli het volgende:
    Ik weet niet of dit aan mij ligt, maar het lijkt alsof er minder spelers in het spel zitten naarmate je verder komt in het spel? Dan bedoel ik met name de spelers uit landen waar je niet in speelt. Alle clubs in Brazilië hebben bijvoorbeeld alleen nog maar grijze spelers (in 2018/2019, maar heb aan het begin niet aangevinkt dat ik alle spelers uit Brazilië wil laden), terwijl mij bijstaat dat in FM07 wel regens kwamen in deze landen?
    Zo houd je dus minder spelers over, en worden de echte toptalenten natuurlijk belachelijk duur...
    In 2015 zijn er bij mij nog zat spelers over uit de landen zoals brazilie en argentinie, terwijl ik ze ook niet aangevinkt heb.
    pi_55423260
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 19:15 schreef sjimz het volgende:

[..]

In 2015 zijn er bij mij nog zat spelers over uit de landen zoals brazilie en argentinie, terwijl ik ze ook niet aangevinkt heb.
    Dan zal het wel aan mij liggen.
    pi_55424211
    Ik sta eerste met Vitesse na 15 wedstrijden in 2007 Ajax en PSV staan nog altijd in het rechter rijtje trouwens, wel apart voor het eerste seizoen.

Tot zover mijn tvp
    Woo-loo-loo!
      donderdag 20 december 2007 @ 21:14:40 #19
    122179 m0ri
    Ik kwam, ik zag, ik faalde.
    pi_55426152
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 15:48 schreef BobbyHill het volgende:
    Ik ben nog op zoek naar een grote (kop)sterke en balvaste targetman voor Vitesse. Ik zit in m'n eerste seizoen en wil er niet meer dan een miljoen aan besteden. Iemand een idee?
    Jeroen Fuhler :p geweldenaar!

tvp btw
    kutg0thics ook altijd.
    pi_55426221
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 21:14 schreef m0ri het volgende:

[..]

Jeroen Fuhler :p geweldenaar!

tvp btw
    2 meter en 100 kg
      donderdag 20 december 2007 @ 21:17:50 #21
    122179 m0ri
    pi_55426251
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 17:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Corners en IFK's zijn een groot wapen van me, beide klassementen voer ik steevast aan.
    Hmm, hoe stel jij dit in dan? Want ik ben er nog niet succesvol (genoeg) mee vind ik..
    kutg0thics ook altijd.
      donderdag 20 december 2007 @ 21:18:58 #22
    122179 m0ri
    pi_55426287
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 21:17 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

2 meter en 100 kg
    Haha idd, en woont hemelsbreed geloof ik 5 km bij me vandaan, als ik het niet mis heb
    kutg0thics ook altijd.
      donderdag 20 december 2007 @ 21:23:26 #23
    122179 m0ri
    pi_55426405
    Ik heb m op een dieetje gezet. 99 kilo momenteel
    kutg0thics ook altijd.
    pi_55428378
    tvp
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
      donderdag 20 december 2007 @ 22:59:26 #25
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55429370
    Ik solliciteer ook eens een keer bij een andere club

Die tensions snap ik niet. Ben vorig seizoen onverwacht kampioen geworden in de 3e divisie en ook in het staatskampioenschap heb ik boven verwachting gepresteerd
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_55429426
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 22:59 schreef PirE het volgende:
    Ik solliciteer ook eens een keer bij een andere club
    [ link | afbeelding ]

Die tensions snap ik niet. Ben vorig seizoen onverwacht kampioen geworden in de 3e divisie en ook in het staatskampioenschap heb ik boven verwachting gepresteerd
    Denk je dat het bestuur het leuk vindt als jij ergens anders solliciteert?
      donderdag 20 december 2007 @ 23:02:08 #27
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55429473
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:00 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Denk je dat het bestuur het leuk vindt als jij ergens anders solliciteert?
    Mijn contract liep bijna af en ik wilde geen uitkering aanvragen . Ik zit nu maar even tijdelijk met een cocktail op het strand .

edit: In FM2007 heb ik dit nooit gehad en ik solliciteerde toen ook weleens bij andere clubs.

Edit 2:

Heb een nieuwe club en krijg 25 euro per week opslag

[ Bericht 12% gewijzigd door PirE op 20-12-2007 23:57:29 ]
    “Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
    pi_55429810
    Carriere bij Ajax begonnen, gaat vrij goed. Eerste in de league na een paar wedstrijdjes winnen met 1-0. Maar het mooiste nieuws is mijn eerste aankoop voor volgend seizoen

pi_55437264
    Ik stond nog steeds 1e met Coventry, na 36 wedstrijden.. Krijg ik 10 punten aftrek wegens de hoge schulden van de club. Mja. Daar kan ik lekker veel aan doen met spelers die niet meer waard zijn dan hoogstens 180k. .
    I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
    pi_55437297
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:07 schreef Blight het volgende:
    Ik stond nog steeds 1e met Coventry, na 36 wedstrijden.. Krijg ik 10 punten aftrek wegens de hoge schulden van de club. Mja. Daar kan ik lekker veel aan doen met spelers die niet meer waard zijn dan hoogstens 180k. .
    Hoe hoog zijn je schulden?
    pi_55437340
    Een saldo van -21 miljoen. Maar ik zit wel 127k onder mijn loonbudget, en heb nog 'transferbudget' over. Ik heb dus echt m'n best gedaan.
    I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
    pi_55437359
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:09 schreef Blight het volgende:
    Een saldo van -21 miljoen. Maar ik zit wel 127k onder mijn loonbudget, en heb nog 'transferbudget' over. Ik heb dus echt m'n best gedaan.
    Ooh, dan hoef ik met Telstar voorlopig nog niet te vrezen
    pi_55437367
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 17:13 schreef Mr-Sander het volgende:

BTW: [ afbeelding ]

Iemand ooit gezien?
    Is FM door Belgen vertaald ofzo
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_55437418
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:10 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ooh, dan hoef ik met Telstar voorlopig nog niet te vrezen
    Coventry was al heel ongezond toen ik er in stapte. Maarja, het is een mooie club, dus ik had gehoopt er toch wat van te kunnen maken. Nu is de moed me wel een beetje in de schoenen gezakt. Als spelers tegen elk aannemelijk bod weg mogen, en je zakt van de 1e naar de 4e plaats door redenen totaal buiten jou om.. Dan is de lol er wel van af.
    pi_55437434
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:13 schreef Blight het volgende:

[..]

Coventry was al heel ongezond toen ik er in stapte. Maarja, het is een mooie club, dus ik had gehoopt er toch wat van te kunnen maken. Nu is de moed me wel een beetje in de schoenen gezakt. Als spelers tegen elk aannemelijk bod weg mogen, en je zakt van de 1e naar de 4e plaats door redenen totaal buiten jou om.. Dan is de lol er wel van af.
    Ach, als je beter bent promoveer je via de playoffs.

En als je eenmaal in de PL zit, zijn je financiele zorgen ook verdwenen.
    pi_55437588
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:14 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ach, als je beter bent promoveer je via de playoffs.

En als je eenmaal in de PL zit, zijn je financiele zorgen ook verdwenen.
    Het is al een godswonder dat ik eerste stond joh. Als ik promoveer dan zou het echt een wereldwonder zijn als ik er in kan blijven. Bekijk de selectie van Coventry maar eens, .
    pi_55437621
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:19 schreef Blight het volgende:

[..]

Het is al een godswonder dat ik eerste stond joh. Als ik promoveer dan zou het echt een wereldwonder zijn als ik er in kan blijven. Bekijk de selectie van Coventry maar eens, .
    Dan blijf je er niet in... Door de tv-gelden zijn je financiën weer gezond.
    pi_55437685
    Nja. Ok. Ik kijk wel of ik nog verder ga met deze game ja of de nee.
    pi_55438170
    Wie kan me links geven en uitleg om skins en patches voor Mac te downen.
      vrijdag 21 december 2007 @ 11:59:16 #40
    122179 m0ri
    pi_55438667
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 11:22 schreef Blight het volgende:
    Nja. Ok. Ik kijk wel of ik nog verder ga met deze game ja of de nee.
    Beetje doorzettingsvermogen :p
    kutg0thics ook altijd.
      vrijdag 21 december 2007 @ 12:04:43 #41
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_55438763
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 23:11 schreef PPWB84 het volgende:
    Carriere bij Ajax begonnen, gaat vrij goed. Eerste in de league na een paar wedstrijdjes winnen met 1-0. Maar het mooiste nieuws is mijn eerste aankoop voor volgend seizoen

[ afbeelding ]
    En 14,5 miljoen is nog niet eens zoveel!
    live as if you'll die today
    dream as if you'll live forever
    - james 'jimmy' dean
    pi_55440087
    Ondertussen alweer in Oktober 2008 . De zomer goed doorgekomen. Vind dat altijd een lange vervelende periode, omdat er niet echt iets gebeurd, al is het zoeken naar spelers en onderhandelen natuurlijk ook nog altijd lekker intensief en tijdrovend .

Weg gegaan zijn Krohn-Dehli, Kennedy, Davids, Heijblok, Delorge. Er voor terug gekomen zijn Lasse Qvist, Gary Medel en Andrija Kaludjerovic. Ook nog Boulahrouz gehuurd van Chelsea. Ik had misschien wel geld genoeg voor meer aankopen, maar ik vind dat nooit zo interessant om hele grote namen te halen met Ajax, zeker niet zolang ik in Europa nog geen top ben. Veel leuker om spelers tot een jaar of 22 te halen en die zich ontplooien tot toppers.

Moeizame start van het seizoen gehad, 2-1 tegen Feyenoord na verlenging, Nipt winnen van Groningen en Heerenveen, plus nog een gelijkspel thuis tegen Excelsior en uit bij PSV, en daarna is het eigenlijk super gaan lopen. Twee keer winst in de CL (Dinamo Kiev en Celtic), veel scoren, veel kansen, veel hoge cijfers. Het loopt op rolletjes.

Mijn spitsen zijn ook geniaal. Huntelaar speelt zo goed als altijd, en dan nog twee van Berg, Suarez, Qvist, Luque en Kaludjerovic. De rest op de bank, en in de laatste 4 wedstrijden heb ik altijd een scorende invaller ingebracht .Huntelaar en Kaludjerovic scoren erg makkelijk, eigenlijk alle 6 .

Ik snap trouwens twee dingen niet. Waarom gaan mijn spelers pas 1 juli op vakantie, tot 22 juli? Kan ik dat aanpassen? En waarom worden er na een jaar spelers van mijn shortlist gedelete?
    pi_55440156
    1e vraag weet ik ook niet.

Je kan spelers ook voor eeuwig toevoegen, is een optie op de pagina van de speler zelf.
    pi_55440273
    Ik doe altijd of voor eeuwig of via get scout report. Misschien dat bij die tweede ze na een jaar dan weggehaald worden

En even AZ getrashed met 5-0, uiteraard drie keer Huntelaar, 13 goals in 11 wedstrijden.
    pi_55440290
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Ik doe altijd of voor eeuwig of via get scout report. Misschien dat bij die tweede ze na een jaar dan weggehaald worden

En even AZ getrashed met 5-0, uiteraard drie keer Huntelaar, 13 goals in 11 wedstrijden.
    Die tweede is voor een jaar of 6 maanden.
      vrijdag 21 december 2007 @ 13:14:11 #46
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_55440310
    Ik kan niet wachten op dat spel. Het enigste wat ik kan doen is hier mee lezen
    - james 'jimmy' dean
      vrijdag 21 december 2007 @ 13:18:29 #47
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55440434
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

Als je biedt op een speler, zonder dat deze als op shortlist stond, staat hij er 365 dagen op. Maar je kan ook eerst iemand voor altijd erop zetten, als je daarna gaat bieden, zal hij er altijd op blijven staan.
    A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
      vrijdag 21 december 2007 @ 13:24:29 #48
    122179 m0ri
    pi_55440591
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 13:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Ondertussen alweer in Oktober 2008 . De zomer goed doorgekomen. Vind dat altijd een lange vervelende periode, omdat er niet echt iets gebeurd, al is het zoeken naar spelers en onderhandelen natuurlijk ook nog altijd lekker intensief en tijdrovend .

Weg gegaan zijn Krohn-Dehli, Kennedy, Davids, Heijblok, Delorge. Er voor terug gekomen zijn Lasse Qvist, Gary Medel en Andrija Kaludjerovic. Ook nog Boulahrouz gehuurd van Chelsea. Ik had misschien wel geld genoeg voor meer aankopen, maar ik vind dat nooit zo interessant om hele grote namen te halen met Ajax, zeker niet zolang ik in Europa nog geen top ben. Veel leuker om spelers tot een jaar of 22 te halen en die zich ontplooien tot toppers.

Moeizame start van het seizoen gehad, 2-1 tegen Feyenoord na verlenging, Nipt winnen van Groningen en Heerenveen, plus nog een gelijkspel thuis tegen Excelsior en uit bij PSV, en daarna is het eigenlijk super gaan lopen. Twee keer winst in de CL (Dinamo Kiev en Celtic), veel scoren, veel kansen, veel hoge cijfers. Het loopt op rolletjes.

Mijn spitsen zijn ook geniaal. Huntelaar speelt zo goed als altijd, en dan nog twee van Berg, Suarez, Qvist, Luque en Kaludjerovic. De rest op de bank, en in de laatste 4 wedstrijden heb ik altijd een scorende invaller ingebracht .Huntelaar en Kaludjerovic scoren erg makkelijk, eigenlijk alle 6 .

Ik snap trouwens twee dingen niet. Waarom gaan mijn spelers pas 1 juli op vakantie, tot 22 juli? Kan ik dat aanpassen? En waarom worden er na een jaar spelers van mijn shortlist gedelete?
    Is het niet zo dat wanneer jij friendlies inplant, bijvoorbeeld vroeg in het seizoen, dat je spelers eerder terugkomen van vakantie? Ik dacht dat dat zo was, maar weet het niet zeker hoor..
    kutg0thics ook altijd.
    pi_55441327
    Goddomme, m'n Man U game wil niet meer opstarten

kutspel ..
    pi_55442742
    Amrabat is in FM ook best goed Hij is hier uitblinker en topscorer bij Club Brugge en ik heb hem laten debuteren bij Oranje. Net als Krul, Vermeer, Zuiverloon, Koenders, Greene, Donk, Jansen, Drenthe, Zonneveld, El Ahmadi, Bruins, Barazite, De Guzman, Aissati, Riga, Beerens( ) en Rigters .
      vrijdag 21 december 2007 @ 16:05:11 #51
    108558 Messenga
    pi_55443551
    Hoe laat je iemand een ander begeleiden?
      vrijdag 21 december 2007 @ 16:54:16 #52
    152771 GooseFM
    Sleep is good books are better
    pi_55444685
    even een schaamteloze tvp.

een paar leuke transfers gemaakt. Simon Elliot gekocht als VM (DM in de engelse variant :p) en kargbo zit in de planning. en fuhler ben ik ook naar aan het kijken.
    || “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
    pi_55444726
    Vitesse is na 23 wedstrijden geen koploper meer Toch lang volgehouden voor m'n eerste seizoen. Heb ook niet het idee dat ik het nog ga terugpakken, eerder dat ik alsnog 5e ga worden. Er lukt helemaal niets meer.

Er lopen bij mij ook twee knakkers rond die echt telkens van 20 meter op goal rammen, terwijl ze gewoon de aanval kunnen uitspelen. Heb het afstandschotbalkje al op zelden gezet bij die lolbroeken, maar ze blijven het proberen. En dat terwijl ze er in meer dan twintig wedstrijden nog NOOIT uit gescoord hebben
    Woo-loo-loo!
    pi_55445673
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 16:05 schreef Messenga het volgende:
    Hoe laat je iemand een ander begeleiden?

Communiceren met de jeugdspeler -> laten begeleiden door een oudere speler.
    pi_55446170
    Was deze al gepost: als je FM08 wil kopen krijg je 'm bij bol.com met 10euro korting nu. Je moet 'm bestellen en dan bij Vouchercode: BOLFM08 invoeren. Dan gaat er 10EUR van de prijs af. Stond in sport 1 magazine! 34 euro is 't dan.

Ik speel nu trouwens onderhand in 't 4de seizoen en kan nog steeds niet kiezen wat voor soort sat.club ik wil. Wanneer moet je dat PRECIES kunnen kiezen?

[ Bericht 20% gewijzigd door jmac op 21-12-2007 18:06:56 ]
    pi_55446276
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 18:00 schreef jmac het volgende:
    Was deze al gepost: als je FM08 wil kopen krijg je 'm bij bol.com met 10euro korting nu. Je moet 'm bestellen en dan bij Vouchercode: BOLFM08 invoeren. Dan gaat er 10EUR van de prijs af. Stond in sport 1 magazine! 34 euro is 't dan.

Ik speel nu trouwens onderhand in 't 4de seizoen en kan nog steeds niet kiezen wat voor soort sat.club ik wil. Wanneer moet je dat PRECIES kunnen kiezen?
    Bij satellietclubs gewoon "aanvragen" Dan komt 't bestuur daar de eerstvolgende vergadering op terug ..
    pi_55446323
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 18:10 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Bij satellietclubs gewoon "aanvragen" Dan komt 't bestuur daar de eerstvolgende vergadering op terug ..
    ja i know. Maar krijg als psv standaard belgische clubs uit de laagste divisie waar er hoogstens 3 man en een frietbakker langs de lijn zitten. Op andere fora had ik gelezen dat je na 3 jaar kon kiezen voor "commerciele satellietclub" of andere mogelijkheden.
    pi_55446388
    Heb ik nog niet eerder meegemaakt. Maar pak eerst eens zo'n club en dan na 'n tijdje weer 'n club aanvragen. Zo krijg je op 'n gegeven moment wel andere opties en kun je voorgaande clubs annuleren.
    pi_55446474
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 18:12 schreef jmac het volgende:

[..]

ja i know. Maar krijg als psv standaard belgische clubs uit de laagste divisie waar er hoogstens 3 man en een frietbakker langs de lijn zitten. Op andere fora had ik gelezen dat je na 3 jaar kon kiezen voor "commerciele satellietclub" of andere mogelijkheden.
    Ja klopt, als je een tijdje bezig bent geeft het bestuur je de keuze uit wat voor soort satellietclub je wil kiezen, maar als er geen club gevonden kan worden dan is ook je kans op een satellietclub verloren gegaan, zeg maar.
    pi_55448696
    M'n game wil met geen mogelijkheid starten, kan ik goddomme opnieuw beginnen. Is er geen truc om de lijst met spelers die ik in de gaten wil houden over te hevelen naar 'n nieuwe game?

'n Vorig spel (met PSV) is wel te laden, dus er is iets fout opgeslagen. 't Hele spel reageert niet meer, ik krijg geen foutmelding of niets
    pi_55452599
    Maar 'n nieuw spel gestart met Man U ..

Grote schoonmaak en veel jeugd is m'n planning. Wijnaldum, Karim, Saivet, Nelom, Aaritalo, Marcelo en Sharp (tja ik moet 'm ook eens proberen) zijn gekomen.
    Kuszciak, O'shea, Silvestre, Fletcher, Park en Saha mogen vertrekken. Daar is dan ook redelijk wat interesse voor.

Community Shield helaas met 1-0 verloren van Chelsea, al had ik meer verdiend. 1e PL-wedstrijd tegen Aston Villa overtuigend met 3-0 gewonnen.
    pi_55453746
    als je een Engelse club bent, probeer dan een belgische club als sateliet te krijgen, scheelt weer gezeik met werkvergunning blijkbaar
    Mods met een x zijn tof.
    pi_55458538
    quote:
    Op vrijdag 21 december 2007 23:49 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
    als je een Engelse club bent, probeer dan een belgische club als sateliet te krijgen, scheelt weer gezeik met werkvergunning blijkbaar
    Of een portugese of poolse club
    pi_55461368
    Het is nu vakantie dus ben een nieuwe (hopelijk serieuze) game begonnen met PSV. Ik wil graag het tactische gedeelte van FM goed onder de knie te krijgen want ik ben het zat om maar steeds tactieken te downloaden. Ik heb al gezocht op het officiële forum van SI. Daar vind ik alleen maar tactische gidsen voor FM07 en lager. Ook heb ik de topics over RoT en RoO gelezen en ook toegepast op FM08 maar dat werkt niet goed. Zelf heb ik ook al verscheidene dingen geprobeerd maar niks lukt.
    pi_55461438
    Huntelaar heeft om een transfer gevraagd, omdat ie naar een grotere club wil. Is er enige kans dat ik hem kan gaan houden?

Hij heeft in April van het vorig seizoen nog een nieuw 5 jarig contract getekend.
      zaterdag 22 december 2007 @ 13:07:36 #66
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55461478
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 13:01 schreef andre347 het volgende:
    Het is nu vakantie dus ben een nieuwe (hopelijk serieuze) game begonnen met PSV. Ik wil graag het tactische gedeelte van FM goed onder de knie te krijgen want ik ben het zat om maar steeds tactieken te downloaden. Ik heb al gezocht op het officiële forum van SI. Daar vind ik alleen maar tactische gidsen voor FM07 en lager. Ook heb ik de topics over RoT en RoO gelezen en ook toegepast op FM08 maar dat werkt niet goed. Zelf heb ik ook al verscheidene dingen geprobeerd maar niks lukt.
    Gewoon de wedstrijden uitgebreider in 2D bekijken, dan kan je goed zien wat er goed en misgaat tijdens het spelen van de wedstrijden. aan de hand van die informatie kan je dan dingen aanpassen in je opstelling.
    pi_55461507
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 13:01 schreef andre347 het volgende:
    Ik zou kijken in deze thread, heeft mij wel geholpen en vormt een goede basis voor het uitbouwen van je eigen tactieken: http://community.sigames.(...)717/m/9962061263/p/1

Daarnaast zoeken op topics van Cleon, Rashadi1. Die ownen dat hele spel. al jaren.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55462405
    Riga In FM echt een goede winger.
    Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
    Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
    Look out! He's a Spider Pig!
      zaterdag 22 december 2007 @ 14:17:29 #69
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55462955
    Marco van Basten in zijn poule des doods

pi_55463132
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 13:05 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Huntelaar heeft om een transfer gevraagd, omdat ie naar een grotere club wil. Is er enige kans dat ik hem kan gaan houden?

Hij heeft in April van het vorig seizoen nog een nieuw 5 jarig contract getekend.
    Ik zou hem verkopen, en er leuke clausules voor jou erin doen.
    Mods met een x zijn tof.
    pi_55465956
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 13:08 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik zou kijken in deze thread, heeft mij wel geholpen en vormt een goede basis voor het uitbouwen van je eigen tactieken: http://community.sigames.(...)717/m/9962061263/p/1

Daarnaast zoeken op topics van Cleon, Rashadi1. Die ownen dat hele spel. al jaren.
    Bedankt, die topic had ik nog niet gevonden
    Ik heb nu de basis 4-4-2 toegepast op mijn PSV team en eerste wedstrijd gewonnen van Ajax met 1-0.
    pi_55466264
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 14:27 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Ik zou hem verkopen, en er leuke clausules voor jou erin doen.
    Ik heb hem inderdaad maar verkocht, voor in totaal 40 miljoen aan Manchester United. 25 nu, de overige 15 na x aantal wedstrijden en doelputen. Nu een vervanger. Ik zit halverwege mijn tweede seizoen. Ik zit te denken aan Bruno Bonfim, Bruno Mezenga en Alex Kardec. Is Kardec echt de beste optie van de drie?

Ik wil niet een 15+ miljoenen aankoop doen, aangezien ik sowieso al drie basiswaardige spitsen heb lopen.
    pi_55466682
    quote:
    Op zaterdag 22 december 2007 17:15 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik heb hem inderdaad maar verkocht, voor in totaal 40 miljoen aan Manchester United. 25 nu, de overige 15 na x aantal wedstrijden en doelputen. Nu een vervanger. Ik zit halverwege mijn tweede seizoen. Ik zit te denken aan Bruno Bonfim, Bruno Mezenga en Alex Kardec. Is Kardec echt de beste optie van de drie?

Ik wil niet een 15+ miljoenen aankoop doen, aangezien ik sowieso al drie basiswaardige spitsen heb lopen.
    Kardec lijkt me wel de beste optie maar als je al 3 basiswaardige spitsen hebt dan zou ik het niet doen.
      zaterdag 22 december 2007 @ 17:40:52 #74
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_55466884
    Ik heb hem de net gekocht, was niet druk ook op kerst koop avond pff..
    Nu eens kijken wat voor patches er zijn, en wat de nieuwste MU data update is.

Mooie collectie met FM spellen nu.
    2005,2006,2007 en 2008 op de pc
    2006,2007 op de 360

En dan nu knallen met Feyenoord en Anderlecht
    pi_55468298
    Topscorer PL 2009/2010:

Als spelers van een degradatiekandidaat nog wel! (Blackburn eindigde 3 punten boven de streep)

Ik twijfel ernstig of ik hem wel mee neem naar Zuid-Afrika, want Van Nistelrooy(inmiddels 62 interlandgoals) doet het nog steeds goed alhoewel hij bij Real vaker op de reservebank of zelfs tribune plaats neemt dan me lief is, en Huntelaar doet het ook lekker bij Sevilla. Als 3 spits kan ik dan beter een stormram meenemen.

Robben kan trouwens niet mee door een blessure
    pi_55470461
    West Bromwich verhaal zojuist even doorgezet.

Na 11 wedstrijden 19e in Premier League. Scoor zelf redelijk, maar krijg ook veel te veel tegendoelpunten om de oren. Vooral mijn huurbasis aankoop Nortveit valt me erg tegen tot nu toe. Heb momenteel een serie van 6! wedstrijden verloren, met tussendoor alleen een 0-2 winst in de League Cup op een B team van Liverpool.

Gelukkig heb ik weinig druk op me dit seizoen van het bestuur. Heb zojuist mijn aanvraag op uitbreiding van het stadion positief beoordeeld gekregen
    U MAD?
    pi_55480840
    tvp
      zondag 23 december 2007 @ 01:43:17 #79
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_55481339
    burp
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
      zondag 23 december 2007 @ 10:30:45 #80
    146874 DANILXL
    timeo danaos et dona ferentes
    pi_55484722
    ik kan hem nergens meer vinden, heeft er iemand een downloadlink?, pm-en mag
    woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
    Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
    pi_55485225
    Net een game met Cardiff City gestart, eens kijken of we daar iets mee kunnen bereiken .
    Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
      zondag 23 december 2007 @ 12:42:52 #82
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55486872
    Haha, schitterend net:

Ik vraag wat een Kroatische club wil voor een 16-jarige talentje Ze geven als antwoord: ¤ 0,- met 10% doorverkoopclausule. Ik kon het bijna niet geloven, maar goed. Ik accepteer dat, daarna zie ik:

Het bestuur van Vukovar '91 heeft namens het management ingegrepen. Ze vinden het bod te goed om af te wijzen

Ach, ik heb er een leuk gratis talentje bij
    pi_55486889
    0 euro
    Welke club eigenlijk?
    pi_55486989
    Mn ma heeft gisteren FM 2008 gehaald, krijg hem morgenavond in verband met kerst.
    Dus morgenavond patch eroverheen gooien en met feyenoord rustig proberen te bouwen.
      zondag 23 december 2007 @ 12:49:02 #85
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55487043
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 12:43 schreef Rumille het volgende:
    0 euro
    Welke club eigenlijk?
    Ik speel met FC Erzgebirge Aue, een tweede-divisionist uit Duitsland. Leuk clubje
    pi_55487125
    Niet eens Ajax?
      zondag 23 december 2007 @ 12:55:36 #87
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55487221
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 12:52 schreef Rumille het volgende:
    Niet eens Ajax?
    Nee, houd meer van lager-spelende clubs. Alhoewel, ik begin wel elk eerste FM-spel met Ajax
      zondag 23 december 2007 @ 13:03:46 #88
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55487453
    Kut! Mijn save game laad niet meer.

Fijn....
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55487630
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 13:03 schreef Happel het volgende:
    Kut! Mijn save game laad niet meer.

Fijn....
    gecondoleerd

Nog een leuke op het WK (waar ik alle duels in de groep heb gewonnen van Chili, Zuid-Korea en Tsjechie trouwens):

zondag 23 december 2007 @ 14:52:50 #90
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55490694

Geweldig
    pi_55493213
    West Bromwich Game

Heb zojuist Piet Velthuizen voor 1 Juli 2010 gecontracteerd. In de competitie gaat het inmiddels al heel wat beter. Na de helft van de duels (19) sta ik 15e met 21 punten met een doelsaldo van 32 goals voor !!! en 42 tegen.

Nortveit is inmiddels alweer terug naar Arsenal, wat een stumperd. Beattie is momenteel bij mijn eigen team topscorer met 8 doelpunten, ook een behoorlijk resultaat dacht ik zo.
    Heb tussendoor nog de keeper van het Zwitsers elftal weten te contracteren, Sommer heet ie volgens mij. Staat nu bij me onder de lat.
    U MAD?
      zondag 23 december 2007 @ 16:50:11 #92
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55493592
    Bestaat die site nog waar er random een club voor je wordt gekozen? Kan het nergens terugvinden.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 23 december 2007 @ 21:09:43 #93
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55500023
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 16:50 schreef Happel het volgende:
    Bestaat die site nog waar er random een club voor je wordt gekozen? Kan het nergens terugvinden.
    Voor het LLM'en: klik

Deze is site is alleen wel gericht op FM 2006 en FM 2007

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr-Sander op 23-12-2007 21:16:06 ]
    pi_55500282
    Mika Ääritalo, wat een aankoop is dat zeg.
    Voor 300k binnengehaald, en na nog geen 1 seizoen al een 2 miljoen waard.
    Met 9 assists en 7 doelpunten een prachtige aankoop.
    PSN tag: Nick595 (Beter wist ik niet)
      zondag 23 december 2007 @ 21:30:55 #95
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55500547
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 21:20 schreef Survivalism het volgende:
    Mika Ääritalo, wat een aankoop is dat zeg.
    Voor 300k binnengehaald, en na nog geen 1 seizoen al een 2 miljoen waard.
    Met 9 assists en 7 doelpunten een prachtige aankoop.
    Zelf ontdekt?
      zondag 23 december 2007 @ 21:44:31 #96
    146874 DANILXL
    pi_55500952
    heeft er iemand nog een paar goede verdedigers voor newcastle. Ik heb nog een budget van 23 miljoen en waars komt daar nog wat bij aan de verdedigers die ik ga verkopen .
    Ik krijg gemiddeld 4 tegendoelpunten
    als keeper ga ik denk ik akinfeev halen, krul is nog niet goed genoeg
      zondag 23 december 2007 @ 21:47:50 #97
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55501056
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 21:44 schreef DANILXL het volgende:
    heeft er iemand nog een paar goede verdedigers voor newcastle. Ik heb nog een budget van 23 miljoen en waars komt daar nog wat bij aan de verdedigers die ik ga verkopen .
    Ik krijg gemiddeld 4 tegendoelpunten
    als keeper ga ik denk ik akinfeev halen, krul is nog niet goed genoeg
    Pablo, Coloccini, Zapata (Udinese), Kompany; mogelijkheden genoeg

Al weet ik niet of Pablo en Coloccini willen komen
      zondag 23 december 2007 @ 21:51:10 #98
    146874 DANILXL
    pi_55501158
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 21:47 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

Pablo, Coloccini, Zapata (Udinese), Kompany; mogelijkheden genoeg

Al weet ik niet of Pablo en Coloccini willen komen
    kompany is voor 40 (veertig) miljoen vertrokken naar arsenal en idd die andere twee willen niet
    pi_55502038
    Kijk naar Jonathan Evans van Man U, wellicht kun je 'm huren zelfs

Anders Miguel Veloso of Breno
      Moderator zondag 23 december 2007 @ 22:48:26 #100
    42184 crew  DaMart
    pi_55502868
    Nadat ik het spel al een maand of zo ongebruikt had liggen hier (veel te druk gehad om te spelen ), ben ik vandaag ook maar eens begonnen met Feyenoord. Heb DeGuzman voor 12,5 miljoen euro aan Inter verkocht en probeer nu nog wat versterkingen te halen.

Wat me wel weer opviel is dat het, net als in FM 2007, erg zoeken is naar de juiste tactiek. Al lijkt met ruit op het middenveld vooralsnog (net de oefencampagne afgesloten) het beste.

Het wisselen tijdens de wedstrijd was wel even wennen, trouwens. had de eerste keer niet in de gaten dat de wedstrijd gewoon doorging en als vanouds was ik rustig aan het puzzelen voor wissels en zo... totdat ik ineens zag dat de wedstrijd voorbij was . Volgende keer toch maar even het spel pauzeren als ik ga wisselen. Wel jammer dat je dat nu zelf moet doen, en je niet net als in FM 2007 de keuze hebt tussen deze optie en de ouderwetse manier van je tactiek omgooien tijdens de wedstrijd .
    pi_55516310
    Ik heb een nieuwe skin gedownload maar ik wil daar de background van veranderen. Nu is het probleem dat het bestand wat ik gedownload heb een .fmf bestand is waardoor ik nu niet weet hoe ik een nieuwe background toevoeg.
    pi_55516629
    Ben in het seizoen 2010/11 binnengestapt bij een noodlijdend Villarreal, dat op de 15e plek staat na 14 speelrondes. De afgelopen 2 jaar werd er steeds een 8e plek behaald, maar in het huidige seizoen kon de nieuwe trainer Felipe Miñambres de ploeg niet op de rails krijgen. Ik heb geen slechte selectie, maar voor die hele rits aan goede subtoppers/middenmoters achter me te laten heb ik zeker wat versterkingen nodig. Veel van de betere spelers zijn dan ook verkocht, ze hebben deze zomer voor 50 miljoen verkocht, hierdoor heb ik wel het nodige geld tot mijn beschikking (30 miljoen).

In de UEFA Cup is de eerste wedstrijd in de poulefase met Feyenoord op een 0-0 gelijkspel geëindigd.

De inmiddels 32-jarige Riquelme en Makoun zijn de toppers in de selectie.

Ik probeer alvast mijn bij Oranje altijd uitblinkende Emanuelson te halen(Rijkaard heeft het overigens van me over genomen), ik heb alleen een jeugd linksback Wil ook nog een spits, Milevsky en Gignac zijn kandidaten.
    pi_55518216
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 22:48 schreef DaMart het volgende:
    Nadat ik het spel al een maand of zo ongebruikt had liggen hier (veel te druk gehad om te spelen ), ben ik vandaag ook maar eens begonnen met Feyenoord. Heb DeGuzman voor 12,5 miljoen euro aan Inter verkocht en probeer nu nog wat versterkingen te halen.
    Zonde, je had m voor meer dan het dubbele kunnen verkopen.
    Ik miste m wel, maar het begint te draaien. Bij de start speelde ik alleen maar gelijk.
    Dus ik ben nog ongeslagen
    wie het kleine niet eert is ambitieus
      Moderator maandag 24 december 2007 @ 19:51:57 #104
    42184 crew  DaMart
    pi_55518667
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 19:40 schreef Coencordia het volgende:

[..]

Zonde, je had m voor meer dan het dubbele kunnen verkopen.
    Ik miste m wel, maar het begint te draaien. Bij de start speelde ik alleen maar gelijk.
    Dus ik ben nog ongeslagen
    Hij begon zelf ook te muiten toen ik eerder een bod van Barcelona van 9 miljoen weigerde... dus toen deze kans kwam... en ach, we hebben 3 wedstrijden gespeeld, 3 gewonnen, 11 doelpunten voor en 2 tegen... geen slechte start dus .

Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk alle resultaten van een scout kan wissen? Eentje vindt zoveel spelers goed en is aan zijn derde opdracht bezig, dus het wordt een beetje een zootje .
    pi_55520945
    Hallo luitjes, ik snap iets niet.

Ik ben bezig met het binnen loodsen van 2 spelers. Echter mag ik de ene een salaris aanbieden tot en met 72.000 euro en bij de ander begint het bestuur te zeuren dat ik eerst wat op personeel moet korten en is m'n maximale salarisaanbod beperkt tot 7.000 euro. Wat zou daar de achterliggende reden van kunnen zijn?

Ik heb geen van beiden nog een contractvoorstel gedaan, dus het heeft niks met een voorschot te maken ofzo. En ik heb ze beiden geschaald als topspelers.
    Woo-loo-loo!
      maandag 24 december 2007 @ 21:21:27 #106
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55521076
    De een is een absolute toppert en de andere een goede aanvulling op de selectie?

Heb het ook regelmatig. Zou niet echt een reden kunnen bedenken, waarom het de ene keer wel mag en de andere keer niet...
    Elite
    Tegen TTIP
      Moderator maandag 24 december 2007 @ 21:53:15 #107
    42184 crew  DaMart
    pi_55521790
    Bied je ze ook dezelfde elftalstatus? Voor een back-up speler is het maximale salaris immers lager dan voor iemand die je aantrekt voor je basiselftal .

En zoals Happel zegt, een bestuur zal ook meer over hebben voor iemand die zeker een versterking zal zijn, dan iemand die weinig meer toevoegt dan een extra speler te zijn voor de breedte van je selectie .
    pi_55522692
    Ja, ze krijgen dezelfde elftalstatus. En het ging in dit geval om Jeroen Fuhler (amateur) en mijn gehuurde spits Lorca. Voor Fuhler mag ik juist de 70.000 besteden en voor Lorca (topscorer met 20 goals) maar 7.000. Zou je eerder andersom verwachten. Ook Kenneth Perez, transfervrij, kreeg ik eerder al niet binnen omdat ik zijn salaris niet kon betalen, terwijl ik dat bij een andere speler wel kon.

[ Bericht 1% gewijzigd door BobbyHill op 24-12-2007 22:44:42 ]
    Woo-loo-loo!
    pi_55524360
    Ik begin Telstar in het seizoen '12-'13 weer langzaam op de rails te krijgen.

De start was namelijk slecht. In de UEFA Cup uitgeschakeld door Rangers, wat niet zo verrassend is.
    pi_55524419
    Ik sta met Vitesse na 34 wedstrijden bovenaan, met 3 punten voor op AZ, maar dat moet z'n laatste wedstrijd nog spelen. Vreemd genoeg valt de laatste competitieronde niet voor elk team op dezelfde dag, dus ik ben zometeen waarschijnlijk alsnog 2e op doelsaldo

AZ speelde tegelijk met mij (alleen was het voor hun de 33e wedstrijd) en ze wonnen in de laatste minuut. Erg zuur, want anders was ik (al) kampioen. En mijn directe tegenstander De Graafschap ging door het 3-0 verlies van de 17e naar de 18e plaats, en is dus gedegradeerd. Dit is spannender dan het afgelopen voetbalseizoen
    Woo-loo-loo!
    pi_55524513
    AZ - PSV 3-2
    Ik was zo dichtbij
    Woo-loo-loo!
    pi_55527123
    Ik heb toch wel een klein probleempje. Ik speel nu nacompetitie met SCC Venezia in de Italiaanse Serie C1, maar dreig nu failliet te gaan. Veel spelers zullen dus vertrekken. Ik vraag me af of het wel verstandig is te promoveren en straks met een jong onervaren team in de Serie B te gaan spelen.
    pi_55528452
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 14:52 schreef Mr-Sander het volgende:
    [ afbeelding ]

Geweldig
    What the
    pi_55531205
    Dat dacht ik ook... Dat kan echt nooit hoor. 55.000 voor zo'n speler. Mag je me toch eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt.
    pi_55531341
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 12:25 schreef JantjeW het volgende:
    Dat dacht ik ook... Dat kan echt nooit hoor. 55.000 voor zo'n speler. Mag je me toch eens uitleggen hoe je dat gedaan hebt.
    Ik denk 55k in eens en dan veel geld na zoveel wedstrijden. Dat staat er dan nooit bij.
      dinsdag 25 december 2007 @ 15:13:58 #116
    146874 DANILXL
    pi_55534052
    quote:
    wel hoor, ik heb hem gratis weggeplukt aangezien hij elk contractvoorstel bij cska weigerde. dat is dus nog goedkoper.
      dinsdag 25 december 2007 @ 17:28:39 #117
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55535684
    quote:
    Hij stond op de transferlijst bij CSKA, for some strange reason. De vraagprijs was 55k en z'n waarde was 700k ofzo. Die vraagprijs komt denk ik onder andere omdat hij nog een contract voor een maand had. En nee, ik heb ook geen premies uitgeloofd. Ik vond het zelf ook erg vreemd, maar toch; ik ben er blij mee
    pi_55535708
    7 wedstrijden te gaan in mijn 3e seizoen van mijn West Bromwich game.

Mijn eerste seizoen in de Premier League begint nu langzaam op zijn einde te geraken en de scheurtjes richting de afgrond van de Coca Cola Championship beginnen langzaam zichtbaar te worden. Na maar liefst 9 wedstrijden zonder overwinning (met o.a. een 7-1 en 8-1 verlies tegen resp. Aston Villa en Arsenal (FA Cup uit) begin ik langzaam uit een dal te klimmen. Uit gelijkgespeeld met 1-1 tegen Arsenal en vervolgens redelijk gemakkelijke thuis en uitoverwinning geboekt op de nummer 10 en 11 van de competitie West Ham en Porthsmouth.

Komende 7 wedstrijden moet het gaan gebeuren. Mijn schema is relatief te doen, maar ja ik heb wel nog wedstrijden tegen o.a. Liverpool en ManU in het verschiet.
    Ben eens benieuwd. Zou mooi zijn om mijn verblijf met nog een jaartje te verlengen.
    U MAD?
    pi_55536802
    De kerstdagen, heerlijk om dan FM te spelen. Ik ben vandaag begonnen met Arsenal. De doelstelling van de club was om via de competitie Europees voetbal te halen, maar met The Gunners moest er, naar mijn mening, een gooi naar de titel gedaan kunnen worden.
    Luka Modric werd voor 11 miljoen euro naar Londen gehaald. Reservekeeper Almunia werd voor 5 miljoen euro verkocht aan Man. City en als opvolger kwam de ervaren en goedkope Hilario van Chelsea.
    Ik hoop het elftal in de winterstop nog te versterken met Manuel Pasqual van Fiorentia (VVL) en Wijnaldum van Feyenoord. Ook wil ik proberen om mijn selectie wat Engelser te maken, maar tot nu toe lijken mij de Engelse spelers of te duur, of niet goed genoeg.
    In de competitie gaat het matig, met een 10e plaats na 8 speelrondes. In de CL heb ik mij via Rapid Boekarest voor het hoofdtoernooi geplaatst. In een poule met Marseille, Benfica en Sparta Praag, heb ik in Praag de eerste wedstrijd verloren. Voorlopig gaat het dus nog niet zo goed, en ik ben nog zoekende naar de juiste tacktiek voor Arsenal.
      dinsdag 25 december 2007 @ 20:51:09 #120
    146874 DANILXL
    pi_55537703
    Ik ben met NUFC. Ik heb een heleboel spelers verkocht. (mills, ameobi, duff, smith, owen, enrique, emre, harper, viduka, carroll, etc.)
    Vervolgens heb ik een steengoed elftal bij elkaar gekocht
    modric
    aaritalo
    ninis
    banega
    belluschi
    palacio
    coloccini
    breno
    sidwell

Hiermee probeer ik mn doelstelling te halen
      dinsdag 25 december 2007 @ 21:52:42 #121
    197512 Joe.
    Super Joe.
    pi_55538633
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 19:38 schreef tukkeronline het volgende:
    De kerstdagen, heerlijk om dan FM te spelen. Ik ben vandaag begonnen met Arsenal. De doelstelling van de club was om via de competitie Europees voetbal te halen, maar met The Gunners moest er, naar mijn mening, een gooi naar de titel gedaan kunnen worden.
    Luka Modric werd voor 11 miljoen euro naar Londen gehaald. Reservekeeper Almunia werd voor 5 miljoen euro verkocht aan Man. City en als opvolger kwam de ervaren en goedkope Hilario van Chelsea.
    Ik hoop het elftal in de winterstop nog te versterken met Manuel Pasqual van Fiorentia (VVL) en Wijnaldum van Feyenoord. Ook wil ik proberen om mijn selectie wat Engelser te maken, maar tot nu toe lijken mij de Engelse spelers of te duur, of niet goed genoeg.
    In de competitie gaat het matig, met een 10e plaats na 8 speelrondes. In de CL heb ik mij via Rapid Boekarest voor het hoofdtoernooi geplaatst. In een poule met Marseille, Benfica en Sparta Praag, heb ik in Praag de eerste wedstrijd verloren. Voorlopig gaat het dus nog niet zo goed, en ik ben nog zoekende naar de juiste tacktiek voor Arsenal.
    Luke Moore Ashley Young Leroy Lita Micah Richards Micheal Johnson

Hoezo niet goed genoeg
      dinsdag 25 december 2007 @ 22:29:51 #122
    146874 DANILXL
    pi_55539441
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 21:52 schreef Joe. het volgende:

[..]

Luke Moore Ashley Young Leroy Lita Micah Richards Micheal Johnson

Hoezo niet goed genoeg
    niet te betalen
      Moderator dinsdag 25 december 2007 @ 23:41:06 #123
    42184 crew  DaMart
    pi_55540829
    quote:
    Op dinsdag 25 december 2007 20:51 schreef DANILXL het volgende:
    Ik ben met NUFC. Ik heb een heleboel spelers verkocht. (mills, ameobi, duff, smith, owen, enrique, emre, harper, viduka, carroll, etc.)
    Vervolgens heb ik een steengoed elftal bij elkaar gekocht
    modric
    aaritalo
    ninis
    banega
    belluschi
    palacio
    coloccini
    breno
    sidwell

Hiermee probeer ik mn doelstelling te halen
    Die Aaritalo heb ik met Feyenoord ook aangetrokken. Bij mij speelt hij erg goed, samen met Makaay in de spits .
    pi_55547530
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 19:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Hij begon zelf ook te muiten toen ik eerder een bod van Barcelona van 9 miljoen weigerde... dus toen deze kans kwam... en ach, we hebben 3 wedstrijden gespeeld, 3 gewonnen, 11 doelpunten voor en 2 tegen... geen slechte start dus .
    Dan moet je een hoge vraagprijs stellen. Bij ieder bod zei ik dat ze m voor 26 miljoen mee mochten nemen. Toen kwam Porto met 26 miljoen...
      woensdag 26 december 2007 @ 12:56:48 #125
    125053 stefmans
    Ze winnen nooit van de Joden.
    pi_55548927
    TVP
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
    pi_55551036
    Ik speel met een medium database, vandaar dat ik die Aaritalo nooit vind zeker?

Ik begin met Vitesse aan m'n tweede seizoen en ga het dit jaar met een 4-2-3-1 opstelling proberen.

Heb onder andere Amrabat, Gregoor van Dijk, Rene Bot, Alex Texeira en Alexander Prudnikov aangetrokken.

Yakubu is helaas vertrokken naar Ajax, maar hij wilde niet verlengen en ik had geld nodig. Lorca is terug naar Chili. Ik had een clausule voor 1,5 miljoen terwijl hij al 5 miljoen waard is. Ik kon alleen z'n salaris niet betalen om de al eerder opgegeven onduidelijke reden. Want de gemiddelde knakker van FC Biggenkerke kon ik op hetzelfde moment zo 50.000 euro betalen. Verder is m'n team redelijk intact gebleven, behalve wat spelers die ik toch al nooit gebruikte.
    Woo-loo-loo!
      woensdag 26 december 2007 @ 15:50:06 #127
    146874 DANILXL
    pi_55553232
    nee hoor, ik speel ook medium en daar staat hij gewoon in
      woensdag 26 december 2007 @ 16:02:12 #128
    125053 stefmans
    pi_55553593
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 14:23 schreef BobbyHill het volgende:
    Ik speel met een medium database, vandaar dat ik die Aaritalo nooit vind zeker?

Ik begin met Vitesse aan m'n tweede seizoen en ga het dit jaar met een 4-2-3-1 opstelling proberen.

Heb onder andere Amrabat, Gregoor van Dijk, Rene Bot, Alex Texeira en Alexander Prudnikov aangetrokken.

Yakubu is helaas vertrokken naar Ajax, maar hij wilde niet verlengen en ik had geld nodig. Lorca is terug naar Chili. Ik had een clausule voor 1,5 miljoen terwijl hij al 5 miljoen waard is. Ik kon alleen z'n salaris niet betalen om de al eerder opgegeven onduidelijke reden. Want de gemiddelde knakker van FC Biggenkerke kon ik op hetzelfde moment zo 50.000 euro betalen. Verder is m'n team redelijk intact gebleven, behalve wat spelers die ik toch al nooit gebruikte.
    Als je met de patch speelt vind je Aaritalo alleen als je de competitie of spelers van Finland hebt geladen. Maar hij is nu ook niet meer zo'n held
    ''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
      woensdag 26 december 2007 @ 16:13:27 #129
    146874 DANILXL
    pi_55553895
    hey, bij mij is er een probleem met FM: de namen van de wissels enzo zijn niet zichtbaar. Tevens zijn verschillende knoppen niet zichtbaar. Je ziet de knoppen wel, maar er staat geen tekst in en je kunt er niet op klikken
    pi_55554049
    download de patch of probeer een andere skin.
    Zelf ben ik Feyenoord, gaat niet erg goed.
    pi_55554186
    Zojuist met West Brom in de Premier League gebleven

De laatste 4 wedstrijden moest ik 2x thuis tegen de nummer 19 en 20 en verloor verrassend kansloos. Met een superwedstrijd uit bij Tottenham Hotspur redde ik mezelf door er met 0-1 te winnen . De laatste uitwedstrijd moest ik naar Liverpool alwaar ik kansloos met 2-0 verloor. Gelukkig wonnen beide concurrenten niet en eindigde ik uiteindelijk als 16e met 2 punten voorsprong op degradatie.

Voor volgend seizoen al 2 spelers aangetrokken: Velthuizen van Vites en Miller van Manchester City.
    O.a. Pauwe, mijn aankoop keeper Sommer en miskoop Ljungberg zullen het veld moeten gaan ruimen.
    U MAD?
    pi_55554813
    Zo, ik ik ga ook maar een paar wedstrijden spelen

Nog collega 4-2-3-1 spelers met goede tips wat betreft wedstrijdinstelling? Ik heb m'n twee verdedigende middenvelders een pijltje achteruit gegeven, omdat het gat tussen hen en m'n verdedigers vrij groot is. Misschien dat ik met een voorstopper ga spelen om dat gat in te vullen.
    Woo-loo-loo!
      woensdag 26 december 2007 @ 17:20:31 #133
    125053 stefmans
    pi_55555585
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 16:52 schreef BobbyHill het volgende:
    Zo, ik ik ga ook maar een paar wedstrijden spelen

Nog collega 4-2-3-1 spelers met goede tips wat betreft wedstrijdinstelling? Ik heb m'n twee verdedigende middenvelders een pijltje achteruit gegeven, omdat het gat tussen hen en m'n verdedigers vrij groot is. Misschien dat ik met een voorstopper ga spelen om dat gat in te vullen.
    Je 2 centrale middenvelders met een pijltje naar achter, zal straks even een screen maken hoe ik het speel
    pi_55555895
    Dit is mijn opstelling, maar ik heb hem behalve wat oefenwedstrijden nog niet goed getest. Tot nu toe viel het een beetje tegen eigenlijk, maar ik ga er wel mee door. Al is het verleidelijk om terug te gaan naar 4-4-2, aangezien ik dan mijn andere topspits ook kan gebruiken

Woo-loo-loo!
    pi_55555986
    quote:
    Op zondag 23 december 2007 14:52 schreef Mr-Sander het volgende:
    [ afbeelding ]

Geweldig
    Ik ga m binnen hengelen voor 1 miljoen
    Nog steeds een koopje. Zal wel goed gaan naast Makaay
    pi_55557073
    Ah, ik heb ook exemplaar weten te bemachtigen! Dus ik ga de komende tijd ook weer ff FM hooked zijn.
      woensdag 26 december 2007 @ 22:27:58 #137
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_55560781
    Oké, ik heb hem dus ook binnen. Nieuw Spel geklikt, alle landen in de database aangeklikt met de laagst mogelijke divisie (mijn pc trekt dat makkelijk), maar ik snap dus echt niet hoe je moet beginnen?
    - james 'jimmy' dean
    pi_55560941
    Alle divisies?

Je moet eerst een manager aanmaken.
    pi_55561246
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:27 schreef Lyzio het volgende:
    (mijn pc trekt dat makkelijk)
    Als je eenmaal begonnen bent, miep je wel anders
    pi_55561728
    Iemand nog tips voor een goede 4-mans defensie in een 4-4-2? Bij mij is het weer traditioneel gatenkaas.
      woensdag 26 december 2007 @ 23:26:28 #141
    188728 Lyzio
    why do we fall
    pi_55561911
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 22:34 schreef Knoekie het volgende:
    Alle divisies?

Je moet eerst een manager aanmaken.
    Heb ik. Alles wat ik kan doen is op Doorgaan klikken. Banencentrum doet niks. F2 werkt ook niet echt, want dan kom ik weer in hetzelfde scherm als waar ik was toen ik op F2 duwde. Misschien dat het met de datum te maken heeft? Het is juli 2007 bij mij, misschien dat ik dan moet wachten tot de zomerstop voorbij is?
    - james 'jimmy' dean
    pi_55561921
    in het seizoen 15-16 voor de 2de keer met Newcastle kampioen geworden. ( had 1x vaker gescoord dan Liverpool)
    Ik ben in de halve finale CL uitgeschakeld door Barcelona en de League cup en Fa cup ook niet goed gedaan.
    Bestuur was eigenlijk niet tevreden en verwacht dat ik aankomend seizoen de doelstellingen waar ga maken.

Voor het eerst dat ik mijn selectie niet moet verbeteren maar ervoor moet zorgen dat die wat kleiner word door de aankopen van deze zomer.
    Is me gelukt de selectie tot 23 man te brengen en zoals de afgelopen jaren gewoon weer met 2 selecties spelen.
    Alleen vind jammer dat ik 3 spelers daardoor moest verkopen, met een paar nog op de TL en een jeugdspeler moet nog een jaartje wachten.
      woensdag 26 december 2007 @ 23:30:53 #143
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55561998
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:26 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Heb ik. Alles wat ik kan doen is op Doorgaan klikken. Banencentrum doet niks. F2 werkt ook niet echt, want dan kom ik weer in hetzelfde scherm als waar ik was toen ik op F2 duwde. Misschien dat het met de datum te maken heeft? Het is juli 2007 bij mij, misschien dat ik dan moet wachten tot de zomerstop voorbij is?
    Het spel zal aangemaakt worden, zodra je op doorgaan klikt. Daarna kan je jezelf als manager aanmaken en een club, waarmee je wilt gaan spelen, kiezen.
    Elite
    Tegen TTIP
      woensdag 26 december 2007 @ 23:33:27 #144
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55562058
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:26 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Je begint unemployed??
    Gewoon naar Jobs gaan en dan op Job security klikken, dan kan je zien welke clubs geen manager hebben.

Edit: Korte vraag. Ben net met PSV begonnen. Is 6,5mln direct + 3.2mln over 24 maanden een acceptabel bod voor Farfan?

[ Bericht 8% gewijzigd door PirE op 26-12-2007 23:43:34 ]
      woensdag 26 december 2007 @ 23:53:52 #145
    146874 DANILXL
    pi_55562541
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:16 schreef EnGCatjuh het volgende:
    Iemand nog tips voor een goede 4-mans defensie in een 4-4-2? Bij mij is het weer traditioneel gatenkaas.
    Baines/Bale - Breno - Kompany - Coloccini

Te halen voor circa 70 miljoen als je mazzel hebt
    pi_55562567
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:53 schreef DANILXL het volgende:

[..]

Ik bedoelde kwa instellingen. En ik ben Telstar, dus dat gaat niet lukken.
    pi_55562575
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:33 schreef PirE het volgende:

[..]

Edit: Korte vraag. Ben net met PSV begonnen. Is 6,5mln direct + 3.2mln over 24 maanden een acceptabel bod voor Farfan?
    Nee, meer vragen. Evt veel geld voor "na 1 interland".
    pi_55565053
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:53 schreef DANILXL het volgende:

[..]

Da's echt teveel hoor.

Baines haal je voor 'n 10 mln, Breno ook 10 á 15, Kompany 20 (en da's veel) en Coloccini 25 max.
    pi_55566001
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 01:46 schreef Eric_Cantona het volgende:

[..]

Da's echt teveel hoor.

Baines haal je voor 'n 10 mln, Breno ook 10 á 15, Kompany 20 (en da's veel) en Coloccini 25 max.
    en die bedragen bij elkaar opgeteld zijn ongeveer 70 miljoen euro
    pi_55566583
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:54 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik bedoelde kwa instellingen. En ik ben Telstar, dus dat gaat niet lukken.
    Speel je veel met individuele instellingen of alleen op teaminstellingen?
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55569315
    quote:
    Op woensdag 26 december 2007 23:33 schreef PirE het volgende:

[..]

Je begint unemployed??
    Gewoon naar Jobs gaan en dan op Job security klikken, dan kan je zien welke clubs geen manager hebben.

ik heb 'm voor 17.25 verkocht aan arsenal na paar weken.
    pi_55569904
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 08:45 schreef Happel het volgende:

[..]

Speel je veel met individuele instellingen of alleen op teaminstellingen?
    Persoonlijk. natuurlijk
      Moderator donderdag 27 december 2007 @ 14:00:31 #153
    42184 crew  DaMart
    pi_55571744
    quote:
    Op maandag 24 december 2007 19:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens hoe ik gemakkelijk alle resultaten van een scout kan wissen? Eentje vindt zoveel spelers goed en is aan zijn derde opdracht bezig, dus het wordt een beetje een zootje .
    Ik ben er nog niet uit

En ligt het aan mij, of zijn de amateurclubs in het bekertoernooi weer eens overgewaardeerd? Had meer moeite met winnen van Quickboys dan van Vitesse, Roda en Twente, om maar een paar clubs te noemen.
    pi_55571800
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 14:00 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet uit

En ligt het aan mij, of zijn de amateurclubs in het bekertoernooi weer eens overgewaardeerd? Had meer moeite met winnen van Quickboys dan van Vitesse, Roda en Twente, om maar een paar clubs te noemen.
    Het ligt aan jouw

Heeft iemand al ervaring met die FM Genie Scout? Hoe werkt het?
    pi_55573225
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 14:03 schreef Westplaya het volgende:

Hoe werkt het?
    Niet
    pi_55573887
    Klopt ik moet bekennen gezocht te hebben naar FM genie scout, maar ik las ergens dat SI de coderingen ofzo moeilijker hebben gemaakt zodat het moeilijker is om dat soort programma's te maken.
    pi_55573968

Ik kan niet geloven hoe goed het momenteel gaat met Hoffenheim. Ik ben in mijn eerste seizoen 3de geëindigd, waardoor ik ternauwernood promotie wist af te dwingen (maar het was kiele-kiele, dat terwijl aan het begin van het seizoen Hoffenheim werd gezien als een degradatie-kandidaat)

Na saneringen heb ik aan het begin van het tweede seizoen noodgedwongen van het bestuur een schlemielige bod voor Marvin Angulo ( 2,8 miljoen voor mijn onbetwiste basisspeler) moeten accepteren.

Voor Carlos Alberto werd mijn vraagprijs voor neergelegd (15 miljoen euro) dus die heb ik laten gaan, ik heb zoveel voor hem kunnen vangen omdat hij in het eerste seizoen tot beste speler met tevens de hoogte average rating werd uitgeroepen. Maar gelukkig had ik daarvoor Alex (Vasco - touted as the next Ronaldinho -9 potential rating) als vervanger weten te strikken. Ik heb nu een talentvolle selectie gevormd die het echt fantastisch doet. Putilo speelt de sterren van de hemel en Filipenko blijft maar scoren uit corners. Varela heb ik van Schalke transfervrij op kunnen pikken en heeft in 3 wedstrijden nu al 5 assists gemaakt. Een top-aankoop dus. Daarnaast ook talenten als Oliva, Forster, Murcia, Tales, Choco, Sadick Adams die vele potentie hebben maar nog de nodige ervaring op moeten doen. Collen van Feyenoord ook transfervrij kunnen halen, hij heeft best aardige statistieken. Als ik deze lijn kan doortrekken, zou ik best wel eens in de top 10 kunnen eindigen dit seizoen en dat zou sensationeel zijn binnen 2 seizoenen.
    Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
    Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
    Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
    Is he neither able nor willing? Then why call him God?
    pi_55574972
    Ik snap echt niet dat mensen zo'n genie scout gebruiken en elke keer als je een team begint weer dezelfde spelers en talenten koopt....Weinig uitdaging toch ofnie?

Laatst met Liverpool begonnen en na 2 seizoenen weer ontslagen, ik had de League Cup gewonnen, 2e in de competitie, halve finale eruit tegen Barca en FA Cup had ik tot de halve finale volgehouden maar blijkbaar allemaal nog niet genoeg! Ik heb wel besloten om in Engeland te blijven, deze week weer es opnieuw beginnen en dan misschien met Everton ofzo beginnen! Ook een leuke uitdaging denk ik
      donderdag 27 december 2007 @ 16:44:43 #159
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55575840
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:08 schreef Zinton het volgende:
    Ik snap echt niet dat mensen zo'n genie scout gebruiken en elke keer als je een team begint weer dezelfde spelers en talenten koopt....Weinig uitdaging toch ofnie?

Laatst met Liverpool begonnen en na 2 seizoenen weer ontslagen, ik had de League Cup gewonnen, 2e in de competitie, halve finale eruit tegen Barca en FA Cup had ik tot de halve finale volgehouden maar blijkbaar allemaal nog niet genoeg! Ik heb wel besloten om in Engeland te blijven, deze week weer es opnieuw beginnen en dan misschien met Everton ofzo beginnen! Ook een leuke uitdaging denk ik
    Everton heeft echt een zalig team.

Arteta

Mijn eerste seizoen met de Duitse tweede-divisionist Aue is niet zo best verlopen. Op de tiende plek geëindigd, maar het zat allemaal erg dicht bij elkaar. Het tweede seizoen moet toch zeker een plekje bij de top-6 haalbaar zijn.

Screen van het eerste seizoen:

Verdere screens op aanvraag
    pi_55576739
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 16:08 schreef Zinton het volgende:

Op mijn beurt snap ik weer niet waar mensen het wél een uitdaging vinden om met Liverpool een game te beginnen. Maar ik vindt dat iedereen vooral zelf moet weten wat ze doen. Daarbij is vindt ik genie echt handig om er snel achter te komen wie je beste hoekschopnemers zijn en vrijtrap nemers. Normaal moet je daar toch wel ff voor zitten om dat goed over te nemen. (FM is het enige spelletje waarbij ik regelmatig aantekeningen maak, ergens best sneu eigenlijk maar goed :p)

Anyhow omdat ik dus net het spel heb ik een heuse proefspiel gemaakt met mijn favo club Willem II. 3-tal spelers aangetrokken: Liviu Ganea, Kasper Hämäläinen en Celso Borges. In mijn oefencampagnes heb ik het mogen opnemen tegen AC Milan en Inter Milan (wtf) natuurlijk met 2-0 en 3-0 kansloos verloren. In de competitie ging ik er nipt met 0-1 onderuit thuis tegen twente en uit bij NEC met 4-2. Ik geloof dat mijn experiment met 4-5-1 niet echt geslaagd is. Thuis tegen Heerenveen kwam ik eerst met 0-2 achter en na de rust is dat recht gezet naar 2-2.

Ik erger me overigens kapot aan dat ik mijn verdedigers nauwelijks druk zie uitoefenen ondanks ik dat in de balkjes wel aangeef te doen!
    pi_55576768
    Heb je de patch al geïnstalleerd?
    pi_55576912
    ah zal dat het hem zijn? Past die patch zich aan op je huidige game of dat niet?
    pi_55576998
    quote:
    Op donderdag 27 december 2007 17:33 schreef Herr_Munk het volgende:
    ah zal dat het hem zijn? Past die patch zich aan op je huidige game of dat niet?
    Deels wel, deels niet.

Maar de Closing Down bug wordt wel compatible gefixt, volgens mij.
    pi_55577132
    Dan ga ik hem eens downen thnx!
    pi_55584959
    tvp..
    pi_55589582
    Zojuist voorzichtig weer gespeeld met Manchester en zonder verlies en 3 keer gelijk spelen tegen respectievelijk Reading uit, Blackburn uit en Chelsea thuis

Tot mijn verbazing heeft niemand minder dan Ajax voor mijn topmiddenvelder Scholes ongeveer 10 miljoen geboden, maar Scholes gaat mijn club niet verlaten, hij is verreweg mijn beste compelte middenvelder, en ik wil hem graag een plek aangeven in mijn staff als datm ogelijk is, mocht hij stoppen met voetballen.
    Mods met een x zijn tof.
      vrijdag 28 december 2007 @ 01:06:42 #167
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55592010
    Hopelijk komt er snel een nieuwe patch die het one-on-one probleem fixed. Heb nou al een stuk of 20 keer alleen voor de keeper van de tegenstander gestaan maar raak schieten is teveel gevraagd.

Gelukkig zijn Gomes, Farfan en Afellay ook geblesseerd dus het komt wel goed met PSV . Moraal is ook heerlijk poor . Heb ook net Fagner in de ploeg gegooid omdat Kromkamp 2 penalty's weggeeft en dan raakt Fagner gelijk geblesseerd . Lazovic is gelukkig constant waardeloos, dus dat klopt dan wel .
    pi_55592073
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 01:06 schreef PirE het volgende:
    Hopelijk komt er snel een nieuwe patch die het one-on-one probleem fixed. Heb nou al een stuk of 20 keer alleen voor de keeper van de tegenstander gestaan maar raak schieten is teveel gevraagd.

Gelukkig zijn Gomes, Farfan en Afellay ook geblesseerd dus het komt wel goed met PSV . Moraal is ook heerlijk poor . Heb ook net Fagner in de ploeg gegooid omdat Kromkamp 2 penalty's weggeeft en dan raakt Fagner gelijk geblesseerd . Lazovic is gelukkig constant waardeloos, dus dat klopt dan wel .
    Heerlijke post
    2de keeper Cassio wordt trouwens wel een goede

Lazovic heb ik meteen gedumpt... DIe speelt nu bij feyenoord in 't tweede.
    En die kansen die gemist worden soms zijn idd niet te filmen. Dat er eens in de zoveel tijd een misgaat ok maar atm is het echt ongelofelijk.
    pi_55592100
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 01:06 schreef PirE het volgende:

Dat is idd wel schijt irritant die one on one
      vrijdag 28 december 2007 @ 01:19:44 #170
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55592325
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 01:09 schreef jmac het volgende:

[..]

Heerlijke post
    2de keeper Cassio wordt trouwens wel een goede

Lazovic heb ik meteen gedumpt... DIe speelt nu bij feyenoord in 't tweede.
    En die kansen die gemist worden soms zijn idd niet te filmen. Dat er eens in de zoveel tijd een misgaat ok maar atm is het echt ongelofelijk.
    Ja, heb daar alleen niks aan op het moment . Ik moet het nu met Bas, he er ligt weer een bal in de goal, Roorda doen .
    pi_55593005
    Drogba mist bij mij ook een hoop kansen. Arsenal heeft zojuist punten verspeelt, en nu kan ik de koppositie overnemen
    pi_55593345
    Bij mij heeft makaay al 9 wedstrijden op rij niet gescoord. Gelukkig krijg iik bijna geen goal tegen en wil Slory er af en toe een inschieten.
    Breno is binnen...wat een beest van een verdediger Speel nu met Hofland, Vlaar en Breno achterin, veldhuizen op doel, komt bijna niets door. Maar aan de andere kant gaan er ook niet veel in
      Moderator vrijdag 28 december 2007 @ 09:09:28 #173
    42184 crew  DaMart
    pi_55595066
    Breno komt bij mij in de winterstop. Een van mijn scouts had hem aanbevolen, en ik heb een keer naar de scouts geluisterd .

Goede aankoop, begrijp ik dus?
      vrijdag 28 december 2007 @ 09:21:38 #174
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55595175
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 09:09 schreef DaMart het volgende:
    Breno komt bij mij in de winterstop. Een van mijn scouts had hem aanbevolen, en ik heb een keer naar de scouts geluisterd .

Goede aankoop, begrijp ik dus?
    Één van de standaard talenten, maar dan ook wel een erg goede verdediger.
      vrijdag 28 december 2007 @ 09:31:11 #175
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55595268
    Bij mij zit nu het eerste seizoen met FC Haarlem er op, trouwens. Die ploeg is echt tien keer niets, en de doelstelling was dan ook om in de middenmoot te eindigen. Dit doel mocht behaald worden met het astronomische transferbudget van 35k. .

Anyway, het eerste seizoen zit er op en Haarlem is koning gelijkspelletje geworden. 13 keer winst, 12 keer gelijk en 13 keer verlies heeft de club tot een 11e plaats gebracht. Er was één periode in het seizoen waarin alles mis ging, maar toen heb ik de tactiek omgegooid en wist ik toch nog te klimmen van de 16e naar de 11e plaats (wat overigens een nieuw clubrecord was volgens FM, ). In de beker hebben we het wel uitstekend gedaan! In de 4e ronde heb ik thuis Heerenveen verslagen op de counter met 3 - 1, en had ik mazzel met de loting voor de kwartfinale gezien we daar Volendam tegen kwamen. Hen hebben we verslagen op penalty's, en dus heb ik door weten te stoten tot de halve finale. In die halve finale moest ik thuis tegen PSV, maar ondanks een dappere strijd ging ik tegen hen wel ten onder: 1 - 2.

Al met al is het bestuur zeer tevreden over de prestaties, en dan met name omdat de club uit de schulden is. Dankzij de prestaties in de beker heb ik de -300k schuld om kunnen zetten in een redelijk stabiel saldo. Verder heb ik nog Ajax als moederclub weten te regelen, en spelen komend seizoen Marvin Hasselbaink en Siem de Jong bij mij op huurbasis. Vooral die laatste is een geweldenaar in vergelijking met het niveau van mijn eigen spelers. .

Tot slot heb ik voor het aankomende seizoen een stuk of 6 contracten af laten lopen, en in de plaats daarvan 6 transfervrije spelers weten aan te trekken. De selectie is beduidend sterker geworden, dus ik hoop in ieder geval een periode titel te kunnen pakken aankomend seizoen.
      Moderator vrijdag 28 december 2007 @ 09:52:35 #176
    42184 crew  DaMart
    pi_55595495
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 09:21 schreef Blight het volgende:

[..]

Één van de standaard talenten, maar dan ook wel een erg goede verdediger.
    Aha. Heb ik ongemerkt toch nog zo'n standaardtalent gestrikt dus... .

Wat voor tactiek gebruiken jullie trouwens? Mijn 4-4-2 met ruit op het middenveld werkte de eerste wedstrijden goed, maar blijkbaar hebben de andere teams zich na een wedstrijd of 4 al helemaal ingesteld op mijn tactiek en verloopt het allemaal een stuk moeizamer.
    pi_55597929
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 09:31 schreef Blight het volgende:
    (wat overigens een nieuw clubrecord was volgens FM, )
    Als je laatste geworden was, was dat ook zo
      vrijdag 28 december 2007 @ 12:30:01 #178
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55598129
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 12:21 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Als je laatste geworden was, was dat ook zo
    Volgens FM was het vorige record een 14e plaats, .

In mijn game is Telstar 2e geworden, trouwens. Op de voorlaatste speeldag stonden ze nog eerste, maar toen won ik op de állerlaatste speeldag (die voor mij nergens meer om ging) met 4 - 2, waardoor RKC kampioen is geworden. .
      vrijdag 28 december 2007 @ 12:31:03 #179
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55598147
    Ik verdien trouwens echt geen ruk aan m'n wedstrijden. Die 1500 man in het stadion leveren niet echt veel op. Ik regel in de interlandperiodes dan ook maar friendlies tegen grote clubs zoals Celtic of Newcastle, zodat er nog een beetje winst wordt gemaakt.
    pi_55598648
    ik vind rafael forster een grotere held dan breno.. na een jaartje of 4 is hij echt koning _0_
      vrijdag 28 december 2007 @ 14:12:42 #181
    146874 DANILXL
    pi_55600626
    hoe installeer je die skin?
      vrijdag 28 december 2007 @ 14:12:48 #182
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55600629

Volgens mij is Zonneveld een beetje overrated . Zijn vrije trappen zijn dodelijk. 3 doelpunten en allemaal vrije trappen
    pi_55600804
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 14:12 schreef PirE het volgende:
    [ link | afbeelding ]
    Volgens mij is Zonneveld een beetje overrated . Zijn vrije trappen zijn dodelijk. 3 doelpunten en allemaal vrije trappen
    Welke skin is dat? Ik wil die ook
      vrijdag 28 december 2007 @ 14:21:55 #184
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55600810
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 14:12 schreef DANILXL het volgende:
    hoe installeer je die skin?
    Gewoon de skin downloaden, daarna uitpakken en dan in deze map gooien:

X:\My Documents/Sports Interactive/Football Manager 2008/skins
    (als die map nog niet bestaat dan moet je hem even aanmaken. X is bij de meeste mensen gewoon de C-schijf )

Daarna start je FM op:
    - Ga naar Options/Preferences/Display & Sound en haal het vinkje weg bij "Use Skin Cache en zet een vinkje bij "Alway Reload Skin on Confirm". Kies een skin uit (pull-down menuutje bij skin en druk op Confirm om de nieuwe skin te laden.
      vrijdag 28 december 2007 @ 14:27:25 #185
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55600917
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 14:21 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Welke skin is dat? Ik wil die ook
    http://www.fmeurope.net/index.php?option=com_remository&Itemid=49&func=fileinfo&id=335
    Om te downloaden moet je op dat pijltje klikken naast Swite Grass.
    pi_55600952
    Zonneveld is in FM altijd al overrated geweest.
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:04:37 #187
    125053 stefmans
    pi_55601735
    ik zit nu in het seizoen 2011-2012 met mijn Manchester United. Ben 3 keer kampioen geworden 2 champions legeau's, 6 beker(FA en Legeau cups bij elkaar), 3 community shields en 2 keer het wereld kampioenschap voor clubteams

Screens:
    De Selectie 2011-2012

Rooney

Geschiedenis Wayne Rooney

Opstelling

Instellingen
    pi_55601780
    Poehoe, lekker uitdagend zeg met Man Utd, met een transferbudget van 50+ miljoen en een sterrenensemble. Probeer eens met een tweede divisionist of een degradatiekandidaat in de Premier League.
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:13:03 #189
    125053 stefmans
    pi_55601912
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 15:07 schreef Asskicker14 het volgende:
    Poehoe, lekker uitdagend zeg met Man Utd, met een transferbudget van 50+ miljoen en een sterrenensemble. Probeer eens met een tweede divisionist of een degradatiekandidaat in de Premier League.
    Ik heb ook een game met swansea en die heb ik ook al in de premier legeau gekregen in 4 seizoenen dus ga niet huilen
    pi_55602055
    Post eens de stats van Trecarichi en Andreolli, ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld hebben.
    pi_55602081
    quote:
    Laat mensen toch spelen met het team dat ze willen, ken genoeg mensen die zelfs met zo'n Utd team er geen flikker van bakken hoor
    pi_55602358
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 15:19 schreef Jasza het volgende:

[..]

Laat mensen toch spelen met het team dat ze willen, ken genoeg mensen die zelfs met zo'n Utd team er geen flikker van bakken hoor
    Ik sta met Chelsea eerste, 10 gewonnen 1 gelijk. Zeer netjes als je het mij vraagt. Alleen in de CL groep sta ik laatste na verloren te hebben van PSV en Bremen
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:44:23 #193
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55602624
    Ben een nieuwe game begonnen met Go Ahead Eagles. Alleen Jeroen Fühler gehaald en wat talenten van topclubs geleend.

Een heel seizoen gespeeld en twaalfde geëindigd. Zware teleurstelling. Het ging goed, maar blijkbaar ben ik niet in staat om goede reeksen te continueren. Zwaar klote.

Volgend seizoen maar weer een poging wagen om wel te promoveren. Zou toch een keer moeten lukken....
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55602804
    quote:
    Niet iedereen is een top manager
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:57:40 #195
    146874 DANILXL
    pi_55602904
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 14:21 schreef PirE het volgende:

[..]

Gewoon de skin downloaden, daarna uitpakken en dan in deze map gooien:

X:\My Documents/Sports Interactive/Football Manager 2008/skins
    (als die map nog niet bestaat dan moet je hem even aanmaken. X is bij de meeste mensen gewoon de C-schijf )

Daarna start je FM op:
    - Ga naar Options/Preferences/Display & Sound en haal het vinkje weg bij "Use Skin Cache en zet een vinkje bij "Alway Reload Skin on Confirm". Kies een skin uit (pull-down menuutje bij skin en druk op Confirm om de nieuwe skin te laden.
    bij dat uitklapmenu krijg ik de skins niet te zien
      vrijdag 28 december 2007 @ 15:58:25 #196
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55602921
    quote:
    Laat iedereen lekker met z'n eigen gekozen team spelen. Iedereen beleeft op zijn eigen manier plezier aan het spel, hetzij met een grote club, hetzij met een kleine club. Dat niet iedereen dezelfde ideeën daarover heeft als jij, is normaal. Dus als jij gewoon iedereen z'n eigen plezier laat beleven, dank je.

Ow en trouwens: Hij heeft dus ook nog een LLM-team. Dus helemaal niet zeiken.
    pi_55602962
    Wat een ellende met HSV, ik dacht ik ga daar eens managen, krijg ik tientallen aanbiedingen voor spelers als Guerrero vdVaart, bijna de hele selectie. Zo blijft het moreel maar laag heeft iemand tips want ik wil ze zeker niet weg doen.
    pi_55602968
    quote:
    Jij moet nog maar zien dat je bij een grote club komt jij traint alleen maar kutclubs als vauxhall motors uit de engelse 6e klasse
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:08:32 #199
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55603114
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 15:57 schreef DANILXL het volgende:

[..]

bij dat uitklapmenu krijg ik de skins niet te zien
    Zo zou het eruit moeten zien.

Ik heb overigens de default-lokatie aangepast en mijn bestandspad ziet er dus anders uit.
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:12:08 #200
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_55603188
    Hoe kun je zorgen dat je board meer coaches wil hebben. Bij Reading mag ik er nu maximaal 6 en dat is niet genoeg ben ik van mening
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:13:51 #201
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55603222
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:01 schreef Adothehague het volgende:

[..]

Jij moet nog maar zien dat je bij een grote club komt jij traint alleen maar kutclubs als vauxhall motors uit de engelse 6e klasse
    Dat is het mooiste wat er is.
    Elite
    Tegen TTIP
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:21:32 #202
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_55603414
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:13 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat is het mooiste wat er is.
    Wel lastig, ik vind het altijd lastig om met 't financiële aspect veel rekening te houden. Zeker als je nog geen professionele club bent
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:24:07 #203
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55603474
    quote:
    Bij grote clubs moet je gelijk presteren en je hebt weinig ruimte om te experimenteren. Een budget van 50 mln. is leuk, maar vaak is het zo dat de speler die je wilt hebben 60 mln of meer kost . Datzelfde probleem heb je ook in het Conference waar je met 50k transferbudget net niet genoeg geld hebt om de die kopsterke spits van 70k te halen.
    Ik speel zelf eigenlijk altijd met kleine clubs (Conference niveau ) omdat je dan genoeg tijd hebt om een tactiek te ontwikkelen en je groeit dan als manager mee met je ploeg. Ik ben nu eens met een grotere club begonnen en ik vind het behoorlijk lastig om een goede tactiek te vinden waarmee ik gelijk goed presteer. Mijn spelers zijn veel sneller ontevreden en het bestuur zeikt ook veel vaker.
      vrijdag 28 december 2007 @ 16:45:33 #204
    146874 DANILXL
    pi_55603948
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:08 schreef PirE het volgende:

[..]

Zo zou het eruit moeten zien.
    [ link | afbeelding ]

Ik heb overigens de default-lokatie aangepast en mijn bestandspad ziet er dus anders uit.
    ik krijg dat uitklapmenu niet te zien als ik 'always reload...' aanklik
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:02:37 #205
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55604302
    Waar downloaden jullie eigenlijk kits, skins, logo's en facepacks e.d.? Ik ben namelijk op zoek naar een site met een groot aanbod.
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:11:04 #206
    139407 jorienvdherik
    Feyenoord KNVB Beker 07-08
    pi_55604502
    www.manutd.nl heeft er wat.

gaat niet zo goed nog met me fm 2008 games
      vrijdag 28 december 2007 @ 17:17:08 #207
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55604642
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 17:02 schreef Mr-Sander het volgende:
    Waar downloaden jullie eigenlijk kits, skins, logo's en facepacks e.d.? Ik ben namelijk op zoek naar een site met een groot aanbod.

sortitoutsi.net
    voor al je zaken. Kits haal ik hier vandaan.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55605277
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 16:12 schreef Mike.Strutter het volgende:
    Hoe kun je zorgen dat je board meer coaches wil hebben. Bij Reading mag ik er nu maximaal 6 en dat is niet genoeg ben ik van mening
    Ik trek me gewoon niks aan van wat m'n board zegt. Als ze willen dat ik maximaal 6 coaches mag hebben, maar ik vind het niet genoeg, trek ik er gewoon nog eentje aan hoor. Ze houden het toch niet tegen (bij mij niet iig).

Ik wilde trouwens een nieuwe jeugdtrainer halen, ik vind er 1, dus ik bied een contract aan. Standaard staat het dan op trainer eerste elftal. Maar ja, die had ik niet nodig dus ik verander stafrol in jeugdtrainer. Wil ie opeens maar de helft van wat ie als eerste elftal trainer wilde hebben!! Niet dat ik klaag ofzo, maar vond ik wel opvallend.
    pi_55605699
    Dat is gewoon normaal hoor Irritatie, je wilt toch ook meer verdienen als je het eerste elftal traint dan dat je het jeugdteam traint? Hetzelfde met de coaches, keeperstrainers en fitnesstrainers kan je ook minder aanbieden dan de normale coaches, ook al zet je die op strength en aerobic ofzo...
    pi_55606624
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 18:08 schreef Zinton het volgende:
    Dat is gewoon normaal hoor Irritatie, je wilt toch ook meer verdienen als je het eerste elftal traint dan dat je het jeugdteam traint? Hetzelfde met de coaches, keeperstrainers en fitnesstrainers kan je ook minder aanbieden dan de normale coaches, ook al zet je die op strength en aerobic ofzo...
    Dat is zo, maar spelers hebben toch ook niet eens mindere eisen als je bij contractonderhandelingen de status van eerste elftal naar rotatiesysteem veranderd?
      zaterdag 29 december 2007 @ 00:00:09 #211
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55614528
    Ben teruggevallen op een oude tactiek die ook goed werkte in FM2007. 4-5-1-ultra-defensive- afbraakvoetbal-catenaccio-de-luxe

Bal op de goal is in 75% van de gevallen gelijk een doelpunt, 1 schot ging mis, maar gelukkig maakten de Milanezen dat goed met een eigen doelpunt . Ik had wel een paar voordelen, Kaka deed niet mee en Ronaldo stond, en veel meer deed hij ook niet, in de spits bij Milan. Seedorf is professioneel uit de wedstrijd geschopt

zaterdag 29 december 2007 @ 00:37:17 #212
    125053 stefmans
    pi_55615501
    quote:
    Op vrijdag 28 december 2007 15:18 schreef Asskicker14 het volgende:
    Post eens de stats van Trecarichi en Andreolli, ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld hebben.
    Andreolli

Trecarichi
    pi_55616602
    Luirink schiet hem in de 95.30e minuut in eigen doel terwijl er 4 minuten extra waren, ik ging hier ff los, vooral omdat het tegen az was

Prachtig
    pi_55616652
    Ik speel nu met De Treffers UEFA Cup-finale
    pi_55618242
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 01:30 schreef MahirBurekovic het volgende:
    Ik speel nu met De Treffers UEFA Cup-finale

Serieus? We want proof!!

Nu naar bed met me zatte klote!!1!Ik wil dit spe, b zeker ng een kee rzo goed beeheersen dat ik de master ben ik Fm08!~Tot nu toe erg moeilijk,, vooral de tactieken zxijn blangrijk!!!
    pi_55618384
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 03:45 schreef Zinton het volgende:

[..]

Serieus? We want proof!!

Nu naar bed met me zatte klote!!1!Ik wil dit spe, b zeker ng een kee rzo goed beeheersen dat ik de master ben ik Fm08!~Tot nu toe erg moeilijk,, vooral de tactieken zxijn blangrijk!!!
    haha jij ook al? Volgende TT : Real Football Managers need booze
    pi_55619115
    Yes! na een jaar Ajax te hebben gecoached heb ik maar één prijs in de wacht weten te slepen. In de Nederlandse eredivisie wist ik vier punten meer te pakken dan de nummer twee PSV. Feyenoord werd vijfde. NEC en Heerenveen staan boven Feyenoord op de derde en vierde plaats.

Helaas werd ik al in de kwartfinale van de Nederlandse Beker met 2-1 eruit geknikkerd door Heerenveen. In de Champions League overleefde in de groepsfase en kwam in de eerste knock-out fase uit tegen Real Madrid. Thuis werd het met moeite 1-1 en uit verloor ik in de laatste minuut met 2-1 van Real Madrid.

Al-met-al toch een teleurstellend seizoen gedraaid en hoop dat ik nu het tweede seizoen beter ga presteren. Eerste wedstrijd in het nieuwe seizoen is gespeeld. Thuis kwam ik tegen Feyenoord niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Feyenoord speeld dit seizoen geen Europees voetbal aangezien ze de play-off verspeeld hadden.

Ajax en FC Twente nemen deel aan de Champions League en PSV, Heerenveen, NEC en AZ vertenwoordigen de UEFA Cup.

Tweede wedstrijd is uit tegen NEC. Altijd lastig
    pi_55619834
    Volgens mij ben ik íets tekeer gegaan Ben namelijk 1 duel geschorst
    pi_55620538
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 01:27 schreef Jasza het volgende:
    Luirink schiet hem in de 95.30e minuut in eigen doel terwijl er 4 minuten extra waren, ik ging hier ff los, vooral omdat het tegen az was

Prachtig
    Ik heb zulke dingen nou gvd al 3 x gehad ofzo, alleen scoorde ze dan tegen mij.
    Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
      zaterdag 29 december 2007 @ 11:55:04 #220
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55620660
    Ik heb echt een hekel aan Jack Tuyp van Volendam. Die koekebakker schiet er altijd 2 of meer in tegen mijn ploegen. Word ik echt schijtziek van. Bij de eerste de beste gelegenheid ga ik hem ook overnemen. Zul je zien dat hij er niks meer van bakt.
    Elite
    Tegen TTIP
      zaterdag 29 december 2007 @ 11:56:22 #221
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55620682
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 11:47 schreef Superheld het volgende:

[..]

Ik heb zulke dingen nou gvd al 3 x gehad ofzo, alleen scoorde ze dan tegen mij.
    Die té lange extra time is me vaak een doorn in het oog ja. Billenknijpen. .
    pi_55620752
    Krijg net 3 penalty's in wedstrijd tegen, en 1 mee .

Gelukkig wel gewonnen...
      zaterdag 29 december 2007 @ 12:03:00 #223
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55620800
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 11:56 schreef Blight het volgende:

[..]

Die té lange extra time is me vaak een doorn in het oog ja. Billenknijpen. .
    Kan wat aan gedaan worden natuurlijk. Sta ik bijvoorbeeld 1-0 voor met 10 minuten te gaan, dan switch ik naar een 5-4-1 tactiek. 1 sweeper, 4 verdedigers, 4 middenvelders en 1 diepe spits. Is nog nooit iemand doorheen gekomen.
    Elite
    Tegen TTIP
    pi_55620936
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 11:55 schreef Happel het volgende:
    Ik heb echt een hekel aan Jack Tuyp van Volendam. Die koekebakker schiet er altijd 2 of meer in tegen mijn ploegen. Word ik echt schijtziek van. Bij de eerste de beste gelegenheid ga ik hem ook overnemen. Zul je zien dat hij er niks meer van bakt.
    Scoort hij in ieder geval niet meer tegen je
    pi_55620982
    omg, ik heb Canizares bij Barcelona en ik moest in de CL tegen PSV, krijg ik een doeltrap en schopt Canizares heel ver naar voren en de bal maakt een stuiter in het strafschop gebied van PSV zo over Gomes heen in het goal. Goal voor Canizares.
      zaterdag 29 december 2007 @ 12:15:08 #226
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55621021
    What the hell, dat haar?!

Ennuh, Bassie is weer lekker bezig

pi_55621220
    Wel realistisch idd, wederom geen v.Bommel en Seedorf maar wel Landzaat en Schaars
    pi_55621458
    Ik snap het transferbudget niet zo. Als ik ajax begin te coachen krijg ik minimaal 8 miljoen euro. Maar als ik een andere team ga coachen dan lijkt het wel dat ze veel meer hebben. Er komen dan bedragen naar voren als 9 miljoen, 12 miljoen en nog een paar van een paar miljoenen.

Merkten jullie dit ook al?
      zaterdag 29 december 2007 @ 12:53:22 #229
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55621812
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 12:37 schreef WRNL het volgende:
    Ik snap het transferbudget niet zo. Als ik ajax begin te coachen krijg ik minimaal 8 miljoen euro. Maar als ik een andere team ga coachen dan lijkt het wel dat ze veel meer hebben. Er komen dan bedragen naar voren als 9 miljoen, 12 miljoen en nog een paar van een paar miljoenen.

Het kan zijn dat er wel meer geld beschikbaar is. Dat kun je krijgen door inde bestuurskamer om meer transfergeld te vragen.
      zaterdag 29 december 2007 @ 12:56:18 #230
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55621876
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 12:37 schreef WRNL het volgende:

Je transferbudget is hoger als je een hogere reputatie hebt. Je krijgt automatisch een hoger budget als je je bewezen hebt.

Het is trouwens al vroeg winter in Tilburg :

Maar in Venlo was het een stuk beter toeven.

[ Bericht 30% gewijzigd door PirE op 29-12-2007 13:21:56 ]
      zaterdag 29 december 2007 @ 13:11:12 #231
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_55622232
    In de laatste minuten wordt echt gigantisch veel gescoord. Beetje onrealistisch naar mijn mening.
    pi_55622459
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 12:56 schreef PirE het volgende:

[..]

Je transferbudget is hoger als je een hogere reputatie hebt. Je krijgt automatisch een hoger budget als je je bewezen hebt.
    Aha. Dat zit dus op zo'n manier in elkaar.
    pi_55622584
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 13:11 schreef Mike.Strutter het volgende:
    In de laatste minuten wordt echt gigantisch veel gescoord. Beetje onrealistisch naar mijn mening.
    Ajax - FC Twente
    pi_55623005
    Na het lezen van Het grote Leeds United topic ( Oud-EC-1 finalist ) vind ik het een hele mooie uitdaging om deze club terug naar de PL te brengen Al zal het niet makkelijk worden.
    Xbox Live Gamertag: Harmen84
    pi_55623467

Moderator zaterdag 29 december 2007 @ 14:13:00 #236
    42184 crew  DaMart
    pi_55623537
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 14:09 schreef andre347 het volgende:
    [ afbeelding ]
    Ja, de Nederlandse vertaling laat weer flink te wensen over... .

Als ik kans na kans na kans krijg, vindt het spel opeens dat ik enorm onder druk sta bijvoorbeeld...

Ik heb trouwens mijn tweede aankoop voor de komende winterstop binnen. Nigeriaanse spits Promise Isaac van Genclebirgli (of zoiets ) heeft een contract getekend. Volgens mijn scouts wordt dit een wereldspits, dus ik ben benieuwd .
    pi_55623728
    Kun je die neppe 3d gezichten ergens uitzetten, ik heb ze liever helemaal niet het lijken net van die hotti gasten.
    pi_55626163
    Iemand nog een leuke club in Engeland om mee te beginnen? Is toch wel DE leukste competitie vind ik...

Zat zelf te denken aan Manchester City, leuke subtopper denk
    pi_55626236
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:20 schreef Zinton het volgende:
    Iemand nog een leuke club in Engeland om mee te beginnen? Is toch wel DE leukste competitie vind ik...

Ik speel nu (nog steeds) met Sheffield United. Speelt wel een competitie lager dan Manchester City maar het is een leuke uitdaging om weer te promoveren. Als je toch in de Premier League zoekt kun je ook kijken naar Portsmouth en Reading. Beide leuke teams met wel aardig wat geld.
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:31:33 #240
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55626366
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:20 schreef Zinton het volgende:

EPL:
    - Middlesbrough
    Championship:
    - Hull City
    League One:
    - Nottingham Forest
    - Brighton
    League Two:
    -Bradford (is ver afgezakt de laatste jaren)
    Blue Square Premier League:
    - Northwich (behoorlijke uitdaging, ze zijn zo goed als failliet en er komt geen hond kijken)
    Blue Square North/South:
    - Telford
    - Havant & Waterlooville
    - Hampton & Richmond Borough

Die laatste twee alleen vanwege de naam
    pi_55626435
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:31 schreef PirE het volgende:

[..]

EPL:
    - Middlesbrough
    Championship:
    - Hull City
    League One:
    - Nottingham Forest
    - Brighton
    League Two:
    -Bradford (is ver afgezakt de laatste jaren)
    Blue Square Premier League:
    - Northwich (behoorlijke uitdaging, ze zijn zo goed als failliet en er komt geen hond kijken)
    Blue Square North/South:
    - Telford
    - Havant & Waterlooville
    - Hampton & Richmond Borough

Die laatste twee alleen vanwege de naam
    Je vergeet LEEDS
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:38:48 #242
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55626482
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:35 schreef andre347 het volgende:

[..]

Je vergeet LEEDS
    Ik heb niks met Leeds
    pi_55626501
    Hull City en Swansea
    pi_55626526
    Preston North End
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:43:28 #245
    146874 DANILXL
    pi_55626572
    Ik ben begonnen met Q.P.R.
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:52:12 #246
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55626755
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:39 schreef sjimz het volgende:
    Hull City en Swansea
    Hull blijft een geweldige club om mee te beginnen.

FM2005. Beckham op zijn oude dag bij Hull. Zijn salaris werd betaald door de shirtverkoop
    pi_55626814
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 16:52 schreef PirE het volgende:

[..]

Hull blijft een geweldige club om mee te beginnen.

FM2005. Beckham op zijn oude dag bij Hull. Zijn salaris werd betaald door de shirtverkoop
    [ link | afbeelding ]
    Ik ben nu ook met Hull bezig
    Zit inmiddels in het seizoen 2014/15
    Ben inmiddels 1 keer landskampioen van Engeland geworden, Community Shield winnaar en 2 maal verliezend League Cup finalist.
    Dit jaar hoop ik de treble binnen te halen (PL Kampioenschap, FA Cup en de Champions League)
      zaterdag 29 december 2007 @ 16:57:10 #248
    146874 DANILXL
    pi_55626873
    hebben jullie nog jonge spelertjes tips die naar mijn club (QPR) zouden willen komen? Ik heb Troisi van NUFC al gecontracteerd
    pi_55626948
    Bayly is wel een goedkope middenvelder die tot een redelijk nuttige speler kan uitgroeien.
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:04:21 #250
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55627026
    Even snel advies, wie moet ik nemen? Kaka voor 80 miljoen euro of Silva voor 76.85 miljoen euro?
    pi_55627132
    Ik zou voor Kaka gaan, Silva is ook erg goed maar toen ik met Valencia speelde maakte hij op mij weinig indruk achter de spitsen....
    pi_55627262
    Even een stomme vraag. Ik heb een skin gedownload, maar kan niet vinden hoe ik die werkend krijg. Kan iemand dat vertellen
    stupidity has become as common as common sense was before
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:16:45 #253
    125053 stefmans
    pi_55627304
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:04 schreef M0NTANA het volgende:
    Even snel advies, wie moet ik nemen? Kaka voor 80 miljoen euro of Silva voor 76.85 miljoen euro?
    Silva.
    pi_55627316
    Plaatsen in Mijn Documenten/Sports Interactive/Football Manager 2008/skins
    pi_55627362
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:17 schreef JantjeW het volgende:
    Plaatsen in Mijn Documenten/Sports Interactive/Football Manager 2008/skins
    Thx

Zat echt helemaal verkeerd te zoeken
    stupidity has become as common as common sense was before
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:26:55 #256
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55627541
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:04 schreef M0NTANA het volgende:
    Ik zou Kaka doen
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:34:49 #257
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55627713
    Heb inmiddels Kaka gehaald, die meteen tweemaal scoorde in de Super Cup, en twijfel nog over Silva.

Speel een soort van 4-4-2 met ruit, Kaka achter Thierry Henry en Samuel Eto'o/Bojan, op links staat Ronaldinho en Lionel Messi staat op rechts. Misschien dat ik het geld beter in mijn zak kan houden om de defensie te versterken, want Gabriel Milito is niet echt geweldig. Wat is de beste linksbenige verdediger van het spel?
      zaterdag 29 december 2007 @ 17:42:56 #258
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55627930
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:34 schreef M0NTANA het volgende:
    Heb inmiddels Kaka gehaald, die meteen tweemaal scoorde in de Super Cup, en twijfel nog over Silva.

Speel een soort van 4-4-2 met ruit, Kaka achter Thierry Henry en Samuel Eto'o/Bojan, op links staat Ronaldinho en Lionel Messi staat op rechts. Misschien dat ik het geld beter in mijn zak kan houden om de defensie te versterken, want Gabriel Milito is niet echt geweldig. Wat is de beste linksbenige verdediger van het spel?
    Walter Samuel? Christian Chivu? Miguel Veloso?
      zaterdag 29 december 2007 @ 18:46:54 #259
    197512 Joe.
    Super Joe.
    pi_55629359
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 17:34 schreef M0NTANA het volgende:

Criscito
      zaterdag 29 december 2007 @ 19:00:11 #260
    100191 PirE
    Geaux Tigers
    pi_55629626
    Hoeveel geld kan ik hier uitslepen? Heb totaal geen ervaring met grote transfers in FM2008, dat krijg je als je altijd in de onderbond zit .

Zit zelf aan 20 miljoen te denken, zodat ik de 2 spelers die op mijn wanted-list staan kan halen, maar ik denk niet dat dat erin zit.

Lazio, Roma, Porto en Zaragoza hebben ook interesse, maar daar zit het geld niet.
    pi_55629681
    die 24 maanden termijn veranderen in 6 maanden termijn.
    Wat geld (3 miljoen ongeveer) na 1 of 10 interlands vragen
    25% ipv 20%
    pi_55630013
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 19:00 schreef PirE het volgende:
    Hoeveel geld kan ik hier uitslepen? Heb totaal geen ervaring met grote transfers in FM2008, dat krijg je als je altijd in de onderbond zit .

[ link | afbeelding ]

Zit zelf aan 20 miljoen te denken, zodat ik de 2 spelers die op mijn wanted-list staan kan halen, maar ik denk niet dat dat erin zit.

Lazio, Roma, Porto en Zaragoza hebben ook interesse, maar daar zit het geld niet.
    Je bent een slecht onderhandelaar

zaterdag 29 december 2007 @ 19:22:01 #263
    146874 DANILXL
    pi_55630185
    hoe link je spelers aan elkaar?
    pi_55630254
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 19:22 schreef DANILXL het volgende:
    hoe link je spelers aan elkaar?
    via spelercommunicatie.

NL elftal in fm08 blijft een joke zeg. Gullit is nu coach en die selecteert (net als marco) robben ook niet. Maar lorenzo davids van VVV wel
      zaterdag 29 december 2007 @ 19:25:51 #265
    146874 DANILXL
    pi_55630289
    bij mij kun je dan niet op het pijltjenaar beneden klikken
    pi_55630306
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 19:25 schreef DANILXL het volgende:
    bij mij kun je dan niet op het pijltjenaar beneden klikken
    Dat kan geloof ik niet bij alle spelers. Ik krijg er altijd bericht van mijn assistent van, wanneer het mogelijk is.
      zaterdag 29 december 2007 @ 21:16:49 #267
    146874 DANILXL
    pi_55633570
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 19:26 schreef andre347 het volgende:

[..]

Dat kan geloof ik niet bij alle spelers. Ik krijg er altijd bericht van mijn assistent van, wanneer het mogelijk is.
    ok thx
    pi_55633587
    Lijkt het nu zo of is dit deel moeilijker dan de 2007-versie. Het is erg moeilijk om nog kampioen van nederland te worden. enne. heeft iemand voor mij toevallig een bestandje met training instellingen? Thanks.
      zaterdag 29 december 2007 @ 22:30:07 #269
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_55636125
    http://tinyurl.com/yys5cl

Perfecte trainingen in mijn ogen.
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    pi_55638870
    Ik ben (misschien raar voor een die-hard Feyenoord-fan als ik) begonnen met AZ. Vond het wel eens leuk om te spelen met een ploeg die ik op zijn zachtst niet zo heel erg leuk vind (Ajax vond ik dan weer net iets te niet leuk ). Ik heb Nevland (ik had alleen maar leuk voetballende spitsen, maar geen afmakers. Nevland is dat wel), Filip Daems (Pocognoli was de enige linksback en Daems was slechts 400k en met zijn 27 jaar niet eens superoud) en een Spaanse jeugdtrainer aangetrokken. Pelle verhuurd, ik had hem ooit eens bij RBC en zelfs daar was ie geen onbetwiste basisspeler.

Eerste competitiewedstrijd moet nog komen, maar ik heb er zin in!
    pi_55640541
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 19:24 schreef jmac het volgende:

[..]

via spelercommunicatie.

NL elftal in fm08 blijft een joke zeg. Gullit is nu coach en die selecteert (net als marco) robben ook niet. Maar lorenzo davids van VVV wel
    Ik word zwartgemaakt door de pers omdat ik Bouma niet selecteer
    Mods met een x zijn tof.
    pi_55640708
    quote:
    Op zaterdag 29 december 2007 22:30 schreef Prik0 het volgende:
    http://tinyurl.com/yys5cl

Perfecte trainingen in mijn ogen.
    Waar moet ik die opslaan? Onder tactics?
      zondag 30 december 2007 @ 00:43:39 #273
    184899 Mike.Strutter
    Am I The Only One?...
    pi_55640879
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 00:33 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Ik word zwartgemaakt door de pers omdat ik Bouma niet selecteer
    Mijn respect heb je alvast
      zondag 30 december 2007 @ 01:03:07 #274
    181796 Prik0
    T o i v o n e n !
    pi_55641557
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 00:38 schreef WRNL het volgende:

[..]

Waar moet ik die opslaan? Onder tactics?
    Waar je het opslaat maakt niet echt veel uit. Om ze in Fm te krijgen kies je voor: Schema's -> Bewerken -> Importeren en dan het bestandje importeren.
    Vijf keer op rij maakt mij pas blij!
    pi_55642129
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 01:03 schreef Prik0 het volgende:

[..]

Waar je het opslaat maakt niet echt veel uit. Om ze in Fm te krijgen kies je voor: Schema's -> Bewerken -> Importeren en dan het bestandje importeren.
    Danku wel Het werkt
      zondag 30 december 2007 @ 12:22:48 #276
    117813 Mr-Sander
    Check m'n signature
    pi_55648245
    Aue, tweede seizoen loopt tot nu toe voortvarend. Ik heb een lekkere transferperiode gehad. Vooral Bakens en Wolters zijn erg goed.

Daarnaast blijft Carvalho natuurlijk heerlijk voetballen. Ook m'n Wit-Russische keeper doet het fantastisch.

Carvalho:

Khomutovskyi:

En dat levert de volgende stand na 9 wedstrijden op:

Ik ben een content man
    pi_55649009
    Silva
      Moderator zondag 30 december 2007 @ 12:52:28 #278
    42184 crew  DaMart
    pi_55649078
    Wat een heerlijke speler is die Aaritalo zeg! Rolt in zijn eentje even heel Ajax op voor me.

pi_55649232
    Ik heb een vraag, ik wil me in Nederland opwerken en bij een kleine ploeg beginnen.
    Iemand tips? Ikzelf dacht aan TOP, toch een club met weinig mogelijkheden en hopelijk schulden.
      zondag 30 december 2007 @ 13:21:35 #280
    52871 Blight
    Supersized.
    pi_55650007
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:57 schreef Yourski het volgende:
    Ik heb een vraag, ik wil me in Nederland opwerken en bij een kleine ploeg beginnen.
    Iemand tips? Ikzelf dacht aan TOP, toch een club met weinig mogelijkheden en hopelijk schulden.
    Ik speel zelf met Haarlem, en daar kent men schulden. Zeker een leuke uitdaging, omdat de club ook nauwelijks inkomsten kan genereren door het lage aantal bezoekers per wedstrijd. .
    pi_55650505
    Ja, Haarlem leek me ook wel leuk alleen daar heb je geen goede shirt, wat bij Top wel weer het geval is, je kan wel zeggen van download die dan maar dat gaat nii want k speel op een Mac.
    pi_55651668
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:57 schreef Yourski het volgende:
    Fortuna Sittard en ik heb zelf met Omniworld wel een leuke game gehad.
    pi_55653812
    Ik heb met Hull City een redelijk seizoen gedraaid.
    Uiteindelijk heb ik in zowel de League Cup als de FA Cup in de finale verloren
    Daarintegen staat wel dat ik het landskampioenschap heb geprolongeerd en de CL heb gewonnen.
    Hull City staat dus definitief op de voetbalkaart.
    Grote man in de finale tegen manchester United was Theo Walcott die alle 3 de doelpunten scoorde in de met 3-2 gewonnen finale.
    pi_55654751
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:52 schreef DaMart het volgende:
    Wat een heerlijke speler is die Aaritalo zeg! Rolt in zijn eentje even heel Ajax op voor me.

[ afbeelding ]
    Wat heeft die mogen kosten?
    pi_55655561
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 12:52 schreef DaMart het volgende:

[ afbeelding ]
    Met de patch vindt ik hem kwa stats wat minder eigenlijk.
      Moderator zondag 30 december 2007 @ 16:09:11 #286
    42184 crew  DaMart
    pi_55655595
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 15:38 schreef WRNL het volgende:

[..]

Ik heb hem voor 500.000 Euro aangetrokken. Hij is inmiddels zo'n 1,7 miljoen euro waard.
    pi_55655731
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 16:09 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb hem voor 500.000 Euro aangetrokken. Hij is inmiddels zo'n 1,7 miljoen euro waard.
    Heb hem binnen voor 1 miljoen. Zelds Feyenoord, Az, Heerenveen, Real Madrid en barcelona zaten achter hem aan en hij koos gelukkig voor mij, Ajax
    pi_55657068
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 16:07 schreef Herr_Munk het volgende:

[..]

Met de patch vindt ik hem kwa stats wat minder eigenlijk.
    Dan moest je hem in de 07 editie zien. Stats waren bagger maar hij speelde zo fijn
      Moderator zondag 30 december 2007 @ 19:44:32 #289
    42184 crew  DaMart
    pi_55660929
    Hebben jullie dat nou ook wel eens, dat het commentaar niet strookt met wat er werkelijk gebeurt? Net wedstrijd tegen NAC. Wij zijn telkens in de aanval, en op zijn eigen helft trapt speler van NAC bal over de zijlijn... roept een andere NAC-speler meteen dat hij een strafschop wil voor een overtreding die nooit gepleegd is .
      zondag 30 december 2007 @ 20:04:19 #290
    146874 DANILXL
    pi_55661463
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 15:38 schreef WRNL het volgende:

[..]

met newcastle united heb ik hem voor 40.000 kunnen halen. Na ruim 1 seizoen is hij 19.75 miljoen waard. goede aankoop dus
    pi_55661842
    Waarom heb ik Aaritalo niet in mijn spel terwijl ik de grote database heb geselecteerd?
    Of moet je de finse competitie ook selecteren ofzo?
    pi_55662479
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 20:17 schreef Superheld het volgende:
    Waarom heb ik Aaritalo niet in mijn spel terwijl ik de grote database heb geselecteerd?
    Of moet je de finse competitie ook selecteren ofzo?
    Na het installeren van de nieuwste patch moet je inderdaad de Finse competitie geselecteerd hebben. Zijn stats zijn wel verlaagd na de patch.
      zondag 30 december 2007 @ 22:31:11 #293
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55665508
    Verlies gewoon van DOVO in de beker met 3-2.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 30 december 2007 @ 22:42:35 #294
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55665874
    In één wedstrijd raak ik Thierry Henry, Samuel Eto'o en Kaka voor twee, drie en vier maanden kwijt.
      zondag 30 december 2007 @ 22:50:18 #295
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_55666161
    Nog een mooie: Mijn op papier beste spits scoort zijn eerste doelpunten in twee seizoenen tijd.
    Elite
    Tegen TTIP
      zondag 30 december 2007 @ 22:54:26 #296
    108558 Messenga
    pi_55666298
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 22:42 schreef M0NTANA het volgende:
    In één wedstrijd raak ik Thierry Henry, Samuel Eto'o en Kaka voor twee, drie en vier maanden kwijt.
    Who needs Kaka when you have Messi?
      zondag 30 december 2007 @ 22:56:18 #297
    128959 M0NTANA
    Don't fuck with me!
    pi_55666364
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 22:54 schreef Messenga het volgende:

[..]

Who needs Kaka when you have Messi?
    Die speelt ook, maar dan vanaf rechts.

Op zich gaat dat best redelijk, iedere wedstrijd rond de dertig schoten, alleen soms wil hij er maar niet invliegen.
      zondag 30 december 2007 @ 23:00:06 #298
    108558 Messenga
    pi_55666496
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 22:56 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Die speelt ook, maar dan vanaf rechts.

Op zich gaat dat best redelijk, iedere wedstrijd rond de dertig schoten, alleen soms wil hij er maar niet invliegen.
    Herkenbaar. Probeer dat maar eens met Persie, Adebayor en Menez.. soms 50 schoten op goal en 0-1 verliezen.
    pi_55667414
    quote:
    Op zondag 30 december 2007 19:44 schreef DaMart het volgende:
    Hebben jullie dat nou ook wel eens, dat het commentaar niet strookt met wat er werkelijk gebeurt? Net wedstrijd tegen NAC. Wij zijn telkens in de aanval, en op zijn eigen helft trapt speler van NAC bal over de zijlijn... roept een andere NAC-speler meteen dat hij een strafschop wil voor een overtreding die nooit gepleegd is .
    In het Nederlands wel. Beleger je de goalie van de tegenpartij met schoten, en dan sta jij onder druk
    pi_55672622
    Ik heb de Nederlandse vertaling van de FM & CM serie altijd behoorlijk sneu gevonden. Lijkt wel of ze een uitgeprocedeerde asielzoeker die 2 weken Nederlandse les heeft gevolgd nog in de kast hebben hangen.
    pi_55672631
    Dan maar gelijk vol gooien.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')