begin maar te sparen voor een DSP systeemquote:Op donderdag 20 december 2007 20:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
de radio zit erin en het staat idd van geen kantendat houten klepje sluit niet eens meer
was toch voor origineel gegaan als ik dat wist, maar ja heb nu iig wel cd in auto dat is het belangrijkste, zal waaarsch op den duur wel weer naar origineel teruggaan.
Stuurbediening was geen probleem trouwens, zo'n kabeltje voor moeten bijkopen.
3 Liter V8 inderdaad... 218 pk... bij deze valt het verbruik nog een beeeetje mee, wel één van de mooiste BMW's imo. Die nieuwe 7-serie is inderdaad niksquote:Op zondag 20 januari 2008 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd.
Dat is toch nog een V8, of niet soms?
Toen was de 7 nog een mooie bak.![]()
Mijn werkgever heeft ook een E32 735 gehad... tot er een eend tegen de voorruit kwam met 200 km/u... issie meteen een E38 740i gaan halenquote:Op zondag 20 januari 2008 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet nog wel dat mijn opa een E32 735 had. Dat was toen ook een erg mooi ding.
Denk niet dat ik dat ga halen.. maar er zit gelukkig een 90 liter tank in... hoef ik maar één keer per week te tankenquote:
quote:Op zondag 20 januari 2008 20:11 schreef Teeno het volgende:
Het leuke is dat ik 20 ben, nog studeer, en van mijn eerlijk verdiende centen waar gewoon belasting over betaald is een 730i kan halen (en blijven rijden). 4 Februari weer naar school... toch wel zwaar benieuwd naar de gezichten van de opgefokte Golf3/Civic/323f rijders als ik m'n auto voor de deur neerzet
rijke studenten allemaal tegenwoordigquote:Op maandag 21 januari 2008 08:28 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig dan.... mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ik ben in augustus voor mezelf begonnen, beetje freelancen (applicatie-ontwikkeling).. sloeg toen een grote klant uit Noorwegen aan de haak via een tussenpersoon in Nederland, waar ik intussen aardig wat uurtjes in heb zitten, en ze hebben nog genoeg te doen voor me.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:28 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig dan.... mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
mooie auto, gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:31 schreef Goochie het volgende:
Afgelopen weekend een BMW 328 CI aangeschaft. Dat rijdt erg prettig kan ik zeggen...![]()
[ afbeelding ]
Jij gaat bij een ex dealer langs toch? die heeft er wel verstand van...quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je in beide gereden? Je moet het zelf weten; maar ik zou niet het uiterste uitgeven wat je te besteden hebt (aan een auto). Een 325 is natuurlijk een prima auto, maar de voorganger 323/328 is ook prima en wellicht wat goedkoper te krijgen.
Plaatselijke garage die weet wat ze doen kan prima BMW's onderhouden; zitten redelijk simpel in elkaar. Het is alleen wel handig als ze 'm aan de computer kunnen hangen/wat ervaring met BMW hebben.
Dat is afhankelijk van wat er gebeuren moet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 06:36 schreef Revje1 het volgende:
Dan kan jij me mischien vertellen wat een grote en kleine beurt kost voor een bmw. Zonder dus veel bijzonderheden wat er extra moet gebeuren. Ik ben niet iemand die gaat zeuren als ik Bmw ga rijden over de wat hogere kosten van bijv onderhoud. Maar ik moet het wel kunnen betalen.
Hoi Youp! Ik schrijf toch ook dat die garage wel moet weten wat ze doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
Jij gaat bij een ex dealer langs toch? die heeft er wel verstand van...
en zaken die kapot gaanquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoi Youp! Ik schrijf toch ook dat die garage wel moet weten wat ze doen.
Maar iig. blijf ik de onderhoudskosten per kilometer van een BMW in vergelijking met even sterk gemotoriseerde auto's relatief goedkoop vinden. Mercedes gaat nergens over als je meer dan 4 cylinders hebt, en Audi's met V6/V8 wordt je ook niet blij van; qua verbruik en onderhoud.
Wat is daar jammer aan dan?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:24 schreef Youp het volgende:
[..]
mooie auto, gefeliciteerd
alleen jammer dat het een oud type e46 is..
Je hebt een oude E36 328 motor, je hebt zo'n gekke ouderwetse sleutel en er zijn nog wat dingetjes veranderd. De E46 330Ci (de opvolger van de 328Ci) heeft ook een hele berg meer vermogen etc.quote:
Nu noem je net de dingen die er totaal niet toe doen. Alsof die 2.8 niet vooruit wil? In de e36/e39 was ie al top, en dit is nog eens de geupdate versie met dubbele vanos ook. Echt een topmotor is dat. En die sleutel.. damn gast, alsof dat boeit. Belangrijkste verschillen zitten in het uiterlijk: de koplampen, voorbumper, achterbumper, led-achterlichten. Maar goed, ik vind het een prachtige auto en hoop dat mijn volgende auto ook zoiets word.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:10 schreef Youp het volgende:
[..]
Je hebt een oude E36 328 motor, je hebt zo'n gekke ouderwetse sleutel en er zijn nog wat dingetjes veranderd. De E46 330Ci (de opvolger van de 328Ci) heeft ook een hele berg meer vermogen etc.
Kheb um vanmiddag gehaald... Metallic zwart, even door de wasstraat gehaald.. wat een beest zegquote:
We moesten hem even bij m'n vriendin voor de deur zetten om hem uit te zuigen.. pastte ook maar net in de voortuinquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker handige auto voor op een woonerf!
QFTquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar het is/blijft een mooie auto.
Nog geen aandacht aan besteedt verder, gisteren door de wasstraat gehaald, vandaag uitgezogen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind leer wat mooier als het niet zo vettig glimt als op je foto's.
Heb je het al schoongemaakt of zit er van die siliconenzooi op?
Als je het zo wel mooi vind is het natuurlijk ook prima.
Telefoonkaart hebben we nog ergens liggen, dus die wil ik wel gaan gebruikenquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ga je die telefoon nog gebruiken of heb je blauwe tand op je radio?
Volgens mij wel, klein aandachtspuntje maar niet echt storend.. voor 150 euro heb je een nieuw stuur ex. Airbag, maar die is nog goedquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft er iemand zijn tanden in je stuur gezet?![]()
Ik heb destijds getest met zo'n prepaykaartje en later maar abonnement omgezet naar Vodafone, daar kreeg je 2 simkaarten voor de prijs van 1.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:09 schreef Teeno het volgende:
Uhw, dat wist ik niet.. gewoon prepaid zeker? Zal vandeweek eens even kijken
Ik weet precies hoe die dingen rijden, ik werk bij BMW. Ik zeg ook niet dat het een verkeerde auto is alleen ik vind die details wel leuk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:23 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Nu noem je net de dingen die er totaal niet toe doen. Alsof die 2.8 niet vooruit wil? In de e36/e39 was ie al top, en dit is nog eens de geupdate versie met dubbele vanos ook. Echt een topmotor is dat. En die sleutel.. damn gast, alsof dat boeit. Belangrijkste verschillen zitten in het uiterlijk: de koplampen, voorbumper, achterbumper, led-achterlichten. Maar goed, ik vind het een prachtige auto en hoop dat mijn volgende auto ook zoiets word.
Ik zeg ok niet dat het iets verkeerds is, ik geef alleen aan wat ik zelf zou doen. Ik heb zelf een toyota MR2 AW11 uit 1986, maar die staat te koop. Ik sta op het punt een saxo vts 16v te kopen uit 2002 (ik heb een jonge, goedkope, praktische auto nodig en het liefst een vlotte).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:12 schreef Goochie het volgende:
Welke rare sleutels hebben jullie het over dan?
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
En die verschillen...tja, daar heb ik vrede mee en dit komt natuurlijk ook in uiting in de prijs. Ik kon deze voor een aantrekkelijke prijs meenenen, Auto is gekeurd door een BMW garage, inspectiebeurt II gehad, nieuwe banden, nieuwe schijven en blokken en ik kan er weer tegenaan.
Het blijft inderdaad wel behelpen, zo'n 2.8 met 6 cilinders.
Edit: Youp, welke auto heb je zelf?
gewoon schorsen en ergens stallen... als je 'm nu weg doet krijg je er niet meer dan 1000 euro voor met die kilometerstand. laat m eens 10 jaar ergens staan en dan probeer je het nog een keer (als je heb dan nog weg wilt doen)quote:Op zondag 27 januari 2008 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 1990 325iX Touring met 310000 km op de teller moest naar de APK.
Ding had 6 maanden stil gestaan in mijn garage.
-Lekke benzineleiding/slang, heb 'm maar bij de garagist laten staan ipv. weer mee naar huis te rijden
-Remleiding bijna afkeur.
-Lekke aandrijfashoezen voor (heb je eens voorwielaandrijving; gaat het weer stuk natuurlijk)
-Uitlaat bijna door
en:
-Motor die al jarenlang vrolijk tikt.
-Enige roest op enkele vreemdeplaatsen.
Beetje plaatsgebrek en rij er eigenlijk zeer weinig in. En kost natuurlijk ook centen.
Ik denk dat ik 'm maar weg doe...![]()
Ziet er uit als een erg nette autoquote:Op zondag 27 januari 2008 12:53 schreef Teeno het volgende:
Foteaus!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die opzetstukjes op de uitlaten moet ik er nog een keer afhalen, het is natuurlijk geen diesel
Ik wel, houtquote:Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ziet er uit als een erg nette auto
Ben zelf niet zo'n fan van dat hout, maar goed
quote:Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef Paupermans het volgende:
VANOS doet niks met je piekvermogen, maar zorgt ervoor dat je bij lagere toerentallen meer koppel hebt. Bovendien wordt de motor er zuiniger door.
Ik geloof dat alleen de allereerste e36 325 blokken (1991-1992 ofzo) geen VANOS hadden.
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS en http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
dat kan inderdaad. maar dan is de vraag, waarom?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:40 schreef justmattie het volgende:
kut
dan maar zo [ link | afbeelding ]
Dus geen gezeik met riemen vervangen![]()
Ik kan in mn luchtfilterbak toch gewoon een andere plaat van K&N erin hangen ofniet ?
Deze kreeg ik bij de garage waar ik hem gekocht heb... Nieuwe APK bij aflevering.. aangezien ik hem afgelopen zaterdag ben wezen halen moest ik deze week nog even terug voor de APK.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:22 schreef Youp het volgende:
als ze toch bij een simpele APK al zo nalatig zijn zou ik naar een andere garage gaan...
APK inspectie in 10 minuten is dan ook wel erg oppervlakkig...quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:38 schreef Teeno het volgende:
[..]
..
Hij is niet langer dan 10 minuten bezig geweest, met de steekproef duurde het een goed uur.
Komt er een dieper geluid uit heb ik me laten vertellen ?quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:19 schreef Youp het volgende:
[..]
dat kan inderdaad. maar dan is de vraag, waarom?
wow zieke shitquote:Op zondag 3 februari 2008 10:16 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand al dat rare verhaal over die gast van 18 jaar met een M5 op M5 Board gelezen?
http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=111454
Die gast opent een topic, iedereen blaten dat je voorzichtig moet zijn. Iemand komt zelfs met een link over een pas gebeurd ongeluk met een M5. Maar TS antwoord niet meer.
http://www.m5board.com/vbulletin/showthread.php?t=111545
inlegfilter merk je niks van. het zou enkel "beter" filteren... reken maar dat een standaard bmw filter ook goed filterdquote:Op zondag 3 februari 2008 13:44 schreef justmattie het volgende:
[..]
Komt er een dieper geluid uit heb ik me laten vertellen ?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:40 schreef Hyperdude het volgende:
Overigens zijn 235/60 banden best te betalen.
Beetje zoeken en niet direct Michelin oid willen (moderne banden hebben toch geen nut bij 95% van de oudere auto's met meer dan 100000 km op de teller) dan valt het allemaal wel mee.
op een oude 7 heb je geen super dure "high performance" banden nodig. daar heeft hij gelijk in.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 14:44 schreef rival het volgende:
[..]
![]()
je banden zijn het enige dat je auto verbinden met de weg, en dan ga jij vertellen dat bij 95% van de oude auto's goede banden helemaal geen nut hebben?
ga een ander de dood in jagen ja!
maar als ik zijn woorden letterlijk neem komt het erop neer dat ik met BARUM net zo makkelijk door de regen kan als met een UNIROYAL met 95% van de oude auto's!quote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:08 schreef Youp het volgende:
[..]
op een oude 7 heb je geen super dure "high performance" banden nodig. daar heeft hij gelijk in.
BMW flugzeuggetriebe oidquote:Op dinsdag 5 februari 2008 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
Bij oude BMW's boeien banden geen ene meter.
Check die filmpie.
http://de.youtube.com/watch?v=RtKtwoqhJ6U&feature=related
Vredestein/Uniroyal is idd. goed genoeg voor zo'n ding. Michelin Pilot Sport PS2/Pirelli PZero Nero Asimmetrico (ofzoquote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:28 schreef rival het volgende:
[..]
maar als ik zijn woorden letterlijk neem komt het erop neer dat ik met BARUM net zo makkelijk door de regen kan als met een UNIROYAL met 95% van de oude auto's!![]()
Met X-drive ben je echt niet sneller door de bochtquote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:25 schreef dynamiet het volgende:
Mijn pa heeft een paar weken geleden een 530XD besteld met haast alle opties behalve "night vision" (zelfs achterbank verwarming terwijl er echt nooit iemand achterin zit), maar voor hem is het hele x-drive systeem volgens mij een beetje overbodig ik maak niet vaak mee dat hij snel door een bocht gaat.
Gelukkig mag ik er ook in rijden en kan het dus is goed uit testen![]()
Maar met een beetje geluk gaat het nog sneeuwen en kan ik een filmpje in de sneeuw posten
Ben persoonlijk geen fan van de 1-serie, maar wel een nette bak, hoop dat je er veel plezier aan moge belevenquote:Op zondag 10 februari 2008 13:18 schreef Xcalibur het volgende:
De afgelopen paar weken was het steeds nogal matig weer, dus heb nu eindelijk eens wat fatsoenlijke foto's gemaakt van m'n 1-serie....![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen moment. Ik vind de 3-deurs echt VEEL mooier, die klopt gewoon beter.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:50 schreef matthendriks het volgende:
Heb je nog getwijfeld tussen de 3-deurs en de 5-deurs versie?
quote:BMW 118i 3-deurs
Edities en pakketten
BL Business Line uitvoering
475 Metallic lak Saphirschwarz
2KN V-Spaak (styling 255), 7Jx16 banden
473 Middenarmsteun voor, incl. opbergmogelijkheid
493 Opbergpakket, incl. 2 bekerhouders
520 Mistlampen voor, incl. verwarmde spiegels
521 Regen- en lichtsensor
530 Airconditioning
ZE2 / ZBU
534 Automatische airconditioning (upgrade)
Opties af-fabriek
249 Multifunctioneel stuurwiel
255 Sportstuurwiel met leder bekleed
320 Levering zonder typeaanduiding
321 Exterieurdelen in carossiekleur
4BZ Interieurlijsten Titan Hell
481 BMW sportstoelen voor
Z41 Niet-rokersuitvoering
5DC Buitenste hoofdsteunen achter neerklapbaar
507 Park Distance Control (PDC) achter
540 Cruise control
563 Uitgebreid verlichtingspakket
663 BMW Radio Professional met CD frontloader
676 Hifi actief luidsprekersysteem
Accessoires af-dealer
Lederen bekleding
iPod interface
3 deurs is er ook nog niet zo lang (helaas) wij zitten thuis ook met een 5 deurs...quote:Op zondag 10 februari 2008 13:50 schreef matthendriks het volgende:
Heb je nog getwijfeld tussen de 3-deurs en de 5-deurs versie?
Hij ziet er zeker mooi uit! Wat zijn de specs?
Zow, dat is wel minderquote:Op maandag 11 februari 2008 12:26 schreef Teeno het volgende:
* Teeno] moet helaas na twee weken zijn BMW alweer [url=http://forum.fok.nl/topic/1125097]verkopen[/url
Heeft trouwens niets met te hoge vaste lasten te maken, of ogen die groter zijn dan portemonnee.. zit alleen tegen een financiële kostenpost aan te hikken en het is rendabeler om nu de auto te verkopen, geld te investeren en over een maand of 6 weer eens te kijken voor een E38
Jammer man.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:26 schreef Teeno het volgende:
* Teeno] moet helaas na twee weken zijn BMW alweer [url=http://forum.fok.nl/topic/1125097]verkopen[/url
Heeft trouwens niets met te hoge vaste lasten te maken, of ogen die groter zijn dan portemonnee.. zit alleen tegen een financiële kostenpost aan te hikken en het is rendabeler om nu de auto te verkopen, geld te investeren en over een maand of 6 weer eens te kijken voor een E38
bij ons staat al een X6 demo in bestelling, komt vrij binnenkortquote:Op maandag 11 februari 2008 18:46 schreef Der_Michael het volgende:
Morgen vanaf 16.30 tot 21.00 de X6 in de showroom
Eensch, maargoed zulke dingen houden je scherpquote:Op maandag 11 februari 2008 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer man.
Zelfstandig ondernemen heeft ook nadelen, helaas.![]()
Ga zeker morgen ook een stukkie toerenquote:Op maandag 11 februari 2008 19:48 schreef Youp het volgende:
[..]
bij ons staat al een X6 demo in bestelling, komt vrij binnenkortkan ik weer lekker iedere zaterdag in touren
wow dat zal idd een wereld van verschil maken vergeleken met 17"quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:25 schreef Der_Michael het volgende:
Beetje jammer dat ie 'slechts' op 17'' stond. De demo versie die bij ons gaat rijden krijgt 22'' eronder
corona verlichting is dat ja. dat hebben sinds de E39 alle BMW's met Xenonquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:22 schreef Teeno het volgende:
Hij heeft een iets te dikke reet imho.. maar als je erin zit zal zoiets je vrij weinig boeien, verder wel een leuke bakzijn dat angel eyes die erin zitten?
2001 330i handbak. 8,9 l/100 kmquote:Op donderdag 14 februari 2008 01:18 schreef twister_rodriguez het volgende:
ik zit nu trouwens met mn 523ia '98 op 14.5l/100kmrij nagenoeg alleen binnen bebouwde kom
...
Nee niet de pomp die in de tank zit, die heb ik onlangs laten vervangen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn licht verouderde ETK (2003) staat ie voor ¤1093 incl.als ruildeel (1994 325TD)
Dat is de inspuitpomp dus. Of bedoel je de opvoerpomp in de tank?
dat ben ik toch niet met je eensquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
2001 330i handbak. 8,9 l/100 kmveel snelweg, weinig file.
Scheelt wel erg veel...
enne die X6 lijkt mij echt niets. 2 keer zo lelijk als een X3.
vond ik eerst ook van de 1 serie coupe, maar als je die een paar x in het echt hebt gezien denk je ''8-)quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:17 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vind het maar een beetje een rare auto eerlijk gezegd.... vooral de achterkant staat me niet aan
eens, de daklijn loopt te abrupt af... net een 3 deurs sedan...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:23 schreef Xcalibur het volgende:
de 1 serie coupe vind ik ook gek... doe mij maar gewoon de 3 deurs
Zal best wel denk ikquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:35 schreef Youp het volgende:
[..]
eens, de daklijn loopt te abrupt af... net een 3 deurs sedan...
trouwens die X6 heeft bij ons maandag al in de zaak gestaan! (als het de zelfde is)
hoe foutquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:12 schreef iDrecci het volgende:
Goed, vandaag nieuwe velgen onder mijn E90 gegooid. Volgende week nog wat dingetjes van AC Schnitzer er op en kan er weer tegenaan voorlopig.
[ afbeelding ]
quote:Holz Multifunktionslenkrad BMW E39 Airbag
Huidige prijs: EUR 81,00
Je maximumbod: EUR 300,00
erg mooi en strak imhoquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:12 schreef iDrecci het volgende:
Goed, vandaag nieuwe velgen onder mijn E90 gegooid. Volgende week nog wat dingetjes van AC Schnitzer er op en kan er weer tegenaan voorlopig.
[ afbeelding ]
Wat is dat? Night Vision?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:25 schreef dynamiet het volgende:
Mijn pa heeft een paar weken geleden een 530XD besteld met haast alle opties behalve "night vision"
Dan zie je op je Idrive scherm beelden van een nacht camera die voor op de auto zit, Maar in de praktijk kijk je niet op het Idrive scherm tijdens het rijden.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat is dat? Night Vision?
* maedel is een beginnende bmw-fanaat.
kost ook EUR 2711,45quote:Op maandag 3 maart 2008 18:21 schreef maedel het volgende:
Oeh, ziet er wel stoer uit
Maar ik dacht aan iets anders onnozel genoeg (bliinderen van ruiten)(voor als je 's nachts last hebt van de lichten van anderen)
Night Vision heb ik toch niet nodig blijkt
juist, veel nuttigere optie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 02:04 schreef dynamiet het volgende:
[..]
kost ook EUR 2711,45
Comfort stoelen zijn wel geweldig precies op 20 manieren te veranderen, en ze zitten ook echt super!
Ik zou het niet erg vinden om er in te rijdenquote:
of gewoon iemand die een paar duizend euro winst wilt pakken met kopen en verkopen van buitenlandse auto'squote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:10 schreef Geqxon het volgende:
Overigens is hij 25-01-2008 geimporteerd, en 14-02-2008 op Marktplaats gezet. Ik vind het toch behoorlijk verdacht. Uit Duitsland gehaald, erachter gekomen dat hij toch echt naar links trekt en hem snel op Marktplaats dumpen?
20" Alpina?quote:Op woensdag 9 april 2008 12:22 schreef Teeno het volgende:
Even een schopje om hier maar weer leven in te houden
Ik hoef mijn 7-serie uiteindelijk toch niet weg te doen, en heb besloten hem gewoon op te rijden. Moeten binnenkort wel 19" velgen onder, twijfel alleen nog tussen lm of zwart.
Ik wil wel een bmw-embleem op de velgen houden, en geen Alpina, als dit mogelijk is misschien het overwegen waard.. link?quote:
ik had dat x3 of x4 gedaan in geval van droge peilstokquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef twister_rodriguez het volgende:
bleek dat die peilstok gewoon droog was -
heb er toen maar 1L!!! bijgegeooid.
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:52 schreef twister_rodriguez het volgende:
...
Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is.
...
Geluiden zijn altijd moelijk via internet, vooral voor een amateur.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:02 schreef maedel het volgende:
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen
Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig.
Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is?
Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat.
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.
mooie auto iddquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:23 schreef Okeuj het volgende:
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot jaquote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi.
Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto.
Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi vond ik veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen.
De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet.
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
In mn E46 en E87 echt direct genot.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
same here ford eskrot naar e39 LOLquote:Op maandag 12 mei 2008 19:51 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja
de bovenste is een E36 en de andere 2 zijn royaal verneukt...quote:Op maandag 12 mei 2008 03:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
zat beetje cardomain te checken op e39
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
22 inch wtf:
[ afbeelding ]
quote:
Zoek eens mee dan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
ik zou gaan voor een E30 325 VANOS!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook..quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:53 schreef Ysblok het volgende:
[..]
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?
Ik zou als ik jou was ook eens in Duitsland kijken, groter aanbod en kan je nog aardig wat geld schelen.. (www.mobile.de kun je bijvoorbeeld gebruiken)
klein voorbeeldje:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=40279527&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=5001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&lang=de&pageNumber=1
ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?
Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is datquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 seriequote:Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef twister_rodriguez het volgende:
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen![]()
had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?
Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
inmiddels vorige week naar dealer gebracht (523ia):quote:Op maandag 12 mei 2008 03:51 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggen
ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:29 schreef Airforce1 het volgende:
Als je nog in de risico groep (18/24) zit kan dat wel duur uitpakken idd.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de verzekering op je ouders naam tot 24 (blijkbaar niet geheel legaal).
En een nette e36 vinden is vrij moeilijk.
Lekkere prijs.
Edit: link pakt fok niet, maar een 320i uit 96 voor 7250 in
Herbaijum
Houdt je ook elke dag de advertenties bij of er misschien nog een goede tussen staat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:39 schreef justmattie het volgende:
[..]
ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.
Idd vind je hier geen nette E36 meer, daarom wijk ik uit naar Duitsland waarschijnlijk, met een budget van 4000 moet dat wel te doen zijn denk ik
Hij zal wel minder goed rijden dan de nieuwe M3, maar ik ben niet zo'n snelle auto's gewend en vond het heerlijk om erin te rijden.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:10 schreef Youp het volgende:
dat is net een van de (weinige) M-modellen die ik nog niet gereden heb
coupe facelift, vrij zeldzaam, maar ik vind ze persoonlijk minder mooi als de normale e46 coupe... maar smaken verschillen he!quote:
Er zijn ook mensen die met droge ogen beweren dat een Paars geschilderde gepimpte CRX mooi is.quote:
Dit is de standaard E46, van 2002:quote:Op maandag 9 juni 2008 16:38 schreef Geqxon het volgende:
De reguliere E46 coupe heeft toch de vrije witte lampen?
wat bedoel je met lelijke koplampen?quote:Op maandag 9 juni 2008 14:19 schreef Kreator het volgende:
(dus net ná die lelijke koplampen en vóór het nieuwe model).
dit is gewoon een verneukte BMW...quote:Op maandag 9 juni 2008 16:48 schreef Geqxon het volgende:
En dit is dan pre-facelift:
[ afbeelding ]
?
Dit is wat ik bedoel met "witte" koplampen, in plaats van de "zwarte" koplampen zoals jij ze post.
vond ik ook al!quote:
oh dat heeft de mijne gelukkig nietquote:Op maandag 9 juni 2008 19:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Met die mislukte golven aan de onderkant
Wow!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:51 schreef blablaa het volgende:
mijn snelheid's monster e46 330da individual in een m-jasje.
[ afbeelding ]
waar heb je die vandaan? hij komt me erg bekend voor... heb je er ook 16" of 17" stalen velgen bij gekregen? (met winterbanden)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:51 schreef blablaa het volgende:
mijn snelheid's monster e46 330da individual in een m-jasje.
[ afbeelding ]
ik weet wat een individual isquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:17 schreef blablaa het volgende:
het is een individual. deze kleur is afkomstig van een m3 en e38/e65 7serie. dus een 2de van deze zal je niet of geen tegenkomen. individual wil zeggen door klantwens samengesteld. daarom heeft hij ook optie's wat er toen die tijd leverbaarwas.. ik mis trouwens 1 optie.. dat is een trekhaak.. maar die komt er dit jaar wel onder![]()
maare.. winterbanden.. ik gebruik gewoon die styles 68m als ''winterband'' en voor in de zomer styles mv 72. alleen daarvan is 1 velg ''lek'' dus die set laat zich even wachten.
nog een bruut fotootje..
[ afbeelding ]
daar zocht ik idd ook naar 330xd smg met een mtech pakket. hier in nederland stond er wel 1tje alleen deze dealer vroeg er wel heel erg veel voor. aangezien de e46 modellen niet meer in productie is.. want de laaste modellen zijn in 2005 van de band gelopen. hij vroeg er 45.000,- bj 2005 19.000km op de klok.. voor dat geld heb je een e90 330d. maarja. deze die ik nu heb was ook netjes en had zeer weinig gelopen en vrijwel alles erop. over een jaartje mag hij weg dan moet hij plaats maken voor een e60 modelquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet wat een individual isik werk zelf bij BMW
maar die kleur + dat interieur komt me erg bekend voor.... ik denk dat ik de vorige eigenaar ken zeg maaren die had 17" stalen velgen er bij met winterbanden
-edit-
nee dat was een 330xd indivudual bedenk ik me nu... wel exact het zelfde samengesteld
want?quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:37 schreef Hyperdude het volgende:
16'' velgen gaat niet passen op een 330, Youp
ze zijn 38.8 groot.. dat is dus een behoorlijke pizzaschijf. dan zouden de remklauwen binnenkant van de velg raken.. bij die 17 sloffen.. zit tussen de klauw en de velg echt maar 3,5/4 cm tussen.. daarom heb ik ook 18'' sloffen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
Remschijven van een E46 330i/d zijn te groot voor 16" velgen.![]()
Wat voor beemer rij je dan?quote:Op zondag 20 juli 2008 22:54 schreef maedel het volgende:
Nou, ik moet zeggen, ik wil nooit meer anders dan een (bmw-) automaat.
Su-per!![]()
Ik snap niet dat ik altijd zo'n voorstander van schakelen was.
Zoals mijn auto schakelt krijg ik het zelf écht niet voor elkaar.
525i uit 2002quote:
Ja.quote:Op maandag 21 juli 2008 09:04 schreef Geqxon het volgende:
En zonder bling bling velgen mag ik hopen?
Eenschquote:Op zondag 20 juli 2008 22:54 schreef maedel het volgende:
Nou, ik moet zeggen, ik wil nooit meer anders dan een (bmw-) automaat.
Su-per!![]()
Ik snap niet dat ik altijd zo'n voorstander van schakelen was.
Zoals mijn auto schakelt krijg ik het zelf écht niet voor elkaar.
Mijn achterlichten gaan ook niet automatisch uit (voor wel) en een drie maals knipperfunctie heb ik ook niet... oja wel BMW trouwensquote:Op maandag 21 juli 2008 22:09 schreef Geqxon het volgende:
Zo gingen bij die rot Peugeot de lampen niet vanzelf aan en uit. Ik bedoel, please, zo'n basic functie. Of dat het knipperlicht geen drie maals knipperfunctie had.
Alle oude BMW's roesten. Vanaf E34 wordt het snel beter. Van oude auto's klassiekers roesten alleen Mercedes en Volvo/Saab weinig.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:00 schreef Diemietuhriej het volgende:
Iemand ervaring met een oude 6-serie hier? Zijn dat een beetje goede/harde auto's? Ik heb gehoord dat de voorloper (min of meer, de CS dus, E9) heel erg roest..
Ik heb het dus over de E24 die ik misschien wil aanschaffen, maar kan er niet echt veel over terugvinden op internet..
En is dat een auto uit 2008? Anno 2008 mag je dit soort basic functies toch wel verwachten, niet?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:27 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mijn achterlichten gaan ook niet automatisch uit (voor wel) en een drie maals knipperfunctie heb ik ook niet... oja wel BMW trouwens
Godver, anti climax.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle oude BMW's roesten. Vanaf E34 wordt het snel beter. Van oude auto's klassiekers roesten alleen Mercedes en Volvo/Saab weinig.
hmnee.. 1995... en je hebt gelijkquote:Op maandag 21 juli 2008 22:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En is dat een auto uit 2008? Anno 2008 mag je dit soort basic functies toch wel verwachten, niet?
http://link.marktplaats.nl/182238279quote:Op maandag 21 juli 2008 22:45 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Godver, anti climax.
Help eens zoeken, ik wil een coupé oldtimer met uitstraling en klasse! Liefst RWD en die soort dingen allemaal, en een historie is ook mooi meegenomen. Onderhoud kan ik allemaal zelf wel, en tot zo'n 6000 - 7000 euro..
Tsja, en liefst BMW.
Auw. Nja is *opzich* nog wel te doen.. 55 euro per maand.. 1 tankje benzine..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:28 schreef Geqxon het volgende:
In Limboland kost een 1425 kilogram wegende benzine auto *slik* 660 euro per jaar.
Volgens de PR klopt het wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:38 schreef Youp het volgende:
BMW komt met een Carbonsport pakket voor de 6 serie...
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9454
Helaas klopt niet alle info van autoweek... Carbonschwartz is normaal géén optie op een 6 serie, evenals het M onderstel, de sportuitlaat, die velgen en de speciale motorkap. Leuk weetje is dat er maar 25 stuks gemaakt gaan worden... En al die speciale opties zijn er enkel en alléén voor deze 25 auto's...
Die alle 25 dit jaar in September achter elkaar gebouwd gaan worden...
hoe weet ik dat toch allemaal...
hoezoquote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
Beetje jammer om te dieselen met een BMW, deed ik eerst ook maar een benzine BMW rijd toch echt vele malen beter.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
btw! ik heb een nieuwe mod op tocht.. smg padels icm een steptronic automaat... dat lijkt me echt top.. maarja we moeten even wachten tot het binnen is...
Geen idee, hoe weet je dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Volgens de PR klopt het wel.
Hoe ik dat toch weet
De nieuwe sportautomaat met stuurschakeling bedoel je?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
btw! ik heb een nieuwe mod op tocht.. smg padels icm een steptronic automaat... dat lijkt me echt top.. maarja we moeten even wachten tot het binnen is...
Wat een idioot.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:02 schreef Youp het volgende:
Wat een lompe *****boer http://www.autojunk.nl/clips/view/1045
Beetje een Z3 M verkrachten... Nee met 321pk ben je niet meteen de snelste op de baan
Hmm, mjah ik werk zelf bij bmw en ik heb samen met mn pa en m'n baas een mooie individual carbonsport samengesteld...quote:
right.. een 3000cc 6 cilinder houdt een 5000cc v10 tot de 160 achter zich? laat me niet lachenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 08:41 schreef veni2 het volgende:
diesel heeft veel meer nm bij een lager toerental, de 535 houd de m5 tot de 160 achter zich!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |