begin maar te sparen voor een DSP systeemquote:Op donderdag 20 december 2007 20:05 schreef twister_rodriguez het volgende:
de radio zit erin en het staat idd van geen kantendat houten klepje sluit niet eens meer
was toch voor origineel gegaan als ik dat wist, maar ja heb nu iig wel cd in auto dat is het belangrijkste, zal waaarsch op den duur wel weer naar origineel teruggaan.
Stuurbediening was geen probleem trouwens, zo'n kabeltje voor moeten bijkopen.
3 Liter V8 inderdaad... 218 pk... bij deze valt het verbruik nog een beeeetje mee, wel één van de mooiste BMW's imo. Die nieuwe 7-serie is inderdaad niksquote:Op zondag 20 januari 2008 19:15 schreef Hyperdude het volgende:
Gefeliciteerd.
Dat is toch nog een V8, of niet soms?
Toen was de 7 nog een mooie bak.![]()
Mijn werkgever heeft ook een E32 735 gehad... tot er een eend tegen de voorruit kwam met 200 km/u... issie meteen een E38 740i gaan halenquote:Op zondag 20 januari 2008 19:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet nog wel dat mijn opa een E32 735 had. Dat was toen ook een erg mooi ding.
Denk niet dat ik dat ga halen.. maar er zit gelukkig een 90 liter tank in... hoef ik maar één keer per week te tankenquote:
quote:Op zondag 20 januari 2008 20:11 schreef Teeno het volgende:
Het leuke is dat ik 20 ben, nog studeer, en van mijn eerlijk verdiende centen waar gewoon belasting over betaald is een 730i kan halen (en blijven rijden). 4 Februari weer naar school... toch wel zwaar benieuwd naar de gezichten van de opgefokte Golf3/Civic/323f rijders als ik m'n auto voor de deur neerzet
rijke studenten allemaal tegenwoordigquote:Op maandag 21 januari 2008 08:28 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig dan.... mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
Ik ben in augustus voor mezelf begonnen, beetje freelancen (applicatie-ontwikkeling).. sloeg toen een grote klant uit Noorwegen aan de haak via een tussenpersoon in Nederland, waar ik intussen aardig wat uurtjes in heb zitten, en ze hebben nog genoeg te doen voor me.quote:Op maandag 21 januari 2008 08:28 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
![]()
Goed bezig dan.... mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen?
mooie auto, gefeliciteerdquote:Op woensdag 23 januari 2008 16:31 schreef Goochie het volgende:
Afgelopen weekend een BMW 328 CI aangeschaft. Dat rijdt erg prettig kan ik zeggen...![]()
[ afbeelding ]
Jij gaat bij een ex dealer langs toch? die heeft er wel verstand van...quote:Op woensdag 23 januari 2008 20:31 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je in beide gereden? Je moet het zelf weten; maar ik zou niet het uiterste uitgeven wat je te besteden hebt (aan een auto). Een 325 is natuurlijk een prima auto, maar de voorganger 323/328 is ook prima en wellicht wat goedkoper te krijgen.
Plaatselijke garage die weet wat ze doen kan prima BMW's onderhouden; zitten redelijk simpel in elkaar. Het is alleen wel handig als ze 'm aan de computer kunnen hangen/wat ervaring met BMW hebben.
Dat is afhankelijk van wat er gebeuren moet.quote:Op donderdag 24 januari 2008 06:36 schreef Revje1 het volgende:
Dan kan jij me mischien vertellen wat een grote en kleine beurt kost voor een bmw. Zonder dus veel bijzonderheden wat er extra moet gebeuren. Ik ben niet iemand die gaat zeuren als ik Bmw ga rijden over de wat hogere kosten van bijv onderhoud. Maar ik moet het wel kunnen betalen.
Hoi Youp! Ik schrijf toch ook dat die garage wel moet weten wat ze doen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 22:10 schreef Youp het volgende:
[..]
Jij gaat bij een ex dealer langs toch? die heeft er wel verstand van...
en zaken die kapot gaanquote:Op donderdag 24 januari 2008 19:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hoi Youp! Ik schrijf toch ook dat die garage wel moet weten wat ze doen.
Maar iig. blijf ik de onderhoudskosten per kilometer van een BMW in vergelijking met even sterk gemotoriseerde auto's relatief goedkoop vinden. Mercedes gaat nergens over als je meer dan 4 cylinders hebt, en Audi's met V6/V8 wordt je ook niet blij van; qua verbruik en onderhoud.
Wat is daar jammer aan dan?quote:Op woensdag 23 januari 2008 17:24 schreef Youp het volgende:
[..]
mooie auto, gefeliciteerd
alleen jammer dat het een oud type e46 is..
Je hebt een oude E36 328 motor, je hebt zo'n gekke ouderwetse sleutel en er zijn nog wat dingetjes veranderd. De E46 330Ci (de opvolger van de 328Ci) heeft ook een hele berg meer vermogen etc.quote:
Nu noem je net de dingen die er totaal niet toe doen. Alsof die 2.8 niet vooruit wil? In de e36/e39 was ie al top, en dit is nog eens de geupdate versie met dubbele vanos ook. Echt een topmotor is dat. En die sleutel.. damn gast, alsof dat boeit. Belangrijkste verschillen zitten in het uiterlijk: de koplampen, voorbumper, achterbumper, led-achterlichten. Maar goed, ik vind het een prachtige auto en hoop dat mijn volgende auto ook zoiets word.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:10 schreef Youp het volgende:
[..]
Je hebt een oude E36 328 motor, je hebt zo'n gekke ouderwetse sleutel en er zijn nog wat dingetjes veranderd. De E46 330Ci (de opvolger van de 328Ci) heeft ook een hele berg meer vermogen etc.
Kheb um vanmiddag gehaald... Metallic zwart, even door de wasstraat gehaald.. wat een beest zegquote:
We moesten hem even bij m'n vriendin voor de deur zetten om hem uit te zuigen.. pastte ook maar net in de voortuinquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Lekker handige auto voor op een woonerf!
QFTquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Maar het is/blijft een mooie auto.
Nog geen aandacht aan besteedt verder, gisteren door de wasstraat gehaald, vandaag uitgezogen.quote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind leer wat mooier als het niet zo vettig glimt als op je foto's.
Heb je het al schoongemaakt of zit er van die siliconenzooi op?
Als je het zo wel mooi vind is het natuurlijk ook prima.
Telefoonkaart hebben we nog ergens liggen, dus die wil ik wel gaan gebruikenquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Ga je die telefoon nog gebruiken of heb je blauwe tand op je radio?
Volgens mij wel, klein aandachtspuntje maar niet echt storend.. voor 150 euro heb je een nieuw stuur ex. Airbag, maar die is nog goedquote:Op zondag 27 januari 2008 12:57 schreef Hyperdude het volgende:
Heeft er iemand zijn tanden in je stuur gezet?![]()
Ik heb destijds getest met zo'n prepaykaartje en later maar abonnement omgezet naar Vodafone, daar kreeg je 2 simkaarten voor de prijs van 1.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:09 schreef Teeno het volgende:
Uhw, dat wist ik niet.. gewoon prepaid zeker? Zal vandeweek eens even kijken
Ik weet precies hoe die dingen rijden, ik werk bij BMW. Ik zeg ook niet dat het een verkeerde auto is alleen ik vind die details wel leuk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:23 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Nu noem je net de dingen die er totaal niet toe doen. Alsof die 2.8 niet vooruit wil? In de e36/e39 was ie al top, en dit is nog eens de geupdate versie met dubbele vanos ook. Echt een topmotor is dat. En die sleutel.. damn gast, alsof dat boeit. Belangrijkste verschillen zitten in het uiterlijk: de koplampen, voorbumper, achterbumper, led-achterlichten. Maar goed, ik vind het een prachtige auto en hoop dat mijn volgende auto ook zoiets word.
Ik zeg ok niet dat het iets verkeerds is, ik geef alleen aan wat ik zelf zou doen. Ik heb zelf een toyota MR2 AW11 uit 1986, maar die staat te koop. Ik sta op het punt een saxo vts 16v te kopen uit 2002 (ik heb een jonge, goedkope, praktische auto nodig en het liefst een vlotte).quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:12 schreef Goochie het volgende:
Welke rare sleutels hebben jullie het over dan?
Ik heb deze:
[ afbeelding ]
En die verschillen...tja, daar heb ik vrede mee en dit komt natuurlijk ook in uiting in de prijs. Ik kon deze voor een aantrekkelijke prijs meenenen, Auto is gekeurd door een BMW garage, inspectiebeurt II gehad, nieuwe banden, nieuwe schijven en blokken en ik kan er weer tegenaan.
Het blijft inderdaad wel behelpen, zo'n 2.8 met 6 cilinders.
Edit: Youp, welke auto heb je zelf?
gewoon schorsen en ergens stallen... als je 'm nu weg doet krijg je er niet meer dan 1000 euro voor met die kilometerstand. laat m eens 10 jaar ergens staan en dan probeer je het nog een keer (als je heb dan nog weg wilt doen)quote:Op zondag 27 januari 2008 13:09 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 1990 325iX Touring met 310000 km op de teller moest naar de APK.
Ding had 6 maanden stil gestaan in mijn garage.
-Lekke benzineleiding/slang, heb 'm maar bij de garagist laten staan ipv. weer mee naar huis te rijden
-Remleiding bijna afkeur.
-Lekke aandrijfashoezen voor (heb je eens voorwielaandrijving; gaat het weer stuk natuurlijk)
-Uitlaat bijna door
en:
-Motor die al jarenlang vrolijk tikt.
-Enige roest op enkele vreemdeplaatsen.
Beetje plaatsgebrek en rij er eigenlijk zeer weinig in. En kost natuurlijk ook centen.
Ik denk dat ik 'm maar weg doe...![]()
Ziet er uit als een erg nette autoquote:Op zondag 27 januari 2008 12:53 schreef Teeno het volgende:
Foteaus!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die opzetstukjes op de uitlaten moet ik er nog een keer afhalen, het is natuurlijk geen diesel
Ik wel, houtquote:Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Ziet er uit als een erg nette auto
Ben zelf niet zo'n fan van dat hout, maar goed
quote:Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef Paupermans het volgende:
VANOS doet niks met je piekvermogen, maar zorgt ervoor dat je bij lagere toerentallen meer koppel hebt. Bovendien wordt de motor er zuiniger door.
Ik geloof dat alleen de allereerste e36 325 blokken (1991-1992 ofzo) geen VANOS hadden.
Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS en http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M50
dat kan inderdaad. maar dan is de vraag, waarom?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:40 schreef justmattie het volgende:
kut
dan maar zo [ link | afbeelding ]
Dus geen gezeik met riemen vervangen![]()
Ik kan in mn luchtfilterbak toch gewoon een andere plaat van K&N erin hangen ofniet ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |