abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58651744
http://link.marktplaats.nl/165612716

.

Netjes af-fabriek M3 uitgevoerd zonder opsmuk of valse badges.. Vind deze toch wel erg mooi!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58651840
Vooral het traanplaat is prachtig.
pi_58652027
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:20 schreef Geqxon het volgende:
Vooral het traanplaat is prachtig.
Nja dat gaat er wel uit en ori matjes erin. Had ik niet eens gezien.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58652119
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
pi_58652141
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
Zoek eens mee dan. Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58661491
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Zoek eens mee dan. Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
ik zou gaan voor een E30 325 VANOS!
pi_58663667
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?

Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58663693
quote:
Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook..

Die daarboven is wel een aardige, alleen zou ik er graag een willen met een wat lagere km-stand. Is er ongeveer een kleine vuistregel om te berekenen wat er nog ongeveer bijkomt aan kosten?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:57:09 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58668542
e36/e46 328i heeft altijd VANOS.
Alleen de eerste serie E36 (320 en 325, tot 1993 oid. heeft geen VANOS (M50-blok) Daarna allemaal wel.
Als je moet kiezen tussen een 1992 zonder VANOS, met werkende airco, en een 1993 met VANOS zonder werkende airco, zou ik die VANOS lekker laten staan; zoveel maakt het nou ook weer niet uit.

Hier staat wel een aardig overzicht wanneer welke motor werd gebruikt.: http://www.bmwinfo.com/index.html

E36 heeft toch bijna altijd 2 ton of meer op de teller staan. Zijn ook al 10-15 jaar oud. Lage km. standen zou ik erg zeker van willen zijn voordat ik er geld aan uit geef. Er wordt erg veel aan omgekloot aan oude E36
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58678673
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?




pi_58680366
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?

Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder.
en degene die hierboven zegt dat hij liever voor een airco kiest dan een vanos systeem die vind ik niet goed wijs....

het is echt een wereld van verschil!
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:44:15 #188
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58680473
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is dat
Dus, ik wist het wel.
De mijne gaat echter deze week pas de 100.000 over
(99.387km nu)
Da's wel een verschil natuurlijk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58683475
goh wat een service bij bmw dealers.
*belt bmw dealer a op: Ja 2 lampen doen het niet meer van mijn auto. Vrouwtje: Heb de 23ste nog een opening
*belt bmw dealer b op:airbaglampje brandt olie checken etc etc. Gast: de 22ste. Kan ik nu niet ff langskomen voor die lampjes, nee zitten vol

echt wtf, sinds wanneer kan je friggin lampjes niet meer laten vervangen asap
pi_58683608
Ga eens langs de huilfords?
pi_58685840
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen

had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:34 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58688333
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter.
Dan moet je niet vergeten dat in 2000 zo'n ding ¤60000 kostte en dat onderdelen/onderhoud nooit goedkoop zijn. Remmen en transmissie/koppeling ben je eerder (veel) geld aan kwijt dan aan problemen met je blok.

Wat voor garantie kan je krijgen op een 8 jaar oude auto met meer dan 2 ton op de teller, en wat kost dat/wat sluiten ze uit?

Wel een prima blok natuurlijk, en een een E39 is verder een prima betrouwbaar ding. Als je wat geld achter de hand houdt voor problemen, en je een goed exemplaar koopt, hoeft het niet onverstandig te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2008 18:11:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58700306
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef twister_rodriguez het volgende:
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen

had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 serie

ik werk zelf bij een bmw dealer en daar is het ook bijna altijd stervens druk. maar tijd om een lampje te vervangen hebben we altijd wel...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58700373
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt.

als je twijfelt tussen een audi, een passat en een E39 zou ik als ik jou was even met alle 3 een proefrit gaan maken.
dan weet je gelijk welke je moet kopen kost misschien wat meer maar dan heb je wel ook wat. VAG mobielen zijn niet meer zo goed als dat ze in de jaren 70-80 waren. ze borduren wel verder op de naam die ze toen opgebouwd hebben...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58714215
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?

Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:13:40 #196
192166 Paupermans
They made me do it
pi_58718614
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?

Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken.

Vind je het niet erg om in een 4-cylinder te rijden, dan zou ik zeker voor de e36 gaan. Ik rij zelf een e36 316i coupe uit 1994 en mensen vragen me wel eens hoe ik als student zo'n auto kan rijden, maar qua kosten valt het allemaal best mee. Wegenbelasting is 100 euro per kwartaal, verbruik is 1 op 13-14 (er zit een tank van 65 liter in, dus ik haal soms zelfs meer dan 800km op een tank!), verzekering is ook wel te doen. Onderhoud laat ik bij een vriend doen. Aanschaf van een 316i of 318i is ook een stuk goedkoper, vanaf 3000 heb je al een hele nette staan. Misschien nog wel goedkoper.

Ik weet niet of je diesel wilt gaan rijden, maar dan zou ik zeker voor de e39 gaan. De e36 heeft alleen de trage 325tds en de nog tragere 318tds. Een 530d uit 1999 is echt een super fijne auto en er zijn weinig mensen die je bijhouden op de snelweg.

Een paar tips:
- Als je voor een 4-cylinder gaat, koop er dan een van 1994 of jonger. Vanaf 1994 hebben ze het nieuwere M43-blok, wat betrouwbaarder is en geen distributie-riem maar een ketting heeft. Mijn blok heeft ondertussen 220.000 gelopen en loopt nog als een zonnetje.
- Wil je een 6-cylinder, dan zou ik zeker voor de 328i/528i gaan. Veel meer pk's voor hetzelfde verbruik als een 320i/520i/323i/523i. Let er wel op dat het blok niet tikt (liefst bij koude start checken), want een VANOS-reparatie kan aardig in de papieren lopen. Ik geloof dat de waterpomp bij die blokken ook vaak stuk gaat.
- Uiteraard zou ik voor een handbak gaan, zeker als je benzine gaat rijden. Bij een benzine scheelt dat enorm in de 0-100 tijd, bij een diesel (530d) iets minder.

Ik heb een tijd terug zelf nog getwijfeld om een 328i te gaan rijden, maar heb besloten om m'n 316i maar te houden tot na m'n studententijd. Groter kan altijd nog Alle losse dingen zijn maar een beetje duurder (aanschaf, verbruik, wegenbelasting, verzekering, onderhoud), maar stiekem scheelt het allemaal bij elkaar toch wel een hoop geld.

Ow ja, die marktplaats-link die je gaf zou ik laten staan. Daar is niks af-fabriek m3 aan. De voorbumper is nep of hij komt van een echte m3 af, maar af-fabriek is het niet. Dan zou hij namelijk de m-technic bumper gehad hebben. Die spiegels zijn alleen maar op een echte m3 geleverd en dus ook achteraf gemonteerd. Side-skirts zijn gewoon standaard. De deurgrepen zijn naderhand meegespoten (waarschijnlijk tegelijk met z'n spiegels ofzo), want die horen zwart te zijn. Bovendien is hij net geimporteerd, dus die km-stand kun je ook niet vertrouwen. En zoals gezegd, die sportuitlaat en traanplaat matten

[ Bericht 11% gewijzigd door Paupermans op 17-05-2008 00:24:07 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:28:57 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58807733
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58811779
hahaha die is mooi
pi_58812890
quote:
en zo is het maar net heerlijke auto die nieuwe M3
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58957241
heeft er nog iemand een E30 325 in de schuur staan die ik over kan nemen?

uiterlijk boeit me geen ene reet, als hij maar niet helemaal doorgerot is.....
apk oid is ook niet noodzakelijk als ik maar weet wat er moet gebeuren om dat in orde te maken....

als et maar een E30 325 is, en geen toering aub

autotrader staan ze alleen nog voor de hoofdprijs... marktplaats niks de vinden... speurders.nl ook waardeloos... autoscout etzelfde.. noem maar op...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')