abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57937776
Een 7 serie met velgen kleiner dan 20", zonder getinte ramen en zonder een lekkere bass is slecht voor je street-cred, mén.
pi_57938148
mooie 19ers zijn niet verkeerd, privacyglass kan, zelf laten tinten niet. en in een 7 serie zit bass genoeg als je de juiste radio er in hebt
Hopeloos benzine verslaafd
pi_57938252
19"..... jij bent zeker zo'n loser die zijn eigen coke snuift? Nee man, 20" minimaal.
  woensdag 9 april 2008 @ 18:29:20 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_57939265
Alpina velgen (echte tenminste) zijn wel een beetje prijzig:

http://cgi.ebay.de/Orig-A(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/Alpina(...)QQrdZ1QQcmdZViewItem

http://cgi.ebay.de/ALPINA(...)tem#ebayphotohosting

Setje nieuwe PS2 er op en het kost je meer dan een nieuwe 730!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_57939421
Dan denk je wel twee keer na als je dicht bij een stoep rijdt. Damn!
pi_58574413
net toen ik de oliedop erafdraaide kwam er een beetje rook uit. Is dit een teken van te weinig olie?

Had vorige week het oliepeil gecontroleerd, bleek dat die peilstok gewoon droog was toen kwam er ook rook tevoorschijn toen ik de dop eraf draaide heb er toen maar 1L bijgegeooid. Net oliepeil gecontroleerd: olie nog niet eens voorbij de eerste streep! (moet volgens boekje tussen de 2 strepen zitten, 523 e39).

Heb helemaal geen bericht gekregen op de computer/dashboard... Heb er nu maar weer wat bijgegeooid
pi_58574792
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef twister_rodriguez het volgende:
bleek dat die peilstok gewoon droog was -

heb er toen maar 1L!!! bijgegeooid.
ik had dat x3 of x4 gedaan in geval van droge peilstok
  vrijdag 9 mei 2008 @ 13:55:10 #158
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58574940
Wat voor olie heb je er in?

Ik had van die dunne 5W30 (vlgns. BMW voorschrift) in mijn 330i. Die wilde ook wel wat roken uit de olievuldop als het warm was, ook wel enig verbruik (1 liter 5000 km, meer als het buiten erg warm is), maar meestal richting einde olieverversingstermijn.
Nu heb ik er andere olie in Mobil 5W-50; maar eens afwachten hoe dat gaat.

Heb zelf een tijdje geleden de carterontluchting laten vervangen. die zat helemaal vol met "mayonaise". Is een M54 kwaaltje, maar misschien ook wel bij de M52?

Als je het omcirkelde buisje loshaalt (plaatje is van een M54) kan je eens kijken/voelen of daar veel smurrie in zit. Bij mij rookte de uitlaat bij loslaten gaspedaal na stukje stevig doorrijden. Verbruikte toen ook wel 1 liter/1000km of meer

Ding kan ook gewoon ergens lekken natuurlijk!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58580350
Ik moet tzt voor een grote beurt van mijn E38.. weet iemand een goede garage in regio Rotterdam die dit goed en voor een redelijke prijs kan uitvoeren?
pi_58580405
ik heb er 10w40 in gegooid (als ik het goed herinner iig wat in het boekje voorgeschreven staat). Wel vreemd dat er dus geen melding van olie bij mij op het dashboard is geweest

die carterontluching zal ik ook eens gaan kijken.

Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is.
Vooral in de eerste versnelling hoor ik dat geluid. In de 2de e.v niet meer maar als ik m in neutraal zet en ik geef ff flink gas hoor ik best hard een windgeluid.

Ik ga overigens maar over de grens (in belgie) naar bmw dealer, scheelt wel wat in de prijs en woon vlak bij de grens (edit: ja ik ga naar de dealer, ik ben lui en nog erger: ik heb een luie monteur )
  vrijdag 9 mei 2008 @ 19:02:19 #161
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58580553
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen
Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig.
Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is?

Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat.
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:07:54 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58590511
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 18:52 schreef twister_rodriguez het volgende:
...
Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is.
...
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 10:10:16 #163
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58590529
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 19:02 schreef maedel het volgende:
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen
Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig.
Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is?

Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat.
Geluiden zijn altijd moelijk via internet, vooral voor een amateur.
Kan het je aircopomp niet zijn? Of heb je geen airco?
Rare geluiden zijn wel dingen die verholpen moeten worden. Of er is iets kapot, of het is bezig kapot te gaan...
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 10 mei 2008 @ 12:23:47 #164
157960 Okeuj
Ich habe es nicht gewusst
pi_58592127
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.



Nee echt niet.
pi_58592139
Okeuj, bedankt voor het niet vernaggelen van een E30.
pi_58621652
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 10:07 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggen
pi_58621671
zat beetje cardomain te checken op e39




22 inch wtf:
pi_58621673
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:23 schreef Okeuj het volgende:
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
mooie auto idd
pi_58628465
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi.
Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto.

Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen.

De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet.

Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?

[ Bericht 0% gewijzigd door draaijer op 12-05-2008 20:12:07 ]
pi_58631831
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi.
Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto.

Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi vond ik veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen.

De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet.

Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja
pi_58632812
quote:
Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
In mn E46 en E87 echt direct genot.

Maar kan je aangeven waar je aan moet wennen? Mischien ook vertellen hoe 'bomvol' (wat een kutterm) je 3serie is? O.a. velgenmaat en of je sportonderstel hebt?
pi_58633277
quote:
Op maandag 12 mei 2008 19:51 schreef Teeno het volgende:

[..]

Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja
same here ford eskrot naar e39 LOL
  maandag 12 mei 2008 @ 22:29:06 #173
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_58634666
Een bomvolle E90 vraagt gewoon om foto's!
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_58637312
quote:
Op maandag 12 mei 2008 03:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
zat beetje cardomain te checken op e39

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

22 inch wtf:
[ afbeelding ]
de bovenste is een E36 en de andere 2 zijn royaal verneukt...

heb vrijdag btw nog een leuke auto gereden.

een 1981 E21 323i met alles er op en er aan. 15" bbs honingraadjes, recaro's, automaatje, dubbele uitlaatjes de hele mikmak. alle mogelijke opties op stuurbekrachtiging en airco na. van de eerste eigenaar nog en in super staat. geen roest geen rottigheid en geen kitsch.

zoiets






Hopeloos benzine verslaafd
pi_58651723
Ik wil ook een BMW 328 touring.. E36 of 46

Zijn dit beetje goede BMW's? Type's die ik moet vermijden ofzo? Waar moet ik op letten?

Het wordt mijn eerste auto, goede keuze? Hij blijft natuurlijk wel compleet origineel.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58651744
http://link.marktplaats.nl/165612716

.

Netjes af-fabriek M3 uitgevoerd zonder opsmuk of valse badges.. Vind deze toch wel erg mooi!
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58651840
Vooral het traanplaat is prachtig.
pi_58652027
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:20 schreef Geqxon het volgende:
Vooral het traanplaat is prachtig.
Nja dat gaat er wel uit en ori matjes erin. Had ik niet eens gezien.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58652119
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
pi_58652141
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
Zoek eens mee dan. Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58661491
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Zoek eens mee dan. Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
ik zou gaan voor een E30 325 VANOS!
pi_58663667
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?

Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_58663693
quote:
Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook..

Die daarboven is wel een aardige, alleen zou ik er graag een willen met een wat lagere km-stand. Is er ongeveer een kleine vuistregel om te berekenen wat er nog ongeveer bijkomt aan kosten?
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:57:09 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58668542
e36/e46 328i heeft altijd VANOS.
Alleen de eerste serie E36 (320 en 325, tot 1993 oid. heeft geen VANOS (M50-blok) Daarna allemaal wel.
Als je moet kiezen tussen een 1992 zonder VANOS, met werkende airco, en een 1993 met VANOS zonder werkende airco, zou ik die VANOS lekker laten staan; zoveel maakt het nou ook weer niet uit.

Hier staat wel een aardig overzicht wanneer welke motor werd gebruikt.: http://www.bmwinfo.com/index.html

E36 heeft toch bijna altijd 2 ton of meer op de teller staan. Zijn ook al 10-15 jaar oud. Lage km. standen zou ik erg zeker van willen zijn voordat ik er geld aan uit geef. Er wordt erg veel aan omgekloot aan oude E36
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58678673
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?




pi_58680366
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 13:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?

Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder.
en degene die hierboven zegt dat hij liever voor een airco kiest dan een vanos systeem die vind ik niet goed wijs....

het is echt een wereld van verschil!
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:44:15 #188
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58680473
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is dat
Dus, ik wist het wel.
De mijne gaat echter deze week pas de 100.000 over
(99.387km nu)
Da's wel een verschil natuurlijk
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
pi_58683475
goh wat een service bij bmw dealers.
*belt bmw dealer a op: Ja 2 lampen doen het niet meer van mijn auto. Vrouwtje: Heb de 23ste nog een opening
*belt bmw dealer b op:airbaglampje brandt olie checken etc etc. Gast: de 22ste. Kan ik nu niet ff langskomen voor die lampjes, nee zitten vol

echt wtf, sinds wanneer kan je friggin lampjes niet meer laten vervangen asap
pi_58683608
Ga eens langs de huilfords?
pi_58685840
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen

had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:34 #192
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58688333
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter.
Dan moet je niet vergeten dat in 2000 zo'n ding ¤60000 kostte en dat onderdelen/onderhoud nooit goedkoop zijn. Remmen en transmissie/koppeling ben je eerder (veel) geld aan kwijt dan aan problemen met je blok.

Wat voor garantie kan je krijgen op een 8 jaar oude auto met meer dan 2 ton op de teller, en wat kost dat/wat sluiten ze uit?

Wel een prima blok natuurlijk, en een een E39 is verder een prima betrouwbaar ding. Als je wat geld achter de hand houdt voor problemen, en je een goed exemplaar koopt, hoeft het niet onverstandig te zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 15-05-2008 18:11:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58700306
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef twister_rodriguez het volgende:
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen

had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 serie

ik werk zelf bij een bmw dealer en daar is het ook bijna altijd stervens druk. maar tijd om een lampje te vervangen hebben we altijd wel...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58700373
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.

Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.

Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.

Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.


Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..

Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?

[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt.

als je twijfelt tussen een audi, een passat en een E39 zou ik als ik jou was even met alle 3 een proefrit gaan maken.
dan weet je gelijk welke je moet kopen kost misschien wat meer maar dan heb je wel ook wat. VAG mobielen zijn niet meer zo goed als dat ze in de jaren 70-80 waren. ze borduren wel verder op de naam die ze toen opgebouwd hebben...
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58714215
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?

Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 00:13:40 #196
192166 Paupermans
They made me do it
pi_58718614
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?

Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken.

Vind je het niet erg om in een 4-cylinder te rijden, dan zou ik zeker voor de e36 gaan. Ik rij zelf een e36 316i coupe uit 1994 en mensen vragen me wel eens hoe ik als student zo'n auto kan rijden, maar qua kosten valt het allemaal best mee. Wegenbelasting is 100 euro per kwartaal, verbruik is 1 op 13-14 (er zit een tank van 65 liter in, dus ik haal soms zelfs meer dan 800km op een tank!), verzekering is ook wel te doen. Onderhoud laat ik bij een vriend doen. Aanschaf van een 316i of 318i is ook een stuk goedkoper, vanaf 3000 heb je al een hele nette staan. Misschien nog wel goedkoper.

Ik weet niet of je diesel wilt gaan rijden, maar dan zou ik zeker voor de e39 gaan. De e36 heeft alleen de trage 325tds en de nog tragere 318tds. Een 530d uit 1999 is echt een super fijne auto en er zijn weinig mensen die je bijhouden op de snelweg.

Een paar tips:
- Als je voor een 4-cylinder gaat, koop er dan een van 1994 of jonger. Vanaf 1994 hebben ze het nieuwere M43-blok, wat betrouwbaarder is en geen distributie-riem maar een ketting heeft. Mijn blok heeft ondertussen 220.000 gelopen en loopt nog als een zonnetje.
- Wil je een 6-cylinder, dan zou ik zeker voor de 328i/528i gaan. Veel meer pk's voor hetzelfde verbruik als een 320i/520i/323i/523i. Let er wel op dat het blok niet tikt (liefst bij koude start checken), want een VANOS-reparatie kan aardig in de papieren lopen. Ik geloof dat de waterpomp bij die blokken ook vaak stuk gaat.
- Uiteraard zou ik voor een handbak gaan, zeker als je benzine gaat rijden. Bij een benzine scheelt dat enorm in de 0-100 tijd, bij een diesel (530d) iets minder.

Ik heb een tijd terug zelf nog getwijfeld om een 328i te gaan rijden, maar heb besloten om m'n 316i maar te houden tot na m'n studententijd. Groter kan altijd nog Alle losse dingen zijn maar een beetje duurder (aanschaf, verbruik, wegenbelasting, verzekering, onderhoud), maar stiekem scheelt het allemaal bij elkaar toch wel een hoop geld.

Ow ja, die marktplaats-link die je gaf zou ik laten staan. Daar is niks af-fabriek m3 aan. De voorbumper is nep of hij komt van een echte m3 af, maar af-fabriek is het niet. Dan zou hij namelijk de m-technic bumper gehad hebben. Die spiegels zijn alleen maar op een echte m3 geleverd en dus ook achteraf gemonteerd. Side-skirts zijn gewoon standaard. De deurgrepen zijn naderhand meegespoten (waarschijnlijk tegelijk met z'n spiegels ofzo), want die horen zwart te zijn. Bovendien is hij net geimporteerd, dus die km-stand kun je ook niet vertrouwen. En zoals gezegd, die sportuitlaat en traanplaat matten

[ Bericht 11% gewijzigd door Paupermans op 17-05-2008 00:24:07 ]
  woensdag 21 mei 2008 @ 19:28:57 #197
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58807733
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58811779
hahaha die is mooi
pi_58812890
quote:
en zo is het maar net heerlijke auto die nieuwe M3
Hopeloos benzine verslaafd
pi_58957241
heeft er nog iemand een E30 325 in de schuur staan die ik over kan nemen?

uiterlijk boeit me geen ene reet, als hij maar niet helemaal doorgerot is.....
apk oid is ook niet noodzakelijk als ik maar weet wat er moet gebeuren om dat in orde te maken....

als et maar een E30 325 is, en geen toering aub

autotrader staan ze alleen nog voor de hoofdprijs... marktplaats niks de vinden... speurders.nl ook waardeloos... autoscout etzelfde.. noem maar op...
pi_58960702
quote:
Op maandag 12 mei 2008 03:51 schreef twister_rodriguez het volgende:

[..]

ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggen
inmiddels vorige week naar dealer gebracht (523ia):
1.5l 5w40
airco bijgevuld
mn stuurtje van ebay gemonteerd

heb m vanochtend weer naar de dealer gebracht want er bleek een airco vin oid kapot te zijn, die zijn ze nu dus een nieuwe aan t inzetten

oh ja het olielampje brandt pas bij mij als de oliedruk te laag is zei de monteur

het 'wind/zuigend' geluid hebben ze nog niet naar gekeken. Ik moet een x langskomen als ik t hoor (na een eindje rijden) en dan kijken ze ernaar.

Wel dure grap zo'n dealer. Als ik m vandaag ophaal ben ik al bijna 1k kwijt, maar goed nieuws : een kennis kent iemand die daar werkt die ook voor zichzelf werkt...
  zondag 1 juni 2008 @ 12:25:25 #202
171241 justmattie
Oke, doei
pi_59045762
ga denk ik aan het eind van de zomer opzoek naar een E36 320i en dan uit Duitsland weg halen, daar staan tenminste geen afgeragde, en met hoge KM stand voor een achterlijk hoge prijs.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 4 juni 2008 @ 14:23:54 #203
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59116202
Als je toch in duitsland gaat kijken kun je dan niet beter een 323i of 325 overwegen?
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59119585
325i niet, wordt te gek in de verzekering/belasting en de benzine is al zo hoog :/

323i zie je niet zo heel vaak, misschien een goed idee alleen wel weer net iets duurder dan een 320 qua vaste lasten. Misschien staat er ook een strakke op gas daar
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 4 juni 2008 @ 16:49:00 #205
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59120902
Hangt er ook een beetje vanaf waarvoor je de auto gaat gebruiken, maar gezien je ook gas overweegt ben je denk ik op zoek naar een betrouwbare auto om veel kilometers te maken.
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59120973
nou niet om superveel KM's te maken, maar stadsritten zuipen benzine en die is al zo duur
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:03:48 #207
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59121260
Ok, maar als ik op autoweek het verbruik vergelijk maakt het niet veel uit welke je kiest, 6 in liin dan.

gewoon een 323 of 325. Je krijgt er geen spijt van
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59121338
klopt alleen in de verzekering/belasting maakt het wel veel verschil, een 320 vs 325 dan
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:29:04 #209
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59121799
Als je nog in de risico groep (18/24) zit kan dat wel duur uitpakken idd.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de verzekering op je ouders naam tot 24 (blijkbaar niet geheel legaal).

En een nette e36 vinden is vrij moeilijk.


Lekkere prijs.

Edit: link pakt fok niet, maar een 320i uit 96 voor 7250 in
Herbaijum
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59123727
een E36 325 zuipt net zo veel en in sommige gevallen zelfs minder als een 320, daarbij is een 320 gewoon niet rap.
maar de verzekering is wel duurder ja...

btw, dit weekend een E92 M3 op de oprit van zaterdag middag tot maandag ochtend foto's volgen...
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:36:19 #211
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59125019
Gaaf, ik houd dit topic wel even in de gaten.
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59150126
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 17:29 schreef Airforce1 het volgende:
Als je nog in de risico groep (18/24) zit kan dat wel duur uitpakken idd.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de verzekering op je ouders naam tot 24 (blijkbaar niet geheel legaal).

En een nette e36 vinden is vrij moeilijk.


Lekkere prijs.

Edit: link pakt fok niet, maar een 320i uit 96 voor 7250 in
Herbaijum
ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.

Idd vind je hier geen nette E36 meer, daarom wijk ik uit naar Duitsland waarschijnlijk, met een budget van 4000 moet dat wel te doen zijn denk ik
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  donderdag 5 juni 2008 @ 18:46:23 #213
82489 Airforce1
Gina Carano
pi_59151457
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 17:39 schreef justmattie het volgende:

[..]

ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.

Idd vind je hier geen nette E36 meer, daarom wijk ik uit naar Duitsland waarschijnlijk, met een budget van 4000 moet dat wel te doen zijn denk ik
Houdt je ook elke dag de advertenties bij of er misschien nog een goede tussen staat?

in ieder geval succes, want ik zie op ebay Duitsland ook wel wat "misvormde" staan.
I'm bangin from Belize to Tel Aviv on the Red Sea
Racin' Saddam Hussein on Kawasaki jet skis-Rass Kass
pi_59152097
Nee, want heb eerst nog andere prioriteiten, vakantie, en dan moet deze de deur nog uit. Wordt dus ongeveer september/oktober dat ik serieus opzoek ga
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_59243294
Het afgelopen weekend was geweldig! Ik ben nog steeds van mijn rose wolk aan het vallen sinds ik vanmorgen de sleutel in heb geleverd... Ik ben benieuwd wanneer ik de grond raak...

Zaterdag na het werk... 't verschil mag duidelijk wezen...


Jep, dat is een oude bekende! (voor de newb's hier, dat is mijn ex '73 2000 Tii Touring).










En dit was vanmorgen toen ik hem helaas weer terug heb moeten brengen...


Al met al een topweekend gehad! En ook m'n ouders (daar had ik hem uiteindelijk voor mee genomen) waren zeer te spreken over de auto.
Het ding rijdt fantastisch, ook is er goed rustig mee te rijden. 50 in de 5, 80 in de 6 allemaal geen probleem. Ik haalde zelfs met mijn sportieve rijstijl binnendoor (tussen de dorpjes en de weilanden etc.) een gemiddeld verbruik van 1:8! En ik heb hem toch wel een aantal keer de sporen gegeven. Verder is de wegligging en de handling gewoon niet van deze wereld, wat rijdt deze auto goed!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_59243817
Zo'n 2000 Tii heeft mijn vader ook nog gehad vroeger! Ik heb zelf pas in een BMW gereden. Het was wel meteen een E46 M3. Man, man, man wat heeft dat ding een zieke acceleratie.
pi_59244645
dat is net een van de (weinige) M-modellen die ik nog niet gereden heb
Hopeloos benzine verslaafd
pi_59245470
quote:
Op maandag 9 juni 2008 13:10 schreef Youp het volgende:
dat is net een van de (weinige) M-modellen die ik nog niet gereden heb
Hij zal wel minder goed rijden dan de nieuwe M3, maar ik ben niet zo'n snelle auto's gewend en vond het heerlijk om erin te rijden.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 juni 2008 @ 14:19:32 #219
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59246668
Ja zo'n nieuwe M3 mag er best zijn, vooral in die kleur.

Zit er zelf momenteel serieus aan te denken om een 3 Coupe te kopen (2e hands dan hè). Geen idee welk E nummer het is, maar het is ieg een 318/320/325 Ci model 2004 (dus net ná die lelijke koplampen en vóór het nieuwe model).

deze dus:


Helaas in NL erg duur, maar ik ga dan ook op zoek in Deutschland.
pi_59247934
E46 facelift zo te zien.
pi_59250337
quote:
Op maandag 9 juni 2008 15:05 schreef Geqxon het volgende:
E46 facelift zo te zien.
coupe facelift, vrij zeldzaam, maar ik vind ze persoonlijk minder mooi als de normale e46 coupe... maar smaken verschillen he!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_59250475
De reguliere E46 coupe heeft toch de vrije witte lampen? Niet mijn smaak. Gelukkig is smaak persoonlijk.

Wat ik overigens erg mooi vind, en wat ik hoop bij de toekomstige facelift van de E90, is dat de E90 M3 koplampen en achter verlichting standaard worden. Als ik mij niet vergis is de achter verlichting op het moment optioneel, en zijn de koplampen M3 only.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 juni 2008 @ 16:39:52 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59250508
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:34 schreef Youp het volgende:
... maar smaken verschillen he!
Er zijn ook mensen die met droge ogen beweren dat een Paars geschilderde gepimpte CRX mooi is. . Idd, smaken verschillen.
  Official ESF Kreviewer maandag 9 juni 2008 @ 16:42:38 #224
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_59250603
quote:
Op maandag 9 juni 2008 16:38 schreef Geqxon het volgende:
De reguliere E46 coupe heeft toch de vrije witte lampen?
Dit is de standaard E46, van 2002:



Vind ik persoonlijk wel minder mooi.
pi_59250754
En dit is dan pre-facelift:



?

Dit is wat ik bedoel met "witte" koplampen, in plaats van de "zwarte" koplampen zoals jij ze post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')