ik had dat x3 of x4 gedaan in geval van droge peilstokquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef twister_rodriguez het volgende:
bleek dat die peilstok gewoon droog was -
heb er toen maar 1L!!! bijgegeooid.
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:52 schreef twister_rodriguez het volgende:
...
Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is.
...
Geluiden zijn altijd moelijk via internet, vooral voor een amateur.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:02 schreef maedel het volgende:
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen
Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig.
Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is?
Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat.
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.
mooie auto iddquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:23 schreef Okeuj het volgende:
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot jaquote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi.
Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto.
Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi vond ik veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen.
De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet.
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
In mn E46 en E87 echt direct genot.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
same here ford eskrot naar e39 LOLquote:Op maandag 12 mei 2008 19:51 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja
de bovenste is een E36 en de andere 2 zijn royaal verneukt...quote:Op maandag 12 mei 2008 03:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
zat beetje cardomain te checken op e39
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
22 inch wtf:
[ afbeelding ]
quote:
Zoek eens mee dan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
ik zou gaan voor een E30 325 VANOS!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook..quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:53 schreef Ysblok het volgende:
[..]
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?
Ik zou als ik jou was ook eens in Duitsland kijken, groter aanbod en kan je nog aardig wat geld schelen.. (www.mobile.de kun je bijvoorbeeld gebruiken)
klein voorbeeldje:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=40279527&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=5001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&lang=de&pageNumber=1
ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?
Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is datquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 seriequote:Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef twister_rodriguez het volgende:
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen![]()
had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?
Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
inmiddels vorige week naar dealer gebracht (523ia):quote:Op maandag 12 mei 2008 03:51 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggen
ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 17:29 schreef Airforce1 het volgende:
Als je nog in de risico groep (18/24) zit kan dat wel duur uitpakken idd.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien de verzekering op je ouders naam tot 24 (blijkbaar niet geheel legaal).
En een nette e36 vinden is vrij moeilijk.
Lekkere prijs.
Edit: link pakt fok niet, maar een 320i uit 96 voor 7250 in
Herbaijum
Houdt je ook elke dag de advertenties bij of er misschien nog een goede tussen staat?quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:39 schreef justmattie het volgende:
[..]
ik ben 21, en op naam van mn ouders zetten doe ik niet. Heb mn huidige 316 gewoon op eigen naam staan, want er komen nu wel schade-vrije jaren bij he wat me later weer kan schelen.
Idd vind je hier geen nette E36 meer, daarom wijk ik uit naar Duitsland waarschijnlijk, met een budget van 4000 moet dat wel te doen zijn denk ik
Hij zal wel minder goed rijden dan de nieuwe M3, maar ik ben niet zo'n snelle auto's gewend en vond het heerlijk om erin te rijden.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:10 schreef Youp het volgende:
dat is net een van de (weinige) M-modellen die ik nog niet gereden heb
coupe facelift, vrij zeldzaam, maar ik vind ze persoonlijk minder mooi als de normale e46 coupe... maar smaken verschillen he!quote:
Er zijn ook mensen die met droge ogen beweren dat een Paars geschilderde gepimpte CRX mooi is.quote:
Dit is de standaard E46, van 2002:quote:Op maandag 9 juni 2008 16:38 schreef Geqxon het volgende:
De reguliere E46 coupe heeft toch de vrije witte lampen?
wat bedoel je met lelijke koplampen?quote:Op maandag 9 juni 2008 14:19 schreef Kreator het volgende:
(dus net ná die lelijke koplampen en vóór het nieuwe model).
dit is gewoon een verneukte BMW...quote:Op maandag 9 juni 2008 16:48 schreef Geqxon het volgende:
En dit is dan pre-facelift:
[ afbeelding ]
?
Dit is wat ik bedoel met "witte" koplampen, in plaats van de "zwarte" koplampen zoals jij ze post.
vond ik ook al!quote:
oh dat heeft de mijne gelukkig nietquote:Op maandag 9 juni 2008 19:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Met die mislukte golven aan de onderkant
Wow!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:51 schreef blablaa het volgende:
mijn snelheid's monster e46 330da individual in een m-jasje.
[ afbeelding ]
waar heb je die vandaan? hij komt me erg bekend voor... heb je er ook 16" of 17" stalen velgen bij gekregen? (met winterbanden)quote:Op dinsdag 17 juni 2008 18:51 schreef blablaa het volgende:
mijn snelheid's monster e46 330da individual in een m-jasje.
[ afbeelding ]
ik weet wat een individual isquote:Op woensdag 18 juni 2008 18:17 schreef blablaa het volgende:
het is een individual. deze kleur is afkomstig van een m3 en e38/e65 7serie. dus een 2de van deze zal je niet of geen tegenkomen. individual wil zeggen door klantwens samengesteld. daarom heeft hij ook optie's wat er toen die tijd leverbaarwas.. ik mis trouwens 1 optie.. dat is een trekhaak.. maar die komt er dit jaar wel onder![]()
maare.. winterbanden.. ik gebruik gewoon die styles 68m als ''winterband'' en voor in de zomer styles mv 72. alleen daarvan is 1 velg ''lek'' dus die set laat zich even wachten.
nog een bruut fotootje..
[ afbeelding ]
daar zocht ik idd ook naar 330xd smg met een mtech pakket. hier in nederland stond er wel 1tje alleen deze dealer vroeg er wel heel erg veel voor. aangezien de e46 modellen niet meer in productie is.. want de laaste modellen zijn in 2005 van de band gelopen. hij vroeg er 45.000,- bj 2005 19.000km op de klok.. voor dat geld heb je een e90 330d. maarja. deze die ik nu heb was ook netjes en had zeer weinig gelopen en vrijwel alles erop. over een jaartje mag hij weg dan moet hij plaats maken voor een e60 modelquote:Op woensdag 18 juni 2008 23:45 schreef Youp het volgende:
[..]
ik weet wat een individual isik werk zelf bij BMW
maar die kleur + dat interieur komt me erg bekend voor.... ik denk dat ik de vorige eigenaar ken zeg maaren die had 17" stalen velgen er bij met winterbanden
-edit-
nee dat was een 330xd indivudual bedenk ik me nu... wel exact het zelfde samengesteld
want?quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:37 schreef Hyperdude het volgende:
16'' velgen gaat niet passen op een 330, Youp
ze zijn 38.8 groot.. dat is dus een behoorlijke pizzaschijf. dan zouden de remklauwen binnenkant van de velg raken.. bij die 17 sloffen.. zit tussen de klauw en de velg echt maar 3,5/4 cm tussen.. daarom heb ik ook 18'' sloffen.quote:Op vrijdag 20 juni 2008 14:10 schreef Hyperdude het volgende:
Remschijven van een E46 330i/d zijn te groot voor 16" velgen.![]()
Wat voor beemer rij je dan?quote:Op zondag 20 juli 2008 22:54 schreef maedel het volgende:
Nou, ik moet zeggen, ik wil nooit meer anders dan een (bmw-) automaat.
Su-per!![]()
Ik snap niet dat ik altijd zo'n voorstander van schakelen was.
Zoals mijn auto schakelt krijg ik het zelf écht niet voor elkaar.
525i uit 2002quote:
Ja.quote:Op maandag 21 juli 2008 09:04 schreef Geqxon het volgende:
En zonder bling bling velgen mag ik hopen?
Eenschquote:Op zondag 20 juli 2008 22:54 schreef maedel het volgende:
Nou, ik moet zeggen, ik wil nooit meer anders dan een (bmw-) automaat.
Su-per!![]()
Ik snap niet dat ik altijd zo'n voorstander van schakelen was.
Zoals mijn auto schakelt krijg ik het zelf écht niet voor elkaar.
Mijn achterlichten gaan ook niet automatisch uit (voor wel) en een drie maals knipperfunctie heb ik ook niet... oja wel BMW trouwensquote:Op maandag 21 juli 2008 22:09 schreef Geqxon het volgende:
Zo gingen bij die rot Peugeot de lampen niet vanzelf aan en uit. Ik bedoel, please, zo'n basic functie. Of dat het knipperlicht geen drie maals knipperfunctie had.
Alle oude BMW's roesten. Vanaf E34 wordt het snel beter. Van oude auto's klassiekers roesten alleen Mercedes en Volvo/Saab weinig.quote:Op maandag 21 juli 2008 20:00 schreef Diemietuhriej het volgende:
Iemand ervaring met een oude 6-serie hier? Zijn dat een beetje goede/harde auto's? Ik heb gehoord dat de voorloper (min of meer, de CS dus, E9) heel erg roest..
Ik heb het dus over de E24 die ik misschien wil aanschaffen, maar kan er niet echt veel over terugvinden op internet..
En is dat een auto uit 2008? Anno 2008 mag je dit soort basic functies toch wel verwachten, niet?quote:Op maandag 21 juli 2008 22:27 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mijn achterlichten gaan ook niet automatisch uit (voor wel) en een drie maals knipperfunctie heb ik ook niet... oja wel BMW trouwens
Godver, anti climax.quote:Op maandag 21 juli 2008 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alle oude BMW's roesten. Vanaf E34 wordt het snel beter. Van oude auto's klassiekers roesten alleen Mercedes en Volvo/Saab weinig.
hmnee.. 1995... en je hebt gelijkquote:Op maandag 21 juli 2008 22:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En is dat een auto uit 2008? Anno 2008 mag je dit soort basic functies toch wel verwachten, niet?
http://link.marktplaats.nl/182238279quote:Op maandag 21 juli 2008 22:45 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Godver, anti climax.
Help eens zoeken, ik wil een coupé oldtimer met uitstraling en klasse! Liefst RWD en die soort dingen allemaal, en een historie is ook mooi meegenomen. Onderhoud kan ik allemaal zelf wel, en tot zo'n 6000 - 7000 euro..
Tsja, en liefst BMW.
Auw. Nja is *opzich* nog wel te doen.. 55 euro per maand.. 1 tankje benzine..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 00:28 schreef Geqxon het volgende:
In Limboland kost een 1425 kilogram wegende benzine auto *slik* 660 euro per jaar.
Volgens de PR klopt het wel.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:38 schreef Youp het volgende:
BMW komt met een Carbonsport pakket voor de 6 serie...
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=9454
Helaas klopt niet alle info van autoweek... Carbonschwartz is normaal géén optie op een 6 serie, evenals het M onderstel, de sportuitlaat, die velgen en de speciale motorkap. Leuk weetje is dat er maar 25 stuks gemaakt gaan worden... En al die speciale opties zijn er enkel en alléén voor deze 25 auto's...
Die alle 25 dit jaar in September achter elkaar gebouwd gaan worden...
hoe weet ik dat toch allemaal...
hoezoquote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
Beetje jammer om te dieselen met een BMW, deed ik eerst ook maar een benzine BMW rijd toch echt vele malen beter.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
btw! ik heb een nieuwe mod op tocht.. smg padels icm een steptronic automaat... dat lijkt me echt top.. maarja we moeten even wachten tot het binnen is...
Geen idee, hoe weet je dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:16 schreef flyguy het volgende:
[..]
Volgens de PR klopt het wel.
Hoe ik dat toch weet
De nieuwe sportautomaat met stuurschakeling bedoel je?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 02:32 schreef blablaa het volgende:
koop gewoon een 330d of een 535d deze autos doen dr echt niet te min onder een 330i of een 530i.. ze gaan beiden door tot ver boven de 240+ en ik moet zeggen dat een diesel toch iets meer power heeft dan een benzine.. al klinkt een benzine wat mooier..
btw! ik heb een nieuwe mod op tocht.. smg padels icm een steptronic automaat... dat lijkt me echt top.. maarja we moeten even wachten tot het binnen is...
Wat een idioot.quote:Op maandag 11 augustus 2008 20:02 schreef Youp het volgende:
Wat een lompe *****boer http://www.autojunk.nl/clips/view/1045
Beetje een Z3 M verkrachten... Nee met 321pk ben je niet meteen de snelste op de baan
Hmm, mjah ik werk zelf bij bmw en ik heb samen met mn pa en m'n baas een mooie individual carbonsport samengesteld...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |