Zow, dat is wel minderquote:Op maandag 11 februari 2008 12:26 schreef Teeno het volgende:
* Teeno] moet helaas na twee weken zijn BMW alweer [url=http://forum.fok.nl/topic/1125097]verkopen[/url
Heeft trouwens niets met te hoge vaste lasten te maken, of ogen die groter zijn dan portemonnee.. zit alleen tegen een financiële kostenpost aan te hikken en het is rendabeler om nu de auto te verkopen, geld te investeren en over een maand of 6 weer eens te kijken voor een E38
Jammer man.quote:Op maandag 11 februari 2008 12:26 schreef Teeno het volgende:
* Teeno] moet helaas na twee weken zijn BMW alweer [url=http://forum.fok.nl/topic/1125097]verkopen[/url
Heeft trouwens niets met te hoge vaste lasten te maken, of ogen die groter zijn dan portemonnee.. zit alleen tegen een financiële kostenpost aan te hikken en het is rendabeler om nu de auto te verkopen, geld te investeren en over een maand of 6 weer eens te kijken voor een E38
bij ons staat al een X6 demo in bestelling, komt vrij binnenkortquote:Op maandag 11 februari 2008 18:46 schreef Der_Michael het volgende:
Morgen vanaf 16.30 tot 21.00 de X6 in de showroom
Eensch, maargoed zulke dingen houden je scherpquote:Op maandag 11 februari 2008 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer man.
Zelfstandig ondernemen heeft ook nadelen, helaas.![]()
Ga zeker morgen ook een stukkie toerenquote:Op maandag 11 februari 2008 19:48 schreef Youp het volgende:
[..]
bij ons staat al een X6 demo in bestelling, komt vrij binnenkortkan ik weer lekker iedere zaterdag in touren
wow dat zal idd een wereld van verschil maken vergeleken met 17"quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:25 schreef Der_Michael het volgende:
Beetje jammer dat ie 'slechts' op 17'' stond. De demo versie die bij ons gaat rijden krijgt 22'' eronder
corona verlichting is dat ja. dat hebben sinds de E39 alle BMW's met Xenonquote:Op woensdag 13 februari 2008 22:22 schreef Teeno het volgende:
Hij heeft een iets te dikke reet imho.. maar als je erin zit zal zoiets je vrij weinig boeien, verder wel een leuke bakzijn dat angel eyes die erin zitten?
2001 330i handbak. 8,9 l/100 kmquote:Op donderdag 14 februari 2008 01:18 schreef twister_rodriguez het volgende:
ik zit nu trouwens met mn 523ia '98 op 14.5l/100kmrij nagenoeg alleen binnen bebouwde kom
...
Nee niet de pomp die in de tank zit, die heb ik onlangs laten vervangen.quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:36 schreef Hyperdude het volgende:
In mijn licht verouderde ETK (2003) staat ie voor ¤1093 incl.als ruildeel (1994 325TD)
Dat is de inspuitpomp dus. Of bedoel je de opvoerpomp in de tank?
dat ben ik toch niet met je eensquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
2001 330i handbak. 8,9 l/100 kmveel snelweg, weinig file.
Scheelt wel erg veel...
enne die X6 lijkt mij echt niets. 2 keer zo lelijk als een X3.
vond ik eerst ook van de 1 serie coupe, maar als je die een paar x in het echt hebt gezien denk je ''8-)quote:Op woensdag 13 februari 2008 21:17 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vind het maar een beetje een rare auto eerlijk gezegd.... vooral de achterkant staat me niet aan
eens, de daklijn loopt te abrupt af... net een 3 deurs sedan...quote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:23 schreef Xcalibur het volgende:
de 1 serie coupe vind ik ook gek... doe mij maar gewoon de 3 deurs
Zal best wel denk ikquote:Op zaterdag 16 februari 2008 17:35 schreef Youp het volgende:
[..]
eens, de daklijn loopt te abrupt af... net een 3 deurs sedan...
trouwens die X6 heeft bij ons maandag al in de zaak gestaan! (als het de zelfde is)
hoe foutquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:12 schreef iDrecci het volgende:
Goed, vandaag nieuwe velgen onder mijn E90 gegooid. Volgende week nog wat dingetjes van AC Schnitzer er op en kan er weer tegenaan voorlopig.
[ afbeelding ]
quote:Holz Multifunktionslenkrad BMW E39 Airbag
Huidige prijs: EUR 81,00
Je maximumbod: EUR 300,00
erg mooi en strak imhoquote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:12 schreef iDrecci het volgende:
Goed, vandaag nieuwe velgen onder mijn E90 gegooid. Volgende week nog wat dingetjes van AC Schnitzer er op en kan er weer tegenaan voorlopig.
[ afbeelding ]
Wat is dat? Night Vision?quote:Op zaterdag 9 februari 2008 12:25 schreef dynamiet het volgende:
Mijn pa heeft een paar weken geleden een 530XD besteld met haast alle opties behalve "night vision"
Dan zie je op je Idrive scherm beelden van een nacht camera die voor op de auto zit, Maar in de praktijk kijk je niet op het Idrive scherm tijdens het rijden.quote:Op maandag 3 maart 2008 16:38 schreef maedel het volgende:
[..]
Wat is dat? Night Vision?
* maedel is een beginnende bmw-fanaat.
kost ook EUR 2711,45quote:Op maandag 3 maart 2008 18:21 schreef maedel het volgende:
Oeh, ziet er wel stoer uit
Maar ik dacht aan iets anders onnozel genoeg (bliinderen van ruiten)(voor als je 's nachts last hebt van de lichten van anderen)
Night Vision heb ik toch niet nodig blijkt
juist, veel nuttigere optie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 02:04 schreef dynamiet het volgende:
[..]
kost ook EUR 2711,45
Comfort stoelen zijn wel geweldig precies op 20 manieren te veranderen, en ze zitten ook echt super!
Ik zou het niet erg vinden om er in te rijdenquote:
of gewoon iemand die een paar duizend euro winst wilt pakken met kopen en verkopen van buitenlandse auto'squote:Op dinsdag 25 maart 2008 21:10 schreef Geqxon het volgende:
Overigens is hij 25-01-2008 geimporteerd, en 14-02-2008 op Marktplaats gezet. Ik vind het toch behoorlijk verdacht. Uit Duitsland gehaald, erachter gekomen dat hij toch echt naar links trekt en hem snel op Marktplaats dumpen?
20" Alpina?quote:Op woensdag 9 april 2008 12:22 schreef Teeno het volgende:
Even een schopje om hier maar weer leven in te houden
Ik hoef mijn 7-serie uiteindelijk toch niet weg te doen, en heb besloten hem gewoon op te rijden. Moeten binnenkort wel 19" velgen onder, twijfel alleen nog tussen lm of zwart.
Ik wil wel een bmw-embleem op de velgen houden, en geen Alpina, als dit mogelijk is misschien het overwegen waard.. link?quote:
ik had dat x3 of x4 gedaan in geval van droge peilstokquote:Op vrijdag 9 mei 2008 13:27 schreef twister_rodriguez het volgende:
bleek dat die peilstok gewoon droog was -
heb er toen maar 1L!!! bijgegeooid.
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 18:52 schreef twister_rodriguez het volgende:
...
Ik ga sowieso maar eens naar de bmw dealer want ik hoor een soort 'wind/zuigend' geluid als de motor warm is.
...
Geluiden zijn altijd moelijk via internet, vooral voor een amateur.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 19:02 schreef maedel het volgende:
Ik realiseer me dat ik mijn vraag hier ook best eens kan stellen
Ik hoor regelmatig een geluid onder de motorkap vandaan komen dat lijkt of iemand heel in de verte met een cirkelzaag bezig is. Het duurt maar een halve seconde ofzo, maar wel regelmatig.
Enig idee wat dat is? En vooral, of het zorgelijk is?
Ik rij een BMW 525i E39 bj 2002, en het is een automaat.
ja klopt half jaartje, ik zal idd eens vermelden dat er helemaal geen melding kwam op dashboard. Ga morgen of overmorgen ff over de grens, laat wel ff weten wat ze zeggenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 10:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Lijkt mij een goed plan. Deze auto heb je toch nog niet zo lang? Kunnen er wel wat dingetjes aan mankeren/ aan onderhoud toe zijn. Geen olielampje (als ie dat wel hoort te hebben) is vaak een defecte sensor, vrij goedkoop/simpel op te lossen. Gewoon consequent olie peilen (na iedere keer tanken oid.) tot het lampje weer betrouwbaar is.
mooie auto iddquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:23 schreef Okeuj het volgende:
Ik ben nu sinds een tijdje ook eindelijk in het bezit van een auto waar ik mn zinnen op had gezet. Het is een E30 325i uit '91 uit één van de laatste series. Hij verkeert verder gewoon in perfecte conditie en, het belangrijkste, hij is nog geheel orgineel.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot jaquote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Ik heb nu sinds kort een E90.. Nagenoeg BOMVOL.. Hiervoor had ik een Audi.
Toen ik de overstap maakte naar BMW kreeg ik van iedereen te horen.. Nu eindelijk een echte rijders auto.
Mijn eerste ervaring tot nu toe is dat ik het enorm vind tegenvallen.. Ik vond mijn Audi vond ik veel lekkerder rijden. Misschien is het nog even wennen, maar vooralsnog een beetje balen.
De leren sportstoelen zijn wel erg lekker en goed instelbaar. Het I-Drive icm Navi Prof. is erg cool. Voor het eerst heb ik ook een schuif- kanteldak genomen.. Dat bevalt me prima. Ook heerlijk om de auto even te coolen voordat je weggaat. Dan zet ik vanuit de keuken met de a.b. de ramen en dakraam open. Heerlijk fris als je dan met dit weer weg moet.
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
In mn E46 en E87 echt direct genot.quote:Op maandag 12 mei 2008 16:26 schreef draaijer het volgende:
Was BMW rijden voor de meesten van jullie gelijk genot, of moest je ook enorm wennen?
same here ford eskrot naar e39 LOLquote:Op maandag 12 mei 2008 19:51 schreef Teeno het volgende:
[..]
Mja.. toen ik van een Opel Corsa '94 naar een E38 ging was het wel meteen een genot ja
de bovenste is een E36 en de andere 2 zijn royaal verneukt...quote:Op maandag 12 mei 2008 03:58 schreef twister_rodriguez het volgende:
zat beetje cardomain te checken op e39
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
22 inch wtf:
[ afbeelding ]
quote:
Zoek eens mee dan.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:35 schreef Geqxon het volgende:
En verder mis ik wat BMW logo's. Als je echt voor een pure BMW wilt gaan zou ik deze laten staan.
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
ik zou gaan voor een E30 325 VANOS!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:36 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Zoek eens mee dan.Eigenlijk minstens een 2.5 en Touring.
Euhm max ongeveer 6000 euro, liefst handgeschakeld maar automaat mag ook..quote:Op woensdag 14 mei 2008 00:53 schreef Ysblok het volgende:
[..]
Wat is je max prijs, km stand, wil je automaat/handgeschakeld etc?
Ik zou als ik jou was ook eens in Duitsland kijken, groter aanbod en kan je nog aardig wat geld schelen.. (www.mobile.de kun je bijvoorbeeld gebruiken)
klein voorbeeldje:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=40279527&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&maxPrice=5001&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&categories=EstateCar&lang=de&pageNumber=1
ik kan je iig vertellen dat een 325 vanos STUKKEN beter rijd dan er eentje zonder.quote:Op woensdag 14 mei 2008 13:16 schreef Diemietuhriej het volgende:
Is er een groot verschil tussen een motor met of zonder Vanos?
Loopt een 325 met een vanos motor beter dan een 328 zonder vanos?
Ik ben geen kenner, maar ik rij zelf een 525i uit 2002, met dezelfde looks, en OMG wat een coole auto is datquote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In principe hoef je niet bang te zijn voor hoge km. standen. Maar de kans op problemen wordt wel groter.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ga jij maar eens een lampje vervangen van een 7 seriequote:Op donderdag 15 mei 2008 15:40 schreef twister_rodriguez het volgende:
he blijkt nogal makkelijk klusje t ezijn zo'n lamp vervangen![]()
had bij mn vorige auto alle moeite ermee, 1 of andere veer en rubber die datlampje klem hield. Bij bmw is het dus easy doest it
wat hyperdude zegt. E39's zijn hoogstwaarschijnlijk ook een van de beste BMW's ooit gemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:18 schreef SolidArt het volgende:
Hallo BMW liefhebbers.
Na het veranderen van baan, heb ik mijn leasebak in mogen leveren, en ben ik weer vrij om een eigen auto aan te schaffen. Nu is mijn oog gevallen op een schitterende 530i uit 2000, hij is behoorlijk strak, en netjes onderhouden. Echter heeft hij wel ruim 220.000km gelopen, en was ik benieuwd waar ik naar moet kijken bij de aanschaf.
Is het verstandig om bijvoorbeeld een half jaar garantie te kopen bij de dealer, of zeggen jullie dat het sowieso niet verstandig is om een 530i met 220k op de teller aan te schaffen.
Verder wil ik ook graag weten of ik rekening moet houden met dure onderhoudsbeurten, of dat het allemaal eigenlijk wel mee valt.
Ik ben gewend te rijden in een Vectra GTS, en ik wil niet afstappen van de duitse auto makeladij.
Het wordt of een BMW, of een Audi, en anders een VW Passat.
Maar mijn voorkeur ligt nu bij de 530, lekker snel blok, superstrak design, en hij heeft alles wat ik zoek in een auto..
Dus, misschien kunnen de kenners mij een handje helpen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat ligt er aan of je per se een 6-cylinder wilt of niet. Prijsverschil in aanschaf tussen een nette e36 328i en een e39 528i is niet groot, maar let er wel op dat je een nette koopt. De e36 is al heel lang een sjonniebak, maar de e39 is ook al aardig in opkomst. Motorisch zijn ze bijna hetzelfde, dus qua onderhoud maakt het niet veel uit. Kan zijn dat de remmen van een e39 wat groter zijn. Het verbruik is nagenoeg hetzelfde. Blijft over wegenbelasting en verzekering, daar zal de e39 iets duurder in zijn. Maar daar moet je zelf een afweging in maken.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 21:05 schreef Diemietuhriej het volgende:
Ik zit ook een beetje met het dilemma.. E36 of E39.. Scheelt het erg veel in vaste lasten? Ik heb in principe helemaal geen E39 nodig, maar het is natuurlijk wel een prachtige wagen.. En is het onderhoud veel duurder dan bij een E36?
Nja, vanaf volgende week gaat mijn 190D 2.5 turbo in de verkoop, dan eens zien wat die nog op wil brengen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |