abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53696280


Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |

Alle Openingspost van de Grand Prix van 2007 tot nu toe

[F1]2007 ING Australian Grand Prix
[F1] 2007 Petronas Malaysian Grand Prix
[F1] Grand Prix of Bahrein 2007
[F1] Gran Premio de España Telefónica 2007
[F1] 2007 Grand Prix de Monaco
Formula 1 Grand Prix du Canada 2007
[F1] 2007 FORMULA 1 United States Grand Prix
[F1] Formula 1 Grand Prix de France
[F1]2007 Grand Prix of Europe
[F1]FORMULA 1 Magyar Nagydij 2007
2007 FORMULA 1 Petrol Ofisi Turkish Grand Prix
[F1] Grand Prix van Japan

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule 1 Race Report
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- F1 Freaks (under construction)

Onze boyz:
- Albers
- Doornbos
- Van der Garde

Official F1 Sites:
- Formula1
- FIA
- Live Timing

Teams:
- McLaren
- Renault
- Ferrari
- Honda
- BMW Sauber
- Toyota
- RedBull Racing
- Williams
- Scuderia Toro Rosso
- Spyker
- Super Aguri F1

Sporting Regulations

[PDF] 2007 sporting regulations - F1
[PDF] 2008 sporting regulations - F1

Testschema




Wie staan er dit seizoen aan de start

Mclaren

01. Fernando Alonso
02. Lewis Hamilton

Renault

03. Giancarlo Fisichella
04. Heikki Kovalainen

Ferrari

05. Fellipe Massa
06. Kimi Räikkönen

Honda

07. Jenson Button
08. Rubens Barrichello

BMW

09. Nick Heidfeld
10. Robert Kubica

Toyota

11. Ralf Schumacher
12. Jarno Truli

Red Bull Racing

14. David Coulthard
15. Mark Webber

Williams

16. Nico Rosberg
17. Alexander Wurz

Scuderia Toro Rosso

18. Vitantonio Liuzzi
19. Sebastian Vettel

Spyker

20. Adrian Sutil
21. Sakon Yamamoto*

Super Aguri

22. Takuma Sato
23. Antony Davidson

NB. Sebastian Vettel verving Robert Kubica in de GP VS
* Vervanger van Christijan Albers. Op de Nürburgring was Markus Winkelhock de vervanger van Albers.

Standen na de GP van Italie:





De voorlopige kalender met 18 races.
quote:
16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil

* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
*wijzigingen onder voorbehoud
Fok!Sport F1manager

De OP is hier te vinden
Calm down, please!
pi_53696899
quote:
Tost tipped off stewards about video

Scuderia Toro Rosso team principal Franz Tost has confirmed that he approached the race stewards in China to complain about Lewis Hamilton's driving behind the safety car in Japan.

Tost said he was spurred into speaking to the stewards after being made aware of a Youtube video of the incident behind the safety car when his driver Sebastian Vettel ran into the back of Mark Webber.

The video shows Hamilton slowing down on the right hand side of the track, with Webber then braking on the left hand side before Vettel slides into the back of him.

Speaking to autosport.com, Tost said that he believes the video showed Hamilton's driving was not correct.

"You could see quite clearly that Hamilton slows down quite unexpectedly," said Tost.

"Look at the video. Sebastian would have had to have gone between the cars (Webber and Hamilton) and there was no chance. It was totally unexpected. It looked like Hamilton was stopping, that is why I went to the stewards."

Tost has made it clear, however, that his motivation for visiting the stewards was more to see Vettel's 10-place grid penalty for causing the accident annulled, rather than seeing Hamilton punished.

"If anything I want to see Vettel's grid penalty taken away because it is totally unfair," he said.
Bron
pi_53699425
Volgens mij doet Hamilton niet erg veel fout. Ik ben benieuwd wat eruit komt, maar ik verwacht weer een sisser...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:43:17 #5
6941 APK
Factual, I think.
pi_53700684
Volgens mij heeft Hamilton nog mazzel dat Vettel zat te slapen, als Vettel naar rechts uitgeweken was had hij misschien Hamilton geraakt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_53700840
Webber HAD niet zo hard hoeven remmen he ... kijkt ook iedereen overheen. Normaal bij een Safety Car (en zeker in de tijd van der Schumi) is het redelijk gewoon (zeker bij een natte baan) dat er een kat-en-muis-spelletje plaats vindt. Het is echt niet de eerste keer dat een coureur probeert een ander voorbij te laten schieten en dan is er meestal niets aan de hand zolang de lampen op de safetycar nog aan staan en de voorbij geschoten coureur de plek terug geeft.

Webber HAD natuurlijk rekening kunnen houden met Vettel erachter (zoals Hamilton niet belachelijk hard remt OP de lijn) of gewoon een metertje later kunnen remmen en plekkie teruggeven. Maargoed... dit wordt nu al beschouwd als een typisch gevalltje "de auto die heel is heeft het gedaan".
Calm down, please!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:00:23 #7
131800 Tarado
capô de fusca
pi_53701238
Uiteraard is Vettel fout maar de actie van Hamilton is toch vreemd, ik denk dat Webber schrok omdat hij Hamilton aan het inhalen was en Vettel tja die heeft zelf al toegegeven dat hij niet de juiste richting opkeek.
pi_53701410
snel meeleesgeval, ik moet het oude topic nog tot het einde nalezen
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:53:45 #9
179034 Bernard0s
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53709494
Vettel zijn eigen schuld. De baan is breed genoeg, gewoon dom om zo vlak achter Webber te rijden. Hamilton deed ook niks verkeerd mijn inziens. Gewoon een beginnersfout van Vettel, verder niet voor gaan straffen, dat zou triest zijn.
Nulla Tenaci Invia Est Via
pi_53712196
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:53 schreef Bernard0s het volgende:
Vettel zijn eigen schuld. De baan is breed genoeg, gewoon dom om zo vlak achter Webber te rijden. Hamilton deed ook niks verkeerd mijn inziens. Gewoon een beginnersfout van Vettel, verder niet voor gaan straffen, dat zou triest zijn.
Ik houd het op Webber en een beetje Vettel (alsof Webber niet weet dat hij tussen rookies rijdt):

Hamilton: "I was constantly on the radio to my engineers to tell the Red Bull team to get Mark to make a little more of a gap," he said. "I couldn't go any faster because the pace car was in front of me so I was trying to keep the distance with him."

Webber was gewoon iets te P2-geil
Calm down, please!
pi_53713473
Als Hamilton last had van de safety car had hij er niet zo dicht achter moeten gaan rijden, zoals Vettel niet zo dicht achter Webber had moeten rijden. Ik blijf de actie van Hamilton dubieus vinden, net zoals ik vind dat Vettel fout is door te laat te remmen. Het enige wat je Webber kan verwijten is dat hij te hard remt met Vettel zo vlak achter zich (maar misschien had hij dat niet eens in de gaten en lette hij, net als Vettel, teveel op Hamilton).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53713604
quote:
Spyker completes sale of F1 team
Fri 5 Oct 2007, 6:24 GMT

AMSTERDAM (Reuters) - Struggling Dutch sports car maker Spyker Cars NV has reached a final agreement to sell its Formula One team to a consortium for 88 million euros, it said on Friday.

"Today, after signing of the official documentation, management of the Spyker Formula One Team has been handed over to the new owners: Orange India Holdings," Spyker said, referring to a consortium which includes Indian businessman Vijay Mallya.

The sports car maker said it would now focus on finalising its strategic review and the related refinancing.

Spyker bought the Formula One team from Midland for $106.6 million last year. The team made a 13 million euro loss in the first half of the year, lifting Spyker's overall loss to 29.9 million euros from 1.1 million in the year-ago period.

Spyker shares closed at 3.00 euros on Thursday, a fraction of the 52-week high of 21.60 euros they touched on November 22, 2006.
en dan nog de fijne dollar koers ten opzichte van de euro :\
Calm down, please!
pi_53715961
quote:
Stewards onderzoeken Hamiltons rijgedrag
Webber klaagt over McLaren-coureur


[04-10] Lewis Hamilton is momenteel 'under investigation' voor zijn rijgedrag tijdens de tweede safetycar-fase in Japan. De Brit reed allesbehalve constant, tot onvrede van Mark Webber, die even later botste met Sebastian Vettel.


Hamilton zou zich niet aan de regels hebben gehouden.De FIA zou nieuw bewijs hebben gevonden, al is niet helemaal duidelijk wat dit precies is. Wel is uit een videofilmpje, gemaakt vanaf de tribunes en later geplaatst op YouTube, vast komen te staan dat de McLaren-coureur hard remde, wat mogelijk de inleiding vormde voor de botsing tussen Webber en de achteropkomende Vettel.

Volgens Autosport.com zou Hamilton zich vrijdag bij de stewards op het circuit in China moeten melden. De regels schrijven voor dat de wedstrijdleider een constante afstand van vijf wagenlengtes moet houden van de safetycar tot de ronde voordat deze naar binnen gaat.

Mogelijk zijn de stewards van mening dat Hamilton zich hier niet aan heeft gehouden. Omdat Vettel als schuldige van het ongeval werd aangewezen, moet hij in Shanghai na de kwalificatie tien startplaatsen inleveren.
Dus zit Hamilton gewoon weg fout, maar er zal wel weer niks uitkomen. Anders zal de FIA een en al gezeik krijgen van de McLarens fans dat ze alles voor Ferrari doen en volledig tegen McLaren zijn.

Hamilton zit fout, overtreed de regels dus zal er een consequentie uitmoetenm komen.
pi_53721217
Hamilton is idd fout maar heeft Schumi's status van heilige, hij is vrijgesproken en Vettel word flink gestraft met 10 plekken aldus Autosport.com
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:41:55 #15
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53722513
Vettel krijgt geen straf; alleen een reprimande.
Here we are now, entertain us.
pi_53722965
Ow dat stond er net niet, nog een beetje gerechtigheid dan!!
pi_53723101
Beide coureurs krijgen geen straf vanwege de extreme weersomstandigheden, die ten tijde van de tweede safetycar erger waren dan bij de start van de race (aldus F1-Live.com). Er wordt dus niet gezegd dat ze niet fout zaten, alleen dat ze geen straf krijgen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:54:57 #18
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_53725465
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
Beide coureurs krijgen geen straf vanwege de extreme weersomstandigheden, die ten tijde van de tweede safetycar erger waren dan bij de start van de race (aldus F1-Live.com). Er wordt dus niet gezegd dat ze niet fout zaten, alleen dat ze geen straf krijgen.
Komt het toch allemaal weer goed
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:19:04 #19
6941 APK
Factual, I think.
pi_53730358
Mooi, de racenegert wordt wereldkampioen!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:13:21 #20
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53738367
tvp
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:28:08 #21
862 Arcee
Look closer
pi_53738506
quote:
Ecclestone: "Hamilton wonder dat F1 nodig had"
06 oktober 2007


Volgens Bernie Ecclestone is Lewis Hamilton het wonder dat de Formule 1 nodig had. Volgens de Brit betekenen Kimi Raikkonen en Fernando Alonso nauwelijks iets voor de sport en hij hoopt daarom ook dat Hamilton dit jaar kampioen wordt.


"Lewis Hamilton is een frisse wind en heeft de Formule 1 doen herleven", vertelde hij aan de Britse krant The Guardian. "Ik zit al langer in de autosport dan ik me wil herinneren, maar ik heb niet eerder iemand als hij gezien. Hij is een wonder. We hebben een grote held als Michael Schumacher verloren, maar met Lewis hebben we een nieuwe. Ik weet niet waar de sport zou zijn zonder hem."

"Het is voor mij pijnlijk duidelijk dat Lewis degene is die kampioen moet worden", vervolgde Ecclestone. "Mijn angst is juist dat hij het niet wordt. Raikkonen praat nauwelijks met iemand en heeft nauwelijks iets aan de sport bijgedragen. Alonso heeft in zijn twee jaar als wereldkampioen aan de promotie van de sport gedaan. Als Lewis het kampioenschap wint, gedraagt hij zich ook echt als een kampioen. Hij weet exact wat er van hem verwacht wordt en wat hij moet doen."

Hamilton kan dit weekend in China de titel naar zich toe trekken. De McLaren-rijder ligt twaalf punten voor op Alonso en zeventien op Raikkonen.


Harde woorden. Met name over Raikkonen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53744899
quote:
Alonso slams McLaren near end of nightmare season
''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03

Fernando Alonso on Saturday afternoon seemed to uncork a wave of intense frustration as he spoke to journalists from his native Spain.

After oddly qualifying six-tenths behind McLaren team-mate and title leader Lewis Hamilton in Shanghai, the reigning world champion did not try hard to hide his suspicion that the Woking based team had deliberately slowed down his single seater.

"I am really interested to know where I have lost this time, because I do not think I have lost six-tenths in the other 100 laps that I have done this weekend," he said, according to the news agency EFE.

Alonso answered 'no' when specifically asked if he suspects McLaren of sabotage, but he also said he has 'no idea' if he has been weighed down with much more fuel than pole-sitter Hamilton.

He was rebuked on Friday by team boss Ron Dennis for saying he would 'not answer' a question about whether he expects equal treatment at the penultimate race of 2007.

Alonso added after qualifying: "I don't know. I am not going to make a comment about this after each session.
"If I was three or four thousandths behind, it doesn't mean anything - it could be small differences in fuel levels or small details such as that.
"But six or seven tenths... I can't remember any time that I was so far behind anybody. That was the strange thing about (today).
"If you have not had a good weekend, you say 'okay, I did not get comfortable with the car, with this corner'... but I have been fast all weekend, also in qualifying one and two.
"To be so far behind in qualifying three - I am the most surprised of all."

Alonso was asked how much optimism he will now carry to Sunday's grid.

"None. Very little. You are fourth, you have to recover so many points, hope for the rain, hope for the others to have problems and you have the luck to finish," he said.

Alonso was also critical of the 'atmosphere' he encounters at McLaren at every race, and accused Ron Dennis and his other bosses of planting negative stories about him in the German and British press.

"When I joined the team, I hoped for more. I arrived with two world championships, we have improved the car as much as we can - last year they were struggling to go into qualifying three and this year then are going to win the championship.
"The truth is that the treatment has not been very good."

Alonso seemed particularly bitter about Dennis, a day after the McLaren Team Principal said he was 'disappointed' that the Spaniard had not defended the team's principles of equality.

"Sometimes it is better to shut up than to lie," Alonso responded on Saturday. "And if he did that more often, I believe his team would be a better one.
"I believe that many of the things and the scandals that have occurred this year have been caused by him.
"I have spoken a lot with Coulthard, Montoya, with Kimi, and all of them left the team and found great happiness. There must be something.
"If something is going to improve, it has to start with them (the team). You always hear about, or I am always told about, the so-called equality of the team.
"It is impossible to have it in Formula One - there is always a better engine, a better lap to stop, always a better something or other."

Alonso is staunchly quiet about his plans for 2008, but he said he hopes to be able to prepare for next year 'soon'.

"Sometimes, by the things you hear or the actions, it seems like they also do not have any desire (to continue together). I don't have a problem; I have another ten teams that could be interested in me.
"Staying here... it is necessary to look at whether it is the best thing to do or not," he said.


zucht
Calm down, please!
pi_53748699
laat hem dan zn spaanse koffers pakken en opdonderen!!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 23:31:57 #24
798 voyeur
bemoeit zich
pi_53753320
Een heel interessant artikel over het geschil over het ''constructeurschap' dat Spyker heeft met STR en SA http://www.grandprix.com/ns/ns19717.html
Here we are now, entertain us.
pi_53753460
2e Coureur Spyker 2008 bevestigd.



tvp dus
Where facts are few, experts are many.
pi_53756091
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 16:34 schreef Googolplexian het volgende:

Alonso slams McLaren near end of nightmare season

''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03
[..]

zucht

Teiltje?????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53758609
quote:
F1- McLaren called carpenter after Alonso rage
Posted in: Formula One By GMM on Oct 7, 2007 - 9:26:15 AM

(GMM) So furious was reigning world champion Fernando Alonso after qualifying fourth in Shanghai on Saturday that he kicked down a door in McLaren's circuit offices.

Mostly Spanish media sources cited wild conspiracy theories including doctored tyre pressures and temperatures for the McLaren driver, who nonetheless kept his hopes alive for the world championship by finishing second on Sunday while his British teammate Lewis Hamilton retired.

The 26-year-old, however, verbally wrote off his championship chances following qualifying before requiring a carpenter to be called to repair the damage he caused to a room at the Shanghai circuit.

Alonso also used a different helmet for the penultimate grand prix, after smashing his qualifying-spec lid on the floor of the garage on Saturday.
Calm down, please!
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:45:14 #28
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_53758750
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Atreidez het volgende:
2e Coureur Spyker 2008 bevestigd.

[afbeelding]

tvp dus


Is dat Olav daarachter met een pakje sinasappelsap?
De Narcis van Gabon
pi_53758818
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:45 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

Is dat Olav daarachter met een pakje sinasappelsap?


en andere Mol en Colles zo te zien
Calm down, please!
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:11:56 #30
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_53759145
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 09:28 schreef Arcee het volgende:

[..]

Harde woorden. Met name over Raikkonen.


Dat is dus ook de reden dat je de formule 1 niet serieus moet nemen. Stel je bijv. eens voor dat Blatter voor een WK gaat zeggen "Ik hoop dat de goddelijke kanaries kampioen worden want die hebben zo'n vrolijke uitstraling (en zijn goed voor de sponsorinkomsten)".

Ecclestone
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53759235
Volgens mij zien we zowel Alexander als Schumacher niet meer terug in Brazilie.

De reactie van Schumacher sprak iig boekdelen
pi_53759538
quote:
McLaren bans Ferrari from team quarters
An extended and improved Diageo deal announced
07/10/07 11:20

McLaren has banned Ferrari team members from entering its hospitality facilities for fear of another spying scandal, according to reports.

It is claimed by the Spanish newspaper El Mundo Deportivo that the Woking based team sent a letter to that effect to Ferrari boss Jean Todt ten days ago.

McLaren was fined $100m and kicked out of the constructors' championship recently at the end of a scandal involving the transfer of Ferrari secrets.

El Mundo said McLaren workers, meanwhile, have been advised to not even speak with their Ferrari counterparts at races.

Todt reportedly replied to Ron Dennis' letter, informing him that McLaren team members are still welcome to enjoy Ferrari hospitality at Grand Prix.

Meanwhile McLaren sponsor Diageo will extend its contract with the Woking-based team, it was announced in Shanghai on Sunday.

Alcoholic drinks company Diageo has backed the Mercedes-powered outfit via its Johnnie Walker whisky label for the past two years.

A statement revealed that the new contract is for five years, starting in 2008, including 'an increased level of branding and financial support.'
Calm down, please!
pi_53764582
quote:
Alonso expects McLaren equality in Brazil
By Pablo Elizalde Sunday, October 7th 2007, 12:34 GMT

Fernando AlonsoWorld champion Fernando Alonso has no fears that his McLaren team will give both him and Lewis Hamilton the same opportunities in the championship-deciding race in Brazil.

The Spanish driver took second place in the Chinese Grand Prix on Sunday to keep his championship hopes alive following the retirement of Hamilton.

Alonso is now four points behind the Briton with just the Interlagos race left.

The two-time champion could not have expected such a turnaround after Hamilton dominated the first part of the race from pole position.

Alonso had qualified in fourth place over six tenths behind Hamilton, a result that left him angry. Later on, the Spaniard launched a scathing attack against McLaren and team boss Ron Dennis.

But despite his deteriorating relationship with the team, Alonso expects McLaren to play fair in the final race of the year, although he made it clear he thinks the British squad would prefer Hamilton to win the title.

"I'm sure there's going to be equality," Alonso told Spanish reporters after the race. "One thing is how they feel, what they say about me, but what they do on track is a different thing, and usually they have had two cars that are exactly same, capable of fighting for victory.

"And that's what I think will happen in Brazil, so everything will be up to me.

"The second half of the season has been difficult and it still is, but I think in the end the two cars will be the same. They are going to give us both the same opportunities, I think we need to make that clear.

"There's no problem there, but we know they are never going to have favourable feelings towards me."

He added: "I hope both cars will be the same, and that we can have a good qualifying and that everything that happened here was just a coincidence and we can fight for pole in Brazil, which would be the only chance to fight for victory. If you are not on pole or in the first row, it's almost over."

Despite being in a better mood than yesterday, Alonso reiterated his criticism of the team.

"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.

"He (Dennis) was the first one to say that he was not speaking with me and things like that. From that point, I understood that the championship was not going to be easy for me."


Nieuwe dag, nieuwe mening.
Oh nee ... de wereld is veranderd en Alonso is hetzelfde
Calm down, please!
pi_53764983
Zijn stormverhaal van gisteren neemt ie in ieder geval niet terug. Maar dat equality-ding draait ie inderdaad wel om als een blad aan een boom.
quote:
"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.


[ Bericht 11% gewijzigd door vw_caddy op 07-10-2007 15:38:52 ]
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  zondag 7 oktober 2007 @ 17:25:55 #35
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_53768983
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:17 schreef NED het volgende:
Volgens mij zien we zowel Alexander als Schumacher niet meer terug in Brazilie.

De reactie van Schumacher sprak iig boekdelen
Schumi zeker niet en wie mist..........
pi_53769533
quote:
Dennis :: We raceten tegen Alonso, niet tegen Kimi
Met het resultaat van de Chinese grand prix is alles weer open als het gaat om het wereldkampioenschap. McLaren nam een gok door McLaren-coureur Lewisfoto Hamilton lang op zijn intermediates door te laten rijden. Zijn banden raakten hierbij meer dan op, en dit in combinatie met een verremming van Hamilton bij het ingaan van de pits, zorgde ervoor dat de Brit voor het eerst dit seizoen niet aan de finish kwam.

Voor de spanning in het wereldkampioenschap een droomscenario, aangezien de in eerste instantie praktisch onoverbrugbaar lijkende voorsprong van Hamilton, nu in één klap is geslonken tot vier punten met zijn teamgenoot Alonso en ook Räikkönen komt nog maar zeven punten tekort.

Volgens teambaas Ron Dennis kan je niemand, zowel Hamilton als het team niet, de schuld geven van de uitvalbeurt: “Het was een té extreme situatie om iemand de schuld in de schoenen te kunnen schuiven”, zei hij. “Ik denk niet dat wij iets verkeerd hebben gedaan, maar ook Hamilton heeft niets fout gedaan. Ik denk dat de combinatie van een gladdere pitingang in vergelijking met het tamelijk droge circuit het verschil maakte.”

Hamilton reed zo lang door op zijn regenbanden, omdat, terwijl de meesten verwisselden naar normale banden, er weer een regenbui uit de lucht kwam vallen. Zodra die voorbij was wilde ook Hamilton naar binnen, en die beslissing bleek dus verkeerd af te lopen. Dennis is echter van mening dat hieromtrent geen foute beslissing is gemaakt: “Het is makkelijk om te zeggen dat we eerder hadden moeten stoppen, zou dat echt een verschil hebben gemaakt? Alle topteams, inclusief Ferrari en wijzelf, probeerden de regenbui nog op de oude intermediates te overleven, om pas daarna te wisselen naar droogweer-banden.”

Alonso kon niet treurig zijn om de uitvalbeurt van zijn teamgenoot, nu ziet de tweevoudig wereldkampioen tenminste weer perspectieven. Bovendien liet hij ook weten dat hij verwacht dat zowel hij als Hamilton in Brazilië een gelijke kans krijgen om voor de wereldtitel te gaan. Een issue binnen het team van McLaren waar dit seizoen veel over te doen is geweest. Dennis doet hieromtrent echter een frapante uitspraak.

Zo zegt hij dat de keuze van McLaren om zo lang te wachten met het wisselen van de banden van Hamilton voornamelijk bedoeld was om de strijd van de andere McLaren-coureur, Fernando Alonso, te winnen en niet van Ferrari-coureur Kimi Räikkönen: “Het probleem was in eerste instantie de regen, maar ook de conditie van Hamilton’s banden was zeer slecht. We concentreerden ons echter niet op Kimi. We raceten niet tegen hem, maar we raceten voornamelijk tegen Fernando Alonso.”

“Räikkönen eerste en Hamilton tweede was acceptabel geweest, maar zo is het uiteindelijk niet gegaan”, besluit de Britse teambaas.

http://www.racefreaks.nl/news_management.rf?action=showarticle&articleid=19299

Ik ben absoluut geen fan van Alonso, maar ik hoop echt dat hij Hamilton van de titel af kan houden.

Dennis
Hamilton
pi_53776169
Als Hamilton het onverhoopt niet wordt, dan gun ik het Raikonen wel ipv Alonso.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_53795414
Niet meer dan logisch en voor alle regeltjespushers die dachten dat vijf autolenges met nul zicht veilig is:
quote:
Wet safety car rules tweaked
Monday, 08 October 2007

Oct.7 (GMM) F1's safety car rules have been freed up ahead of the Chinese grand prix. After the rain-drenched race at Fuji Speedway a week ago, Lewis Hamilton came under fire for driving erratically as he led the pack behind the safety car. His behaviour was probed by the stewards, who found that - according to the letter of the current rules - the British championship leader perhaps should have been punished. But race director Charlie Whiting is reported to have said by Auto Motor und Sport: "If Hamilton had done something wrong, then he would have had to punish ten other drivers." Stewards in Shanghai have now advised that, behind the safety car in wet conditions, drivers are recommended to keep a distance of ten car lengths to the car in front, rather than the previous five. In the drivers' briefing in China, meanwhile, the field has also been warned to behave more judiciously in difficult conditions in the future, including keeping a consistent pace. Pole sitter Hamilton says the rules are now clearer. "I think we understand a little bit better but I put my hand up and perhaps I didn't do the best job under the safety car in the wet," he said. "It was tricky for everyone, visibility was the biggest problem but I think we have a better idea."
Calm down, please!
pi_53795774
http://www.nigel-stepney.com/
quote:
Too Hot to Handle

After being dropped rather abruptly by my previous publisher I am continuing to write my autobiography and have made alternative arrangements for its publication early next year.
Despite opposition it will still be called RED MIST which aptly describes my present demeanour.
Proceeds from the sale of my book will go to Great Ormond Street Hospital for children. This is a place that has become close to my heart after working with the doctors there in the past.
Advance orders can be made by e-mailing here

Nigel
Calm down, please!
pi_53800149
Alexander (brat)wurz heeft idd gedag gezegd, niet alleen bij zn huidige team, maar hij zet een punt achter zn carriere.

Bron: alle bekende F1 sites

Nu is het wachten nog op Schumacher
pi_53800184
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 18:28 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.nigel-stepney.com/
[..]
Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?
Ik bedoel, je hoort er verder niks meer van terwijl je dat toch wel zou denken
pi_53800841
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:42 schreef NED het volgende:

[..]

Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?
Ik bedoel, je hoort er verder niks meer van terwijl je dat toch wel zou denken
Doel is toch al bereikt? Ferrari WK Constructeurs... McLaren de lul ... en WK Coureurs gaat gewoon door dus iedereen kijkt nog
Calm down, please!
pi_53801565
Ja dat begrijp ik wel, maar voor zovr ik weet is bedrijfssiopnage toch gewoon een strafbaar misdrijf?

En die kerel komt dan weg met alleen ontslag? Ik vraag me af hoe dat precies zit
pi_53801582
quote:
Officieel: Wurz stopt per direct met Formule 1
08 oktober 2007

Williams-coureur Alex Wurz stopt per direct met het rijden in de Formule 1. Dit heeft de 33-jarige Oostenrijker, die onlangs voor de derde keer vader is geworden, maandag zelf bevestigd. Het Williams-team zal dinsdag bekendmaken wie Wurz zal vervangen in de Grand Prix van Brazilië, de laatste race van het seizoen 2007.

"Vandaag maak ik bekend dat ik stop met het racen in de Formule 1", liet Wurz weten. "Ik wil graag mijn familie en fans bedanken, alsook het team van Williams en mijn vorige teams, voor hun steun gedurende mijn racecarrière. Ik heb zelf altijd gezegd dat als je ook maar een beetje begint te twijfelen aan wat je aan het doen bent, je beter kunt stoppen. Deze twijfels kreeg ik al eerder dit jaar en daarom heb ik nu besloten dat het tijd is om te stoppen. Ik heb erg genoten van dit seizoen, vooral van mijn podium in Canada, maar nu is het tijd om uit te stappen. Ik wil het team erg bedanken voor het accepteren van mijn beslissing en wens hen het allerbeste toe in de laatste race van 2007."

Wat Wurz, die zondag in Shanghai als twaalfde aan de finish kwam, nu gaat doen, is nog niet bekend. "Ik ben met verschillende partijen gesprekken aan het voeren. Misschien ga ik mijn ervaring en kennis over de Formule 1 overdragen aan anderen, misschien ga ik ook wel in andere raceklasses rijden, zoals Le Mans."

Wurz maakte in 1997 zijn Formule 1-debuut in Canada, als vervanger van Gerhard Berger bij Benetton. De Oostenrijker behaalde in totaal drie podiumplaatsen (Groot-Brittannië 1997, San Marino 2005 en Canada 2007).
Wurz reed niet fantastisch, maar dit is niet het afscheid wat bij hem past...
  maandag 8 oktober 2007 @ 22:45:02 #45
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53801825
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:40 schreef NED het volgende:
Alexander (brat)wurz heeft idd gedag gezegd, niet alleen bij zn huidige team, maar hij zet een punt achter zn carriere.

Bron: alle bekende F1 sites

Nu is het wachten nog op Schumacher
en ook meneer ik wordt wereldkampioen

[ Bericht 2% gewijzigd door WEST op 08-10-2007 22:54:45 ]
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53802680
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:35 schreef NED het volgende:
Ja dat begrijp ik wel, maar voor zovr ik weet is bedrijfssiopnage toch gewoon een strafbaar misdrijf?

En die kerel komt dan weg met alleen ontslag? Ik vraag me af hoe dat precies zit
D'r lopen nog steeds strafrechtelijke zaken in zowel Italie als in de UK tegen Stephney en Coughlan.
Voor zover ik heb begrepen kunnen straffen uitlopen van fikse boetes (in de tonnen, zo niet hoger) tot gevangenisstraffen.

Reden dat je er niets meer over leest is omdat het doel dus is bereikt
Calm down, please!
pi_53809940
quote:
The chances of Hamilton, Alonso and Raikkonen

Oct.9 (GMM) No matter where championship rivals Fernando Alonso and Kimi Raikkonen finish, Lewis Hamilton does not even need to win the Brazilian grand prix next weekend to wrap up the 2007 title.
Although stranding his McLaren in Shanghai's pit entry gravel trap dented his championship hopes last Sunday, the 22-year-old rookie only needs to finish second at Interlagos to become the youngest ever driver - and the first rookie - to wear the crown.

And if his teammate Alonso does not win the race in Brazil, he can afford to finish third or fourth and still be champion.

Hamilton will also win the title if:
- He finishes fifth and Alonso does not win or come second.
- He finishes sixth or seventh, Alonso is not in the top two and Raikkonen does not win.
- He finishes eighth, Alonso does not secure a podium place and Raikkonen does not finish first or second.
- He fails to score points, Alonso finishes no higher than fifth, and Raikkonen does not win or come second.

Alonso will be champion if:
- He wins the race and Hamilton is third or lower.
- He finishes second and Hamilton is sixth or lower.
- He is third, Hamilton is out of the top seven, and Raikkonen does not win.
- He is fourth, Hamilton does not score points and Raikkonen does not either win or finish second.

Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
Calm down, please!
pi_53811761
pi_53814667
quote:
Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53822914
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.

pi_53823348
quote:
Prodrive-McLaren negotiations collapse

Prodrive's negotiations with McLaren-Mercedes for a partnership in next year's Formula One World Championship have collapsed, autosport.com has learned.

Prodrive have been pursuing a deal with the Woking-based outfit for a supply of customer cars, and just a few weeks ago Prodrive boss David Richards said the only hurdle left to overcome in the negotiations is the new Concorde Agreement.

However, sources have told autosport.com that McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh notified his staff yesterday that the team are no longer pressing ahead with their plans for a partnership with Prodrive.

Neither McLaren nor Prodrive would comment on the matter.

It is not clear yet why the negotiations fell through. Nevertheless, it comes just days after the FIA announced Prodrive will face a Court of Appeal hearing later this month over their entry, following legal questions from rivals Williams.

McLaren boss Ron Dennis said at last weekend's Chinese Grand Prix that the team had not signed a deal with Prodrive, and could not do so without complete clarity over their entry.

"We have not entered into any contract with any team at this moment of time," he said. "If a team wishes to enter the 2008 World Championship and that team does not have complete clarity as to whether it is or is not permitted to enter then it is a matter for that team and certainly not for McLaren."

As recently as the Belgian Grand Prix, Richards revealed that a deal for car and engines had been agreed - although he never named McLaren specifically.

"We are there, but there are lots of issues surrounding the validity of the Concorde Agreement," Richards told autosport.com about the progress with his team.

"It is those sorts of things that leave question marks at the moment, and they need to be resolved. Every other aspect of it is cleared up."

Despite Whitmarsh's statement, Prodrive sources insist that they have not yet completely given up on reviving the McLaren deal.

Should that not be possible, however, then Prodrive may still have opportunities elsewhere - with Renault having been favourites for a supply deal at one point.

In an interview with the Times newspaper in August, Richards said that McLaren were one of three teams that Prodrive were speaking to at the time.
Bron
  woensdag 10 oktober 2007 @ 06:28:13 #52
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53830014
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.

Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.
als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fia
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53831008
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 06:28 schreef WEST het volgende:

[..]

als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fia
Dat dat soort dingen gebeuren is in het verleden al genoeg gebleken.. Zonder straffen overigens
Where facts are few, experts are many.
pi_53833546
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 06:28 schreef WEST het volgende:

[..]

als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fia

Even als Mclaren waarvan er dit jaar in bepaalde gevallen een oogje is dicht geknepen door de FIA.
pi_53833627
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 11:41 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Leuk stukje. Ik ben erg beniewd wat er in Brazilie gaat gebeuren. Ik verwacht wel wat gefrusctreerde acties van een van deze drie ( ) op de baan volgende week.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53833699
quote:
Alonso shown Renault plans?
Spanish sources speculate

Oct.10 (GMM) Fernando Alonso in Japan two weeks ago was shown details of Renault's plans to return to the world title in 2008 and beyond -- including detailed information about next year's R28 single seater, according to reports.

Spanish sources including the magazine Autopista says the 26-year-old reigning world champion met with Flavio Briatore and Pat Symonds on the Saturday at Fuji Speedway, where they discussed a possible two or three-year contract starting in 2008.

It is believed that Renault CEO Carlos Ghosn is reluctant to enter a one-year arrangement with Alonso, after which he would be free to switch to Ferrari or another top rival for 2009.

Autopista said Alonso's manager Luis Garcia Abad also attended the half-hour meeting, and later with the McLaren driver's wife Raquel they followed the track action from the comfort of Renault's hospitality area.

The magazine claimed that Alonso's teammate would not be Giancarlo Fisichella, as in 2005 and 2006, because the Roman may be moving to Williams to fill the seat vacated by Nico Rosberg, who is first in line to replace Alonso at Woking based McLaren.

In contention to become Alonso's teammate, then, are incumbent Heikki Kovalainen and current Renault test driver Nelson Piquet Jr.

Dus als Alonso bij McLaren blijft krijgen we Renault-gate want dan heeft Alonso vertrouwelijke info over de 2008 auto van Renault en het kan natuurlijk niet andeers dan dat McLaren dat dan gebruikt. Ik zeg: schorsen en 200M$ boete alvast.
Calm down, please!
pi_53835065
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:01 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dus als Alonso bij McLaren blijft krijgen we Renault-gate want dan heeft Alonso vertrouwelijke info over de 2008 auto van Renault en het kan natuurlijk niet andeers dan dat McLaren dat dan gebruikt. Ik zeg: schorsen en 200M$ boete alvast.
Bewijslast: 4 wielen, voorvleugel, achtervleugel, en het stuur gemonteerd in de monocoque
Alonso vertrekt, het zou een wonder zijn als hij bij McLaren blijft.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 12:30:26 #58
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53835931
Volgens mij heeft Alonso toch een clausule in zijn contract dat hij weg kan als McLaren schuldig zou worden bevonden van niet toelaatbare zaken?

Overigens maak ik er uit op dat Alonso geboriefd is over de plannen met de R28, niet de exacte technische details (als tekeningen enzo).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53836151
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 12:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij heeft Alonso toch een clausule in zijn contract dat hij weg kan als McLaren schuldig zou worden bevonden van niet toelaatbare zaken?

Overigens maak ik er uit op dat Alonso geboriefd is over de plannen met de R28, niet de exacte technische details (als tekeningen enzo).
Als McLaren competatief blijkt in 2008 valt dat natuurlijk te betwisten. Zo vaak als dat ik heb gehoord "kijk hoe snel McLaren is ... kan niet anders dan dat het een halve Ferrari is" ga ik ervan uit dat die troef ook gespeeld kan worden als Alonso naar Renault gaat en McLaren weer bloedsnel is.

Zo niet dan wel uit Ferrari's hoek.
Calm down, please!
pi_53838518
Wereldkampioen worden gebeurt de laatste jaren altijd in meer dan 1 keer achter mekaar.. Kijk naar het verleden ; 80,81 Williams, 82,83 Ferrari, 84, 85 McLaren, 86, 87 Williams, 88, 89, 90, 91 McLaren, 92, 93 Williams, 94, 95 Benetton, 96, 97 Williams, 98, 99 McLaren, 2k, 01, 02, 03, 04 Ferrari, 05, 06 Renault, 07 Mclaren dus... 2008 ook Mclaren
Where facts are few, experts are many.
pi_53839085
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Wereldkampioen worden gebeurt de laatste jaren altijd in meer dan 1 keer achter mekaar.. Kijk naar het verleden ; 80,81 Williams, 82,83 Ferrari, 84, 85 McLaren, 86, 87 Williams, 88, 89, 90, 91 McLaren, 92, 93 Williams, 94, 95 Benetton, 96, 97 Williams, 98, 99 McLaren, 2k, 01, 02, 03, 04 Ferrari, 05, 06 Renault, 07 Mclaren dus... 2008 ook Mclaren
Met zulke statistieken kunnen we al bepalen wie er in 1012 wereldkampioen kan worden
Er zijn natuurlijk ook factoren van rijder, motor e.d. In elk geval vroeger, toen er na een aantal jaren van motor gewisseld werd. Nu is het veel stabieler. We kunnen ook voorspellen dat het vroegere Jordan volgend jaar rond deze tijd weer van eigenaar wisselt
pi_53843253
Ferrari kan ook nog kampioen worden natuurlijk, dus dan wordt t volgend jaar ook Ferrari
Where facts are few, experts are many.
pi_53860663
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Wereldkampioen worden gebeurt de laatste jaren altijd in meer dan 1 keer achter mekaar.. Kijk naar het verleden ; 80,81 Williams, 82,83 Ferrari, 84, 85 McLaren, 86, 87 Williams, 88, 89, 90, 91 McLaren, 92, 93 Williams, 94, 95 Benetton, 96, 97 Williams, 98, 99 McLaren, 2k, 01, 02, 03, 04 Ferrari, 05, 06 Renault, 07 Mclaren dus... 2008 ook Mclaren
Volgens mij gaat het hier om de constructeurstitel en niet om de rijderstitel. Die heeft Ferrari al dus wordt Ferrari volgens deze statitieken volgend jaar ook kampioen bij de constructeurs. Het zegt alleen niets over welke rijder dit of volgend jaar wereldkampioen wordt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53862368
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:00 schreef Atreidez het volgende:
Ferrari kan ook nog kampioen worden natuurlijk, dus dan wordt t volgend jaar ook Ferrari
Ferrari IS al kampioen! Goedemiddag!!!!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:48:01 #65
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53862453
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:44 schreef NED het volgende:

[..]

Ferrari IS al kampioen! Goedemiddag!!!!
Niet zo brutaal he vosssje
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53872889
quote:
Alonso returning to Renault
Posted at 8:37am on 12 Oct 2007

The world motor racing champion Fernando Alonso will be leaving McLaren at the end of this year to return to his former team Renault.

Confirming recent speculation on the formula one circuit, Alonso has signed a 3-year contract with Renault where he won his two world championships before switching to McLaren this year.

But in the last few months Alonso's relations have deteriorated badly with the McLaren team of Ron Dennis and in particular with British teammate Lewis Hamilton.

Alonso is now just four points behind the world championship leader, Hamilton, heading into the final race of the season in Brazil next weekend.
Calm down, please!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:19:22 #67
6941 APK
Factual, I think.
pi_53873386
Benieuwd waar Renault dat geld vandaan haalt.
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat Ron Dennis hem gratis laat gaan na al die vermeende achterbakse geintjes van Alonso.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:31:30 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53873786
Ik ben benieuwd waar Radio New Zealand de broninfo vandaan heeft.......

Geen van de betrouwbare bronnen weet het te melden namelijk.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:39:25 #69
6941 APK
Factual, I think.
pi_53874117
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:31 schreef sanger het volgende:
Ik ben benieuwd waar Radio New Zealand de broninfo vandaan heeft.......

Geen van de betrouwbare bronnen weet het te melden namelijk.
Ze lopen daar natuurlijk wel een uur of 11 voor.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:42:28 #70
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53874230
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53875864
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:39 schreef APK het volgende:

[..]

Ze lopen daar natuurlijk wel een uur of 11 voor.
Ja, en 's nachts gaat internet overal uit, dus waarschijnlijk lezen wij het hier morgenvroeg pas
pi_53876032
Radio New Zealand.... hoe kom je in vredesnaam aan die bron.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:34:21 #73
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_53877214
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:44 schreef vw_caddy het volgende:
Radio New Zealand.... hoe kom je in vredesnaam aan die bron.
http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_53877487
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 00:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1
Calm down, please!
pi_53879422
Ik zie 'm graag vertrekken naar Renault. Maar ik wacht wel even met juichen tot dat andere bronnen het bevestigen.
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_53886721
Zou Kovalainen er ook blij mee zijn?
quote:
FIA controleert gelijke behandeling McLaren-rijders
11 oktober 2007

De FIA wijst binnenkort een official aan die er tijdens de Grand Prix van Brazilië op toe moet zien dat Fernando Alonso en Lewis Hamilton een gelijke behandeling krijgen van het team van McLaren. Hamilton kan volgende week de jongste wereldkampioen uit de Formule 1-historie worden. De Brit heeft vier punten voorsprong op Alonso, die zijn derde achtereenvolgende wereldtitel zou kunnen pakken op Interlagos.

"De FIA is bezig met het aanstellen van een speciale waarnemer voor de Braziliaanse Grand Prix", bevestigde een woordvoerder van de internationale autosportbond FIA tegenover persbureau Reuters. De FIA doet dit op verzoek van de Spaanse bond.

Carlos Garcia, hoofd van de Spaanse autosportbond, vreest dat Lewis Hamilton een voorkeursbehandeling van McLaren krijgt, tijdens de laatste race van het seizoen. McLaren beweert altijd dat de coureurs een gelijke behandeling krijgen van het team. De Britse renstal voelde zich woensdag nog genoodzaakt om dit nog eens extra te benadrukken, in een speciaal persbericht
Las t in metro, een waarnemer van de FIA bij McLaren in de box

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ing-mclaren-rijders/
Where facts are few, experts are many.
pi_53886948
quote:
Hét boek over Schumacher nu ook in het Nederlands!
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 12 oktober 2007 11:55


Michael Schumacher

De biografie vertelt het unieke verhaal van de meest opzienbarende F1-coureur van zijn generatie. Schumacher werd een sportlegende door een zeldzame combinatie van extreme professionaliteit en koelbloedigheid. Hij won zeven wereldtitel, waarvan vijf opeenvolgende titels voor Ferrari. Maar hij roept ook weerstand op. Zijn tegenstanders vreesden de nietsontziende, vastbesloten coureur die alles deed om zijn doelen te bereiken. En zijnonvermogen om fouten toe te geven is berucht.

James Allen onthult hoe Schumacher zo lang aan de top heeft kunnen blijven en wat zijn impact was op de sport zelf. Gedurende twee seizoenen kreeg Allen de volledige medewerking van Schumacher en het team van Ferrari. Hij vertelt het ware verhaal van het controversiele seizoen van 1994, het incident met Villeneuve tijdens de beslissende race in Jerez 1997, zijn verbazingwekkende comeback na een beenbreuk in 1999 en zijn 'fout' tijdens de kwalifikatie in Monaco 2006.



Nu hij is gestopt met racen is het tijd voor een kritisch en diepgaand portret dat recht doet aan deze fascinerende coureur. Door het exclusieve inkijkje in de methoden van Schumacher - zowel op de baan als daarbuiten - en de werkwijze van het Ferrari team, is dit het definitieve boek over Michael Schumacher.

James Alles is een van de meest gerenommeerde Formule 1 Journalisten van Engeland. Sinds 1990 werkt hij als sportjournalist en verslaggever en sinds 2001 presenteert hij het televisieverslag van de Formule 1 races.

VERWACHT: 15 oktober. Bestel nu alvast bij GPWorld

Door James Allen
Foto's 20
Pagina's: 320
Taal: Nederlandstalig
Verkoopprijs euro 19,95
bron: www.racexpress.nl
Die wil ik voor mn verjaardag

ps: en nee ik ben geen fan van Schumacher
pi_53887059
quote:
Mercedes hunts for Wikipedia vandal
By Biranit Goren and Jonathan Noble Thursday, October 11th 2007, 14:59 GMT

Lewis Hamilton on WikipediaMercedes-Benz has begun a search for one of its employees in Spain, who vandalised the Wikipedia entry on Lewis Hamilton, the company told autosport.com.

Entries on the free online encyclopedia can be edited by any person, but the website keeps track of the changes made, and by whom. Unregistered users are logged by their IP address, while registered members appear under their user name.

Last week on Friday, an unregistered user accessing Wikipedia from an IP address belonging to Mercedes-Benz in Spain made several unflattering modifications to the Hamilton entry.

Among these modifications, the user modified a quote from Michael Schumacher, who said in 2001 that if Hamilton "keeps this up I'm sure he will reach F1."

The user altered the quote to read: "I know that he is quite ugly, but if he keeps this up I'm sure he will reach F1."

In another instance, the user added the following description to a section relating to Hamilton's drive in the Japanese Grand Prix:

"He caused a crash between Mark Webber and Sebastien Vettel, as a result of his bizarre, dangerous and illegal manoeuvres while he was following the safety-car. Despite the videos and the widespread opinion, he was obviously not penalizated [sic]."

Wikipedia administrators removed these modifications and locked the Hamilton entry for further changes, stating: "Editing of this article by unregistered or newly registered users is currently disabled until October 20, 2007, due to vandalism."

A Mercedes-Benz spokesman confirmed to autosport.com that the user's IP address does indeed belong to Daimler in Spain and said the matter is now being investigated by the company.

He also revealed that all employees have received a reminder of the company's internet usage policy as a result of the affair.

"We can confirm the IP belongs to Daimler," the spokesman told autosport.com. "This also includes our dealer network.

"But it may not be possible to find out who did it, as activities are only stored for two days. That means we cannot trace it, but investigations are still continuing.

"However, Daimler has sent an email to all employees to remind them that computers should only be used for business purposes and not for activities like updating blogs or Wikipedia. There is now a clear restriction on what the computer should be used for.

"But rest assured, we are still looking into it."
Calm down, please!
pi_53906935
Spyker behoudt punt
quote:
Spyker behoudt punt

Uitgegeven op: za 13 okt 14:18

Spyker behoudt het punt dat ze behaalden tijdens de GP van Japan. Het was nog even spannend, omdat Toro Rosso in beroep ging tegen het terug zetten van Vitantonio Liuzzi, maar zij verloren hun zaak.

Liuzzi kreeg een straf van 25 seconden, omdat hij Adrian Sutil inhaalde tijdens een gele vlag situatie. Daardoor kwam Sutil op de achtste plek terecht, waardoor hij dus een punt scoorde.

Toro Rosso ging daartegen in beroep, ze claimden dat Liuzzi niet inhaalde onder geel, maar een stuk verder op het circuit.

Naar aanleiding hiervan gingen de stewards de zaak onderzoeken en zij kwamen gisteren naarbuiten met hun uitspraak: Liuzzi haalde in onder geel, Spyker behoudt haar punt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:11:41 #80
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53922479
quote:
over de uitspraak van Kubica

Het is niet echt mijn gewoonte dingen 3 of 4 of 5 keer uit te leggen. Maar daar komt t'ie nog 1 keer dan.
Ik spreek de naam van Robert Kubica uit als 'koebieka'. Waarom doe ik dat? In de F1 wereld is de voertaal op het paddock en in de meeste interviews met rijders ,die niet uit het land komen waar ze een interview aan geven, engels. Zo noemde ik Schumacher ook altijd 'Maikel' ,Jean Alesi; Alleesi en Barrichello "Barrytsjello'. Verder heb ik het Kubica zelf gevraagd en hij zelf zegt beiden goed te vinden. Natuurlijk noemen de Duitsers en Oostenrijkers hem wel "Koebietsa" , maar zij spreken ook Duits met hem.
En als de man waar hem om gaat, mij goedkeuring geeft voor "Koebieka", wie ben ik dan?
Bij deze hopelijk voor de laatste keer verklaard.

Groetens
Olav
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml

aangezien ik sommige mensen wel gehoord heb waarom Olav de naam Kubica verkeerd uitspreekt
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53923766
Een vriend van mij komt oorspronkelijk uit Polen en die had het meteen bij de eerste race al over Koebietsa
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:39:34 #82
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53923854
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:33 schreef NED het volgende:
Een vriend van mij komt oorspronkelijk uit Polen en die had het meteen bij de eerste race al over Koebietsa
polen die bij ons aan het werk zijn ook. die vinden het maar raar wij het anders noemen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:09:00 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53925453
De Polen bij mij op het werk ook. Die vinden overigens ook dat BMW hem benadeelt tov Heidfeld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53930449
Ik noem hem ook al tijden koebietsa. Vriendin van mij loopt altijd erg te hameren op de uitspraak van de namen van de heren!!
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:55:36 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53931246
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:09 schreef sanger het volgende:
De Polen bij mij op het werk ook. Die vinden overigens ook dat BMW hem benadeelt tov Heidfeld
dat verhaal krijg ik ook te horen
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53931697
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:11 schreef WEST het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml

aangezien ik sommige mensen wel gehoord heb waarom Olav de naam Kubica verkeerd uitspreekt
Hip hip hurray voor de Belgen van Sporzaaaaaaaaaaaaa!

Die spreken de naam altijd al uit als "Koebietsa" maarrrrrrrrrrr....

Ik heb ook de pitspost van Olav en Robert Kubica gezien/gehoord: daarin vroeg Mol idd hoe de naam van de sympathieke en opvallend goed racende Pool uitgesproken moest worden, en of het erg was dat hij, Olav Mol, toch KubiKa bleef zeggen. "No problem", zo zei de Pool.


Olav: sommige dingen worden nóg niet gehoord, ookal zeg je ze 1000 keer... Mooi dat je toch de moed hebt om het uit te leggen: voor (slechts) een 4e keer!

En WEST: mooi dat je Olavs weblog hier neer zet: de FOK!users kunnen toch al zo lekker afgeven op de commentatoren van rtl-7...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53944858
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:
Ik heb ook de pitspost van Olav en Robert Kubica gezien/gehoord: daarin vroeg Mol idd hoe de naam van de sympathieke en opvallend goed racende Pool uitgesproken moest worden, en of het erg was dat hij, Olav Mol, toch KubiKa bleef zeggen. "No problem", zo zei de Pool.
Sympathiek? Ok, hij kan goed racen.. maar hij is zo sympathiek als een natte vadoek. Denk dat ik Raikonen nog sympathieker vind als Koebietsa.
Where facts are few, experts are many.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:06:13 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53945650
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:

[..]

Hip hip hurray voor de Belgen van Sporzaaaaaaaaaaaaa!

Die spreken de naam altijd al uit als "Koebietsa" maarrrrrrrrrrr....


En WEST: mooi dat je Olavs weblog hier neer zet: de FOK!users kunnen toch al zo lekker afgeven op de commentatoren van rtl-7... [/i]
ik vind ze altijd wel tof Alleen mag Olav wel een tweede commentator in het hokje erbij hebben om hem te helpen Hij mist wel vaak dingen omdat hij op de PC zit te zoeken naar info
The line is a dot to you!
pi_53945901
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Denk dat ik Raikonen nog sympathieker vind als Koebietsa.
Maar natuurlijk! Kimi is ook gewoon een hele vrolijke spraakzame sympathieke gozer!!!
pi_53946155
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:06 schreef kepler het volgende:
ik vind ze altijd wel tof Alleen mag Olav wel een tweede commentator in het hokje erbij hebben om hem te helpen Hij mist wel vaak dingen omdat hij op de PC zit te zoeken naar info
Goeie ouwe tijd dat Doornbos nog vrijdagtester was Zat ie bij de race vaak bij Olaf in t hokje mee verslag te doen.. Dat was erg plezierig om naar te luisteren iig. Misschien dat Albers een paar uurtjes over heeft.. RTL zal wel niet betalen wat Jos wil hebben
Where facts are few, experts are many.
pi_53951019
Misschien een handig stukje voor de geinteresseerde

Hoe wordt Hamilton kampioen?
Huidige situatie: 107 punten, vier zeges, vijf tweede plaatsen

Hamilton kan de jongste kampioen in de historie van de Formule 1 worden door eerste of tweede te worden in de Grand Prix van Brazilië. In dat geval maakt het niet uit op welke plekken Alonso en Raikkonen finishen.

Als Alonso de race op Interlagos wint, dan moet Hamilton tweede worden om het kampioenschap nog te kunnen winnen. Als zijn Spaanse teamgenoot tweede wordt, moet Hamilton minimaal vierde worden. Als Hamilton vijfde wordt, dan mag Alonso niet bij de eerste twee finishen. Als Hamilton zesde of zevende wordt in Brazilië, dan mag Alonso niet bij de eerste twee eindigen en mag Raikkonen de wedstrijd niet winnen. Als Hamilton achtste wordt in de laatste race van het seizoen, dan moet Alonso buiten de top-drie en Raikkonen buiten de top-twee eindigen.

Als Hamilton geen punten scoort in de seizoensfinale, dan is het voor hem te hopen dat Alonso niet hoger eindigt dan de vijfde plaats en dat Raikkonen het niet beter doet dan de derde plaats. Alleen dan wordt Hamilton alsnog kampioen.

Hoe wordt Alonso kampioen?
Huidige situatie: 103 punten, vier zeges, vier tweede plaatsen

Als Alonso de race wint, mag Hamilton niet hoger finishen dan de derde positie. Als Alonso tweede wordt na 71 ronden over Interlagos, dan mag zijn Britse teamgenoot maximaal zesde worden. Bij een derde plaats voor Alonso, mag Lewis niet meer dan één punt scoren en mag Raikkonen niet winnen. Als Alonso vierde wordt in Brazilië, dan mag Hamilton geen punten scoren en mag Raikkonen niet in de top-twee finishen.

Hoe wordt Raikkonen kampioen?
Huidige situatie: 100 punten, vijf zeges

Als Raikkonen de race wint, mag Alonso het niet beter doen dan de derde plaats en mag Hamilton niet hoger eindigen dan de zesde plek. Als Raikkonen tweede wordt, mag Hamilton niet meer dan één punt pakken en mag Alonso niet bij de eerste drie finishen.

Bron : f1racing.nl
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:25:26 #92
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53951886
Jacky Stewart heeft een meesterlijke opmerking richting Mosley
quote:
Stewart also said that he was flabbergasted at the FIA's decision to use a scrutineer at McLaren in Brazil this weekend to ensure equal treatment between Fernando Alonso and Lewis Hamilton.

"This is absurd and I have no doubts that it is setting a very dangerous precedent for the future," declared Stewart. "Formula One is a domain in which the owners pay the drivers and recruit the mechanics to design the car, and the governing body should have no say in the internal workings of any team.

"But apart from that, it is also hypocritical. Can you imagine the FIA going to Ferrari, while Michael Schumacher was at the helm, and insisting that his No.2 Rubens Barrichello or Eddie Irvine, was accorded the same privileges and that both men had to race on an equal footing?
dit staat in de weblog van allard.

gelijk heeft die op deze manier helpt de FIA gewoon kimi raikkonen aan de titel.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53954139
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:24 schreef Tommeh het volgende:
Misschien een handig stukje voor de geinteresseerde

Hoe wordt Hamilton kampioen?
Huidige situatie: 107 punten, vier zeges, vijf tweede plaatsen

Hamilton kan de jongste kampioen in de historie van de Formule 1 worden door eerste of tweede te worden in de Grand Prix van Brazilië. In dat geval maakt het niet uit op welke plekken Alonso en Raikkonen finishen.

Als Alonso de race op Interlagos wint, dan moet Hamilton tweede worden om het kampioenschap nog te kunnen winnen. Als zijn Spaanse teamgenoot tweede wordt, moet Hamilton minimaal vierde worden. Als Hamilton vijfde wordt, dan mag Alonso niet bij de eerste twee finishen. Als Hamilton zesde of zevende wordt in Brazilië, dan mag Alonso niet bij de eerste twee eindigen en mag Raikkonen de wedstrijd niet winnen. Als Hamilton achtste wordt in de laatste race van het seizoen, dan moet Alonso buiten de top-drie en Raikkonen buiten de top-twee eindigen.

Als Hamilton geen punten scoort in de seizoensfinale, dan is het voor hem te hopen dat Alonso niet hoger eindigt dan de vijfde plaats en dat Raikkonen het niet beter doet dan de derde plaats. Alleen dan wordt Hamilton alsnog kampioen.

Hoe wordt Alonso kampioen?
Huidige situatie: 103 punten, vier zeges, vier tweede plaatsen

Als Alonso de race wint, mag Hamilton niet hoger finishen dan de derde positie. Als Alonso tweede wordt na 71 ronden over Interlagos, dan mag zijn Britse teamgenoot maximaal zesde worden. Bij een derde plaats voor Alonso, mag Lewis niet meer dan één punt scoren en mag Raikkonen niet winnen. Als Alonso vierde wordt in Brazilië, dan mag Hamilton geen punten scoren en mag Raikkonen niet in de top-twee finishen.

Hoe wordt Raikkonen kampioen?
Huidige situatie: 100 punten, vijf zeges

Als Raikkonen de race wint, mag Alonso het niet beter doen dan de derde plaats en mag Hamilton niet hoger eindigen dan de zesde plek. Als Raikkonen tweede wordt, mag Hamilton niet meer dan één punt pakken en mag Alonso niet bij de eerste drie finishen.

Bron : f1racing.nl
Hier dus een overzichtje
Calm down, please!
pi_53956494
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hier dus een overzichtje
pi_53962547
Het zou wel gaaf zijn als alle drie de coureurs met een gelijk puntenaantal eindigen. Dan moet Raikkonen dus tweede worden, Alonso vierde en Hamilton achtste.

Dan is helaas Raikkonen kampioen (met 5 overwinningen tegen Hamilton en Alonso elk 4).

Ik gun het Raikkonen wel, alleen Ferrari niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53962572
Dan is het toch niet helaas!?

Ferrari is al kampioen! Ik gun het Kimi het meeste van de 3 als ik heel eerlijk ben
pi_53963084
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:25 schreef WEST het volgende:
Jacky Stewart heeft een meesterlijke opmerking richting Mosley
[..]

dit staat in de weblog van allard.

gelijk heeft die op deze manier helpt de FIA gewoon kimi raikkonen aan de titel.
Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?

Ik lees eerder in dit topic dat Ecclestone zou hebben gezegd dat hij hoopt dat Hamilton kamioen wordt en Raikkonen en Alonso niks aan de F1 hebben bijgedragen. Vreemde uitspraken trouwens voor iemand in die postie. Zal blij zijn als die man niet meer in de F1 actief zal zijn.
pi_53964062
Ik lees nu her en der dat er een redelijke kans is op regen Zondag.
Vrijdag zou de ergste regen verwacht worden en maandag een flinke storm die mogelijk wat eerder voorbij komt.

Nou, dat belooft al weer veel goeds
pi_53964260
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:39 schreef FU80 het volgende:

[..]

Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?
Leuke is dat dit mede gebeurd is omdat het hoofd van de Spaanse motorsportbond is gaan zeuren. Dus het is gewoon de FIAlonso die die Spanjaard aan de titel wil helpen.
pi_53964412
Regen tijdens een GP in Brazilie is volgens mij best lang geleden. Sowieso zoveel regen-races achter elkaar eigenlijk.
Vindt een opdrogende baan leuker als een complete natte race, alleen jammer dat het team met de beste strategie/ meeste geluk een flink voordeel heeft. Zie liever een goeie auto in combinatie met een goeie coureur winnen. Wie had durven hopen dat de laatste race zo cruciaal zou worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')