quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bronquote:Tost tipped off stewards about video
Scuderia Toro Rosso team principal Franz Tost has confirmed that he approached the race stewards in China to complain about Lewis Hamilton's driving behind the safety car in Japan.
Tost said he was spurred into speaking to the stewards after being made aware of a Youtube video of the incident behind the safety car when his driver Sebastian Vettel ran into the back of Mark Webber.
The video shows Hamilton slowing down on the right hand side of the track, with Webber then braking on the left hand side before Vettel slides into the back of him.
Speaking to autosport.com, Tost said that he believes the video showed Hamilton's driving was not correct.
"You could see quite clearly that Hamilton slows down quite unexpectedly," said Tost.
"Look at the video. Sebastian would have had to have gone between the cars (Webber and Hamilton) and there was no chance. It was totally unexpected. It looked like Hamilton was stopping, that is why I went to the stewards."
Tost has made it clear, however, that his motivation for visiting the stewards was more to see Vettel's 10-place grid penalty for causing the accident annulled, rather than seeing Hamilton punished.
"If anything I want to see Vettel's grid penalty taken away because it is totally unfair," he said.
Ik houd het op Webber en een beetje Vettel (alsof Webber niet weet dat hij tussen rookies rijdt):quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:53 schreef Bernard0s het volgende:
Vettel zijn eigen schuld. De baan is breed genoeg, gewoon dom om zo vlak achter Webber te rijden. Hamilton deed ook niks verkeerd mijn inziens. Gewoon een beginnersfout van Vettel, verder niet voor gaan straffen, dat zou triest zijn.
en dan nog de fijne dollar koers ten opzichte van de euro :\quote:Spyker completes sale of F1 team
Fri 5 Oct 2007, 6:24 GMT
AMSTERDAM (Reuters) - Struggling Dutch sports car maker Spyker Cars NV has reached a final agreement to sell its Formula One team to a consortium for 88 million euros, it said on Friday.
"Today, after signing of the official documentation, management of the Spyker Formula One Team has been handed over to the new owners: Orange India Holdings," Spyker said, referring to a consortium which includes Indian businessman Vijay Mallya.
The sports car maker said it would now focus on finalising its strategic review and the related refinancing.
Spyker bought the Formula One team from Midland for $106.6 million last year. The team made a 13 million euro loss in the first half of the year, lifting Spyker's overall loss to 29.9 million euros from 1.1 million in the year-ago period.
Spyker shares closed at 3.00 euros on Thursday, a fraction of the 52-week high of 21.60 euros they touched on November 22, 2006.
Dus zit Hamilton gewoon weg fout, maar er zal wel weer niks uitkomen. Anders zal de FIA een en al gezeik krijgen van de McLarens fans dat ze alles voor Ferrari doen en volledig tegen McLaren zijn.quote:Stewards onderzoeken Hamiltons rijgedrag
Webber klaagt over McLaren-coureur
[04-10] Lewis Hamilton is momenteel 'under investigation' voor zijn rijgedrag tijdens de tweede safetycar-fase in Japan. De Brit reed allesbehalve constant, tot onvrede van Mark Webber, die even later botste met Sebastian Vettel.
Hamilton zou zich niet aan de regels hebben gehouden.De FIA zou nieuw bewijs hebben gevonden, al is niet helemaal duidelijk wat dit precies is. Wel is uit een videofilmpje, gemaakt vanaf de tribunes en later geplaatst op YouTube, vast komen te staan dat de McLaren-coureur hard remde, wat mogelijk de inleiding vormde voor de botsing tussen Webber en de achteropkomende Vettel.
Volgens Autosport.com zou Hamilton zich vrijdag bij de stewards op het circuit in China moeten melden. De regels schrijven voor dat de wedstrijdleider een constante afstand van vijf wagenlengtes moet houden van de safetycar tot de ronde voordat deze naar binnen gaat.
Mogelijk zijn de stewards van mening dat Hamilton zich hier niet aan heeft gehouden. Omdat Vettel als schuldige van het ongeval werd aangewezen, moet hij in Shanghai na de kwalificatie tien startplaatsen inleveren.
Komt het toch allemaal weer goedquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
Beide coureurs krijgen geen straf vanwege de extreme weersomstandigheden, die ten tijde van de tweede safetycar erger waren dan bij de start van de race (aldus F1-Live.com). Er wordt dus niet gezegd dat ze niet fout zaten, alleen dat ze geen straf krijgen.
quote:Ecclestone: "Hamilton wonder dat F1 nodig had"
06 oktober 2007
Volgens Bernie Ecclestone is Lewis Hamilton het wonder dat de Formule 1 nodig had. Volgens de Brit betekenen Kimi Raikkonen en Fernando Alonso nauwelijks iets voor de sport en hij hoopt daarom ook dat Hamilton dit jaar kampioen wordt.
"Lewis Hamilton is een frisse wind en heeft de Formule 1 doen herleven", vertelde hij aan de Britse krant The Guardian. "Ik zit al langer in de autosport dan ik me wil herinneren, maar ik heb niet eerder iemand als hij gezien. Hij is een wonder. We hebben een grote held als Michael Schumacher verloren, maar met Lewis hebben we een nieuwe. Ik weet niet waar de sport zou zijn zonder hem."
"Het is voor mij pijnlijk duidelijk dat Lewis degene is die kampioen moet worden", vervolgde Ecclestone. "Mijn angst is juist dat hij het niet wordt. Raikkonen praat nauwelijks met iemand en heeft nauwelijks iets aan de sport bijgedragen. Alonso heeft in zijn twee jaar als wereldkampioen aan de promotie van de sport gedaan. Als Lewis het kampioenschap wint, gedraagt hij zich ook echt als een kampioen. Hij weet exact wat er van hem verwacht wordt en wat hij moet doen."
Hamilton kan dit weekend in China de titel naar zich toe trekken. De McLaren-rijder ligt twaalf punten voor op Alonso en zeventien op Raikkonen.
quote:Alonso slams McLaren near end of nightmare season
''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03
Fernando Alonso on Saturday afternoon seemed to uncork a wave of intense frustration as he spoke to journalists from his native Spain.
After oddly qualifying six-tenths behind McLaren team-mate and title leader Lewis Hamilton in Shanghai, the reigning world champion did not try hard to hide his suspicion that the Woking based team had deliberately slowed down his single seater.
"I am really interested to know where I have lost this time, because I do not think I have lost six-tenths in the other 100 laps that I have done this weekend," he said, according to the news agency EFE.
Alonso answered 'no' when specifically asked if he suspects McLaren of sabotage, but he also said he has 'no idea' if he has been weighed down with much more fuel than pole-sitter Hamilton.
He was rebuked on Friday by team boss Ron Dennis for saying he would 'not answer' a question about whether he expects equal treatment at the penultimate race of 2007.
Alonso added after qualifying: "I don't know. I am not going to make a comment about this after each session.
"If I was three or four thousandths behind, it doesn't mean anything - it could be small differences in fuel levels or small details such as that.
"But six or seven tenths... I can't remember any time that I was so far behind anybody. That was the strange thing about (today).
"If you have not had a good weekend, you say 'okay, I did not get comfortable with the car, with this corner'... but I have been fast all weekend, also in qualifying one and two.
"To be so far behind in qualifying three - I am the most surprised of all."
Alonso was asked how much optimism he will now carry to Sunday's grid.
"None. Very little. You are fourth, you have to recover so many points, hope for the rain, hope for the others to have problems and you have the luck to finish," he said.
Alonso was also critical of the 'atmosphere' he encounters at McLaren at every race, and accused Ron Dennis and his other bosses of planting negative stories about him in the German and British press.
"When I joined the team, I hoped for more. I arrived with two world championships, we have improved the car as much as we can - last year they were struggling to go into qualifying three and this year then are going to win the championship.
"The truth is that the treatment has not been very good."
Alonso seemed particularly bitter about Dennis, a day after the McLaren Team Principal said he was 'disappointed' that the Spaniard had not defended the team's principles of equality.
"Sometimes it is better to shut up than to lie," Alonso responded on Saturday. "And if he did that more often, I believe his team would be a better one.
"I believe that many of the things and the scandals that have occurred this year have been caused by him.
"I have spoken a lot with Coulthard, Montoya, with Kimi, and all of them left the team and found great happiness. There must be something.
"If something is going to improve, it has to start with them (the team). You always hear about, or I am always told about, the so-called equality of the team.
"It is impossible to have it in Formula One - there is always a better engine, a better lap to stop, always a better something or other."
Alonso is staunchly quiet about his plans for 2008, but he said he hopes to be able to prepare for next year 'soon'.
"Sometimes, by the things you hear or the actions, it seems like they also do not have any desire (to continue together). I don't have a problem; I have another ten teams that could be interested in me.
"Staying here... it is necessary to look at whether it is the best thing to do or not," he said.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso slams McLaren near end of nightmare season
''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03
[..]
zucht
quote:F1- McLaren called carpenter after Alonso rage
Posted in: Formula One By GMM on Oct 7, 2007 - 9:26:15 AM
(GMM) So furious was reigning world champion Fernando Alonso after qualifying fourth in Shanghai on Saturday that he kicked down a door in McLaren's circuit offices.
Mostly Spanish media sources cited wild conspiracy theories including doctored tyre pressures and temperatures for the McLaren driver, who nonetheless kept his hopes alive for the world championship by finishing second on Sunday while his British teammate Lewis Hamilton retired.
The 26-year-old, however, verbally wrote off his championship chances following qualifying before requiring a carpenter to be called to repair the damage he caused to a room at the Shanghai circuit.
Alonso also used a different helmet for the penultimate grand prix, after smashing his qualifying-spec lid on the floor of the garage on Saturday.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Atreidez het volgende:
2e Coureur Spyker 2008 bevestigd.
[afbeelding]
tvp dus![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:45 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Is dat Olav daarachter met een pakje sinasappelsap?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Harde woorden.Met name over Raikkonen.
quote:McLaren bans Ferrari from team quarters
An extended and improved Diageo deal announced
07/10/07 11:20
McLaren has banned Ferrari team members from entering its hospitality facilities for fear of another spying scandal, according to reports.
It is claimed by the Spanish newspaper El Mundo Deportivo that the Woking based team sent a letter to that effect to Ferrari boss Jean Todt ten days ago.
McLaren was fined $100m and kicked out of the constructors' championship recently at the end of a scandal involving the transfer of Ferrari secrets.
El Mundo said McLaren workers, meanwhile, have been advised to not even speak with their Ferrari counterparts at races.
Todt reportedly replied to Ron Dennis' letter, informing him that McLaren team members are still welcome to enjoy Ferrari hospitality at Grand Prix.
Meanwhile McLaren sponsor Diageo will extend its contract with the Woking-based team, it was announced in Shanghai on Sunday.
Alcoholic drinks company Diageo has backed the Mercedes-powered outfit via its Johnnie Walker whisky label for the past two years.
A statement revealed that the new contract is for five years, starting in 2008, including 'an increased level of branding and financial support.'
quote:Alonso expects McLaren equality in Brazil
By Pablo Elizalde Sunday, October 7th 2007, 12:34 GMT
Fernando AlonsoWorld champion Fernando Alonso has no fears that his McLaren team will give both him and Lewis Hamilton the same opportunities in the championship-deciding race in Brazil.
The Spanish driver took second place in the Chinese Grand Prix on Sunday to keep his championship hopes alive following the retirement of Hamilton.
Alonso is now four points behind the Briton with just the Interlagos race left.
The two-time champion could not have expected such a turnaround after Hamilton dominated the first part of the race from pole position.
Alonso had qualified in fourth place over six tenths behind Hamilton, a result that left him angry. Later on, the Spaniard launched a scathing attack against McLaren and team boss Ron Dennis.
But despite his deteriorating relationship with the team, Alonso expects McLaren to play fair in the final race of the year, although he made it clear he thinks the British squad would prefer Hamilton to win the title.
"I'm sure there's going to be equality," Alonso told Spanish reporters after the race. "One thing is how they feel, what they say about me, but what they do on track is a different thing, and usually they have had two cars that are exactly same, capable of fighting for victory.
"And that's what I think will happen in Brazil, so everything will be up to me.
"The second half of the season has been difficult and it still is, but I think in the end the two cars will be the same. They are going to give us both the same opportunities, I think we need to make that clear.
"There's no problem there, but we know they are never going to have favourable feelings towards me."
He added: "I hope both cars will be the same, and that we can have a good qualifying and that everything that happened here was just a coincidence and we can fight for pole in Brazil, which would be the only chance to fight for victory. If you are not on pole or in the first row, it's almost over."
Despite being in a better mood than yesterday, Alonso reiterated his criticism of the team.
"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.
"He (Dennis) was the first one to say that he was not speaking with me and things like that. From that point, I understood that the championship was not going to be easy for me."
quote:"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.
Schumi zeker niet en wie mist..........quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:17 schreef NED het volgende:
Volgens mij zien we zowel Alexander als Schumacher niet meer terug in Brazilie.
De reactie van Schumacher sprak iig boekdelen
quote:Dennis :: We raceten tegen Alonso, niet tegen Kimi
Met het resultaat van de Chinese grand prix is alles weer open als het gaat om het wereldkampioenschap. McLaren nam een gok door McLaren-coureur Lewisfoto Hamilton lang op zijn intermediates door te laten rijden. Zijn banden raakten hierbij meer dan op, en dit in combinatie met een verremming van Hamilton bij het ingaan van de pits, zorgde ervoor dat de Brit voor het eerst dit seizoen niet aan de finish kwam.
Voor de spanning in het wereldkampioenschap een droomscenario, aangezien de in eerste instantie praktisch onoverbrugbaar lijkende voorsprong van Hamilton, nu in één klap is geslonken tot vier punten met zijn teamgenoot Alonso en ook Räikkönen komt nog maar zeven punten tekort.
Volgens teambaas Ron Dennis kan je niemand, zowel Hamilton als het team niet, de schuld geven van de uitvalbeurt: “Het was een té extreme situatie om iemand de schuld in de schoenen te kunnen schuiven”, zei hij. “Ik denk niet dat wij iets verkeerd hebben gedaan, maar ook Hamilton heeft niets fout gedaan. Ik denk dat de combinatie van een gladdere pitingang in vergelijking met het tamelijk droge circuit het verschil maakte.”
Hamilton reed zo lang door op zijn regenbanden, omdat, terwijl de meesten verwisselden naar normale banden, er weer een regenbui uit de lucht kwam vallen. Zodra die voorbij was wilde ook Hamilton naar binnen, en die beslissing bleek dus verkeerd af te lopen. Dennis is echter van mening dat hieromtrent geen foute beslissing is gemaakt: “Het is makkelijk om te zeggen dat we eerder hadden moeten stoppen, zou dat echt een verschil hebben gemaakt? Alle topteams, inclusief Ferrari en wijzelf, probeerden de regenbui nog op de oude intermediates te overleven, om pas daarna te wisselen naar droogweer-banden.”
Alonso kon niet treurig zijn om de uitvalbeurt van zijn teamgenoot, nu ziet de tweevoudig wereldkampioen tenminste weer perspectieven. Bovendien liet hij ook weten dat hij verwacht dat zowel hij als Hamilton in Brazilië een gelijke kans krijgen om voor de wereldtitel te gaan. Een issue binnen het team van McLaren waar dit seizoen veel over te doen is geweest. Dennis doet hieromtrent echter een frapante uitspraak.
Zo zegt hij dat de keuze van McLaren om zo lang te wachten met het wisselen van de banden van Hamilton voornamelijk bedoeld was om de strijd van de andere McLaren-coureur, Fernando Alonso, te winnen en niet van Ferrari-coureur Kimi Räikkönen: “Het probleem was in eerste instantie de regen, maar ook de conditie van Hamilton’s banden was zeer slecht. We concentreerden ons echter niet op Kimi. We raceten niet tegen hem, maar we raceten voornamelijk tegen Fernando Alonso.”
“Räikkönen eerste en Hamilton tweede was acceptabel geweest, maar zo is het uiteindelijk niet gegaan”, besluit de Britse teambaas.
quote:Wet safety car rules tweaked
Monday, 08 October 2007
Oct.7 (GMM) F1's safety car rules have been freed up ahead of the Chinese grand prix. After the rain-drenched race at Fuji Speedway a week ago, Lewis Hamilton came under fire for driving erratically as he led the pack behind the safety car. His behaviour was probed by the stewards, who found that - according to the letter of the current rules - the British championship leader perhaps should have been punished. But race director Charlie Whiting is reported to have said by Auto Motor und Sport: "If Hamilton had done something wrong, then he would have had to punish ten other drivers." Stewards in Shanghai have now advised that, behind the safety car in wet conditions, drivers are recommended to keep a distance of ten car lengths to the car in front, rather than the previous five. In the drivers' briefing in China, meanwhile, the field has also been warned to behave more judiciously in difficult conditions in the future, including keeping a consistent pace. Pole sitter Hamilton says the rules are now clearer. "I think we understand a little bit better but I put my hand up and perhaps I didn't do the best job under the safety car in the wet," he said. "It was tricky for everyone, visibility was the biggest problem but I think we have a better idea."
quote:Too Hot to Handle
After being dropped rather abruptly by my previous publisher I am continuing to write my autobiography and have made alternative arrangements for its publication early next year.
Despite opposition it will still be called RED MIST which aptly describes my present demeanour.
Proceeds from the sale of my book will go to Great Ormond Street Hospital for children. This is a place that has become close to my heart after working with the doctors there in the past.
Advance orders can be made by e-mailing here
Nigel
Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:28 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.nigel-stepney.com/
[..]
Doel is toch al bereikt? Ferrari WK Constructeurs... McLaren de lul ... en WK Coureurs gaat gewoon door dus iedereen kijkt nogquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:42 schreef NED het volgende:
[..]
Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?
Ik bedoel, je hoort er verder niks meer van terwijl je dat toch wel zou denken
Wurz reed niet fantastisch, maar dit is niet het afscheid wat bij hem past...quote:Officieel: Wurz stopt per direct met Formule 1
08 oktober 2007
Williams-coureur Alex Wurz stopt per direct met het rijden in de Formule 1. Dit heeft de 33-jarige Oostenrijker, die onlangs voor de derde keer vader is geworden, maandag zelf bevestigd. Het Williams-team zal dinsdag bekendmaken wie Wurz zal vervangen in de Grand Prix van Brazilië, de laatste race van het seizoen 2007.
"Vandaag maak ik bekend dat ik stop met het racen in de Formule 1", liet Wurz weten. "Ik wil graag mijn familie en fans bedanken, alsook het team van Williams en mijn vorige teams, voor hun steun gedurende mijn racecarrière. Ik heb zelf altijd gezegd dat als je ook maar een beetje begint te twijfelen aan wat je aan het doen bent, je beter kunt stoppen. Deze twijfels kreeg ik al eerder dit jaar en daarom heb ik nu besloten dat het tijd is om te stoppen. Ik heb erg genoten van dit seizoen, vooral van mijn podium in Canada, maar nu is het tijd om uit te stappen. Ik wil het team erg bedanken voor het accepteren van mijn beslissing en wens hen het allerbeste toe in de laatste race van 2007."
Wat Wurz, die zondag in Shanghai als twaalfde aan de finish kwam, nu gaat doen, is nog niet bekend. "Ik ben met verschillende partijen gesprekken aan het voeren. Misschien ga ik mijn ervaring en kennis over de Formule 1 overdragen aan anderen, misschien ga ik ook wel in andere raceklasses rijden, zoals Le Mans."
Wurz maakte in 1997 zijn Formule 1-debuut in Canada, als vervanger van Gerhard Berger bij Benetton. De Oostenrijker behaalde in totaal drie podiumplaatsen (Groot-Brittannië 1997, San Marino 2005 en Canada 2007).
en ook meneer ik wordt wereldkampioenquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:40 schreef NED het volgende:
Alexander (brat)wurz heeft idd gedag gezegd, niet alleen bij zn huidige team, maar hij zet een punt achter zn carriere.
Bron: alle bekende F1 sites
Nu is het wachten nog op Schumacher
D'r lopen nog steeds strafrechtelijke zaken in zowel Italie als in de UK tegen Stephney en Coughlan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:35 schreef NED het volgende:
Ja dat begrijp ik wel, maar voor zovr ik weet is bedrijfssiopnage toch gewoon een strafbaar misdrijf?![]()
En die kerel komt dan weg met alleen ontslag? Ik vraag me af hoe dat precies zit
quote:The chances of Hamilton, Alonso and Raikkonen
Oct.9 (GMM) No matter where championship rivals Fernando Alonso and Kimi Raikkonen finish, Lewis Hamilton does not even need to win the Brazilian grand prix next weekend to wrap up the 2007 title.
Although stranding his McLaren in Shanghai's pit entry gravel trap dented his championship hopes last Sunday, the 22-year-old rookie only needs to finish second at Interlagos to become the youngest ever driver - and the first rookie - to wear the crown.
And if his teammate Alonso does not win the race in Brazil, he can afford to finish third or fourth and still be champion.
Hamilton will also win the title if:
- He finishes fifth and Alonso does not win or come second.
- He finishes sixth or seventh, Alonso is not in the top two and Raikkonen does not win.
- He finishes eighth, Alonso does not secure a podium place and Raikkonen does not finish first or second.
- He fails to score points, Alonso finishes no higher than fifth, and Raikkonen does not win or come second.
Alonso will be champion if:
- He wins the race and Hamilton is third or lower.
- He finishes second and Hamilton is sixth or lower.
- He is third, Hamilton is out of the top seven, and Raikkonen does not win.
- He is fourth, Hamilton does not score points and Raikkonen does not either win or finish second.
Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.quote:Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.
Bronquote:Prodrive-McLaren negotiations collapse
Prodrive's negotiations with McLaren-Mercedes for a partnership in next year's Formula One World Championship have collapsed, autosport.com has learned.
Prodrive have been pursuing a deal with the Woking-based outfit for a supply of customer cars, and just a few weeks ago Prodrive boss David Richards said the only hurdle left to overcome in the negotiations is the new Concorde Agreement.
However, sources have told autosport.com that McLaren F1 CEO Martin Whitmarsh notified his staff yesterday that the team are no longer pressing ahead with their plans for a partnership with Prodrive.
Neither McLaren nor Prodrive would comment on the matter.
It is not clear yet why the negotiations fell through. Nevertheless, it comes just days after the FIA announced Prodrive will face a Court of Appeal hearing later this month over their entry, following legal questions from rivals Williams.
McLaren boss Ron Dennis said at last weekend's Chinese Grand Prix that the team had not signed a deal with Prodrive, and could not do so without complete clarity over their entry.
"We have not entered into any contract with any team at this moment of time," he said. "If a team wishes to enter the 2008 World Championship and that team does not have complete clarity as to whether it is or is not permitted to enter then it is a matter for that team and certainly not for McLaren."
As recently as the Belgian Grand Prix, Richards revealed that a deal for car and engines had been agreed - although he never named McLaren specifically.
"We are there, but there are lots of issues surrounding the validity of the Concorde Agreement," Richards told autosport.com about the progress with his team.
"It is those sorts of things that leave question marks at the moment, and they need to be resolved. Every other aspect of it is cleared up."
Despite Whitmarsh's statement, Prodrive sources insist that they have not yet completely given up on reviving the McLaren deal.
Should that not be possible, however, then Prodrive may still have opportunities elsewhere - with Renault having been favourites for a supply deal at one point.
In an interview with the Times newspaper in August, Richards said that McLaren were one of three teams that Prodrive were speaking to at the time.
als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fiaquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.
Dat dat soort dingen gebeuren is in het verleden al genoeg gebleken.. Zonder straffen overigensquote:Op woensdag 10 oktober 2007 06:28 schreef WEST het volgende:
[..]
als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fia![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 06:28 schreef WEST het volgende:
[..]
als ze dat doen hoop ik dat ze het team van ferrari voor volgend jaar schorsen..., en de punten van de rijders afnemen. maar goed tis Ferrari en die mag alles doen van de fia![]()
Leuk stukje. Ik ben erg beniewd wat er in Brazilie gaat gebeuren. Ik verwacht wel wat gefrusctreerde acties van een van deze drie (quote:
quote:Alonso shown Renault plans?
Spanish sources speculate
Oct.10 (GMM) Fernando Alonso in Japan two weeks ago was shown details of Renault's plans to return to the world title in 2008 and beyond -- including detailed information about next year's R28 single seater, according to reports.
Spanish sources including the magazine Autopista says the 26-year-old reigning world champion met with Flavio Briatore and Pat Symonds on the Saturday at Fuji Speedway, where they discussed a possible two or three-year contract starting in 2008.
It is believed that Renault CEO Carlos Ghosn is reluctant to enter a one-year arrangement with Alonso, after which he would be free to switch to Ferrari or another top rival for 2009.
Autopista said Alonso's manager Luis Garcia Abad also attended the half-hour meeting, and later with the McLaren driver's wife Raquel they followed the track action from the comfort of Renault's hospitality area.
The magazine claimed that Alonso's teammate would not be Giancarlo Fisichella, as in 2005 and 2006, because the Roman may be moving to Williams to fill the seat vacated by Nico Rosberg, who is first in line to replace Alonso at Woking based McLaren.
In contention to become Alonso's teammate, then, are incumbent Heikki Kovalainen and current Renault test driver Nelson Piquet Jr.
Bewijslast: 4 wielen, voorvleugel, achtervleugel, en het stuur gemonteerd in de monocoquequote:Op woensdag 10 oktober 2007 11:01 schreef Googolplexian het volgende:
[..]Dus als Alonso bij McLaren blijft krijgen we Renault-gate want dan heeft Alonso vertrouwelijke info over de 2008 auto van Renault en het kan natuurlijk niet andeers dan dat McLaren dat dan gebruikt. Ik zeg: schorsen en 200M$ boete alvast.
Als McLaren competatief blijkt in 2008 valt dat natuurlijk te betwisten. Zo vaak als dat ik heb gehoord "kijk hoe snel McLaren is ... kan niet anders dan dat het een halve Ferrari is" ga ik ervan uit dat die troef ook gespeeld kan worden als Alonso naar Renault gaat en McLaren weer bloedsnel is.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 12:30 schreef sanger het volgende:
Volgens mij heeft Alonso toch een clausule in zijn contract dat hij weg kan als McLaren schuldig zou worden bevonden van niet toelaatbare zaken?
Overigens maak ik er uit op dat Alonso geboriefd is over de plannen met de R28, niet de exacte technische details (als tekeningen enzo).
Met zulke statistieken kunnen we al bepalen wie er in 1012 wereldkampioen kan wordenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Wereldkampioen worden gebeurt de laatste jaren altijd in meer dan 1 keer achter mekaar.. Kijk naar het verleden ; 80,81 Williams, 82,83 Ferrari, 84, 85 McLaren, 86, 87 Williams, 88, 89, 90, 91 McLaren, 92, 93 Williams, 94, 95 Benetton, 96, 97 Williams, 98, 99 McLaren, 2k, 01, 02, 03, 04 Ferrari, 05, 06 Renault, 07 Mclaren dus... 2008 ook Mclaren
Volgens mij gaat het hier om de constructeurstitel en niet om de rijderstitel. Die heeft Ferrari al dus wordt Ferrari volgens deze statitieken volgend jaar ook kampioen bij de constructeurs. Het zegt alleen niets over welke rijder dit of volgend jaar wereldkampioen wordt.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:19 schreef Atreidez het volgende:
Wereldkampioen worden gebeurt de laatste jaren altijd in meer dan 1 keer achter mekaar.. Kijk naar het verleden ; 80,81 Williams, 82,83 Ferrari, 84, 85 McLaren, 86, 87 Williams, 88, 89, 90, 91 McLaren, 92, 93 Williams, 94, 95 Benetton, 96, 97 Williams, 98, 99 McLaren, 2k, 01, 02, 03, 04 Ferrari, 05, 06 Renault, 07 Mclaren dus... 2008 ook Mclaren
Ferrari IS al kampioen! Goedemiddag!!!!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:00 schreef Atreidez het volgende:
Ferrari kan ook nog kampioen worden natuurlijk, dus dan wordt t volgend jaar ook Ferrari
Niet zo brutaal he vosssjequote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:44 schreef NED het volgende:
[..]
Ferrari IS al kampioen! Goedemiddag!!!!![]()
quote:Alonso returning to Renault
Posted at 8:37am on 12 Oct 2007
The world motor racing champion Fernando Alonso will be leaving McLaren at the end of this year to return to his former team Renault.
Confirming recent speculation on the formula one circuit, Alonso has signed a 3-year contract with Renault where he won his two world championships before switching to McLaren this year.
But in the last few months Alonso's relations have deteriorated badly with the McLaren team of Ron Dennis and in particular with British teammate Lewis Hamilton.
Alonso is now just four points behind the world championship leader, Hamilton, heading into the final race of the season in Brazil next weekend.
Ze lopen daar natuurlijk wel een uur of 11 voor.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:31 schreef sanger het volgende:
Ik ben benieuwd waar Radio New Zealand de broninfo vandaan heeft.......
Geen van de betrouwbare bronnen weet het te melden namelijk.
Ja, en 's nachts gaat internet overal uit, dus waarschijnlijk lezen wij het hier morgenvroeg pasquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:39 schreef APK het volgende:
[..]
Ze lopen daar natuurlijk wel een uur of 11 voor.
http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:44 schreef vw_caddy het volgende:
Radio New Zealand.... hoe kom je in vredesnaam aan die bron.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:34 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://newsnow.co.uk/newsfeed/?name=F1
Las t in metro, een waarnemer van de FIA bij McLaren in de boxquote:FIA controleert gelijke behandeling McLaren-rijders
11 oktober 2007
De FIA wijst binnenkort een official aan die er tijdens de Grand Prix van Brazilië op toe moet zien dat Fernando Alonso en Lewis Hamilton een gelijke behandeling krijgen van het team van McLaren. Hamilton kan volgende week de jongste wereldkampioen uit de Formule 1-historie worden. De Brit heeft vier punten voorsprong op Alonso, die zijn derde achtereenvolgende wereldtitel zou kunnen pakken op Interlagos.
"De FIA is bezig met het aanstellen van een speciale waarnemer voor de Braziliaanse Grand Prix", bevestigde een woordvoerder van de internationale autosportbond FIA tegenover persbureau Reuters. De FIA doet dit op verzoek van de Spaanse bond.
Carlos Garcia, hoofd van de Spaanse autosportbond, vreest dat Lewis Hamilton een voorkeursbehandeling van McLaren krijgt, tijdens de laatste race van het seizoen. McLaren beweert altijd dat de coureurs een gelijke behandeling krijgen van het team. De Britse renstal voelde zich woensdag nog genoodzaakt om dit nog eens extra te benadrukken, in een speciaal persbericht
Die wil ik voor mn verjaardagquote:Hét boek over Schumacher nu ook in het Nederlands!
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 12 oktober 2007 11:55
Michael Schumacher
De biografie vertelt het unieke verhaal van de meest opzienbarende F1-coureur van zijn generatie. Schumacher werd een sportlegende door een zeldzame combinatie van extreme professionaliteit en koelbloedigheid. Hij won zeven wereldtitel, waarvan vijf opeenvolgende titels voor Ferrari. Maar hij roept ook weerstand op. Zijn tegenstanders vreesden de nietsontziende, vastbesloten coureur die alles deed om zijn doelen te bereiken. En zijnonvermogen om fouten toe te geven is berucht.
James Allen onthult hoe Schumacher zo lang aan de top heeft kunnen blijven en wat zijn impact was op de sport zelf. Gedurende twee seizoenen kreeg Allen de volledige medewerking van Schumacher en het team van Ferrari. Hij vertelt het ware verhaal van het controversiele seizoen van 1994, het incident met Villeneuve tijdens de beslissende race in Jerez 1997, zijn verbazingwekkende comeback na een beenbreuk in 1999 en zijn 'fout' tijdens de kwalifikatie in Monaco 2006.
Nu hij is gestopt met racen is het tijd voor een kritisch en diepgaand portret dat recht doet aan deze fascinerende coureur. Door het exclusieve inkijkje in de methoden van Schumacher - zowel op de baan als daarbuiten - en de werkwijze van het Ferrari team, is dit het definitieve boek over Michael Schumacher.
James Alles is een van de meest gerenommeerde Formule 1 Journalisten van Engeland. Sinds 1990 werkt hij als sportjournalist en verslaggever en sinds 2001 presenteert hij het televisieverslag van de Formule 1 races.
VERWACHT: 15 oktober. Bestel nu alvast bij GPWorld
Door James Allen
Foto's 20
Pagina's: 320
Taal: Nederlandstalig
Verkoopprijs euro 19,95
bron: www.racexpress.nl
quote:Mercedes hunts for Wikipedia vandal
By Biranit Goren and Jonathan Noble Thursday, October 11th 2007, 14:59 GMT
Lewis Hamilton on WikipediaMercedes-Benz has begun a search for one of its employees in Spain, who vandalised the Wikipedia entry on Lewis Hamilton, the company told autosport.com.
Entries on the free online encyclopedia can be edited by any person, but the website keeps track of the changes made, and by whom. Unregistered users are logged by their IP address, while registered members appear under their user name.
Last week on Friday, an unregistered user accessing Wikipedia from an IP address belonging to Mercedes-Benz in Spain made several unflattering modifications to the Hamilton entry.
Among these modifications, the user modified a quote from Michael Schumacher, who said in 2001 that if Hamilton "keeps this up I'm sure he will reach F1."
The user altered the quote to read: "I know that he is quite ugly, but if he keeps this up I'm sure he will reach F1."
In another instance, the user added the following description to a section relating to Hamilton's drive in the Japanese Grand Prix:
"He caused a crash between Mark Webber and Sebastien Vettel, as a result of his bizarre, dangerous and illegal manoeuvres while he was following the safety-car. Despite the videos and the widespread opinion, he was obviously not penalizated [sic]."
Wikipedia administrators removed these modifications and locked the Hamilton entry for further changes, stating: "Editing of this article by unregistered or newly registered users is currently disabled until October 20, 2007, due to vandalism."
A Mercedes-Benz spokesman confirmed to autosport.com that the user's IP address does indeed belong to Daimler in Spain and said the matter is now being investigated by the company.
He also revealed that all employees have received a reminder of the company's internet usage policy as a result of the affair.
"We can confirm the IP belongs to Daimler," the spokesman told autosport.com. "This also includes our dealer network.
"But it may not be possible to find out who did it, as activities are only stored for two days. That means we cannot trace it, but investigations are still continuing.
"However, Daimler has sent an email to all employees to remind them that computers should only be used for business purposes and not for activities like updating blogs or Wikipedia. There is now a clear restriction on what the computer should be used for.
"But rest assured, we are still looking into it."
quote:Spyker behoudt punt
Uitgegeven op: za 13 okt 14:18
Spyker behoudt het punt dat ze behaalden tijdens de GP van Japan. Het was nog even spannend, omdat Toro Rosso in beroep ging tegen het terug zetten van Vitantonio Liuzzi, maar zij verloren hun zaak.
Liuzzi kreeg een straf van 25 seconden, omdat hij Adrian Sutil inhaalde tijdens een gele vlag situatie. Daardoor kwam Sutil op de achtste plek terecht, waardoor hij dus een punt scoorde.
Toro Rosso ging daartegen in beroep, ze claimden dat Liuzzi niet inhaalde onder geel, maar een stuk verder op het circuit.
Naar aanleiding hiervan gingen de stewards de zaak onderzoeken en zij kwamen gisteren naarbuiten met hun uitspraak: Liuzzi haalde in onder geel, Spyker behoudt haar punt.
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xmlquote:over de uitspraak van Kubica
Het is niet echt mijn gewoonte dingen 3 of 4 of 5 keer uit te leggen. Maar daar komt t'ie nog 1 keer dan.
Ik spreek de naam van Robert Kubica uit als 'koebieka'. Waarom doe ik dat? In de F1 wereld is de voertaal op het paddock en in de meeste interviews met rijders ,die niet uit het land komen waar ze een interview aan geven, engels. Zo noemde ik Schumacher ook altijd 'Maikel' ,Jean Alesi; Alleesi en Barrichello "Barrytsjello'. Verder heb ik het Kubica zelf gevraagd en hij zelf zegt beiden goed te vinden. Natuurlijk noemen de Duitsers en Oostenrijkers hem wel "Koebietsa" , maar zij spreken ook Duits met hem.
En als de man waar hem om gaat, mij goedkeuring geeft voor "Koebieka", wie ben ik dan?
Bij deze hopelijk voor de laatste keer verklaard.
Groetens
Olav
polen die bij ons aan het werk zijn ook.quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:33 schreef NED het volgende:
Een vriend van mij komt oorspronkelijk uit Polen en die had het meteen bij de eerste race al over Koebietsa
dat verhaal krijg ik ook te horenquote:Op zondag 14 oktober 2007 15:09 schreef sanger het volgende:
De Polen bij mij op het werk ook. Die vinden overigens ook dat BMW hem benadeelt tov Heidfeld
quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:11 schreef WEST het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml
aangezien ik sommige mensen wel gehoord heb waarom Olav de naam Kubica verkeerd uitspreekt
Sympathiek?quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:
Ik heb ook de pitspost van Olav en Robert Kubica gezien/gehoord: daarin vroeg Mol idd hoe de naam van de sympathieke en opvallend goed racende Pool uitgesproken moest worden, en of het erg was dat hij, Olav Mol, toch KubiKa bleef zeggen. "No problem", zo zei de Pool.
ik vind ze altijd wel tofquote:Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:
[..]Hip hip hurray voor de Belgen van Sporzaaaaaaaaaaaaa!
![]()
Die spreken de naam altijd al uit als "Koebietsa" maarrrrrrrrrrr....
En WEST: mooi dat je Olavs weblog hier neer zet: de FOK!users kunnen toch al zo lekker afgeven op de commentatoren van rtl-7...[/i]
Maar natuurlijk! Kimi is ook gewoon een hele vrolijke spraakzame sympathieke gozer!!!quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Denk dat ik Raikonen nog sympathieker vind als Koebietsa.
Goeie ouwe tijd dat Doornbos nog vrijdagtester wasquote:Op maandag 15 oktober 2007 12:06 schreef kepler het volgende:
ik vind ze altijd wel tofAlleen mag Olav wel een tweede commentator in het hokje erbij hebben om hem te helpen
Hij mist wel vaak dingen omdat hij op de PC zit te zoeken naar info
dit staat in de weblog van allard.quote:Stewart also said that he was flabbergasted at the FIA's decision to use a scrutineer at McLaren in Brazil this weekend to ensure equal treatment between Fernando Alonso and Lewis Hamilton.
"This is absurd and I have no doubts that it is setting a very dangerous precedent for the future," declared Stewart. "Formula One is a domain in which the owners pay the drivers and recruit the mechanics to design the car, and the governing body should have no say in the internal workings of any team.
"But apart from that, it is also hypocritical. Can you imagine the FIA going to Ferrari, while Michael Schumacher was at the helm, and insisting that his No.2 Rubens Barrichello or Eddie Irvine, was accorded the same privileges and that both men had to race on an equal footing?
Hier dus een overzichtjequote:Op maandag 15 oktober 2007 17:24 schreef Tommeh het volgende:
Misschien een handig stukje voor de geinteresseerde
Hoe wordt Hamilton kampioen?
Huidige situatie: 107 punten, vier zeges, vijf tweede plaatsen
Hamilton kan de jongste kampioen in de historie van de Formule 1 worden door eerste of tweede te worden in de Grand Prix van Brazilië. In dat geval maakt het niet uit op welke plekken Alonso en Raikkonen finishen.
Als Alonso de race op Interlagos wint, dan moet Hamilton tweede worden om het kampioenschap nog te kunnen winnen. Als zijn Spaanse teamgenoot tweede wordt, moet Hamilton minimaal vierde worden. Als Hamilton vijfde wordt, dan mag Alonso niet bij de eerste twee finishen. Als Hamilton zesde of zevende wordt in Brazilië, dan mag Alonso niet bij de eerste twee eindigen en mag Raikkonen de wedstrijd niet winnen. Als Hamilton achtste wordt in de laatste race van het seizoen, dan moet Alonso buiten de top-drie en Raikkonen buiten de top-twee eindigen.
Als Hamilton geen punten scoort in de seizoensfinale, dan is het voor hem te hopen dat Alonso niet hoger eindigt dan de vijfde plaats en dat Raikkonen het niet beter doet dan de derde plaats. Alleen dan wordt Hamilton alsnog kampioen.
Hoe wordt Alonso kampioen?
Huidige situatie: 103 punten, vier zeges, vier tweede plaatsen
Als Alonso de race wint, mag Hamilton niet hoger finishen dan de derde positie. Als Alonso tweede wordt na 71 ronden over Interlagos, dan mag zijn Britse teamgenoot maximaal zesde worden. Bij een derde plaats voor Alonso, mag Lewis niet meer dan één punt scoren en mag Raikkonen niet winnen. Als Alonso vierde wordt in Brazilië, dan mag Hamilton geen punten scoren en mag Raikkonen niet in de top-twee finishen.
Hoe wordt Raikkonen kampioen?
Huidige situatie: 100 punten, vijf zeges
Als Raikkonen de race wint, mag Alonso het niet beter doen dan de derde plaats en mag Hamilton niet hoger eindigen dan de zesde plek. Als Raikkonen tweede wordt, mag Hamilton niet meer dan één punt pakken en mag Alonso niet bij de eerste drie finishen.
Bron : f1racing.nl
Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?quote:Op maandag 15 oktober 2007 18:25 schreef WEST het volgende:
Jacky Stewart heeft een meesterlijke opmerking richting Mosley![]()
[..]
dit staat in de weblog van allard.![]()
gelijk heeft die op deze manier helpt de FIA gewoon kimi raikkonen aan de titel.![]()
Leuke is dat dit mede gebeurd is omdat het hoofd van de Spaanse motorsportbond is gaan zeuren. Dus het is gewoon de FIAlonso die die Spanjaard aan de titel wil helpen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 09:39 schreef FU80 het volgende:
[..]
Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |