*wijzigingen onder voorbehoudquote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada *
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
* Provisional.
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
Bronquote:Tost tipped off stewards about video
Scuderia Toro Rosso team principal Franz Tost has confirmed that he approached the race stewards in China to complain about Lewis Hamilton's driving behind the safety car in Japan.
Tost said he was spurred into speaking to the stewards after being made aware of a Youtube video of the incident behind the safety car when his driver Sebastian Vettel ran into the back of Mark Webber.
The video shows Hamilton slowing down on the right hand side of the track, with Webber then braking on the left hand side before Vettel slides into the back of him.
Speaking to autosport.com, Tost said that he believes the video showed Hamilton's driving was not correct.
"You could see quite clearly that Hamilton slows down quite unexpectedly," said Tost.
"Look at the video. Sebastian would have had to have gone between the cars (Webber and Hamilton) and there was no chance. It was totally unexpected. It looked like Hamilton was stopping, that is why I went to the stewards."
Tost has made it clear, however, that his motivation for visiting the stewards was more to see Vettel's 10-place grid penalty for causing the accident annulled, rather than seeing Hamilton punished.
"If anything I want to see Vettel's grid penalty taken away because it is totally unfair," he said.
Ik houd het op Webber en een beetje Vettel (alsof Webber niet weet dat hij tussen rookies rijdt):quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:53 schreef Bernard0s het volgende:
Vettel zijn eigen schuld. De baan is breed genoeg, gewoon dom om zo vlak achter Webber te rijden. Hamilton deed ook niks verkeerd mijn inziens. Gewoon een beginnersfout van Vettel, verder niet voor gaan straffen, dat zou triest zijn.
en dan nog de fijne dollar koers ten opzichte van de euro :\quote:Spyker completes sale of F1 team
Fri 5 Oct 2007, 6:24 GMT
AMSTERDAM (Reuters) - Struggling Dutch sports car maker Spyker Cars NV has reached a final agreement to sell its Formula One team to a consortium for 88 million euros, it said on Friday.
"Today, after signing of the official documentation, management of the Spyker Formula One Team has been handed over to the new owners: Orange India Holdings," Spyker said, referring to a consortium which includes Indian businessman Vijay Mallya.
The sports car maker said it would now focus on finalising its strategic review and the related refinancing.
Spyker bought the Formula One team from Midland for $106.6 million last year. The team made a 13 million euro loss in the first half of the year, lifting Spyker's overall loss to 29.9 million euros from 1.1 million in the year-ago period.
Spyker shares closed at 3.00 euros on Thursday, a fraction of the 52-week high of 21.60 euros they touched on November 22, 2006.
Dus zit Hamilton gewoon weg fout, maar er zal wel weer niks uitkomen. Anders zal de FIA een en al gezeik krijgen van de McLarens fans dat ze alles voor Ferrari doen en volledig tegen McLaren zijn.quote:Stewards onderzoeken Hamiltons rijgedrag
Webber klaagt over McLaren-coureur
[04-10] Lewis Hamilton is momenteel 'under investigation' voor zijn rijgedrag tijdens de tweede safetycar-fase in Japan. De Brit reed allesbehalve constant, tot onvrede van Mark Webber, die even later botste met Sebastian Vettel.
Hamilton zou zich niet aan de regels hebben gehouden.De FIA zou nieuw bewijs hebben gevonden, al is niet helemaal duidelijk wat dit precies is. Wel is uit een videofilmpje, gemaakt vanaf de tribunes en later geplaatst op YouTube, vast komen te staan dat de McLaren-coureur hard remde, wat mogelijk de inleiding vormde voor de botsing tussen Webber en de achteropkomende Vettel.
Volgens Autosport.com zou Hamilton zich vrijdag bij de stewards op het circuit in China moeten melden. De regels schrijven voor dat de wedstrijdleider een constante afstand van vijf wagenlengtes moet houden van de safetycar tot de ronde voordat deze naar binnen gaat.
Mogelijk zijn de stewards van mening dat Hamilton zich hier niet aan heeft gehouden. Omdat Vettel als schuldige van het ongeval werd aangewezen, moet hij in Shanghai na de kwalificatie tien startplaatsen inleveren.
Komt het toch allemaal weer goedquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
Beide coureurs krijgen geen straf vanwege de extreme weersomstandigheden, die ten tijde van de tweede safetycar erger waren dan bij de start van de race (aldus F1-Live.com). Er wordt dus niet gezegd dat ze niet fout zaten, alleen dat ze geen straf krijgen.
quote:Ecclestone: "Hamilton wonder dat F1 nodig had"
06 oktober 2007
Volgens Bernie Ecclestone is Lewis Hamilton het wonder dat de Formule 1 nodig had. Volgens de Brit betekenen Kimi Raikkonen en Fernando Alonso nauwelijks iets voor de sport en hij hoopt daarom ook dat Hamilton dit jaar kampioen wordt.
"Lewis Hamilton is een frisse wind en heeft de Formule 1 doen herleven", vertelde hij aan de Britse krant The Guardian. "Ik zit al langer in de autosport dan ik me wil herinneren, maar ik heb niet eerder iemand als hij gezien. Hij is een wonder. We hebben een grote held als Michael Schumacher verloren, maar met Lewis hebben we een nieuwe. Ik weet niet waar de sport zou zijn zonder hem."
"Het is voor mij pijnlijk duidelijk dat Lewis degene is die kampioen moet worden", vervolgde Ecclestone. "Mijn angst is juist dat hij het niet wordt. Raikkonen praat nauwelijks met iemand en heeft nauwelijks iets aan de sport bijgedragen. Alonso heeft in zijn twee jaar als wereldkampioen aan de promotie van de sport gedaan. Als Lewis het kampioenschap wint, gedraagt hij zich ook echt als een kampioen. Hij weet exact wat er van hem verwacht wordt en wat hij moet doen."
Hamilton kan dit weekend in China de titel naar zich toe trekken. De McLaren-rijder ligt twaalf punten voor op Alonso en zeventien op Raikkonen.
quote:Alonso slams McLaren near end of nightmare season
''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03
Fernando Alonso on Saturday afternoon seemed to uncork a wave of intense frustration as he spoke to journalists from his native Spain.
After oddly qualifying six-tenths behind McLaren team-mate and title leader Lewis Hamilton in Shanghai, the reigning world champion did not try hard to hide his suspicion that the Woking based team had deliberately slowed down his single seater.
"I am really interested to know where I have lost this time, because I do not think I have lost six-tenths in the other 100 laps that I have done this weekend," he said, according to the news agency EFE.
Alonso answered 'no' when specifically asked if he suspects McLaren of sabotage, but he also said he has 'no idea' if he has been weighed down with much more fuel than pole-sitter Hamilton.
He was rebuked on Friday by team boss Ron Dennis for saying he would 'not answer' a question about whether he expects equal treatment at the penultimate race of 2007.
Alonso added after qualifying: "I don't know. I am not going to make a comment about this after each session.
"If I was three or four thousandths behind, it doesn't mean anything - it could be small differences in fuel levels or small details such as that.
"But six or seven tenths... I can't remember any time that I was so far behind anybody. That was the strange thing about (today).
"If you have not had a good weekend, you say 'okay, I did not get comfortable with the car, with this corner'... but I have been fast all weekend, also in qualifying one and two.
"To be so far behind in qualifying three - I am the most surprised of all."
Alonso was asked how much optimism he will now carry to Sunday's grid.
"None. Very little. You are fourth, you have to recover so many points, hope for the rain, hope for the others to have problems and you have the luck to finish," he said.
Alonso was also critical of the 'atmosphere' he encounters at McLaren at every race, and accused Ron Dennis and his other bosses of planting negative stories about him in the German and British press.
"When I joined the team, I hoped for more. I arrived with two world championships, we have improved the car as much as we can - last year they were struggling to go into qualifying three and this year then are going to win the championship.
"The truth is that the treatment has not been very good."
Alonso seemed particularly bitter about Dennis, a day after the McLaren Team Principal said he was 'disappointed' that the Spaniard had not defended the team's principles of equality.
"Sometimes it is better to shut up than to lie," Alonso responded on Saturday. "And if he did that more often, I believe his team would be a better one.
"I believe that many of the things and the scandals that have occurred this year have been caused by him.
"I have spoken a lot with Coulthard, Montoya, with Kimi, and all of them left the team and found great happiness. There must be something.
"If something is going to improve, it has to start with them (the team). You always hear about, or I am always told about, the so-called equality of the team.
"It is impossible to have it in Formula One - there is always a better engine, a better lap to stop, always a better something or other."
Alonso is staunchly quiet about his plans for 2008, but he said he hopes to be able to prepare for next year 'soon'.
"Sometimes, by the things you hear or the actions, it seems like they also do not have any desire (to continue together). I don't have a problem; I have another ten teams that could be interested in me.
"Staying here... it is necessary to look at whether it is the best thing to do or not," he said.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:34 schreef Googolplexian het volgende:
Alonso slams McLaren near end of nightmare season
''I have another ten teams that could be interested in me''
06/10/07 16:03
[..]
zucht
quote:F1- McLaren called carpenter after Alonso rage
Posted in: Formula One By GMM on Oct 7, 2007 - 9:26:15 AM
(GMM) So furious was reigning world champion Fernando Alonso after qualifying fourth in Shanghai on Saturday that he kicked down a door in McLaren's circuit offices.
Mostly Spanish media sources cited wild conspiracy theories including doctored tyre pressures and temperatures for the McLaren driver, who nonetheless kept his hopes alive for the world championship by finishing second on Sunday while his British teammate Lewis Hamilton retired.
The 26-year-old, however, verbally wrote off his championship chances following qualifying before requiring a carpenter to be called to repair the damage he caused to a room at the Shanghai circuit.
Alonso also used a different helmet for the penultimate grand prix, after smashing his qualifying-spec lid on the floor of the garage on Saturday.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:37 schreef Atreidez het volgende:
2e Coureur Spyker 2008 bevestigd.
[afbeelding]
tvp dus
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:45 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
Is dat Olav daarachter met een pakje sinasappelsap?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Harde woorden. Met name over Raikkonen.
quote:McLaren bans Ferrari from team quarters
An extended and improved Diageo deal announced
07/10/07 11:20
McLaren has banned Ferrari team members from entering its hospitality facilities for fear of another spying scandal, according to reports.
It is claimed by the Spanish newspaper El Mundo Deportivo that the Woking based team sent a letter to that effect to Ferrari boss Jean Todt ten days ago.
McLaren was fined $100m and kicked out of the constructors' championship recently at the end of a scandal involving the transfer of Ferrari secrets.
El Mundo said McLaren workers, meanwhile, have been advised to not even speak with their Ferrari counterparts at races.
Todt reportedly replied to Ron Dennis' letter, informing him that McLaren team members are still welcome to enjoy Ferrari hospitality at Grand Prix.
Meanwhile McLaren sponsor Diageo will extend its contract with the Woking-based team, it was announced in Shanghai on Sunday.
Alcoholic drinks company Diageo has backed the Mercedes-powered outfit via its Johnnie Walker whisky label for the past two years.
A statement revealed that the new contract is for five years, starting in 2008, including 'an increased level of branding and financial support.'
quote:Alonso expects McLaren equality in Brazil
By Pablo Elizalde Sunday, October 7th 2007, 12:34 GMT
Fernando AlonsoWorld champion Fernando Alonso has no fears that his McLaren team will give both him and Lewis Hamilton the same opportunities in the championship-deciding race in Brazil.
The Spanish driver took second place in the Chinese Grand Prix on Sunday to keep his championship hopes alive following the retirement of Hamilton.
Alonso is now four points behind the Briton with just the Interlagos race left.
The two-time champion could not have expected such a turnaround after Hamilton dominated the first part of the race from pole position.
Alonso had qualified in fourth place over six tenths behind Hamilton, a result that left him angry. Later on, the Spaniard launched a scathing attack against McLaren and team boss Ron Dennis.
But despite his deteriorating relationship with the team, Alonso expects McLaren to play fair in the final race of the year, although he made it clear he thinks the British squad would prefer Hamilton to win the title.
"I'm sure there's going to be equality," Alonso told Spanish reporters after the race. "One thing is how they feel, what they say about me, but what they do on track is a different thing, and usually they have had two cars that are exactly same, capable of fighting for victory.
"And that's what I think will happen in Brazil, so everything will be up to me.
"The second half of the season has been difficult and it still is, but I think in the end the two cars will be the same. They are going to give us both the same opportunities, I think we need to make that clear.
"There's no problem there, but we know they are never going to have favourable feelings towards me."
He added: "I hope both cars will be the same, and that we can have a good qualifying and that everything that happened here was just a coincidence and we can fight for pole in Brazil, which would be the only chance to fight for victory. If you are not on pole or in the first row, it's almost over."
Despite being in a better mood than yesterday, Alonso reiterated his criticism of the team.
"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.
"He (Dennis) was the first one to say that he was not speaking with me and things like that. From that point, I understood that the championship was not going to be easy for me."
quote:"Yesterday I did not say anything that is not true," he added. "The team has been saying many bad things about me, from Spa onwards especially, so the relationship didn't change too much.
Schumi zeker niet en wie mist..........quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:17 schreef NED het volgende:
Volgens mij zien we zowel Alexander als Schumacher niet meer terug in Brazilie.
De reactie van Schumacher sprak iig boekdelen
quote:Dennis :: We raceten tegen Alonso, niet tegen Kimi
Met het resultaat van de Chinese grand prix is alles weer open als het gaat om het wereldkampioenschap. McLaren nam een gok door McLaren-coureur Lewisfoto Hamilton lang op zijn intermediates door te laten rijden. Zijn banden raakten hierbij meer dan op, en dit in combinatie met een verremming van Hamilton bij het ingaan van de pits, zorgde ervoor dat de Brit voor het eerst dit seizoen niet aan de finish kwam.
Voor de spanning in het wereldkampioenschap een droomscenario, aangezien de in eerste instantie praktisch onoverbrugbaar lijkende voorsprong van Hamilton, nu in één klap is geslonken tot vier punten met zijn teamgenoot Alonso en ook Räikkönen komt nog maar zeven punten tekort.
Volgens teambaas Ron Dennis kan je niemand, zowel Hamilton als het team niet, de schuld geven van de uitvalbeurt: “Het was een té extreme situatie om iemand de schuld in de schoenen te kunnen schuiven”, zei hij. “Ik denk niet dat wij iets verkeerd hebben gedaan, maar ook Hamilton heeft niets fout gedaan. Ik denk dat de combinatie van een gladdere pitingang in vergelijking met het tamelijk droge circuit het verschil maakte.”
Hamilton reed zo lang door op zijn regenbanden, omdat, terwijl de meesten verwisselden naar normale banden, er weer een regenbui uit de lucht kwam vallen. Zodra die voorbij was wilde ook Hamilton naar binnen, en die beslissing bleek dus verkeerd af te lopen. Dennis is echter van mening dat hieromtrent geen foute beslissing is gemaakt: “Het is makkelijk om te zeggen dat we eerder hadden moeten stoppen, zou dat echt een verschil hebben gemaakt? Alle topteams, inclusief Ferrari en wijzelf, probeerden de regenbui nog op de oude intermediates te overleven, om pas daarna te wisselen naar droogweer-banden.”
Alonso kon niet treurig zijn om de uitvalbeurt van zijn teamgenoot, nu ziet de tweevoudig wereldkampioen tenminste weer perspectieven. Bovendien liet hij ook weten dat hij verwacht dat zowel hij als Hamilton in Brazilië een gelijke kans krijgen om voor de wereldtitel te gaan. Een issue binnen het team van McLaren waar dit seizoen veel over te doen is geweest. Dennis doet hieromtrent echter een frapante uitspraak.
Zo zegt hij dat de keuze van McLaren om zo lang te wachten met het wisselen van de banden van Hamilton voornamelijk bedoeld was om de strijd van de andere McLaren-coureur, Fernando Alonso, te winnen en niet van Ferrari-coureur Kimi Räikkönen: “Het probleem was in eerste instantie de regen, maar ook de conditie van Hamilton’s banden was zeer slecht. We concentreerden ons echter niet op Kimi. We raceten niet tegen hem, maar we raceten voornamelijk tegen Fernando Alonso.”
“Räikkönen eerste en Hamilton tweede was acceptabel geweest, maar zo is het uiteindelijk niet gegaan”, besluit de Britse teambaas.
quote:Wet safety car rules tweaked
Monday, 08 October 2007
Oct.7 (GMM) F1's safety car rules have been freed up ahead of the Chinese grand prix. After the rain-drenched race at Fuji Speedway a week ago, Lewis Hamilton came under fire for driving erratically as he led the pack behind the safety car. His behaviour was probed by the stewards, who found that - according to the letter of the current rules - the British championship leader perhaps should have been punished. But race director Charlie Whiting is reported to have said by Auto Motor und Sport: "If Hamilton had done something wrong, then he would have had to punish ten other drivers." Stewards in Shanghai have now advised that, behind the safety car in wet conditions, drivers are recommended to keep a distance of ten car lengths to the car in front, rather than the previous five. In the drivers' briefing in China, meanwhile, the field has also been warned to behave more judiciously in difficult conditions in the future, including keeping a consistent pace. Pole sitter Hamilton says the rules are now clearer. "I think we understand a little bit better but I put my hand up and perhaps I didn't do the best job under the safety car in the wet," he said. "It was tricky for everyone, visibility was the biggest problem but I think we have a better idea."
quote:Too Hot to Handle
After being dropped rather abruptly by my previous publisher I am continuing to write my autobiography and have made alternative arrangements for its publication early next year.
Despite opposition it will still be called RED MIST which aptly describes my present demeanour.
Proceeds from the sale of my book will go to Great Ormond Street Hospital for children. This is a place that has become close to my heart after working with the doctors there in the past.
Advance orders can be made by e-mailing here
Nigel
Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:28 schreef Googolplexian het volgende:
http://www.nigel-stepney.com/
[..]
Doel is toch al bereikt? Ferrari WK Constructeurs... McLaren de lul ... en WK Coureurs gaat gewoon door dus iedereen kijkt nogquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:42 schreef NED het volgende:
[..]
Is die kerel eik nog in een rechtzaak wegens bedrijfsspionage verwikkeld of niet?
Ik bedoel, je hoort er verder niks meer van terwijl je dat toch wel zou denken
Wurz reed niet fantastisch, maar dit is niet het afscheid wat bij hem past...quote:Officieel: Wurz stopt per direct met Formule 1
08 oktober 2007
Williams-coureur Alex Wurz stopt per direct met het rijden in de Formule 1. Dit heeft de 33-jarige Oostenrijker, die onlangs voor de derde keer vader is geworden, maandag zelf bevestigd. Het Williams-team zal dinsdag bekendmaken wie Wurz zal vervangen in de Grand Prix van Brazilië, de laatste race van het seizoen 2007.
"Vandaag maak ik bekend dat ik stop met het racen in de Formule 1", liet Wurz weten. "Ik wil graag mijn familie en fans bedanken, alsook het team van Williams en mijn vorige teams, voor hun steun gedurende mijn racecarrière. Ik heb zelf altijd gezegd dat als je ook maar een beetje begint te twijfelen aan wat je aan het doen bent, je beter kunt stoppen. Deze twijfels kreeg ik al eerder dit jaar en daarom heb ik nu besloten dat het tijd is om te stoppen. Ik heb erg genoten van dit seizoen, vooral van mijn podium in Canada, maar nu is het tijd om uit te stappen. Ik wil het team erg bedanken voor het accepteren van mijn beslissing en wens hen het allerbeste toe in de laatste race van 2007."
Wat Wurz, die zondag in Shanghai als twaalfde aan de finish kwam, nu gaat doen, is nog niet bekend. "Ik ben met verschillende partijen gesprekken aan het voeren. Misschien ga ik mijn ervaring en kennis over de Formule 1 overdragen aan anderen, misschien ga ik ook wel in andere raceklasses rijden, zoals Le Mans."
Wurz maakte in 1997 zijn Formule 1-debuut in Canada, als vervanger van Gerhard Berger bij Benetton. De Oostenrijker behaalde in totaal drie podiumplaatsen (Groot-Brittannië 1997, San Marino 2005 en Canada 2007).
en ook meneer ik wordt wereldkampioenquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:40 schreef NED het volgende:
Alexander (brat)wurz heeft idd gedag gezegd, niet alleen bij zn huidige team, maar hij zet een punt achter zn carriere.
Bron: alle bekende F1 sites
Nu is het wachten nog op Schumacher
D'r lopen nog steeds strafrechtelijke zaken in zowel Italie als in de UK tegen Stephney en Coughlan.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:35 schreef NED het volgende:
Ja dat begrijp ik wel, maar voor zovr ik weet is bedrijfssiopnage toch gewoon een strafbaar misdrijf?
En die kerel komt dan weg met alleen ontslag? Ik vraag me af hoe dat precies zit
quote:The chances of Hamilton, Alonso and Raikkonen
Oct.9 (GMM) No matter where championship rivals Fernando Alonso and Kimi Raikkonen finish, Lewis Hamilton does not even need to win the Brazilian grand prix next weekend to wrap up the 2007 title.
Although stranding his McLaren in Shanghai's pit entry gravel trap dented his championship hopes last Sunday, the 22-year-old rookie only needs to finish second at Interlagos to become the youngest ever driver - and the first rookie - to wear the crown.
And if his teammate Alonso does not win the race in Brazil, he can afford to finish third or fourth and still be champion.
Hamilton will also win the title if:
- He finishes fifth and Alonso does not win or come second.
- He finishes sixth or seventh, Alonso is not in the top two and Raikkonen does not win.
- He finishes eighth, Alonso does not secure a podium place and Raikkonen does not finish first or second.
- He fails to score points, Alonso finishes no higher than fifth, and Raikkonen does not win or come second.
Alonso will be champion if:
- He wins the race and Hamilton is third or lower.
- He finishes second and Hamilton is sixth or lower.
- He is third, Hamilton is out of the top seven, and Raikkonen does not win.
- He is fourth, Hamilton does not score points and Raikkonen does not either win or finish second.
Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.quote:Raikkonen will be champion if:
- He wins, Hamilton is out of the top five and Alonso does not win or finish second.
- He finishes second, Hamilton is eighth or lower, and Alonso is not on the podium.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
IK zie Massa hier nog wel een McLaren van de baan rossen, als de andere McLaren uitgevallen is, of door een andere Ferrari rijder (STR of Spyker) van de baan is gerost.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari op deze manier de titel pakt. Al in 1964 won Surtees de titel voor Ferrari, doordat zijn teamgenoot, Giancarlo Baghetti, Graham Hill van de baan reed.
Reactie van Hill op de vraag of Baghetti dit expres deed: "Nee hoor, hij kan alleen niet rijden.", om hem vervolgens een schriftelijke rijvaardigheidscursus cadeau te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |