abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53886721
Zou Kovalainen er ook blij mee zijn?
quote:
FIA controleert gelijke behandeling McLaren-rijders
11 oktober 2007

De FIA wijst binnenkort een official aan die er tijdens de Grand Prix van Brazilië op toe moet zien dat Fernando Alonso en Lewis Hamilton een gelijke behandeling krijgen van het team van McLaren. Hamilton kan volgende week de jongste wereldkampioen uit de Formule 1-historie worden. De Brit heeft vier punten voorsprong op Alonso, die zijn derde achtereenvolgende wereldtitel zou kunnen pakken op Interlagos.

"De FIA is bezig met het aanstellen van een speciale waarnemer voor de Braziliaanse Grand Prix", bevestigde een woordvoerder van de internationale autosportbond FIA tegenover persbureau Reuters. De FIA doet dit op verzoek van de Spaanse bond.

Carlos Garcia, hoofd van de Spaanse autosportbond, vreest dat Lewis Hamilton een voorkeursbehandeling van McLaren krijgt, tijdens de laatste race van het seizoen. McLaren beweert altijd dat de coureurs een gelijke behandeling krijgen van het team. De Britse renstal voelde zich woensdag nog genoodzaakt om dit nog eens extra te benadrukken, in een speciaal persbericht
Las t in metro, een waarnemer van de FIA bij McLaren in de box

http://f1.gpupdate.net/nl(...)ing-mclaren-rijders/
Where facts are few, experts are many.
pi_53886948
quote:
Hét boek over Schumacher nu ook in het Nederlands!
Uitgegeven door Tim Biesbrouck 12 oktober 2007 11:55

Michael Schumacher

De biografie vertelt het unieke verhaal van de meest opzienbarende F1-coureur van zijn generatie. Schumacher werd een sportlegende door een zeldzame combinatie van extreme professionaliteit en koelbloedigheid. Hij won zeven wereldtitel, waarvan vijf opeenvolgende titels voor Ferrari. Maar hij roept ook weerstand op. Zijn tegenstanders vreesden de nietsontziende, vastbesloten coureur die alles deed om zijn doelen te bereiken. En zijnonvermogen om fouten toe te geven is berucht.

James Allen onthult hoe Schumacher zo lang aan de top heeft kunnen blijven en wat zijn impact was op de sport zelf. Gedurende twee seizoenen kreeg Allen de volledige medewerking van Schumacher en het team van Ferrari. Hij vertelt het ware verhaal van het controversiele seizoen van 1994, het incident met Villeneuve tijdens de beslissende race in Jerez 1997, zijn verbazingwekkende comeback na een beenbreuk in 1999 en zijn 'fout' tijdens de kwalifikatie in Monaco 2006.

Nu hij is gestopt met racen is het tijd voor een kritisch en diepgaand portret dat recht doet aan deze fascinerende coureur. Door het exclusieve inkijkje in de methoden van Schumacher - zowel op de baan als daarbuiten - en de werkwijze van het Ferrari team, is dit het definitieve boek over Michael Schumacher.

James Alles is een van de meest gerenommeerde Formule 1 Journalisten van Engeland. Sinds 1990 werkt hij als sportjournalist en verslaggever en sinds 2001 presenteert hij het televisieverslag van de Formule 1 races.

VERWACHT: 15 oktober. Bestel nu alvast bij GPWorld

Door James Allen
Foto's 20
Pagina's: 320
Taal: Nederlandstalig
Verkoopprijs euro 19,95
bron: www.racexpress.nl
Die wil ik voor mn verjaardag

ps: en nee ik ben geen fan van Schumacher
pi_53887059
quote:
Mercedes hunts for Wikipedia vandal
By Biranit Goren and Jonathan Noble Thursday, October 11th 2007, 14:59 GMT

Lewis Hamilton on WikipediaMercedes-Benz has begun a search for one of its employees in Spain, who vandalised the Wikipedia entry on Lewis Hamilton, the company told autosport.com.

Entries on the free online encyclopedia can be edited by any person, but the website keeps track of the changes made, and by whom. Unregistered users are logged by their IP address, while registered members appear under their user name.

Last week on Friday, an unregistered user accessing Wikipedia from an IP address belonging to Mercedes-Benz in Spain made several unflattering modifications to the Hamilton entry.

Among these modifications, the user modified a quote from Michael Schumacher, who said in 2001 that if Hamilton "keeps this up I'm sure he will reach F1."

The user altered the quote to read: "I know that he is quite ugly, but if he keeps this up I'm sure he will reach F1."

In another instance, the user added the following description to a section relating to Hamilton's drive in the Japanese Grand Prix:

"He caused a crash between Mark Webber and Sebastien Vettel, as a result of his bizarre, dangerous and illegal manoeuvres while he was following the safety-car. Despite the videos and the widespread opinion, he was obviously not penalizated [sic]."

Wikipedia administrators removed these modifications and locked the Hamilton entry for further changes, stating: "Editing of this article by unregistered or newly registered users is currently disabled until October 20, 2007, due to vandalism."

A Mercedes-Benz spokesman confirmed to autosport.com that the user's IP address does indeed belong to Daimler in Spain and said the matter is now being investigated by the company.

He also revealed that all employees have received a reminder of the company's internet usage policy as a result of the affair.

"We can confirm the IP belongs to Daimler," the spokesman told autosport.com. "This also includes our dealer network.

"But it may not be possible to find out who did it, as activities are only stored for two days. That means we cannot trace it, but investigations are still continuing.

"However, Daimler has sent an email to all employees to remind them that computers should only be used for business purposes and not for activities like updating blogs or Wikipedia. There is now a clear restriction on what the computer should be used for.

"But rest assured, we are still looking into it."
Calm down, please!
pi_53906935
Spyker behoudt punt
quote:
Spyker behoudt punt

Uitgegeven op: za 13 okt 14:18

Spyker behoudt het punt dat ze behaalden tijdens de GP van Japan. Het was nog even spannend, omdat Toro Rosso in beroep ging tegen het terug zetten van Vitantonio Liuzzi, maar zij verloren hun zaak.

Liuzzi kreeg een straf van 25 seconden, omdat hij Adrian Sutil inhaalde tijdens een gele vlag situatie. Daardoor kwam Sutil op de achtste plek terecht, waardoor hij dus een punt scoorde.

Toro Rosso ging daartegen in beroep, ze claimden dat Liuzzi niet inhaalde onder geel, maar een stuk verder op het circuit.

Naar aanleiding hiervan gingen de stewards de zaak onderzoeken en zij kwamen gisteren naarbuiten met hun uitspraak: Liuzzi haalde in onder geel, Spyker behoudt haar punt.
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:11:41 #80
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53922479
quote:
over de uitspraak van Kubica

Het is niet echt mijn gewoonte dingen 3 of 4 of 5 keer uit te leggen. Maar daar komt t'ie nog 1 keer dan.
Ik spreek de naam van Robert Kubica uit als 'koebieka'. Waarom doe ik dat? In de F1 wereld is de voertaal op het paddock en in de meeste interviews met rijders ,die niet uit het land komen waar ze een interview aan geven, engels. Zo noemde ik Schumacher ook altijd 'Maikel' ,Jean Alesi; Alleesi en Barrichello "Barrytsjello'. Verder heb ik het Kubica zelf gevraagd en hij zelf zegt beiden goed te vinden. Natuurlijk noemen de Duitsers en Oostenrijkers hem wel "Koebietsa" , maar zij spreken ook Duits met hem.
En als de man waar hem om gaat, mij goedkeuring geeft voor "Koebieka", wie ben ik dan?
Bij deze hopelijk voor de laatste keer verklaard.

Groetens
Olav
http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml

aangezien ik sommige mensen wel gehoord heb waarom Olav de naam Kubica verkeerd uitspreekt
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53923766
Een vriend van mij komt oorspronkelijk uit Polen en die had het meteen bij de eerste race al over Koebietsa
  zondag 14 oktober 2007 @ 13:39:34 #82
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53923854
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:33 schreef NED het volgende:
Een vriend van mij komt oorspronkelijk uit Polen en die had het meteen bij de eerste race al over Koebietsa
polen die bij ons aan het werk zijn ook. die vinden het maar raar wij het anders noemen
  zondag 14 oktober 2007 @ 15:09:00 #83
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53925453
De Polen bij mij op het werk ook. Die vinden overigens ook dat BMW hem benadeelt tov Heidfeld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53930449
Ik noem hem ook al tijden koebietsa. Vriendin van mij loopt altijd erg te hameren op de uitspraak van de namen van de heren!!
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:55:36 #85
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53931246
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 15:09 schreef sanger het volgende:
De Polen bij mij op het werk ook. Die vinden overigens ook dat BMW hem benadeelt tov Heidfeld
dat verhaal krijg ik ook te horen
pi_53931697
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:11 schreef WEST het volgende:

[..]

http://www.rtl.nl/sport/rtl_gp/formule1/weblog/olav.xml

aangezien ik sommige mensen wel gehoord heb waarom Olav de naam Kubica verkeerd uitspreekt
Hip hip hurray voor de Belgen van Sporzaaaaaaaaaaaaa!

Die spreken de naam altijd al uit als "Koebietsa" maarrrrrrrrrrr....

Ik heb ook de pitspost van Olav en Robert Kubica gezien/gehoord: daarin vroeg Mol idd hoe de naam van de sympathieke en opvallend goed racende Pool uitgesproken moest worden, en of het erg was dat hij, Olav Mol, toch KubiKa bleef zeggen. "No problem", zo zei de Pool.

Olav: sommige dingen worden nóg niet gehoord, ookal zeg je ze 1000 keer... Mooi dat je toch de moed hebt om het uit te leggen: voor (slechts) een 4e keer!

En WEST: mooi dat je Olavs weblog hier neer zet: de FOK!users kunnen toch al zo lekker afgeven op de commentatoren van rtl-7...
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_53944858
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:
Ik heb ook de pitspost van Olav en Robert Kubica gezien/gehoord: daarin vroeg Mol idd hoe de naam van de sympathieke en opvallend goed racende Pool uitgesproken moest worden, en of het erg was dat hij, Olav Mol, toch KubiKa bleef zeggen. "No problem", zo zei de Pool.
Sympathiek? Ok, hij kan goed racen.. maar hij is zo sympathiek als een natte vadoek. Denk dat ik Raikonen nog sympathieker vind als Koebietsa.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:06:13 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53945650
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:13 schreef Sally het volgende:

[..]

Hip hip hurray voor de Belgen van Sporzaaaaaaaaaaaaa!

Die spreken de naam altijd al uit als "Koebietsa" maarrrrrrrrrrr....

En WEST: mooi dat je Olavs weblog hier neer zet: de FOK!users kunnen toch al zo lekker afgeven op de commentatoren van rtl-7... [/i]
ik vind ze altijd wel tof Alleen mag Olav wel een tweede commentator in het hokje erbij hebben om hem te helpen Hij mist wel vaak dingen omdat hij op de PC zit te zoeken naar info
The line is a dot to you!
pi_53945901
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:33 schreef Atreidez het volgende:
Denk dat ik Raikonen nog sympathieker vind als Koebietsa.
Maar natuurlijk! Kimi is ook gewoon een hele vrolijke spraakzame sympathieke gozer!!!
pi_53946155
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:06 schreef kepler het volgende:
ik vind ze altijd wel tof Alleen mag Olav wel een tweede commentator in het hokje erbij hebben om hem te helpen Hij mist wel vaak dingen omdat hij op de PC zit te zoeken naar info
Goeie ouwe tijd dat Doornbos nog vrijdagtester was Zat ie bij de race vaak bij Olaf in t hokje mee verslag te doen.. Dat was erg plezierig om naar te luisteren iig. Misschien dat Albers een paar uurtjes over heeft.. RTL zal wel niet betalen wat Jos wil hebben
pi_53951019
Misschien een handig stukje voor de geinteresseerde

Hoe wordt Hamilton kampioen?
Huidige situatie: 107 punten, vier zeges, vijf tweede plaatsen

Hamilton kan de jongste kampioen in de historie van de Formule 1 worden door eerste of tweede te worden in de Grand Prix van Brazilië. In dat geval maakt het niet uit op welke plekken Alonso en Raikkonen finishen.

Als Alonso de race op Interlagos wint, dan moet Hamilton tweede worden om het kampioenschap nog te kunnen winnen. Als zijn Spaanse teamgenoot tweede wordt, moet Hamilton minimaal vierde worden. Als Hamilton vijfde wordt, dan mag Alonso niet bij de eerste twee finishen. Als Hamilton zesde of zevende wordt in Brazilië, dan mag Alonso niet bij de eerste twee eindigen en mag Raikkonen de wedstrijd niet winnen. Als Hamilton achtste wordt in de laatste race van het seizoen, dan moet Alonso buiten de top-drie en Raikkonen buiten de top-twee eindigen.

Als Hamilton geen punten scoort in de seizoensfinale, dan is het voor hem te hopen dat Alonso niet hoger eindigt dan de vijfde plaats en dat Raikkonen het niet beter doet dan de derde plaats. Alleen dan wordt Hamilton alsnog kampioen.

Hoe wordt Alonso kampioen?
Huidige situatie: 103 punten, vier zeges, vier tweede plaatsen

Als Alonso de race wint, mag Hamilton niet hoger finishen dan de derde positie. Als Alonso tweede wordt na 71 ronden over Interlagos, dan mag zijn Britse teamgenoot maximaal zesde worden. Bij een derde plaats voor Alonso, mag Lewis niet meer dan één punt scoren en mag Raikkonen niet winnen. Als Alonso vierde wordt in Brazilië, dan mag Hamilton geen punten scoren en mag Raikkonen niet in de top-twee finishen.

Hoe wordt Raikkonen kampioen?
Huidige situatie: 100 punten, vijf zeges

Als Raikkonen de race wint, mag Alonso het niet beter doen dan de derde plaats en mag Hamilton niet hoger eindigen dan de zesde plek. Als Raikkonen tweede wordt, mag Hamilton niet meer dan één punt pakken en mag Alonso niet bij de eerste drie finishen.

Bron : f1racing.nl
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:25:26 #92
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53951886
Jacky Stewart heeft een meesterlijke opmerking richting Mosley
quote:
Stewart also said that he was flabbergasted at the FIA's decision to use a scrutineer at McLaren in Brazil this weekend to ensure equal treatment between Fernando Alonso and Lewis Hamilton.

"This is absurd and I have no doubts that it is setting a very dangerous precedent for the future," declared Stewart. "Formula One is a domain in which the owners pay the drivers and recruit the mechanics to design the car, and the governing body should have no say in the internal workings of any team.

"But apart from that, it is also hypocritical. Can you imagine the FIA going to Ferrari, while Michael Schumacher was at the helm, and insisting that his No.2 Rubens Barrichello or Eddie Irvine, was accorded the same privileges and that both men had to race on an equal footing?
dit staat in de weblog van allard.

gelijk heeft die op deze manier helpt de FIA gewoon kimi raikkonen aan de titel.
pi_53954139
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:24 schreef Tommeh het volgende:
Misschien een handig stukje voor de geinteresseerde

Hoe wordt Hamilton kampioen?
Huidige situatie: 107 punten, vier zeges, vijf tweede plaatsen

Hamilton kan de jongste kampioen in de historie van de Formule 1 worden door eerste of tweede te worden in de Grand Prix van Brazilië. In dat geval maakt het niet uit op welke plekken Alonso en Raikkonen finishen.

Als Alonso de race op Interlagos wint, dan moet Hamilton tweede worden om het kampioenschap nog te kunnen winnen. Als zijn Spaanse teamgenoot tweede wordt, moet Hamilton minimaal vierde worden. Als Hamilton vijfde wordt, dan mag Alonso niet bij de eerste twee finishen. Als Hamilton zesde of zevende wordt in Brazilië, dan mag Alonso niet bij de eerste twee eindigen en mag Raikkonen de wedstrijd niet winnen. Als Hamilton achtste wordt in de laatste race van het seizoen, dan moet Alonso buiten de top-drie en Raikkonen buiten de top-twee eindigen.

Als Hamilton geen punten scoort in de seizoensfinale, dan is het voor hem te hopen dat Alonso niet hoger eindigt dan de vijfde plaats en dat Raikkonen het niet beter doet dan de derde plaats. Alleen dan wordt Hamilton alsnog kampioen.

Hoe wordt Alonso kampioen?
Huidige situatie: 103 punten, vier zeges, vier tweede plaatsen

Als Alonso de race wint, mag Hamilton niet hoger finishen dan de derde positie. Als Alonso tweede wordt na 71 ronden over Interlagos, dan mag zijn Britse teamgenoot maximaal zesde worden. Bij een derde plaats voor Alonso, mag Lewis niet meer dan één punt scoren en mag Raikkonen niet winnen. Als Alonso vierde wordt in Brazilië, dan mag Hamilton geen punten scoren en mag Raikkonen niet in de top-twee finishen.

Hoe wordt Raikkonen kampioen?
Huidige situatie: 100 punten, vijf zeges

Als Raikkonen de race wint, mag Alonso het niet beter doen dan de derde plaats en mag Hamilton niet hoger eindigen dan de zesde plek. Als Raikkonen tweede wordt, mag Hamilton niet meer dan één punt pakken en mag Alonso niet bij de eerste drie finishen.

Bron : f1racing.nl
Hier dus een overzichtje
Calm down, please!
pi_53956494
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:45 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hier dus een overzichtje
pi_53962547
Het zou wel gaaf zijn als alle drie de coureurs met een gelijk puntenaantal eindigen. Dan moet Raikkonen dus tweede worden, Alonso vierde en Hamilton achtste.

Dan is helaas Raikkonen kampioen (met 5 overwinningen tegen Hamilton en Alonso elk 4).

Ik gun het Raikkonen wel, alleen Ferrari niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_53962572
Dan is het toch niet helaas!?

Ferrari is al kampioen! Ik gun het Kimi het meeste van de 3 als ik heel eerlijk ben
pi_53963084
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:25 schreef WEST het volgende:
Jacky Stewart heeft een meesterlijke opmerking richting Mosley
[..]

dit staat in de weblog van allard.

gelijk heeft die op deze manier helpt de FIA gewoon kimi raikkonen aan de titel.
Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?

Ik lees eerder in dit topic dat Ecclestone zou hebben gezegd dat hij hoopt dat Hamilton kamioen wordt en Raikkonen en Alonso niks aan de F1 hebben bijgedragen. Vreemde uitspraken trouwens voor iemand in die postie. Zal blij zijn als die man niet meer in de F1 actief zal zijn.
pi_53964062
Ik lees nu her en der dat er een redelijke kans is op regen Zondag.
Vrijdag zou de ergste regen verwacht worden en maandag een flinke storm die mogelijk wat eerder voorbij komt.

Nou, dat belooft al weer veel goeds
pi_53964260
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 09:39 schreef FU80 het volgende:

[..]

Waarom zou de FIA Raikkonen aan de titel willen helpen?
Leuke is dat dit mede gebeurd is omdat het hoofd van de Spaanse motorsportbond is gaan zeuren. Dus het is gewoon de FIAlonso die die Spanjaard aan de titel wil helpen.
pi_53964412
Regen tijdens een GP in Brazilie is volgens mij best lang geleden. Sowieso zoveel regen-races achter elkaar eigenlijk.
Vindt een opdrogende baan leuker als een complete natte race, alleen jammer dat het team met de beste strategie/ meeste geluk een flink voordeel heeft. Zie liever een goeie auto in combinatie met een goeie coureur winnen. Wie had durven hopen dat de laatste race zo cruciaal zou worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')