Nou ja, dat gebeurt hier ook. Mevrouw McCann laat nooit een traan in de openbaarheid en doet iedereen denken aan het onsympathieke karakter van de zuster uit One flew over the cuckoos nest. Ze zal het dus wel gedaan hebben, want dat was toch zo'n rotmens.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
en al helemaal dom om op dat typisch vrouwelijke 'kijk-eens-hoe-ze-dr-mond-vertrekt...ze-kan-het-dus-noohooit-gedaan-hebben' bij voorbaat te gaan ontkennen..
ze hebben donaties ontvangen hè.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Ticootje het volgende:
De mc canns hebben al 3 maanden geen inkomen, hadden zo zoveel spaargeld om alles te kunnen blijven betalen?
dan moet je niet meeposten op dezelfde manier, en net zo speculatief in hun voordeel (soms dan) en dat exacte gedrag , totaal niet vergezeld van ook feiten ( wat we weten dan uit de media aan resultaten van DNA en zo) wat wij hier, jij dus ook, wel doen, of iig logische eigen overwegingen, al helemaal niet quoten als tegengeluidquote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Natuurlijk. Dat ogenschijnlijk liefhebbende ouders dat soort dingen wel doen weet ik ook wel, alleen vind ik dat geen reden om die mensen zo keihard aan te pakken.
Stel je eens voor dat ze onschuldig zijn (en dat zijn ze tot het tegendeel is bewezen). Dan houden ze hier wel voor de rest van hun leven littekens aan over.
Wat mij, net als die columniste, wel stoort, is hoe iedereen wannabe-psycholoogje speelt en die ouders voorschrijft hoe ze hadden moeten reageren. Alles wat ze zeggen en doen wordt onder een vergrootglas gelegd en overal wordt wat achter gezocht. Zijn we niet overdreven suspicious met z'n allen?
Sorry van de TT, ik dacht m goed te hebben onthouden, maar hij kan veranderd worden.quote:Portugezen eisen dagboek Kate McCann op
AMSTERDAM - De Portugese aanklagers willen het dagboek van Kate McCann in beslag nemen. Bronnen dichtbij het onderzoek melden dat haar dagboek voor een doorbraak zou kunnen zorgen in de vermissingszaak van haar dochtertje Madeleine.
“De politie wil het dagboek in beslag nemen om na te gaan wat er echt gebeurd is op de avond dat het meisje verdween,” zegt de bron in de Britse krant de Evening Standard.
De openbaar aanklager heeft dinsdag de opdracht gegeven om een voorwerp binnen 24 uur in beslag te nemen. Volgens de Evening Standard zou dat het dagboek van Kate McCann zijn. De politie beschouwt de moeder zelf als verdachte in de zaak, evenals haar man Gerry.
De rechter die de zaak behandelt, moet binnen een dag besluiten of hij het verzoek van de openbaar aanklager inwilligt.
Andere bronnen beweren volgens de Britse krant dat de politie ook speelgoed van Maddie wil confisqueren, waaronder de knuffel die moeder Kate sinds Maddie’s verdwijning constant bij zich draagt.
De politie wil onderzoeken of het DNA-materiaal van Maddie dat gevonden is in de auto die de McCanns 25 dagen na de verdwijning huurden van het speelgoed afkomstig zou kunnen zijn.
De driejarige Madeleine McCann verdween begin mei uit een appartement in de Portugese Algarve, terwijl haar ouders in een nabijgelegen restaurant dineerden.
Ik ook. Het is gewoon veel makkelijker om in een speeltuin, bij een zwembad of in een winkel een kind mee te grissen, dan er een uit een hotelkamer halen. Gewoon even opletten of de ouders niet kijken, kind onder de arm nemen en aanlopen. En al zet ze het dan op een huilen of schreeuwen, maakt niet uit, mensen denken dan hooguit dat die vader zijn kind eens moet disciplineren.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb zo´n gevoel dat mijn post van toen zo waar als koe is.
quote:
nee, het is enkel een waarheid zolang het niet gebeurt.... er bestaat echter geen enkele natuurkundige wet die dat een onmogelijkheid maakt.... En om die reden kun je het nooit uitsluiten, en is het heel teercht dat ook dat als mogelijke verklaring heel erg serieus genomen is en ook nu nog niet uitgesloten wordt.... zelfs al zijn de vermoedens ook sterk dat het tevens wel op een andere manier verlopen kan zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef CANARIS het volgende:
Ik weet nog wel dat ik toentertijd heb geschreven " KInderen worden niet zomaar uit een apartement ontvoerd terwijl 2 andere Kinderen daar liggen te slapen. Dat gebeurd in Hollywood. Niet in het echte leven"
Ik heb zo´n gevoel dat mijn post van toen zo waar als koe is.
Mensen kunnen echt wel zo ver gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zien mensen hier de ernst van de beschuldiging wel in? Zoals de door mij geciteerde columniste al schreef, is het bijna onvoorstelbaar dat mensen zó ontzettend ver kunnen gaan. Als je niet wist dat het vaker gebeurt, dan zou je het gewoon niet geloven. Dat ouders hun kinderen al of niet bewust ombrengen, ok, maar wat daarna gebeurd zou zijn, vind ik nog wel het allerongeloofwaardigst: ze zouden hun kind verstopt hebben, lekker uit eten zijn gegaan, waarbij niemand van de vrienden iets gemerkt heeft (hoe coldhearted moet je wel niet zijn om je kind om te brengen en dan te kunnen doen alsof er niets gebeurd is; dat is onmenselijk), vervolgens kwamen ze terug in het appartement, ontdekten zogenaamd dat Maddie weg was, waarna ze een hoop paniek zaaiden. Toen belden ze Sky News, vervolgens de politie (rare volgorde inderdaad als dat echt zo is) en in de dagen daarop startte hun mediatournee, waarin ze keer op keer aan toeschouwers vroegen of men toch alsjeblieft wilde uitkijken naar hun lieve Maddie. Bovendien hebben ze een miljoen aan giften ontvangen om de zoektocht naar Maddie te financieren. Als ze Maddie omgebracht hebben en die hele mediatournee niets meer was dan toneelspel, dan zijn die mensen echt onvoorstelbaar slecht. En ik geloof niet dat een mens zó diep kan zinken en zó lang kan blijven volhouden dat hij niets heeft gedaan. En daarom geloof ik nog in hun onschuld. Het gaat mijn voorstellingsvermogen gewoon te boven.
Dat kan, maar is niet echt een reden voor de politie om dan alle verdenkingen en onregelmatigheden maar aan de kant te schuiven en ze niet te onderzoeken.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Viking84 het volgende:
En ik geloof niet dat een mens zó diep kan zinken en zó lang kan blijven volhouden dat hij niets heeft gedaan. En daarom geloof ik nog in hun onschuld. Het gaat mijn voorstellingsvermogen gewoon te boven.
Dat mogen ze alleen gebruiken voor het zoeken van Maddie, armbandjes, posters, opzetten van de site e.d. Ze wilden wilden het geld voor advocaten gebruiken maar dat mag dus niet, zie eerdere post Ook Sly News meldt dit. Heel handig zeggen de McCanns nu, alvorens het bestuur van bet fonds vergadert over dit issue, af te zien van gelden uit dit fonds.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ze hebben donaties ontvangen hè.
andere mogelijkheid: Kind krijgt slaapmiddel, ouders gaan uit eten, denkend dat alles goed is. Komen terug, Kindje aan ademstilstand overleden. Dan klopt het dat de vrienden niets gemerkt hebben. Alles was nog goed.(dachten ze)quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt hier ook. Mevrouw McCann laat nooit een traan in de openbaarheid en doet iedereen denken aan het onsympathieke karakter van de zuster uit One flew over the cuckoos nest. Ze zal het dus wel gedaan hebben, want dat was toch zo'n rotmens.
Zien mensen hier de ernst van de beschuldiging wel in? Zoals de door mij geciteerde columniste al schreef, is het bijna onvoorstelbaar dat mensen zó ontzettend ver kunnen gaan. Als je niet wist dat het vaker gebeurt, dan zou je het gewoon niet geloven. Dat ouders hun kinderen al of niet bewust ombrengen, ok, maar wat daarna gebeurd zou zijn, vind ik nog wel het allerongeloofwaardigst: ze zouden hun kind verstopt hebben, lekker uit eten zijn gegaan, waarbij niemand van de vrienden iets gemerkt heeft (hoe coldhearted moet je wel niet zijn om je kind om te brengen en dan te kunnen doen alsof er niets gebeurd is; dat is onmenselijk), vervolgens kwamen ze terug in het appartement, ontdekten zogenaamd dat Maddie weg was, waarna ze een hoop paniek zaaiden. Toen belden ze Sky News, vervolgens de politie (rare volgorde inderdaad als dat echt zo is) en in de dagen daarop startte hun mediatournee, waarin ze keer op keer aan toeschouwers vroegen of men toch alsjeblieft wilde uitkijken naar hun lieve Maddie. Bovendien hebben ze een miljoen aan giften ontvangen om de zoektocht naar Maddie te financieren. Als ze Maddie omgebracht hebben en die hele mediatournee niets meer was dan toneelspel, dan zijn die mensen echt onvoorstelbaar slecht. En ik geloof niet dat een mens zó diep kan zinken en zó lang kan blijven volhouden dat hij niets heeft gedaan. En daarom geloof ik nog in hun onschuld. Het gaat mijn voorstellingsvermogen gewoon te boven.
ja hallo, ik houd niet precies bij wie zich heeft geschaard achter milagro's mona lisa-opmerkingquote:Op woensdag 12 september 2007 13:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]ja én... is het opeens prima om dat te doen 'want anderen doen het ook'...?
Slim van ze, de geruchten dat ze erin geluisd zouden zijn blijven voeden...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:02 schreef Suko het volgende:
[..]
Op de BBC1 tv net, de McCanns willen zelf de auto laten onderzoeken, omdat ze denken er in geluisd te zijn. Onderwerp komt zo .
Behoorlijk veel, denk ik. 70 - 80 % zal geen uitzondering zijn. Niet voor niks lijken broers en zussen soms hartstikke veel op elkaar. Aan de andere kant kun je ook beide net de andere helft van de genen hebben, en dan is het verschil op zijn minst 50 %.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:58 schreef milagro het volgende:
iemand nog een antwoord op de vraag van Ticootje?
hoeveel kan het dna profiel overeenkomen tussen kids van dezelfde ouders, zonder dat je een identieke tweeling bent?
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja je snapt mn vraag wel goed.
Maar wat ik me afvraag ik hoeveel broers en zussen met elkaar kunnen overeenkomen. Kan dat rond de 80 of 90 % zitten, of is dat veel lager?
Bv. Mijn dna en dat van mijn broer, hoeveel kan dat maximaal overeen komen, gegeven het feit dat we dezelfde ouders hebben en geen eeneiige tweeling zijn.
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908quote:Drunken act
The FSS and police used familial searching to uncover a close relative of Harman's, who had a criminal conviction and was on the DNA database. The relative's profile matched the DNA on the brick by 16 out of 20 points. This lead police to Harman, whose DNA gave a perfect match, and he eventually confessed to the drunken act of violence.
Familial searching comprises of two tests, Whitaker, told New Scientist. The first matches parents to children. Standard DNA profiles examine 10 markers in the DNA. Each marker has two sequences - one inherited from the mother, and one from the father. The database can be trawled to match potential parents which gives the police "a manageable list" to investigate.
Potential siblings can also be matched via the database by comparing markers. "On average, two people would probably have six or seven DNA markers in common out of 20, simply by chance," explains Whitaker, but "with over 12 bands in common, you very, very rarely see unrelated people with that degree of similarity".
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja hallo, ik houd niet precies bij wie zich heeft geschaard achter milagro's mona lisa-opmerking. Ik zeg alleen maar dat die columniste niet afgerekend mag worden op iets wat bepaalde mensen hier ook doen.
Dat verhaaltje legt uit hoe je kunt aantonen dat mensen familie van elkaar zijn. Het zegt niets over het feit of het gevonden dna van de ene of de andere persoon is. Temeer omdat dna na iemands dood schijnbaar degenereert.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908
ah okay, 50/50 maar die 50 is ook weer de helft van een 50/50 dus komt mogelijk niet overeen met de 50 die je broer heeft van 1 ouder , zo toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Behoorlijk veel, denk ik. 70 - 80 % zal geen uitzondering zijn. Niet voor niks lijken broers en zussen soms hartstikke veel op elkaar. Aan de andere kant kun je ook beide net de andere helft van de genen hebben, en dan is het verschil op zijn minst 50 %.
Dat is toch heel makkelijk te onderzoeken? Gewoon wat haren van de tweeling vorderen en vergelijken met de haren die gevonden zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908
maw .. het is nog steeds mogelijk dat die haren niet van Maddie waren maar van de tweeling .. er staat me iets bij van 15 gelijke markers ?
meer hebben ze ook niet op dit moment, en het is idd een kwestie van twijfel zaaien, zolang er geen lichaam is, sta je sterk daarin.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Slim van ze, de geruchten dat ze erin geluisd zouden zijn blijven voeden...
Zoals ik al eerder heb gezegd, dit is jouw mening, natuurlijk ben ik me er van bewust dat ze nog niet veroordeeld zijn voor de feiten, ik mag er net als jij een mening over hebben en erover praten met iedereen in dit topic.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt hier ook. Mevrouw McCann laat nooit een traan in de openbaarheid en doet iedereen denken aan het onsympathieke karakter van de zuster uit One flew over the cuckoos nest. Ze zal het dus wel gedaan hebben, want dat was toch zo'n rotmens.
Aangezien je zelf ook toegeeft dat het gewoon nuttig is dat de Portugese Politie dat onderzoek doet en je benieuwd bent naar de uitkomst, kun je vervolgens niet meer beweren dat je misschien achteraf toch gaat zeggen 'dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden'...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er uit het politierapport komt. Pas dan zal ik iets zeggen over de vraag of de Portugese politie m.i. 'uitstekende' (overdrijf je nu niet een beetje?) gronden heeft om de McCanns te vervolgen. Als we weten op basis waarvan ze de McCanns willen gaan vervolgen, hebben we nieuw discussiemateriaal.
Ik zeg nergens dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden. Je moet altijd alle mogelijke scenario's bij langs lopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Aangezien je zelf ook toegeeft dat het gewoon nuttig is dat de Portugese Politie dat onderzoek doet en je benieuwd bent naar de uitkomst, kun je vervolgens niet meer beweren dat je misschien achteraf toch gaat zeggen 'dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden'...
Veroordelen is vervolgens aan de rechter (en niet het publiek)
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél ... die stelde expliciet dat elk onderzoek tegen mevr. mcCann diende te worden gecancelled, omdat deze bij voorbaat onschuldig was:quote:Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden. Je moet altijd alle mogelijke scenario's bij langs lopen.
columniste van de daily mail = gelijk aan medewerker van de basisschoolkrantquote:Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél .
Dat is onzin, natuurlijk. Alle mogelijke scenario's dienen nagetrokken te worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél ... die stelde expliciet dat elk onderzoek tegen mevr. mcCann diende te worden gecancelled, omdat deze bij voorbaat onschuldig was:
"It is time to call off the witch hunt for the simple reason there is no witch, only a heartbroken mother who wants her child back."
het verhaaltje verteld dat bloedverwanten soms 16 markers of meer gemeen hebben .. in dit specifieke geval hebben ze aan hand van het DNA van een familielid de dader kunnen vinden ..quote:Op woensdag 12 september 2007 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verhaaltje legt uit hoe je kunt aantonen dat mensen familie van elkaar zijn. Het zegt niets over het feit of het gevonden dna van de ene of de andere persoon is. Temeer omdat dna na iemands dood schijnbaar degenereert.
Ik vrees dat * vrijspraak * er niet in zit, wel dat er gewoon te weinig bewijs is om zeker te weten wat er is gebeurt met Madeleine.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik had even een flashforward trouwens. Als de McCanns vrijgesproken worden, zitten ze vast spoedig bij Oprah op de bank.
Probleem is eigenlijk de media zelf die er een spektakel van maakt... Die media kent weinig nuance en dan zie al snel een enorme 'zwart-wit-indeling' ontstaan...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:29 schreef Viking84 het volgende:
Maar iedereen die de ouders al aan de schandpaal genageld heeft moet zich er goed van bewust zijn dat dit de ouders voor het leven tekent.
Naar mijn gevoel zijn in beide gevallen de ouders schuldig, je laat namelijk je 3 kinderen niet alleen in een hotelkamer als ze nog zo klein zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is onzin, natuurlijk. Alle mogelijke scenario's dienen nagetrokken te worden.
Maar iedereen die de ouders al aan de schandpaal genageld heeft moet zich er goed van bewust zijn dat dit de ouders voor het leven tekent. Zolang niet onomstotelijk bewezen is dat de McCanns schuldig zijn, kan Kate net zo goed een koelbloedige moordenares zijn als een heartbroken moeder die haar kind met geen vinger heeft aangeraakt.
Aan nalatigheid zijn ze zeker schuldig, dat ben ik beslist met je eens. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit hun spijt betuigt over hun nalatigheid. Het zou hen sieren om dat wel te doen, want ik denk dat veel mensen over dit aspect struikelen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Naar mijn gevoel zijn in beide gevallen de ouders schuldig, je laat namelijk je 3 kinderen niet alleen in een hotelkamer als ze nog zo klein zijn.
Ook al zouden ze zelf niet verantwoordelijk zijn voor het daadwerkelijk doden van het meisje, wat ik persoonlijk betwijfel, maar goed dat is een ander verhaal, ze wel verantwoordelijk zijn voor het feit dat er zomaar iemand kon binnenlopen en haar meenemen.
Een moeder die kinderen van die leeftijd stikalleen in een hotelkamer achterlaat is imho geen goede moeder te noemen. (zelfde geldt voor de vader)
Los van het verhaal of ze haar hebben omgebracht/laten verongelukken is er altijd nog het feit dat ze de kinderen alleen hebben gelaten, ik ben het met je eena dat ze als ze niets met de verdwijning zelf te maken hebben ze een hele nare tijd hebben gehad en dat ze zeker genoegdoening moeten krijgen in de media MAAR ze hebben de kids wel alleen gelaten.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:36 schreef Viking84 het volgende:
Ik geloof er in ieder geval nog steeds in dat er nog wel iets boven tafel komt dat bewijst dat de McCanns niet schuldig zijn. Ik hoop het in ieder geval heel erg voor hen. Want als je zelf weet dat je onschuldig bent, maar het niet kunt bewijzen, dan is dat een enorme smet op je leven. Als ze het niet gedaan hebben, dan verdienen ze het beslist dat hun naam gezuiverd wordt.
Maar daar is vast iedereen hier het mee eens.
Omdat :quote:Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Jezus, dat men hier nog topics over maakt. De ouders hebben het kind vermoord, en dat wist ik al vanaf dag 1 dat ze het bekend maken.
Een beetje langs elkaar heen gepost,quote:Op woensdag 12 september 2007 14:38 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Aan nalatigheid zijn ze zeker schuldig, dat ben ik beslist met je eens. Voor zover ik weet hebben ze ook nooit hun spijt betuigt over hun nalatigheid. Het zou hen sieren om dat wel te doen, want ik denk dat veel mensen over dit aspect struikelen.
Maar kunnen ze hier wel voor gestraft worden?
dat denk ik ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:38 schreef RM-rf het volgende:
de enige optie die de naam van de ouders geheel zou kunnen zuiveren zou het arresteren van de échte dader en het vinden van Maddeline zijn, hetoplossen van de gehele ontvoering (of mogelijk moord/doodslag) ...
zelfs al er een aanklacht zou komen en de ouders met behulp van dure advocaten zich vrijpleiten, is de kans groot dat dat niet op basis van een werkelijk geloof in hun onschuld, maar op basis van het niet kunnen bewijzen door de portugese aanklager.
en dat is niet strafbaar ... ik denk niet dat je ervoor pleit om alle moeders die hun kind wel eens eventjes allen laten als die liggen te slapen, 12 uur ononderbroken door de portugese politie hierover wilt laten ondervragen?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:41 schreef kahaarin het volgende:
... is er altijd nog het feit dat ze de kinderen alleen hebben gelaten
kinderen onder de 12 uren alleen laten is volgens mij wel strafbaar toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en dat is niet strafbaar ... ik denk niet dat je ervoor pleit om alle moeders die hun kind wel eens eventjes allen laten als die liggen te slapen, 12 uur ononderbroken door de portugese politie hierover wilt laten ondervragen?
nee, het is niet strafrechterlijk te vervolgen....quote:Op woensdag 12 september 2007 14:47 schreef milagro het volgende:
[..]
kinderen onder de 12 uren alleen laten is volgens mij wel strafbaar toch?
Misschien omdat als je kind ontvoert zou zijn door een kinderverkrachter het beter is om zo'n persoon niet in paniek te brengen (aka, man bang, vermoord kind, happens all the time) DUS ABSOLUUT NIET de publiciteit opzoeken. Trouwens, als een man echt Madeleine McCann had gekidnapped, waarom dan niet meteen die tweeling erbij? Die zouden immers zelfs makkelijker zijn om mee te nemen. Wat we nu hebben is gewoon hetzelfde als bij OJ Simpson, de Ramseys, en Susan Smith...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat :![]()
Ze hebben hun kinderen alleen gelaten en zijn een heel stuk verderop gaan zitten eten en drinken ?
De moeder huilt niet hard genoeg en riep de verkeerde dingen toen 't kind weg bleek te zijn ?
De vader is de vader niet ?
![]()
Dat is wel strafbaar, een kind mag je niet alleen laten, vooral niet als ze zo klein zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en dat is niet strafbaar ... ik denk niet dat je ervoor pleit om alle moeders die hun kind wel eens eventjes allen laten als die liggen te slapen, 12 uur ononderbroken door de portugese politie hierover wilt laten ondervragen?
ja, ik dacht het nav een kleuter die alleen gelaten was, urenlang en zelf 112 belde, zijn van het uitgaansleven genietende moeder had hem een mobieltje omgehangen met instructies in geval van nood , blijkbaar was dat "bel mama niet, bel ten alle tijden eerst 112"quote:Op woensdag 12 september 2007 14:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, het is niet strafrechterlijk te vervolging....
Verwaarlozing zou wel strafrechterlijk te vervolgen zijn, maar betreft enkel het kind onthouden van noodzakelijke verzorging en voeding..
een kind een paar uurtjes alleen laten is geen strafdaad.. mischien moreel niet goedgekeurd maar strafrecht heeft er verder niks me te maken wat ouders doen, zolang het geen direkte schade veroorzaakt
En daar heb je een kernwoord, Maddy is verdwenen dus is er wel schade.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:51 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, het is niet strafrechterlijk te vervolgen....
Verwaarlozing zou wel strafrechterlijk te vervolgen zijn, maar betreft enkel het kind onthouden van noodzakelijke verzorging en voeding.
een kind een paar uurtjes alleen laten is geen strafdaad.. mischien moreel niet goedgekeurd maar strafrecht heeft er verder niks me te maken wat ouders doen, zolang het geen direkte schade veroorzaakt
Het is in ieder geval een troost te bedenken dat jij in ieder geval het hoofd koel houdt als jouw (toekomstige) kinderen ooit eens ontvoerd wordenquote:Op woensdag 12 september 2007 14:58 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
-knip-
drie kinderen onder je arm meesleuren uit een kamer is nogal moeilijk, denk je nietquote:Op woensdag 12 september 2007 14:58 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Misschien omdat als je kind ontvoert zou zijn door een kinderverkrachter het beter is om zo'n persoon niet in paniek te brengen (aka, man bang, vermoord kind, happens all the time) DUS ABSOLUUT NIET de publiciteit opzoeken. Trouwens, als een man echt Madeleine McCann had gekidnapped, waarom dan niet meteen die tweeling erbij? Die zouden immers zelfs makkelijker zijn om mee te nemen. Wat we nu hebben is gewoon hetzelfde als bij OJ Simpson, de Ramseys, en Susan Smith...
Ach ja, men zal er zelf wel achter komen dat ze weer eens voor de gek zijn gehouden door een stelletje leugenaars. Ik heb mijn vertrouwen in de mensheid al enkele jaren opgegeven en tot nu toe heb ik wat betreft moordzaken altijd gelijk gekregen. Lees anders ook maar een keer de FBI files door voor nog honderden van dit soort voorbeelden.
Beetje raar om het al dan niet bestraffen van nalatigheid af te laten hangen van de gevolgen van deze nalatigheid. Als ouders heb je het ook niet in de hand dat je kind ontvoerd wordt.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En daar heb je een kernwoord, Maddy is verdwenen dus is er wel schade.
Alleen laten is niet erg netjes maar niet strafbaar maar in dit geval heeft het gevolgen gehad. (mocht ze er toch niet zelf voor verantwoordelijk zijn.)
dan mag je me eens zeggen waar dit staat in het strafwetboek, of in een andere bijzondere wet, dat dit strafbaar is.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:59 schreef kahaarin het volgende:
Dat is wel strafbaar, een kind mag je niet alleen laten, vooral niet als ze zo klein zijn.
Er is imho een groot verschil tussen een ouder die zijn/haar kind een minuutje alleen laat om even te kijken of er post is of om iets naar de buren te brengen oid of om lekker uitgebreid te gaan zitten eten met vrienden terwijl je kinderen in een niet afgesloten hotelkamer liggen te slapen.
De ouders zijn verantwoordelijk voor het welzijn van de kinderen, er kan er ook 1 uit bed vallen of in paniek raken door een nachtmerrie en dan moet je er gewoon zijn als ouder.
Je bent toch hopelijk wel met me eens dat moeders waar de kinderen van verdwijnen wèl 12 uur lang door de politie ondervraagd mogen worden als er zoveel bewijzenzijn gevonden die in haar nadeel pleiten?
Een ongeluk is wat het is, je kunt nog zo goed opletten en altijd bij je kind zijn, even met je ogen knipperen en het kan gebeurd zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Beetje raar om het al dan niet bestraffen van nalatigheid af te laten hangen van de gevolgen van deze nalatigheid. Als ouders heb je het ook niet in de hand dat je kind ontvoerd wordt.
Er verdrinken bijv ook genoeg kinderen, omdat ouders eventjes niet opgelet hebben. Die ouders worden ook niet gestraft.
sorry hoor, maar je zoekt werkelijk verbanden waar die er niet zijn... wat er met dat meisje gebeurt is _niet_ en ik herhaal _niet_ veroorzaakt doordat ze alleen gelaten werd toen ze lag te slapen....quote:Op woensdag 12 september 2007 15:01 schreef kahaarin het volgende:
En daar heb je een kernwoord, Maddy is verdwenen dus is er wel schade.
nogmaals... als die nalatigheid zélf direkte gevolgen heeft en dit welbewust is gedaan...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef kahaarin het volgende:
Je kind alleen laten is op zich niet strafbaar, het wordt pas strafbaar en nalatigheid als het gevolgen heeft, in dit geval lijkt me dat hoe dan ook duidelijk.
Waarom dan van de drie kinderen, dan net de oudste meenemenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:01 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
drie kinderen onder je arm meesleuren uit een kamer is nogal moeilijk, denk je niet![]()
en bij verdwijningen wordt er door de politie net in geïnvesteerd om de zaak kenbaar te maken, foto's verspreinden enzovoort, gebeurt altijd, en vaak met succes. Maar goed, de Mc Canns waren wel héél mediageil, daar zullen ze nu wel mee stoppen![]()
anyway, ik geloof nog steeds in hun onschuld, ze zullen met sterkere bewijzen moeten komen.
dat zou dan het verschil kunnen zijn tussen obvious risico nemen, en niet te voorkomen pech of zo.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Beetje raar om het al dan niet bestraffen van nalatigheid af te laten hangen van de gevolgen van deze nalatigheid. Als ouders heb je het ook niet in de hand dat je kind ontvoerd wordt.
Er verdrinken bijv ook genoeg kinderen, omdat ouders eventjes niet opgelet hebben. Die ouders worden ook niet gestraft.
Nalatigheid staat wel degelijk in het strafrecht, zij heeft nagelaten er voor te zorgen dat haar kinderen niets kon overkomen.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
dan mag je me eens zeggen waar dit staat in het strafwetboek, of in een andere bijzondere wet, dat dit strafbaar is.
ikzelf zou mijn kinderen niet alleen achterlaten in een hotelkamer, dat is een feit, maar of het strafbaar is... ik denk het niet.
Wel als ze wakker is geworden en naar buiten is gelopen op zoek naar haar ouders.....quote:Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
sorry hoor, maar je zoekt werkelijk verbanden waar die er niet zijn... wat er met dat meisje gebeurt is _niet_ en ik herhaal _niet_ veroorzaakt doordat ze alleen gelaten werd toen ze lag te slapen....
oh my god, en waarom hebben ze dan net hun oudste vermoord ? heb je daar een antwoord voor?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:12 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Waarom dan van de drie kinderen, dan net de oudste meenemen
Ik geloof niet in hun onschuld, als ik mezelf voor de gek wil laten houden, dan ga ik wel naar een Hans Klok voorstelling in Las Vegas. Jij hebt volgens mij nog dat kleine restje hoop dat denkt dat mensen nog in staat zijn tot "het goede"... Ach, toen met OJ Simpson waren er ook zat mensen die het niet konden geloven dat die olijke man van de Naked Gun films een paar mensen had vermoord.
Nee...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wel als ze wakker is geworden en naar buiten is gelopen op zoek naar haar ouders.....
dan wel, jaquote:Op woensdag 12 september 2007 15:18 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wel als ze wakker is geworden en naar buiten is gelopen op zoek naar haar ouders.....
Dat zei ik net ook al.... Mijn dochter is ook wel eens alleen thuis...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef CANARIS het volgende:
Dat geouwehoer over dat alleen laten is zo wereldvreemd.
Geen ouders hier? Ik ben er wel één en begrijp ze heel goed dat ze die kinderen gewoon even alleen hebben laten slapen om een hajpe te eten. Daar is niets mis mee.
nou, het was nogal een afstand, hoor, niet 2 stappen weg, maar trappen op, hoeken om en geen zicht op de deur vh appartement vanaf het restaurant, en de hotelkamerdeur niet op slot (okay brand etc) , en het raam niet op slot en geen babyfoon en een vreemde omgeving en een kind wat autistisch is, en nog 2 nog jongere kinderen erbij, ik vind dat net effe wat verder gaan dan bij de buren een bakkie doen met de babyfoon op zak.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef CANARIS het volgende:
Geen ouders hier? Ik ben er wel één en begrijp ze heel goed dat ze die kinderen gewoon even alleen hebben laten slapen om een hajpe te eten. Daar is niets mis mee.
ik ben mama van een dochter van 19 maanden en van een dochter van een half jaar oud. Ik laat die NIET alleen op een hotelkamer achter. Ook mijn dochter 19 maanden nog niet (was de tweeling niet van die leeftijd). Nee nee nee ! Ik zou niet op mijn gemak zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef CANARIS het volgende:
nou, als je ziet waar het appartment zich bevond en waar het restaurant, dan was het weliswaar tegenover elkaar, maar het appartement bevond zich niet op de begane grond, en de deur/raam niet zichtbaar vanaf de tafel waar ze zaten, zo stond ook vermeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat het nog geen minuutje lopen was.
Ik zou wel een babyfoon mee hebben genomen. Maar goed.
Ja hallo ... dat zijn 2 baby`s.. die laat ik ook niet alleen , maar een 4 jarig kind en 2 2 jarige ?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:33 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
ik ben mama van een dochter van 19 maanden en van een dochter van een half jaar oud. Ik laat die NIET alleen op een hotelkamer achter. Ook mijn dochter 19 maanden nog niet (was de tweeling niet van die leeftijd). Nee nee nee ! Ik zou niet op mijn gemak zijn.
ik zou wel eens bij de buren gaan, of vlug iets gaan kopen bij de winkel vlak naast ons, maar verder ga ik niet. Ik denk dat ze toch al 6/7 jaar zouden moeten zijn voor ik ze alleen achterlaat in een hotelkamer, en dan nog...
MAAR ik heb geen probleem met ouders die dit wel doen, ik ben nogal een angstig type op dat gebied. rationeel gezien kan er weinig foutlopen als je om de 20 minuutjes gaat checken.
is die tweeling al twee jaar ?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:40 schreef CANARIS het volgende:
Ja hallo ... dat zijn 2 baby`s.. die laat ik ook niet alleen , maar een 4 jarig kind en 2 2 jarige ?
Ik ben er niet bij geweest , en geef toe dat ik ook een verschil zie tussen Dineren en effe een borrel halen, maar ik wil niet op deze basis een oordeel vellen. Er zijn gewoon ouders die hiermee geen probleem hebben . Ik probeer dat te respecteren en wil er absoluut geen delict van maken. Dat doen de hysterich media al te voetenuit.
blijkt niet, lijkt, voyeurquote:Op woensdag 12 september 2007 15:39 schreef voyeur het volgende:
De toekomstige diefstal van de tas van mama McCann zal minder erg zijn. Alleen het pluche beest blijkt verdwenen, want:
"Public prosecutors today moved to formally seize diaries and correspondence belonging to the parents of Madeleine McCann, according to a Portuguese newspaper, as authorities continued to assess whether there is sufficient evidence to charge the couple.
The documents are already in the hands of the authorities, according to Jornal de Noticias, but the judge must ensure that the investigation "respects the rights, freedoms and guarantees" of Kate and Gerry McCann, who were officially made suspects in their daughter's disappearance last week."
ehm, het ging over de 'strafrechterlijke schuld' aan een verdwijning ... en ja die verdwijning is domweg vastgetseld die kun je niet ontkennen...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:22 schreef milagro het volgende:
het is nogal stellig net zo goed om te beweren dat wat er met het meisje gebeurd is, niet komt door wat de ouders nagelaten hebben, als je niet weet wat er met het meisje gebeurd is.
ja en bovendien je gaat elkaar niet afvallen, je bent elkaars alibi immers.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:47 schreef voyeur het volgende:
Als we toch amateur psycholoogje spelen: wat mij treft is de volgende zin op Gerry M.'s log:
"Kate and I are totally 100 per cent confident in each other's innocence and our family and friends have rallied round unflinchingly to support us."
Het is absurd om publiekelijk te verklaren dat je elkaar vertrouwt. Dat heeft namelijk geen enkele betekenis en gelooft iedereen op voorhand wel. Alleen als je zelf toch wel eens twijfels hebt en het aan je knaagt. Dán ga je dat soort zinnen bakken.
Is het mogelijk dat hij er werkelijk niets van geweten zou hebben?
Misschien is de moeder wel heel schoon. Zo had ze op de vakantie toch ook elke dag een schoon shirt aan met bijpassende oorbellen. In die lijn kan ik wel begrijpen dat ze de knuffel wast.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en bovendien je gaat elkaar niet afvallen, je bent elkaars alibi immers.
ik denk dat het in den beginne wel mogelijk is niet geweten te hebben wat de ander van plan was, of per ongeluk overkomen is, maar dat is volgens mij binnen 1 dag al klaar, anders wel binnen een week
maar de consequenties zijn dan net zo dramatisch zou je je partner dan afvallen, je bent je man/vrouw kwijt, je kinderen hun papa/moeder, reputatie naar de kloten, etc etc.
de knuffel is er overigens nog, hoor, en men is kwaad dat de politie die nu pas wil, en ueberhaupt wil, het is het enige tastbare van Maddie nog.... ik denk dan weer slecht en zeg "had hem dan niet gewassen"
maar okay. iedereen is anders en zo
ik zou hem inderdaad waarschijnlijk ook wel eens in het wasmachien hebben gestopt hoor, om nu de ganse dag met zo'n waarschijnlijk zurige verlepte stinkende knuffel rond te lopen...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
ik denk dan weer slecht en zeg "had hem dan niet gewassen"
maar okay. iedereen is anders en zo
ja onder normale omstandigheden maar als je kind weg is, dan ga je iets wat naar haar ruikt, toch niet wassen, dan is 'schoon en fris' toch geen prioriteit?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien is de moeder wel heel schoon. Zo had ze op de vakantie toch ook elke dag een schoon shirt aan met bijpassende oorbellen. In die lijn kan ik wel begrijpen dat ze de knuffel wast.
Ik denk zelf dat ik het ook zou doen. (Zeker lievelingsknuffels, want die zijn echt heel vies)
Het doet mij een beetje denken aan de voorzitter van een voetbalclub die publiekelijk zijn vertrouwen in de trainer uitspreekt en hem twee dagen erna de laan uitstuurt ...quote:Op woensdag 12 september 2007 15:49 schreef Ticootje het volgende:
Misschien is hij toch niet zo zeker van zn zaak. Stel je nou voor dat alleen de moeder het heeft gedaan, en dat de vader nergens vanaf weet. Maar dat zn vertrouwen toch wat barstjes begint te vertonen. Ik vind het raar om te zeggen dat je elkaar nog steeds vertrouwd, dat wijst bij mij juist op het tegendeel.
Ja maar ieder zn ding he? Voor mij is schoon en fris wel een prio. Ik zou ook niet in een vies shirt van mijn man gaan slapen.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:58 schreef milagro het volgende:
[..]
ja onder normale omstandigheden maar als je kind weg is, dan ga je iets wat naar haar ruikt, toch niet wassen, dan is 'schoon en fris' toch geen prioriteit?
maar goed, ik slaap ook in shirts van vriendjes die op reis zijn en zo
ja nu ja als ik vrees mijn kind nooit meer terug te zien dan zal schoon en fris me aan mijn reet roesten,net als mijn uiterlijk, mijn imago, en weet ik wat.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar ieder zn ding he? Voor mij is schoon en fris wel een prio. Ik zou ook niet in een vies shirt van mijn man gaan slapen.
dat is dan iets wat ik ook niet snap, waarom hebben die mensen geen babyfoons, hoef je ook niet om de haverklap te kijkenquote:Op woensdag 12 september 2007 15:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik dacht dat het nog geen minuutje lopen was.
Ik zou wel een babyfoon mee hebben genomen. Maar goed.
Dat weten we natuurlijk niet zeker....quote:Op woensdag 12 september 2007 16:12 schreef Nielsch het volgende:
Zulke kleine kinderen laat je trouwens toch godverdomme niet alleen. Die ouders zijn expres naar het restaurant gegaan toen het ongeluk al gebeurd was, enkel en alleen om een 'alibi' te hebben en om de schuld te kunnen schuiven in de schoenen van een verzonnen 'ontvoerder'.
Nee, natuurlijk niet, we weten amper wat hier. Net als 90% van alle uitspraken hier is dit een vermoeden, een gedachte, een speculatie. Je gaat nu toch hopelijk niet na elke gedachte dit berichtje plaatsen?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:12 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat weten we natuurlijk niet zeker....
jajaja, of Richard Gere die heel groot in The Times adverteert dat zijn huwelijk helemaal toppie is, om 2 maanden later te scheidenquote:Op woensdag 12 september 2007 16:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het doet mij een beetje denken aan de voorzitter van een voetbalclub die publiekelijk zijn vertrouwen in de trainer uitspreekt en hem twee dagen erna de laan uitstuurt ...
het zijn niet alleen de macanns die dat zeggen, een andere moeder heeft tijdens zo'n check zelfs iemand zien lopen met een kindje dat achteraf bekeken Maddie had kunnen zijn ..quote:Op woensdag 12 september 2007 15:24 schreef hatsieflatsie het volgende:
ik ben ook absoluut vóór de uitdrukking: je bent verantwoordelijk voor je eigen doen en laten. En in dit geval het nalaten van de kinderen veilig te stellen, om het zo maar te noemen.
Aan de andere kant, het was voor hun een vakantie, een kindvriendelijke badplaats, zowel accomodatie als stadje denk ik zo. Er was ook sprake van een kindercrèche bij het complex (als ik het goed heb?). Ze waren met vrienden, er waren meerdere kinderen in het gezelschap. Ik kan me voorstellen dat je niet als ouders om 19:00 op je kamer blijft voor de rest van de avond. Zeker niet als er dichtbij een leuk tentje is.
Er is alleen onduidelijkheid over het checken op de kids. De McCanns beweren zelf dat er iemand om het kwartier ging kijken/luisteren. Het personeel spreekt dat tegen. Kijk dat vind ik dus niet kunnen, ik kan me inleven in de omstandigheden, en de vakantie sfeer etc. Maar ik denk wel dat je een waterdicht schema moet opstellen om te checken of ze goed slapen, niet naar dromen, niet naar buiten zijn gelopen op zoek naar mama. (Tenzij je ze natuurlijk een slaapmiddel geeft: dan heb je zo'n schema niet nodig... maar goed)
ik kan er zo in meegaan, al houd ik nog de slag om de arm van een ongeluk, maar het is wmb heel aannemelijk, er zijn ouders idd die specifiek 1 kind niet liefhebben en de andere(n) wel.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:14 schreef CANARIS het volgende:
ik ga het niet vertalen. Viel Spass. En dit is niet eens het interview wat ik heb gelezen. Het schijnt dat meerderen dus zo denken
Hol mal den Wagen , Harry blabla
Soms is het kindje niet wat ouders hadden gehoopt.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:16 schreef petitlapin2 het volgende:
ik blijf er gewoon bij, hoe kan je als ouder je kind zo dumpen... als ze het gedaan hebben zullen ze haar wel goed verstopt hebben, er zal nooit een begrafenis zijn, geen graf, niets.
Hoe kan je dat doen, in godsnaam, met je eigen kind. Als je jaren via IVF probeert zwanger te raken.
dat één van die ouders daartoe nog in staat is, ok, er bestaan rare mensen, maar toevallig twee volwassen mensen die samen zoiets op deze manier kunnen afhandelen ? Ik vind het zeer onwaarschijnlijk.
quote:Op woensdag 12 september 2007 16:25 schreef petitlapin2 het volgende:
ik ken jammer genoeg geen letter duits![]()
komaan zegquote:Op woensdag 12 september 2007 16:24 schreef Ticootje het volgende:
Soms is het kindje niet wat ouders hadden gehoopt.
waarom adopteerde Joan Crawford kinderen om ze enkel geestelijk en fysiek te mishandelen?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, waarom hebben ze dan nog kinderen gekregen als het eerste zo'n ontgoocheling was dat je het zelfs wil vermoorden
Sommige mensen zijn ziek..quote:Op woensdag 12 september 2007 16:29 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom adopteerde Joan Crawford kinderen om ze enkel geestelijk en fysiek te mishandelen?
akkoord, maar kan jij je echt voorstellen dat de beide ouders toevallig allebei "ziek" zijn. De kans dat je als ouders ALLEBEI van een kind af wil lijkt me al zeer onwaarschijnlijk ... dat je er ook allebei zo ver wil in gaan om het dan maar te vermoorden... dat je dan ook nog eens allebei zin hebt in een hele mediashow...quote:
precies.quote:
dat zou veel waarschijnlijker zijn, maar die ouder heeft er dan echt wel verstand van ! om achter de rug van je partner een kind te laten verdwijnen ... maar goed, misschien is het makkelijker dan we denken.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:36 schreef Ticootje het volgende:
Maar misschien is het maar 1 van de ouders, en heeft de ander echt geen idee..
Precies.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:36 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
akkoord, maar kan jij je echt voorstellen dat de beide ouders toevallig allebei "ziek" zijn. De kans dat je als ouders ALLEBEI van een kind af wil lijkt me al zeer onwaarschijnlijk ... dat je er ook allebei zo ver wil in gaan om het dan maar te vermoorden... dat je dan ook nog eens allebei zin hebt in een hele mediashow...
en als het een ongeluk was, dan bel je toch gewoon 911, dokter of niet.
Mijn ouders zijn beide dokters, ik hoop toch dat ze mijn leven belangrijker vinden dan hun carrière, ik ben daar eigenlijk wel zeker van. Ik moet er niet aan denken dat ze me liever hadden gedumpt dan toe te geven dat ze er een ongeluk was gebeurd.
maar goed, uiteindelijk moet je van niets verschieten op deze aardbol ... maar goed, ik wil meer bewijzen.
Kort door de bocht kreisen is ook een vak.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies.
Ouders zijn onschuldig, dat denk ik ook.
Alleen denkt het gemiddelde fokkertje dat ze aan de blik in de ogen van moeder kunnen zien dat ze het gedaan heeft, hoe triest is dat?
nou, als je deze foto goed bekijkt zou je eerder zeggen dat zij denkt dat hij het gedaan zou kunnen hebbenquote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies.
Alleen denkt het gemiddelde fokkertje dat ze aan de blik in de ogen van moeder kunnen zien dat ze het gedaan heeft, hoe triest is dat?
Och, het is best een redelijke samenvattingquote:Op woensdag 12 september 2007 16:44 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Kort door de bocht kreisen is ook een vak.
Psychologie van de koude grondquote:Op woensdag 12 september 2007 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, als je deze foto goed bekijkt zou je eerder zeggen dat zij denkt dat hij het gedaan zou kunnen hebben
[afbeelding]
Welnee, geen enkele fokker gaat alleen af op de blik in de ogen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
precies .. net zoals van die duitser een paar posts terug .. de medici die hij kent en de ouders die hij kent .. alles ziet hij als bewijs van zijn stelling .. zo vraag ik mij bvb af of ik naar huis zou willen gaan als een van mijn kinderen verdwenen zou zijn ergens in een vreemd land .. kom je terug in een leeg huis, het bedje van je kind is leeg, man ik zou helemaal gek worden van het idee alleen al, dan blijf ik echt liever waar ik ben in de hoop dat ze gewoon binnen komt wandelen of zoquote:Op woensdag 12 september 2007 16:56 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Psychologie van de koude grond![]()
nee, dat denkt het gemiddelde fokkertje helemaal niet enkel nav die foto, dat is al meer dan eens aangegeven, maar troll lekker met moussie mee, hoor..quote:Op woensdag 12 september 2007 16:41 schreef JanJanJan het volgende:
[..]
Precies.
ha foto-analysequote:Op woensdag 12 september 2007 16:54 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, als je deze foto goed bekijkt zou je eerder zeggen dat zij denkt dat hij het gedaan zou kunnen hebben
[afbeelding]
Milagro verwees al eerder naar zaken waar een kind door de ouders vermoord werd en er medeweten en zelfs medewerking was; bv bij Rowena Rikkers en Savanna de J. uit Alphen a/d Rijnquote:Op woensdag 12 september 2007 16:36 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
akkoord, maar kan jij je echt voorstellen dat de beide ouders toevallig allebei "ziek" zijn. De kans dat je als ouders ALLEBEI van een kind af wil lijkt me al zeer onwaarschijnlijk ...
Misschien is die moeder wel *gewoon* heel erg neurotisch, alles moet kloppen en perfect gaan zoals zij het in haar hoofd heeft, dat dat in de praktijk weleens kan tegenvallen met 3 kleutertjes in een hotelkamer, tjah, vraag dat maar aan de boven- (of onderbuurvrouw) die haar 's avonds bij het naar bed brengen van de kinderen vaak hysterisch hoorde krijsen.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien is de moeder wel heel schoon. Zo had ze op de vakantie toch ook elke dag een schoon shirt aan met bijpassende oorbellen. In die lijn kan ik wel begrijpen dat ze de knuffel wast.
Ik denk zelf dat ik het ook zou doen. (Zeker lievelingsknuffels, want die zijn echt heel vies)
Waarom denkt iedereen toch dat ze een lichaampje in een hotelkamer verborgen hebben gehouden om later te verstoppen. Ze hebben die dag tijd genoeg gehad om *iets ergens* te dumpen, ze waren pas om 9 uur in het restaurant.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar later zijn er kadaverhonden ingezet. Als het lichaampje echter minder dan 12 uur in de kamer is geweest, valt er voor die honden niks te ruiken.
alsof jouw bijdragen zo interessant zijnquote:Op woensdag 12 september 2007 17:26 schreef RM-rf het volgende:
kun je ophouden met die heen-en-weer argumenteren over de 'emotionaliteit' van de ouders ...?
dat bewijst helemaal niks, en is pseudo-psychologie van het laagste soort ...
adhv van de reacties of gezichtsuitdrukking van de ouders kun je heus geen oordeel over hun schuld of onschuld vellen
Ik heb ook een sterke intuïtie en mijn intuïtie zegt dat ze onschuldig zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef fillefatale het volgende:
Ik heb een sterke intuitie, en geloof zeker dat zij er meer mee te maken hebben dan het ouderschap..[/sup]
mn gezicht staat op huilen van je opmerkingquote:Op woensdag 12 september 2007 17:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
alsof jouw bijdragen zo interessant zijn.
dat je je nu gekwetst voeltquote:Op woensdag 12 september 2007 17:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
mn gezicht staat op huilen van je opmerking... wat concludeer je daaruit, mevrouw de pseudo-psycholoog?
goh, meneer kent woorden die niet eens in de Van Dale staan! Nu voel je je zeker wel een hele piefquote:Op woensdag 12 september 2007 17:32 schreef RM-rf het volgende:
fout... zoals je al de hele tijd onzin delibreert, mevrouw
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef fillefatale het volgende:
Ik heb een sterke intuitie, en geloof zeker dat zij er meer mee te maken hebben dan het ouderschap.
En ik zeg dan ook heel graag dat het allemaal pseudo-psychologie en bakerswijven-gepraat is..., net graag als jij kennelijk nietszeggende 'kijk-eens-hoe-mevrouw-kijkt'-post doet makenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:33 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt wel 100 keer zeggen dat kijken naar gezichtsuitdrukkingen 'psychologie van de koude grond is' (meneer de wetenschapper), maar we blijven het toch doen. Verder weten wij óók wel dat ons gevoel in deze zaak niets zegt, maar toch speculeren we graag, nou goed?
Weddenschap afsluitenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:29 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb ook een sterke intuïtie en mijn intuïtie zegt dat ze onschuldig zijn.
Wat nu?.
Dat was de grap ookquote:Op woensdag 12 september 2007 17:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ha foto-analyse.
Ja, ze kijkt best wel argwanend naar hem.
@ Falco: die nurse was al eens gepost.
Vond ik ook al iddquote:Op woensdag 12 september 2007 17:36 schreef milagro het volgende:
wat vinden jullie nu van dat blog van de vader?
lezen jullie daar wel eens, zijn dagboek dus, dat idd heel gedetailleerd is, maar vooral veel over ditjes en datjes .
en die lay out, de shop, de bandjes, ja, okay geld inzamelen, maar het lijkt wel een fansite.
of mag ik dit ook niet vinden of aandacht aan schenken
ik reageerde daar niet op, omdat ik dan in herhaling zou vallenquote:Op woensdag 12 september 2007 17:40 schreef fillefatale het volgende:
[..]
Weddenschap afsluiten![]()
![]()
Waarom reageer je trouwens niet op rest van mijn voorgaande bericht?!
Ik vind dat er aan dat aspect te weinig aandacht besteed wordt, terwijl het wel degelijk uitmaakt.
Verder is het niet onbekend, dat ouders vaak achter de verdwijning van hun kinderen zitten.
Het verhaal van Natascha Kampusch is ook al zo 'merkwaardig'.
Vooral om de manier waarop ze met z'n allen het leven heropgepakt hebben![]()
![]()
nu, als die moeder bijvoorbeeld de laatste maanden/ jaren steeds over dat rotkind schrijtt, of die lastige maddie, kan dat toch wel een aanwijzing zijn, nee?quote:Op woensdag 12 september 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het een beetje naïef dat de Portugese politie denkt dat er aanwijzingen in Kate's dagboek staan.
Zou wel erg onzorgvuldig zijn van haar en daar zie ik haar niet voor aan.
Ik verwacht dan ook niet dat er iets belastends in staat. Als ze het dus wel gedaan heeft, heeft ze haar dagboek vol zitten kalken met klinkklare onzin. Waarom zou ze dat doen? Wat schiet je daar nu helemaal mee op? Ze zal vast niet zover vooruitgedacht hebben dat ze dacht dat de politie haar nog eens zou verdenken en dat haar dagboek dus nog van pas zou komen.
Noem jij dat wereldvreemd ? Je kind alleen laten in een situatie waar het kind zó naar buiten kan en elke vreemde ook naar binnen ? Denken dat dat veilg kan dat vind ik wereldvreemd !quote:Op woensdag 12 september 2007 15:26 schreef CANARIS het volgende:
dat was ook het enige waar ik me niet in kan vinden, ik zou niet de plek willen verlaten waar mijn kind laatst gezien was, om het idee alleen al dat zij mij daar ook zou gaan zoeken , dat ze de plek terugvindt, en ik daar dan niet ben...quote:Op woensdag 12 september 2007 17:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Vond ik ook al idd.
Waar staat die blog van de vader precies? (aangezien er meerdere sites zijn). Ik heb een paar dagen geleden wel wat gelezen, maar kan die blog nu niet meer terug vinden.
Op de site van Sky News staan foto's van de McCanns die naar het park gaan. Valt me nog mee dat er geen foto's van hen ín het park zijn.
Overigens: in dat Duitse interview zei die psycholoog ook dat het vreemd is dat de McCanns zo lang in Portugal bleven. Je zou verwachten dat ze naar huis zouden willen, naar hun eigen vertrouwde omgeving, naar hun familie.
Volgens mij heb ik hier nog niemand daarover gehoord. Wat vinden jullie? Is het logischer dat ze bleven of zou het logischer zijn geweest dat ze naar huis waren gegaan? Ik denk zelf dat ik naar huis zou zijn gegaan, maar aan de andere kant: in het belang van het onderzoek is het wel handiger om te blijven natuurlijk, zeker in de eerst dagen / weken, want je hoopt dat Maddie gevonden wordt en als je zelf nog in Portugal bent, kun je haar sneller weer in je armen sluiten. Die psycholoog doet het voorkomen alsof het abnormaal is dat ze in Portugal bleven. Slaat nergens op.
Nee hoor, Tanja Nijmeijer schijnbaar ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:07 schreef Harajuku. het volgende:
Ik dacht dat alleen 12 jarige meisjes een dagboek bij houden.
Nu ja, die zit in d'r remi bij de FARC, da's wat anders.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, Tanja Nijmeijer schijnbaar ook.
Voor zover ik begrepen heb gaat het om een dagboek dat ze in Portugal is gaan bijhouden.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:05 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
nu, als die moeder bijvoorbeeld de laatste maanden/ jaren steeds over dat rotkind schrijtt, of die lastige maddie, kan dat toch wel een aanwijzing zijn, nee?
Nee hoor, hier doet ie het.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:25 schreef Sudderpot het volgende:
Hun site is uit de lucht.
het kan een motief zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:05 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
nu, als die moeder bijvoorbeeld de laatste maanden/ jaren steeds over dat rotkind schrijtt, of die lastige maddie, kan dat toch wel een aanwijzing zijn, nee?
Kijk, en als ze niet zover vooruit heeft gedacht (zoals jij aangeeft), dan kan er wel eens een aanwijzing in dat boek staan.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:51 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het een beetje naïef dat de Portugese politie denkt dat er aanwijzingen in Kate's dagboek staan.
Zou wel erg onzorgvuldig zijn van haar en daar zie ik haar niet voor aan.
Ik verwacht dan ook niet dat er iets belastends in staat. Als ze het dus wel gedaan heeft, heeft ze haar dagboek vol zitten kalken met klinkklare onzin. Waarom zou ze dat doen? Wat schiet je daar nu helemaal mee op? Ze zal vast niet zover vooruitgedacht hebben dat ze dacht dat de politie haar nog eens zou verdenken en dat haar dagboek dus nog van pas zou komen.
Ik heb slecht nieuws voor je : ik ken iemand die persé een kind wilde hebben om de aandacht die ze tijdens de zwangerschap kreeg. Na de geboorte was ze stik jaloers op alle aandacht die de baby kreeg en het kind werd bijna de hele dag opgesloten in een kamer met een verduisteringsgordijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
komaan zeg, waarom hebben ze dan nog kinderen gekregen als het eerste zo'n ontgoocheling was dat je het zelfs wil vermoorden
Jaha maar die klinkt alsof ze niet zoveel ouder isquote:Op woensdag 12 september 2007 18:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, Tanja Nijmeijer schijnbaar ook.
Ik heb geen idee wat ik me bij zo'n aanwijzing zou moeten voorstellen.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Kijk, en als ze niet zover vooruit heeft gedacht (zoals jij aangeeft), dan kan er wel eens een aanwijzing in dat boek staan.
Nouja, niet zozeer een aanwijzing die direct zal leiden tot een veroordeling of de vondst van Maggie, maar wellicht een kleine gebeurtenis die ze beschrijft maar die niet klopt met wat ze eerder aan de politie hebben verteld. Waar ze op dat moment van de dag waren enzo. Ik denk dat het dagboek vrij gedetailleerd is. Als je zo'n groot web van leugens om jezelf heen spint moet je dat ergens goed bijhouden, anders verspreek je jezelf later.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik me bij zo'n aanwijzing zou moeten voorstellen.
Maar misschien dat ze ergens de fout in gaat.
Zo heel vreemd is dat niet, gezien een vrouw beweerde Madeleine in Marokko te hebben gezien:quote:Op woensdag 12 september 2007 18:35 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik kwam een poster van die Maddie ergens in Marokko tegen in the middle of nowhere, het gaat echt nergens meer over hoeveel publiciteit die zaak inneemt.
Voor nu hou ik het erop dat het een uit de hand gelopen foutje betreft. Kind per ongeluk vermoord door ouders.
We zullen het over 5-10 jaar wel zien in de nieuwe Hollywood kaskraker.
bron: wikipedia.comquote:Morocco
Marie Olli, a Norwegian woman living in the Spanish town of Fuengirola, contacted the police on 10 May 2007, claiming she had seen a girl matching Madeleine's description in a petrol station in Marrakech, Morocco. The girl, who was said to have appeared sad, was allegedly accompanied by a man in his late 30s.[95] Though Interpol subsequently discounted this sighting, a small number of officers from Leicestershire police remained in Morocco for some days afterwards.[96]
Oh, dat is wel een goede reden om een dagboek bij te houden, ja. Niet eens aangedacht.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nouja, niet zozeer een aanwijzing die direct zal leiden tot een veroordeling of de vondst van Maggie, maar wellicht een kleine gebeurtenis die ze beschrijft maar die niet klopt met wat ze eerder aan de politie hebben verteld. Waar ze op dat moment van de dag waren enzo. Ik denk dat het dagboek vrij gedetailleerd is. Als je zo'n groot web van leugens om jezelf heen spint moet je dat ergens goed bijhouden, anders verspreek je jezelf later.
Ach, over de hele wereld roepen mensen na deze hele mediagekte dat ze haar gezien hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:49 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zo heel vreemd is dat niet, gezien een vrouw beweerde Madeleine in Marokko te hebben gezien:
[..]
bron: wikipedia.com
http://www.timesonline.co(...)e/article2439634.ecequote:Madeleine's parents consider new fund for legal battle
The parents of Madeleine McCann may set up a separate fighting fund to pay mounting legal costs as they seek to defend themselves against accusations they were involved in her death.
Kate and Gerry McCann have appointed top lawyers in Portugal and Britain after being named as formal suspects in their daughter’s disappearance.
They have said that they will not use the fund set up to find Madeleine, which now has more than £1 million in it, but a family source told Times Online today that setting up a new fund “was one of the options they may well look at”.
Het schijnt overigens dat ze echt in de aanval gaan, naast dat ze een eigen forensich onderzoek willen wat betreft die huurauto, zeggen ze nu ook (de advocaten dan), vindt Madeleine en bewijs dat we haar vermoord hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 17:44 schreef Viking84 het volgende:
http://nu.nl/news/1232821(...)van_Kate_McCann.html
ze zijn lekker up to date zeg.
Maar ja, anders dan die Britse sites posten zij niet over iedere scheet die het echtpaar laat.
ach, volgens die man, die btw geen afgestuurde psycholoog schijnt te zijn maar theoloog, zou Natascha Kampusch inmiddels volledig in elkaar moeten zijn gestort, oa omdat ze te vroeg in de openbaarheid is getreden met dat eerste interview toen ..quote:Op woensdag 12 september 2007 18:39 schreef Viking84 het volgende:
De ouders zouden volgens Christian Lüdke leiden aan het Münchhausen by proxy syndroom
ms besef je niet dat iets, indien gelezen, toch belastend zou kunnen zijn, of liever leiden naar iets dat wel belastend is.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:42 schreef Caesu het volgende:
het verbaast me altijd dat verdachten vaak dagboeken bijhouden.
(Louwes/klusjesman/Lucia de B./etc.)
of wordt met dagboek vaak agenda/planner bedoeld?
kan natuurlijk net zo goed dat zo'n dagboek speciaal wordt bijgehouden om het onderzoek op een dwaalspoor te brengen.
als je een beetje slim bent ga je niet in je dagboek belastende zaken noteren.
dan had ze wel een érg vooruitziende blik dat zij en Gerry ooit verdacht zouden worden van moord / doodslag.quote:Op woensdag 12 september 2007 19:42 schreef Caesu het volgende:
het verbaast me altijd dat verdachten vaak dagboeken bijhouden.
(Louwes/klusjesman/Lucia de B./etc.)
of wordt met dagboek vaak agenda/planner bedoeld?
kan natuurlijk net zo goed dat zo'n dagboek speciaal wordt bijgehouden om het onderzoek op een dwaalspoor te brengen.
als je een beetje slim bent ga je niet in je dagboek belastende zaken noteren.
dat gaat dan om de periode vanaf 3 mei.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan had ze wel een érg vooruitziende blik dat zij en Gerry ooit verdacht zouden worden van moord / doodslag.
Jullie gaan zo hard dat ik het bijna niet kan bijhouden maar dat stukje, dat Maddy autistisch was wist ik niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
nou, het was nogal een afstand, hoor, niet 2 stappen weg, maar trappen op, hoeken om en geen zicht op de deur vh appartement vanaf het restaurant, en de hotelkamerdeur niet op slot (okay brand etc) , en het raam niet op slot en geen babyfoon en een vreemde omgeving en een kind wat autistisch is, en nog 2 nog jongere kinderen erbij, ik vind dat net effe wat verder gaan dan bij de buren een bakkie doen met de babyfoon op zak.
yup, volgens een van die vrienden hebben ze dat besloten nadat ze de auto terug hebben gekregen las ik ergens .. gezien het geblunder van de politie een wijs besluit miquote:Op woensdag 12 september 2007 20:13 schreef Suko het volgende:
Wil dat nou zeggen dat ze zelf die auto hebben veilig gesteld???? Er werd op de BBC gezegd dat ze nog steeds de auto huurde.
ik vroeg dus ook al om een bron daarvan, ik kom het nl nergens tegen terwijl als dat echt zo was toch breed uitgemeten zou worden lijkt mij zo .. iets in die trend van "hoe durven die ouders een autistisch kind alleen te laten"quote:Op woensdag 12 september 2007 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
Jullie gaan zo hard dat ik het bijna niet kan bijhouden maar dat stukje, dat Maddy autistisch was wist ik niet.
je wil dan toch het lichaampje vinden opdat je het kan begraven, liever nog dan jezelf vrij te pleiten?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:48 schreef Xennia het volgende:
Die challenge, tsja als ze het gedaan hebben, weten ze wel heel zeker dat het lichaam nooit gevonden gaat worden. Als ze het niet gedaan hebben, bedoelen ze denk ik te zeggen dat er geen goed bewijs is gevonden die de heksenjacht rechtvaardigt.
Er is inderdaad een aantal topics terug iets over vermeld. Maar weet niet of dit nu een feit is, of dat een krant dit heeft verzonnen.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:55 schreef moussie het volgende:
[..]
ik vroeg dus ook al om een bron daarvan, ik kom het nl nergens tegen terwijl als dat echt zo was toch breed uitgemeten zou worden lijkt mij zo .. iets in die trend van "hoe durven die ouders een autistisch kind alleen te laten"
Not sure maar Strongwood schijnt dat ontdekt te hebben: "While profiling involved people and researching our facts the team concluded that Madeleine could have been died before 19:00 we also found that Madeleine is a kid with a disability (autistic) which could explain her behavior and explain some witness declarations."quote:Op woensdag 12 september 2007 20:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is inderdaad een aantal topics terug iets over vermeld. Maar weet niet of dit nu een feit is, of dat een krant dit heeft verzonnen.
quote:Op woensdag 12 september 2007 17:27 schreef Loedertje het volgende:
Misschien is die moeder wel *gewoon* heel erg neurotisch, alles moet kloppen en perfect gaan zoals zij het in haar hoofd heeft, dat dat in de praktijk weleens kan tegenvallen met 3 kleutertjes in een hotelkamer, tjah, vraag dat maar aan de boven- (of onderbuurvrouw) die haar 's avonds bij het naar bed brengen van de kinderen vaak hysterisch hoorde krijsen.
Het team van Strongwood ging al eerder uit van een bepaald scenario omdat alle feiten, informatie en beelden hierin zouden kloppen. Het team ontdekte bijvoorbeeld dat Madeleine Autistisch is en het psychologische profiel van de McCanns niet geheel kloppen met de werkelijkheid. In de eerste instantie werd uitgegaan van het feit dat Madeleine zelfstandig was weggelopen uit het appartement om haar ouders te zoeken, waarna zich een ongeluk of scenario voltrokken heeft[/quote]quote:[quote]Getuigenverklaringen die beslissend voor het onderzoek kunnen zijn werden niet gemeld aan de pers. Evenmin werd verteld dat Maddie een autistisch meisje is met een geestelijke achterstand.
En ook hier wederom weer, de ouders hebben, indien het kind door een *ongeluk* om het leven is gekomen, tijd genoeg gehad om het lichaampje te verstoppen.quote:Ter plaatse hebben speciaal getrainde honden de dood gemarkeerd. Madeleine zou er zelfs minimaal twee tot vier uur dood hebben kunnen liggen.
Dan geef ik voor het onderzoek wat de McCanns willen doen ook geen cent. Als zij de Portugese politie beschuldigen van bewust sporen in de auto te hebben gedeponeerd, wie zegt mij dat de McCanns te goeder trouw zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
yup, volgens een van die vrienden hebben ze dat besloten nadat ze de auto terug hebben gekregen las ik ergens .. gezien het geblunder van de politie een wijs besluit mi
Ja, ik ook. Net als dat de manier waarop ze het hele mediacircus hebben opgetuigd in het begin, de ontvoerder in paniek kon brengen, waardoor Maddie alsnog wat zou worden aangedaan. Tenminste, dat heb ik toen vaak gedacht, want toen ging ik ook nog volledig uit van het ontvoeringsscenario. Ik dacht toen nog helemaal niet dat ze de daders waren, maar ik verbaasde me toen al over hun aanpak en reacties.quote:Op woensdag 12 september 2007 20:57 schreef milagro het volgende:
je wil dan toch het lichaampje vinden opdat je het kan begraven, liever nog dan jezelf vrij te pleiten?
ik begrijp wel dat ze hun onschuld willen bewijzen, maar die manier van uitdrukken vind ik zo ... apart.
beetje dubieus nederlands onderzoekquote:Op woensdag 12 september 2007 20:59 schreef paddy het volgende:
[..]
Er is inderdaad een aantal topics terug iets over vermeld. Maar weet niet of dit nu een feit is, of dat een krant dit heeft verzonnen.
quote:Op woensdag 12 september 2007 21:25 schreef crohntje het volgende:
Op woensdag 12 september 2007 15:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou die knuffel ook wassen. Want daar heeft de ontvoerder/moordenaar toch aangezeten???
Oeps! Inderdaad ja, je hebt gelijk...quote:Op woensdag 12 september 2007 21:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus de sporen zou je wegwassen?
Rare redenering.
Ja, en dan waren ze ook vast nog niet zo ver weg met haar. En dan konden de grenzen nog snel dicht. ( Is dat eigenlijk gebeurt)?quote:Op woensdag 12 september 2007 21:36 schreef Viking84 het volgende:
Je kunt het ook van de andere kant bekijken (en zo hebben de McCann's het blijkbaar ook bekeken): hoe sneller algemeen bekend wordt dat Maddie weg is, hoe sneller ze terug komt, want mensen zullen haar herkennen op straat. Het is waarschijnlijk niet eens in hen opgekomen dat de ontvoerder Maddie in paniek zou kunnen ombrengen. Ik vind de ene zienswijze niet minder logisch dan de andere, dus ik zie niet in hoe dit gegeven mensen zou kunnen laten vermoeden dat de ouders er zelf achter zitten. Net als bijv het gegeven dat ze in Portugal bleven, want 'je wilt immers toch meteen naar je familie toe'? Dat kun je ook op een andere manier uitleggen, dus ik vind dat veel mensen overdreven suspicious zijn. Men is al geneigd om de ouders te wantrouwen, dus alles wordt ten nadele van die ouders uitgelegd, terwijl er voordat zij beschuldigd werden geen haan naar zou kraaien.
Volgens mij heb ik gelezen dat de ouders terug gingen naar Engeland omdat er de kans bestond dat de Portugezen de tweeling konden oppakken. Omdat de moeder al werd verhoord en als aqui.....(?) gesteld werd.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:36 schreef Viking84 het volgende:
Net als bijv het gegeven dat ze in Portugal bleven, want 'je wilt immers toch meteen naar je familie toe'? Dat kun je ook op een andere manier uitleggen, dus ik vind dat veel mensen overdreven suspicious zijn. Men is al geneigd om de ouders te wantrouwen, dus alles wordt ten nadele van die ouders uitgelegd, terwijl er voordat zij beschuldigd werden geen haan naar zou kraaien.
Zijn er vingerafdrukken in de kamer gevonden? Misschien had de ontvoerder wel handschoenen aan en dan zitten er geen sporen op de knuffel. Trouwens ik zou daar niet eens aan denken, ik zou gewoon willen dat hij schoon was en of ik daarbij sporen zou verwijderen zou niet eens bij me opkomen.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus de sporen zou je wegwassen?
Rare redenering.
het maakt niet zoveel uit, je laat 3 gezonde kinderen onder de vier, niet uit het zicht alleen op een hotelkamer, met de deur open, de deur waar je dus geen zicht op hebt en waar dus ook iemand IN kan gaan en niet enkel je kindjes uit, en het raam open, opdat jij 9 flessen wijn er doorheen kan jagen met je vrienden, en dan ook nog eens geen babyfoon bij je hebbende... waarom toch geen babyfoon mee????quote:Op woensdag 12 september 2007 21:33 schreef Caesu het volgende:
[..]
beetje dubieus nederlands onderzoek
http://www.strongwood.net/news/07-08-2007-1525.asp
al googelend op "maddie autistisch" kom ik deze site van een hobbyist in het paranormale tegen .. daarnaast doet die ook nog aan reclame en dating schijnt .. en die weet dus dit te vertellenquote:Op woensdag 12 september 2007 20:59 schreef paddy het volgende:
[..]
en ditquote:Ze voorzag echter problemen met de familie McCann. Ze zijn lid van de Vrijmetselaars en dat is een machtige club. Over de rol van de ouders had onze paragnost vrijwel direct haar twijfels. Ze vermoedde dat het tijdstip van de verdwijning in scène was gezet en dat Maddie eerder was overleden. Om het leven gekomen door geweld of door een ongeluk, dat was de enige onzekere factor voor de paragnost.
en dan zoek je verder op strongwood kom je dit tegenquote:De kritiek op de McCanns zwelt aan. Ook gaan er geruchten over de politieke banden van McCann en de druk die op de pers vanuit het Lagerhuis is uitgeoefend om toch vooral positief te blijven schrijven. De lokale politie van da Luz heeft een aantal feiten bewust achtergehouden. Getuigenverklaringen die beslissend voor het onderzoek kunnen zijn werden niet gemeld aan de pers. Evenmin werd verteld dat Maddie een autistisch meisje is met een geestelijke achterstand.
http://www.strongwood.net/news/07-08-2007-1525.aspquote:While profiling involved people and researching our facts the team concluded that Madeleine could have been died before 19:00 we also found that Madeleine is a kid with a disability (autistic) which could explain her behavior and explain some witness declarations.
die moeder heeft die knuffel ook de hele tijd bij zich nu, en dan niet voor haar eigen gemoedsrust in de tas, nee, uit de tas stekend, terwijl hij er makkelijk helemaal in kan , onder de arm, i tegen zich aangedrukt ig zo dat wij kunnen zien dat ze hem bij zich heeft, schoon en fris gewassen uiteraardquote:Op woensdag 12 september 2007 21:59 schreef Jane het volgende:
Zo'n knuffel was je toch nooit?Tenminste, zo denk ik erover, maar het blijkt wel dat de meningen verdeeld zijn. Favoriete knuffels zien er altijd smoezelig uit. Dat hoort zo. En zeker in dit geval zou ik het niet gedaan hebben. Nou ja, tenzij ik er zelf een kop koffie over had laten vallen ofzo...
Ze zijn inderdaad nalatig geweest door hun kinderen alleen in het appartement achter te laten, maar daar zijn ze wel gelijk goed voor afgestraft, vind je ook niet? Is toch wel het ergste wat een ouder kan overkomen, je kind verdwenen.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:07 schreef milagro het volgende:
[..]
het maakt niet zoveel uit, je laat 3 gezonde kinderen onder de vier, niet uit het zicht alleen op een hotelkamer, met de deur open, de deur waar je dus geen zicht op hebt en waar dus ook iemand IN kan gaan en niet enkel je kindjes uit, en het raam open, opdat jij 9 flessen wijn er doorheen kan jagen met je vrienden, en dan ook nog eens geen babyfoon bij je hebbende... waarom toch geen babyfoon mee????![]()
als het bereik niet ver genoeg was, waren ze dus echt wel verder verwijderd dan 1 minuutje lopen... en dat waren ze niet echt toch, dus waarom die extra controle niet, ipv enkel met een slok op naar boven banjeren.... en dan tegen een checkende vriend zeggen dat hij niet in de kamer mag kijken, anders worden ze maar wakker![]()
.....
en ook een gezond kindje kan niet aan de eisen voldoen, of lastig zijn, een bedplassertje of iets achter in de ontwikkeling in vergelijking met leeftijdsgenootjes.
je hebt zelfs (gestoorde uiteraard) moeders die jaloers zijn op een prachtige peuterdochter, en vrezen dat dat kind hen gaat aftroeven in schoonheid omdat ze nu al zoveel complimentjes krijgt, maar niemand zegt dat ze op hen lijkt of zo.
of je kindje is juist niet mooi (dat was Maddie wel, maar als voorbeeld).
hoeft een moeder tov anderen, volwassen, helemaal niet vreemd over te komen, en die afkeer ook nooit in het bijzijn van anderen te tonen.
en zo ook de vader, je weet niet hoe mensen zijn als ze alleen zijn met hun kids, net zoals een oppas tijdens jouw afwezigheid ook nare dingen kan doen, je kind kan slaan of gewoon onaardig benaderen, maar als je er weer bent je kind een aai over de bol geeft, en zegt dat ze heel braaf was, en ze het heel leuk gehad hebben samen, hè? kind zal het niet durven ontkennen... en jij maar denken dat je zo'n leuke oppas gevonden hebt, en te laat ontdekken waarom je kind ineens zo stil is...... en als het de eigen ouders betreft, zal een kind al helemaal niet die verraden, laat staan als ze nog amper zich kunnen uitdrukken, ook een mama die slaat daar zal een kind toch bij op schoot kruipen, dat is nu juist het tragische
en dat staat mij vrij, het is mijn mening, en ik ventileer die, net zoals anderen alles weten te relativeren en de ouders juist weer de hand boven het hoofd houden, staat hen ook vrij, is hun mening, net zo goed op niets gebaseerd.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:12 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad nalatig geweest door hun kinderen alleen in het appartement achter te laten, maar daar zijn ze wel gelijk goed voor afgestraft, vind je ook niet? Is toch wel het ergste wat een ouder kan overkomen, je kind verdwenen.
Voor de rest vind ik dat je heel veel veronderstellingen maakt die niets met deze zaak te maken heeft. Je betrekt er dingen bij die niet relevant voor deze zaak zijn. Wij kennen de ouders niet, weten niet hoe ze in het dagelijks leven zijn. Je baseert een heleboel op andere zaken rond kinderen die je uit het nieuws hebt vernomen en daar reken je de McCanns op af.
Ik bedoel dat ze in Portugal bleven meteen na de vermissing. Dat wordt door die amateurpsycholoog met z'n Münchhausen by proxy-theorie nogal vreemd gevonden, terwijl ik het vrij logisch vind. Je wilt niet naar huis als je kind nog in Portugal is en als ze gevonden is, wil je haar natuurlijk zo snel mogelijk in je armen sluiten.quote:Op woensdag 12 september 2007 21:44 schreef crohntje het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik gelezen dat de ouders terug gingen naar Engeland omdat er de kans bestond dat de Portugezen de tweeling konden oppakken. Omdat de moeder al werd verhoord en als aqui.....(?) gesteld werd.
Ja, dat snap ik ook welquote:Op woensdag 12 september 2007 18:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ach, over de hele wereld roepen mensen na deze hele mediagekte dat ze haar gezien hebben.
Maar jouw kind is dan ook niet op mysterieuze wijze verdwenen... Of je de knuffel daarna nog zou wassen betwijfel ik. Ik denk ook niet dat het dan nog met de grond in aanraking zal komen. Maar verder is het uiteraard geen enkel bewijs.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:07 schreef tbl1966 het volgende:
Ik waste de knuffels van mijn kinderen wel regelmatig, heb nl. katten en als zo'n knuffel dan over de grond lag te dweilen was 'ie soms te vies om aan te pakken. Dan ging hij gewoon de wasmachine in. Ik had wel altijd eenzelfde reserveknuffel liggen voor het geval dat.
Ik moet zeggen dat ik beide scenario's niet geloof: niet dat een ontvoerder is binnengeslopen en Maddie heeft meegenomen, maar ook niet dat de ouders haar iets aan gedaan hebben.quote:Nachtmerrie
De nachtmerrie voor iedere ouder werd donderdagavond 3 mei bittere werkelijkheid voor de McCanns. Hun slapende dochtertje werd uit hun vakantiewoning in het Portugese dorpje Praia da Luz weg geroofd, terwijl Gerry en Kate enkele tientallen meters verderop in het restaurant van het resort zaten te eten. Ook de één jaar jongere tweeling van het paar lag in diepe rust in het appartement, maar werd ongemoeid gelaten door de ontvoerder.
Pardon? Zijn er 2 kampen waaruit iedereen moet kiezen ofzo? Wat een onzin!quote:Op woensdag 12 september 2007 22:42 schreef tbl1966 het volgende:
jullie
Wat een belachelijk slecht Engels op die site trouwens... Ze maken zichzelf wel een beetje belachelijk...quote:Op woensdag 12 september 2007 22:11 schreef moussie het volgende:
[..]
al googelend op "maddie autistisch" kom ik deze site van een hobbyist in het paranormale tegen .. daarnaast doet die ook nog aan reclame en dating schijnt .. en die weet dus dit te vertellen
[..]
en dit
[..]
en dan zoek je verder op strongwood kom je dit tegen
[..]
http://www.strongwood.net/news/07-08-2007-1525.asp
en dat is dus het enige wat daarover te vinden is .. niet echt wat je noemt de meest betrouwbare bron dus, en dan bedoel ik nog niet eens het paranormale gedeelte maar het simpele feit dat een of ander niet nader genoemde bron zegt dat het kind autistisch is ..
Zoals ik het begreep moest je via de openbare weg om die appartementen te betreden.quote:Op woensdag 12 september 2007 22:59 schreef Viking84 het volgende:
Volgens mij is dit al eerder ter discussie geweest, maar ging het eigenlijk om een vakantiepark of niet, waar de McCann's verbleven? En zo ja: werd het terrein nu ook beveiligd of kon iedereen het terrein betreden en verlaten?
Nee, hoor er zijn geen 2 kampen waaruit je moet kiezen, alleen zie ik meerdere mensen deze theorieën aanhangen, dus vandaar jullie.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:01 schreef Jane het volgende:
[..]
Pardon? Zijn er 2 kampen waaruit iedereen moet kiezen ofzo? Wat een onzin!![]()
Jij probeert het punt te maken dat je mensen niet mag veroordelen op oppervlakkigheden als getoonde emoties en reacties e.d., wat op zich een valide punt is. Maar je verzwakt het door totaal voorbij te gaan aan het feit dat er inmiddels blijkbaar bewijzen zijn tegen de McCanns.
In dat 'kamp' bevind ik me namelijk. Nu er aanwijzingen zijn die hun richting op wijzen (en ze ook als verdachte zijn aangemerkt), vind ik het niet ondenkbaar dat ze er iets mee te maken hebben en zie ik daarin ook een verklaring voor hun (in mijn ogen) soms vreemde acties en reacties.
dat bedoel ik idd, het is bijna "gezellig' de toon, de, details, ik zou nijna zeggen alsof je naar Bob Ross zit te luisteren, hoe naar de aanleiding ervan ook is.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:05 schreef Tjingtjangtjong het volgende:
die blog van die vader...! uiterst merkwaardig vind ik. hij kan het allemaal wel erg goed vertellen, en ook dat het "a bit windy, but still warm enough" was tijdens het joggen. en hoe de dagen zo een beetje voortkabbelen, met de twins in een inflatable pool yadayadayada.
ik hoop ergens dat hij het niet zelf schrijft, het is gewoon te raar.
Dank je, ik kan heel goed begrijpend lezen. Inderdaad je vermeldt je onderbuikgevoelens iedere keer, maar wel op zo'n manier dat een goed verstaander (lezer) maar een half woord nodig heeft. Ze druipen nl. van sarcasme.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:03 schreef milagro het volgende:
nee, dat heb ik niet, genoegen en nee mijn mening is niet gekleurd door Richard H, en andere ouders, maar als er hier mensen posten die zomaar zeggen "nee, hoor, de ouders zijn niet schuldig, dat kan niet, want ouders doen zoiets niet, kan het me niet voorstellen" dan toon ik hen ouders die het toch echt gedaan hebben.
Niet als bewijs voor deze zaak, dat willen sommigen hier maar niet snappen, maar als bewijs dat mensen , ouders wel degelijk zulke nare dingen kunnen doen, zonder enige wroeging en hun omgeving wekenlang op het verkeerde been kunnen zetten, willens en wetens, gewoon naar hun werk gaan, terwijl ze net iemand, of meer dan 1 vermoord hebben.
Dat staat helemaal los van mijn overtuiging, dat ga je niet aannemen natuurlijk , net zo vooringenomen dus dan , ik kan dus ook gewoon feiten noemen en een ander die me niet kent, die gewoon ontkennen, ook een psycho analyse van me maken, puur op basis van uitlatingen, geinterpreteerd naar JOUW believen, ook al heb ik al eerder uitgelegd hoe het zit, je wil het of niet lezen, of niet begrijpen of geloven.
Maar het blijft frappant dat sommigen zich niet storen aan pertinent verklaarde onschuld puur op basis van "dat doen ouders niet, dat kan ik me niet voorstellen" maar wel aan de uitleg dat er dus wel zulke ouders zijn, en die uitleg dan vervolgens volkomen onterecht linken aan mijn mening die inderdaad vast ligt nu, maar niet gebaseerd op fotootjes, zoals anderen weer willen denken, en niet gebaseerd op andere moordzaken, gewoon op wat ik lees in de media, ... en de enkele pure onderbuikgevoelens , die vermeld ik keurig, hoor, voor de oplettende lezer reeds bekend, voor de net zo vooringenomen lezer graag overheen gelezen.
maar goed, sommigen hier weten beter dan ik waarom ik welke dingen schrijf, dus negeer deze uitleg maar![]()
uiteraard zijn er ouders die hun kinderen vermoorden, in belgie en frankrijk zijn er ook dergelijke zaken bekend.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:03 schreef milagro het volgende:
nee, dat heb ik niet, genoegen en nee mijn mening is niet gekleurd door Richard H, en andere ouders, maar als er hier mensen posten die zomaar zeggen "nee, hoor, de ouders zijn niet schuldig, dat kan niet, want ouders doen zoiets niet, kan het me niet voorstellen" dan toon ik hen ouders die het toch echt gedaan hebben.
Niet als bewijs voor deze zaak, dat willen sommigen hier maar niet snappen, maar als bewijs dat mensen , ouders wel degelijk zulke nare dingen kunnen doen, zonder enige wroeging en hun omgeving wekenlang op het verkeerde been kunnen zetten, willens en wetens, gewoon naar hun werk gaan, terwijl ze net iemand, of meer dan 1 vermoord hebben.
Dat staat helemaal los van mijn overtuiging, dat ga je niet aannemen natuurlijk , net zo vooringenomen dus dan , ik kan dus ook gewoon feiten noemen en een ander die me niet kent, die gewoon ontkennen, ook een psycho analyse van me maken, puur op basis van uitlatingen, geinterpreteerd naar JOUW believen, ook al heb ik al eerder uitgelegd hoe het zit, je wil het of niet lezen, of niet begrijpen of geloven.
Maar het blijft frappant dat sommigen zich niet storen aan pertinent verklaarde onschuld puur op basis van "dat doen ouders niet, dat kan ik me niet voorstellen" maar wel aan de uitleg dat er dus wel zulke ouders zijn, en die uitleg dan vervolgens volkomen onterecht linken aan mijn mening die inderdaad vast ligt nu, maar niet gebaseerd op fotootjes, zoals anderen weer willen denken, en niet gebaseerd op andere moordzaken, gewoon op wat ik lees in de media, ... en de enkele pure onderbuikgevoelens , die vermeld ik keurig, hoor, voor de oplettende lezer reeds bekend, voor de net zo vooringenomen lezer graag overheen gelezen.
maar goed, sommigen hier weten beter dan ik waarom ik welke dingen schrijf, dus negeer deze uitleg maar![]()
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283685,00.htmlquote:British Police Involved In Madeleine Case
Updated: 22:16, Wednesday September 12, 2007
British police are reportedly preparing to seize items belonging to Kate and Gerry McCann, Sky's Crime Correspondent Martin Brunt has learned.
Brunt said the Portuguese judge considering evidence in the case of their missing daughter Madeleine had signed a warrant giving British detectives the right to take a number of items from the McCanns.
These included Mr McCann's laptop computer and various correspondence, he added.
Earlier it emerged that prosecutors working on case were now believed to have a copy of Mrs McCann's private diary.
Sky's Andrew Wilson said he understood that Judge Pedro Miguel dos Anjos Frias had responded to the prosecutors' request to seize Mrs McCann's diary and that "at least a copy" was now in their hands.
Police are said to believe that the diary could hold clues to the disappearance of four-year-old Madeleine.
The McCanns' spokesman David Hughes earlier refused to comment on the diary as he left the family house in Rothley, Leicestershire.
He faced the media circus waiting outside the couple's home shortly after the family returned from a trip to a nearby park.
Earlier, it was reported the police wanted to confiscate Madeleine's toys, including her favourite Cuddle Cat.
Mr McCann's sister, Philomena McCann, said the possibility that police might seize the toy was a "disgrace".
"It would be extremely distressing for Kate because she has seen it as a symbol of her daughter since she went missing," she added.
She went on: "Why on earth do they ask for the toys now? Why didn't they think of this before?"
The judge is also sifting through a 4,000-page police dossier as Madeleine's parents face an agonising wait to learn if they will be charged over her disappearance.
He has 10 days to consider the contents - said to be stored in 10 lever arch files.
It is not known if prosecutors are recommending charging the McCanns over their daughter's disappearance.
Lawyers in Portugal say it is more likely he wants to carry out fresh searches, conduct more interviews, or impose stricter bail conditions.
According to Portuguese newspapers police on the case officers are planning new searches in Praia da Luz, from where Madeleine went missing on May 3.
Mr and Mrs McCann were declared "arguidos", or formal suspects, in the case during police questioning in Portimao last Friday.
They flew out of the country to their home in Rothley, Leicestershire, two days later.
was madeleine autistisch ? ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk nog in geen enkel journaal en in geen enkele krant heb gelezen, ,enkel hier op fok, en dan nog met een zeer dubieuze bron. moest dit echt het geval zijn, zou het toch wel meer bekend gemaakt zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 23:29 schreef fillefatale het volgende:
Ik ben er voor 90% van overtuigd dat zij er wat mee te maken hebben.
Dat ze autistisch is gebleken te zijn is voor mij nog een puzzelstukje.
We zullen het zien.
Ik ga op vakantie naar the middle of nowhere, maar hoop het enigszins te kunnen blijven volgen.
Daar hebben ze zelf voor gekozen.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:13 schreef tbl1966 het volgende:
Blogs worden gelezen, woorden van de ouders worden op goudschaaltjes gewogen en elk verkeerd neergezet woord of uitdrukking wordt gelijk in twijfel getrokken en gebruikt om maar te overtuigen van hun schuld.
Tja, gewoon gezien deze ontwikkelingen in de zaak, sluit ik me aan bij deze voorspelling uit een eerder topic:quote:Op woensdag 12 september 2007 23:29 schreef Caesu het volgende:
Breaking News op Sky News wat we hier zo ongeveer al hadden vernomen.
[..]
http://news.sky.com/skynews/article/0,,91210-1283685,00.html
Dat vermoeden krijg ik dus ook. Dat de politie al veel meer heeft dan tot nu toe naar buiten is gekomen. Wat er nu gebeurt past eigenlijk niet meer bij vage vermoedens. Het lijkt meer op het verzamelen van aanvullend bewijs in een zaak die voor de politie al duidelijk is. Misschien dat ene stukje bewijs waardoor de ouders niet meer kunnen ontkennen ofzo.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dan doe ik ook een (nieuwe) voorspelling:
De Portugese politie heeft keihard bewijs in de vorm van afgetapte telefoongesprekken en onderschepte emails, waaruit blijkt dat Gerry en Kate iets weten dat verder niemand weet, namelijk: Maddie is dead as a doornail. Daar keek de politie nogal van op. En vervolgens zijn ze daar de bewijzen bij gaan zoeken, in de vorm van DNA-materiaal en een lijk, niet te vergeten. Maar dat is in feite mosterd na de maaltijd, of liever gezegd: het zijn formaliteiten, en daar kun je er in de rechtbank nooit genoeg van hebben, maar ze hebben allang beet. Ze weten iets, en dat 'iets' is enorm. Daar ben ik eigenlijk wel zeker van.
[knip]
als je geen geld wil doneren doe je dat toch gewoon niet ? zij alle mensen die een fonds oprichten voor de onnozelste zaken dan walgelijk? wat is het verschil met geld inzamelen door de ouders van een ziek kind voor het bekostigen van een operatie, dat gebeurt ook zo vaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:40 schreef fillefatale het volgende:
Daar hebben ze zelf voor gekozen.
Daarbij is het hele vrijwillige mediacircus ongebruikelijk.
Iedereen om geld vragen vind ik ook niet kloppen.
Vooral omdat ze niet de armste zijn.
Zo kan iedereen geld in gaan zamelen.
Er komen namelijk iedere seconde rampen voor in de wereld.
Walgelijk vind ik ze.
Wat in ieder geval voor mij een rol speelt is dat ik erg graag wíl dat de ouders het gedaan hebben. Hoewel ik drommels goed weet dat keukentrapjes, scharen, rondslingerende medicijnen en de fles chloor in het keukenkastje honderden keren meer kinderslachtoffers eisen, is het idee van een 'body snatcher' erg moeilijk. Subliminale angst zullen we maar zeggen waar ik, ook al ouder van een vierjarige, toch last van heb.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef hatsieflatsie het volgende:
@tbl1966: ik vind het nogal logisch dat in het forum "nieuws en achtergronden" blogs, kranten en andere bronnen worden gelezen en doorlopen. En dat iedereen er dan over speculeert en elk woordje aan het wegen is, is toch ook het punt van het forum? Althans, ik vind het boeiend om verschillende point of views te lezen hier. En ik heb helemaal niet het idee dat mensen hun mening zitten op te dringen of wat dan ook, in tegenstelling tot andere fokfora...
En perverse genoegens van fokkers heb ik er al helemaal niet in terug gevonden... Dat is een beetje in the eye of the beholder dunkt mij. With all do respect, maar het heeft niet veel zin om iedereen op zijn 'gedrag' aan te spreken.
Wat zeggen een paar momentopnames nou over de werkelijkheid?!quote:Op woensdag 12 september 2007 23:39 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
was madeleine autistisch ? ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk nog in geen enkel journaal en in geen enkele krant heb gelezen, ,enkel hier op fok, en dan nog met een zeer dubieuze bron. moest dit echt het geval zijn, zou het toch wel meer bekend gemaakt zijn?
op de foto's en de videofragmenten die ik heb gezien van haar, ziet die madeleine er me een lachende en heerlijk taterende peuter uit.... het zou me ten zeerste verbazen moest ze autistisch zijn.
Nachtmerrie?quote:Op woensdag 12 september 2007 22:59 schreef Viking84 het volgende:
Nachtmerrie
De nachtmerrie voor iedere ouder werd donderdagavond 3 mei bittere werkelijkheid voor de McCanns. Hun slapende dochtertje werd uit hun vakantiewoning in het Portugese dorpje Praia da Luz weg geroofd, terwijl Gerry en Kate enkele tientallen meters verderop in het restaurant van het resort zaten te eten. Ook de één jaar jongere tweeling van het paar lag in diepe rust in het appartement, maar werd ongemoeid gelaten door de ontvoerder.
In het geval van de laptop van papa McCann vermoed ik dat de politie heel tevreden is dat hij nu al weet dat ze straks aanbellen. Niets zo leuk als iemand die wat belastende e-mails snel wist en dan vervolgens bij zijn provider de originelen kunnen opvragen....quote:Op woensdag 12 september 2007 23:43 schreef Jane het volgende:
[..]
Tja, gewoon gezien deze ontwikkelingen in de zaak, sluit ik me aan bij deze voorspelling uit een eerder topic:
[..]
Dat vermoeden krijg ik dus ook. Dat de politie al veel meer heeft dan tot nu toe naar buiten is gekomen. Wat er nu gebeurt pas eigenlijk niet meer bij vage vermoedens. Het lijkt meer op het verzamelen van aanvullend bewijs in een zaak die voor de politie al duidelijk is. Misschien dat ene stukje bewijs waardoor de ouders niet meer kunnen ontkennen ofzo.
als bij een vierjarig kind al onderzoeken worden ingesteld om autisme vast te stellen, moest met de sociale vaardigheden van dit kind toch wel iets serieus mis zijn. Ja, er zijn lichte vormen van autisme, maar die stel je nog niet vast bij een klein kind.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:47 schreef fillefatale het volgende:
Wat zeggen een paar momentopnames nou over de werkelijkheid?!
Doorslaggevend zijn die beeldmaterialen niet.
Wat verwacht je daarbij in de foto's van haar autisme terug te zien?
Er zijn verschillende gradaties, en iedereen is anders.
Ook bij het door jou genoemde voorbeeld vind ik het niet goed om bij de wereld aan te kloppen voor geld.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:44 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als je geen geld wil doneren doe je dat toch gewoon niet ? zij alle mensen die een fonds oprichten voor de onnozelste zaken dan walgelijk? wat is het verschil met geld inzamelen door de ouders van een ziek kind voor het bekostigen van een operatie, dat gebeurt ook zo vaak.
ik dacht trouwens ook dat het fonds ook ging gebruikt worden voor de opsporing van andere vermiste kinderen, niet alleen voor madeleine.
eventjes, meneer van de keiharde feitenquote:Op woensdag 12 september 2007 23:48 schreef voyeur het volgende:
[..]
In het geval van de laptop van papa McCann vermoed ik dat de politie heel tevreden is dat hij nu al weet dat ze straks aanbellen. Niets zo leuk als iemand die wat belastende e-mails snel wist en dan vervolgens bij zijn provider de originelen kunnen opvragen....
Ik vind het ook wel leuk om de verschillende gedachten te lezen, het viel me de laatste 3 threads alleen heel erg op dat er bijna geen tegengeluiden waren. Daarom reageer ik. Verder heb ik idd niet het idee dat mensen hier hun mening proberen door te drijven, verre van dat. Alleen de geluiden waren eenzijdig.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:36 schreef hatsieflatsie het volgende:
@tbl1966: ik vind het nogal logisch dat in het forum "nieuws en achtergronden" blogs, kranten en andere bronnen worden gelezen en doorlopen. En dat iedereen er dan over speculeert en elk woordje aan het wegen is, is toch ook het punt van het forum? Althans, ik vind het boeiend om verschillende point of views te lezen hier. En ik heb helemaal niet het idee dat mensen hun mening zitten op te dringen of wat dan ook, in tegenstelling tot andere fokfora...
En perverse genoegens van fokkers heb ik er al helemaal niet in terug gevonden... Dat is een beetje in the eye of the beholder dunkt mij. With all do respect, maar het heeft niet veel zin om iedereen op zijn 'gedrag' aan te spreken.
en als het jou kan ontlasten van schuld, helemaal toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 23:59 schreef Xennia het volgende:
Vreemd dat die ouders zo moeilijk doen over het afstaan van de knuffel. Ik snap dat zo'n beest emotionele waarde heeft, maar als het tot het oplossen van de mogelijke moord van hun dochter leidt.
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:56 schreef petitlapin2 het volgende:
dus wat zegt de verklaring van één pipo over de werkelijkheid, doorslaggevend is zijn verklaring die door geen enkele andere bron wordt bevestigd zeker ook niet.
Een bron van groot vermaak inderdaad. Wat te denken van hun nieuw opgerichte organisatie:quote:Op woensdag 12 september 2007 23:03 schreef djenneke het volgende:
[..]
Wat een belachelijk slecht Engels op die site trouwens... Ze maken zichzelf wel een beetje belachelijk...
Mijn grootste angst is inderdaad dat iemand mijn kind meeneemt. Maar ook de angst dat iemand je huis binnenkomt en je kind steelt, en dat is echt wel vaker gebeurt hoor, denk aan Jessica Lunsford, Jonbenet Ramsey (oké hier waren de ouders ook verdacht) en zo zijn er meer, dus echt vreemd is het niet, die angst zorgt ervoor dat ik voordat ik naar bed ga alle deuren en ramen goed naloop en ze op nachtslot doe.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:46 schreef voyeur het volgende:
[..]
Wat in ieder geval voor mij een rol speelt is dat ik erg graag wíl dat de ouders het gedaan hebben. Hoewel ik drommels goed weet dat keukentrapjes, scharen, rondslingerende medicijnen en de fles chloor in het keukenkastje honderden keren meer kinderslachtoffers eisen, is het idee van een 'body snatcher' erg moeilijk. Subliminale angst zullen we maar zeggen waar ik, ook al ouder van een vierjarige, toch last van heb.
Ouders die hun kinderen iets aandoen is daarentegen geen bedreiging. Dat ligt aan hun en zal mij niet overkomen.
Beetje kort door de bocht, maar het verklaart in mijn geval zowel mijn belangstelling als mijn opstelling en ik denk dat dit voor meer ouders geldt.
Het is de verklaring van een particulier recherche-bureautje, die moeten toch een leuk rapportje schrijven n.a.v. hun (duurbetaalde) onderzoekje ter plaatse nietwaar?quote:Op woensdag 12 september 2007 23:56 schreef petitlapin2 het volgende:
[..]
als bij een vierjarig kind al onderzoeken worden ingesteld om autisme vast te stellen, moest met de sociale vaardigheden van dit kind toch wel iets serieus mis zijn. Ja, er zijn lichte vormen van autisme, maar die stel je nog niet vast bij een klein kind.
en het net is werkelijk OVERSPOELD met foto's en videofragmenten van dit kind. Ze reageert op alles, op de camera, op haar broer/zusje, ze spreekt, ze lacht, ze speelt (!), ze is zeer communicatief. NIETS laat mij vermoeden dat ze autistisch is.
dus wat zegt de verklaring van één pipo over de werkelijkheid, doorslaggevend is zijn verklaring die door geen enkele andere bron wordt bevestigd zeker ook niet.
Nee, ik schreef daar al in het vorige topic al iets over naar aanleiding van het bericht van ik meen Gia over de DNA afbraak bij ratten. Onder lab omstandigheden wel, maar anders is het moeilijk vast te stellen waarom DNA gedegenereerd is. Gebeurt onder invloed van tijd, maar UV-licht versnelt bijvoorbeeld het proces. Je zou dus de exacte omstandigheden moeten kennen waaronder je monster bewaard is en dat weet je in zulke gevallen niet.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:02 schreef milagro het volgende:
[..]
eventjes, meneer van de keiharde feiten![]()
je kan aan uitgevallen haar ook zien of de eigenaar dood was of levend , vanwege het veranderde dna?
Ik denk ook niet dat ze veel last van hier ondervindenquote:Op donderdag 13 september 2007 00:11 schreef hatsieflatsie het volgende:
@tbl1966: zoals ik al eerder zei: het feit dat de McCanns elkaar blijven steunen en als een duo steeds tegen de 'meute' opstaan, en hun hoofd boven water houden. Geeft voor mij aan dat deze mensen gedreven zijn voor hun dochtertje en zich niet willen laten tegenhouden. Dus dat ze ook niets te vrezen hebben, en daadwerkelijk onschuldig zijn. En dan maken ze nu inderdaad een hel door, en dan snap ik best dat je het gevoel krijgt dat ze je proberen 'te framen'.
Maar ze zullen niet veel hinder ondervinden van ons topic hier op fok denk ik..
Maar ik snap nu in ieder geval wat je bedoelde dan.
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:11 schreef voyeur het volgende:
Dus als je portemonnee gestolen wordt door Madeleine McCann kan je bij hun terecht
Ik heb geen kinderen, maar ik snap wel wat je bedoelt.quote:Op woensdag 12 september 2007 23:46 schreef voyeur het volgende:
Wat in ieder geval voor mij een rol speelt is dat ik erg graag wíl dat de ouders het gedaan hebben. Hoewel ik drommels goed weet dat keukentrapjes, scharen, rondslingerende medicijnen en de fles chloor in het keukenkastje honderden keren meer kinderslachtoffers eisen, is het idee van een 'body snatcher' erg moeilijk. Subliminale angst zullen we maar zeggen waar ik, ook al ouder van een vierjarige, toch last van heb.
je zou dan alleen iets hebben evt aan de hoeveelheid haar die gevonden is, een paar haren zeggen dan niets, maar alsof er na een week niet borstelen, het haar geborsteld is en die verzameling haar vanuit de borstel in de kofferbak terecht gekomen is, 5 weken na dato.. en onder het reservewiel, dat wordt weer lastig, denk ik dan, dat is niet meegesleept via een vestje vanmoeders, of de jas van pa, die in de kofferbak gelegd is, denk ik dan zomaar weer.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:17 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, ik schreef daar al in het vorige topic al iets over naar aanleiding van het bericht van ik meen Gia over de DNA afbraak bij ratten. Onder lab omstandigheden wel, maar anders is het moeilijk vast te stellen waarom DNA gedegenereerd is. Gebeurt onder invloed van tijd, maar UV-licht versnelt bijvoorbeeld het proces. Je zou dus de exacte omstandigheden moeten kennen waaronder je monster bewaard is en dat weet je in zulke gevallen niet.
Los van het DNA kan je aan haar wel zien of het 'dood of levend' materiaal is, maar zeker 10% van je haar op je hoofd is nu ook al dood. Daar je wederom niet weet hoe lang het geleden is dat het haar het lichaam verlaten heeft kun je er niets over zeggen.
Maar die mensen zijn er, serieus. Niet alle kinderen worden van de straat gegrist. Ik noemde hierboven al 2 bekende gevallen, zoek google anders eens op 'child kidnapped bedroom' of iets dergelijks, je zult zien dat er meer van dit soort ontvoeringen zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:21 schreef Jane het volgende:
[..]![]()
[..]
Ik heb geen kinderen, maar ik snap wel wat je bedoelt.
Bij mijzelf speelt dat ik er al vanaf het begin een vreemd, niet onder woorden te brengen, gevoel bij had. Nee, ik ga niet zeggen dat ik alle recente ontwikkelingen al voorspeld had, maar bij het eerste nieuwsbericht dat ik erover las kreeg ik wel een heel onrustig gevoel. Helaas is het waar dat er mensen zijn die jonge kinderen ontvoeren of meelokken, maar ze van een hotelkamer graaien terwijl in feite de ouders elk moment binnen konden komen, leek op één of andere manier niet logisch. En daarom des te eng. Je zou denken dat de ontvoerder dan op de loer moet hebben gelegen en het ook per se op Madeleine moet hebben gericht. En een gluiperd die op de loer ligt en het op één specifiek kind heeft voorzien is helemaal een eng idee. Zoiets.
Ik denk -geen feit- dat er zoveel haar gevonden is en temidden van lichaamsvloeistoffen van een ontbindend lichaam dat het klip en klaar niet uit de borstel kwam, maar gewoon uitgevallen was omdat tegen die tijd de hoofdhuid verteerd is. Onsmakelijke zin, maar wel de realiteit.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:22 schreef milagro het volgende:
[..]
je zou dan alleen iets hebben evt aan de hoeveelheid haar die gevonden is, een paar haren zeggen dan niets, maar alsof er na een week niet borstelen, het haar geborsteld is en die verzameling haar vanuit de borstel in de kofferbak terecht gekomen is, 5 weken na dato.. en onder het reservewiel, dat wordt weer lastig, denk ik dan, dat is niet meegesleept via een vestje vanmoeders, of de jas van pa, die in de kofferbak gelegd is, denk ik dan zomaar weer.
Dat viel mij ook op.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:19 schreef Caesu het volgende:
de weblog van ze is ook wel apart.
het gaat eigenlijk vooral over de boeiende belevenissen van de ouders.
en hoe geld te storten.
het gaat niet ècht over Madeleine.
en als je dan klikt op 'About Madeleine', gaat het over de familie, met name de zussen van Gerry.
http://www.findmadeleine.com/about/#t
true true dat laatstequote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ik denk -geen feit- dat er zoveel haar gevonden is en temidden van lichaamsvloeistoffen van een ontbindend lichaam dat het klip en klaar niet uit de borstel kwam, maar gewoon uitgevallen was omdat tegen die tijd de hoofdhuid verteerd is. Onsmakelijke zin, maar wel de realiteit.
Of het haar zelf van een dode was doet er dan niet zo gek veel meer toe. Wie de borstel leegt op een ontbindend lijk onder een reservewiel is toch al niet lekker bezig.
Van alle vermiste kinderen in de VS is 0,05% mogelijk ontvoerd door een onbekende. En dan hanteer ik nog het hoogst beschikbare getal. Het is extreem zeldzaam. Vanuit het eigen huis is daar nog een fractie van. De kans dat je dat overkomt is vele malen lager dan 1 op 1 miljoen.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:25 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Maar die mensen zijn er, serieus. Niet alle kinderen worden van de straat gegrist. Ik noemde hierboven al 2 bekende gevallen, zoek google anders eens op 'child kidnapped bedroom' of iets dergelijks, je zult zien dat er meer van dit soort ontvoeringen zijn.
Ik vind het ook een eng idee, dat je niet veilig bent in je eigen huis.
binnen hun site op blogs zoeken via die speciale google functie.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:35 schreef milagro het volgende:
[..]
true true dat laatste
nee klip en klaar niet, maar wat zeg je als dader, dat het meegesleept is natuurlijk.
ik ben er van overtuigd, well duh zo onderhand, dat is wel te merken , dat de ouders het gedaan hebben, maar ook bang dat het bewijs niet sluitend genoeg is, en hoop daarom dat ze meer hebben dan wat we nu via lekken en roddels (denken te) weten.
ik zie hen, ja interpretatie , gewoon niet doorslaan, als ze de daders zijn houden ze het al zolang vol en ze worden nu ook echt verbeten, dat begon met het weglopen bij dat interview.
ja, als je vals beschuldigd wordt, word je boos, of is dat niet onlogisch, maar toch in combi met al dat andere... en met dat in je hoofd dan die weblog lezend, dat gaat al weken zo, die toon (kan alleen de oude blogs niet meer vinden, weet toch zeker dat je ze eerst nog kon aanklikken)
Oké, voordat ik ging antwoorden heb ik het idd even in google ingetypt. En één van de eerste links zegt precies wat ik ook al wilde posten, namelijk:quote:Op donderdag 13 september 2007 00:25 schreef tbl1966 het volgende:
Maar die mensen zijn er, serieus. Niet alle kinderen worden van de straat gegrist. Ik noemde hierboven al 2 bekende gevallen, zoek google anders eens op 'child kidnapped bedroom' of iets dergelijks, je zult zien dat er meer van dit soort ontvoeringen zijn.
quote:Fortunately, cases where a complete stranger has abducted a child are just a tiny fraction of the number of annual missing children cases. Citing FBI and other law enforcement statistics, Schwartz says that only 200-300 cases nationwide involve children taken by a complete stranger. Those case are the most perilous for the victims – 75 percent of the time, the child is dead within three hours.
Dit vind ik op een amerikaanse site over kidnapping en abductionquote:Op donderdag 13 september 2007 00:37 schreef voyeur het volgende:
[..]
Van alle vermiste kinderen in de VS is 0,05% mogelijk ontvoerd door een onbekende. En dan hanteer ik nog het hoogst beschikbare getal. Het is extreem zeldzaam. Vanuit het eigen huis is daar nog een fractie van. De kans dat je dat overkomt is vele malen lager dan 1 op 1 miljoen.
Terwijl keukentrapjes, zwembaden, flesjes chloor en de slaappillen van mams veel meer slachtoffers maken. Nee, realiteit is het niet, maar meer een archetypisch angstbeeld. In de praktijk kan je beter de buurman, opa en je eigen man eens goed in de ogen kijken...
dus 37% door vreemdenquote:Every 40 seconds in the United States, a child is reported missing or abducted. That translates to over 2,000 children per day (under 18 years of age) or 800,000 per year.
The rate of reported missing children in the United States is 11.4 per 1,000 (Department of Justice, Office of Juvenile Justice and Delinquency Prevention, National Incidence Studies of Missing, Abducted, Runaway, and Thrownaway Children, October 2002; National Crime Information Center)
Of the 800,000 children reported missing annually, approximately 69,000 are abducted:
* Family members account for the majority of these reported cases (82 percent)
* Non-family abductions account for 12,000 of these reported cases (18 percent)
* Of non-family abductions, 37 percent are by a stranger
quote:Op donderdag 13 september 2007 00:19 schreef Caesu het volgende:
de weblog van ze is ook wel apart.
het gaat eigenlijk vooral over de boeiende belevenissen van de ouders.
en hoe geld te storten.
het gaat niet ècht over Madeleine.
en als je dan klikt op 'About Madeleine', gaat het over de familie, met name de zussen van Gerry.
http://www.findmadeleine.com/about/#t
quote:About Madeleine McCann
Madeleine McCann was born 4 years ago. She has one brother Sean and a sister Amelie. She lives with her family in Rothley, Leicestershire.
Her father comes from Glasgow and has 3 sisters, Patricia, Jacqueline and Phil, and a brother John. Madeleine's Grandmother, Eileen lives in Glasgow. Her other grandparents, Sue and Brian live in Liverpool.
Both sides of the family are very close and all are working in different ways to try and help in the search for Madeleine.
Phil, who resides in Ullapool and is a teacher, has asked that the heartfelt thanks of the whole family be passed to everyone who has helped in the search so far. She said "There have been so many messages of support and prayers from people all over the world. We (the family) are overwhelmed with your assistance. The media people have been wonderful and so helpful in making everyone aware of our plight. Madeleine’s family are so grateful to you all. Please keep Madeleine in your thoughts and prayers. We pray that she will be returned to us safe and well."
Nee, dat staat er niet. 37% van 18%.quote:
Ja, die link had ik gepost. Hilarisch toch die 'ransom note'. "A small foreign faction" die aan de keukentafel steeds nieuwe briefjes tracht te schrijven. Mams die gelijk haar gram kwijt wou over paps en dan nog eindigen met een organisatie waarvan je naam tussen aanhalingstekens zetquote:Op donderdag 13 september 2007 00:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Oké, voordat ik ging antwoorden heb ik het idd even in google ingetypt. En één van de eerste links zegt precies wat ik ook al wilde posten, namelijk:
Kidnappers Are Seldom Strangers
[..]
JonBenet Ramsay is ook een zeer discutabel geval. Heb toevallig vandaag nog die link gelezen die in één van de eerdere topics gepost is. De kans dat daar een onbekende aan het werk is geweest is echt heel klein.
Nee van de gevallen waarbij de ontvoerders niet in familiekring te zoeken zijn, is 37% een geheel vreemde. Zo lees ik hetquote:Op donderdag 13 september 2007 00:41 schreef tbl1966 het volgende:
dus 37% door vreemden
dat bedoelde ik ook, maar ik drukte weer eens te snel op plaatsen en toen ik wilde editen werkte fok niet mee. Die is al de hele avond zo traag als dikke .....quote:Op donderdag 13 september 2007 00:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. 37% van 18%.
precies, en 63 % daarvan , door de buurman/vrouw, leraar, postbode, vrienden vd familie, etcquote:Op donderdag 13 september 2007 00:44 schreef Jane het volgende:
[..]
Nee, dat staat er niet. 37% van 18%.
De Donald Duck colporteur...quote:Op donderdag 13 september 2007 00:48 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en 63 % daarvan , door de buurman/vrouw, leraar, postbode, vrienden vd familie, etc
Nee, die challenge is bluf. Dat is een logische stap als je kijkt naar de mediahype die ze in scène hebben gezet: de McCanns weten hoe sterk het publiek zich laat beïnvloeden door 'headlines'. Nu zal de gedachte bij het grote publiek inderdaad zijn: "Oh, dan hebben ze het dús niet gedaan!" Net zoals de gedachte destijds, vlak na de verdwijning van Maddie, automatisch was: "Oh, dat kindje is ontvoerd en wat vreselijk voor die ouders!"quote:Op woensdag 12 september 2007 20:48 schreef Xennia het volgende:
Die challenge, tsja als ze het gedaan hebben, weten ze wel heel zeker dat het lichaam nooit gevonden gaat worden. Als ze het niet gedaan hebben, bedoelen ze denk ik te zeggen dat er geen goed bewijs is gevonden die de heksenjacht rechtvaardigt.
Incorrecte bron kennelijk. Lees bijvoorbeeld dit "Despite intensive media coverage of particular incidents, the stereotypical kidnapping of a child by a stranger is a very rare instance, occurring only about 200-300 times a year, according to a 1990 federally-funded study that is still considered authoritative. Statistics going much higher for so-called "missing children" are usually the result of lumping in what the most authoritative federal study calls "extremely dissimilar social problems," such as runaways, abductions by non-custodial family members, and technical abductions such as violent crimes that involved moving a victim distances as little as 22 feet. "quote:Op donderdag 13 september 2007 00:41 schreef tbl1966 het volgende:
[..]
Dit vind ik op een amerikaanse site over kidnapping en abduction
[..]
dus 37% door vreemden
en hij had zelf kinderen...quote:Op donderdag 13 september 2007 00:55 schreef Jane het volgende:
[..]
De Donald Duck colporteur...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gerard_Spruit
Die man woonde een paar straten bij ons vandaan toen ikzelf een jaar of 4 was en hij die kinderen vermoordde, kwam ik later achter. Brrr.Maar goed, ook hij haalde ze niet uit hun huis...
In 13 procent van de non-family abductions werd het kind uit een gebouw meegenomen (kan dus ook nog een openbaar gebouw zijn geweest) en bovendien staat er bij bijna alle cijfers dat:quote:Op donderdag 13 september 2007 00:54 schreef tbl1966 het volgende:
Site met heel veel statistieken over ontvoeringen in de US
http://www.ncjrs.gov/html/ojjdp/nismart/03/ns4.html
Ja, mams toch?quote:Op donderdag 13 september 2007 00:57 schreef milagro het volgende:
lees dat stukje over Madeleine eens en zeg eens wie er mist?
Kijk even bij Table 4: Characteristics of Nonfamily Abductionsquote:Op donderdag 13 september 2007 01:00 schreef Jane het volgende:
[..]
In 13 procent van de non-family abductions werd het kind uit een gebouw meegenomen (kan dus ook nog een openbaar gebouw zijn geweest) en bovendien staat er bij bijna alle cijfers dat:
† Estimate is based on too few sample cases to be reliable.
Ik durf nog steeds te zeggen dat het echt zelden voorkomt hoor.
ja, ik vind dat wel opmerkelijk, tantes worden genoemd, maar mama niet.quote:
Frappantquote:Op donderdag 13 september 2007 00:57 schreef milagro het volgende:
lees dat stukje over Madeleine eens en zeg eens wie er mist?
Ik schat dat dit stukje tekst het werk is van papsquote:Op donderdag 13 september 2007 01:04 schreef milagro het volgende:
nu kun je zeggen mams heeft dat stuk getypt en zichzelf "vergeten" , maar hoe dan ook, Madeleine lijkt daar geen moeder te hebben.
is het nu raar dat ik dat raar (frappant) vind?quote:Op donderdag 13 september 2007 01:07 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Frappant![]()
In dat verhaal over JonBenet staat ook een stukje over de manier waarop de vader - ben z'n naam even kwijt - in interviews en op televisie sprak over zichzelf & zijn vrouw. Normaal zou zijn om te zeggen": "We." Maar hij had het telkens over "She and I" of "Me and My wife." Psychologen die zich over dit interessante feitje hadden gebogen, maakten daaruit op dat hij zich van zijn vrouw (de moordenaar van zijn dochter) had gedistantieerd.
Dat doet Gerry dan toch een stuk doortastender![]()
dat denk ik ook, maar dat andere zou een verklaring kunnen zijn van anderen die dat lezen, en mij paranoide vindenquote:Op donderdag 13 september 2007 01:08 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik schat dat dit stukje tekst het werk is van paps![]()
Nog even hierop terugkomend...quote:Op donderdag 13 september 2007 00:25 schreef tbl1966 het volgende:
Ik vind het ook een eng idee, dat je niet veilig bent in je eigen huis.
precies, en dat uit de bed klauteren, terwijl jij elders zit, uit het zicht, is dus te horen op de babyfoon, maar dan moet je er wel 1 bij je hebben, en welke ouder met kleine kinderen, die geen probleem maakt, om die kids af en toe alleen te laten, slapend, heeft nu geen babyfoon en gebruikt die dan niet?quote:Op donderdag 13 september 2007 01:20 schreef Jane het volgende:
[..]
Nog even hierop terugkomend...
Ik voel me op zich wel veilig in mijn eigen huis, maar uiteraard doe ik wel gewoon de deuren op slot. Al was het alleen maar om mijn spullen te beschermen.Want zo is het nog altijd: 'ongewenst bezoek' (oftewel inbrekers/insluipers) zijn meestal op je spullen uit. Als ik kinderen zou hebben zou ik bovendien zorgen dat ze 's nachts niet zomaar aan de wandel kunnen gaan buiten, dus er ook voor zorgen dat ze de deur niet open konden maken. Daar zou ik veel banger voor zijn dan dat er iemand binnenkomt om mijn kind mee te nemen.
Daar snap ik ook geen reet van. Want bij een kind van de leeftijd van Madeleine is er best een hele grote kans dat het een keer wakker wordt, om mamma en pappa roept, bij geen gehoor uit bed komt en dan maar op zoek gaat naar pappa en mamma. Daar hoeft het echt geen vervelend kind voor te zijn; dat is vrij normaal gedrag. Het kind is immers ook in een vreemde omgeving (want in het buitenland) en kan makkelijk overstuur raken als de ouders niet in de buurt zijn. En zeker als de uitgang van je appartement dan in de naastgelegen straat uitkomt en je zelf voor het kind niet in het gezicht zit, dan neem je volgens mij echt een belachelijk groot risico.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:27 schreef milagro het volgende:
en welke ouder met kleine kinderen, die geen probleem maakt, om die kids af en toe alleen te laten, slapend, heeft nu geen babyfoon en gebruikt die dan niet?
Ja, dat denk ik ook. Hij noemt de andere grootouders even zijdelings, maar heeft het meer over zijn familie.quote:Op donderdag 13 september 2007 01:08 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik schat dat dit stukje tekst het werk is van paps![]()
En dat vind ik ook eigenlijk idd wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeel merkwaardig. Niets over mams Kate McCann????quote:Op donderdag 13 september 2007 00:43 schreef milagro het volgende:
[..]
[..]
wie missen we nu in dit verhaal?
ik heb het een paar gelezen of ik er nu niet overheen las.
maar ik mis iemand , nog steeds.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zat gisteren een beetje rond te kijken op die site en het is waarlijk net een fansite, zoals iemand anders hier al opperde. Al is het wel zo dat alles wat op die site staat verband heeft met Madeleine, want iedereen draagt zijn eigen steentje bij aan de zoektocht naar Maddie.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:26 schreef fillefatale het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op.
Als verbaasd het me niet, van ze.
Zo'n instelling stralen ze ook uit.
'About Madeleine' is te belachelijk voor woorden.
Waarom denken ze uberhaupt dat mensen in hen geinteresseerd zijn.
Het lijkt mij logischer dat de wereld, en met name alle donateurs iets over Madeleine te weten willen komen, as aposed to de rest van de familie![]()
Hoe die broers en zussen heten en waar ze vandaan komen interesseert me echter niets.quote:Madeleine McCann was born 4 years ago. She has one brother Sean and a sister Amelie. She lives with her family in Rothley, Leicestershire.
Her father comes from Glasgow and has 3 sisters, Patricia, Jacqueline and Phil, and a brother John. Madeleine's Grandmother, Eileen lives in Glasgow. Her other grandparents, Sue and Brian live in Liverpool.
Both sides of the family are very close and all are working in different ways to try and help in the search for Madeleine.
Nee, zullen we nu eens even een lieve TT maken?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:11 schreef voyeur het volgende:
Voor het volgende deel nog maar weer eens de suggestie:
"Madeleine McCann: zielige artsen of handige spin doctors?"
uhm , sterker nog dus, zoals je kan lezen, de hele moeder wordt niet genoemd.quote:Op donderdag 13 september 2007 08:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Ik zat gisteren een beetje rond te kijken op die site en het is waarlijk net een fansite, zoals iemand anders hier al opperde. Al is het wel zo dat alles wat op die site staat verband heeft met Madeleine, want iedereen draagt zijn eigen steentje bij aan de zoektocht naar Maddie.
[..]
Hoe die broers en zussen heten en waar ze vandaan komen interesseert me echter niets.
Als ik zo'n site zou opzetten, zou ik er vooral veel foto's opzetten en een contactadres (zoals ze bij Vermist ook doen). Die buttons en t-shirts zijn echt grotesque.
Hierboven wordt trouwens niets over broers / zussen van de moeder gezegd. Die is kennelijk enig kind.
Mag best hoor, en waar is dat meisje toch potdomme!quote:Op donderdag 13 september 2007 08:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, zullen we nu eens even een lieve TT maken?. Of verkoopt dat niet?
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |