Ik heb hier al een post gezien die zei dat de ouders moesten opgesloten worden en de kinderen verkocht aan één of andere aziatische sexringquote:Op dinsdag 11 september 2007 21:31 schreef milagro het volgende:
[..]
ach man, stel je niet aan, we zijn geen rechtbank hier, we hebben geen macht, we hebben een mening, aannames, met tig slagen om de arm, we speculeren er op los, ja, zoals dat altijd gaat in langslepende moordzaaktopics (verdwijningstopics in dit geval) , ik heb nog niemand hier zien posten "aan de hoogste boom met hun, die smerige ratten".
nee, maar als je als moeder van een mogelijk ontvoerd kind hoort dat er bloed gevonden is en men zegt te vermoeden dat het van je kindje is, dan reageer je niet afwimpelend met "ja, so what, ze had ms een bloedneus gehad of een wondje" , dan reageer je toch nog meer in paniek omdat de ontvoerder je kind dus mogelijk verwond heeft??quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:03 schreef moussie het volgende:
[..]
alleen dat dat dus niet haar bloed was maar van een vorige bewoner
Ze vertelden haar dat uit de bloedstalen bleek dat het kind dood was. En daar heeft ze wel heftig op gereageerd.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:01 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar als je als moeder van een mogelijk ontvoerd kind hoort dat er bloed gevonden is en men zegt te vermoeden dat het van je kindje is, dan reageer je niet afwimpelend met "ja, so what, ze had ms een bloedneus gehad of een wondje" , dan reageer je toch nog meer in paniek omdat de ontvoerder je kind dus mogelijk verwond heeft??
zal wel aan mij liggen, ik leef me iets teveel in in een wanhopige moeder die haar kind kwijt is, ws...
Als dat zo is, wat gebeurt er dan met die 1,5 miljoen? Het zou toch niet zo moeten zijn dat die ouders dat zelf lekker mogen opmaken lijkt mij.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Voorspelling voor als ik in een later topic mn gelijk wil halen: De zaak dooft langzaam uit, tegen de ouders wordt geen verder bewijs gevonden en Madeleine blijft vermist.
ja, want een liefhebbende moeder houdt hoop, hè en wil niet horen dat haar kind dood is zolang er geen lijkje is.... alleen in dit geval wil ze dat ms wel niet horen omdat ze weet dat het de waarheid is, ze was er immers zelf bijquote:Op woensdag 12 september 2007 00:05 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ze vertelden haar dat uit de bloedstalen bleek dat het kind dood was. En daar heeft ze wel heftig op gereageerd.
Dat ga ik ook steeds meer denken jah. En ook nu blijkt dat haar vader ook niet de "echte" vader blijkt te zijn. IVF... waarom is dit niet verteld? Qua bloedsporen en onderzoeken moet je dit toch weten? Of vergis ik me nu best wel een klein beetje? hihiquote:Op woensdag 12 september 2007 00:09 schreef L3IPO het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek...zelf denk ik dat de ouders schuldig zijn.
of een dokter wil geen ongefundeerde beweringen aanvaarden. Waar is de bron dat je uit bloedresten kunt concluderen dat de persoon dood was?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:08 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, want een liefhebbende moeder houdt hoop, hè en wil niet horen dat haar kind dood is zolang er geen lijkje is.... alleen in dit geval wil ze dat ms wel niet horen omdat ze weet dat het de waarheid is, ze was er immers zelf bij
Er lijkt toch best wel wat bewijs tegen de ouders te zijn, zoals de sporen van Madeleine in de ruimte van het reservewiel onder de mat in de kofferbak van de huurauto... Er zal veel afhangen van hoe de rechter besluit in de komende dagen, als die het bewijs tegen de ouders te dun acht zal het zeker wel uitdoven, maar als er wel vervolgd gaat worden staat er natuurlijk nog wel een hoop te gebeuren. Er bestaat uiteraard ook een groot risico dat die topadvocaten van de ouders op juridisch formele gronden gaten in de procedure gaan schieten, dan kan het ook nog met een sisser aflopen...quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Voorspelling voor als ik in een later topic mn gelijk wil halen: De zaak dooft langzaam uit, tegen de ouders wordt geen verder bewijs gevonden en Madeleine blijft vermist.
dat kind is ontvoerd uit dat appartement, niet uit die auto.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:01 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, maar als je als moeder van een mogelijk ontvoerd kind hoort dat er bloed gevonden is en men zegt te vermoeden dat het van je kindje is, dan reageer je niet afwimpelend met "ja, so what, ze had ms een bloedneus gehad of een wondje" , dan reageer je toch nog meer in paniek omdat de ontvoerder je kind dus mogelijk verwond heeft??
geen idee, ga het zoeken zou ik zeggenquote:Op woensdag 12 september 2007 00:13 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
of een dokter wil geen ongefundeerde beweringen aanvaarden. Waar is de bron dat je uit bloedresten kunt concluderen dat de persoon dood was?
Bron?quote:Op woensdag 12 september 2007 00:05 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ze vertelden haar dat uit de bloedstalen bleek dat het kind dood was. En daar heeft ze wel heftig op gereageerd.
Aan iemands reactie kun je geen oordeel hangen. Weet jij veel wat zij denkt.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:16 schreef milagro het volgende:
[..]
geen idee, ga het zoeken zou ik zeggen
volgens mij, he ben je in een situatie als deze vooral MOEDER en geen dokter, hoor, en reageer je dus vooral emotioneel en even niet rationeel , maar ja, iedereen is anders, deze moeder is alleen wel heel anders, keer op keer weer.
Moussie had het over het bloed in het appartement, want dat bloed was niet van Maddie, in de auto zijn lichaamssappen gevonden, die wel van Maddie zijn of mogelijk op zijn minst, dus ik reageer op haar opmerking over het bloed dat 100 % zeker niet van Maddie was, het appartementenbloed dus.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:15 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
dat kind is ontvoerd uit dat appartement, niet uit die auto.
je kan er wel degelijk een oordeel aanhangen, alleen je oordeel hoeft niet te kloppen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:21 schreef boyv het volgende:
[..]
Aan iemands reactie kun je geen oordeel hangen. Weet jij veel wat zij denkt.
Nou nou dat is wel een rijtje keiharde bewijzen zegquote:Op woensdag 12 september 2007 00:29 schreef Sigmund666 het volgende:
De ouder zijn schuldig. Als we alles van de afgelopen maanden even op een rijtje zetten, kom ik tot de volgende conclussie:e buurman/vriend/whatever was eerst verdacht omdat hij veel vragen stelde. Als ouders zijnde is het niet verdacht als je vragen over een onderzoek stelt.
* Al een paar dagen na de verdwijning van Maddie werd er een fonds opgericht. Ik heb het nog nooit in andere verdwijningszaken gezien gebeuren.
* De moeder heeft op TV nog nooit een traan gelaten. Dit kan komen doordat beide ouders medici zijn, maar ik betwijfel het. De meeste ouders van wie een kind was ontvoerd barstte voor de camera in tranen uit.
* Er is bloed gevonden in een auto die vijf weken na de verdwijning is gehuurd.
* Er schijnt ook een pagina uit de bijbel in de auto gevonden te zijn, waarin de dienaren van koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
* Waarom wordt toevallig alleen Maddie ontvoerd, en niet de twee kinderen die in de kamer aanwezig waren?
* Zou een ontvoerder niet in paniek raken als via de media naar buiten komt dat Maddie een uniek linkeroog heeft? [Dit tenzij het meisje al gelijk ergens in een kelder is gepropt, net als Natascha Kampush]
* Zijn er eigenlijk geen bewakingsbeelden geweest?
* Is het alibi van de ouders ooit nagetrokken?
* Waarom wordt de moeder niet onder hypnose verhoord?
Tenzij: Een samenzwering van de CIA en de NSA die kunnen zien hoeveel koffie wij drinken door het water dat naar onze leidingen loopt!
Misschien van een haarborstel?quote:Speurders spraken vanmiddag al over "verpletterend bewijs". Zo werd er een "grote hoeveelheid haartjes" van Madeleine gevonden in de koffer van de huurauto. Zoveel haar dat het niet van een deken of van kleren kan komen. Het haar moet rechtstreeks van het lichaam van Maddie zijn gekomen. De testresultaten op de gevonden haartjes zouden de hypothese voeden dat de kleine Maddie een overdosis slaapmiddelen heeft gekregen.
En kan je concluderen uit haartesten dat een kind overleden is aan een overdosis slaapmiddelen? Op dat moment stopt de haargroei, dus zou m'n minstens over uitgerukte haren moeten beschikken (met de wortel er nog aan). Waarom wordt dat dan niet vermeldt? En het is maar de vraag of je daar genoeg resten in kan vinden, imho kan je enkel langdurig druggebruik aantonen met haarresten. Lijkt me twijfelachtig dat de haren voor de dood genoeg opgenomen kunnen hebben van de stof die de dood veroorzaakte..quote:Normally, individuals will lose on average between 40-100 hairs
Als je een kind voor sexueel misbruik ontvoert heb je aan één genoeg. Ontvoeringen van meerdere kinderen tegelijkertijd zijn zeldzaam imo.quote:Waarom wordt toevallig alleen Maddie ontvoerd, en niet de twee kinderen die in de kamer aanwezig waren?
Het merendeel van kinderen die door onbekenden ontvoerd worden leven geen 24 uur na de ontvoering. Waarom zou die persoon zich dan druk moeten maken?quote:Zou een ontvoerder niet in paniek raken als via de media naar buiten komt dat Maddie een uniek linkeroog heeft? [Dit tenzij het meisje al gelijk ergens in een kelder is gepropt, net als Natascha Kampush]
Omdat er in eerste instantie werd geopperd dat het kind mogelijk in handen van kinderhandelaars was gevallen. Vandaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:35 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Het merendeel van kinderen die door onbekenden ontvoerd worden leven geen 24 uur na de ontvoering. Waarom zou die persoon zich dan druk moeten maken?
Er zijn ook (sporen van) lichaamssappen gevonden, naar het schijnt. Bovendien was de vindplaats niet de kofferbak zelf, maar de ruimte voor het reservewiel onder de mat. Ik kan geen logische verklaring daarvoor verzinnen anders dan dat het lichaam van het meisje daar gelegen heeft...quote:Op woensdag 12 september 2007 00:32 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Misschien van een haarborstel?
[..]
Dan doe ik ook een (nieuwe) voorspelling:quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Hypnoseverhoren zijn zo onbetrouwbaar als de pest.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:29 schreef Sigmund666 het volgende:
Keiharde bewijzen zijn nog niet in het openbaar gepresenteerd. Het blijft bij speculatie en verdachtmakingen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:46 schreef senesta het volgende:
Ik ben nog steeds de draad kwijt, wat zijn nou de echte feiten tussen de verhalen?
Ik zou álles bekennen, ruim voordat ik goed en wel onder hypnose wasquote:Op woensdag 12 september 2007 00:48 schreef Fides het volgende:
Hypnoseverhoren zijn zo onbetrouwbaar als de pest.
volgens mij reageerde ze niet afwimpelend maar zei dat dat onmogelijk was en zat in te ruimen dat het om een klein wondje zou kunnen gaan of een neusbloeding .. en tja, kinderen hebben soms kleine wondjes die je als ouder nog niet eens echt bewust opmerkt, en kinderen die vaak een klein beetje neusbloeding hebben blijken ook te bestaan, iig volgens de dame van zuigelingenzorg toen, mijn jongste had dat namelijk ook tot pakweg zijn zesde, soms spontaan een paar druppels bloed uit zijn neus, dun slijmvliesquote:Op woensdag 12 september 2007 00:01 schreef milagro het volgende:
[..]
zal wel aan mij liggen, ik leef me iets teveel in in een wanhopige moeder die haar kind kwijt is, ws...
wie zegt dat zij dat nummer moest opzoeken, best mogelijk dat het een simpel nummer is dat zij uit haar hoofd kent omdat zij het vaak zat op het scherm heeft gezien ..quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
En toch kan ik me niet voorstellen dat je eerst het nummer van Sky news ergens gaat opzoeken, terwijl het alarmnummer algemeen bekend is en welhaast instinctief gedraaid wordt.
En zo is het wmb ook precies gegaan en zal het gaan, dat laatste dan helaas, want dat kind ligt ergens helemaal alleen.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:46 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dan doe ik ook een (nieuwe) voorspelling:
en dan volgt een mooie uiteenzetting van een uiteraard lelijk iets.
Heb precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:52 schreef honda1990 het volgende:
TVP ik vond deze zaak eerder helemaal niet interresant maar nu begin ik me er wel voor te intreseren, nu de zaak een andere wending neemt.
hoi jojoortje alles goed? nog wat gedaan vandaag? dit topic kunnen we gebruiken als chatbox, cool he?quote:Op woensdag 12 september 2007 01:01 schreef Jojoortje het volgende:
TVP...
dat die ouders ondanks het "verpletterende bewijs" nog steeds niet in staat van beschuldiging zijn gesteld .. dus zo verpletterend is het blijkbaar toch nietquote:Op woensdag 12 september 2007 00:46 schreef senesta het volgende:
Ik ben nog steeds de draad kwijt, wat zijn nou de echte feiten tussen de verhalen?
112 is een Europees alarmnummer dat in de meeste Europese landen waaronder Groot Brittanie en Portugal in gebruik is. En ik kan me niet voorstellen dat je het nummer van een televisie station eerder bedenkt dan het alarmnummerquote:Op woensdag 12 september 2007 00:57 schreef moussie het volgende:
ik gok maar wat hoor .. ik probeer me voor te stellen wat ik zou doen, en dan lijkt me de gedachtegang van hart van nederland bellen omdat 112 niet werkt in Portugal geen ondenkbare optie
oh okquote:Op woensdag 12 september 2007 00:24 schreef milagro het volgende:
[..]
Moussie had het over het bloed in het appartement, want dat bloed was niet van Maddie, in de auto zijn lichaamssappen gevonden, die wel van Maddie zijn of mogelijk op zijn minst, dus ik reageer op haar opmerking over het bloed dat 100 % zeker niet van Maddie was, het appartementenbloed dus.
Hier sluit ik me volledig bij aan..En het klopt idd dat je 112 in heel europa kan bellen maar ook al zou 112 niet het alarmnummer zijn van het betreffende land dan zou je als eerste het juiste alarmnummer zoeken ipv skynews/hart v nedquote:Op woensdag 12 september 2007 01:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
112 is een Europees alarmnummer dat in de meeste Europese landen waaronder Groot Brittanie en Portugal in gebruik is. En ik kan me niet voorstellen dat je het nummer van een televisie station eerder bedenkt dan het alarmnummer
dat is het punt helemaal niet toch? kinderen hebben bloedneusjes, ja, niets bijzonders, maar we hebben het niet over kindjes die lekker in hun bedje liggen en wakker worden met een bloedneus, of met wat spatjes op het kussensloop, we hebben het over een kamertje waar je kind uit weggeroofd is, volgens jou (de moeder) dan, en waar na intensief speurwerk bloed gevonden is , wat mogelijk van jouw kind is , jouw kind dat weggeroofd is door een kwaadwillende, ms wel een pedofiel, jouw kind dat zich ms verzet heeft en de rover geirriteerd want jouw kind trekt de aandacht met haar gegil, die de rover niet wil trekkenquote:Op woensdag 12 september 2007 00:57 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij reageerde ze niet afwimpelend maar zei dat dat onmogelijk was en zat in te ruimen dat het om een klein wondje zou kunnen gaan of een neusbloeding .. en tja, kinderen hebben soms kleine wondjes die je als ouder nog niet eens echt bewust opmerkt, en kinderen die vaak een klein beetje neusbloeding hebben blijken ook te bestaan, iig volgens de dame van zuigelingenzorg toen, mijn jongste had dat namelijk ook tot pakweg zijn zesde, soms spontaan een paar druppels bloed uit zijn neus, dun slijmvlies
in engeland is 999 ook nog in gebruik .. en zoals milagro net al stelde, zij zou in haar paniek 06-11 bellen ..quote:Op woensdag 12 september 2007 01:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
112 is een Europees alarmnummer dat in de meeste Europese landen waaronder Groot Brittanie en Portugal in gebruik is. En ik kan me niet voorstellen dat je het nummer van een televisie station eerder bedenkt dan het alarmnummer
ja, schat, en dat is dus het OUDE alarmnummer, zo vaak bel ik de politie niet, dus dat oude nummer zat lang nog in mijn vingers zeg maarquote:Op woensdag 12 september 2007 01:12 schreef moussie het volgende:
[..]
in engeland is 999 ook nog in gebruik .. en zoals milagro net al stelde, zij zou in haar paniek 06-11 bellen ..
Maargoed daarna zoek je het juiste alarmnummer en belt dit. Je gaat echt niet eerst de telegraaf/prive/story/hart v ned bellen vanuit het buitenland om te melden dat je kind zoek is..quote:Op woensdag 12 september 2007 01:12 schreef moussie het volgende:
[..]
in engeland is 999 ook nog in gebruik .. en zoals milagro net al stelde, zij zou in haar paniek 06-11 bellen ..
Ja en dan denk je (die 1% die het juiste nummer niet weet) oh kut dit is niet het juiste nummer en gaat op zoek naar het juiste nummer (dat vast wel op de telefoon van het appartement staat of in een telefoenboek, of bij de receptie). Trouwens op mijn mobiele telefoon hoef ik maar op 1 toets te drukken om het alarmnummer te bellen.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:12 schreef moussie het volgende:
[..]
je hoeft niet eens te zoeken , je krijgt te horen dat het 112 is, tenminste destijds dus, het was net veranderdquote:Op woensdag 12 september 2007 01:16 schreef denka het volgende:
[..]
Maargoed daarna zoek je het juiste alarmnummer en belt dit. Je gaat echt niet eerst de telegraaf/prive/story/hart v ned bellen vanuit het buitenland om te melden dat je kind zoek is..![]()
dus volgens jou hadden de ouders in paniek moeten raken bij het horen van het gegeven dat er bloed gevonden is ? Je kind is al verdwenen, je bent al in paniek maar doet je best om nuchter te blijven en te zorgen dat je eigen emotie niet in de weg komt te staan van de dingen die je moet doen .. natuurlijk wil je niet geloven dat dat bloed is van je kindquote:Op woensdag 12 september 2007 01:11 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is het punt helemaal niet toch? kinderen hebben bloedneusjes, ja, niets bijzonders, maar we hebben het niet over kindjes die lekker in hun bedje liggen en wakker worden met een bloedneus, of met wat spatjes op het kussensloop, we hebben het over een kamertje waar je kind uit weggeroofd is, volgens jou (de moeder) dan, en waar na intensief speurwerk bloed gevonden is , wat mogelijk van jouw kind is , jouw kind dat weggeroofd is door een kwaadwillende, ms wel een pedofiel, jouw kind dat zich ms verzet heeft en de rover geirriteerd want jouw kind trekt de aandacht met haar gegil, die de rover niet wil trekken
dan is je reactie toch niet "oooh, dat was vast van een bloedneus, joh!" als de politie melding maakt van het gevonden bloed.... dan denk je toch eerst dat het kind mogelijk geslagen is, of anderzins grof meegenomen? en reageer je emotioneel, en dan later ms rationeel als de politie je probeert te kalmeren met de opmerking dat het ook onschuldige bloedspatjes kunnen zijn en je dan vraag of je je een bloedneus herinnert bij je kind?
nou, 1 post tussen pak 'm beet 900 redelijke en fatsoenlijke posts, tjonge zegquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ik heb hier al een post gezien die zei dat de ouders moesten opgesloten worden en de kinderen verkocht aan één of andere aziatische sexring
Precies ook al mocht het lokale alarmnummer je volkomen onduidelijk zijn je hoeft maar te schreeuwen, straat op rennen, aanbellen, etc..en de politie is een min later ingelicht..quote:Op woensdag 12 september 2007 01:19 schreef milagro het volgende:
[..]
je hoeft niet eens te zoeken , je krijgt te horen dat het 112 is, tenminste destijds dus, het was net veranderd
maar zou dat niet het geval zijn, dan gil je tegen wie er ook bij je is "wat is het nummer, verdomme!!! doe dan iets"
en ga je niet reageren door dan maar de krant te bellen
lekker zinvol.
als je je kind echt wil vinden tenminste.
ze belt niet naar de krant maar naar een europees TV-kanaal, een zender die het nota bene binnen 5 minuten en met foto op de buis kan hebben ..quote:Op woensdag 12 september 2007 01:19 schreef milagro het volgende:
[..]
je hoeft niet eens te zoeken , je krijgt te horen dat het 112 is, tenminste destijds dus, het was net veranderd
maar zou dat niet het geval zijn, dan gil je tegen wie er ook bij je is "wat is het nummer, verdomme!!! doe dan iets"
en ga je niet reageren door dan maar de krant te bellen
lekker zinvol.
als je je kind echt wil vinden tenminste.
Neenee Iedereen wil de ouders lynchen. Enkel ThinkTank heeft een heldere geest!quote:Op woensdag 12 september 2007 01:23 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, 1 post tussen pak 'm beet 900 redelijke en fatsoenlijke posts, tjonge zeg
van jou kan je echt niet "winnen" , je weet alles weg te relativeren met 'iederen reageert anders'quote:Op woensdag 12 september 2007 01:22 schreef moussie het volgende:
[..]
dus volgens jou hadden de ouders in paniek moeten raken bij het horen van het gegeven dat er bloed gevonden is ? Je kind is al verdwenen, je bent al in paniek maar doet je best om nuchter te blijven en te zorgen dat je eigen emotie niet in de weg komt te staan van de dingen die je moet doen .. natuurlijk wil je niet geloven dat dat bloed is van je kind
hehe denk je nu werkelijk dat ze binnen 5 min een bericht op de tv plaatsen? En dat ze ook ff een foto hebben liggen? En dat alles zonder het eerst te verifiëren? Dus dan zou iedereen kunnen bellen en het kwam er geljik op, keep on dreaming matequote:Op woensdag 12 september 2007 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
ze belt niet naar de krant maar naar een europees TV-kanaal, een zender die het nota bene binnen 5 minuten en met foto op de buis kan hebben ..
same difference, moussie, idioterie en ernstig dubieus als eerste reactie.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:25 schreef moussie het volgende:
[..]
ze belt niet naar de krant maar naar een europees TV-kanaal, een zender die het nota bene binnen 5 minuten en met foto op de buis kan hebben ..
ik bedoel maarquote:Op woensdag 12 september 2007 01:31 schreef denka het volgende:
[..]
hehe denk je nu werkelijk dat ze binnen 5 min een bericht op de tv plaatsen? En dat ze ook ff een foto hebben liggen? En dat alles zonder het eerst te verifiëren? Dus dan zou iedereen kunnen bellen en het kwam er geljik op, keep on dreaming mate![]()
Ik denk dat ze toch eerst eens het verhaal willen verifiëren of het wel klopt. Dit doen ze door de politie te bellen en mochten zij niet op de hoogte zijn van een vermissing dan komt er never nooit iets op tv.
quote:Judge Asked For Emergency Order
Updated: 22:54, Tuesday September 11, 2007
The public prosecutor in Portugal is reported to have asked the judge in the Madeleine McCann case to make an emergency order allowing him to seize a mystery object.
The McCanns: Enduring a tense waitIt is not known what or where the object is but the prosecutor has asked the judge to issue an order allowing him to have it within 24 hours.
Sky News crime correspondent Martin Brunt said: "The prosecution has asked the judge for an emergency order to give them permission to go and seize it.
"We do not know where or what it is, whether it is in this country or whether it is something perhaps the McCann family are refusing to hand over."
Earlier, the prosecutor decided that a dossier outlining the case against missing Madeleine McCann's parents should go before a judge.
Police handed their files to the Algarve-based prosecutor, Jose Cunha de Magalhaes e Meneses, for him to decide whether to bring charges against Kate and Gerry McCann.
Speaking outside the prosecutor's office in Portimao, Luisa Duarte said Mr Cunha de Magalhaes e Meneses had received the papers and decided they should go before an instructional judge.
The development could mean the couple may find out in the next 10 days whether they will be charged with their daughter's death.
Alternatively, it may be that the prosecutor is asking for stricter bail conditions, another round of questioning of the McCanns or fresh searches.
But the file, which was only handed to the prosecutor by police on Tuesday, was not expected to be passed on so quickly.
"That's a pretty dramatic development because it shows the prosecutor is moving quickly," said Brunt.
"The prosecutor has already decided there is enough evidence for the file to go to the judge and it will now be up to the judge to see whether there is enough evidence to file charges.
Ik bel Hart van Nederland als ik een zieke vogel vind in mijn achtertuin en het Europees alarmnummer als mijn kind in Portugal vermist is. Maar misschien zit ik te logisch in elkaarquote:Op woensdag 12 september 2007 01:35 schreef milagro het volgende:
ik bel ook altijd eerst Hart van Nederland op bij kwesties waar seconden mogelijk tellen
dat laatste zeer zekerquote:Op woensdag 12 september 2007 01:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik bel Hart van Nederland als ik een zieke vogel vind in mijn achtertuin en het Europees alarmnummer als mijn kind in Portugal vermist is. Maar misschien zit ik te logisch in elkaar![]()
je zit in een vreemd land, je hebt geen telefoonboek op je kamer, je draait 999 en wat krijg je .. piep piep piep of een telefoniste/bandje dat je in een vreemde taal een lang verhaal verteld waarvan jij, in je paniek, geen snars begrijpt .. zoals gezegd, zo idioot is het niet .. wie weet komt later naar voren dat de mensen van SKY haar het juiste telefoonnummer hebben gegeven ..quote:Op woensdag 12 september 2007 01:32 schreef milagro het volgende:
[..]
same difference, moussie, idioterie en ernstig dubieus als eerste reactie.
klaar nu, zinloos dit.
Dat is te hopen en ik krijg het gevoel dat deze zaak niet lang meer duurt. Mocht het kind dood zijn (waar het er nu naar uitziet) dan hoop ik de ze haar snel vinden zodat ze op een waardige en nette manier kan worden begraven. Hopelijk komen er verder geen schokkende feiten omhoog wat betreft haar dood en dat ze pijnloos en zonder angst gestorven is.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:43 schreef milagro het volgende:
[..]
een mysterieus object.... nou, verpletterend bewijs dan toch?
ben je beter dan milagro .. die belt 06-11 .. en dat in eigen landquote:Op woensdag 12 september 2007 01:39 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik bel Hart van Nederland als ik een zieke vogel vind in mijn achtertuin en het Europees alarmnummer als mijn kind in Portugal vermist is. Maar misschien zit ik te logisch in elkaar![]()
tig jaar geleden, he mutsquote:Op woensdag 12 september 2007 01:54 schreef moussie het volgende:
[..]
ben je beter dan milagro .. die belt 06-11
ik mag idd toch hopen dat als er feitelijk niets meer te ontkennen valt, de ouders dan idd bekennen, en dan dus ook vertellen waar Maddie is.... ik ben bang toch nog, dat zelfs als ze schuldig bevonden worden, ze hun onschuld blijven volhouden en dus dan ook uiteraard niet vertellen waar ze is ... laat ik het mis hebben please.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:53 schreef denka het volgende:
[..]
Dat is te hopen en ik krijg het gevoel dat deze zaak niet lang meer duurt. Mocht het kind dood zijn (waar het er nu naar uitziet) dan hoop ik de ze haar snel vinden zodat ze op een waardige en nette manier kan worden begraven. Hopelijk komen er verder geen schokkende feiten omhoog wat betreft haar dood en dat ze pijnloos en zonder angst gestorven is.
Allemaal ff afwachten dus maar alles raakt wel in een megastroomversnelling, gelukkig maar!
ik hou al op, soms denk ik iets te lang dat iemand me gewoon niet begrijpt, en leg ik het nog eens uit, maar dat is verkeerd gedacht, dus, het wordt wel begrepen, maar het wil niet begrijpen, zoiets... excuses voor mijn geduld in dezequote:Op woensdag 12 september 2007 01:57 schreef denka het volgende:
@milagro
Ik zou me niet meer mengen in deze totaal nutteloze discussie met moussie wat betreft het allereerst bellen van en tvstation als je kind weg is. Met sommige mensen...ach laat ook maar.
Ik heb je al gezegd dat er op vele mobiele telefoons een directe knop is naar de alarmlijn, maar elk redelijk argument dat ik aandraag verwerp jij omdat er misschien 1 idioot op de wereld is die nog steeds niet weet hoe 112 te bellen, n.b. een Europees alarmnummer waar veel reclamecampagnes tegenaan gegooid worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:52 schreef moussie het volgende:
[..]
je zit in een vreemd land, je hebt geen telefoonboek op je kamer, je draait 999 en wat krijg je .. piep piep piep of een telefoniste/bandje dat je in een vreemde taal een lang verhaal verteld waarvan jij, in je paniek, geen snars begrijpt .. zoals gezegd, zo idioot is het niet .. wie weet komt later naar voren dat de mensen van SKY haar het juiste telefoonnummer hebben gegeven ..
daarnaast .. wie ben jij om te bepalen dat dit klaar cq zinloos is .. alleen posts die meegaan in jouw mening over/veroordeling van de ouders zijn acceptabel of zoiets ?
volgens mij is dit toch echt geen tig jaar geledenquote:
toch leuk dat je iig wel kan bedenken dat je op zo'n moment niet meer rationeel denktquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:09 schreef milagro het volgende:
de enige reden waarom ik zelf niet 112 zou bellen is omdat ik in mijn totale wanhoop opeens 06 11 zou intikken of ws geen enkel nummer gedrukt krijg..
Ik vraag me af of je nu nog steeds een melding krijgt dat het nieuwe nummer 112 is, maar ik ga het niet proberen.quote:Op woensdag 12 september 2007 01:54 schreef moussie het volgende:
[..]
ben je beter dan milagro .. die belt 06-11 .. en dat in eigen land
ja hoor, vandaar dat in Engeland 999 ook nog steeds gebruikt word .. misschien even bedenken dat de wereld buiten Nederland iets anders uitziet/voor gelicht is dan wij hier ?quote:Op woensdag 12 september 2007 02:06 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik heb je al gezegd dat er op vele mobiele telefoons een directe knop is naar de alarmlijn, maar elk redelijk argument dat ik aandraag verwerp jij omdat er misschien 1 idioot op de wereld is die nog steeds niet weet hoe 112 te bellen, n.b. een Europees alarmnummer waar veel reclamecampagnes tegenaan gegooid worden.
Ik suggereer nergens dat de ouders schuldig zijn, ik zeg alleen dat het vreemd is dat ze eerst een tv station bellen en niet het Europees alarmnummer. En het blijft vreemd.
Ik vind ook dat je aan het zuigen bent.
Nou uit die discussie komen we toch niet dus laten we er maar over ophouden. Jij belt gewoon de tvkrant bij een ongeval en wij (ik, milagro, xennia en de rest vd wereld behalve de mccanns ook) bellen gewoon het alarmnummer of laten dit bellen.quote:Op woensdag 12 september 2007 02:09 schreef moussie het volgende:
[..]
ja hoor, vandaar dat in Engeland 999 ook nog steeds gebruikt word .. misschien even bedenken dat de wereld buiten Nederland iets anders uitziet/voor gelicht is dan wij hier ?
godverdomme , zuigerd, ik put uit ervaringquote:Op woensdag 12 september 2007 02:07 schreef moussie het volgende:
[..]
volgens mij is dit toch echt geen tig jaar geleden
[..]
toch leuk dat je iig wel kan bedenken dat je op zo'n moment niet meer rationeel denkt
duh .. dit is geen ongeval, je kind is pleite .. je draait het voor jouw gewone alarmnummer en krijgt geen gehoor, je zit in een vreemd land waarvan je de taal niet spreekt .. wat doe jij dan ?quote:Op woensdag 12 september 2007 02:14 schreef denka het volgende:
[..]
Nou uit die discussie komen we toch niet dus laten we er maar over ophouden. Jij belt gewoon de tvkrant bij een ongeval en wij (ik, milagro, xennia en de rest vd wereld behalve de mccanns ook) bellen gewoon het alarmnummer of laten dit bellen.
PUNT!!!!!
Hoe zou het de familie, de ouders van de ouders nu vergaan, dat vraag ik me af, he... je staat natuurlijk pal achter je zoon/dochter , logisch, maar als er toch duidelijke aanwijzingen zijn dat etc etc, hoe zou dat werken, blijf je dan net zo ontkennen zoals je kind doet, of uit je je twijfels, ga je praten met je zoon, je dochter, zou je niet ms beter nu open kaart kunnen spelen , schat, en zeggen waar Maddie is, we nemen je niets kwalijk, het was vast een ongeluk.... ik vraag me af wanneer dat punt komt , of het komt , hoe ik zelf zou reageren als ouder .... je kan nooit geloven dat je kind zoiets doet, maar als het dan niet meer te ontkennen valt... laat je je kind dan vallen, in die zin, dat je toegeeft hem/haar ook niet meer te geloven, zolang je kind zweert onschuldig te zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 02:14 schreef denka het volgende:
[..]
Nou uit die discussie komen we toch niet dus laten we er maar over ophouden. Jij belt gewoon de tvkrant bij een ongeval en wij (ik, milagro, xennia en de rest vd wereld behalve de mccanns ook) bellen gewoon het alarmnummer of laten dit bellen.
PUNT!!!!!
nou, neem dan even de leap en bedenk hoe je zou reageren in een vreemd land waarvan je de taal niet spreekt en piep piep piep te horen krijgt na het draaien van je gewende 999 .. je denkt niet rationeel op zo'n moment !!!quote:Op woensdag 12 september 2007 02:15 schreef milagro het volgende:
[..]
godverdomme , zuigerd, ik put uit ervaring
ik HEB 06 11 gebeld, toen het net een paar maanden 112 was, stomme tuthola, dat zei ik toch al, dat ik het daarom als voorbeeld aandroeg..... er stond hier een wildvreemde vent op het punt van de galerij te springen midden in de nacht en in de paniek koos ik dus 06 11, ipv het net nieuwe 112.
damn, wat ben jij irritant, reageer ik toch nog
doe je het erom of zo, if so, bizar en idioot, maar goed, jij belt dan ook Hart van Nederland op
en moderator, goedemorgen, edit dit maar lekker weg, hoor, zonde , maar nu moest ik het even kwijt
Duh wat? Ongeval of vermissing je moet toch het alarmnummer bellen in een vreemd land. Dus ik snap je punt niet wat betreft het feit dat dit geen ongeval is.quote:Op woensdag 12 september 2007 02:24 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. dit is geen ongeval, je kind is pleite .. je draait het voor jouw gewone alarmnummer en krijgt geen gehoor, je zit in een vreemd land waarvan je de taal niet spreekt .. wat doe jij dan ?
Mocht ik het alarmnummer niet weten dan zou ik de straat op rennen mensen aanspreken, naar de buren rennen, als vrouw zijnde hysterisch schreeuwenquote:Op woensdag 12 september 2007 02:27 schreef moussie het volgende:
[..]
nou, neem dan even de leap en bedenk hoe je zou reageren in een vreemd land waarvan je de taal niet spreekt en piep piep piep te horen krijgt na het draaien van je gewende 999 .. je denkt niet rationeel op zo'n moment !!!
In elk land van de Europese unie krijg je bij het bellen van 112 de hulpdiensten aan de lijn of krijg je te horen welk nr je wél moet bellen om de hulpdiensten te contacteren ...quote:Op woensdag 12 september 2007 01:10 schreef denka het volgende:
[..]
Hier sluit ik me volledig bij aan..En het klopt idd dat je 112 in heel europa kan bellen maar ook al zou 112 niet het alarmnummer zijn van het betreffende land dan zou je als eerste het juiste alarmnummer zoeken ipv skynews/hart v nedbellen.
Laat ons trouwens eerlijk zijn, beide ouders van Maggie zijn dokters. Als zij het internationale hulpnummer 112 niet kennen weet ik het ook niet meer hoor ...quote:Op woensdag 12 september 2007 02:24 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. dit is geen ongeval, je kind is pleite .. je draait het voor jouw gewone alarmnummer en krijgt geen gehoor, je zit in een vreemd land waarvan je de taal niet spreekt .. wat doe jij dan ?
en fyi .. ik was/ben slim genoeg om me van te voren te informeren wat het alarmnummer is in het betreffende land, of zoals heel vroeger toen er nog geen landelijke nummers bestonden de stad/regio, maar ik heb, net zomin als milagro, enig idee wat eruit komt op het moment dat mij zoiets afschuwelijks als dit zou overkomen
Dat doet me denken aan een zekere Natalee...quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Je krijgt dan niemand meer aan de telefoon. Tegenwoordig zijn er allemaal mobiele telefoonnummers die beginnen met 06-11...quote:Op woensdag 12 september 2007 02:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je nu nog steeds een melding krijgt dat het nieuwe nummer 112 is, maar ik ga het niet proberen.
quote:De politie sleept die mensen niet op basis van vage vermoedens bewijzen door deze hel.
een priester mag dat zelf bepalen, je kan hem volgens mij, zoals je met een arts ms wel kan (??) , niet dwingen.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:47 schreef hatsieflatsie het volgende:
ik denk dat het wel slim is om met die priester te gaan praten. Maar weet iemand hoe dat zit met het biechtgeheim? Wat ik kon vinden met google, is dat ze nooooit mogen praten ookal hangt er zijn eigen leven vanaf of die van de biechter. Maar ik meen mij te herinneren dat er wél uitzonderlijke uitzonderingen kunnen zijn, waardoor ze wel iemand mogen waarschuwen. Of ben ik in de war met beroepsgeheim?
Anyway, ik vind het wel slim om die piste ook te onderzoeken.
Dat is toch gewoon beroepsgeheim?quote:Op woensdag 12 september 2007 08:47 schreef hatsieflatsie het volgende:
ik denk dat het wel slim is om met die priester te gaan praten. Maar weet iemand hoe dat zit met het biechtgeheim? Wat ik kon vinden met google, is dat ze nooooit mogen praten ookal hangt er zijn eigen leven vanaf of die van de biechter. Maar ik meen mij te herinneren dat er wél uitzonderlijke uitzonderingen kunnen zijn, waardoor ze wel iemand mogen waarschuwen. Of ben ik in de war met beroepsgeheim?
Jij vertrouwt ze niet hé?quote:Op woensdag 12 september 2007 08:42 schreef milagro het volgende:
dit vind ik ook wel 'grappig'
Parents : 'we are still 100% confident that we are both innocent’
ja, duh, je bent elkaars alibi, laat je de ander vallen, lapt de ander je erbij
dan haalt eventueel forensisch bewijs hen toch onderuit, of je moet ze , met de hele wereld op hun vingers kijkend in feite, in staat achten forensisch bewijs in hun voordeel zelf te fabriceren, met 'goedkeuring' van een Brits forensisch team, die er niet doorheen prikt dan.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zie ik ze anders best voor aan![]()
Er is zo veel kritiek geweest op hun optreden dat ze nu ff willen laten kijken wat een flinke jongens ze zijn.
Van een ontbindend lijk....quote:Op woensdag 12 september 2007 08:57 schreef milagro het volgende:
[..]
dan haalt eventueel forensisch bewijs hen toch onderuit, of je moet ze , met de hele wereld op hun vingers kijkend in feite, in staat achten forensisch bewijs in hun voordeel zelf te fabriceren, met 'goedkeuring' van een Brits forensisch team, die er niet doorheen prikt dan.
hoe kom je aan bodily fluids van een vermist kind, om het dan te planten in de auto van je keuze?
dan zou het forensisch team dus dezelfde intenties moeten hebben.
quote:
Zou zo maar kunnen dat de politie dat al had gedaan en nu verder onderzoek dáár willen doen, wat ik eerder al postte.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij zullen priesters ook niet snel iets vertellen wat hun tijdens de biecht is verteld.
Hadden ze geen afluisterapparatuur kunnen plaatsen in de kerk?
Wacht even. Beweer jij dat het vinden van die 'fluids' in scène gezet is door de politie? En anders... ik snap deze post niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef milagro het volgende:
[..]ja precies, dus dan zou het lijkje al gevonden moeten zijn , door de politie, die dat dan weer verzwijgt, om dan omslachtig enkel die fluids te planten, en niet het hele lijkje, het lijkje dat ws de ouders meteen zou dan laten 'hangen' .
Het fonds wordt beheerd door zogenaamde 'trustees'. De ouders kunnen dus niet zomaar alles doen en laten wat ze willen met dat geld. Voordat ze het geld gaan uitgeven moeten ze toestemming hebben van de trustees. Het is ook nog maar de vraag of de trustees toestemming geven om het geld te gebruiken voor peperdure advocaten. Wanneer het geld niet gebruikt zal worden, kan het wellicht teruggaan naar de donateurs, of het kan naar een goed doel.quote:Op woensdag 12 september 2007 00:07 schreef boyv het volgende:
[..]
Als dat zo is, wat gebeurt er dan met die 1,5 miljoen? Het zou toch niet zo moeten zijn dat die ouders dat zelf lekker mogen opmaken lijkt mij.
Het overdosis-scenario zou daarom het 'mooiste' zijn: Maddie kreeg drugs toegediend door haar eigen ouders, niks bijzonders, zo deden ze dat wel vaker, en per ongeluk viel ze vervolgens in een eeuwige slaap. Zonder angst en zonder pijn, dus. Ik vraag me trouwens wel af hoeveel slaapmiddel een 4-jarige fataal wordt. (En ook, natuurlijk, hoe de McCanns die fout hebben kunnen maken. Kate is anesthestist, expert bij uitstek. Maar daarom misschien juist: als anesthesist in een groot ziekenhuis doe je de hele dag niks anders dan mensen onder zeil brengen, en ze worden altijd weer netjes wakker. Nou ja: bijna altijd. Misschien dat ze daardoor te roekeloos is geweest, te licht heeft gedacht over de consequenties?)quote:Op woensdag 12 september 2007 01:53 schreef denka het volgende:
Dat is te hopen en ik krijg het gevoel dat deze zaak niet lang meer duurt. Mocht het kind dood zijn (waar het er nu naar uitziet) dan hoop ik de ze haar snel vinden zodat ze op een waardige en nette manier kan worden begraven. Hopelijk komen er verder geen schokkende feiten omhoog wat betreft haar dood en dat ze pijnloos en zonder angst gestorven is.
over dat geldquote:Op woensdag 12 september 2007 09:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het fonds wordt beheerd door zogenaamde 'trustees'. De ouders kunnen dus niet zomaar alles doen en laten wat ze willen met dat geld. Voordat ze het geld gaan uitgeven moeten ze toestemming hebben van de trustees. Het is ook nog maar de vraag of de trustees toestemming geven om het geld te gebruiken voor peperdure advocaten. Wanneer het geld niet gebruikt zal worden, kan het wellicht teruggaan naar de donateurs, of het kan naar een goed doel.
speeksel bijvoorbeeld, he, bevat al dnaquote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af in welke lichaamssappen - behalve bloed - DNA voorkomt?
En wat je er volgens mij niet aan kunt zien is hoe oud die sappen zijn. Er is al eens geopperd dat het toevallig zo zou kunnen zijn dat de ontvoerder de auto voor de ouders gehuurd heeft (omdat er niet veel huurauto's in het dorp zijn). Als hij het lichaampje vervoerd heeft in die auto, zijn die sappen er dus helemaal niet pas na 5 weken ingekomen maar al veel eerder.
Klopt, maar een lijk maakt volgens mij geen speeksel meer aan?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:18 schreef milagro het volgende:
speeksel bijvoorbeeld, he, bevat al dna
Gia opperde al iets over 'gewijde grond' , dat voor devote katholieken echt een issue is, en in hun geval is het denk ik behalve een perfecte wegwerkplek, ook een perfecte redemption...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:16 schreef Suko het volgende:
Ik weet 't niet maar die kerk kan best eens een hoofdrol (gaan) spelen. De McCanns hadden de sleutel voor privé-gebeden, werden vriendjes met de priester en er zijn straatwerkzaamheden ter plekke. En volgens de Portuese wet mag daar niet zomaar rondgesnuffeld worden. The Times:
If the judge approves new searches they will focus on the streets around the church in Praia da Luz, the resort where Madeleine vanished shortly before her fourth birthday. Police sources told local newspapers that the child’s body could have been concealed in the area, where roadworks were being completed, in the days after her disappearance before being later moved.
The McCanns went to pray for their daughter in the village’s 18th-century church, Nossa Senhora da Luz. Within an hour of reporting the child missing they asked for the local Catholic priest, and a few days later were given keys to the church so that they could visit at any time.
Father José Manuel Pacheco, the priest, said: “I find it perfectly normal that the police will carry out new searches in Praia da Luz, and not excepting the church.” However, he said he had not been informed that the church itself would be searched.
nee, krijg je niet.ik ken iemand met een mobiel nummer dat begint met 06-11quote:Op woensdag 12 september 2007 02:08 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je nu nog steeds een melding krijgt dat het nieuwe nummer 112 is, maar ik ga het niet proberen.
Nee, ze zegt dat de trustees er NIET zeker van zijn dat wanneer het geld gebruikt gaat worden voor advocaten, dit het uiteindelijke doel van de zaak dient.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef milagro het volgende:
[..]
over dat geld
Esther McVey, a trustee, said last night that “not a penny” of the fund had yet been spent on the McCann’s legal fees. “We are well aware of the spirit in which this money has been raised,” she said. “But we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim.”
dus men stelt dan dat het betalen vd advocaten om zo de onschuld te bewijzen vd ouders uiteindelijk zal leiden tot het vinden van Maddie....zo lust ik er nog wel tien
volgens mij lees je dat verkeerd, de trustee zegt dat ze wel heel degelijk rekening te houden met de bedoeling van het verzamelen van dat geld (nl het vinden van Maddie) en dat er A) geen cent is uitgegeven voor eventuele juridische bijstand voor de ouders én B.) dat ze niet geneigd zijn te denken dat zulk een doel overeenkomst is met de bedoeling van het fonds...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef milagro het volgende:
[..]
over dat geld
Esther McVey, a trustee, said last night that “not a penny” of the fund had yet been spent on the McCann’s legal fees. “We are well aware of the spirit in which this money has been raised,” she said. “But we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim.”
dus men stelt dan dat het betalen vd advocaten om zo de onschuld te bewijzen vd ouders uiteindelijk zal leiden tot het vinden van Maddie....zo lust ik er nog wel tien
ja, sorry, ik ben het niet met je eens.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij lees je dat verkeerd, de trustee zegt dat ze wel heel degelijk rekening te houden met de bedoeling van het verzamelen van dat geld (nl het vinden van Maddie) en dat er A) geen cent is uitgegeven voor eventuele juridische bijstand voor de ouders én B.) dat ze niet geneigd zijn te denken dat zulk een doel overeenkomst is met de bedoeling van het fonds...
Oftewel, het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit geld gebruikt gaat worden voor een eventuele rechts-bijstand van de ouders.
dat zeggen de trustees ja, maar de ouders dus niet, die zijn dus gefrusteerd dat ze niet aan het geld mogen komen, want dat zou toch ook leiden naar Maddie uiteindelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, ze zegt dat de trustees er NIET zeker van zijn dat wanneer het geld gebruikt gaat worden voor advocaten, dit het uiteindelijke doel van de zaak dient.
Die trustees zijn allemaal goede vrienden van de McCann's dus het zou me niets verbazen als het 'in het belang van Madeleine is zo snel mogelijk deze verdachtmaking op te lossen' oid.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]
volgens mij lees je dat verkeerd, de trustee zegt dat ze wel heel degelijk rekening te houden met de bedoeling van het verzamelen van dat geld (nl het vinden van Maddie) en dat er A) geen cent is uitgegeven voor eventuele juridische bijstand voor de ouders én B.) dat ze niet geneigd zijn te denken dat zulk een doel overeenkomst is met de bedoeling van het fonds...
Oftewel, het is hoogst onwaarschijnlijk dat dit geld gebruikt gaat worden voor een eventuele rechts-bijstand van de ouders.
lijkt mij wel, maar dan is het volgens mij dus allang op, want hoe bevries je dat geld dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:29 schreef Ticootje het volgende:
Wat nou als de ouders inderdaad schuldig zijn? Wat gebeurt er dan met het geld? Moeten ze dan alles terugbetalen??
Lichaamsvocht komt na het overlijden naar buiten. Datzelfde vocht dat ook wel eens in puisten zit. Geen pus, maar doorzichtig vocht. Dat is een van de sappen die naar buiten komt. Verder laat je alles wat er verder nog in je lichaam zit lekker lopen: vaginavocht, urine, gal, slijm, etc...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef Rewimo het volgende:
Ik vraag me af in welke lichaamssappen - behalve bloed - DNA voorkomt?
volgens mij kan je aan bloed NIET zien of het van een dode of een levende is na zoveel tijd.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:30 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die trustees zijn allemaal goede vrienden van de McCann's dus het zou me niets verbazen als het 'in het belang van Madeleine is zo snel mogelijk deze verdachtmaking op te lossen' oid.
Verder worden er duizend keer dezelfde vragen gesteld in dit topic waar de antwoorden allang op gegeven zijn. Een paar herhalingen dan maar:
- ja, je kan aan bloed zien dat het van een dode is
- ja, veel stoffen komen direct in het haar terecht, daarvoor hoeft het niet te groeien na de toediening
- ja, die auto is vaker verhuurd, maar de politie heeft alle andere huurders in die periode al nagetrokken
Eewwquote:Op woensdag 12 september 2007 09:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Lichaamsvocht komt na het overlijden naar buiten. Datzelfde vocht dat ook wel eens in puisten zit. Geen pus, maar doorzichtig vocht. Dat is een van de sappen die naar buiten komt. Verder laat je alles wat er verder nog in je lichaam zit lekker lopen: vaginavocht, urine, gal, slijm, etc...
waarom gebruik je dan een bepaalde quote als het erop neerkomt dat jij 'denkt' dat het wel anders zal zijn als die mensen zelf beweren....quote:Op woensdag 12 september 2007 09:28 schreef milagro het volgende:
[..]
dat zeggen de trustees ja, maar de ouders dus niet, die zijn dus gefrusteerd dat ze niet aan het geld mogen komen, want dat zou toch ook leiden naar Maddie uiteindelijk.
Als je dat al vies vind, bedenk je dan hoe een lijk van meer dan 3 weken oud eruit ziet. Lekker in de hitte van Portugal.. Ik kan je vertellen, dat is pas ranzig.quote:
Hierboven staat het ook al: een ontbindend lijk verliest sappen. je lichaam bestaat voor twee-derde uit vocht.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:20 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt, maar een lijk maakt volgens mij geen speeksel meer aan?
Stephen King verzint ze beter.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:38 schreef BansheeBoy het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat dit een scenario van Stephen King is?²
Jij bent een van de redenen dat vragen duizend keer opnieuw gesteld moeten worden, omdat je tegenstrijdige (en foute) informatie geeft:quote:Op woensdag 12 september 2007 09:30 schreef voyeur het volgende:
[..]
Verder worden er duizend keer dezelfde vragen gesteld in dit topic waar de antwoorden allang op gegeven zijn. Een paar herhalingen dan maar:
- ja, veel stoffen komen direct in het haar terecht, daarvoor hoeft het niet te groeien na de toediening
- ja, die auto is vaker verhuurd, maar de politie heeft alle andere huurders in die periode al nagetrokken
En het komt via alle gaten naar buiten: vagina, poepgat, oren, neus, mond, open wondjes etc...quote:
Je bent lekker op dreef he?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En het komt via alle gaten naar buiten: vagina, poepgat, oren, neus, mond, open wondjes etc...
Ja, dat weet ik wel. Maar ik vraag me af in welke sappen dan DNA voorkomt. Zit er in je urine bijvoorbeeld DNA?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:40 schreef Naehin het volgende:
Hierboven staat het ook al: een ontbindend lijk verliest sappen. je lichaam bestaat voor twee-derde uit vocht.
Klopt, vergeet ook de hemoglobine niet, het meest vloeibare gedeelte van het lichaam.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En het komt via alle gaten naar buiten: vagina, poepgat, oren, neus, mond, open wondjes etc...
die quote is niet handig idd, ik had beter de vader kunnen quoten, waar hij zegt gefrustreerd te zijn dat geld nu niet te mogen aanspreken, ik was enkel even lui die quote te zoeken, deze door mij onhandig gekozen quote werd net door Suko gepost, via een linkje, en deed mij dus denken aan die uitlating vd vader...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:36 schreef RM-rf het volgende:
[..]
waarom gebruik je dan een bepaalde quote als het erop neerkomt dat jij 'denkt' dat het wel anders zal zijn als die mensen zelf beweren....
Sorry hoor, maar behalve dan dat jij het slechte in mensen bij voorbaat ziet heb je geen argumenten voor eventuele 'verdachtmakingen' als 'die trustee's zullen wel niet eerlijk zijn'...
de truk van zulke trustee is juist dat deze publiekelijk verantwoording hebben af te leggen én zelf nooit direkt financieel voordeel zullen hebben aan de besteding van dat geld...
Op dat moment moeten ze goed kunnen onderbouwen waar dat geld heengaat en als ze al duidelijk hebben aangegegeven besteding aan juridische bijstand _niet_ een passende besteding te vinden... wordt hete rg lastig om dat vervolgens wél te doen.
tenzij je natuurlijk duidelijke argumenten hebt om te beweren dat het wel gaat beweren, anders dan 'dat jij dat wel effe denkt'
niet te vergeten dat er tegen diegene die het onderzoek leid een aanklacht loopt, omdat die een paar jaar geleden, in een vrijwel identiek geval daar in de buurt (op zich al een frappant gegeven) de moeder middels geweld tot een bekentenis gedwongen zou hebbenquote:Op woensdag 12 september 2007 08:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar zie ik ze anders best voor aan![]()
Er is zo veel kritiek geweest op hun optreden dat ze nu ff willen laten kijken wat een flinke jongens ze zijn.
Owja, daar wil ik wel iets meer van weten. Heb je een bron? Liever geen Daily Mail (of een soortgelijke roddelkrant vol met verzonnen bagger).quote:Op woensdag 12 september 2007 09:51 schreef moussie het volgende:
[..]
niet te vergeten dat er tegen diegene die het onderzoek leid een aanklacht loopt, omdat die een paar jaar geleden, in een vrijwel identiek geval daar in de buurt (op zich al een frappant gegeven) de moeder middels geweld tot een bekentenis gedwongen zou hebben
Dat mag jij denken, maar dat is gewoon niet waar. Door het gebrek aan zuurstof na de dood krijg je sterke coagulatie en dat is gemakkelijk vaststelbaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:33 schreef milagro het volgende:
[..]
volgens mij kan je aan bloed NIET zien of het van een dode of een levende is na zoveel tijd.
wat je wel kan zien of iemand al dood was en er toen, bij het snijden of zo, er bloed verplaatst is, door de manier waarom de 'spetters' zich voordoen of zo.
Zie mijn antwoord hierboven. De vraag was niet of je het aan DNA kan zien, maar aan bloed. Dat heb ik zojuist beantwoord. Je mag het allemaal niet geloven, maar dat maakt het niet minder waar.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:40 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij bent een van de redenen dat vragen duizend keer opnieuw gesteld moeten worden, omdat je tegenstrijdige (en foute) informatie geeft:
Uit The Times:
Can investigators establish if the DNA sample comes from someone who was alive or dead?
Unlikely, according to British experts. A DNA profile does not change just because someone dies. You can tell if DNA has degraded but that can happen if, for example, it had been exposed to sunshine.
ja, maar ik ga minder snel twijfelen aan de kennis van zake van forensisch specialisten of artsen dan aan die van jou, of jij moet er 1 zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:54 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dat mag jij denken, maar dat is gewoon niet waar. Door het gebrek aan zuurstof na de dood krijg je sterke coagulatie en dat is gemakkelijk vaststelbaar.
Natuurlijk wil hij dat doen.... Maar dat is het goede van zo'n fonds, zelfs al zijn het 'vrienden', zullen die vrienden toch aarzelen zelf persoonlijk publiekelijk verantwoording te moeten afleggen omtrend zo'n omstreden beslissing (en zover gaat die 'vriendschap' natuurlijk wel, natuurlijk zullen die vrienden hun steun willen uitspreken, maar de vraag is zeer sterk of men bereid is de verdenking van 'medeplichtige' op zichzelf te laden tegenover het hele publiek... niet voor niks is de publiciteit zelfs in engeland aan het omslaan)quote:Op woensdag 12 september 2007 09:46 schreef milagro het volgende:
ik neem dus niet aan dat de vader dat wel zou willen doen ws , het geld aanspreken voor bv legal costs, hij heeft dat gewoon echt gezegd, meneer verontwaardigd
Okee, je hebt gelijk. Alleen is het dan jammer voor het onderzoek dat er geen bloed is gevonden.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef voyeur het volgende:
[..]
Zie mijn antwoord hierboven. De vraag was niet of je het aan DNA kan zien, maar aan bloed. Dat heb ik zojuist beantwoord. Je mag het allemaal niet geloven, maar dat maakt het niet minder waar.
Hij heeft het over bloed, terwijl jij waarschijnlijk aan DNA denkt. Diezelfde fout maakte ik ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar ik ga minder snel twijfelen aan de kennis van zake van forensisch specialisten of artsen dan aan die van jou, of jij moet er 1 zijn.
het gehele NLse politie apparaat, inclusief alle forensische experts, zijn ook niet te vertrouwen, vanwege de Puttense moordzaak toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, daar wil ik wel iets meer van weten. Heb je een bron? Liever geen Daily Mail (of een soortgelijke roddelkrant vol met verzonnen bagger).
ik zie het nu, ja.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij heeft het over bloed, terwijl jij waarschijnlijk aan DNA denkt. Diezelfde fout maakte ik ook.
Dat wil ik helemaal niet bedenken.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je dat al vies vind, bedenk je dan hoe een lijk van meer dan 3 weken oud eruit ziet. Lekker in de hitte van Portugal.. Ik kan je vertellen, dat is pas ranzig.
Daar komt bij dat trustees volgens mij ook nog eens wettelijk persoonlijk aansprakelijk zijn voor het geld. Mochten de kosten van rechtzaak hoger zijn dan het bedrag in het fonds, dan kan het dus zo zijn dat ze dit zelf moeten bijleggen. Ook nog iets om over na te denken, voordat je dat geld zomaar vrij geeft (al weet ik niet precies hoe het geregeld is).quote:Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk wil hij dat doen.... Maar dat is het goede van zo'n fonds, zelfs al zijn het 'vrienden', zullen die vrienden toch aarzelen zelf persoonlijk publiekelijk verantwoording te moeten afleggen omtrend zo'n omstreden beslissing (en zover gaat die 'vriendschap' natuurlijk wel, natuurlijk zullen die vrienden hun steun willen uitspreken, maar de vraag is zeer sterk of men bereid is de verdenking van 'medeplichtige' op zichzelf te laden tegenover het hele publiek... niet voor niks is de publiciteit zelfs in engeland aan het omslaan)
Toch erg goed dat dat geld in zo'n Fonds gestopt is, de ouders hadden voorheen ook prima weg kunnen komen als ze het wat minder 'netjes' geregeld hadden... dan hadden ze nu vrij over dat geld kunnen beschikken.... Voorheen zou er waarschijnlijk ook nauwelijks veel bezwaar over gemaakt zijn omdat iedereen 'medelijden' had met de ouders en dan waarschijnlijk gezeur om de financiele constructie on-passend had gevonden...
Dat doet vermoeden dat de ouders de hele zaak toch een beetje onderschat hebben en 'foutjes' gemaakt hebben... als ze voorzien hadden dat ze vroeger of later toch ook zelf ook onder verdenking waren gekomen, hadden ze zich misschien net wat beter 'ingedekt' en hadden nu ook vrij beschikking over dat geld .
Ik hoop eigenlijk dat ze meer van dat soort foutjes gemaakt hebben, het lijtk wel een beetje, gezien de serie van vaagheden en vraagtekens die de zaak kent.
Dat zou ik niet weten. Er zijn vrijwel geen harde gegevens bekend over het beschikbare forensisch materiaal, slechts ontelbare geruchten. Ik deed alleen een uitspraak over een wetenschappelijk feit.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:57 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Okee, je hebt gelijk. Alleen is het dan jammer voor het onderzoek dat er geen bloed is gevonden.
Jezus, begrijp jij geen engels?quote:"But we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim."
het is 10 uur in de avond, in het voorseizoen .. ik vermoed dat het heel stil is op straat is dan in zo'n toeristendorp ?quote:Op woensdag 12 september 2007 06:01 schreef Loedertje het volgende:
Als je kind plotseling is verdwenen ga je direct zoeken in de naaste omgeving, zeer zeker als je de deur open had staan, het kind kan immers zijn gaan wandelen, een nare droom hebben gehad ect ect. Onderweg vraag je aan iedereen die je tegenkomt of ze een klein blond meisje hebben gezien terwijl je hart je keel uit bonst en zal er vast iemand zijn die je het advies geeft om locaal de politie in te schakelen. Mocht je zelf he nummer niet weten dan bel je waarschijnlijk een informatienummer van je mobiele provider die je direct kan doorschakelen naar de politie.
het zijn engelsen uit de upper-class, manlief is zelfs hoog in de loge heb ik begrepen, best mogelijk dat zij een bekende heeft gebeld met het verzoek het nieuws asap op de buis te brengen ..quote:Het nummer van het TV Station zal ook op die wijze zijn verkregen aangezien niemand met dat soort nummers in zijn hoofd of in het telefoonboekje van zijn gsm rondloopt.
jezus, lees jij niet verder?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:04 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Jezus, begrijp jij geen engels?
Het is geen fonds. De Engelse instantie weigerde ze toe te laten als 'charity' omdat het doel veel te nauw was. Het is dus opgezet als een bedrijf Leaving No Stone Unturned Ltd. Het zijn ook geen trustees, maar er is een board of directors van wat vrienden. Geen verantwoordingsplicht of wat dan ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar komt bij dat trustees volgens mij ook nog eens wettelijk persoonlijk aansprakelijk zijn voor het geld. Mochten de kosten van rechtzaak hoger zijn dan het bedrag in het fonds, dan kan het dus zo zijn dat ze dit zelf moeten bijleggen. Ook nog iets om over na te denken, voordat je dat geld zomaar vrij geeft (al weet ik niet precies hoe het geregeld is).
Sommige funds hebben trouwens toestemming van alle trustees nodig voordat het geld gebruikt gaat worden, maar andere funds kennen bijvoorbeeld een meerderheid van stemmen systeem. Ben benieuwd hoe dit fonds is opgezet.
argh, dat word even zoeken dus ..quote:Op woensdag 12 september 2007 09:53 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, daar wil ik wel iets meer van weten. Heb je een bron? Liever geen Daily Mail (of een soortgelijke roddelkrant vol met verzonnen bagger).
en wat houdt dat dan in voor de besteding?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:14 schreef voyeur het volgende:
[..]
Het is geen fonds. De Engelse instantie weigerde ze toe te laten als 'charity' omdat het doel veel te nauw was. Het is dus opgezet als een bedrijf Leaving No Stone Unturned Ltd. Het zijn ook geen trustees, maar er is een board of directors van wat vrienden. Geen verantwoordingsplicht of wat dan ook.
De McCann PR-machine spreekt echter consequent over trustees and funds omdat dit zoveel mooier klinkt. Spin doctors
Ik neem aan dat het personeel van het tapasrestaurant waar ze aan het eten waren nog steeds aan het werk was? ( dat restaurant was op het complex zelf)quote:Op woensdag 12 september 2007 10:04 schreef moussie het volgende:
[..]
het is 10 uur in de avond, in het voorseizoen .. ik vermoed dat het heel stil is op straat is dan in zo'n toeristendorp ?
[..]
het zijn engelsen uit de upper-class, manlief is zelfs hoog in de loge heb ik begrepen, best mogelijk dat zij een bekende heeft gebeld met het verzoek het nieuws asap op de buis te brengen ..
ik bedoel maar, SKY-news is geen lokaal TV krantje, da's 24 uur per dag hot nieuws op de digitale kanalen in geheel Europa
Als de board of directors (zitten ook nog twee familieleden) de bestemming goedkeurt is er niets aan de hand in formele zin. Hun probleem zit hem niet in de bevoegdheden, maar in de publiciaire schade. Maar als gezegd het zijn misschien geen aardige artsen, maar wel hele goede spin doctors (volgende tt?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:17 schreef milagro het volgende:
[..]
en wat houdt dat dan in voor de besteding?
Even gevraagd aan een arts, Een lichaam dat aan het ontbinden is lekt lijkvocht, ontbonden bloed, inhoud van darmen en andere ingewanden, als je dood bent dan circuleert je bloed niet meer en valt uit elkaar, dwz de componenten van het bloed gaan zich scheiden en dat resulteerd in een heel specifieke uitscheiding, lijkvocht.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:56 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar ik ga minder snel twijfelen aan de kennis van zake van forensisch specialisten of artsen dan aan die van jou, of jij moet er 1 zijn.
hm, dus de frustratie van Pa is gespeeld, want hij kan er wel degelijk aanzitten als hij dat wil en weet dat ook?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als de board of directors (zitten ook nog twee familieleden) de bestemming goedkeurt is er niets aan de hand in formele zin. Hun probleem zit hem niet in de bevoegdheden, maar in de publiciaire schade. Maar als gezegd het zijn misschien geen aardige artsen, maar wel hele goede spin doctors (volgende tt?)
ik had het al begrepen, ik haald dna en (samenstelling van) bloed door elkaarquote:Op woensdag 12 september 2007 10:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even gevraagd aan een arts, Een lichaam dat aan het ontbinden is lekt lijkvocht, ontbonden bloed, inhoud van darmen en andere ingewanden, als je dood bent dan circuleert je bloed niet meer en valt uit elkaar, dwz de componenten van het bloed gaan zich scheiden en dat resulteerd in een heel specifieke uitscheiding, lijkvocht.
(Dit is wat ik ervan begerepen heb, ben geen dokter, een kennis wel.)
Dan krijg je toch een heel verhaal over misleiding en fraude, immers als de ouders op de hoogte waren van het feit dat Maddy dood was dan hebben ze onder valse voorwendselen dat geld binnengehaald en kunnen degenen die geld hebben overgemaakt dat daarom terugeisen.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als de board of directors (zitten ook nog twee familieleden) de bestemming goedkeurt is er niets aan de hand in formele zin. Hun probleem zit hem niet in de bevoegdheden, maar in de publiciaire schade. Maar als gezegd het zijn misschien geen aardige artsen, maar wel hele goede spin doctors (volgende tt?)
mij ook .. maar ja, hoe logisch denk je als je net hebt uitgevonden dat je kind verdwenen is ?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het personeel van het tapasrestaurant waar ze aan het eten waren nog steeds aan het werk was? ( dat restaurant was op het complex zelf)
Mij lijkt het ook logischer dat je in zo'n dergelijke situatie eerst de politie inschakeld ipv een nieuwszender....
ja, maar dat is als ze ontmaskerd worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dan krijg je toch een heel verhaal over misleiding en fraude, immers als de ouders op de hoogte waren van het feit dat Maddy dood was dan hebben ze onder valse voorwendselen dat geld binnengehaald en kunnen degenen die geld hebben overgemaakt dat daarom terugeisen.
dat zal dan dat mystery object zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:32 schreef Suko het volgende:
Madeleine: Police seek special powers to seize Kate's diary
Portuguese prosecutors have made an urgent application to seize Kate McCann's diary. Sources close to the investigation say Mrs McCann's private diary may hold the key to the investigation into the disappearance of her daughter Madeleine. The source said: "Police want to seize Kate's diary to see if it can reveal what really happened on the night."
Yesterday the public prosecutor requested an item be seized within 24 hours. That is now thought to be Mrs McCann's diary. The judge in the case, Pedro Miguel dos Anjos Frias, has a day to grant the request, thought to be highly unusual. Separate sources are also reporting that police also want to confiscate Madeleine's toys, including her favourite Cuddle Cat, which Mrs McCann has clung on to ever since her daughter vanished.
Police will want to examine the toys for forensic evidence to see how much DNA they contain of Madeleine and whether that would be sufficient to be left in the boot of the McCanns' hire car. Daily Mail
Nou, dat knuffeltje is dus al gewassen, maar ja, misschien vinden ze nog wat in andere knuffels. Oja, altijd wat korrels zout bij de hand houden...![]()
Tja, en dat dagboek is waarschijnlijk ook al wel verbrand.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:32 schreef Suko het volgende:
Nou, dat knuffeltje is dus al gewassen, maar ja, misschien vinden ze nog wat in andere knuffels. Oja, altijd wat korrels zout bij de hand houden...![]()
Het geld is en was toch bedoeld voor het vinden van Maddy?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar dat is als ze ontmaskerd worden.
voor hetzelfde geld gebruiken ze nu dus dat geld voor die advocaten, die hen vervolgens vrij weten te pleiten, ook als ze schuldig zijn.
aannemende dat het bewijs niet toereikend blijft zoals nu het niet lijkt te zijn, en er geen lichaampje wordt gevonden...
En als het vrienden zijn die het geld bijeen gebracht hebben....quote:Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar dat is als ze ontmaskerd worden.
voor hetzelfde geld gebruiken ze nu dus dat geld voor die advocaten, die hen vervolgens vrij weten te pleiten, ook als ze schuldig zijn.
aannemende dat het bewijs niet toereikend blijft zoals nu het niet lijkt te zijn, en er geen lichaampje wordt gevonden...
Er zijn wel meer zaken opgelost nav dagboeken, hopelijk is zij ook een compulsieve schrijfster en vinden ze het dagboek.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Ze zijn wel erg laat....
En zal Kate zo dom zijn geweest om in haar dagboek te schrijven dat ze het gedaan heeft, als ze het gedaan heeft???
Ze schijnt wel naar een vriendin gemaild te hebben dat er een ongeluk was gebeurd met madeleine.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Ze zijn wel erg laat....
En zal Kate zo dom zijn geweest om in haar dagboek te schrijven dat ze het gedaan heeft, als ze het gedaan heeft???
daar zal wel een sluitend verhaal instaan mbt haar alibi. lijkt mij dan. (er vanuitgaand dat ze het gedaan hebben, en de zeer gecalculeerde manier waarop ze te werk zijn gegaan mocht dit zo zijn?)quote:Op woensdag 12 september 2007 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Ze zijn wel erg laat....
Ja maar een ongeluk kan ook zijn dat ze gevallen is...quote:Op woensdag 12 september 2007 10:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Ze schijnt wel naar een vriendin gemaild te hebben dat er een ongeluk was gebeurd met madeleine.
Maar goed dat zijn weer verhalen waarvan je niet weet of er ook maar een kern van waarheid in zit![]()
Tja, wel eenaanwijzing maar niet meer dan ddat, het is niet verboden je eigen dagboek te laten verdwijnen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:44 schreef Suko het volgende:
Volgens Het Laatste nieuws: "De Portugese speurders gaan de kerk doorzoeken waar de McCanns regelmatig gingen bidden na de verdwijning van hun dochter Maddie. Daarvoor hadden ze vannacht speciaal toestemming van de procureur-generaal naar wie het dossier is doorverwezen." Nog steeds zout bij de hand? oke dan.
@ Milagro, uit een eerder topic bleek dat die roze cuddle cat (die ze altijd bij zich heeft) na 4 of 5 dagen is gewassen door Mams McCann. En dat dagboek, als men weet dat ze een dagboek heeft bijgehouden en blijkt opeens nu weg, lijkt me dat een aanwijzing.
wie wast er nu een knuffel van een vermist kind? dat ding ruikt toch naar je kind, dat koester je dan toch, ja zelfs het zurig ruikt, en kinderen willen hun knuffels niet gewassen hebben, en als je nog hoop hebt dat je kind terug komt, dan was je dat ding helemaal niet, opdat ze haar knuffel zo vertrouwd mogelijk ruikend in haar armpjes kan sluiten dadelijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:44 schreef Suko het volgende:
Volgens Het Laatste nieuws: "De Portugese speurders gaan de kerk doorzoeken waar de McCanns regelmatig gingen bidden na de verdwijning van hun dochter Maddie. Daarvoor hadden ze vannacht speciaal toestemming van de procureur-generaal naar wie het dossier is doorverwezen." Nog steeds zout bij de hand? oke dan.
@ Milagro, uit een eerder topic bleek dat die roze cuddle cat (die ze altijd bij zich heeft) na 4 of 5 dagen is gewassen door Mams McCann. En dat dagboek, als men weet dat ze een dagboek heeft bijgehouden en blijkt opeens nu weg, lijkt me dat een aanwijzing.
Dat de antwoorden reeds gegeven zijn wil niet zeggen dat ze kloppen:quote:Op woensdag 12 september 2007 09:30 schreef voyeur het volgende:
[..]
Die trustees zijn allemaal goede vrienden van de McCann's dus het zou me niets verbazen als het 'in het belang van Madeleine is zo snel mogelijk deze verdachtmaking op te lossen' oid.
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/Hair-Analysisquote:It takes weeks for a hair sample to show changes in the body, because hair grows slowly. Hair samples do not show recent changes in the body, such as drug use within the past few days.
Ja, preciesquote:Op woensdag 12 september 2007 10:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja maar een ongeluk kan ook zijn dat ze gevallen is...
Het zijn natuurlijk allemaal roddels en alles is waarschijnlijk iets aangedikt.
Er van uitgaande dat het niet de eerste keer is dat die 'ouders' dit flikken, hun kinderen slaapmiddelen geven, zou je kunnen zeggen dat het wel degelijk zin heeft dit na te gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Dat de antwoorden reeds gegeven zijn wil niet zeggen dat ze kloppen:
[..]
http://www.webmd.com/a-to-z-guides/Hair-Analysis
nu jij weer
ze hebben de auto 5 weken na de verdwijning gehuurd. dacht ik , dus dan is het haar wat er in de auto ligt iig 5 weken ouder sinds eventuele toediening van drugs, ms dus net lang genoeg, 1 cm gegroeid ongeveer ondertussen, om sporen te bevatten.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
[..]
nu jij weer
Ja, over dat wassen van die knuffel hebben we in het vorige deel ook al onze verontwaardiging uitgeproken. Belachelijk toch.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef milagro het volgende:
[..]
wie wast er nu een knuffel van een vermist kind? dat ding ruikt toch naar je kind, dat koester je dan toch, ja zelfs het zurig ruikt, en kinderen willen hun knuffels niet gewassen hebben, en als je nog hoop hebt dat je kind terug komt, dan was je dat ding helemaal niet, opdat ze haar knuffel zo vertrouwd mogelijk ruikend in haar armpjes kan sluiten dadelijk.
als dat dagboek weg is, dan zal daar wel weer een perfecte smoes voor komen, al wordt dat lastig nu idd, een goeie smoes, want ik lees dat ze geweigerd heeft het af te staan? dus het moet dan heel toevallig daarna zoek geraakt zijn
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:58 schreef milagro het volgende:
[..]
ze hebben de auto 5 weken na de verdwijning gehuurd. dacht ik , dus dan is het haar wat er in de auto ligt iig 5 weken ouder sinds eventuele toediening van drugs, ms dus net lang genoeg, 1 cm gegroeid ongeveer ondertussen, om sporen te bevatten.
haar groeit door na overlijden, dus jawel wel gegroeid dood of niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.![]()
vocht en haren kunnen aan de verpakking zelf gezeten hebben, iets wat ze in hun haast, want weinig tijd, ms over het hoofd gezien hebben?quote:Op woensdag 12 september 2007 10:57 schreef ThinkTank het volgende:
Ik zie trouwens een tegenstrijdigheid tussen het groot aantal haren dat zou gevonden zijn in de auto en de blijkbaar kleine hoeveelheid lichaamsvocht. Als je een lijk van vijf weken oud gaat vervoeren dan moet je het verdomd goed inpakken of er lopen liters vocht uit. Dat je dan toch een grote hoeveelheid haren achterlaat lijkt me uitzonderlijk.
haar groeit niet door, het vet onder de huid ontbindt waardoor de huid terugtrekt en het haar en nagels langer lijken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
haar groeit door na overlijden, dus jawel wel gegroeid dood of niet.
Onzin. Fabel. Broodje aap.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
true true, haar groeit idd niet door, de huid trekt zich terug, lees ik nu.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:01 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Er van uitgaande dat Maddy al sinds de dag dat ze vermist was dood was denk ik niet dat haar haar gegroeid is in de tussentijd, er zijn echter wel sporen gevonden in die haren dus hebben ze het vaker gedaan blijkbaar.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van lichaamsvocht, als je dood bent stopt het groeiproces echt wel, al je spieren ontspannen en weefsel laat vocht los, dan lijkt het te groeien, net als nagels, je weefsel trekt terug en daarom lijkt dat zo.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef QueenR het volgende:
[..]
jaquote:Op woensdag 12 september 2007 11:09 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
haar groeit niet door, het vet onder de huid ontbindt waardoor de huid terugtrekt en het haar en nagels langer lijken.
Ik wil wel aannemen dat ze haren gevonden hebben, vergeet niet dat een gemiddeld persoon tot 100 haren per dag verliest. Dat de hoeveelheid zo groot was dat het niet van kammen, borstels, kledij etc kan komen lijkt me dan ook meer een opinie dan een feit.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:04 schreef milagro het volgende:
[..]
vocht en haren kunnen aan de verpakking zelf gezeten hebben, iets wat ze in hun haast, want weinig tijd, ms over het hoofd gezien hebben?
maar die haren zijn blijkbaar toch echt gevonden, ik geloof niet dat men dat zo uit de duim zuigt, of het moet een taktiek zijn om de ouders uit de tent te lokken, maar dan had een rechter nooit beslist tot waar hij nu toe beslist heeft.
Hopelijk doen ze dat idd, mocht blijken dat het echt zo is dan hoop ik ook dat ze uit de ouderlijke macht worden ontzet.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:13 schreef Ticootje het volgende:
De kinderbescherming is nu toch bezig met de mccanns, dus misschien kunnen ze de twweling even checken op slaapmiddelen.
ja, maar we hebben hier met artsen te maken die weten wat jij weet, en meer dan dat .quote:Op woensdag 12 september 2007 11:20 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ik wil wel aannemen dat ze haren gevonden hebben, vergeet niet dat een gemiddeld persoon tot 100 haren per dag verliest. Dat de hoeveelheid zo groot was dat het niet van kammen, borstels, kledij etc kan komen lijkt me dan ook meer een opinie dan een feit.
Stel dat het (ingepakte) lijk na 5 weken in de auto vervoerd is, dan zullen de belangrijkste sporen lichaamsvocht en een indringende lijkengeur zijn.
Stel dat kleertjes, knuffels, beddegoed van Madelijne zijn vervoerd, dan vind je waarschijnlijk haren en kleine resten dna (speekselresten op knuffels, huidschilfers ...)
Jezusquote:Op woensdag 12 september 2007 11:37 schreef Nielsch het volgende:
Stel nou dat het lijkje echter onder de stoep bij de kerk ligt (of heeft gelegen), dan is de naam die de McCanns gekozen hebben voor hun organisatie wel heel erg luguber:
Leaving No Stone Unturned Ltd.
Hebben de McCanns formeel ontkent dat ze hun kinderen ooit slaapmiddelen toedienden? Bij de gangbare middelen liggen therapeutische en dodelijke dosis ver uit elkaar (benzo's, de 'Z' drugs als zolpidem en zopiclone). Zelden zijn slaappillen de enige doodsoorzaak, meestal gaat het in zo'n gevallen om een combinatie van verschillende CNS depressants (oa alcohol, morphinederivaten en andere pijnstillers). Barbituraten zijn gevaarlijker dan benzo's en de nieuwe slaapmiddelen, reden waarom ze zelden worden voorgeschreven.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hopelijk doen ze dat idd, mocht blijken dat het echt zo is dan hoop ik ook dat ze uit de ouderlijke macht worden ontzet.
Als je je kinderen drugs geeft om ze rustig te houden zodat je lekker uit eten kan dan verdien je geen kinderen.
ze kunnen ook gewoon onschuldig zijn hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 11:28 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar we hebben hier met artsen te maken die weten wat jij weet, en meer dan dat .
mensen die maandenlang iedereen voor de gek hebben weten te houden, bijna iedereen dan, en dus mega geslepen zijn.
dus ze hebben zelf de openbaarheid gezocht om onder de ogen van de toekijkende wereld met een lijkje te slepen van hot naar her ? .. lijkt me niet logisch, als je idd zo doortrapt bent probeer je het zeker de eerste tijd uit de schijnwerpers te houden om het lichaam ongestoord(er) te kunnen laten verdwijnen toch ?quote:dat jij en ik niet kunnen verzinnen hoe dat dan gedaan moet zijn, betekent niet dat het niet kan, het betekent wel misschien dat er niet een dergelijke doortraptheid , weliswaar een geniale dan, zich van jou zich meester gemaakt heeft.
geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dan, ik kan me wel voorstellen waar ze het lichaam de dag zelf bewaard hebben, dat heb ik al gepost 2 topics terug denk ik zo onderhand , we gaan zo snel hier, dat lijkje is ms gewoon in de kamer zelf verstopt, de eerste uren, in een koffer in de kast, in de hektiek toen rende iedereen meteen naar buiten, ws ook aangespoord door de ouders, om vooral daar te gaan zoeken, net zoals de ouders de controlerende vrienden aanspoorden bij een check vooral niet in de slaapkamer zelf te kijken, en later de politie en anderen verzekerden de tweeling vooral niet wakker te maken, of iig ze te zeggen dat het heel normaal was dat die kids overal doorheen sliepen.
wat ik ervan heb begrepen was de stoep al gelegd voor die auto gehuurd werd, dus als dat kind onder de stoep ligt is het onmogelijk dat de mccanns het lijk hebben verplaatst in die autoquote:ik denk dat we nog heel erg verbaasd gaan zijn hoe ze het voor elkaar hebben gekregen dat lijkje op een later en dus niet te laat, want ontbindend en al, elders hebben weten te krijgen, om het nog later opnieuw tegaan verslepen omdat zich ineens een ideale oplossing zich voordeed, een 'verbouwing' in de buurt....
Yep, en zelfs als je in zo'n kast zoekt, kijk je of het kind erin zit en je let niet op een koffer of tas die daar staat.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:28 schreef milagro het volgende:
geen idee hoe ze het voor elkaar gekregen hebben dan, ik kan me wel voorstellen waar ze het lichaam de dag zelf bewaard hebben, dat heb ik al gepost 2 topics terug denk ik zo onderhand , we gaan zo snel hier, dat lijkje is ms gewoon in de kamer zelf verstopt, de eerste uren, in een koffer in de kast, in de hektiek toen rende iedereen meteen naar buiten, ws ook aangespoord door de ouders, om vooral daar te gaan zoeken, net zoals de ouders de controlerende vrienden aanspoorden bij een check vooral niet in de slaapkamer zelf te kijken, en later de politie en anderen verzekerden de tweeling vooral niet wakker te maken, of iig ze te zeggen dat het heel normaal was dat die kids overal doorheen sliepen.
maar de kadaver-honden die later in de kamer waren zouden dat niet hebben gemist !!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Yep, en zelfs als je in zo'n kast zoekt, kijk je of het kind erin zit en je let niet op een koffer of tas die daar staat.
Ik zit een beetje te denken aan een stapeleffect icm te weinig drinken misschien, slaapmiddelen zijn meestal niet zo geschikt voor een kindje van haar leeftijd en als de ouders de kinderen regelmatig slaapmiddelen hebben gegeven dan lijkt het me niet ondenkbaar dat op een gegeven moment de grens was berijkt, bovendien als je je kind slaapmiddelen geeft om ze rustig te houden zal het me niet verbazen dat ze ook kalmeringsmiddelen heeft gehad om b.v. een autorit rustig te laten verlopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:40 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Hebben de McCanns formeel ontkent dat ze hun kinderen ooit slaapmiddelen toedienden? Bij de gangbare middelen liggen therapeutische en dodelijke dosis ver uit elkaar (benzo's, de 'Z' drugs als zolpidem en zopiclone). Zelden zijn slaappillen de enige doodsoorzaak, meestal gaat het in zo'n gevallen om een combinatie van verschillende CNS depressants (oa alcohol, morphinederivaten en andere pijnstillers). Barbituraten zijn gevaarlijker dan benzo's en de nieuwe slaapmiddelen, reden waarom ze zelden worden voorgeschreven.
De kans dat Madeleine gestorven is omdat beide ouders, onwetend van elkaar, elk een dosis hebben toegediend lijkt me klein. Al zijn kinderen mogelijk gevoeliger voor overdosissen en de hierdoor veroorzaakte ademhalingsdepressie.
Ik had teveel tijdquote:Op woensdag 12 september 2007 09:36 schreef voyeur het volgende:
Als er iemand tijd teveel heeft is dit the JonBenet Case heel lezenswaardig.
Veel overeenkomsten qua gedrag van de ouders, de pr-campagnes, het geloof in de ontvoering en de latere twijfel aan de ouders. Etc.
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef moussie het volgende:
maar de kadaver-honden die later in de kamer waren zouden dat niet hebben gemist !!
en buiten dat, waren er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.
Is hier trouwens een onafhankelijke bevestiging van? Lijkt me eerder een typisch roddelverhaal.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:46 schreef milagro het volgende:
bovendien, ze hebben niet meteen de politie gebeld zo schijnt het, maar eerst een news channel...
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:53 schreef milagro het volgende:
[..]
en buiten dat, waren er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?
volgens mij niet, maar ms heb ik dat gemist.
Volgens mij kwamen die honden idd later, in eerste instantie werd het behandeld als een vermissing, er was immers een kind verdwenen uit het huis, er was toen nog geen aanleiding om de ouders te verdenken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:53 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom er ueberhaupt meteen honden dan, is die kamer meteen minitieus onderzocht?
volgens mij niet, maar ms heb ik dat gemist.
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:51 schreef Rewimo het volgende:
[..]
In een eerder topic werd gesteld dat lijklucht pas na 12 uur ontstaat. Dus als ze voor die tijd het lichaampje ergens anders heen hebben gebracht is er geen lucht te ruiken voor de honden.
Cadaver dogs zijn iets anders dan sniffer dogs, bij mijn weten is er niet meteen met honden gezocht maar gekeken naar hetgeen de ouders verklaarden en een globaal onderzoek in de kamer gedaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.
Klopt, maar later zijn er kadaverhonden ingezet. Als het lichaampje echter minder dan 12 uur in de kamer is geweest, valt er voor die honden niks te ruiken.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef ThinkTank het volgende:
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.
ja maar volgens mij is dat dus niet gebeurd, ik vind de inzet van honden niet vreemd, integendeel het is vreemd als dat niet meteen gebeurd is, net zoals het vreemd is dat die ouders niet meteen als mogelijke verdachten gezien zijn , in die zin, dat ze apart van elkaar ondervraagd hadden moeten worden, de dichtsbijzijnden zijn altijd in principe de prime suspects , sort of dan..quote:Op woensdag 12 september 2007 11:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
honden worden wel vaker ingezet bij een vermissing, ze ruiken niet alleen lijken, maar ook gewoon de geur van jouw en mij. Dus ze zouden een spoor kunnen volgen.
Dat klopt, helaas is er niet meteen echte actie ondernomen en heeft alles veel te lang geduurd, en dan nog de inspecteur die al eerder in opspraak is geweest wegens het mishandelen van een verdachte, het komt allemaal een beetje onprofessioneel over.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:01 schreef milagro het volgende:
[..]
ja maar volgens mij is dat dus niet gebeurd, ik vind de inzet van honden niet vreemd, integendeel het is vreemd als dat niet meteen gebeurd is, net zoals het vreemd is dat die ouders niet meteen als mogelijke verdachten gezien zijn , in die zin, dat ze apart van elkaar ondervraagd hadden moeten worden, de dichtsbijzijnden zijn altijd in principe de prime suspects , sort of dan..
is dat niet ookprecies wat de politie verweten wordt door sommigen hier en in de media, dat krakkemikkige onderzoek, de luiheid in deze?
en dan zouden ze meteen met honden en vergrootglas de hotelkamer doorzocht hebben?
de ouders strak ondervraagd, alle opties openhoudend? de hotelkamer niet zo snel vrijgeven hebbend?
Niet doen, geef nou geen aandacht, gewoon een relbeluste troller!quote:Door Snoet123 op woensdag 12 september 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Fascinerend om te zien hoe rijpe Milagro zich echt goed kan verplaatsen in de dader(s). Tegelijkertijd zou je kunnen stellen dat het best verontstellend is.
²
Nee dan jij met je 'boeiende' bijdrage....
Viking84 Door Viking84 op woensdag 12 september 2007 @ 12:08
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Fascinerend om te zien hoe rijpe Milagro zich echt goed kan verplaatsen in de dader(s). Tegelijkertijd zou je kunnen stellen dat het best verontstellend is.
²
ga eens even elders de moslimfundamentalist uithangen ofzo, ipv ons te vervelen met je kletspraat .
gelukkig heeft het forensisch onderzoek niets met hen te maken, en is de zaak zoals hij nu ervoor staat aan het rollen gekomen door het Britse team er actief bij te betrekken.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt, helaas is er niet meteen echte actie ondernomen en heeft alles veel te lang geduurd, en dan nog de inspecteur die al eerder in opspraak is geweest wegens het mishandelen van een verdachte, het komt allemaal een beetje onprofessioneel over.
Inderdaad, het blijft nu ijselijk stil in de media, stilte voor de storm denk ik.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:12 schreef milagro het volgende:
[..]
gelukkig heeft het forensisch onderzoek niets met hen te maken, en is de zaak zoals hij nu ervoor staat aan het rollen gekomen door het Britse team er actief bij te betrekken.
kloptquote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
De schrijfster van deze column belicht de zaak eens van een andere kant. Al denk ik dat jullie het zullen af doen als sentiment.
Quote uit de column die Viking postte.quote:The deed the McCanns are accused of would have required such black, cold-hearted evil that I refuse to believe they are guilty unless overwhelming evidence is uncovered.
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:quote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef Viking84 het volgende:
De schrijfster van deze column belicht de zaak eens van een andere kant. Al denk ik dat jullie het zullen af doen als sentiment.
een beetje dom om zo te denken... te 'weigeren' iets als mogelijkheid te zien...quote:Observe her spasm of anguish at the airport when Gerry, breaking down in outraged tears himself, said: "We have played no part in the disappearance of our lovely daughter, Madeleine."
Can anyone really believe that woman killed the child she went through two gruelling years of IVF to conceive?
Maar aan de andere kant is het feit dat ze door sommigen wel wordt veroordeeld op haar gebrek aan emoties of in ieder geval op het niet tonen daarvan. Dus dat gaat beide kanten op.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:
[..]
een beetje dom om zo te denken... te 'weigeren' iets als mogelijkheid te zien...
wat mij betreft mag het zeker niet zo zijn om de McCanns al te 'veroordelen'... daarvoor is nog steeds het bewijs niet rond (nog niet eens voor een officiele aanklacht)..
maar het zou dom zijn om niet heel bewust de mogelijkheid open te laten...
en al helemaal dom om op dat typisch vrouwelijke 'kijk-eens-hoe-ze-dr-mond-vertrekt...ze-kan-het-dus-noohooit-gedaan-hebben' bij voorbaat te gaan ontkennen..
Niet dat ik het ook niet dapper vind als mensen ook bv het opnemen voor de McCanns, die inderdaad ook voorlopig gewoon voor 'onschuldig' gehouden dienen te worden, zolang er geen veroordeling voorligt, en niet bij voorbaat veroordeeld of als moorenaars voorgesteld.
Maar iedereen die zich na de berichtgeving een oordeel heeft gevormd doet dat uit een onderbuikgevoel, wij zijn geen specialisten en moeten het doen met hele en halve waarheden en de pertinente leugens die in de media staan.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
Niet dat ik het ook niet dapper vind als mensen ook bv het opnemen voor de McCanns, die inderdaad ook voorlopig gewoon voor 'onschuldig' gehouden dienen te worden, zolang er geen veroordeling voorligt, en niet bij voorbaat veroordeeld of als moorenaars voorgesteld.
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vind het wel een erg zwakke argumentatie.. enkel gebaseerd op wat die columnist kennelijk wil zien, en dan onderbouwd met een soort van psudo-psycholigische analyse van gezichtstrekken:
[..]
en al helemaal dom om op dat typisch vrouwelijke 'kijk-eens-hoe-ze-dr-mond-vertrekt...ze-kan-het-dus-noohooit-gedaan-hebben' bij voorbaat te gaan ontkennen..
geen idee eigenlijk, het eerst wat ik kan vinden over speurhonden is een maand later nav die brief in de Telegraaf ..quote:Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Ik zou denken dat als er honden zijn gebruikt in de eerste uren/dagen van het onderzoek, dat daarmee dan werd gezocht naar sporen van Madeleine, en niet naar een lijkengeur.
Ik had begrepen dat de deur van het appartement niet heel erg goed zichtbaar was vanaf de straat, als één van beide ouders dan een tas oid in de auto legt of voor mijn part achter het huis dan hoeft niemand dat gezien te hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:47 schreef moussie het volgende:
[..]
geen idee eigenlijk, het eerst wat ik kan vinden over speurhonden is een maand later nav die brief in de Telegraaf ..
maar anyway, als een lijkgeur pas ontstaat na pakweg 12 uur en het kindje zou in eerste instantie in een kast in de kamer hebben gezeten zou dat betekenen dat die lijkgeur zich ontwikkeld ergens tussen 6 en 10 uur de volgende ochtend, 6 uur dan uitgaand van het feit dat dat de laatste keer is dat zij levend werd gezien door derden, en het lijkje dus voor die tijd verplaatst moet zijn, anders hadden die honden dat later wel geroken .. maar toen wemelde het daar van politie heb ik begrepen, toen ze dan eindelijk in beweging kwamen zijn ze de hele nacht en volgende ochtend blijven zoeken, en de media begonnen ook binnen te druppelen .. en dan zijn Pa of Ma even met een sporttas met zo'n kleine 15 kilo gewicht erin aan de wandel gegaan ?
ja, mona lisa was van mij, maar ik geef dan ook wel toe dat het geen argument is, puur gevoelsmatig en mogelijk beinvloed door wat ik al vind, nav van info uit de media, en eigen logisch (of minder logisch) denken... vrijwel iedereen hier, oneens met elkaar of eens, onderbouwt hun bevindingen en conclusies, dat het dan niet altijd klopt, omdat je iets 'vergeet' , is een andere zaak.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.![]()
ik las ergens dat zij dat van te voren hebben afgesproken, geen emoties tonen in het openbaar .. en tja, het zijn beiden doctoren, die zijn het, iig tot bepaalde hoogte, gewend om het eigen gevoel buiten te sluiten en door te gaan met wat er gedaan moet wordenquote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
Heb hier al veel opmerkingen over haar mona-lisa glimlach en het gebrek aan tranen gelezen.![]()
ik heb ook weinig op met die veelvoud aan pseudo-psychologie die je hier in dit en voorgaande topics soms leest... waar eveneens de oogblikken van de ouders helemaal gefileerd worden of houdingen en daaraan de meest belachelijke conclusies: "kijk, de vader draagt een beige broek en een zalmkleurig hemd, die passen niet bij elkaar en zo iemand kan dus nooit een moord plannen ...". Overigens, het valt me op dat zoiets typisch voor juist vrouwen isquote:Op woensdag 12 september 2007 12:43 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Maar iedereen die zich na de berichtgeving een oordeel heeft gevormd doet dat uit een onderbuikgevoel, wij zijn geen specialisten en moeten het doen met hele en halve waarheden en de pertinente leugens die in de media staan.
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..quote:Op woensdag 12 september 2007 12:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik had begrepen dat de deur van het appartement niet heel erg goed zichtbaar was vanaf de straat, als één van beide ouders dan een tas oid in de auto legt of voor mijn part achter het huis dan hoeft niemand dat gezien te hebben.
Omdat het politieapparaat zo laat in actie is gekomen is in deze een heleboel mogelijk.
Dat weet ik niet, deze auto was er iig nog niet, misschien hebben ze een auto geleend van 1 van de vrienden of zijn ze lopend op pad gegaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef moussie het volgende:
[..]
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..
Ik krijg het idee dat ze alleen daarom die fonds hebben opgericht... zodat ze vroeg of laat een top-advocaat kunnen betalen die hun wel even vrijpleit van de beschuldigingen wegens procedure foutenquote:Op woensdag 12 september 2007 00:45 schreef RoodWitBlauw het volgende:
tvp!
en schandalig dat ze 1,5 miljoen euro hebben, en dat willen gebruiken voor de verdediging.
Ze moeten het tot de laatste cent terugbetalen, en 80 jaar de cel in, zonder tbs
Volgens mij zijn we het qua berichtgeving en media-aandacht best eens.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik heb ook weinig op met die veelvoud aan pseudo-psychologie die je hier in dit en voorgaande topics soms leest... waar eveneens de oogblikken van de ouders helemaal gefileerd worden of houdingen en daaraan de meest belachelijke conclusies: "kijk, de vader draagt een beige broek en een zalmkleurig hemd, die passen niet bij elkaar en zo iemand kan dus nooit een moord plannen ...". Overigens, het valt me op dat zoiets typisch voor juist vrouwen is
waar het echter om gaat is dat de Politie een bepaald onderzoek doen en dat dit zéker _niet_ gebaseerd is op enkel losse vermoedens... er een behoorlijke hoeveelheid aan materiaal is die een verdenking tov de ouders zeer gegrond maakt.
Sowieso is het taak van de politie om die moord te onderzoeken en daarbij hoort zéker geen mogelijkheid uit te sluiten.... de mogelijkheid dat direkte familie bij zo'n geval de dader kan zijn is domweg ook statisch gezien véél, en véél groter dan die ideen van een 'toevallige, anonieme dader' uit het niets.
Wat die columnist feitelijk beweert is dat 'de politie dat niet zou mogen doen...' op basis van een argumentatie die werkelijk op niets dan haar eigen interpretaties van oogopslagen en haar ideen over personen (dat een moeder die IVF ondergaan heeft nóóit haar kind iets zou kunnen aandoen)
Dat is natuurlijk je reinste onzin... voor zover ik kan zien doet de portugese politie het best redelijk, ook blijft het gewoon een rot-zaak, waar natuurlijk ook aan de kant van de politie fouten gemaakt zijn (dat is niet te voorkomen) en waar de media een flinke rol speelt, inclusief media-manipulatie vanuit alle kanten (dat bewust lekken van gegevens vind ik eigenlijk wel behoorlijk storend ... helaas lijkt dat bijna te horen bij die zaak die zoveel media-aandacht kreeg doordat de mcCanns zelf kennelijk ook welbewust dat pad insloegen)
Nog even hier op reageren, tjonge wat vliegen jullie erdoor!!quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
It takes weeks for a hair sample to show changes in the body, because hair grows slowly. Hair samples do not show recent changes in the body, such as drug use within the past few days.
nu jij weer
De site waar je dit vandaan plukt is een commercieel labje, geen gespecialiseerde toxicoloog. De follikels staan in rechtstreeks contact met je bloedvaten dus komen sedatieven daar zeker wel terecht.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:49 schreef ThinkTank het volgende:
[..]
[..]
nu jij weer
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..quote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog even hier op reageren, tjonge wat vliegen jullie erdoor!!
Het kan dan wel weken duren voordat drugs aangetoond kunnen worden in het haar. Maar het is dan ook vermoedelijk weken na het drugsgebruik (toediening) dat ze mogelijk vervoerd is in die wagen. En haar groeit na de dood nog een hele tijd door.
Da's natuurlijk een mooi verzinsel om eventuele vragen betreffende hun houding in de kiem te smoren.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:59 schreef moussie het volgende:
[..]
ik las ergens dat zij dat van te voren hebben afgesproken, geen emoties tonen in het openbaar .. en tja, het zijn beiden doctoren, die zijn het, iig tot bepaalde hoogte, gewend om het eigen gevoel buiten te sluiten en door te gaan met wat er gedaan moet worden
Nee, maar het dragen van een koffer of tas door vader of moeder was in het begin van het onderzoek niet verdacht. Ze kunnen daarmee gewoon over straat zijn gegaan - al zal dat niet onder het oog van agenten zijn gebeurd. Ze zullen echter niet 24 uur per dag mensen om zich heen hebben gehad, er zal best een mogelijkheid zijn geweest om zoiets ongemerkt weg te werken.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:03 schreef moussie het volgende:
toen was er nog geen auto, die hebben ze pas 5 weken later gehuurd ..
Ik ben een leek, uitleg svp?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:17 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..![]()
Wat jij nu allemaal opnoemt, zijn echt geen bewijzen hoorquote:Op woensdag 12 september 2007 00:29 schreef Sigmund666 het volgende:
De ouder zijn schuldig. Als we alles van de afgelopen maanden even op een rijtje zetten, kom ik tot de volgende conclussie:
* De buurman/vriend/whatever was eerst verdacht omdat hij veel vragen stelde. Als ouders zijnde is het niet verdacht als je vragen over een onderzoek stelt. Als ouders zijnde zou dit opeens niet verdacht zijn?
* Al een paar dagen na de verdwijning van Maddie werd er een fonds opgericht. Ik heb het nog nooit in andere verdwijningszaken gezien gebeuren.
* De moeder heeft op TV nog nooit een traan gelaten. Dit kan komen doordat beide ouders medici zijn, maar ik betwijfel het. De meeste ouders van wie een kind was ontvoerd barstte voor de camera in tranen uit.
* Er is bloed gevonden in een auto die vijf weken na de verdwijning is gehuurd.
* Er schijnt ook een pagina uit de bijbel in de auto gevonden te zijn, waarin de dienaren van koning David niet durven te vertellen dat zijn kind dood is.
* Waarom wordt toevallig alleen Maddie ontvoerd, en niet de twee kinderen die in de kamer aanwezig waren?
* Zou een ontvoerder niet in paniek raken als via de media naar buiten komt dat Maddie een uniek linkeroog heeft? [Dit tenzij het meisje al gelijk ergens in een kelder is gepropt, net als Natascha Kampush]
* Zijn er eigenlijk geen bewakingsbeelden geweest?
* Is het alibi van de ouders ooit nagetrokken?
Tenzij: Een samenzwering van de CIA en de NSA die kunnen zien hoeveel koffie wij drinken door het water dat naar onze leidingen loopt!
Editje: * Waarom zouden de ouders naar Engeland vertrekken als ze ettelijke keren hebben BEZWOREN Portugal niet te verlaten voordat Maddie weer terug was.![]()
Even gegoogled en kwam op deze site:quote:Op woensdag 12 september 2007 13:17 schreef Spacemonkeh het volgende:
[..]
Fout, haar lijkt te groeien maar doet het juist helemaal niet..![]()
paar pagina's terug staat de uitleg.quote:
Even een pagina teruglezen.quote:
hoe zit het met knippen, zitten de sporen in de breedte en dan dus van boven naar beneden chronologisch, of in de lengte?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:16 schreef voyeur het volgende:
[..]
De site waar je dit vandaan plukt is een commercieel labje, geen gespecialiseerde toxicoloog. De follikels staan in rechtstreeks contact met je bloedvaten dus komen sedatieven daar zeker wel terecht.
Zo'n labje werkt vaak met een paar uitgevallen haren die die door ouders stiekem opgestuurd worden om op drugs te testen.
Harold Shipman (de grootste seriemoordenaar ooit; ook al een arts) is bijvoorbeed veroordeelld onder andere op aangetroffen giften in de haren van zijn slachtoffers en dat terwijl deze in een keer een dodelijke dosis kregen.
Ga er nou maar gewoon vanuit dat ik gelijk heb over feitelijkheden. Dat is toch altijd het geval
Dank u, dank u.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even een pagina teruglezen.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van vocht uit een lijk, je weefsel vergaat/trekt zich terug en daardoor lijken haar en nagels langer.
De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe zit het met knippen, zitten de sporen in de breedte en dan dus van boven naar beneden chronologisch, of in de lengte?
als je 1 cm afknipt, knip je dan dus het verleden van zeg maar 10weken terug weg? want dan heb je nog niets aan het haar als verrader![]()
Wat mij betreft: goedgekeurd...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef voyeur het volgende:
Mag ik voor het volgende topic vast een titel voordragen:
Madeleine McCann: zielige artsen of sluwe spin doctors?
Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:23 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Even een pagina teruglezen.![]()
Haar lijkt te groeien door het weglekken van vocht uit een lijk, je weefsel vergaat/trekt zich terug en daardoor lijken haar en nagels langer.
dus knippen lost de zaak op, letterlijkquote:Op woensdag 12 september 2007 13:27 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De bloedtoevoer naar de follikel zorgt ervoor dat drugs in het haar aan te tonen zijn, het groeit dus als het ware vanaf de hoofdhuid met het haar mee, als je iets toedediend krijgt dan zit het na een maand dus +/- 1 a 2 centimeter vanaf je hoofdhuid, zo snel groeit haar gemiddeld.
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...
Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:30 schreef Ticootje het volgende:
Dus de haarwortels kunnen wel meteen sporen van drugs bevatten...
Haarwortels bevatten ook dna, en juist daar komt maar 80% overeen met maddy. Misschien zijn de gevonden haren toch van de tweeling.
En als ze het haar van hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef milagro het volgende:
[..]
dus knippen lost de zaak op, letterlijkvoor de ouders dan in dit geval, kwestie dus van met de tweeling naar de kapper gaan op het juiste moment, maar dat kan nu nog niet of zemoeten de kid milimeteren
Hoofdluis...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
En als ze hun tweeling zouden milimeteren op dit moment, valt dat natuurlijk weer heel erg op...
tenzij ze van dezelfde donor zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef milagro het volgende:
[..]
tenzij ze van dezelfde donor zijn.
dat weten we toch nog niet?
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/quote:Op woensdag 12 september 2007 13:33 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Is het niet zo dat bij ontbinden van een lichaam ook het DNA aangetast wordt?
Het betrof haren die uit een lijk zijn getrokken/gevallen, misschien weet voyeur dat, hij is de zelfbenoemde expert op gebied van feitelijkheden....![]()
Ik weet niet hoeveel dat is, als je er van uit gaat dat haar maar 1 a 2 cm per maand groeit en normaliter er ik weet niet hoeveel bloed door het lichaam gaat per dag denk ik dat de groei door de voorraad bloed in de follikel hoogstens een fractie van een mm is en dat de patholoog het er voor de volledigheid heeft bijgezet. (alleen maar een aanname, geen feit.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Het groeit dus, volgens een patholoog, nog wel even door, zolang er nog wat voorraad bloed in de follikel zit. Als die voorraad op is, stopt die groei. Daarna lijkt het nog te groeien door wat jij zegt, inderdaad.
Natuurlijk. Dat ogenschijnlijk liefhebbende ouders dat soort dingen wel doen weet ik ook wel, alleen vind ik dat geen reden om die mensen zo keihard aan te pakken.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:23 schreef milagro het volgende:
Dat er nog geen echt keiharde bewijzen zijn, klopt, maar er zitten wel degelijk flinke gaten in het verhaal vd ouders, en hun gedrag is op punten dubieus, en dat het allemaal niet te bevatten is, want een ouder doet zoiets toch niet, klinkt idd heel ontroerend , maar het is zo geen argument, want ouders doen zoiets dus soms wel, tegen all accounts in.
Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/
A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
uhm bedoel je dat?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat was ook mijn idee. Ik weet niet hoeveel broers en zussen overeen kunnen komen van elkaar.
waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaaktquote:Op woensdag 12 september 2007 13:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan dus niet, want die hebben een andere vader. Dan kan dat haar nooit meer dan 50 % overeenstemmen met Maddy.
Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Psies! Dat ja, leve CSI volgen, wie zegt dat je van series niets opsteekt.![]()
Ja, onder laboratorium omstandigheden en met voldoende DNA gaat dat wel, maar in forensisch onderzoek met kleine sporen is dit een stuk lastiger. Je weet niet wat er tussentijds met het weefsel gebeurd is. Het wordt bijvoorbeeld ook aangetast door zonlicht etc. etc.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Gia het volgende:
[..]
http://www.springerlink.com/content/g547543t5732w417/
A comparative microspectrophotometric investigation was made of changes in the DNA content in cell nuclei of the liver, skeletal muscle, and myocardium of noninbred male albino rats dying from head injury, in the course of the 3 days after death. The decrease in the nuclear DNA content within the 36–72 h interval is described mathematically by regression curves of the type:
On the basis of the results a mathematical description is given of the postmortem change in the DNA content in the test material.
die columniste vand e Daily Mail speelde zélf juist zulk een wannabe psycholoogje met hara analyses van de blik en houding van mevrouw mcCann... nergens heb ik gelezen dat ze dat aan anderen zou 'storen'...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef Viking84 het volgende:
Wat mij, net als die columniste, wel stoort, is hoe iedereen wannabe-psycholoogje speelt en die ouders voorschrijft hoe ze hadden moeten reageren. Alles wat ze zeggen en doen wordt onder een vergrootglas gelegd en overal wordt wat achter gezocht. Zijn we niet overdreven suspicious met z'n allen?
Bedankt voor het zoeken trouwens.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon googlen met Engelse termen helpt ook.
Op die site staat trouwens ook een formule over de afname van dna-materiaal, maar die werd niet meegekopiëerd.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Gerry wel de vader is van de tweeling. Maar kan het fout hebben natuurlijk. Hij is in elk geval niet de vader van Maddy.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef moussie het volgende:
[..]
waar haal je dat vandaan .. ik heb tot nu toe nergens zien staan of zij van dezelfde of een andere donor gebruik hebben gemaakt
Ja je snapt mn vraag wel goed.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:40 schreef milagro het volgende:
[..]
uhm bedoel je dat?
je moet dacht ik 15 van de 20 markers gemeen hebben (of meer?), 80 % gemeen betekent dan dat Maddie en de tweeling volgens mij dezelfde ouders hebben, alleen dan niet dus Gerry als vader.
of ik maak een denkfout, of ik snap jouw vraag niet
Dat lijkt uit de wereld, maar remember these are the spin doctors. Stel je nou eens voor dat het fonds / bedrijf de hypotheeklasten, de reisjes naar Portugal en de creche van de kinderen betaalt. Dat valt nog wel binnen het 'steunen van de familie' doel en papa McCann houdt een stuk meer centjes over voor zijn advocaten.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:36 schreef Suko het volgende:
McCanns: 'We won't use Madeleine fund to pay for legal costs'
Esther McVey: On the board deciding what will happen to Madeleine's fund The board controlling the Find Madeleine fund has decided against letting Kate and Gerry McCann use the money to pay their mounting legal costs.
The cost of their defence is likely to spiral above six figures, potentially bankrupting the McCanns, both of them doctors. Board member Esther McVey, 39, a former GMTV presenter and schoolfriend of Mrs McCann, is one of four directors with a vote.
She said: "When the fund was set up, one of its aims was to provide financial support for Madeleine's family - but we are uncertain if the use of the money to pay for lawyers in these unexpected circumstances would be in the spirit of that aim." Neither has earned anything since they took unpaid leave three months ago to remain in Portugal.
But since they were made official suspects in the case of Madeleine's disappearance, the couple have employed one of Britain's most expensive QCs. Although it is not known how much Michael Caplan is charging the McCanns, his services can cost upwards of £700 an hour.
If the case takes months and spans two separate legal systems - British and Portuguese - the total legal costs could run into millions.
The Find Madeleine fund was originally set up to "help find Madeleine McCann and support her family and bring her abductors to justice". But today its board of trustees met in London and determined the money - currently more than £1million - can not be released to pay legal costs.
A spokesman for the McCanns has said: "It's not quite certain but it seems to be the case that legal fees won't be paid out of the fund - especially given that it was basically set up to help find Madeleine. "After the trustees have met, a decision will be made on how to pay for the legal advice." Daily Mail
Zo, dan is dat ook maar uit de wereld.![]()
Ik snap je antwoord niet denk ik, het ging er om of DNA vergaat als een lijk aan het vergaan is, dus of er wel een 100 % match mogelijk is als het gaat om een 5 weken oud monster uit een achterklep van een auto geplukt.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:41 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ja, onder laboratorium omstandigheden en met voldoende DNA gaat dat wel, maar in forensisch onderzoek met kleine sporen is dit een stuk lastiger. Je weet niet wat er tussentijds met het weefsel gebeurd is. Het wordt bijvoorbeeld ook aangetast door zonlicht etc. etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |