Behoorlijk veel, denk ik. 70 - 80 % zal geen uitzondering zijn. Niet voor niks lijken broers en zussen soms hartstikke veel op elkaar. Aan de andere kant kun je ook beide net de andere helft van de genen hebben, en dan is het verschil op zijn minst 50 %.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:58 schreef milagro het volgende:
iemand nog een antwoord op de vraag van Ticootje?
hoeveel kan het dna profiel overeenkomen tussen kids van dezelfde ouders, zonder dat je een identieke tweeling bent?
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja je snapt mn vraag wel goed.
Maar wat ik me afvraag ik hoeveel broers en zussen met elkaar kunnen overeenkomen. Kan dat rond de 80 of 90 % zitten, of is dat veel lager?
Bv. Mijn dna en dat van mijn broer, hoeveel kan dat maximaal overeen komen, gegeven het feit dat we dezelfde ouders hebben en geen eeneiige tweeling zijn.
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908quote:Drunken act
The FSS and police used familial searching to uncover a close relative of Harman's, who had a criminal conviction and was on the DNA database. The relative's profile matched the DNA on the brick by 16 out of 20 points. This lead police to Harman, whose DNA gave a perfect match, and he eventually confessed to the drunken act of violence.
Familial searching comprises of two tests, Whitaker, told New Scientist. The first matches parents to children. Standard DNA profiles examine 10 markers in the DNA. Each marker has two sequences - one inherited from the mother, and one from the father. The database can be trawled to match potential parents which gives the police "a manageable list" to investigate.
Potential siblings can also be matched via the database by comparing markers. "On average, two people would probably have six or seven DNA markers in common out of 20, simply by chance," explains Whitaker, but "with over 12 bands in common, you very, very rarely see unrelated people with that degree of similarity".
quote:Op woensdag 12 september 2007 14:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja hallo, ik houd niet precies bij wie zich heeft geschaard achter milagro's mona lisa-opmerking. Ik zeg alleen maar dat die columniste niet afgerekend mag worden op iets wat bepaalde mensen hier ook doen.
Dat verhaaltje legt uit hoe je kunt aantonen dat mensen familie van elkaar zijn. Het zegt niets over het feit of het gevonden dna van de ene of de andere persoon is. Temeer omdat dna na iemands dood schijnbaar degenereert.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908
ah okay, 50/50 maar die 50 is ook weer de helft van een 50/50 dus komt mogelijk niet overeen met de 50 die je broer heeft van 1 ouder , zo toch?quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Behoorlijk veel, denk ik. 70 - 80 % zal geen uitzondering zijn. Niet voor niks lijken broers en zussen soms hartstikke veel op elkaar. Aan de andere kant kun je ook beide net de andere helft van de genen hebben, en dan is het verschil op zijn minst 50 %.
Dat is toch heel makkelijk te onderzoeken? Gewoon wat haren van de tweeling vorderen en vergelijken met de haren die gevonden zijn.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
http://www.newscientist.com/article.ns?id=dn4908
maw .. het is nog steeds mogelijk dat die haren niet van Maddie waren maar van de tweeling .. er staat me iets bij van 15 gelijke markers ?
meer hebben ze ook niet op dit moment, en het is idd een kwestie van twijfel zaaien, zolang er geen lichaam is, sta je sterk daarin.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Slim van ze, de geruchten dat ze erin geluisd zouden zijn blijven voeden...
Zoals ik al eerder heb gezegd, dit is jouw mening, natuurlijk ben ik me er van bewust dat ze nog niet veroordeeld zijn voor de feiten, ik mag er net als jij een mening over hebben en erover praten met iedereen in dit topic.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nou ja, dat gebeurt hier ook. Mevrouw McCann laat nooit een traan in de openbaarheid en doet iedereen denken aan het onsympathieke karakter van de zuster uit One flew over the cuckoos nest. Ze zal het dus wel gedaan hebben, want dat was toch zo'n rotmens.
Zien mensen hier de ernst van de beschuldiging wel in? Zoals de door mij geciteerde columniste al schreef, is het bijna onvoorstelbaar dat mensen zó ontzettend ver kunnen gaan. Als je niet wist dat het vaker gebeurt, dan zou je het gewoon niet geloven. Dat ouders hun kinderen al of niet bewust ombrengen, ok, maar wat daarna gebeurd zou zijn, vind ik nog wel het allerongeloofwaardigst: ze zouden hun kind verstopt hebben, lekker uit eten zijn gegaan, waarbij niemand van de vrienden iets gemerkt heeft (hoe coldhearted moet je wel niet zijn om je kind om te brengen en dan te kunnen doen alsof er niets gebeurd is; dat is onmenselijk), vervolgens kwamen ze terug in het appartement, ontdekten zogenaamd dat Maddie weg was, waarna ze een hoop paniek zaaiden. Toen belden ze Sky News, vervolgens de politie (rare volgorde inderdaad als dat echt zo is) en in de dagen daarop startte hun mediatournee, waarin ze keer op keer aan toeschouwers vroegen of men toch alsjeblieft wilde uitkijken naar hun lieve Maddie. Bovendien hebben ze een miljoen aan giften ontvangen om de zoektocht naar Maddie te financieren. Als ze Maddie omgebracht hebben en die hele mediatournee niets meer was dan toneelspel, dan zijn die mensen echt onvoorstelbaar slecht. En ik geloof niet dat een mens zó diep kan zinken en zó lang kan blijven volhouden dat hij niets heeft gedaan. En daarom geloof ik nog in hun onschuld. Het gaat mijn voorstellingsvermogen gewoon te boven.
Aangezien je zelf ook toegeeft dat het gewoon nuttig is dat de Portugese Politie dat onderzoek doet en je benieuwd bent naar de uitkomst, kun je vervolgens niet meer beweren dat je misschien achteraf toch gaat zeggen 'dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden'...quote:Op woensdag 12 september 2007 14:02 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er uit het politierapport komt. Pas dan zal ik iets zeggen over de vraag of de Portugese politie m.i. 'uitstekende' (overdrijf je nu niet een beetje?) gronden heeft om de McCanns te vervolgen. Als we weten op basis waarvan ze de McCanns willen gaan vervolgen, hebben we nieuw discussiemateriaal.
Ik zeg nergens dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden. Je moet altijd alle mogelijke scenario's bij langs lopen.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:18 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Aangezien je zelf ook toegeeft dat het gewoon nuttig is dat de Portugese Politie dat onderzoek doet en je benieuwd bent naar de uitkomst, kun je vervolgens niet meer beweren dat je misschien achteraf toch gaat zeggen 'dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden'...
Veroordelen is vervolgens aan de rechter (en niet het publiek)
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél ... die stelde expliciet dat elk onderzoek tegen mevr. mcCann diende te worden gecancelled, omdat deze bij voorbaat onschuldig was:quote:Op woensdag 12 september 2007 14:19 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dat onderzoek niet uitgevoerd had mogen worden. Je moet altijd alle mogelijke scenario's bij langs lopen.
columniste van de daily mail = gelijk aan medewerker van de basisschoolkrantquote:Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél .
Dat is onzin, natuurlijk. Alle mogelijke scenario's dienen nagetrokken te worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
die Columniste van de Daily Mail die je verdedigde zei dat wél ... die stelde expliciet dat elk onderzoek tegen mevr. mcCann diende te worden gecancelled, omdat deze bij voorbaat onschuldig was:
"It is time to call off the witch hunt for the simple reason there is no witch, only a heartbroken mother who wants her child back."
het verhaaltje verteld dat bloedverwanten soms 16 markers of meer gemeen hebben .. in dit specifieke geval hebben ze aan hand van het DNA van een familielid de dader kunnen vinden ..quote:Op woensdag 12 september 2007 14:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat verhaaltje legt uit hoe je kunt aantonen dat mensen familie van elkaar zijn. Het zegt niets over het feit of het gevonden dna van de ene of de andere persoon is. Temeer omdat dna na iemands dood schijnbaar degenereert.
Ik vrees dat * vrijspraak * er niet in zit, wel dat er gewoon te weinig bewijs is om zeker te weten wat er is gebeurt met Madeleine.quote:Op woensdag 12 september 2007 14:30 schreef Viking84 het volgende:
Ik had even een flashforward trouwens. Als de McCanns vrijgesproken worden, zitten ze vast spoedig bij Oprah op de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |