Check de OP.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:50 schreef Brownietje het volgende:
Opgezwolle topic en als tt een nummer van Kubus ft. Sticks![]()
OP updatequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 00:06 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Check de OP.
Die ik trouwens eens zal updaten, zo mooi vind ik 'm niet.
edit; Dat vorige topics lijstje gaat ook maar tot deel 8.
lllllllllikkend, maar toch, ik weet het niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 23:37 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Sticks en Steen zouden eens samen een track moeten opnemendie gozer is zo tering leip joh
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=wPTpuNbejOI
Yep, 23 septemeber ofso Fakkelteit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:33 schreef Edwinuss het volgende:
ik ben te lui om zelf te zoeken, maar is er al nieuwe shit aangekondigd?
koning! ben benieuwd, werd wel eens tijd..quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef S-Two het volgende:
[..]
Yep, 23 septemeber ofso Fakkelteit.
http://www.project7002.com/quote:HOTEL en Duvel werken samen aan experimentele film
De Rotterdamse rapper Duvel voelt zich thuis in het museum. Afgelopen maand presenteerde hij zijn nieuwe album Puur Kultuur al in het Nationaal Architectuurinstituut. Nu werkt hij samen met creatief bureau HOTEL aan de experimentele korte film 7002, die begin september te zien zal zijn in het Rotterdamse Boijmans Van Beuningen. HOTEL was verantwoordelijk voor scenario en regie en Duvel maakte een zelfgecomponeerde muziekscore.
De samenwerking tussen de twee is niet verrassend. HOTEL en Duvel zijn al jaren bevriend, en HOTEL ontwierp de opvallende hoezen van Aap-O-Theek en Puur Kultuur. In 7002 worden documentaire en fictie, videoclip en film, geluid en muziek in een achtbaan aan absurdistische fantasieën, mindscapes en geluiden verweven, aldus HOTEL. Het idee achter de film is niet toevallig vergelijkbaar met de thematiek van Duvels album Puur Kultuur: het doorbreken van clichés. De makers willen op een andere manier verhalen vertellen.
“We hebben onszelf een aantal regels opgelegd”, vertelt Jay Sunsmith van HOTEL. “Ten eerste hebben we de lineaire vorming losgelaten. Normaal heb je in het proces een vaste volgorde, maar iedereen die aan deze film meewerkte is hiërarchisch gelijk en kan zijn mening geven. Dat maakte het project ook al interessanter voor cameraman Lennard Hillege. Verder heeft de film geen dialoog en geen hoofdpersonen. Mens en materie zijn gelijk, en er is geen plot.” Deze zelfgekozen beperkingen bieden volgens Sunsmith mogelijkheden om creatief na te denken over je werkwijze: “Je moet bijvoorbeeld een spanningsboog opbouwen zonder gesproken woord.”
Dat klinkt allemaal vrij arty farty, maar de ‘normale’ Duvelfan hoeft niet bang te zijn voor een volkomen onbegrijpelijke film: “Het is niet zo’n performance act waarbij iemand tien minuten zijn hoofd stoot tegen een muur. Maar als je verwacht dat het een hiphopfilm is, word je teleurgesteld. Er zitten geen breakdancers of dj’s in de film. Hiphop is voor ons meer een attitude.” In de trailer van de korte film is Duvels maat Supahdupah ook te zien, maar Sunsmith benadrukt dat hij niet als rapper optreedt: “Hij speelt een rol.”
7002 is op vrijdag 7 september (17.00 uur – 22.00 uur), zaterdag 8 september (13.00 – 22.00 uur) en zondag 9 september (13.00 – 17.00 uur) doorlopend gratis te zien tijdens het Festival De Wereld van Witte de With. HOTEL hoopt de film daarna te vertonen op grote internationale filmfestivals in Berlijn, Toronto en natuurlijk Rotterdam. Volgend jaar volgt wellicht een dvd-release.
Doet ie ook van:quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
Live @ Lowlands 2007
downloadable
Winne
Kubus & BangBang
Blaxtar
Nice, beter doen ze Vera Groningen ook ff.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:43 schreef Brownietje het volgende:
Zie ik nou dat Typhoon samen met Sticks gaan touren binnekort?
tenminste, ze staan samen in Speakers, Delft.
Top!![]()
![]()
Yep, er komt een club-tour van Typhoon & Sticks!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:43 schreef Brownietje het volgende:
Zie ik nou dat Typhoon samen met Sticks gaan touren binnekort?
tenminste, ze staan samen in Speakers, Delft.
Top!![]()
![]()
Sticks & Delic dan lijkt me?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 12:17 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Yep, er komt een club-tour van Typhoon & Sticks!![]()
Ik denk beide (sticks & typhoon) voor de promotie van hun albums. Maar wel in één package...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:03 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Sticks & Delic dan lijkt me?
Ja, ik bedoelde dus in die tour. Dat 't waarschijnlijk Sticks met Delic word. En dan Typhoon erbij.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik denk beide (sticks & typhoon) voor de promotie van hun albums. Maar wel in één package...
Ooh op die manier... dan ga ik er inderdaad van uit met Delic jaquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:39 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ja, ik bedoelde dus in die tour. Dat 't waarschijnlijk Sticks met Delic word. En dan Typhoon erbij.
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:46 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nice, beter doen ze Vera Groningen ook ff.
Is ook leuk, maar Vera is net wat kleiner/gezelliger inderdaad.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:48 schreef S-Two het volgende:
[..]
, een stuk beter dan de Oosterpoort.
Ja dat bedoel ik ook, Vera is wat intiemer. Ga Pete Philly ook wel ff chekken ja. En Jawat over 2 week ofso ook in de SImplon he? Moet nog ff kijken of ik daar nog heen ga, lijkt me wel vet weer.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Is ook leuk, maar Vera is net wat kleiner/gezelliger inderdaad.'k Ga bijvoorbeeld Pete Philly wel even checken ergens in Oktober in de Opoort.
Yup, ben ook wel van de partij in Simplon denk ik. Beetje jammer dat 'ie geen zwols voorprogramma heeft oid, maar zal alsnog wel een feestje worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:15 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook, Vera is wat intiemer. Ga Pete Philly ook wel ff chekken ja. En Jawat over 2 week ofso ook in de SImplon he? Moet nog ff kijken of ik daar nog heen ga, lijkt me wel vet weer.
Ja klopt, zal wel weer los gaanquote:Op donderdag 30 augustus 2007 13:18 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Yup, ben ook wel van de partij in Simplon denk ik. Beetje jammer dat 'ie geen zwols voorprogramma heeft oid, maar zal alsnog wel een feestje worden.
Ik helaas nietquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
Wie zijn zaterdag van de partij?
Hollaquote:Op donderdag 30 augustus 2007 18:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
Wie zijn zaterdag van de partij?
Toffe flyer, zal wel 't nummer van Hedon zijn? Iemand al gebeld?quote:
Hoe laat is die shit dan af? Kijke of ik dan nog de laatste bus haal.quote:Op maandag 3 september 2007 14:01 schreef freakz het volgende:
Fakkelteit releaseparty 23 september in Hedon kaartverkoop is zojuist begonnen zag ik op www.hedon-zwolle.nl:![]()
Releaseparty Fakkelteit!
Monday 03 September 2007
De geruchten hingen al lang in de lucht, maar tijdens het hiphopgeweld in de IJsselhallen afgelopen zaterdag kon het niet langer stilgehouden worden. Het optreden dat tot nu toe bekend stond als Secret Gig is nu officieel uitgelekt en natuurlijk gaat het om de Fakkelteit releaseparty. Sticks & Delic presenteren zondag 23 september hun langverwachte album. Kaartjes zijn vanaf nu te koop.
zo
23 sep
FAKKELTEIT releaseparty
"Geloof de hype"
open 19:00 / aanvang 20:00 / ¤ 7,50
Godverdegloeiende. Kubus & Bangbang zijn hier ook nogsteeds niet geweest. Wat is dat voor onzin.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:07 schreef S-Two het volgende:
Geen Stickert en Typhoon optreden in Groningen.
Ja inderdaad, Kubus & BB wou ik ook nog wel zien eigenlijkquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:10 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Godverdegloeiende. Kubus & Bangbang zijn hier ook nogsteeds niet geweest. Wat is dat voor onzin.
edit; Waar heb je de rest van de tourdates gevonden eigenlijk?
quote:Vervolgens gaat Sticks samen met Typhoon op tournee:
vrijdag 28 september: Mezz, Breda
vrijdag 5 oktober: P3, Purmerend
donderdag 11 oktober: Effenaar, Eindhoven
vrijdag 12 oktober: Tivoli, Utrecht
zaterdag 13 oktober: De Kade, Zaandam
vrijdag 26 oktober: Doornroosje, Nijmegen
zaterdag 27 oktober: Groene Engel, Oss
zaterdag 3 november: De Meester, Almere
donderdag 15 november: Speakers, Delft
donderdag 6 december: WaterFront, Rotterdam
vrijdag 7 december: Atak, Enschede
*Mailt Top-Notch of ze Grunn boycotten*quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:48 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ja inderdaad, Kubus & BB wou ik ook nog wel zien eigenlijk.
Dit vond ik op statemagazine.nl. niet eens in de fuckin buurt.
[..]
Beat klinkt opzich wel dope... maar ben nog niet overtuigd!quote:Op woensdag 12 september 2007 10:07 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
lijn5.com bij 'Wat anders' eerste track van Fakkelteit.
Goed plan jaquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
*Mailt Top-Notch of ze Grunn boycotten*
Ik ook niet, vind het best een zaad-trackquote:Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Beat klinkt opzich wel dope... maar ben nog niet overtuigd!
Mocht ook wel eens tijd worden. Binnenkort de cd van Duvel maar eens halen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:45 schreef S-Two het volgende:
[..]
Yep, 23 septemeber ofso Fakkelteit.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:13 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Iemand linkje naar alleen die track? GEen zin om heel die lijn5 uitzending te downloaden
Nice.quote:Beste Koek,
Er staat een show van Typhoon en Sticks gepland in Vera en daarnaast is er in december een show in de Oosterpoort. Alles komt goed!
Groet,
Kijk, dat is nog eens goed nieuws! Ook nog in de Vera zelfs, nice!quote:Op woensdag 12 september 2007 23:35 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Nice.Ben benieuwd wat die show in december in de Oosterpoort inhoudt.
Dat laatste heb ik ook meegemaakt toen ik naar jawat ging in den haag, opeens herinner ik me dat weer nu jij dat postquote:Op zaterdag 15 september 2007 00:58 schreef S-Two het volgende:
Ey MMaRsu niet bij Jawat geweest jongen? Die shit ging weer los in de Simplon.. Sooo weer een mooi showtje van die man. Kan me zo niemand bedenken die een toffere show neer zet dan Ja-ja-Jawat!
Geniaal ook dat ze Batterij over lieten gaan in een hardcore-nummer en iedereen (met Jawat voorop) ging hakken.. Gekkenhuisssss
Kijk eens wat posts omhoog.quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:23 schreef MMaRsu het volgende:
Heyy mensen uit groningen, ff wat nieuws hier.
Ik had een berichtje geplaatst op de Opgezwolle hyve, of ze Groningen boycotten ofzo..omdat er dus niks gepland is voor Groningen voor de fakkelteit tour..
Kreeg een berichtje terug
Opgezwolle (12149)
gisteren, 21:20
wees niet bang 22 december is wat leuks ingepland voor groningen
ja dat is inderdaad wel logisch. Maar waarom solo en niet (meer?) met Phreako. Ik vind die stem van Typhoon niet relaxt (te hoog of zo, weet niet waarom ik hem niet vet vind) en zn tracks echt slecht. Wel vind ik het tof dat hij gelovig is en daar ook niet voor wegloopt. Z'n bescheidenheid siert hem ook wel. In ieder geval niet zo over de top als zn broers O-Dogg en Blaxter (al vind ik Blaxter wel een betere rapper).quote:Op donderdag 20 september 2007 14:48 schreef S-Two het volgende:
Op zich niet zo raar toch? Sticks heeft een nieuwe plaat dus gaat die promoten; een tour door Nederland. Daarnaast is het nog niet zo lang geleden dat Typhoon z'n plaat uit kwam en zo kunnen ze dus mooi samen touren. Dat vind ik vrij logisch.
Ben het wel met je eens de combo Sticks en Rico gewoon het tofste is. En baal er dan ook wel van dat we Rico niet meer zoveel horen de laaste tijd.
23ste is zn releasepary in hedon (inmiddels uitverkocht). zn release is al op de 21ste, sjewel.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:11 schreef MMaRsu het volgende:
akkelteit 23 september zei sticks gister @ new attraction hij zei erbij:
als je die shit verspreid in forums zeg dan 23 september.
las ik ergens..
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik heb al vaak genoeg in interviews gelezen dat Sticks gewoon sneller werkt dan Rico, met z'n lyrics. Dat 'ie dan ff een albumpje tussendoor dropt vind ik ook niet raar.quote:Op donderdag 20 september 2007 14:56 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja dat is inderdaad wel logisch. Maar waarom solo en niet (meer?) met Phreako. Ik vind die stem van Typhoon niet relaxt (te hoog of zo, weet niet waarom ik hem niet vet vind) en zn tracks echt slecht. Wel vind ik het tof dat hij gelovig is en daar ook niet voor wegloopt. Z'n bescheidenheid siert hem ook wel. In ieder geval niet zo over de top als zn broers O-Dogg en Blaxter (al vind ik Blaxter wel een betere rapper).
Phreako Rico zie je regelmatig in Hedon en gewoon op straat in Zwolle. Keirelaxte gast en een erg vette rapper (qua rhymz en ook qua stemsound). In combinatie met Sticks is het gewoon vet. Hoop niet dat dit het begin is van het einde van Opgezwolle.
Kan ik em morgen al halen bij Free Record dan?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
23ste is zn releasepary in hedon (inmiddels uitverkocht). zn release is al op de 21ste, sjewel.
ben benieuwd of phreako (in het publiek) staat de 23ste.
trouwens... die site van opgezwolle is ook wel hard toe aan een nieuwe update!
ja dat heb ik ook gelezen ja. Maar dat lijkt me niet per se een reden dat ze nu opeens minder vaak werken. Waarom konden Vloeistof, Opgeduveld, Brandstof, Eigen Wereld enz enz wel met z'n tweeën gemaakt worden? Dat Sticks makkelijk z'n rhyms dropt is daar geen reden voor lijkt me, want Phreako is rappend gezien minstens net zo goed. En Fakkelteit is bovendien geen tussendoortje. Die plaat had begin 2006 al af moeten zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:19 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik zou me geen zorgen maken hoor. Ik heb al vaak genoeg in interviews gelezen dat Sticks gewoon sneller werkt dan Rico, met z'n lyrics. Dat 'ie dan ff een albumpje tussendoor dropt vind ik ook niet raar.
En Rico's soloalbum staat zoals velen weten gepland voor 2012, dus niets aan de hand.
www.hedon-zwolle.nl meldt dat bij de Plato op 8 september het laatste kaartje verkocht is.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Kan ik em morgen al halen bij Free Record dan?
Ik bedoel de CD natuurlijk...quote:Op donderdag 20 september 2007 15:24 schreef ghizzer het volgende:
[..]
www.hedon-zwolle.nl meldt dat bij de Plato op 8 september het laatste kaartje verkocht is.
Ik denk 't wel.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:21 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Kan ik em morgen al halen bij Free Record dan?
quote:Visitekaartjes vliegen in de rondte. Opgezwolle gooit ze vanaf het podium om reclame te maken voor Fakkelteit. Het nieuwe album - dat vrijdag in de winkels ligt - is een project van Delic en Sticks, zonder Rico en is dus geen Opgezwolle-album.
quote:Op donderdag 20 september 2007 15:24 schreef ghizzer het volgende:
[..]
www.hedon-zwolle.nl meldt dat bij de Plato op 8 september het laatste kaartje verkocht is.
en als je 't hebt over Fakkelteit.. ik zou het niet weten. maar z'n release stond gepland op de 21ste zei Sticks tijdens The Rhythm The Rebel.
Staat er wat in de planning dan? ZIjn site doet het ook niet meer.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook gelezen ja. Maar dat lijkt me niet per se een reden dat ze nu opeens minder vaak werken. Waarom konden Vloeistof, Opgeduveld, Brandstof, Eigen Wereld enz enz wel met z'n tweeën gemaakt worden? Dat Sticks makkelijk z'n rhyms dropt is daar geen reden voor lijkt me, want Phreako is rappend gezien minstens net zo goed. En Fakkelteit is bovendien geen tussendoortje. Die plaat had begin 2006 al af moeten zijn.
Tja.. 2012.. heb inderdaad gehoord dat ie solo iets wilde droppen, maar wat je nou met een jaartal als 2012 moet terwijl het nu pas 2007 is... die kerel is dan ook al bijna 35. Weet niet of hij er dan nog zoveel zin in heeft. ja.. of hij moet Extince heten. Dan gaat ie nog wel door tot aan z'n 60ste.
niet dat ik weet, maar hij is nu al 41. en nederhop en sites (die up-to-date zijn) heeft nooit bestaan. Trouwens.. voor de liefhebbers van Opgezwolle is het misschien wel eens vet om op Youtube te zoeken naar Doorgewinterd of te kijken op doorgewinterd.comquote:Op donderdag 20 september 2007 15:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Staat er wat in de planning dan? ZIjn site doet het ook niet meer.
Respect voor die man!
Jawat was ook op Sensation Black, hij rapte een stukje over de beats van een nummer van Angerfist.quote:Op zaterdag 15 september 2007 00:58 schreef S-Two het volgende:
Ey MMaRsu niet bij Jawat geweest jongen? Die shit ging weer los in de Simplon.. Sooo weer een mooi showtje van die man. Kan me zo niemand bedenken die een toffere show neer zet dan Ja-ja-Jawat!
Geniaal ook dat ze Batterij over lieten gaan in een hardcore-nummer en iedereen (met Jawat voorop) ging hakken.. Gekkenhuisssss
Die plaat is allang af, Top-Notch wil 'm alleen op een "goed moment" releasen. Ik zei alleen dat Sticks snéller werkt, niet beter ofzo. Dus vandaar dat 'ie nu ook dit plaatje heeft, geen probleem toch?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ja dat heb ik ook gelezen ja. Maar dat lijkt me niet per se een reden dat ze nu opeens minder vaak werken. Waarom konden Vloeistof, Opgeduveld, Brandstof, Eigen Wereld enz enz wel met z'n tweeën gemaakt worden? Dat Sticks makkelijk z'n rhyms dropt is daar geen reden voor lijkt me, want Phreako is rappend gezien minstens net zo goed. En Fakkelteit is bovendien geen tussendoortje. Die plaat had begin 2006 al af moeten zijn.
Heeft 'ie ooit als grap gezegd, omdat mensen nu dus vragen n.a.v. Sticks z'n solostuff, of Rico ook wat gaat doen. Z'n antwoord daarop was in 2012, en sindsdien houdt 'ie dat vol.quote:Tja.. 2012.. heb inderdaad gehoord dat ie solo iets wilde droppen, maar wat je nou met een jaartal als 2012 moet terwijl het nu pas 2007 is...
nee ok, maar dat is toch nog steeds geen reden om nu opeens niet meer met Rico op te treden / een cd uit te brengen?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:31 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Die plaat is allang af, Top-Notch wil 'm alleen op een "goed moment" releasen. Ik zei alleen dat Sticks snéller werkt, niet beter ofzo. Dus vandaar dat 'ie nu ook dit plaatje heeft, geen probleem toch?
[..]
nou ja, ok.quote:Heeft 'ie ooit als grap gezegd, omdat mensen nu dus vragen n.a.v. Sticks z'n solostuff, of Rico ook wat gaat doen. Z'n antwoord daarop was in 2012, en sindsdien houdt 'ie dat vol.
Joepiequote:Op donderdag 20 september 2007 15:26 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik denk 't wel.
3Voor12; "Sticks en Rico geven exclusiefvoorproefje van Fakkelteit"
[..]
Ik wil je niet aanvallen ofzo hoor, leg alleen even mijn idee van 't geheel uit. Als je dat 3voor12 linkje ook even checkt, zie je dat Rico alle teksten van Fakkelteit lekker meedoet. Lijkt me al met al geen reden om je zorgen te maken.quote:
nee, dat gevoel had ik ook niet dat je me wilde aanvallen.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:37 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik wil je niet aanvallen ofzo hoor, leg alleen even mijn idee van 't geheel uit. Als je dat 3voor12 linkje ook even checkt, zie je dat Rico alle teksten van Fakkelteit lekker meedoet. Lijkt me al met al geen reden om je zorgen te maken.
Ik vind Rico's lyrics vaak origineler dan die van Sticksquote:Op donderdag 20 september 2007 17:21 schreef Cubewoods het volgende:
Rico is toch stukken minder dope als stickie
Zin in morgen!
September is echt een geweldige maand voor hiphop releases D:
bullshit! rico is minstens net zo dope (zo niet doper).quote:Op donderdag 20 september 2007 17:21 schreef Cubewoods het volgende:
Rico is toch stukken minder dope als stickie
Zin in morgen!
September is echt een geweldige maand voor hiphop releases D:
Ik vind woordlooijers meer belovender.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:13 schreef ghizzer het volgende:
voor nederhopliefhebbers.. check deze eens even http://www.doorgewinterd.(...)edoelen_het_goed.mp3
deze is inderdaad wel lauw! http://youtube.com/watch?v=JlHeoTGG7ds doet me zelfs een beetje denken aan Extince (misschien door het accent).quote:Op donderdag 20 september 2007 20:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik vind woordlooijers meer belovender.
Memrox
Inderdaad lekkere beat.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
deze is inderdaad wel lauw! http://youtube.com/watch?v=JlHeoTGG7ds doet me zelfs een beetje denken aan Extince (misschien door het accent).
dikke beat ook trouwens van het nummer Stuiterballen.
Waarom doen die filmpjes het bij mij nietquote:Op donderdag 20 september 2007 18:07 schreef DubzOne het volgende:
Tijdens het live- optreden van Opgezwolle op Bazar Curieux 15-09-2007 is naast 'gisteren vandaag' ook nog een nieuwe track te horen...
Check: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/media/index.jsp?portal=2534202&event=36441589
Je moet op de tekst met filmicoontje drukken en niet op de foto zelf... en anders weet ik het ook nietquote:Op donderdag 20 september 2007 22:35 schreef S-Two het volgende:
[..]
Waarom doen die filmpjes het bij mij niet.
Ik zeg ook niet dat Woordlooijers kan tippen aan Opgezwolle, maar dat kan Doorgewinterd ook niet. Ook je nieuwe stukkie doet me niks. Er is iets vervelends aan hun stemgeluid.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:02 schreef ghizzer het volgende:
Woordlooiers verveelt wel snel trouwens. En de beat Stuiterballen is erg vet, maar de tekst schiet toch wel echt te kort. Het is voor een x absoluut leuk, maar heb de nummers nu erg vaak achter elkaar gehoord en vindt er geen zak meer aan. Even een vergelijking.. Verre Oosten van Opgezwolle verveelt helemaal nooit. Heb vele nummers van hen zwart gedraaid, maar Opgezwolle verveelt nooit.
Het is Woordlooiers hoor en niet Woordlooijers. Ik vind ze tekstueel veel te matig (ondanks hun dikke beat). Doorgewinterd is tekstueel wel veel verder. Ook een stuk sneller en behendiger. Veel meer tricks. Probeer maar eens op Stuiterballen zelf een tekst te verzinnen. Heel erg gemakkelijk. En alleen het begin al van hun andere nummer Oh Nee Toch... dat is gewoon een kopie van de style van Extince. Beslist niet origineel. En tja.. stemgeluid is een kwestie van smaak inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Woordlooijers kan tippen aan Opgezwolle, maar dat kan Doorgewinterd ook niet. Ook je nieuwe stukkie doet me niks. Er is iets vervelends aan hun stemgeluid.
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:56 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Je moet op de tekst met filmicoontje drukken en niet op de foto zelf... en anders weet ik het ook niet![]()
dat stel ik niet dat de stijl van Extince wack is. dat is jouw conclusie die onjuist is. Integendeel, vind Extince samen met Opgezwolle de beste nederhop maken. De manier van "Jip en Janneke".. dat soort ongein (met notabene dezelfde stijl) gebruikt Extince ook vaak. Extince is tekstueel beslist niet matig. Check anders maar even Viervoeters, dat is gewoon puik werk.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dus de flow van Extince is wack? Hoezo een kopie, als we zo gaan beginnen is Doorgwinterd een kopie van Opgezwolle. Hoezo is het niet origineel? De beats en de teksten zijn niet gejat, dus oriogineel. Doorgewinterd heeft dezelfde feel als Opgezwolle dat maakt het toch niet een kopie, of onorigineel?
Overigens is Extince textueel ook matig. We kunnen niet allemaal filosoof zijn. Niet elk liedje hoeft een boodschap te hebben. Je mag ook gewoon feest maken. Dat maakt je nog niet tot een mindere artiest.
Sjaak heeft zo'n relaxte flowDie gast is echt te gek, Vind overigens de inhoud niet zwak. Beetje zelfde verhaal als NWA en Public Enemy. Heb een interview met Appa gehoord op Lijn5. Wat een sufferd is dat. Dan heeft ie nog de ambitie om de politiek in te gaan ook. Als er al een van de relmarokkanen de politiek in kan is het Salah de radicale. Die gast komt tenminste nog een beetje over.
Extince heeft het meer op tekstuele hoogstandjes. Hij speelt met tekst. Voor inhoudelijke rap moet je gewoon Typhoon luisteren, maar die hoge stem verveelt bij mij al na 2 nummers en ik vind hem gewoon slecht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik hoef niet nummers van Extince te checken ik heb alle het nederlandstalig werk van hem grijsgedraaid. Daar waar Opgezwolle 8 van de 10 liedjes een statement wil maken doet Ex het omgekeerde. Ook Extince heeft nummers met diepgang, maar een stuk minder. Ik vind Situatie misschien wel een van de beter nederhop nummers. Zo rauw je herkent Extince bijna niet, 4voeters daarentegen is gewoon een bragging and boasting nummer.
Ik zeg ook niet dat ik het met Salah eens ben. Hij komt inieder geval nog intelligent over. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Ik vind z'n album overigens zwak. Hij heeft maar twee punten:
1. Marokkanen worden kut behandeld.
2. Zijn ex heeft met iemand anders liggen ballen toen hij nachtdiensten draaide.
Geliefd om gehaat te worden, T.h.e.o., Zwarte gat op het witte doek zijn wel hard.
wat ik al stelde.. de inhoud als het gaat om calimerogedrag mbt marokkanen. rappend gezien mag Raymzter er zeker wezen ja! Helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Raymzter op 1 lijn zetten met Salah.
Wat doe je?
Raymzter heeft meer talent in z'n pink dan Salah in z'n hele lijf!
Verder ben ik het redelijk met je eens, hoewel ik van mening ben dat het oprecht fokked op is om Marokkaan in Overvecht te zijn.
Oud nummer, maar hoorde hem vandaag voor het eerst:
http://www.glandigomusic.com/info.php?bundle_id=54457
Check: 'Het is zoals het is'
die van dicecream en van salah edin zijn wel leuk om een x gehoord te hebben. zal het alleen uit mezelf niet opzetten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Salah heeft wel een super vette clip:
http://www.youtube.com/watch?v=gOAhLsRp3-k
Ik dig het liedje ook wel. Eigenlijk dig ik al die sneaker liedjes wel.
Dan vind ik Vrouwtje is een Bitch toffer. Straks maar even kijken of ze hier in Groningen Fakkelteit al hebben liggenquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
de titel alleen al is een heel slap aftreksel van Raymzter - Vrouw of een Bitchquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan vind ik Vrouwtje is een Bitch toffer. Straks maar even kijken of ze hier in Groningen Fakkelteit al hebben liggen.
er zit varkens leer in nikesquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
haha heel scherpquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
er zit varkens leer in nikes
Je zou eens naar een concert van Jawat moeten gaan, dan is er weinig irritants aan. Dat is gewoon aan een stuk door knallen, en zo hoog is z'n stem nou ook weer niet....quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef ghizzer het volgende:
trouwens.. Jawat! heel erg populair maar ook en veel te hoge stem. .Echt irritante sound en slechte teksten. Nee, Phreako, Sticks en Extince roeleren toch wel de scene! De stem van Raymzter is ook wel erg vet, maar vindt zn nummers niet allemaal even sterk.
Dan ben ik op zich hard genaaidquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb 'm
10, 12 euro is niet duurHeb de velvetsleeve btw vond het wel wat hebben. Limited hadden ze niet. Iemand plaatje vna?
kloptquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Tot nu toe vind ik Rico het hardst komen, terwijl het niet eens zijn album is.
Ik hoop niet dat je 't over mij hebt, want dat is niet 't geval namelijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Chrishop het volgende:
En die gast die echt denkt dat Rico's solo in 2012 komt is een schatje.
Achter me stonden ook 2 paupers met die cdquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:15 schreef Strooper het volgende:
Hier ging die ook wel hard. Kon hem eerst niet vinden, dus ik vroeg of ze hem al hadden. Vertelde die vrouw dat ik al de derde in een half uur was![]()
Maar eerste indrukken zijn weer![]()
Daar is ie dan!quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:16 schreef arneaux het volgende:
Ik denk dat t ff wachten tot morgen word. Misschien dattie bij de 3voor12 luisterpaal komt.
sorry, maar ik vind Jawat! z'n stem en ook die van Typhoon heel erg vervelend in het gehoor liggen. En ja, ook live. Een hoge stem hoeft niet per se lelijk te zijn (vindt zelf de stem van Akon en ook z'n gebruik echt helemaal top), maar Jawat! en Typhoon vind ik beide een verschrikking (ondanks dat Typhoon wel overkomt als een sympathieke jongen, maar goed.. dat is voor mij geen reden een cd van hem te kopen. Er zijn immers heel veel sympathieke artiesten.)quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:02 schreef S-Two het volgende:
Damn.. ik moet maar eens gaan douchen en dan ook richting Plato.
En ik vind dat er nederlandstalig nog best wat rondloopt hoor. Opgezwolle en Extince zijn wel de top denk ik ja. Maar Jawat is live heel vet en zijn album ook best ok. Op Duvel's album staan ook een aantal hele vette nummers. Typhoon en Blaxtar maken misschien wel hoogstaande lyrics, maar ik trek hun manier van rappen/hun stemmen niet echt. Verder is Raymzter wel tof ja en daarnaast vind ik U-Niq en Winne ook wel tof.
Ik kan Jawat op cd ook echt niet meer aan inderdaad. Ik erger me d'r zelfs aan. Live daarentegen, blijft genieten. Typhoon heb 'k geen problemen mee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
sorry, maar ik vind Jawat! z'n stem en ook die van Typhoon heel erg vervelend in het gehoor liggen. En ja, ook live.
Ik heb gister die special edition gehaald en luister verder alleen maar een gedownloade versie op mijn mp3speler . Erg vette plaat dat wel Ga,Sporen2 en vuur/water zijn echt moddervetquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:12 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik hoop dattie er ook ff wegblijft.
3fm luisterpaal.quote:Op zondag 23 september 2007 10:58 schreef Jasperrr het volgende:
Kan iemand nog ff een link sturen voor het album. Heb hem nog steeds niet kunnen halen en verder vind ik hem nergens online.
Alvast bedankt:c
ik vind dat je hier hele goeie dingen noemt. mee eens! ook dat arrogante overkomen is herkenbaar. en ja.. ook ik mis het evenwicht (maar ook wel wat vettere beats). eigenlijk vind ik dat sticks er beter aan had gedaan nooit iets buiten opgezwolle had moeten produceren.quote:Op zondag 23 september 2007 12:41 schreef SoSolid het volgende:
Ik vind het album tegenvallen tot nu toe. Veel dezelfde soort nummers en die sticks z'n stem klinkt steeds arroganter. Vooral eentonig, en elke keer hetzelfde gebruik van z'n flows en stem. Niet zoals Rico bijvoorbeeld die meer met de taal speelt, en voor elk nummer z'n flow aanpast. Ik vind het zeker geen slecht album, maar vind het wel tegenvallen, ik mis op veel tracks rico die het weer meer in evenwicht brengt. Voor mij te eentonige en arrogante raps. De beats zijn wel heel heel dope.
Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.quote:Op zondag 23 september 2007 15:01 schreef WalterSobchak het volgende:
Je mag het natuurlijk een minder album vinden, maar 'dezelfde soort nummers' en dezelfde flows..?? Ik hoor juist verschillende en hele nieuwe flows (weg kwijt, sporen2) Sticks is bovendien echt een woordengoochelaar, dus dat ie niet met taal speelt herken ik ook totaal niet. En dan nog arrogantie.. zit misschien in je eigen hoofd ofzo. Ik zou zeggen, luister nog een paar keer!
Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?quote:Op zondag 23 september 2007 15:10 schreef ghizzer het volgende:
Hoop dat er snel weer iets uit komt van Opgezwolle zoals het ooit bedoeld en begonnen is.
wat je nu weer aanhaalt hiermee heeft dus ook gewoon wederom betrekking op smaak. Of braggen er bij hoort.. mwoah..quote:Op zondag 23 september 2007 15:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.
[..]
nou.. ik bedoel.. het is ooit wel eens anders geweest.quote:Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?Beetje rare uitspraak.
[..]
concept2? bedoel je daarmee niet sporen2? en de verdeling maakt me geen zak uit. Leve de shuffle!quote:De tering wat is concept2 hard/lekker. Sowieso 't overgrote deel van de eerste helft van de cd. Wel jammer dat aan 't einde wat minder uptempo nummers zitten (niet dat die niet tof zijn), had misschien wat beter verdeelt kunnen worden. Maar alsnog is dit album echt véél beter dan ik verwacht had.
quote:Op zondag 23 september 2007 16:28 schreef ghizzer het volgende:
concept2? bedoel je daarmee niet sporen2? en de verdeling maakt me geen zak uit. Leve de shuffle!
Misschien is dat het wel, ik luister die albums al vanaf het begin. Beetje genoeg ervan. En nogmaals, ik vind het geen slecht album. Dat zijn gewoon punten die me tegenvallen. En tuurlijk is het wat nieuwer, maar ik luister liever iets anders. En nee, geen THC en Akon. Maar de nieuwe pete philly vind ik bijvoorbeeld wel beter. Die raps zijn dan misschien niet heel speciaal (wel leuke onderwerpen), maar die heffen het muzikaal weer op.quote:Op zondag 23 september 2007 15:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.
[..]
Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?Beetje rare uitspraak.
De tering wat is concept2 hard/lekker. Sowieso 't overgrote deel van de eerste helft van de cd. Wel jammer dat aan 't einde wat minder uptempo nummers zitten (niet dat die niet tof zijn), had misschien wat beter verdeelt kunnen worden. Maar alsnog is dit album echt véél beter dan ik verwacht had.
Ik heb 't juist andersom. Nieuwe van Pete is erg vet, maar valt me uiteindelijk toch tegen somehow. En ik had verwacht dat Fakkelteit de hype e.d. niet waar zou maken, maar das dus ook niet waar.quote:Op zondag 23 september 2007 18:13 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Maar de nieuwe pete philly vind ik bijvoorbeeld wel beter.
Daar staat me ook nog iets van bij ja...quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Brownietje het volgende:
Maar.. ik weet nog dat toen Fakkelteit werd uitgesteld, dat kwam omdat er een supertrack met Sticks' 5 favoriete rappers (o.a Extince?) nog moest worden opgenomen, maar waar is die dan gebleven?
Ach ja, die BuitenWesten DVD is ons 1,5 jaar geleden oid ook beloofd.quote:Op zondag 23 september 2007 22:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Daar staat me ook nog iets van bij ja...
Ik ga hier in mee leuke is dat ik Ga vorig jaar al hoorde tijdens de eigen wereld tourquote:Op zondag 23 september 2007 14:38 schreef Ordinair het volgende:
Ga vind ik het beste nummer, daarna komen Sporen2, Utopia en Spaanse Vlieg.
Je bent niet de enige, als Ty erbij was deden ze die plaat regelmatig.quote:Op maandag 24 september 2007 00:54 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik ga hier in mee leuke is dat ik Ga vorig jaar al hoorde tijdens de eigen wereld tour.
haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?quote:Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot.
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.quote:Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot. Spaanse Vlieg is ook oke, hoewel ik in dat zelfde genre Passievrucht vele malen sterker vind.
De line: "Wat motje? Een tweede hands kapotje met een hangslotje" Is toch al eerder gebruikt door Opgezwolle?
dat klopt inderdaad. maar toen was ie iets anders.. "een bekend gezegde in zwolle"quote:Op maandag 24 september 2007 11:13 schreef S-Two het volgende:
[..]
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.
mag ik je er even op wijzen dat (ik neem aan dat je doelt op sticks, want die gebruikt het aanmerkelijk vaker dan rico) 'lauw' niet bedacht is door sticks, maar door extince. en we weten allemaal wie sticks als zijn grote voorbeeld ziet....quote:Op maandag 24 september 2007 11:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja, eigen lyrics eigen leven, jeweettoch.
Lauw was vroeger ook geen standaard uitdrukking voor tof. Dat is gewoon zijn creatieve vrijheid als artiest.
heb niet zoveel moeite met het woord graf, maar dat hij het zo vaak gebruikt. ik zou bijna denken dat hij het gebruikt om het te gebruiken. ik vind bed vetter klinken dan graf. graf vind ik wack man. past dus niet bij phreakoricofrikandellenvetvoorindefrituur.quote:Op maandag 24 september 2007 11:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zeg ook niet dat lauw bedacht is door Opgezwolle, maar mijn punt is dat er soms aan woorden andere betekenissen gehecht worden.
Je zeurt toch ook niet dat mensen nou lauw zeggen, daar is ooit ook 1 iemand mee begonnen. (volgens Dubel was hij het, want Duvel ziet zichzelf als de bron)
Til er niet zo zwaar aan. Als hij het graf wil noemen. je weet toch wat ie er mee bedoelt? Het is gewoon afgeleid van de uitdrukking "I'll sleep when i'm dead"
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is dus persoonlijk. Ik en Rico vinden graf vetter klinken. Wie denk je dat er meer invloed heeft?![]()
Het is nou ook weer niet zo dat hij het om de zin zegt.
Als dat het ergste is waar jij je aan kan ergeren heb je een mooi leventje, vriendquote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Liever een huisfeest, dan een café gevult met kakkers, luister mee knakkers, sticky drop die shit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Nice interview!quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
quote:"Hij heeft ook het verlangen om zelf een album te gaan maken, daar is hij zo zoetjes aan wel een beetje mee bezig. Ik zit er zelf ook op te wachten hoor. Deels uit eigenbelang, zodat ik zelf een keer een stapje naar de achtergrond kan doen, maar vooral omdat ik gewoon fan ben. Voor mij is hij de nummer één van Nederland." Sticks pauzeert even, hij lijkt zich af te vragen of hij zijn andere favoriete rappers hiermee wellicht tekort doet. "Rico is nummer 1a, om precies te zijn. En ik ben 1b, ha ha."
ik denk half om half. zoon stem kan je echt niet fakenquote:Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Ghizzer je bent een stakker en een zeikerd verder geen kwaad woord over je.
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
Props voor jouquote:Op maandag 24 september 2007 23:19 schreef Agiath het volgende:
Ik zei trouwens al lang 'lauw' voordat opgezwolle ooit maar 1 cd uitgebracht had
Twas al een redelijk bekent woord hier in Delft e.o.quote:
Tof interview trouwens. Hoop zelf ook op wat andere producties dan hiphop van Delic. Ookal is dit al niet echt hiphop meer zoals 't woordenboek 't uitlegt, maar je snapt me wel.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
quote:Op maandag 24 september 2007 20:43 schreef Agiath het volgende:
Wel lomp dat het niet meer gewoon 'opgezwolle' is...
quote:Op maandag 24 september 2007 20:01 schreef ghizzer het volgende:
[..]
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.
Ik was er niet maar weet wel zeker dat 'ie er was.quote:en zo ja.. was het wat en was Phreako Rico er ook (op het podium)?
Persoonlijk vind ik het album redelijk tegenvallen. Goeiedag Verder en Spaanse Vlieg zijn mijn favorieten en in mindere mate ook Utopia en Broodje Aap. De rest vind ik allemaal erg matig. Het is alleen wel zo dat mijn ervaring is bij Opgezwolle dat je de nummers vaker moet luisteren om er van te gaan houden. Ook op het gebied van de tekst. Echter, eerlijkheid gebied te zeggen is dat de meeste reacties hier op het album positief zijn en dat volgens mij er over het algemeen lovend geschreven wordt over het album.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het album een beetje aan te raden? Op het vorige album stonden een paar super vette tracks en de rest viel zwaar tegen.. Vind ik eigelijk altijd zo met Opgezwolle
Ik niet. het komt er gewoon lekker uit "Je kunt niet rappen, goeiedag verder." en natuurlijk Rico vooral. "Van dag één of Achme-a Groeneland verzekerd "En met sticks zet ik tekst over de beats van Delic en ik".. even een paar voorbeelden. Het is gewoon Rico op z'n best. Zijn teksten.. en absoluut wel samenhangend.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind Goeiedag verder het slechste nummer.
Onsamenhangende lines achterelkaar gepropt...
Waarom zegt iedereen in reactie op het laatste nummer:"Shimmy shimmy ya"
Oh ja 'Lauw' Is allang uit. 'Dik' is de boemdikkie!
quote:Microphone Colossus was niet echt bedoeld als album, dat was meer een soort half uur durende freestyle. Ik had het er gisteren toevallig nog over met Kubus, dat we daar echt gewoon maar wat deden. Fakkelteit is veel meer een uitgedacht album. Delic en ik zijn echt gaan zitten om nummers te maken, we hebben nagedacht over wie er op welke track zou moeten featuren, en zo hebben we geprobeerd om alles op zijn plek te laten vallen.
quote:Eigen Wereld was echt van de eerste tot de laatste track een uitgedacht verhaal, ik vind dat er op Fakkelteit meer spontaniteit in zit."
Kere,l dat sample-tje is zo miniem dat het de moeite niet is van uit je dak gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
scherp! was mij nog niet opgevallen, maar daar heb je absoluut een punt. een beetje in de trend van... "een boer heeft 2 kippen. een kip en een duif."quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nou ja ieder zijn mening, Hij spreekt zichzelf tegen in het State-interview:
[..]
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:00 schreef ghizzer het volgende:
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:02 schreef Catch22- het volgende:
niet haten, dan moet je niet luisteren.
Fakkelteit ftw
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?
Welke avatar heb jij over 2 jaar?
ik stel beslist niet dat Opgezwolle geen diepgang heeft. en over broodje aap.. dat kan zijn.. dan heb ik daar misschien nog niet goed genoeg naar geluisterd. maar goed.. Brownientje stelt alsof elk nummer van Opgezwolle daar over gaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnischquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar ja kan em ook gekocht hebben en vinden dat hij tegen valt. Dan kan je je mening geven in dit forum. Daar is dit medium namelijk voor bedoelt.
dat slaat natuurlijk nergens op wat je stelt.. van te voren kun je niet weten of een cd goed is. dat is ook de reden dat je die cd gaat luisteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.
Ik ga ook niet in alle topics in MUZ reageren met mijn mening. Simpelweg omdat het niet hoeft.
Zo'n opmerking als 'hij heeft het wel heel vaak over zijn graf'. Sja, dat hoort bij het vocubulair van Opgezwolle, al sinds spuugdingen.
wacht even. hij valt in de lijn, kan niet tegenvallen, maar jij vindt hem béter? hoe jij het stelt, kan hij dus ook slechter zijn. maar hoe je het ook wendt of keert.. Fakkelteit is geen Eigen Wereld of wat dan ook. Het staat op zich en muziek is anno 2007 nog steeds een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnisch
thanx.. och.. een mens heeft meerdere kanten. ik vind het gewoon grappig met die foute raps er tussen door. het is ook maar net hoe je het flowt he.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef Henkmanz het volgende:
Ghizzer, ik snap jou niet. In een heel aantal opzichten kom je over als iemand die goed nadenkt over zijn posts en je hebt in je bovenstaande posts echt een paar goeie punten. Waarom ga je je credibilty dan verpesten met die uber-zielige raps tussendoor.
Wat je hierboven in je 2 posts zegt is -naar mijn mening- namelijk waar. Goed bezig.
..je gaat niet inhoudelijk in op mijn punt. mijn punt is, is dat een kritiekpunt uit het verleden nog steeds een kritiek punt in het heden kan zijn als dit punt (bv. door hetzelfde concept/stijl) niet veranderd is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Catch22- het volgende:
De stelling over opel is ook niet echt correct, omdat het nog steeds dezelfde stijlelementen heeft (als dezelfde ontwerper het heeft gemaakt).
En iets kan heel goed in de lijn van die vallen, maar toch anders zijn.
Zo past de nieuwste a4 in de audi a4-lijn ,maar is toch anders
mee eens, al heb ik fakkelteit pas 4x geluisterdquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zal ik eens een bommetje gooien? Ik vind Eigen wereld beter.
Ik vind niet dat Ty kan tippen aan Puur Kultuur hoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb em inmiddels al een keer of 8 geluisterd, maar hij blijft niet hangen. Dat ik die sample van Shimmy Shimmy Ya niet opgemerkt had zegt genoeg.
Ik vind hem niet slecht hoor, daar niet van. Typhoon heeft voor mij tot nu toe de cd van 2007 gemaakt. Terwijl ik die eerst niet echt super vond.
Mja zijn ego bevalt me welquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Puur Kultuur komt op 3.
Die stylo van Duvel heeft als nadeel dat hij ook absolute floppers op z'n ceedee heeft staan. Bovendien heeft de beste man z'n ego tegen.
Ik misschien.quote:Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef De_Brandweer het volgende:
ik ben er bij in tivoli. nog meer fokkers die daar heen gaan?
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:29 schreef Chrishop het volgende:
Albums vergelijken is een beetje loos imo. Typhoon's albums vond ik eerst zwaar matig en nu erg sterk. Vind dit album een beetje eng, het is Opgezwolle, maar het mist iets op dit moment. Het is ook het eerste door Delic geproduceerde album dat niet in elkaar overloopt (iets wat ik heel jammer vind). Sticks is erg concreet en Rico zweeft wat meer dat valt in de concepten ook wel op te merken vind ik. Ik moet het allemaal over een maandje maar eens bekijken als ik alle rijms ontcijferd heb en ik de producties wat makkelijker in het gehoor liggen.
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:40 schreef Wexs het volgende:
Ik denk dat Opgezwolle met Sticks solo vergelijken een beetje als appels en peren is. Met Opgezwolle zet hij gelikte plaatjes / praatjes neer samen met Rico. Solo laat hij zich meer van zijn rauwe kant horen, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan waarderen.
Fakkelteit viel me aan het begin een beetje tegen, maar als je hem vaker en beter luistert dan leer je het wel waarderen. Ik kan niet wachten op zijn tour, samen met Typhoon. Mijn persoonlijke favorieten zijn Slangeleer, Spaanse vlieg, Vrij, Water / Vuur, Ga.. Vooral Water / Vuur met Jawat vind ik enorm lekker. Hij viel me tegen, maar hij is weer gewoon goed.
Met Eigen wereld had ik dit ook en ik denk dat ik dit album ook steeds meer begin te waarderen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:31 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.
je komt ook naar de Mezz? Wordt flink feestjequote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef arneaux het volgende:
[..]
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aanquote:Als ik luister naar die verse van Rico op Weg Kwijt, denk ik tja, ik moet toch maar weer even gaan oefenen."
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aan.
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef De_Brandweer het volgende:
whehehe in hun nieuwe nummer zeggen ze 'de grote k'
ik bedoel zon nummer op fakkelteit
kankertriest![]()
![]()
zeg dan gweoon kanker
eens idd, het is ook geen regelrechte vergelijking die je maakt,quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.
Nou hup ga maar weer in PUB spelen!
Over het feit dat je niet kan zeggen dat je de ene cd beter kan vinden dan de ander.
Natuurlijk wel![]()
Dan kan je dus ook geen top 50 samenstellen bijvoorbeeld...
Dus Fakkelteit is niet sterker/cooler/beter dan het album van Vanilla Icequote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is zeker waar.
Ik vind ook geen album sterker of cooler dan een ander. Alle albums zijn gewoon anders en of het nu beter is of niet zou ik zo snel niet zeggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |