Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.quote:Op zondag 23 september 2007 15:01 schreef WalterSobchak het volgende:
Je mag het natuurlijk een minder album vinden, maar 'dezelfde soort nummers' en dezelfde flows..?? Ik hoor juist verschillende en hele nieuwe flows (weg kwijt, sporen2) Sticks is bovendien echt een woordengoochelaar, dus dat ie niet met taal speelt herken ik ook totaal niet. En dan nog arrogantie.. zit misschien in je eigen hoofd ofzo. Ik zou zeggen, luister nog een paar keer!
Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?quote:Op zondag 23 september 2007 15:10 schreef ghizzer het volgende:
Hoop dat er snel weer iets uit komt van Opgezwolle zoals het ooit bedoeld en begonnen is.
wat je nu weer aanhaalt hiermee heeft dus ook gewoon wederom betrekking op smaak. Of braggen er bij hoort.. mwoah..quote:Op zondag 23 september 2007 15:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.
[..]
nou.. ik bedoel.. het is ooit wel eens anders geweest.quote:Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?Beetje rare uitspraak.
[..]
concept2? bedoel je daarmee niet sporen2? en de verdeling maakt me geen zak uit. Leve de shuffle!quote:De tering wat is concept2 hard/lekker. Sowieso 't overgrote deel van de eerste helft van de cd. Wel jammer dat aan 't einde wat minder uptempo nummers zitten (niet dat die niet tof zijn), had misschien wat beter verdeelt kunnen worden. Maar alsnog is dit album echt véél beter dan ik verwacht had.
quote:Op zondag 23 september 2007 16:28 schreef ghizzer het volgende:
concept2? bedoel je daarmee niet sporen2? en de verdeling maakt me geen zak uit. Leve de shuffle!
Misschien is dat het wel, ik luister die albums al vanaf het begin. Beetje genoeg ervan. En nogmaals, ik vind het geen slecht album. Dat zijn gewoon punten die me tegenvallen. En tuurlijk is het wat nieuwer, maar ik luister liever iets anders. En nee, geen THC en Akon. Maar de nieuwe pete philly vind ik bijvoorbeeld wel beter. Die raps zijn dan misschien niet heel speciaal (wel leuke onderwerpen), maar die heffen het muzikaal weer op.quote:Op zondag 23 september 2007 15:56 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat arrogantie klopt op zich wel een beetje hoor. Maar dat doen ze al sinds Spuugdingen geloof ik, en ook geheel terecht. Beetje braggen hoor er ook wel bij.
[..]
Je denkt dat dit niet zo bedoeld was?Beetje rare uitspraak.
De tering wat is concept2 hard/lekker. Sowieso 't overgrote deel van de eerste helft van de cd. Wel jammer dat aan 't einde wat minder uptempo nummers zitten (niet dat die niet tof zijn), had misschien wat beter verdeelt kunnen worden. Maar alsnog is dit album echt véél beter dan ik verwacht had.
Ik heb 't juist andersom. Nieuwe van Pete is erg vet, maar valt me uiteindelijk toch tegen somehow. En ik had verwacht dat Fakkelteit de hype e.d. niet waar zou maken, maar das dus ook niet waar.quote:Op zondag 23 september 2007 18:13 schreef SoSolid het volgende:
[..]
Maar de nieuwe pete philly vind ik bijvoorbeeld wel beter.
Daar staat me ook nog iets van bij ja...quote:Op zondag 23 september 2007 18:56 schreef Brownietje het volgende:
Maar.. ik weet nog dat toen Fakkelteit werd uitgesteld, dat kwam omdat er een supertrack met Sticks' 5 favoriete rappers (o.a Extince?) nog moest worden opgenomen, maar waar is die dan gebleven?
Ach ja, die BuitenWesten DVD is ons 1,5 jaar geleden oid ook beloofd.quote:Op zondag 23 september 2007 22:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Daar staat me ook nog iets van bij ja...
Ik ga hier in mee leuke is dat ik Ga vorig jaar al hoorde tijdens de eigen wereld tourquote:Op zondag 23 september 2007 14:38 schreef Ordinair het volgende:
Ga vind ik het beste nummer, daarna komen Sporen2, Utopia en Spaanse Vlieg.
Je bent niet de enige, als Ty erbij was deden ze die plaat regelmatig.quote:Op maandag 24 september 2007 00:54 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ik ga hier in mee leuke is dat ik Ga vorig jaar al hoorde tijdens de eigen wereld tour.
haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?quote:Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot.
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.quote:Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot. Spaanse Vlieg is ook oke, hoewel ik in dat zelfde genre Passievrucht vele malen sterker vind.
De line: "Wat motje? Een tweede hands kapotje met een hangslotje" Is toch al eerder gebruikt door Opgezwolle?
dat klopt inderdaad. maar toen was ie iets anders.. "een bekend gezegde in zwolle"quote:Op maandag 24 september 2007 11:13 schreef S-Two het volgende:
[..]
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.
mag ik je er even op wijzen dat (ik neem aan dat je doelt op sticks, want die gebruikt het aanmerkelijk vaker dan rico) 'lauw' niet bedacht is door sticks, maar door extince. en we weten allemaal wie sticks als zijn grote voorbeeld ziet....quote:Op maandag 24 september 2007 11:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja, eigen lyrics eigen leven, jeweettoch.
Lauw was vroeger ook geen standaard uitdrukking voor tof. Dat is gewoon zijn creatieve vrijheid als artiest.
heb niet zoveel moeite met het woord graf, maar dat hij het zo vaak gebruikt. ik zou bijna denken dat hij het gebruikt om het te gebruiken. ik vind bed vetter klinken dan graf. graf vind ik wack man. past dus niet bij phreakoricofrikandellenvetvoorindefrituur.quote:Op maandag 24 september 2007 11:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zeg ook niet dat lauw bedacht is door Opgezwolle, maar mijn punt is dat er soms aan woorden andere betekenissen gehecht worden.
Je zeurt toch ook niet dat mensen nou lauw zeggen, daar is ooit ook 1 iemand mee begonnen. (volgens Dubel was hij het, want Duvel ziet zichzelf als de bron)
Til er niet zo zwaar aan. Als hij het graf wil noemen. je weet toch wat ie er mee bedoelt? Het is gewoon afgeleid van de uitdrukking "I'll sleep when i'm dead"
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is dus persoonlijk. Ik en Rico vinden graf vetter klinken. Wie denk je dat er meer invloed heeft?![]()
Het is nou ook weer niet zo dat hij het om de zin zegt.
Als dat het ergste is waar jij je aan kan ergeren heb je een mooi leventje, vriendquote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Liever een huisfeest, dan een café gevult met kakkers, luister mee knakkers, sticky drop die shit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Nice interview!quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
quote:"Hij heeft ook het verlangen om zelf een album te gaan maken, daar is hij zo zoetjes aan wel een beetje mee bezig. Ik zit er zelf ook op te wachten hoor. Deels uit eigenbelang, zodat ik zelf een keer een stapje naar de achtergrond kan doen, maar vooral omdat ik gewoon fan ben. Voor mij is hij de nummer één van Nederland." Sticks pauzeert even, hij lijkt zich af te vragen of hij zijn andere favoriete rappers hiermee wellicht tekort doet. "Rico is nummer 1a, om precies te zijn. En ik ben 1b, ha ha."
ik denk half om half. zoon stem kan je echt niet fakenquote:Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Ghizzer je bent een stakker en een zeikerd verder geen kwaad woord over je.
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
Props voor jouquote:Op maandag 24 september 2007 23:19 schreef Agiath het volgende:
Ik zei trouwens al lang 'lauw' voordat opgezwolle ooit maar 1 cd uitgebracht had
Twas al een redelijk bekent woord hier in Delft e.o.quote:
Tof interview trouwens. Hoop zelf ook op wat andere producties dan hiphop van Delic. Ookal is dit al niet echt hiphop meer zoals 't woordenboek 't uitlegt, maar je snapt me wel.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
quote:Op maandag 24 september 2007 20:43 schreef Agiath het volgende:
Wel lomp dat het niet meer gewoon 'opgezwolle' is...
quote:Op maandag 24 september 2007 20:01 schreef ghizzer het volgende:
[..]
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.
Ik was er niet maar weet wel zeker dat 'ie er was.quote:en zo ja.. was het wat en was Phreako Rico er ook (op het podium)?
Persoonlijk vind ik het album redelijk tegenvallen. Goeiedag Verder en Spaanse Vlieg zijn mijn favorieten en in mindere mate ook Utopia en Broodje Aap. De rest vind ik allemaal erg matig. Het is alleen wel zo dat mijn ervaring is bij Opgezwolle dat je de nummers vaker moet luisteren om er van te gaan houden. Ook op het gebied van de tekst. Echter, eerlijkheid gebied te zeggen is dat de meeste reacties hier op het album positief zijn en dat volgens mij er over het algemeen lovend geschreven wordt over het album.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het album een beetje aan te raden? Op het vorige album stonden een paar super vette tracks en de rest viel zwaar tegen.. Vind ik eigelijk altijd zo met Opgezwolle
Ik niet. het komt er gewoon lekker uit "Je kunt niet rappen, goeiedag verder." en natuurlijk Rico vooral. "Van dag één of Achme-a Groeneland verzekerd "En met sticks zet ik tekst over de beats van Delic en ik".. even een paar voorbeelden. Het is gewoon Rico op z'n best. Zijn teksten.. en absoluut wel samenhangend.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind Goeiedag verder het slechste nummer.
Onsamenhangende lines achterelkaar gepropt...
Waarom zegt iedereen in reactie op het laatste nummer:"Shimmy shimmy ya"
Oh ja 'Lauw' Is allang uit. 'Dik' is de boemdikkie!
quote:Microphone Colossus was niet echt bedoeld als album, dat was meer een soort half uur durende freestyle. Ik had het er gisteren toevallig nog over met Kubus, dat we daar echt gewoon maar wat deden. Fakkelteit is veel meer een uitgedacht album. Delic en ik zijn echt gaan zitten om nummers te maken, we hebben nagedacht over wie er op welke track zou moeten featuren, en zo hebben we geprobeerd om alles op zijn plek te laten vallen.
quote:Eigen Wereld was echt van de eerste tot de laatste track een uitgedacht verhaal, ik vind dat er op Fakkelteit meer spontaniteit in zit."
Kere,l dat sample-tje is zo miniem dat het de moeite niet is van uit je dak gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
scherp! was mij nog niet opgevallen, maar daar heb je absoluut een punt. een beetje in de trend van... "een boer heeft 2 kippen. een kip en een duif."quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nou ja ieder zijn mening, Hij spreekt zichzelf tegen in het State-interview:
[..]
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:00 schreef ghizzer het volgende:
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:02 schreef Catch22- het volgende:
niet haten, dan moet je niet luisteren.
Fakkelteit ftw
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?
Welke avatar heb jij over 2 jaar?
ik stel beslist niet dat Opgezwolle geen diepgang heeft. en over broodje aap.. dat kan zijn.. dan heb ik daar misschien nog niet goed genoeg naar geluisterd. maar goed.. Brownientje stelt alsof elk nummer van Opgezwolle daar over gaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnischquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar ja kan em ook gekocht hebben en vinden dat hij tegen valt. Dan kan je je mening geven in dit forum. Daar is dit medium namelijk voor bedoelt.
dat slaat natuurlijk nergens op wat je stelt.. van te voren kun je niet weten of een cd goed is. dat is ook de reden dat je die cd gaat luisteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.
Ik ga ook niet in alle topics in MUZ reageren met mijn mening. Simpelweg omdat het niet hoeft.
Zo'n opmerking als 'hij heeft het wel heel vaak over zijn graf'. Sja, dat hoort bij het vocubulair van Opgezwolle, al sinds spuugdingen.
wacht even. hij valt in de lijn, kan niet tegenvallen, maar jij vindt hem béter? hoe jij het stelt, kan hij dus ook slechter zijn. maar hoe je het ook wendt of keert.. Fakkelteit is geen Eigen Wereld of wat dan ook. Het staat op zich en muziek is anno 2007 nog steeds een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnisch
thanx.. och.. een mens heeft meerdere kanten. ik vind het gewoon grappig met die foute raps er tussen door. het is ook maar net hoe je het flowt he.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef Henkmanz het volgende:
Ghizzer, ik snap jou niet. In een heel aantal opzichten kom je over als iemand die goed nadenkt over zijn posts en je hebt in je bovenstaande posts echt een paar goeie punten. Waarom ga je je credibilty dan verpesten met die uber-zielige raps tussendoor.
Wat je hierboven in je 2 posts zegt is -naar mijn mening- namelijk waar. Goed bezig.
..je gaat niet inhoudelijk in op mijn punt. mijn punt is, is dat een kritiekpunt uit het verleden nog steeds een kritiek punt in het heden kan zijn als dit punt (bv. door hetzelfde concept/stijl) niet veranderd is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Catch22- het volgende:
De stelling over opel is ook niet echt correct, omdat het nog steeds dezelfde stijlelementen heeft (als dezelfde ontwerper het heeft gemaakt).
En iets kan heel goed in de lijn van die vallen, maar toch anders zijn.
Zo past de nieuwste a4 in de audi a4-lijn ,maar is toch anders
mee eens, al heb ik fakkelteit pas 4x geluisterdquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zal ik eens een bommetje gooien? Ik vind Eigen wereld beter.
Ik vind niet dat Ty kan tippen aan Puur Kultuur hoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb em inmiddels al een keer of 8 geluisterd, maar hij blijft niet hangen. Dat ik die sample van Shimmy Shimmy Ya niet opgemerkt had zegt genoeg.
Ik vind hem niet slecht hoor, daar niet van. Typhoon heeft voor mij tot nu toe de cd van 2007 gemaakt. Terwijl ik die eerst niet echt super vond.
Mja zijn ego bevalt me welquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Puur Kultuur komt op 3.
Die stylo van Duvel heeft als nadeel dat hij ook absolute floppers op z'n ceedee heeft staan. Bovendien heeft de beste man z'n ego tegen.
Ik misschien.quote:Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef De_Brandweer het volgende:
ik ben er bij in tivoli. nog meer fokkers die daar heen gaan?
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:29 schreef Chrishop het volgende:
Albums vergelijken is een beetje loos imo. Typhoon's albums vond ik eerst zwaar matig en nu erg sterk. Vind dit album een beetje eng, het is Opgezwolle, maar het mist iets op dit moment. Het is ook het eerste door Delic geproduceerde album dat niet in elkaar overloopt (iets wat ik heel jammer vind). Sticks is erg concreet en Rico zweeft wat meer dat valt in de concepten ook wel op te merken vind ik. Ik moet het allemaal over een maandje maar eens bekijken als ik alle rijms ontcijferd heb en ik de producties wat makkelijker in het gehoor liggen.
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:40 schreef Wexs het volgende:
Ik denk dat Opgezwolle met Sticks solo vergelijken een beetje als appels en peren is. Met Opgezwolle zet hij gelikte plaatjes / praatjes neer samen met Rico. Solo laat hij zich meer van zijn rauwe kant horen, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan waarderen.
Fakkelteit viel me aan het begin een beetje tegen, maar als je hem vaker en beter luistert dan leer je het wel waarderen. Ik kan niet wachten op zijn tour, samen met Typhoon. Mijn persoonlijke favorieten zijn Slangeleer, Spaanse vlieg, Vrij, Water / Vuur, Ga.. Vooral Water / Vuur met Jawat vind ik enorm lekker. Hij viel me tegen, maar hij is weer gewoon goed.
Met Eigen wereld had ik dit ook en ik denk dat ik dit album ook steeds meer begin te waarderen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:31 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.
je komt ook naar de Mezz? Wordt flink feestjequote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef arneaux het volgende:
[..]
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aanquote:Als ik luister naar die verse van Rico op Weg Kwijt, denk ik tja, ik moet toch maar weer even gaan oefenen."
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aan.
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef De_Brandweer het volgende:
whehehe in hun nieuwe nummer zeggen ze 'de grote k'
ik bedoel zon nummer op fakkelteit
kankertriest![]()
![]()
zeg dan gweoon kanker
eens idd, het is ook geen regelrechte vergelijking die je maakt,quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.
Nou hup ga maar weer in PUB spelen!
Over het feit dat je niet kan zeggen dat je de ene cd beter kan vinden dan de ander.
Natuurlijk wel![]()
Dan kan je dus ook geen top 50 samenstellen bijvoorbeeld...
Dus Fakkelteit is niet sterker/cooler/beter dan het album van Vanilla Icequote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is zeker waar.
Ik vind ook geen album sterker of cooler dan een ander. Alle albums zijn gewoon anders en of het nu beter is of niet zou ik zo snel niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |