wacht even. hij valt in de lijn, kan niet tegenvallen, maar jij vindt hem béter? hoe jij het stelt, kan hij dus ook slechter zijn. maar hoe je het ook wendt of keert.. Fakkelteit is geen Eigen Wereld of wat dan ook. Het staat op zich en muziek is anno 2007 nog steeds een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnisch
thanx.. och.. een mens heeft meerdere kanten. ik vind het gewoon grappig met die foute raps er tussen door. het is ook maar net hoe je het flowt he.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef Henkmanz het volgende:
Ghizzer, ik snap jou niet. In een heel aantal opzichten kom je over als iemand die goed nadenkt over zijn posts en je hebt in je bovenstaande posts echt een paar goeie punten. Waarom ga je je credibilty dan verpesten met die uber-zielige raps tussendoor.
Wat je hierboven in je 2 posts zegt is -naar mijn mening- namelijk waar. Goed bezig.
..je gaat niet inhoudelijk in op mijn punt. mijn punt is, is dat een kritiekpunt uit het verleden nog steeds een kritiek punt in het heden kan zijn als dit punt (bv. door hetzelfde concept/stijl) niet veranderd is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Catch22- het volgende:
De stelling over opel is ook niet echt correct, omdat het nog steeds dezelfde stijlelementen heeft (als dezelfde ontwerper het heeft gemaakt).
En iets kan heel goed in de lijn van die vallen, maar toch anders zijn.
Zo past de nieuwste a4 in de audi a4-lijn ,maar is toch anders
mee eens, al heb ik fakkelteit pas 4x geluisterdquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Zal ik eens een bommetje gooien? Ik vind Eigen wereld beter.
Ik vind niet dat Ty kan tippen aan Puur Kultuur hoorquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:27 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik heb em inmiddels al een keer of 8 geluisterd, maar hij blijft niet hangen. Dat ik die sample van Shimmy Shimmy Ya niet opgemerkt had zegt genoeg.
Ik vind hem niet slecht hoor, daar niet van. Typhoon heeft voor mij tot nu toe de cd van 2007 gemaakt. Terwijl ik die eerst niet echt super vond.
Mja zijn ego bevalt me welquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:03 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Puur Kultuur komt op 3.
Die stylo van Duvel heeft als nadeel dat hij ook absolute floppers op z'n ceedee heeft staan. Bovendien heeft de beste man z'n ego tegen.
Ik misschien.quote:Op maandag 24 september 2007 18:45 schreef De_Brandweer het volgende:
ik ben er bij in tivoli. nog meer fokkers die daar heen gaan?
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:29 schreef Chrishop het volgende:
Albums vergelijken is een beetje loos imo. Typhoon's albums vond ik eerst zwaar matig en nu erg sterk. Vind dit album een beetje eng, het is Opgezwolle, maar het mist iets op dit moment. Het is ook het eerste door Delic geproduceerde album dat niet in elkaar overloopt (iets wat ik heel jammer vind). Sticks is erg concreet en Rico zweeft wat meer dat valt in de concepten ook wel op te merken vind ik. Ik moet het allemaal over een maandje maar eens bekijken als ik alle rijms ontcijferd heb en ik de producties wat makkelijker in het gehoor liggen.
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:40 schreef Wexs het volgende:
Ik denk dat Opgezwolle met Sticks solo vergelijken een beetje als appels en peren is. Met Opgezwolle zet hij gelikte plaatjes / praatjes neer samen met Rico. Solo laat hij zich meer van zijn rauwe kant horen, en ik moet zeggen dat ik dat wel kan waarderen.
Fakkelteit viel me aan het begin een beetje tegen, maar als je hem vaker en beter luistert dan leer je het wel waarderen. Ik kan niet wachten op zijn tour, samen met Typhoon. Mijn persoonlijke favorieten zijn Slangeleer, Spaanse vlieg, Vrij, Water / Vuur, Ga.. Vooral Water / Vuur met Jawat vind ik enorm lekker. Hij viel me tegen, maar hij is weer gewoon goed.
Met Eigen wereld had ik dit ook en ik denk dat ik dit album ook steeds meer begin te waarderen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:31 schreef S-Two het volgende:
[..]
Hier ben ik het ook wel mee eens ja. Heb het album nu ook een aantal maal beluisterd, maar kan er nog niet echt een duidelijke mening over geven. Maar dat had ik hetzelfde bij Eigen Wereld. Dat vond ik na 3x luisteren echt helemaal niks, en nu vind ik het gewoon één van de beste platen.
je komt ook naar de Mezz? Wordt flink feestjequote:Op dinsdag 25 september 2007 17:41 schreef arneaux het volgende:
[..]
Toevallig ga ik a.s. vrijdag naar Ty en Sticks toe. Heb er erg veel zin in. Wat iemand hier ook al zei; ik ben het album van Ty steeds meer gaan waarderen. Staan zeker sterke nummers op. Fakkelteit ligt wat rauwer in het gehoor. Je 'mist' de nummers als Regendans, Bosmuis en bijvoorbeeld Balans. Verder lopen de nummers niet in elkaar over en heb ik het idee dat Sticks niet echt een boodschap wil uitdragen met FT. Het is gewoon een album waarop hij zn gedachtes spit over Delics beats. En dat is prima.
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aanquote:Als ik luister naar die verse van Rico op Weg Kwijt, denk ik tja, ik moet toch maar weer even gaan oefenen."
Dat is zeker waar.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:22 schreef fathank het volgende:
[..]
Uit het artikel van State Magazine. Ik snap oop niet helemaal het gezeur van "Sticks is beter", nee "Rico is beter" blabla. Ze zijn allebei verschillend, Sticks is wat constanter vind ik, maar Rico is bij vlagen geniaal. Ook is Rico wat speelser qua teksten. Ze vullen elkaar gewoon perfect aan.
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:34 schreef De_Brandweer het volgende:
whehehe in hun nieuwe nummer zeggen ze 'de grote k'
ik bedoel zon nummer op fakkelteit
kankertriest![]()
![]()
zeg dan gweoon kanker
eens idd, het is ook geen regelrechte vergelijking die je maakt,quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die lines gaan er juist over dat je kanker niet als krachtterm moet gebruiken.
Nou hup ga maar weer in PUB spelen!
Over het feit dat je niet kan zeggen dat je de ene cd beter kan vinden dan de ander.
Natuurlijk wel![]()
Dan kan je dus ook geen top 50 samenstellen bijvoorbeeld...
Dus Fakkelteit is niet sterker/cooler/beter dan het album van Vanilla Icequote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is zeker waar.
Ik vind ook geen album sterker of cooler dan een ander. Alle albums zijn gewoon anders en of het nu beter is of niet zou ik zo snel niet zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |