Persoonlijk vind ik het album redelijk tegenvallen. Goeiedag Verder en Spaanse Vlieg zijn mijn favorieten en in mindere mate ook Utopia en Broodje Aap. De rest vind ik allemaal erg matig. Het is alleen wel zo dat mijn ervaring is bij Opgezwolle dat je de nummers vaker moet luisteren om er van te gaan houden. Ook op het gebied van de tekst. Echter, eerlijkheid gebied te zeggen is dat de meeste reacties hier op het album positief zijn en dat volgens mij er over het algemeen lovend geschreven wordt over het album.quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Is het album een beetje aan te raden? Op het vorige album stonden een paar super vette tracks en de rest viel zwaar tegen.. Vind ik eigelijk altijd zo met Opgezwolle
Ik niet. het komt er gewoon lekker uit "Je kunt niet rappen, goeiedag verder." en natuurlijk Rico vooral. "Van dag één of Achme-a Groeneland verzekerd "En met sticks zet ik tekst over de beats van Delic en ik".. even een paar voorbeelden. Het is gewoon Rico op z'n best. Zijn teksten.. en absoluut wel samenhangend.quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik vind Goeiedag verder het slechste nummer.
Onsamenhangende lines achterelkaar gepropt...
Waarom zegt iedereen in reactie op het laatste nummer:"Shimmy shimmy ya"
Oh ja 'Lauw' Is allang uit. 'Dik' is de boemdikkie!
quote:Microphone Colossus was niet echt bedoeld als album, dat was meer een soort half uur durende freestyle. Ik had het er gisteren toevallig nog over met Kubus, dat we daar echt gewoon maar wat deden. Fakkelteit is veel meer een uitgedacht album. Delic en ik zijn echt gaan zitten om nummers te maken, we hebben nagedacht over wie er op welke track zou moeten featuren, en zo hebben we geprobeerd om alles op zijn plek te laten vallen.
quote:Eigen Wereld was echt van de eerste tot de laatste track een uitgedacht verhaal, ik vind dat er op Fakkelteit meer spontaniteit in zit."
Kere,l dat sample-tje is zo miniem dat het de moeite niet is van uit je dak gaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
scherp! was mij nog niet opgevallen, maar daar heb je absoluut een punt. een beetje in de trend van... "een boer heeft 2 kippen. een kip en een duif."quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Nou ja ieder zijn mening, Hij spreekt zichzelf tegen in het State-interview:
[..]
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:15 schreef Brownietje het volgende:
Moet je wat beter luisteren. (zo rond 2 minuten, je moet het nummer natuurlijk wel kennen)
Verder is Goeiedag verder gewoon puur brag & boast en dat mag best, niet elke track hoeft over uitgeprocedeerde asielzoekers te gaan.
Lawness, pappie
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:00 schreef ghizzer het volgende:
[..]
over uitgeprocedeerde asielzoekers moet je toch vooral wezen bij typhoon hoor. sticks is - net als rico - meer van het rappen over hedendaagse dingen die jongens van onze leeftijd meemaken en bewegen. en daarnaast natuurlijk flink veel merknamen noemen. albert heijn, hollandia, schülten-brau, honda civic, alfa romeo, peugeot 206, grolsch, volkswagen golf, mercedes-benz, groeneland achmea, mcdonald's, burger king, talamini, bmw 3, nike, tell sell, call tv, blauwe bengel, x-ray, snackbar kolk, marlboro, ericsson, nokia, van nelle enz enz.. eigenlijk vind ik dat relaxt. bijna elke nederlander smijdt dagelijks met merknamen om materielen aan te duiden. ze gebruiken zoveel verschillende merknamen, dat het niet eens meer commercieel te noemen is.
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:02 schreef Catch22- het volgende:
niet haten, dan moet je niet luisteren.
Fakkelteit ftw
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:10 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Zeg dan niks, je mag toch kritisch zijn en niet alles als een kuddedier slikken?
Welke avatar heb jij over 2 jaar?
ik stel beslist niet dat Opgezwolle geen diepgang heeft. en over broodje aap.. dat kan zijn.. dan heb ik daar misschien nog niet goed genoeg naar geluisterd. maar goed.. Brownientje stelt alsof elk nummer van Opgezwolle daar over gaat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:09 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Opgezwolle heeft echt wel meer diepgang dan jij hier beweert. Broodje aap gaat BTW over een uitgeproduceerde asielzoeker...
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnischquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Maar ja kan em ook gekocht hebben en vinden dat hij tegen valt. Dan kan je je mening geven in dit forum. Daar is dit medium namelijk voor bedoelt.
dat slaat natuurlijk nergens op wat je stelt.. van te voren kun je niet weten of een cd goed is. dat is ook de reden dat je die cd gaat luisteren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Zelfde nog denk ik, deze heb ik ook al heel lang. Je hoeft het niet te slikken, je hoeft het ook niet te luisteren. Als je het niets aan vindt, moet je het niet luisteren, simpel zat.
Ik ga ook niet in alle topics in MUZ reageren met mijn mening. Simpelweg omdat het niet hoeft.
Zo'n opmerking als 'hij heeft het wel heel vaak over zijn graf'. Sja, dat hoort bij het vocubulair van Opgezwolle, al sinds spuugdingen.
wacht even. hij valt in de lijn, kan niet tegenvallen, maar jij vindt hem béter? hoe jij het stelt, kan hij dus ook slechter zijn. maar hoe je het ook wendt of keert.. Fakkelteit is geen Eigen Wereld of wat dan ook. Het staat op zich en muziek is anno 2007 nog steeds een kwestie van smaak.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:36 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ik vind deze cd niet uit de lijn van de andere cd's vallen, dus tegenvallen kan hij niet. Het is hetzelfde, maar dan beter, zowel tekst- als muziektechnisch
thanx.. och.. een mens heeft meerdere kanten. ik vind het gewoon grappig met die foute raps er tussen door. het is ook maar net hoe je het flowt he.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:50 schreef Henkmanz het volgende:
Ghizzer, ik snap jou niet. In een heel aantal opzichten kom je over als iemand die goed nadenkt over zijn posts en je hebt in je bovenstaande posts echt een paar goeie punten. Waarom ga je je credibilty dan verpesten met die uber-zielige raps tussendoor.
Wat je hierboven in je 2 posts zegt is -naar mijn mening- namelijk waar. Goed bezig.
..je gaat niet inhoudelijk in op mijn punt. mijn punt is, is dat een kritiekpunt uit het verleden nog steeds een kritiek punt in het heden kan zijn als dit punt (bv. door hetzelfde concept/stijl) niet veranderd is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef Catch22- het volgende:
De stelling over opel is ook niet echt correct, omdat het nog steeds dezelfde stijlelementen heeft (als dezelfde ontwerper het heeft gemaakt).
En iets kan heel goed in de lijn van die vallen, maar toch anders zijn.
Zo past de nieuwste a4 in de audi a4-lijn ,maar is toch anders
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |