abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53426967
Denk het niet. Gewoon kwaliteit. Extince heeft het ook gedaan in situatie....
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 24 september 2007 @ 11:13:24 #227
82589 S-Two
barba macacu
pi_53427025
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot. Spaanse Vlieg is ook oke, hoewel ik in dat zelfde genre Passievrucht vele malen sterker vind.
De line: "Wat motje? Een tweede hands kapotje met een hangslotje" Is toch al eerder gebruikt door Opgezwolle?
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_53427109
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:13 schreef S-Two het volgende:

[..]

Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.
dat klopt inderdaad. maar toen was ie iets anders.. "een bekend gezegde in zwolle"

waar ik nu wel een beetje moe van wordt is dat Rico (en dat is mn enige grote commentaar op m) constant weer zeikt over zn graf (daarmee bedoelt ie bed). Het is nooit Sticks, maar altijd Rico. Hij heeft het woord graf nu al in minstens 5 nummers gebruikt (met als bekendste Strik Je Veter). Het valt gewoon op, eens te meer omdat 'graf' niet heel doorgaans nederlands is voor het geval je je bed bedoelt.
pi_53427463
Tja, eigen lyrics eigen leven, jeweettoch.
Lauw was vroeger ook geen standaard uitdrukking voor tof. Dat is gewoon zijn creatieve vrijheid als artiest.
pi_53427629
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja, eigen lyrics eigen leven, jeweettoch.
Lauw was vroeger ook geen standaard uitdrukking voor tof. Dat is gewoon zijn creatieve vrijheid als artiest.
mag ik je er even op wijzen dat (ik neem aan dat je doelt op sticks, want die gebruikt het aanmerkelijk vaker dan rico) 'lauw' niet bedacht is door sticks, maar door extince. en we weten allemaal wie sticks als zijn grote voorbeeld ziet....
pi_53428133
Ik zeg ook niet dat lauw bedacht is door Opgezwolle, maar mijn punt is dat er soms aan woorden andere betekenissen gehecht worden.
Je zeurt toch ook niet dat mensen nou lauw zeggen, daar is ooit ook 1 iemand mee begonnen. (volgens Dubel was hij het, want Duvel ziet zichzelf als de bron )
Til er niet zo zwaar aan. Als hij het graf wil noemen. je weet toch wat ie er mee bedoelt? Het is gewoon afgeleid van de uitdrukking "I'll sleep when i'm dead"
pi_53428388
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zeg ook niet dat lauw bedacht is door Opgezwolle, maar mijn punt is dat er soms aan woorden andere betekenissen gehecht worden.
Je zeurt toch ook niet dat mensen nou lauw zeggen, daar is ooit ook 1 iemand mee begonnen. (volgens Dubel was hij het, want Duvel ziet zichzelf als de bron )
Til er niet zo zwaar aan. Als hij het graf wil noemen. je weet toch wat ie er mee bedoelt? Het is gewoon afgeleid van de uitdrukking "I'll sleep when i'm dead"
heb niet zoveel moeite met het woord graf, maar dat hij het zo vaak gebruikt. ik zou bijna denken dat hij het gebruikt om het te gebruiken. ik vind bed vetter klinken dan graf. graf vind ik wack man. past dus niet bij phreakoricofrikandellenvetvoorindefrituur.
pi_53428649
Dat is dus persoonlijk. Ik en Rico vinden graf vetter klinken. Wie denk je dat er meer invloed heeft? Het is nou ook weer niet zo dat hij het om de zin zegt.
pi_53428814
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is dus persoonlijk. Ik en Rico vinden graf vetter klinken. Wie denk je dat er meer invloed heeft? Het is nou ook weer niet zo dat hij het om de zin zegt.
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.

oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
pi_53430924
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:

[..]

"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.

oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Als dat het ergste is waar jij je aan kan ergeren heb je een mooi leventje, vriend .

En wat de hel is die rap?
  maandag 24 september 2007 @ 14:35:54 #236
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_53432259
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Liever een huisfeest, dan een café gevult met kakkers, luister mee knakkers, sticky drop die shit.
Ik kom vermomd in me spencer en ik breek je hockeystick

Opgezwolle - Zwolle (van Spuugdingen)
Wie, ik?
  maandag 24 september 2007 @ 14:38:01 #237
144084 Schuttingbeer
IBTL Special Ops
pi_53432306
BTW.

Van Fakkelteit (vette CD) vind ik momenteel Ga, Spaanse Vlieg, Weg Kwijt en Utopia nog de vetste tracks
Wie, ik?
  maandag 24 september 2007 @ 17:00:11 #238
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_53436005
Ghizzer je bent een stakker en een zeikerd verder geen kwaad woord over je.

Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.

[ Bericht 61% gewijzigd door Chrishop op 24-09-2007 17:33:34 ]
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_53437550
quote:
Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:

Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
Nice interview!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_53437607
quote:
"Hij heeft ook het verlangen om zelf een album te gaan maken, daar is hij zo zoetjes aan wel een beetje mee bezig. Ik zit er zelf ook op te wachten hoor. Deels uit eigenbelang, zodat ik zelf een keer een stapje naar de achtergrond kan doen, maar vooral omdat ik gewoon fan ben. Voor mij is hij de nummer één van Nederland." Sticks pauzeert even, hij lijkt zich af te vragen of hij zijn andere favoriete rappers hiermee wellicht tekort doet. "Rico is nummer 1a, om precies te zijn. En ik ben 1b, ha ha."
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  maandag 24 september 2007 @ 18:21:26 #241
182714 RitseB
Walking like a lucky charm
pi_53438066
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?
ik denk half om half. zoon stem kan je echt niet faken
Do androids dream of electric sheep?
pi_53438676
omg snel binnenhalen, ga em denk toch wel kopen dus
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_53438754
ik ben er bij in tivoli. nog meer fokkers die daar heen gaan?
jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
pi_53441242
quote:
Ghizzer je bent een stakker en een zeikerd verder geen kwaad woord over je.

thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.

Heb even het StateMagazine-artikel gelezen. Een mooi stuk en ik geef Sticks absoluut gelijk. Ik vind ook dat hij vooral moet doen waar hij zelf zin in hebt. Grootheden als Bono, Freddie Mercury en Michael Jackson hebben ook te maken met mensen die helemaal niets van hun muziek moeten hebben. Wat dat betreft respect voor Sticks. Ook op het gebied hoe hij zich gedraagt. Gewoon lekker fietsen door Zwolle en Rico gaat gewoon naar van die hip hopbasischool partijtjes in Hedon. Staat ie gewoon met jan en alleman te praten. Ook vlak voor hun optreden tijdens The Rhythm The Rebel 20 minuten voor tijd. Niet koketteren of ander laf gedrag. Geen Jawat! of Kempi die de cliché naleeft door een 'thuglife' te leven of geleefd te hebben. Gewoon 100 procent normaal en daar hou ik wel van! Het had je buurjongen kunnen zjin. Beetje lauw rappen over Valentino Rossi of over de rode 206 waar ie in rijdt, maar dit niet overdrijven. Helemaal top!

Trouwens.. iemand naar de releaseparty geweest gisteren? en zo ja.. was het wat en was Phreako Rico er ook (op het podium)?

[ Bericht 42% gewijzigd door ghizzer op 24-09-2007 20:17:57 ]
pi_53442624
Wel lomp dat het niet meer gewoon 'opgezwolle' is...

Ze gaan toch wel nog samen touren? Delic sticks en rico?

CD klinkt iig goed
pi_53444599
De tour is van Sticks & Typhoon, dan neem ik aan dat Delic meegaat en Rico/Jawat er ook bij zijn.
En ze komen ook langs Delft, Speakahz op 15-11
pi_53447567
Ik zei trouwens al lang 'lauw' voordat opgezwolle ooit maar 1 cd uitgebracht had
  maandag 24 september 2007 @ 23:40:10 #248
111854 Chrishop
t'peau flekter
pi_53448130
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:19 schreef Agiath het volgende:
Ik zei trouwens al lang 'lauw' voordat opgezwolle ooit maar 1 cd uitgebracht had
Props voor jou .
[b]lauw[/b] (bn.)
[b]1[/b] Kieren terwijl je vrouw in het gebouw is.
[b]2[/b] Met je matties bellen terwijl je midden in die riet zit.
pi_53448259
quote:
Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef Chrishop het volgende:

[..]

Props voor jou .
Twas al een redelijk bekent woord hier in Delft e.o.

Ik vond het al vreemd dat het ook in Zwolle heerst dus...Meestal zijn die woordjes erg stadsgevoelig
  dinsdag 25 september 2007 @ 00:24:45 #250
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_53449290
quote:
Tof interview trouwens. Hoop zelf ook op wat andere producties dan hiphop van Delic. Ookal is dit al niet echt hiphop meer zoals 't woordenboek 't uitlegt, maar je snapt me wel.
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:43 schreef Agiath het volgende:
Wel lomp dat het niet meer gewoon 'opgezwolle' is...
quote:
Op maandag 24 september 2007 20:01 schreef ghizzer het volgende:

[..]

thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.
!
quote:
en zo ja.. was het wat en was Phreako Rico er ook (op het podium)?
Ik was er niet maar weet wel zeker dat 'ie er was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')