Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.quote:Op maandag 24 september 2007 11:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Brak is voor mij het hoogtepunt. Je moet hem denk ik echter niet draaien als je brak bent, dan ga je kapot. Spaanse Vlieg is ook oke, hoewel ik in dat zelfde genre Passievrucht vele malen sterker vind.
De line: "Wat motje? Een tweede hands kapotje met een hangslotje" Is toch al eerder gebruikt door Opgezwolle?
dat klopt inderdaad. maar toen was ie iets anders.. "een bekend gezegde in zwolle"quote:Op maandag 24 september 2007 11:13 schreef S-Two het volgende:
[..]
Yep, ze gebruiken wel vaker lines vaker. Volgens mij wordt ie gebruikt in een nummer op Microphone Colossus. Weet zo niet welk nummer.
mag ik je er even op wijzen dat (ik neem aan dat je doelt op sticks, want die gebruikt het aanmerkelijk vaker dan rico) 'lauw' niet bedacht is door sticks, maar door extince. en we weten allemaal wie sticks als zijn grote voorbeeld ziet....quote:Op maandag 24 september 2007 11:26 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Tja, eigen lyrics eigen leven, jeweettoch.
Lauw was vroeger ook geen standaard uitdrukking voor tof. Dat is gewoon zijn creatieve vrijheid als artiest.
heb niet zoveel moeite met het woord graf, maar dat hij het zo vaak gebruikt. ik zou bijna denken dat hij het gebruikt om het te gebruiken. ik vind bed vetter klinken dan graf. graf vind ik wack man. past dus niet bij phreakoricofrikandellenvetvoorindefrituur.quote:Op maandag 24 september 2007 11:51 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik zeg ook niet dat lauw bedacht is door Opgezwolle, maar mijn punt is dat er soms aan woorden andere betekenissen gehecht worden.
Je zeurt toch ook niet dat mensen nou lauw zeggen, daar is ooit ook 1 iemand mee begonnen. (volgens Dubel was hij het, want Duvel ziet zichzelf als de bron)
Til er niet zo zwaar aan. Als hij het graf wil noemen. je weet toch wat ie er mee bedoelt? Het is gewoon afgeleid van de uitdrukking "I'll sleep when i'm dead"
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.quote:Op maandag 24 september 2007 12:08 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dat is dus persoonlijk. Ik en Rico vinden graf vetter klinken. Wie denk je dat er meer invloed heeft?![]()
Het is nou ook weer niet zo dat hij het om de zin zegt.
Als dat het ergste is waar jij je aan kan ergeren heb je een mooi leventje, vriendquote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Liever een huisfeest, dan een café gevult met kakkers, luister mee knakkers, sticky drop die shit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:14 schreef ghizzer het volgende:
[..]
"Ik en Rico" zegt ie... ten eerste.. het is "Rico en ik." ten tweede.. alles wat ik vind breng ik naar de politie in zet wee oo dubbel el, breng die ee in het spel, de skotoe is de shit jawel, zie ik jou lelijke rhyms spitten, trek ik aan de bel, mijn stijl is donkerder dan chocomel.
oh ja.. nummer 2 op irritatielijst Rico is "voorvorkveer". 1x leuk, maar hij zegt 't me net even iets te vaak. Voor de rest geen kwaad woord over de phreak.
Nice interview!quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
quote:"Hij heeft ook het verlangen om zelf een album te gaan maken, daar is hij zo zoetjes aan wel een beetje mee bezig. Ik zit er zelf ook op te wachten hoor. Deels uit eigenbelang, zodat ik zelf een keer een stapje naar de achtergrond kan doen, maar vooral omdat ik gewoon fan ben. Voor mij is hij de nummer één van Nederland." Sticks pauzeert even, hij lijkt zich af te vragen of hij zijn andere favoriete rappers hiermee wellicht tekort doet. "Rico is nummer 1a, om precies te zijn. En ik ben 1b, ha ha."
ik denk half om half. zoon stem kan je echt niet fakenquote:Op maandag 24 september 2007 11:09 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha.. wel heel erg vet gemaakt hoe sticks dan brak klinkt. ben benieuwd hoe ze dat gedaan hebben. zou ie echt brak geweest zijn?
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
Ghizzer je bent een stakker en een zeikerd verder geen kwaad woord over je.
Verder staat op State magazine een interview met Stickert over Fakkelteit, Opgeduveld 2 en wie de beste MC van Nederland is.
Props voor jouquote:Op maandag 24 september 2007 23:19 schreef Agiath het volgende:
Ik zei trouwens al lang 'lauw' voordat opgezwolle ooit maar 1 cd uitgebracht had
Twas al een redelijk bekent woord hier in Delft e.o.quote:
Tof interview trouwens. Hoop zelf ook op wat andere producties dan hiphop van Delic. Ookal is dit al niet echt hiphop meer zoals 't woordenboek 't uitlegt, maar je snapt me wel.quote:Op maandag 24 september 2007 17:00 schreef Chrishop het volgende:
quote:Op maandag 24 september 2007 20:43 schreef Agiath het volgende:
Wel lomp dat het niet meer gewoon 'opgezwolle' is...
quote:Op maandag 24 september 2007 20:01 schreef ghizzer het volgende:
[..]
thanx mate. thanx dat ik een stakker ben. persoonlijk noem ik het kritisch, maar in 2007 is ghizzer nog niet mytisch, enkel analytisch en spit mijn kritiek sneller dan alfa gt's.
Ik was er niet maar weet wel zeker dat 'ie er was.quote:en zo ja.. was het wat en was Phreako Rico er ook (op het podium)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |