Ik vind Rico's lyrics vaak origineler dan die van Sticksquote:Op donderdag 20 september 2007 17:21 schreef Cubewoods het volgende:
Rico is toch stukken minder dope als stickie
Zin in morgen!
September is echt een geweldige maand voor hiphop releases D:
bullshit! rico is minstens net zo dope (zo niet doper).quote:Op donderdag 20 september 2007 17:21 schreef Cubewoods het volgende:
Rico is toch stukken minder dope als stickie
Zin in morgen!
September is echt een geweldige maand voor hiphop releases D:
Ik vind woordlooijers meer belovender.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:13 schreef ghizzer het volgende:
voor nederhopliefhebbers.. check deze eens even http://www.doorgewinterd.(...)edoelen_het_goed.mp3
deze is inderdaad wel lauw! http://youtube.com/watch?v=JlHeoTGG7ds doet me zelfs een beetje denken aan Extince (misschien door het accent).quote:Op donderdag 20 september 2007 20:36 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik vind woordlooijers meer belovender.
Memrox
Inderdaad lekkere beat.quote:Op donderdag 20 september 2007 20:43 schreef ghizzer het volgende:
[..]
deze is inderdaad wel lauw! http://youtube.com/watch?v=JlHeoTGG7ds doet me zelfs een beetje denken aan Extince (misschien door het accent).
dikke beat ook trouwens van het nummer Stuiterballen.
Waarom doen die filmpjes het bij mij nietquote:Op donderdag 20 september 2007 18:07 schreef DubzOne het volgende:
Tijdens het live- optreden van Opgezwolle op Bazar Curieux 15-09-2007 is naast 'gisteren vandaag' ook nog een nieuwe track te horen...
Check: http://3voor12.vpro.nl/3voor12/festivals/media/index.jsp?portal=2534202&event=36441589
Je moet op de tekst met filmicoontje drukken en niet op de foto zelf... en anders weet ik het ook nietquote:Op donderdag 20 september 2007 22:35 schreef S-Two het volgende:
[..]
Waarom doen die filmpjes het bij mij niet.
Ik zeg ook niet dat Woordlooijers kan tippen aan Opgezwolle, maar dat kan Doorgewinterd ook niet. Ook je nieuwe stukkie doet me niks. Er is iets vervelends aan hun stemgeluid.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:02 schreef ghizzer het volgende:
Woordlooiers verveelt wel snel trouwens. En de beat Stuiterballen is erg vet, maar de tekst schiet toch wel echt te kort. Het is voor een x absoluut leuk, maar heb de nummers nu erg vaak achter elkaar gehoord en vindt er geen zak meer aan. Even een vergelijking.. Verre Oosten van Opgezwolle verveelt helemaal nooit. Heb vele nummers van hen zwart gedraaid, maar Opgezwolle verveelt nooit.
Het is Woordlooiers hoor en niet Woordlooijers. Ik vind ze tekstueel veel te matig (ondanks hun dikke beat). Doorgewinterd is tekstueel wel veel verder. Ook een stuk sneller en behendiger. Veel meer tricks. Probeer maar eens op Stuiterballen zelf een tekst te verzinnen. Heel erg gemakkelijk. En alleen het begin al van hun andere nummer Oh Nee Toch... dat is gewoon een kopie van de style van Extince. Beslist niet origineel. En tja.. stemgeluid is een kwestie van smaak inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 09:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Woordlooijers kan tippen aan Opgezwolle, maar dat kan Doorgewinterd ook niet. Ook je nieuwe stukkie doet me niks. Er is iets vervelends aan hun stemgeluid.
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:56 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Je moet op de tekst met filmicoontje drukken en niet op de foto zelf... en anders weet ik het ook niet![]()
dat stel ik niet dat de stijl van Extince wack is. dat is jouw conclusie die onjuist is. Integendeel, vind Extince samen met Opgezwolle de beste nederhop maken. De manier van "Jip en Janneke".. dat soort ongein (met notabene dezelfde stijl) gebruikt Extince ook vaak. Extince is tekstueel beslist niet matig. Check anders maar even Viervoeters, dat is gewoon puik werk.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:19 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Dus de flow van Extince is wack? Hoezo een kopie, als we zo gaan beginnen is Doorgwinterd een kopie van Opgezwolle. Hoezo is het niet origineel? De beats en de teksten zijn niet gejat, dus oriogineel. Doorgewinterd heeft dezelfde feel als Opgezwolle dat maakt het toch niet een kopie, of onorigineel?
Overigens is Extince textueel ook matig. We kunnen niet allemaal filosoof zijn. Niet elk liedje hoeft een boodschap te hebben. Je mag ook gewoon feest maken. Dat maakt je nog niet tot een mindere artiest.
Sjaak heeft zo'n relaxte flowDie gast is echt te gek, Vind overigens de inhoud niet zwak. Beetje zelfde verhaal als NWA en Public Enemy. Heb een interview met Appa gehoord op Lijn5. Wat een sufferd is dat. Dan heeft ie nog de ambitie om de politiek in te gaan ook. Als er al een van de relmarokkanen de politiek in kan is het Salah de radicale. Die gast komt tenminste nog een beetje over.
Extince heeft het meer op tekstuele hoogstandjes. Hij speelt met tekst. Voor inhoudelijke rap moet je gewoon Typhoon luisteren, maar die hoge stem verveelt bij mij al na 2 nummers en ik vind hem gewoon slecht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:54 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Ik hoef niet nummers van Extince te checken ik heb alle het nederlandstalig werk van hem grijsgedraaid. Daar waar Opgezwolle 8 van de 10 liedjes een statement wil maken doet Ex het omgekeerde. Ook Extince heeft nummers met diepgang, maar een stuk minder. Ik vind Situatie misschien wel een van de beter nederhop nummers. Zo rauw je herkent Extince bijna niet, 4voeters daarentegen is gewoon een bragging and boasting nummer.
Ik zeg ook niet dat ik het met Salah eens ben. Hij komt inieder geval nog intelligent over. Dat bedoel ik ermee te zeggen. Ik vind z'n album overigens zwak. Hij heeft maar twee punten:
1. Marokkanen worden kut behandeld.
2. Zijn ex heeft met iemand anders liggen ballen toen hij nachtdiensten draaide.
Geliefd om gehaat te worden, T.h.e.o., Zwarte gat op het witte doek zijn wel hard.
wat ik al stelde.. de inhoud als het gaat om calimerogedrag mbt marokkanen. rappend gezien mag Raymzter er zeker wezen ja! Helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:25 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Raymzter op 1 lijn zetten met Salah.
Wat doe je?
Raymzter heeft meer talent in z'n pink dan Salah in z'n hele lijf!
Verder ben ik het redelijk met je eens, hoewel ik van mening ben dat het oprecht fokked op is om Marokkaan in Overvecht te zijn.
Oud nummer, maar hoorde hem vandaag voor het eerst:
http://www.glandigomusic.com/info.php?bundle_id=54457
Check: 'Het is zoals het is'
die van dicecream en van salah edin zijn wel leuk om een x gehoord te hebben. zal het alleen uit mezelf niet opzetten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Salah heeft wel een super vette clip:
http://www.youtube.com/watch?v=gOAhLsRp3-k
Ik dig het liedje ook wel. Eigenlijk dig ik al die sneaker liedjes wel.
Dan vind ik Vrouwtje is een Bitch toffer. Straks maar even kijken of ze hier in Groningen Fakkelteit al hebben liggenquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
de titel alleen al is een heel slap aftreksel van Raymzter - Vrouw of een Bitchquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan vind ik Vrouwtje is een Bitch toffer. Straks maar even kijken of ze hier in Groningen Fakkelteit al hebben liggen.
er zit varkens leer in nikesquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:34 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
haha heel scherpquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
er zit varkens leer in nikes
Je zou eens naar een concert van Jawat moeten gaan, dan is er weinig irritants aan. Dat is gewoon aan een stuk door knallen, en zo hoog is z'n stem nou ook weer niet....quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:59 schreef ghizzer het volgende:
trouwens.. Jawat! heel erg populair maar ook en veel te hoge stem. .Echt irritante sound en slechte teksten. Nee, Phreako, Sticks en Extince roeleren toch wel de scene! De stem van Raymzter is ook wel erg vet, maar vindt zn nummers niet allemaal even sterk.
Dan ben ik op zich hard genaaidquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:42 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik heb 'm
10, 12 euro is niet duurHeb de velvetsleeve btw vond het wel wat hebben. Limited hadden ze niet. Iemand plaatje vna?
kloptquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:59 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Tot nu toe vind ik Rico het hardst komen, terwijl het niet eens zijn album is.
Ik hoop niet dat je 't over mij hebt, want dat is niet 't geval namelijk.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Chrishop het volgende:
En die gast die echt denkt dat Rico's solo in 2012 komt is een schatje.
Achter me stonden ook 2 paupers met die cdquote:Op vrijdag 21 september 2007 19:15 schreef Strooper het volgende:
Hier ging die ook wel hard. Kon hem eerst niet vinden, dus ik vroeg of ze hem al hadden. Vertelde die vrouw dat ik al de derde in een half uur was![]()
Maar eerste indrukken zijn weer![]()
Daar is ie dan!quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:16 schreef arneaux het volgende:
Ik denk dat t ff wachten tot morgen word. Misschien dattie bij de 3voor12 luisterpaal komt.
sorry, maar ik vind Jawat! z'n stem en ook die van Typhoon heel erg vervelend in het gehoor liggen. En ja, ook live. Een hoge stem hoeft niet per se lelijk te zijn (vindt zelf de stem van Akon en ook z'n gebruik echt helemaal top), maar Jawat! en Typhoon vind ik beide een verschrikking (ondanks dat Typhoon wel overkomt als een sympathieke jongen, maar goed.. dat is voor mij geen reden een cd van hem te kopen. Er zijn immers heel veel sympathieke artiesten.)quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:02 schreef S-Two het volgende:
Damn.. ik moet maar eens gaan douchen en dan ook richting Plato.
En ik vind dat er nederlandstalig nog best wat rondloopt hoor. Opgezwolle en Extince zijn wel de top denk ik ja. Maar Jawat is live heel vet en zijn album ook best ok. Op Duvel's album staan ook een aantal hele vette nummers. Typhoon en Blaxtar maken misschien wel hoogstaande lyrics, maar ik trek hun manier van rappen/hun stemmen niet echt. Verder is Raymzter wel tof ja en daarnaast vind ik U-Niq en Winne ook wel tof.
Ik kan Jawat op cd ook echt niet meer aan inderdaad. Ik erger me d'r zelfs aan. Live daarentegen, blijft genieten. Typhoon heb 'k geen problemen mee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:25 schreef ghizzer het volgende:
[..]
sorry, maar ik vind Jawat! z'n stem en ook die van Typhoon heel erg vervelend in het gehoor liggen. En ja, ook live.
Ik heb gister die special edition gehaald en luister verder alleen maar een gedownloade versie op mijn mp3speler . Erg vette plaat dat wel Ga,Sporen2 en vuur/water zijn echt moddervetquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:12 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik hoop dattie er ook ff wegblijft.
3fm luisterpaal.quote:Op zondag 23 september 2007 10:58 schreef Jasperrr het volgende:
Kan iemand nog ff een link sturen voor het album. Heb hem nog steeds niet kunnen halen en verder vind ik hem nergens online.
Alvast bedankt:c
ik vind dat je hier hele goeie dingen noemt. mee eens! ook dat arrogante overkomen is herkenbaar. en ja.. ook ik mis het evenwicht (maar ook wel wat vettere beats). eigenlijk vind ik dat sticks er beter aan had gedaan nooit iets buiten opgezwolle had moeten produceren.quote:Op zondag 23 september 2007 12:41 schreef SoSolid het volgende:
Ik vind het album tegenvallen tot nu toe. Veel dezelfde soort nummers en die sticks z'n stem klinkt steeds arroganter. Vooral eentonig, en elke keer hetzelfde gebruik van z'n flows en stem. Niet zoals Rico bijvoorbeeld die meer met de taal speelt, en voor elk nummer z'n flow aanpast. Ik vind het zeker geen slecht album, maar vind het wel tegenvallen, ik mis op veel tracks rico die het weer meer in evenwicht brengt. Voor mij te eentonige en arrogante raps. De beats zijn wel heel heel dope.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |