Wat ook helpt is mij verteld (doe ik nu ook sinds kort). Als je in bed ligt 1 been optrekken, handen in je knieholte en dan aantrekken. Mijn onderrug gaat steeds beter, probeer uitvoeringen ook beter te doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Mr.J het volgende:
Tvp.
Vanavond rug. Heb sinds tijdens wat rekoefeningen voor mijn onderrug zodat de pijn bij het dl'en steeds minder wordt. Afgelopen week 4x 190 zonder noemenswaardige last.
Wat massa betreft heel langzaam, prestaties vallen sneller terug, denk aan motorpatronen die je niet meer oefent.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:13 schreef Zyggie het volgende:
Iets dat ik me afvroeg: stel dat een sterk getraind persoon stopt met trainen, hoe groot is het verval? Qua spiermassa en prestaties.
Meer eten, en je trainingsschema is misschien niet zo perfect. In de eerste jaren maak je juist het snelst vooruit gang. Als dat niet gebeurt doe je dingen verkeerd.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:51 schreef xprotagonistx het volgende:
Ben ik de enige die die foto's in de startpost echt waanzinnigvindt? En ben ik ook de enige die enorm ectomorph is, en soms denkt nooit vooruitgang te boeken? Ben nu een half jaar bezig, maar het gaat zoooooo langzaam
(ik weet het, geduld is een schone zaak, maar volgens mij is m'n lichaam echt alleen gebouwd om hooguit een muis te verschuiven of wat knopjes in te drukken, geen bonken ijzer op te tillen)
Post je eet- en trainingschema eens.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:51 schreef xprotagonistx het volgende:
Ben ik de enige die die foto's in de startpost echt waanzinnigvindt? En ben ik ook de enige die enorm ectomorph is, en soms denkt nooit vooruitgang te boeken? Ben nu een half jaar bezig, maar het gaat zoooooo langzaam
(ik weet het, geduld is een schone zaak, maar volgens mij is m'n lichaam echt alleen gebouwd om hooguit een muis te verschuiven of wat knopjes in te drukken, geen bonken ijzer op te tillen)
Vrij bescheiden:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:31 schreef Videopac het volgende:
Post je eet- en trainingschema eens.
Deze schema is samengesteld door een instructeurquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:19 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Vrij bescheiden:
Training:
Maandag: chest press, pectoral, triceps kick back.
Woensdag: vertical row, vertical traction, back extension, biceps curl.
Vrijdag: leg press, leg extension, standing gluteus, abdominal crunch.
Alles 10-12 herhalingen, 3x
Eten: gewoon fatsoenlijk nederlandsch eten: vlees, aardappelen, groenten, bruin brood. evenveel als of meer dan gezonde sportende studiegenoten. En als ik getraind heb daarna een bakje kwark (500g, iets van 11g eiwitten per 100g).
En misschien klaag ik inderdaad te snel voor zo'n bescheiden schema, ik verwacht ermee geen ultiem rendement te hebben, maar er zou toch iets moeten gebeuren. Het schema komt bij meneer m'n sportschoolopperhoofd vandaan, eerst had ik een soort van beginnersschema, en rond deze tijd zou ik aan een nieuwe moeten/kunnen beginnen. Trouwens, het zou een kracht-train-schema moeten zijn. Sorry als dat off-topic is in een bodybuilding topic, bedenk ik me net.
Trainen:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:19 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Vrij bescheiden:
Training:
Eten: gewoon fatsoenlijk nederlandsch eten: vlees, aardappelen, groenten, bruin brood. evenveel als of meer dan gezonde sportende studiegenoten. En als ik getraind heb daarna een bakje kwark (500g, iets van 11g eiwitten per 100g).
En misschien klaag ik inderdaad te snel voor zo'n bescheiden schema, ik verwacht ermee geen ultiem rendement te hebben, maar er zou toch iets moeten gebeuren. Het schema komt bij meneer m'n sportschoolopperhoofd vandaan, eerst had ik een soort van beginnersschema, en rond deze tijd zou ik aan een nieuwe moeten/kunnen beginnen. Trouwens, het zou een kracht-train-schema moeten zijn. Sorry als dat off-topic is in een bodybuilding topic, bedenk ik me net.
Misschien heb je hier wat aan:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:19 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Vrij bescheiden:
Training:
Zijn top eh, die instructeursquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:47 schreef Baffer het volgende:
Je trainingsschema scoort een "zeer kut" op de schaal van kutheid voor trainingsschema's.
Is dat nou zo?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:41 schreef Videopac het volgende:
[..]
- ik zie geen reden om je spiergroepen over 3 trainingsdagen uit te smeren. Als je 3x per week traint met telkens minimaal 1 rustdag zou je in principe elke keer full body kunnen doen
Zelf met gewichten klooien is als dat je graag autocoureur wilt worden maar liever zelf een invalidewagentje koopt dan een sportauto huurt om te trainen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:31 schreef RebornVampie het volgende:
Ik ben op het moment langzaam aan het opbouwen. Ik ga nog een heel uitgebreid topic maken maar dat wil ik pas in een later stadium van mijn training doen. Ik ga in ieder geval morgen avond handgewichten (losse) en een boksbal halen. Nu zoek ik daar een trainingsschema in. Ik heb de hele OP gelezen en ik begrijp dat het beter is om naar de sportschool te gaan maar ook dit (vanwege persoonlijke redenen) wil ik in een later stadium doen.
Dus de vraag: hoe kan ik het beste opbouwen met handgewichten en met het trainen met een boksbal.
Alvast bedankt.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 08:42 schreef Videopac het volgende:
OMFG: ik ben vanmorgen uit een broek gescheurd![]()
![]()
Ik denk alleen dat mijn vrouw dit een extra reden vindt om te stoppen met kt...
met die bokszak op je schoudesr rondjes gaan rennen door de straten en lompe dingen mee doenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 20:31 schreef RebornVampie het volgende:
Ik ben op het moment langzaam aan het opbouwen. Ik ga nog een heel uitgebreid topic maken maar dat wil ik pas in een later stadium van mijn training doen. Ik ga in ieder geval morgen avond handgewichten (losse) en een boksbal halen. Nu zoek ik daar een trainingsschema in. Ik heb de hele OP gelezen en ik begrijp dat het beter is om naar de sportschool te gaan maar ook dit (vanwege persoonlijke redenen) wil ik in een later stadium doen.
Dus de vraag: hoe kan ik het beste opbouwen met handgewichten en met het trainen met een boksbal.
Alvast bedankt.
Heb je een koelkast? De kipfilet die ik heb van de AH zijn in gesloten verpakking wel een week of 1,5 à 2 houdbaar. Dus kan je maandag voor de rest van de week meenemen. En aangezien ik toch een pakje per dag opmaak heb ik ook geen open pakjes liggenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:22 schreef Sm0keZ het volgende:
Gezien ik eigenlijk te lui ben om 's ochtends om 5 uur brood te gaan zitten smeren heb ik vandaag maar eens een bruin brood + een pot pindakaas meegenomen naar m'n werk. Opzich prima, maar iedere dag 8-12 broodjes pindakaas gaat op den duur wel vervelen....
Zijn er nog andere (lang houdbare) spullen met veel eiwit die ik als broodbeleg kan gebruiken hier?
Oja, en wat voor pindakaas bevat nu de meeste eiwitten? Calvé zit op 22/100gr, maar volgens mij kan dat beter
Ook geen slecht idee inderdaad!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:30 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Heb je een koelkast? De kipfilet die ik heb van de AH zijn in gesloten verpakking wel een week of 1,5 à 2 houdbaar. Dus kan je maandag voor de rest van de week meenemen. En aangezien ik toch een pakje per dag opmaak heb ik ook geen open pakjes liggen
Ik kan niet voor de situatie van Videopac praten maar mijn vriendin vindt het niet mooi.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:20 schreef Frautie het volgende:
[..]![]()
Beter thuis, dan tijdens 't squatten zelf
En ff serieus, je vrouw ziet toch dat je lichaam verandert? Vindt ze dat niet mooi?![]()
Ongeveer 20 gram per 100 gr.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:43 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ook geen slecht idee inderdaad!
Enig idee hoeveel eiwit per 100gr daarin zit?
Same here...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kan niet voor de situatie van Videopac praten maar mijn vriendin vindt het niet mooi.
"Ik vond je leuker als iel jongetje"
Same herequote:Jammer, maar geen reden om te stoppen.
Zeker!quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 09:20 schreef Frautie het volgende:
[..]![]()
Beter thuis, dan tijdens 't squatten zelf
Ja, dat ziet ze wel, ze vind het alleen te ver gaan; ze wil geen "discoportier" als man.quote:En ff serieus, je vrouw ziet toch dat je lichaam verandert? Vindt ze dat niet mooi?![]()
Die foto is een look-a-likequote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:55 schreef MisterJ.Lo het volgende:
nog maar eens![]()
[afbeelding]
astalavista Baby![]()
Handige site trouwens...quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:01 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Ongeveer 20 gram per 100 gr.
Bron
Typfout hahaha.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:24 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Handige site trouwens...
Toevallig zie ik daar ook staan dat patat 40gr eiwit bevat per 100gr... Waarom hoor ik daar zo weinig over? Heeft dat er mee te maken dat er nogal wat 'ongezonde' vetten in zitten oid?
Wel, de meeste aardappels en aardappelproducten zitten ook allemaal rond de 40/100gr... Ik denk dat het best eens zou kunnen kloppenquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:28 schreef Baffer het volgende:
[..]
Typfout hahaha.
Daar klopt geen hol van.
Nee.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 12:30 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Wel, de meeste aardappels en aardappelproducten zitten ook allemaal rond de 40/100gr... Ik denk dat het best eens zou kunnen kloppen
Ik neem sochtends gewoon een pakje (100gr) kipfilet mee naar werk, ligt de hele dag uit de koelkast naast me en om het uur of wat neem ik weer een boterham (of 2) en ik neem ook altijd 1,5l melk mee, ook de complete dag uit de koelkast.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 10:22 schreef Sm0keZ het volgende:
Zijn er nog andere (lang houdbare) spullen met veel eiwit die ik als broodbeleg kan gebruiken hier?
Ipv alleen maar nee kan je ook uitleggen dat in aardappel producten rond de 0-3 gr eiwitten zit oid en veelal koolhydraten. In patat/frites zit denk ik eerder 40gr vet / 100grquote:
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:13 schreef BertV het volgende:
Ik kan niet voor de situatie van Videopac praten maar mijn vriendin vindt het niet mooi.
"Ik vond je leuker als iel jongetje"
Jammer, maar geen reden om te stoppen.
Sporten ze zelf ook?quote:
Mijn vriendin heeft niks tegen op mijn uiterlijk, alleen vind ze het soms wel irritant dat ik zo zwaar ben (momenteel 45kg zwaarder)quote:
Ja, alleen niet zo fanatiek...quote:
Ik wil niet vervelend doen, maar wat is nou het verschil tussen 76kg en 80kg? Gewoon toch volgende keer 80kg en dan met stappen van 5kg?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:32 schreef no-look het volgende:
Net 76 kg full squat gedaan. Vorm was niet helemaaaaaaaal goed maar hij ging hendig omhoog. Die 80kg gaat er zeer spoedig aan!
Dude, kun je niks dichter bij huis vinden?quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:27 schreef Fugie het volgende:
zometeen nog ff zwaar deadliften squatten en de rest van benen en rug
kijken of het wat wordt na een werkdag van 8 uur en 5 uur auto rijden
doordeweeks zit ik in rotterdam, dan is het ongeveer 3 uur rijden per dagquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 20:32 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dude, kun je niks dichter bij huis vinden?
Kijk maar uit, dit zei ik in maart ook, en loop er nu nog mee rond!quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:16 schreef Baffer het volgende:
Brutal UB training door een knieblessure, duurt nu al 2 weken, sindsdien geen lb meer getraind.
Moet gewoon snel over zijn want ik wil naar de 200 fullsquat toe.
zal misschien vooral psychologisch zijn inderdaad maar een rustige opbouw heeft nog nooit iemand geschaad. Ik vind een verschil van 74 kg (weet niet eens of ik dat al ooit gedaan heb) naar 80 wel groot ineens. Als ik vanaf nu elke week twee kg toe kan voegen en dit een paar weken vol kan houden, dan teken ik ervoorquote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar wat is nou het verschil tussen 76kg en 80kg? Gewoon toch volgende keer 80kg en dan met stappen van 5kg?
Fucked up man. Beterschap.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 00:47 schreef McGilles het volgende:
[..]
Kijk maar uit, dit zei ik in maart ook, en loop er nu nog mee rond!
mja ik doe ook altijd kleine stapjes, misschien niet zo goed majaquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 07:39 schreef no-look het volgende:
[..]
zal misschien vooral psychologisch zijn inderdaad maar een rustige opbouw heeft nog nooit iemand geschaad. Ik vind een verschil van 74 kg (weet niet eens of ik dat al ooit gedaan heb) naar 80 wel groot ineens. Als ik vanaf nu elke week twee kg toe kan voegen en dit een paar weken vol kan houden, dan teken ik ervoor
Waar in Rotterdam train je?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:33 schreef Fugie het volgende:
[..]
Sportschool in rotterdam is squat wel 1 van de basisoefeningen en ze doen daar redelijk wat compound in een standaard schemaMaar zodra je een sportschool binnenkomt waar al die loopbanden staan opgesteld weet je al dat het fout is
was mijn laatste setquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 13:35 schreef ivosnivo het volgende:
5x60 is geen pyramide toch?
All drugs.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 19:56 schreef Thelonious het volgende:
Inspirerende video:
http://www.fitover40.com/powerful_granny.php
Hehe, Ronnie Coleman haalt die leeftijd niet eens, laat staan dat gewicht op die leeftijd.quote:
Zo, jouw oma is inderdaad potig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:25 schreef Baffer het volgende:
Hahaha je zult als leraar maar ruzie hebben met dit monster.![]()
Of het moet zelf de leraar zijn, aangezien hij 2x zo oud uitziet als de rest.
[afbeelding]
Jawel, dat is wel zo. Try "HIIT"quote:Op zondag 26 augustus 2007 15:57 schreef Repeat het volgende:
Ik vraag me toch nog iets af;
als ik bezig ben met cardio (vet verliezen) dan moet je volgens mij lange tijd een gematigd tempo aanhouden. Bv 130 hartslagen. Maar als ik dit 45 minuten doe (fietsen) dan heb ik niet het idee uitgeput te zijn, terwijl als ik 20 minuten ga hardlopen ik dat wel ben. Voor mn gevoel is dat laatste dus ook het beste, maar dit is dus niet zo
Ledzep, kan ik HIIT toepassen op fietsen voor 60min, laten we zeggen als begin, 2 minuten maximaal fietsen, 4 min rust en dat 10x? Of is dit weer te veel van het goede?quote:
ben ook wel benieuwdquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ledzep, kan ik HIIT toepassen op fietsen voor 60min, laten we zeggen als begin, 2 minuten maximaal fietsen, 4 min rust en dat 10x? Of is dit weer te veel van het goede?
En als dit niks is, hoe kan ik het dan het beste aanpakken wat betreft de cardio?
Het gaat om HIIT, dus joggen afwisselen met sprinten, 30sec each. Dus dat is 4x sprinten en 4x joggen voor 30sec in 4 minuten totaaltijd. Naar mijn mening te weinigquote:Op zondag 26 augustus 2007 17:32 schreef Thelonious het volgende:
In totaal 4 min op volle kracht sprinten is toch behoorlijk pittig
Ok, maar bijv. 200 meter sprinten op volle kracht keer 4 vind ik pittig.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Het gaat om HIIT, dus joggen afwisselen met sprinten, 30sec each. Dus dat is 4x sprinten en 4x joggen voor 30sec in 4 minuten totaaltijd. Naar mijn mening te weinig
Sprinten doe en kan ik tegenwoordig niet meer (ivm knie) maar met de fiets lijkt het me goed te doen, 300meter in 30 seconden en dan rustig uitfietsen en dat een stuk of 10x per training in het begin lijkt me mooi!quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:37 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ok, maar bijv. 200 meter sprinten op volle kracht keer 4 vind ik pittig.
Jij misschien niet.
Het principe van HIIT is zoals je een post later vermeld 30 seconden volle intensiteit en 30 sec actieve rust. Het kan zijn dat je 4 minuten te matig vindt, maar dat betekent dat je niet op volle intensiteit traint (want 2 minuten maximaal is theoretisch onmogelijk). Na 1x 30 seconden moet je al helemaal 'op' zijn. Als je het tweede interval even snel bent als de eerste doe je dus iets verkeerd want je hebt altijd enorm veel verval. Wat jij noemt is dus 'officieel' geen HIIT meer. Maakt dat uit? Nee, want er zijn meerdere wegen naar Rome.quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:18 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ledzep, kan ik HIIT toepassen op fietsen voor 60min, laten we zeggen als begin, 2 minuten maximaal fietsen, 4 min rust en dat 10x? Of is dit weer te veel van het goede?
En als dit niks is, hoe kan ik het dan het beste aanpakken wat betreft de cardio?
Heb het gezien, zeer tov. Ik hoop overigens ten zeerste op een 215-220kg snatch van Chigishev in Thailand / Beijing.quote:Op zondag 26 augustus 2007 21:37 schreef Baffer het volgende:
Holy shit, ff het WR verbreken in training, lol.
http://nl.youtube.com/watch?v=cSxxajrTO5w
Hoe kom je aan mijn klassenfoto?quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 23:25 schreef Baffer het volgende:
Hahaha je zult als leraar maar ruzie hebben met dit monster.![]()
Of het moet zelf de leraar zijn, aangezien hij 2x zo oud uitziet als de rest.
[afbeelding]
Zo naar school toequote:Op maandag 27 augustus 2007 09:30 schreef McGilles het volgende:
Straks om 10:30u duik ik de gym in om mijn BP record te gaan verbreken, vandaag gaat het 150kg worden (3-4 weken geleden heb ik 145kg relatief makkelijk geduwd)
Nu maar even een uurtje keiharde muziek luisteren voor een mentale boost![]()
Voor tijdens de set kan ik je roots bloody roots aanraden van sepulturaquote:Op maandag 27 augustus 2007 09:30 schreef McGilles het volgende:
Straks om 10:30u duik ik de gym in om mijn BP record te gaan verbreken, vandaag gaat het 150kg worden (3-4 weken geleden heb ik 145kg relatief makkelijk geduwd)
Nu maar even een uurtje keiharde muziek luisteren voor een mentale boost![]()
mail maar ffquote:Op zaterdag 25 augustus 2007 18:06 schreef McGilles het volgende:
Ben even een uurtje bezig geweest in excel met allerlei voedingsmiddelen.
Kom nu uit op totaal 2550 kcal, 275gr eiwit, 200gr koolhydraten en 90 gram vetten. Zou dit een beetje goed zijn voor een cutschema?
Als je wilt oordelen kan ik wel even mailen, heb ik alleen even een emailadres nodig
Hoe zwem je, dus wat voor zwemslag? Hoelang is het bad en hoeveel baantjes zwem je?quote:Op zondag 26 augustus 2007 17:15 schreef ivosnivo het volgende:
Ik doe nu 1x per week 2x 30 min baantjes trekken in het zwembad. Tussendoor vet veel pinda's etenIs dat goede manier om conditie op te bouwen? Ik wil geen vet verliezen oid.
Woensdagochtend mail ik hem naar je, ik heb het excel bestandje op werk en ben deze 2 dagen vrijquote:
Schoolslag, anders red ik dat nooit zo lang. En aantal baantjes heb ik geen idee van, ik rust nooit uit aan de zijkant zet me ook niet van de rand af oid.quote:Op maandag 27 augustus 2007 09:54 schreef Frautie het volgende:
[..]
mail maar ff mb_frautie@hotmail.com
[..]
Hoe zwem je, dus wat voor zwemslag? Hoelang is het bad en hoeveel baantjes zwem je?
@ Jlo: Je snapt dat je schouder uit 3 gedeeltes bestaat en dat je die alle 3 moet trainen ?
Correctquote:Op maandag 27 augustus 2007 09:54 schreef Frautie het volgende:
@ Jlo: Je snapt dat je schouder uit 3 gedeeltes bestaat en dat je die alle 3 moet trainen ?
Dat zie je zelf zoiezo toch niet, omdat je je lichaam elke dag ziet. Vooruit gang zien alleen anderenquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:06 schreef XiChico het volgende:
Na hoeveel dagen/weken zo je ongeveer aan moeten komen met een goed eetschema? Bijvoorbeeld, ik heb mij gister helemaal volgepropt.. maar vandaasg de dag zie ik er niks van en ben ik weer net zo mager. Nu ga ik straks weer eten.. maar goed, na een nachtje slapen lijkt alles weer weg altijd.
Lees boven aubquote:Op maandag 27 augustus 2007 11:33 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat zie je zelf zoiezo toch niet, omdat je je lichaam elke dag ziet. Vooruit gang zien alleen anderen
Zo lekker schouders en triceps rammen, vanavond rug en kuiten of buik
Ik zie je idd staan, rechtsachterin...quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:46 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Hoe kom je aan mijn klassenfoto?
Pak eens wat minder en concentreer je op de kwaliteit van de beweging en niet op hoe je zo stuntelig mogelijk je gewichten van de zwaartekracht los zou kunnen krijgen. Pak bijv. een TL balk die boven je hangt als 'houvast'.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:50 schreef Repeat het volgende:
Iemand tips om te gaan liggen voor een dumbbell chestpress zonder als een spastische aap met die gewichten te stuntelen?
Koop van die handige dingen zodat je de dumbbells aan de barbell kan hangen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:50 schreef Repeat het volgende:
Iemand tips om te gaan liggen voor een dumbbell chestpress zonder als een spastische aap met die gewichten te stuntelen?
Bij "ons" stoppen ze bij 40kg... ik zit nu op 40kg, 3x6 lukt als ik een spotter heb voor de startpositie.quote:Op maandag 27 augustus 2007 13:47 schreef ivosnivo het volgende:
Fijne pr met dumbel drukken voor schouders45kg 3x6
Daarna fijne pr met ezextensions voor de triceps60kg 3x5
Die press lukt wel, maar het gaat om het installeren op het bankje, dat is kutquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:59 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Pak eens wat minder en concentreer je op de kwaliteit van de beweging en niet op hoe je zo stuntelig mogelijk je gewichten van de zwaartekracht los zou kunnen krijgen. Pak bijv. een TL balk die boven je hangt als 'houvast'.
Wanneer doe je je benenquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:54 schreef FlyingFox het volgende:
Topic nog nooit gezien, leuk!
Ik heb een maand of 5 geleden foto's gemaakt van mezelf. Ik ben nu zwaar aan het trainen (met een trainmaatje) en er is al duidelijk verschil.
![]()
Mijn lichaam is een wrak, dit vooral door het jarenlang niks aan sport doen en het krom lopen! Maaaaar, daar komt eindelijk verbetering in. Ik heb mezelf aangeleerd met een rechte rug te lopen en te zitten. Borst vooruit en al die shit er ook bij.
Training:
Ik train drie keer per week, verschillende spiergroepen:
- Borst + triceps (+buik)
- Schouders + buik
- Rug + biceps (+buik)
quote:
Ik vroeg me al af wie de eerste zou zijn die dat zou zeggen...quote:
Geen idee, filmpje doet het bij mij niet... Overigens kwam ik laatst wel een filmpje van Ronnie tegen waarin hij wel even een legpress van 1150kg deedquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:14 schreef Skazminko het volgende:
Zo traint Coleman zijn benen ook. Toch?
En in het weekend een uurtje joggen in het parkquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:14 schreef Skazminko het volgende:
Zo traint Coleman zijn benen ook. Toch?
Smoesjes. Je mag best met wat minder gewicht en/of reps trainen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:25 schreef no-look het volgende:
Coleman fietst naar zijn gym
Ik ben echt te teringgaar voor woorden en ga voor het eerst in tijden een training overslaan. Morgen dan maar deadliften. Fucking 130 kg baby.
ga je mij nadoenquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:25 schreef no-look het volgende:
Coleman fietst naar zijn gym
Ik ben echt te teringgaar voor woorden en ga voor het eerst in tijden een training overslaan. Morgen dan maar deadliften. Fucking 130 kg baby.
Mag ik daar uit concluderen dat het jou meer om het uiterlijk gaat dan om praktische kracht, als je begrijpt wat ik bedoel?quote:
Thanksquote:Op maandag 27 augustus 2007 14:37 schreef Videopac het volgende:
[..]
Ik zie je idd staan, rechtsachterin...
@ivosnivo (en ook Mc Gilles): niet normaal meer wat jullie shoulderpressen...
Op je knieen leggen en omhoog wippen. Ik doe alleen schuin dumbeldrukken, vlak vind ik te kut of ik moet iemand erbij hebben. Slingeren is trouwens heel blesure gevoelig, heb er wel is wat in me schouder mee verneukt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 14:50 schreef Repeat het volgende:
Zeer netjes! Hoeveel mp en bankdruk je?quote:Op maandag 27 augustus 2007 15:07 schreef BertV het volgende:
[..]
Bij "ons" stoppen ze bij 40kg... ik zit nu op 40kg, 3x6 lukt als ik een spotter heb voor de startpositie.
Ik denk ook dat jij Shoulderpress met 2 dumbells ook wel zwaarder kan dan 45 3x6 als je de oefening wat vaker doet. Ik deed laatst 44 4x8 alleen kan ik ivm met knie de dumbell niet meer zelf omhoog krijgen. Ik pak altijd de linkerdumbell curl die tot naar mijn hoofd en dan geeft een spotter dumbell 2 aan op hoofdhoogte zodat ik kan beginnen, heel omslachtig maar anders kan ik het niet, bij 32kg per stuk ga ik al slingeren en dat is inderdaad VEEL te blessuregevoelig.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:53 schreef ivosnivo het volgende:
ThanksDoe er normaal altijd military press voor, nu is niet. Ik merk zoiezo dat ik weer veel meer moet varieren met oefeningen. Ik ben weer is vastgerot in een vaste volgorde......
Op je knieen leggen en omhoog wippen. Ik doe alleen schuin dumbeldrukken, vlak vind ik te kut of ik moet iemand erbij hebben. Slingeren is trouwens heel blesure gevoelig, heb er wel is wat in me schouder mee verneukt.
[..]
Met een blessure schiet het wel op wil je zeggen. Ach, als jij haast heb moet je het zelf weten.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:
147,5kg had er wel ingezeten maar ik ga nu wel met stappen van 5kg werken anders schiet het niet op. Over een maandje weer proberen want nu heb ik een beetje last van mijn linkerborst.
ik wil wel conditie doen maar ik heb geen tijd om nog een half uur te gaan rennen op zon band ofzoquote:Op maandag 27 augustus 2007 16:48 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Mag ik daar uit concluderen dat het jou meer om het uiterlijk gaat dan om praktische kracht, als je begrijpt wat ik bedoel?
'Twisted conditioning' gaat over het combineren van bodyweight, strongman en krachtoefeningen.
Waar slaat dit nou weer op? Ik heb momenteel gewoon last van mijn borst en dan kan ik volgens jou niet over een maand weer proberen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:27 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Met een blessure schiet het wel op wil je zeggen. Ach, als jij haast heb moet je het zelf weten.
Translation: ik bench zelf 80 kilo voor 3 crappy reps en ben strontjaloers.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:27 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Met een blessure schiet het wel op wil je zeggen. Ach, als jij haast heb moet je het zelf weten.
Ik vind dat ik anders redelijk omhoog ga met gewichten, zat jaar geleden nog met max 32 te kutten volgens mij. Mp ook wel. Bankdrukken bv zit ik al tijdje op dood punt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk ook dat jij Shoulderpress met 2 dumbells ook wel zwaarder kan dan 45 3x6 als je de oefening wat vaker doet. Ik deed laatst 44 4x8 alleen kan ik ivm met knie de dumbell niet meer zelf omhoog krijgen. Ik pak altijd de linkerdumbell curl die tot naar mijn hoofd en dan geeft een spotter dumbell 2 aan op hoofdhoogte zodat ik kan beginnen, heel omslachtig maar anders kan ik het niet, bij 32kg per stuk ga ik al slingeren en dat is inderdaad VEEL te blessuregevoelig.
Minderquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:24 schreef McGilles het volgende:
En trouwens, de 150kg benchpress is (net) mislukt. Ik ging van 8x60 5x90 4x120 1x150 en alles ging goed behalve de laatste. Het uit het rek tillen ging relatief makkelijk en ik had er een goed gevoel bij. Ik liet hem toen zakken, eigenlijk net iets te snel, tikte m'n borst aan en ging terug omhoog tot ongeveer 30cm en toen bleef ik hangen, mijn armen waren 90graden dus ik dacht dat het wel ging lukken maar na een paar seconden zakte de rechterkant langzaam weg en moest de spotter helpen.
147,5kg had er wel ingezeten maar ik ga nu wel met stappen van 5kg werken anders schiet het niet op. Over een maandje weer proberen want nu heb ik een beetje last van mijn linkerborst.
Ehhh, ik denk dat ik jou snap.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:46 schreef Baffer het volgende:
[..]
Translation: ik bench zelf 80 kilo voor 3 crappy reps en ben strontjaloers.
Wie zegt dat ik haast heb? 1x in de maand toppen is niks speciaals vind ik. En even voor de duidelijkheid, ik train nu onderhand ook al weer een jaartje of 8-9 (wel met stops) dus echte haast is het nietquote:Op maandag 27 augustus 2007 17:56 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ehhh, ik denk dat ik jou snap.
Translation: Ik ben 34 jaar, en na 10 jaar training weet ik wat haast doet met een lichaam.
Maar hey, ik wist dat mijn ouwelullen advies geen effect zou hebben.
Iedereen moet het blijkbaar zelf ervaren.
Iedereen heeft toch wel eens last van een stijve pec of een andere spier die pijnlijk aanvoelt.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:56 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ehhh, ik denk dat ik jou snap.
Translation: Ik ben 34 jaar, en na 10 jaar training weet ik wat haast doet met een lichaam.
Maar hey, ik wist dat mijn ouwelullen advies geen effect zou hebben.
Iedereen moet het blijkbaar zelf ervaren.
Door zijn uitspraak "anders schiet het niet op" kreeg ik gewoon het idee dat hij haast had.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:04 schreef Baffer het volgende:
[..]
Iedereen heeft toch wel eens last van een pec of weet ik wat.
Om dan te zeggen dat je te snel gaat als je het over een MAAND nog eens probeert, kom op man.![]()
Ik fiets en train mijn benen al jaren, daar is niets mis mee, ze zijn is vorm en blijven in vorm. En voor het argument dat de rest van mijn lichaam niet bij mij benen meer past als ik alleen mn romp train: bullocks. Ik ben niet van plan waar te gaan bodybuilden.quote:
BP 110, maar laatst ging 100 zo "makkelijk" met vier herhalingen dat er meer in zit.quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:53 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
ThanksDoe er normaal altijd military press voor, nu is niet. Ik merk zoiezo dat ik weer veel meer moet varieren met oefeningen. Ik ben weer is vastgerot in een vaste volgorde......
[..]
Op je knieen leggen en omhoog wippen. Ik doe alleen schuin dumbeldrukken, vlak vind ik te kut of ik moet iemand erbij hebben. Slingeren is trouwens heel blesure gevoelig, heb er wel is wat in me schouder mee verneukt.
[..]
Zeer netjes! Hoeveel mp en bankdruk je?
Vind je het gek, Poetin is oud-KGB'er.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:09 schreef Thelonious het volgende:
[afbeelding]
Fotootje van Poetin op vakantie.
Bush is trouwens ook een krachtsporter.
Ja, Prins Willem Alexander heeft ook bij de Marine gezeten. Denk je dat hij nog blijft drijven.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vind je het gek, Poetin is oud-KGB'er.
Nee, je bent niet grappigquote:Op maandag 27 augustus 2007 20:56 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ja, Prins Willem Alexander heeft ook bij de Marine gezeten. Denk je dat hij nog blijft drijven.
![]()
Het is voor jou geen zaak om iets te vinden, maar om naar Mr T te luisterenquote:Op maandag 27 augustus 2007 21:02 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ik vond m wel aardig eigenlijk.
![]()
All drugs.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:49 schreef LedZep het volgende:
[..]
Vind je het gek, Poetin is oud-KGB'er.
Compounds belasten meer spieren tegelijk, dus je traint altijd een aantal spieren en de samenwerking van die spieren.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:14 schreef XiChico het volgende:
Wat is het precieze verschil tussen compound & isolate oefeningen?
40 kg? You got to be kidding me... Dat is heel erg weinig als je 100 kg voor reps bencht.quote:Op maandag 27 augustus 2007 20:34 schreef BertV het volgende:
[..]
BP 110, maar laatst ging 100 zo "makkelijk" met vier herhalingen dat er meer in zit.
MP moet ik bekennen dat ik ze niet met losse dumbels doe, met barbell doe ik het met 40kg...
Da's bull, als je wil maak je tijd.quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:28 schreef Fugie het volgende:
ik wil wel conditie doen maar ik heb geen tijd om nog een half uur te gaan rennen op zon band ofzo
werkweek is te lang en ik kan het niet combineren met mijn schema.
Ik wil er niet meer tijd aan besteden, dat kloptquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:50 schreef Frautie het volgende:
[..]
Da's bull, als je wil maak je tijd.
quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:53 schreef LedZep het volgende:
BertV is zó'n grappert, hij bedoelt natuurlijk 80kg MP want hij is een monstrous beast met uitpuilende front delts.
Vanochtend had ik niet zo'n trek, dus een keer wat minder: 300 ml melk, 50 gram havermout, schepje whey, halve banaan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 09:56 schreef XiChico het volgende:
Wat eten jullie 's ochtends? Ik eet een liter yoghurt en wat boterhammen, zit daarna wel verrot vol. 's Ochtends eten suckt zwaar.
met 10 kg aan elke kant kan ík zelfs setjes van 6 of 7 maken denk ik en ik bench net 70 kg. Héél vlug 20kg aan elke kant jij. Pussyboyquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:49 schreef BertV het volgende:
[..]
![]()
hmkee, zo'n grote barbell van 20 kg, en aan beide kanten 10 tot 15kg, dat is toch wel genoeg om setjes van 7 mee te maken.
Ik werk parttime bij een GGZ instelling (+/- 18u/w) en volg een voltijdstudie Leraaropleiding Wiskunde. Sporten doe ik altijd sochtends of eind van de middagquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef Handschoen het volgende:
Aangezien de meeste posters hiero ook overdag posten (en vaak ook 's middags/'s ochtends sporten) vraag ik me af wat jullie in het dagelijks leven doen voor werk.
Ikzelf werk gewoon 40 u/wk (als process engineer) en heb dus overdag nooit tijd om te sporten en moet dat dus altijd 's avonds doen...
Student rechten 4e jaars op dit moment, gisteren mijn schoolrooster gekregen voor een periode van 3 maanden. Ziet er redelijk uit met als hoogtepunt elke donderdag vrijquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef Handschoen het volgende:
Aangezien de meeste posters hiero ook overdag posten (en vaak ook 's middags/'s ochtends sporten) vraag ik me af wat jullie in het dagelijks leven doen voor werk.
Ikzelf werk gewoon 40 u/wk (als process engineer) en heb dus overdag nooit tijd om te sporten en moet dat dus altijd 's avonds doen...
Ken hetquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:19 schreef no-look het volgende:
130 kg deadlift, YEAH! Verbetering PR met 6 kg. Vorm zal niet helemaal perfect zijn geweest maar dat heb ik niet gezien/gevoeld/gemerkt aangezien ik me met mijn ogen dicht in hogere PL-sferen bevond. Als ik nu eens niet zo gay weinig zou squaten zou ik me een beetje sterk beginnen te voelen
School, VWO 5, doe dit jaar opnieuw, blijven zitten. Hoop hierna richting wageningen te gaan of groningen te studeren. Ik heb op de woensdag 3 tussen uren achter elkaar, 's ochtends, dus dan ga ik trainen, wel chill.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef Handschoen het volgende:
Ik was in april vorig jaar weer begonnen met 40kg, dat ging niet heel soepel. 3 maandjes later zat ik op 100kg ongeveer en daarna hield ik de stijgende lijn aan.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 14:22 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Ken het. Heb nu 3 keer gesquat en zit nu op 65
![]()
En ik dacht nog wel dat mijn benen wel aardig waren, maar ja, daarom ben ik ook naar een andere sportschool gegaan: om te kunnen squatten...
Lock out, traps, gripquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:29 schreef Skazminko het volgende:
[..]
School, VWO 5, doe dit jaar opnieuw, blijven zitten. Hoop hierna richting wageningen te gaan of groningen te studeren. Ik heb op de woensdag 3 tussen uren achter elkaar, 's ochtends, dus dan ga ik trainen, wel chill.![]()
Wat ik nog wilde weten van iemand, waar zijn rackpulls goed voor? Grip ofzo?
Eerste keer was 50, toen 60 en 65. Volgende keer ga ik voor de 70... 100 vind ik een mooi eerste strevenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:35 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik was in april vorig jaar weer begonnen met 40kg, dat ging niet heel soepel. 3 maandjes later zat ik op 100kg ongeveer en daarna hield ik de stijgende lijn aan.
Student, bezig met MSC financial management. Bijbaan op een financiele administratie van ong. 10 uur p/w. Mijn rooster is ma di en wo wel mooi, donderdag en vrijdag 2 x hele dagen maken. Ik zie het allemaal wel qua trainen, nog half jaartje colleges en dan klaarquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 13:32 schreef Handschoen het volgende:
Klasse!quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:54 schreef Frautie het volgende:
Ik verkoop software en trainingen voor de procesindustrie en dat doe ik voor heel Europa
'S ochtends loop ik hard, duurlopen doe ik in het weekend en 's avonds is het krachttraining, klimmen en de rest.
Sta om 0615 naast mijn bedje doordeweeks......en ik ben een nachtmens
lmao brutal voedingsregime.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 10:27 schreef no-look het volgende:
ik heb net een stuk cake op en ga zometeen voor de appelvlaai + litertje melk
quote:
Dat jij daar op geilt is prima. Wij doen dat niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 20:32 schreef LedZep het volgende:
Heb een beetje respect voor bafferbuilding, stelletje brutal ecto beasts.
ik doe niet aan goede voeding. 8 sneetjes bruin brood over de hele dag, minstens een liter melk, en avondeten. Daar doet deze ecto het op en het gaat nog best aardig. Niet zo snel, maar het gaat. En ik wil helemaal niet zwaarder worden.quote:
Zo kan je het ook bekijken.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:57 schreef no-look het volgende:
... zegt hij die een uitéénspattende druppel sperma als avatar heeft
Peter Beense is buffer dan iedereen die in dit topic post.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:55 schreef Skazminko het volgende:
Peter Beense is vrij gay.
Ok "joopie31" hahaha man wat een naam ook, hoe verzin je het.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 22:36 schreef LedZep het volgende:
Baffer is niets dan een slaaf van Peter Beense, sorry als ik hiermee de mythe van heroïsche bafferbuildervoorzitter omgooi.
dezelfde spieren trainen heeft weinig nut, als je andere spiergroepen traint kan het wel.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:21 schreef Jim.Beam het volgende:
Heb maandag spieroefeningen gedaan, vandaag wil ik weer maar nog beetje spierpijn, kan ik dan gewoon doorgaan? Of heeft dit een averechts effect?
Ah ja het betreft de borst, en dan zeg maar het gedeelte naar de oksel. Maar hoor ook wel eens dat een dag rust genoeg is en spierpijn dan gewoon is en gewoon door kan gaan?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:22 schreef Fugie het volgende:
[..]
dezelfde spieren trainen heeft weinig nut, als je andere spiergroepen traint kan het wel.
Een uur?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:40 schreef no-look het volgende:
er zijn ook andere dingen die je kunt trainen dan alleen de borst. Ga maar lekker een uurtje deadliften, squaten of rug trainen. Of een combinatie daarvan.
Apparaten? honderen oefeningen kun je doen met alleen barbells/dumbellsquote:Op woensdag 29 augustus 2007 13:43 schreef Jim.Beam het volgende:
[..]
Een uur?![]()
Maar ik ga idd wel eens wat andere dingen uitproberen, het is alleen dat bij de meeste apparaten bij ons je veel de borst nodig hebt.![]()
100% respect! Jouw vriend heeft geen problemen met je intensieve sporten?quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 15:54 schreef Frautie het volgende:
Ik verkoop software en trainingen voor de procesindustrie en dat doe ik voor heel Europa
'S ochtends loop ik hard, duurlopen doe ik in het weekend en 's avonds is het krachttraining, klimmen en de rest.
Sta om 0615 naast mijn bedje doordeweeks......en ik ben een nachtmens
4,2 kJ = 1 kcalquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:39 schreef XiChico het volgende:
Ik heb hier naast mij staan: Hero Fruitontbijt. Per 250 ml / portie zit er 600 Kj in. Er zit 0.75L in per fles.. ofteweel 1800 Kj. Zit nu aan de 2e fles.. waarmee je dus al over de 2500 kj per dag zit.. dat en nog avondeten, spaghetti, ongezouten noten (ook 250 gram van op vandaag) moet genoeg zijn toch? Ook nog 1 liter yoghurt elke dag btw.
OT: Heb jij nog vrienden? (behalve dan je Fok BB topic vriendjes en vriendinnetje, bedoel ik...)quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:17 schreef Fugie het volgende:
ik zit ook in de ict![]()
8 uur werken 3 uur reizen eten koken en zulks en dan nog trainen. Tussendoor ook nog op zoek naar een huis![]()
ach, je blijft van de straat eh
Mja maar of ze zitten in middelburg of ze studeren ergens in brabantquote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:23 schreef Videopac het volgende:
[..]
OT: Heb jij nog vrienden? (behalve dan je Fok BB topic vriendjes en vriendinnetje, bedoel ik...)
Woon in Vlissingenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:02 schreef Fugie het volgende:
[..]
Mja maar of ze zitten in middelburg of ze studeren ergens in brabantDus doordeweeks weinig last van
Al die rotzooi van Fruitontbijt ed. moet je zeker niet kopen, dan ben je binnen no-time zwerver omdat het erg duur is (maar wel lekkerquote:Op woensdag 29 augustus 2007 15:55 schreef XiChico het volgende:
Hmm.. valt tegen dan dat Hero Fruitontbijt. Dan maar naar wat anders op zoek, dit spul is ook nog eens vrij prijzig (1.50 per flesje)
Nope, totaal niet. Hij vindt 't juist leuk dat ik zo fana ben en we trainen soms ook wel samen. Of hij gaat mee lopen of zwemmenquote:Op woensdag 29 augustus 2007 14:52 schreef Videopac het volgende:
100% respect! Jouw vriend heeft geen problemen met je intensieve sporten?
Waarom kook je niet in het weekend voor de hele week? Smijt 't in de vriezer en trek eruit wat je nodig hebt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:17 schreef Fugie het volgende:
ik zit ook in de ict![]()
8 uur werken 3 uur reizen eten koken en zulks en dan nog trainen. Tussendoor ook nog op zoek naar een huis![]()
ach, je blijft van de straat eh
doe ik ook, opwarmen duuurt alleen wel langquote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:00 schreef Frautie het volgende:
[..]
Nope, totaal niet. Hij vindt 't juist leuk dat ik zo fana ben en we trainen soms ook wel samen. Of hij gaat mee lopen of zwemmen![]()
Maar heb 't ook weleens anders meegemaakt hoor. Toen ik net begon met trainen vond mijn ex het niks omdat ie bang was dat ik er in no time als een prof bb-er uit zou zien![]()
Die relatie is uiteindelijk ook spaak gelopen.
Qua tijdsplanning prive-werk, ik ben een ster in time management gewordenEnneuh beterschap he!
[..]
Waarom kook je niet in het weekend voor de hele week? Smijt 't in de vriezer en trek eruit wat je nodig hebt.
Scheelt tijd
Ik zet het altijd 's avonds alvast in de koelkast, dan kun je het de volgende dag zo opkanen.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 19:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
doe ik ook, opwarmen duuurt alleen wel langMaar het scheelt wel dat ik niet hoef te koken
Had een paar jaar geleden soort gelijks,, of het is waar kan ook,, kwam zo'n dikke intstructeur naar me toe en zegt,, hey je kan beter eerst biceps trainen en daarna je rug, want dan zijn je biceps op en is al het gewicht wat je pakt,, doe je dan regelrecht met je rug..quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
OMG wat ik net meemaakte is met woorden niet te bevattenwas net bezig met squaten komt er zo'n vrouwelijke instructeur op mijn af.
Hallo mijn naam is Mariette en de jouwes?![]()
Je moet niet zo zwaar trainen joh daarmee scheur je alleen maar je spieren mee af en raak je binnen de korste keren geblesseerd, van wie heb je het squatten eigenlijk? Vast van het internet en tijdschriften.. je moet niet luisteren naar wat zei te zeggen hebben.
Ik heb hier voor gestudeerd en weet waar ik het over heb. Doe het rustiger aan en volg gewoon de schema die je gekregen hebt van ons![]()
daardoor groei je erveel sneller mee en is volkomen blessure vrij
![]()
![]()
Waar bemoeien ze zich tegenwoordig allemaal niet meestraks vraagt ze nog of ik een string om wil doen tijdens het sporten
![]()
Nu nog wel, volgende keer trappen ze jullie echt hard eruitquote:Op woensdag 29 augustus 2007 21:57 schreef Skazminko het volgende:
Die instructeuren trappen mij en mijn maatjes eruit 's avonds laat als we nog bezig zijn.![]()
Eeey knapen, oprrrrrroten nou! tis half 10, godverrrrrdomme!!!
Wel met een knipoog natuurlijk.
verkeerde topic.quote:
Inderdaad, kotsen doen we in het anorexia-topic.quote:
dikke of dunne instructeurs...quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:44 schreef DAMH het volgende:
[..]
...kwam zo'n dikke intstructeur naar me toe en zegt,, hey je kan beter eerst biceps trainen en daarna je rug, want dan zijn je biceps op en is al het gewicht wat je pakt,, doe je dan regelrecht met je rug..
Maar je hebt haar wel geneukt?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
OMG wat ik net meemaakte is met woorden niet te bevattenwas net bezig met squaten komt er zo'n vrouwelijke instructeur op mijn af.
Je moet niet zo zwaar trainen joh daarmee scheur je alleen maar je spieren mee af en raak je binnen de kortste keren geblesseerd, van wie heb je het squatten eigenlijk? Vast van het internet en tijdschriften.. je moet niet luisteren naar wat zei te zeggen hebben.
Ik heb hier voor gestudeerd en weet waar ik het over heb. Doe het rustiger aan en volg gewoon de schema die je gekregen hebt van ons![]()
daardoor groei je erveel sneller mee en het is volkomen blessure vrij
![]()
![]()
Waar bemoeien ze zich tegenwoordig allemaal niet meestraks vraagt ze nog of ik een string om wil doen tijdens het sporten
![]()
quote:Op woensdag 29 augustus 2007 20:10 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Je moet niet zo zwaar trainen joh daarmee scheur je alleen maar je spieren mee af en raak je binnen de kortste keren geblesseerd, van wie heb je het squatten eigenlijk? Vast van het internet en tijdschriften.. je moet niet luisteren naar wat zei te zeggen hebben.
daardoor groei je erveel sneller mee en het is volkomen blessure vrij
![]()
![]()
![]()
Een uitgezakte 40+quote:
Niet heel veel kg hoor, had 70kg erop zitten.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 09:56 schreef Handschoen het volgende:
[..]
btw. Welk bruut gewicht had je eigenlijk
joh, dat roep ik nou al jarenquote:
Ik sport (2 keer in de week) bij fit 4 free en ze hebben bij ons sinds enkele maanden dat je normaal kan bankdrukken. Anders wordt het weer smith inderdaad. Schuin kan niet eens, dat moet (als je zou willen) wel in de smith. Verder geen squat nee. Daarom train ik nu 1 keer in de week ergens anders (en ga helemaal overstappen) omdat je daar wel gewoon alles kan doen. En de sfeer is beter, niet zoveel beach boys...quote:Op donderdag 30 augustus 2007 10:34 schreef Videopac het volgende:
Toevallig onlangs eens bij een fit 4 free en een Health City Basic wezen kijken: bij beide geen squatrek te bekennen, bij f4f ook geen bankdrukken als ik het goed gezien heb. Toen ik tegen het meisje van de Health City (die trouwens welwas) zei: "jullie hebben geen squatrek?" zei ze, vol trots: "Jawel. Daar!", wijzend op een Smith
![]()
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:48 schreef Repeat het volgende:
Bij mijn gym kan je ook niet squatten met losse gewichten, alleen een smith. Maarja ik heb nog nooit iemand het zien doen, iedereen is alleen maar bezig met borst en armen
Ik doe schuin meestal met dumbells, en af en toe in de smith en dan breed beetpakken. Vind het schuinbankdrukbankje veel te schuin staan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 12:23 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Ik sport (2 keer in de week) bij fit 4 free en ze hebben bij ons sidns enkele maanden dat je normaal kan bankdrukken. Anders wordt het weer smith inderdaad. Schuin kan niet eens, dat moet (als je zou willen) wel in de smith. Verder geen squat nee. Daarom train ik nu 1 keer in de week ergens anders (en ga helemaal overstappen) omdat je daar wel gewoon alles kan doen. En de sfeer is beter, niet zoveel beach boys...![]()
Bij ons kan je ze verstellenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik doe schuin meestal met dumbells, en af en toe in de smith en dan breed beetpakken. Vind het schuinbankdrukbankje veel te schuin staan
Net trouwens 140kg 5x gedrukt vlak, zit eindelijk weer steigende lijn in![]()
Ooh dat gaat weer de goede kant op! Netjes!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 14:35 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik doe schuin meestal met dumbells, en af en toe in de smith en dan breed beetpakken. Vind het schuinbankdrukbankje veel te schuin staan.
Net trouwens 140kg 5x gedrukt vlak, zit eindelijk weer steigende lijn in![]()
Das kut, wat ging er verkeerd?quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:54 schreef no-look het volgende:
Kut ik heb net toch iets fout gedaan bij het frontsquaten/cleanen/pushpressen. Mijn pols is verstuikt en doet pijn. Als dat zo blijft kan ik de komende dagen vrij weinig doen ben ik bang
Jep, maar daar ben ik al zo lang niet meer in de buurt geweest. Ging echt fijn eerst 140 5x 130 7x 120 9x Stond ook gast bij die me zei dat me ademhaling zuigt, als ik die kan verbeteren moet het beter gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:06 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ooh dat gaat weer de goede kant op! Netjes!
Je PR is toch iets van 180kg? Als je 5x 140 duwt is je 1rm gok ik zo 160kg
Ik wil me ook binnenkort weer is wegen, en dan meteen alle maten ff opnemen.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:09 schreef McGilles het volgende:
Vandaag de eerste dag bezig met mijn cutschema. Zit nu op 2600-2800 kcal per dag en heb al 5min HIIT gedaan + 40min cardio op de fiets beide. Maar wat is die HIIT zwaar zeg, had ik niet gedacht, mijn benen waren echt helemaal op![]()
Misschien vanavond nog wat extra cardio als ik zin heb, moet nog even kijken.
Morgenochtend weer een goede training van 1,5uur in de planning en smiddags 1 uur fysio (aka cardio)
Ik heb mezelf gisterenavond gewogen (eigenlijk had ik dat sochtends moeten doen maar vergeten), ik woog 104kg, maar morgenochtend weeg ik mezelf opnieuw en dat is dan het begin, over precies 6 weken 2e weegmoment om te kijken wat ik totaal verlies, ik hou jullie op de hoogte.
och, lekker ijs erop, veel squaten en LB doen, en binnen 1 week train je weer.quote:Op donderdag 30 augustus 2007 16:54 schreef no-look het volgende:
Kut ik heb net toch iets fout gedaan bij het frontsquaten/cleanen/pushpressen. Mijn pols is verstuikt en doet pijn. Als dat zo blijft kan ik de komende dagen vrij weinig doen ben ik bang
is ook zoquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
och, lekker ijs erop, veel squaten en LB doen, en binnen 1 week train je weer.
Part of the game![]()
Klopt, ik vind hem echt heerlijk! Eet makkelijk weg en is goed romig! Gelijk even 10 gehaald!quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:21 schreef ivosnivo het volgende:
Er is trouwens weer fatsoenlijke aldi kwark!
quote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:32 schreef no-look het volgende:
[..]
is ook zomaar klote is het altijd. En ik weet niet precies wat er fout ging, denk het laten zakken na de pushpress.
Hij liegt zeg ik jequote:Op donderdag 30 augustus 2007 20:30 schreef Baffer het volgende:
![]()
190 pull
120 bench, ligt waarschijnlijk op 125 nu, volgende week test ik, mijn 3rm ligt hoger nu dus ik zie het positief in.
3x3x150fullsquat, ook 1x160 gedaan, fail op 1x170
1.5 jaar training, 18 jaar.
Loop nu al 3 maanden wat aan te kloten wegens wat stomme blessures etc.
Doel voor dit jaar is nog een 200 squat en een 140 bench.
Ben nu een 95kg op 1.85, doel is nu bulken naar 105 en dan zien we wel .quote:Op donderdag 30 augustus 2007 21:59 schreef no-look het volgende:
fucking hellStrong dude
![]()
En hoe groot/zwaar ben je? Echt inspirerend te zien hoe sterk sommige pisventjes al wel niet zijn. Dan moet ik verdomme toch ook binnen no-time 100 kg kunnen squaten zou je denken. Doe je ook strongman wedstrijden met andere teambaffer-dudes?
Doe ik ook wel, maar ná de benen. En ik train altijd fullbody. Hierdoor komt het voor dat ik na zware deadlifts weinig puf meer heb om te benchen en rowen en na het powercleanen en frontsquaten lijkt de shoulderpress meestal nergens meer op. En weet je wat het frustrerende is? Upper body gaat zoveel makkelijker bij mijn dan lower bodyquote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:20 schreef BertV het volgende:
chin-up BW + 15kg, 4 herhalingen! (volledige ROM)
Het valt me van no-look en LedZep dat jullie zoveel belang hechten aan "squat-prestaties".
Nu wil ik niet de breezer van het stel zijn,maar zouden jullie niet 's ordinair bovenlijf willen trainen?
Hehe ik train in Geldrop bij topfit. Ik kan me trouwens niet registreren op je ranzige forum? Is dat de bedoeling?quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 08:19 schreef Baffer het volgende:
[..]
Ben nu een 95kg op 1.85, doel is nu bulken naar 105 en dan zien we wel .
verder
Nog niet meegedaan aan wedstrijden maar dat ben ik wel zeker van plan.
En die 100 squat duurt niet lang meer als je een beetje goed eet en traint..
@ Ivo: nee train in Eindhoven, Bafferbuilding HET forum voor de gebande AR/DBB leden,veel leden daar doen ook mee aan strongman wedstrijden.
Ik eet nu op een vast schema, 2600kcal exact, volgens sommige te weinig voor mijn gewicht maar ik voel me er goed bij en ik heb nog geen last gehad van extreme honger. Ik post het wel even:quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:17 schreef Thelonious het volgende:
Goed bezig, McGilles. Lijkt mij dat dit in combinatie met goed voedsel, voldoende slaap enzo alleen maar positief kan uitpakken.
![]()
Same here + ik kan me musli er tenminste fatsoenlijk in roerenquote:Op donderdag 30 augustus 2007 17:34 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt, ik vind hem echt heerlijk! Eet makkelijk weg en is goed romig! Gelijk even 10 gehaald!
Kijk uit voor overbelasting!quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:15 schreef McGilles het volgende:
Jezus ik heb een nieuwe verslaving gevonden voor mezelf![]()
![]()
Sinds woensdag ben ik bezig met cutten en afgelopen 3 dagen totaal 10 uur gesport. Gisteren 1 uur 15min krachttraining en 2 uur cardio (waaronder HIIT) en vandaag 1,5 uur krachttraining en 2 uur cardio (waaronder HIIT en fysio)
Voel me echt top, cardio-en gaat me heel goed af en ik ben van plan komende 6 weken elke dag minstens 1 uur te gaan cardio-en en 4 keer per week krachtsport. Totaal sport per week komt denk ik uit op 18 uur.
Misschien een beetje fanatiek, maar ik ben gewoon benieuwd wat de veranderingen zijn van mijn lichaam met deze cardio.
ik zou echt 1 dag in de week helemaal los gaan. Of 10% van al je geplande maaltijden "cheaten", want anders hou je dit echt heel moeilijk vol.quote:Op vrijdag 31 augustus 2007 17:59 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik eet nu op een vast schema, 2600kcal exact, volgens sommige te weinig voor mijn gewicht maar ik voel me er goed bij en ik heb nog geen last gehad van extreme honger. Ik post het wel even:
De enige vraag die ik nog heb, is het nou handig om 1 dag in de week wat meer te eten of gewoon strak dit volhouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |