Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
tja, ik vond juist de andere steden waar ik ben geweest juist tegen vallen. Los Angeles had helemaal geen sfeer (alhoewel het strand erg tof was), San Francisco was zeker wel leuk maar mij te Europeaansquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.
Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Hmm, ik heb er iig nooit last van gehad.. Het ruikt er misschien niet naar bloemetjes maar vies kan ik het niet noemen. Misschien is het seizoensgebonden? Ik ben er alleen geweest toen het relatief koud was (december en eind maart).quote:Ik ben langs een stuk of 10 grote steden geweest in Amerika. En in vergelijking me de andere steden is NewYork vies...en dan heb ik nog niet eens over de uitlaatgassen die nooit goed voor je kunnen zijn.
Heb je weleens na een dag in New York rondlopen je voorhoofd afgeveegd? En die zwarte troep op je hand gezien
Hotel Carter lijkt me ontzettend kut en smerig..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:22 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
kleine TVP.
Net al flink wezen zoeken en tot nu toe het gunstigste met ARKE.nl naar hotel Carter in november!
naja ik weet het niet, tis gewoon el cheapo met een goede ligging. Had er iig iets meer vertrouwen in als in een hostel * dat iets verder weg van alles ligt. Voor die paar nachten dat je er bent, en de rest van de tijd toch in de stad zelf bent leek het me niet heeeel onaardig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:35 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Hotel Carter lijkt me ontzettend kut en smerig..
In vergelijking met watquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:53 schreef MikelenniuM het volgende:
Alsof NYC zo mooi schoon is![]()
In vergelijking is NYC toch best wel schoon als je het mij vraagt. (maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere amerikaanse steden)
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
naja ik weet het niet, tis gewoon el cheapo met een goede ligging. Had er iig iets meer vertrouwen in als in een hostel * dat iets verder weg van alles ligt. Voor die paar nachten dat je er bent, en de rest van de tijd toch in de stad zelf bent leek het me niet heeeel onaardig.
Ook ben ik niet zo van het dingen op de bonnefooi zelf regelen enzo, zoals vliegticket / hotel / transfer los enzo. Maar deze werd ook in de OP vernoemd dus leek me wel wat
klopt klopt, ik ging ook wat te snel, nu wat andere dingen gevonden na een middagje reisbureau.. maar ff laten bezinken en dan snel boeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:10 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamer![]()
En daarnaast: Het zelf boeken van een vliegticket en hotel is zo moeilijk nog niet![]()
Excursie hadden we bij het reisbureau al geboekt. Kostte 99 euro. Vertrek om 6.30 vanaf times square en we waren om een uur of 6 's avonds weer terug. Ik vond het zeer de moeite waard en de rit viel ook erg mee. We gingen met een personenbusje met ong. 10 man, dus dat reed ook wel aardig door (itt een normale touringcar) incl. een gids die veel wist te vertellen. Ik vind autorijden sowieso niet erg en je ziet ook onderweg nog wat meer van het land dan alleen NYC zelf (gingen door 5 staten). Het was dan ong. 3,5 uur rijden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:37 schreef Blaatmaster het volgende:
thanks! dat is zeker een nuttig planninkje. Ik lees hier meer over die excursies naar washington... Is dat de moeite waard (lees: niet te kort)? En wat kost zo'n excursie?
Vond het ook totaal niet stinken daar, althans geen opvallende lucht die overal hangt. Af en toe komt wel een vlaag met zo'n riooldamp, maar dat heb je in elke stad wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:57 schreef Adelante het volgende:
Ik vond NYC best schoon en totaal niet smerig qua smog enzo, vooral bij een wind vanaf zee is het goed uit te houden daar.
ik heb er ook eens naar gekeken maar als je een beetje normale plaatsen wilt ben je al snel 50-60 $ kwijt en dat is net zoveel als een concert oidquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Dizzee het volgende:
Niet gemerkt dat NY bijzonder smerig was. Iig niet smeriger dan andere (Amerikaanse) steden.
Ik weet nog goed toen ik LA binnen kwam rijden en al die smog boven de stad zag hangen. Véél smeriger als NY.
ik ben er ook geweest, en het is geen 4 sterren hotel inderdaadquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:10 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamer![]()
En daarnaast: Het zelf boeken van een vliegticket en hotel is zo moeilijk nog niet![]()
?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:41 schreef warchaser44 het volgende:
[..]
ik heb er ook eens naar gekeken maar als je een beetje normale plaatsen wilt ben je al snel 50-60 $ kwijt en dat is net zoveel als een concert oid
naja dat heb ik er ook zeker voor over.. knicks heb je voor 60$ redelijke plekken tot dik over de 200$..quote:Op maandag 20 augustus 2007 04:03 schreef warchaser44 het volgende:
verkeerde quote, ging over Knicks kaartjes
Ook weer terugquote:
Ik vond SF dus echt niet smerig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef DutchTrain het volgende:
NYC / Manhattan is zeker geen schone stad zoals sommige andere Amerikaanse steden. Maar San Francisco is wat dat betreft wel de smerigste stad waar ik geweest ben in de VS. Overigens vond ik SF niet zo Europees als Seattle of Boston.
Maar NYC is gewoon een stad apart
Dinsdagochtend regende het echt keihard en keilangquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:51 schreef Version1 het volgende:
[..]
Ook weer terugWat een stad
![]()
, helaas was het af en toe kutweer maar vrijdag toen de zon weer scheen, was het wel ff vermoeiend door die hitte en drukte. M'n benen en voeten doen nog steeds pijn vh vele lopen
Met de stank en het vuil op straat viel m.i. ook wel ruim mee. Z.s.m. maar weer terug
![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:27 schreef Palomar het volgende:
Van de week nog even een paar leuke (vond ik zelf dan) panoramaatjes in elkaar gehobbyt van een aantal foto's die ik daar op goed geluk achter elkaar heb genomen...
Vanaf Empire State Building:
[[url=http://i19.tinypic.com/68itugg.jpg]afbeelding][/url]
Vanaf het bootje naar Liberty/Ellis Island:
[[url=http://i15.tinypic.com/4u8x6w5.jpg]afbeelding][/url]
heb je de foto's ook in orginele resolutie? wil het als achtergrond voor mijn pc gebruiken.. please?quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:27 schreef Palomar het volgende:
Van de week nog even een paar leuke (vond ik zelf dan) panoramaatjes in elkaar gehobbyt van een aantal foto's die ik daar op goed geluk achter elkaar heb genomen...
Vanaf Empire State Building:
[[url=http://i19.tinypic.com/68itugg.jpg]afbeelding][/url]
Vanaf het bootje naar Liberty/Ellis Island:
[[url=http://i15.tinypic.com/4u8x6w5.jpg]afbeelding][/url]
Foto 1quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:41 schreef tomzev het volgende:
[..]
heb je de foto's ook in orginele resolutie? wil het als achtergrond voor mijn pc gebruiken.. please?
Haha indd lekker weer die dag, die negers op straat ook opeens allemaal paraplu's in de verkoop ipv t-shirts, cd's, horloges en ander spul. Wij waren van plan om naar Brooklyn te gaan en dan via de Brooklyn Bridge weer naar Manhattan te lopen maar dat hebben maar naar de volgende dag doorgeschoven. Hebben toen maar de NBC studio tour en Radio City Music Hall tour gedaan in de ochtend [hadden zo'n NYC pass]. De rest vd dag beetje winkels ingedoken. Gelukkig klaarde het in de avond wel op. De 1e dag toen we d'r waren [17/08] deden we de Harbor Lights Cruise en toen stormde het eerste half uurquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Dinsdagochtend regende het echt keihard en keilang. Uit frustatie gingen we toen maar het Metropolitan Museum in. Was erg boeiend en interessant allemaal
. Mijn blaren zijn alweer over gelukkig
.
Ja dat was echt vaag dat al die straatverkopers ineens met allemaal paraplu's staan! Alsof ze vanuit het niets verschijnenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:40 schreef Version1 het volgende:
Haha indd lekker weer die dag, die negers op straat ook opeens allemaal paraplu's in de verkoop ipv t-shirts, cd's, horloges en ander spul.
Gelukkig was het toen ik er was alleen 'aaaiiiis cooold whaaateh, one dollah !' (ice cold waterquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:27 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Ja dat was echt vaag dat al die straatverkopers ineens met allemaal paraplu's staan! Alsof ze vanuit het niets verschijnen![]()
Mijn mening: ja. Maar dan wel omdat je gedurende de week werkt en je tijdens de weekends dan op je gemak de stad verkennen kan. Maar ik denk dat 6 maanden niks doen (buiten op reis zijn) op dezelfde plaats, zelfs al is het NY, op den duur pokkesaai is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:47 schreef Knoekie het volgende:
Zouden jullie jezelf 6 maanden in New York kunnen amuseren?
* Knoekie gaat misschien stage lopen in NY
Ik denk dat 6 maanden niks doen uberhaupt saai is, waar je ook bent. Maar mocht ik te kans krijgen om stage te lopen in NY, zal ik dat zeker doen. En anders een andere plaats in de VS.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:43 schreef Masanga het volgende:
[..]
Mijn mening: ja. Maar dan wel omdat je gedurende de week werkt en je tijdens de weekends dan op je gemak de stad verkennen kan. Maar ik denk dat 6 maanden niks doen (buiten op reis zijn) op dezelfde plaats, zelfs al is het NY, op den duur pokkesaai is.
Voorts had ik, de keren dat ik er was, de indruk dat het wel een heel individuele stad is, waarmee iuk bedoel dat ik toch opvallend veel mensen alleen zag lopen. Ik hoop dat je er dan nog stagairs hebt waarmee je op verkenning kan, of andere leuke collega's!
Vanavond, Megastructures: Made of steel, om 22:30 op National Geografic.quote:New Yorks stalen geraamtes
Jim Rasenberger, auteur van 'High Steel, the daring men who built the world’s greatest skyline', is gefascineerd door de stalen constructies die in New York te vinden zijn. Dit komt in eerste instantie voort uit zijn interesse voor de onverschrokken mensen die bij de bouw betrokken waren. Maar via de mensen is ook zijn liefde voor het gebruikte materiaal aangewakkerd. Tijdens een indrukwekkende tocht langs diverse megastructures vertelt Rasenberger met passie over wat hem fascineert.
Skelet
Eén van zijn favorieten in New York is de Brooklyn Bridge. In de schaduw van de inderdaad imposante brug vertelt hij erover: “Zonder staal waren er nooit zoveel hoge wolkenkrabbers in New York geweest. Het gebruik van het materiaal heeft namelijk grote gevolgen gehad voor de bebouwing van de stad. Eerst waren de gebouwen van baksteen, een materiaal met een beperkt draagvermogen. Dankzij het gebruik van een stalen skelet, was men in staat om de gebouwen van binnenuit extra stevigheid te geven waardoor men in staat was om hoger te bouwen.”
Pontje
“Het eerste grote gebouw dat uit staal werd opgetrokken, was de Brooklyn Bridge. Men had aan het einde van de negentiende eeuw een probleem met bruggen: ze stortten voortdurend in, met alle gevolgen van dien. Maar toch was een brug tussen het eiland Manhattan en Brooklyn wenselijk, want nu moest men voortdurend met een pontje oversteken. Een stenen brug door de East River leggen was echter geen optie: de vele benodigde pilaren zouden de belangrijke scheepvaart te veel hinderen.”
Stalen kabels
“Gelukkig kwam John Roebling op het idee om staal te gebruiken voor de productie van een brug over de East River. Het was namelijk kort daarvoor mogelijk geworden om dit metaal op grote schaal te vervaardigen. Roebling maakte een plan om twee enorme stenen torens in de East River bouwen en daartussen stalen kabels te hangen, die op hun beurt weer een wegdek zouden dragen. De brug werd gebouwd en toen hij af was, was het de langste hangbrug van de wereld en waren de torens de hoogste gebouwen op het Westelijk Halfrond.”
Inspiratie
De constructie werd niet alleen bepalend voor de indrukwekkende New Yorkse skyline, maar was ook een bron van inspiratie voor andere architecten. Nu zij eenmaal gezien hadden wat er allemaal mogelijk was met staal, durfden zij het ook aan om het materiaal voor andere bouwwerken te gebruiken, zoals het Chrysler Building, het Empire State Building en recentelijk nog de Hearst Tower.
Impressie van deze Megastructures-aflevering in New York.
Ik was er vorig jaar tussen 15-22 december en heb me toen goed vermaakt. Wel erg druk maar mooie kerstversieringen etc. Het was redelijk koud, maar gelukkig heb je op elke straathoek een starbucks waar je je kunt opwarmen aan een halve literbak koffiequote:Op maandag 3 september 2007 00:52 schreef MarkG het volgende:
Weet iemand hoe t is om tussen kerst en oud en nieuw in New York te zijn?
Ben net terug van een weekje en vond t echt super tof, dus wil graag terug. Rond die tijd is hotel en ticket redelijk goedkoop dus vraag t me af hoe t dan is..
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:58 schreef Retarded het volgende:
De vierde dag rijden we richting Los Angeles, met een overnachtingstop in Pismo Beach.
HI's zijn wel okay inderdaadquote:Op woensdag 5 september 2007 08:47 schreef Fargo het volgende:
Hostelling International New York
Schijnt goed te zijn en lijkt bedden vrij te hebben in jullie periode, al kom ik niet achter de tarieven op deze website. Vanaf $ 29,- staat er...exact wordt het niet aangegeven.
Absoluutquote:Op woensdag 5 september 2007 11:58 schreef Fargo het volgende:
Mij spreekt het vooral wel aan omdat ze ook (dag)trips organiseren voor de gasten. Meestal gratis! Voor iemand die alleen reist is dat best een voorname plus!
daarnaast is een hostel veel gezelliger als je alleen reistquote:Op woensdag 5 september 2007 11:58 schreef Fargo het volgende:
Mij spreekt het vooral wel aan omdat ze ook (dag)trips organiseren voor de gasten. Meestal gratis! Voor iemand die alleen reist is dat best een voorname plus!
Doe ikquote:Op woensdag 5 september 2007 12:01 schreef Fargo het volgende:
Laat in ieder geval weten welk hostel het geworden is!
yup die is zeker coolquote:Op woensdag 5 september 2007 12:16 schreef Fargo het volgende:
En mocht je je nog vervelen...als je de reviews mag geloven móet je dit gewoon gedaan hebben
Manhattan Island Cruise
vertel...quote:Op woensdag 5 september 2007 22:57 schreef kepler het volgende:
[..]
en waarom het The Big Apple heet bijv
http://www.starhotelny.com/ is het gewordenquote:Op woensdag 5 september 2007 12:01 schreef Fargo het volgende:
Laat in ieder geval weten welk hostel het geworden is!
Héééé, wat toevallig. Ik twijfel namelijk nog tussen deze en Hostelling International. Het Star Hotel is echter wel beter gelegen als ik me niet vergis. Top!!quote:Op donderdag 6 september 2007 16:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.starhotelny.com/ is het geworden
Daarom zijn wij voor deze gegaan. De HI ligt volgens mij bijna in Harlem. En dit is wel lekker centraal.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:25 schreef Fargo het volgende:
[..]
Héééé, wat toevallig. Ik twijfel namelijk nog tussen deze en Hostelling International. Het Star Hotel is echter wel beter gelegen als ik me niet vergis. Top!!
Ik denk het ookquote:Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef Fargo het volgende:
Wel een super ligging hoor! En ik zou 7 nachten blijven. Zit je voor 150 euro ruim een week in hartje Manhatten. Prima deal. Heb nog nooit overnacht in een Dorm Room, maar dit ho(s)tel krijgt flink goede reviews. Volgens mij zit je goed!
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.quote:
Gewoon wachtenquote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.
Nog niet geboekt. Kijk het even aan. Maar als ik van maandag 19 tot maandag 26 mei ga ben ik bij United Airlines 415 euro krijg (incl. korting en met taxes) kwijt. Dat is niet veel en ik vraag me af of die prijs nog spectaculair zal dalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.
Nee..quote:Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nog niet geboekt. Kijk het even aan. Maar als ik van maandag 19 tot maandag 26 mei ga ben ik bij United Airlines 415 euro krijg (incl. korting en met taxes) kwijt. Dat is niet veel en ik vraag me af of die prijs nog spectaculair zal dalen.
www.vliegtickets.nlquote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Meestal is zo'n package trip juist duurder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:55 schreef Dromer het volgende:
Is het niet goedkoper een package trip te boeken? (vlucht en hotel)
Die heb je ook in combinatie met meer hostel-achtige accomodaties.
Zelf ben ik een beetje aan het kijken voor eind dit jaar. (opschieten met boeken dus.. als dat nog gaat voor een redelijke prijs tenminste) Wij willen wel graag een eigen badkamer, dus dan zit je toch al snel op de 1 á 2 sterren hotels.
Aha.. dan ga ik maar eens hard aan het rekenen en vergelijken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:58 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Meestal is zo'n package trip juist duurder.
De reviews zijn aardig. Vooral mensen die ook aangeven een superior room te hebben genomen zijn lovend. Wellicht zijn de mindere reviews van de economic en standard rooms.quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:33 schreef Slappe_hap het volgende:
En was het ook een beetje te betalen? De reviews op tripadvisor zijn idd vrij gunstig.
Ik ben in de kerstperiode van 2003 geweest en vond het super. Zoals al wordt gezegd is er erg veel kerstversiering en de sfeer is super. Verder moet ik er wel bij zeggen dat we geluk hadden met het weer, Geen wolkje gezien in 10 dagen, wel koud, maar daar ga je toch wel een beetje vanuit als je in die periode gaat he? Ik vind het een aanrader om rond de kerst te gaan. Misschien dit jaar weer, anders in het voorjaar (nog nooit geweest in die periode)quote:Op maandag 3 september 2007 00:52 schreef MarkG het volgende:
Weet iemand hoe t is om tussen kerst en oud en nieuw in New York te zijn?
Ben net terug van een weekje en vond t echt super tof, dus wil graag terug. Rond die tijd is hotel en ticket redelijk goedkoop dus vraag t me af hoe t dan is..
quote:The Carter was closed abruptly by the city 1998 for safety code violations, but later reopened. Still, it remains an option for budget travelers who don't mind insects, grimy bathrooms, stained furniture and broken telephones.
Mjah.. als je sommige studentenhuizen ziet, kom je wel in de buurt van die foto's van Hotel Carter. Zelf zie ik het niet zitten als mijn (bad)kamer beschimmeld is en het sanitair geel en bruin is uitgeslagen van de viezigheid.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:22 schreef DaMayan het volgende:
Carter is gewoon echt cheapy en crappy. Maarja wel echt naast times square. Was leuk voor een eerste keer als je alle tourist sites nog moet bekijken.
1 keer gedaan en wel een prima tijd gehad maar ik zou het ook nooit meer doen. Dan maar wat extra betalen.
Mooie quote ook in dat artikel over de moord:
[..]
Is het aan te raden die vantevoren te boeken of is het ook mogelijk ter plekke (een dag vantevoren bv) kaartjes te kopen?quote:Op woensdag 5 september 2007 22:57 schreef kepler het volgende:
[..]
yup die is zeker cool
Wel het hele rondje doenJe leert ook veel over NY zelf, waarom die watertorens en waarom het The Big Apple heet bijv
Mij moeten ze ook (bijna) altijd hebben. Eén keer in 2002 had ik op Houston per ongeluk een nagelschaartje in m'n handbagage. Heb toen naast helemaal uitpakken ook mijn schoenen uit moeten doen. Was zo een half uur verder...quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:27 schreef Slappe_hap het volgende:
Voor de verandering ben ik ook weereens in New York. Het begin van de vlucht was goed, 3 stoelen voor mij alleen int vliegtuig![]()
[quote]
Heb je dwars over die stoelen gelegen?
[quote]
Wat wel jammer was was dat ik er op het vliegveld (JFK) werd uitgepikt, ondervraagd werd en m'n koffer doorzocht werd![]()
Have fun.quote:Wel lekker weertje hier trouwens![]()
Hotel hè, hotelquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:02 schreef Fargo het volgende:
Veel plezier! En laat weten hoe dat Chelsea Star Hostel was
Ik snapte de metro ook niet helemaalquote:Op dinsdag 18 september 2007 13:59 schreef MikelenniuM het volgende:
Zeker leuk om te lezen.
Maar hoe krijg je het voor elkaar dat je de metro niet snapt? Had alleen de 1e dag ff wat gewenningsproblemen, maar daarna...![]()
In een katholiek (quote:Op dinsdag 18 september 2007 08:12 schreef Fargo het volgende:
Potverdikkie....IK WIL OOOOOOKKKK!!!!
Have fun, Slappe Hap. Waar verblijf je?
Nee ik heb niet dwars over de stoelen gelegen, daar ben ik alsnog te lang voorquote:Op dinsdag 18 september 2007 08:49 schreef Dromer het volgende:
[..]
Mij moeten ze ook (bijna) altijd hebben. Eén keer in 2002 had ik op Houston per ongeluk een nagelschaartje in m'n handbagage. Heb toen naast helemaal uitpakken ook mijn schoenen uit moeten doen. Was zo een half uur verder...
[..]
Have fun.
Hey. Dat hotel heb ik ook geboekt! Klinkt goed. (reviews op tripadvisor waren ook grotendeels positief, maar toch.. wat voor kamer had je?)quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:15 schreef timicoke het volgende:
Dag 1 Zondag
• Ingecheckt in The Gershwin Hotel en geld gehaald bij Chase ATM. Het hotel is een echte aanrader! Rekent 35 dollar borg wanneer je geen credit card hebt. Kamers hebben kluisjes, zijn wel klein maar schoon en je krijgt iedere dag schone handdoeken. Het hotel ligt erg centraal, vlakbij het Flat Iron Building en 6 blocks van het Empire State Building. Het hotel is modern en artistiek. Het geheel is goed onderhouden, zeker na NY maatschaven. Bij het uitchecken kun je je koffer achterlaten tegen betaling van 1 dollar.
Ik zie dat je homepage verwijst naar je imageschack album met wat thumbnails.quote:Op woensdag 19 september 2007 00:44 schreef timicoke het volgende:
[afbeelding]
ik hoop dat het gelukt is. Hierbij de fotos van het Gershwin Hotel.
Zoiets heb ik inderdaad gehoord, we zijn ook van plan om zoveel mogelijk met de bus te doen maar ik neem aan dat de metro soms ook gebruikt moet wordenquote:Op zaterdag 22 september 2007 15:02 schreef timicoke het volgende:
denthemen: in NY zijn de bussen goed uitgerust voor rolstoelen. De metro's wat minder.
LOLquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:57 schreef kepler het volgende:
Dierentuinen:Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me) Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)
Bronx Zoo is erg tof, daar ben ik vorige keer ook geweest. Het is inderdaad aardig groot en ze hebben veel verschillende beestenquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Kresj het volgende:
[..]
LOL![]()
De Central Park Zoo is de kleinste dierentuin waar ik ooit ben geweest. Het is in ieder geval niet groot te noemen...
Voor dieren kun je misschien beter zelf het Central Park ingaan. De eekhoorns daar zijn even tam als duiven en er is ook een heuse schildpaddenvijverquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:00 schreef Kresj het volgende:
[..]
LOL![]()
De Central Park Zoo is de kleinste dierentuin waar ik ooit ben geweest. Het is in ieder geval niet groot te noemen...
Da's niet de goedkoopste iig.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:53 schreef LaZZ_NL het volgende:
Heb trouwens het Milford Plaza hotel geboekt.. Iemand ervaring?
Wat heb je nog dan dat goedkoper is op een gunstige locatie?? Hostel ofzo ga ik in ieder geval absoluut niet zitten..quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:12 schreef Dromer het volgende:
[..]
Da's niet de goedkoopste iig.
Viel voor ons af vanwege de prijs. Lokatie is mooi.
Die eekhoorns en schildpadden zijn wel lachen idd. Toen ik in Central Park Zoo was had ik zo'n medelijden met de dieren. Het was bloedheet toen (30+ graden en windstil) en de ijsberen lagen helemaal voor pampus in het water en de apen probeerden met z'n allen in het kleinste hoekje waar nog wat schaduw was af te koelen...quote:Op dinsdag 25 september 2007 16:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Voor dieren kun je misschien beter zelf het Central Park ingaan. De eekhoorns daar zijn even tam als duiven en er is ook een heuse schildpaddenvijver.
Wat heb je dan betaald? Wij hebben het Gershwin hotel geboekt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:54 schreef LaZZ_NL het volgende:
[..]
Wat heb je nog dan dat goedkoper is op een gunstige locatie?? Hostel ofzo ga ik in ieder geval absoluut niet zitten..
Dit was het goedkoopste wat ik kon vinden op een dergelijke locatie..
Chelsea Star is primaquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:25 schreef Fargo het volgende:
Nembrionic, hoe bevalt het Chelsea Star Hotel?
Wauw...volgens mij heb je me over de streep getrokkenquote:Op woensdag 26 september 2007 00:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Chelsea Star is prima![]()
Het zit op een superlocatie. Empire State is 10 minuten lopen, Times Square ook. Je zit naar Penn(sylvania) Station en alle metros komen daar langs dus je kunt ook nog eens razendsnel weg of terug naar je kamer.
Wij hebben een dormitory bed genomen. Normale slaapzaal dus. Redelijk schoon, erg goed te doen.
Als je aankomt zie je slechts 1 blauwe deur en denk je van: waarom in?
Maar schijn bedriegt.
Het is helemaal opgekalefaterd. Superstek en betaalbaar.
Combinatie vanquote:Op woensdag 26 september 2007 11:40 schreef Fargo het volgende:
Gaaf zeg! Ga je er speciaal heen voor de Kerstsfeer of kwam het toevallig zo uit? Ik denk dat de hele stad wel vreselijk sfeervol is rond die dagen. De meeste (top)bezienswaardigheden van de stad staan wel vermeld in de openingspost.
Hoop voor je dat het dan sneeuwt
Cool.. ik ben er van 24 tot 30 december.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:31 schreef kmaestro het volgende:
Ik ga van 24 tot en met 28 december naar New York (met kerst dus)
Wat moet ik écht gaan doen / zien daar? Never been there before
Merci
Ik ben er ook weer met Kerst en Oud en Nieuw, net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor... Mijn broer woont in New York, dus ik zit er minstens 2 keer per jaar (ergens in de zomer en met de feestdagen)... Ticket kopen en gaanquote:Op woensdag 26 september 2007 12:09 schreef Dromer het volgende:
[..]
Cool.. ik ben er van 24 tot 30 december.
Niet dat ik je wil zien, btw.
De kerstsfeer schijnt de moeite waard te zijn, maar wij gaan ook vooral dan omdat we die hele week vrij zijn.
Dunkin' Donutsquote:Op zondag 30 september 2007 03:20 schreef tslh het volgende:
[..]
Ik ben er ook weer met Kerst en Oud en Nieuw, net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor... Mijn broer woont in New York, dus ik zit er minstens 2 keer per jaar (ergens in de zomer en met de feestdagen)... Ticket kopen en gaan![]()
Ik kan alleen maar bevestigen wat iedereen hier zegt: ga naar NY toe als je de kans krijgt!
(en ik ben inmiddels verslaafd aan Bagels en Dunkin' Donuts koffie))
Hard sparen voor de volgende keer dan maar..quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef timicoke het volgende:
al weer ruim een week aan het werk.....brrrrr.....HEIMWEEEEEEEEEEEE...........
Starbucksquote:Op zondag 30 september 2007 13:25 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Dunkin' Donuts![]()
Wat een slootwater is dat zeg! Toen op Pier 17 ijskoffie gehaald, of liever gezegd: ijsblokjes met ijswater en een drupje koffie.
Geef mij maar Starbucks![]()
Leuk gedaan.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Eindelijk heb ik een kort filmpje afgemonteerd van mijn reis van vorig jaar. Ik was begonnen aan een compleet reisverslag van mijn Amerika-reis, maar dat vlotte niet echt (heb nog maar tot dag 4 of 5 gemonteerd ofzo). Dus alle beelden ingeladen vorige week en begonnen aan een filmpke van New York alleen. Het resultaat (wel even laten bufferen, want tis wel een tamelijk zware file):
I LOVE THIS CITY !!!!
Jij hebt gewoon op deze Donderdag zitten wachten om dat te kunnen zeggen.quote:
Dat staat in de steigersquote:
Nee dat niet, maar tochquote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
Jij hebt gewoon op deze Donderdag zitten wachten om dat te kunnen zeggen.
Have fun.
Mooi gedaan zeg!quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:30 schreef jakkeluchtgitaar het volgende:
Eindelijk heb ik een kort filmpje afgemonteerd van mijn reis van vorig jaar. Ik was begonnen aan een compleet reisverslag van mijn Amerika-reis, maar dat vlotte niet echt (heb nog maar tot dag 4 of 5 gemonteerd ofzo). Dus alle beelden ingeladen vorige week en begonnen aan een filmpke van New York alleen. Het resultaat (wel even laten bufferen, want tis wel een tamelijk zware file):
I LOVE THIS CITY !!!!
Ik wel eens. In Engeland dan. Maar die zijn verder overal hetzelfde, net als het Hardrock Café.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Ook: hebben mensen hier wel eens bij TGI Fridays gegeten? Zo ja, was het wat?
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocoladequote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Hebben er mensen nog tips voor ontbijt in de omgeving van Hotel Pennsylvania?
Ben zelf +/- 10 jaar terug al eens geweest, toen in New Yorker gezeten, en hadden toen wel een ok diner gevonden ergens vlakbij (rond 34th ave iig) maar heb geen idee meer natuurlijk.
Ik eet juist vaak bij verschillende tenten. Lag er maar net aan waar ik was. Ik ben toch al niet zo'n ontbijter en dus was ik meestal al ff op stap voor ik iets te bikken ging halen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade)
Daar wilden wij ook heen de eerste dag (geloof in dit topic tip gelezen), maar die was door de inspectie "closed due to hygienic reasons" oidquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade)
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:02 schreef JamesDean het volgende:
Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.
Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.
Ah okey, ik kreeg de indruk dat het meer buiten NYC was dan de andere vliegvelden..excuses. Ja ik zal proberen meer info te vergaren wat betreft het aantal kilo's..ik ben namelijk wel van plan om vanwege lange periode dat ik in USA zit 2 koffers mee te nemen. Hopelijk is dit mogelijk zonder al te veel extra kosten. Thanks voor info btwquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.
Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
Vooral dat reserveren is een goede tip. Wij hebben een Super Shuttle busje gepakt maar niet van tevoren gereserveerd. De bestuurder wilde wachten tot z'n busje vol zat maar deed daar totaal geen moeite voor. Dus dat duurde even.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef Palomar het volgende:
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zienBuiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:33 schreef Falco het volgende:
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren, maar over het algemeen valt dat wel mee.
Maar het kost je ook 50 dollarsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......![]()
![]()
Als je met zijn vieren bent valt het wel meequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar het kost je ook 50 dollars, terwijl je met die andere optie 5 dollars voor de Airtrain en 2 dollars voor de metro betaalt.
Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:45 schreef renzell het volgende:
Wij hebben zojuist ons idee van een tripje Berlijn of Ljubljana in decemeber verruild voor een kleine week New York in april.Leuk!!!
Ik ga snel inlezen.
![]()
Wél duur trouwens, die tickets! Ik heb even zitten zoeken gisteren en het goedkoopste leek mij Delta Airlines: 335,- euro pp retour. Dat is nog wel op te hoesten. Wat denken jullie? Is dit inderdaad de beste deal?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)
Geen slechte prijs dus, lijkt me.
Wij vliegen ook met Delta (met kerst-oudjaar) en aangezien we dat pas een maandje geleden boekten betaalden we 400 euro p.p. (eigenlijk 10 euro minder aangezien vanwege de in die week sterk dalende dollarkoers het bedrag dat Delta afschreef van de creditcard lager uitviel)
Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:53 schreef renzell het volgende:
[..]
Dank je wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet een of andere megastuntprijzencircus mis als ik deze tickets ga boeken.
Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:08 schreef renzell het volgende:
Maar het is ook wel lekker natuurlijk als je even kan crashen in je kamer voor een uurtje of 2 en dat doe je toch eerder met een private room dan in zo'n dorm denk ik.
Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.quote:Hebben mensen ervaring met hostels in New York? Op de foto's ziet alles er behoorlijk clean uit. Een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Azië, waar de kakkerlakken over de muren kruipen bij tijd en wijlen.![]()
Ik ga es kijken, goeie tip!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen.(ik weet niet hoe ze bekend staan, maar zag wel mooie prijsjes)
Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echtquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.
[..]
Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.
Verder was de locatie ook super. 10 minuten lopen van Empire State. 10 minuten lopen van Times Square en dichtbij een metro. Neem wel je eigen handdoek mee als je een dormitory bed neemt. http://www.starhotelny.com/index.php
Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:18 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Ik ga es kijken, goeie tip!
Wat zijn de ervaring trouwens met het Penn Hotel en Carter? (ja het moet low budget)
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ookquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.
Allebei op toplocatie trouwens...
Check voor budget ook het Gershwin. Daar gaan wij naar toe in December en de reviews/reacties zijn tot nu toe positief betreffende dat hotel.
De Lonely Planet reisgids is niet echt aan te raden voor NYC. Tenzij je alleen op de platgelopen budget plekken terecht wilt komen. De TV-serie is nog wel leuk om gezien te hebben en je kan ook nog even op RTL travel kijken voor een reportage.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:48 schreef renzell het volgende:
Iemand nog goede (én leuke!) tips qua reislectuur behalve de Lonely Planet?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:46 schreef renzell het volgende:
24 dollar bedoel je?
Nee, schoon. Maar op dormitory rooms delen ze geen handdoeken uit. Alleen in de hotelkamers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:20 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echt![]()
Is het er soms smerig ofzo![]()
Die laatste gidsjes hebben mijn voorkeur om een goed overzicht te krijgen en ze lezen ook erg fijn weg. Mooie plaatjes/tekeningen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
The Rough Guide is al een stukje beter, maar eigenlijk moet je gewoon rond lopen en rondkijken. Je komt altijd wel wat leuks tegen, ook zonder reisgids (tenzij je natuurlijk graag leest over wat er allemaal te zien is, maar dan ben je beter uit met een capitool / eyewitness gids).
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:04 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ookHoe heb je bij Gershwin geboekt? En hoe ver van te voren?
Bij het opstaan en helder weer meteen naar het Empire State Building gaan. Binnen een twintig minuten ben je op de bovenste verdieping zonder wachtrijen en dat soort shit. Hetzelfde geldt ook voor de trip naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Het immigratiemuseum op Ellis Island is erg boeiendquote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Thanks! Ja ik had t ff geprobeerd via hun site, maar kreeg de hele tijd N/A, zelfs voor oktober 2008, dus volgens mij doet ie het niet helemaal :p. Laat trouwens ff weten hoe dat hotel bevielquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)
Rockerfeller centre en dan Top of the Rock ( http://www.topoftherocknyc.com ) geweldig uitzicht over Central Park aan de ene kant en Empire State Building en lower manhattan aan de andere kant. Ik was er in maart en er was geen enkele wachtrij en heel rustig boven. Wij zijn eind van de ochtend gegaan en 's avond naar de top van Empire State Building zodat je de hele stad verlicht ziet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Wat raarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Ik ben er twee keer op geweest en geen enkele keer gechecked op camera. Ze staan boven wel irritant je aan te houden of ze een portret van je mogen schieten, maar dat kun je gewoon weigeren.quote:
Mja: bij de FAQ's staat:quote:
Maar dat is een heeeel ander verhaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:03 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Mja: bij de FAQ's staat:
Can I bring tripods? What about video cameras?
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck. To set up a professional photo shoot or media taping on the Observation Deck, please contact us to discuss location fees and/or other arrangements.
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is een heeeel ander verhaal.
Cameras en videocameras zijn dus gewoon toegestaan.
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:06 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.
Dan geven ze dat iig onduidelijk aan.. Ik vond het al raar, zo'n mooi uitzicht wil je toch juist vastleggenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.
Er was geen controle toen wij er waren (maart 2006) en de security boven vond het juist leuk om fotograaf te spelen. En zo te zien mag je gewoon met videocamera naar boven: http://www.youtube.com/watch?v=XlrjQFmFGcQquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Waar gaan je interesses naar uit? Want je hebt kans dat het Guggenheim nog in verbouwing is (ook aan de binnenkant).quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Op dit moment ook de expositie "The Age of Rembrandt" waar ze dus enkele Rembrandts hebben hangen maar nog een complete verzameling Nederlandse en Franse meesters.quote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef sebabje het volgende:
Morgen is het zover dan naar NYCHeb er zin in
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:00 schreef renzell het volgende:
[..]
Veel plezier!![]()
Kan er iemand mij vertellen of vijf maanden van tevoren te laat is om een (goedkoop!) vliegticket naar NY te boeken? Ik wil dus in april gaan, maar heb pas eind november geld om te boeken. Kan ik dan nog rockbottem vliegen denken jullie?
Ah, da's héél fijn! Dank.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.
Het schijnt dat de meeste restaurants hun kerstmenu publiceren na thanksgiving.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:54 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik ben met kerst en nieuwjaar in New York... Iemand nog tips voer DE places 2 be met kerst en nieuwjaar??
Ook ben ik op zoek naar een goed mooi restaurant om met kerst uit eten te gaan.. Maar er zijn er zoveel, lastig zoeken. Iemand tips?
Natuurlijk, maar het was puur ter illustratie dat maanden van tevoren boeken niet perse goedkoper hoeft te zijnquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:22 schreef Dromer het volgende:
Ik zou het niet op één dag vantevoren aan laten komen.
Maar enkele maanden vantevoren moet zeker lukken.
Is die 290 inc of ex belastingen?quote:Ik ben trouwens benieuwd of de prijzen van 290 euro die ik net gemist heb alsnog weer opduiken voor de laatste week van December. Af en toe maar eens monitoren.
Dat was inclusief. Ik kan het tarief nu niet meer vinden via vliegtickets.nl Een maand geleden stond het tarief er nog wel bij, maar was het niet meer beschikbaar. Worden 'vergeven' tarieven na een tijdje verwijderd?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Is die 290 inc of ex belastingen?
Indien mijn reactie nog niet te laat komt:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Ik denk zelf dat een maand nog te kort isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wij hebben in 4 dagen alles gezien. De 5e was "bonus". We hebben de Grey Line bus genomen voor algemene indrukken. Daarna van alles gedaan via de metro. We hebben de musea gezien, Empire State, Central Park, Coney Island, Brooklyn, stuk Bronx en voor de rest heel Manhattan. De gratis ferry naar Staten Island genomen zodat je ook het vrijheidsbeeld en Ellis Island kan zien vanaf een afstandje. Die kun je dan nog van dichtbij bekijken. Dus 5 moet lukken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Ja, in februari geweest, wat wil je wetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Ervaringen, opmerkingen, leef je uitquote:
Is het nou écht zo onlogisch even te kijken op douane.nl?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 04:01 schreef Myster_E het volgende:
Ik ga eind november anderhalve week naar New York toe.
Ben van plan om er met een lege koffer naar toe te gaan, en volgepakt weer terug te komen. (hoera voor de goedkope dollar)
Alleen zijn er vast wel wat addertjes. Zal met wat pech natuurlijk wel invoerkosten moeten betalen, is vantevoren vastgesteld hoeveel dit zal gaan kosten per product? En waar kan ik dit vinden?
Help een leek.![]()
Bedankt voor deze vriendelijke kwalificatie.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:43 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een gelul allemaal.
Als je beter zou hebben gelezen zag je dat ik het woordje 'eerlijk aangeven' gebruikte en ook nog eens meldde dat het niks zou kosten als ie niks aangeeft en de boel dus op wat voor manier dan ook 'verstopt'.quote:Zelfde geldt voor dure electronica zoals fotocameras. Je haalt de camera uit de doos, hangt 'm om je nek. De doos met boekjes e.d. stuur je op naar huis. Tada!
Daarbij controleren ze niet in de VS maar in Nederland. En in Nederland controleren ze echt zelden
Ik zie ze vaak met 8 man bij die poortjes staan maar ik misschien 1 of 2 keer gezien dat iemand uit de rij gepikt werd
Ik kwam met zes paar nieuwe schoenen terug afgelopen jaar, waarvan zelfs drie paar in een open tas in de handbagage, niemand die er op let.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef Myster_E het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ben van plan om 3 of 4 paar dezelfde schoenen mee te nemen.
Wordt lastig om hard te maken dat je die voor anderhalve week mee hebt genomen van huis.
Maargoed, dan is het de zaak om onder de 175 euro te blijven.
Totdat je bij een steekproefcontrole de sjaak bent, malle henkie!quote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:37 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Ik kwam met zes paar nieuwe schoenen terug afgelopen jaar, waarvan zelfs drie paar in een open tas in de handbagage, niemand die er op let.
Zelf ga ik in februari weer naar NY, en ervoor twee dagen naar Washington.
We vliegen op Washington, dan nemen we de bus naar New York en terug vliegen we vanuit New York.
Heb er zin in
Ja, dat is een risico idd.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:20 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Totdat je bij een steekproefcontrole de sjaak bent, malle henkie!
volgens mij als je boven de 175 euro komt, betaal je alleen de belasting voor het goedkoopste (of duurste?) product. Zoiets kan ik me herinneren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef Myster_E het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ben van plan om 3 of 4 paar dezelfde schoenen mee te nemen.
Wordt lastig om hard te maken dat je die voor anderhalve week mee hebt genomen van huis.
Maargoed, dan is het de zaak om onder de 175 euro te blijven.
Kijk eens op www.vliegtickets.nlquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:30 schreef SarahD. het volgende:
Weet iemand waar ik nog goedkopere NY tickets kan scorem? Alle sites waar ik kijk zijn 600/700 euro en dat vind ik iets te veel van het goede.
Die bussen zijn dus geen goed idee voor in December? Of je ziet niks beneden of je vernikkelt bovenin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:44 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben het eens met Palomar alhoewel beneden zitten echt een slecht idee is. Je ziet echt geen bal. De gidsen vertellen allerlei dingen als: daar link zie je dit, en een stukje verderop dat bord. Maar dat kun je allemaal niet zijn vanaf beneden.
Ik heb vorig jaar december die tour gedaan. Was vrij koud, maar alsnog best goed te doen. Zeker geen spijt van gehad.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:28 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die bussen zijn dus geen goed idee voor in December? Of je ziet niks beneden of je vernikkelt bovenin.
(keertje Parijs gedaan in Februari.. toen was het op de rondvaartboten ook niet echt te doen op het dek.. en toen vroor het nog niet eens)
Ligt er maar net aan wat de temperatuur is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:28 schreef Dromer het volgende:
[..]
Die bussen zijn dus geen goed idee voor in December? Of je ziet niks beneden of je vernikkelt bovenin.
(keertje Parijs gedaan in Februari.. toen was het op de rondvaartboten ook niet echt te doen op het dek.. en toen vroor het nog niet eens)
No shit...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat de temperatuur is.
Nee, je ziet meer door zelf te lopen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:50 schreef marciemarcs het volgende:
Ga over 2 weekjes! Kan niet wachten.. Wat vinden jullie.. is het een goed idee om zo'n hop-in hop-out busticket aan te schaffen voor een paar dagen of alles zelf regelen?? (we gaan 7 dagen)
Dat is echt onzin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nee, je ziet meer door zelf te lopen.
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar argumenten mogen ook, hoor.quote:
Precies. En je kunt altijd nog de metro pakken naar stukken die je beter wilt zien, als ze ver liggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 07:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar argumenten mogen ook, hoor.
Zelf heb ik een bus- of boottour altijd fijn gevonden naast het ter voet verkennen.
Je moet wel verdomd veel lopen als je evenveel wil zien en verder is het ook wel erg handig dat je op van alles en nog wat gewezen wordt. Als iets meer aandacht verdient n.a.v. de bustour, kun je daar nog altijd alsnog gaan lopen...
Tot slot loopt niet iedereen even makkelijk vele kilometers op een dag.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:41 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Precies. En je kunt altijd nog de metro pakken naar stukken die je beter wilt zien, als ze ver liggen.
Wij hebben echt alles wel gezien wat we wilden zien na de combinatie busloops + lopen.
De bus geeft gewoon een mooie algemene indruk waar alles is.
Juistemquote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:07 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
En vanuit de bus zie je ook wat meer vanaf straatniveau (zoals een complete ave. overzien
)
ik was net na kerst in 2000. Heb toen oud en nieuw daar gevierd. Toen is er in een paar uur tijd gigantisch veel sneeuw gevallen. Vliegveld dicht enzo. Fantastisch!quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:06 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik hoop dat het sneeuwt met de kerst in NY![]()
Hoe groot is die kans eigenlijk daar?? In NL behoorlijk klein maar hoe is het daar gesteld?
Ik ben van ground zero kris kras door de stad helemaal naar het National Museum of Natural History gewandeld. Ben je wel een dag zoet, maar je ziet wel veel. Overal een beetje blijven hangen. hier en daar wat eten/drinken.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 07:55 schreef Dromer het volgende:
[..]
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar argumenten mogen ook, hoor.
Zelf heb ik een bus- of boottour altijd fijn gevonden naast het ter voet verkennen.
Je moet wel verdomd veel lopen als je evenveel wil zien en verder is het ook wel erg handig dat je op van alles en nog wat gewezen wordt. Als iets meer aandacht verdient n.a.v. de bustour, kun je daar nog altijd alsnog gaan lopen...
Tot slot loopt niet iedereen even makkelijk vele kilometers op een dag.
Tuurlijk 'zie' je meer als je in zo'n toeristenbus zit omdat je dan meer overzicht hebt. Je kan er alleen niet uit op een punt waar jij dat wil. Een dergelijke bus rijd een bepaalde standaardroute, door zelf een wandeling te maken door NYC kan je nog eens een zijstraatje in waar de bus niet komt. Een beetje het "get off the beaten track" idee.quote:
Het blijft inderdaad een gok. Toen ik er was, was er nauwelijks sneeuw helaas maar dat mocht de pret niet drukken. Men zegt dat de kans op sneeuw groter is in januari/februari dan in december.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:18 schreef Kresj het volgende:
[..]
ik was net na kerst in 2000. Heb toen oud en nieuw daar gevierd. Toen is er in een paar uur tijd gigantisch veel sneeuw gevallen. Vliegveld dicht enzo. Fantastisch!
Volgens mij sneeuwt het er wel een stuk vaker als bij ons rond die tijd. Maar het blijft altijd een gokje he.
Het zijn hop-on, hop-off bussen. De stopplekken liggen redelijk bij elkaar in de buurt. En als je ergens tussendoor wil stoppen kun je gewoon uitstappen hoor. Even tegen de chauffeur zeggenquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Tuurlijk 'zie' je meer als je in zo'n toeristenbus zit omdat je dan meer overzicht hebt. Je kan er alleen niet uit op een punt waar jij dat wil. Een dergelijke bus rijd een bepaalde standaardroute, door zelf een wandeling te maken door NYC kan je nog eens een zijstraatje in waar de bus niet komt. Een beetje het "get off the beaten track" idee.
Tot een paar dagen geleden was er nog een aanbieding bij air berlin..quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:14 schreef Slappe_hap het volgende:
Zo rustig op het forum van the city that never sleeps![]()
Iemand enig idee wanneer de vliegtickets naar NYC weer schandalig goedkoop zijn? Ik heb heimwee![]()
Dat zijn mooie prijzen jaquote:Op zaterdag 10 november 2007 12:43 schreef StrikerZeljko het volgende:
[..]
Tot een paar dagen geleden was er nog een aanbieding bij air berlin..
280 euro retour meen ik
Nou..ik zag vluchten van 320-330 in februari vanaf Schiphol. Dus...quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:30 schreef StrikerZeljko het volgende:
jup maar met air berlin kan je vanaf dusseldorf of keulen en dan is het peanuts he
ik zou ze goed in de gaten houden die duitsers!
LTU heeft ook leuke aanbiedingen
En al tel je het vervoer naar duitsland erbij het is altijd nog veel goedkoper tegen die prijs dan wanneer je vanuit nederland vliegt..
Bungalow 8 was toch altijd erg hot..quote:Op maandag 29 oktober 2007 09:42 schreef LaZZ_NL het volgende:
Nog 8 weken wachten.. Driving me mad.. Can't wait..
Damn wat heb ik er zin in. Moet alleen nog tickets kopen voor een New Years Eve party.. Wat is nou de place to be met nieuwjaar? Wil even bij TimeSquare gaan kijken maar ook wel even een andere party('s) afgaan.. Had gekeken maar Duvet, Marquees, Pink Elephant Club.. Sommigen vrij prijzig maar opzich maakt dat me niet zoveel uit, heb er best een paar 100 dollar voor over.. Iemand een dikke vette aanrader?
Volgens mij was ik daar ook zes jaar geleden.Ligt aan de amsterdam avenue.Een straat verder is al een metrostation en het hostel was best leuk en niet te duur.quote:Op maandag 12 november 2007 22:14 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb Hostelling International op 103rd erg goed gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |