Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
tja, ik vond juist de andere steden waar ik ben geweest juist tegen vallen. Los Angeles had helemaal geen sfeer (alhoewel het strand erg tof was), San Francisco was zeker wel leuk maar mij te Europeaansquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:45 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Vorige maand roadtrip gemaakt van New- York naar Los Angeles...pfff, maar in vergelijking met de andere grote steden in Amerika is New-York vies/ stinkt en druk. Niet te vergelijken met de rest van Amerika. Het viel me erg tegen als ik het vergelijk met andere steden. Je moet er een keer geweest zijn in je leven.
Ik heb zelf het gevoel dat New York er gehyped word, omdat New-York samen met Flordia (Miami) de meest bezochte plaatsen zijn voor NL-ers en iedereen er daarom over praat. En de rest (mooiere plekken) minder bezocht worden, helaas.
Hmm, ik heb er iig nooit last van gehad.. Het ruikt er misschien niet naar bloemetjes maar vies kan ik het niet noemen. Misschien is het seizoensgebonden? Ik ben er alleen geweest toen het relatief koud was (december en eind maart).quote:Ik ben langs een stuk of 10 grote steden geweest in Amerika. En in vergelijking me de andere steden is NewYork vies...en dan heb ik nog niet eens over de uitlaatgassen die nooit goed voor je kunnen zijn.
Heb je weleens na een dag in New York rondlopen je voorhoofd afgeveegd? En die zwarte troep op je hand gezien
Hotel Carter lijkt me ontzettend kut en smerig..quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:22 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
kleine TVP.
Net al flink wezen zoeken en tot nu toe het gunstigste met ARKE.nl naar hotel Carter in november!
naja ik weet het niet, tis gewoon el cheapo met een goede ligging. Had er iig iets meer vertrouwen in als in een hostel * dat iets verder weg van alles ligt. Voor die paar nachten dat je er bent, en de rest van de tijd toch in de stad zelf bent leek het me niet heeeel onaardig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:35 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Hotel Carter lijkt me ontzettend kut en smerig..
In vergelijking met watquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:53 schreef MikelenniuM het volgende:
Alsof NYC zo mooi schoon is![]()
In vergelijking is NYC toch best wel schoon als je het mij vraagt. (maar heb geen vergelijkingsmateriaal met andere amerikaanse steden)
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamerquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:47 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
[..]
naja ik weet het niet, tis gewoon el cheapo met een goede ligging. Had er iig iets meer vertrouwen in als in een hostel * dat iets verder weg van alles ligt. Voor die paar nachten dat je er bent, en de rest van de tijd toch in de stad zelf bent leek het me niet heeeel onaardig.
Ook ben ik niet zo van het dingen op de bonnefooi zelf regelen enzo, zoals vliegticket / hotel / transfer los enzo. Maar deze werd ook in de OP vernoemd dus leek me wel wat
klopt klopt, ik ging ook wat te snel, nu wat andere dingen gevonden na een middagje reisbureau.. maar ff laten bezinken en dan snel boeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:10 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamer![]()
En daarnaast: Het zelf boeken van een vliegticket en hotel is zo moeilijk nog niet![]()
Excursie hadden we bij het reisbureau al geboekt. Kostte 99 euro. Vertrek om 6.30 vanaf times square en we waren om een uur of 6 's avonds weer terug. Ik vond het zeer de moeite waard en de rit viel ook erg mee. We gingen met een personenbusje met ong. 10 man, dus dat reed ook wel aardig door (itt een normale touringcar) incl. een gids die veel wist te vertellen. Ik vind autorijden sowieso niet erg en je ziet ook onderweg nog wat meer van het land dan alleen NYC zelf (gingen door 5 staten). Het was dan ong. 3,5 uur rijden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:37 schreef Blaatmaster het volgende:
thanks! dat is zeker een nuttig planninkje. Ik lees hier meer over die excursies naar washington... Is dat de moeite waard (lees: niet te kort)? En wat kost zo'n excursie?
Vond het ook totaal niet stinken daar, althans geen opvallende lucht die overal hangt. Af en toe komt wel een vlaag met zo'n riooldamp, maar dat heb je in elke stad wel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:57 schreef Adelante het volgende:
Ik vond NYC best schoon en totaal niet smerig qua smog enzo, vooral bij een wind vanaf zee is het goed uit te houden daar.
ik heb er ook eens naar gekeken maar als je een beetje normale plaatsen wilt ben je al snel 50-60 $ kwijt en dat is net zoveel als een concert oidquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:44 schreef Dizzee het volgende:
Niet gemerkt dat NY bijzonder smerig was. Iig niet smeriger dan andere (Amerikaanse) steden.
Ik weet nog goed toen ik LA binnen kwam rijden en al die smog boven de stad zag hangen. Véél smeriger als NY.
ik ben er ook geweest, en het is geen 4 sterren hotel inderdaadquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 14:10 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Ik zie een hotelkamer in NYC ook niet anders dan een plek om te slapen, maar dan wil ik toch ook echt kunnen slapen.. Als ik zo de reviews van hotel Carter lees zou ik er geen oog dicht doen.. Bedbugs, ratten en muizen op je kamer![]()
En daarnaast: Het zelf boeken van een vliegticket en hotel is zo moeilijk nog niet![]()
?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 23:41 schreef warchaser44 het volgende:
[..]
ik heb er ook eens naar gekeken maar als je een beetje normale plaatsen wilt ben je al snel 50-60 $ kwijt en dat is net zoveel als een concert oid
naja dat heb ik er ook zeker voor over.. knicks heb je voor 60$ redelijke plekken tot dik over de 200$..quote:Op maandag 20 augustus 2007 04:03 schreef warchaser44 het volgende:
verkeerde quote, ging over Knicks kaartjes
Ook weer terugquote:
Ik vond SF dus echt niet smerig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 13:43 schreef DutchTrain het volgende:
NYC / Manhattan is zeker geen schone stad zoals sommige andere Amerikaanse steden. Maar San Francisco is wat dat betreft wel de smerigste stad waar ik geweest ben in de VS. Overigens vond ik SF niet zo Europees als Seattle of Boston.
Maar NYC is gewoon een stad apart
Dinsdagochtend regende het echt keihard en keilangquote:Op zondag 26 augustus 2007 23:51 schreef Version1 het volgende:
[..]
Ook weer terugWat een stad
![]()
, helaas was het af en toe kutweer maar vrijdag toen de zon weer scheen, was het wel ff vermoeiend door die hitte en drukte. M'n benen en voeten doen nog steeds pijn vh vele lopen
Met de stank en het vuil op straat viel m.i. ook wel ruim mee. Z.s.m. maar weer terug
![]()
quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:27 schreef Palomar het volgende:
Van de week nog even een paar leuke (vond ik zelf dan) panoramaatjes in elkaar gehobbyt van een aantal foto's die ik daar op goed geluk achter elkaar heb genomen...
Vanaf Empire State Building:
[[url=http://i19.tinypic.com/68itugg.jpg]afbeelding][/url]
Vanaf het bootje naar Liberty/Ellis Island:
[[url=http://i15.tinypic.com/4u8x6w5.jpg]afbeelding][/url]
heb je de foto's ook in orginele resolutie? wil het als achtergrond voor mijn pc gebruiken.. please?quote:Op maandag 27 augustus 2007 00:27 schreef Palomar het volgende:
Van de week nog even een paar leuke (vond ik zelf dan) panoramaatjes in elkaar gehobbyt van een aantal foto's die ik daar op goed geluk achter elkaar heb genomen...
Vanaf Empire State Building:
[[url=http://i19.tinypic.com/68itugg.jpg]afbeelding][/url]
Vanaf het bootje naar Liberty/Ellis Island:
[[url=http://i15.tinypic.com/4u8x6w5.jpg]afbeelding][/url]
Foto 1quote:Op maandag 27 augustus 2007 16:41 schreef tomzev het volgende:
[..]
heb je de foto's ook in orginele resolutie? wil het als achtergrond voor mijn pc gebruiken.. please?
Haha indd lekker weer die dag, die negers op straat ook opeens allemaal paraplu's in de verkoop ipv t-shirts, cd's, horloges en ander spul. Wij waren van plan om naar Brooklyn te gaan en dan via de Brooklyn Bridge weer naar Manhattan te lopen maar dat hebben maar naar de volgende dag doorgeschoven. Hebben toen maar de NBC studio tour en Radio City Music Hall tour gedaan in de ochtend [hadden zo'n NYC pass]. De rest vd dag beetje winkels ingedoken. Gelukkig klaarde het in de avond wel op. De 1e dag toen we d'r waren [17/08] deden we de Harbor Lights Cruise en toen stormde het eerste half uurquote:Op maandag 27 augustus 2007 00:00 schreef Falco het volgende:
[..]
Dinsdagochtend regende het echt keihard en keilang. Uit frustatie gingen we toen maar het Metropolitan Museum in. Was erg boeiend en interessant allemaal
. Mijn blaren zijn alweer over gelukkig
.
Ja dat was echt vaag dat al die straatverkopers ineens met allemaal paraplu's staan! Alsof ze vanuit het niets verschijnenquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:40 schreef Version1 het volgende:
Haha indd lekker weer die dag, die negers op straat ook opeens allemaal paraplu's in de verkoop ipv t-shirts, cd's, horloges en ander spul.
Gelukkig was het toen ik er was alleen 'aaaiiiis cooold whaaateh, one dollah !' (ice cold waterquote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:27 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Ja dat was echt vaag dat al die straatverkopers ineens met allemaal paraplu's staan! Alsof ze vanuit het niets verschijnen![]()
Mijn mening: ja. Maar dan wel omdat je gedurende de week werkt en je tijdens de weekends dan op je gemak de stad verkennen kan. Maar ik denk dat 6 maanden niks doen (buiten op reis zijn) op dezelfde plaats, zelfs al is het NY, op den duur pokkesaai is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 01:47 schreef Knoekie het volgende:
Zouden jullie jezelf 6 maanden in New York kunnen amuseren?
* Knoekie gaat misschien stage lopen in NY
Ik denk dat 6 maanden niks doen uberhaupt saai is, waar je ook bent. Maar mocht ik te kans krijgen om stage te lopen in NY, zal ik dat zeker doen. En anders een andere plaats in de VS.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 01:43 schreef Masanga het volgende:
[..]
Mijn mening: ja. Maar dan wel omdat je gedurende de week werkt en je tijdens de weekends dan op je gemak de stad verkennen kan. Maar ik denk dat 6 maanden niks doen (buiten op reis zijn) op dezelfde plaats, zelfs al is het NY, op den duur pokkesaai is.
Voorts had ik, de keren dat ik er was, de indruk dat het wel een heel individuele stad is, waarmee iuk bedoel dat ik toch opvallend veel mensen alleen zag lopen. Ik hoop dat je er dan nog stagairs hebt waarmee je op verkenning kan, of andere leuke collega's!
Vanavond, Megastructures: Made of steel, om 22:30 op National Geografic.quote:New Yorks stalen geraamtes
Jim Rasenberger, auteur van 'High Steel, the daring men who built the world’s greatest skyline', is gefascineerd door de stalen constructies die in New York te vinden zijn. Dit komt in eerste instantie voort uit zijn interesse voor de onverschrokken mensen die bij de bouw betrokken waren. Maar via de mensen is ook zijn liefde voor het gebruikte materiaal aangewakkerd. Tijdens een indrukwekkende tocht langs diverse megastructures vertelt Rasenberger met passie over wat hem fascineert.
Skelet
Eén van zijn favorieten in New York is de Brooklyn Bridge. In de schaduw van de inderdaad imposante brug vertelt hij erover: “Zonder staal waren er nooit zoveel hoge wolkenkrabbers in New York geweest. Het gebruik van het materiaal heeft namelijk grote gevolgen gehad voor de bebouwing van de stad. Eerst waren de gebouwen van baksteen, een materiaal met een beperkt draagvermogen. Dankzij het gebruik van een stalen skelet, was men in staat om de gebouwen van binnenuit extra stevigheid te geven waardoor men in staat was om hoger te bouwen.”
Pontje
“Het eerste grote gebouw dat uit staal werd opgetrokken, was de Brooklyn Bridge. Men had aan het einde van de negentiende eeuw een probleem met bruggen: ze stortten voortdurend in, met alle gevolgen van dien. Maar toch was een brug tussen het eiland Manhattan en Brooklyn wenselijk, want nu moest men voortdurend met een pontje oversteken. Een stenen brug door de East River leggen was echter geen optie: de vele benodigde pilaren zouden de belangrijke scheepvaart te veel hinderen.”
Stalen kabels
“Gelukkig kwam John Roebling op het idee om staal te gebruiken voor de productie van een brug over de East River. Het was namelijk kort daarvoor mogelijk geworden om dit metaal op grote schaal te vervaardigen. Roebling maakte een plan om twee enorme stenen torens in de East River bouwen en daartussen stalen kabels te hangen, die op hun beurt weer een wegdek zouden dragen. De brug werd gebouwd en toen hij af was, was het de langste hangbrug van de wereld en waren de torens de hoogste gebouwen op het Westelijk Halfrond.”
Inspiratie
De constructie werd niet alleen bepalend voor de indrukwekkende New Yorkse skyline, maar was ook een bron van inspiratie voor andere architecten. Nu zij eenmaal gezien hadden wat er allemaal mogelijk was met staal, durfden zij het ook aan om het materiaal voor andere bouwwerken te gebruiken, zoals het Chrysler Building, het Empire State Building en recentelijk nog de Hearst Tower.
Impressie van deze Megastructures-aflevering in New York.
Ik was er vorig jaar tussen 15-22 december en heb me toen goed vermaakt. Wel erg druk maar mooie kerstversieringen etc. Het was redelijk koud, maar gelukkig heb je op elke straathoek een starbucks waar je je kunt opwarmen aan een halve literbak koffiequote:Op maandag 3 september 2007 00:52 schreef MarkG het volgende:
Weet iemand hoe t is om tussen kerst en oud en nieuw in New York te zijn?
Ben net terug van een weekje en vond t echt super tof, dus wil graag terug. Rond die tijd is hotel en ticket redelijk goedkoop dus vraag t me af hoe t dan is..
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 11:58 schreef Retarded het volgende:
De vierde dag rijden we richting Los Angeles, met een overnachtingstop in Pismo Beach.
HI's zijn wel okay inderdaadquote:Op woensdag 5 september 2007 08:47 schreef Fargo het volgende:
Hostelling International New York
Schijnt goed te zijn en lijkt bedden vrij te hebben in jullie periode, al kom ik niet achter de tarieven op deze website. Vanaf $ 29,- staat er...exact wordt het niet aangegeven.
Absoluutquote:Op woensdag 5 september 2007 11:58 schreef Fargo het volgende:
Mij spreekt het vooral wel aan omdat ze ook (dag)trips organiseren voor de gasten. Meestal gratis! Voor iemand die alleen reist is dat best een voorname plus!
daarnaast is een hostel veel gezelliger als je alleen reistquote:Op woensdag 5 september 2007 11:58 schreef Fargo het volgende:
Mij spreekt het vooral wel aan omdat ze ook (dag)trips organiseren voor de gasten. Meestal gratis! Voor iemand die alleen reist is dat best een voorname plus!
Doe ikquote:Op woensdag 5 september 2007 12:01 schreef Fargo het volgende:
Laat in ieder geval weten welk hostel het geworden is!
yup die is zeker coolquote:Op woensdag 5 september 2007 12:16 schreef Fargo het volgende:
En mocht je je nog vervelen...als je de reviews mag geloven móet je dit gewoon gedaan hebben
Manhattan Island Cruise
vertel...quote:Op woensdag 5 september 2007 22:57 schreef kepler het volgende:
[..]
en waarom het The Big Apple heet bijv
http://www.starhotelny.com/ is het gewordenquote:Op woensdag 5 september 2007 12:01 schreef Fargo het volgende:
Laat in ieder geval weten welk hostel het geworden is!
Héééé, wat toevallig. Ik twijfel namelijk nog tussen deze en Hostelling International. Het Star Hotel is echter wel beter gelegen als ik me niet vergis. Top!!quote:Op donderdag 6 september 2007 16:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
http://www.starhotelny.com/ is het geworden
Daarom zijn wij voor deze gegaan. De HI ligt volgens mij bijna in Harlem. En dit is wel lekker centraal.quote:Op donderdag 6 september 2007 16:25 schreef Fargo het volgende:
[..]
Héééé, wat toevallig. Ik twijfel namelijk nog tussen deze en Hostelling International. Het Star Hotel is echter wel beter gelegen als ik me niet vergis. Top!!
Ik denk het ookquote:Op donderdag 6 september 2007 16:42 schreef Fargo het volgende:
Wel een super ligging hoor! En ik zou 7 nachten blijven. Zit je voor 150 euro ruim een week in hartje Manhatten. Prima deal. Heb nog nooit overnacht in een Dorm Room, maar dit ho(s)tel krijgt flink goede reviews. Volgens mij zit je goed!
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.quote:
Gewoon wachtenquote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.
Nog niet geboekt. Kijk het even aan. Maar als ik van maandag 19 tot maandag 26 mei ga ben ik bij United Airlines 415 euro krijg (incl. korting en met taxes) kwijt. Dat is niet veel en ik vraag me af of die prijs nog spectaculair zal dalen.quote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
HEb je ook al een ticket geboekt. Ik zit te kijken naar de prijzen in de laatste week van april, maar schrik me dood. 800 euro met Delta of continental.
Nee..quote:Op donderdag 6 september 2007 23:18 schreef Fargo het volgende:
[..]
Nog niet geboekt. Kijk het even aan. Maar als ik van maandag 19 tot maandag 26 mei ga ben ik bij United Airlines 415 euro krijg (incl. korting en met taxes) kwijt. Dat is niet veel en ik vraag me af of die prijs nog spectaculair zal dalen.
www.vliegtickets.nlquote:Op donderdag 6 september 2007 17:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Meestal is zo'n package trip juist duurder.quote:Op dinsdag 11 september 2007 08:55 schreef Dromer het volgende:
Is het niet goedkoper een package trip te boeken? (vlucht en hotel)
Die heb je ook in combinatie met meer hostel-achtige accomodaties.
Zelf ben ik een beetje aan het kijken voor eind dit jaar. (opschieten met boeken dus.. als dat nog gaat voor een redelijke prijs tenminste) Wij willen wel graag een eigen badkamer, dus dan zit je toch al snel op de 1 á 2 sterren hotels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |