abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:43:21 #251
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54049255
Wat een gelul allemaal. Je knipt de kaartjes eraf, je gooit je bonnetje weg en mixed je oude kleren door je nieuwe. Geen haan die er naar kraait.

Zelfde geldt voor dure electronica zoals fotocameras. Je haalt de camera uit de doos, hangt 'm om je nek. De doos met boekjes e.d. stuur je op naar huis. Tada!

Daarbij controleren ze niet in de VS maar in Nederland. En in Nederland controleren ze echt zelden
Ik zie ze vaak met 8 man bij die poortjes staan maar ik misschien 1 of 2 keer gezien dat iemand uit de rij gepikt werd
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54049687
idd. vaak kom je vanaf NY 's ochtends aan in Amsterdam. dan staat er echt niemand te controleren.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:31:27 #253
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_54051620
Bedankt voor de reacties, ik ben van plan om 3 of 4 paar dezelfde schoenen mee te nemen.
Wordt lastig om hard te maken dat je die voor anderhalve week mee hebt genomen van huis.
Maargoed, dan is het de zaak om onder de 175 euro te blijven.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:45:01 #254
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54053787
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:43 schreef Nembrionic het volgende:
Wat een gelul allemaal.
Bedankt voor deze vriendelijke kwalificatie.
quote:
Zelfde geldt voor dure electronica zoals fotocameras. Je haalt de camera uit de doos, hangt 'm om je nek. De doos met boekjes e.d. stuur je op naar huis. Tada!
Daarbij controleren ze niet in de VS maar in Nederland. En in Nederland controleren ze echt zelden
Ik zie ze vaak met 8 man bij die poortjes staan maar ik misschien 1 of 2 keer gezien dat iemand uit de rij gepikt werd
Als je beter zou hebben gelezen zag je dat ik het woordje 'eerlijk aangeven' gebruikte en ook nog eens meldde dat het niks zou kosten als ie niks aangeeft en de boel dus op wat voor manier dan ook 'verstopt'.

Als je een camera om je nek hangt heb je trouwens eerder kans dat ze juist jou er uit pikken dan wanneer je het ding gewoon in je handbagage vervoert zonder uiteraard doos etc. In het reality-programma over Schiphol haalden ze juist de mensen eruit als het opviel dat ze iets nieuws bij zich hadden. (een figuur met een natuurlijk ook lastig weg te stoppen gitaar bv.)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_54090608
Ik heb een NYC kalender gekocht voor 2008 bij expo.
I remember little things you hardly ever do
Tell me why, I don't know why it's over
I remember shooting stars, the walk we took that night
I hope your wish came true, mine betrayed me
pi_54155755
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef Myster_E het volgende:
Bedankt voor de reacties, ik ben van plan om 3 of 4 paar dezelfde schoenen mee te nemen.
Wordt lastig om hard te maken dat je die voor anderhalve week mee hebt genomen van huis.
Ik kwam met zes paar nieuwe schoenen terug afgelopen jaar, waarvan zelfs drie paar in een open tas in de handbagage, niemand die er op let.

Zelf ga ik in februari weer naar NY, en ervoor twee dagen naar Washington.
We vliegen op Washington, dan nemen we de bus naar New York en terug vliegen we vanuit New York.
Heb er zin in
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:20:44 #257
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54168381
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:37 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Ik kwam met zes paar nieuwe schoenen terug afgelopen jaar, waarvan zelfs drie paar in een open tas in de handbagage, niemand die er op let.

Zelf ga ik in februari weer naar NY, en ervoor twee dagen naar Washington.
We vliegen op Washington, dan nemen we de bus naar New York en terug vliegen we vanuit New York.
Heb er zin in
Totdat je bij een steekproefcontrole de sjaak bent, malle henkie!
pi_54175642
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:20 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Totdat je bij een steekproefcontrole de sjaak bent, malle henkie!
Ja, dat is een risico idd.
Overigens was het niet mijn bedoeling om drie paar schoenen in mijn open tas in de handbagage te gaan vervoeren, maar dat kon even niet anders. Verder wel labeltjes van kleding in de koffer afgehaald enz.
pi_54175678
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:31 schreef Myster_E het volgende:
volgens mij als je boven de 175 euro komt, betaal je alleen de belasting voor het goedkoopste (of duurste?) product. Zoiets kan ik me herinneren.
pi_54177006
Mja ik was van plan in New York een extra koffer te kopen en helemaal vol te shoppen...
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:30:23 #261
165594 SarahD.
Nostalgia.
pi_54234688
Weet iemand waar ik nog goedkopere NY tickets kan scorem? Alle sites waar ik kijk zijn 600/700 euro en dat vind ik iets te veel van het goede.
Toegang is geen open deur.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:32:17 #262
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54234755
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:30 schreef SarahD. het volgende:
Weet iemand waar ik nog goedkopere NY tickets kan scorem? Alle sites waar ik kijk zijn 600/700 euro en dat vind ik iets te veel van het goede.
Kijk eens op www.vliegtickets.nl

Maar om welke periode gaat het? Soms kan het gewoon niet goedkoper. En soms moet je gewoon nóg een weekje wachten.
  zondag 28 oktober 2007 @ 23:32:52 #263
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54234780
Ik zie op www.vliegtickets.nl tickets van 440 euro, directe vlucht. Maar dat is begin november.
pi_54238837
Nog 8 weken wachten.. Driving me mad.. Can't wait..

Damn wat heb ik er zin in. Moet alleen nog tickets kopen voor een New Years Eve party.. Wat is nou de place to be met nieuwjaar? Wil even bij TimeSquare gaan kijken maar ook wel even een andere party('s) afgaan.. Had gekeken maar Duvet, Marquees, Pink Elephant Club.. Sommigen vrij prijzig maar opzich maakt dat me niet zoveel uit, heb er best een paar 100 dollar voor over.. Iemand een dikke vette aanrader?
pi_54255872
Ga over 2 weekjes! Kan niet wachten.. Wat vinden jullie.. is het een goed idee om zo'n hop-in hop-out busticket aan te schaffen voor een paar dagen of alles zelf regelen?? (we gaan 7 dagen)
pi_54256059
[edit] dubbelpost door baggertrage forum

[ Bericht 93% gewijzigd door Palomar op 30-10-2007 00:11:37 ]
pi_54256092
hop-on hop-off vond ik wel de moeite waard. Vooral toen we er in de zomer waren dan kon je even lekker uitwaaien bovenin. Weet niet hoe dat in november is. Ws. wat frisser Maar je kunt ook onderin zitten. En bij greyhound kon je geloof ik maar tickets tot max. 48 uur geldig kopen. Geen idee of het ook voor een hele week kan. Al was 2 dagen ook wel genoeg, want ze rijden aldoor dezelfde routes, dus om elke dag hetzelfde stuk te rijden met een gids die aldoor weer hetzelfde vertelt wat je allang weet lijkt me niet echt leuk.
Voor 2 dagen is goed genoeg en dan moet je het arrangement nemen met de night-tour erbij. Dat vond ik wel gaaf. Verder zaten er ook nog kaartjes bij voor UN-gebouw, top of the rock, liberty/ellis island, seaport museum. En toegang tot alle 'loops' (downtown-loop, uptown-loop, brooklyn-loop en night-loop). Kosten 90 dollar pp.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:44:25 #268
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54256447
Ik ben het eens met Palomar alhoewel beneden zitten echt een slecht idee is. Je ziet echt geen bal. De gidsen vertellen allerlei dingen als: daar link zie je dit, en een stukje verderop dat bord. Maar dat kun je allemaal niet zijn vanaf beneden.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 08:28:29 #269
45722 Dromer
pi_54257769
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 00:44 schreef Nembrionic het volgende:
Ik ben het eens met Palomar alhoewel beneden zitten echt een slecht idee is. Je ziet echt geen bal. De gidsen vertellen allerlei dingen als: daar link zie je dit, en een stukje verderop dat bord. Maar dat kun je allemaal niet zijn vanaf beneden.
Die bussen zijn dus geen goed idee voor in December? Of je ziet niks beneden of je vernikkelt bovenin.
(keertje Parijs gedaan in Februari.. toen was het op de rondvaartboten ook niet echt te doen op het dek.. en toen vroor het nog niet eens)
pi_54258483
ik ben vanaf zaterdag terug en ik wil nu weeral terug
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:21:22 #271
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54258564
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:28 schreef Dromer het volgende:

[..]

Die bussen zijn dus geen goed idee voor in December? Of je ziet niks beneden of je vernikkelt bovenin.
(keertje Parijs gedaan in Februari.. toen was het op de rondvaartboten ook niet echt te doen op het dek.. en toen vroor het nog niet eens)
Ik heb vorig jaar december die tour gedaan. Was vrij koud, maar alsnog best goed te doen. Zeker geen spijt van gehad.

Dress warm zou ik zeggen. Een halve literbak koffie van de Starbucks erbij is ook aan te raden
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:07:56 #272
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54260233
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 08:28 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de temperatuur is.
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:19:10 #273
45722 Dromer
pi_54260438
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 11:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan wat de temperatuur is.
No shit...

De gemiddelde temperatuur in December/Januari ligt rond het vriespunt, dus tenzij er een onverwachte hittegolf optreedt, ga ik uit van temperaturen onder de 5 graden.

Het geopperde idee van een grote beker koffie is een goede. Dat heeft me in SF door een Angel Island tour heen geholpen. (was frisjes, zelfs in September, terwijl we zomers waren gekleed)
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 12:27:37 #274
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54261621
Als het een beetje meezit is het in december geen -5, toen ik er vorig jaar was schommelde de temperatuur rond de 5 graden oid.

3 weken geleden was het er zelfs nog 28 graden
pi_54274407
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 23:50 schreef marciemarcs het volgende:
Ga over 2 weekjes! Kan niet wachten.. Wat vinden jullie.. is het een goed idee om zo'n hop-in hop-out busticket aan te schaffen voor een paar dagen of alles zelf regelen?? (we gaan 7 dagen)
Nee, je ziet meer door zelf te lopen.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:01:33 #276
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54274626
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 23:52 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nee, je ziet meer door zelf te lopen.
Dat is echt onzin.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 07:55:11 #277
45722 Dromer
pi_54277530
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.
Niet dat ik het niet met je eens ben, maar argumenten mogen ook, hoor.

Zelf heb ik een bus- of boottour altijd fijn gevonden naast het ter voet verkennen.
Je moet wel verdomd veel lopen als je evenveel wil zien en verder is het ook wel erg handig dat je op van alles en nog wat gewezen wordt. Als iets meer aandacht verdient n.a.v. de bustour, kun je daar nog altijd alsnog gaan lopen...
Tot slot loopt niet iedereen even makkelijk vele kilometers op een dag.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 08:41:23 #278
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54277914
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 07:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Zelf heb ik een bus- of boottour altijd fijn gevonden naast het ter voet verkennen.
Je moet wel verdomd veel lopen als je evenveel wil zien en verder is het ook wel erg handig dat je op van alles en nog wat gewezen wordt. Als iets meer aandacht verdient n.a.v. de bustour, kun je daar nog altijd alsnog gaan lopen...
Precies. En je kunt altijd nog de metro pakken naar stukken die je beter wilt zien, als ze ver liggen.
Wij hebben echt alles wel gezien wat we wilden zien na de combinatie busloops + lopen.
De bus geeft gewoon een mooie algemene indruk waar alles is.
pi_54278235
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 08:41 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Precies. En je kunt altijd nog de metro pakken naar stukken die je beter wilt zien, als ze ver liggen.
Wij hebben echt alles wel gezien wat we wilden zien na de combinatie busloops + lopen.
De bus geeft gewoon een mooie algemene indruk waar alles is.
En vanuit de bus zie je ook wat meer vanaf straatniveau (zoals een complete ave. overzien )
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:09:32 #280
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54278271
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:07 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

En vanuit de bus zie je ook wat meer vanaf straatniveau (zoals een complete ave. overzien )
Juistem
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:04:21 #281
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54280300
Zeker de moeite waard die bustour idd

(Ik heb 'm al 2x gedaan en wil de volgende keer weer )
pi_54280337
Ik hoop dat het sneeuwt met de kerst in NY

Hoe groot is die kans eigenlijk daar?? In NL behoorlijk klein maar hoe is het daar gesteld?
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:18:28 #283
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54316340
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:06 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik hoop dat het sneeuwt met de kerst in NY

Hoe groot is die kans eigenlijk daar?? In NL behoorlijk klein maar hoe is het daar gesteld?
ik was net na kerst in 2000. Heb toen oud en nieuw daar gevierd. Toen is er in een paar uur tijd gigantisch veel sneeuw gevallen. Vliegveld dicht enzo. Fantastisch!

Volgens mij sneeuwt het er wel een stuk vaker als bij ons rond die tijd. Maar het blijft altijd een gokje he.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:22:43 #284
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_54316456
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 07:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik ben van ground zero kris kras door de stad helemaal naar het National Museum of Natural History gewandeld. Ben je wel een dag zoet, maar je ziet wel veel. Overal een beetje blijven hangen. hier en daar wat eten/drinken.
Ik moet alleen die speelgoedwinkels vermijden... Ik heb een zwak voor speelgoedwinkels en als ik eenmaal binnen ben kom ik er maar wat moeilijk weer uit...
pi_54318123
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:01 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dat is echt onzin.
Tuurlijk 'zie' je meer als je in zo'n toeristenbus zit omdat je dan meer overzicht hebt. Je kan er alleen niet uit op een punt waar jij dat wil. Een dergelijke bus rijd een bepaalde standaardroute, door zelf een wandeling te maken door NYC kan je nog eens een zijstraatje in waar de bus niet komt. Een beetje het "get off the beaten track" idee.
pi_54318157
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:18 schreef Kresj het volgende:

[..]

ik was net na kerst in 2000. Heb toen oud en nieuw daar gevierd. Toen is er in een paar uur tijd gigantisch veel sneeuw gevallen. Vliegveld dicht enzo. Fantastisch!

Volgens mij sneeuwt het er wel een stuk vaker als bij ons rond die tijd. Maar het blijft altijd een gokje he.
Het blijft inderdaad een gok. Toen ik er was, was er nauwelijks sneeuw helaas maar dat mocht de pret niet drukken. Men zegt dat de kans op sneeuw groter is in januari/februari dan in december.
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:14:33 #287
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54500303
Zo rustig op het forum van the city that never sleeps

Iemand enig idee wanneer de vliegtickets naar NYC weer schandalig goedkoop zijn? Ik heb heimwee
  zaterdag 10 november 2007 @ 10:25:01 #288
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54500412
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 15:35 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Tuurlijk 'zie' je meer als je in zo'n toeristenbus zit omdat je dan meer overzicht hebt. Je kan er alleen niet uit op een punt waar jij dat wil. Een dergelijke bus rijd een bepaalde standaardroute, door zelf een wandeling te maken door NYC kan je nog eens een zijstraatje in waar de bus niet komt. Een beetje het "get off the beaten track" idee.
Het zijn hop-on, hop-off bussen. De stopplekken liggen redelijk bij elkaar in de buurt. En als je ergens tussendoor wil stoppen kun je gewoon uitstappen hoor. Even tegen de chauffeur zeggen

Ik snap wat je bedoelt. Maar nogmaals: dat moet met de bus geen probleem zijn en het systeem om eerst een paar uur alles met de bus te bekijken ter orientatie werkt gewoon heel goed. Want dan kun je dus goed zien wat de moeite waard is om te lopen
pi_54502516
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 10:14 schreef Slappe_hap het volgende:
Zo rustig op het forum van the city that never sleeps

Iemand enig idee wanneer de vliegtickets naar NYC weer schandalig goedkoop zijn? Ik heb heimwee
Tot een paar dagen geleden was er nog een aanbieding bij air berlin..
280 euro retour meen ik
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_54508328
Ik wil misschien 26 december naar een basketbalwedstrijd van New Jersey Nets, maar ik vraag me af of dat een beetje te bereizen is vanuit Manhattan. De wedstrijd wordt gespeeld in de Continental Airlines Arena in East Rutherford, New Jersey. Is dat een beetje makkelijk te bereiken met de metro?
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
pi_54509210
er gaan geen metro naar new yersey, maar met de bus kan je het volgens mij redelijk makkelijk bereiken
pi_54509431
Er gaat een bus vanaf Port Authority.
  zaterdag 10 november 2007 @ 18:57:48 #293
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_54509785
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 12:43 schreef StrikerZeljko het volgende:

[..]

Tot een paar dagen geleden was er nog een aanbieding bij air berlin..
280 euro retour meen ik
Dat zijn mooie prijzen ja Maar dan vertrek je vanaf Duitsland?
pi_54515917
jup maar met air berlin kan je vanaf dusseldorf of keulen en dan is het peanuts he
ik zou ze goed in de gaten houden die duitsers!
LTU heeft ook leuke aanbiedingen

En al tel je het vervoer naar duitsland erbij het is altijd nog veel goedkoper tegen die prijs dan wanneer je vanuit nederland vliegt..
Op zaterdag 10 juli 2010 13:47 schreef Guus_Geluk:
"Eindhoven, dat is de voetbalhoofdstad van Nederland"
Op woensdag 28 juli 2010 20:06 schreef heywoodu:
"En anders zal ik die Guus eens even vingeren, van achteren, met een stoelpoot.."
pi_54517028
Vanaf Schiphol betaal je in deze tijd (als je twee maanden terug geboekt had) ook maar 325 euro voor een retourtje. Dus veel scheelt het niet. Meestal kun je eind februari / begin maart ook wel weer goedkoop vliegen. Sites als vliegtarieven en vluchtzoeker in de gaten houden voor de verschillende aanbiedingen van de amerikaanse airlines is het best.
  zondag 11 november 2007 @ 01:08:17 #296
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54517913
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 23:30 schreef StrikerZeljko het volgende:
jup maar met air berlin kan je vanaf dusseldorf of keulen en dan is het peanuts he
ik zou ze goed in de gaten houden die duitsers!
LTU heeft ook leuke aanbiedingen

En al tel je het vervoer naar duitsland erbij het is altijd nog veel goedkoper tegen die prijs dan wanneer je vanuit nederland vliegt..
Nou..ik zag vluchten van 320-330 in februari vanaf Schiphol. Dus...
pi_54537349
Heb mijn reisfilmpje van New York City (heeft hier ooit al wel eens gestaan) nu ook op Youtube gezet.
Voor de NYC-lovers: http://www.youtube.com/watch?v=vkhuye2jWfE
pi_54553082
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 09:42 schreef LaZZ_NL het volgende:
Nog 8 weken wachten.. Driving me mad.. Can't wait..

Damn wat heb ik er zin in. Moet alleen nog tickets kopen voor een New Years Eve party.. Wat is nou de place to be met nieuwjaar? Wil even bij TimeSquare gaan kijken maar ook wel even een andere party('s) afgaan.. Had gekeken maar Duvet, Marquees, Pink Elephant Club.. Sommigen vrij prijzig maar opzich maakt dat me niet zoveel uit, heb er best een paar 100 dollar voor over.. Iemand een dikke vette aanrader?
Bungalow 8 was toch altijd erg hot..

Ben er zelf ook weer bij met NYE, wordt de derde keer NYC en tweede keer NYE
Hopelijk wordt het niet weer zo koud als 2 jaar geleden, 7 uur daar gestaan en geen gevoel meer in m'n voeten, ben nog nooit zo lijdend een jaar uitgegaan
"Now I've got to spend the next two minutes, shaking... and sweating... like a crack whore looking for a fix... Should have taken the stairs... cause it's getting very... very tight in here."
pi_54560922
Ik ben op zoek naar een hostel voor 3 nachten in NYC, heeft iemand misschien suggesties? Er zijn zoveel sites en zoveel hostels dat je door het bomen het bos niet meer ziet. Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen die in hostels verbleven tijdens hun verblijf in NYC. Alvast bedankt .
pi_54561148
Ik heb Hostelling International op 103rd erg goed gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')