Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:04 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ookHoe heb je bij Gershwin geboekt? En hoe ver van te voren?
Bij het opstaan en helder weer meteen naar het Empire State Building gaan. Binnen een twintig minuten ben je op de bovenste verdieping zonder wachtrijen en dat soort shit. Hetzelfde geldt ook voor de trip naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Het immigratiemuseum op Ellis Island is erg boeiendquote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Thanks! Ja ik had t ff geprobeerd via hun site, maar kreeg de hele tijd N/A, zelfs voor oktober 2008, dus volgens mij doet ie het niet helemaal :p. Laat trouwens ff weten hoe dat hotel bevielquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)
Rockerfeller centre en dan Top of the Rock ( http://www.topoftherocknyc.com ) geweldig uitzicht over Central Park aan de ene kant en Empire State Building en lower manhattan aan de andere kant. Ik was er in maart en er was geen enkele wachtrij en heel rustig boven. Wij zijn eind van de ochtend gegaan en 's avond naar de top van Empire State Building zodat je de hele stad verlicht ziet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Wat raarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Ik ben er twee keer op geweest en geen enkele keer gechecked op camera. Ze staan boven wel irritant je aan te houden of ze een portret van je mogen schieten, maar dat kun je gewoon weigeren.quote:
Mja: bij de FAQ's staat:quote:
Maar dat is een heeeel ander verhaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:03 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Mja: bij de FAQ's staat:
Can I bring tripods? What about video cameras?
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck. To set up a professional photo shoot or media taping on the Observation Deck, please contact us to discuss location fees and/or other arrangements.
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is een heeeel ander verhaal.
Cameras en videocameras zijn dus gewoon toegestaan.
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:06 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.
Dan geven ze dat iig onduidelijk aan.. Ik vond het al raar, zo'n mooi uitzicht wil je toch juist vastleggenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.
Er was geen controle toen wij er waren (maart 2006) en de security boven vond het juist leuk om fotograaf te spelen. En zo te zien mag je gewoon met videocamera naar boven: http://www.youtube.com/watch?v=XlrjQFmFGcQquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Waar gaan je interesses naar uit? Want je hebt kans dat het Guggenheim nog in verbouwing is (ook aan de binnenkant).quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Op dit moment ook de expositie "The Age of Rembrandt" waar ze dus enkele Rembrandts hebben hangen maar nog een complete verzameling Nederlandse en Franse meesters.quote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef sebabje het volgende:
Morgen is het zover dan naar NYCHeb er zin in
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:00 schreef renzell het volgende:
[..]
Veel plezier!![]()
Kan er iemand mij vertellen of vijf maanden van tevoren te laat is om een (goedkoop!) vliegticket naar NY te boeken? Ik wil dus in april gaan, maar heb pas eind november geld om te boeken. Kan ik dan nog rockbottem vliegen denken jullie?
Ah, da's héél fijn! Dank.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.
Het schijnt dat de meeste restaurants hun kerstmenu publiceren na thanksgiving.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:54 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik ben met kerst en nieuwjaar in New York... Iemand nog tips voer DE places 2 be met kerst en nieuwjaar??
Ook ben ik op zoek naar een goed mooi restaurant om met kerst uit eten te gaan.. Maar er zijn er zoveel, lastig zoeken. Iemand tips?
Natuurlijk, maar het was puur ter illustratie dat maanden van tevoren boeken niet perse goedkoper hoeft te zijnquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:22 schreef Dromer het volgende:
Ik zou het niet op één dag vantevoren aan laten komen.
Maar enkele maanden vantevoren moet zeker lukken.
Is die 290 inc of ex belastingen?quote:Ik ben trouwens benieuwd of de prijzen van 290 euro die ik net gemist heb alsnog weer opduiken voor de laatste week van December. Af en toe maar eens monitoren.
Dat was inclusief. Ik kan het tarief nu niet meer vinden via vliegtickets.nl Een maand geleden stond het tarief er nog wel bij, maar was het niet meer beschikbaar. Worden 'vergeven' tarieven na een tijdje verwijderd?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Is die 290 inc of ex belastingen?
Indien mijn reactie nog niet te laat komt:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Ik denk zelf dat een maand nog te kort isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wij hebben in 4 dagen alles gezien. De 5e was "bonus". We hebben de Grey Line bus genomen voor algemene indrukken. Daarna van alles gedaan via de metro. We hebben de musea gezien, Empire State, Central Park, Coney Island, Brooklyn, stuk Bronx en voor de rest heel Manhattan. De gratis ferry naar Staten Island genomen zodat je ook het vrijheidsbeeld en Ellis Island kan zien vanaf een afstandje. Die kun je dan nog van dichtbij bekijken. Dus 5 moet lukken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Ja, in februari geweest, wat wil je wetenquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Ervaringen, opmerkingen, leef je uitquote:
Is het nou écht zo onlogisch even te kijken op douane.nl?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 04:01 schreef Myster_E het volgende:
Ik ga eind november anderhalve week naar New York toe.
Ben van plan om er met een lege koffer naar toe te gaan, en volgepakt weer terug te komen. (hoera voor de goedkope dollar)
Alleen zijn er vast wel wat addertjes. Zal met wat pech natuurlijk wel invoerkosten moeten betalen, is vantevoren vastgesteld hoeveel dit zal gaan kosten per product? En waar kan ik dit vinden?
Help een leek.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |