abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53712451
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Hebben er mensen nog tips voor ontbijt in de omgeving van Hotel Pennsylvania?
Ben zelf +/- 10 jaar terug al eens geweest, toen in New Yorker gezeten, en hadden toen wel een ok diner gevonden ergens vlakbij (rond 34th ave iig) maar heb geen idee meer natuurlijk.
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade )
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:57:39 #162
21984 Kresj
Ik ben sowieso de beste...
pi_53716929
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade )
Ik eet juist vaak bij verschillende tenten. Lag er maar net aan waar ik was. Ik ben toch al niet zo'n ontbijter en dus was ik meestal al ff op stap voor ik iets te bikken ging halen.

In ieder geval lekkere tentjes genoeg. En goed betaalbaar over het algemeen.
pi_53717375
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Daar wilden wij ook heen de eerste dag (geloof in dit topic tip gelezen), maar die was door de inspectie "closed due to hygienic reasons" oid Toen maar een stukje verder gelopen naar 'Metro' waar je ook prima kunt ontbijten. In de lounge van Hotel Pennsylvania (Penn Plaza) kun je overigens ook ontbijt en koffie e.d. krijgen.Wel veel vette troep (croissants etc.) overigens, maar das normaal in NY. Op een gegeven moment hebben we gewoon bij een supermarkt wat 'normaal' gesneden bruinbrood ingeslagen met een pot Nutella Heb je iig 's ochtends in de hotelkamer alvast iets qua ontbijt... Kun je de rest van de dag wel weer aan de hotdogs/pizza's en mac D
pi_53733572
Maandag over een week vertrek ik ook voor 8 dagen naar New York. Dat filmpje brengt me al helemaal in de goede sfeer!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tim_Schuhmacher op 05-10-2007 23:39:12 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 12:21:06 #165
14018 Adagio
Agree to disagree
pi_53740535
Mijn vriendin en ik hebben in December nog tijd voor een stedentrip. Hoe is New York (begin) december qua weer? Kun je het volhouden met een winterjas en goede schoenen? Valt er veel regen/sneeuw in die periode?

Vorig jaar hebben we in december Londen gedaan, en dat was erg goed te doen qua weer. Als het ging regenen, dan doken we gewoon een museum oid in...
"Avoid employing unlucky people - throw half of the pile of CVs in the bin without reading them." - "Al dat Rev tuig moet hard aangepakt worden, TUIG is het TUIG ZEG IK JE!!"
pi_53759683
Vorig jaar hadden we eind december en begin januari dagen van 5 graden (met een heerlijke zon en geen wind), maar ook 20 graden (echt waar!). Het weer was dan ook zeer uitzonderlijk en op de televisie hadden ze er ook steeds over. Je moet er eigenlijk een beetje geluk mee hebben.
pi_53799311
Ik ga eind januari studeren in Hempstead, maar ik wil eerst alvast een paar dagen New York verkennen. Nu ben ik aan het kijken voor een ticket rond de 18/19e (enkeltje). Nu ben ik de goedkoopste vluchten tegen gekomen bij kilroytravel.com.

- rechstreekse vlucht met continental airlines voor ongeveer 330 euro naar New York Newark airport
- eerst via Heathrow/Dublin alvorens je naar Newark airport vliegt, 290 euro o.i.d.

Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.

Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.

[ Bericht 64% gewijzigd door JamesDean op 08-10-2007 21:07:38 ]
pi_53799591
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:02 schreef JamesDean het volgende:
Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.

Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.

Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.

Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
pi_53799780
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 21:15 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.

Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
Ah okey, ik kreeg de indruk dat het meer buiten NYC was dan de andere vliegvelden..excuses. Ja ik zal proberen meer info te vergaren wat betreft het aantal kilo's..ik ben namelijk wel van plan om vanwege lange periode dat ik in USA zit 2 koffers mee te nemen. Hopelijk is dit mogelijk zonder al te veel extra kosten. Thanks voor info btw .
pi_53800629
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zien Buiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:05:11 #171
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53803945
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef Palomar het volgende:
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zien Buiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
Vooral dat reserveren is een goede tip. Wij hebben een Super Shuttle busje gepakt maar niet van tevoren gereserveerd. De bestuurder wilde wachten tot z'n busje vol zat maar deed daar totaal geen moeite voor. Dus dat duurde even.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 00:33:07 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53804568
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren , maar over het algemeen valt dat wel mee.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 01:16:28 #173
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53805262
Nou, de metro of trein heeft volgende keer sowieso mijn voorkeur inderdaad
pi_53806838
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 00:33 schreef Falco het volgende:
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren , maar over het algemeen valt dat wel mee.
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:12:22 #175
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53806883
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef MikelenniuM het volgende:

[..]

Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......
Maar het kost je ook 50 dollars , terwijl je met die andere optie 5 dollars voor de Airtrain en 2 dollars voor de metro betaalt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53807197
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar het kost je ook 50 dollars , terwijl je met die andere optie 5 dollars voor de Airtrain en 2 dollars voor de metro betaalt.
Als je met zijn vieren bent valt het wel mee
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:45:48 #177
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_53807457
Wij hebben zojuist ons idee van een tripje Berlijn of Ljubljana in december verruild voor een kleine week New York in april. Leuk!!! Ik ga snel inlezen.
Wél duur trouwens, die tickets! Ik heb even zitten zoeken gisteren en het goedkoopste leek mij Delta Airlines: 335,- euro pp retour. Dat is nog wel op te hoesten. Wat denken jullie? Is dit inderdaad de beste deal?

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 09-10-2007 18:35:08 ]
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:51:32 #178
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_53807570
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:45 schreef renzell het volgende:
Wij hebben zojuist ons idee van een tripje Berlijn of Ljubljana in decemeber verruild voor een kleine week New York in april. Leuk!!! Ik ga snel inlezen.
Wél duur trouwens, die tickets! Ik heb even zitten zoeken gisteren en het goedkoopste leek mij Delta Airlines: 335,- euro pp retour. Dat is nog wel op te hoesten. Wat denken jullie? Is dit inderdaad de beste deal?
Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)
Geen slechte prijs dus, lijkt me.

Wij vliegen ook met Delta (met kerst-oudjaar) en aangezien we dat pas een maandje geleden boekten betaalden we 400 euro p.p. (eigenlijk 10 euro minder aangezien vanwege de in die week sterk dalende dollarkoers het bedrag dat Delta afschreef van de creditcard lager uitviel )
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 09:53:26 #179
105888 renzell
pi_53807619
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:51 schreef Dromer het volgende:

[..]

Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)
Geen slechte prijs dus, lijkt me.

Wij vliegen ook met Delta (met kerst-oudjaar) en aangezien we dat pas een maandje geleden boekten betaalden we 400 euro p.p. (eigenlijk 10 euro minder aangezien vanwege de in die week sterk dalende dollarkoers het bedrag dat Delta afschreef van de creditcard lager uitviel )

Dank je wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet een of andere megastuntprijzencircus mis als ik deze tickets ga boeken.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:20:59 #180
45722 Dromer
pi_53808157
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 09:53 schreef renzell het volgende:

[..]

Dank je wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet een of andere megastuntprijzencircus mis als ik deze tickets ga boeken.
Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen. (ik weet niet hoe ze bekend staan, maar zag wel mooie prijsjes)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:22:06 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53808171
Delta = OK, alleen werd ik van dat vliegtuigvoedsel (zompig pizzastuk) een beetje ziekig op de eerste dag .
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:34:51 #182
105888 renzell
pi_53811270
Dank jullie!

* renzell vinkt vast aan dat ze zelf broodjes mee moet nemen in het vliegtuig
pi_53812047
idd mooie prijs hoor. ook met Delta had ik niets te klagen.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:08:20 #184
105888 renzell
pi_53816006
Ik zit net even te googelen voor wat goedkope slaapplaatsen en ik moet zeggen; het valt me mee! Ik zit nu te zoeken naar hostels, niet naar hotels, en vind zo nu en dan doubles voor 50 euro per nacht (niet pp dus, maar voor met z'n tweeën). Best oké vind ik! Dorm beds zijn nog goedkoper natuurlijk, maar daar twijfel ik een beetje over. We hebben niet al te veel centen, dus qua besparing zou het wel fijn zijn. Maar het is ook wel lekker natuurlijk als je even kan crashen in je kamer voor een uurtje of 2 en dat doe je toch eerder met een private room dan in zo'n dorm denk ik. Hebben mensen ervaring met hostels in New York? Op de foto's ziet alles er behoorlijk clean uit. Een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Azië, waar de kakkerlakken over de muren kruipen bij tijd en wijlen.
pi_53816931
Ik heb in New York in een hostel gezeten en het was best ok! 's Avonds wel redelijk wat lawaai, maar als je er wat van zei was het ook snel weer stil. Wij hadden ook een tweepersoonskamer en die was verder prima, met zelfs een tv en een koelkast. Wel moesten we de badkamer delen, maar dat was geen probleem omdat het goed schoongehouden werd.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:34:28 #186
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53817718
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:08 schreef renzell het volgende:
Maar het is ook wel lekker natuurlijk als je even kan crashen in je kamer voor een uurtje of 2 en dat doe je toch eerder met een private room dan in zo'n dorm denk ik.
Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.
quote:
Hebben mensen ervaring met hostels in New York? Op de foto's ziet alles er behoorlijk clean uit. Een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Azië, waar de kakkerlakken over de muren kruipen bij tijd en wijlen.
Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.
Verder was de locatie ook super. 10 minuten lopen van Empire State. 10 minuten lopen van Times Square en dichtbij een metro. Neem wel je eigen handdoek mee als je een dormitory bed neemt. http://www.starhotelny.com/index.php
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:27:37 #187
105888 renzell
pi_53818916
Tof, dank voor de info. @ Nembrionic; ik ga eens even klikken op je linkje.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:34:30 #188
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53819047
Ohja..het zit direct naar Madison Square Garden en dus ook direct naast Penn Station(Pennsylvania Station). Iedere metro komt daar langs. En aangezien metros daar 24 uur per dag door gaan is het perfect om thuis te komen.

Koop een weekkaart voor 24 en je kunt onbeperkt reizen.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:46:19 #189
105888 renzell
pi_53819244
24 dollar bedoel je?
pi_53819854
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Dromer het volgende:

[..]

Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen. (ik weet niet hoe ze bekend staan, maar zag wel mooie prijsjes)
Ik ga es kijken, goeie tip!

Wat zijn de ervaring trouwens met het Penn Hotel en Carter? (ja het moet low budget)
pi_53819899
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.
[..]

Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.
Verder was de locatie ook super. 10 minuten lopen van Empire State. 10 minuten lopen van Times Square en dichtbij een metro. Neem wel je eigen handdoek mee als je een dormitory bed neemt. http://www.starhotelny.com/index.php
Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echt

Is het er soms smerig ofzo
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:25:23 #192
45722 Dromer
pi_53821494
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:18 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Ik ga es kijken, goeie tip!

Wat zijn de ervaring trouwens met het Penn Hotel en Carter? (ja het moet low budget)
Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.
Allebei op toplocatie trouwens...

Check voor budget ook het Gershwin. Daar gaan wij naar toe in December en de reviews/reacties zijn tot nu toe positief betreffende dat hotel.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 22:48:49 #193
105888 renzell
pi_53825340
Kilroytravel gaf mij geen goedkopere opties helaas. Maar goed, als ik twee tickets voor 335,- kan bemachtigen bij Delta, ben ik al heel tevreden. Veel goedkoper is écht niet te doen volgens mij.

Iemand nog goede (én leuke!) tips qua reislectuur behalve de Lonely Planet?
pi_53825820
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef Dromer het volgende:

[..]

Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.
Allebei op toplocatie trouwens...

Check voor budget ook het Gershwin. Daar gaan wij naar toe in December en de reviews/reacties zijn tot nu toe positief betreffende dat hotel.
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ook Hoe heb je bij Gershwin geboekt? En hoe ver van te voren?
pi_53826285
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:48 schreef renzell het volgende:
Iemand nog goede (én leuke!) tips qua reislectuur behalve de Lonely Planet?
De Lonely Planet reisgids is niet echt aan te raden voor NYC. Tenzij je alleen op de platgelopen budget plekken terecht wilt komen. De TV-serie is nog wel leuk om gezien te hebben en je kan ook nog even op RTL travel kijken voor een reportage.

The Rough Guide is al een stukje beter, maar eigenlijk moet je gewoon rond lopen en rondkijken. Je komt altijd wel wat leuks tegen, ook zonder reisgids (tenzij je natuurlijk graag leest over wat er allemaal te zien is, maar dan ben je beter uit met een capitool / eyewitness gids).
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:24:40 #196
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53827984
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 18:46 schreef renzell het volgende:
24 dollar bedoel je?

Alhoewel ik me net bedenk dat het wellicht 36 is. Maar dat is nog niet gek.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 00:25:23 #197
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53828000
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 19:20 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echt

Is het er soms smerig ofzo
Nee, schoon. Maar op dormitory rooms delen ze geen handdoeken uit. Alleen in de hotelkamers.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 07:55:00 #198
45722 Dromer
pi_53830276
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
The Rough Guide is al een stukje beter, maar eigenlijk moet je gewoon rond lopen en rondkijken. Je komt altijd wel wat leuks tegen, ook zonder reisgids (tenzij je natuurlijk graag leest over wat er allemaal te zien is, maar dan ben je beter uit met een capitool / eyewitness gids).
Die laatste gidsjes hebben mijn voorkeur om een goed overzicht te krijgen en ze lezen ook erg fijn weg. Mooie plaatjes/tekeningen.
Voor een meer kritische en diepgaande blik moet je echter bij andere gidsen zijn. (als je dat tenminste wil.. voor wat dat betreft kun je idd beter gewoon zelf rondkijken en nergens je ogen voor sluiten)

Als voorbeeld: de capitool reisgids voor californië wijdt flink uit over alles wat te zien is met de prachtigste plaatjes van bv. Yosemite National Park. Over het feit dat dat park geplaagd wordt door luchtvervuiling door het vele verkeer en dat, als je op de verkeerde dag komt, half SF er rondhangt las ik weer in andere gidsen. (niet dat ik er ter plekke veel van merkte btw)
Zo staat er in het New York gidsje niet veel over luchtvervuiling, zwervers, criminaliteit, slechte hotels etc. en wellicht wel in andere gidsen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 10:44:31 #199
105888 renzell
pi_53833215
Ah, fijne tips weer. Dank u dank u. De Lonely Planet is waarschijnlijk inderdaad vooral handig als je aan het backpacken bent en steeds van hostel wilt wisselen. In het geval van een weekje New York zal dat natuurlijk niet aan de hand zijn. Dus dan liever een gids die meer vertelt over de cultuur, de geschiedenis en achtergrond van de stad. En een met mooie foto's wellicht. Gewoon lopen en rondkijken zullen we echt wel doen, maar inlezen vind ik altijd een heerlijk deel van de voorpret. En hoewel ik me absoluut wil laten inspireren op dat moment, zijn er ook zeker dingen die ik sowieso niet wil missen.

[ Bericht 0% gewijzigd door renzell op 11-10-2007 09:01:29 ]
pi_53843075
Hi all,

Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf

Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.

Gr,
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 17:55:04 #201
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53843157
De Grey Line bus is een erg goed idee. Volgens mij was die al eerder genoemd hier in het topic.
Het beste is op te stappen bij het Empire State Building.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:41:57 #202
45722 Dromer
pi_53849083
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 23:04 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ook Hoe heb je bij Gershwin geboekt? En hoe ver van te voren?
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:36:53 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53852893
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,

Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf

Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.

Gr,
Bij het opstaan en helder weer meteen naar het Empire State Building gaan. Binnen een twintig minuten ben je op de bovenste verdieping zonder wachtrijen en dat soort shit. Hetzelfde geldt ook voor de trip naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Het immigratiemuseum op Ellis Island is erg boeiend . En ook hier geldt weinig wachtrijen, als je maar vroeg genoeg er bent.
pi_53855172
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 21:41 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)
Thanks! Ja ik had t ff geprobeerd via hun site, maar kreeg de hele tijd N/A, zelfs voor oktober 2008, dus volgens mij doet ie het niet helemaal :p. Laat trouwens ff weten hoe dat hotel beviel .
pi_53862285
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,

Gr,
Rockerfeller centre en dan Top of the Rock ( http://www.topoftherocknyc.com ) geweldig uitzicht over Central Park aan de ene kant en Empire State Building en lower manhattan aan de andere kant. Ik was er in maart en er was geen enkele wachtrij en heel rustig boven. Wij zijn eind van de ochtend gegaan en 's avond naar de top van Empire State Building zodat je de hele stad verlicht ziet.
pi_53865611
Had ik al verteld dat ik in 15 november in NY aankom en er voor 3 weken zit? In een hostel 1 block bij Times Square vandaan?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:31:38 #207
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53865731
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemen Controleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
pi_53869600
Thanks for de tips Ik ga er een leuke week van maken
<A HREF="http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=28195">Click Here</A> to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:44:21 #209
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53869644
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemen Controleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Wat raar
pi_53870836
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat raar
Ik ben er twee keer op geweest en geen enkele keer gechecked op camera. Ze staan boven wel irritant je aan te houden of ze een portret van je mogen schieten, maar dat kun je gewoon weigeren.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:03:14 #211
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53874848
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat raar
Mja: bij de FAQ's staat:

Can I bring tripods? What about video cameras?

We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck. To set up a professional photo shoot or media taping on the Observation Deck, please contact us to discuss location fees and/or other arrangements.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:13:54 #212
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53875186
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:03 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

Mja: bij de FAQ's staat:

Can I bring tripods? What about video cameras?

We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck. To set up a professional photo shoot or media taping on the Observation Deck, please contact us to discuss location fees and/or other arrangements.
Maar dat is een heeeel ander verhaal.

Cameras en videocameras zijn dus gewoon toegestaan.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:06:58 #213
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53877654
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:13 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar dat is een heeeel ander verhaal.

Cameras en videocameras zijn dus gewoon toegestaan.
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:11:55 #214
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53877725
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 01:06 schreef Slappe_hap het volgende:

[..]

We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 01:26:07 #215
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53877890
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 01:11 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.
Dan geven ze dat iig onduidelijk aan.. Ik vond het al raar, zo'n mooi uitzicht wil je toch juist vastleggen
pi_53885085
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Er was geen controle toen wij er waren (maart 2006) en de security boven vond het juist leuk om fotograaf te spelen. En zo te zien mag je gewoon met videocamera naar boven: http://www.youtube.com/watch?v=XlrjQFmFGcQ
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:33:09 #217
117662 Slappe_hap
Slappe, geen vloeibare!
pi_53898225
Nou, top of the rock was mooi hoor (en lekker rustig, en dat om 14.30..)

Genoeg foto's kunnen maken
pi_53911195
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:

-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
daarom!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:53:27 #219
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53911234
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:

-Guggenheim
-Museum of modern art
Waar gaan je interesses naar uit? Want je hebt kans dat het Guggenheim nog in verbouwing is (ook aan de binnenkant).

Zelf vond ik het Metropolitan en Natural History het leukst. Modern Art is wel aardig maar niet enorm bijzonder.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:16:10 #220
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53911650
Metropolitan

Echt alles heb je daar.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 19:18:20 #221
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53911690
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 19:16 schreef Falco het volgende:
Metropolitan

Echt alles heb je daar.
Op dit moment ook de expositie "The Age of Rembrandt" waar ze dus enkele Rembrandts hebben hangen maar nog een complete verzameling Nederlandse en Franse meesters.
pi_53914653
Morgen is het zover dan naar NYC Heb er zin in
  zondag 14 oktober 2007 @ 20:00:49 #223
105888 renzell
pi_53931374
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef sebabje het volgende:
Morgen is het zover dan naar NYC Heb er zin in

Veel plezier!

Kan er iemand mij vertellen of vijf maanden van tevoren te laat is om een (goedkoop!) vliegticket naar NY te boeken? Ik wil dus in april gaan, maar heb pas eind november geld om te boeken. Kan ik dan nog rockbottem vliegen denken jullie?
  zondag 14 oktober 2007 @ 23:48:15 #224
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53937293
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 20:00 schreef renzell het volgende:

[..]

Veel plezier!

Kan er iemand mij vertellen of vijf maanden van tevoren te laat is om een (goedkoop!) vliegticket naar NY te boeken? Ik wil dus in april gaan, maar heb pas eind november geld om te boeken. Kan ik dan nog rockbottem vliegen denken jullie?
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.
  maandag 15 oktober 2007 @ 08:30:10 #225
105888 renzell
pi_53941812
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 23:48 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.
Ah, da's héél fijn! Dank.
  maandag 15 oktober 2007 @ 09:22:13 #226
45722 Dromer
pi_53942365
Ik zou het niet op één dag vantevoren aan laten komen.
Maar enkele maanden vantevoren moet zeker lukken.

Ik ben trouwens benieuwd of de prijzen van 290 euro die ik net gemist heb alsnog weer opduiken voor de laatste week van December. Af en toe maar eens monitoren.
pi_53944074
Ik ben met kerst en nieuwjaar in New York... Iemand nog tips voer DE places 2 be met kerst en nieuwjaar??

Ook ben ik op zoek naar een goed mooi restaurant om met kerst uit eten te gaan.. Maar er zijn er zoveel, lastig zoeken. Iemand tips?
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:15:25 #228
45722 Dromer
pi_53944486
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:54 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik ben met kerst en nieuwjaar in New York... Iemand nog tips voer DE places 2 be met kerst en nieuwjaar??

Ook ben ik op zoek naar een goed mooi restaurant om met kerst uit eten te gaan.. Maar er zijn er zoveel, lastig zoeken. Iemand tips?
Het schijnt dat de meeste restaurants hun kerstmenu publiceren na thanksgiving.
(met kerst ben ik er overigens ook)
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:54:53 #229
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53946801
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 09:22 schreef Dromer het volgende:
Ik zou het niet op één dag vantevoren aan laten komen.
Maar enkele maanden vantevoren moet zeker lukken.
Natuurlijk, maar het was puur ter illustratie dat maanden van tevoren boeken niet perse goedkoper hoeft te zijn
quote:
Ik ben trouwens benieuwd of de prijzen van 290 euro die ik net gemist heb alsnog weer opduiken voor de laatste week van December. Af en toe maar eens monitoren.
Is die 290 inc of ex belastingen?
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:11:06 #230
105888 renzell
pi_53948355
Ha ha, op 1 dag zal deze dame het zéker niet aan laten komen! Daar wil ik vuels te graag voor.
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:23:52 #231
45722 Dromer
pi_53948607
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Is die 290 inc of ex belastingen?
Dat was inclusief. Ik kan het tarief nu niet meer vinden via vliegtickets.nl Een maand geleden stond het tarief er nog wel bij, maar was het niet meer beschikbaar. Worden 'vergeven' tarieven na een tijdje verwijderd?
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:30:16 #232
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53948688
denk het..
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:03:28 #233
105888 renzell
pi_53968595
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:56:11 #234
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_53970717
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:

-Guggenheim
-Museum of modern art
Indien mijn reactie nog niet te laat komt:
Ik was in alle 4, en mijn ervaring is:
* American Museum of Natural History (sept 06): misschien door mijn studies/interesses vond ik het niet zo waaaw, ik had niet het gevoel dat ik veel bijleerde.
*Guggenheim: ik was er in september '05: ik had het gebouw, zeker van de buitenkant gezien, groter verwacht. Toen was er een tentoonstelling rond Russia, en was ook een deel afgesloten. Het is niet zo groot, museummoeheid zoals ze het dan ook zo mooi noemen treedt niet op, maar ik vond de specifieke tentoonstelling niet zo indrukwekkend.
*Metropolitan(sept 05): zeker de moeite waard, gigantisch maar mooi per thema verdeeld, ...museumvermoeidheid zal haast zeker voorkomen, dus bekijk zeker welke delen je zeker wil zien, de andere kan je dan sneller doorheen wandelen enzo..Het geeft een mooie kijk op kunst door de eeuwen heen (vanaf de oudheid tot het heden) en ook van over de ganse wereld (collecties van afgelegen streken ook waarvan je enkel kan dromen dat je er ooit eens komt (cfr Hiva Oa)..)
*MoMA (sept 05): mooi gebouw, qua grootte tussen Guggenheim en Metropolitan in, maar toch vrij groot. Zeer aangenaam museum en de moeite waard. Af en toe wel een raakvlak met Metropolitan, maar aangezien het hier enkel over Modern Art gaat (in brede zin, zelfs een Apple labtop staat er tentoongesteld)..

Ik zou dus gaan voor Metropolitan en MoMA, tenzij je echt geen museumliefhebber bent!
When all things seem to end, the future still remains..
pi_53971484
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.
Ik denk zelf dat een maand nog te kort is In de 8 dagen dat ik er ben geweest heb ik nog niet alles kunnen zien van wat ik wilde zien.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:14:08 #236
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53971883
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
Wij hebben in 4 dagen alles gezien. De 5e was "bonus". We hebben de Grey Line bus genomen voor algemene indrukken. Daarna van alles gedaan via de metro. We hebben de musea gezien, Empire State, Central Park, Coney Island, Brooklyn, stuk Bronx en voor de rest heel Manhattan. De gratis ferry naar Staten Island genomen zodat je ook het vrijheidsbeeld en Ellis Island kan zien vanaf een afstandje. Die kun je dan nog van dichtbij bekijken. Dus 5 moet lukken.
pi_53972389
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_53973794
Ik ga midden january richting NY, ik ben even aan het kijken voor een reisgids/boek. Ik was benieuwd of mensen mij nog een bepaald boek/gids kan aanraden. Zelf twijfel ik dus de volgende boeken/gidsen:

- Capitool New York compact gids, kost 10,90
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002620855&Section=BOOK
- Capitool New York normale gids, is uitgebreider en groter formaat. Kost 26,90
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002745062&Section=BOOK
- Wat en hoe New York reisgids, prijs 13.95.
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004004856638&Section=BOOK

Excuses als ik dit niet zo mocht linken, het leek mij alleen handig voor de informatie over de boeken . Alvast bedankt voor mogelijke adviezen.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:05:00 #239
45722 Dromer
pi_53974920
Ik heb de Capitool 'normaal'. (wel nog van 2001 dus met twin towers...)
Dat vind ik een fijn boekje waar voldoende instaat. Ik kan me voorstellen dat het met de compact versie wat weinig wordt...
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:08:07 #240
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53974973
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Wat wil je weten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')