Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocoladequote:Op donderdag 4 oktober 2007 17:57 schreef philipnorth het volgende:
Hebben er mensen nog tips voor ontbijt in de omgeving van Hotel Pennsylvania?
Ben zelf +/- 10 jaar terug al eens geweest, toen in New Yorker gezeten, en hadden toen wel een ok diner gevonden ergens vlakbij (rond 34th ave iig) maar heb geen idee meer natuurlijk.
Ik eet juist vaak bij verschillende tenten. Lag er maar net aan waar ik was. Ik ben toch al niet zo'n ontbijter en dus was ik meestal al ff op stap voor ik iets te bikken ging halen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade)
Daar wilden wij ook heen de eerste dag (geloof in dit topic tip gelezen), maar die was door de inspectie "closed due to hygienic reasons" oidquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:17 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Verlaat het hotel bij de hoofdingang (dus tegenover Madison Square garden), rechtsaf en dan (als ik het nog goed heb) na 2 blokken aan de linkerkant: The Bread Factory. (en dan de pancackes met chocolade)
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:02 schreef JamesDean het volgende:
Het rechstreeks vliegen is veel relaxer dus daar ga ik dan voor. Nu ben ik benieuwd of mensen mij kunnen vertellen of het verstandig is om naar Newark te vliegen, ik geloof dat het wel meevalt hoe lang het vanaf daar reizen is naar NYC toe.
Je kan bij de meeste maatschappen die vliegen (direct/indirect) naar NY neem ik aan wel aardig wat bagage meenemen? Tot 32 kg oid? Ik meen zoiets ook terug gevonden te hebben bij continental en Britisch airways.
Ah okey, ik kreeg de indruk dat het meer buiten NYC was dan de andere vliegvelden..excuses. Ja ik zal proberen meer info te vergaren wat betreft het aantal kilo's..ik ben namelijk wel van plan om vanwege lange periode dat ik in USA zit 2 koffers mee te nemen. Hopelijk is dit mogelijk zonder al te veel extra kosten. Thanks voor info btwquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:15 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Newark is gewoon één van de vliegvelden van NYC. Vandaar ben je net zo makkelijk op Manhattan als vanaf JFK. Reken op 1,5 uur.
Je ticket zal waarschijnlijk maar 20 kilo toelaten, maar precies info kun je vinden in de tariefvoorwaarden en op de website van de maatschappij.
Vooral dat reserveren is een goede tip. Wij hebben een Super Shuttle busje gepakt maar niet van tevoren gereserveerd. De bestuurder wilde wachten tot z'n busje vol zat maar deed daar totaal geen moeite voor. Dus dat duurde even.quote:Op maandag 8 oktober 2007 22:02 schreef Palomar het volgende:
Newark is echt heel dichtbij. Vanaf de airport kun je de skyline van Manhattan al zowat zienBuiten de spits ben je makkelijk binnen een uur op Manhattan. Wij gingen met een pendelbusje (airlink) voor 15 euro pp per rit. Hadden we wel van te voren gereserveerd.
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 00:33 schreef Falco het volgende:
Die shuttlebusjes zijn niet echt heel handig vind ik. Vanaf JFK rijdt er ook een zeer hippe Airtrain naar twee verschillende metrostations, waarvanaf je dan weer direct met de metro naar Manhattan kunt reizen. Als je niet teveel bagage bij je hebt, zou ik aanraden dat te doen. Het ligt er maar net aan hoeveel je met je bagage wil sleuren, maar over het algemeen valt dat wel mee.
Maar het kost je ook 50 dollarsquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:08 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
Mijn tip: ga vanaf JFK met de taxi naar Manhattan! Zoveel mooier uitzicht dan in de metro. Je rijdt ook nog eens vlak langs flushing meadows en de skyline i.c.m. het uizicht vanuit een Amerikaanse taxi......![]()
![]()
Als je met zijn vieren bent valt het wel meequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:12 schreef Falco het volgende:
[..]
Maar het kost je ook 50 dollars, terwijl je met die andere optie 5 dollars voor de Airtrain en 2 dollars voor de metro betaalt.
Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:45 schreef renzell het volgende:
Wij hebben zojuist ons idee van een tripje Berlijn of Ljubljana in decemeber verruild voor een kleine week New York in april.Leuk!!!
Ik ga snel inlezen.
![]()
Wél duur trouwens, die tickets! Ik heb even zitten zoeken gisteren en het goedkoopste leek mij Delta Airlines: 335,- euro pp retour. Dat is nog wel op te hoesten. Wat denken jullie? Is dit inderdaad de beste deal?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:51 schreef Dromer het volgende:
[..]
Veel goedkoper zul je niet vinden. Soms duiken er wel tickets op voor 290 euro p.p. incl. taxes, maar die zijn ook telkens snel weer weg. (je moet dan een half jaar vantevoren boeken)
Geen slechte prijs dus, lijkt me.
Wij vliegen ook met Delta (met kerst-oudjaar) en aangezien we dat pas een maandje geleden boekten betaalden we 400 euro p.p. (eigenlijk 10 euro minder aangezien vanwege de in die week sterk dalende dollarkoers het bedrag dat Delta afschreef van de creditcard lager uitviel)
Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:53 schreef renzell het volgende:
[..]
Dank je wel! Dan weet ik tenminste dat ik niet een of andere megastuntprijzencircus mis als ik deze tickets ga boeken.
Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:08 schreef renzell het volgende:
Maar het is ook wel lekker natuurlijk als je even kan crashen in je kamer voor een uurtje of 2 en dat doe je toch eerder met een private room dan in zo'n dorm denk ik.
Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.quote:Hebben mensen ervaring met hostels in New York? Op de foto's ziet alles er behoorlijk clean uit. Een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld Azië, waar de kakkerlakken over de muren kruipen bij tijd en wijlen.![]()
Ik ga es kijken, goeie tip!quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:20 schreef Dromer het volgende:
[..]
Misschien moet je wel ook even kijken op kilroytravel.com zoals JamesDean hierboven. Ik zag dat die wat flexibeler zoeken (met ene maatschappij heen, met andere terug) en misschien vind je daarmee nog iets goedkopers. Wel goed kijken of er geen enge extra kosten bijkomen.(ik weet niet hoe ze bekend staan, maar zag wel mooie prijsjes)
Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echtquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Neuh. Overdag zijn alle kamers leeg. Iedereen is op pad. Dus je kunt gewoon relaxen. En de meesten hebben een TV-kamer.
[..]
Wij zaten in het Chelsea Star Hotel. Dat is een budget hotel maar ze hebben dus ook dormitory rooms(jeugdherberg setup dus) voor een paar tientjes per nacht. Het was schoon en goed beveiligd.
Verder was de locatie ook super. 10 minuten lopen van Empire State. 10 minuten lopen van Times Square en dichtbij een metro. Neem wel je eigen handdoek mee als je een dormitory bed neemt. http://www.starhotelny.com/index.php
Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:18 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Ik ga es kijken, goeie tip!
Wat zijn de ervaring trouwens met het Penn Hotel en Carter? (ja het moet low budget)
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ookquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 20:25 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor zover ik lees op sites als tripadvisor.com kun je het Carter beter mijden (in Augustus is daar nog een lijk in stukjes verpakt opgedoken) en is het Pennsylvania nog best te doen al kun je ook daar pech hebben met je kamer.
Allebei op toplocatie trouwens...
Check voor budget ook het Gershwin. Daar gaan wij naar toe in December en de reviews/reacties zijn tot nu toe positief betreffende dat hotel.
De Lonely Planet reisgids is niet echt aan te raden voor NYC. Tenzij je alleen op de platgelopen budget plekken terecht wilt komen. De TV-serie is nog wel leuk om gezien te hebben en je kan ook nog even op RTL travel kijken voor een reportage.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:48 schreef renzell het volgende:
Iemand nog goede (én leuke!) tips qua reislectuur behalve de Lonely Planet?
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:46 schreef renzell het volgende:
24 dollar bedoel je?
Nee, schoon. Maar op dormitory rooms delen ze geen handdoeken uit. Alleen in de hotelkamers.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:20 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Dit ziet er ook wel goed uit, alleen snap je handdoek opmerking niet echt![]()
Is het er soms smerig ofzo![]()
Die laatste gidsjes hebben mijn voorkeur om een goed overzicht te krijgen en ze lezen ook erg fijn weg. Mooie plaatjes/tekeningen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:19 schreef DutchTrain het volgende:
The Rough Guide is al een stukje beter, maar eigenlijk moet je gewoon rond lopen en rondkijken. Je komt altijd wel wat leuks tegen, ook zonder reisgids (tenzij je natuurlijk graag leest over wat er allemaal te zien is, maar dan ben je beter uit met een capitool / eyewitness gids).
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:04 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Die site ziet er goed uit en de recensies voor op tripadvisor ookHoe heb je bij Gershwin geboekt? En hoe ver van te voren?
Bij het opstaan en helder weer meteen naar het Empire State Building gaan. Binnen een twintig minuten ben je op de bovenste verdieping zonder wachtrijen en dat soort shit. Hetzelfde geldt ook voor de trip naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island. Het immigratiemuseum op Ellis Island is erg boeiendquote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Thanks! Ja ik had t ff geprobeerd via hun site, maar kreeg de hele tijd N/A, zelfs voor oktober 2008, dus volgens mij doet ie het niet helemaal :p. Laat trouwens ff weten hoe dat hotel bevielquote:Op woensdag 10 oktober 2007 21:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Ruim 3 maanden vantevoren. Wel voor kerstperiode, dus best kans dat het anders (veel) korter vantevoren kan. Geboekt via hotelbook.com, maar het kan ook via hun eigen site. (al verwijst die ook weer door naar een of andere boekingsite)
Rockerfeller centre en dan Top of the Rock ( http://www.topoftherocknyc.com ) geweldig uitzicht over Central Park aan de ene kant en Empire State Building en lower manhattan aan de andere kant. Ik was er in maart en er was geen enkele wachtrij en heel rustig boven. Wij zijn eind van de ochtend gegaan en 's avond naar de top van Empire State Building zodat je de hele stad verlicht ziet.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:49 schreef sebabje het volgende:
Hi all,
Ik ga vanaf zaterdag een weekje naar NYC met de Continental First Class. Dus laat me helemaal verassen. Al hoe wel? Ik werk voor Continental Nederland bij een bedrijf![]()
Heb er mega veel zin in, hebben jullie nog leuke tips? Heb een aantal dingen al op papier met wat ik wil gaan doen.
Gr,
Wat raarquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Ik ben er twee keer op geweest en geen enkele keer gechecked op camera. Ze staan boven wel irritant je aan te houden of ze een portret van je mogen schieten, maar dat kun je gewoon weigeren.quote:
Mja: bij de FAQ's staat:quote:
Maar dat is een heeeel ander verhaal.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:03 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
Mja: bij de FAQ's staat:
Can I bring tripods? What about video cameras?
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck. To set up a professional photo shoot or media taping on the Observation Deck, please contact us to discuss location fees and/or other arrangements.
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:13 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is een heeeel ander verhaal.
Cameras en videocameras zijn dus gewoon toegestaan.
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:06 schreef Slappe_hap het volgende:
[..]
We do not allow tripods, monopods or video cameras on the observation deck.
Dan geven ze dat iig onduidelijk aan.. Ik vond het al raar, zo'n mooi uitzicht wil je toch juist vastleggenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 01:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Yupz dat had ik gelezen....en daar bedoelen ze ongetwijfeld niet de huis-tuin-keuken dingen niet mee.
Er was geen controle toen wij er waren (maart 2006) en de security boven vond het juist leuk om fotograaf te spelen. En zo te zien mag je gewoon met videocamera naar boven: http://www.youtube.com/watch?v=XlrjQFmFGcQquote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:31 schreef Slappe_hap het volgende:
Top of the Rock wil ik ook nog wel bezoeken ja.. Maar er staat op de website dat je geen camera mee mag nemenControleren ze daar echt op, of kan ik gewoon mooi fototjes maken van het uitzicht?
Waar gaan je interesses naar uit? Want je hebt kans dat het Guggenheim nog in verbouwing is (ook aan de binnenkant).quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Op dit moment ook de expositie "The Age of Rembrandt" waar ze dus enkele Rembrandts hebben hangen maar nog een complete verzameling Nederlandse en Franse meesters.quote:
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:52 schreef sebabje het volgende:
Morgen is het zover dan naar NYCHeb er zin in
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.quote:Op zondag 14 oktober 2007 20:00 schreef renzell het volgende:
[..]
Veel plezier!![]()
Kan er iemand mij vertellen of vijf maanden van tevoren te laat is om een (goedkoop!) vliegticket naar NY te boeken? Ik wil dus in april gaan, maar heb pas eind november geld om te boeken. Kan ik dan nog rockbottem vliegen denken jullie?
Ah, da's héél fijn! Dank.quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Makkelijk. Sterker nog...vaak gaat de prijs op en neer. Dus vaak kun je zelfs een dag van tevoren nog vliegen tegen dezelfde prijs als die je een maand eerder betaald hebt.
Het schijnt dat de meeste restaurants hun kerstmenu publiceren na thanksgiving.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:54 schreef LaZZ_NL het volgende:
Ik ben met kerst en nieuwjaar in New York... Iemand nog tips voer DE places 2 be met kerst en nieuwjaar??
Ook ben ik op zoek naar een goed mooi restaurant om met kerst uit eten te gaan.. Maar er zijn er zoveel, lastig zoeken. Iemand tips?
Natuurlijk, maar het was puur ter illustratie dat maanden van tevoren boeken niet perse goedkoper hoeft te zijnquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:22 schreef Dromer het volgende:
Ik zou het niet op één dag vantevoren aan laten komen.
Maar enkele maanden vantevoren moet zeker lukken.
Is die 290 inc of ex belastingen?quote:Ik ben trouwens benieuwd of de prijzen van 290 euro die ik net gemist heb alsnog weer opduiken voor de laatste week van December. Af en toe maar eens monitoren.
Dat was inclusief. Ik kan het tarief nu niet meer vinden via vliegtickets.nl Een maand geleden stond het tarief er nog wel bij, maar was het niet meer beschikbaar. Worden 'vergeven' tarieven na een tijdje verwijderd?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:54 schreef Nembrionic het volgende:
Is die 290 inc of ex belastingen?
Indien mijn reactie nog niet te laat komt:quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:50 schreef stickybandit het volgende:
Ga volgende week een paar dagen naar NYC:) wil graag wat musea bezoeken, maar heb niet genoeg tijd voor alle 4.. Welke zijn nu zo bijzonden dat ze echt de moeite waard zijn? De opties:
-American Museum of Natural History
-Guggenheim
-Metropolitan museum of art
-Museum of modern art
Ik denk zelf dat een maand nog te kort isquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wij hebben in 4 dagen alles gezien. De 5e was "bonus". We hebben de Grey Line bus genomen voor algemene indrukken. Daarna van alles gedaan via de metro. We hebben de musea gezien, Empire State, Central Park, Coney Island, Brooklyn, stuk Bronx en voor de rest heel Manhattan. De gratis ferry naar Staten Island genomen zodat je ook het vrijheidsbeeld en Ellis Island kan zien vanaf een afstandje. Die kun je dan nog van dichtbij bekijken. Dus 5 moet lukken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:03 schreef renzell het volgende:
En om er nog maar eens een vraag in te knallen: is 5 dagen daar zijn (reis dus niet meegerekend) voldoende om een goede indruk te krijgen, zonder dat je het gevoel hebt 90% te moeten missen, of is het daarvoor écht te kort? Het lijkt mij persoonelijk wat krapjes, maar heel veel langer gaat er niet inzitten qua kind achterlaten bij opa en oma enzo.![]()
Wat wil je weten?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 17:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik ga in November naar de NY Knicks in Madison Square Garden. Iemand die daar iets over kan vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |