Dat vond ik nou weer het andere uiterste. Rustig zeker, maar nu nog niet weten wie die Tour gewonnen heeft vind ik dan weer te sloom.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:16 schreef Ericr het volgende:
Ik verlang naar de terugkomst van Landis, 2006 was dan nog een rustige Tour eigenlijk.
Wat boeit dan danquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Mijne was te laat
Wie zal de nieuwe kopman worden voor de overige etappes?
Als ze starten ...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:26 schreef Hertog_Martin het volgende:
Mijne was te laat
Wie zal de nieuwe kopman worden voor de overige etappes?
ad.nlquote:'Ik baal, ik baal, mijn carrière is voorbij'
Door LÉON DE KORT
,,Ik begrijp er niets van,’’ reageerde de ontslagen Rabo-renner Michael Rasmussen vannacht vanaf een onbekende plek.
Michael Rasmussen. FOTO EPA
,,Wat is de reden dat ik nu weg moet? Theo de Rooij heeft het me niet duidelijk kunnen maken wat hem er toe heeft gebracht me uit de wedstrijd te halen.
,,Ik baal, ik baal, ik baal.
,,Ik besef ook dat mijn carrière is geruïneerd.
,,Ik heb geen idee wat me staat te doen of waar ik heen ga. Het is een enorme klap voor mij.
,,En ook voor alle jongens van de ploeg. Ze zijn vernietigd.’’
Inderdaad.quote:
Waarschijnlijk niet tijdens de etappe. Pas na het volgende 'podium' draagt hij het geel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:26 schreef Kallstrom het volgende:
Contador rijd morgen dus in het geel....![]()
Kijk even naar je eigen quotequote:Op donderdag 26 juli 2007 01:27 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Waar heb je dit vandaan Strychnine?
Hij zal kwaad genoeg zijn in ieder geval... áls ze al starten.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:27 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Misschien kan Boogerd een wondertje verrichten en 28 min goedmaken en een held worden![]()
En dit dan? Weer zo een die eigenlijk ontkent wat er aan de hand is. Of zal hier gewoon ook echt clean zijn?quote:,,Wat is de reden dat ik nu weg moet?'' zei Rasmussen.
,,Theo de Rooij heeft het me niet duidelijk kunnen maken wat hem er toe heeft gebracht me uit de wedstrijd te halen.
Inderdaadquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:29 schreef Kallstrom het volgende:
hoop dat ie wel inziet dat ie zijn ploegmaten wel veel pijn heeft gedaan
Dat ie eerlijk verteld heeft dat ie in Italie was en niet in mexicoquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:29 schreef Mirri het volgende:
In dat krantenartikel van De Stentor staat dus dat de Rooij direct na de etappe Rasmussen confronteerde en in het hotel heeft hij alles eerlijk verteld aan zijn teamgenoten doe toen emotioneel werden...
Zoals het er staat lijkt wel alsof hij al toegaf dat hij doping heeft gebruikt.
Of hij clean is of niet maakt niet uit. Hij heeft gelogen over zijn verblijfplaats, dat is een schendig van de UCI regels. Exit...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
En dit dan? Weer zo een die eigenlijk ontkent wat er aan de hand is. Of zal hier gewoon ook echt clean zijn?
Okee, maar daar word je toch niet emotioneel van?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
Dat ie eerlijk verteld heeft dat ie in Italie was en niet in mexico
Neuh, over z'n verblijfplaats, neem ik aan. Italië ipv Mexico dus.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:29 schreef Mirri het volgende:
In dat krantenartikel van De Stentor staat dus dat de Rooij direct na de etappe Rasmussen confronteerde en in het hotel heeft hij alles eerlijk verteld aan zijn teamgenoten doe toen emotioneel werden...
Dat kan niet! Ik denk dat in veel artikelen morgen zal staan dat er nog een hoop niet duidelijk was voordat de krant werd gedrukt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef rubbereend het volgende:
alle kranten moeten hals over kop aan de slag
Baal er inderdaad ook zo van dat wij geen 24/7 uitzending hebben. De NOS heeft denk ik geen zin meer om ons midden in de nacht op de hoogte te houden van alle ontwikkelingenquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef VincentAdam het volgende:
Ik vind het zo kut dat er niks meer op tv is nu. Dan merk je wel dat wij nederland zijn, en geen cnn hebben ofzo, die iets uitzenden van die verklaring.
Ja en dat 'ie daar niet aan het strand lag lijkt me.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
Hoort bij de cultuur. Zolang je je bek houdt mag je na 2 jaar weer bij een ander team overnieuw beginnen. Praat je, dan wordt je voor het leven aan de schandpaal gezet en kom je nergens meer aan de bak. En dan kan je na je carriere ook geen fietsenwinkeltje meer beginnen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef kassenbouwer het volgende:
En dit dan? Weer zo een die eigenlijk ontkent wat er aan de hand is. Of zal hier gewoon ook echt clean zijn?
Alsof z'n teamgenoten van zo'n bericht waterige oogjes zouden krijgen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:30 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
Ik ben zó benieuwd naar reacties van de andere renners.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:29 schreef Mirri het volgende:
Heb alleen gehoord dat Boogerd geen commentaar wilde geven en er helemaal kapot van was. Logisch ook.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:33 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik ben zó benieuwd naar reacties van de andere renners.
Na ik weet het allemaal niet ik wacht het af afgelopen jaren was ie toch ook al zo goed in de bergen. Dat hier iets mis is lijkt me duidelijk maar wat precies gaan we nog horen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja en dat 'ie daar niet aan het strand lag lijkt me.
vaste kaza luna luisteraarsquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:33 schreef Falco het volgende:
Waarom komen er alleen maar freaks op radio 1?
Tering, wat een verhaal. De renners waren op weg om hem te feliciteren... en dan dit..quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:33 schreef Bartoli het volgende:
Rasmussen zat in Italië (2)
PROTOUR - RONDE VAN FRANKRIJK
PAU (ANP) - Michael Rasmussen heeft gelogen over zijn verblijf in Mexico. De Deen had bij de ploeg en de UCI in de aanloop naar de Tour de France aangegeven dat hij daar op training was. Hij verbleef echter op dat moment in Italië. Daar is hij herkend door oud-renner Davide Cassani, die dat woensdag op de Deense televisie verklaarde.
,,Geconfronteerd met die informatie heeft Michael Rasmussen aan directeur Theo de Rooij bevestigd dat hij op het door hem aangegeven tijdstip inderdaad in Italië verbleef. Dat was voor De Rooij de druppel en de reden hem uit koers te nemen'', aldus woordvoerder Bergsma in een verklaring.
Rasmussen verblijft inmiddels niet meer in het Rabo-hotel. ,,Hij zit in een ander hotel'', aldus de woordvoerder.
De Rooij confronteerde Rasmussen direct na de finish met het nieuws over de plaats van de training. ,,Rasmussen heeft direct bekend'', aldus woordvoerder Bergsma. ,,Vervolgens zijn Rasmussen en De Rooy naar het hotel gegaan. De renners wilden Rasmussen allemaal feliciteren. Rasmussen heeft toen alles eerlijk verteld. De renners werden vervolgens heel emotioneel.''
Ploegleider De Rooy ontbrak tijdens de persconferentie. ,,Theo was veel te emotioneel. Die kon hier niet bij zijn'', aldus woordvoerder Bergsma. ,,De renners maken waarschijnlijk donderdag bekend of ze nog van start gaan.''
Pak de telefoon en doorbreek deze ban.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:33 schreef Falco het volgende:
Waarom komen er alleen maar freaks op radio 1?
Nou, dat zullen de fransen leuk vinden. WEER een Americaan, en weer een US-Postal/Discovery man. Dan denk ik dat ze toch liever voor Contador gaan, hoewel die ook verdacht is. Het meest ideale zou zijn dat Evans of Sastre een super tijdrit rijden, dan kan de tour toch nog met een leuke winnaar afgesloten worden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:32 schreef Scorpion_17 het volgende:
dalijk wint Leipheimer nog zonder ook maar 1 meter te hebben aangevallen
Denk dat de Rooy ook nog wel even gevraagd heeft waarom hij zo ingewikkeld gedaan heeft met te laat verstuurde brieven die dus ook nog eens niet klopten. En misschien zei hij toen dat ze in Italie een betere arts hebben of gaf hij op die laatste vraag geen antwoord en mocht de Rooy zelf raden...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:29 schreef Mirri het volgende:
verrassendquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:36 schreef Silver_Shark het volgende:
Officiale site van rasmussen ligt eruit
Dat is altijd, over heel erg veel zaken....quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:36 schreef wimderon het volgende:
Wat een noobs die daar nu bij Radio-1 opbellen, hebben de klok wel horen luiden enz.
Hebben ergens een berichtje over gelezen in de Telegraaf oid en doen dan net of ze er iets vanaf weten![]()
![]()
Ik durf nietquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:35 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Pak de telefoon en doorbreek deze ban.
En roep dan even dat je belt namens alle andere fokkers!
Rasmussen? Dream onquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:36 schreef Nyrem het volgende:
de eerste cleane winnaar sinds tijden uit de tour gezet
de wereld op zn kop
hypocriet zooitje allemaal.
Voor mij is de tour over.
Niet leuk meer.
Ja, ik ook. Maar daarom baal ik dus zo dat het nieuws in NL voor dood ligt nu, want morgen zal dat allemaal vast wel bekend worden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:38 schreef Cootz het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Rasmussen ook opgebiecht heeft wáárom hij erom gelogen heeft.
Die mannen zijn ook moe zeker ^_^quote:Pat McQuaid (UCI-baas): "Mijn eerste reactie is: waarom hebben ze deze beslissing niet in juni genomen toen het nieuws al bekend was? Dat Rabobank hem nu uit de Tour haalt, kan ik alleen maar toejuichen. Dit is wel een wijze les voor de toekomst."
PJ Rabice (woordvoerder Discovery): "Dat Contador nu het geel gaat dragen, is geen reden om te feesten. Dit zoveelste dopinggeval is alweer een erg slechte zaak voor onze sport."
Joh, het hele peleton gebruikt herstelmiddelen.quote:
Dit is goed, als het naderhand uitkomt, kun je opdoeken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:39 schreef Strychnine het volgende:
ja ik weet ook niet of ik het nu super vind van Rabo dat ze zoiets hebben van,regels zijn regels, dus je ligt eruit, of dat ik het zonde vind, want verdomme, hij had zo'n goede kans om te winnen.
Hij is nooit betrapft hoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:31 schreef Elwood1802 het volgende:
Rasmussen, ik hoop dat hij nooit meer mag fietsen
die reden doet er toch niet meer toe? maar benieuwd ben ik wel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:38 schreef Cootz het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Rasmussen ook opgebiecht heeft wáárom hij erom gelogen heeft.
Ja sterke actie van Rabobank. Best knap ook.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dit is goed, als het naderhand uitkomt, kun je opdoeken.
Dat ben ik ook met je eens, maar ergens had ik hem zo graag willen zien winnen.... Maar, dit is een goed iets, hij is over de schreef gegaan, dus eruit. Zo hoort het.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dit is goed, als het naderhand uitkomt, kun je opdoeken.
hij had toch al regels overtreden?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:39 schreef Strychnine het volgende:
ja ik weet ook niet of ik het nu super vind van Rabo dat ze zoiets hebben van,regels zijn regels, dus je ligt eruit, of dat ik het zonde vind, want verdomme, hij had zo'n goede kans om te winnen.
Ja, kennelijk worden er her en der artikelen gepubliceerd met reacties van Rasmussen... maar de NOS is nergens live bij.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:38 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar daarom baal ik dus zo dat het nieuws in NL voor dood ligt nu, want morgen zal dat allemaal vast wel bekend worden.
hoi!quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:38 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Maar daarom baal ik dus zo dat het nieuws in NL voor dood ligt nu, want morgen zal dat allemaal vast wel bekend worden.
Ik vind het erg goed. Het was misschien wel een 'schone' overwinning geworden (hij is vaak getest de afgelopen weken), maar het blijft een overwinning met een bijsmaak. En dan liever het zekere voor het onzekere en niet winnen, maar wel gaan voor een schone wielersport.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:39 schreef Strychnine het volgende:
De Raboploeg had dit gegeven ook pas in oktober kunnen toegeven, bedoel je?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:39 schreef Strychnine het volgende:
Ach het zou mij ook niets verbazen als Rasmussen meer heeft vertelt en ook onder 'begeleiding' daar in Italië zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:39 schreef Strychnine het volgende:
Daar ben ik het ook mee eensquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vind het erg goed. Het was misschien wel een 'schone' overwinning geworden (hij is vaak getest de afgelopen weken), maar het blijft een overwinning met een bijsmaak. En dan liever het zekere voor het onzekere en niet winnen, maar wel gaan voor een schone wielersport.
Volgens mij wisten ze toen nog niet dat ie in Italie zatquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef bof het volgende:
[..]
De Raboploeg had dit gegeven ook pas in oktober kunnen toegeven, bedoel je?
Doet er inderdaad niet toe, want hij heeft hiermee bewust dopingcontroles ontlopen en dat is al misdrijf genoeg. Maar was hij echt met doping bezig? Vast wel, maar heeft hij dat ook toegegeven?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die reden doet er toch niet meer toe? maar benieuwd ben ik wel.
2 x niet aangegeven waar je bent. Dan zeggen dat je in Mexico zit ipv in Italie. Waren zeker allemaal foutjes?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hij is nooit betrapft hoor.
Alle ratten komen ook weer tevoorschijn hoor.![]()
nee, natuurlijk niet. Ik bedoel meer van -> het is goed dat dit gebeurd is, en de enige juiste beslissing van de Rabo ploeg, respect daarvoor.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef bof het volgende:
[..]
De Raboploeg had dit gegeven ook pas in oktober kunnen toegeven, bedoel je?
quote:
Ja, dat is volgens mij het geval.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:43 schreef pekel het volgende:
Even een vraagje: Cassani sprak met Sorensen over Rasmussen, waarin 'ie zei dat hij Rasmussen zag trainen in Italie. Sorensen sprak met de Rooij daarover, de Rooij heeft direct na de etappe vandaag met Rasmussen gesproken hierover?
er is niks van doping bewezen dat blijft een speculatie. denk niet dat hij dat gaat toegeven anders kost het hem ook nog een jaarsalaris endergelijke. Weet niet of dit ook daar onder valt?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Cootz het volgende:
[..]
Doet er inderdaad niet toe, want hij heeft hiermee bewust dopingcontroles ontlopen en dat is al misdrijf genoeg. Maar was hij echt met doping bezig? Vast wel, maar heeft hij dat ook toegegeven?
Oktober over 3 maanden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
Volgens mij wisten ze toen nog niet dat ie in Italie zat
Waarom komt Cassani dan in godsnaam nu pas met dit nieuws?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:43 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ja, dat is volgens mij het geval.
jaquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:43 schreef pekel het volgende:
Even een vraagje: Cassani sprak met Sorensen over Rasmussen, waarin 'ie zei dat hij Rasmussen zag trainen in Italie. Sorensen sprak met de Rooij daarover, de Rooij heeft direct na de etappe vandaag met Rasmussen gesproken hierover?
Teleurgesteld ben ik ook. Ik was vanavond nog zo blij dat hij van Contador weg reed en meer tijd won, en dus een geweldige positie kreeg. Ik vind Rabo al jaren een leuke ploeg om in de Tour te volgen (ook toen ze alleen nog voor dagzeges konden gaan), dus ik gunde het ze, en zeker Boogerd. En dan zo'n einde, terwijl ik eigenlijk altijd wel het idee had dat Rasmussen clean was, erg jammer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook mee eens
Maar dat haalt mijn teleurstelling niet weg
omdat rasmussen leider in de Tour was misschien?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef pekel het volgende:
[..]
Waarom komt Cassani dan in godsnaam nu pas met dit nieuws?
De reden lijkt me overduidelijk. Er is maar 1 reden te bedenken waarom een renner bewust zou liegen over zijn verblijfplaats in de voorbereiding op de Tour: om de dopingcontrole te vermijden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:41 schreef Bartoli het volgende:
[..]
die reden doet er toch niet meer toe? maar benieuwd ben ik wel.
Omdat hij voor de tour niet wist dat hij eigenlijk in Mexico zou meoten wezen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef pekel het volgende:
[..]
Pas 1,5 week..quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
omdat rasmussen leider in de Tour was misschien?
nog ff wachten mirriquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:45 schreef Mirri het volgende:
Ik heb zin in het schaatsseizoen
Omdat die hele zaak met die gemiste controles en administratieve foutjes nog maar een week in het nieuws is. Hij kon voor de Tour natuurlijk niet weten hoe relevant het was dat hij Rasmussen in Italie had gezien.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef pekel het volgende:
[..]
En dat maakt uit waarom?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:45 schreef Bartoli het volgende:
[..]
omdat rasmussen leider in de Tour was misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In wat voor rechtstaat leef jij zeg?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
2 x niet aangegeven waar je bent. Dan zeggen dat je in Mexico zit ipv in Italie. Waren zeker allemaal foutjes?
Over een paar dagen komt het nieuws naar buiten dan hij bij één of andere doktor is geweest.
Dan wordt het een soort Formule 1 op de fiets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Bartoli het volgende:
zou ik me wel in kunnen vinden
dat klopt wel jaquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:45 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De reden lijkt me overduidelijk. Er is maar 1 reden te bedenken waarom een renner bewust zou liegen over zijn verblijfplaats in de voorbereiding op de Tour: om de dopingcontrole te vermijden.
Misschien dat hij nog 1 of ander mooi fabeltje voor ons aan het bedenken is, voor ieder met gezond verstand moeten Rasmussen's leugens gelijkstaan aan een dopingbekentenis.
Dan is het geen doping he.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef De_Ananas het volgende:
Is het trouwens verboden om doping te gebruiken binnen de waardes die legaal zijn?
Stel jezelf de vraag nog eensquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef De_Ananas het volgende:
Is het trouwens verboden om doping te gebruiken binnen de waardes die legaal zijn?
Ja, want ze kunnen volgens mij alleen testen op de gevolgen van epo en dergelijke. Behalve dan weer bij Vinokoerov, want die is gepakt vanwege bloedlichaampjes van een ander mens. En dan heb je het niet over waardes.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef De_Ananas het volgende:
Hoezo niet? Je kan toch ook gewoon zo'n kleine dosering EPO gebruiken dat je net tegen de grens aan zit?quote:
Ik geloof dat er maar weinig rijders zijn die clean zijn, dus het zou niet als een verassing komen als al dit gedraai van Rasmussen inderdaad ivm dopingebruik is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Teleurgesteld ben ik ook. Ik was vanavond nog zo blij dat hij van Contador weg reed en meer tijd won, en dus een geweldige positie kreeg. Ik vind Rabo al jaren een leuke ploeg om in de Tour te volgen (ook toen ze alleen nog voor dagzeges konden gaan), dus ik gunde het ze, en zeker Boogerd. En dan zo'n einde, terwijl ik eigenlijk altijd wel het idee had dat Rasmussen clean was, erg jammer.
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:42 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
2 x niet aangegeven waar je bent. Dan zeggen dat je in Mexico zit ipv in Italie. Waren zeker allemaal foutjes?
Over een paar dagen komt het nieuws naar buiten dan hij bij één of andere doktor is geweest.
http://www.velonews.com/tour2007/details/articles/12944.0.htmlquote:Bergsma said the team officials learned that when Rasmussen had said he was in Mexico - where his wife lives - he had actually been in Italy, working with an as-of-yet-unnamed doctor.
Precies hetzelfde hier...quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Teleurgesteld ben ik ook. Ik was vanavond nog zo blij dat hij van Contador weg reed en meer tijd won, en dus een geweldige positie kreeg. Ik vind Rabo al jaren een leuke ploeg om in de Tour te volgen (ook toen ze alleen nog voor dagzeges konden gaan), dus ik gunde het ze, en zeker Boogerd. En dan zo'n einde, terwijl ik eigenlijk altijd wel het idee had dat Rasmussen clean was, erg jammer.
Lijkt me sterk dat Bergsma dat inderdaad gezegd heeft, en dat de NOS daar niks van weet. Net als dat de ZDF al weet dat Rabobank morgen wel start, ook zo'n sterk verhaal.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
http://www.velonews.com/tour2007/details/articles/12944.0.html
maar weet niet hoe betrouwbaar dit bericht is
casa lunaquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
kasa dan
jouw feest
ik ben al 26 uur wakker![]()
Dan zijn de waarden niet meer 'legaal', toch?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:47 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zijn toch ''verboden middelen'' ?
Liegen over je verblijfplaats is een overtreding van de regels. Daar staat vast een flinke schorsing op.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:46 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
In wat voor rechtstaat leef jij zeg?
noord Korea?
Iemand is onschuldig totdat het tegendeel bewezen is? Is er bewezen dat hij een dopingregel heeft overtreden, nee. Kan je hem dan voor dopinggebruik aanklagen, nee.
Het is geen banenerepubliek qua rechtspraak zeg. man man.
Ja, is dus een beetje die riooljournalistiekquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:48 schreef Cootz het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat Bergsma dat inderdaad gezegd heeft, en dat de NOS daar niks van weet. Net als dat de ZDF al weet dat Rabobank morgen wel start, ook zo'n sterk verhaal.
tel al zijn schorsingen eens opquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Liegen over je verblijfplaats is een overtreding van de regels. Daar staat vast een flinke schorsing op.
Tuurlijk wel. Stel je zit op waarde 0 en je gebruikt EPO om naar 4 te gaan en dat is de maximale grens. Dan gebruik je iets wat verboden is maar je zit nog wel onder de te hoge waardequote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef bof het volgende:
[..]
Dan zijn de waarden niet meer 'legaal', toch?
ochquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef -skippybal- het volgende:
Tof thuis komen zo...
ja echt, hou opquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef -skippybal- het volgende:
Tof thuis komen zo...
Bewust liegen over je verblijfplaats is precies hetzelfde als een positieve dopingcontrole. Dat betekend twee jaar schorsing, plus nog twee jaar niet in een ProTour team mogen rijden, en een jaarsalaris terugbetalen (de UCI wordt nog rijk zo).quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Liegen over je verblijfplaats is een overtreding van de regels. Daar staat vast een flinke schorsing op.
Checcini?quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:47 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
http://www.velonews.com/tour2007/details/articles/12944.0.html
maar weet niet hoe betrouwbaar dit bericht is
was een 'grapje' , heel slecht ik weet hetquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
kasa dan
jouw feest
ik ben al 26 uur wakker![]()
Ja, haha, echt hilarisch deze uitzending.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef Toad het volgende:
"Jij hebt gevloekt"
Epo is als ik het goed begrijp een middel om die witte bloedlichaampjes te laten vermeerderen. Ze tellen die lichaampjes, niet of er de stof epo aanwezig is volgens mij. Want dat is niet te traceren. Dus... Dan wordt je ook niet betrapt als het net onder de grens zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Stel je zit op waarde 0 en je gebruikt EPO om naar 4 te gaan en dat is de maximale grens. Dan gebruik je iets wat verboden is maar je zit nog wel onder de te hoge waarde![]()
En kan dit gecontroleerd worden?
ligt eraan welke stof.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Stel je zit op waarde 0 en je gebruikt EPO om naar 4 te gaan en dat is de maximale grens. Dan gebruik je iets wat verboden is maar je zit nog wel onder de te hoge waarde![]()
Volgens Jans Koerts vanavond in de Avondetappe was dit ongeveer de definitie van 'professioneel wielrennen'.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik wás aangeschoten. Nu niet meer.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:50 schreef Strychnine het volgende:
[..]
ja echt, hou op
uit eten geweest, heel gezellig, zet je de tv aan, dan dit.ontnuchtering van gezellig avondje
De rode bloedlichaampjes.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:51 schreef kassenbouwer het volgende:
Epo is als ik het goed begrijp een middel om die witte bloedlichaampjes te laten vermeerderen. Ze tellen die lichaampjes, niet of er de stof epo aanwezig is volgens mij. Want dat is niet te traceren. Dus... Dan wordt je ook niet betrapt als het net onder de grens zit.
Ik snap je vraag wel. Die grenzen zijn bepaald omdat ze onder die grens (in het legale gebied) niet met voldoende zekerheid kunnen zeggen dat de gemeten waarden ontstaan zijn door het gebruik van verboden middelen. Daarboven is er met genoeg zekerheid te zeggen dat het komt door gebruik van verboden middelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat stelt nog niet dat je hem een dopingzondaar mag noemen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik wás aangeschoten. Nu niet meer.
Kut Rasmussen, een beetje mijn roes verpesten
jajaaa trap nog maar ff naquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
was een 'grapje' , heel slecht ik weet het
Het is Casa![]()
Ik denk zelf dat iedereen nu dopingmoe is, de pers incluis. Zondag wordt Contador gehuldigd, zonder dat hij echt blij zal zijn met zijn overwinning.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:51 schreef pekel het volgende:
Gaan 'we' de nieuwe nummer 1 in het klassement, Contador, nog geloven? Aangezien dit bericht nou ook niet bepaald in z'n voordeel spreekt. Oftewel: wachten op de nieuwe affaire?
Ik type nog rode en verving het toen door wittequote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De rode bloedlichaampjes.De witte zijn voor de afwaar tegen ziektes.
Idem.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:53 schreef ruud.nl het volgende:
WTF...![]()
Waar slaat dit ineens op?
ben net thuis, dus n00b in deze kwestie...
ben ik met je eensquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat stelt nog niet dat je hem een dopingzondaar mag noemen.
Salbutamol gebruiken ze tegenwoordig tegen inspanningsastma. De limiet is 1000 nanogram volgens mij. Als je er ver bovenzit hang jequote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef Unstoppable het volgende:
Gecontroleerd gebruik word toch al toegepast? Het hele peleton heeft toch ook ernstige astma en gebruiken ladingen medicijnen om de luchtwegen/longen te verbeteren. Dat is ook allemal toegestaan.
Debielhoge waardes en dan vrijgesproken worden omdat je "niet bijhoud hoeveel pufjes je neemt per dag"....
dat werd vanmiddag op radio 1 nog even mooi weerlegt door een prof.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef Unstoppable het volgende:
Gecontroleerd gebruik word toch al toegepast? Het hele peleton heeft toch ook ernstige astma en gebruiken ladingen medicijnen om de luchtwegen/longen te verbeteren. Dat is ook allemal toegestaan.
Debielhoge waardes en dan vrijgesproken worden omdat je "niet bijhoud hoeveel pufjes je neemt per dag"....
Klopt. Daarom hoop ik dat de Rabobank nu hun verantwoordelijkheid neemt en die zaak eens even heel grondig gaat uitzoeken, zolang Rasmussen niet zelf het boetekleed aantrekt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:53 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat stelt nog niet dat je hem een dopingzondaar mag noemen.
lees teletekst even door weet je hetquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:53 schreef ruud.nl het volgende:
WTF...![]()
Waar slaat dit ineens op?
ben net thuis, dus n00b in deze kwestie...
Jans zei dat de definitie van professioneel wielrennen was dat je doping gebruikt maar de test gewoon goed doorloopt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef bof het volgende:
[..]
Volgens Jans Koerts vanavond in de Avondetappe was dit ongeveer de definitie van 'professioneel wielrennen'.
Ik hou er wel van om het bij feiten te houden en niet iets wat men aanneemt als logica.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:54 schreef Strychnine het volgende:
[..]
ben ik met je eens
al is 1 + 1 wel 2 in de meeste gevallen en zou het me echt niets verbazen als het met doping te maken heeft.
de vraag is of we dit ooit te weten zullen komen, als rasmussen dit toegeeft kost hem dat nóg meer.
Ik heb hem ook maar uit gezet, hier word ik ook niks wijzer meer vanquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:55 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Gevangenis straf. Ok, die radio gaat uit.
De Volkskrantquote:Rasmussen uit Tour gehaald
Pau - Klassementsleider Michael Rasmussen is woensdagavond door de directie van de Rabo-wielerploeg uit de Ronde van Frankrijk gehaald. De Deen zou de interne regels van de Nederlandse wielerformatie hebben overtreden.
‘Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de zeventiende etappe van start gaat’, aldus woordvoerder Jacob Bergsma woensdagavond. Rasmussen is op staande voet ontslagen, omdat is gebleken dat hij heeft gelogen over zijn verblijfplaats. Hij heeft diverse malen een foutieve verblijfplaats opgegeven aan de internationale wielerunie UCI, aldus de Rabobank in een verklaring. 'Dat gebeurde ook nog eens te laat. Een en ander is een flagrante schending van de UCI-regels en is onacceptabel.'
De directie van de Nederlandse bank staat volledig achter de beslissing van de leiding van de wielerploeg om de Deen te ontslaan. Bestuurslid Piet van Schijndel: 'Ik dacht dat we het ergste hadden gehad met die waarschuwing, want dat was al niet fraai. Wat er is gebeurd, maakt me sprakeloos. Een nachtmerrie.'
Rasmussen won woensdag de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk, met aankomst op de Col d’Aubisque en verstevigde zijn leidende positie in het algemeen klassement. De eindzege lonkte voor de 33-jarige Deen.
Rasmussen raakte ruim een week geleden al in opspraak. Hij ontving in de aanloop naar de Tour vier waarschuwingen van de internationale wielrenunie UCI en de Deense wielerbond omdat hij diverse malen had verzuimd zijn verblijfplaats door te geven aan de dopingautoriteiten. De Rabo-ploegleiding gaf hem daarvoor een boete van 10 duizend euro. Omdat Rasmussen formeel niet betrokken was bij een dopingzaak, liet de Rabobank hem van start gaan in de Tour. De zaak kwam in de Tour ineens naar buiten.
In de Alpen trok hij in de achtste etappe, met ritwinst, de gele leiderstrui naar zich toe. Die verdedigde hij de afgelopen dagen met verve in de Pyreneeën.
Ik gevruik het ook voor dezelfde 'kwaal'.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Salbutamol gebruiken ze tegenwoordig tegen inspanningsastma. De limiet is 1000 nanogram volgens mij. Als je er ver bovenzit hang je
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aubquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dat werd vanmiddag op radio 1 nog even mooi weerlegt door een prof.
Dat het helemaal niet zo gek is dat zoveel renners een inspanningsastma attest hebben.
Zijn de mensen, de sportliefhebbers, in uw land teleurgesteld in Vinokourov?quote:
Ja, maar ik zie dit toch niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat Boogerd nog een Tour gaat doen om zijn Tour loopbaan in ere af te sluiten. En dan met een goede kopman, die eerlijk en schoon koerst (en daarmee desnoods 10e wordt).
Hij verdient een beter einde dan dit 'schandaal'.
Je moest eens naar Stand.nl luisteren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:56 schreef Flem het volgende:
'Ik blijf er nu niet meer voor thuis', aldus een kerel die daarna aangeeft er toch al niet voor thuis te blijven :>.
En daarna bleef-ie de laatste jaren opeens wel weer thuis. Wat een suf figuur.
En Wuyts kan verder met het verdenken van Rasmussenquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:58 schreef BramKVO het volgende:
De Nederlandse tv kan meteen stoppen met de Rasmussen - adoratie![]()
ik zit me te bedenken wat die uitleg was. Was op radio 1 iedergeval, misschien dat ik het morgen na kan luisteren, ik meen dat het tussen 2 en 3 was.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aub![]()
ikzelf heb het niet maar ik kan me indenken hoe je je dan voeltquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik gevruik het ook voor dezelfde 'kwaal'.
En het is echt noet prettig om te hebben. Salbutamol werkt goed, maar ik neem liever geen medicijnen. Het verschilt erg per dag, maar sommige dagen fiets ik als amateur geen deuk in een pakje boter. en als je heel diep gaat kan je echt voor je gevoel in ademnood komen, 1x gehad en dat is niet tof.
2 uur, nederland slaapt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:59 schreef kassenbouwer het volgende:
De radio gaat hier nu ook uit!
Ik had liever nog een paar uur geluisterd naar mensen die er wel verstand van hebben...
Hij moet zelf kiezen natuurlijk, en is niet de jongste meer. Maar het is hem gegund. Hij heeft geweldig gereden deze tour, maar het zal hem toch weinig voldoening geven na dit gebeuren, dus het zou me niet verbazen als hij ook op een betere manier afscheid wil nemen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:58 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie dit toch niet snel gebeuren.
Al zou het inderdaad mooi zijn
dééd ze dat maarquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:00 schreef Strychnine het volgende:
[..]
2 uur, nederland slaapt.
dood duf land
sport is zeker geen nieuws. maar als paris hilton zichzelf voor dr kop had geschoten hadden we de hele nacht extra uitzendingen gehad
Ik vermoed het optreden van irritaties van slijmvliezen en dergelijken door het inademen van grote hoeveelheden droge buitenlucht door de mond (normaal adem je door de neus, in dat geval wordt de lucht meer bevochtigd dan als je door je mond ademt). Door die irritaties treden zwellingen op en wordt er meer slijm geproduceerd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Unstoppable het volgende:
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aub![]()
Het bekende 1500m hoestje van Herbert Dijkstra...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vermoed het optreden van irritaties van slijmvliezen en dergelijken door het inademen van grote hoeveelheden droge buitenlucht door de mond (normaal adem je door de neus, in dat geval wordt de lucht meer bevochtigd dan als je door je mond ademt). Door die irritaties treden zwellingen op en wordt er meer slijm geproduceerd.
De meeste renners van andere ploegen zullen wel aan het slapen zijn toen het nieuws binnenkwam.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:02 schreef Cootz het volgende:
Zijn er ergens al reacties van renners gesignaleerd? AD.nl publiceerde een paar zinnen die Rasmussen heeft gezegd, maar verder?
Ikzelf heb het geluk dat hoe ouder ik wordt ik er wat minder van ga merken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:00 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ikzelf heb het niet maar ik kan me indenken hoe je je dan voelt![]()
Zolang ze de afgelopen uren geen pepmiddelen genomen hebben wel, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De meeste renners van andere ploegen zullen wel aan het slapen zijn toen het nieuws binnenkwam.
Feit dat renners altijd en overal berijkbaar moeten zijn is opzich natuurlijk al van de zottequote:Op donderdag 26 juli 2007 02:03 schreef Strychnine het volgende:
Maar houdt Rasmussen zichzelf nu dom, of snapt hij echt niet waarom hij er uit gezet is?
Ik bedoel, a la, hij kent vast de tour regels wel -> liegen over verblijfplaats -> eruit.
Inderdaad, zelfs ik kan er niet om lachen. dat wil wat zeggenquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Als dit grappig was bedoeld dan is dat dus flinkt mislukt.
'Door Leon de Kort' familie van Koen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:02 schreef Cootz het volgende:
Zijn er ergens al reacties van renners gesignaleerd? AD.nl publiceerde een paar zinnen die Rasmussen heeft gezegd, maar verder?
Borat en grappig past sowieso niet bijelkaar.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:04 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Als dit grappig was bedoeld dan is dat dus flinkt mislukt.
niet als ze op die manier onder dopingcontroles uit proberen te komen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:04 schreef Repitop het volgende:
[..]
Feit dat renners altijd en overal berijkbaar moeten zijn is opzich natuurlijk al van de zotte.
toen hij nog ali g was welquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:05 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Borat en grappig past sowieso niet bijelkaar.
Voorlopig is er nog helemaal niks bekend wat hij wel en wat hij niet in Italië genomen heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:05 schreef Strychnine het volgende:
[..]
niet als ze op die manier onder dopingcontroles uit proberen te komen...
Als een renner niet in koers is, en dat ook de komende tijd niet wil zijn, moet hij dan niet in zijn vrije tijd kunnen doen wat hij wil? Binnen bepaalde termijnen van een koers waaraan een renner deelneemt, moet controle plaatsvinden, en artsen kunnen die termijnen wel vast stellen. Maar daar buiten, nee, dan niet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:05 schreef Strychnine het volgende:
[..]
niet als ze op die manier onder dopingcontroles uit proberen te komen...
Nee, maar dat lijkt me de hoofdzaak van die regel. waarom moeten ze weten waar je bent? -> zodat ze je kunnen controleren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:07 schreef Repitop het volgende:
[..]
Voorlopig is er nog helemaal niks bekend wat hij wel en wat hij niet in Italië genomen heeft.
Dat doet er niet eens toe. Controle ontlopen = positief.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:07 schreef Repitop het volgende:
[..]
Voorlopig is er nog helemaal niks bekend wat hij wel en wat hij niet in Italië genomen heeft.
Waarom ? Er zijn zat mensen die voor hun werk op gelijk welk moment kunnen opgeroepen worden door hun firma en ook telkens moeten laten weten welke momenten ze echt onbeschikbaar zijn ...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:04 schreef Repitop het volgende:
[..]
Feit dat renners altijd en overal berijkbaar moeten zijn is opzich natuurlijk al van de zotte.
neequote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef tomttt het volgende:
Ik ben er de hele avond niet geweest, maar is er behalve de interne regels, al 1 reden gegeven (of een toelichting) voor de uitsluiting?
3 maanden van te vorenquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom ? Er zijn zat mensen die voor hun werk op gelijk welk moment kunnen opgeroepen worden door hun firma en ook telkens moeten laten weten welke momenten ze echt onbeschikbaar zijn ...
ja, maar dat geldt volgens mij niet in dit geval, of ik moet nu iets heel erg gemist hebben (niet sarcastisch bedoeld, ik was pas laat thuis en heb het begin van alle consternatie gemist, dus heb me snel in moeten lezen en overal info vandaan geplukt, excusez moi als ik iets mis)quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als een renner niet in koers is, en dat ook de komende tijd niet wil zijn, moet hij dan niet in zijn vrije tijd kunnen doen wat hij wil? Binnen bepaalde termijnen van een koers waaraan een renner deelneemt, moet controle plaatsvinden, en artsen kunnen die termijnen wel vast stellen. Maar daar buiten, nee, dan niet.
Precies, net als dat XTC gedoe van Ullrich, het was bekend dat hij die tijd sowieso geen wedstrijden zou rijden, laat hem dan gewoon....quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Als een renner niet in koers is, en dat ook de komende tijd niet wil zijn, moet hij dan niet in zijn vrije tijd kunnen doen wat hij wil? Binnen bepaalde termijnen van een koers waaraan een renner deelneemt, moet controle plaatsvinden, en artsen kunnen die termijnen wel vast stellen. Maar daar buiten, nee, dan niet.
Doping controle ontlopen is hetzelfde als doping gebruiken voor de regels.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef TC03 het volgende:
Wel bizar om iemand een TFD-zege te ontnemen terwijl hij nog niet eens daadwerkelijk betrapt is op doping.
tuurlijk, 3 maanden van te voren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom ? Er zijn zat mensen die voor hun werk op gelijk welk moment kunnen opgeroepen worden door hun firma en ook telkens moeten laten weten welke momenten ze echt onbeschikbaar zijn ...
Hij heeft andere UCI/ASO regels overtreden, gelogen tegen de ploegleiders en interne regels overtreden. Dat lijkt me reden genoeg.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef TC03 het volgende:
Wel bizar om iemand een TFD-zege te ontnemen terwijl hij nog niet eens daadwerkelijk betrapt is op doping.
Volgens de regels ja. Bij dit soort cruciale beslissingen lijkt iets meer nuance me wel op z'n plaats.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:09 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Doping controle ontlopen is hetzelfde als doping gebruiken voor de regels.
Nou ja, niet zo bizar, als je bedenkt dat die persoon bewust controles heeft ontlopen zodat hij niet betrapt wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef TC03 het volgende:
In feite is nu naar buiten gekomen dat hij ook weer een regel van de UCI heeft overtreden (dacht ik)quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef TC03 het volgende:
Die 3 maanden van te voren is ook overroepen. Men moet idd 3 maanden op voorhand een schema doorsturen, maar men schijnt dus , zelfs via internet, daar ten alle tijde nog wijzigingen op te kunnen doorgeven ...quote:
Weet je niet, misschien steekt de vork heel anders in de steel.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou ja, niet zo bizar, als je bedenkt dat die persoon bewust controles heeft ontlopen zodat hij niet betrapt wordt.
Het was niet zijn eerste overtreding. Ze hebben gehandeld zoals afgesproken, volgens het boekje.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef TC03 het volgende:
[..]
Volgens de regels ja. Bij dit soort cruciale beslissingen lijkt iets meer nuance me wel op z'n plaats.
Het liegen over zijn verblijfplaats medio juni. Hij zat niet in Mexico, maar in Italie. Hij heeft dus behalve de UCI te laat in te lichten, ook nog de UCI verkeerd ingelicht. Daarnaast heeft hij daarover herhaaldelijk gelogen tegen de Rabo ploegleiding.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef tomttt het volgende:
Ik ben er de hele avond niet geweest, maar is er behalve de interne regels, al 1 reden gegeven (of een toelichting) voor de uitsluiting?
3 maanden van tevoren al alles laten weten vind ik wel wat ver gaan, dat zou ook wel op wat kortere termijn kunnen. Maar dat renners die zich voorbereiden op de grootste koers van het jaar getest moeten kunnen worden is natuurlijk logisch.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:04 schreef Repitop het volgende:
[..]
Welke andere reden kan een renner hebben om bewust tegen de UCI en zijn ploeg te liegen over zijn verblijfplaats in voorbereiding op de Tour?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet je niet, misschien steekt de vork heel anders in de steel.
Dan wordt hij 3 maanden geschorst, volgende regels, en terecht.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Fiama het volgende:
[..]
In feite is nu naar buiten gekomen dat hij ook weer een regel van de UCI heeft overtreden (dacht ik)
That makes 3, en dat staat gelijk aan een positieve dopingtest
dan had rasmussen dat gelijk tegen de rooy verteld, en zou het wel anders zijn afgelopen neem ik aan, als hij echt ene goede reden had.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Maar nog steeds is hij niet positief bevonden....quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:11 schreef Cootz het volgende:
[..]
Het liegen over zijn verblijfplaats medio juni. Hij zat niet in Mexico, maar in Italie. Hij heeft dus behalve de UCI te laat in te lichten, ook nog de UCI verkeerd ingelicht. Daarnaast heeft hij daarover herhaaldelijk gelogen tegen de Rabo ploegleiding.
En da's exact wat ik in gedachten had toen ik het typte.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:09 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Precies, net als dat XTC gedoe van Ullrich, het was bekend dat hij die tijd sowieso geen wedstrijden zou rijden, laat hem dan gewoon....![]()
waarom loopt ie te roepen dat ze carriere over is?? hij zou toch nog wel ergens aan de bak kunnen??quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:12 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan wordt hij 3 maanden geschorst, volgende regels, en terecht.
Ik ook, ben volgens mij nog geen uur thuis.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:09 schreef Strychnine het volgende:
(niet sarcastisch bedoeld, ik was pas laat thuis en heb het begin van alle consternatie gemist, dus heb me snel in moeten lezen en overal info vandaan geplukt, excusez moi als ik iets mis)
Vorige week zondag hebben we allemaal kunnen zien hoe het precies in zijn werk gaat met out of competition controles. Het is allemaal zo lek als een mandje, en de Denen moeten ook eens eerlijk zijn. Die hadden er het geld sowieso niet voor over om naar Mexico te vliegen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ja, maar voorlopig even niet. hij is tenslotte ook al door het deense gedoe op non actief gezet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:13 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
waarom loopt ie te roepen dat ze carriere over is?? hij zou toch nog wel ergens aan de bak kunnen??
Nu versimpel je de situatie wel iets teveel denk ik. Het is niet in zijn algemeenheid je alle mogelijke overtredingen op de UCI regelementen kan turven, en dat als je aan drie zit dat dat gelijk staat aan positieve dopingtest.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Fiama het volgende:
[..]
In feite is nu naar buiten gekomen dat hij ook weer een regel van de UCI heeft overtreden (dacht ik)
Volgens mij is het verkeerd vermelden van je verblijfsplaats een aparte overtreding. 3x een controle missen zou een positieve test zijn, maar dit is het voorliegen van UCI/ASO en de ploegleiding.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Fiama het volgende:
[..]
Ja, hij ging er voor de pasta en pizza's heenquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hij zal natuurlijk wel bij elk succes verdacht makingen te horen krijgen na dit gedoe.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:13 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
waarom loopt ie te roepen dat ze carriere over is?? hij zou toch nog wel ergens aan de bak kunnen??
Goede vraag.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag. Ben je als renner deelnemer aan de Tour de France of als ploeg? Dus zeg maar hetzelfde als in de Tweede Kamer, daar zit je er op persoonlijke titel en niet op titel van de fractie waar je in zit. Zou het dus theoretisch kunnen dat Rasmussen morgen toch van start gaat als hij enkel uit de Rabobank-ploeg is gezet?
hmm, oke, my bad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nu versimpel je de situatie wel iets teveel denk ik. Het is niet in zijn algemeenheid je alle mogelijke overtredingen op de UCI regelementen kan turven, en dat als je aan drie zit dat dat gelijk staat aan positieve dopingtest.
De ploegleiding beslist uiteindelijk. Als marijnissen Kant niet in de kamer wil hebben heeft hij daar niks over te zeggen. Rabo wel over rasmussen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag. Ben je als renner deelnemer aan de Tour de France of als ploeg? Dus zeg maar hetzelfde als in de Tweede Kamer, daar zit je er op persoonlijke titel en niet op titel van de fractie waar je in zit. Zou het dus theoretisch kunnen dat Rasmussen morgen toch van start gaat als hij enkel uit de Rabobank-ploeg is gezet?
De ASO/UCI laat ploegen toe, de ploeg Rasmussen hoort daar niet bij lijkt mequote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hij heeft geen fiets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hij is in dienst van de ploeg, volgens mij. De ploeg moet van start mogen en kan dan mensen 'opstellen'. Maar de organisatie kan dan, volgens mij, wel weer bepaalde renners weigeren, waarna de ploeg met een vervanger wel door kan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
De ASO (tourorganisatie) beslist welke ploegen mee mogen doen. De ploegen selecteren de renners (maximaal 9) die mee mogen doen. Als Rasmussen uit de Rabo ploeg is gezet kan hij dus niet meer meedoen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Das dus mijn vraagquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik snap je vraag wel. Die grenzen zijn bepaald omdat ze onder die grens (in het legale gebied) niet met voldoende zekerheid kunnen zeggen dat de gemeten waarden ontstaan zijn door het gebruik van verboden middelen. Daarboven is er met genoeg zekerheid te zeggen dat het komt door gebruik van verboden middelen.
Maar stel nu dat je bijvoorbeeld toegeeft dat je structureel middelen gebruikt om precies net onder die grens te zitten, ben je dan schuldig?
Een paar weken voor de tour een bloed of Epo kuurtje is niet meer te bewijzen als je zoek bent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Is dat dan te bewijzen? Aangezien je dan niet over de max heen zit?
Ik geef je een kleine kansquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:19 schreef ruud.nl het volgende:
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar, zal er ooit deonderste steen boven komen?![]()
Er zijn wel waardes bekend die renner X normaal heeft lijkt me, maar dan nog is het natuurlijk niet bewezen, als je onder de grens zit dat je doping hebt gebruikt. Onder de grens mag alles lijkt me.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.
Een verhoogde hematocriet is een indicatie van EPO gebruik, maar sinds een paar jaar is het dus ook mogelijk om direct aan te tonen dat iemand EPO heeft gebruikt.
Dat maakt m.i. niet uit. Er zijn middelen verboden, als je die gebruikt vlieg je er uit. Ook als het niet gemeten wordt, maar je bekendt dat je het gebruikt hebt, vlieg je er dan uit. Volgens mij zijn er niet alleen bepaalde waardes 'verboden', maar ook gewoon middelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dat is slechts een korte tijd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Ereinion het volgende:
Een verhoogde hematocriet is een indicatie van EPO gebruik, maar sinds een paar jaar is het dus ook mogelijk om direct aan te tonen dat iemand EPO heeft gebruikt.
Bij sommige middelen meten ze volgens mij de waardes, en zit je boven een bepaald 'promillage' ben je positief bevonden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat maakt m.i. niet uit. Er zijn middelen verboden, als je die gebruikt vlieg je er uit. Ook als het niet gemeten wordt, maar je bekendt dat je het gebruikt hebt, vlieg je er dan uit. Volgens mij zijn er niet alleen bepaalde waardes 'verboden', maar ook gewoon middelen.
Ja, EPO gebruik is altijd strafbaar, hoeveel of weinig je ook gebruikt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.
Uiteraard, vanaf de zijlijn is het voor ons makkelijk het hoogste woord te voelen, maar ik wil niet weten hoe een de rooy zich voelt nu, of een boogaard. en rasmussen zelf ook trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Wij vinden het hier erg, maar voor de rabo mensen, dat is pas kut.
Een rasmussen die in een ander hotel zit dan de rest. De rest weet niet meer wat te geloven. Wat te doen morgen en na de Tour. Een Breukink, de Rooy en E.Dekker van de leiding. Die voelen zich kut Kunnen ze geloven dat hij geen doping heeft gebruikt, alleen maar gelogen? Kunnen ze de andere renners vertrouwen?
Deze mensen kennen rasmussen persoonlijk en zijn familie. Moet je je eens bedenken dat je je voelt als een nastje jouw zo bedonderd. al weet je niet eens precies hoe en waarmee.
Dan hebben wij als supporter het toch een stuk makkelijker.
Epo mag je alleen gebruiken om medische redenen, het is gewoon een medicijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.
En andere middelen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, EPO gebruik is altijd strafbaar, hoeveel of weinig je ook gebruikt.
Absoluut. Zo hard gewerkt, en waarvoor? Ze hebben uiteindelijk niks, alleen een schandaal.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
wanneer zei hij dit?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Stond de reactie van hypocriet Heintje al hier ergens ?
Verbruggen: 'Rasmussen verdient voordeel van twijfel'
GOURETTE - De Deen Michael Rasmussen (Rabobank), de huidige geletruidrager in de Tour de France, verdient het voordeel van de twijfel. Tenminste, dat vindt IOC-lid Hein Verbruggen, voormalig voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI. Verbruggen noemt de aanhoudende aanvallen op de Deense geletruidrager een 'heksenjacht'.
'Hij heeft weliswaar twee controles gemist, maar hij heeft daarnaast wel out-of-competitioncontroles gehad die negatief uitvielen. Hij verdient daarmee het voordeel van de twijfel. Waar haalt men, en dan vooral de Franse pers, de euvele moed vandaan om hem zo aan te pakken? Er worden in de sport honderden van dat soort controles gemist', aldus Verbruggen.
Het is in ieder geval zo dat je niet per se positief getest hoeft te zijn op een verboden middel om wegens dopinggebruik veroordeeld te worden. Vino is bijvoorbeeld niet positief getest op een verboden middel. Basso is al helemaal nooit positief getest.quote:
Dat was voor het bekend maken van deze nieuwe feiten..quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Stond de reactie van hypocriet Heintje al hier ergens ?
Verbruggen: 'Rasmussen verdient voordeel van twijfel'
GOURETTE - De Deen Michael Rasmussen (Rabobank), de huidige geletruidrager in de Tour de France, verdient het voordeel van de twijfel. Tenminste, dat vindt IOC-lid Hein Verbruggen, voormalig voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI. Verbruggen noemt de aanhoudende aanvallen op de Deense geletruidrager een 'heksenjacht'.
'Hij heeft weliswaar twee controles gemist, maar hij heeft daarnaast wel out-of-competitioncontroles gehad die negatief uitvielen. Hij verdient daarmee het voordeel van de twijfel. Waar haalt men, en dan vooral de Franse pers, de euvele moed vandaan om hem zo aan te pakken? Er worden in de sport honderden van dat soort controles gemist', aldus Verbruggen.
(NOS-TT)quote:Rasmussen:ontslag onbegrijpelijk
Voor Michael Rasmussen is het ontslag
door de Rabobank en de verwijdering uit
de Tour de France onbegrijpelijk.Hij is
het volstrekt niet eens met het besluit
van directeur Theo de Rooij van de
Nederlandse wielerploeg.
"Ik heb een fout gemaakt.Ik ben door de
UCI gewaarschuwd en heb een boete van
de ploeg gekregen.Waarom moet ik nog
een keer worden gestraft?",reageerde de
Deen op het besluit.
Rasmussen werd na de etappe naar het
hotel van de Rabo-ploeg gevlogen.Daar
wilde ploegleider Breukink hem met de
etappewinst feliciteren.Maar Rasmussen
antwoordde dat dat niet meer hoefde.Hij
was door de directie uit koers genomen.
Vandaag , maar ik vermoed nog net voor de 'nieuwe affaire' eigenlijk.quote:
En het dus laten verkloten door die paar valsspelers?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:25 schreef ruud.nl het volgende:
Misschien moet deze sport een (paar) jaar sabbatical nemen, zoals het nu gaat, kan gewoon niet, simpelweg...
Helemaal mee eens...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Een rasmussen die in een ander hotel zit dan de rest. De rest weet niet meer wat te geloven. Wat te doen morgen en na de Tour. Een Breukink, de Rooy en E.Dekker van de leiding. Die voelen zich kut Kunnen ze geloven dat hij geen doping heeft gebruikt, alleen maar gelogen? Kunnen ze de andere renners vertrouwen?
Deze mensen kennen rasmussen persoonlijk en zijn familie. Moet je je eens bedenken dat je je voelt als een nastje jouw zo bedonderd. al weet je niet eens precies hoe en waarmee.
Dan hebben wij als supporter het toch een stuk makkelijker.
Nee, dan heeft hij gewoon gelijk, en was ik het helemaal met hem eens. Net als velen hier trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:25 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dan lijkt het me nu niet meer zo van toepassing?
dan heeft hein in mijn ogen terecht. Wat is er hypocriet aan?quote:
Denk dat er eerder een paar mensen zijn die NIET vals spelen. Wielrenners gebruiken nog steeds doping omdat ze weten dat je waarschijnlijk toch niet gepakt wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:26 schreef Strychnine het volgende:
[..]
En het dus laten verkloten door die paar valsspelers?
Die paar valsspelers zijn wel de bepalende spelers...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:26 schreef Strychnine het volgende:
[..]
En het dus laten verkloten door die paar valsspelers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |