Ik geef je een kleine kansquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:19 schreef ruud.nl het volgende:
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar, zal er ooit deonderste steen boven komen?![]()
Er zijn wel waardes bekend die renner X normaal heeft lijkt me, maar dan nog is het natuurlijk niet bewezen, als je onder de grens zit dat je doping hebt gebruikt. Onder de grens mag alles lijkt me.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Is dat dan te bewijzen? Aangezien je dan niet over de max heen zit?
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.
Een verhoogde hematocriet is een indicatie van EPO gebruik, maar sinds een paar jaar is het dus ook mogelijk om direct aan te tonen dat iemand EPO heeft gebruikt.
Dat maakt m.i. niet uit. Er zijn middelen verboden, als je die gebruikt vlieg je er uit. Ook als het niet gemeten wordt, maar je bekendt dat je het gebruikt hebt, vlieg je er dan uit. Volgens mij zijn er niet alleen bepaalde waardes 'verboden', maar ook gewoon middelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dat is slechts een korte tijd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Ereinion het volgende:
Een verhoogde hematocriet is een indicatie van EPO gebruik, maar sinds een paar jaar is het dus ook mogelijk om direct aan te tonen dat iemand EPO heeft gebruikt.
Bij sommige middelen meten ze volgens mij de waardes, en zit je boven een bepaald 'promillage' ben je positief bevonden.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat maakt m.i. niet uit. Er zijn middelen verboden, als je die gebruikt vlieg je er uit. Ook als het niet gemeten wordt, maar je bekendt dat je het gebruikt hebt, vlieg je er dan uit. Volgens mij zijn er niet alleen bepaalde waardes 'verboden', maar ook gewoon middelen.
Ja, EPO gebruik is altijd strafbaar, hoeveel of weinig je ook gebruikt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.
Uiteraard, vanaf de zijlijn is het voor ons makkelijk het hoogste woord te voelen, maar ik wil niet weten hoe een de rooy zich voelt nu, of een boogaard. en rasmussen zelf ook trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Wij vinden het hier erg, maar voor de rabo mensen, dat is pas kut.
Een rasmussen die in een ander hotel zit dan de rest. De rest weet niet meer wat te geloven. Wat te doen morgen en na de Tour. Een Breukink, de Rooy en E.Dekker van de leiding. Die voelen zich kut Kunnen ze geloven dat hij geen doping heeft gebruikt, alleen maar gelogen? Kunnen ze de andere renners vertrouwen?
Deze mensen kennen rasmussen persoonlijk en zijn familie. Moet je je eens bedenken dat je je voelt als een nastje jouw zo bedonderd. al weet je niet eens precies hoe en waarmee.
Dan hebben wij als supporter het toch een stuk makkelijker.
Epo mag je alleen gebruiken om medische redenen, het is gewoon een medicijn.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.
En andere middelen?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, EPO gebruik is altijd strafbaar, hoeveel of weinig je ook gebruikt.
Absoluut. Zo hard gewerkt, en waarvoor? Ze hebben uiteindelijk niks, alleen een schandaal.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
wanneer zei hij dit?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Stond de reactie van hypocriet Heintje al hier ergens ?
Verbruggen: 'Rasmussen verdient voordeel van twijfel'
GOURETTE - De Deen Michael Rasmussen (Rabobank), de huidige geletruidrager in de Tour de France, verdient het voordeel van de twijfel. Tenminste, dat vindt IOC-lid Hein Verbruggen, voormalig voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI. Verbruggen noemt de aanhoudende aanvallen op de Deense geletruidrager een 'heksenjacht'.
'Hij heeft weliswaar twee controles gemist, maar hij heeft daarnaast wel out-of-competitioncontroles gehad die negatief uitvielen. Hij verdient daarmee het voordeel van de twijfel. Waar haalt men, en dan vooral de Franse pers, de euvele moed vandaan om hem zo aan te pakken? Er worden in de sport honderden van dat soort controles gemist', aldus Verbruggen.
Het is in ieder geval zo dat je niet per se positief getest hoeft te zijn op een verboden middel om wegens dopinggebruik veroordeeld te worden. Vino is bijvoorbeeld niet positief getest op een verboden middel. Basso is al helemaal nooit positief getest.quote:
Dat was voor het bekend maken van deze nieuwe feiten..quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:22 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Stond de reactie van hypocriet Heintje al hier ergens ?
Verbruggen: 'Rasmussen verdient voordeel van twijfel'
GOURETTE - De Deen Michael Rasmussen (Rabobank), de huidige geletruidrager in de Tour de France, verdient het voordeel van de twijfel. Tenminste, dat vindt IOC-lid Hein Verbruggen, voormalig voorzitter van de Internationale Wielerunie UCI. Verbruggen noemt de aanhoudende aanvallen op de Deense geletruidrager een 'heksenjacht'.
'Hij heeft weliswaar twee controles gemist, maar hij heeft daarnaast wel out-of-competitioncontroles gehad die negatief uitvielen. Hij verdient daarmee het voordeel van de twijfel. Waar haalt men, en dan vooral de Franse pers, de euvele moed vandaan om hem zo aan te pakken? Er worden in de sport honderden van dat soort controles gemist', aldus Verbruggen.
(NOS-TT)quote:Rasmussen:ontslag onbegrijpelijk
Voor Michael Rasmussen is het ontslag
door de Rabobank en de verwijdering uit
de Tour de France onbegrijpelijk.Hij is
het volstrekt niet eens met het besluit
van directeur Theo de Rooij van de
Nederlandse wielerploeg.
"Ik heb een fout gemaakt.Ik ben door de
UCI gewaarschuwd en heb een boete van
de ploeg gekregen.Waarom moet ik nog
een keer worden gestraft?",reageerde de
Deen op het besluit.
Rasmussen werd na de etappe naar het
hotel van de Rabo-ploeg gevlogen.Daar
wilde ploegleider Breukink hem met de
etappewinst feliciteren.Maar Rasmussen
antwoordde dat dat niet meer hoefde.Hij
was door de directie uit koers genomen.
Vandaag , maar ik vermoed nog net voor de 'nieuwe affaire' eigenlijk.quote:
En het dus laten verkloten door die paar valsspelers?quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:25 schreef ruud.nl het volgende:
Misschien moet deze sport een (paar) jaar sabbatical nemen, zoals het nu gaat, kan gewoon niet, simpelweg...
Helemaal mee eens...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:21 schreef One_of_the_few het volgende:
Een rasmussen die in een ander hotel zit dan de rest. De rest weet niet meer wat te geloven. Wat te doen morgen en na de Tour. Een Breukink, de Rooy en E.Dekker van de leiding. Die voelen zich kut Kunnen ze geloven dat hij geen doping heeft gebruikt, alleen maar gelogen? Kunnen ze de andere renners vertrouwen?
Deze mensen kennen rasmussen persoonlijk en zijn familie. Moet je je eens bedenken dat je je voelt als een nastje jouw zo bedonderd. al weet je niet eens precies hoe en waarmee.
Dan hebben wij als supporter het toch een stuk makkelijker.
Nee, dan heeft hij gewoon gelijk, en was ik het helemaal met hem eens. Net als velen hier trouwens.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:25 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dan lijkt het me nu niet meer zo van toepassing?
dan heeft hein in mijn ogen terecht. Wat is er hypocriet aan?quote:
Denk dat er eerder een paar mensen zijn die NIET vals spelen. Wielrenners gebruiken nog steeds doping omdat ze weten dat je waarschijnlijk toch niet gepakt wordt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:26 schreef Strychnine het volgende:
[..]
En het dus laten verkloten door die paar valsspelers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |