Ik ook, ben volgens mij nog geen uur thuis.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:09 schreef Strychnine het volgende:
(niet sarcastisch bedoeld, ik was pas laat thuis en heb het begin van alle consternatie gemist, dus heb me snel in moeten lezen en overal info vandaan geplukt, excusez moi als ik iets mis)
Vorige week zondag hebben we allemaal kunnen zien hoe het precies in zijn werk gaat met out of competition controles. Het is allemaal zo lek als een mandje, en de Denen moeten ook eens eerlijk zijn. Die hadden er het geld sowieso niet voor over om naar Mexico te vliegen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:08 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom ? Er zijn zat mensen die voor hun werk op gelijk welk moment kunnen opgeroepen worden door hun firma en ook telkens moeten laten weten welke momenten ze echt onbeschikbaar zijn ...
Ja, maar voorlopig even niet. hij is tenslotte ook al door het deense gedoe op non actief gezet.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:13 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
waarom loopt ie te roepen dat ze carriere over is?? hij zou toch nog wel ergens aan de bak kunnen??
Nu versimpel je de situatie wel iets teveel denk ik. Het is niet in zijn algemeenheid je alle mogelijke overtredingen op de UCI regelementen kan turven, en dat als je aan drie zit dat dat gelijk staat aan positieve dopingtest.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Fiama het volgende:
[..]
In feite is nu naar buiten gekomen dat hij ook weer een regel van de UCI heeft overtreden (dacht ik)
That makes 3, en dat staat gelijk aan een positieve dopingtest
Volgens mij is het verkeerd vermelden van je verblijfsplaats een aparte overtreding. 3x een controle missen zou een positieve test zijn, maar dit is het voorliegen van UCI/ASO en de ploegleiding.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:10 schreef Fiama het volgende:
[..]
In feite is nu naar buiten gekomen dat hij ook weer een regel van de UCI heeft overtreden (dacht ik)
That makes 3, en dat staat gelijk aan een positieve dopingtest
Ja, hij ging er voor de pasta en pizza's heenquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Weet je niet, misschien steekt de vork heel anders in de steel.
Hij zal natuurlijk wel bij elk succes verdacht makingen te horen krijgen na dit gedoe.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:13 schreef Kallstrom het volgende:
[..]
waarom loopt ie te roepen dat ze carriere over is?? hij zou toch nog wel ergens aan de bak kunnen??
Goede vraag.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag. Ben je als renner deelnemer aan de Tour de France of als ploeg? Dus zeg maar hetzelfde als in de Tweede Kamer, daar zit je er op persoonlijke titel en niet op titel van de fractie waar je in zit. Zou het dus theoretisch kunnen dat Rasmussen morgen toch van start gaat als hij enkel uit de Rabobank-ploeg is gezet?
hmm, oke, my bad.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:14 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nu versimpel je de situatie wel iets teveel denk ik. Het is niet in zijn algemeenheid je alle mogelijke overtredingen op de UCI regelementen kan turven, en dat als je aan drie zit dat dat gelijk staat aan positieve dopingtest.
De ploegleiding beslist uiteindelijk. Als marijnissen Kant niet in de kamer wil hebben heeft hij daar niks over te zeggen. Rabo wel over rasmussen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag. Ben je als renner deelnemer aan de Tour de France of als ploeg? Dus zeg maar hetzelfde als in de Tweede Kamer, daar zit je er op persoonlijke titel en niet op titel van de fractie waar je in zit. Zou het dus theoretisch kunnen dat Rasmussen morgen toch van start gaat als hij enkel uit de Rabobank-ploeg is gezet?
De ASO/UCI laat ploegen toe, de ploeg Rasmussen hoort daar niet bij lijkt mequote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hij heeft geen fiets.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Hij is in dienst van de ploeg, volgens mij. De ploeg moet van start mogen en kan dan mensen 'opstellen'. Maar de organisatie kan dan, volgens mij, wel weer bepaalde renners weigeren, waarna de ploeg met een vervanger wel door kan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
De ASO (tourorganisatie) beslist welke ploegen mee mogen doen. De ploegen selecteren de renners (maximaal 9) die mee mogen doen. Als Rasmussen uit de Rabo ploeg is gezet kan hij dus niet meer meedoen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Das dus mijn vraagquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:52 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik snap je vraag wel. Die grenzen zijn bepaald omdat ze onder die grens (in het legale gebied) niet met voldoende zekerheid kunnen zeggen dat de gemeten waarden ontstaan zijn door het gebruik van verboden middelen. Daarboven is er met genoeg zekerheid te zeggen dat het komt door gebruik van verboden middelen.
Maar stel nu dat je bijvoorbeeld toegeeft dat je structureel middelen gebruikt om precies net onder die grens te zitten, ben je dan schuldig?
Een paar weken voor de tour een bloed of Epo kuurtje is niet meer te bewijzen als je zoek bent.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Is dat dan te bewijzen? Aangezien je dan niet over de max heen zit?
Ik geef je een kleine kansquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:19 schreef ruud.nl het volgende:
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar, zal er ooit deonderste steen boven komen?![]()
Er zijn wel waardes bekend die renner X normaal heeft lijkt me, maar dan nog is het natuurlijk niet bewezen, als je onder de grens zit dat je doping hebt gebruikt. Onder de grens mag alles lijkt me.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Dus dan blijft de vraag, ben je dan strafbaar, als je onder de 4 zit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:20 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Ja, het gebruik van EPO valt aan te tonen in zowel urine als in bloed.
Een verhoogde hematocriet is een indicatie van EPO gebruik, maar sinds een paar jaar is het dus ook mogelijk om direct aan te tonen dat iemand EPO heeft gebruikt.
Dat maakt m.i. niet uit. Er zijn middelen verboden, als je die gebruikt vlieg je er uit. Ook als het niet gemeten wordt, maar je bekendt dat je het gebruikt hebt, vlieg je er dan uit. Volgens mij zijn er niet alleen bepaalde waardes 'verboden', maar ook gewoon middelen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:18 schreef Strychnine het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |