Ik heb hem ook maar uit gezet, hier word ik ook niks wijzer meer vanquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:55 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Gevangenis straf. Ok, die radio gaat uit.
De Volkskrantquote:Rasmussen uit Tour gehaald
Pau - Klassementsleider Michael Rasmussen is woensdagavond door de directie van de Rabo-wielerploeg uit de Ronde van Frankrijk gehaald. De Deen zou de interne regels van de Nederlandse wielerformatie hebben overtreden.
‘Het is niet bekend of de rest van de ploeg donderdag in de zeventiende etappe van start gaat’, aldus woordvoerder Jacob Bergsma woensdagavond. Rasmussen is op staande voet ontslagen, omdat is gebleken dat hij heeft gelogen over zijn verblijfplaats. Hij heeft diverse malen een foutieve verblijfplaats opgegeven aan de internationale wielerunie UCI, aldus de Rabobank in een verklaring. 'Dat gebeurde ook nog eens te laat. Een en ander is een flagrante schending van de UCI-regels en is onacceptabel.'
De directie van de Nederlandse bank staat volledig achter de beslissing van de leiding van de wielerploeg om de Deen te ontslaan. Bestuurslid Piet van Schijndel: 'Ik dacht dat we het ergste hadden gehad met die waarschuwing, want dat was al niet fraai. Wat er is gebeurd, maakt me sprakeloos. Een nachtmerrie.'
Rasmussen won woensdag de zestiende etappe van de Ronde van Frankrijk, met aankomst op de Col d’Aubisque en verstevigde zijn leidende positie in het algemeen klassement. De eindzege lonkte voor de 33-jarige Deen.
Rasmussen raakte ruim een week geleden al in opspraak. Hij ontving in de aanloop naar de Tour vier waarschuwingen van de internationale wielrenunie UCI en de Deense wielerbond omdat hij diverse malen had verzuimd zijn verblijfplaats door te geven aan de dopingautoriteiten. De Rabo-ploegleiding gaf hem daarvoor een boete van 10 duizend euro. Omdat Rasmussen formeel niet betrokken was bij een dopingzaak, liet de Rabobank hem van start gaan in de Tour. De zaak kwam in de Tour ineens naar buiten.
In de Alpen trok hij in de achtste etappe, met ritwinst, de gele leiderstrui naar zich toe. Die verdedigde hij de afgelopen dagen met verve in de Pyreneeën.
Ik gevruik het ook voor dezelfde 'kwaal'.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:54 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Salbutamol gebruiken ze tegenwoordig tegen inspanningsastma. De limiet is 1000 nanogram volgens mij. Als je er ver bovenzit hang je
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aubquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dat werd vanmiddag op radio 1 nog even mooi weerlegt door een prof.
Dat het helemaal niet zo gek is dat zoveel renners een inspanningsastma attest hebben.
Zijn de mensen, de sportliefhebbers, in uw land teleurgesteld in Vinokourov?quote:
Ja, maar ik zie dit toch niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat Boogerd nog een Tour gaat doen om zijn Tour loopbaan in ere af te sluiten. En dan met een goede kopman, die eerlijk en schoon koerst (en daarmee desnoods 10e wordt).
Hij verdient een beter einde dan dit 'schandaal'.
Je moest eens naar Stand.nl luisteren.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:56 schreef Flem het volgende:
'Ik blijf er nu niet meer voor thuis', aldus een kerel die daarna aangeeft er toch al niet voor thuis te blijven :>.
En daarna bleef-ie de laatste jaren opeens wel weer thuis. Wat een suf figuur.
En Wuyts kan verder met het verdenken van Rasmussenquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:58 schreef BramKVO het volgende:
De Nederlandse tv kan meteen stoppen met de Rasmussen - adoratie![]()
ik zit me te bedenken wat die uitleg was. Was op radio 1 iedergeval, misschien dat ik het morgen na kan luisteren, ik meen dat het tussen 2 en 3 was.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aub![]()
ikzelf heb het niet maar ik kan me indenken hoe je je dan voeltquote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ik gevruik het ook voor dezelfde 'kwaal'.
En het is echt noet prettig om te hebben. Salbutamol werkt goed, maar ik neem liever geen medicijnen. Het verschilt erg per dag, maar sommige dagen fiets ik als amateur geen deuk in een pakje boter. en als je heel diep gaat kan je echt voor je gevoel in ademnood komen, 1x gehad en dat is niet tof.
2 uur, nederland slaapt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:59 schreef kassenbouwer het volgende:
De radio gaat hier nu ook uit!
Ik had liever nog een paar uur geluisterd naar mensen die er wel verstand van hebben...
Hij moet zelf kiezen natuurlijk, en is niet de jongste meer. Maar het is hem gegund. Hij heeft geweldig gereden deze tour, maar het zal hem toch weinig voldoening geven na dit gebeuren, dus het zou me niet verbazen als hij ook op een betere manier afscheid wil nemen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:58 schreef Strychnine het volgende:
[..]
Ja, maar ik zie dit toch niet snel gebeuren.
Al zou het inderdaad mooi zijn
dééd ze dat maarquote:Op donderdag 26 juli 2007 02:00 schreef Strychnine het volgende:
[..]
2 uur, nederland slaapt.
dood duf land
sport is zeker geen nieuws. maar als paris hilton zichzelf voor dr kop had geschoten hadden we de hele nacht extra uitzendingen gehad
Ik vermoed het optreden van irritaties van slijmvliezen en dergelijken door het inademen van grote hoeveelheden droge buitenlucht door de mond (normaal adem je door de neus, in dat geval wordt de lucht meer bevochtigd dan als je door je mond ademt). Door die irritaties treden zwellingen op en wordt er meer slijm geproduceerd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 01:57 schreef Unstoppable het volgende:
Omdat het normaal is dat je na zware inspanning kortademig word ofzo? Leg uit aub![]()
Het bekende 1500m hoestje van Herbert Dijkstra...quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik vermoed het optreden van irritaties van slijmvliezen en dergelijken door het inademen van grote hoeveelheden droge buitenlucht door de mond (normaal adem je door de neus, in dat geval wordt de lucht meer bevochtigd dan als je door je mond ademt). Door die irritaties treden zwellingen op en wordt er meer slijm geproduceerd.
De meeste renners van andere ploegen zullen wel aan het slapen zijn toen het nieuws binnenkwam.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:02 schreef Cootz het volgende:
Zijn er ergens al reacties van renners gesignaleerd? AD.nl publiceerde een paar zinnen die Rasmussen heeft gezegd, maar verder?
Ikzelf heb het geluk dat hoe ouder ik wordt ik er wat minder van ga merken.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:00 schreef Bartoli het volgende:
[..]
ikzelf heb het niet maar ik kan me indenken hoe je je dan voelt![]()
Zolang ze de afgelopen uren geen pepmiddelen genomen hebben wel, waarschijnlijk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 02:03 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De meeste renners van andere ploegen zullen wel aan het slapen zijn toen het nieuws binnenkwam.
Feit dat renners altijd en overal berijkbaar moeten zijn is opzich natuurlijk al van de zottequote:Op donderdag 26 juli 2007 02:03 schreef Strychnine het volgende:
Maar houdt Rasmussen zichzelf nu dom, of snapt hij echt niet waarom hij er uit gezet is?
Ik bedoel, a la, hij kent vast de tour regels wel -> liegen over verblijfplaats -> eruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |