Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Waarom iets veranderen als het goed werkt?quote:Op zondag 1 juli 2007 01:17 schreef no-look het volgende:
tvp'tje
iemand met ideeën voor een hardcore schema met maximaal vier compounds oefeningen per trainingen, bring itzelf kan ik niks bedenken en blijf aan mijn oude hangen omdat ik het idee heb dat het wel werkt en het traint gewoon lekker. Maar rug moet iets minder fanatiek, noodgedwongen.
ben rond de 1.80 meter (kan 3 centimeter meer zijn, weet ik niet) en weeg 73 kg. Toen ik begon woog ik 63 ofzo maar na de 'beginnergains' van de eerste maanden serieus trainen ben ik niet meer zwaarder geworden. Is ook totaal niet de bedoeling, ik wil sterker wordenquote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef FreeShooter het volgende:
Hoe zit het met je stats (lengte/gewicht?) J-will?
Ik zit nu na zo'n 9 maanden trainen (waarvan 6 maanden serieus) op 76 kilo bij 1.83 meter met ongeveer 13% vet. Ik begon op 67 kilo en ben onlangs pas begonnen met benen dus daar kan ik nog veel op gainen.
Ik doe 1x in de week 4 borstoefeningen op 1 dag en heb nergens last van. Als het voor jou niet goed voelt om de een of andere rede zou ik het veranderen in iets wat je wel goed bevalt.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:57 schreef koejoeloek het volgende:
Is het goed om in 1 training flies en benchpress te doen? Ik merk dat als ik flink heb gepressed dat ik flinke pomp heb, maar als ik vervolgens flies ga doen, verdwijnt de pomp behoorlijk, lijkt me logisch vanwege de tegenovergestelde beweging. Nou is dat opzich niet echt een ramp, maar is het ook nadelig voor je vooruitgang? Of heeft dat niets met elkaar te maken..
Voel trouwens flinke keelpijn/verkoudheid opkomen, maar niet van plan even te stoppen met trainen, dan moet ik toch echt een griep hebben.
Is het bij jou niet zo dat je pomp behoorlijk verdwijnt als je na je bandrukken flies gaat doen? Want als dat niet zo is, dan ga ik flies en bandrukken verspreiden.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik doe 1x in de week 4 borstoefeningen op 1 dag en heb nergens last van. Als het voor jou niet goed voelt om de een of andere rede zou ik het veranderen in iets wat je wel goed bevalt.
Wat is er met J-Will zijn naam gebeurt eigenlijk?
En wat dan nog als je je pomp kwijtraakt?quote:Op zondag 1 juli 2007 15:35 schreef koejoeloek het volgende:
Is het bij jou niet zo dat je pomp behoorlijk verdwijnt als je na je bandrukken flies gaat doen? Want als dat niet zo is, dan ga ik flies en bandrukken verspreiden.
quote:Op zondag 1 juli 2007 17:37 schreef Videopac het volgende:
tvp
Ik doe te weinig herhalingen om een echte pomp te krijgen denk ik. Doe af en toe als laatste oefening wel is wat meer herhalingen.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:35 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Is het bij jou niet zo dat je pomp behoorlijk verdwijnt als je na je bandrukken flies gaat doen? Want als dat niet zo is, dan ga ik flies en bandrukken verspreiden.
Doe je lekker kerel, ik heb 100kg nu 3x gedaan. Maar dat was versprijd over 3 trainingenquote:Op zondag 1 juli 2007 17:29 schreef McGilles het volgende:
Ik was gisteren zonder ontbijt even naar mijn gym gefietst om iemand te laten kijke naar mijn knie.
Dat ging uiteindelijk nergens over dus toch maar even wat oefeningen doen, ik was er toch.
Even op een nuchtere maag 4x 100 military press en daarna 10x38 dumbell shoulderpress![]()
Toch wel leuk als al die breezers zitten te kijken hoe je dat dan doet![]()
"Helaas" heb ik in me garagebox nog een aantal emmers op voorraad.quote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef McGilles het volgende:
Ik wil eigenlijk weer wat nieuwe supps bestellen, maar ik zie de prijsverschillen tussen hier en amerikaanse sites dus telkens groter worden.
Is iemand hier toevallig nog van plan binnenkort iets te bestellen van bodybuilding.com? Zoja, dan kunnen we misschien samen bestellen, makkelijk
als ze daar een goede pwo verkopen doe ik meequote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef McGilles het volgende:
Ik wil eigenlijk weer wat nieuwe supps bestellen, maar ik zie de prijsverschillen tussen hier en amerikaanse sites dus telkens groter worden.
Is iemand hier toevallig nog van plan binnenkort iets te bestellen van bodybuilding.com? Zoja, dan kunnen we misschien samen bestellen, makkelijk
www.bodyenfitshop.nlquote:Op zondag 1 juli 2007 23:40 schreef McGilles het volgende:
Precies. Daarom blijf ik het halen bij de body en fitshop. Op de site staat bijv dat een product 25 euro kost. Als je het in de winkel afhaalt, kun je het voor 20 EURO meenemen. En dan hoef je niet eens om de korting te vragen.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef Frautie het volgende:
Als er wat in het buitenland besteld wordt, hoe doen jullie dat dan met invoerrechten?
Want als dat er nog eens overheen komt, dan is het ineens zo goedkoop niet meer![]()
Een 2tal HD failures binnen 12 uur. Met RAID5 ben je dan helaas alles kwijt. Backups bleken al tijden niet lekker te lopen met als gevolg dat er een restore van maandag plaats zou moeten vinden. Dus di en wo kwijt.quote:Op zondag 1 juli 2007 18:00 schreef Svensson het volgende:
@ MrJ (als ie meeleest): Hoe ver staat het inmiddels met de server van DBB? Ik las dat er vorige week een zware crash was geweest...
+1 Scherp.quote:Op zondag 1 juli 2007 21:06 schreef LedZep het volgende:
Ik wil even mededelen dat de dame links in het eind van de OP schurft onder de voeten heeft.
Ik heb nog nooit invoerrechten hoeven betalen. Tenzij je een huge pakket laat overvliegen controleren ze niet zo vaak.quote:Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef Frautie het volgende:
Als er wat in het buitenland besteld wordt, hoe doen jullie dat dan met invoerrechten?
Want als dat er nog eens overheen komt, dan is het ineens zo goedkoop niet meer![]()
dat viel me ook op, mja ze heeft een lekkere booty dus dat overtreft veelquote:Op zondag 1 juli 2007 21:06 schreef LedZep het volgende:
Ik wil even mededelen dat de dame links in het eind van de OP schurft onder de voeten heeft.
Niemand??quote:Op vrijdag 15 juni 2007 08:34 schreef Videopac het volgende:
Houden jullie je rusthartslag ook in de gaten? En train je niet als je hartslag 's ochtends meer dan 10 slagen per minuut hoger is dan je rusthartslag (een indicatie dat je lichaam nog niet voldoende hersteld is)?
Ik heb wel eens gehoord dat een front pull down dezelfde spieren aanspreekt als een rear pull down, maar dat je dan minder kans hebt op blessures. Jullie mening?quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Oefeningen voor rug:
Bent over row http://www.exrx.net/Weigh(...)l/BBBentOverRow.html
Seated row http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html
Pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
Close grip pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)oseGripPulldown.html
[..]
Is dat bij de Coca Cola in de buurt?quote:
Jij ook niet meer, qua gewichtenquote:[..]
jij bent geen meisje
[..]
Wat versta jij / verstaan jullie onder schoon eten?quote:[..]
Maar cutten staat tot augustus op een laag pitje. Maak nu ff pas op de plaats. Ben superdruk met werk. Wat de afgelopen maand betekent heeft dat ik veel heb gereisd en zeker 2 keer per week uit eten ben geweest. En 't eerste restaurant waar ik schoon kan eten, moet nog geopend worden![]()
tong?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:46 schreef LedZep het volgende:
De overhead squat behoort tot de selecte groep oefeningen die je een beest maken, zelfs al doe je geen enkele andere oefening erbij. Ik ken geen spier die er niet bij betrokken is.
Cool!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Na 3 dagen al 15kg minder drukken lijkt me sterk man. Je had vast een bad training day oid. Misschien niet goed uitgerust ofzo.
Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste manHeb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is
quote:Op zondag 1 juli 2007 15:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat is er met J-Will zijn naam gebeurt eigenlijk?
Kom ik aan met mijn 3x10 18kg (1 setje met 20 of 22 zou misschien nog net lukken)...quote:Op zondag 1 juli 2007 17:29 schreef McGilles het volgende:
Ik was gisteren zonder ontbijt even naar mijn gym gefietst om iemand te laten kijke naar mijn knie.
Dat ging uiteindelijk nergens over dus toch maar even wat oefeningen doen, ik was er toch.
Even op een nuchtere maag 4x 100 military press en daarna 10x38 dumbell shoulderpress![]()
Toch wel leuk als al die breezers zitten te kijken hoe je dat dan doet![]()
Da's wel veel pech... Die 2 defecte hdd's moeten wel bij elkaar in de buurt gezeten hebben, overigens. Misschien een hot-spare overwegen?quote:Op maandag 2 juli 2007 14:24 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Een 2tal HD failures binnen 12 uur. Met RAID5 ben je dan helaas alles kwijt. Backups bleken al tijden niet lekker te lopen met als gevolg dat er een restore van maandag plaats zou moeten vinden. Dus di en wo kwijt.
Daarna waren er issues met de laatste versie van de admin software. Heeft 2 dagen gekost om daarna terug te vallen op de oude software.
Hierna bleek de SCSI controller en/of backplain fouten te generen waardoor er nu een totaal nieuwe box in huis is gehaald. De verwachting is dat DBB deze middag weer online is.
Dumbbells van 40kg hardcorequote:Op maandag 2 juli 2007 21:31 schreef Fugie het volgende:
zo, net terug van classic gym rotterdam. Moest toch ergens heen en op de site stond dat ze echt hardcore waren![]()
Na 6 euro entree en een amateuristisch lockertje kon ik beginnen. De zaal is erg klein en staat propvol met apparatuur, maar wel allemaal goede apparatuur. Veel vrije gewichten, powerrack, smith etc. Losse dumbells waren ook nog voldoende, ik denk tot kg of 40.
Helaas was het ff zoeken naar de juiste apparaten, alles stond zo vol en het was vrij druk dus het was een beetje improviseren kwa volgorde en gewichtenLiepen veel brede mensjes rond, en relatief laag breezergehalte
![]()
Ik denk dat ik morgen ff in katendrecht ga kijken, schijnt ook wel goed te zijn
Ik heb er super lang prima mee kunnen trainen. Maar sinds kort ros ik met 45kg dumbells zittend voor de schouders. Zijn er ook genoeg waar 32 het maximale is.quote:
atm werk ik nog niet met 't bijhouden van mijn hartslag. Maar dat wil ik na de zomer wel gaan doenquote:
Heb ik ook gehoord. Ik doe ook alleen maar front. Rear voelt bij mij niet lekker aanquote:Ik heb wel eens gehoord dat een front pull down dezelfde spieren aanspreekt als een rear pull down, maar dat je dan minder kans hebt op blessures. Jullie mening?
quote:Is dat bij de Coca Cola in de buurt?
(Videopac heeft ooit anderhalf jaar in Schiedam gewoond...)
Gelukkig qua de rest nog welquote:Jij ook niet meer, qua gewichten![]()
Kijk ff in de OP, daar staat 't imo goed en duidelijk omschreven.quote:Wat versta jij / verstaan jullie onder schoon eten?
Ik met de nadruk op ik zou gewoon lekker gaan trainen. Blauwe plekken horen erbij.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:35 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik heb een vraagje, misschien dat hier iemand is die een antwoord heeft: Ik ben met mn arm tegen de klink van een deur gelopen en nu heb ik er een megabloeduitstorting op zitten. Ik voel het niet meer (is meer dan twee dagen terug). Kan ik gewoon gaan trainen met dumbells of is dit nou vragen om problemen?
...en toen werd je echt wakker!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:08 schreef McGilles het volgende:
Nu vanochtend voor de eerste keer in JAREN dat ik sochtends ging trainen.
spotter zei dat 150kg er zeker ook in zat maar ik ben al wat tevreden met 140kg, de mentale grens is overschreden!!
quote:Op maandag 2 juli 2007 23:22 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik heb er super lang prima mee kunnen trainen. Maar sinds kort ros ik met 45kg dumbells zittend voor de schouders. Zijn er ook genoeg waar 32 het maximale is.
soms die is van mij ook op zaterdagochtend al om 0900 geopend, dat is echt goed, helemaal je in eentje, geen gelul, geen domme breezers, geen mongooltjes die alleen maar bba trainen, echt lekker danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:18 schreef BertV het volgende:
[..]
...en toen werd je echt wakker!
140, gefeliciteerd! S'ochtends ben ik op m'n best, ook een lege sportschool is wel zo fijn.
ah jung, eitjequote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:56 schreef no-look het volgende:
bikkelik zit nu op 15 kg OH-squats. Bedoeling is voor het einde van de vakantie in ieder geval setjes met de stang van 20 kg (en meer) te doen.
Waarvoor zou je in godsnaam elke dag je biceps gaan trainen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:59 schreef Drumpie het volgende:
Heej mensen
even vraagje ik ga over 3 dagen voor 3 weken op vakantie, ik neem mijn dumbels mee en verder doe ik opdrukken voor rug.
Maar ik wil graag elke dag mijn biceps trainen als dat kan is dit eventueel mogenlijk met behulp van eiwit shake elke dag na het sporten of voor?
Voor uberbiceps natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:25 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Waarvoor zou je in godsnaam elke dag je biceps gaan trainen?
Waarom hoor ik dat nooit over benen...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:59 schreef Drumpie het volgende:
Heej mensen
even vraagje ik ga over 3 dagen voor 3 weken op vakantie, ik neem mijn dumbels mee en verder doe ik opdrukken voor rug.
Maar ik wil graag elke dag mijn biceps trainen als dat kan is dit eventueel mogenlijk met behulp van eiwit shake elke dag na het sporten of voor?
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:59 schreef Drumpie het volgende:
Heej mensen
Thx, en ik zal kijken of ik iets met pinda's kan doen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:37 schreef ivosnivo het volgende:
Succes man, pinda's werken ook wel lekker om aan te komen.
Mijn benen zijn gespierd en zien er niet zo smal uit zoals die lelijke die breed zijn en dunne beentjes hebben die ik nogal vaak ziequote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:07 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Waarom hoor ik dat nooit over benen...![]()
Maargoed, je kán elke dag je biceps gaan trainen, ja. Doe die shake dan maar na het sporten.![]()
Zie het nu pas dat 'opdrukken voor rug'.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:13 schreef ivosnivo het volgende:
Ja, je kán elke dag biceps trainen. Net zoals je elke dag voor het slapen het alfabet achterste voren op kan gaan zeggen, maar dat is ook niet optimaal voor de groei van je biceps omdat je herstel tijd nodig hebt. Ik neem aan dat je dat als doel hebt, die dingen groter makenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:59 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Mijn benen zijn gespierd en zien er niet zo smal uit zoals die lelijke die breed zijn en dunne beentjes hebben die ik nogal vaak zie![]()
Maar kan het opzich wel om elke dag biceps trainen + de rest? of om de dag
Min biceps zijn al mooi voor men leeftijd, maar als ik dan 3 weken om de dag men biceps train zullen ze dan na 3 weken nog groot zijn?quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:18 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja, je kán elke dag biceps trainen. Net zoals je elke dag voor het slapen het alfabet achterste voren op kan gaan zeggen, maar dat is ook niet optimaal voor de groei van je biceps omdat je herstel tijd nodig hebt. Ik neem aan dat je dat als doel hebt, die dingen groter maken
Ik zou doen max 3 x per week die dingen trainen, om de dag inderdaad.![]()
Je kan ook elke dag je pik gaan trainen, groeit ie ook van....quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:35 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Min biceps zijn al mooi voor men leeftijd, maar als ik dan 3 weken om de dag men biceps train zullen ze dan na 3 weken nog groot zijn?
Als we gewoon even normaal antwoord geven op de vraag die ik stel dan kunnen we daarna wel grappig zijnquote:Op woensdag 4 juli 2007 00:58 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je kan ook elke dag je pik gaan trainen, groeit ie ook van....![]()
Ik mis toch wel wat eiwit per maaltijd, je zit meestal op 10-15gram per maaltijd, beetje weinig als je het mij vraagtquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:27 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb gister mijn eerste voedingsschema in elkaar gedraaid.![]()
Zouden jullie hem even willen bekijken? Op en aanmerkingen zijn altijd welkom.
http://files-upload.com/nl/344741/VoedingsschemaBulk.doc.html (even 30 sec wachten dan pas kun je dowloaden)
Ik denk dat ik nog wat fruit moet toevoegen en dat ik brood af en toe afwissel voor havermout.![]()
Wat ik op mijn brood doe is verschillend, maar vrijwel altijd vleeswaren, meestal iets van kipfilet, kalkoen filet of ham, soms ook 30+ kaas.
Doel is massa bijkomen. Ben 1.85, 76 kilo, 10% vet, 17 jaar oud. Laatste tijd gaat het niet goed qua voeding. Maaltijden overslaan etc. Hoop dat ik hierdoor gedisciplineerder wordt en dus beter ga eten. (vakantie 24/7 koelkast in de buurt, super om de hoek als ik iets mis, vakantie is tof)![]()
Gister gewoon gaan trainen, niks aan de hand. Toch bedankt voor de reacties!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 03:35 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik heb een vraagje, misschien dat hier iemand is die een antwoord heeft: Ik ben met mn arm tegen de klink van een deur gelopen en nu heb ik er een megabloeduitstorting op zitten. Ik voel het niet meer (is meer dan twee dagen terug). Kan ik gewoon gaan trainen met dumbells of is dit nou vragen om problemen?
Gedachtenkronkel: waarom is er eigenlijk geen gym op Schiphol? Je zou dan de tijd die je moet wachten nog een beetje nuttig kunnen besteden...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:00 schreef Den_Haag het volgende:
vandaag maar niet trainen. Land half 8 op schiphol. Daarna nog naar huis.
Of voor het personeel. Toen ik er werkte zag ik vooral de jeugd er helemaal dicht slibben. Overal mac donalds en burger king enzoquote:Op woensdag 4 juli 2007 07:23 schreef Videopac het volgende:
[..]
Gedachtenkronkel: waarom is er eigenlijk geen gym op Schiphol? Je zou dan de tijd die je moet wachten nog een beetje nuttig kunnen besteden...
(voor de mensen die vertrekken bedoel ik)
Sorry kerel, maar er is bijna geen normaal antwoord op te geven.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:59 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Als we gewoon even normaal antwoord geven op de vraag die ik stel dan kunnen we daarna wel grappig zijn
15 reps squaten met dat gewicht... tering henkiequote:Op woensdag 4 juli 2007 09:50 schreef Videopac het volgende:
...
Gewoon squatten gaat nog steeds kut overigens. Ik wil perse 3x15 90kg halen, maar maak nauwelijks progressie. Gisteren 15x 80kg, 11x 85kg en 10x 90kg gedaan. Toen was de koek echt op. Maar daarna nog wel 3x15 50kg lunges voor elkaar gekregen.![]()
Elke dag je pik trainen is ongeveer net zo dom als elke dag je biceps trainen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 00:59 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Als we gewoon even normaal antwoord geven op de vraag die ik stel dan kunnen we daarna wel grappig zijn
Ik zal kijken of ik daar misschien wat aan kan veranderen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 01:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik mis toch wel wat eiwit per maaltijd, je zit meestal op 10-15gram per maaltijd, beetje weinig als je het mij vraagt
Meestal is het zo, zie het even aan, begin rustig. Lukt het niet, stop je emt trainen, lukt het wel, ga je gewoon door. Luisteren naar je lichaam werkt het beste.quote:Op woensdag 4 juli 2007 03:31 schreef dyslexie_man het volgende:
[..]
Gister gewoon gaan trainen, niks aan de hand. Toch bedankt voor de reacties!
Ik weet ook heul wel dat je spieren over dagen moet verdelen maar ik heb alleen nooit geweten of je elke spiergroep elke dag zou kunnen trainen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:42 schreef McGilles het volgende:
[..]
Elke dag je pik trainen is ongeveer net zo dom als elke dag je biceps trainen.
Als je totaal geen idee hebt wat krachttraining inhoud kan je wel elke dag je biceps trainen, maar pas op dag je niet uit je kleren scheurt![]()
Tuurlijk train ik rug borst, benen zijn er al, maar ik vroeg me af snap je, ik ga ook veel zwemmen baantjes, en lopen elke dag en kracht danquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:39 schreef no-look het volgende:
als je weet dat je je spieren over dagen moet verdelen... dan weet je toch ook dat het niet de bedoeling is dat je één spier elke dag doet.
Bovendien is het zo über fout om alleen biceps te hebben en geen benen en borst. Rug krijg je natuurlijk ook wel met opdrukken maar de rest moet je ook trainen
waar zijn je benen? snap je.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:23 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Tuurlijk train ik rug borst, benen zijn er al, maar ik vroeg me af snap je, ik ga ook veel zwemmen baantjes, en lopen elke dag en kracht dan
Drumpie, je bent net 14, je benen zijn nog nergens. Gewoon lekker een beetje allround trainen en dan moet het wel lukken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:23 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Tuurlijk train ik rug borst, benen zijn er al, maar ik vroeg me af snap je, ik ga ook veel zwemmen baantjes, en lopen elke dag en kracht dan
ik train al half jaar en heb al aardig mee gelezen hier tijdje geleden, en ook op Dutch Bodybuilding Forum, en ik train ook me hele lichaam benen train ik ook wel is, maar mijn benen zijn al best gespierd dus dat heb ik al meezitten.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Drumpie, je bent net 14, je benen zijn nog nergens. Gewoon lekker een beetje allround trainen en dan moet het wel lukken.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:58 schreef Videopac het volgende:
pics en stats graag, en even aangeven of je ook AAS gebruikt
als je 14 bent moet je uberhaupt niet aan krachttraining doen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 14:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Drumpie, je bent net 14, je benen zijn nog nergens. Gewoon lekker een beetje allround trainen en dan moet het wel lukken.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:02 schreef LGOPEN het volgende:
[..]
als je 14 bent moet je uberhaupt niet aan krachttraining doen.
Ik heb bedacht hoe ik dat kan verhogen. Ik ga over de dag 500 gr magere kwark verdelen. Dus bij een paar maaltijden 150-200 gram kwark bijvoegen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 01:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik mis toch wel wat eiwit per maaltijd, je zit meestal op 10-15gram per maaltijd, beetje weinig als je het mij vraagt
wat dus niet mogelijk is zonder goede begeleiding op die leeftijdquote:Op woensdag 4 juli 2007 17:08 schreef no-look het volgende:
... edit dat nu het nog kan
Je kunt best krachttraining doen op je 14e, je moet alleen weten wat je doet.
Ik heb dit al zovaak gehoord (en het zal ook best waar zijn) maar ik heb er nog steeds geen logische verklaring kunne bedenken, iemand?quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:45 schreef Skazminko het volgende:
Als je je benen traint, groeit je bovenlichaam ook sneller. Dus altijd benen trainen.
Als je traint komen er hormonen vrij. Grote spieren hard trainen zorgt voor grote hormoon afgifte. Geef je poten flink op hun flikker en je bovelichaam zal mee profiteren van de anabole hormonen die vrij komen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:41 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Ik heb dit al zovaak gehoord (en het zal ook best waar zijn) maar ik heb er nog steeds geen logische verklaring kunne bedenken, iemand?
Rug zie ik als 1 spiergroep samen met lower traps.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:37 schreef Skazminko het volgende:
Mr.J dat trainingsschema in de OP, daarin staat: Niet meer dan 10 setjes per spiergroep.
Zie jij de rug als 1 spiergroep? En welke oefeningen doe je daarvoor?
Aha, en je weet dat een gemiddeld sportlichaam 30 tot 40 gram eiwit per 2 uur kan verwerken?quote:Op woensdag 4 juli 2007 21:09 schreef Calyptus het volgende:
ahhh, net mijn record verbroken, 2 kilo kwark in een keer naarbinnengewerkt...
Nu is mijn zoetstof op, anders zou er nog een halfje in gaan
quote:Op donderdag 5 juli 2007 01:14 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Als je traint komen er hormonen vrij. Grote spieren hard trainen zorgt voor grote hormoon afgifte. Geef je poten flink op hun flikker en je bovelichaam zal mee profiteren van de anabole hormonen die vrij komen.![]()
De jeugd van tegenwoordig ook...quote:Op woensdag 4 juli 2007 07:54 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Of voor het personeel. Toen ik er werkte zag ik vooral de jeugd er helemaal dicht slibben. Overal mac donalds en burger king enzo
8 Lbsquote:
geen bewijs voor dit bovenstaandequote:Op donderdag 5 juli 2007 09:07 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Aha, en je weet dat een gemiddeld sportlichaam 30 tot 40 gram eiwit per 2 uur kan verwerken?
Dus het heeft geen zin om 2 kilo kwark in een keer naar binnen te werken, IMHO.
Dus jij beweert dat 2 kg eiwitten kan opnemen zonder schadelijke effecten. En dat er geen bewijzen voor zijnquote:Op donderdag 5 juli 2007 11:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
geen bewijs voor dit bovenstaande![]()
2 kg kwart = 200 gram eiwit.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat 2 kg eiwitten kan opnemen zonder schadelijke effecten. En dat er geen bewijzen voor zijn![]()
Onderzoeken zijn er zat geweest. Ga zelf maar ff googlen.
Het is heus niet zo dat die 200gr direct naar de spieren gaan en dan hoppa, 200gr spiermassa erbij. Ik geloof wel dat er een maximum aan zit, natuurlijk is er een maximum, anders eet elke debiel 1kg eiwit per dag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 13:37 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
2 kg kwart = 200 gram eiwit.
En alhoewel ik het ook veel vind, en waarschijnlijk een heel groot deel ervan gewoon wordt uitgepist, is het niet direct schadelijk tenzij je problemen met je nieren hebt. Er is gewoon geen schadelijk verband aangetoond, tenzij je jezelf wil beroepen op een huisarts of eoa domme voedingsorganisatie, waarvan jij ook weet (mag ik hopen) dat zij in feite niets weten, altijd achter de feiten aanlopen, en al helemaal geen flauw benul hebben wat mensen die hard trainen nodig hebben.
Verder zou ik eigenlijk ook eerst jouw onderzoeken moeten afwachten omdat jij hier iets beweert zonder het te staven met goed wetenschappelijk onderzoeken, maar goed, ik ben de lulligste niet, en doe van alles om naar niet te hoeven studeren, dus ik heb op google ingetypt protein maximum intake. Geen enkel fatsoenlijk verhaal komt naarboven. T-nation zegt dit erover http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=462192, en niet veel meer.
Dus kom maar op met je wetenschappelijke onderzoek.
Maar waarom zou je 2kg kwark gaan eten, ik kan ook 1kg kip eten maar uiteindelijk kost het me alleen maar geld.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:25 schreef Mr.J het volgende:
Ik ben het met beide heren gedeeltelijk eens.
Er is een maximale opname van 30/40 gram eiwitten per 2 uur voor zover ik weet. Verder zal 200gram eiwitten mijn inziens geen nierschade veroorzaken.
Ga je ook nog een beetje van je vakantie genieten, en niet 24/7 naast de koelkast zitten?quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:19 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ik heb bedacht hoe ik dat kan verhogen. Ik ga over de dag 500 gr magere kwark verdelen. Dus bij een paar maaltijden 150-200 gram kwark bijvoegen.![]()
Dit ís voor mij genieten. Ik vind het heel leuk om te doen, bezig zijn met de sport.quote:Op donderdag 5 juli 2007 15:48 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ga je ook nog een beetje van je vakantie genieten, en niet 24/7 naast de koelkast zitten?
Welcome in to my worldquote:Op donderdag 5 juli 2007 16:16 schreef Devlinsect het volgende:
Ik weet direct of ik teveel eiwitten heb gehad:
spetterpoep!
2 kilo eiwitten = 12 rollen wc papier.![]()
de meeste goeie shakes kun je IMO zonder mixer mengen, zowieso die van Dymatize..quote:Op donderdag 5 juli 2007 11:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
geen bewijs voor dit bovenstaande![]()
Nou ben ik het er wel mee eens dat volgens mij eiwitten vreten als 'n malle overrated is, maar je kan het wel opnemen als je dat wil.
@ Calyptus, had jij niet ooit een shake die je gewoon ff kon mengen met water en die bijna meteen goed oplostte erin zodat je niet met mixers etc aan de gang hoeft?
M double Y (MDY)quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:17 schreef iank het volgende:
[..]
de meeste goeie shakes kun je IMO zonder mixer mengen, zowieso die van Dymatize..erg goed
Licht beginnen en dan even aanvoelen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef DubzOne het volgende:
Advies gevraagd:
Afgelopen maandag is er tijdens het trainen van mijn biceps iets verkeerd geschoten in mijn rug (bij laatste herhaling een verkeerde houding en toch proberen die laatste herhaling te pakken). Ik heb hier maandag, dinsdag en woensdag behoorlijk last van gehad. Vandaag voel ik het wel, maar een stuk minder dan voorgaande dagen. Is het nu verstandig om morgen (licht) mijn rug te trainen of beter om een weekje geen rug te doen?!
Zelf aanvoelen, zo lang je geen pijn voelt lekker door gaan. Misschien wat minder gewicht pakken en wat meer reps maken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef DubzOne het volgende:
Advies gevraagd:
Afgelopen maandag is er tijdens het trainen van mijn biceps iets verkeerd geschoten in mijn rug (bij laatste herhaling een verkeerde houding en toch proberen die laatste herhaling te pakken). Ik heb hier maandag, dinsdag en woensdag behoorlijk last van gehad. Vandaag voel ik het wel, maar een stuk minder dan voorgaande dagen. Is het nu verstandig om morgen (licht) mijn rug te trainen of beter om een weekje geen rug te doen?!
Btw kunnen jullie dit? Ik kan me echt nooit inhoudenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:49 schreef Mr.J het volgende:
Is het allemaal te overzien? Lekker licht trainen.
Kan het ook niet, behalve als ik ergens last van heb. Dat heb ik wel geleerd, forceren helpt geen fuck dan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:57 schreef DAMH het volgende:
[..]
Btw kunnen jullie dit? Ik kan me echt nooit inhoudenook al ik bv een tijdje niet heb kunnen trainen, en dan weer ga alwetende dat ik de volgende dag veel spierpijn zal hebben,, waar ik dus beter eerst rustig had kunnen beginnen
![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:19 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Welcome in to my the (everybody's) world![]()
geen biceps meer trainen maar squatten en pullups doenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:16 schreef DubzOne het volgende:
Advies gevraagd:
of neem een vriendinquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:53 schreef Tommy_808 het volgende:
owja nog een tip om opgehitst te geraken, een beginnende pump te hebben en hopen adrenaline: koop een (snelle) motor![]()
hehe als ik ergens last van heb kan ik meestal helemaal geen fuck meer,, meestal ga ik dan maar cardio'e,, how boring...quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:22 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Kan het ook niet, behalve als ik ergens last van heb. Dat heb ik wel geleerd, forceren helpt geen fuck dan.
Als je een wat irritantere blessure hebt dan wil je niet liever dan licht of niet trainenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:57 schreef DAMH het volgende:
[..]
Btw kunnen jullie dit? Ik kan me echt nooit inhoudenook al ik bv een tijdje niet heb kunnen trainen, en dan weer ga alwetende dat ik de volgende dag veel spierpijn zal hebben,, waar ik dus beter eerst rustig had kunnen beginnen
![]()
Ik gebruik 't voor klimmen, leer jezelf aan dat je 't zo min mogelijk gebruikt.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:39 schreef no-look het volgende:
ik heb nu spierpijn in mn hams maar er staan wel zware deadlifts op het programma zometeen. Gewoon knallen! Wordt trouwens de eerste keer trainen met magnesium, maat van me is er gek op en zegt dat het echt fijn is voor je grip.
Verkouden+keelpijn is in mijn geval niet trainen. Liever rust houden zodat ik sneller hersteld ben.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:54 schreef koejoeloek het volgende:
Wat vinden jullie van trainen terwijl je flink verkouden + keelpijn hebt? Ik heb nu namelijk beide, maar voel me niet echt ziek, heb iets minder energie als normaal, maar zeker wel genoeg om een behoorlijke training neer te zetten. Heb de dag erop ook geen spierpijn ofzo, dus wat mij betreft kan het gewoon prima, maar ben benieuwd naar jullie meningen..
Mijn keel is ook verrot en dik opgezwollen en zit ook lekker te hoesten + verstopte neus maar trainen gaat nog perfect, niks mis mee dus!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:54 schreef koejoeloek het volgende:
Wat vinden jullie van trainen terwijl je flink verkouden + keelpijn hebt? Ik heb nu namelijk beide, maar voel me niet echt ziek, heb iets minder energie als normaal, maar zeker wel genoeg om een behoorlijke training neer te zetten. Heb de dag erop ook geen spierpijn ofzo, dus wat mij betreft kan het gewoon prima, maar ben benieuwd naar jullie meningen..
Denk niet dat je over mijn huidige salaris heen kan biedenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:19 schreef Frautie het volgende:
En nog even iets heeeeeeel anders
Zitten er hier misschien nog HTS'ers met 't liefst Werktuigbouwkunde of Chemische Technologie die op zoek zijn naar een leuke baanNet afgestudeerden zijn ook welkom.
Ik ben asap op zoek naar een nieuwe collega, 't is in de omgeving Rdam. Je mag zelf redelijk wat invulling geven aan de baan en 't is in een internationale werkomgeving. Arbeidsvoorwaarden zijn erg goed te noemen.
En last but not least ...... je mag Fokken onder werktijd![]()
Voor meer info PM me
[/verkooppraat off]
Ik lees deze nu pasquote:Op woensdag 4 juli 2007 11:49 schreef Videopac het volgende:
@ Frautie: gefeliciteerd met je promotie: je bent dus niet alleen wat KT betreft goed bezig!!
Dude, ik stel gewoon een vraag? Snap 't gebash niet zoquote:Op vrijdag 6 juli 2007 12:52 schreef Den_Haag het volgende:
Denk niet dat je over mijn huidige salaris heen kan biedenHTS CT Proceskunde
Rustig maar. Was niet bashend bedoelt. Wat schiet iedereen toch altijd meteen in de verdediging. Zal alleen moeilijk voor je worden mensen te vinden. elk bedrijf in NL en overheid is op zoek naar dat soort mensen. Mijn bedrijf zoekt er ook nog wel een paarquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:08 schreef Frautie het volgende:
Dude, ik stel gewoon een vraag? Snap 't gebash niet zo![]()
Als je tevreden bent bij je werkgever prima, maar ga ajb niet zo friggin bijdehand lopen doen.
Ik let nooit zo op ziektes, ik ga altijd lekker door.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 10:54 schreef koejoeloek het volgende:
Idd, misschien wat kortademiger, maar dan rust je maar wat langer uit.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:26 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn keel is ook verrot en dik opgezwollen en zit ook lekker te hoesten + verstopte neus maar trainen gaat nog perfect, niks mis mee dus!
Als iedereen er zo'n last van heeft, heeft het misschien te maken met hoe je dingen zegt (post).quote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:53 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Rustig maar. Was niet bashend bedoelt. Wat schiet iedereen toch altijd meteen in de verdediging. Zal alleen moeilijk voor je worden mensen te vinden. elk bedrijf in NL en overheid is op zoek naar dat soort mensen. Mijn bedrijf zoekt er ook nog wel een paar
ja da's een workout op zich, maar daar had 'k et niet overquote:
kee, maar 't kwam wel zo overquote:Op vrijdag 6 juli 2007 14:53 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Rustig maar. Was niet bashend bedoelt. Wat schiet iedereen toch altijd meteen in de verdediging. Zal alleen moeilijk voor je worden mensen te vinden. elk bedrijf in NL en overheid is op zoek naar dat soort mensen. Mijn bedrijf zoekt er ook nog wel een paar
Ah op die manierquote:Op zaterdag 7 juli 2007 17:12 schreef Fugie het volgende:
als je eerst wat krachttraining doet verbrand je al je energie al. Dat half uur cardio is genoeg om vet weg te branden. Langer is alleen nuttig als je ook conditioneel vooruit wil gaan.
Zeg, wat ben je van plan: mij zo snel mogelijk in halen???quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef Frautie het volgende:
Whoppa! Vanaaf 85 kg gesquat'T wordt nog wat met mij
![]()
Is het waar dat jij de iniatiefnemer van het kwaliteitsforum "bafferbuilding" bent?quote:Op zondag 8 juli 2007 20:30 schreef Baffer het volgende:
Is het waar dat alle bodybuilders een kleine piemel hebben?
Nee.quote:Op zondag 8 juli 2007 22:36 schreef koejoeloek het volgende:
ik ben eigenlijk geen fan van sauna aangezien het je waterreserves flink naar beneden helpt, en die heb je juist nodig bij het trainen.Maar wil morgen na mijn training toch even de sauna in vanwege me verkoudheid, kan het echt kwaad om dat te doen? Daarna in ieder geval flink wat water drinken, maar kan het kwaad dus?
Als je een member van Team Baffer bent, heb je zeker vandaag meegedaan aan die C wedstrijd in A'dam?quote:
LITTLE BITCH!!!!!!!!!!!!!quote:Op zondag 8 juli 2007 22:55 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als je een member van Team Baffer bent, heb je zeker vandaag meegedaan aan die C wedstrijd in A'dam?
Oke, "Joopie31" hahaquote:Op zondag 8 juli 2007 22:58 schreef Mars_ het volgende:
[..]
LITTLE BITCH!!!!!!!!!!!!!
Goed bodybuildforum: http://bafferbuilding.portbb.com/index.php
Als er iets tegenwerkt is het een vriendin... of heb ik de verkeerde?quote:
Vriendjes??quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef Frautie het volgende:
[..]
kee, maar 't kwam wel zo over
[offtopic]
Ben dan wel gelijk zo nieuwsgierig om te willen weten waar je dan werkt
[/offtopic]
_______________________________________________________________________________________
Whoppa! Vanaaf 85 kg gesquat'T wordt nog wat met mij
![]()
Ook nog geprobeerd om 85 kg te deadliften, maar dat was iets teveel van 't goede. Ik zag sterretjes
En ik heb de neiging om in een knijpbeweging te maken als ik 't zwaar vind, dus daar moet ik voortaan goed op letten.
Zal morgen wel weer mank lopen van de spierpijn![]()
je hebt PMquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:19 schreef Frautie het volgende:
En nog even iets heeeeeeel anders
Zitten er hier misschien nog HTS'ers met 't liefst Werktuigbouwkunde of Chemische Technologie die op zoek zijn naar een leuke baanNet afgestudeerden zijn ook welkom.
Ik ben asap op zoek naar een nieuwe collega, 't is in de omgeving Rdam. Je mag zelf redelijk wat invulling geven aan de baan en 't is in een internationale werkomgeving. Arbeidsvoorwaarden zijn erg goed te noemen.
En last but not least ...... je mag Fokken onder werktijd![]()
Voor meer info PM me
[/verkooppraat off]
mijn meisje vindt het allemaal best zolang ik maar niet te vet wordt en die lekkere lijntjes rond mijn lies behoudquote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Als er iets tegenwerkt is het een vriendin... of heb ik de verkeerde?![]()
quote:Op zondag 8 juli 2007 10:36 schreef Videopac het volgende:
Zeg, wat ben je van plan: mij zo snel mogelijk in halen???![]()
Je hebt in dat opzicht een verkeerdequote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
Vriendjesquote:Op maandag 9 juli 2007 10:39 schreef Den_Haag het volgende:
Vriendjes??![]()
Ken de spierpijn. Na 3 weken niks doen vorige week weer ouderwets getraind. Kon dit weekend bijna niet normaal lopen.
Ik werk bij DNV als consultant. En jij?
Dat hou je nu nog wel vol, maar als je over 2 jaar nog zo fanatiek bezig bent dan kunnen die 'lekkere lijntjes' je ook geen kloot meer schelen en ga je gewoon vol voor de overall powerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef no-look het volgende:
[..]
mijn meisje vindt het allemaal best zolang ik maar niet te vet wordt en die lekkere lijntjes rond mijn lies behoud![]()
Je bedoelt dus dat jij & veel andere liever heel sterk zijn met wat vet dan wat minder sterk en mooi gespierd met weinig vet?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat hou je nu nog wel vol, maar als je over 2 jaar nog zo fanatiek bezig bent dan kunnen die 'lekkere lijntjes' je ook geen kloot meer schelen en ga je gewoon vol voor de overall power![]()
Dat denk ik dan heZo was het ook bij mij en bij vele anderen!
Klopt.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat jij & veel andere liever heel sterk zijn met wat vet dan wat minder sterk en mooi gespierd met weinig vet?![]()
Mensen zitten ook wel eens te zeuren waarom ik practisch geen biceps train.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:20 schreef Baffer het volgende:
De mensen die zich druk maken over hun piek op hun biceps etc. zijn de mensen die na 3 jaar training nog setjes met 100 squatten.
Big weights = more growth.
Ik hoop dat dit helpt.
Zo ken ik er ook genoeg.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:25 schreef Baffer het volgende:
Compounds is de basis, iso stuff erbij is prima natuurlijk, maar ik heb vaak genoeg mensen gezien die 1.5 uur curlen per training en op hun legday na een kwartier weer klaar zijn.
Horrible dat soort figuren, zo ga je ook nooit groot worden.
Dat schijnt wel lastiger te dunken heb ik gehoord. en daar is het j-will om te doen toch?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt.
Als ik zo zijn posts lees door de maanden heen weet ik bijna zeker dat hij over 5 jr er een stuk groter bijloopt met een vetpercentage tussen de 14-20
Als ik naar een willekeurige NBA game kijk vliegen de bicepsen me om de oren.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat schijnt wel lastiger te dunken heb ik gehoord. en daar is het j-will om te doen toch?
Plyo shizzle + squats doen.quote:[b]Op maandag 9 juli 2007 18:37
En LedZep, inderdaad, het is niet alleen benen. Om beter te presteren train ik ook upper body, is best handig als je tegen wat grotere sterkere jongens op moet boksen, wat ik vaak moet
dat weet de gemiddelde fok bodybuildingtopic - whore wel al een tijdjequote:
Mja maar die zijn dan ook beetje langer denk ik.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als ik naar een willekeurige NBA game kijk vliegen de bicepsen me om de oren.
Bikkels trainen zonder riem zodat ook de spieren in de core worden aangepakt. Met riem zal niet gunstig zijn voor deze spieren. Tenzij je zoals je zegt, echt zware gewichten gaat tillen.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef no-look het volgende:
Even iets heel anders:
Mijn nieuwe trainingsmaat is een broertje van m'n andere maat. Die broer maakt dus zijn schema en hij laat hem in zijn tweede week training al deadliften met een riem, omdat de nieuwe buddy dus klaagt over zijn rug. Ik vind het een beetje stom en zeg dat je riem moet gebruiken zodra je echt zware gewichten tilt, hij zegt dat het niet boeiend is of je met of zonder riem traint. Wat denken jullie?
Ik ben een echt beestquote:Op maandag 9 juli 2007 19:03 schreef Baffer het volgende:
Haha sure they do, kan ook niet anders met al die beesten hier he.
Heb je nu last van verhoogde leverwaarden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:07 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Tvp. Over drie weken weer beginnen.
altijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:33 schreef Baffer het volgende:
[..]
Heb je nu last van verhoogde leverwaarden?
Ik ondervind ook wel wat weerstand tegen het gedisciplineerde leven (de regelmaat in (gezond) eten/slapen/trainen) en tegen de bussen whey en creatine in huis...quote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Leg press mis je niets mee...quote:Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Frautie het volgende:
[..]
Zo te lezen gaat 't bij jou ook best lekkerIk heb al in maanden niet meer een leg press gedaan
![]()
truth or dare, en je krijgt een dare van mequote:Op maandag 9 juli 2007 21:06 schreef Fugie het volgende:
als je 1rm gaat doen is een riem wel verstandig, maar voor je sets gewoon zonder
Ik heb echt voor het eerst eigelijk gruwelijke spierpijn op me onderrug gehad afgelopen dagen. Deadlift en daarna squat is wel een goeie belasting zeg maar
nee hoor, nou mister popcorn, je moet niet groter worden hoor. Nee lieverd, ik groei echt niet meer. Tis maar goed dat vrouwen en het meten van "grote" niet goed samengaan, om meerdere redenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
lezen aap.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:54 schreef Baffer het volgende:
Rug krak zeggen van OH squats?
Monster frame heb je dan zeg.
Heb je echt last van krachtsverlies?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:53 schreef Den_Haag het volgende:
Borst gaan vandaag lekker. Bijna terug op pre-vakantie sterkte. Nog een klein beetje spierconditie. Na de training 15 minuten geroeid om ff wat luiheid eruit te krijgen.
Mag ik 'for the record' ook melden dat er mannen zijn die net zo denkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:08 schreef Videopac het volgende:
Ik ondervind ook wel wat weerstand tegen het gedisciplineerde leven (de regelmaat in (gezond) eten/slapen/trainen) en tegen de bussen whey en creatine in huis...
En of ik niet kan stoppen met mijn benen te trainen: een vorig jaar gekochte spijkerbroek kan ik nu niet meer met goed fatsoen aan: het is een heupbroek geworden en als ik hem aan heb kan ik mijn veters niet meer strikken
Hoeveel reps/setjes doe je nu?quote:Leg press mis je niets mee...
Het gaat op zich best lekker, alleen, zoals gezegd weinig progressie met squatten.
Ik merk dat de meeste 'volwassenen' 't wel tof vinden. Daar krijg ik soms ook wel complimentjes van. Ze komen uit zichzelf spotten, we babbelen ff over voortgang/vooruitgang dat soort dingen.quote:M.b.t. squatten: heb jij niet veel bekijks als je met 85kg squat? De laatste keer dat bij ons een vrouw dat deed leek het haast wel een kermisattractie.
(of komt dat omdat ik bij een redelijke Achmea gym zit?)
Mijn vriendin zegt altijd:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nee hoor, nou mister popcorn, je moet niet groter worden hoor. Nee lieverd, ik groei echt niet meer. Tis maar goed dat vrouwen en het meten van "grote" niet goed samengaan, om meerdere reden![]()
Verder is ze wel lief, ze moet alleen wat minder cola drinken![]()
dus het is niet dat je ruggetje krak zegt van slechts oh sq, maar van de oh sq nadat je dl hebt gedaan. Knappe jongen als je beide oefeningen vol kan doen na elkaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef Baffer het volgende:
Eerst deadliften, en dan overhead squats. Ik neem geen verantwoording btw als je ruggetje krak zegt
Ja dus?
Again: monster frame heb je dan.
jij hebt de goede te pakken!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn vriendin zegt altijd:
"Je moet trainen hoe je het zelf het fijnst vind"
Gelukkig houd de mijne van brede monsters zoals ik![]()
![]()
Ze is gewoon bang dat andere dames naar je goddelijke lichaam kijken !quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jij hebt de goede te pakken!![]()
maar ja, zoals ik al aangaf kan ik volgens mij rustig nog eens 5 kg spiermassa erbij kweken voor ze iets doorheeft![]()
Op de top wel. Normaal doe ik bij inclined dumbell press 2 tot setjes van 8 met 40kg per arm. Nu zit ik op net iets over de 1.quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef Handschoen het volgende:
bah, kamp met motivatieproblemen...
en het lukt me ook niet om deel 3 van de BB driehoek te voltooien: rust. Het komt er gewoon niet van om genoeg slaap te pakken. werken, sporten, huishouden, sociale contacten, moet er toch iets op verzinnen...
Tja, ik heb geen moeder bij mij thuis zitten die dat soort dingen voor me regelt. En aangezien ik erg blij ben met mijn stofallergie (quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:44 schreef Videopac het volgende:
skip huishouden en sociale contacten; kwestie van prioriteiten stellen![]()
het leek mij ook al vrij apart dat het beter zou zijn, maar aangezien op het plaatje(ja in onze gym staan overal plaatjes bij, met een beste uitvoermethode) een mannetje staat die wel het gewicht gebruikt, dacht ik van misschien is het dan toch wel zinnig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef no-look het volgende:
meestal is die plank juist voor mensen die geen unassisted dips of chins kunnen doenNaar onder duwen lijkt me niet logisch, dat doe je met je voeten en is dus niet echt hetzelfde als dippen met een schijf aan een riem ofzo.
Bij dippen gebruik je vooral triceps. Niet je lats. Waarschwhijnlijk bedoel je chinups? (optrekken) Daarbij gebruik je namelijk wel je Latissimus.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:17 schreef Repeat het volgende:
Dat zijn vooral oefeningen voor je latissimus dorsi toch? Want als ik die doe heb ik bij 10x kapotte armen, maar voel in mn rug niks![]()
Daar had ik het ook over. Misschien verwarrend. Maargoed dat zijn dus oefeningen gericht op je lat. dorsi terwijl ik die totaal niet voel, alleen mn armen maar...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:39 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Bij dippen gebruik je vooral triceps. Niet je lats. Waarschwhijnlijk bedoel je chinups? (optrekken) Daarbij gebruik je namelijk wel je Latissimus.
Doe dan gewoon pulldown oefeningenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Daar had ik het ook over. Misschien verwarrend. Maargoed dat zijn dus oefeningen gericht op je lat. dorsi terwijl ik die totaal niet voel, alleen mn armen maar...
Voor de vetverbranding wordt dit aanbevolen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:37 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe staan de mensen hier tegenover hardlopen op een (bijna) lege maag in de ochtend?
Slecht! Wanneer ik op een lege maag ga hardlopen daalt mijn suikerspiegel dusdanig dat ik behoorlijk duizelig etc. word... ik zorg echt altijd dat er iets van 'brandstof' in mijn maag zit voordat ik ga lopen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:37 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe staan de mensen hier tegenover hardlopen op een (bijna) lege maag in de ochtend?
Idd, pulldowns zuigen flink.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:
Doe maar chins ipv pulldowns.
Ja, die moet eigenlijk ipv back extention, maar in de sportschool waar ik de komende 2 maanden train hangen geen spiegels en durf de deadlift niet zo goed zonder spiegel aangezien ik een redelijk 'zwakke' rug heb...quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:56 schreef no-look het volgende:
deadlift?
Zeker! Maar zou dit dan een goed rug- schema zijn als ik die 1 keer per week train:quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:04 schreef no-look het volgende:
dan wordt het tijd die rug sterk te maken, right? gewoon een instructeur laten kijken naar je vorm, of een andere ervaren sporter, en een paar regels onthouden. Vooruit of omhoog kijken en je rug houden alsof iemand een ijsklontje in je onderrug houdt.
ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:00 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Slecht! Wanneer ik op een lege maag ga hardlopen daalt mijn suikerspiegel dusdanig dat ik behoorlijk duizelig etc. word... ik zorg echt altijd dat er iets van 'brandstof' in mijn maag zit voordat ik ga lopen!
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.
halve liter melk + bambix + havermoutquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:51 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...
Waarschijnlijk nog beter!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
halve liter melk + bambix + havermout![]()
Als je van betonsmaak houdtquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
De bedoeling was 3 setjes van 15, maar ik heb nu besloten om het gewicht verder op te voeren.quote:
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Zit toch eiwitten in melk, havermout en brinta (plantaardig)? Of mik je er nog whey doorheen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou ik ook zo mooi vinden om aan mee te doen, jammer genoeg zit in nog steeds met mijn gezeik met mijn knieen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:33 schreef ivosnivo het volgende:
Zo kilootje lasagna achter de kiezen
Heb me gisteren ook aangemeld voor sterkste man van HardenbergDas 21 juli, 140kg deadliften, 70kg boomstam, 140kg powerwalk en laadonderdeel. Heb er zin an
Ik wil juist wel wat kwijt ja. Denk ook wel dat het kan, zeker als ik er geen last van krijg. En volgens die test zit ik het dichts bij mesomorph... Voor wat het waard isquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.
Wil je vet verliezen, doen mits je voeding in orde is.![]()
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Mee eens. Plantaardige eiwitten kun je niet daartoe tot rekenen. Ik ga er ook whey doorheen doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.
Dat zijn namelijk plantaardige eiwitten, en die hebben over het algemeen een stuk slecht aminozuurprofiel dan dierlijke eiwitten.
Dus gewoon lekker wat whey erdoorheen doen.
Cardio op rustdagen is zeker goed te doen! Het enige wat ik weleens lastig vind is om de dag na 'benen-dag' te gaan hardlopen. Dus dat probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden. Maar voor de rest is het prima te doen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Waar baseer jij die berekening dan op?! Je haalt niet 'zomaar' 121 gram eiwitten uit je dagelijkse voeding!quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:57 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb trouwens ook even een vraag over de eiwit in name op een trainings dag.
Aangezien 3x in de week train lijkt mij het niet nodig om die andere dagen eiwitten te nuttigen oid
Meestal neem ik 2 uur voor het trainen 30 gram eiwitten en vlak na het trainen 30 gram eiwitten
Verder eet ik veel boterhammen met pindakaas en dergelijke en drink ik veel melk .
Nu rekende ik laats zo met eiwitten 2,5 gram eiwitten x 65 ( mijn gewicht ) = 162.5
162.5 x 0,75 ( er van uitgaan dat je 75% van je eiwitten uit dagelijkse voeding haalt ) = 121
162.5 - 121 = 41 eiwitten wat je dus naast voeding moet in nemen ( ik neem dus in feite 20 gram te veel op trainings dagen )
Klopt deze berekening want ik lees op internet overal andere zaken
Zijn er ook niet-supplementen waar snelle eiwitten in zitten?quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.
dat las ik dus op een internet sitequote:Op donderdag 12 juli 2007 00:14 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Waar baseer jij die berekening dan op?! Je haalt niet 'zomaar' 121 gram eiwitten uit je dagelijkse voeding!
Wanneer je een normaal eetpatroon hebt (ontbijt, lunch, diner), met random voedingsproducten zal je denk ik rond de 50 a 60 gram eiwitten zitten per dag...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |