abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:47:46 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_50408884
# 65.

Vorig topic: [Centraal] Bodybuilding topic deel 64

[Algemeen]

Als je besluit echt wat aan je lichaam te willen doen raad ik een ieder aan om het thuistrainen te vergeten. De middelen die je hebt zijn te beperkt, en zullen al snel niet genoeg zijn. Naar de sportschool dus!

Verwacht niet dat je na 2 maanden eruit ziet als onze grote vriend Arnold Schwarzenegger. Dit heeft allemaal veel tijd nodig, denk hierbij echt aan jaren!!!

Hou in het achterhoofd dat een mooi lichaam opbouwen niet alleen lukt met trainen. Voeding en rust zijn even belangrijk! Als 1 van deze 3 niet in orde is, haal je simpelweg bij lange na niet eruit wat erin zit.

Grofgezegd zijn er 2 redenen waarom mensen gaan trainen. Ze willen of gewicht verliezen, of juist massa aanzetten. Tuurlijk zijn er combinaties hiervan, maar dit is voor de meeste toch de eerste drijfveer.

Als wilt afvallen, ga je niet meteen met zware gewichten slepen. Cardio (lopen, roeien en fietsen) zal dan je eerste behoefte zijn. Dit in een rustig tempo, en minimaal een 1/2 uur. Echter is het aan te raden al redelijk ook met wat gewichten te gaan trainen. Dit omdat hoe meer spiermassa je hebt, hoe sneller je verbranding werken en hoe sneller je dus vetten kwijt raakt. Sluit echter wel je training af met een 1/2 uur (of meer) aan cardio erna.

Wil je massa aanzetten, dan gaan we niets met cardio doen, maar meteen met gewichten trainen. Korte en zware trainingen zijn het meest effectief dan.

Concentreer je altijd op één van bovenstaande redenen. Het is nutteloos om spieren aan te willen zetten en tegelijkertijd te willen afvallen. Voor het eerste is een calorieoverschot noodzakelijk, voor het tweede een calorietekort. Daarom is het verstandig in de wintermaanden flink te trainen/eten om spiermassa aan te zetten, en tegen de zomer d.m.v. cardio vet te verbranden (en zo weinig mogelijk spiermassa te verliezen).

Het is raadzaam je trainingen niet te lang te laten duren. Op het moment dat de intensiteit van je training drastisch daalt, betekent dit dat de catabole (spierafbrekende) hormonen in een overschot voorkomen ten opzichte van de anabole (spieropbouwende) hormonen. De meeste mensen zouden het bij maximaal 4-5 kwartier moeten houden; echter een goede conditie (fitness-level) verhoogt deze tijdsduur en dat is natuurlijk ook gewoon te trainen .

Keep in mind dat er geen standaard training bestaat voor iedereen. De trainingsbehoefte verschilt per individu en daar zal men zelf door praktijkervaring achter moeten komen.

Allereerst kan je je wel gaan oriënteren op wat je min of meer nodig hebt aan de hand van je lichaamsbouw. Er bestaan 3 types lichaamsbouw:

* Ectomorph (slanke bouw, hoge verbranding)
* Mesomorph (gespierde bouw, middel verbranding)
* Endomorph (stevige bouw, trage verbranding)

Kijk hier om uit te zoeken wat jij precies bent en waarin je in eerste instantie aan moet denken als je begint met training. http://www.bodybuilding.com/fun/becker3.htm

Overigens behoort niemand echt tot 1 van de hoofdtypes lichaamsbouw. Iedereen is een unieke combinatie tussen bovenstaande typen.

Ook het type sportschool waar je wilt gaan trainen biedt stof tot nadenken.

Je hebt aan de ene kant die mooie moderne sportscholen, met apparaten die op luchtdruk werken en zich met jouw pasje zich instellen op het gewicht wat jij moet doen die dag. Bij deze sportschool is er vaak geen mogelijkheid tot (of is het zelfs verboden) het doen van sommige "echte" bodybuild oefeningen zoals squats, uitstappen, deadlifts ed. Ook gaan de losse gewichten vaak niet zwaarder dan 30kg. Publiek is vaak een beetje, eh, trendy als 't ware. De sfeer is hierbij vaak zoiets van "Zie mij in m'n nieuwe dure trainingsoutfit de huppelkut uithangen."

Aan de andere kant heb je de old school sportscholen. Veel zwaar gewicht ipv hypermodern spul. Het publiek is hier degenen die echt willen trainen en groeien. Voor een beginner kunnen een aantal grote jongens van 120kg die zwaar aan 't trainen zijn imponerend overkomen, maar als je verder kijkt dan je neus lang is merk je dat de sfeer stukken gemoedelijker en behulpzamer is dan die "moderne" sportscholen.

En hier zijn dus ook weer tussenvormen in.

Trainingsmethoden

Wat krachtsport aangaat zijn er eigenlijk 2 theorieën over training, of beter gezegd; de supercompensatie:

Single factor theory: fatigue (belasting) over 1 workout
Dual factor theory: fatigue over meerdere workouts

In het eerste geval heb je dus een training, waarin een spier belast wordt, waarna hij herstelt en er supercompensatie optreedt. Op dat moment doe je een nieuwe training.
Bij dual factor draait het om fatigue over meerdere trainingen. Je werkt progressief in elke training zodat je je lichaam steeds zwaarder belast (loading). Op het randje van overtraining doe je een deload week (lager volume).

In het bodybuilding is single factor training overweldigend in de meerderheid. Men traint elke spiergroep 1x per week en bouwt zo meer spiermassa op. In de overige krachtsporten (sprinten, gewichtheffen etc) volgt men voornamelijk het dual factor principe.

Elk van beide heeft voor- en nadelen. Het is dus aan jezelf om te bepalen op wat voor manier je traint. Het is niet zo dat je van single factor training alleen gespierd wordt en van dual factor alleen sterk; er zijn genoeg bodybuilders die sterker zijn dan de gemiddelde powerlifter en omgekeerd zijn er genoeg powerlifters die gespierder zijn dan de gemiddelde bodybuilder.
Kortgezegd kan je je training zo simpel of ingewikkeld maken als je zelf wilt .

Meer informatie over (met name) dual factor training en/of vragen zijn altijd welkom, google ook eens op “dual factor training” of “fitness fatigue model”.

[Oefeningen]

"Help! Er zijn 1001 verschillende oefeningen te doen in de sportschool, waar moet ik in hemelsnaam beginnen?!"

Sportscholen hebben hiervoor vaak speciale beginnersschema's waarin je elke training je hele lichaam traint. Dit is op zich een redelijke manier om met training in contact te komen, maar ikzelf (LedZep) ben niet zo'n fan van deze methoden omdat ze veel spiergroepen isoleren in plaats van de grote compoundoefeningen (die je de meeste massa opleveren).

Als je al wat langer traint ben je zelf in staat om een geheel eigen schema op te stellen wat aansluit bij jouw behoefte.

Vergeet niet je gehele lichaam te trainen. Dus ook benen en rug. Hieronder gemakshalve een quote van mij uit een ander topic:
quote:
[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.

1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.

Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.

Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.

Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.

Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Hier is bijv. mijn trainingsschema:

http://home.planet.nl/~geem0008/trainingsschema.doc

Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.

[Voeding]

Alles staat of valt met voeding. Of je nu wilt afvallen of massa wilt winnen, voeding is de sleutel tot succes.

De volgende voedingsstoffen kan je grofweg onderscheiden:

* (Complexe) Koolhydraten.
Dit is de energiebron van je lichaam. Koolhydraten leveren in eerste instantie de energie voor je spiercellen om de training te kunnen doorstaan. Deze haal je oa uit brinta, havermout, (zilvervlies)rijst, (volkoren)pasta etc.
* Eiwitten.
Eiwitten bestaan uit aminozuren, dit zijn de bouwstenen van je lichaam. Eiwitten haal je ondermeer uit vis, wit vlees (kip, kalkoen), kwark, eieren (duh) etc.
* Vetten.
Vetten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het lichaam. Zowel verzadigde als onverzadigde vetten kan je zonder problemen (veel) consumeren.
Transvetzuren kan je maar beter wel zo veel mogelijk mijden, deze zijn zeer slecht voor je hart- en bloedvaten en je algemene gestel. Je vindt ze onder andere in koekjes, taart e.d.

Let vooral op je eiwitinname!
Om spiermassa te winnen moet je dus meer eiwitten naar binnen werken dan dat je lichaam nodig heeft. Het evenwichtspunt tussen te weinig eiwitten waarbij je lichaam zich in de catabole fase (spierafbrekend), of genoeg eiwitten waarbij je lichaam zich in de anabole fase (spieropbouwend) bevind is je 'proteine turn over point' genaamd.

Zorg er dus voor deze weegschaal naar de goede kant doorslaat! Minimaal 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht per dag is een mooie basic regel.

Als je wilt aankomen dien je hoog in je voedingsstoffen te zitten. Daarvoor geldt gemiddeld genomen een minimum van 500 kcal boven je dagelijkse behoefte. Ectomorphe mensen kunnen echter maar beter een stuk meer eten – mits clean food kan je dit zelfs uitbouwen tot 2000-2500kcal boven je behoefte (mits een goed trainingsschema en een fucked up metabolisme ).

Wil je afvallen, ga je grofweg gezegd koolhydraten voor eiwitten en vetten vervangen (minder kcals) om zodoende zo'n 500kcals onder je dagelijks verbruik te komen. Maar dan wel met veel eiwitten om spiermassaverlies tegen te gaan.

De verhouding koolhydraten/eiwitten/vetten 'regel' is als je wilt aankomen 50/30/20 en 33/33/33 als je wilt afvallen.

Direct na het trainen is het aan te raden om een zgn 'post workout shake' tot je te nemen. Je lichaam is op dat moment in catabole fase, en schreeuwt als het ware om voeding. Je lichaam op dat moment van snelle energie (dextrose) en snelle eiwitten zoals whey voorzien is bijna een must.

Deze shake maak je gemakshalve thuis al klaar, en werk je in de kleedkamer naar binnen. Hoe de samenstelling er precies uit dient te zien verschilt per individu, maar laat er zeker 30gram dextrose en 50gram eiwitten in voorkomen op zo'n 1/2 liter water/melk. Whey eiwitten zijn snel opneembaar en worden het meest gebruikt hiervoor. Eventueel kan je casseine (traag opneembaar) ook nog toevoegen.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:
http://home.planet.nl/~geem0008/voedingsschema.xls

[Rust]

Rust is de tweede sleutel tot succes. Je spieren groeien na een prikkel (de training) wanneer er ná die prikkel een rustperiode wordt ingelast. Over de lengte van die rust wordt veel geroepen, maar dit is voor ieder persoon verschillend én hangt af van de intensiteit (% van je 1 Rep Max op een lift), het volume (totaal gewicht) van je trainingen én de vraag of je tot failure traint.

Wanneer je elke set doorgaat tot je het gewicht niet meer omhoog krijgt (concentric failure) krijgen zowel de spieren als je CZS (centraal zenuwstelsel) een grote opdonder. Voor de laatste heeft dan zeker 6 dagen nodig om volledig te herstellen.

Wanneer je daarentegen altijd 1 à 2 reps onder failure blijft en het volume van je trainingen beperkt houdt, kan je een spier veel vaker belasten. Dit zelfs tot 4-6 keer per week (en in extreme gevallen nog vaker, zoals bv. olympisch gewichtheffers doen)

Het hangt dus volledig van je eigen trainingsmethode af hoelang je recupereert, en je zult ook zelf moeten uitvinden wat voor jou de beste manier is.

[Supplementatie]

Buiten voeding gebruiken mensen die al een tijdje trainen supplementatie als aanvulling op hun voeding. Dit kan variëren van eiwitten in de vorm van aminozuren, wat creatine voor het uithoudingsvermogen tot een GABA wat voor een diepe nachtrust een hogere testosteron spiegel zorgt.

Supplementen zijn overal te koop en niet illegaal. Voor sommige is het aan te raden deze niet langer dan 8 weken achterelkaar te gebruiken om gewenning te voorkomen, andere supplementen kunnen gewoon het hele jaar door worden gebruikt.

Tegen de tijd dat je een jaartje serieus traint heb je in principe zelf al redelijk wat kennis vergaart over dit onderwerp zodat je zelf wel in staat bent een keuze te maken wat je wilt gaan proberen. Combinaties van supplementen zijn altijd aan te raden. De nieuwste generatie supplementen is trouwens al vaak een combinatie van het eea. Creatine met amino's en een revolutionaire nieuwe transportmethode schreeuwen je vanaf de stellingen toe. Trial and error geldt hiervoor. Wat voor de 1 lekker aanslaat, zal voor de ander geen resultaten brengen.

Verwacht er dus geen wonderen van, je gaat vaak wel een stuk vooruit, maar je wordt niet in 1x super gespierd ofzo.

Persoonlijk vind ik eiwitsupplementatie meer onder het kopje voeding vallen, dan supplementatie, maar dat is mijn (Mr.J) persoonlijke mening.

[Vitamines en mineralen]

"Een uitgebalanceerde en evenwichtige voeding behoeft geen verdere extra ondersteuning" is vaak te horen uit de monden van mensen die een bodybuilder een handje vol pillen ziet wegwerken bij een maaltijd. Helaas vergeten deze mensen dat een lichaam van een bodybuilder totaal andere behoeftes heeft dan die van een niet bodybuilder/sporter.

Vitamines in grote hoeveelheden zoals vit B en C zijn nodig en niet schadelijk in hoge (lees: hoog, niet extreem hoog ) hoeveelheden (ze zijn nl. in water oplosbaar, in tegenstelling tot vit A en D waar je welk mee moet uitkijken). Mineralen zoals magnesium en zink zijn ook bijna onmisbaar voor velen.

Zeer uitgebreide info hierover:
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit1.htm
http://www.bodybuilding.com/fun/catvit2.htm

Met diezelfde auteur heb ik onderstaand schematje samengesteld:
http://home.planet.nl/~geem0008/vitaminesmineralen.doc

[Steroiden]

Iedereen die al een tijdje traint komt voor de keus te staan om wel of geen AAS (Androgene Anabole Steroïden) te gaan gebruiken. Die keus is heel persoonlijk, wil je als 'natural' verder of maakt die naam jou niet veel uit. Je zal natuurlijk als je voor gebruiken kiest te horen krijgen dat je "het niet zelf gedaan hebt" en dat je spieren "uit een potje komen". Niets is minder waar. Als je in een kuur zit moet je nog harder trainen, nog meer eten en nog langer rusten dan eerst.

Als je gebruikt wees er dan wel open over. Ervaren sporters zien het zo wanneer er iemand aan het kuren is, ontkennen als 't je gevraagd wordt is alleen maar jezelf voor de gek houden. Zorg dan ook dat je niets overhaast doet en er echt veel erover weet. Laat je eventueel begeleiden door een ervaren persoon.

Paar aandachtspuntjes:
- Voor je 21e is het gebruik van AAS NOT DONE. Je endocriene systeem (hormoonhuishouding) is dan nog volop in ontwikkeling. Gebruik van AAS zal die erg verstoren.
- Begin er niet aan zonder een jarenlange basis. Je wint er veel minder mee, en de kans op blessures is groter.
- Laat voor en na je kuur je bloed controleren. Laat je testosteron, LH, FSH, nier- en leverfunctie in kaart brengen. Zodoende heb je naderhand een overzicht of je lichaam zich helemaal hersteld heeft.

De voor- en tegenstanders van AAS zullen er altijd blijven. Zolang je respect hebt voor een ander zijn keuze is dit geen enkel probleem.

[Handige en informatieve linkjes]

Geen idee wat er allemaal precies voor info te vinden is, maar met wat zoekwerk kan je er denk ik wel wat relevante info vinden.
http://bodybuilding.pagina.nl

Officiële site van de internationale bodybuild federatie. Niet zoveel spannends te vinden op wat foto sessies na.
http://www.ifbb.com

Zeer groot en uitgebreid informatief forum.
http://www.bodybuilding.com/forum

Groot en informatief Nederlandstalig forum. De meeste 'stamgasten' uit dit topic zijn daar ook te vinden. De supermoderators zijn heel toffe gasten!
http://forum.dutchbodybuilding.com

Deze mag niet ontbreken in dit rijtje.
http://www.getbig.com

Specifieke voeding FAQ
http://bodybuilding.about.com/library/weekly/aa020403a.htm

Nog een voeding pagina.
http://www.getbig.com/articles/bottom.htm

Site met oefeningen in animated .gif
http://exrx.net/Exercise.html

Uitleg type spiervezels
http://fitnessnet.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8532

Vitamines en mineralen info
http://forum.dutchbodybuilding.com/showthread.php?t=4010

AAS info
http://www.dutchbodybuilding.com/forum/aas.php

Site waar artikelen door diverse mensen worden gepubliceerd
http://www.t-nation.com

[Tot slot]

Zoals je ziet is er een overload aan informatie omtrent fitness en bodybuilding te vinden. Deze info is vaak ook tegenstrijdig, site A zegt X, terwijl site B over hetzelfde onderwerp weer Y zegt.

Het is zaak door middel van praktijkervaring erachter te komen wat voor jou van belang is. Dat kost tijd, maar trainen zoals jou lichaam het nodig heeft, is zoveel malen beter dan steeds maar weer klakkeloos alles wat je op de sites/ in de bladen leest over te nemen.

Combineer dus al die info en praktijkervaring tot het jouw ding is!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby and grow like a weed!

Ter afsluiting nog een aantal fotootjes van bodybuilders:

De huidige Mr. Olympia, na 5x #2 te zijn geweest, Jay Cutler:

De voormalige (8x zelfs) nummer 1, Ronnie Coleman:

En nog 2 van een of andere amateur bodybuilder:

Een paar dus maar. Ik kan als ik wil zo een heel topic volplempen met foto's (Priest, Levrone, Yates, Cormier, Ray etc. etc.), maar dat is niet de bedoeling vrees ik

* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd. *

Link naar OP.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_50409035
tvp
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:53:25 #3
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50409107
Tering Veel Proteine
pi_50410058
The Very strong Person topic
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:22:14 #5
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50410110
Terug vind post
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_50410938
tvp
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_50411072
Vraagje: Zou het mijn 'been- groei' beperken als ik de dag nadat ik mijn benen heb getraind ga hardlopen?
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:55:11 #8
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50411371
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:46 schreef DubzOne het volgende:
Vraagje: Zou het mijn 'been- groei' beperken als ik de dag nadat ik mijn benen heb getraind ga hardlopen?
Ik vraag mee... maar ik vermoed dat 5km hardlopen een stuk minder schadelijk is dan 20.
Vaak loop ik nog met de spierpijn van de "standing calves" (die dan snel verdwijnt)
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:14:00 #9
19479 Mr.J
pi_50412189
Als ik benen heb getraint heb ik al moeite met de dag erna goed te lopen, laat staan te rennen.
pi_50413047
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:14 schreef Mr.J het volgende:
Als ik benen heb getraint heb ik al moeite met de dag erna goed te lopen, laat staan te rennen.
Ik heb ook redelijk moeite met hardlopen dan, maar het is van de weinige dagen waarop het kan
Het gaat me er vooral om of het de groei belemmerd...
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:37:41 #11
19479 Mr.J
pi_50413239
Je lichaam is herstellende, ik denk niet dat rennen dat herstel (dus groei) je erg goed zal doen.
pi_50416469
pff net heeeeeeeerlijk gefrontsquat. Wat een killer is die oefening zeg...

ik wilde weer eens spierpijn in de benen, denk dat ik morgen tevreden kan zijn. Mijn workout vandaag:

frontsquat 5*3
backsquat 3*5 (licht)
legcurl 8*, hacksquat 5* (superset, 4*)

mèn, het was awesome
pi_50417481
-_-'
pi_50420924
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:12 schreef no-look het volgende:
pff net heeeeeeeerlijk gefrontsquat. Wat een killer is die oefening zeg...

ik wilde weer eens spierpijn in de benen, denk dat ik morgen tevreden kan zijn. Mijn workout vandaag:

frontsquat 5*3
backsquat 3*5 (licht)
legcurl 8*, hacksquat 5* (superset, 4*)

mèn, het was awesome
ik doe alleen nog maar frontsquats, vind die dingen zoveel fijner dan backsquats, maak me ook minder zorgen om me vorm bij die krengen, gewoon lekker gewicht eraan hangen en gaan met die banaan
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_50424948
Hoe FS jij? Met je armen gekruist of olympic style?
pi_50429301
Goed topic.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_50435530
ik olympic style. Moet nog een beetje wennen, heb de oefening niet vaak gedaan, maar binnenkort wil ik wel setjes op 50 kg draaien. Die oefening is zoveel zwaarder dan normaal squaten, goddamn. echt een blijver!
pi_50438322
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:50 schreef Semargofni het volgende:
Hoe FS jij? Met je armen gekruist of olympic style?
Armen gekruist hierzo. Mijn polsen zijn er niet voor gemaakt, moet er beetje voorzichtig mee doen.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_50440793
Vandaag rustdagje en morgen weer op naar de schouders/triceps/rug

tvp
Have fun...
pi_50443627
TVP.

Gisteren heel lekker rug & triceps getraind, ik en me trainingsmaatje elkaar flink zitten opfokken. Werkt altijd heel goed
Pain is temporary, pride is forever
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:55:26 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50444164
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef FreeShooter het volgende:
TVP.

Gisteren heel lekker rug & triceps getraind, ik en me trainingsmaatje elkaar flink zitten opfokken. Werkt altijd heel goed
HET voordeel van een trainingsmaatje... niet voor elkaar onder willen doen en zo altijd maximaal trainen.
Ik zit hierdoor nu met beurse triceps.
pi_50445286
precies ik train ook altijd een paar kg per oefening beter als m'n maat erbij is. Niet in de laatste plaats omdat hij me kan spotten, maar ook omdat hij me afzeikt als ik de bitch uithang, en andersom.
pi_50445562
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:12 schreef Handschoen het volgende:
Vandaag rustdagje en morgen weer op naar de schouders/triceps/rug

tvp
Zal een pittig dagje worden dan... ik vind de dagen waarop ik rug en schouders doe al behoorlijk zwaar!
Last.fm
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:54:08 #24
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50446110
ik moet vanmiddag weer benen rug biceps doen Alleen niet zo zwaar aangezien ik maandag al deadlifts heb gedaan doe ik ze vandaag niet en ik heb nog lichte spierpijn op me bovenste traps, dus shrugs laat ik ook maar ff doen
pi_50447163
ik krijg van frontsquats spierpijn in m'n rug, is dat normaal?
pi_50448114
Lijkt me niet. Mss leun je teveel naar achter om het gewicht te compenseren? Welk deel van je rug trouwens?
pi_50448505
binnenkant van de lats ofzo... had het vorige keer ook al. Ik hang niet echt naar voor of achter, mijn romp is echt heel recht (haaks op de vloer) als ik het doe.
pi_50448523
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:37 schreef DubzOne het volgende:

[..]

Zal een pittig dagje worden dan... ik vind de dagen waarop ik rug en schouders doe al behoorlijk zwaar!
Wordt het ook , maar is ook wel lekker

Trouwens, zijn er hier mischien mensen die ervaring hebben met "Whey Isolate Gainer with BCAA's and MCT's" van powersupplements?
Have fun...
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:54:51 #29
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_50450709
TeRing VEttE PoMp
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:39:19 #30
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_50452544
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:18 schreef no-look het volgende:
ik krijg van frontsquats spierpijn in m'n rug, is dat normaal?
heb ik ook wel eens aantal x gehad, komt miss gewoon door de iets andere houding. Heb me er nooit echt zorgen over gemaakt.
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  donderdag 14 juni 2007 @ 15:43:48 #31
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50452734
zo, was echt te benauwd in de sportschool

Wel weer leker getraint, ondanks lichte spierpijn ging alles erg goed Squats lukten weer tot 75kg dus dat voelde ook erg goed. Hopelijk kan ik het volhouden de komenden weken zodat ik weer eens wat vooruitgang kan gaan boeken, zuigt best om al 3 maanden met dezelfde gewichten te klungelen
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:42:07 #32
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_50457504
hehe, de weegschaal hier thuis bleek niet goed meer te zijn. En ik maar trainen en eten de laatste maanden en het aan komen ging zo moeizaam de laatste tijd. dacht 87 kg te wegen blijkt dat dus 96 kg te zijn . Komende maand maar beetje vet proberen te verliezen. met een shirt is het niet te zien maar zit toch wel wat vet op mun buik
Het mensengeslacht zou voorgoed de mysteriën van de ziel verliezen. De mensen zouden niet langer de hoeders van aarde en oceaan zijn, en niet meer zijn dan parasieten die ten koste daarvan leefden.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:10:07 #33
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50460280
tvp.

Maandag gaat de beuk er weer in
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_50476194
Houden jullie je rusthartslag ook in de gaten? En train je niet als je hartslag 's ochtends meer dan 10 slagen per minuut hoger is dan je rusthartslag (een indicatie dat je lichaam nog niet voldoende hersteld is)?
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_50477743
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:42 schreef Celt het volgende:
hehe, de weegschaal hier thuis bleek niet goed meer te zijn. En ik maar trainen en eten de laatste maanden en het aan komen ging zo moeizaam de laatste tijd. dacht 87 kg te wegen blijkt dat dus 96 kg te zijn . Komende maand maar beetje vet proberen te verliezen. met een shirt is het niet te zien maar zit toch wel wat vet op mun buik
Dat zal wel aardig wat kg's vet en vocht zijn dan ja
Have fun...
pi_50478295
Ik ben vandaag aan mijn eerste kuur begonnen.

Elke dag twee injecties Brinta in mijn lichaam, met 200 ml melk ofzo. Bwehehehe
Vorig jaar heb ik dat spul veel gegeten, ik heb het idee dat het toen harder ging dan nu, terwijl ik minder (goed) trainde.
pi_50479020
Mijn laatste maaltijd van de dag bestaat uit 2 grote borden Brinta. Een halve tot driekwart liter melk met zoveel Brinta dat het redelijk dikke pap is. De pakken gaan er dan ook behoorlijk snel doorheen...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:17:03 #38
164095 koejoeloek
http://www.paulrand.nl
pi_50480084
Pak brinta kost dan ook geen fkuc, ik neem ook 2 keer dag 2 porties (8 flinke lepels) Al doe ik het nu gewoon op gevoel, dus pak schuin en wanneer er nog nét een papje van te maken is dan stop ik het geeft je smorgens echt een energie-boost
  vrijdag 15 juni 2007 @ 14:41:20 #39
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_50487453
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Handschoen het volgende:

[..]

Dat zal wel aardig wat kg's vet en vocht zijn dan ja
hoezo? ben niet opeens 9 kg aangekomen maar doordat de weegschaal niet goed meer was merkte ik het niet. Dacht dus dat ik ondanks het trainen geen massa meer had gewonnen de laatste tijd. Toch wel blijkbaar. zal ook wel wat vet zijn maar toch ook spiermassa omdat ik ook een stuk sterker ben geworden weer. (vetrolletjes heb ik al jaren die had ik zelfs een beetje toen ik nog maar 63 kg woog was toen al wel afgevallen maar heb ze nooit helemaal weg kunnen krijgen en ben toen begonnen met trainen.)
pi_50487842
Je spieren groeien namelijk niet met kilo's in maanden, zo snel gaat dat niet. Weet niet hoe lang die stuk was, maar als dat 3 maanden was en 9 kilo meer zou ik zeggen dat er toch minstens 5-6 kilo niet-spieren bij zit, dit zal dan voornamelijk vet en vocht zijn imo
Have fun...
  vrijdag 15 juni 2007 @ 15:08:46 #41
119431 Celt
Y Goeden Bywyd
pi_50488467
das wel waar ja, heb geen idee hoe lang die weegschaal al een fout gewicht aangeeft. Zou wel kunnen dat ie langzaam steets meer is af gaan wijken. maar ben over het hele jaar gezien 13 kg aangekomen. (ervan uitgaande de die weegschaal een jaar geleden nog wel redelijk klopte) dus dat is dan niet zo extreem voor een 2e trainings jaar.
pi_50489172
Nee idd, dat klinkt dan iig beter als dat over een jaar is .Ik ben alleen even zo kwijt hoeveel jhe over het algemeen in x maanden aan spieren erbij kan "kweken", maar anders zou ik het wel erg veel vinden
Have fun...
pi_50499673
squatasses.. continued

Only when close to death, you really feel alive
pi_50513241
Ik ga komende week voor het eerst crea gebruiken. Heb Nitrocrea van XXL Nutrition gehaald.. Nu zegt de gebruiksaanwijzing dat ik 60 tot 30 minuten voor de training een dosering crea moet innemen op een lege maag.

Misschien een beetje overbodig, maar zou ik na de inname wel gewoon kunnen eten, ja toch?? Graag hoor ik hoe en wanneer wat meer ervaren crea users hun creatine innemen.

Thanks
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zaterdag 16 juni 2007 @ 11:55:13 #45
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50515265
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 09:46 schreef Flashwin het volgende:
Ik ga komende week voor het eerst crea gebruiken. Heb Nitrocrea van XXL Nutrition gehaald.. Nu zegt de gebruiksaanwijzing dat ik 60 tot 30 minuten voor de training een dosering crea moet innemen op een lege maag.

Misschien een beetje overbodig, maar zou ik na de inname wel gewoon kunnen eten, ja toch?? Graag hoor ik hoe en wanneer wat meer ervaren crea users hun creatine innemen.

Thanks
Ik eet pas 30 minuten na mijn creatine zooi weer wat. Heb ergens gelezen (op dbb waarschijnlijk) dat je niet direct erachter aan moet gaan eten. Kan namelijk nadelig zijn voor de opname van al de creatine.
pi_50527447
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 11:55 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik eet pas 30 minuten na mijn creatine zooi weer wat. Heb ergens gelezen (op dbb waarschijnlijk) dat je niet direct erachter aan moet gaan eten. Kan namelijk nadelig zijn voor de opname van al de creatine.
Al die zogenaamde dingen die dan de opname zouden beinvloeden..... om moe van te worden

Gewoon voor en na je training 5-10gr creatine en je nergens zorgen over maken, het middeltje geeft toch minimale vooruitgang.
  zaterdag 16 juni 2007 @ 23:15:25 #47
164095 koejoeloek
pi_50533077
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 20:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Al die zogenaamde dingen die dan de opname zouden beinvloeden..... om moe van te worden

Gewoon voor en na je training 5-10gr creatine en je nergens zorgen over maken, het middeltje geeft toch minimale vooruitgang.
Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat. En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.

Om het even te onderbouwen, eerste google hit:
De wetenschappers Vandenberghe et al hebben onderzocht of er verschillen waren tussen het innemen van creatine zonder caffeine en het nemen van creatine in combinatie met caffeine. Aangetoond werd dat caffeine zowel de opname van creatine als de prestatietoename verminderde. Dit is van zeer groot belang, omdat veel sporters koffie en/of energiedranken gebruiken die grote hoeveelheden caffeine bevatten. Aangezien caffeine vele uren nadat het ingenomen wordt nog in het lichaam aanwezig is, moet je er rekening mee houden dat je enkele uren voor en tijdens het gebruik van creatine geen caffeine-houdende dranken neemt.

Veel afslankproducten bevatten ook caffeïne (stackers, fat burners), let er dus op dat je creatine en deze supplementen met een tussenperiode van minimaal enkele uren inneemt.

http://www.creatineshop.n(...)ine-en-caffeine.html
pi_50533620
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 23:15 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat. En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.
Beginners gains he? Ik kon ook bijna 2 keer het gewicht tillen na anderhalf maandje trainen.
Creatine zal wel wat werking hebben. Maar een wondermiddel is het echt niet.
  zondag 17 juni 2007 @ 00:57:32 #49
164095 koejoeloek
pi_50535450
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 23:37 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Beginners gains he? Ik kon ook bijna 2 keer het gewicht tillen na anderhalf maandje trainen.
Creatine zal wel wat werking hebben. Maar een wondermiddel is het echt niet.
Ik train al ruim een jaar nu, dus om dat nou beginners gains te noemen, niet dat ik al een jaar serieus train. Maar de gains die ik nu opeens maak, heb ik nog nooit kunnen maken, enige verscil is dat ik nu creatine neem.
pi_50539913
De werking van creatine zit ook vooral tussen je oren, het is gelukkig wel een relatief goedkoop supplement.

Klopt het dat creatine slecht is voor je lever? Stel dat je 5 gram creatine per dag inneemt, is dat dan te vergelijken met bijvoorbeeld 2 biertjes per dag (als je puur kijkt naar je lever) of is dat gewoon niet te vergelijken?
pi_50541602
quote:
Op zaterdag 16 juni 2007 23:15 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat.Niet bewezen

En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.
Per individu verschillend

Om het even te onderbouwen, eerste google hit:
De wetenschappers Vandenberghe et al hebben onderzocht of er verschillen waren tussen het innemen van creatine zonder caffeine en het nemen van creatine in combinatie met caffeine. Aangetoond werd dat caffeine zowel de opname van creatine als de prestatietoename verminderde. Dit is van zeer groot belang, omdat veel sporters koffie en/of energiedranken gebruiken die grote hoeveelheden caffeine bevatten. Aangezien caffeine vele uren nadat het ingenomen wordt nog in het lichaam aanwezig is, moet je er rekening mee houden dat je enkele uren voor en tijdens het gebruik van creatine geen caffeine-houdende dranken neemt.
De eerste google-hit is niet representatief voor de gehele wetenschap.

Veel afslankproducten bevatten ook caffeïne (stackers, fat burners), let er dus op dat je creatine en deze supplementen met een tussenperiode van minimaal enkele uren inneemt.

http://www.creatineshop.n(...)ine-en-caffeine.html
betrouwbare bron
pi_50545260
Vandaag weer goed getraind. o.a. borst. Ik deed voorheen:
- dumbell flies 6x 12kg (opwarmen), 10x 18kg, 2x10 20kg
- dumbbell press 10x22kg, 2x10 24kg
- incline dumbbell press 10x 22kg, 2x10 24kg

Nu maar eens begonnen met de dumbbell press:
5x 16 kg opwarmen, 10x 26kg, 10x 28kg, 10x 30kg (!!!; voor mijn doen veel)
de flies 3 x 10 18kg (was toch wel een beetje gaar)
en de incline hetzelfde (10x 22kg, 2x10 24kg)

Ik denk dat er nog wel meer in zit; wordt vervolgd.
pi_50579595
Dag 1 van mijn non-stop schema tot 16 juli is achter de rug.

Squats 5*3
Jump shrugs 3*5
Bench 3*5
Chins 3*5

Ging heerlijk morgen plyo, woensdag deadlift-dag. Ik ben echt compleet gemotiveerd. Deze zomer gaat rocken!
pi_50579649
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:30 schreef no-look het volgende:
Dag 1 van mijn non-stop schema tot 16 juli is achter de rug.

Squats 5*3
Jump shrugs 3*5
Bench 3*5
Chins 3*5

Ging heerlijk morgen plyo, woensdag deadlift-dag. Ik ben echt compleet gemotiveerd. Deze zomer gaat rocken!
Wat is je idee achter 5*3 SQ en 3*5 bench?
pi_50582642
Ik ga ook maar eens beginnen met mijn buikspieren. Denk dat ik deze voornamelijk thuis ga pakken aangezien ik in de sportschool anders in tijdnood kom. Hoeveel situps doen jullie? Heb wel goede oefeningen om de buikspieren aan te pakken, moet eigenlijk alleen nog even zo'n fitball hebben.
pi_50582974
Situps zijn nutteloos vanwege de invloed van je heupen. Of je moet janda situps doen, beter doe je dragon flags, ab roll outs of hanging leg raises.
pi_50582995
quote:
Op maandag 18 juni 2007 16:52 schreef RB.Dean het volgende:
Ik ga ook maar eens beginnen met mijn buikspieren. Denk dat ik deze voornamelijk thuis ga pakken aangezien ik in de sportschool anders in tijdnood kom. Hoeveel situps doen jullie? Heb wel goede oefeningen om de buikspieren aan te pakken, moet eigenlijk alleen nog even zo'n fitball hebben.
Lees dit:
http://www.megaupload.com/nl/?d=KQ0HH5JD

And remember, the Party is always right. No more situps comrade.
pi_50583098
quote:
Op maandag 18 juni 2007 15:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

Wat is je idee achter 5*3 SQ en 3*5 bench?
5*3 omdat ik zwaar wil squaten. Hoog percentage van m'n max in ieder geval, en dan trek ik 5 reps of meer niet. En dan doe ik 5 sets om er wel enigszins volume in te houden.
3*5 benchen zijn eigenlijk 5 sets van 5 reps, waarvan 3 op een redelijk gewicht. Meestal zitten er wat warming-up sets voor, waarvan er dus één of twee ook al aardig zwaar zijn. Reden is omdat ik upper body wat minder voor de kracht en wat meer voor m'n meisje train Maar nog altijd blijf ik laag in herhalingen omdat groot worden me veel minder interesseert dan sterk worden.

Wat raad jij dan aan?
pi_50583257
quote:
Op maandag 18 juni 2007 17:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

Lees dit:
http://www.megaupload.com/nl/?d=KQ0HH5JD

And remember, the Party is always right. No more situps comrade.
Hehe. Kennis is macht. Bedankt. Ga er aan beginnen.
  maandag 18 juni 2007 @ 17:16:46 #60
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50583452
Situps...waar zijn die voor

Vandaag weer benen + rug, rug ging erg lekker benen wat minder. Ik ga voortaan een een licht squatten en zwaar deadliftene en omgedraaid, 2x per zwaar squatten en deadliften ga ik niet trekken.
pi_50585724
Kan smolov gedaan worden met deadlift?
pi_50585921
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:31 schreef Skazminko het volgende:
Kan smolov gedaan worden met deadlift?
Nee, en al helemaal niet met jouw stats, aangezien de absolute gewichtstoevoeging vanaf week 2 dan overkill is - voor squat. Voor deadlift dus zeker, daarbij komt dat 4x per week deadlift sowieso niet te doen is, zwaar of licht. Overigens kan ik je aanraden veel minder te gaan deadliften, 1x per week tot een zware double of zoiets. Of helemaal geen deads, zoals Westside. Deadlifts train je met de squat en de pendlay row.
pi_50586457
Ik ga niet stoppen met deadliften . Was ook niet van plan om smolov te doen ofzo, beetje te zwaar, en waarom zou ik een kanon gebruiken, terwijl met een pistool mijn doel ook wel gehaald kan worden. Vroeg het me gewoon af of het mogelijk was.
pi_50586533
LedZep,

is het normaal voor beginners/zwakke mensen dat de deadlift zo ver voorloopt als bij mij? Ik trek 115 kg met gemak omhoog. Mijn max. full squat is misschien nèt 70 kg. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Ik vind deadliften ook 'makkelijker'. 5*3*106 kg vanaf een plateau gaat me vrij makkelijk af, 5*3*60 squat is best veel werk
pi_50586829
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:59 schreef no-look het volgende:
LedZep,

is het normaal voor beginners/zwakke mensen dat de deadlift zo ver voorloopt als bij mij? Ik trek 115 kg met gemak omhoog. Mijn max. full squat is misschien nèt 70 kg. Waar zou dat aan kunnen liggen?

Ik vind deadliften ook 'makkelijker'. 5*3*106 kg vanaf een plateau gaat me vrij makkelijk af, 5*3*60 squat is best veel werk
Ja, dat is normaal. Voor "een beginner" is de deadlift makkelijker dan de squat omdat laatstgenoemde nogal wat techniek vergt, óók bij lage gewichten. De deadlift is een oefening waarbij je in het begin erg veel progressie maakt / kunt maken omdat de techniek toegankelijker is.

Op den duur stagneert dat meestal omdat de meeste mensen geen idee hebben hoe ze hun hams moeten activeren / rug moeten locken etc. Squat vergt in het begin veel techniek / balans / coordinatie, maar als je het eenmaal doorhebt hoef je daar niet meer mee bezig te zijn bij wijze van.

Edit: overigens kunnen geinteresseerden (zieke geesten dus) mijn endurance/ kracht log volgen @ DBB PL sectie (die ondanks vele smeekbedes van MrJ aan het adres van Big_T nog steeds niet opgedoekt is )

Samengevat: bij de squat is de techniek eerder van belang dan bij deadlift.

Toen ik begon met deadliften trok ik ongeveer.. mwah 110kg oid. Squat tot parallel was maybe 70-80, hoogstens. Desondanks ben ik gestrand met ongeveer gelijke cijfers.. 160kg dead en 150kg parallel squat @ 74kg BW.

[ Bericht 9% gewijzigd door LedZep op 18-06-2007 19:40:45 ]
  maandag 18 juni 2007 @ 20:43:52 #66
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50590712
Vanaaf na een weekje rust weer vol aan de bak gegaan. Ff snel een rondje fullbody gedaan, wat resulteerde in de volgende uitschieters:

Squat:40, 60, 80 kg Eindelijk die friggin 80 kg gehaald
Incline dumbell press: 14, 16, 18
BOR: 20, 22, 24

Weekje rust was dus goed voor me Ben nog afgevallen ook? En heb niet echt schoon kunnen eten heel de week
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_50594883
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:07 schreef LedZep het volgende:

[..]
Toen ik begon met deadliften trok ik ongeveer.. mwah 110kg oid. Squat tot parallel was maybe 70-80, hoogstens. Desondanks ben ik gestrand met ongeveer gelijke cijfers.. 160kg dead en 150kg parallel squat @ 74kg BW.
niggah what?! Deed jij parallel squats? Dat is apartjes te noemen
Ik heb ze ook gedaan btw, was echt bizar, die dingen stellen imho zo weinig voor, deed echt binnen no-time setjes met 100kg...

Verder vandaag lekker getraind, 6 setjes bor, wat push presses, maar die ging slecht (heeft te maken met eerder gedane bors?) en nog met unilateral dumbell incline presses, lekker evenwicht bewaren en kijken of je niet van het bankje af dondert als je 30 kg zwaarder bent aan de ene kant. Afgemaakt met 5 x 7 dippen, en daarna 15 minuten @12 km @ 2 graden hardlopen. Prima training, al zeg ik het zelf
pi_50597116
quote:
Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf na een weekje rust weer vol aan de bak gegaan. Ff snel een rondje fullbody gedaan, wat resulteerde in de volgende uitschieters:

Squat:40, 60, 80 kg Eindelijk die friggin 80 kg gehaald
Incline dumbell press: 14, 16, 18
BOR: 20, 22, 24

Weekje rust was dus goed voor me Ben nog afgevallen ook? En heb niet echt schoon kunnen eten heel de week
Weet je dat je echt ontzettend sterk bent voor een vrouw?

Op welk gewicht ben je op begonnen? En is BOR met een dumbell of met een barbell?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 07:29:42 #69
19479 Mr.J
pi_50603183
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:07 schreef LedZep het volgende:

Edit: overigens kunnen geinteresseerden (zieke geesten dus) mijn endurance/ kracht log volgen @ DBB PL sectie (die ondanks vele smeekbedes van MrJ aan het adres van Big_T nog steeds niet opgedoekt is )
Sinds wanneer heb ik wat tegen PL?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 11:12:57 #70
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50607360
quote:
Op maandag 18 juni 2007 23:03 schreef Haijo het volgende:
Weet je dat je echt ontzettend sterk bent voor een vrouw?
Bedankt voor 't complimentje

Sterk wil niet zeggen dat ik 't win met stoeien. Manvriend wint nog steeds (en gelukkig maar)
quote:
Op welk gewicht ben je op begonnen? En is BOR met een dumbell of met een barbell?
Net zoals iedere andere sterveling, met hetgeen wat ik kon pakken. En dat was in het begin bar weinig.
Volgens mij duurde het een jaartje ofzo voor ik kon bankdrukken met alleen de stang.
Leg extension ben ik begonnen met 10 kg. Echt 't minimale gewicht dus

En als ik me bedenk hoeveel spierpijn ik heb gehad die eerste tijd
Ben zeker 't afgelopen jaar lekker vooruitgegaan

BOR is dumbell.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 12:59:26 #71
164095 koejoeloek
pi_50611113
Zit mezelf al heel de dag tegen te houden want ik wil trainen, maar heb vandaag rustdag. Is echt moeilijk joh In hoeverre is rust overigens belangrijk wanneer je je spier niet optimaal traint. Tis namelijk zo dat ik met veel oefeningen wel veel zwaarder kan, maar dat gewicht niet in de sportschool aanwezig is. Is in dat geval zoveel rust eigenlijk wel nodig?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:47:53 #72
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50612739
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 12:59 schreef koejoeloek het volgende:
Tis namelijk zo dat ik met veel oefeningen wel veel zwaarder kan, maar dat gewicht niet in de sportschool aanwezig is. Is in dat geval zoveel rust eigenlijk wel nodig?
Ik denk dat in jouw geval belangrijker is dat je opzoek gaat naar een sportschool met zwaardere gewichten. Er is niks zo frustrerend als aan het einde van de dumbells raken lijkt me...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:51:08 #73
164095 koejoeloek
pi_50612877
kan nog niet ivm contract, maat hoe zit het wat betreft rust dan in zo'n geval?
pi_50612984
gewoon luisteren naar je lichaam. Als je jezelf klaar voelt om te trainen en helemaal geen spatje vermoeidheid in je spieren ervaart, lijkt me dat je gewoon kunt gaan. Vooral als je toch niet zwaar kunt gaan.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:39:15 #75
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50616934
Zit weer vooruitgang in mijn borst / schouder / triceps training. Triceps kom ik relatief makkelijk weer een stapje zwaarder, borst kan ik de volgende keer weer zwaarder en schouders voelde ook erg goed aan
  dinsdag 19 juni 2007 @ 15:49:42 #76
164095 koejoeloek
pi_50617395
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef no-look het volgende:
gewoon luisteren naar je lichaam. Als je jezelf klaar voelt om te trainen en helemaal geen spatje vermoeidheid in je spieren ervaart, lijkt me dat je gewoon kunt gaan. Vooral als je toch niet zwaar kunt gaan.
Een beetje moe natuurlijk wel, maar zeker niet moe genoeg eigenlijk. 22kg (per kant) is max aan dumbbells dus voor bankdrukken is dat bijv echt niks, die pak ik dan voornamelijk met apparaten (80/90kg) maar daarvan heb ik niet echt een voldaan gevoel. Dus heb neit het idee dat ik echt die rust nodig heb.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:15:34 #77
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50618377
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 15:39 schreef Fugie het volgende:
Zit weer vooruitgang in mijn borst / schouder / triceps training. Triceps kom ik relatief makkelijk weer een stapje zwaarder, borst kan ik de volgende keer weer zwaarder en schouders voelde ook erg goed aan

Lukt 't al om wat zwaarder te squatten? Ik draai mijn handdoek strak om de stang en dat gaat goed (voor nu)
pi_50621354
Hey, ik heb dus zonet een curlstang gekocht. Nou vroeg ik me af, kan ik die nou goed gebruiken voor Reverse Curl of niet? Omdat de nadruk op ligt onderarmen bij die oefeningen en de grip bij een rechte stang anders is dan die bij een curl stang vroeg ik me dus af welke het effectiefst is?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:45:03 #79
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50625832
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 16:15 schreef Frautie het volgende:

[..]

Lukt 't al om wat zwaarder te squatten? Ik draai mijn handdoek strak om de stang en dat gaat goed (voor nu)
Afgelopen maandag weer eens 80kg gedaan. Maar als ik zwaar ga is het lastig om nog goed full te squatten, ik leun dan automatisch teveel naar voren enzo Net alsof ik in elkaar wordt geduwt door het gewicht zeg maar
Donderdag in de smith weer meer op de uitvoering trainen
pi_50628499
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:45 schreef Fugie het volgende:

[..]

Afgelopen maandag weer eens 80kg gedaan. Maar als ik zwaar ga is het lastig om nog goed full te squatten, ik leun dan automatisch teveel naar voren enzo Net alsof ik in elkaar wordt geduwt door het gewicht zeg maar
Donderdag in de smith weer meer op de uitvoering trainen
Je zei "smith" en "uitvoering" in 1 zin
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:01:27 #81
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50628633
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 20:57 schreef LedZep het volgende:

[..]

Je zei "smith" en "uitvoering" in 1 zin
jij loopt hard
pi_50630485
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 21:01 schreef Fugie het volgende:

[..]

jij loopt hard
Ik ben het hier wel eens met Ledzep, smith train je totaal niks aan je techniek, daar verneuk je hem alleen maar mee. Het best kan je met 25% gewichten je techniek trainen.
pi_50631033
Ik moet squatten in een anale gay smith. Squat rek is laatst weggehaald.
pi_50633419
andere gym, no excuses. Of je moet gaan cleanen / frontsquaten.
pi_50636964
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Skazminko het volgende:
Ik moet squatten in een anale gay smith. Squat rek is laatst weggehaald.
Kan iemand mij 1 reden vertellen waarom een gym een squatrek weg zou halen?
pi_50636974
Meteen boycotten die gym dan, als ze bij ons het squatrek zouden weghalen zou ik helemaal geen reden meer hebben om er te trainen.

@Videopac, omdat het de huisvrouwtjes afschrikt?
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:25:30 #87
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50641298
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef Videopac het volgende:

[..]

Meer ruimte voor nog een smith...
pi_50647969
in mijn vorige gym zei de EIGENAAR, een best grote, sterke vent notabene, een keer tegen me: 'full squats kun je beter in de smith doen, dat is beter voor de knieën' en daarna legde hij uit dat het squatrek toch vooral voor bent rows en sl-deadlifts was bedoeld. (Die ze daar trouwens deadlifts noemen)
pi_50652178
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef Videopac het volgende:

[..]

Een smith is veelzijdiger, niemand gebruikte dat ding en we hebben toch een leg press? (Sportschoolhouder)

Ja, hij is getikt.
pi_50652592
Tis ook beetje een schijtgym. Ik sta daar tussen de superdudes, breezersletjes en homo's te deadliften.
Zitten ze te kijken alsof ik water in de fik probeer te steken. Biceps is de belangrijkste spiergroep daar. Als ik met iemand in een gesprek raak geef ik soms wat tips van: Begin met compound, isolatie is nog niet nodig bij jou. Krijg ik antwoord in de richting van: Ja maar groeit mijn borst wel goed genoeg als ik niet peck deck?
pi_50652657
net weer lekkah gefrontsquat. Mèn wat een killer is die oefening...
pi_50652674
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:57 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Een smith is veelzijdiger, niemand gebruikte dat ding en we hebben toch een leg press? (Sportschoolhouder)

Ja, hij is getikt.
Opzich als niemand het ding gebruikte is het nog niet zo raar. Vooral niet als het zo'n gaye gym betreft. Ik bedoel, hij moet ook winst maken.

Jij moet gewoon een mannengym zoeken!
pi_50657291
Levert een 2e hands squatrek nog wat op?
pi_50657433
Denk het wel, waarom niet? Ik bedoel, het ding is van ijzer, weinig kwaliteitsverlies.
pi_50657460
wat is de oud-ijzerprijs? Ik bedoel: sportschoolhouders zitten kennelijk niet te wachten op zo'n ding...
pi_50657559
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:10 schreef Haijo het volgende:

Opzich als niemand het ding gebruikte is het nog niet zo raar. Vooral niet als het zo'n gaye gym betreft. Ik bedoel, hij moet ook winst maken.
Je moet mensen duidelijk maken wat het nut is. Ik zit ook niet bepaald bij een hardcore gym, maar er wordt best nog wel wat gesquat (o.a. door de mensen die meedoen aan de afvalcursus).
pi_50657768
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 16:32 schreef Videopac het volgende:

[..]

Je moet mensen duidelijk maken wat het nut is. Ik zit ook niet bepaald bij een hardcore gym, maar er wordt best nog wel wat gesquat (o.a. door de mensen die meedoen aan de afvalcursus).
True, true maar de meeste mensen hebben natuurlijk helemaal geen behoefte aan iets fysieks zwaar als squatten, die willen "high-tech" doen en een pasje in een apparaat stoppen zodat hij zich atuomatisch op je afstemt...

Ik vind het ook raar hoor, als ik een gym had stond hij vol met ouderwets ijzerspul, ik speelde gewoon een beetje advocaat van de duivel.
pi_50664953
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 14:10 schreef Haijo het volgende:

[..]

Jij moet gewoon een mannengym zoeken!
Ga ik doen in de grote vakantie. Over anderhalve week.
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:14:03 #99
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50665220
Er zijn ook genoeg bodybuilders die NIET afhankelijk zijn van een squatrek

Ik wil niet zeggen dat squatten overrated is, maar er zijn meerdere wegen die naar rome leiden. In dit topic wordt soms iets te heilig gesproken over compounds denk ik
pi_50666085
Yo!

Stats:
102kg(-10kg sinds februari/maart)

dl: 210kg(+10kg)
bp: 130kg(+ noppes)
sq: big deal

Mijn kracht weten te behouden terwijl ik een pak ben afgevallen(met t3 als cuthulpmiddel de laatste maand, ja, zonder as, als je natural bent ben je niet je spiermassa direct kwijt), ik was veel te log geworden, veel te vlug moe en ik stond gewoon te zwaar.

Waarom ik een tijdje wegwas, pc geformat, maar ik wist mn fok paswoord niet meer, en zelfs de email waar ik op had geregistreerd niet meer. Toen ik die eindelijk teruggevonden had wist ik DAT paswoord niet meer, en ik moest dus naar mn provider bellen(waar ik geen zin in had). Deze morgen maar gedaan en hier ben ik weer...

Ik train momenteel vrij pavel PTTP-achtig, weinig sets per training. Ik ben het groot worden echt zat, ik ga nu voor kwaliteit op mijn huidig gewicht ipv kwantiteit.
[url="http://voedingsbehoefte.nl/index.php?adp=9"][IMG]http://www.david-designs-be.nl02.members.pcextreme.nl/plaatjes/vb.jpg[/IMG][/url]
  woensdag 20 juni 2007 @ 20:53:46 #101
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50667016
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef Calyptus het volgende:
Yo!

Stats:

Mijn kracht weten te behouden terwijl ik een pak ben afgevallen(met t3 als cuthulpmiddel de laatste maand, ja, zonder as, als je natural bent ben je niet je spiermassa direct kwijt), ik was veel te log geworden, veel te vlug moe en ik stond gewoon te zwaar.

Waarom ik een tijdje wegwas, pc geformat, maar ik wist mn fok paswoord niet meer, en zelfs de email waar ik op had geregistreerd niet meer. Toen ik die eindelijk teruggevonden had wist ik DAT paswoord niet meer, en ik moest dus naar mn provider bellen(waar ik geen zin in had). Deze morgen maar gedaan en hier ben ik weer...

Ik train momenteel vrij pavel PTTP-achtig, weinig sets per training. Ik ben het groot worden echt zat, ik ga nu voor kwaliteit op mijn huidig gewicht ipv kwantiteit.
-10 over zon periode valt ook wel mee lijkt me, ik ben sinds mei 5kg afgevallen en heb bijna niets aan kracht ingeleverd.
pi_50676938
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:57 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ja, hij is getikt.
En daarbij komt dat hij ook niet echt chill materiaal heeft. Geen afzonderlijke stang om te deadliften, ik raus dat ding van de BP altijd. Maar 1 bankje om te benchen, ik loop altijd te wachten op superdudes die omste beurt 40 kilo gaan drukken en elk setje er 2 kilo bij tiefen.
Dumbells tot 36 kilo. Nu gebruik ik voor geen enkele oefening, maar over een half jaar heb ik wel meer nodig.
Maar wel allemaal van die fietsen neerzetten. Komen er van die dikke huisvrouwen die ik daar meer dan een half jaar zie, alleen maar cardioen en dik blijven. En maar roepen bij de bar waarom ze niet afvallen en dat ze er alles aan doen om af te valen, terwijl ze een mars wegeet.
Die lui zetten hun auto echt tegen de voordeur aan, echt er tegen aan gewoon, om een half uur te gaan cardioen. Als ik ga cardioen ga ik dat buiten doen, en niet achter het glas in een benauwde gym op zo'n fiets die me vertelt hoeveel calorien ik verbrand heb, wat de vochtgheid is, wat mijn huid tempertuur is en wat mijn hartslag en bloeddruk is.
Als ik zwaar deadlift, en mijn grip faalt net bij de 8 ste rep en ik laat dat ding net 5 cm uit mijn handen vallen, waarbij ik lawaai maak... Nou meteen: Kan het wat rustiger! Alsjeblieft!
Nee, dat kan het niet. Ik kom hier niet voor mijn rust namelijk, maar om te trainen.
Dan vraag ik wat aan zo'n 24 - 25 jarige instructeur om eens een schema voor me op te stellen, 3 daagse split. Gewoon om te kijken of hij mij op ideeen kan brengen. Stopt die klootviool er geen benen in. Omdat ik er niet om vroeg.
Maar er lopen wel neukbare, maar vooral nauwe meisjes rond.
En het is gratis, en het is 5 minuten fietsen.

Ja, ik moet echt een andere gym zoeken nu ik mijn post overlees.
Ik hoop dat jullie gym wel chill is.
pi_50677069
Oh ja, en als ik sta te deadliften en er komt voor de zoveelste keer iemand naar mij toe om te vragen of het niet superslecht is voor mijn rug, antwoord ik gewoon: Ja, ik probeer m'n rug te verneuken, ben goed bezig toch?
pi_50678565
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef Calyptus het volgende:
Yo!

Stats:

Ik ben echt benieuwd hoe je er nu bij loopt, ik weeg momenteel 100kg en heb practisch dezelfde gewichten als jij, dl 200 bp 137,5 en sq 160.
pi_50683071
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 23:59 schreef Skazminko het volgende:

[..]

...
Ik hoop dat jullie gym wel chill is.
In mijn gym is een deadlift-platform, een bench, een incline bench en een powerrek, all a man needs. Dumbells tot 40 kg, duizenden kg's aan 5-mm schijven (alles is 50 mm).

Op een drukke dag zijn er misschien 5 mensen tegelijk aan het trainen en op 2 leden na hebben ze allemaal de hardcore mentaliteit die in zo'n stoffig hol past. Echt heel lekker trainen daar. Lopen best sterke kerels rond (één van de squat-stangen is verbogen, daar moet echt heel wat gewicht aan gehangen hebben ) en niemand is te beroerd te spotten of een plekje te delen.

Ook is er een reverse-hyper machine en een safety-squat bar, wat niet echt veel voorkomt geloof ik.
pi_50686703
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:07 schreef no-look het volgende:

[..]

In mijn gym is een deadlift-platform, een bench, een incline bench en een powerrek, all a man needs. Dumbells tot 40 kg, duizenden kg's aan 5-mm schijven (alles is 50 mm).

Op een drukke dag zijn er misschien 5 mensen tegelijk aan het trainen en op 2 leden na hebben ze allemaal de hardcore mentaliteit die in zo'n stoffig hol past. Echt heel lekker trainen daar. Lopen best sterke kerels rond (één van de squat-stangen is verbogen, daar moet echt heel wat gewicht aan gehangen hebben ) en niemand is te beroerd te spotten of een plekje te delen.

Ook is er een reverse-hyper machine en een safety-squat bar, wat niet echt veel voorkomt geloof ik.
FAP FAP FAP

Twee vragen
1) Ik heb afentoe last in de buurt van mijn stuitje tijdens lunges. Is dit normaal? (lijkt me niet) en zo nee, waar ligt dit aan? Hoorde laatst ook twee andere jongens het erover hebben.
2) Wat is nou een echte killer voor je hams/posterior chain, als je niet de beschikking hebt over een reverse hyper en al dl en rdl's doet.
pi_50686943
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:10 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

FAP FAP FAP

Twee vragen
1) Ik heb afentoe last in de buurt van mijn stuitje tijdens lunges. Is dit normaal? (lijkt me niet) en zo nee, waar ligt dit aan? Hoorde laatst ook twee andere jongens het erover hebben.
2) Wat is nou een echte killer voor je hams/posterior chain, als je niet de beschikking hebt over een reverse hyper en al dl en rdl's doet.
Ik ben jaloers op mensen die benen trainen. Ik train nu al onderhand bijna 4 maanden geen benen meer door blessure en ik heb benen van een marathonlopende afrikaan gekregen
  donderdag 21 juni 2007 @ 12:32:28 #108
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_50687441
quote:
Ik train nooit, ik eet gezond heb een platte buik (normaal postuur) geen spieren maar daar wil ik verandering in brengen gaan beginnen en er echt werk van maken hoe kun je het beste je spieren trainen en beginnen ik bedoel hoe bouw je dat op waar iedereen het over heeft.
Mijn vraag in Klaagbaak topic (nog bedankt van McGilles voor de verwijzing). Hoopt dat iemand me kan helpen.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_50687538
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:10 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

posterior chain weet ik weinig vanaf, ik dacht altijd dat je die met squats/deadlifts al genoeg trainde. Maar legcurls en dtifflegged deadlifts vermoorden je hams, dat kan ik je wel vertellen.
pi_50687872
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:32 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Mijn vraag in Klaagbaak topic (nog bedankt van McGilles voor de verwijzing). Hoopt dat iemand me kan helpen.
Hier kan ik tenminste normaal reageren zonder dat ik reacties van mongolen krijg.

Ik zou eerst mooi 3x in de week een uurtje naar de gym gaan. Opsplitsen per spiergroep lijkt me wel handig. Probeer snel gebruik te maken van losse gewichten (dus niet alleen maar apparaten) en vraag hierbij om raad van iemand die al wat langer traint en er dus aardig wat vanaf weet.

Dag1: Borst Biceps
Dag2: Benen Schouders
Dag3: Rug Triceps

Oefeningen voor borst:
Bankdrukken http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
Dumbell Flys http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html
Chestpress http://www.exrx.net/Weigh(...)al/CBChestPress.html
Cable Crossover http://www.exrx.net/Weigh(...)l/CBStandingFly.html

Oefeningen voor biceps:
Barbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
Dumbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html
Concentration curl http://www.exrx.net/Weigh(...)ncentrationCurl.html

Oefeningen voor benen:
Fullsquat (lastig uit te voeren in begin) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html
Smith squat (handig in begin om handigheid te krijgen) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/SMSquat.html
Lunge http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Deadlift http://www.exrx.net/Weigh(...)imus/BBDeadlift.html
Leg curl http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBLyingLegCurl.html
Leg extension http://www.exrx.net/Weigh(...)/LVLegExtension.html

Oefeningen voor schouders:
Barbell press http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Shoulder press http://www.exrx.net/Weigh(...)DBShoulderPress.html
Lateral raise http://www.exrx.net/Weigh(...)earLateralRaise.html

Oefeningen voor rug:
Bent over row http://www.exrx.net/Weigh(...)l/BBBentOverRow.html
Seated row http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html
Pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
Close grip pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)oseGripPulldown.html

Oefeningen voor triceps:
Dip http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
Kickback http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
Extensions http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html
Dip (machine) http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/LVTriDip.html

Dit zijn allemaal maar voorbeelden van oefeningen die je kan gaan doen. Het hoeven niet perse deze oefeningen te zijn maar hiermee heb je een idee wat je allemaal kan gaan doen per spiergroep.

Voor de rest zou ik rustig beginnen en gewoon redelijk goed eten en slapen, en niet te snel alles willen. Als je bent begonnen kan je altijd nog dingen aanpassen wat je fijn vind en wat niet.

Succes ermee!
pi_50688176
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:17 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ik ben jaloers op mensen die benen trainen. Ik train nu al onderhand bijna 4 maanden geen benen meer door blessure en ik heb benen van een marathonlopende afrikaan gekregen
4 maanden niet meer? tering, wat heb je dan? Zal wel aan je knie (beide?) liggen...

Toevallig was ik net op deze site http://www.michaelboyle.biz/joomla/
in de articles sectie staat het eea over pijn in de knie. (mocht dat je probleem zijn)
pi_50688265
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:35 schreef no-look het volgende:

[..]

posterior chain weet ik weinig vanaf, ik dacht altijd dat je die met squats/deadlifts al genoeg trainde. Maar legcurls en dtifflegged deadlifts vermoorden je hams, dat kan ik je wel vertellen.
zijn dumbell snatches niet goed? Iemand ervaring mee?
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:03:52 #113
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50688344
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 10:07 schreef no-look het volgende:

[..]

Bij ons is de stang van het powerrack licht gebogen en een bp stang licht gebogen Maar mijn gym bestaat al 25 jaar en volgens mij is het altijd een vrij zware jongens gym geweest Ook alle hardcore zooi die je nodig zou kunnen hebben is er. Echt een oase voor mensen die hard willen trainen

Helaas moet ik gaan verhuizen en moet ik dus op zoek naar een andere gym, dat wordt echt nog een drama
pi_50688700
Als ik als meisje strak wil worden
(dus niet echt gespierd... maar wel sterk)

raden jullie dan beetje aan gewichtjes trekken in de sportschool aan?
Of juist hardlopen en afvallen zodat je spiertjes kan zien?
Of juist bodypump?

Tell me
  donderdag 21 juni 2007 @ 13:14:22 #115
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_50688705
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 12:48 schreef McGilles het volgende:

[..]

Hier kan ik tenminste normaal reageren zonder dat ik reacties van mongolen krijg.

Ik zou eerst mooi 3x in de week een uurtje naar de gym gaan. Opsplitsen per spiergroep lijkt me wel handig. Probeer snel gebruik te maken van losse gewichten (dus niet alleen maar apparaten) en vraag hierbij om raad van iemand die al wat langer traint en er dus aardig wat vanaf weet.

Dag1: Borst Biceps
Dag2: Benen Schouders
Dag3: Rug Triceps

Oefeningen voor borst:
Bankdrukken http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
Dumbell Flys http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html
Chestpress http://www.exrx.net/Weigh(...)al/CBChestPress.html
Cable Crossover http://www.exrx.net/Weigh(...)l/CBStandingFly.html

Oefeningen voor biceps:
Barbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
Dumbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html
Concentration curl http://www.exrx.net/Weigh(...)ncentrationCurl.html

Oefeningen voor benen:
Fullsquat (lastig uit te voeren in begin) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html
Smith squat (handig in begin om handigheid te krijgen) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/SMSquat.html
Lunge http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Deadlift http://www.exrx.net/Weigh(...)imus/BBDeadlift.html
Leg curl http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBLyingLegCurl.html
Leg extension http://www.exrx.net/Weigh(...)/LVLegExtension.html

Oefeningen voor schouders:
Barbell press http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Shoulder press http://www.exrx.net/Weigh(...)DBShoulderPress.html
Lateral raise http://www.exrx.net/Weigh(...)earLateralRaise.html

Oefeningen voor rug:
Bent over row http://www.exrx.net/Weigh(...)l/BBBentOverRow.html
Seated row http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html
Pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
Close grip pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)oseGripPulldown.html

Oefeningen voor triceps:
Dip http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
Kickback http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
Extensions http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html
Dip (machine) http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/LVTriDip.html

Dit zijn allemaal maar voorbeelden van oefeningen die je kan gaan doen. Het hoeven niet perse deze oefeningen te zijn maar hiermee heb je een idee wat je allemaal kan gaan doen per spiergroep.

Voor de rest zou ik rustig beginnen en gewoon redelijk goed eten en slapen, en niet te snel alles willen. Als je bent begonnen kan je altijd nog dingen aanpassen wat je fijn vind en wat niet.

Succes ermee!
Ik ben redelijk gediciplineerd type dus dat zal wel lukken. Bedankt voor de tips.
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_50688724
quote:
Verhaal voor beginners...
Goed verhaal, waarom zet je die niet in de OP erbij voor de andere mensen die ook pas beginnen, zou een mooie uitbereiding zijn imo
Have fun...
pi_50688752
o deadliften, squaten, bankdrukken doe ik ok trouwens tijdens bodypump.. maar dan met 5kg of zo.. of hoeveel er ook aanzit
pi_50688809
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Als ik als meisje strak wil worden
(dus niet echt gespierd... maar wel sterk)

raden jullie dan beetje aan gewichtjes trekken in de sportschool aan?
Of juist hardlopen en afvallen zodat je spiertjes kan zien?
Of juist bodypump?

Tell me
volgens mij is body pump voor jou wel goed... Tenzij je echt gemotiveerd bent om met gewichten te werken, en niet zomaar n beetje "aan gewichtjes trekken" ... hardlopen idem, go hard of go home En waarschijnlijk ben je eerder geneigd om diep te gaan als de hele groep om je heen ook diep gaat.
pi_50688926
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

volgens mij is body pump voor jou wel goed... Tenzij je echt gemotiveerd bent om met gewichten te werken, en niet zomaar n beetje "aan gewichtjes trekken" ... hardlopen idem, go hard of go home En waarschijnlijk ben je eerder geneigd om diep te gaan als de hele groep om je heen ook diep gaat.
Als je sterk en strak wilt worden, is afvallen natuurlijk geen optie omdat je daar niet sterker van zal worden. Voor vrouwen is bodypump ed een goede optie ja
pi_50688949
ja ik wil wel sterk worden.. maar niet gespierd
net zo sterk als mn broertje die al 2 jaar lang 5x pw fitnesst en 3 uur pw vechtsport doet
maar dan zonder zichtbare spieren echt

Ik heb wel eens een half jaar lang 3x per week volgens een schema gewerkt
maar toen werd ik echt vies dik en puffy omdat ik ook gewoon (meer?) bleef eten..

pi_50688991
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:20 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als je sterk en strak wilt worden, is afvallen natuurlijk geen optie omdat je daar niet sterker van zal worden. Voor vrouwen is bodypump ed een goede optie ja
ik wil sowieso afvallen... want mn gewicht is beetje aan de hoge kant en dan heb ik nog steeds een buikje en word ik zo een vet brede russiche kogelstoter of zo
pi_50689166
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja ik wil wel sterk worden.. maar niet gespierd
net zo sterk als mn broertje die al 2 jaar lang 5x pw fitnesst en 3 uur pw vechtsport doet
maar dan zonder zichtbare spieren echt

Ik heb wel eens een half jaar lang 3x per week volgens een schema gewerkt
maar toen werd ik echt vies dik en puffy omdat ik ook gewoon (meer?) bleef eten..

Ik vind het altijd zo grappig dat vrouwen bang zijn om gespierd te worden. Al zou je enorm gespierd willen worden zou het je niet lukken, een vrouw word niet zo snel gespierd. Ook al zou je 4x in de week een zwaar trainingsprogramma volgen ben je ook een jaar later geen hulk hogan.

Gewoon hard trainen en geloof mij nou maar, gespierd word je (als vrouw zijnde) niet 1 2 3..
pi_50689540
Ja.. maar ik werd in dat half jaar wel gespierd
van die "dikke" bolle spieren
pi_50694796
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja.. maar ik werd in dat half jaar wel gespierd
van die "dikke" bolle spieren
is zeer onwaarschijnlijk dat het spieren waren. Misschien werd je iets gespierder onder je toenemende vetlaag oid, maar je spierentoename zal echt miniem zijn geweest. Testosteron enzo.
pi_50694857
Lekker getraind trouwens. Single legged deadlifts voor het eerst gedaan, grappige oefening, blijvertje. Daarna rdl's, static holds en incline presses. Afgemaakt met leg raises en pushups en 15 minuten @ 12 km @ 2 graadjes. Ik ben weer tevreden.
  donderdag 21 juni 2007 @ 16:58:16 #126
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50696920
Deadliften ging qua gewicht lekker, 2x110 en 1x115 om af te maken. Alleen weer problemen met grip

Voor de rest ging alles ook weer lekker, morgen weer borst en dan is er weer een week trainen voorbij
pi_50703893
Fugie gebruik je mixed grip bij die zware setjes?
  donderdag 21 juni 2007 @ 20:56:46 #128
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50704320
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef DjMark het volgende:
Fugie gebruik je mixed grip bij die zware setjes?
Jah als mijn standaard grip het niet trekt stap ik over op mixed
pi_50705068
ok, misschien eens grip oefeningen erbij gaan doen dan.
  donderdag 21 juni 2007 @ 21:41:44 #130
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50706176
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef McGilles het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig dat vrouwen bang zijn om gespierd te worden. Al zou je enorm gespierd willen worden zou het je niet lukken, een vrouw word niet zo snel gespierd. Ook al zou je 4x in de week een zwaar trainingsprogramma volgen ben je ook een jaar later geen hulk hogan.

Gewoon hard trainen en geloof mij nou maar, gespierd word je (als vrouw zijnde) niet 1 2 3..
^^

Je wordt niet ineens gespierd

Ik trainde de ene maand op 4x8 en de andere maand op 3x20. Daar heb ik wel wat spieren mee opgebouwd

En op je voeding letten is ook erg belangrijk als je wat spek kwijt wil
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:19:23 #131
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50707710
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef DjMark het volgende:
ok, misschien eens grip oefeningen erbij gaan doen dan.
dat was wel de planning, maar mijn benen/rug training is al zo vol
pi_50707829
Hoe train je grip, gewoon zware dingen zo lang mogelijk vast houden en chinnen met een handdoek toch? Zijn er nog meer manieren?
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:23:53 #133
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50707950
Zijn genoeg oefeningen voor
(reverse) Wrist curls,
static holds,
dat apparaatje waarbij je gewicht moet 'oprollen'

gelukkig zijn alle mogelijkheden in de sportschool aanwezig dus ik zal maandag eens kijken hoe ik dat ga implementeren
pi_50708160
Of braadpannen oprollen
pi_50708430
Oh, ja ik heb ergens ook nog zo'n Powerball liggen, die schijnt ook goed te zijn voor onderarmen.
pi_50719985
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 22:27 schreef LedZep het volgende:
Of braadpannen oprollen
heb eens een filmpje gezien van een vrouw die dat deed. Te bruut
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:25:53 #137
164095 koejoeloek
pi_50728800
net 2.5kg whey vanille en nitrocrea van XXL gekocht, ben benieuwd.. er staat binnen 24uur binnen, maar aangezien het morgen zaterdag is, zou ik het dan al krijgen? hebben jullie daar ervaringen mee?
pi_50732710
moet best lukken. Binnen NL kun je overal wel op tijd komen hoor

Vandaag letterlijk tot bloedens toe gedeadlift. Een lap eelt raakte los en naam wat 'normaal' vel mee. Ik voelde me hardcore

Squaten ging alleen niet omdat ik last had van m'n heup, maar ik had dan ook friggin hard gelift op de deads.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:31:53 #139
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50733370
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:25 schreef koejoeloek het volgende:
net 2.5kg whey vanille en nitrocrea van XXL gekocht, ben benieuwd.. er staat binnen 24uur binnen, maar aangezien het morgen zaterdag is, zou ik het dan al krijgen? hebben jullie daar ervaringen mee?
Ik kreeg mijn bestelling ook op zaterdag binnen
TNT bezorgt gewoon op zaterdag
  vrijdag 22 juni 2007 @ 16:58:32 #140
164095 koejoeloek
pi_50734277
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 16:31 schreef Fugie het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn bestelling ook op zaterdag binnen
TNT bezorgt gewoon op zaterdag
ow super kan ik er zondag al vol tegenaan gisteren chest press 90kg gedaan nog 50 kg en ook dat apparaat heb ik uitgespeeld Maar 90 ging al vrij zwaar. Feels good
pi_50734764
apparaten zijn gayporn, free weights baby
pi_50735305
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef no-look het volgende:
hear hear.

Mijn gisteren gedane one-legged DL is volgens mij echt een prima super-de-luxe oefening, die hou ik er zeker in.
pi_50736304
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hear hear.

Mijn gisteren gedane one-legged DL is volgens mij echt een prima super-de-luxe oefening, die hou ik er zeker in.
Jij was toch ook fan van de OH squat? Try de "OH OH squat". Dit staat zowel voor "one handed overhead squat" als voor "oh-oh!!!! squat" want de houding is zo godverlaten kut dat je schouder uit elkaar knalt bij het zakken. Aangezien ik het met een kettlebell doe is het makkelijker vanwege het zwaartepunt dat naar achteren ligt, maar met een dumbbell is het helemaal prachtig

[ Bericht 1% gewijzigd door LedZep op 22-06-2007 20:27:30 ]
pi_50737001
ik kan niet eens een overheadsquat met een bezemsteel. Maat van me kan het inmiddels met een lege halter. Respect
  vrijdag 22 juni 2007 @ 18:58:36 #145
164095 koejoeloek
pi_50737982
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef no-look het volgende:
uhuh,, 22kg maximaal in mijn gym dan ben je zo klaar met je freeweights over 3 maandjes kan ik me contract gelukkig opzeggen
pi_50744389
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:27 schreef no-look het volgende:
ik kan niet eens een overheadsquat met een bezemsteel. Maat van me kan het inmiddels met een lege halter. Respect
? nooit problemen mee gehad 30kg lukt hier wel
Only when close to death, you really feel alive
pi_50748845
Na 2 weken niet te hebben getraint dacht ik dat het vandaag zwaar zou worden, juist het tegenovergestelde was waar. Eerst even chestpress 160kg paar setjes en daarna dumbell shoulderpress 38kg per hand, ging ook fantastisch.

Enige nadeel is denk ik dat ik morgen zou sterven van de spierpijn.
pi_50749475
morgen geen tijd voor plyo, heel mn schema gaat dus na week 1 al niet meer lukken Gelukkig zondag een geplande rustdag, dan doe ik het dan wel.
pi_50780334
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:07 schreef LedZep het volgende:

[..]

Jij was toch ook fan van de OH squat? Try de "OH OH squat". Dit staat zowel voor "one handed overhead squat" als voor "oh-oh!!!! squat" want de houding is zo godverlaten kut dat je schouder uit elkaar knalt bij het zakken. Aangezien ik het met een kettlebell doe is het makkelijker vanwege het zwaartepunt dat naar achteren ligt, maar met een dumbbell is het helemaal prachtig
ik vind het wel een mooie oefening, maar volgens mij doe ik 'm niet helemaal 100%. De stang heeft toch teveel de neiging om naar voren te gaan, ben er niet echt in verder gegaan, maar ik zal die eens proberen, klinkt mooi
pi_50804939
yo duders ik heb geen geld voor een fitnessabbonement, maar ik wou wel graag bietje spier kweken, ik heb zon dumbellunitmachine gekocht... hoe kan ik het een beetje aanpakken zegmaar dat ik over een jaartje ofzo een redelijk afgetraind lichaam heb?? Ik heb al wel allemaal oefeningen en zulks opgezocht, maar hoevaak in de week moet ik trainen en dat soort dingen...
pi_50805921
wtf is een dumbbell unit machine?
pi_50810193
quote:
en als dat een dumbell unit machine is, wat is dan een dumbell?

maar goed, als je denkt dat je met een zo'n geautomatiseerde dumbell aparaat machine unit spieren kweekt heb je nog niets gelezen denk ik. Ik geef je weinig kans, tenzij je echt bereid bent om je heel erg te verdiepen in unilaterale bewegingen en je dumbell tot 'n kilo of 60 geladen kan worden. Beide lijken me niet waarschijnlijk. --> sportschool abbo nemen.
  maandag 25 juni 2007 @ 09:00:23 #154
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50810617
quote:
Op zondag 24 juni 2007 23:58 schreef ballieking het volgende:
yo duders ik heb geen geld voor een fitnessabbonement, maar ik wou wel graag bietje spier kweken, ik heb zon dumbellunitmachine gekocht...
Maar wat kost zo'n dumbellzetapparaat?
Straks kun je bijna een jaar onbeperkt naar de sportschool voor dat geld.
In dat jaar kun je best wat opzij zetten zodat je na dat jaar weer verder kunt.

(met het voordeel dat je ook je benen kunt trainen)

* BertV trained z'n benen stiekum alleen om het bovenlijf ook mee te krijgen.
pi_50810821
Hehe mijn broer zei laatst ook serieus: ik denk dat ik ook wat ga trainen. En dat wil hij doen met de halters die hier thuis liggen (8kg). Dus ik zei: neem verdomme een kaart bij mijn gym, dan kunnen we samen trainen. Maar daar heeft ie dan weer geen zin in, zal wel een kwestie van trots zijn ofzo.

Verder denk ik eraan een kettlebell te gaan kopen, of twee. Ik wilde eerst echt een homegym (squatrek, bench en barbell) maar dat zit er het komende jaar niet in omdat ik zelf mn opleiding moet gaan betalen. Dan zijn twee kettlebells een redelijk goede tussenweg. Denk dat ik voor 16 en 20 kg ga.
  maandag 25 juni 2007 @ 09:18:22 #156
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50810915
quote:
Op maandag 25 juni 2007 09:12 schreef no-look het volgende:
Hehe mijn broer zei laatst ook serieus: ik denk dat ik ook wat ga trainen. En dat wil hij doen met de halters die hier thuis liggen (8kg). Dus ik zei: neem verdomme een kaart bij mijn gym, dan kunnen we samen trainen. Maar daar heeft ie dan weer geen zin in, zal wel een kwestie van trots zijn ofzo.
Ja, dan moet je het krachthonk in met je lijfje tussen serieus gespierde figuren.
In het begin is dat natuurlijk slikken. (of alleen ff bukken in de douche)
pi_50812642
voor dat dumbellunit heb ik maar 20 euro betaald.
Ik wil niet voor een sportschool betalen, omdat het duur is en omdat ik nou al weet dat ik me groen en geel ga ergeren aan andere mensen op een sportschool.

Maargoed waarom zou je niet ietsjes gespierder kunnen worden door het tillen van zon unit dan?
pi_50812767
omdat het al snel veel te licht wordt.

Als je dan toch een eenmalige investering wilt doen, gewoon een grote halter en gewichten kopen.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:43:05 #159
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50812992
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:32 schreef ballieking het volgende:
voor dat dumbellunit heb ik maar 20 euro betaald.
Ik wil niet voor een sportschool betalen, omdat het duur is en omdat ik nou al weet dat ik me groen en geel ga ergeren aan andere mensen op een sportschool.

Maargoed waarom zou je niet ietsjes gespierder kunnen worden door het tillen van zon unit dan?
Wel een goede reden, ik sluit me er gewoon voor af. Vrouwen die de margriet lezen op de apparaten, jongens die alleen in de zomer hun armen en borst trainen, praatgroepjes, patsfiguren....

...zo'n unit is niet duur man...

Maar zoals gezegd, je bent met de dumbell-press zo over die 15kg oid heen, en dan moet je alweer opzoek naar iets zwaarders, dat gaat in de papieren lopen.
pi_50813039
ja maar bij een sportschool til je toch ook gewoon gewichten?? ik zie het verschil niet zo.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:45:40 #161
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50813076
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:44 schreef ballieking het volgende:
ja maar bij een sportschool til je toch ook gewoon gewichten?? ik zie het verschil niet zo.
die gewichten lopen van 5 tot 40+ kg... genoeg om een aantal jaar vooruit te gaan.
pi_50813099
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Wel een goede reden, ik sluit me er gewoon voor af. Vrouwen die de margriet lezen op de apparaten, jongens die alleen in de zomer hun armen en borst trainen, praatgroepjes, patsfiguren....

...zo'n unit is niet duur man...

Maar zoals gezegd, je bent met de dumbell-press zo over die 15kg oid heen, en dan moet je alweer opzoek naar iets zwaarders, dat gaat in de papieren lopen.
ik wou me laatst serieus inschrijven voor zon extra cheapo fitnesscentrum, toen hoorde ik dat er best vaak van die hangjeugd types komen die dan met bontkraagjasje aan effe gaan fitnessen. Nou nee dan koop ik liever wat basic stuff waar ik thuis mee aan de slag ken eik.
  maandag 25 juni 2007 @ 10:54:21 #163
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50813323
Genoeg sportscholen, vast wel 1 waar je je redelijk thuis kan voelen. Maar dan nog, je komt er toch om zelf te trainen, welke andere figuren er dan komen is echt niet boeiend.

En het kost geld ja, maar het is dan ook een serieuze bezigheid. Als je op een andere sport gaat kost het ook lidmaatschap geld enzo.
pi_50814230
bij mij was laatst een kerel, 'bench-only'-type, waarvan ik altijd dacht dat het best een poser was. Maar ik stond dus zwaar te deadliften en te grommen en toen ik klaar was vroeg hij heel geïnteresseerd waarvoor ik die oefening nou deed, welke spieren vooral werden belast, enzovoorts. Was best een eye-opener, misschien dat hij volgende keer wel het platform bezet houdt
  maandag 25 juni 2007 @ 11:27:47 #165
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50814357
Deadliften is ook een vage oefening als je die ziet maar geen idee hebt waar het voor is

En het is natuurlijk wel aantrekkelijk omdat je redelijk snel 'grote' gewichten kan pakken, goeie pimp factor in de kroeg
pi_50816964
quote:
Op maandag 25 juni 2007 10:46 schreef ballieking het volgende:

[..]

ik wou me laatst serieus inschrijven voor zon extra cheapo fitnesscentrum, toen hoorde ik dat er best vaak van die hangjeugd types komen die dan met bontkraagjasje aan effe gaan fitnessen. Nou nee dan koop ik liever wat basic stuff waar ik thuis mee aan de slag ken eik.
Dus jij komt om te socializen? Fitness doe je voor jezelf, mij maakt het niet uit wat er rond loopt.

Basic stuff voor thuis werkt niet, omdat:

- je het met 15 kg dumbells het niet red.
- snel niet consequent bent met trainen.

Gespierd worden doe je niet met dumbells of apparaten. Daar komt veel meer bij kijken (voeding, rust, wisseling trainingsschema's etc etc.)
pi_50824153
nee ik kom niet om te socializen, maar ik kom HELEMAAL niet om me aan mensen te ergeren
pi_50825896
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:06 schreef ballieking het volgende:
nee ik kom niet om te socializen, maar ik kom HELEMAAL niet om me aan mensen te ergeren
Dus sjakies met bontkragen laten jou dus indirect niet de sportschool betreden? Man, negeer ze. Dat doe je ook op straat, in de klas, in de kroeg, op je werk where-ever, whatever.
pi_50825918
Hallo mede krachtsporters.
pi_50825996
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:59 schreef SeEkEr het volgende:
Hallo mede krachtsporters.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 25 juni 2007 @ 17:03:23 #171
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50826081
vandaag voor het eerst 3 setjes wrist rollers gedaan, damn mijn onderarmen waren kapot
pi_50826111
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:03 schreef Fugie het volgende:
vandaag voor het eerst 3 setjes wrist rollers gedaan, damn mijn onderarmen waren kapot
hoeveel deadlift je?
pi_50826120
quote:
Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dus sjakies met bontkragen laten jou dus indirect niet de sportschool betreden? Man, negeer ze. Dat doe je ook op straat, in de klas, in de kroeg, op je werk where-ever, whatever.
Negeren? Je moet er juist om lachen, dat is pas leuk. Pas liep er eentje met bontkraag jas en spijkerbroek aan te fitnesse, ik en me maatje helemaal stuk
pi_50826320
ja of mensen die op slippers komen
  maandag 25 juni 2007 @ 17:21:47 #175
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50826694
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:04 schreef SeEkEr het volgende:

[..]

hoeveel deadlift je?
uh nu weer setjes met 110 door beperkingen mbt grip

Begin maart al eens 140kg de lucht in getrokken
pi_50828412
mijn grip is ook pussy. Fucking eelt dat enorm pijn doet. Maar ik vertik het om handschoentjes te dragen. Denk alleen wel dat ik iets voor onderarmen toe ga voegen.
  maandag 25 juni 2007 @ 18:43:51 #177
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50829408
quote:
Op maandag 25 juni 2007 18:15 schreef no-look het volgende:
mijn grip is ook pussy. Fucking eelt dat enorm pijn doet. Maar ik vertik het om handschoentjes te dragen. Denk alleen wel dat ik iets voor onderarmen toe ga voegen.
eelt zuigt ja, zkers met deadlift en andere rug oefeningen. Ik kan je iig wrist rollers wel aanraden, voor de rest geen onderarm oefeningen gedaan vandaag. Volgende keer zal ik ook nog wel wat reverse curls doen.
pi_50832421
quote:
handschoentjes is ook echt gay ja
Wat mij ook wel redelijk helpt is elke keer als ik gewicht aan die barbel doe, probeer ik het gewenste gewicht altijd met zo min mogelijk platen te bereiken, dus liever weinig zware dan veel lichte. Uiteraard laad ik dan links met linkerhand en rechts met rechterhand. Onbewust deed ik het altijd met rechts, waardoor mijn linkerarm echt aanzienlijk minder sterk was en waardoor ik altijd met deadlifts met links eerder op moest geven. Na 2 maanden hierin echt consistent te zijn geweest is het verschil best te merken
pi_50837479
quote:
Handschoentjes zijn gay.
Zonet liepen er twee jongens rond in de sportschool van een jaar of 23 - 24 en die gingen met handschoentjes brutal smith benchen met 45 kilo. Dat was nog gayer dan supersets doen met peck deck en crunches.
  maandag 25 juni 2007 @ 22:34:33 #180
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50838779
heej

Niks mis met handschoentjes
pi_50839091
Denk ik eindelijk eens een topic gevonden te hebben vol met gespierde mannen-foto's......
Wat een domper....
pi_50847289
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:41 schreef Ninadepina het volgende:
Denk ik eindelijk eens een topic gevonden te hebben vol met gespierde mannen-foto's......
Wat een domper....
eeeeej dushi, maak jij ook picca van je punani dan!
pi_50847550
gisteren fucking lekker getrained het gaat goed met m'n nieuwe schema! En ik ben aangekomen. Wat wil een mens nog meer.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 09:11:38 #184
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50848076
Yeah, gisteren voor het eerst de 110kg met bankdrukken!
pi_50848141
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:06 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Handschoentjes zijn gay.
Zonet liepen er twee jongens rond in de sportschool van een jaar of 23 - 24 en die gingen met handschoentjes brutal smith benchen met 45 kilo. Dat was nog gayer dan supersets doen met peck deck en crunches.
Ik gebruik ook handschoenen, deze:

Niks mis mee, ideaal met alle duw oefeningen, ik ben 0,0% kracht kwijt aan grip en kan dus alles gebruiken om te duwen, voornamelijk met benchen en met chestpress ed is het handig. Maar ook met triceps oefeningen zoals dippen is het handig dat je niet van zo'n glad stangetje afdondert. Niks tegen handschoenen dus!
pi_50848672
met press oefeningen zou ik het al helemaaaaal niet doen Voor pull-oefeningen moet ik er denk ik toch aan gaan geloven. Het kan gewoon niet zo zijn dat eelt een belemmerende factor in mijn training is.

Toch eerst maar eens een paar weken doorbijten, dan passen mijn handen zich vast wel aan. Handschoentjes zijn de laatste optie.
pi_50848955
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef no-look het volgende:
met press oefeningen zou ik het al helemaaaaal niet doen Voor pull-oefeningen moet ik er denk ik toch aan gaan geloven. Het kan gewoon niet zo zijn dat eelt een belemmerende factor in mijn training is.

Toch eerst maar eens een paar weken doorbijten, dan passen mijn handen zich vast wel aan. Handschoentjes zijn de laatste optie.
Dan heb je geen ervaring met handschoenen, bij alle pull oefeningen zijn ze irritant omdat je minder makkelijk om de stand heen kan omdat de handschoen dikte heeft. Als je dan iets wil gebruiken doe dan straps.

Maar echt een afrader om bij pull oefeningen handschoenen te gebruiken. Maar met mijn monster benchpress van 140 en military press van 100 heb je natuurlijk handschoenen nodig
pi_50850257
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef no-look het volgende:

http://www.beastskills.com/calluses.htm
  dinsdag 26 juni 2007 @ 10:48:05 #189
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50850332
quote:
Ik weet niet wat erger is, eelt wat in de weg gaat zitten, of zachte handjes met blaren...
pi_50852673
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:11 schreef BertV het volgende:
Goed bezig!!!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:12:39 #191
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_50853138
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:03 schreef Fugie het volgende:
Wat versta je onder 1 herhaling? 1 keer naar beneden is 1 keer. Of zowel 1 keer naar boven als naar beneden is 1 keer. Hoeveel doe je dat dan, hoeveel rust tussen de setjes en met hoeveel kilo. Deze oefening vind ik trouwens echt een van de zwaarste. Het lijkt zo simpel, maar is echt afzien.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
pi_50853161
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 10:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik weet niet wat erger is, eelt wat in de weg gaat zitten, of zachte handjes met blaren...
eens.

ben de laatste tijd weer goed bezig. Eindelijk eens aan het opletten of ik mijn rug wel goed lock met dl's. Wat ik dus volgens mij nooit deed. En nu dus wel, en dat is
Vandaag eerst dl's op een been, daarna nog normale, 1 x 140, 2 x 1 x 130, 2 x 1 x 120 en daarna nog 15 x 1 x 100. Daarna nog wat static holds met platen van 20 kg in me vingers, nog een schouder oefening en daarna een circuitje met biceps curls, dippen en hanging legg raises. Was weer mooi vandaag
pi_50853453
nice gotta love deadlifts!
vanavond plyo, morgen hanging powercleans. Dat ga ik weer voelen in de traps, en ik heb er zin in.

LedZep: goeie tip. Zal na vrijdag, als de lappen er weer hangen, eens zien wat ik kan doen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:30:51 #194
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50853698
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 11:57 schreef Videopac het volgende:

[..]

Goed bezig!!!
Dank! zo zit ik aan te hikken tegen de 100, zo pak ik 10% meer.
Het leuke is dat 90 nu geen probleem meer is.

Moet nu wel schuin gaan drukken want het verschil is schrijnend.
pi_50853822
Grip heeft niets met eelt te maken, 'zachte handen' ook niet. De huid wordt harder en dikker van training waarbij grip belangrijk is. Dat is een goede zaak. Op bepaalde punten (net onder de vingers bijvoorbeeld) wordt de huid vaak te dik en dat kan afscheuren. Dit preventief weghalen heeft het voordeel dat je geen gevaar loopt om je klauwen open te halen en je grip, 'harde handen' of blaren hebben er niets mee te maken.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 12:47:03 #196
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50854264
Eelt is een natuurlijk beschermlaagje dat er niet voor niks op is gekomen.
Ik loop al tien jaar met legerkisten en ik heb "sandalen van eelt".

Op het moment dat ik dat weg zou halen zou ik gewoon weer blaren krijgen.

Maar misschien dat sommige idd teveel eelt aanmaken op de handen.
pi_50854957
bij mij heeft het wel degelijk invloed op mijn grip. Soms doen cleans of rows van 50 kg al gewoon pijn, echt enorm zaad is dat. Of dat je tijdens het chinnen gewoon pauze moet nemen om op je handen te gaan staan blazen.
pi_50855407
Ik heb ook zeker periodes dat ik gewoon even moet stoppen van de pijn door de eelt onder mijn vingers... Ik zit al een tijdje te denken om misschien toch maar handschoentjes te gaan halen, al ben ik daar niet echt een voorstander van!
Last.fm
pi_50855488
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:30 schreef BertV het volgende:

[..]

Dank! zo zit ik aan te hikken tegen de 100, zo pak ik 10% meer.
Het leuke is dat 90 nu geen probleem meer is.

Moet nu wel schuin gaan drukken want het verschil is schrijnend.
Mijn bench is 137,5
Incline is 125
Close grip is 125

Ligt dus nog aardig bij elkaar.
pi_50855650
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

is zeer onwaarschijnlijk dat het spieren waren. Misschien werd je iets gespierder onder je toenemende vetlaag oid, maar je spierentoename zal echt miniem zijn geweest. Testosteron enzo.
hoe kan t dat ik dan zoveel gespierde vrouwen om mij heen zie
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:27:18 #201
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50855753
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 09:11 schreef BertV het volgende:
Heeft het foute schoonbroertje zo'n goede invloed op je?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De reden dat ik handschoenen draag is omdat ik gewoon friggin pijn in mijn handen krijg. Door 't klimmen schuur ik volgens mij 't kleine beetje eelt wat ik heb er langzaam maar zeker af. En mijn handen zijn dan zo gevoelig dat ik niet zwaar kan trainen (dl/chin ups)

Dan maar handschoentjes aan
  dinsdag 26 juni 2007 @ 13:46:50 #202
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50856431
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:27 schreef Frautie het volgende:

[..]

Heeft het foute schoonbroertje zo'n goede invloed op je?
Hij deed 120. De jongens met indrukwekkend postuur drukken 130-140.
Een enkele freak 160... dit alles zonder shirt.

ehm, hij heeft zeker goede invloed. Beter dan alleen wat rommelen.

dinsdag 26 juni 2007 @ 14:09:03 #203
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50857317
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 12:12 schreef wimpie-bosboom het volgende:

[..]

Wat versta je onder 1 herhaling? 1 keer naar beneden is 1 keer. Of zowel 1 keer naar boven als naar beneden is 1 keer. Hoeveel doe je dat dan, hoeveel rust tussen de setjes en met hoeveel kilo. Deze oefening vind ik trouwens echt een van de zwaarste. Het lijkt zo simpel, maar is echt afzien.
ik heb 3 setjes van 6 herhalingen gedaan. En 1 herhaling is dan naar boven EN naar bedenen. Maar naar beneden neem ik meestal niet zo nauw

En ik heb het met het minimale gewicht gedaan, ik begon eerst met 2 schijfjes maar dat was echt te zwaar na 3 herhalingen :x En rust weet ik niet precies, ik was aan het curlen en chinnen tussendoor
  dinsdag 26 juni 2007 @ 14:49:40 #204
164095 koejoeloek
pi_50858935
vandaag me emmer whey en nitrocrea binnen gehad wat is dat spul zuuuuuuuuuur, maar lees er goede reviews over, dus schijt aan die smaak en zuipen met die handel. Maar de vraag is, je moet het uur voor je training op een lege maag innemen, vraag ik me dus af, stel ik wil om 14:00 trainen, 12:00 neem ik me middagmaaltijd, 13:00 nitrocrea, kan dat? Of zou dat te dicht op elkaar zijn? En de tijd tussenin? Dus van 13:00 tot 14:00 mag je daar wel wat eten?
pi_50865931
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 08:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

eeeeej dushi, maak jij ook picca van je punani dan!
Das weer wat anders. Jullie zitten helemaal trots te doen over hoeveel je op kan drukken, laat dan ook het resultaat zien......
pi_50866164
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:01 schreef Ninadepina het volgende:

[..]

Das weer wat anders. Jullie zitten helemaal trots te doen over hoeveel je op kan drukken, laat dan ook het resultaat zien......
Het gaat er niet om wat je kan drukken, het gaat erom hoe je het drukt en welke beweging. Als je resultaat wil zien om een natte snee te halen, denk ik dat je in het verkeerde topic zit.
pi_50866365
Ik zie het al, al die moeite en dan gaat het niet eens om het resultaat!! Het is maar wat je leuk vind. Dan heb ik liever, zoals ik het olijfje-figuur..
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:14:49 #208
19479 Mr.J
pi_50866444
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 14:49 schreef koejoeloek het volgende:
vandaag me emmer whey en nitrocrea binnen gehad wat is dat spul zuuuuuuuuuur, maar lees er goede reviews over, dus schijt aan die smaak en zuipen met die handel. Maar de vraag is, je moet het uur voor je training op een lege maag innemen, vraag ik me dus af, stel ik wil om 14:00 trainen, 12:00 neem ik me middagmaaltijd, 13:00 nitrocrea, kan dat? Of zou dat te dicht op elkaar zijn? En de tijd tussenin? Dus van 13:00 tot 14:00 mag je daar wel wat eten?
Ik neem mijn nitrocrea een uurtje voor het trainen (op een redelijk nuchtere maag) en direct na de training in de kleedkamer naast mijn whey/dextrose PWO shake.
pi_50866753
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:12 schreef Ninadepina het volgende:
Ik zie het al, al die moeite en dan gaat het niet eens om het resultaat!! Het is maar wat je leuk vind. Dan heb ik liever, zoals ik het olijfje-figuur..
Je begrijpt me niet.

Ik zal het zo zeggen:
het gaat er niet om hoeveel je drukt, het gaat er bij mij om het resultaat (hoe je je voelt, eruit ziet). Ik dacht dat je erop uit was om foto's van de users te zien. En die zijn hier weinig te vinden.

Olijfje figuur is toch een beetje sullig?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:25:20 #210
164095 koejoeloek
pi_50866787
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:14 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik neem mijn nitrocrea een uurtje voor het trainen (op een redelijk nuchtere maag) en direct na de training in de kleedkamer naast mijn whey/dextrose PWO shake.
Heb je dan wel voldoende voeding/energie voor tijdens je training? Want als ik om 13uur wil trainen , zou ik dus om 10uur me laatste maaltijd moeten nuttigen, er van uitgaande dat je lichaam 2 uur nodig heeft om weer "leeg" te zijn. Om dan om 12uur me crea te pakken. Dat lijkt me niet echt bepaald de bedoeling.

[ Bericht 3% gewijzigd door koejoeloek op 26-06-2007 18:32:39 ]
pi_50867688
quote:
Op maandag 25 juni 2007 22:41 schreef Ninadepina het volgende:
Wat een domper....
Kijk in het fobo van Mr.J
pi_50870581
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Je begrijpt me niet.

Ik zal het zo zeggen:
het gaat er niet om hoeveel je drukt, het gaat er bij mij om het resultaat (hoe je je voelt, eruit ziet). Ik dacht dat je erop uit was om foto's van de users te zien. En die zijn hier weinig te vinden.

Olijfje figuur is toch een beetje sullig?
Inderdaad, die olijfje van popey (hoe toepasselijk )
Heb net het fobo van Mr. J gezien, met het gewenste resultaat.......
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:55:59 #213
164095 koejoeloek
pi_50872956
In hoeverre kan je op lege maag een goede training neerzetten? Zit te denken om nitrocrea te gebruiken zoals het erop staat, dus op lege maag innemen, het enige moment waarop je dat echt kunt is smorgens. Maar dan zou je dus met alleen die creatine in je lichaam gaan trainen, en na je training een flink ontbijt. Is dat een mogelijkheid? Anders zie ik niet in hoe de fkuc je op lege maag dat product kunt innemen.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:59:16 #214
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50873111
Dat lege maag verhaal is een beetje moeilijk, ik denk zelf dat je gewoon niet direct na een maaltijd moet nemen maar bv een uur na een maaltijd. Mag aannemen dat na een uur het grootste deel van een maaltijd toch wel verteerd is.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:13:01 #215
164095 koejoeloek
pi_50873834
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 20:59 schreef Fugie het volgende:
Dat lege maag verhaal is een beetje moeilijk, ik denk zelf dat je gewoon niet direct na een maaltijd moet nemen maar bv een uur na een maaltijd. Mag aannemen dat na een uur het grootste deel van een maaltijd toch wel verteerd is.
als je echt wilt wachten tot dat je "leeg" bent na een maaltijd, heb je toch wel minimaal 2 uur nodig hoor, wellicht langer. Ik zal inderdaad zoals jij ook al zegt niet direct na een maaltijd het spul gebruiken, maar op een lege maag lijkt me niet echt mogelijk.
pi_50874292
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:07 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

. Als je resultaat wil zien om een natte snee te halen, denk ik dat je in het verkeerde topic zit.
hahahahahaahahaha ik ga kapot hier
  dinsdag 26 juni 2007 @ 21:38:24 #217
19479 Mr.J
pi_50875150
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 18:25 schreef koejoeloek het volgende:

[..]

Heb je dan wel voldoende voeding/energie voor tijdens je training? Want als ik om 13uur wil trainen , zou ik dus om 10uur me laatste maaltijd moeten nuttigen, er van uitgaande dat je lichaam 2 uur nodig heeft om weer "leeg" te zijn. Om dan om 12uur me crea te pakken. Dat lijkt me niet echt bepaald de bedoeling.
Ja hoor.

Ik eet om 16.00 nog een kip/rijst/brocolli maaltijd, dan neem ik om 18.00 mijn Nitrocrea en om 18.30 een kleine maaltijd met havermout/sojamelk en whey.
pi_50877400
Mijn nieuwe schema bevalt prima, ik voel me gewoon wat fitter de dagen na me training en niet de hele dag vermoeid.

Regelmatig lees ik (onderandere hier) dat het toch niet verstandig is om bv. 3x per week te deadliften of te benche. Is dit alleen als je de intensiteit op het zelfde niveau houdt? En als je deze afwiseled per training kan het dan wel? En waarom kan het niet ook al zou er 48uur rust tussen zitten, komt dit omdat het te weinig variatie is voor de spiergroepen?
  dinsdag 26 juni 2007 @ 22:42:31 #219
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50878288
Vooral deadlift is een nogal zware oefening die veel van je lichaam vraagt, daarom raden mensen het af om 3x per week te doen. Ik doe het zelf 1x zwaar en 1x licht met 72 uur rust ertussen. De rest van mijn oefeningen doe ik wel 2x per week maar ook met 72 uur rust. 48 is bij mij te kort want ik heb dan nog spierpijn van de eerste keer.
Het is natuurlijk het belangrijkst waar jij je het lekkerst bij voelt enzo, scheelt bij iedereen
pi_50879756
precies. Ik deadlift één keer per week zwaar, meer zit er fysiek en mentaal echt niet in, dan ben ik gewoon pannetje-gaar Voor de rest wel wat pull-werk zoals jumpshrugs en cleans maar een echte deadlift, no way dat ik die zoveel train.

Benchen zou ik drie keer best trekken denk ik, net als andere upper body movements. Squats zijn een twijfelgeval maar dat lukt ook nog wel.

edit:

waarvoor ik EIGENLIJK reageerde...

Vandaag plyo gedaan en het was fucking awesome. Keihard staan springen en oefeningen gedaan en met een bezemsteel wat dynamische huisvrouwkunde gedaan voor de schouders. Op het eind even overhead squats geprobeerd en warempel... het lukte
pi_50880186
Na afgelopen jaar de gehele tijd heb proberen te gainen ga ik nu toch maar voor de eerste keer in m'n leven cutten.

Het gainen werkt niet meer de laatste paar maanden, belangrijkste reden is dat ik geen benen kan trainen denk ik, ik ga echt compleet niet vooruit.

Nu vraag ik me alleen even af wat ik allemaal op zo'n dag zou gaan eten.
Kan ik nog brinta/havermout maken met magere melk?

Ik eet de laatste paar maanden allemaal rond de 3000-3500kcal per dag en ben echt 0,0kg aangekomen, dus ik dacht als ik nou rond de 2500kcal ga zitten, gaat het dan lukken? Ik weet echt niks van cutten af

Mag kwark nog? En de laatste 4 uur voor slapengaan compleet geen koolhydraten nuttigen, is dit een idee?
Graag wat info... thanks!
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:28:18 #222
19479 Mr.J
pi_50880331
  dinsdag 26 juni 2007 @ 23:34:57 #223
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50880614
Mijn cut was gewoon door wat cardio te doen na elke training en wat minder te eten. Nooit echt moeilijke berekeningen over gemaakt enzo
pi_50888189
Check de glutamine poeders en eet veel eiwitten (min. 1,5 - 2 gram lichaamsgewicht) als je in de cut gaat.
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:28:15 #225
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50890114
tvp.

Ben gisteren weer na 3 maanden begonne. Ben niet echt een bodybuilder, maar lichaam begint er na paar maanden altijd wel breder en gespierder uit.

Heeft iemand een trainingsschema voor de dumbells???
Dus welke oefeingen kan je er allemaal mee, en welke doen jullie ermee?!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 27 juni 2007 @ 10:32:30 #226
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50890246
hier vind je een hele zooi aan mogelijke oefeningen

http://exrx.net/Lists/Directory.html
pi_50890405
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef RoodWitBlauw het volgende:
tvp.

Ben gisteren weer na 3 maanden begonne. Ben niet echt een bodybuilder, maar lichaam begint er na paar maanden altijd wel breder en gespierder uit.

Heeft iemand een trainingsschema voor de dumbells???
Dus welke oefeingen kan je er allemaal mee, en welke doen jullie ermee?!
Puur alleen met dumbells? Dat is misschien leuk voor de eerste maand maar daarna kom je ernstig tekort!

Ik neem dus aan dat je thuis traint? Heb je ook een bankje om mee te trainen?
Zoja, doe dan voor borst dumbell press en dumbell flyes. Voor rug kan je dumbell row doen en lying row. Benen doe je lunges, schouders shoulder dumbell press en side/front raises. Biceps gewoon dumbell curl en hammer curl en triceps kickback en triceps extension. Dan ben je er ongeveer wel, maar zoals ik al zei, leuk voor de eerste maand(en) maar daarna red je het hiermee niet.
  woensdag 27 juni 2007 @ 11:03:07 #228
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50891185
Nee.. ik train in de sprotschool, maar na die apparaten gedaan te hebben wil ik aan de dumbells, puur om het feit dat je met dumbells meer bereikt heb ik gehoord. Dit omdat die niet precies in 1 richting werken, maar beetje wankelen tijdens het trainen, zodat je beter je spieren train (?)

Ik zit bij life fit fitness... en ze hebben geen apparaten daar voor puur je triceps en je biceps bijvoorbeeld
pi_50891653
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 11:03 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Nee.. ik train in de sprotschool, maar na die apparaten gedaan te hebben wil ik aan de dumbells, puur om het feit dat je met dumbells meer bereikt heb ik gehoord. Dit omdat die niet precies in 1 richting werken, maar beetje wankelen tijdens het trainen, zodat je beter je spieren train (?)

Ik zit bij life fit fitness... en ze hebben geen apparaten daar voor puur je triceps en je biceps bijvoorbeeld
Kijk maar eens zelf rond op de site die fugie zei en neem een paar oefeningen over die ik zei dat komt het in orde.
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:36:27 #230
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50901404
okee.. hartstikke bedankt... die site ziet er wel goed uit. wordt ook goed visueel uitgelgt hoe de oefening in zn werk gaat.

Poi, heb wel al hele dag spierpijn van gisteren... niet extreem, maar was het niet meer gewent.

Ik ben gisteren rustig begonnen, en wil vandaag weer gaan.. is dit aan te raden?? of moet ik echt totaal andere spiergroepen gaan trainen dan gisteren?
pi_50902082
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:36 schreef RoodWitBlauw het volgende:
okee.. hartstikke bedankt... die site ziet er wel goed uit. wordt ook goed visueel uitgelgt hoe de oefening in zn werk gaat.

Poi, heb wel al hele dag spierpijn van gisteren... niet extreem, maar was het niet meer gewent.

Ik ben gisteren rustig begonnen, en wil vandaag weer gaan.. is dit aan te raden?? of moet ik echt totaal andere spiergroepen gaan trainen dan gisteren?
Spieren groeien niet in de sportschool. Juist door ze te laten rusten en ze de gewenste voeding te geven. Kijk is in de OP, daar staat genoeg om je vragen te kunnen beantwoorden.

Ook op deze site kun je genoeg info vinden:
http://www.fitness-island.com/

Als je een spiergroep hebt getraind, moet je 48 voor de kleinere tot 72 uur wachten voor de grotere spieren om ze opnieuw te trainen.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:35:38 #232
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_50903604
OKee.. ik zal me eraan houden.

rest mij nog 1 vraagje:
Ik heb bijvoorbeeld gisteren mijn bi- en trceps (bijna) niet getraint. Ik heb hier dus totaal geen spierpijn in.
kan ik deze vandaag nog trainen??

Is het zo van asl je geen spierpijn hebt, dat je ze de volgende dag gewoon weer kan trainen??!?!
pi_50905332
Op zich wel, als je die spiergroepen niet getraind hebt.
Maar wat veel belangrijker is: maak eerst eens een goed trainingschema!!!
(of laat dat voor je maken als je niet ervaren bent)
pi_50906589
Ik heb een vraagje over creatine, ik las hier een tijdje terug dat je creatine op niet trainingsdagen sochtends na het ontbijt en savonds na het avondeten moet innemen. Op trainingsdagen neem je het voor je training en na je training in? Maar wat als ik er nu pas savonds achterkom dat ik wel ga trainen? Wat doe ik dan? Ik neem zo'n 2,5 gram per keer.
pi_50910126
Vandaag weer heeeeeeeerlijk getraind gaat echt lekker de laatste weken!

Naast de powercleans, frontsquats, rows en shoulderpress heb ik met zo'n bezemsteel staan kloten voor flexibiliteit in de schouders en er OH-squats mee geoefend. En daar heb ik dus een vraagje over:

Is het de bedoeling dat je de bar in de OH-squat achter je hoofd houdt? Ik kan anders echt niet onder paralel komen :S En een zware bar krijg ik niet achter mijn hoofd, dus daar kan ik niet mee squaten
pi_50915426
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 19:41 schreef no-look het volgende:
Vandaag weer heeeeeeeerlijk getraind gaat echt lekker de laatste weken!

Naast de powercleans, frontsquats, rows en shoulderpress heb ik met zo'n bezemsteel staan kloten voor flexibiliteit in de schouders en er OH-squats mee geoefend. En daar heb ik dus een vraagje over:

Is het de bedoeling dat je de bar in de OH-squat achter je hoofd houdt? Ik kan anders echt niet onder paralel komen :S En een zware bar krijg ik niet achter mijn hoofd, dus daar kan ik niet mee squaten
Ja, de barbell moet zich achter het hoofd bevinden. Als je een zware barbell gebruikt zou je hem ofwel kunnen snatchen, of vanuit een rack een behind the back push press kunnen doen.
pi_50926811
hehe een zware barbell is dus 20 kg bij mij hè Maar dat voel ik wel in m'n pecs, die worden gruwelijk opgerekt. Volgende keer nog eens proberen.
pi_50927493
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 13:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

hoe kan t dat ik dan zoveel gespierde vrouwen om mij heen zie
Waar woon/train jij???
pi_50929551
Ah, gister heerlijk rug/schouders/triceps gedaan. Is altijd een zare dag, maar wel lekker . Voor al triceps gaat heerlijk
Have fun...
pi_50929961
Ik heb echt spierpijn in heel mijn rug. Gisteren was het vrij erg, tegen het pijnlijke aan. Nu is het heerlijk

Straks stretchen
pi_50939674
Vraagje.

Zijn snelle suikers in een PWO toegestaan in de cut?
Zijn eieren toegestaan in de cut?
pi_50939960
ik vermoed snelle suikers (dextrose zeker? ) wel, omdat je die meteen gebruikt...?

eieren weet ik niet, maar vermoed van wel. Ik dacht dat dingen als pasta en melk alleen in de cut niet zouden horen...
Have fun...
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:27:18 #243
19479 Mr.J
pi_50939971
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:18 schreef McGilles het volgende:
Vraagje.

Zijn snelle suikers in een PWO toegestaan in de cut?
Zijn eieren toegestaan in de cut?
Ja.
Ja.
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:40:39 #244
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_50940385
waarom eet ronnie nooit het geel ve ei?
Quickpar fo shizzle
  donderdag 28 juni 2007 @ 15:41:09 #245
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_50940400
en kut dbb ^^
Quickpar fo shizzle
pi_50941424
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef Del_Toro het volgende:
Omdat Ronnie genoeg heeft aan hammer curls.
pi_50942197
Omdat teveel ei-geel niet goed voor je is zover ik weet. Heb het op meerdere plaatsen ergens gelezen. Maar de exacte reden weet ik niet...
Have fun...
pi_50942766
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:39 schreef Handschoen het volgende:
Omdat teveel ei-geel niet goed voor je is zover ik weet. Heb het op meerdere plaatsen ergens gelezen. Maar de exacte reden weet ik niet...
Eigeel bevat het vette gedeelte van het ei. Plus het eigeel zorgt voor het slechte gedeelte van cholesterol. Uit mijn hoofd is een ei + geel genoeg voor 75% van je ADH cholesterol.
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef Del_Toro het volgende:
Hoogst waarschijnlijk om de bovenstaande reden. En gekookte eieren zonder dooier zijn in the USA in zakken van 2,5 kilo te koop voor weinig. Scheelt weer koken.

BTW, Ronnies eten wordt verzorgd door zijn moeder.
pi_50945039
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Devlinsect het volgende:

Hoogst waarschijnlijk om de bovenstaande reden. En gekookte eieren zonder dooier zijn in the USA in zakken van 2,5 kilo te koop voor weinig. Scheelt weer koken.

BTW, Ronnies eten wordt verzorgd door zijn moeder.
Dat moeten ze hier ook verkopen, zou te gek zijn

Wat is er nou weer mis met eten van moeders?
pi_50946649
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 15:27 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ja.
Ja.
Dat is mooi om te horen. Ik zie net trouwens dat mijn AH magere kwark 4gr koolhydraten (waarvan 4gr suiker) bevat. Kan me niet herinneren dat dit altijd zo was. Zijn er ook merken zonder suiker erin?

MrJ of ledzep, kunnen jullie ff mijn cutschema bekijken op DBB, naam topic "Eerst keer cutten", graag hier reactie op.
pi_50947697
wtf?!? Is DBB offline?
pi_50949725

Motivatie plaatje voor de dames hier
  donderdag 28 juni 2007 @ 21:10:09 #253
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_50950728
Wow
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_50951239
uh, bah?
pi_50955009
neptieten en er komt nog net geen pik onderuit
  donderdag 28 juni 2007 @ 23:12:22 #256
19479 Mr.J
pi_50955185
De server van DBB heeft een zware hardware failure. Naw zal er een restore van de backup van maandag plaats moeten vinden.
pi_50955335
Damn, ik kreeg al ontwennings verschijnselen...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:47:11 #258
37248 BertV
Klei indiaan
pi_50960768
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Eigeel bevat het vette gedeelte van het ei. Plus het eigeel zorgt voor het slechte gedeelte van cholesterol. Uit mijn hoofd is een ei + geel genoeg voor 75% van je ADH cholesterol.
[..]
oh-oh, de ei discussie.

Het cholesterol wat je eet voegt weinig toe aan het cholesterol gehalte in je bloed.
3% van het totale cholesterol gehalte krijg je binnen via de voeding.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:28:16 #259
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50961401
frautie jij trainde toch in schiedam ?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:11:38 #260
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50962215
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
frautie jij trainde toch in schiedam ?
Jups, zit tegen Rdam west aan.
----------------------------------------------------------------------------------------
Gister voor 't eerst deze week getraind.

Squat: 50,70,80
Lunges: 12,16,16
Deadlift: 50,70,85
Chin ups met zo'n contragewicht ding.....want anders lukt het niet 20,20,15
Incline dumbell press: 14,16,20
Cable flies 5, 7,5 , 7,5
Biceps concentrated curl:8,9,10
Triceps: 7,8,9
Side raises: 4,5,6

Ik was gister zo friggin woest in de sportschool...Ben ah trainen en als 't zwaar gaat kreun ik soms. Ik kreun imo niet overmatig....loop geen orgasmes daar te faken ofzo En gaat zo'n kutbreezah iedere keer als ik kreun net ff harder kreunen...natuurlijk al zijn breezah maatjes meelachen

Was eerst nog van plan verhaal bij 'm te gaan halen, maar verwachtte niet dat er veel zinnigs uit 'm zou komen. Dus met al mijn woede maar lekker gaan incline dumbell pressen.

Ben ik bezig is er geen dumbell van 18 kg te bekennen? Dus maar pislink 20 kg gepakt en kreunend en wel lekker netjes mijn laatste setje gedaan. T enige wat ik dacht was sterf maar lekker 1cellige kutjosti die je d'r bent
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:14:20 #261
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50962260
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:11 schreef Frautie het volgende:

[..]

----------------------------------------------------------------------------------------
hoe heet die school ?

en er komen toch niet teveel breezers eh
pi_50962440
hehe dat kreunen, ik doe dat echt heel erg volgens mij. Tijdens het deadliften en squaten heb ik dat echt nodig ofzo. Nog nooit klachten gehad, nog nooit grappen over gehoord.
pi_50963541
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:11 schreef Frautie het volgende:

[..]

Gister voor 't eerst deze week getraind.

Squat: 50,70,80
Lunges: 12,16,16
Deadlift: 50,70,85
Chin ups met zo'n contragewicht ding.....want anders lukt het niet 20,20,15
Incline dumbell press: 14,16,20
Cable flies 5, 7,5 , 7,5
Biceps concentrated curl:8,9,10
Triceps: 7,8,9
Side raises: 4,5,6

Ik was gister zo friggin woest in de sportschool...Ben ah trainen en als 't zwaar gaat kreun ik soms. Ik kreun imo niet overmatig....loop geen orgasmes daar te faken ofzo En gaat zo'n kutbreezah iedere keer als ik kreun net ff harder kreunen...natuurlijk al zijn breezah maatjes meelachen

Was eerst nog van plan verhaal bij 'm te gaan halen, maar verwachtte niet dat er veel zinnigs uit 'm zou komen. Dus met al mijn woede maar lekker gaan incline dumbell pressen.

Ben ik bezig is er geen dumbell van 18 kg te bekennen? Dus maar pislink 20 kg gepakt en kreunend en wel lekker netjes mijn laatste setje gedaan. T enige wat ik dacht was sterf maar lekker 1cellige kutjosti die je d'r bent
Aan de gewichten te zien kon je je woede en frustraties aardig in je training kwijt...
(uit hoeveel reps bestaan je setjes eigenlijk?)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:24:38 #264
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50964031
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:14 schreef Fugie het volgende:
hoe heet die school ?

en er komen toch niet teveel breezers eh
Klaverstede

'T is een gevarieerde sportschool. D'r loopt vanalles rond jongeren/ouderen/werkenden/studentjes.

Boven is een fitnessruimte, met squatrek en gewichten/apparaten aparte cardioruimte en zalen voor groeplessen. Beneden trainen de jongens die meedoen aan de sterkste man, je kan squashen/badmintonenn en volgens mij zit boksen/karate/judo ook bij je abo inbegrepen

En last but not least, d'r loopt een verdomd goed sportmasseur rond niet prijzig is!

Dus je kunt er iig je lol op

Mjaah, volgens mij zijn breezahs net onkruid. Je komt ze overal tegen en uitroeien lukt maar niet
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:23 schreef no-look het volgende:
hehe dat kreunen, ik doe dat echt heel erg volgens mij. Tijdens het deadliften en squaten heb ik dat echt nodig ofzo. Nog nooit klachten gehad, nog nooit grappen over gehoord.
jij bent geen meisje
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef Videopac het volgende:
Aan de gewichten te zien kon je je woede en frustraties aardig in je training kwijt...
(uit hoeveel reps bestaan je setjes eigenlijk?)
Vraag me niet waarom, maar als ik echt over de pis ben dan ben ik sterker?
D'r gaat mentaal een knop om en dan gaat 't gewoon

Meestal ben ik heel lief en fluffy

Ene keer 3x6 en alles zo zwaar mogelijk andere keer 2x20.

Maar cutten staat tot augustus op een laag pitje. Maak nu ff pas op de plaats. Ben superdruk met werk. Wat de afgelopen maand betekent heeft dat ik veel heb gereisd en zeker 2 keer per week uit eten ben geweest. En 't eerste restaurant waar ik schoon kan eten, moet nog geopend worden

[ Bericht 42% gewijzigd door Frautie op 29-06-2007 11:30:50 ]
pi_50964255
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:38 schreef FreeShooter het volgende:
[afbeelding]

Ik kan licht tot matig gespierde vrouwen best waarderen, maar dit vind ik
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:31:55 #266
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50964285
zucht nieuwe sporschool zoeken zuigt
pi_50965208
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 19:04 schreef McGilles het volgende:

[..]

Dat is mooi om te horen. Ik zie net trouwens dat mijn AH magere kwark 4gr koolhydraten (waarvan 4gr suiker) bevat. Kan me niet herinneren dat dit altijd zo was. Zijn er ook merken zonder suiker erin?
Zowel de koningskwark (van C1000) als de Zaanhoeve shizzle van Albert Heijn bevatten koolhydraten (4 gr). Ik ken geen magere kwark zonder koolhydraten. Tenminste, niet gezien bij de cee en AH.

Er is nog een goede kwark te vinden bij de Aldi. Ik kom daar nooit, dus kan je niet vertellen hoeveel gr. suiker er in zit.
pi_50967689
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Zowel de koningskwark (van C1000) als de Zaanhoeve shizzle van Albert Heijn bevatten koolhydraten (4 gr). Ik ken geen magere kwark zonder koolhydraten. Tenminste, niet gezien bij de cee en AH.

Er is nog een goede kwark te vinden bij de Aldi. Ik kom daar nooit, dus kan je niet vertellen hoeveel gr. suiker er in zit.
Ach dan maar wat suikers binnen, ik ga die 2 bakjes per dag niet laten staan.
Ik merk nu al effect van de cut, ik was dan ook echt wel een beetje bloated door al dat vocht, nu 3e dag cut en iemand bij de gym vroeg of ik minder aan het eten was omdat ik strakker erbij loop.

Nu zo even als de regen ophoud een uur 25km/u fietsen en daarna door naar 1 uur fysio gevolgt door 1,5uur in de gym borst en rug trainen, genoeg aan sport dus vandaag
pi_50967729
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef Frautie het volgende:

Vraag me niet waarom, maar als ik echt over de pis ben dan ben ik sterker?
D'r gaat mentaal een knop om en dan gaat 't gewoon
Adrenaline. Als ik boos ben gooi ik de 100kg bij benchpress zo door het dak heen 10 reps in 5 seconden
pi_50968681
Even iets terug in het topic: wat is het voordeel van OH squats? Dat het je romp sterker maakt i.v.m. de extra moeite die je moet doen om stabiel te blijven?
pi_50968827
ik weet niet of het aan de OH-squat lag (met een bezemsteel for christ's sake) maar ik voelde mn rug heeeeeeel behoorlijk, laten we het daar op houden Het is echt een bitch van een oefening, straks nog eens proberen of ik het met een 20kg stang kan.
pi_50968955
De overhead squat behoort tot de selecte groep oefeningen die je een beest maken, zelfs al doe je geen enkele andere oefening erbij. Ik ken geen spier die er niet bij betrokken is.
pi_50969083
Heb je iergens iets van een gifje oid hoe die OH squat moet dan? Ken hem niet...
Have fun...
pi_50969521
op exrx.net staat ie ook. Het ziet er 100x makkelijker uit dan het is
  vrijdag 29 juni 2007 @ 14:08:15 #275
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50969640
volgens mij is die oefening ook moeilijker naarmate je langer bent enzo Door langere armen krijgt die barbell meer moment als hij uit balans is.
pi_50979998
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:46 schreef LedZep het volgende:
De overhead squat behoort tot de selecte groep oefeningen die je een beest maken, zelfs al doe je geen enkele andere oefening erbij. Ik ken geen spier die er niet bij betrokken is.
Biceps, borst?
pi_50980051
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:26 schreef McGilles het volgende:

[..]

Biceps, borst?
check
pi_50980085
Een vraagje trouwens nog.

Ik ben nu 3 dagen bezig in de cut en heb al wel het idee dat dit groot effect gaat hebben. Ik eet nu 6 tot 7x per dag en doe een uur extra cardio per dag.

Het grote probleem wat ik alleen al tegen ben gekomen is de snelle vermoeidheid en mindere kracht tijdens trainingen. Hoe lossen jullie dit op?

Ik duw echt 10-15kg minder dan normaal en ik voel snel vermoeid aan. Ik zat te denken om een grotere maaltijd 90min voor mijn training te nuttigen, maar kan dit wel in de cut of heeft dit veel slechte gevolgen?
pi_50980133
op elitefts is net een artikel verschenen over kracht behouden tijdens de cut, misschien heb je daar iets aan?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:01:55 #280
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_50981243
man die overhead squat

Daar moet ik toch nog ff wat sterker voor worden denk ik
pi_50981868
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:27 schreef LedZep het volgende:

[..]

check
Tibialis Anterior?
pi_50982261
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:

Ik ben nu 3 dagen bezig in de cut en heb al wel het idee dat dit groot effect gaat hebben. Ik eet nu 6 tot 7x per dag en doe een uur extra cardio per dag.

Het grote probleem wat ik alleen al tegen ben gekomen is de snelle vermoeidheid en mindere kracht tijdens trainingen. Hoe lossen jullie dit op?

Ik duw echt 10-15kg minder dan normaal en ik voel snel vermoeid aan. Ik zat te denken om een grotere maaltijd 90min voor mijn training te nuttigen, maar kan dit wel in de cut of heeft dit veel slechte gevolgen?
kan wel, maar staat de resultatne in de weg..
gewoon accepteren dat je minder sterk ben..
pi_50989027
pff net echt heerlijk getrained

Heb voor het eerst sumo gedeadlift met redelijk gewicht. Heb de hele tijd gewone deadlift 3 reps gedaan, dan 3 reps sumo. En dat 3 keer met 100 kg. Mijn grip ging weer bitchen (volgende keer kan ik magnesium krijgen al betwijfelt de eigenaar van de gym of dat helpt) maar voelde wel heel goed. Daarna Bulgarian squats, die ik in plaats van de normale squats ga doen op vrijdag, en dat was echt een hel. Mijn balans is echt te kut voor woorden, ik flikkerde de hele tijd om

Tussen de setjes door OH-squats geoefend en ik kan het nog steeds alleen met een bezemsteel die niks weegt. M'n maat deed me effe voor hoe hij het deed, hij kon het wel makkelijk, en mijn techniek is gewoon niet goed. Volgens mij is het hetzelfde als met pistols. Ik doe mijn knie te snel te ver naar voren waardoor die 'op slot' zit. Tenzij ik dus de barbell heel ver naar achter doe, wat met een zware stang niet lukt.

Aan de andere kant verwacht ik het ook niet in een week te kunnen maar het verklaart wel een hoop. Ik moet mijn gewicht meer naar achteren verplaatsen in de squat.

Gefinished met incline bench, verschillende setjes op 40/51/55 kg, en ik wilde op het eind rowen maar mijn rechterarm voelde slecht. Ben ik dus mee opgehouden. Bovendien wachtte het bier.

Al met al zeker goede training. Vooral de quads voel ik nu nog steeds door die Bulgarian squats. Morgen plyo, ik heb er zin in!
pi_50990174
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 20:30 schreef iank het volgende:

[..]

kan wel, maar staat de resultatne in de weg..
gewoon accepteren dat je minder sterk ben..
Dank!

Verder nog mensen over mijn vraag een mening?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 10:50:43 #285
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_50994808
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:

Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Na 3 dagen al 15kg minder drukken lijkt me sterk man. Je had vast een bad training day oid. Misschien niet goed uitgerust ofzo.

Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste man Heb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is

[ Bericht 14% gewijzigd door ivosnivo op 30-06-2007 10:56:43 ]
pi_50995594
bruut

ik ga zondag even mijn schema aanpassen, mijn rug trekt het niet echt allemaal Iets teveel van het goede is het nu, al traint het wel lekker. Maar straks weer plyo en ik zie er tegenop, ik voel m'n benen amper
pi_50995729
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Na 3 dagen al 15kg minder drukken lijkt me sterk man. Je had vast een bad training day oid. Misschien niet goed uitgerust ofzo.

Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste man Heb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is
ivo terug lalalalala
succes met je sterkste man shizzle!

Net trouwens echt lekker getraind, eerst lunges, veel setjes, medium reps, daarna overhead squats, vorm was perfect met 30 kg, ben echt tevreden erover. Toen nog wat rdl's, een oefening voor de schouders, maar meer om beetje balans terug te brengen dan voor kracht, en nog wat hanging legg raises en calve raises. Lekker.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 12:05:53 #288
153812 Frautie
Frautilicious
pi_50996171
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:07 schreef McGilles het volgende:
Adrenaline. Als ik boos ben gooi ik de 100kg bij benchpress zo door het dak heen 10 reps in 5 seconden
Eigenlijk is 't best logisch al je erover nadenkt

En qua cutten/training: Je lichaam moet eraan wennen dat je met minder 'tzelfde moet doen. Ik merkt altijd de eerste week dat ik zo slap ben als een vaatdoek en de tweede week gaat 't al wat beter. Dus kijk 't volgende week nog ff aan

@Ivo: Tof man! Suc6 met bulken/trainen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 13:43:43 #289
140141 ivosnivo
pi_50999045
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 11:40 schreef no-look het volgende:
bruut

ik ga zondag even mijn schema aanpassen, mijn rug trekt het niet echt allemaal Iets teveel van het goede is het nu, al traint het wel lekker. Maar straks weer plyo en ik zie er tegenop, ik voel m'n benen amper
Misschien is je uitvoering toch niet helemaal toppie? Ik heb laatst een week lang me uitvoering geoefend met squaten en het gaat nu echt veel beter met me rug. Kreeg vandaag commentaar op me deadlift, dus die ga ik volgende week is proberen te perfectioneren.
Het kan echt enorm helpen als er iemand met verstand van naast je gaat staan.
pi_50999429
Nee ik denk echt dat ik teveel pull-oefeningen in mijn schema heb zitten. In mijn gym trainen best veel kerels met verstand van zaken (de eigenaar heeft een brute 250 squat) en ik heb nog nooit iets over de uitvoering gehoord. Maar ik heb nu 2 pull oefeningen per training die de rug belasten, dat moet iets minder worden.
pi_51000380
quote:

Ik wil cutten omdat ik nog steeds met blessures zit en echte vooruitgang met kracht/massa er dus niet in zit. Dus minimaal 2 maanden cutten is het nu voor mij.
pi_51000647
misschien dat ik vandaag n klein beetje flieft op de o'head squat ben geworden
pi_51001210
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 20:38 schreef FreeShooter het volgende:
[afbeelding]

gadverdamme
dat haar siliconen niet knappen
pi_51001712
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 13:55 schreef no-look het volgende:
Nee ik denk echt dat ik teveel pull-oefeningen in mijn schema heb zitten. In mijn gym trainen best veel kerels met verstand van zaken (de eigenaar heeft een brute 250 squat) en ik heb nog nooit iets over de uitvoering gehoord. Maar ik heb nu 2 pull oefeningen per training die de rug belasten, dat moet iets minder worden.
Ik denk: minder plyometrics en meer speed squat / pin squat / olympic lifts.
pi_51001919
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wout Zijlstra, ha, die heeft de fiets van een collega een keer gemold.

(als geintje, ze hadden hem ingehuurd om de aggresieve dommekracht te spelen om met die college te f*cken. Ik denk dat hij het wel even in zijn broek deed.... )
pi_51003349
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 15:26 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik denk: minder plyometrics en meer speed squat / pin squat / olympic lifts.
olympische oefeningen daar ben ik wat voorzichtig mee. Op powercleans en jumpshrugs na gebruik ik ze niet omdat er toch een hoge techniek-factor aan verbonden zit. Speedsquat en pinsquat zal ik eens wat over lezen, morgen meer

edit:

die pinsquats, moeten die dan vanuit een lage 'pin'? En ik meen ooit over speedsquats gelezen te hebben dat zware squats hetzelfde bewerkstelligen zolang je maar de intentie behoudt om 'snel' te zijn. Een zware load zo snel mogelijk verplaatsen werkt dus net zo goed voor je explosiviteit als een lichte load?

En minder plyo... ik basketball nu totaal niet meer hè, dat scheelt toch neem ik aan? Twee keer drie kwartier plyo in de week zou toch niet teveel mogen zijn.
pi_51003906
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 16:30 schreef no-look het volgende:

[..]

olympische oefeningen daar ben ik wat voorzichtig mee. Op powercleans en jumpshrugs na gebruik ik ze niet omdat er toch een hoge techniek-factor aan verbonden zit. Speedsquat en pinsquat zal ik eens wat over lezen, morgen meer

edit:

die pinsquats, moeten die dan vanuit een lage 'pin'? En ik meen ooit over speedsquats gelezen te hebben dat zware squats hetzelfde bewerkstelligen zolang je maar de intentie behoudt om 'snel' te zijn. Een zware load zo snel mogelijk verplaatsen werkt dus net zo goed voor je explosiviteit als een lichte load?

En minder plyo... ik basketball nu totaal niet meer hè, dat scheelt toch neem ik aan? Twee keer drie kwartier plyo in de week zou toch niet teveel mogen zijn.
Olympic lifts kan je prima zelf leren, althans dat is mijn ervaring. Een wedstrijdniveau zal je nooit halen, maar ik heb op enkele technische foutjes mezelf prima clean & jerks en snatches geleerd.

Pinsquats kunnen vanaf elke hoogte. Speedsquats werken in theorie inderdaad bij elke load, maar desondanks is een speedtraining anders dan een normale omdat je werkt met 10x2, iets wat je normaliter niet zal doen wss. Zonder bands of chains iets van 75% max dan.

Plyometrics is niet teveel, maar ik denk het niet heel veel uithaalt in vergelijking met barbelltraining. Hoogstens wat jumps op tafels en bankjes, depth jumps, pistols jumps..
pi_51004422
barbell training daar ligt ook zeker de focus op ja. Ik wil sowieso mijn full squat minstens 20 of 30 kg hoger hebben en deadlift ook wel omdat 2x bodyweight zo stoer is

Maar mijn routine zoals ik hem nu twee weken doe bevalt zeer goed eigenlijk. Alleen de trainingen moeten dus iets korter. Vier zware compounds lukt me niet goed, de laatste daar haal ik het optimale niet meer uit.
pi_51004678
schema's maken suckt Ik zit nu al met zoveel dingen die ik er per se in wil en wil eigenlijk maar drie oefeningen per training.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:17:58 #300
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_51004728
Ik wou hier eens vragen hoe ik mijn tietspieren gewoon thuis kan oefenen zonder een drukbank of whatever? Ik heb wel gewichten voor mijn armspieren maar ik wou nu mijn tietspieren wat dikker hebben... Hoe moet ik dat zonder materiaal dan doen?
  zaterdag 30 juni 2007 @ 17:20:10 #301
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_51004791
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 17:17 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik wou hier eens vragen hoe ik mijn tietspieren gewoon thuis kan oefenen zonder een drukbank of whatever? Ik heb wel gewichten voor mijn armspieren maar ik wou nu mijn tietspieren wat dikker hebben... Hoe moet ik dat zonder materiaal dan doen?
opdrukken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')