Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
Ik vraag mee... maar ik vermoed dat 5km hardlopen een stuk minder schadelijk is dan 20.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:46 schreef DubzOne het volgende:
Vraagje: Zou het mijn 'been- groei' beperken als ik de dag nadat ik mijn benen heb getraind ga hardlopen?
Ik heb ook redelijk moeite met hardlopen dan, maar het is van de weinige dagen waarop het kanquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:14 schreef Mr.J het volgende:
Als ik benen heb getraint heb ik al moeite met de dag erna goed te lopen, laat staan te rennen.
ik doe alleen nog maar frontsquats, vind die dingen zoveel fijner dan backsquats, maak me ook minder zorgen om me vorm bij die krengen, gewoon lekker gewicht eraan hangen en gaan met die banaanquote:Op woensdag 13 juni 2007 17:12 schreef no-look het volgende:
pff net heeeeeeeerlijk gefrontsquat. Wat een killer is die oefening zeg...
ik wilde weer eens spierpijn in de benen, denk dat ik morgen tevreden kan zijn. Mijn workout vandaag:
frontsquat 5*3
backsquat 3*5 (licht)
legcurl 8*, hacksquat 5* (superset, 4*)
mèn, het was awesome
Armen gekruist hierzo. Mijn polsen zijn er niet voor gemaakt, moet er beetje voorzichtig mee doen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:50 schreef Semargofni het volgende:
Hoe FS jij? Met je armen gekruist of olympic style?
HET voordeel van een trainingsmaatje... niet voor elkaar onder willen doen en zo altijd maximaal trainen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef FreeShooter het volgende:
TVP.
Gisteren heel lekker rug & triceps getraind, ik en me trainingsmaatje elkaar flink zitten opfokken. Werkt altijd heel goed![]()
Zal een pittig dagje worden dan... ik vind de dagen waarop ik rug en schouders doe al behoorlijk zwaar!quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:12 schreef Handschoen het volgende:
Vandaag rustdagje en morgen weer op naar de schouders/triceps/rug![]()
tvp
Wordt het ookquote:Op donderdag 14 juni 2007 12:37 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Zal een pittig dagje worden dan... ik vind de dagen waarop ik rug en schouders doe al behoorlijk zwaar!
heb ik ook wel eens aantal x gehad, komt miss gewoon door de iets andere houding. Heb me er nooit echt zorgen over gemaakt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:18 schreef no-look het volgende:
ik krijg van frontsquats spierpijn in m'n rug, is dat normaal?
Dat zal wel aardig wat kg's vet en vocht zijn dan jaquote:Op donderdag 14 juni 2007 17:42 schreef Celt het volgende:
hehe, de weegschaal hier thuis bleek niet goed meer te zijn.En ik maar trainen en eten de laatste maanden en het aan komen ging zo moeizaam de laatste tijd. dacht 87 kg te wegen blijkt dat dus 96 kg te zijn
. Komende maand maar beetje vet proberen te verliezen. met een shirt is het niet te zien maar zit toch wel wat vet op mun buik
![]()
hoezo? ben niet opeens 9 kg aangekomen maar doordat de weegschaal niet goed meer was merkte ik het niet. Dacht dus dat ik ondanks het trainen geen massa meer had gewonnen de laatste tijd. Toch wel blijkbaar. zal ook wel wat vet zijn maar toch ook spiermassa omdat ik ook een stuk sterker ben geworden weer. (vetrolletjes heb ik al jaren die had ik zelfs een beetje toen ik nog maar 63 kg woogquote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:59 schreef Handschoen het volgende:
[..]
Dat zal wel aardig wat kg's vet en vocht zijn dan ja![]()
Ik eet pas 30 minuten na mijn creatine zooi weer wat. Heb ergens gelezen (op dbb waarschijnlijk) dat je niet direct erachter aan moet gaan eten. Kan namelijk nadelig zijn voor de opname van al de creatine.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 09:46 schreef Flashwin het volgende:
Ik ga komende week voor het eerst crea gebruiken.Heb Nitrocrea van XXL Nutrition gehaald.. Nu zegt de gebruiksaanwijzing dat ik 60 tot 30 minuten voor de training een dosering crea moet innemen op een lege maag.
Misschien een beetje overbodig, maar zou ik na de inname wel gewoon kunnen eten, ja toch?? Graag hoor ik hoe en wanneer wat meer ervaren crea users hun creatine innemen.
Thanks
Al die zogenaamde dingen die dan de opname zouden beinvloeden..... om moe van te wordenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:55 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik eet pas 30 minuten na mijn creatine zooi weer wat. Heb ergens gelezen (op dbb waarschijnlijk) dat je niet direct erachter aan moet gaan eten. Kan namelijk nadelig zijn voor de opname van al de creatine.
Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat. En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Al die zogenaamde dingen die dan de opname zouden beinvloeden..... om moe van te worden
Gewoon voor en na je training 5-10gr creatine en je nergens zorgen over maken, het middeltje geeft toch minimale vooruitgang.
Beginners gains he? Ik kon ook bijna 2 keer het gewicht tillen na anderhalf maandje trainen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:15 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat. En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.
Ik train al ruim een jaar nu, dus om dat nou beginners gains te noemen, niet dat ik al een jaar serieus train. Maar de gains die ik nu opeens maak, heb ik nog nooit kunnen maken, enige verscil is dat ik nu creatine neem.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:37 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Beginners gains he? Ik kon ook bijna 2 keer het gewicht tillen na anderhalf maandje trainen.![]()
Creatine zal wel wat werking hebben. Maar een wondermiddel is het echt niet.
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 23:15 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Daar ben ik het zeker niet over eens, het is om te beginnen een feit dat caffeine de werking van creatine tegen gaat.Niet bewezen
En dat het minimale vooruitgang bewerkstelligd, in mijn geval ben ik echt met die creatine combo heel flink vooruit gegaan. Kan nu bij veel oefeningen al gauw 30kg meer tillen, wat ik eerst (3/4weken geleden) écht nog niet kon.
Per individu verschillend
Om het even te onderbouwen, eerste google hit:
De wetenschappers Vandenberghe et al hebben onderzocht of er verschillen waren tussen het innemen van creatine zonder caffeine en het nemen van creatine in combinatie met caffeine. Aangetoond werd dat caffeine zowel de opname van creatine als de prestatietoename verminderde. Dit is van zeer groot belang, omdat veel sporters koffie en/of energiedranken gebruiken die grote hoeveelheden caffeine bevatten. Aangezien caffeine vele uren nadat het ingenomen wordt nog in het lichaam aanwezig is, moet je er rekening mee houden dat je enkele uren voor en tijdens het gebruik van creatine geen caffeine-houdende dranken neemt.
De eerste google-hit is niet representatief voor de gehele wetenschap.
Veel afslankproducten bevatten ook caffeïne (stackers, fat burners), let er dus op dat je creatine en deze supplementen met een tussenperiode van minimaal enkele uren inneemt.
http://www.creatineshop.n(...)ine-en-caffeine.html
betrouwbare bron![]()
Wat is je idee achter 5*3 SQ en 3*5 bench?quote:Op maandag 18 juni 2007 15:30 schreef no-look het volgende:
Dag 1 van mijn non-stop schema tot 16 juli is achter de rug.
Squats 5*3
Jump shrugs 3*5
Bench 3*5
Chins 3*5
Ging heerlijkmorgen plyo, woensdag deadlift-dag. Ik ben echt compleet gemotiveerd. Deze zomer gaat rocken!
Lees dit:quote:Op maandag 18 juni 2007 16:52 schreef RB.Dean het volgende:
Ik ga ook maar eens beginnen met mijn buikspieren. Denk dat ik deze voornamelijk thuis ga pakken aangezien ik in de sportschool anders in tijdnood kom. Hoeveel situps doen jullie? Heb wel goede oefeningen om de buikspieren aan te pakken, moet eigenlijk alleen nog even zo'n fitball hebben.
5*3 omdat ik zwaar wil squaten. Hoog percentage van m'n max in ieder geval, en dan trek ik 5 reps of meer niet. En dan doe ik 5 sets om er wel enigszins volume in te houden.quote:Op maandag 18 juni 2007 15:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Wat is je idee achter 5*3 SQ en 3*5 bench?![]()
Hehe. Kennis is macht. Bedankt. Ga er aan beginnen.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Lees dit:
http://www.megaupload.com/nl/?d=KQ0HH5JD
And remember, the Party is always right. No more situps comrade.
Nee, en al helemaal niet met jouw stats, aangezien de absolute gewichtstoevoeging vanaf week 2 dan overkill is - voor squat. Voor deadlift dus zeker, daarbij komt dat 4x per week deadlift sowieso niet te doen is, zwaar of licht. Overigens kan ik je aanraden veel minder te gaan deadliften, 1x per week tot een zware double of zoiets. Of helemaal geen deads, zoals Westside. Deadlifts train je met de squat en de pendlay row.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:31 schreef Skazminko het volgende:
Kan smolov gedaan worden met deadlift?
Ja, dat is normaal. Voor "een beginner" is de deadlift makkelijker dan de squat omdat laatstgenoemde nogal wat techniek vergt, óók bij lage gewichten. De deadlift is een oefening waarbij je in het begin erg veel progressie maakt / kunt maken omdat de techniek toegankelijker is.quote:Op maandag 18 juni 2007 18:59 schreef no-look het volgende:
LedZep,
is het normaal voor beginners/zwakke mensen dat de deadlift zo ver voorloopt als bij mij? Ik trek 115 kg met gemak omhoog. Mijn max. full squat is misschien nèt 70 kg. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik vind deadliften ook 'makkelijker'. 5*3*106 kg vanaf een plateau gaat me vrij makkelijk af, 5*3*60 squat is best veel werk![]()
niggah what?! Deed jij parallel squats? Dat is apartjes te noemenquote:Op maandag 18 juni 2007 19:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Toen ik begon met deadliften trok ik ongeveer.. mwah 110kg oid. Squat tot parallel was maybe 70-80, hoogstens. Desondanks ben ik gestrand met ongeveer gelijke cijfers.. 160kg dead en 150kg parallel squat @ 74kg BW.
Weet je dat je echt ontzettend sterk bent voor een vrouw?quote:Op maandag 18 juni 2007 20:43 schreef Frautie het volgende:
Vanaaf na een weekje rust weer vol aan de bak gegaan. Ff snel een rondje fullbody gedaan, wat resulteerde in de volgende uitschieters:
Squat:40, 60, 80 kg Eindelijk die friggin 80 kg gehaald
Incline dumbell press: 14, 16, 18
BOR: 20, 22, 24
Weekje rust was dus goed voor meBen nog afgevallen ook?
En heb niet echt schoon kunnen eten heel de week
![]()
Sinds wanneer heb ik wat tegen PL?quote:Op maandag 18 juni 2007 19:07 schreef LedZep het volgende:
Edit: overigens kunnen geinteresseerden (zieke geesten dus) mijn endurance/ kracht log volgen @ DBB PL sectie (die ondanks vele smeekbedes van MrJ aan het adres van Big_T nog steeds niet opgedoekt is)
Bedankt voor 't complimentjequote:Op maandag 18 juni 2007 23:03 schreef Haijo het volgende:
Weet je dat je echt ontzettend sterk bent voor een vrouw?![]()
Net zoals iedere andere sterveling, met hetgeen wat ik kon pakken. En dat was in het begin bar weinig.quote:Op welk gewicht ben je op begonnen? En is BOR met een dumbell of met een barbell?
Ik denk dat in jouw geval belangrijker is dat je opzoek gaat naar een sportschool met zwaardere gewichten. Er is niks zo frustrerend als aan het einde van de dumbells raken lijkt me...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 12:59 schreef koejoeloek het volgende:
Tis namelijk zo dat ik met veel oefeningen wel veel zwaarder kan, maar dat gewicht niet in de sportschool aanwezig is. Is in dat geval zoveel rust eigenlijk wel nodig?
Een beetje moe natuurlijk wel, maar zeker niet moe genoeg eigenlijk. 22kg (per kant) is max aan dumbbells dus voor bankdrukken is dat bijv echt niks, die pak ik dan voornamelijk met apparaten (80/90kg) maar daarvan heb ik niet echt een voldaan gevoel. Dus heb neit het idee dat ik echt die rust nodig heb.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:54 schreef no-look het volgende:
gewoon luisteren naar je lichaam. Als je jezelf klaar voelt om te trainen en helemaal geen spatje vermoeidheid in je spieren ervaart, lijkt me dat je gewoon kunt gaan. Vooral als je toch niet zwaar kunt gaan.
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:39 schreef Fugie het volgende:
Zit weer vooruitgang in mijn borst / schouder / triceps training. Triceps kom ik relatief makkelijk weer een stapje zwaarder, borst kan ik de volgende keer weer zwaarder en schouders voelde ook erg goed aan
Afgelopen maandag weer eens 80kg gedaan. Maar als ik zwaar ga is het lastig om nog goed full te squatten, ik leun dan automatisch teveel naar voren enzoquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:15 schreef Frautie het volgende:
[..]
![]()
Lukt 't al om wat zwaarder te squatten?Ik draai mijn handdoek strak om de stang en dat gaat goed (voor nu)
Je zei "smith" en "uitvoering" in 1 zinquote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:45 schreef Fugie het volgende:
[..]
Afgelopen maandag weer eens 80kg gedaan. Maar als ik zwaar ga is het lastig om nog goed full te squatten, ik leun dan automatisch teveel naar voren enzoNet alsof ik in elkaar wordt geduwt door het gewicht zeg maar
![]()
Donderdag in de smith weer meer op de uitvoering trainen
jij loopt hardquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Je zei "smith" en "uitvoering" in 1 zin
Ik ben het hier wel eens met Ledzep, smith train je totaal niks aan je techniek, daar verneuk je hem alleen maar mee. Het best kan je met 25% gewichten je techniek trainen.quote:
Kan iemand mij 1 reden vertellen waarom een gym een squatrek weg zou halen?quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:02 schreef Skazminko het volgende:
Ik moet squatten in een anale gay smith.Squat rek is laatst weggehaald.
Meer ruimte voor nog een smith...quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef Videopac het volgende:
[..]
Kan iemand mij 1 reden vertellen waarom een gym een squatrek weg zou halen?
Een smith is veelzijdiger, niemand gebruikte dat ding en we hebben toch een leg press? (Sportschoolhouder)quote:Op woensdag 20 juni 2007 00:14 schreef Videopac het volgende:
[..]
Kan iemand mij 1 reden vertellen waarom een gym een squatrek weg zou halen?
Opzich als niemand het ding gebruikte is het nog niet zo raar. Vooral niet als het zo'n gaye gym betreft. Ik bedoel, hij moet ook winst maken.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Een smith is veelzijdiger, niemand gebruikte dat ding en we hebben toch een leg press? (Sportschoolhouder)
Ja, hij is getikt.![]()
Je moet mensen duidelijk maken wat het nut is. Ik zit ook niet bepaald bij een hardcore gym, maar er wordt best nog wel wat gesquat (o.a. door de mensen die meedoen aan de afvalcursus).quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:10 schreef Haijo het volgende:
Opzich als niemand het ding gebruikte is het nog niet zo raar. Vooral niet als het zo'n gaye gym betreft. Ik bedoel, hij moet ook winst maken.
True, true maar de meeste mensen hebben natuurlijk helemaal geen behoefte aan iets fysieks zwaar als squatten, die willen "high-tech" doen en een pasje in een apparaat stoppen zodat hij zich atuomatisch op je afstemt...quote:Op woensdag 20 juni 2007 16:32 schreef Videopac het volgende:
[..]
Je moet mensen duidelijk maken wat het nut is. Ik zit ook niet bepaald bij een hardcore gym, maar er wordt best nog wel wat gesquat (o.a. door de mensen die meedoen aan de afvalcursus).
Ga ik doen in de grote vakantie. Over anderhalve week.quote:Op woensdag 20 juni 2007 14:10 schreef Haijo het volgende:
[..]
Opzich als niemand het ding gebruikte is het nog niet zo raar. Vooral niet als het zo'n gaye gym betreft. Ik bedoel, hij moet ook winst maken.
Jij moet gewoon een mannengym zoeken!
-10 over zon periode valt ook wel mee lijkt me, ik ben sinds mei 5kg afgevallen en heb bijna niets aan kracht ingeleverd.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef Calyptus het volgende:
Yo!
Stats:
102kg(-10kg sinds februari/maart)
dl: 210kg(+10kg)
bp: 130kg(+ noppes)
sq: big deal
Mijn kracht weten te behouden terwijl ik een pak ben afgevallen(met t3 als cuthulpmiddel de laatste maand, ja, zonder as, als je natural bent ben je niet je spiermassa direct kwijt), ik was veel te log geworden, veel te vlug moe en ik stond gewoon te zwaar.
Waarom ik een tijdje wegwas, pc geformat, maar ik wist mn fok paswoord niet meer, en zelfs de email waar ik op had geregistreerd niet meer. Toen ik die eindelijk teruggevonden had wist ik DAT paswoord niet meer, en ik moest dus naar mn provider bellen(waar ik geen zin in had). Deze morgen maar gedaan en hier ben ik weer...
Ik train momenteel vrij pavel PTTP-achtig, weinig sets per training. Ik ben het groot worden echt zat, ik ga nu voor kwaliteit op mijn huidig gewicht ipv kwantiteit.
En daarbij komt dat hij ook niet echt chill materiaal heeft. Geen afzonderlijke stang om te deadliften, ik raus dat ding van de BP altijd. Maar 1 bankje om te benchen, ik loop altijd te wachten op superdudes die omste beurt 40 kilo gaan drukken en elk setje er 2 kilo bij tiefen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:57 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Een smith is veelzijdiger, niemand gebruikte dat ding en we hebben toch een leg press? (Sportschoolhouder)
Ja, hij is getikt.![]()
Ik ben echt benieuwd hoe je er nu bij loopt, ik weeg momenteel 100kg en heb practisch dezelfde gewichten als jij, dl 200 bp 137,5 en sq 160.quote:Op woensdag 20 juni 2007 20:34 schreef Calyptus het volgende:
Yo!
Stats:
102kg(-10kg sinds februari/maart)
dl: 210kg(+10kg)
bp: 130kg(+ noppes)
sq: big deal
Mijn kracht weten te behouden terwijl ik een pak ben afgevallen(met t3 als cuthulpmiddel de laatste maand, ja, zonder as, als je natural bent ben je niet je spiermassa direct kwijt), ik was veel te log geworden, veel te vlug moe en ik stond gewoon te zwaar.
Waarom ik een tijdje wegwas, pc geformat, maar ik wist mn fok paswoord niet meer, en zelfs de email waar ik op had geregistreerd niet meer. Toen ik die eindelijk teruggevonden had wist ik DAT paswoord niet meer, en ik moest dus naar mn provider bellen(waar ik geen zin in had). Deze morgen maar gedaan en hier ben ik weer...
Ik train momenteel vrij pavel PTTP-achtig, weinig sets per training. Ik ben het groot worden echt zat, ik ga nu voor kwaliteit op mijn huidig gewicht ipv kwantiteit.
In mijn gym is een deadlift-platform, een bench, een incline bench en een powerrek, all a man needs. Dumbells tot 40 kg, duizenden kg's aan 5-mm schijven (alles is 50 mm).quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:59 schreef Skazminko het volgende:
[..]
...
Ik hoop dat jullie gym wel chill is.![]()
FAP FAP FAPquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:07 schreef no-look het volgende:
[..]
In mijn gym is een deadlift-platform, een bench, een incline bench en een powerrek, all a man needs. Dumbells tot 40 kg, duizenden kg's aan 5-mm schijven (alles is 50 mm).
Op een drukke dag zijn er misschien 5 mensen tegelijk aan het trainen en op 2 leden na hebben ze allemaal de hardcore mentaliteit die in zo'n stoffig hol past. Echt heel lekker trainen daar. Lopen best sterke kerels rond (één van de squat-stangen is verbogen, daar moet echt heel wat gewicht aan gehangen hebben) en niemand is te beroerd te spotten of een plekje te delen.
Ook is er een reverse-hyper machine en een safety-squat bar, wat niet echt veel voorkomt geloof ik.
Ik ben jaloers op mensen die benen trainen. Ik train nu al onderhand bijna 4 maanden geen benen meer door blessure en ik heb benen van een marathonlopende afrikaan gekregenquote:Op donderdag 21 juni 2007 12:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
FAP FAP FAP![]()
Twee vragen
1) Ik heb afentoe last in de buurt van mijn stuitje tijdens lunges. Is dit normaal? (lijkt me niet) en zo nee, waar ligt dit aan? Hoorde laatst ook twee andere jongens het erover hebben.
2) Wat is nou een echte killer voor je hams/posterior chain, als je niet de beschikking hebt over een reverse hyper en al dl en rdl's doet.
Mijn vraag in Klaagbaak topic (nog bedankt van McGilles voor de verwijzing). Hoopt dat iemand me kan helpen.quote:Ik train nooit, ik eet gezond heb een platte buik (normaal postuur) geen spieren maar daar wil ik verandering in brengen gaan beginnen en er echt werk van maken hoe kun je het beste je spieren trainen en beginnen ik bedoel hoe bouw je dat op waar iedereen het over heeft.
posterior chain weet ik weinig vanaf, ik dacht altijd dat je die met squats/deadlifts al genoeg trainde. Maar legcurls en dtifflegged deadlifts vermoorden je hams, dat kan ik je wel vertellen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:10 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
2) Wat is nou een echte killer voor je hams/posterior chain, als je niet de beschikking hebt over een reverse hyper en al dl en rdl's doet.
Hier kan ik tenminste normaal reageren zonder dat ik reacties van mongolen krijg.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:32 schreef Mr_Booze het volgende:
[..]
Mijn vraag in Klaagbaak topic (nog bedankt van McGilles voor de verwijzing). Hoopt dat iemand me kan helpen.![]()
4 maanden niet meer? tering, wat heb je dan? Zal wel aan je knie (beide?) liggen...quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:17 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik ben jaloers op mensen die benen trainen. Ik train nu al onderhand bijna 4 maanden geen benen meer door blessure en ik heb benen van een marathonlopende afrikaan gekregen![]()
zijn dumbell snatches niet goed? Iemand ervaring mee?quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:35 schreef no-look het volgende:
[..]
posterior chain weet ik weinig vanaf, ik dacht altijd dat je die met squats/deadlifts al genoeg trainde. Maar legcurls en dtifflegged deadlifts vermoorden je hams, dat kan ik je wel vertellen.
Bij ons is de stang van het powerrack licht gebogen en een bp stang licht gebogenquote:Op donderdag 21 juni 2007 10:07 schreef no-look het volgende:
[..]
In mijn gym is een deadlift-platform, een bench, een incline bench en een powerrek, all a man needs. Dumbells tot 40 kg, duizenden kg's aan 5-mm schijven (alles is 50 mm).
Op een drukke dag zijn er misschien 5 mensen tegelijk aan het trainen en op 2 leden na hebben ze allemaal de hardcore mentaliteit die in zo'n stoffig hol past. Echt heel lekker trainen daar. Lopen best sterke kerels rond (één van de squat-stangen is verbogen, daar moet echt heel wat gewicht aan gehangen hebben) en niemand is te beroerd te spotten of een plekje te delen.
Ook is er een reverse-hyper machine en een safety-squat bar, wat niet echt veel voorkomt geloof ik.
Ik ben redelijk gediciplineerd type dus dat zal wel lukken. Bedankt voor de tips.quote:Op donderdag 21 juni 2007 12:48 schreef McGilles het volgende:
[..]
Hier kan ik tenminste normaal reageren zonder dat ik reacties van mongolen krijg.
Ik zou eerst mooi 3x in de week een uurtje naar de gym gaan. Opsplitsen per spiergroep lijkt me wel handig. Probeer snel gebruik te maken van losse gewichten (dus niet alleen maar apparaten) en vraag hierbij om raad van iemand die al wat langer traint en er dus aardig wat vanaf weet.
Dag1: Borst Biceps
Dag2: Benen Schouders
Dag3: Rug Triceps
Oefeningen voor borst:
Bankdrukken http://www.exrx.net/Weigh(...)al/BBBenchPress.html
Dumbell Flys http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/DBFly.html
Chestpress http://www.exrx.net/Weigh(...)al/CBChestPress.html
Cable Crossover http://www.exrx.net/Weigh(...)l/CBStandingFly.html
Oefeningen voor biceps:
Barbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html
Dumbell curl http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/DBCurl.html
Concentration curl http://www.exrx.net/Weigh(...)ncentrationCurl.html
Oefeningen voor benen:
Fullsquat (lastig uit te voeren in begin) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBFullSquat.html
Smith squat (handig in begin om handigheid te krijgen) http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/SMSquat.html
Lunge http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html
Deadlift http://www.exrx.net/Weigh(...)imus/BBDeadlift.html
Leg curl http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBLyingLegCurl.html
Leg extension http://www.exrx.net/Weigh(...)/LVLegExtension.html
Oefeningen voor schouders:
Barbell press http://www.exrx.net/Weigh(...)BehindNeckPress.html
Shoulder press http://www.exrx.net/Weigh(...)DBShoulderPress.html
Lateral raise http://www.exrx.net/Weigh(...)earLateralRaise.html
Oefeningen voor rug:
Bent over row http://www.exrx.net/Weigh(...)l/BBBentOverRow.html
Seated row http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/LVSeatedRow.html
Pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)/CBRearPulldown.html
Close grip pulldown http://www.exrx.net/Weigh(...)oseGripPulldown.html
Oefeningen voor triceps:
Dip http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/ASTriDip.html
Kickback http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBKickback.html
Extensions http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/DBTriExt.html
Dip (machine) http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/LVTriDip.html
Dit zijn allemaal maar voorbeelden van oefeningen die je kan gaan doen. Het hoeven niet perse deze oefeningen te zijn maar hiermee heb je een idee wat je allemaal kan gaan doen per spiergroep.
Voor de rest zou ik rustig beginnen en gewoon redelijk goed eten en slapen, en niet te snel alles willen. Als je bent begonnen kan je altijd nog dingen aanpassen wat je fijn vind en wat niet.
Succes ermee!
Goed verhaal, waarom zet je die niet in de OP erbij voor de andere mensen die ook pas beginnen, zou een mooie uitbereiding zijn imoquote:Verhaal voor beginners...
volgens mij is body pump voor jou wel goed... Tenzij je echt gemotiveerd bent om met gewichten te werken, en niet zomaar n beetje "aan gewichtjes trekken" ... hardlopen idem, go hard of go homequote:Op donderdag 21 juni 2007 13:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Als ik als meisje strak wil worden
(dus niet echt gespierd... maar wel sterk)
raden jullie dan beetje aan gewichtjes trekken in de sportschool aan?
Of juist hardlopen en afvallen zodat je spiertjes kan zien?
Of juist bodypump?
Tell me
Als je sterk en strak wilt worden, is afvallen natuurlijk geen optie omdat je daar niet sterker van zal worden. Voor vrouwen is bodypump ed een goede optie jaquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:17 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
volgens mij is body pump voor jou wel goed... Tenzij je echt gemotiveerd bent om met gewichten te werken, en niet zomaar n beetje "aan gewichtjes trekken" ... hardlopen idem, go hard of go homeEn waarschijnlijk ben je eerder geneigd om diep te gaan als de hele groep om je heen ook diep gaat.
ik wil sowieso afvallen... want mn gewicht is beetje aan de hoge kant en dan heb ik nog steeds een buikje en word ik zo een vet brede russiche kogelstoter of zoquote:Op donderdag 21 juni 2007 13:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als je sterk en strak wilt worden, is afvallen natuurlijk geen optie omdat je daar niet sterker van zal worden. Voor vrouwen is bodypump ed een goede optie ja
Ik vind het altijd zo grappig dat vrouwen bang zijn om gespierd te worden. Al zou je enorm gespierd willen worden zou het je niet lukken, een vrouw word niet zo snel gespierd. Ook al zou je 4x in de week een zwaar trainingsprogramma volgen ben je ook een jaar later geen hulk hogan.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:20 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
ja ik wil wel sterk worden.. maar niet gespierd
net zo sterk als mn broertje die al 2 jaar lang 5x pw fitnesst en 3 uur pw vechtsport doet
maar dan zonder zichtbare spieren echt
Ik heb wel eens een half jaar lang 3x per week volgens een schema gewerkt
maar toen werd ik echt vies dik en puffy omdat ik ook gewoon (meer?) bleef eten..
is zeer onwaarschijnlijk dat het spieren waren. Misschien werd je iets gespierder onder je toenemende vetlaag oid, maar je spierentoename zal echt miniem zijn geweest. Testosteron enzo.quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ja.. maar ik werd in dat half jaar wel gespierd
van die "dikke" bolle spieren
Jah als mijn standaard grip het niet trekt stap ik over op mixedquote:Op donderdag 21 juni 2007 20:44 schreef DjMark het volgende:
Fugie gebruik je mixed grip bij die zware setjes?
^^quote:Op donderdag 21 juni 2007 13:27 schreef McGilles het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig dat vrouwen bang zijn om gespierd te worden. Al zou je enorm gespierd willen worden zou het je niet lukken, een vrouw word niet zo snel gespierd. Ook al zou je 4x in de week een zwaar trainingsprogramma volgen ben je ook een jaar later geen hulk hogan.
Gewoon hard trainen en geloof mij nou maar, gespierd word je (als vrouw zijnde) niet 1 2 3..
dat was wel de planning, maar mijn benen/rug training is al zo volquote:Op donderdag 21 juni 2007 21:14 schreef DjMark het volgende:
ok, misschien eens grip oefeningen erbij gaan doen dan.
Ik kreeg mijn bestelling ook op zaterdag binnenquote:Op vrijdag 22 juni 2007 14:25 schreef koejoeloek het volgende:
net 2.5kg whey vanille en nitrocrea van XXL gekocht, ben benieuwd.. er staat binnen 24uur binnen, maar aangezien het morgen zaterdag is, zou ik het dan al krijgen? hebben jullie daar ervaringen mee?
ow superquote:Op vrijdag 22 juni 2007 16:31 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik kreeg mijn bestelling ook op zaterdag binnen
TNT bezorgt gewoon op zaterdag
hear hear.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef no-look het volgende:
apparaten zijn gayporn, free weights baby
Jij was toch ook fan van de OH squat? Try de "OH OH squat". Dit staat zowel voor "one handed overhead squat" als voor "oh-oh!!!! squat" want de houding is zo godverlaten kut dat je schouder uit elkaar knalt bij het zakken. Aangezien ik het met een kettlebell doe is het makkelijker vanwege het zwaartepunt dat naar achteren ligt, maar met een dumbbell is het helemaal prachtigquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:34 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hear hear.
Mijn gisteren gedane one-legged DL is volgens mij echt een prima super-de-luxe oefening, die hou ik er zeker in.
uhuh,, 22kg maximaal in mijn gymquote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:15 schreef no-look het volgende:
apparaten zijn gayporn, free weights baby
? nooit problemen mee gehad 30kg lukt hier welquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:27 schreef no-look het volgende:
ik kan niet eens een overheadsquat met een bezemsteel. Maat van me kan het inmiddels met een lege halter. Respect
ik vind het wel een mooie oefening, maar volgens mij doe ik 'm niet helemaal 100%. De stang heeft toch teveel de neiging om naar voren te gaan, ben er niet echt in verder gegaan, maar ik zal die eens proberen, klinkt mooiquote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:07 schreef LedZep het volgende:
[..]
Jij was toch ook fan van de OH squat? Try de "OH OH squat". Dit staat zowel voor "one handed overhead squat" als voor "oh-oh!!!! squat" want de houding is zo godverlaten kut dat je schouder uit elkaar knalt bij het zakken. Aangezien ik het met een kettlebell doe is het makkelijker vanwege het zwaartepunt dat naar achteren ligt, maar met een dumbbell is het helemaal prachtig
en als dat een dumbell unit machine is, wat is dan een dumbell?quote:Op maandag 25 juni 2007 00:34 schreef ballieking het volgende:
http://images.google.com/images?um=1&tab=wi&client=firefox-a&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&q=dumbell
zon apparaat
Maar wat kost zo'n dumbellzetapparaat?quote:Op zondag 24 juni 2007 23:58 schreef ballieking het volgende:
yo duders ik heb geen geld voor een fitnessabbonement, maar ik wou wel graag bietje spier kweken, ik heb zon dumbellunitmachine gekocht...
Ja, dan moet je het krachthonk in met je lijfje tussen serieus gespierde figuren.quote:Op maandag 25 juni 2007 09:12 schreef no-look het volgende:
Hehe mijn broer zei laatst ook serieus: ik denk dat ik ook wat ga trainen. En dat wil hij doen met de halters die hier thuis liggen (8kg). Dus ik zei: neem verdomme een kaart bij mijn gym, dan kunnen we samen trainen. Maar daar heeft ie dan weer geen zin in, zal wel een kwestie van trots zijn ofzo.
Wel een goede reden, ik sluit me er gewoon voor af. Vrouwen die de margriet lezen op de apparaten, jongens die alleen in de zomer hun armen en borst trainen, praatgroepjes, patsfiguren....quote:Op maandag 25 juni 2007 10:32 schreef ballieking het volgende:
voor dat dumbellunit heb ik maar 20 euro betaald.
Ik wil niet voor een sportschool betalen, omdat het duur is en omdat ik nou al weet dat ik me groen en geel ga ergeren aan andere mensen op een sportschool.
Maargoed waarom zou je niet ietsjes gespierder kunnen worden door het tillen van zon unit dan?
die gewichten lopen van 5 tot 40+ kg... genoeg om een aantal jaar vooruit te gaan.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:44 schreef ballieking het volgende:
ja maar bij een sportschool til je toch ook gewoon gewichten?? ik zie het verschil niet zo.
ik wou me laatst serieus inschrijven voor zon extra cheapo fitnesscentrum, toen hoorde ik dat er best vaak van die hangjeugd types komen die dan met bontkraagjasje aan effe gaan fitnessen. Nou nee dan koop ik liever wat basic stuff waar ik thuis mee aan de slag ken eik.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:43 schreef BertV het volgende:
[..]
Wel een goede reden, ik sluit me er gewoon voor af. Vrouwen die de margriet lezen op de apparaten, jongens die alleen in de zomer hun armen en borst trainen, praatgroepjes, patsfiguren....
...zo'n unit is niet duur man...![]()
Maar zoals gezegd, je bent met de dumbell-press zo over die 15kg oid heen, en dan moet je alweer opzoek naar iets zwaarders, dat gaat in de papieren lopen.
Dus jij komt om te socializen? Fitness doe je voor jezelf, mij maakt het niet uit wat er rond loopt.quote:Op maandag 25 juni 2007 10:46 schreef ballieking het volgende:
[..]
ik wou me laatst serieus inschrijven voor zon extra cheapo fitnesscentrum, toen hoorde ik dat er best vaak van die hangjeugd types komen die dan met bontkraagjasje aan effe gaan fitnessen. Nou nee dan koop ik liever wat basic stuff waar ik thuis mee aan de slag ken eik.
Dus sjakies met bontkragen laten jou dus indirect niet de sportschool betreden? Man, negeer ze. Dat doe je ook op straat, in de klas, in de kroeg, op je werk where-ever, whatever.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:06 schreef ballieking het volgende:
nee ik kom niet om te socializen, maar ik kom HELEMAAL niet om me aan mensen te ergeren
quote:Op maandag 25 juni 2007 16:59 schreef SeEkEr het volgende:
Hallo mede krachtsporters.
hoeveel deadlift je?quote:Op maandag 25 juni 2007 17:03 schreef Fugie het volgende:
vandaag voor het eerst 3 setjes wrist rollers gedaan, damn mijn onderarmen waren kapot
Negeren? Je moet er juist om lachen, dat is pas leuk. Pas liep er eentje met bontkraag jas en spijkerbroek aan te fitnesse, ik en me maatje helemaal stukquote:Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Dus sjakies met bontkragen laten jou dus indirect niet de sportschool betreden? Man, negeer ze. Dat doe je ook op straat, in de klas, in de kroeg, op je werk where-ever, whatever.
uh nu weer setjes met 110 door beperkingen mbt gripquote:
eelt zuigt ja, zkers met deadlift en andere rug oefeningen. Ik kan je iig wrist rollers wel aanraden, voor de rest geen onderarm oefeningen gedaan vandaag. Volgende keer zal ik ook nog wel wat reverse curls doen.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:15 schreef no-look het volgende:
mijn grip is ook pussy. Fucking eelt dat enorm pijn doet. Maar ik vertik het om handschoentjes te dragen. Denk alleen wel dat ik iets voor onderarmen toe ga voegen.
handschoentjes is ook echt gay jaquote:Op maandag 25 juni 2007 18:15 schreef no-look het volgende:
mijn grip is ook pussy. Fucking eelt dat enorm pijn doet. Maar ik vertik het om handschoentjes te dragen. Denk alleen wel dat ik iets voor onderarmen toe ga voegen.
Handschoentjes zijn gay.quote:Op maandag 25 juni 2007 18:15 schreef no-look het volgende:
eeeeej dushi, maak jij ook picca van je punani dan!quote:Op maandag 25 juni 2007 22:41 schreef Ninadepina het volgende:
Denk ik eindelijk eens een topic gevonden te hebben vol met gespierde mannen-foto's......![]()
![]()
Wat een domper....![]()
Ik gebruik ook handschoenen, deze:quote:Op maandag 25 juni 2007 22:06 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Handschoentjes zijn gay.![]()
Zonet liepen er twee jongens rond in de sportschool van een jaar of 23 - 24 en die gingen met handschoentjes brutal smith benchen met 45 kilo.Dat was nog gayer dan supersets doen met peck deck en crunches.
![]()
Dan heb je geen ervaring met handschoenen, bij alle pull oefeningen zijn ze irritant omdat je minder makkelijk om de stand heen kan omdat de handschoen dikte heeft. Als je dan iets wil gebruiken doe dan straps.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef no-look het volgende:
met press oefeningen zou ik het al helemaaaaal niet doenVoor pull-oefeningen moet ik er denk ik toch aan gaan geloven. Het kan gewoon niet zo zijn dat eelt een belemmerende factor in mijn training is.
Toch eerst maar eens een paar weken doorbijten, dan passen mijn handen zich vast wel aan. Handschoentjes zijn de laatste optie.
http://www.beastskills.com/calluses.htmquote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:41 schreef no-look het volgende:
met press oefeningen zou ik het al helemaaaaal niet doenVoor pull-oefeningen moet ik er denk ik toch aan gaan geloven. Het kan gewoon niet zo zijn dat eelt een belemmerende factor in mijn training is.
Toch eerst maar eens een paar weken doorbijten, dan passen mijn handen zich vast wel aan. Handschoentjes zijn de laatste optie.
Ik weet niet wat erger is, eelt wat in de weg gaat zitten, of zachte handjes met blaren...quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://www.beastskills.com/calluses.htm
Goed bezig!!!quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:11 schreef BertV het volgende:
Yeah, gisteren voor het eerst de 110kg met bankdrukken!
Wat versta je onder 1 herhaling? 1 keer naar beneden is 1 keer. Of zowel 1 keer naar boven als naar beneden is 1 keer. Hoeveel doe je dat dan, hoeveel rust tussen de setjes en met hoeveel kilo. Deze oefening vind ik trouwens echt een van de zwaarste. Het lijkt zo simpel, maar is echt afzien.quote:Op maandag 25 juni 2007 17:03 schreef Fugie het volgende:
vandaag voor het eerst 3 setjes wrist rollers gedaan, damn mijn onderarmen waren kapot
eens.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 10:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik weet niet wat erger is, eelt wat in de weg gaat zitten, of zachte handjes met blaren...
Dank! zo zit ik aan te hikken tegen de 100, zo pak ik 10% meer.quote:
Mijn bench is 137,5quote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Dank! zo zit ik aan te hikken tegen de 100, zo pak ik 10% meer.
Het leuke is dat 90 nu geen probleem meer is.
Moet nu wel schuin gaan drukken want het verschil is schrijnend.![]()
hoe kan t dat ik dan zoveel gespierde vrouwen om mij heen ziequote:Op donderdag 21 juni 2007 15:50 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
is zeer onwaarschijnlijk dat het spieren waren. Misschien werd je iets gespierder onder je toenemende vetlaag oid, maar je spierentoename zal echt miniem zijn geweest. Testosteron enzo.
Heeft het foute schoonbroertje zo'n goede invloed op je?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 09:11 schreef BertV het volgende:
Yeah, gisteren voor het eerst de 110kg met bankdrukken!
Hij deed 120. De jongens met indrukwekkend postuur drukken 130-140.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:27 schreef Frautie het volgende:
[..]
Heeft het foute schoonbroertje zo'n goede invloed op je?
ik heb 3 setjes van 6 herhalingen gedaan. En 1 herhaling is dan naar boven EN naar bedenen. Maar naar beneden neem ik meestal niet zo nauwquote:Op dinsdag 26 juni 2007 12:12 schreef wimpie-bosboom het volgende:
[..]
Wat versta je onder 1 herhaling? 1 keer naar beneden is 1 keer. Of zowel 1 keer naar boven als naar beneden is 1 keer. Hoeveel doe je dat dan, hoeveel rust tussen de setjes en met hoeveel kilo. Deze oefening vind ik trouwens echt een van de zwaarste. Het lijkt zo simpel, maar is echt afzien.
Das weer wat anders. Jullie zitten helemaal trots te doen over hoeveel je op kan drukken, laat dan ook het resultaat zien......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:16 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
eeeeej dushi, maak jij ook picca van je punani dan!![]()
Het gaat er niet om wat je kan drukken, het gaat erom hoe je het drukt en welke beweging. Als je resultaat wil zien om een natte snee te halen, denk ik dat je in het verkeerde topic zit.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:01 schreef Ninadepina het volgende:
[..]
Das weer wat anders. Jullie zitten helemaal trots te doen over hoeveel je op kan drukken, laat dan ook het resultaat zien......![]()
Ik neem mijn nitrocrea een uurtje voor het trainen (op een redelijk nuchtere maag) en direct na de training in de kleedkamer naast mijn whey/dextrose PWO shake.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:49 schreef koejoeloek het volgende:
vandaag me emmer whey en nitrocrea binnen gehadwat is dat spul zuuuuuuuuuur, maar lees er goede reviews over, dus schijt aan die smaak en zuipen met die handel. Maar de vraag is, je moet het uur voor je training op een lege maag innemen, vraag ik me dus af, stel ik wil om 14:00 trainen, 12:00 neem ik me middagmaaltijd, 13:00 nitrocrea, kan dat? Of zou dat te dicht op elkaar zijn? En de tijd tussenin? Dus van 13:00 tot 14:00 mag je daar wel wat eten?
Je begrijpt me niet.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:12 schreef Ninadepina het volgende:
Ik zie het al, al die moeite en dan gaat het niet eens om het resultaat!! Het is maar wat je leuk vind. Dan heb ik liever, zoals ik het olijfje-figuur..
Heb je dan wel voldoende voeding/energie voor tijdens je training? Want als ik om 13uur wil trainen , zou ik dus om 10uur me laatste maaltijd moeten nuttigen, er van uitgaande dat je lichaam 2 uur nodig heeft om weer "leeg" te zijn. Om dan om 12uur me crea te pakken. Dat lijkt me niet echt bepaald de bedoeling.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ik neem mijn nitrocrea een uurtje voor het trainen (op een redelijk nuchtere maag) en direct na de training in de kleedkamer naast mijn whey/dextrose PWO shake.
Kijk in het fobo van Mr.Jquote:Op maandag 25 juni 2007 22:41 schreef Ninadepina het volgende:
Denk ik eindelijk eens een topic gevonden te hebben vol met gespierde mannen-foto's......![]()
![]()
Wat een domper....![]()
Inderdaad, die olijfje van popey (hoe toepasselijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:24 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je begrijpt me niet.![]()
Ik zal het zo zeggen:
het gaat er niet om hoeveel je drukt, het gaat er bij mij om het resultaat (hoe je je voelt, eruit ziet). Ik dacht dat je erop uit was om foto's van de users te zien. En die zijn hier weinig te vinden.
Olijfje figuur is toch een beetje sullig?![]()
als je echt wilt wachten tot dat je "leeg" bent na een maaltijd, heb je toch wel minimaal 2 uur nodig hoor, wellicht langer. Ik zal inderdaad zoals jij ook al zegt niet direct na een maaltijd het spul gebruiken, maar op een lege maag lijkt me niet echt mogelijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 20:59 schreef Fugie het volgende:
Dat lege maag verhaal is een beetje moeilijk, ik denk zelf dat je gewoon niet direct na een maaltijd moet nemen maar bv een uur na een maaltijd. Mag aannemen dat na een uur het grootste deel van een maaltijd toch wel verteerd is.
hahahahahaahahaha ik ga kapot hierquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:07 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
. Als je resultaat wil zien om een natte snee te halen, denk ik dat je in het verkeerde topic zit.
Ja hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:25 schreef koejoeloek het volgende:
[..]
Heb je dan wel voldoende voeding/energie voor tijdens je training? Want als ik om 13uur wil trainen , zou ik dus om 10uur me laatste maaltijd moeten nuttigen, er van uitgaande dat je lichaam 2 uur nodig heeft om weer "leeg" te zijn. Om dan om 12uur me crea te pakken. Dat lijkt me niet echt bepaald de bedoeling.
Puur alleen met dumbells? Dat is misschien leuk voor de eerste maand maar daarna kom je ernstig tekort!quote:Op woensdag 27 juni 2007 10:28 schreef RoodWitBlauw het volgende:
tvp.
Ben gisteren weer na 3 maanden begonne. Ben niet echt een bodybuilder, maar lichaam begint er na paar maanden altijd wel breder en gespierder uit.
Heeft iemand een trainingsschema voor de dumbells???
Dus welke oefeingen kan je er allemaal mee, en welke doen jullie ermee?!
Kijk maar eens zelf rond op de site die fugie zei en neem een paar oefeningen over die ik zei dat komt het in orde.quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:03 schreef RoodWitBlauw het volgende:
Nee.. ik train in de sprotschool, maar na die apparaten gedaan te hebben wil ik aan de dumbells, puur om het feit dat je met dumbells meer bereikt heb ik gehoord. Dit omdat die niet precies in 1 richting werken, maar beetje wankelen tijdens het trainen, zodat je beter je spieren train (?)
Ik zit bij life fit fitness... en ze hebben geen apparaten daar voor puur je triceps en je biceps bijvoorbeeld
Spieren groeien niet in de sportschool. Juist door ze te laten rusten en ze de gewenste voeding te geven. Kijk is in de OP, daar staat genoeg om je vragen te kunnen beantwoorden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:36 schreef RoodWitBlauw het volgende:
okee.. hartstikke bedankt... die site ziet er wel goed uit. wordt ook goed visueel uitgelgt hoe de oefening in zn werk gaat.
Poi, heb wel al hele dag spierpijn van gisteren... niet extreem, maar was het niet meer gewent.
Ik ben gisteren rustig begonnen, en wil vandaag weer gaan.. is dit aan te raden?? of moet ik echt totaal andere spiergroepen gaan trainen dan gisteren?
Ja, de barbell moet zich achter het hoofd bevinden. Als je een zware barbell gebruikt zou je hem ofwel kunnen snatchen, of vanuit een rack een behind the back push press kunnen doen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 19:41 schreef no-look het volgende:
Vandaag weer heeeeeeeerlijk getraindgaat echt lekker de laatste weken!
Naast de powercleans, frontsquats, rows en shoulderpress heb ik met zo'n bezemsteel staan kloten voor flexibiliteit in de schouders en er OH-squats mee geoefend. En daar heb ik dus een vraagje over:
Is het de bedoeling dat je de bar in de OH-squat achter je hoofd houdt? Ik kan anders echt niet onder paralel komen :S En een zware bar krijg ik niet achter mijn hoofd, dus daar kan ik niet mee squaten
Waar woon/train jij???quote:Op dinsdag 26 juni 2007 13:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
hoe kan t dat ik dan zoveel gespierde vrouwen om mij heen zie![]()
Ja.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:18 schreef McGilles het volgende:
Vraagje.
Zijn snelle suikers in een PWO toegestaan in de cut?
Zijn eieren toegestaan in de cut?
Omdat Ronnie genoeg heeft aan hammer curls.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef Del_Toro het volgende:
waarom eet ronnie nooit het geel ve ei?
Eigeel bevat het vette gedeelte van het ei. Plus het eigeel zorgt voor het slechte gedeelte van cholesterol. Uit mijn hoofd is een ei + geel genoeg voor 75% van je ADH cholesterol.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:39 schreef Handschoen het volgende:
Omdat teveel ei-geel niet goed voor je is zover ik weet. Heb het op meerdere plaatsen ergens gelezen. Maar de exacte reden weet ik niet...
Hoogst waarschijnlijk om de bovenstaande reden. En gekookte eieren zonder dooier zijn in the USA in zakken van 2,5 kilo te koop voor weinig. Scheelt weer koken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 15:40 schreef Del_Toro het volgende:
waarom eet ronnie nooit het geel ve ei?
Dat moeten ze hier ook verkopen, zou te gek zijnquote:Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Devlinsect het volgende:
Hoogst waarschijnlijk om de bovenstaande reden. En gekookte eieren zonder dooier zijn in the USA in zakken van 2,5 kilo te koop voor weinig. Scheelt weer koken.
BTW, Ronnies eten wordt verzorgd door zijn moeder.![]()
Dat is mooi om te horen. Ik zie net trouwens dat mijn AH magere kwark 4gr koolhydraten (waarvan 4gr suiker) bevat. Kan me niet herinneren dat dit altijd zo was. Zijn er ook merken zonder suiker erin?quote:
oh-oh, de ei discussie.quote:Op donderdag 28 juni 2007 16:57 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Eigeel bevat het vette gedeelte van het ei. Plus het eigeel zorgt voor het slechte gedeelte van cholesterol. Uit mijn hoofd is een ei + geel genoeg voor 75% van je ADH cholesterol.
[..]
Jups, zit tegen Rdam west aan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:28 schreef Fugie het volgende:
frautie jij trainde toch in schiedam ?
hoe heet die school ?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:11 schreef Frautie het volgende:
[..]
Jups, zit tegen Rdam west aan.
----------------------------------------------------------------------------------------
Aan de gewichten te zien kon je je woede en frustraties aardig in je training kwijt...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:11 schreef Frautie het volgende:
[..]
Jups, zit tegen Rdam west aan.
----------------------------------------------------------------------------------------
Gister voor 't eerst deze week getraind.
Squat: 50,70,80
Lunges: 12,16,16
Deadlift: 50,70,85
Chin ups met zo'n contragewicht ding.....want anders lukt het niet20,20,15
Incline dumbell press: 14,16,20
Cable flies 5, 7,5 , 7,5
Biceps concentrated curl:8,9,10
Triceps: 7,8,9
Side raises: 4,5,6
Ik was gister zo friggin woest in de sportschool...Ben ah trainen en als 't zwaar gaat kreun ik soms. Ik kreun imo niet overmatig....loop geen orgasmes daar te faken ofzoEn gaat zo'n kutbreezah iedere keer als ik kreun net ff harder kreunen...natuurlijk al zijn breezah maatjes meelachen
![]()
Was eerst nog van plan verhaal bij 'm te gaan halen, maar verwachtte niet dat er veel zinnigs uit 'm zou komen. Dus met al mijn woede maar lekker gaan incline dumbell pressen.
Ben ik bezig is er geen dumbell van 18 kg te bekennen? Dus maar pislink 20 kg gepakt en kreunend en wel lekker netjes mijn laatste setje gedaan. T enige wat ik dacht was sterf maar lekker 1cellige kutjosti die je d'r bent![]()
![]()
![]()
Klaverstedequote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:14 schreef Fugie het volgende:
hoe heet die school ?
en er komen toch niet teveel breezers eh![]()
jij bent geen meisjequote:Op vrijdag 29 juni 2007 10:23 schreef no-look het volgende:
hehe dat kreunen, ik doe dat echt heel erg volgens mij. Tijdens het deadliften en squaten heb ik dat echt nodig ofzo. Nog nooit klachten gehad, nog nooit grappen over gehoord.
Vraag me niet waarom, maar als ik echt over de pis ben dan ben ik sterker?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef Videopac het volgende:
Aan de gewichten te zien kon je je woede en frustraties aardig in je training kwijt...
(uit hoeveel reps bestaan je setjes eigenlijk?)
Ik kan licht tot matig gespierde vrouwen best waarderen, maar dit vind ikquote:Op donderdag 28 juni 2007 20:38 schreef FreeShooter het volgende:
[afbeelding]
Motivatie plaatje voor de dames hier![]()
Zowel de koningskwark (van C1000) als de Zaanhoeve shizzle van Albert Heijn bevatten koolhydraten (4 gr). Ik ken geen magere kwark zonder koolhydraten. Tenminste, niet gezien bij de cee en AH.quote:Op donderdag 28 juni 2007 19:04 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat is mooi om te horen. Ik zie net trouwens dat mijn AH magere kwark 4gr koolhydraten (waarvan 4gr suiker) bevat. Kan me niet herinneren dat dit altijd zo was. Zijn er ook merken zonder suiker erin?
Ach dan maar wat suikers binnen, ik ga die 2 bakjes per dag niet laten staan.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:58 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Zowel de koningskwark (van C1000) als de Zaanhoeve shizzle van Albert Heijn bevatten koolhydraten (4 gr). Ik ken geen magere kwark zonder koolhydraten. Tenminste, niet gezien bij de cee en AH.
Er is nog een goede kwark te vinden bij de Aldi. Ik kom daar nooit, dus kan je niet vertellen hoeveel gr. suiker er in zit.
Adrenaline. Als ik boos ben gooi ik de 100kg bij benchpress zo door het dak heenquote:Op vrijdag 29 juni 2007 11:24 schreef Frautie het volgende:
Vraag me niet waarom, maar als ik echt over de pis ben dan ben ik sterker?
D'r gaat mentaal een knop om en dan gaat 't gewoon
Biceps, borst?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:46 schreef LedZep het volgende:
De overhead squat behoort tot de selecte groep oefeningen die je een beest maken, zelfs al doe je geen enkele andere oefening erbij. Ik ken geen spier die er niet bij betrokken is.
kan wel, maar staat de resultatne in de weg..quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje trouwens nog.
Ik ben nu 3 dagen bezig in de cut en heb al wel het idee dat dit groot effect gaat hebben. Ik eet nu 6 tot 7x per dag en doe een uur extra cardio per dag.
Het grote probleem wat ik alleen al tegen ben gekomen is de snelle vermoeidheid en mindere kracht tijdens trainingen. Hoe lossen jullie dit op?
Ik duw echt 10-15kg minder dan normaal en ik voel snel vermoeid aan. Ik zat te denken om een grotere maaltijd 90min voor mijn training te nuttigen, maar kan dit wel in de cut of heeft dit veel slechte gevolgen?
Dank!quote:Op vrijdag 29 juni 2007 20:30 schreef iank het volgende:
[..]
kan wel, maar staat de resultatne in de weg..
gewoon accepteren dat je minder sterk ben..
Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:
Een vraagje trouwens nog.
Ik ben nu 3 dagen bezig in de cut en heb al wel het idee dat dit groot effect gaat hebben. Ik eet nu 6 tot 7x per dag en doe een uur extra cardio per dag.
Het grote probleem wat ik alleen al tegen ben gekomen is de snelle vermoeidheid en mindere kracht tijdens trainingen. Hoe lossen jullie dit op?
Ik duw echt 10-15kg minder dan normaal en ik voel snel vermoeid aan. Ik zat te denken om een grotere maaltijd 90min voor mijn training te nuttigen, maar kan dit wel in de cut of heeft dit veel slechte gevolgen?
ivo terug lalalalalaquote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Na 3 dagen al 15kg minder drukken lijkt me sterk man. Je had vast een bad training day oid. Misschien niet goed uitgerust ofzo.
Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste manHeb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is
Eigenlijk is 't best logisch al je erover nadenktquote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:07 schreef McGilles het volgende:
Adrenaline. Als ik boos ben gooi ik de 100kg bij benchpress zo door het dak heen10 reps in 5 seconden
![]()
Misschien is je uitvoering toch niet helemaal toppie? Ik heb laatst een week lang me uitvoering geoefend met squaten en het gaat nu echt veel beter met me rug. Kreeg vandaag commentaar op me deadlift, dus die ga ik volgende week is proberen te perfectioneren.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 11:40 schreef no-look het volgende:
bruut
ik ga zondag even mijn schema aanpassen, mijn rug trekt het niet echt allemaalIets teveel van het goede is het nu, al traint het wel lekker. Maar straks weer plyo en ik zie er tegenop, ik voel m'n benen amper
Ik wil cutten omdat ik nog steeds met blessures zit en echte vooruitgang met kracht/massa er dus niet in zit. Dus minimaal 2 maanden cutten is het nu voor mij.quote:Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Na 3 dagen al 15kg minder drukken lijkt me sterk man. Je had vast een bad training day oid. Misschien niet goed uitgerust ofzo.
Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste man Heb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is
gadverdammequote:Op donderdag 28 juni 2007 20:38 schreef FreeShooter het volgende:
[afbeelding]
Motivatie plaatje voor de dames hier![]()
Ik denk: minder plyometrics en meer speed squat / pin squat / olympic lifts.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:55 schreef no-look het volgende:
Nee ik denk echt dat ik teveel pull-oefeningen in mijn schema heb zitten. In mijn gym trainen best veel kerels met verstand van zaken (de eigenaar heeft een brute 250 squat) en ik heb nog nooit iets over de uitvoering gehoord. Maar ik heb nu 2 pull oefeningen per training die de rug belasten, dat moet iets minder worden.
Wout Zijlstra, ha, die heeft de fiets van een collega een keer gemold.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 10:50 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Gruwelijk gruwelijk sloom cutten, en er een paar jaar voor uit trekken. Vanwaar wil je ineens cutten man?
Ik doe nu trouwens een borrelnootbulk. Volgens mij werkt dat best goed (deeg en pinda's). Wil voor volgend jaar zomer 10kg erbij hebben zonder me vet% veel hoger te hebben. Wil me beetje gaan focussen op sterkste manHeb me ingeschreven voor sterkste man van Groningen. En heb mailtje gestuurd naar Wout ZIjlstra en mag bij hem komen oefenen. Alleen jammer dat dat bijna 100km verderop is
olympische oefeningen daar ben ik wat voorzichtig mee. Op powercleans en jumpshrugs na gebruik ik ze niet omdat er toch een hoge techniek-factor aan verbonden zit. Speedsquat en pinsquat zal ik eens wat over lezen, morgen meerquote:Op zaterdag 30 juni 2007 15:26 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik denk: minder plyometrics en meer speed squat / pin squat / olympic lifts.
Olympic lifts kan je prima zelf leren, althans dat is mijn ervaring. Een wedstrijdniveau zal je nooit halen, maar ik heb op enkele technische foutjes mezelf prima clean & jerks en snatches geleerd.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:30 schreef no-look het volgende:
[..]
olympische oefeningen daar ben ik wat voorzichtig mee. Op powercleans en jumpshrugs na gebruik ik ze niet omdat er toch een hoge techniek-factor aan verbonden zit. Speedsquat en pinsquat zal ik eens wat over lezen, morgen meer
edit:
die pinsquats, moeten die dan vanuit een lage 'pin'? En ik meen ooit over speedsquats gelezen te hebben dat zware squats hetzelfde bewerkstelligen zolang je maar de intentie behoudt om 'snel' te zijn. Een zware load zo snel mogelijk verplaatsen werkt dus net zo goed voor je explosiviteit als een lichte load?
En minder plyo... ik basketball nu totaal niet meer hè, dat scheelt toch neem ik aan? Twee keer drie kwartier plyo in de week zou toch niet teveel mogen zijn.
opdrukkenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:17 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik wou hier eens vragen hoe ik mijn tietspieren gewoon thuis kan oefenen zonder een drukbank of whatever? Ik heb wel gewichten voor mijn armspieren maar ik wou nu mijn tietspieren wat dikker hebben... Hoe moet ik dat zonder materiaal dan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |