ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:00 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Slecht! Wanneer ik op een lege maag ga hardlopen daalt mijn suikerspiegel dusdanig dat ik behoorlijk duizelig etc. word... ik zorg echt altijd dat er iets van 'brandstof' in mijn maag zit voordat ik ga lopen!
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.
halve liter melk + bambix + havermoutquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:51 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...
Waarschijnlijk nog beter!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
halve liter melk + bambix + havermout![]()
Als je van betonsmaak houdtquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
De bedoeling was 3 setjes van 15, maar ik heb nu besloten om het gewicht verder op te voeren.quote:
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Zit toch eiwitten in melk, havermout en brinta (plantaardig)? Of mik je er nog whey doorheen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou ik ook zo mooi vinden om aan mee te doen, jammer genoeg zit in nog steeds met mijn gezeik met mijn knieen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:33 schreef ivosnivo het volgende:
Zo kilootje lasagna achter de kiezen
Heb me gisteren ook aangemeld voor sterkste man van HardenbergDas 21 juli, 140kg deadliften, 70kg boomstam, 140kg powerwalk en laadonderdeel. Heb er zin an
Ik wil juist wel wat kwijt ja. Denk ook wel dat het kan, zeker als ik er geen last van krijg. En volgens die test zit ik het dichts bij mesomorph... Voor wat het waard isquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.
Wil je vet verliezen, doen mits je voeding in orde is.![]()
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Mee eens. Plantaardige eiwitten kun je niet daartoe tot rekenen. Ik ga er ook whey doorheen doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.
Dat zijn namelijk plantaardige eiwitten, en die hebben over het algemeen een stuk slecht aminozuurprofiel dan dierlijke eiwitten.
Dus gewoon lekker wat whey erdoorheen doen.
Cardio op rustdagen is zeker goed te doen! Het enige wat ik weleens lastig vind is om de dag na 'benen-dag' te gaan hardlopen. Dus dat probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden. Maar voor de rest is het prima te doen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Waar baseer jij die berekening dan op?! Je haalt niet 'zomaar' 121 gram eiwitten uit je dagelijkse voeding!quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:57 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb trouwens ook even een vraag over de eiwit in name op een trainings dag.
Aangezien 3x in de week train lijkt mij het niet nodig om die andere dagen eiwitten te nuttigen oid
Meestal neem ik 2 uur voor het trainen 30 gram eiwitten en vlak na het trainen 30 gram eiwitten
Verder eet ik veel boterhammen met pindakaas en dergelijke en drink ik veel melk .
Nu rekende ik laats zo met eiwitten 2,5 gram eiwitten x 65 ( mijn gewicht ) = 162.5
162.5 x 0,75 ( er van uitgaan dat je 75% van je eiwitten uit dagelijkse voeding haalt ) = 121
162.5 - 121 = 41 eiwitten wat je dus naast voeding moet in nemen ( ik neem dus in feite 20 gram te veel op trainings dagen )
Klopt deze berekening want ik lees op internet overal andere zaken
Zijn er ook niet-supplementen waar snelle eiwitten in zitten?quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |