Als er iets tegenwerkt is het een vriendin... of heb ik de verkeerde?quote:
Vriendjes??quote:Op vrijdag 6 juli 2007 19:40 schreef Frautie het volgende:
[..]
kee, maar 't kwam wel zo over
[offtopic]
Ben dan wel gelijk zo nieuwsgierig om te willen weten waar je dan werkt
[/offtopic]
_______________________________________________________________________________________
Whoppa! Vanaaf 85 kg gesquat'T wordt nog wat met mij
![]()
Ook nog geprobeerd om 85 kg te deadliften, maar dat was iets teveel van 't goede. Ik zag sterretjes
En ik heb de neiging om in een knijpbeweging te maken als ik 't zwaar vind, dus daar moet ik voortaan goed op letten.
Zal morgen wel weer mank lopen van de spierpijn![]()
je hebt PMquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:19 schreef Frautie het volgende:
En nog even iets heeeeeeel anders
Zitten er hier misschien nog HTS'ers met 't liefst Werktuigbouwkunde of Chemische Technologie die op zoek zijn naar een leuke baanNet afgestudeerden zijn ook welkom.
Ik ben asap op zoek naar een nieuwe collega, 't is in de omgeving Rdam. Je mag zelf redelijk wat invulling geven aan de baan en 't is in een internationale werkomgeving. Arbeidsvoorwaarden zijn erg goed te noemen.
En last but not least ...... je mag Fokken onder werktijd![]()
Voor meer info PM me
[/verkooppraat off]
mijn meisje vindt het allemaal best zolang ik maar niet te vet wordt en die lekkere lijntjes rond mijn lies behoudquote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Als er iets tegenwerkt is het een vriendin... of heb ik de verkeerde?![]()
quote:Op zondag 8 juli 2007 10:36 schreef Videopac het volgende:
Zeg, wat ben je van plan: mij zo snel mogelijk in halen???![]()
Je hebt in dat opzicht een verkeerdequote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
Vriendjesquote:Op maandag 9 juli 2007 10:39 schreef Den_Haag het volgende:
Vriendjes??![]()
Ken de spierpijn. Na 3 weken niks doen vorige week weer ouderwets getraind. Kon dit weekend bijna niet normaal lopen.
Ik werk bij DNV als consultant. En jij?
Dat hou je nu nog wel vol, maar als je over 2 jaar nog zo fanatiek bezig bent dan kunnen die 'lekkere lijntjes' je ook geen kloot meer schelen en ga je gewoon vol voor de overall powerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef no-look het volgende:
[..]
mijn meisje vindt het allemaal best zolang ik maar niet te vet wordt en die lekkere lijntjes rond mijn lies behoud![]()
Je bedoelt dus dat jij & veel andere liever heel sterk zijn met wat vet dan wat minder sterk en mooi gespierd met weinig vet?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:29 schreef McGilles het volgende:
[..]
Dat hou je nu nog wel vol, maar als je over 2 jaar nog zo fanatiek bezig bent dan kunnen die 'lekkere lijntjes' je ook geen kloot meer schelen en ga je gewoon vol voor de overall power![]()
Dat denk ik dan heZo was het ook bij mij en bij vele anderen!
Klopt.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:13 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat jij & veel andere liever heel sterk zijn met wat vet dan wat minder sterk en mooi gespierd met weinig vet?![]()
Mensen zitten ook wel eens te zeuren waarom ik practisch geen biceps train.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:20 schreef Baffer het volgende:
De mensen die zich druk maken over hun piek op hun biceps etc. zijn de mensen die na 3 jaar training nog setjes met 100 squatten.
Big weights = more growth.
Ik hoop dat dit helpt.
Zo ken ik er ook genoeg.quote:Op maandag 9 juli 2007 17:25 schreef Baffer het volgende:
Compounds is de basis, iso stuff erbij is prima natuurlijk, maar ik heb vaak genoeg mensen gezien die 1.5 uur curlen per training en op hun legday na een kwartier weer klaar zijn.
Horrible dat soort figuren, zo ga je ook nooit groot worden.
Dat schijnt wel lastiger te dunken heb ik gehoord. en daar is het j-will om te doen toch?quote:Op maandag 9 juli 2007 17:21 schreef McGilles het volgende:
[..]
Klopt.
Als ik zo zijn posts lees door de maanden heen weet ik bijna zeker dat hij over 5 jr er een stuk groter bijloopt met een vetpercentage tussen de 14-20
Als ik naar een willekeurige NBA game kijk vliegen de bicepsen me om de oren.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:08 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Dat schijnt wel lastiger te dunken heb ik gehoord. en daar is het j-will om te doen toch?
Plyo shizzle + squats doen.quote:[b]Op maandag 9 juli 2007 18:37
En LedZep, inderdaad, het is niet alleen benen. Om beter te presteren train ik ook upper body, is best handig als je tegen wat grotere sterkere jongens op moet boksen, wat ik vaak moet
dat weet de gemiddelde fok bodybuildingtopic - whore wel al een tijdjequote:
Mja maar die zijn dan ook beetje langer denk ik.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als ik naar een willekeurige NBA game kijk vliegen de bicepsen me om de oren.
Bikkels trainen zonder riem zodat ook de spieren in de core worden aangepakt. Met riem zal niet gunstig zijn voor deze spieren. Tenzij je zoals je zegt, echt zware gewichten gaat tillen.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef no-look het volgende:
Even iets heel anders:
Mijn nieuwe trainingsmaat is een broertje van m'n andere maat. Die broer maakt dus zijn schema en hij laat hem in zijn tweede week training al deadliften met een riem, omdat de nieuwe buddy dus klaagt over zijn rug. Ik vind het een beetje stom en zeg dat je riem moet gebruiken zodra je echt zware gewichten tilt, hij zegt dat het niet boeiend is of je met of zonder riem traint. Wat denken jullie?
Ik ben een echt beestquote:Op maandag 9 juli 2007 19:03 schreef Baffer het volgende:
Haha sure they do, kan ook niet anders met al die beesten hier he.
Heb je nu last van verhoogde leverwaarden?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:07 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Tvp. Over drie weken weer beginnen.
altijdquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:33 schreef Baffer het volgende:
[..]
Heb je nu last van verhoogde leverwaarden?
Ik ondervind ook wel wat weerstand tegen het gedisciplineerde leven (de regelmaat in (gezond) eten/slapen/trainen) en tegen de bussen whey en creatine in huis...quote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
Leg press mis je niets mee...quote:Op maandag 9 juli 2007 11:48 schreef Frautie het volgende:
[..]
Zo te lezen gaat 't bij jou ook best lekkerIk heb al in maanden niet meer een leg press gedaan
![]()
truth or dare, en je krijgt een dare van mequote:Op maandag 9 juli 2007 21:06 schreef Fugie het volgende:
als je 1rm gaat doen is een riem wel verstandig, maar voor je sets gewoon zonder
Ik heb echt voor het eerst eigelijk gruwelijke spierpijn op me onderrug gehad afgelopen dagen. Deadlift en daarna squat is wel een goeie belasting zeg maar
nee hoor, nou mister popcorn, je moet niet groter worden hoor. Nee lieverd, ik groei echt niet meer. Tis maar goed dat vrouwen en het meten van "grote" niet goed samengaan, om meerdere redenquote:Op maandag 9 juli 2007 09:51 schreef BertV het volgende:
[..]
lezen aap.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:54 schreef Baffer het volgende:
Rug krak zeggen van OH squats?
Monster frame heb je dan zeg.
Heb je echt last van krachtsverlies?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:53 schreef Den_Haag het volgende:
Borst gaan vandaag lekker. Bijna terug op pre-vakantie sterkte. Nog een klein beetje spierconditie. Na de training 15 minuten geroeid om ff wat luiheid eruit te krijgen.
Mag ik 'for the record' ook melden dat er mannen zijn die net zo denkenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:08 schreef Videopac het volgende:
Ik ondervind ook wel wat weerstand tegen het gedisciplineerde leven (de regelmaat in (gezond) eten/slapen/trainen) en tegen de bussen whey en creatine in huis...
En of ik niet kan stoppen met mijn benen te trainen: een vorig jaar gekochte spijkerbroek kan ik nu niet meer met goed fatsoen aan: het is een heupbroek geworden en als ik hem aan heb kan ik mijn veters niet meer strikken
Hoeveel reps/setjes doe je nu?quote:Leg press mis je niets mee...
Het gaat op zich best lekker, alleen, zoals gezegd weinig progressie met squatten.
Ik merk dat de meeste 'volwassenen' 't wel tof vinden. Daar krijg ik soms ook wel complimentjes van. Ze komen uit zichzelf spotten, we babbelen ff over voortgang/vooruitgang dat soort dingen.quote:M.b.t. squatten: heb jij niet veel bekijks als je met 85kg squat? De laatste keer dat bij ons een vrouw dat deed leek het haast wel een kermisattractie.
(of komt dat omdat ik bij een redelijke Achmea gym zit?)
Mijn vriendin zegt altijd:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:55 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
nee hoor, nou mister popcorn, je moet niet groter worden hoor. Nee lieverd, ik groei echt niet meer. Tis maar goed dat vrouwen en het meten van "grote" niet goed samengaan, om meerdere reden![]()
Verder is ze wel lief, ze moet alleen wat minder cola drinken![]()
dus het is niet dat je ruggetje krak zegt van slechts oh sq, maar van de oh sq nadat je dl hebt gedaan. Knappe jongen als je beide oefeningen vol kan doen na elkaar.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef Baffer het volgende:
Eerst deadliften, en dan overhead squats. Ik neem geen verantwoording btw als je ruggetje krak zegt
Ja dus?
Again: monster frame heb je dan.
jij hebt de goede te pakken!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:08 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn vriendin zegt altijd:
"Je moet trainen hoe je het zelf het fijnst vind"
Gelukkig houd de mijne van brede monsters zoals ik![]()
![]()
Ze is gewoon bang dat andere dames naar je goddelijke lichaam kijken !quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:18 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
jij hebt de goede te pakken!![]()
maar ja, zoals ik al aangaf kan ik volgens mij rustig nog eens 5 kg spiermassa erbij kweken voor ze iets doorheeft![]()
Op de top wel. Normaal doe ik bij inclined dumbell press 2 tot setjes van 8 met 40kg per arm. Nu zit ik op net iets over de 1.quote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:57 schreef Handschoen het volgende:
bah, kamp met motivatieproblemen...
en het lukt me ook niet om deel 3 van de BB driehoek te voltooien: rust. Het komt er gewoon niet van om genoeg slaap te pakken. werken, sporten, huishouden, sociale contacten, moet er toch iets op verzinnen...
Tja, ik heb geen moeder bij mij thuis zitten die dat soort dingen voor me regelt. En aangezien ik erg blij ben met mijn stofallergie (quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:44 schreef Videopac het volgende:
skip huishouden en sociale contacten; kwestie van prioriteiten stellen![]()
het leek mij ook al vrij apart dat het beter zou zijn, maar aangezien op het plaatje(ja in onze gym staan overal plaatjes bij, met een beste uitvoermethode) een mannetje staat die wel het gewicht gebruikt, dacht ik van misschien is het dan toch wel zinnig.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:08 schreef no-look het volgende:
meestal is die plank juist voor mensen die geen unassisted dips of chins kunnen doenNaar onder duwen lijkt me niet logisch, dat doe je met je voeten en is dus niet echt hetzelfde als dippen met een schijf aan een riem ofzo.
Bij dippen gebruik je vooral triceps. Niet je lats. Waarschwhijnlijk bedoel je chinups? (optrekken) Daarbij gebruik je namelijk wel je Latissimus.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:17 schreef Repeat het volgende:
Dat zijn vooral oefeningen voor je latissimus dorsi toch? Want als ik die doe heb ik bij 10x kapotte armen, maar voel in mn rug niks![]()
Daar had ik het ook over. Misschien verwarrend. Maargoed dat zijn dus oefeningen gericht op je lat. dorsi terwijl ik die totaal niet voel, alleen mn armen maar...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:39 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Bij dippen gebruik je vooral triceps. Niet je lats. Waarschwhijnlijk bedoel je chinups? (optrekken) Daarbij gebruik je namelijk wel je Latissimus.
Doe dan gewoon pulldown oefeningenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
Daar had ik het ook over. Misschien verwarrend. Maargoed dat zijn dus oefeningen gericht op je lat. dorsi terwijl ik die totaal niet voel, alleen mn armen maar...
Voor de vetverbranding wordt dit aanbevolen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:37 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe staan de mensen hier tegenover hardlopen op een (bijna) lege maag in de ochtend?
Slecht! Wanneer ik op een lege maag ga hardlopen daalt mijn suikerspiegel dusdanig dat ik behoorlijk duizelig etc. word... ik zorg echt altijd dat er iets van 'brandstof' in mijn maag zit voordat ik ga lopen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 08:37 schreef mister_popcorn het volgende:
hoe staan de mensen hier tegenover hardlopen op een (bijna) lege maag in de ochtend?
Idd, pulldowns zuigen flink.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:39 schreef Baffer het volgende:
Doe maar chins ipv pulldowns.
Ja, die moet eigenlijk ipv back extention, maar in de sportschool waar ik de komende 2 maanden train hangen geen spiegels en durf de deadlift niet zo goed zonder spiegel aangezien ik een redelijk 'zwakke' rug heb...quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:56 schreef no-look het volgende:
deadlift?
Zeker! Maar zou dit dan een goed rug- schema zijn als ik die 1 keer per week train:quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:04 schreef no-look het volgende:
dan wordt het tijd die rug sterk te maken, right? gewoon een instructeur laten kijken naar je vorm, of een andere ervaren sporter, en een paar regels onthouden. Vooruit of omhoog kijken en je rug houden alsof iemand een ijsklontje in je onderrug houdt.
ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:00 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Slecht! Wanneer ik op een lege maag ga hardlopen daalt mijn suikerspiegel dusdanig dat ik behoorlijk duizelig etc. word... ik zorg echt altijd dat er iets van 'brandstof' in mijn maag zit voordat ik ga lopen!
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:30 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
ja ik had wel iets op, chocolademelk en handje amandelen, maar geen normaal ontbijt iig.
halve liter melk + bambix + havermoutquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:51 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als ik 's ochtends ga lopen zorg ik dat ik minimaal 2 a 3 boterhammen op heb...
Waarschijnlijk nog beter!quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
halve liter melk + bambix + havermout![]()
Als je van betonsmaak houdtquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
De bedoeling was 3 setjes van 15, maar ik heb nu besloten om het gewicht verder op te voeren.quote:
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:03 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Zit toch eiwitten in melk, havermout en brinta (plantaardig)? Of mik je er nog whey doorheen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:50 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vergeet je (snelle) eiwitten niet bij je ontbijt kerel.
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou ik ook zo mooi vinden om aan mee te doen, jammer genoeg zit in nog steeds met mijn gezeik met mijn knieen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:33 schreef ivosnivo het volgende:
Zo kilootje lasagna achter de kiezen
Heb me gisteren ook aangemeld voor sterkste man van HardenbergDas 21 juli, 140kg deadliften, 70kg boomstam, 140kg powerwalk en laadonderdeel. Heb er zin an
Ik wil juist wel wat kwijt ja. Denk ook wel dat het kan, zeker als ik er geen last van krijg. En volgens die test zit ik het dichts bij mesomorph... Voor wat het waard isquote:Op woensdag 11 juli 2007 17:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en juist dan kan het goed de voedingsstoffen gebruiken. Als je een ecto bent, zou ik het niet doen.
Wil je vet verliezen, doen mits je voeding in orde is.![]()
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Mee eens. Plantaardige eiwitten kun je niet daartoe tot rekenen. Ik ga er ook whey doorheen doen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 18:08 schreef DjMark het volgende:
[..]
Ja, de eiwitten uit melk zijn traag (caseine) en de eiwitten uit havermout zou ik niet eens helemaal meetellen.
Dat zijn namelijk plantaardige eiwitten, en die hebben over het algemeen een stuk slecht aminozuurprofiel dan dierlijke eiwitten.
Dus gewoon lekker wat whey erdoorheen doen.
Cardio op rustdagen is zeker goed te doen! Het enige wat ik weleens lastig vind is om de dag na 'benen-dag' te gaan hardlopen. Dus dat probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden. Maar voor de rest is het prima te doen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 17:04 schreef Repeat het volgende:
Kan ik (beter gezegd; is het verstandig) om op de "rustdagen" alleen cardio te doen?
Dus dat ik bv maandag woensdag en vrijdag krachttraining doe, maar op dinsdag en donderdag alleen ga fietsen, rennen of roeien?
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:53 schreef McGilles het volgende:
[..]
Mijn ontbijt bevat zo'n 32,5 gram eiwitten (17,5 uit melk en 15 uit havermout/bambix)
Moet ik dan nog snelle eiwitten toevoegen?
Waar baseer jij die berekening dan op?! Je haalt niet 'zomaar' 121 gram eiwitten uit je dagelijkse voeding!quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:57 schreef Hijacking het volgende:
Ik heb trouwens ook even een vraag over de eiwit in name op een trainings dag.
Aangezien 3x in de week train lijkt mij het niet nodig om die andere dagen eiwitten te nuttigen oid
Meestal neem ik 2 uur voor het trainen 30 gram eiwitten en vlak na het trainen 30 gram eiwitten
Verder eet ik veel boterhammen met pindakaas en dergelijke en drink ik veel melk .
Nu rekende ik laats zo met eiwitten 2,5 gram eiwitten x 65 ( mijn gewicht ) = 162.5
162.5 x 0,75 ( er van uitgaan dat je 75% van je eiwitten uit dagelijkse voeding haalt ) = 121
162.5 - 121 = 41 eiwitten wat je dus naast voeding moet in nemen ( ik neem dus in feite 20 gram te veel op trainings dagen )
Klopt deze berekening want ik lees op internet overal andere zaken
Zijn er ook niet-supplementen waar snelle eiwitten in zitten?quote:Op woensdag 11 juli 2007 23:44 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Zou het wel doen. 's Ochtends is je lichaam nog naw bezig met spierherstel alleen zullen er weinig eiwitten van je laatste maaltijd nog in je lichaam zitten. Daarom een handel snelle eiwitten en je lichaam kan weer even verder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |