abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50380125
De rechter acht van algemene bekendheid dat het voor moslims niet is toegestaan om te gokken. Van verzoekster, die moslima is, kan daarom ook niet worden verwacht dat zij gelegenheid geeft tot gokken door het verkopen van loten voor een loterij.

Verweerders stelling dat verzoekster haar boerka zou kunnen afdoen om de bemiddeling naar arbeid (beter) te doen slagen, acht de rechter voorshands disproportioneel. Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging

Via GS:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BA6917
----------------

Wat moet je hier nu mee? En dan vindt Hirsh Ballin het gek dat de burger steeds meer het vertrouwen in de rechtsstaat verliest, goh hoe zou dat nou komen? http://www.volkskrant.nl/(...)chtsstaat?source=rss

Afin, waar is m'n Darth Vader masker? Ik heb geen zin meer om te werken dus...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50380153
zeikerd
pi_50380213
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Devrim_ het volgende:
zeikerd
He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50380255
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijven
Een keer in de 6 maanden ff hier komen en dan weer terug
pi_50380289
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijven
Een keer in de 6 maanden ff hier komen en dan weer terug
Echt Koerdengedrag dus.
pi_50380295
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt Koerdengedrag dus.
Je punt is?
pi_50380336
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.
pi_50380371
Maar goed, als Koerdkleuter Devrim even on-topic wil gaan: het is toch van de debiele dat een rechter een dergelijke wereldvreemde uitspraak kan doen?

Je wordt verdomme op alles gekort als je 1 dag te laat betaalt of formulier XZ1-31subB niet 100% correct invult, als je 1 dag te laat je inkomstenbelasting betaalt krijg je een boete van een paar honderd euro maar weiger te werken, doe een laken om en zeg dat het je geloof is en tuurlijk mag het.

En het dan gek vinden dat het vertrouwen in de rechtsstaat zo afneemt.
  Donald Duck held dinsdag 12 juni 2007 @ 18:23:16 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50380378
Wat een taalgebruik zeg in die uitspraak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50380395
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.
Volgens mij niet

Verweerder heeft een maatregel opgelegd (100% korting gedurende drie maanden). Verzoekster draagt een boerka. In het kader van een traject richting arbeid heeft verzoekster een aantal sollicitaties verricht, echter - mede tengevolge van de boerka - zonder het gewenste resultaat
pi_50380419
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, als Koerdkleuter Devrim even on-topic wil gaan: het is toch van de debiele dat een rechter een dergelijke wereldvreemde uitspraak kan doen?

Je wordt verdomme op alles gekort als je 1 dag te laat betaalt of formulier XZ1-31subB niet 100% correct invult, als je 1 dag te laat je inkomstenbelasting betaalt krijg je een boete van een paar honderd euro maar weiger te werken, doe een laken om en zeg dat het je geloof is en tuurlijk mag het.

En het dan gek vinden dat het vertrouwen in de rechtsstaat zo afneemt.
Sorry?
Ik koerd?
Grapjas
pi_50380560
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij niet

Verweerder heeft een maatregel opgelegd (100% korting gedurende drie maanden). Verzoekster draagt een boerka. In het kader van een traject richting arbeid heeft verzoekster een aantal sollicitaties verricht, echter - mede tengevolge van de boerka - zonder het gewenste resultaat
maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.
pi_50380659
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.
Zou best goed voor haar zijn.
pi_50380712
quote:

[..]

maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.

Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie'.
Verder is het natuurlijk aan haar zelf werk te regelen, niet aan een uitkeringsinstantie, wat een omgekeerde wereld weer.
Als dan instantie dan terecht zegt: doe dat laken eens af of anders geen cash meer en de rechter fluit dat terug, dan mag zo'n rechter van mij een onderzoek krijgen in Parnassia.

Eens kijken of hij ook in kabouters gelooft.
pi_50380744
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie.
Verder is het natuurlijk aan haar zelf werk te regelen, niet aan een uitkeringsinstantie, wat een omgekeerde wereld weer.
Als dan instantie dan terecht zegt: doe dat laken eens af of anders geen cash meer en de rechter fluit dat terug, dan mag zo'n rechter van mij een onderzoek krijgen in Parnassia.

Eens kijken of hij ook in kabouters gelooft.
Ze mag toch zelf beslissen of ze ergens werkt of niet
pi_50380797
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:
Zekers.
Maar dan niet anderen voor je inkomen laten opdraaien hè.
pi_50380914
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.
pi_50380916
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:36 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Zekers.
Maar dan niet anderen voor je inkomen laten opdraaien hè.
Dan kan je net zo goed niemand meer uitkeringen geven
pi_50380936
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.
En wat gaat ze dan doen..Het verkeerde pad op dus..
pi_50380950
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?
pi_50380993
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ah ja, wat een fantastische logica.
Waarom uberhaupt nog werken? Hup ik ga ook een uitkering aanvragen want anders ga ik het verkeerde pad op.

Maar goed, ik weet dat dit de gedachtengang is in jouw kringen...
pi_50380999
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?
Juist
pi_50381008
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah ja, wat een fantastische logica.
Waarom uberhaupt nog werken? Hup ik ga ook een uitkering aanvragen want anders ga ik het verkeerde pad op.

Maar goed, ik weet dat dit de gedachtengang is in jouw kringen...
Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NL
pi_50381027
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Juist
Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?
pi_50381044
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NL
Moet je gaan werken

Zeg, krijg je in Turkije een uitkering als je geen zin hebt om te werken? Nee he?
pi_50381058
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?
grote mensen?
Als jij zo groot bent gedraag je dan ook zo
Heb respect voor anderen of donder gewoon op
pi_50381076
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
Ow, ben je er zo één.

We bellen.
pi_50381083
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

grote mensen?
Als jij zo groot bent gedraag je dan ook zo
Heb respect voor anderen of donder gewoon op
Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?
pi_50381090
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moet je gaan werken

Zeg, krijg je in Turkije een uitkering als je geen zin hebt om te werken? Nee he?
Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.
In Turkije heb je veel mensen op het platteland, hier niet.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:45:02 #30
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381097
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50381112
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?
Respect moet je verdienen..En jij doet nou niet bepaald je best om respect te verdienen
pi_50381123
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
pi_50381146
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
"Grote mensen"

pi_50381154
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.
In Turkije heb je veel mensen op het platteland, hier niet.
Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?
pi_50381189
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:
Heb respect voor anderen
Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?
Get the fuck out dombo, ga je huiswerk maken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:48:15 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381221
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:46 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

"Grote mensen"

Steuntrekkers

pi_50381235
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?
Het systeem in Turkije zit anders in elkaar
Dat is netzoiets als met een trein op een boerenweggetje proberen te rijden
pi_50381256
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
Waar kan ik me aanmelden?
pi_50381281
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:47 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?
Get the fuck out dombo, ga je huiswerk maken.
Gelukkig hebben we de grote mensen Hofstad groepje
pi_50381368
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Het systeem in Turkije zit anders in elkaar
Dat is netzoiets als met een trein op een boerenweggetje proberen te rijden
Wat maakt dat nou uit dat het systeem anders in elkaar zit? Je geeft nog steeds geen enkele logische verklaring.
Logisch ook, want die kan je niet geven.

In Turkije krijg je ook echt geen uitkering hoor als je je burka niet af wilt doen en dus geen baan kan krijgen

Maar dan is het goed, hier is het anti-islam of zo he?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:52:07 #41
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50381385
Daarom gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kleding behalve voor instanties die dit beroepshalve moeten gebruiken zoals militairen, politie, brandweer oid's.
Voor gewone burgers (en geen beroepsdemonstaranten) alles af wat je gezicht bedekt.
Dit is letterlijk jezelf verschuilen achter een waas van onschimmigheid. Opbokken met die boerka's, opbokken met dat gezever.
Bewust werkt ze zelf dus een uitkering in de hand. Deze rechter is de weg totaal kwijt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50381425
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kleding behalve voor instanties die dit beroepshalve moeten gebruiken zoals militairen, politie, brandweer oid's.
Voor gewone burgers (en geen beroepsdemonstaranten) alles af wat je gezicht bedekt.
Dit is letterlijk jezelf verschuilen achter een waas van onschimmigheid. Opbokken met die boerka's, opbokken met dat gezever.
Bewust werkt ze zelf dus een uitkering in de hand. Deze rechter is de weg totaal kwijt.
Waarom doen we niet gelijk al onze kleren weg..Veel gezelliger
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:54:41 #43
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381473
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:53 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ongelofelijk.
pi_50381556
quote:

[..]

Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.

Verder is een hoed afdoen ook hetzelfde als al je kleren uitdoen volgens onze geniale Devrim.
pi_50381599
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.
Oftewel...??
quote:
Verder is een hoed afdoen ook hetzelfde als al je kleren uitdoen volgens onze geniale Devrim.
Burka is alles bedekend..een hoed niet
pi_50381613
Ik voel een Darwin-award aankomen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:54 #47
110987 ErwinRommel
pi_50381952
quote:

[..]

Heeft er niets mee te maken.
Deze vrouw met boerka draagt bewust een boerka, althans dat maak ik op uit het feit dat ze deze al droeg voordat ze aanklopte bij de uitkeringsinstantie.
Bewust dus gaan uitdagen en om centen gaan vragen, zo van kijk, ik draag een boerka en niemand wilt mij aannemen.
Word tijd dat de Nl wetten eens grondig onder de loep genomen gaan worden ipv dat soort boerka dragers de hand boven het hoofd te houden.
Ze woont in NL, nou laat haar zich dan ook gewoon gedragen zoals dat behoort ipv weer tegenwinds te gaan doen.
Door al deze akkefietjes word mijn minachting voor die bevolkingsgroep alleen maar groter. Met dank aan politiek Den Haag die geen paal en perk wilt stellen aan deze onzin kleding.
Geloof prima, maar doe dat maar thuis, netzoals ik neo-nazi's ook hun mening respecteer, maar doe dat dan thuis. Niet in een functie waarbij je mensen te woord moet staan.

Zowieso, indien ik zo een boerka drager tegenover me heb als ik info wil, dan neem ik haar al niet meer serieus.

Nogmaals aanpassen aan de functie, krijg je die baan, heel mooi, maar boerka plus mensen tewoord staan? Nee, gaat er voor mij niet in.
Een integraalhelm fetishist draagt een helm als ik hem om info vraag, neem ik ook niet serieus. Gelijke mokikken, gelijke kappen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:58 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50381953
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zit een rastertje voor dus dat gaat niet lukken vrees ik.

er vallen nog veel emancipatierevolutiestappen te gaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:09:38 #49
110987 ErwinRommel
pi_50381973
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:58 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Oftewel...??
[..]

Burka is alles bedekend..een hoed niet
En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????
pi_50382056
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????
Hoe moet ik dat weten
pi_50382076
TEring man..Wat een gezeik om een boerka..Hoeveel mensen dragen er in NL boerka's? =
max 100? =
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:15:22 #52
110987 ErwinRommel
pi_50382151
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:12 schreef Devrim_ het volgende:
TEring man..Wat een gezeik om een boerka..Hoeveel mensen dragen er in NL boerka's? =
max 100? =
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:16:03 #53
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382177
Straks worden het er meer omdat het een goede manier is om te profiteren van de Nederlandse staat. Walgelijk gewoon dat mensen moeten betalen omdat een of andere religie hun het werken onmogelijk maakt. Dan maar geen geld dan zou ik het ok vinden.
mai pen rai
pi_50382200
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
Natuurlijk nemen Nederlanders nooit potten pindakaas etc mee..aanpassen? my ass
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:16:50 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50382209
Na ik zie net op TV dat ze weten wat rechtsspraak is in Marokko. Op basis van een Nederlands politie rapport heeft daar iemand levenslang gekregen. Hier was dat niet gebeurd. Aanpassen kan soms ook hier nodig zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:27 #56
110987 ErwinRommel
pi_50382364
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.
Maar op werk pas je je gewoon maar aan ipv met boerka rond te lopen.
Jouw beredenering loopt dus volledig mank.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:56 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382389
quote:

[..]

De interpretatie van de wet is blijkbaar goed dus is het niet een kwestie van de burkas die zich moeten aanpassen maar de nederlandse wet...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:22:41 #58
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382417
quote:

[..]

Aanpassen je ass.. Kom maar eens langs om te zien hoe emigranten zich aanpassen. Als de allochtonen dat in Nederland deden waren er geen problemen.
mai pen rai
pi_50382487
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef niet_links het volgende:
Straks worden het er meer omdat het een goede manier is om te profiteren van de Nederlandse staat. Walgelijk gewoon dat mensen moeten betalen omdat een of andere religie hun het werken onmogelijk maakt. Dan maar geen geld dan zou ik het ok vinden.
Ja, werkelijk bizar.
pi_50382499
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef niet_links het volgende:
geen problemen.
Er zijn ook geen problemen, er zijn uitdagingen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:24:55 #61
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382515
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.
Maar op werk pas je je gewoon maar aan ipv met boerka rond te lopen.
Jouw beredenering loopt dus volledig mank.
Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.
mai pen rai
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:25:15 #62
110987 ErwinRommel
pi_50382532
En daarnaast, ik loop niet te koop met een pot pindakaas op m'n kop.
Dat eet ik thuis wel.

Als men bewust kiest voor het dragen van een boerka kiest moet men daar ook maar de gevolgen van ondervinden. Kom op zeg, ze leven niet in hun moederland/vaderland whatever.

Indien je kansen op werk laat verschieten door een boerka te dragen dan vraag je zelf om ellende.
En helaas heeft deze (krom)rechter dat mens gelijk gegeven.

Ik ga soliciteren naar een baan, en omdat ik vanwege mijn geloof geen gezichtsuitdrukking mag tonen of omdat mijn mooie haren misschien aanstoot geven tot onzedelijk gedrag draag ik maar een bivakmuts.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:26:09 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382576
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:24 schreef niet_links het volgende:

[..]

Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.
hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:28:19 #64
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382680
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Re het volgende:

[..]

hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
mai pen rai
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:32:20 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382847
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
zodra de bemiddelingspogingen zijn uitgeput mag ze blijkbaar doorgaan met zo solliciteren. Kan me voorstellen dat die pogingen wel snel uitgeput zullen raken met zo'n stugge houding van sollicitant...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:33:01 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50382884
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat zal toch meer aan het CDA liggen dat is namelijk de grootse partij in de tweede kamer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:33:18 #67
110987 ErwinRommel
pi_50382895
quote:

[..]

En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.

Toch te zot voor woorden dat een moslima haar uitkering blijft krijgen ondanks dat ze niet aangenomen word?
Ik heb echt niets tegen moslims in het algemeen, maar op deze manier plaats ik ze wel in een bepaald hokje. namelijk dat ze meester zijn in het misbruiken van de wetten en sluiks de mazen van de wet profiteren van geld waarvoor zij niet gewerkt hebben.
Moet maar eens afgelopen zijn met deze ongein, en dat de politiek eens een keer waterdichte wetten maakt.
pi_50382927
quote:

[..]

Juist
Whaha het ergste is dat je dit waarschijnlijk nog echt denkt ook.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:36:52 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50383043
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.

Toch te zot voor woorden dat een moslima haar uitkering blijft krijgen ondanks dat ze niet aangenomen word?
Ik heb echt niets tegen moslims in het algemeen, maar op deze manier plaats ik ze wel in een bepaald hokje. namelijk dat ze meester zijn in het misbruiken van de wetten en sluiks de mazen van de wet profiteren van geld waarvoor zij niet gewerkt hebben.
Moet maar eens afgelopen zijn met deze ongein, en dat de politiek eens een keer waterdichte wetten maakt.
Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobody

De wet moet veranderen, strenger op uitkeringen en betere controle
pi_50383080
quote:

[..]

Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.

En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_50383094
Het is werkelijk niet te geloven!! Een rechter met een genuanceerde uitspraak??? Het moet niet gekker worden!

TS, kop een trein ofzo. jankbal
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50383219
Een genuanceerde uitspraak? Laat je nakijken zeg.

Iemand zegt te willen werken (anders zou je sowieso geen uitkering krijgen natuurlijk), maar:
A) verdomd het om een burka uit te doen, wat je de facto ongeschikt maakt voor elk werk waar direct persoonlijk contact met klanten voor nodig is.
B) Telewerk voor het grootste deel weigert, ook al op grond van religie.

Sorry, maar in ijn ogen WIL je dan gewoon niet werken. Best, maar dan ook geen uitkering.
pi_50383349
Heeft de rechter wel gekeken wie er onder de burka zat?

Wat een mafkees die rechter, of de wet deugt niet.
pi_50383369
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een genuanceerde uitspraak? Laat je nakijken zeg.

Iemand zegt te willen werken (anders zou je sowieso geen uitkering krijgen natuurlijk), maar:
A) verdomd het om een burka uit te doen, wat je de facto ongeschikt maakt voor elk werk waar direct persoonlijk contact met klanten voor nodig is.
B) Telewerk voor het grootste deel weigert, ook al op grond van religie.

Sorry, maar in ijn ogen WIL je dan gewoon niet werken. Best, maar dan ook geen uitkering.
In jouw ogen. Precies.

Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:46:19 #75
110987 ErwinRommel
pi_50383446
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:36 schreef Re het volgende:

[..]

Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobody

De wet moet veranderen, strenger op uitkeringen en betere controle
Daar heb je gelijk in. Zoals ik reeds eerder schreef, gelijke monikken gelijke kappen.
Geen gezwets.
pi_50383650
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
In jouw ogen. Precies.

Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
pi_50383659
quote:

[..]

In jouw ogen. Precies.

Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?

Toen ik een paar maanden werkeloos was keek het CWI m'n sollicitatiebrieven na, of die wel 'serieus genoeg' waren. Zouden zij dat niet vinden, dan zou ik gekort worden. Maar zeg dat je Moslim bent, en je kunt jezelf in een burka hijsen, zonder invloed op je uitkering.

Als je dat normaal vindt, dan zit er toch echt een steekje bij je los.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:53:24 #78
110987 ErwinRommel
pi_50383747
Nochthans is de wet zoals die er nu staat gewoonweg krom!!!!
Indien ik op een sollicitatie kom met bivakmuts op word ik afgewezen. Indien een moslima op sollicitatie komt en boerka aanheeft word haar de baan ontzegd en stapt ze naar de rechter.

mensen, zij leven in NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet in een boerka dragend land.

Straks zit zij die boerka-vrouw op haar werk en word totaal genegeerd door haar medewerkers, en dan klaagt ze dat bedrijf aan omdat zij in haar werk belemmerd word??????
Ik zie her hierop uit lopen. Echt waar.

De rechtspraak in NL is al krom, laat men dat eens aanpassen.
In functies waarin men contact met klanten heeft is een vrij gelaat verplicht opdat men elkaar kan herkennen.
pi_50383793
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?

Toen ik een paar maanden werkeloos was keek het CWI m'n sollicitatiebrieven na, of die wel 'serieus genoeg' waren. Zouden zij dat niet vinden, dan zou ik gekort worden. Maar zeg dat je Moslim bent, en je kunt jezelf in een burka hijsen, zonder invloed op je uitkering.

Als je dat normaal vindt, dan zit er toch echt een steekje bij je los.
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.

Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.
pi_50383812
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:

mensen, zij leven in NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet in een boerka dragend land.
En waar leef jij?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:57:57 #81
110987 ErwinRommel
pi_50383923
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:

[..]

En waar leef jij?
In Brazilië, so what???
Hier wonen ook moslims, en ik ben nog geen eene tegengekomen die een boerka op heeft. Indien wel, dan kan je het hier vergeten op de arbeidsmarkt. En men kijkt je lachend na. Pas je aan is hier het credo.
Wat je thuis doet, ok, maar daarbuiten heb je je maar aan te passen. En dat weten die moslims die hier wonen verdomde goed omdat ze anders geen snee brood op de plank hebben.

Moet in NL ook maar eens zo zijn.
pi_50383931
quote:
En waar leef jij?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:58:25 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50383943
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.

En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
Ik ook niet hoor, en ik zie het wel voor een hogere rechter komen ook...
pi_50384001
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In Brazilië, so what???
So be quiet

Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
pi_50384060
quote:

[..]

Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Nee gladiool. Het zit mij niet dwars, en ik vind het niet meer dan normaal dat een uitkeringsinstantie in de gaten houdt dat uitkeringen terecht komen bij mensen waar ze voor bedoeld zijn, en niet bij elke ruftige lapswans die denkt dat de overheid een plicht heeft om hem in z'n onderhoud te voorzien omdat hem de zin ontbreekt om z'n stinkende bed uit te komen. Ik heb er nooit ook maar over gepeinsd om daarover te gaan janken.

Maar ik zou wel graag zien dat iederen gelijk behandeld wordt. En iemand die zich in NL dusdanig buiten de maatschappij wenst te plaatsen dat de kans op een normale baan nihil is moet dat fijn zelf weten, maar dan verspeel je gewoon het recht op je uitkering.
quote:
Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.
Dit heeft niks met populisme te maken, maar met een volkomen doorgeslagen ophemeling van gebruiken die je in een Westerse samenleving volslagen buiten het maatschappelijk verkeer plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 12-06-2007 20:08:48 (Taalfouten zuigen.) ]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:06:05 #86
110987 ErwinRommel
pi_50384275
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:59 schreef Flashwin het volgende:

[..]

So be quiet

Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
Grapjas
Indien NL mij nodig heeft sta ik paraat.
Ik ga me nu maar behouden van verder commentaar, want jij bent het toppunt van ignorancy. En daarbij moet ik weer aan het werk, zonder boerka of andere onzin.
Die Duitsers hadden het toch wel goed bedacht, Arbeit Macht Frei. Mijn interpretatie is dat hard en goed werk zo ook z'n resultaten opleverd op de bankrekening.
pi_50384310
quote:

[..]

In jouw ogen. Precies.

Gelukkig doe jij het op basis van feiten

Neem je eigen advies ter harte trouwens, liefst met burka om: zie je em wat lastiger aankomen en het is minder traumatisch voor de bestuurder.
pi_50384365
quote:

[..]

Alsof het enige alternatief voor een belachelijk slechte uitspraak het doorslaan in populisme is.
Wie is er hier nu simpel bezig?
pi_50384932
quote:

[..]

Ik zal niet meer op je reageren, ik zie dat je er niets aan kan doen dat je niets begrijpt van het leven:
quote:
Nederlanders zitten met 74 procent goede antwoorden in de topdrie van de 25 EU-landen. Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.

In Zuid-Europa is er voor onderwijzers nog veel werk te verrichten. Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.

http://www.nu.nl/news/540202/80/Bijna_eenderde_Europeanen:_zon_draait_om_aarde.html
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:07:05 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_50386584
quote:

[..]

Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.

Want je kunt natuurlijk net doen of die burka drager zo solide in deze maatschappij stond, dat ze zelf precies wist hoe ze die aanklacht in moest dienen, zelf wist hoe ze die advocaat moest regelen, zelf voor de financiering garant kon staan, etc.

Maar, acht je dat echt waarschijnlijk?

Nee, mevrouw moest "the magic word" zeggen, "DISCRIMINATIE" en dan staat er een heel leger hulpverleners voor je klaar.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:12:41 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50386817
het wetssysteem in nederland is nog helemaal niet voorbereid op de (religieuze) veranderingen in nederland van pakweg 30 jaar. daar is het allemaal net iets te hard voor gegaan.

van enig zinnige jurisprudentie kan ik de rechter in deze zaak niet roemen. jammer. leek me just een gouden kans om wet en religie te scheiden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:19:31 #92
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50392598
Als iemand een uitkering accepteert dan accepteert die persoon ook de plichten die daaraan verbonden zijn.
Als een persoon weigert te voldoen aan laagdrempelige kledingvoorschriften van werkgevers dan moet de uitkering maar stopgezet worden.

Als je kijkt naar wat de rechter moet toetsen dan heeft hij gelijk. Een bourka verbod, of op zijn minst een verbod op de bourka op de werkvloer, had er eigenlijk allang moeten zijn.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50392973
'Boerka geen reden stopzetten uitkering'
quote:
De gemeente Diemen wilde de uitkering van de vrouw voor drie maanden intrekken. De vrouw zou zich namelijk door het dragen van het allesbedekkende gewaad schuldig maken aan "verwijtbare gedragingen" en haar kansen op een baan zo verkleinen. Twee keer strandde een sollicitatie daadwerkelijk op haar kleding, een derde keer omdat de kandidaat-werkgever niks meer van zich liet horen na een verzoek van de vrouw om meer informatie. Een vierde betrekking, als lotenverkoopster, wees ze om religieuze redenen zelf af.

Wat ook meewoog in het oordeel van de rechtbank is het feit dat de vrouw al gekleed ging in een boerka voordat ze in de bijstand belandde. Ook is haar bij aanvang van de uitkering niet duidelijk gemaakt dat haar kleding een belemmering zouden kunnen vormen bij het zoeken van een baan. Verder vond de rechter dat de vrouw geen baan hoeft te accepteren die tegen haar geloof ingaat, zoals het verkopen van loten.
Oh, het zal best dat de rechter hierin gelijk heeft, misschien naar maarstaven van de wet óf het ontbreken van duidelijke regels in deze. Maar het gegeven dat de dame al een Boerka droeg is natuurlijk van de zotte. Stel dat ik jaren een hanenkam heb, kistjes als schoenen, diverse tatoes etc etc. Het is mijn manier van leven door mij zo te kleden. Ik zou dan zo uitgedost gaan solliciteren, dan is het begrijpelijk dat geen werkgever mij wil hebben. Ook zou ik, uit principe, niet willen werken bij bv een makelaar, want ik kraak liever voor behoud van sociale woningbouw. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?

Hetzelfde zou men kunnen stellen van iemand uit bv Staphorst, kledingdracht dus. Bij een sollicitatie zou men hoogstens terecht kunnen in de toeristische sector maar naar werk daarbuiten kun je fluiten. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?

In begeleidende sollicitatie-cursussen op zoek naar werk wordt men een aantal vaardigheden bijgebracht waaronder ook je performence, hóe men over komt in woord, gedrag, representatief dus. Daar horen dus bovenstaande voorbeelden niet bij. Als mijn geweten, levenswijze, geloof of hoe men het ook noemen wil, een paarse puntmuts voorschrijft, dan wil dat niet zeggen dat men dat ten alle tijden kán dragen, dus op het werk. Dat doe je maar in de privésfeer.

Daarnaast is het zo dat als de overheid in jouw onderhoud kennelijk moet voorzien men daar tegenover op z'n minst de goede wil moet tonen en dat houdt dus ook in dat allerhande klederdrachten een belemmering kunnen zijn voor een suksesvolle sollicitatie. Men weet ook dat er in Nederland een scheiding van kerk en staat is en dat geeft het geen pas je te kleden in bv een Boerka en dan stom verbaasd zijn dat het hier niet op prijs wordt gesteld.

Wij leven hier in het Westen en als men dat niet aanstaat hoe men hier leeft dan moet men gaan wonen waar men dat wel prettig vindt. (alhoewel men dan een uitkering wel kan vergeten, da's dan wel lastig) Zo simpel is dat. Take it or leave it!
pi_50395412
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)

Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.

De rechter heeft natuurlijk wel een punt. Je gaat iemand met een Burka bemiddelen en dan na een paar pogingen zeg je: "ja, met de burka lukt het nooit". Dat had je natuurlijk al meteen kunnen zeggen.

Ik kan dus wel leven met de uitspraak, maar vind ook dat voor diegenen die een sollicitatieplicht hebben ook de eis dient te bestaan dat ze op een redelijke wijze solliciteren. Dat houdt dus in dat je op een normale manier verschijnt. Helaas niet te vatten in strikte regels, als je solliciteert als bouwvakker zijn er andere eisen dan als je solliciteert als manager. Maar overduidelijke schendingen moeten aangepakt kunnen worden en het dragen van kleding welke op voorhand de kans op een geslaagde sollicitatie vrijwel onmogelijk maakt, en een burka valt daaronder, zou moeten kunnen leiden tot het intrekken van de uitkering.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:31:24 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50399239
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:41 schreef DS4 het volgende:
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)

Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.
Je hebt gelijk, en daarom acht ik het - zoals ik al eerder in de POL-SC zei, allesbehalve uitgesloten dat de rechter in een later stadium anders zal oordelen. Dit is geen principiele uitzaak, maar meer een die is gestoeld op bepaalde procedurele elementen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:36:12 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50399292
quote:

[..]

Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
pi_50399816
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.

Maar goed, zoals Reya al zegt is dit een procedurele fout van het CWI en de rechter is echt niet gek. Waarschijnlijk zal de volgende keer de boerka terecht niet geaccepteerd worden als het om een uitkering gaat - je gaat ook niet in een clownspak solliciteren.
pi_50399825
quote:

[..]

Wat is dat nu weer voor extreem domme vraag? Dat is toch totaal niet ter sprake. Maar je moet wel heel, heel erg van de zweefteefpartij zijn als je niet eens inziet dat een burka gewoon te ver gaat en helemaal in deze situatie. Om dan weer op ze Paflovs te gaan miepen over 'allemaal hetzelfde ' is weer heel, heel erg vermoeiend.
pi_50400231
quote:

[..]

Dat wordt men onder meer verteld bij het CWI. Je moet wel van een andere planeet komen als je niet weet wat representatief betekent. Zou trouwens een toevoeging kunnen/moeten zijn in die inburgeringscursus. Men weet toch ook dat je niet gaat solliciteren in galakledij, badpak, pyama etc etc. Gewoon nette schone klediing volgens Westerse maatstaven, geknipt/geschoren, pffffft. Indien men een Boerka per se wenst te dragen dan vervoegt men zich bij een Islamitische instantie alwaar het dragen van bv een Boerka soms vereist is. Indien daar geen werk is dan kan men eisen de kleding aan te passen voor werk in een Westers bedrijf want men dient goed te onthouden dat een bijstandsuitkering een (tijdelijk) vangnet is als er geen mogelijkheid is op eigen kracht een inkomen te verwerven. Als men een belemmering moedwillig opwerpt zoals een Boerka en wat ik verder aan voorbeelden heb gepost dan dient men op de uitkering te korten cq zelfs stop te zetten. Volgens Westers model krijgt men een inkomen indien men dat even zelf niet kan, dan dien je ook naar datzelfde model te gedragen als het gaat om bv werk. Geloven en daarmee gepaard gaande kledij dient men in de vrije tijd te beleven en niet op het werk, punt uit.

Wat mij opvalt is dat het hier vrouwen in Boerka betreft, ik zie ook heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven? In Westerse bedrijven zie ik ze niet rondlopen in soepjurk (al of niet met broek eronder), overdadige baardgroei en allerlei hoofddeksels. Wie weet dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 13-06-2007 09:32:09 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:30:24 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50400333
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.
Het argument dat men zich maar heeft aan te passen aan NL maatstaven acht ik echter onzinnig. Dat is ook hetgene waar ik op reageerde.
pi_50400554
Het wordt hoe langer hoe gekker in dit land.
Sportieve inbreng
pi_50400680
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het argument dat men zich maar heeft aan te passen aan NL maatstaven acht ik echter onzinnig. Dat is ook hetgene waar ik op reageerde.
Dan let je niet op, want het argument is dat je je aanpast aan degene die je betaalt. In dit geval is dat het CWI en die hebben volgens mij wel een goede reden om te denken dat een boerka niet echt snel een baan krijgt.

Maar wat mij betreft, ik ben liberaal, ik zie het hele principe van staatsuitkeringen niet zitten.
pi_50400687
Vind trouwens niet dat het CWI haar had moeten wijzen op het feit dat je met een burka op vrijwel geen kans maakt op de arbeidsmarkt. Je kan wellicht zelfs stellen dat het een prima service is dat het CWI haar probeert MET burka aan nog aan het werk te krijgen ook al weten zij ook wel dat het vrijwel onmogelijk is.
De vrouw in kwestie moet echter niet de rollen gaan omdraaien. Het CWI probeert je aan het werk te krijgen, het is niet zo dat zij de belofte doen dat je ook een baan krijgt. Daarnaast is het CWI natuurlijk niet de enige weg naar een baan. Je hebt daarnaast nog uitzendbureau's en natuurlijk moet je zelf gewoon goed om je heen kijken (voor zover dat mogelijk is met zo'n ding aan).

Het is nu net alsof de vrouw de schuld neerlegt bij het CWI, dat die hadden moeten vertellen dat zij amper kans maakt op de arbeidsmarkt en het CWI haar dus een valse belofte doet. Wat iemand anders al zei, je moet van een andere planeet komen wil je niet weten dat je met een burka op vrijwel geen kans maakt.

Ik heb afgelopen tijd ook wel eens wat contact gehad met het CWI voor een baan (nu gelukkig 1 gevonden, niet via het CWI overigens) en als ik een uitkering zou willen hebben zou ik die pas krijgen als ik echt geen baan kon krijgen. Het CWI zou er echter voor zorgen dat het zover niet kwam en je moest dan elke baan aanpakken die zij aanboden en jij zou kunnen uitvoeren. Dit hield dan onder andere in dat je ook een baan als snoepjesinpakker aan moest nemen, om maar geld binnen te krijgen en een uitkering te voorkomen (of een deel te krijgen, deel uitkering en je lage inkomen zodat je rond kon komen).

Volgens mij zijn er dus genoeg baantjes (ook al zijn die baantjes natuurlijk klotebanen) die ze wel kan uitvoeren en kan die uitkering dus gewoon gestopt of verlaagd worden.
pi_50400774
Wat en waanzin. Hoe kan iemand nou stellen dat het niet verwijtbaar is dat je ergens niet aangenomen wordt of juist ontslagen wordt, als je in een boerka komt opdraven? Voor mijn part ga je de hele dag in een maffe outfit lopen, maar het is niet de bedoeling dat anderen voor de kosten opdraaien natuurlijk.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_50400789
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:39 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Het wordt hoe langer hoe gekker in dit land.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, begrijp dat nou toch!
Het is toch hartstikke interessant dat je in een winkel of bij de bank geholpen wordt door iemand in een burka? Maakt onze maatschappij zoveel kleurrijker!

En iemand in een burka als collega is toch ontzettend spannend? Je hebt geen idee wat eronder zit, dat maakt het juist zo leuk! Zeg maar een cadeautje dat je nooit uit mag pakken!
pi_50400791
Als iemand een dergelijke grondhouding aanneemt tegenover de staat, dan moet ze niet haar hand ophouden bij diezelfde Nederlandse maatschappij. Te gek voor woorden,” aldus VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra,
pi_50400860
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef salutem het volgende:
Als iemand een dergelijke grondhouding aanneemt tegenover de staat, dan moet ze niet haar hand ophouden bij diezelfde Nederlandse maatschappij. Te gek voor woorden,” aldus VVD-Kamerlid Halbe Zijlstra,
Precies.
  Donald Duck held woensdag 13 juni 2007 @ 09:56:57 #108
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50401049
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef salutem het volgende:
Maar ze kan wél haar handje ophouden en die wordt nog gevuld ook. Geweldig, walgelijk zwak Nederland.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50401207
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Je moet iedereen in zijn waarde laten, begrijp dat nou toch!
Het is toch hartstikke interessant dat je in een winkel of bij de bank geholpen wordt door iemand in een burka? Maakt onze maatschappij zoveel kleurrijker!

En iemand in een burka als collega is toch ontzettend spannend? Je hebt geen idee wat eronder zit, dat maakt het juist zo leuk! Zeg maar een cadeautje dat je nooit uit mag pakken!
Een 'verpakt' eventueel sexueel argument is hier niet aan de orde en draagt niet bij tot een zinvolle discussie. Zulke verkleedpartijen doe je maar op feestjes, dan dient het een doel, anders niet.

Maar misschien kan ik je met dit verhaaltje verblijden:

Vingeroefening hoofddoek

In een democratie kan het gebeuren dat een studente bedenkt dat er een nationale hoofddoekjesdag ingevoerd moet worden. Om te bewijzen dat de hoofddoek niet voor onderdrukking staat, en ook leuk, verleiding en vrolijk kan zijn. Het is goed dat deze studente niet verder kijkt dan haar neus lang is en niet te rade gaat bij haar seksegenoten in Irak, Iran, Afghanistan, Indonesië, Pakistan, India en midden- Afrika.

Natuurlijk staat de hoofddoek voor onderdrukking, maar sommige vrouwen vinden het nu eenmaal lekker om onderdrukt te worden. Waar de hoofddoek voor staat binnen de islam is de bevestiging dat mannen en vrouwen niet gelijkwaardig zijn, dat vrouwen minder zijn dan mannen en dat mannen bepalen hoe vrouwen zich dienen te gedragen. Immers de interpretatie van de Koran wordt al eeuwenlang door mannen gedaan, en de interpretatie is dat een hoofddoek 'moet' van de Koran. Nee, natuurlijk niet van de (mannelijke) interpretator, 'het staat in de Koran'.

Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat een vrouw spontaan bedenkt dat zij minder is en minder waard is dan een man. Een dergelijk inzicht kan alleen door consequente mentale onderdrukking worden verkregen. Verbale, fysieke onderdrukking, groepsdwang, uitsluiting, klappen, intimidatie, bedreiging. En uit 'respect', met angst als uitgangspunt. Je hoort er nooit iets van, maar ook huilende moslimmeisjes die dit overkomt vinden mijn mailbox. Zeg mij niet dat een geloof, welk geloof dan ook, gelijkheid tussen man en vrouw predikt. De islam dus ook niet.

Dat de verlichting voorbij is gegaan aan de islam, wordt bevestigd door het ontbreken van de 'waarom' vraag. Waarom moet een vrouw een hoofddoek dragen? Omdat dat moet. Waarom moet een vrouw een hoofddoek dragen? Omdat het hoort. Waarom hoort dat dan? Dat moet van de islam/ de koran. Waarom moet dat dan? Omdat het moet. Moet een man ook een hoofddoek dragen? Nee alleen vrouwen. Waarom moet een vrouw het wel en een man niet? Omdat dat hoort. Mag een man ook een hoofddoek dragen? Doe niet zo mal, natuurlijk hoeft een man geen hoofddoek te dragen. Waarom moet een vrouw dan wel een hoofddoek dragen?

Opperhoofddoekdraagster Fatima Elatik beweert dat mannen geilen op een hoofddoekje. En zij kan het weten. Aangezien zij ook beweert vroom en overtuigd moslim te zijn, maar ook verleidingsmotieven en seksuele aantrekkingskracht aan de hoofddoek toedicht, zou dit de islam en alle moslims in een klap tot een seksueel Sodom en Gomorra veranderen. Want blijkbaar stimuleren moslimvrouwen voor hun eigen genot dat (moslim) mannen elke zes minuten aan seks denken. Erg vrijgevochten, geëmancipeerd en feministisch. Of zouden ze daartoe onderdrukt worden? Het staat natuurlijk enigszins haaks op het feit dat er jaarlijks duizenden maagdenvlieshersteloperaties in Nederland worden uitgevoerd...

Mensen die het dragen van een hoofddoek een recht vinden, stel ik de volgende vraag: ik heb ook het recht om elke dag in een bikini rond te lopen. Ik weet alleen zeker dat ik overal, van ziekenhuis, tot Bijenkorf, tot mijn werk meer dan vriendelijk verzocht zal worden om mij volgens de algemeen heersende fatsoensnormen te kleden. Ziet u het voor zich, dat ik dan ga roepen: 'Ja maar het moet van mijn geloof, ik eis respect voor mijn vrouwelijke rondingen.'

Laten we alsjeblieft inzien dat mensen die het dragen van de hoofddoek prediken als recht, de ongelijkheid tussen man en vrouw prediken. Zij zijn de huidige variant op NSB'ers. We kunnen ze nu nog herkennen: noteer de namen." Ebru Umar.

pi_50401337
Suko, er zat een klein bit sarcasme bij...
pi_50401546
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:01 schreef Suko het volgende:

[..]

Een 'verpakt' eventueel sexueel argument is hier niet aan de orde en draagt niet bij tot een zinvolle discussie. Zulke verkleedpartijen doe je maar op feestjes, dan dient het een doel, anders niet.

Maar misschien kan ik je met dit verhaaltje verblijden:

Vingeroefening hoofddoek

Laten we alsjeblieft inzien dat mensen die het dragen van de hoofddoek prediken als recht, de ongelijkheid tussen man en vrouw prediken. Zij zijn de huidige variant op NSB'ers. We kunnen ze nu nog herkennen: noteer de namen." Ebru Umar.

Zo Zo die Ebru?!?!
pi_50402245
Ebru gaat weer eens los.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_50402677
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:04 schreef SteveBallmer het volgende:
Suko, er zat een klein bit sarcasme bij...
Ja wel, zo heb ik het ook gelezen hoor, maar vond het een leuk verhaaltje van Ebru, overigens best wel weer gedateerd, paar jaar terug. Tegenwoordig is ze een stuk minder in beeld na een heftige mishandeling. We hebben het niet eens meer over hoofddoeken maar over Boerka's. Een voortschreidende (in mijn optiek een afglijdende) grens die niet meer lijkt te stoppen.
pi_50403481
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 10:47 schreef Suko het volgende:

[..]

Ja wel, zo heb ik het ook gelezen hoor, maar vond het een leuk verhaaltje van Ebru, overigens best wel weer gedateerd, paar jaar terug. Tegenwoordig is ze een stuk minder in beeld na een heftige mishandeling. We hebben het niet eens meer over hoofddoeken maar over Boerka's. Een voortschreidende (in mijn optiek een afglijdende) grens die niet meer lijkt te stoppen.
Ik wou net zeggen, Ebru is de laatste tijd meer iin de ontkenningsfase dan in de benoemingsfase.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:03:27 #115
3542 Gia
User under construction
pi_50405211
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

De rechter acht van algemene bekendheid dat het voor moslims niet is toegestaan om te gokken. Van verzoekster, die moslima is, kan daarom ook niet worden verwacht dat zij gelegenheid geeft tot gokken door het verkopen van loten voor een loterij.

Verweerders stelling dat verzoekster haar boerka zou kunnen afdoen om de bemiddeling naar arbeid (beter) te doen slagen, acht de rechter voorshands disproportioneel. Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging
Tja, dan vallen wel heel veel banen af, natuurlijk.

Bijvoorbeeld werken op een postkantoor of boekenwinkel. Die verkopen staatsloten.
Werken in de verzorging. Niet echt handig met een boerka.

Misschien kan men haar gewoon achter een lopende band zetten. Bedrijfskleding en handdoeken vouwen.
Lijkt me geen enkel probleem voor haar.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:09:29 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_50405433
quote:
Opperhoofddoekdraagster Fatima Elatik beweert dat mannen geilen op een hoofddoekje
Mooi stelletje drooggeilers dan.
pi_50406980
quote:
Rechter laat zich verblinden door de burqa

Er is één beroep waarvoor de burqa de perfecte outfit vormt en dat is het ambacht van beul.
Laten we die professie in Nederland nu net een paar eeuwen geleden hebben afgeschaft en ingeruild voor een systeem waarbij we elkaar in de ogen kunnen kijken. Zoals ik al eerder blogde: Burqa en veiligheid gaan niet samen.

Rechters
Je zou zeggen dat de komst van de rechtsstaat - en de hierbij horende rechters - een hele verbetering is, maar dat wil zo nu en dan tegenvallen. Zeker als het erop lijkt dat de rechter heimelijk culturele antropologie had willen studeren, maar in plaats daarvan rechten moest doen van zijn ouders. En zo tot een gerechtelijke dwaling komt.

Uitkeringenstelsel
Cultureel waardenrelativisme en een westers uitkeringenstelsel gaan moeilijk samen. In landen waar burqadraagsters worden toegejuicht is er wat dat betreft geen probleem. Daar is het überhaupt niet gewenst dat vrouwen werken en zijn er geen uitkeringen. In een land als Nederland dreigt cultureel waardenopportunisme: we benaderen de samenleving als een menu à la carte, waaruit we de krenten (lusten) pikken en de lasten aan anderen overlaten. Onder het mom van cultuur of religie.

Gladde ijs
Cultureel waardenrelativisme en de rechtspraak gaan ook niet samen. Eenheid en consistentie van de rechtspraak worden anders geweld aangedaan. Wie de uitspraak van de rechter in de zaak van de gekorte, onbemiddelbare burqadraagster vs. de gemeente Diemen nader beschouwt, moet constateren dat de rechter zich wél op het gladde ijs van het waardenrelativisme heeft begeven. En dan ook een fikse uitglijer maakt:

Niet ter zake
1. Want het doet niet terzake of de persoon in kwestie al een burqa droeg voordat ze een uitkering aanvroeg, zoals de rechter stelt. Als haar, toen ze bijstand aanvroeg, al niet direct is verteld dat de burqa een probleem vormt op de arbeidsmarkt, wil dat nog niet zeggen dat dat later niet verteld kan worden. En dat je zelf niet op je vingers kunt natellen dat de burqa een belemmering is bij het vinden van werk (tenzij je een wereldvreemde rechter bent);

Disproportioneel
2. Bovendien lijkt de rechter daarin op voorhand al helemaal niet geïnteresseerd: hij stelt sowieso dat de eis dat ze haar burqa af zou doen om aan werk te komen disproportioneel is. Het door de rechter gestelde onder 1 is dus strijdig met 2. Een beroep doen op een uitkering terwijl je je in feite onbemiddelbaar maakt, dat is pas dispropotioneel;

Loten
3. De weigering om loten te verkopen was volgens de rechter terecht omdat ‘het een feit van algemene bekendheid is, dat moslims niet mogen gokken’. Los van het feit dat je een lam handje zou krijgen als je elke moslim in het casino de hand zou willen schudden, het volgende. Als we die redenering doortrekken, is het voorts een ‘feit van algemene bekendheid’ dat de meeste moslima’s geen burqa dragen. Een burqa is dus een persoonlijke keuze en kan nooit een reden zijn om draagsters categoriaal aan een uitkering te helpen en te vrijwaren van werk;

Krapte
4. Ook wordt in het vonnis iets gemurmeld over het feit dat er pas vier sollicitaties zouden zijn geweest. In de eerste plaats is dat de burqadraagster zelf te verwijten en niet de gemeente. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt had ze wel wat meer kunnen ondernemen. Als ze nu eens in eenzelfde tempo sollicitatiebrieven had geschreven als een brief naar de rechtbank, was de teller niet op vier blijven steken. En wil de rechter nu oordelen op basis van de huidige feiten – die zonneklaar aangeven dat de burqa een probleem is op de arbeidsmarkt – of op zijn eigen fictieve en wereldvreemde wereldbeeld?
Bovendien zijn de argumenten van de rechter onder 1 en 4 strijdig: eerst verwijt hij de gemeente dat die niet direct heeft gezegd dat de burqa een probleem is op de arbeidsmarkt, vervolgens vindt hij dat de gemeente dat te vroeg concludeert. Wat is het nou, eerwaarde?

Onbemiddelbaar
Wat intussen wél terzake doet is dat de burqadraagster zich door haar gedrag onbemiddelbaar maakt voor de arbeidsmarkt. Zij houdt zich dus niet aan de plichten die horen bij haar recht op een uitkering en daarom kan zij worden gekort op haar uitkering. Dat zijn de regels in Nederland. Dit is overigens vorig jaar nog eens extra gestipuleerd in de Haagse gemeenteraad. D66 diende een motie in dat vrouwen die een burga dragen, niet in aanmerking komen voor een uitkering. Deze motie werd ondersteund door de raad en terecht, al leek deze motie sommige raadsleden wat overbodig. Maar je ziet: voor een Nederlandse rechter moet je zaken u-i-t-s-p-e-l-l-e-n. En dan nog bestaat er de kans dat ie de mist ingaat. En wij als samenleving met hem. Er is veel discussie over medische missers. De medische beroepsgroep heeft zich ten doel gesteld deze met de helft te doen afnemen.

Misschien kunnen rechters hieraan een voorbeeld nemen.
Bron.
pi_50407631
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:55 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]
Een uitstekend beargumenteerd verhaal. Stukjes daaruit zijn deels in dit topic ook al opgeschreven. Onbegrijpelijk dat die rechter heeft geoordeeld zoals hij heeft gedaan. En ik verwacht niet dat de politiek ter midden- ofwel ter linkerzijde nog enig wenkbrouw gaat fronsen. Wel nee.

Overigens staat mijn vraag nog open: "Wat mij opvalt is dat het hier vrouwen in Boerka betreft, ik zie ook heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven? In Westerse bedrijven zie ik ze niet rondlopen in soepjurk (al of niet met broek eronder), overdadige baardgroei en allerlei hoofddeksels. Wie weet dat?" Of kleden zij zich toch om als ze naar het werk gaan????????En/of is dat simpelweg voor vrouwen verboden, zou een interessante nieuwe rechtszaak opleveren...
pi_50409407
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:13 schreef Suko het volgende:

Een uitstekend beargumenteerd verhaal. Stukjes daaruit zijn deels in dit topic ook al opgeschreven. Onbegrijpelijk dat die rechter heeft geoordeeld zoals hij heeft gedaan.
Het is een geweldig stukje. Niet omdat het inhoudelijk correct is, maar omdat het erg logisch lijkt wat er staat, terwijl het op een aantal details de spijker mist...

De rechter vind het wat vreemd dat iemand met burqa binnen komt, bemiddeld wordt, hetgeen niet succesvol is en vervolgens de uitkering wordt ingetrokken voor een paar maanden omdat ze een burqa droeg.

De rechter vond dus dat de maatregel niet paste bij het gedrag van deze mevrouw. Als men bij het begin had gezegd: "zorg je wel dat je je burqa thuis laat bij het solliciteren" VOORDAT ze ging en DAN komt ze opdraven in burqa, ja DAN had men een punt gehad. Nu laat men haar een paar keer gaan, met het verwachte resultaat en geef je een (zware!) sanctie. Ja en dat is dan te kort door de bocht.

Wel gaat de rechter m.i. iets te ver door te stellen dat de bemiddelingspogingen niet waren uitgepunt, aangezien ik daarin lees dat hij vindt dat met burqa solliciteren dus kennelijk wel succesvol kan zijn ofzo. Maar goed, dan zou ik mij meer moeten verdiepen in de uitspraak en ook de uitspraak van de CGB. Hoe dan ook, gelet op hoe e.e.a. is gelopen is het niet zo vreemd dat de rechter heeft geoordeeld dat de sanctie in dit geval ten onrechte was.
pi_50409800
Ik vraag mij eigenlijk af of het echt niet gevraagd is door de bemiddelende instantie, dat die Boerka niet echt zal helpen om suksesvol een baan te bemachtigen. Kan zomaar zijn dat ze afwerend daarop heeft gereageerd (omdat het wettelijk niet verboden is, alleen ongewenst) en in deze haar eigen dresscode heeft aangehouden. Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. Ze is fanatiek genoeg om de korting aan te vechten dus zal ze de mogelijke vraag van de bemiddelaars ook wel resoluut hebben afgewezen. Wie zal het zeggen cq bewijzen...
pi_50410891
euhm, volgens mij is zij dus niet gekort voor het dragen van een boerka, die heeft alleen bij de 3 voorgaande sollicitaties geleid tot een afwijzing cq geen reactie .. en voor zij gevraagd kan worden om dat ding uit te doen en daardoor haar kansen te vergroten moeten we een paar sollicitaties verder zijn .. in de tussentijd hoef je maar 1 werkgever te hebben die lak heeft aan hoe zij zich kleed, als zij haar werk maar goed doet, en het hele probleem is opgelost

waar de korting vandaan komt is dat je als uitkeringsgerechtige aangeboden werk over het algemeen niet mag weigeren, tenzij je dus idd principiële bezwaren hebt .. zoals bvb een veganist/vegetariër een baantje aanbieden in een slagerij, of een moslim vragen om lootjes te verkopen
pleased to meet you
pi_50411051
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:42 schreef moussie het volgende:

waar de korting vandaan komt is dat je als uitkeringsgerechtige aangeboden werk over het algemeen niet mag weigeren, tenzij je dus idd principiële bezwaren hebt .. zoals bvb een veganist/vegetariër een baantje aanbieden in een slagerij, of een moslim vragen om lootjes te verkopen
Volgens mij was het echt een combo: en de burqa aan bij sollicitatie en een baan geweigerd vanwege het niet willen meewerken aan gokken (gek genoeg erg populair onder moslims, maar dat terzijde).
pi_50411707
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Volgens mij was het echt een combo: en de burqa aan bij sollicitatie en een baan geweigerd vanwege het niet willen meewerken aan gokken (gek genoeg erg populair onder moslims, maar dat terzijde).
de hoogte van de korting verteld een ander verhaal .. 100% korten mag alleen bij het weigeren van een concreet arbeidsaanbod of verwijtbaar ontslag
pleased to meet you
pi_50413267
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:42 schreef moussie het volgende:
euhm,
Daar moet je ook echt iedere reply mee beginnen he?
quote:
volgens mij is zij dus niet gekort voor het dragen van een boerka, die heeft alleen bij de 3 voorgaande sollicitaties geleid tot een afwijzing cq geen reactie ..
Dat is dus feitelijk hetzelfde.
quote:
en voor zij gevraagd kan worden om dat ding uit te doen en daardoor haar kansen te vergroten moeten we een paar sollicitaties verder zijn ..
Dus?
quote:
in de tussentijd hoef je maar 1 werkgever te hebben die lak heeft aan hoe zij zich kleed, als zij haar werk maar goed doet, en het hele probleem is opgelost
Misschien zoekt het spookhuis nog medewerkers:

quote:
Zullen we wedden dat de veganist wel moet werken in de slagerij? Alles om de moslims in NL niet voor het hoofd te stoten immers.
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:43:11 #125
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50413447
quote:
Niet ter zake
1. Want het doet niet terzake of de persoon in kwestie al een burqa droeg voordat ze een uitkering aanvroeg, zoals de rechter stelt. Als haar, toen ze bijstand aanvroeg, al niet direct is verteld dat de burqa een probleem vormt op de arbeidsmarkt, wil dat nog niet zeggen dat dat later niet verteld kan worden. En dat je zelf niet op je vingers kunt natellen dat de burqa een belemmering is bij het vinden van werk (tenzij je een wereldvreemde rechter bent);
Dat is een overweging die simpelweg voorkomt uit het algemene rechtsbeginsel dat de overheid geen willekeurig beleid mag voeren; zonder deugdelijke motivatie eisen dat iemand haar boerka niet draagt bij sollicitaties duidt op willekeur.
quote:
Disproportioneel
2. Bovendien lijkt de rechter daarin op voorhand al helemaal niet geïnteresseerd: hij stelt sowieso dat de eis dat ze haar burqa af zou doen om aan werk te komen disproportioneel is. Het door de rechter gestelde onder 1 is dus strijdig met 2. Een beroep doen op een uitkering terwijl je je in feite onbemiddelbaar maakt, dat is pas dispropotioneel;
Nee, in de uitspraak staat letterlijk dat in dit stadium van de bemiddeling het onredelijk is om dat te eisen, niet dat die eis per definitie disproportioneel is.
quote:
Loten
3. De weigering om loten te verkopen was volgens de rechter terecht omdat ‘het een feit van algemene bekendheid is, dat moslims niet mogen gokken’. Los van het feit dat je een lam handje zou krijgen als je elke moslim in het casino de hand zou willen schudden, het volgende. Als we die redenering doortrekken, is het voorts een ‘feit van algemene bekendheid’ dat de meeste moslima’s geen burqa dragen. Een burqa is dus een persoonlijke keuze en kan nooit een reden zijn om draagsters categoriaal aan een uitkering te helpen en te vrijwaren van werk;
Zwak toto-pro-pars-argument; het blijft voor elke moslim een individuele afweging aan welke religieuze voorschriften hij/zij zich al dan niet houdt.
quote:
Krapte
4. Ook wordt in het vonnis iets gemurmeld over het feit dat er pas vier sollicitaties zouden zijn geweest. In de eerste plaats is dat de burqadraagster zelf te verwijten en niet de gemeente. Gezien de krapte op de arbeidsmarkt had ze wel wat meer kunnen ondernemen. Als ze nu eens in eenzelfde tempo sollicitatiebrieven had geschreven als een brief naar de rechtbank, was de teller niet op vier blijven steken. En wil de rechter nu oordelen op basis van de huidige feiten – die zonneklaar aangeven dat de burqa een probleem is op de arbeidsmarkt – of op zijn eigen fictieve en wereldvreemde wereldbeeld?
Bovendien zijn de argumenten van de rechter onder 1 en 4 strijdig: eerst verwijt hij de gemeente dat die niet direct heeft gezegd dat de burqa een probleem is op de arbeidsmarkt, vervolgens vindt hij dat de gemeente dat te vroeg concludeert. Wat is het nou, eerwaarde?
Een sollicitatieplicht is niet een plicht om naar elk vacature die maar te vinden is te solliciteren. Of vier sollicitaties in dit geval aan de lage kant is, valt met de huidige informatie moeilijk te zeggen, omdat zoiets sterk situatie-afhankelijk is. Daarnaast is het verwijt van de rechter zonneklaar: de gemeente accepteert eerst de bemiddeling van de vrouw, maar komt daar betrekkelijk snel weer op terug; dat is inconsistent beleid.
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:47:15 #126
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50413609
Overigens kan ik wel begrip opbrengen voor de beredenering dat de vrouw zichzelf vrijwel onbemiddelbaar maakt, maar daarmee valt de rechter deze uitspraak nog niet te verwijten; deze is namelijk ten eerste gestoeld op de verordening die diezelfde gemeente heeft uitgevaardigd, en ten tweede heeft de gemeente enkele - min of meer formele - beginselen met de voeten getreden. Het is imo van immanent belang dat rechters de overheid op een dergelijke kritische wijze toetsen.

Ik denk dat het uiteindelijk niet onredelijk is om van de vrouw in kwestie te verlangen dat ze haar boerka niet draagt tijdens sollicitatiegesprekken, mits ze in de tussentijd nog geen werk heeft gevonden en ze aanspraak wil blijven maken op een uitkering. Maar dat ontslaat de overheid nog niet van de verplichting zorgvuldig met deze zaak om te gaan.

[ Bericht 27% gewijzigd door Reya op 13-06-2007 15:55:28 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 15:51:16 #127
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50413737
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zullen we wedden dat de veganist wel moet werken in de slagerij? Alles om de moslims in NL niet voor het hoofd te stoten immers.
Dat valt wel mee; ik heb wel van meerdere zaken gehoord waarbij iemand - ook vanui niet-religieuze argumenten - bepaald werk principieel weigerde, en het is mijn inziens terecht dat tot op zekere hoogte dergelijke bezwaren door de gemeente worden gehonoreerd. Het verschil tussen de veganist en de boerkadraagster is dan echter wel weer dat de meeste werkgevers geen onoverkomelijke bezwaren zien om een veganist aan te nemen, als ze het uberhaupt al kunnen merken aan de persoon in kwestie.
pi_50414385
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:43 schreef Reya het volgende:

[..]

Dat is een overweging die simpelweg voorkomt uit het algemene rechtsbeginsel dat de overheid geen willekeurig beleid mag voeren; zonder deugdelijke motivatie eisen dat iemand haar boerka niet draagt bij sollicitaties duidt op willekeur.
[..]
Nee, DIT is willekeur.
Een Darth Vader masker mag telt niet als excuus en ik wed een Geisha-outfit of peniskoker ook niet, een Burqa weer wel.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:14:14 #129
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50414482
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, DIT is willekeur.
Een Darth Vader masker mag telt niet als excuus en ik wed een Geisha-outfit of peniskoker ook niet, een Burqa weer wel.
Als jij voor je de molen in zou gaan en een aanvraag doet voor een uitkering en het geacccepteerd wordt dat je darth vader adept bent en je vervolgens daaarmee gaat solliciteren is dat toch geen willekeur?
pi_50414602
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:14 schreef Re het volgende:

[..]

Als jij voor je de molen in zou gaan en een aanvraag doet voor een uitkering en het geacccepteerd wordt dat je darth vader adept bent en je vervolgens daaarmee gaat solliciteren is dat toch geen willekeur?
Je weet dondersgoed dat dat in de realiteit NIET geaccepteerd zal worden. Geen rechter zal het 'buitenproportioneel' vinden dat men eist dat ik mijn Darth Vader masker afdoet als ik werk zoek.
In tegenstelling tot deze rechter dus die een Burqa afdoen 'buitenproportioneel' vindt, want 'het is onderdeel van haar religie'.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:25:23 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50414939
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je weet dondersgoed dat dat in de realiteit NIET geaccepteerd zal worden. Geen rechter zal het 'buitenproportioneel' vinden dat men eist dat ik mijn Darth Vader masker afdoet als ik werk zoek.
In tegenstelling tot deze rechter dus die een Burqa afdoen 'buitenproportioneel' vindt, want 'het is onderdeel van haar religie'.
Maar je hebt de uitspraak verder wel gelezen?
pi_50414994
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar je hebt de uitspraak verder wel gelezen?
Ja.
Jij ook?
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:32:25 #133
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50415174
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja.
Vreemd dat dan maar enkele woorden van de overweging zijn doorgedrongen.
pi_50415235
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daar moet je ook echt iedere reply mee beginnen he?
nee hoor
quote:
Dat is dus feitelijk hetzelfde.
nee .. iemand 100% korten op "verwijtbaar gedrag" na 3 sollicitaties mag niet , daarvoor is een oplopende schaal bedacht van strafkortingen .. iemand korten voor 100% als die concreet werk weigert mag weer wel
quote:
Dus?
dus wordt haar over een aantal sollicitaties gevraagd de boerka uit te doen op straffe van een korting
quote:
Misschien zoekt het spookhuis nog medewerkers:
bvb .. banen zat waar het geen moer uitmaakt of je gezicht nou wel of niet te zien is .. vloertje dweilen ergens of zo ?
quote:
denk dat je die zou verliezen, gemoedsbezwaarden hebben toch echt wel iets in de melk te brokkelen hier in NL .. of het nou moslima's zijn die geen lootjes willen verkopen of ambtenaren die geen homo's willen trouwen
pleased to meet you
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:35:03 #135
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50415258
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, DIT is willekeur.
Niet zozeer, omdat die beredenering is gestoeld op de (grond)wettelijke bepaling dat er een vrijheid bestaat van godsdienst en/of levensbeschouwing. Wanneer jij weet te motiveren dat een Darth Vader-masker een essentieel onderdeel van je levensbeschouwing is, valt je wellicht eenzelfde behandeling toe, alhoewel bij zowel een boerka als een dergelijk masker uiteindelijk de eis kan worden gesteld deze niet te dragen tijdens sollicitatiegesprekken; zoals ik al eerder betoogde heeft de rechter namelijk in deze kwestie geen principiele uitspraak gedaan.
pi_50415480
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Vreemd dat dan maar enkele woorden van de overweging zijn doorgedrongen.
Moet jou toch niet onbekend voorkomen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:44:07 #137
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50415533
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moet jou toch niet onbekend voorkomen.
Het blijkt wel vaker uit je reacties idd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:45:56 #138
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50415586
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 14:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is een geweldig stukje. Niet omdat het inhoudelijk correct is, maar omdat het erg logisch lijkt wat er staat, terwijl het op een aantal details de spijker mist...

De rechter vind het wat vreemd dat iemand met burqa binnen komt, bemiddeld wordt, hetgeen niet succesvol is en vervolgens de uitkering wordt ingetrokken voor een paar maanden omdat ze een burqa droeg.

De rechter vond dus dat de maatregel niet paste bij het gedrag van deze mevrouw. Als men bij het begin had gezegd: "zorg je wel dat je je burqa thuis laat bij het solliciteren" VOORDAT ze ging en DAN komt ze opdraven in burqa, ja DAN had men een punt gehad. Nu laat men haar een paar keer gaan, met het verwachte resultaat en geef je een (zware!) sanctie. Ja en dat is dan te kort door de bocht.

Wel gaat de rechter m.i. iets te ver door te stellen dat de bemiddelingspogingen niet waren uitgepunt, aangezien ik daarin lees dat hij vindt dat met burqa solliciteren dus kennelijk wel succesvol kan zijn ofzo. Maar goed, dan zou ik mij meer moeten verdiepen in de uitspraak en ook de uitspraak van de CGB. Hoe dan ook, gelet op hoe e.e.a. is gelopen is het niet zo vreemd dat de rechter heeft geoordeeld dat de sanctie in dit geval ten onrechte was.
Ben het niet graag met je eens maar wat je daar schrijft is volkomen terrecht. Nu moeten ze gewoon zeggen mevrouw het werkt niet met zon boerka trek hem uit of je wordt gekort. Zolang dat wel mag is er geen problem. Mag dat ook niet dan moet er wat aan de wet veranderd worden.
mai pen rai
pi_50415636
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:35 schreef Reya het volgende:

[..]

Niet zozeer, omdat die beredenering is gestoeld op de (grond)wettelijke bepaling dat er een vrijheid bestaat van godsdienst en/of levensbeschouwing. Wanneer jij weet te motiveren dat een Darth Vader-masker een essentieel onderdeel van je levensbeschouwing is, valt je wellicht eenzelfde behandeling toe, alhoewel bij zowel een boerka als een dergelijk masker uiteindelijk de eis kan worden gesteld deze niet te dragen tijdens sollicitatiegesprekken; zoals ik al eerder betoogde heeft de rechter namelijk in deze kwestie geen principiele uitspraak gedaan.
Je weet dat het in de praktijk gewoon niet zo gaat. Er wordt in NL zeer met 2 maten gemeten, zeker als het om religies gaat.
pi_50415659
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het blijkt wel vaker uit je reacties idd.
Dat is niet wat ik bedoelde, maar ik weet dat je meestal niet erg scherp bent dus dat deze je ook weer eens ontging verbaast me dan weer totaal niet.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:49:32 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50415704
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde, maar ik weet dat je meestal niet erg scherp bent dus dat deze je ook weer eens ontging verbaast me dan weer totaal niet.
Gelukkig maar dat je niet verrast bent.
pi_50415906
Als je een uitkering wil en wil behouden mag het CWI wel een baan 'opdringen'. Als blijkt dat de vrouw in kwestie bij de gemeente Diemen aan de slag kan in de vorm van schoffelen (onder je burka kan je volgens mij gewoon laarzen aan en dat oranje reflecterende vestje kan gewoon over de burka hangen) in het plaatselijk park dan hoort zij dit aan te nemen. Tegen zulke functies bestaan volgens mij weinig tot geen bezwaren.

Als je een uitkering wil (wat via het CWI loopt) ga je akkoord met het aannemen van elk werk wat enige inkomsten op kan leveren. Meestal zijn er genoeg hele simpele baantjes zoals werken in de bollen, tegels sjouwen, pakketjes inpakken of iets in die richting.

Wil ze liever een baan op een wat hoger niveau denk ik dat ze er goed aan doet die burka te lozen.

woensdag 13 juni 2007 @ 16:57:17 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50415938
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je weet dat het in de praktijk gewoon niet zo gaat. Er wordt in NL zeer met 2 maten gemeten, zeker als het om religies gaat.
Njah, er is daar simpelweg te weinig vergelijkingsmateriaal voor, maar je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat met bezwaren ingegeven door veganisme - geen vorm van godsdienst, in zekere zin wel een vorm van levensbeschouwing - ongeveer op eenzelfde manier wordt omgegaan als met religieuze bezwaren. Uiteraard is er in zekere zin een culturele bias - sommige dingen worden wel als levensbeschouwing, andere dingen weer niet - maar het is niet zo dat bezwaren enkel worden gehonoreerd als ze vanuit religieus oogpunt worden aangedragen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:59:20 #144
110987 ErwinRommel
pi_50416010
quote:

[..]

Aanpassen aan de normen en waarden van het gastland. Doe ik ook.
Wat men thuis uitspookt moet men zelf weten, maar op sociaal vlak buiten de deur gedraagt men zich maar naar de daar geldende normen.
pi_50416041
Die rechter zal best wel in de letterlijke zin gelijk hebben, maar daar zal de gemiddelde werkgever en als je het mij vraagt merendeel ook de Nederlander, schijt aan hebben. Privé, dus buiten het werk om, ga je je maar uitdossen zoals je wil, who bloody cares. Maar als je gaat werken zul je je aanpassen aan de mores van het land waar je woont. En dat wil zeggen, bij een sollicitatie zul je je van je beste kant laten zien om te zorgen dat je uit de bijstand komt, want dat is alleen bedoelt als tijdelijk vangnet. Het gaat niet aan dat je op je strepen gaat staan wat betreft je eigen dresscode, je hebt maar de Westerse zeden en gewoonten wat werk betreft zonder meer op te volgen. Ik krijg de indruk dat die vrouw moet solliciteren (nieuwe wetgeving/maatregelen) omdat er geen redenen zijn dat ze daar niet toe in staat is, zorgen voor eigen inkomsten dus. Daar heeft ze mogelijk geen zin en wat is er dan makkelijker je zelf zo te presenteren dat sukses uiterst klein is. Je weigert je gewoon aan te passen aan deze samenleving, wetend dat privé en werk twee verschillende situaties zijn. Persoonlijk kots ik van die fundi's maar wel de hand ophouden bij diezelfde door jou zo verfoeide Westerse overheid. Nogmaals, als men het hier niet naar de zin heeft, vertrek dan en ga wonen in een land met mede-geloofsgenoten, dan wel voor eigen inkomsten zorgen, jammer he?!
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:01:00 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50416079
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aanpassen aan de normen en waarden van het gastland. Doe ik ook.
Wat men thuis uitspookt moet men zelf weten, maar op sociaal vlak buiten de deur gedraagt men zich maar naar de daar geldende normen.
Maar wat zijn die normen? Ik kan me genoeg baantjes indenken waarbij het weinig belangrijk is of iemand een burka draagt. Welke grenzen zijn er en waar liggen die als we naar normen kijken?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:06:18 #147
110987 ErwinRommel
pi_50416264
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat zijn die normen? Ik kan me genoeg baantjes indenken waarbij het weinig belangrijk is of iemand een burka draagt. Welke grenzen zijn er en waar liggen die als we naar normen kijken?
Die normen verschillen per land.
Maar in bv Nederland moet men zich maar houden aan de alhier geldende waarden en normen.
Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen. Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Men weet dus dat de norm voor solliciteren hier anders is dan in bv een islamitisch land.
En al helemaal voor iemand die bij het CWI loopt en dus een uitkering krijgt moge het duidelijk zijn dat de kans op werk krijgen bijzonder laag is indien men op sollicitatie gesprek gaat met boerka aan.
pi_50416353
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Maar in bv Nederland moet men zich maar houden aan de alhier geldende waarden en normen.
Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen. Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Men weet dus dat de norm voor solliciteren hier anders is dan in bv een islamitisch land.
En al helemaal voor iemand die bij het CWI loopt en dus een uitkering krijgt moge het duidelijk zijn dat de kans op werk krijgen bijzonder laag is indien men op sollicitatie gesprek gaat met boerka aan.
Een beetje hetzelfde als met je Stichting Martijn t-shirt aan gaan solliciteren bij een kindercreche.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:10:13 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50416396
quote:

[..]

Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen.
Dat weet je niet. Het hangt nogal af van de functie en de bedrijfscultuur.
quote:
Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Er zijn een hoop functies waarbij een burka niet bepaald handig is. Naar die functies solliciteren is dan ook vrij zinloos. Er zijn echter genoeg functies waarbij een burka niet zou moeten uitmaken.
quote:
Of men solliciteert voor de verkeerde functies. 4 sollicitaties vind ik nu niet direct veelzeggend.
pi_50416473
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

noem er eens 10
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:17:31 #151
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50416658
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Het hangt nogal af van de functie en de bedrijfscultuur.
Bij de Albert Heijn zochten ze nog vakkenvullers met een boerka.
pi_50416765
quote:
Gesluierde studente eist surveillance vrouwen

AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.

De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.

De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Ook bij bepaalde studieonderdelen als presentaties zou ze de sluier af moeten doen, zo laat de Pers weten De studente heeft nu gezegd de niqaab alleen af te willen doen als er bij tentamens een vrouwelijke surveillant aanwezig is. Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of de sluier gedragen mag worden tijdens andere studieonderdelen.

Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."

Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden
Bron.
Het lijkt wel of het seizoen is begonnen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:21:56 #153
110987 ErwinRommel
pi_50416799
Alicey,

een werkgever zit gewoon niet te wachten op sollicitanten die in boerka op komen dagen.
Indien dit wel het geval is in bv een islamitische instelling soit.......maar bij gewone bedrijven? Nee, dat zou ik als werkgever mijn werknemers niet aan willen doen, en nog belangrijker mijn klanten niet. In boerka iemand te woord staan? Dat past niet in de NL cultuur. Dus dan komen we weer terug op het normen en waarden plaatje die gelden bij de NL cultuur, en nog belangrijker, bij de NL bedrijfscultuur.

Maar als ik als klant bij een zaak kom en een vrouw in boerka staat mij te woord dan voel ik mij niet prettig, en met mij vele anderen. Indien diezelfde moslima er gewoon netjes uitziet, met bv een mantelpakje aan mij te woord staat komt dat totaal anders over.
Zo liggen de feiten nu eenmaal want dat zijn de in NL geldende normen.
pi_50417112
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Alicey,

een werkgever zit gewoon niet te wachten op sollicitanten die in boerka op komen dagen.
Indien dit wel het geval is in bv een islamitische instelling soit.......maar bij gewone bedrijven? Nee, dat zou ik als werkgever mijn werknemers niet aan willen doen, en nog belangrijker mijn klanten niet. In boerka iemand te woord staan? Dat past niet in de NL cultuur. Dus dan komen we weer terug op het normen en waarden plaatje die gelden bij de NL cultuur, en nog belangrijker, bij de NL bedrijfscultuur.

Maar als ik als klant bij een zaak kom en een vrouw in boerka staat mij te woord dan voel ik mij niet prettig, en met mij vele anderen. Indien diezelfde moslima er gewoon netjes uitziet, met bv een mantelpakje aan mij te woord staat komt dat totaal anders over.
exact.

niemand zit te wachten op een tent als collega bovendien.
compleet onwerkbaar, praktisch en sociaal.
wie wil er nu praten tegen een tent?

je onmogelijk kleden is simpelweg je kansen saboteren, bewust.
en op welke gronden je dat ook doet, moet niet uitmaken, geloof is niets meer dan een mening zoals alle andere meningen.

en dan hebben we het nog niet over de complete vrouwonvriendelijkheid van die tent, waar je als maatschappij niet aan moet mee werken.

als iemand zichzelf als deurmat wil profileren, prima, maar dan ga je maar voor je eigen deur liggen.
pi_50417290
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef milagro het volgende:

en dan hebben we het nog niet over de complete vrouwonvriendelijkheid van die tent, waar je als maatschappij niet aan moet mee werken.

als iemand zichzelf als deurmat wil profileren, prima, maar dan ga je maar voor je eigen deur liggen.
Precies, niets meer aan doen, kan zo in een lijssie...
pi_50417592
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:34 schreef Suko het volgende:

[..]

Precies, niets meer aan doen, kan zo in een lijssie...
ik kan me echt pissig maken dat men nog serieus gaat discussieren over hoe de burka in te passen in de westerse maatschappij.

we hebben het hier over een middeleeuwse achterlijkheid, een vrouw compleet bedekt van top tot teen om zo de mannen niet af te leiden, te verleiden, en dat dan verpakt in het lariepapiertje "voor eigen bescherming!" ..... wat is dat voor een complete van de pot geruktheid.

als je zo een tent als algemeen geaccepteerde klederdracht wil hebben ga je toch lekker in een streng islamitisch land wonen, daar is alles op je (ver pré) middeleeuwse levensovertuiging afgestemd, ga die onzinnige achterlijkheid niet hier afdwingen.

damn, moeten we iedere extremistische kronkel van gelovigen tegemoet komen? krijgen rabiate katholieken dadelijk een mea culpa ruimte, waar ze tijdens lunchtijd zichzelf kunnen kastijden?

oh nee, dat is natuurlijk compleet wat anders, en niet te vergelijken..... ja dat is het wel, geloofswaanzinnige achterlijkheid die je mag praktiseren, maar wel in je eigen tijd op eigen terrein.

wil je dat niet, moet je niet in dit " verrotte zondige van iedere norm en waarde gespeend land" willen wonen.

en neem dan in godsnaam iedere geitenwollensok mee die ook maar 1 seconde het dragen van tenten als acceptabele "moet kunnen" overweegt, die macramee redelijkheid in deze is werkelijk om te kotsen .

zo, hè hè
pi_50417735
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
die "normen" zijn anders geen natuurwet of zo, die zijn geregeld aan verandering onderhevig ..
zo was het in mijn jeugd nog ondenkbaar dat een vrouw een broek droeg of dat er rokken waren met een zoom boven de knie .. het grappige is dat de "fijne" dames uit die tijd van die kokette hoedjes droegen met daarvoor een .. juist ja .. sluier
pleased to meet you
pi_50417947
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.

Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.

Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:56:04 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_50417993
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:48 schreef moussie het volgende:

[..]

die "normen" zijn anders geen natuurwet of zo, die zijn geregeld aan verandering onderhevig ..
zo was het in mijn jeugd nog ondenkbaar dat een vrouw een broek droeg of dat er rokken waren met een zoom boven de knie .. het grappige is dat de "fijne" dames uit die tijd van die kokette hoedjes droegen met daarvoor een .. juist ja .. sluier
Tsja, maar we zijn hier niet stil blijven staan, we leven nu niet meer zo, en men moet ook niet terug willen naar die tijd. Een burka hoort gewoon niet op de werkvloer, punt.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:34 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_50418037
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.

Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.

Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
Geen flauw idee, maar ik kom er geregeld wat tegen. En ik kan het niet helpen, maar ik barst dan spontaan in een lachbui uit, elke keer weer.
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2007 @ 17:59:38 #161
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_50418104
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef milagro het volgende:

[..]

exact.

niemand zit te wachten op een tent als collega bovendien.
compleet onwerkbaar, praktisch en sociaal.
wie wil er nu praten tegen een tent?
Offtopic, ik kwam laatst in een openbaar toilet (lees: toegankelijk voor al het vrouwelijke personeel) een dame zonder hoofddoek tegen die voor de spiegel bezig was met kohlpotlood/mascara/lipgloss/poederdoos) Ik liep door, ging naar het toilet en toen ik klaar was ging ik uiteraard mijn handen wassen, mevr was net bezig met haar hoofdoek en begon verontwaardigd tegen een andee hooddoek dat het eigenlijk belachelijk was dat ze deze ruimte met *ons* moesten delen omdat...wij als niet-moslims haar HAAR niet mogen zien zonder hoofddoek
Ik nam de tijd en bleef lekker lang m;n 'handen wassen en in de spiegel turen..vraagt 1 van die hoofddoekjes of ik wil opschieten omdat dit van Allah niet mag...
Ik vroeg haar of Allah haar instructies had gegeven om zich zo ordinair op te maken en er begonnen 2 hooddoekjes tegen mij te schetteren.. enfin, ben na 5 minuten gekrijs lachend weggelopen en vraag mij oprecht af waar mensen het recht vandaan halen om dit soort dingen te vragen...bleef het overigens een rare reactie vinden aangezien ik wel vaker moslima´s heb ontmoet zonder hoofddoek

m.b.t. het onderwerp hier, zij kiezen voor een geloof en een kledingvoorschrift terwijl ze IN Nederland wonen, accepteer dan gewoon dat dit een Westerse maatschappij is en probeer niet allerlei vreemde dingen af te dwingen die dwars op al onze wetten en APV´s staan. Je gaat ook niet met een bivakmuts achter de balie van de Rabobank staan om klanten te helpen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:00:08 #162
110987 ErwinRommel
pi_50418112
quote:

[..]

Natuurlijk is het geen natuurwet.
Maar het is wel de norm om gewoon gekleed te gaan als je voor een sollicitatie gesprek gaat.
Dus geen boerka, maar gewone acceptabele kleding.

En dat voorbeeld van jouw is ook al mis, want dat kwam uit de tijd dat vrouwen zich gingen roeren ivm gelijke behandeling van sexe. En voorzover ik weet heeft dat nooit te maken gehad met gezichtsbedekkende kleding zoals bij de boerka.
Contact met klanten of met collega's is een sociaal iets en daarbij behoren geen alles bedekkende kleding.
Jouw voorbeeld slaat de plank volkomen mis.

Lees nu eens gewoon mijn posts en maak zelf een conclusie.
Moslima zonder boerka heeft vele malen meer kans op een baan dan een moslima met boerka op.
Accepteer nu maar dat dat zo is.
Indien ze in boerka wilt werken dan moet ze dat doen in landen waar de boerka gewoon is. Maar in NL heeft men nimmer een boerka gekent als acceptabele bedijfskledij.
pi_50418138
quote:

Neen. Iemand mat tattoo's maakt inderdaad weinig kans om een publieke functie te vervullen. Bijvoorbeeld baliemedewerker bij de gemeente. Echter kan deze persoon wel gewoon de functie van timmerman, helpdeskmedewerker of hovenier vervullen.

Dat er maar weinig burka dragers in NL zijn betekent natuurlijk niet dat de personen die het voor zichzelf heel moeilijk maken door die burka te dragen niet hetzelfde traject door moeten lopen als alle andere personen.
Als je als burka-draagster al 8 maanden zelf werk zoekt, overal door je burka afgewezen wordt en om een uitkering te voorkomen en zelf te verdienen een baan kan krijgen (mede mogelijk gemaakt door het CWI) maar je zal er je burka voor af moeten doen, dan lijkt mij dit een normale stap.
pi_50418224
Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk al heel vooruitstrevend dat een burkadragende vrouw mag gaan werken van haar man.
pi_50418314
quote:

[..]

hoe oud ben jij in godsnaam, moussie

wat doet het er toe hoe men er in de jaren 20 bij liep en wat toen als normaal werd gezien?

misschien kun je er ook even de kledinggewoonten van de Buryats, Dorbots, Torguut, Dariganga, Uzemchin uit Mongolië erbij slepen, dat is namelijk net zo relevant.

we lezen hier en we leven nu, en een burka is net zo min sociaal wenselijk op de werkvloer (overal eigenlijk, maar goed, iedereen heeft recht op zijn eigen achterlijkheid in eigen huis) als een bikini of een swastika jurkje, kan je ook wel menen te moeten dragen uit levensovertuiging.

als je sober wil leven en je het liefst in een 'ghandi luier' loopt en op slippers zul je ook nergens aangenomen worden, als tattoo en piercings een way of life voor je zijn en je loopt met 44 ringetjes in je smoel, word je ook nergens aangenomen, en dien je dus ofwel je kleding aan te passen ofwel gekort te worden op je uitkering als je dat weigert.

een geloof is een mening, niet meer dan dat.
dat iemand dat subjectief gezien anders ervaart, kan, maar regels zijn er niet om zich te schikken naar iedere subjecitiviteit.

al zijn het er maar 10, 10 dames in burka, die niet aan de slag komen, vanwege die burka, maar niet gekort worden, dan werk je niet alleen mee aan middeleeuwse vrouwonvriendelijke achterlijkheid, maar schep je een ongekend precedent, want geloof is niet meer dan een mening, een levensovertuiging zoals er velen zijn, niet noodzakelijkerwijs gerelateerd aan religie.
pi_50418331
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:01 schreef xFriendx het volgende:
Als je als burka-draagster al 8 maanden zelf werk zoekt, overal door je burka afgewezen wordt en om een uitkering te voorkomen en zelf te verdienen een baan kan krijgen (mede mogelijk gemaakt door het CWI) maar je zal er je burka voor af moeten doen, dan lijkt mij dit een normale stap.
het is natuurlijk maar de vraag of mevrouw op grond van haar bruka wordt afgewezen. Het lijkt me niet dat je dat als werkgever mag zeggen, anders zal het wel onder discriminatie vallen.

En of er op mijn werk nu een dikke trol met foute leggings, of iemand in een burka zou komen poetsen, dan zou ik nog liever die burka hebben.
pi_50418387
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Tsja, maar we zijn hier niet stil blijven staan, we leven nu niet meer zo, en men moet ook niet terug willen naar die tijd. Een burka hoort gewoon niet op de werkvloer, punt.
mi moeten we gewoon niet terug naar een tijd waarin de grootste gemene deler beslist wat je wel of niet mag dragen ..

daarnaast bestaan er aardig wat baantjes waarin haar kledinggewoonte zelf goed uitkomt .. de bedrijfskleding van sommige voedselverwerkers of fijne electronica lijkt verrekte veel op een boerka-variant ..
en als zij in de keuken staat te koken weet je tenminste zeker dat er niet in je maaltijd is gerocheld
pleased to meet you
pi_50418442
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

het is natuurlijk maar de vraag of mevrouw op grond van haar bruka wordt afgewezen. Het lijkt me niet dat je dat als werkgever mag zeggen, anders zal het wel onder discriminatie vallen.

En of er op mijn werk nu een dikke trol met foute leggings, of iemand in een burka zou komen poetsen, dan zou ik nog liever die burka hebben.
quote:
Twee keer strandde een sollicitatie daadwerkelijk op haar kleding, een derde keer omdat de kandidaat-werkgever niks meer van zich liet horen na een verzoek van de vrouw om meer informatie. Een vierde betrekking, als lotenverkoopster, wees ze om religieuze redenen zelf af.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:12:03 #169
110987 ErwinRommel
pi_50418456
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:04 schreef Basp1 het volgende:
Nu ik er zo over nadenk is het eigenlijk al heel vooruitstrevend dat een burkadragende vrouw mag gaan werken van haar man.
Ik zou het anders willen stellen:

vrouw had geen werk en stapte naar het UWV voor een uitkering. Lekker meer centjes in huis.
UWV verstrekt die uitkering maar dat tevens haar gegevens naar het CWI gestuurd worden.
CWI verplicht haar "klanten" met een uitkering aan het werk te zetten dmv sollicitatie plicht.
Mevrouw boerka pleegt obstructie door bij sollicitatie gesprekken naar boerka niet uit te doen.
Ze word natuurlijk niet aangenomen en het CWI stopt haar uitkering omdat ze niet wil meewerken.
Mevrouw Boerka stapt naar rechter en krijgt helaas gelijk.

Helemaal niets vooruitstrevend, puur opportunisme lijkt mij.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:13:10 #170
117098 Hathor
Effe niet
pi_50418486
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:09 schreef moussie het volgende:

[..]

mi moeten we gewoon niet terug naar een tijd waarin de grootste gemene deler beslist wat je wel of niet mag dragen ..

daarnaast bestaan er aardig wat baantjes waarin haar kledinggewoonte zelf goed uitkomt .. de bedrijfskleding van sommige voedselverwerkers of fijne electronica lijkt verrekte veel op een boerka-variant ..
en als zij in de keuken staat te koken weet je tenminste zeker dat er niet in je maaltijd is gerocheld
Ja, maar als zij in de keuken staan, dan is het 9 van de 10 keer een gerecht wat zij niet mogen maken en wat ik waarschijnlijk juist yummie vind, dus laat dat ook maar achterwege dan.
pi_50418536
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:08 schreef Basp1 het volgende:
Het lijkt me niet dat je dat als werkgever mag zeggen
Wij zeggen hier niks, we nemen ze gewoon niet aan omdat we dat soort figuren hier niet willen. Simpel.
Heeft overigens niets met een dislike voor moslims te maken want we hebben hier een hoop baardmansen. Prima gasten. We willen geen burka's en niqaab's. Onwenselijk op de werkvloer. Hoofddoekje is hier trouwens ook geen punt.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:16:26 #172
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50418601
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:09 schreef moussie het volgende:

[..]

De optie om te kiezen voor zo'n baan staat nog steeds open na een boerka verbod op de werkvloer.
pi_50418607
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

vrouw had geen werk en stapte naar het UWV voor een uitkering. Lekker meer centjes in huis.
UWV verstrekt die uitkering maar dat tevens haar gegevens naar het CWI gestuurd worden.
CWI verplicht haar "klanten" met een uitkering aan het werk te zetten dmv sollicitatie plicht.
Mevrouw boerka pleegt obstructie door bij sollicitatie gesprekken naar boerka niet uit te doen.
Ze word natuurlijk niet aangenomen en het CWI stopt haar uitkering omdat ze niet wil meewerken.

dat lijkt me een geloofwaardig scenario idd.

gewoon drie vliegen in 1 klap, en extra geld in huis, er niet voor hoeven werken en weer eens de discriminatiekaart kunnen spelen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:20:11 #174
110987 ErwinRommel
pi_50418710
Wat ik gewoon niet kan snappen is dat ze per sé in boerka willen gaan.
Waarom vraag ik mij dan af..........
Ze wonen toch in NL? In NL is het gewoon niet normaal om jezelf in een boerka te hijssen. Dat was het 2000 jaar geleden niet en dat is het nu niet. En zal hopelijk over 2000 jaar ook niet zo zijn.

Is het niet gewoon een vorm van rellerij? Puur en enkel om maar die uitkering te behouden?
De wet moeten ze maar aanpassen en daarin stellen dat het verboden is om met gezichtsbedekkende kledij op straat te lopen.
Die die boerka dan maar thuis aan, maar op de werkvloer vind ik dat een soort van disrespect naar je collega's toe, en afschrikwekkend naar de klant toe.
Ik wil graag iemand zien, en niet spreken tegen een stuk bedlaken.
pi_50418881
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:20 schreef ErwinRommel het volgende:
De wet moeten ze maar aanpassen en daarin stellen dat het verboden is om met gezichtsbedekkende kledij op straat te lopen.
Die wet bestaat al lang alleen wordt er een uitzondering gemaakt...
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:28:02 #176
3542 Gia
User under construction
pi_50418951
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:13 schreef Suko het volgende:
ik zie ook heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven?
Aangezien die mannen zowel overdag als 's avonds op straat, vooral op bankjes in winkelstraten, te vinden zijn, ga ik ervan uit dat ze niet werken. Of het zijn allemaal imams?
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:33:32 #177
3542 Gia
User under construction
pi_50419119
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:12 schreef milagro het volgende:

[..]

noem er eens 10
Plantsoenendienst
Wasserij
Vakken vullen
Folderwijk/krantenwijk
Ramen wassen
Garnalen pellen
Bonen plukken en ander seizoenswerk
Bloemstukken maken voor begrafenissen e.d.
Voorlezen aan blinden
Vuilnisvrouw
Borden wassen

[ Bericht 3% gewijzigd door Gia op 13-06-2007 18:50:51 ]
pi_50419205
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:12 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

lekker meer centjes in huis ? Sinds wanneer heb je recht op een bijstandsuitkering als je man al een inkomen heeft ?
pleased to meet you
pi_50419293
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:33 schreef Gia het volgende:
Ramen wassen
Met een burka aan de ladder op?
quote:
Garnalen pellen
Dat gebeurt niet meer in Nederland maar in Marokko en daar dragen de dames geen burka maar een hoofddoek en een witte jas.
quote:
Vuilnisvrouw
Met een burka aan achterop de vuilniswagen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:40:24 #180
3542 Gia
User under construction
pi_50419352
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:38 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Met een burka aan de ladder op?
Doet ze alleen de benedenverdiepingen.
quote:
Dat gebeurt niet meer in Nederland maar in Marokko en daar dragen de dames geen burka maar een hoofddoek en een witte jas.
Maar het kán wel in Nederland.
quote:
Met een burka aan achterop de vuilniswagen?
Ze hoeft niet op de vuilniswagen, ze kan prima lopen.
pi_50419470
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:40 schreef Gia het volgende:
Maar het kán wel in Nederland.
Waar dan?
Thuispellen is al jaaaaaren verboden, vandaar ook die Marokko-constructie.
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:50:06 #182
3542 Gia
User under construction
pi_50419731
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Waar dan?
Thuispellen is al jaaaaaren verboden, vandaar ook die Marokko-constructie.
Okay, verzinnen we een andere nummer 10:

Borden wassen in een restaurant.
pi_50420116
Als wij hier 10 beroepen kunnen verzinnen die de vrouw kan uitvoeren en ook nog eens simpele klussen zijn die veel CWI kantoren op papier kunnen aanbieden is het nog vager dat de vrouw nog niet werkt en van de uitkering geniet.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:08:52 #184
110987 ErwinRommel
pi_50420490
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

lekker meer centjes in huis ? Sinds wanneer heb je recht op een bijstandsuitkering als je man al een inkomen heeft ?
Ik weet het niet, was zomaar een ingeving, en ik vermoed dat ik er niet ver naast zit.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:09:54 #185
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50420534
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:12 schreef milagro het volgende:

[..]

noem er eens 10
Denk aan werk in de industrie, call centers, tuinderijen etc.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:10:45 #186
110987 ErwinRommel
pi_50420577
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

En wellicht heeft haar man ook geen werk?
Of is ze alleenstaand en woont in bij de ouders? Zou ook nog kunnen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:16:07 #187
110987 ErwinRommel
pi_50420783
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Denk aan werk in de industrie, call centers, tuinderijen etc.
In de industrie?? gevaarlijk. Een bedrijf wilt geen risico lopen omdat die boerka haar het werk belemmerd. je zou zomaar eens met het beperkte gezichtsvermogen een ander knopje indrukken, of verstrikt raken in de machines.
Callcenters? Nou, erg leuk voor haar collega's dan om te moeten spreken met iemand zonder gezicht. Onbeschoft dus.
Tuinderijen? Dat werkt al helemaal niet gezien Polen goeiekoper zijn. Denk ook niet dat tuinders, nuchter als ze zijn, iemand in huis willen halen die niet zichtbaar is, en ten tweede zij dit werk waarschijnlijk niet op ogen had.
pi_50420885
quote:

[..]

Juist
Ok daar zit de fout dus.

Het is een tijdelijke maatregel zodat mensen opzoek kunnen naar een andere baan zonder opeens alles kwijt te raken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_50420949
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Monidique het volgende:
ook lid van de religie: werken is voor paupers
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_50421097
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:07 schreef milagro het volgende:

[..]

hoe oud ben jij in godsnaam, moussie
bouwjaar 52 ..
quote:
wat doet het er toe hoe men er in de jaren 20 bij liep en wat toen als normaal werd gezien?
niets, maar het geeft wel aan dat hetgeen normaal en aanvaardbaar geacht wordt nogal verandert in de loop der tijd
quote:
misschien kun je er ook even de kledinggewoonten van de Buryats, Dorbots, Torguut, Dariganga, Uzemchin uit Mongolië erbij slepen, dat is namelijk net zo relevant.
mwah, er wordt ook bij gehaald dat je je in andere landen wel moet gaan aanpassen ..
en zeg eens eerlijk, vindt jij niet ook een beetje scheef om landen als SA, Iran ed te veroordelen voor hun kledingvoorschriften, dat is dan achterlijk en barbaars, maar mensen hier voorschrijven wat ze moeten dragen is ineens vrijheid ?
quote:
we lezen hier en we leven nu, en een burka is net zo min sociaal wenselijk op de werkvloer (overal eigenlijk, maar goed, iedereen heeft recht op zijn eigen achterlijkheid in eigen huis) als een bikini of een swastika jurkje, kan je ook wel menen te moeten dragen uit levensovertuiging.
tja, ik vind dus kledingvoorschriften in z'n geheel nogal vreemd .. d'r wordt me er toch een waarde gehecht aan een stukje stof en de vorm waarin zich dat bevindt .. alsof er geen belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken ..
want uiteraard, kleding wordt vaak/meestal gedragen om iets uit te dragen, of het nou is om te laten zien dat je poen hebt, dat je sportief bent, dat je van reggae houdt of ga zo maar door, of zoals in dit geval om je geloof te bevestigen voor de buitenwereld ..
maar de kracht van het symbool is niet het kledingstuk zelf, die kracht ligt besloten in de waarneming van diegene die erna kijkt ..
dus als we met ons allen gewoon op ons hoofd zouden krabben als we een boerka tegen komen, vriendelijk vragen of zoiets wel lekker zit, of je het niet eng vindt dat je blikveld zo na voren beperkt wordt .. zou dat niet veel meer en langduriger effect hebben dan zo'n verbod alà barbaars zandland ?
quote:
als je sober wil leven en je het liefst in een 'ghandi luier' loopt en op slippers zul je ook nergens aangenomen worden, als tattoo en piercings een way of life voor je zijn en je loopt met 44 ringetjes in je smoel, word je ook nergens aangenomen, en dien je dus ofwel je kleding aan te passen ofwel gekort te worden op je uitkering als je dat weigert.
of je idd nergens wordt aangenomen moet je nog maar afwachten, al geef ik de ghandi-luier stukken minder kans dan de tattoo's en piercings .. die lijken in tegenstelling tot en aantal jaren terug maatschappelijk aanvaardbaarder te zijn
quote:
een geloof is een mening, niet meer dan dat.
dat iemand dat subjectief gezien anders ervaart, kan, maar regels zijn er niet om zich te schikken naar iedere subjecitiviteit.
aah, maar het homopaar moet zich wel schikken naar de subjectiviteit van de ambtenaar die weigert hun te trouwen, want dan mag zo'n regel ineens weer wel ?
quote:
al zijn het er maar 10, 10 dames in burka, die niet aan de slag komen, vanwege die burka, maar niet gekort worden, dan werk je niet alleen mee aan middeleeuwse vrouwonvriendelijke achterlijkheid, maar schep je een ongekend precedent, want geloof is niet meer dan een mening, een levensovertuiging zoals er velen zijn, niet noodzakelijkerwijs gerelateerd aan religie.
zie boven, de ambtenaar mag wel weigeren zijn werk te doen, vanuit zijn geloofsovertuiging .. het precedent is al geschapen
pleased to meet you
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:25:45 #191
21467 franske19
Hit the deck!
pi_50421169
Langzaam maar zeker wordt Nederland kapot gemaakt door de culturele invloeden die de islam met zich meebrengt. Drie kwart van de tweede kamer en de rechterlijke macht werkt mee als een stel collaborateurs van de eerste orde.
pi_50421175
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Aangezien die mannen zowel overdag als 's avonds op straat, vooral op bankjes in winkelstraten, te vinden zijn, ga ik ervan uit dat ze niet werken. Of het zijn allemaal imams?
Dat zou je dan idd gaan denken, maar degene die wel werken zijn qua kleding wel aangepast? Ik zie heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven? In Westerse bedrijven zie ik ze niet rondlopen in soepjurk (al of niet met broek eronder), overdadige baardgroei en allerlei hoofddeksels. Zou interessant zijn als dat eens gecheckt wordt. Want al met al is dit ook een vrouwonvriendelijke uitspraak en kan ook een precedent scheppen voor hierna. Verdomme, ik word hier almeer fucking pissed off over! We zaten in een vrij land, met verworven rechten voor mannen én ook vooral vrouwen, wel met inachtneming van volstrekt normale regels. Thans gaan vrouwen rechtszaken voeren om te eisen dat zij zich mogen kleden zoals mannen in die geloofsgemeenschap dat hebben bedacht. Heb ik verdomme al die tijd nu iets gemist, zijn we toch al zover dat we hierover moeten discussieren! Ik kan zoveel onvrede nu gaan spuien maar dat hebben anderen hier, waaronder Milagro, al perfect gedaan. Het moet potdomme maar eens afgelopen zijn met al die eisen voor elk gedachtengoed die in feite niets met de rechtsstaat Nederland te maken hebben. Heeft nou niemand in politiek Den Haag ter linkerzijde ook maar iets in de gaten???? Of zou het ook een soort angst zijn, wetend dat elk geluid tegen de tolerante stroom in afgestraft wordt en men zich onder persoonlijke bewaking moet stellen? Of zijn ze zo machtsgeil omdat allochtonen ook linksstemmers zijn? Ik neem ff een time-out in dit topic omdat ik het spoor even bijster ben....
pi_50421211
Een alleszins redelijk oordeel.
Ze is twee keer afgewezen, wat dus iets anders is dan werk weigeren, een keer heeft ze om informatie gevraagd en die niet gekregen en een keer heeft ze niet-passende arbeid geweigerd.
Toen ze het traject inging heeft er niemand iets gezegd over de boerka en nu opeens zou dat en probleem zijn?
En na vier mislukte sollicitaties al een maatregel opleggen? En dan nog zo'n zware ook? Helemaal zwaar overdreven!
De rechter spreekt ook over "op voorhand", dus als ze nou na een jaar stevig solliciteren nog niks heeft, zou een maatregel te overwegen zijn.

Ik heb mijnvertrouwen in de rechtsstaat hierdoor beslist niet verloren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50421325
quote:

[..]

je hebt zelf toch ook wel door dat je straks hordes profiteurs krijgt .
Het is haar recht een boerka te dragen maar als ze een uitkering wil ontvangen zal ze moeten voldoen aan de regels die aan zo`n uitkering vastzitten.
1 daarvan is dat ze er "kansrijk"uit moet zien
pi_50421340
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Kees22 het volgende:
als ze nou na een jaar stevig solliciteren nog niks heeft, zou een maatregel te overwegen zijn.
Gekkenhuis.
pi_50421397
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Kees22 het volgende:
Toen ze het traject inging heeft er niemand iets gezegd over de boerka en nu opeens zou dat en probleem zijn?
Precies.
Zo kwam ik laats voor mijn uitkering in mijn Conan de Barbaar outfit, want dat is mijn levensovertuiging, compleet met zwaard, hakbijl, leren broekje en staalhard gespannen, ingevette spieren. Werd ik gewoon afgewezen, belachelijk. Waarom is dat nu opeens een probleem?
pi_50421424
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Gekkenhuis.
Ik krijg opeens zin in een sabbatical.

Eens kijken waar mijn Loekie de Leeuw-pak ligt.
pi_50421604
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef franske19 het volgende:
Langzaam maar zeker wordt Nederland kapot gemaakt door de culturele invloeden die de islam met zich meebrengt. Drie kwart van de tweede kamer en de rechterlijke macht werkt mee als een stel collaborateurs van de eerste orde.
Ja, iedereen vreet zich maar een hartverzakking aan de shoarma en baklava. Dat is een vooropgezet complot om ons de dood in te drijven.
En als alle echte Nederlanders dan weg zijn, gaan ze er hier een woestijn van maken, met zandstormen en kamelen en buikdanseressen en zo.

Wat een grandioos gebrek aan vertrouwen in je eigen cultuur heb jij eigenlijk!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_50421848
quote:

die worden tegenwoordig verplicht een tatoo`s weg te laten laseren (op kosten van de staat).

dus ja
pi_50422005
quote:

[..]

Plantsoenendienst
Wasserij
Vakken vullen
Folderwijk/krantenwijk
Ramen wassen
Garnalen pellen
Voorlezen aan blinden
Vuilnisvrouw
Borden wassen
is allemaal vraag naar dus het zou toch nog moeten lukken.

Overigens is dit als gemeente heel makkelijk op te lossen door haar als schoffelaar in dienst te nemen en een baan aan te bieden.

en vervolgens als ze weigert alsnog 100% te korten
pi_50422039
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, iedereen vreet zich maar een hartverzakking aan de shoarma en baklava. Dat is een vooropgezet complot om ons de dood in te drijven.
En als alle echte Nederlanders dan weg zijn, gaan ze er hier een woestijn van maken, met zandstormen en kamelen en buikdanseressen en zo.

Rotterdam Delfshaven niets voor jou? http://www.dumpert.nl/mediabase/17791/1ef5ed7b/index.html
pi_50422145
quote:

Bekrompen reactie? Bekrompen reactie? WTF? Natuurlijk moet iemand die ZELF WILLENS EN WETENS zijn kop vol met tattoos heeft gezet geen uitkering krijgen als hij geen werk kan krijgen, wat denk jij dan? Dat NL en zijn inwoners er zijn om debielen van hun levensonderhoud te voorzien als ze het bewust zelf vergallen?

Er zijn er al veels te veel trouwens, en met jouw argument kunnen we ook wel ophouden met moordenaars op te pakken, want daar zijn er minder van dan burkadragers in NL. Non-argument.
pi_50422168
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Als je de uitspraak gelezen had, had je gezien dat er geen hoger beroep mogelijk is.

En ter attentie van die slimme woestijnvos: waterdichte wetten zijn alleen mogelijk in een dictatuur.
pi_50422426
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als je de uitspraak gelezen had, had je gezien dat er geen hoger beroep mogelijk is.
Oh? Waar staat dat dan?
pi_50422732
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:07 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.

Want je kunt natuurlijk net doen of die burka drager zo solide in deze maatschappij stond, dat ze zelf precies wist hoe ze die aanklacht in moest dienen, zelf wist hoe ze die advocaat moest regelen, zelf voor de financiering garant kon staan, etc.

Maar, acht je dat echt waarschijnlijk?

Nee, mevrouw moest "the magic word" zeggen, "DISCRIMINATIE" en dan staat er een heel leger hulpverleners voor je klaar.
Bron graag!

En anders ga ik haar vertellen dat je haar smaadt en belastert!
pi_50422820
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh? Waar staat dat dan?
Kun jij je eigen bronnen niet eens meer lezen?

Helemaal onderaan:

Tegen deze uitspraak staat geen rechtsmiddel open.

Afschrift verzonden op:
DOC: B
pi_50422995
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kun jij je eigen bronnen niet eens meer lezen?

Helemaal onderaan:

Tegen deze uitspraak staat geen rechtsmiddel open.

Afschrift verzonden op:
DOC: B
Ik weet niet of dat wil zeggen of er geen hoger beroep mogelijk is. Misschien wil het zeggen dat er niet een andere maatregel genomen kan worden.

Ik zie niet in waarom er geen hoger beroep tegen de uitspraak van een lage rechter aangetekend zou kunnen worden. Dat zou lekker worden. Schaf de Hoge Raad dan ook maar af
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:10:44 #208
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50423092
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh? Waar staat dat dan?
Het is een voorlopige voorziening, een uitspraak van de rechter die enkel geldig is totdat er via een regulier beroepstraject een definitieve uitspraak is gedaan. In dergelijke gevallen is hoger beroep niet mogelijk, maar meestal wordt er in de uiteindelijke procedure wel weer een nieuwe rechterlijke uitspraak over gedaan.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:10:51 #209
21467 franske19
Hit the deck!
pi_50423095
quote:

[..]

Dus je beschouwt shoarma als een verworvenheid van de islamitische cultuur haha.
  woensdag 13 juni 2007 @ 20:16:39 #210
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50423336
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat wil zeggen of er geen hoger beroep mogelijk is. Misschien wil het zeggen dat er niet een andere maatregel genomen kan worden.

Ik zie niet in waarom er geen hoger beroep tegen de uitspraak van een lage rechter aangetekend zou kunnen worden. Dat zou lekker worden. Schaf de Hoge Raad dan ook maar af
Het is een voorlopige voorziening.
pi_50423807
quote:

[..]

Pardon? Jij woonde toch in Brazilië?
pi_50425005
quote:

[..]

Iedereen??
Spreek voor je zelf ik hoef geen aldi eten voor een duurdere prijs.
pi_50425063
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Pardon? Jij woonde toch in Brazilië?
Waar woon jij eigenlijk? Klein blank klotedorpje zonder 1 moskee zeker?
pi_50429744
Waarom is een boerka in Nederland eigenlijk überhaupt toegestaan in het openbaar? Mag je dan ook de hele dag met een bivakmuts of met een motorhelm rondlopen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:30:29 #215
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50429786
wat is hier aan de hand in nederland? eerst de vinger dan de hand?

religie is leuk tot de voordeur van je eigen huis. voor de rest moet je er óf afstand van doen, óf gewoon thuis zitten zonder uitkering en werk.

je kan niet én én hebben.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:31:42 #216
117098 Hathor
Effe niet
pi_50429852
quote:

[..]

Plantsoenendienst
Wasserij
Vakken vullen
Folderwijk/krantenwijk
Ramen wassen
Garnalen pellen
Voorlezen aan blinden
Vuilnisvrouw
Borden wassen
Dat glazenwassen met een burka op kan je vergeten, dat kan ik je verzekeren. Buiten het feit dat een vrouw sowieso niet geschikt is voor dat beroep, heb je, zeker in de particuliere sector, de hele dag door met mensen te maken, en het communiceert een beetje moeilijk met zo'n zak over je giechel. Neem ook rustig van me aan dat je zo'n ding niet eens op wil hebben als je de hele dag ladder op ladder af aan het klauteren bent, dan wil je je juist zo luchtig mogelijk kleden, zeker s' zomers.

En zelfs al zou het wel werk voor vrouwen zijn, met zo'n ding op word je bij ons van huis uit niet aangenomen. Noem het discriminatie, dat maakt geen reet verschil, wij bepalen zelf wel tegen wie we de hele dag aan moeten kijken.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:35:47 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50430128
ze kan verdomme toch wel een normale telefonische dienst krijgen als ze ook maar een fractie zelfontplooiing zou laten zien, welk werk had ze voordat ze twee jaar geleden besloot een burka te gaan dragen? geen loterij, dan maar iets anders, er is genoeg te vinden. en anders maar lekker met de burka op de bank, zonder uitkering!

wat is dit voor zielige vertoning?
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:13:44 #218
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50431941
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
wat is hier aan de hand in nederland? eerst de vinger dan de hand?

religie is leuk tot de voordeur van je eigen huis. voor de rest moet je er óf afstand van doen, óf gewoon thuis zitten zonder uitkering en werk.

je kan niet én én hebben.
Ik zie niet in waarom mensen hun religie niet zouden mogen uiten. De boerka en de niqāb zijn echter zwaar cultuur gebonden. Ongeacht de reden waarom het gedragen wordt brengt het veel meer praktische bezwaren mee dan bijvoorbeeld een kruisje, een keppel of een hoofddoek. Het is veel ingrijpender dan andere uitingen van geloof omdat een persoon totaal onherkenbaar wordt. Een persoon mag zichzelf best profileren door nadruk te leggen op zijn geloof. Met een boerka probeert een persoon zich echter niet te profileren maar probeert zij zichzelf te verbergen. Het zou kort af zijn om dat allemaal over één kam te scheren.

Je kunt het vergelijken met besnijdenis voor vrouwen of haatzaaien. Daar gaan ze ook een aantal grenzen te veel over. Is het discriminatie om tegen besnijdenis voor vrouwen en haatzaaien te zijn? Volgens mij niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gabry op 13-06-2007 23:23:52 ]
pi_50432824
vraagje .. insteek vanaf een iets andere kant .. wat zou er nou kunnen gebeuren als je haar wel een baan in het een of ander call-center geeft waar je dus niet de gehele tijd herkenbaar moet zijn .. dan zit zij daar geïsoleerd door haar boerka midden tussen de rest ..
hoelang denk je dat het duurt dat zij dat ding uit wil doen omdat het haar aan alle kanten belemmerd ?

maw, verlaag jezelf niet tot hetzelfde soort kleingeestig denken als die landen daarzo, waar al dat zand is, gewoon in dienst nemen die meid, met boerka en al .. ontneem deze dame het shock-effect en geef tegelijkertijd de enkeling die echt met dat ding is opgegroeid de kans en ruimte om het te leren/eraan te wennen .. dat is, als we die überhaupt hebben in Nederland ?
pleased to meet you
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:42:04 #220
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50433224
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:31 schreef moussie het volgende:
vraagje .. insteek vanaf een iets andere kant .. wat zou er nou kunnen gebeuren als je haar wel een baan in het een of ander call-center geeft waar je dus niet de gehele tijd herkenbaar moet zijn .. dan zit zij daar geïsoleerd door haar boerka midden tussen de rest ..
hoelang denk je dat het duurt dat zij dat ding uit wil doen omdat het haar aan alle kanten belemmerd ?

maw, verlaag jezelf niet tot hetzelfde soort kleingeestig denken als die landen daarzo, waar al dat zand is, gewoon in dienst nemen die meid, met boerka en al .. ontneem deze dame het shock-effect en geef tegelijkertijd de enkeling die echt met dat ding is opgegroeid de kans en ruimte om het te leren/eraan te wennen .. dat is, als we die überhaupt hebben in Nederland ?
Personen die nu een boerka dragen, en opgegroeit zijn met een boerka, kunnen best het voordeel van de twijfel krijgen. Maar mogelijk wordt een volgende generatie dan ook opgevoed met een boerka. Die kinderen zullen dan in hun leven dezelfde achterstand hebben als hun voorgangers. Als de mensen die nu een boerka dragen ontzien worden blijft het probleem voortbestaan.
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2007 @ 00:02:14 #221
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_50433954
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:24 schreef moussie het volgende:

tja, ik vind dus kledingvoorschriften in z'n geheel nogal vreemd .. d'r wordt me er toch een waarde gehecht aan een stukje stof en de vorm waarin zich dat bevindt .. alsof er geen belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken ..
want uiteraard, kleding wordt vaak/meestal gedragen om iets uit te dragen, of het nou is om te laten zien dat je poen hebt, dat je sportief bent, dat je van reggae houdt of ga zo maar door, of zoals in dit geval om je geloof te bevestigen voor de buitenwereld ..
maar de kracht van het symbool is niet het kledingstuk zelf, die kracht ligt besloten in de waarneming van diegene die erna kijkt ..
---> Non-Verbale Communicatie <---
Daarbij is het idd niet van belang wat voor kledingstuk je draagt maar of het mogelijk is om nonverbale signalen te zien.
pi_50434216
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 15:04 schreef moussie het volgende:

de hoogte van de korting verteld een ander verhaal .. 100% korten mag alleen bij het weigeren van een concreet arbeidsaanbod of verwijtbaar ontslag
Klopt, maar het andere zal wel een rol gespeeld hebben, want bij een vovo gaat de rechter natuurlijk niet allerlei zijwegen bewandelen die geen donder met de zaak van doen hebben.
pi_50434421
quote:

Goed punt. En ja, die mogen van mij ook van de lijst af. Als je de malloot uit wil hangen, prima. Maar niet op kosten van de maatschappij.
  donderdag 14 juni 2007 @ 00:22:03 #224
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50434616
Maatschappij, maatschappij....................fuck de maatschappij !

Maatschappij is voor watjes, konteneukers en geldwolven !!!
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50435018
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef Moondreamer het volgende:
Maatschappij is voor watjes, konteneukers en geldwolven !!!
Je bent er onderdeel van, ergo: je hebt kennelijk een laag zelfbeeld.
  donderdag 14 juni 2007 @ 01:14:44 #226
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_50435924
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je bent er onderdeel van, ergo: je hebt kennelijk een laag zelfbeeld.
Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?

Er is een verschil tussen, het creeren van een maatschappij, en als een kip zonder kop, de maatschappij achterna holen, en gewoon je eigenweg gaan en de maatschappij fijn laten voor wat het is !

Ik heb voor dat laatste gekozen !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
pi_50436147
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:14 schreef Moondreamer het volgende:

[..]

Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?

Er is een verschil tussen, het creeren van een maatschappij, en als een kip zonder kop, de maatschappij achterna holen, en gewoon je eigenweg gaan en de maatschappij fijn laten voor wat het is !

Ik heb voor dat laatste gekozen !
het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook mee
pleased to meet you
pi_50436380
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Waar woon jij eigenlijk? Klein blank klotedorpje zonder 1 moskee zeker?
We hebben een moskee. Een van mijn goede vrienden is daar mullah. En daar ben ik trots op!
pi_50436415
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Igen het volgende:
Waarom is een boerka in Nederland eigenlijk überhaupt toegestaan in het openbaar? Mag je dan ook de hele dag met een bivakmuts of met een motorhelm rondlopen?
Volgens mij wel!
pi_50436576
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:13 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom mensen hun religie niet zouden mogen uiten. De boerka en de niqāb zijn echter zwaar cultuur gebonden.
Zoals meer klederdrachten.
quote:
Ongeacht de reden waarom het ze gedragen wordten brengten ze het veel meer praktische bezwaren mee dan bijvoorbeeld een kruisje, een keppel of een hoofddoek. Het is veel ingrijpender dan andere uitingen van geloof omdat een persoon totaal onherkenbaar wordt. Een persoon mag zichzelf best profileren door nadruk te leggen op zijn geloof. Met een boerka probeert een persoon zich echter niet te profileren maar probeert zij zichzelf te verbergen. Het zou kort af zijn om dat allemaal over één kam te scheren.
Hoezo? Religieuze dracht is religieuze dracht. Leuk of niet Waarom Friese oorijzers el en een niqaab niet?
quote:
Je kunt het vergelijken met besnijdenis voor vrouwen of haatzaaien. Daar gaan ze ook een aantal grenzen te veel over. Is het discriminatie om tegen besnijdenis voor vrouwen en haatzaaien te zijn? Volgens mij niet.
De vergelijking ontgaat mij volkomen. En dan ook echt volkomen!
pi_50436741
Voor dit soort onzin kunnen we het CDA, CU en de SGP bedanken die onze wetgeving hebben volgeladen met artikelen over gewetensbezwaren op grond waarvan reli-types uitzonderingen kunnen eisen. En het dus ook doen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 02:20:02 #232
117098 Hathor
Effe niet
pi_50436877
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Volgens mij wel!
Nou, niet dus, ik heb ooit een boete gekregen voor het dragen van een bivakmuts op het station.
pi_50437338
tip van de dag:
wie geen zin heeft om te werken doet een burka om
-
pi_50438098
quote:

[..]

Volgens mij wel!
Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.
pi_50438448
quote:

Volgens mij wel!
En toch is dat niet zo.
pi_50438485
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 01:26 schreef moussie het volgende:

het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook mee
Precies!
  donderdag 14 juni 2007 @ 08:57:17 #237
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50438772
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
pi_50438830
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:

[..]

Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
En dat is dus complete waanzin.

Discriminatie op geloof mag dan opeens weer wel
pi_50438993
quote:

[..]

En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.
pi_50439647
quote:

De vraag is dan wel hoe ver je moet gaan. Kijk, het is wel duidelijk dat meer dan 99% van de moslims het niet nodig vindt om in burqa over straat te gaan. In hoeverre moet je deze afwijking dan nog als geloofsovertuiging gaan aanmerken? Als ik morgen zeg dat ik van mijn geloof zonder kleren over straat mag dan telt dan niet. Ook al zeg ik: het staat in de Bijbel, kijk maar, Adam en Eva waren ook zonder kleren. Mijn uitleg van het Christelijke geloof. Nou, ik kan je vertellen: dat wordt zonder meer weggewoven. Waarom? Uitleg komt niet overeen met de heersende opvatting in die zin dat deze te smal wordt gedragen. En dat geldt m.i. ook voor de burqa.
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:35:04 #241
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50439733
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.
Een apv is geen wetgeving, maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens zijn levensbeschouwelijke/religieuze redenen niet de enige gronden waarop een apv buiten toepassing kan worden gelaten, maar kan dat ook gebeuren omdat de apv de vrijheid van meningsuiting inknot; mijn inziens is het belangrijk dat er een zekere bottomline bestaat die niet door lokale of provinciale regelgeving kan worden geschonden.
pi_50440220
De rechter heeft zich aan de wet te houden en toevallig wordt de wet niet door hemzelf gemaakt maar door de regering en de Satengeneraal samen
  donderdag 14 juni 2007 @ 09:57:48 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50440366
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Originele_Naam het volgende:
De rechter heeft zich aan de wet te houden en toevallig wordt de wet niet door hemzelf gemaakt maar door de regering en de Satengeneraal samen
wel eens van jurisprudentie gehoord?
pi_50440440
Nog zo'n opportuniste.....
quote:
Gesluierde studente eist surveillance vrouwen
AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.

De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.

De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Ook bij bepaalde studieonderdelen als presentaties zou ze de sluier af moeten doen, zo laat de Pers weten De studente heeft nu gezegd de niqaab alleen af te willen doen als er bij tentamens een vrouwelijke surveillant aanwezig is. Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of de sluier gedragen mag worden tijdens andere studieonderdelen.

Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."

Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:03:10 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50440524
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef milagro het volgende:

Nog zo'n opportuniste.....
[..]

volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:03:34 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50440536
prima toch?, van de universiteit dan he
pi_50440750
quote:
Gamma!

Maar prima dat de RUG zich gewoon aan de regels houdt en min of meer schijt heeft aan die troela.
Kudo voor de RUG.

Nu nog even het pootje stijf houden..
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:16:02 #248
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_50440884
Dat soort gasten moesten ze gewoon het land uitzetten. Als het je niet bevalt onze regels, oprotten...zo simpel.
Maar Nederland zou Nederland niet zijn als ze de wetjes en regeltjes niet zouden aanpassen aan die dwazen.
Dat ze een eigen cultuur hebben etc. sure.. maar pas je aan.
Hier in Nederland willen we iemand kunnen aankijken als je tegen ze praat. Maar die gasten gaan zelfs moeilijk doen als je om hun indentiteit vraagt.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_50440980
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:03 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af toch
pleased to meet you
pi_50441192
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef moussie het volgende:

[..]

precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af toch
Maar om er je surveillancerooster op af te stemmen . Nja, moet RUG zelf lekker weten natuurlijk....
pi_50441370
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Maar om er je surveillancerooster op af te stemmen . Nja, moet RUG zelf lekker weten natuurlijk....
je controleert een keer en zet haar daarna in een van de buitenwereld afgesloten kamertje met videobewaking om te zorgen dat er niet gespiekt word .. klaar is kees ..
jij wil geïsoleerd in dat kledingstuk, best .. kan je krijgen .. ietsje anders dan je dacht maar alsjeblieft
pleased to meet you
pi_50441454
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:32 schreef moussie het volgende:

[..]

je controleert een keer en zet haar daarna in een van de buitenwereld afgesloten kamertje met videobewaking om te zorgen dat er niet gespiekt word .. klaar is kees ..
jij wil geïsoleerd in dat kledingstuk, best .. kan je krijgen .. ietsje anders dan je dacht maar alsjeblieft
Je zult elke keer moeten controleren of dezelfde vrouw in die tent zit...en een videobewakinscamera inrichten voor een student .
pi_50441766
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:32 schreef moussie het volgende:

Het is veel simpeler om deze dame naar huis te sturen onder het mom "wenst zich niet te legitimeren". Als je 5 keer naar huis bent gestuurd gaat het wel vervelen hoor...
pi_50441772
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef moussie het volgende:

[..]

Ach bull. Je weet dat als iemand in een SS-Gruppensturmbahnfuhrer-pakje zou lopen, wat ook shoqeert, dat ook niet geaccepteerd zou worden. Er is een grens hoor, aan alles maar afdoen met 'laat maar waaien'.
pi_50441820
quote:

[..]

Gewoon geen examen doen dan.

Moeten er ook vrouwelijke bus/tram bestuurster komen dan maar, voor de enkele halve zool in een burka met een OV abonnement?
Nee, gewoon de bus uitzetten, klaar.

Er zitten nu eenmaal duidelijk dus bepaalde nadelen aan het dragen van een tent., en ook die nadelen moet je dan dragen ipv klagen en aanpassingen eisen voor de uitzondering die je zelf bewust creëert.
pi_50441834
quote:
De Nederlandse rechtenstudente
Is die net zo oer-Hollands als de vorige week in de UK aangeklaagde Bouchra El-Hor?
pi_50441856
quote:

[..]

Wedden dat dit wijf nu naar de CGB gaat stappen.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:11:10 #258
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50442588
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed punt. En ja, die mogen van mij ook van de lijst af. Als je de malloot uit wil hangen, prima. Maar niet op kosten van de maatschappij.
Ben ik het ook mee eens, als je je anders wil gedragen als de rest ok, zolang je zelf maar voor geld zorgt en niet van de staat leeft.
mai pen rai
pi_50442677
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 09:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wel eens van jurisprudentie gehoord?
toevallig wel en wat wil je daarmee zeggen?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:23:04 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50442966
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:14 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

toevallig wel en wat wil je daarmee zeggen?
wat denk je zelf?
pi_50443054
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:23 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat denk je zelf?
anders zou ik het toch niet vragen , beantwoord mijn vraag als je zin hebt en ga niet zo dwaas doen. Want jouw commentaar op mijn post snap ik niet.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:26:18 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50443080
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:25 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

anders zou ik het toch niet vragen , beantwoord mijn vraag als je zin hebt en ga niet zo dwaas doen. Want jouw commentaar op mijn post snap ik niet.
sorry
pi_50443242
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sorry
aangezien je het dus niet gaat uitleggen neem ik aan dat het onzinnig gebrabbel is.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:39:23 #264
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50443526
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:31 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

aangezien je het dus niet gaat uitleggen neem ik aan dat het onzinnig gebrabbel is.
dwaas, onzinnig gebrabbel (wat natuurlijk gekrabbel had moeten zijn) nee, je nodigt wel uit om fijn mee te discussiëren.
pi_50443573
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dwaas, onzinnig gebrabbel (wat natuurlijk gekrabbel had moeten zijn) nee, je nodigt wel uit om fijn mee te discussiëren.
ik ben er al achter dat jij het toch niet gaat toelichten, maar bewijs jij maar het tegendeel
pi_50443625
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ach bull. Je weet dat als iemand in een SS-Gruppensturmbahnfuhrer-pakje zou lopen, wat ook shoqeert, dat ook niet geaccepteerd zou worden. Er is een grens hoor, aan alles maar afdoen met 'laat maar waaien'.
idd, er is een grens, en die grens trekken wij .. als we die grens nou vrij laten valt het hele shock-effect weg en heeft het dragen van welk uniform dan ook geen enkele betekenis meer
pleased to meet you
pi_50445771
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, er is een grens, en die grens trekken wij .. als we die grens nou vrij laten valt het hele shock-effect weg en heeft het dragen van welk uniform dan ook geen enkele betekenis meer
Ja en als we allemaal bloemetjes in ons haar gaan doen, het geld waardeloos verklaren en van alle wapens ploegijzers maken dan wordt de hele wereld vriendjes
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:55:43 #268
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50446176
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vrijspraak van dragen racistische symbolen
pi_50448053
quote:
ja en met een tent aan mag je ook over straat, je kan je enkel niet legitimeren, dus kun je niet met een abo het OV in, en geen examens afleggen, of fatsoenlijk solliciteren en dus ook geen werk vinden.

met een hakenkruis op je voorhoofd getattoëerd krijg je ook vrijwel nergens werk, zelfs niet als prullenbakkenleger in een blindeninstituut.
pi_50448385
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja en als we allemaal bloemetjes in ons haar gaan doen, het geld waardeloos verklaren en van alle wapens ploegijzers maken dan wordt de hele wereld vriendjes
mwah, als je alle wapens om zou smeden tot ploegijzers heb je idd niets meer om nog oorlog mee te voeren, dus op zich niet zo'n slecht idee .. maar of je dan ook meteen vriendjes wordt ?
en bloemetjes in het haar zijn iig wel een stuk mooier om naar te kijken dan zo'n boerka ..

maar volgens mij begrijp jij heel goed wat ik probeer te zeggen .. op een enkeling na hebben de boerka/niqaab-draagsters in Nederland dat ding aangenomen puur om te stangen .. en jij laat je nog stangen ook, om zoiets belachelijks als een kledingstuk
pleased to meet you
pi_50448844
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:51 schreef moussie het volgende:
maar volgens mij begrijp jij heel goed wat ik probeer te zeggen .. op een enkeling na hebben de boerka/niqaab-draagsters in Nederland dat ding aangenomen puur om te stangen .. en jij laat je nog stangen ook, om zoiets belachelijks als een kledingstuk
Ik heb dat wel eens gehoord en gelezen, dat met name jonge moslima's boerka's dragen om zich af te zetten tegen vooral hun inmiddels 'aangepaste' ouders. Maar mochten oudere moslima's boerka's dragen om o.a. te stangen om wat voor reden dan ook is dat helemaal natuurlijk een reden omdat niet serieus te nemen en op te leggen deze balen stof uit te doen bij sollicitaties en bij weigering de uitkering te korten cq stop te zetten.
pi_50453962
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:11 schreef SteveBallmer het volgende:
Nu nog even het pootje stijf houden..
Helaas, dat bleek te ingewikkeld...
quote:
Gesluierde studente mag toch tentamen doen

GRONINGEN - De Rijksuniversiteit Groningen wil een studente die zich kleedt met een gezichtssluier (niqaab) niet weren van tentamens. Ze mag gesluierd tentamen doen, maar moet dan wel eerst een aan te stellen surveillante haar identiteit laten vaststellen. Dat heeft een woordvoerder van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) donderdag bevestigd.

De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Woensdag ontstond er een conflct over het dragen van de sluier tijdens examens.

Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden.
Bron.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:19:15 #273
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_50454125
quote:

Verkopen ze bij Christine le Duc geen zwarte kousen dan

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:20:19 #274
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50454176
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:41 schreef milagro het volgende:

[..]

ja en met een tent aan mag je ook over straat, je kan je enkel niet legitimeren, dus kun je niet met een abo het OV in, en geen examens afleggen, of fatsoenlijk solliciteren en dus ook geen werk vinden.

met een hakenkruis op je voorhoofd getattoëerd krijg je ook vrijwel nergens werk, zelfs niet als prullenbakkenleger in een blindeninstituut.
even voor de record he...

vrouwen die zich genoodzaakt voelen om burka's te dragen mogen van mij part alleen strippenkaarten kopen
pi_50460514
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:16 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Helaas, dat bleek te ingewikkeld...
[..]
Lafbekken en landverraders. Niets anders te noemen die gasten.
pi_50465209
Heeft iemand net Wat Heet! gezien op ned3?
Daar werdt het thema voorgelegd aan de uitleen Moslim, ja je leest het goed "Uitleen Moslim".

Deze zeer gelovige Moslim kan je lenen als je vragen hebt over de Islam, hij sprak vloeiend Nederlands en was zeer wel bespraaakt, best wel lachen.

Nou er bestaat geen wet wat betreft het dragen van een Burka, het is iets extra wat een Moslima kan doen, om haar vroomheid tegenover Allah te bewijzen.
Iig ze moet zich wel tegenover bv de Politie kunnen identetificeren, dus ook bij het afleggen van een examen!

Martin Bril (zat er ook) had zo tezien erg zijn bedenkingen over deze man.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:55:53 #277
117098 Hathor
Effe niet
pi_50466393
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:19 schreef Verbal het volgende:

[..]

Verkopen ze bij Christine le Duc geen zwarte kousen dan

V.
Jazeker, met EN zonder kruis.
  donderdag 14 juni 2007 @ 21:57:15 #278
117098 Hathor
Effe niet
pi_50466465
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:26 schreef Mr_Memory het volgende:
Daar werdt het thema voorgelegd aan de uitleen Moslim, ja je leest het goed "Uitleen Moslim".

Deze zeer gelovige Moslim kan je lenen als je vragen hebt over de Islam, hij sprak vloeiend Nederlands en was zeer wel bespraaakt, best wel lachen.

Nou er bestaat geen wet wat betreft het dragen van een Burka, het is iets extra wat een Moslima kan doen, om haar vroomheid tegenover Allah te bewijzen.
Iig ze moet zich wel tegenover bv de Politie kunnen identetificeren, dus ook bij het afleggen van een examen!

Dat programma word toch s'nachts herhaald?
pi_50466857
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:57 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat programma word toch s'nachts herhaald?
Yup, om 00:35 op Ned3
Gasten: Martin Bril, Liesbeth List en voor een deel de uitleen Moslim.
pi_50470253
In sommige Bieb's kun je allerlei mensen even lenen, aan een tafel is dan gelegenheid tot het stellen van vragen. Bestaat al een tijdje: In de bieb mensen lenen
pi_50471150
quote:

Het was een vuile fundamentalistische eikel met een smerige baard. Gatverdamme wat ben ik dit soort gasten spuug- en spuugzat
  donderdag 14 juni 2007 @ 23:53:58 #282
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50471265
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het was een vuile fundamentalistische eikel met een smerige baard. Gatverdamme wat ben ik dit soort gasten spuug- en spuugzat
dito.

het is echt tijd dat nederland wat meer gaat doen met een hernieuwde wet met de moslimdogma's die niet gelden. niet in nederland, maar ook niet in turkije en marokko.

ik verwacht meer jurisprudentie die straks leidt tot absolute afschaffing van onwilliggen en radicalen.

ik wil dat elke familie die zich religieus opdringt aan de maatschappij en problemen veroorzaakt qua identificatie geen enkele steun meer mag hebben. opzouten dus. lekker naar arabië gaan, met je koraan ( dat rijmt)
pi_50471455
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die honden en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen

Die extreme naieviteit van het gros, niet te geloven. Heeft niemand ze ooit wakker gemaakt uit hun kleutertijd of zo?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:05:19 #284
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50471616
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die honden en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen

Die extreme naieviteit van het gros, niet te geloven. Heeft niemand ze ooit wakker gemaakt uit hun kleutertijd of zo?
nee. het electoraat in europa wordt zo ziek van moslims en hun gelul dat het straks niks meer tolerant is. dat hebben de moslims op hun eigen geweten. europa wordt geen moslimcommunity omdat ze in het midden-oosten thuishoren met hun geneuzel over mohamed, de koran en allah.

de 'intellectuelen' schijnen nu al terug te gaan naar hun imbeciele geboorteland omdat ze dan nog iets van geld weg kunnen trekken. straks moeten alle andere gast-arbeiders, want letterlijk zijn het nog steeds gast-arbeiders lekker terug met hun inbreed families hier. en is dat de maas in onze wet. terugsturen van kut- elementen is de enige optie. het zijn immers 'gastarbeiders'

dus niks geen joods vergelijk met rechts nu.
pi_50473196
quote:

Wat betreft het eerste deel heeft de uitleenmoslim gelijk: in de qor'an staat niet dat een vrouw een burqa moet dragen. Ze mag zoveel kleren dragen als normaal is voor haar werk, ze moet haar boezem bedekken en mag haar sieraden maar aan een beperkte groep mensen laten zien. Met "sieraden" worden ook sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, tegenwoordig piercings en tatoeages.
Dat ze haar vroomheid tegenover Allah moet bewijzen lijkt me godslastering: Allah heeft ons toch zelf geschapen en weet toch alles al?

Verder vind ik het slap van de RUG.
pi_50476897
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze mag X , ze moet haar Y en mag Z.
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 01:12 schreef Kees22 het volgende:

Dat ze haar vroomheid tegenover Allah moet bewijzen lijkt me godslastering
Waarom moet ze dan zoveel en mag ze zo weinig?
pi_50483223
Met een burqa kan je heel goed functioneren, bijvoorbeeld in de popmuziek.

met een niqap kan je heel goed functioneren.

Afghanistans eerste meiden popgroep.
Wordt vast een topper :lol:

http://www.youtube.com/v/NeF-LCDUZao
pi_50484453
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 21:55 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jazeker, met EN zonder kruis.
dat zijn panty's man .. kousen zijn die dingen die je met jarretels hoort te dragen ..

en ja, die vindt je dus ook bij christine, alleen is het dan visnet of superdun, 5-15 denier of zo, terwijl die van de gelovigen ondoorzichtig moeten zijn .. minimaal 60 denier
pleased to meet you
pi_50500101
Wat ik me nou afvraag, he?

Zijn dit nou ook werkelijk als Moslims geboren meiden? Want ik zag laatst ook zo'n Boerka vrouwmens, en die was toch het zo Hollands als dat ze komen. Ik heb namelijk het idee dat Hollandse meisjes die vroeger niet zo populair waren, nu graag doorslaan omdat ze een Marokkaans/Islamitisch vriendje hebben.

Zich dus lekker afzetten, zoals je vroeger punk werd wordt je nu radicaal Moslim.
Not everyone can relate to what you and I appreciate.
pi_50500285
quote:

Emigreer dan, frustri niemand zal je missen, echt niet.
pi_50500691
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:06 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Emigreer dan, frustri niemand zal je missen, echt niet.
Hoezo moet hij emigreren wanneer hij moeite heeft met vrouwen die een Boerka dragen?

Wedden dat je dat niet zegt tegen iemand met een baard en jurkje wanneer diegene zich loopt op te winden over al die vrije homosexualiteit in NL?

"Emigreer dan, Moslim! Niemand zal je missen."
pi_50500962
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef Suko het volgende:
In sommige Bieb's kun je allerlei mensen even lenen, aan een tafel is dan gelegenheid tot het stellen van vragen. Bestaat al een tijdje: In de bieb mensen lenen
LOL dat wist ik niet.
Ik vond het idee wel leuk.
pi_50501104
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Man, je maakt het je leven wel moeilijk hé, ze zijn er nou eenmaal, op één op andere manier moet je er mee leren leven.
btw, zijn baard was zeker niet smerig, maar keurig verzorgt.
Ik vind het geen gezicht, maar dat is een ander verhaaal
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:40:50 #294
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_50501493
Terechte uitspraak! Nederlanders moeten zich maar eens aanpassen. Een burqa is iemand haar eigen keus. Wel altijd een grote mond over Iran die een hijaab verplicht. maar jullie willen eigenlijk hetzelfde, maar dan verbieden..
.
pi_50501612
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:40 schreef Marseille het volgende:
Terechte uitspraak! Nederlanders moeten zich maar eens aanpassen. Een burqa is iemand haar eigen keus. Wel altijd een grote mond over Iran die een hijaab verplicht. maar jullie willen eigenlijk hetzelfde, maar dan verbieden..
Maar dan nog hou je het identificatie probleem.
En dan nog, we leven hier natuurlijk niet in Iran.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 21:48:30 #296
104543 Marseille
Allons enfants de la patrie...
pi_50501799
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Maar dan nog hou je het identificatie probleem.
En dan nog, we leven hier natuurlijk niet in Iran.
nonnen worden toch ook toegestaan? En waarom zou je iemand's gezicht moeten zien? Alsof er 24 uur op de dag een dreigende situatie is.
.
pi_50501902
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:48 schreef Marseille het volgende:

[..]

nonnen worden toch ook toegestaan? En waarom zou je iemand's gezicht moeten zien? Alsof er 24 uur op de dag een dreigende situatie is.
Nee maar wel als de politie daar omvraagt, of om dit geval, om examen tedoen.
Daar gaat het topic over.
pi_50502181
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:40 schreef Marseille het volgende:
Hoezo moeten Nederlanders zich aanpassen? Zijn ze iemand iets verschuldigd ofzo?

Het is inderdaad haar eigen keus. Net als het de keus is van Nederlanders om het juist weer niet te accepteren. Zoals zij niet wil accepteren dat Nederlanders haar niet accepteren. He, het lijkt wel een cirkel.
pi_50502453
quote:
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die hondenmensen en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen

als je ook maar een klein beetje had opgelet ipv alleen maar te steigeren, dan had je gehoord dat die man zowat bijna hetzelfde zei als jij nu doet .. wij laten ons met onze onkennis van hun geloof al gauw iets wijsmaken dat nergens op slaat

voor de rest wonen wij niet in Marokko maar in Nederland, en een overgrote meerderheid en jij in het bijzonder zit niet te wachten op wetgeving alá islamitisch land .. behalve als het je goed uit komt ?
pleased to meet you
pi_50504551
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef CLM het volgende:

Zijn dit nou ook werkelijk als Moslims geboren meiden? Want ik zag laatst ook zo'n Boerka vrouwmens, en die was toch het zo Hollands als dat ze komen. Ik heb namelijk het idee dat Hollandse meisjes die vroeger niet zo populair waren, nu graag doorslaan omdat ze een Marokkaans/Islamitisch vriendje hebben.

Zich dus lekker afzetten, zoals je vroeger punk werd wordt je nu radicaal Moslim.
idd .. en net als het lange haar, de hanekam, het gabberkoppie en de rest van de symboliek waarmee de jongeren zich afzetten tegen de oudere generatie verdwijnt het tzt vanzelf wel .. hoe harder je ertegen aan schopt des te langer zal het blijven ..
net zoals dat je vroeger bij die langharige teckel meer bereikte door het, met gepaste grijns en medeleven, keer op keer aanreiken van een elastiekje als het haar weer eens in de weg hangt .. en dan op gegeven moment maar de schaar aanreiken , en die word nog gebruikt ook omdat je het psychologische gevecht al gewonnen hebt

ik bedoel maar, zo'n gewaad is heel beperkend, en zeker als je er niet mee bent opgegroeid ga je het mi snel genoeg als hinderlijk ervaren (behalve een paar rare mensen die kicken op zelfkastijding), verbieden heeft dan juist een averechts effect, het versterkt de motivatie van de draagster ipv dat stemmetje die het maar een lastig gewaad vindt te voeden ..
pleased to meet you
pi_50508413
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef CLM het volgende:

Klopt, ook mannen trouwens die zich bekeren zijn per defintie loosers en kneuzen. Het zijn altijd de gepeste sukkeltjes zonder vrienden, de lelijke wijfen die niemand konden krijgen, de Jason Walters, de van der Vens, etc die zich 'bekeren'. Horen ze tenminste een keer ergens bij. Het zijn echt NOOIT geslaagde, leuke mensen die zich bekeren. Logisch ook, want je gaat er alleen maar op achteruit op de evolutionaire ladder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')