abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:49:32 #141
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50415704
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat is niet wat ik bedoelde, maar ik weet dat je meestal niet erg scherp bent dus dat deze je ook weer eens ontging verbaast me dan weer totaal niet.
Gelukkig maar dat je niet verrast bent.
pi_50415906
Als je een uitkering wil en wil behouden mag het CWI wel een baan 'opdringen'. Als blijkt dat de vrouw in kwestie bij de gemeente Diemen aan de slag kan in de vorm van schoffelen (onder je burka kan je volgens mij gewoon laarzen aan en dat oranje reflecterende vestje kan gewoon over de burka hangen) in het plaatselijk park dan hoort zij dit aan te nemen. Tegen zulke functies bestaan volgens mij weinig tot geen bezwaren.

Als je een uitkering wil (wat via het CWI loopt) ga je akkoord met het aannemen van elk werk wat enige inkomsten op kan leveren. Meestal zijn er genoeg hele simpele baantjes zoals werken in de bollen, tegels sjouwen, pakketjes inpakken of iets in die richting.

Wil ze liever een baan op een wat hoger niveau denk ik dat ze er goed aan doet die burka te lozen.

woensdag 13 juni 2007 @ 16:57:17 #143
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50415938
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Je weet dat het in de praktijk gewoon niet zo gaat. Er wordt in NL zeer met 2 maten gemeten, zeker als het om religies gaat.
Njah, er is daar simpelweg te weinig vergelijkingsmateriaal voor, maar je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen dat met bezwaren ingegeven door veganisme - geen vorm van godsdienst, in zekere zin wel een vorm van levensbeschouwing - ongeveer op eenzelfde manier wordt omgegaan als met religieuze bezwaren. Uiteraard is er in zekere zin een culturele bias - sommige dingen worden wel als levensbeschouwing, andere dingen weer niet - maar het is niet zo dat bezwaren enkel worden gehonoreerd als ze vanuit religieus oogpunt worden aangedragen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 16:59:20 #144
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50416010
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Aanpassen aan de normen en waarden van het gastland. Doe ik ook.
Wat men thuis uitspookt moet men zelf weten, maar op sociaal vlak buiten de deur gedraagt men zich maar naar de daar geldende normen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50416041
Die rechter zal best wel in de letterlijke zin gelijk hebben, maar daar zal de gemiddelde werkgever en als je het mij vraagt merendeel ook de Nederlander, schijt aan hebben. Privé, dus buiten het werk om, ga je je maar uitdossen zoals je wil, who bloody cares. Maar als je gaat werken zul je je aanpassen aan de mores van het land waar je woont. En dat wil zeggen, bij een sollicitatie zul je je van je beste kant laten zien om te zorgen dat je uit de bijstand komt, want dat is alleen bedoelt als tijdelijk vangnet. Het gaat niet aan dat je op je strepen gaat staan wat betreft je eigen dresscode, je hebt maar de Westerse zeden en gewoonten wat werk betreft zonder meer op te volgen. Ik krijg de indruk dat die vrouw moet solliciteren (nieuwe wetgeving/maatregelen) omdat er geen redenen zijn dat ze daar niet toe in staat is, zorgen voor eigen inkomsten dus. Daar heeft ze mogelijk geen zin en wat is er dan makkelijker je zelf zo te presenteren dat sukses uiterst klein is. Je weigert je gewoon aan te passen aan deze samenleving, wetend dat privé en werk twee verschillende situaties zijn. Persoonlijk kots ik van die fundi's maar wel de hand ophouden bij diezelfde door jou zo verfoeide Westerse overheid. Nogmaals, als men het hier niet naar de zin heeft, vertrek dan en ga wonen in een land met mede-geloofsgenoten, dan wel voor eigen inkomsten zorgen, jammer he?!
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:01:00 #146
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50416079
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:59 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Aanpassen aan de normen en waarden van het gastland. Doe ik ook.
Wat men thuis uitspookt moet men zelf weten, maar op sociaal vlak buiten de deur gedraagt men zich maar naar de daar geldende normen.
Maar wat zijn die normen? Ik kan me genoeg baantjes indenken waarbij het weinig belangrijk is of iemand een burka draagt. Welke grenzen zijn er en waar liggen die als we naar normen kijken?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:06:18 #147
110987 ErwinRommel
pi_50416264
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar wat zijn die normen? Ik kan me genoeg baantjes indenken waarbij het weinig belangrijk is of iemand een burka draagt. Welke grenzen zijn er en waar liggen die als we naar normen kijken?
Die normen verschillen per land.
Maar in bv Nederland moet men zich maar houden aan de alhier geldende waarden en normen.
Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen. Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Men weet dus dat de norm voor solliciteren hier anders is dan in bv een islamitisch land.
En al helemaal voor iemand die bij het CWI loopt en dus een uitkering krijgt moge het duidelijk zijn dat de kans op werk krijgen bijzonder laag is indien men op sollicitatie gesprek gaat met boerka aan.
pi_50416353
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Maar in bv Nederland moet men zich maar houden aan de alhier geldende waarden en normen.
Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen. Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Men weet dus dat de norm voor solliciteren hier anders is dan in bv een islamitisch land.
En al helemaal voor iemand die bij het CWI loopt en dus een uitkering krijgt moge het duidelijk zijn dat de kans op werk krijgen bijzonder laag is indien men op sollicitatie gesprek gaat met boerka aan.
Een beetje hetzelfde als met je Stichting Martijn t-shirt aan gaan solliciteren bij een kindercreche.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:10:13 #149
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50416396
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Men weet dat een bedrijf niet zit te wachten op mensen die zich in een boerka hijsen.
Dat weet je niet. Het hangt nogal af van de functie en de bedrijfscultuur.
quote:
Kortom je word dus niet aangenomen. Niet gek.
Er zijn een hoop functies waarbij een burka niet bepaald handig is. Naar die functies solliciteren is dan ook vrij zinloos. Er zijn echter genoeg functies waarbij een burka niet zou moeten uitmaken.
quote:
Of men solliciteert voor de verkeerde functies. 4 sollicitaties vind ik nu niet direct veelzeggend.
pi_50416473
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

noem er eens 10
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:17:31 #151
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50416658
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat weet je niet. Het hangt nogal af van de functie en de bedrijfscultuur.
Bij de Albert Heijn zochten ze nog vakkenvullers met een boerka.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50416765
quote:
Gesluierde studente eist surveillance vrouwen

AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.

De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.

De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Ook bij bepaalde studieonderdelen als presentaties zou ze de sluier af moeten doen, zo laat de Pers weten De studente heeft nu gezegd de niqaab alleen af te willen doen als er bij tentamens een vrouwelijke surveillant aanwezig is. Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of de sluier gedragen mag worden tijdens andere studieonderdelen.

Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."

Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden
Bron.
Het lijkt wel of het seizoen is begonnen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:21:56 #153
110987 ErwinRommel
pi_50416799
Alicey,

een werkgever zit gewoon niet te wachten op sollicitanten die in boerka op komen dagen.
Indien dit wel het geval is in bv een islamitische instelling soit.......maar bij gewone bedrijven? Nee, dat zou ik als werkgever mijn werknemers niet aan willen doen, en nog belangrijker mijn klanten niet. In boerka iemand te woord staan? Dat past niet in de NL cultuur. Dus dan komen we weer terug op het normen en waarden plaatje die gelden bij de NL cultuur, en nog belangrijker, bij de NL bedrijfscultuur.

Maar als ik als klant bij een zaak kom en een vrouw in boerka staat mij te woord dan voel ik mij niet prettig, en met mij vele anderen. Indien diezelfde moslima er gewoon netjes uitziet, met bv een mantelpakje aan mij te woord staat komt dat totaal anders over.
Zo liggen de feiten nu eenmaal want dat zijn de in NL geldende normen.
pi_50417112
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Alicey,

een werkgever zit gewoon niet te wachten op sollicitanten die in boerka op komen dagen.
Indien dit wel het geval is in bv een islamitische instelling soit.......maar bij gewone bedrijven? Nee, dat zou ik als werkgever mijn werknemers niet aan willen doen, en nog belangrijker mijn klanten niet. In boerka iemand te woord staan? Dat past niet in de NL cultuur. Dus dan komen we weer terug op het normen en waarden plaatje die gelden bij de NL cultuur, en nog belangrijker, bij de NL bedrijfscultuur.

Maar als ik als klant bij een zaak kom en een vrouw in boerka staat mij te woord dan voel ik mij niet prettig, en met mij vele anderen. Indien diezelfde moslima er gewoon netjes uitziet, met bv een mantelpakje aan mij te woord staat komt dat totaal anders over.
exact.

niemand zit te wachten op een tent als collega bovendien.
compleet onwerkbaar, praktisch en sociaal.
wie wil er nu praten tegen een tent?

je onmogelijk kleden is simpelweg je kansen saboteren, bewust.
en op welke gronden je dat ook doet, moet niet uitmaken, geloof is niets meer dan een mening zoals alle andere meningen.

en dan hebben we het nog niet over de complete vrouwonvriendelijkheid van die tent, waar je als maatschappij niet aan moet mee werken.

als iemand zichzelf als deurmat wil profileren, prima, maar dan ga je maar voor je eigen deur liggen.
pi_50417290
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef milagro het volgende:

en dan hebben we het nog niet over de complete vrouwonvriendelijkheid van die tent, waar je als maatschappij niet aan moet mee werken.

als iemand zichzelf als deurmat wil profileren, prima, maar dan ga je maar voor je eigen deur liggen.
Precies, niets meer aan doen, kan zo in een lijssie...
pi_50417592
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:34 schreef Suko het volgende:

[..]

Precies, niets meer aan doen, kan zo in een lijssie...
ik kan me echt pissig maken dat men nog serieus gaat discussieren over hoe de burka in te passen in de westerse maatschappij.

we hebben het hier over een middeleeuwse achterlijkheid, een vrouw compleet bedekt van top tot teen om zo de mannen niet af te leiden, te verleiden, en dat dan verpakt in het lariepapiertje "voor eigen bescherming!" ..... wat is dat voor een complete van de pot geruktheid.

als je zo een tent als algemeen geaccepteerde klederdracht wil hebben ga je toch lekker in een streng islamitisch land wonen, daar is alles op je (ver pré) middeleeuwse levensovertuiging afgestemd, ga die onzinnige achterlijkheid niet hier afdwingen.

damn, moeten we iedere extremistische kronkel van gelovigen tegemoet komen? krijgen rabiate katholieken dadelijk een mea culpa ruimte, waar ze tijdens lunchtijd zichzelf kunnen kastijden?

oh nee, dat is natuurlijk compleet wat anders, en niet te vergelijken..... ja dat is het wel, geloofswaanzinnige achterlijkheid die je mag praktiseren, maar wel in je eigen tijd op eigen terrein.

wil je dat niet, moet je niet in dit " verrotte zondige van iedere norm en waarde gespeend land" willen wonen.

en neem dan in godsnaam iedere geitenwollensok mee die ook maar 1 seconde het dragen van tenten als acceptabele "moet kunnen" overweegt, die macramee redelijkheid in deze is werkelijk om te kotsen .

zo, hè hè
pi_50417735
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:21 schreef ErwinRommel het volgende:
die "normen" zijn anders geen natuurwet of zo, die zijn geregeld aan verandering onderhevig ..
zo was het in mijn jeugd nog ondenkbaar dat een vrouw een broek droeg of dat er rokken waren met een zoom boven de knie .. het grappige is dat de "fijne" dames uit die tijd van die kokette hoedjes droegen met daarvoor een .. juist ja .. sluier
pleased to meet you
pi_50417947
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.

Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.

Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:56:04 #159
117098 Hathor
Effe niet
pi_50417993
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:48 schreef moussie het volgende:

[..]

die "normen" zijn anders geen natuurwet of zo, die zijn geregeld aan verandering onderhevig ..
zo was het in mijn jeugd nog ondenkbaar dat een vrouw een broek droeg of dat er rokken waren met een zoom boven de knie .. het grappige is dat de "fijne" dames uit die tijd van die kokette hoedjes droegen met daarvoor een .. juist ja .. sluier
Tsja, maar we zijn hier niet stil blijven staan, we leven nu niet meer zo, en men moet ook niet terug willen naar die tijd. Een burka hoort gewoon niet op de werkvloer, punt.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:57:34 #160
117098 Hathor
Effe niet
pi_50418037
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.

Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.

Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
Geen flauw idee, maar ik kom er geregeld wat tegen. En ik kan het niet helpen, maar ik barst dan spontaan in een lachbui uit, elke keer weer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')