Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent er onderdeel van, ergo: je hebt kennelijk een laag zelfbeeld.
het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook meequote:Op donderdag 14 juni 2007 01:14 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?![]()
Er is een verschil tussen, het creeren van een maatschappij, en als een kip zonder kop, de maatschappij achterna holen, en gewoon je eigenweg gaan en de maatschappij fijn laten voor wat het is !![]()
Ik heb voor dat laatste gekozen !![]()
We hebben een moskee. Een van mijn goede vrienden is daar mullah. En daar ben ik trots op!quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar woon jij eigenlijk? Klein blank klotedorpje zonder 1 moskee zeker?
Volgens mij wel!quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Igen het volgende:
Waarom is een boerka in Nederland eigenlijk überhaupt toegestaan in het openbaar? Mag je dan ook de hele dag met een bivakmuts of met een motorhelm rondlopen?
Zoals meer klederdrachten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:13 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom mensen hun religie niet zouden mogen uiten. De boerka en de niqāb zijn echter zwaar cultuur gebonden.
Hoezo? Religieuze dracht is religieuze dracht. Leuk of niet Waarom Friese oorijzers el en een niqaab niet?quote:Ongeacht de reden waarom het ze gedragen wordten brengten ze het veel meer praktische bezwaren mee dan bijvoorbeeld een kruisje, een keppel of een hoofddoek. Het is veel ingrijpender dan andere uitingen van geloof omdat een persoon totaal onherkenbaar wordt. Een persoon mag zichzelf best profileren door nadruk te leggen op zijn geloof. Met een boerka probeert een persoon zich echter niet te profileren maar probeert zij zichzelf te verbergen. Het zou kort af zijn om dat allemaal over één kam te scheren.
De vergelijking ontgaat mij volkomen. En dan ook echt volkomen!quote:Je kunt het vergelijken met besnijdenis voor vrouwen of haatzaaien. Daar gaan ze ook een aantal grenzen te veel over. Is het discriminatie om tegen besnijdenis voor vrouwen en haatzaaien te zijn? Volgens mij niet.
Nou, niet dus, ik heb ooit een boete gekregen voor het dragen van een bivakmuts op het station.quote:
Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.quote:
En toch is dat niet zo.quote:
Precies!quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:26 schreef moussie het volgende:
het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook mee![]()
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.
En dat is dus complete waanzin.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
De vraag is dan wel hoe ver je moet gaan. Kijk, het is wel duidelijk dat meer dan 99% van de moslims het niet nodig vindt om in burqa over straat te gaan. In hoeverre moet je deze afwijking dan nog als geloofsovertuiging gaan aanmerken? Als ik morgen zeg dat ik van mijn geloof zonder kleren over straat mag dan telt dan niet. Ook al zeg ik: het staat in de Bijbel, kijk maar, Adam en Eva waren ook zonder kleren. Mijn uitleg van het Christelijke geloof. Nou, ik kan je vertellen: dat wordt zonder meer weggewoven. Waarom? Uitleg komt niet overeen met de heersende opvatting in die zin dat deze te smal wordt gedragen. En dat geldt m.i. ook voor de burqa.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
Een apv is geen wetgeving, maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens zijn levensbeschouwelijke/religieuze redenen niet de enige gronden waarop een apv buiten toepassing kan worden gelaten, maar kan dat ook gebeuren omdat de apv de vrijheid van meningsuiting inknot; mijn inziens is het belangrijk dat er een zekere bottomline bestaat die niet door lokale of provinciale regelgeving kan worden geschonden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.
wel eens van jurisprudentie gehoord?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Originele_Naam het volgende:
De rechter heeft zich aan de wet te houden en toevallig wordt de wet niet door hemzelf gemaakt maar door de regering en de Satengeneraal samen
quote:Gesluierde studente eist surveillance vrouwen
AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.
De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.
De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Ook bij bepaalde studieonderdelen als presentaties zou ze de sluier af moeten doen, zo laat de Pers weten De studente heeft nu gezegd de niqaab alleen af te willen doen als er bij tentamens een vrouwelijke surveillant aanwezig is. Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of de sluier gedragen mag worden tijdens andere studieonderdelen.
Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."
Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden
volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.quote:
Gamma!quote:
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af tochquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.
Maar om er je surveillancerooster op af te stemmenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef moussie het volgende:
[..]
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af toch
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |