Waar dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:40 schreef Gia het volgende:
Maar het kán wel in Nederland.
Okay, verzinnen we een andere nummer 10:quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:43 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Waar dan?
Thuispellen is al jaaaaaren verboden, vandaar ook die Marokko-constructie.
Ik weet het niet, was zomaar een ingeving, en ik vermoed dat ik er niet ver naast zit.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef moussie het volgende:
[..]
lekker meer centjes in huis ? Sinds wanneer heb je recht op een bijstandsuitkering als je man al een inkomen heeft ?
En wellicht heeft haar man ook geen werk?quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:36 schreef moussie het volgende:
[..]
lekker meer centjes in huis ? Sinds wanneer heb je recht op een bijstandsuitkering als je man al een inkomen heeft ?
In de industrie?? gevaarlijk. Een bedrijf wilt geen risico lopen omdat die boerka haar het werk belemmerd. je zou zomaar eens met het beperkte gezichtsvermogen een ander knopje indrukken, of verstrikt raken in de machines.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Denk aan werk in de industrie, call centers, tuinderijen etc.
Ok daar zit de fout dus.quote:
ook lid van de religie: werken is voor paupersquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
bouwjaar 52 ..quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:07 schreef milagro het volgende:
[..]
hoe oud ben jij in godsnaam, moussie
niets, maar het geeft wel aan dat hetgeen normaal en aanvaardbaar geacht wordt nogal verandert in de loop der tijdquote:wat doet het er toe hoe men er in de jaren 20 bij liep en wat toen als normaal werd gezien?
mwah, er wordt ook bij gehaald dat je je in andere landen wel moet gaan aanpassen ..quote:misschien kun je er ook even de kledinggewoonten van de Buryats, Dorbots, Torguut, Dariganga, Uzemchin uit Mongolië erbij slepen, dat is namelijk net zo relevant.
tja, ik vind dus kledingvoorschriften in z'n geheel nogal vreemd .. d'r wordt me er toch een waarde gehecht aan een stukje stof en de vorm waarin zich dat bevindt .. alsof er geen belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken ..quote:we lezen hier en we leven nu, en een burka is net zo min sociaal wenselijk op de werkvloer (overal eigenlijk, maar goed, iedereen heeft recht op zijn eigen achterlijkheid in eigen huis) als een bikini of een swastika jurkje, kan je ook wel menen te moeten dragen uit levensovertuiging.
of je idd nergens wordt aangenomen moet je nog maar afwachten, al geef ik de ghandi-luier stukken minder kans dan de tattoo's en piercings .. die lijken in tegenstelling tot en aantal jaren terug maatschappelijk aanvaardbaarder te zijnquote:als je sober wil leven en je het liefst in een 'ghandi luier' loopt en op slippers zul je ook nergens aangenomen worden, als tattoo en piercings een way of life voor je zijn en je loopt met 44 ringetjes in je smoel, word je ook nergens aangenomen, en dien je dus ofwel je kleding aan te passen ofwel gekort te worden op je uitkering als je dat weigert.
aah, maar het homopaar moet zich wel schikken naar de subjectiviteit van de ambtenaar die weigert hun te trouwen, want dan mag zo'n regel ineens weer wel ?quote:een geloof is een mening, niet meer dan dat.
dat iemand dat subjectief gezien anders ervaart, kan, maar regels zijn er niet om zich te schikken naar iedere subjecitiviteit.
zie boven, de ambtenaar mag wel weigeren zijn werk te doen, vanuit zijn geloofsovertuiging .. het precedent is al geschapenquote:al zijn het er maar 10, 10 dames in burka, die niet aan de slag komen, vanwege die burka, maar niet gekort worden, dan werk je niet alleen mee aan middeleeuwse vrouwonvriendelijke achterlijkheid, maar schep je een ongekend precedent, want geloof is niet meer dan een mening, een levensovertuiging zoals er velen zijn, niet noodzakelijkerwijs gerelateerd aan religie.
Dat zou je dan idd gaan denken, maar degene die wel werken zijn qua kleding wel aangepast? Ik zie heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven? In Westerse bedrijven zie ik ze niet rondlopen in soepjurk (al of niet met broek eronder), overdadige baardgroei en allerlei hoofddeksels. Zou interessant zijn als dat eens gecheckt wordt. Want al met al is dit ook een vrouwonvriendelijke uitspraak en kan ook een precedent scheppen voor hierna. Verdomme, ik word hier almeer fucking pissed off over! We zaten in een vrij land, met verworven rechten voor mannen én ook vooral vrouwen, wel met inachtneming van volstrekt normale regels. Thans gaan vrouwen rechtszaken voeren om te eisen dat zij zich mogen kleden zoals mannen in die geloofsgemeenschap dat hebben bedacht. Heb ik verdomme al die tijd nu iets gemist, zijn we toch al zover dat we hierover moeten discussieren! Ik kan zoveel onvrede nu gaan spuien maar dat hebben anderen hier, waaronder Milagro, al perfect gedaan. Het moet potdomme maar eens afgelopen zijn met al die eisen voor elk gedachtengoed die in feite niets met de rechtsstaat Nederland te maken hebben. Heeft nou niemand in politiek Den Haag ter linkerzijde ook maar iets in de gaten???? Of zou het ook een soort angst zijn, wetend dat elk geluid tegen de tolerante stroom in afgestraft wordt en men zich onder persoonlijke bewaking moet stellen? Of zijn ze zo machtsgeil omdat allochtonen ook linksstemmers zijn? Ik neem ff een time-out in dit topic omdat ik het spoor even bijster ben....quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Aangezien die mannen zowel overdag als 's avonds op straat, vooral op bankjes in winkelstraten, te vinden zijn, ga ik ervan uit dat ze niet werken. Of het zijn allemaal imams?
je hebt zelf toch ook wel door dat je straks hordes profiteurs krijgt .quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.![]()
Gekkenhuis.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Kees22 het volgende:
als ze nou na een jaar stevig solliciteren nog niks heeft, zou een maatregel te overwegen zijn.
Precies.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Kees22 het volgende:
Toen ze het traject inging heeft er niemand iets gezegd over de boerka en nu opeens zou dat en probleem zijn?
Ik krijg opeens zin in een sabbatical.quote:
Ja, iedereen vreet zich maar een hartverzakking aan de shoarma en baklava. Dat is een vooropgezet complot om ons de dood in te drijven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:25 schreef franske19 het volgende:
Langzaam maar zeker wordt Nederland kapot gemaakt door de culturele invloeden die de islam met zich meebrengt. Drie kwart van de tweede kamer en de rechterlijke macht werkt mee als een stel collaborateurs van de eerste orde.
die worden tegenwoordig verplicht een tatoo`s weg te laten laseren (op kosten van de staat).quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.
Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.
Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
is allemaal vraag naar dus het zou toch nog moeten lukken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Plantsoenendienst
Wasserij
Vakken vullen
Folderwijk/krantenwijk
Ramen wassen
Garnalen pellen
Bonen plukken en ander seizoenswerk
Bloemstukken maken voor begrafenissen e.d.
Voorlezen aan blinden
Vuilnisvrouw
Borden wassen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |