abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50380125
De rechter acht van algemene bekendheid dat het voor moslims niet is toegestaan om te gokken. Van verzoekster, die moslima is, kan daarom ook niet worden verwacht dat zij gelegenheid geeft tot gokken door het verkopen van loten voor een loterij.

Verweerders stelling dat verzoekster haar boerka zou kunnen afdoen om de bemiddeling naar arbeid (beter) te doen slagen, acht de rechter voorshands disproportioneel. Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging

Via GS:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&searchtype=ljn&ljn=BA6917
----------------

Wat moet je hier nu mee? En dan vindt Hirsh Ballin het gek dat de burger steeds meer het vertrouwen in de rechtsstaat verliest, goh hoe zou dat nou komen? http://www.volkskrant.nl/(...)chtsstaat?source=rss

Afin, waar is m'n Darth Vader masker? Ik heb geen zin meer om te werken dus...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50380153
zeikerd
pi_50380213
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Devrim_ het volgende:
zeikerd
He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50380255
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijven
Een keer in de 6 maanden ff hier komen en dan weer terug
pi_50380289
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijven
Een keer in de 6 maanden ff hier komen en dan weer terug
Echt Koerdengedrag dus.
pi_50380295
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Echt Koerdengedrag dus.
Je punt is?
pi_50380336
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.
pi_50380371
Maar goed, als Koerdkleuter Devrim even on-topic wil gaan: het is toch van de debiele dat een rechter een dergelijke wereldvreemde uitspraak kan doen?

Je wordt verdomme op alles gekort als je 1 dag te laat betaalt of formulier XZ1-31subB niet 100% correct invult, als je 1 dag te laat je inkomstenbelasting betaalt krijg je een boete van een paar honderd euro maar weiger te werken, doe een laken om en zeg dat het je geloof is en tuurlijk mag het.

En het dan gek vinden dat het vertrouwen in de rechtsstaat zo afneemt.
  Donald Duck held dinsdag 12 juni 2007 @ 18:23:16 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_50380378
Wat een taalgebruik zeg in die uitspraak.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_50380395
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.
Volgens mij niet

Verweerder heeft een maatregel opgelegd (100% korting gedurende drie maanden). Verzoekster draagt een boerka. In het kader van een traject richting arbeid heeft verzoekster een aantal sollicitaties verricht, echter - mede tengevolge van de boerka - zonder het gewenste resultaat
pi_50380419
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, als Koerdkleuter Devrim even on-topic wil gaan: het is toch van de debiele dat een rechter een dergelijke wereldvreemde uitspraak kan doen?

Je wordt verdomme op alles gekort als je 1 dag te laat betaalt of formulier XZ1-31subB niet 100% correct invult, als je 1 dag te laat je inkomstenbelasting betaalt krijg je een boete van een paar honderd euro maar weiger te werken, doe een laken om en zeg dat het je geloof is en tuurlijk mag het.

En het dan gek vinden dat het vertrouwen in de rechtsstaat zo afneemt.
Sorry?
Ik koerd?
Grapjas
pi_50380560
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Volgens mij niet

Verweerder heeft een maatregel opgelegd (100% korting gedurende drie maanden). Verzoekster draagt een boerka. In het kader van een traject richting arbeid heeft verzoekster een aantal sollicitaties verricht, echter - mede tengevolge van de boerka - zonder het gewenste resultaat
maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.

Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.
pi_50380659
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.
Zou best goed voor haar zijn.
pi_50380712
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]

maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.

Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie'.
Verder is het natuurlijk aan haar zelf werk te regelen, niet aan een uitkeringsinstantie, wat een omgekeerde wereld weer.
Als dan instantie dan terecht zegt: doe dat laken eens af of anders geen cash meer en de rechter fluit dat terug, dan mag zo'n rechter van mij een onderzoek krijgen in Parnassia.

Eens kijken of hij ook in kabouters gelooft.
pi_50380744
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie.
Verder is het natuurlijk aan haar zelf werk te regelen, niet aan een uitkeringsinstantie, wat een omgekeerde wereld weer.
Als dan instantie dan terecht zegt: doe dat laken eens af of anders geen cash meer en de rechter fluit dat terug, dan mag zo'n rechter van mij een onderzoek krijgen in Parnassia.

Eens kijken of hij ook in kabouters gelooft.
Ze mag toch zelf beslissen of ze ergens werkt of niet
pi_50380797
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:
Zekers.
Maar dan niet anderen voor je inkomen laten opdraaien hè.
pi_50380914
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.
pi_50380916
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:36 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Zekers.
Maar dan niet anderen voor je inkomen laten opdraaien hè.
Dan kan je net zo goed niemand meer uitkeringen geven
pi_50380936
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.
En wat gaat ze dan doen..Het verkeerde pad op dus..
pi_50380950
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?
pi_50380993
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ah ja, wat een fantastische logica.
Waarom uberhaupt nog werken? Hup ik ga ook een uitkering aanvragen want anders ga ik het verkeerde pad op.

Maar goed, ik weet dat dit de gedachtengang is in jouw kringen...
pi_50380999
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?
Juist
pi_50381008
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah ja, wat een fantastische logica.
Waarom uberhaupt nog werken? Hup ik ga ook een uitkering aanvragen want anders ga ik het verkeerde pad op.

Maar goed, ik weet dat dit de gedachtengang is in jouw kringen...
Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NL
pi_50381027
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Juist
Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?
pi_50381044
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NL
Moet je gaan werken

Zeg, krijg je in Turkije een uitkering als je geen zin hebt om te werken? Nee he?
pi_50381058
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?
grote mensen?
Als jij zo groot bent gedraag je dan ook zo
Heb respect voor anderen of donder gewoon op
pi_50381076
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
Ow, ben je er zo één.

We bellen.
pi_50381083
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

grote mensen?
Als jij zo groot bent gedraag je dan ook zo
Heb respect voor anderen of donder gewoon op
Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?
pi_50381090
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Moet je gaan werken

Zeg, krijg je in Turkije een uitkering als je geen zin hebt om te werken? Nee he?
Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.
In Turkije heb je veel mensen op het platteland, hier niet.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:45:02 #30
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381097
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_50381112
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?
Respect moet je verdienen..En jij doet nou niet bepaald je best om respect te verdienen
pi_50381123
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
pi_50381146
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
"Grote mensen"

pi_50381154
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.
In Turkije heb je veel mensen op het platteland, hier niet.
Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?
pi_50381189
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:
Heb respect voor anderen
Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?
Get the fuck out dombo, ga je huiswerk maken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:48:15 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381221
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:46 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

"Grote mensen"

Steuntrekkers

pi_50381235
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?
Het systeem in Turkije zit anders in elkaar
Dat is netzoiets als met een trein op een boerenweggetje proberen te rijden
pi_50381256
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
Waar kan ik me aanmelden?
pi_50381281
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:47 schreef SteveBallmer het volgende:

[..]

Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?
Get the fuck out dombo, ga je huiswerk maken.
Gelukkig hebben we de grote mensen Hofstad groepje
pi_50381368
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:48 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Het systeem in Turkije zit anders in elkaar
Dat is netzoiets als met een trein op een boerenweggetje proberen te rijden
Wat maakt dat nou uit dat het systeem anders in elkaar zit? Je geeft nog steeds geen enkele logische verklaring.
Logisch ook, want die kan je niet geven.

In Turkije krijg je ook echt geen uitkering hoor als je je burka niet af wilt doen en dus geen baan kan krijgen

Maar dan is het goed, hier is het anti-islam of zo he?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:52:07 #41
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_50381385
Daarom gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kleding behalve voor instanties die dit beroepshalve moeten gebruiken zoals militairen, politie, brandweer oid's.
Voor gewone burgers (en geen beroepsdemonstaranten) alles af wat je gezicht bedekt.
Dit is letterlijk jezelf verschuilen achter een waas van onschimmigheid. Opbokken met die boerka's, opbokken met dat gezever.
Bewust werkt ze zelf dus een uitkering in de hand. Deze rechter is de weg totaal kwijt.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_50381425
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kleding behalve voor instanties die dit beroepshalve moeten gebruiken zoals militairen, politie, brandweer oid's.
Voor gewone burgers (en geen beroepsdemonstaranten) alles af wat je gezicht bedekt.
Dit is letterlijk jezelf verschuilen achter een waas van onschimmigheid. Opbokken met die boerka's, opbokken met dat gezever.
Bewust werkt ze zelf dus een uitkering in de hand. Deze rechter is de weg totaal kwijt.
Waarom doen we niet gelijk al onze kleren weg..Veel gezelliger
  dinsdag 12 juni 2007 @ 18:54:41 #43
117098 Hathor
Effe niet
pi_50381473
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:53 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Ongelofelijk.
pi_50381556
quote:

[..]

Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.

Verder is een hoed afdoen ook hetzelfde als al je kleren uitdoen volgens onze geniale Devrim.
pi_50381599
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.
Oftewel...??
quote:
Verder is een hoed afdoen ook hetzelfde als al je kleren uitdoen volgens onze geniale Devrim.
Burka is alles bedekend..een hoed niet
pi_50381613
Ik voel een Darwin-award aankomen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:54 #47
110987 ErwinRommel
pi_50381952
quote:

[..]

Heeft er niets mee te maken.
Deze vrouw met boerka draagt bewust een boerka, althans dat maak ik op uit het feit dat ze deze al droeg voordat ze aanklopte bij de uitkeringsinstantie.
Bewust dus gaan uitdagen en om centen gaan vragen, zo van kijk, ik draag een boerka en niemand wilt mij aannemen.
Word tijd dat de Nl wetten eens grondig onder de loep genomen gaan worden ipv dat soort boerka dragers de hand boven het hoofd te houden.
Ze woont in NL, nou laat haar zich dan ook gewoon gedragen zoals dat behoort ipv weer tegenwinds te gaan doen.
Door al deze akkefietjes word mijn minachting voor die bevolkingsgroep alleen maar groter. Met dank aan politiek Den Haag die geen paal en perk wilt stellen aan deze onzin kleding.
Geloof prima, maar doe dat maar thuis, netzoals ik neo-nazi's ook hun mening respecteer, maar doe dat dan thuis. Niet in een functie waarbij je mensen te woord moet staan.

Zowieso, indien ik zo een boerka drager tegenover me heb als ik info wil, dan neem ik haar al niet meer serieus.

Nogmaals aanpassen aan de functie, krijg je die baan, heel mooi, maar boerka plus mensen tewoord staan? Nee, gaat er voor mij niet in.
Een integraalhelm fetishist draagt een helm als ik hem om info vraag, neem ik ook niet serieus. Gelijke mokikken, gelijke kappen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:08:58 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50381953
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar zit een rastertje voor dus dat gaat niet lukken vrees ik.

er vallen nog veel emancipatierevolutiestappen te gaan
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:09:38 #49
110987 ErwinRommel
pi_50381973
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:58 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Oftewel...??
[..]

Burka is alles bedekend..een hoed niet
En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????
pi_50382056
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????
Hoe moet ik dat weten
pi_50382076
TEring man..Wat een gezeik om een boerka..Hoeveel mensen dragen er in NL boerka's? =
max 100? =
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:15:22 #52
110987 ErwinRommel
pi_50382151
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:12 schreef Devrim_ het volgende:
TEring man..Wat een gezeik om een boerka..Hoeveel mensen dragen er in NL boerka's? =
max 100? =
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:16:03 #53
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382177
Straks worden het er meer omdat het een goede manier is om te profiteren van de Nederlandse staat. Walgelijk gewoon dat mensen moeten betalen omdat een of andere religie hun het werken onmogelijk maakt. Dan maar geen geld dan zou ik het ok vinden.
mai pen rai
pi_50382200
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
Natuurlijk nemen Nederlanders nooit potten pindakaas etc mee..aanpassen? my ass
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:16:50 #55
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50382209
Na ik zie net op TV dat ze weten wat rechtsspraak is in Marokko. Op basis van een Nederlands politie rapport heeft daar iemand levenslang gekregen. Hier was dat niet gebeurd. Aanpassen kan soms ook hier nodig zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:27 #56
110987 ErwinRommel
pi_50382364
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.
Maar op werk pas je je gewoon maar aan ipv met boerka rond te lopen.
Jouw beredenering loopt dus volledig mank.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:21:56 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382389
quote:

[..]

De interpretatie van de wet is blijkbaar goed dus is het niet een kwestie van de burkas die zich moeten aanpassen maar de nederlandse wet...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:22:41 #58
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382417
quote:

[..]

Aanpassen je ass.. Kom maar eens langs om te zien hoe emigranten zich aanpassen. Als de allochtonen dat in Nederland deden waren er geen problemen.
mai pen rai
pi_50382487
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef niet_links het volgende:
Straks worden het er meer omdat het een goede manier is om te profiteren van de Nederlandse staat. Walgelijk gewoon dat mensen moeten betalen omdat een of andere religie hun het werken onmogelijk maakt. Dan maar geen geld dan zou ik het ok vinden.
Ja, werkelijk bizar.
pi_50382499
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef niet_links het volgende:
geen problemen.
Er zijn ook geen problemen, er zijn uitdagingen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:24:55 #61
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382515
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.
Maar op werk pas je je gewoon maar aan ipv met boerka rond te lopen.
Jouw beredenering loopt dus volledig mank.
Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.
mai pen rai
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:25:15 #62
110987 ErwinRommel
pi_50382532
En daarnaast, ik loop niet te koop met een pot pindakaas op m'n kop.
Dat eet ik thuis wel.

Als men bewust kiest voor het dragen van een boerka kiest moet men daar ook maar de gevolgen van ondervinden. Kom op zeg, ze leven niet in hun moederland/vaderland whatever.

Indien je kansen op werk laat verschieten door een boerka te dragen dan vraag je zelf om ellende.
En helaas heeft deze (krom)rechter dat mens gelijk gegeven.

Ik ga soliciteren naar een baan, en omdat ik vanwege mijn geloof geen gezichtsuitdrukking mag tonen of omdat mijn mooie haren misschien aanstoot geven tot onzedelijk gedrag draag ik maar een bivakmuts.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:26:09 #63
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382576
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:24 schreef niet_links het volgende:

[..]

Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.
hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:28:19 #64
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_50382680
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Re het volgende:

[..]

hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
mai pen rai
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:32:20 #65
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50382847
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
zodra de bemiddelingspogingen zijn uitgeput mag ze blijkbaar doorgaan met zo solliciteren. Kan me voorstellen dat die pogingen wel snel uitgeput zullen raken met zo'n stugge houding van sollicitant...
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:33:01 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_50382884
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:

[..]

Dat zal toch meer aan het CDA liggen dat is namelijk de grootse partij in de tweede kamer.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:33:18 #67
110987 ErwinRommel
pi_50382895
quote:

[..]

En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.

Toch te zot voor woorden dat een moslima haar uitkering blijft krijgen ondanks dat ze niet aangenomen word?
Ik heb echt niets tegen moslims in het algemeen, maar op deze manier plaats ik ze wel in een bepaald hokje. namelijk dat ze meester zijn in het misbruiken van de wetten en sluiks de mazen van de wet profiteren van geld waarvoor zij niet gewerkt hebben.
Moet maar eens afgelopen zijn met deze ongein, en dat de politiek eens een keer waterdichte wetten maakt.
pi_50382927
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Juist
Whaha het ergste is dat je dit waarschijnlijk nog echt denkt ook.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:36:52 #69
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50383043
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.

Toch te zot voor woorden dat een moslima haar uitkering blijft krijgen ondanks dat ze niet aangenomen word?
Ik heb echt niets tegen moslims in het algemeen, maar op deze manier plaats ik ze wel in een bepaald hokje. namelijk dat ze meester zijn in het misbruiken van de wetten en sluiks de mazen van de wet profiteren van geld waarvoor zij niet gewerkt hebben.
Moet maar eens afgelopen zijn met deze ongein, en dat de politiek eens een keer waterdichte wetten maakt.
Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobody

De wet moet veranderen, strenger op uitkeringen en betere controle
pi_50383080
quote:

[..]

Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.

En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_50383094
Het is werkelijk niet te geloven!! Een rechter met een genuanceerde uitspraak??? Het moet niet gekker worden!

TS, kop een trein ofzo. jankbal
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_50383219
Een genuanceerde uitspraak? Laat je nakijken zeg.

Iemand zegt te willen werken (anders zou je sowieso geen uitkering krijgen natuurlijk), maar:
A) verdomd het om een burka uit te doen, wat je de facto ongeschikt maakt voor elk werk waar direct persoonlijk contact met klanten voor nodig is.
B) Telewerk voor het grootste deel weigert, ook al op grond van religie.

Sorry, maar in ijn ogen WIL je dan gewoon niet werken. Best, maar dan ook geen uitkering.
pi_50383349
Heeft de rechter wel gekeken wie er onder de burka zat?

Wat een mafkees die rechter, of de wet deugt niet.
pi_50383369
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een genuanceerde uitspraak? Laat je nakijken zeg.

Iemand zegt te willen werken (anders zou je sowieso geen uitkering krijgen natuurlijk), maar:
A) verdomd het om een burka uit te doen, wat je de facto ongeschikt maakt voor elk werk waar direct persoonlijk contact met klanten voor nodig is.
B) Telewerk voor het grootste deel weigert, ook al op grond van religie.

Sorry, maar in ijn ogen WIL je dan gewoon niet werken. Best, maar dan ook geen uitkering.
In jouw ogen. Precies.

Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:46:19 #75
110987 ErwinRommel
pi_50383446
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:36 schreef Re het volgende:

[..]

Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobody

De wet moet veranderen, strenger op uitkeringen en betere controle
Daar heb je gelijk in. Zoals ik reeds eerder schreef, gelijke monikken gelijke kappen.
Geen gezwets.
pi_50383650
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
In jouw ogen. Precies.

Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
pi_50383659
quote:

[..]

In jouw ogen. Precies.

Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?

Toen ik een paar maanden werkeloos was keek het CWI m'n sollicitatiebrieven na, of die wel 'serieus genoeg' waren. Zouden zij dat niet vinden, dan zou ik gekort worden. Maar zeg dat je Moslim bent, en je kunt jezelf in een burka hijsen, zonder invloed op je uitkering.

Als je dat normaal vindt, dan zit er toch echt een steekje bij je los.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:53:24 #78
110987 ErwinRommel
pi_50383747
Nochthans is de wet zoals die er nu staat gewoonweg krom!!!!
Indien ik op een sollicitatie kom met bivakmuts op word ik afgewezen. Indien een moslima op sollicitatie komt en boerka aanheeft word haar de baan ontzegd en stapt ze naar de rechter.

mensen, zij leven in NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet in een boerka dragend land.

Straks zit zij die boerka-vrouw op haar werk en word totaal genegeerd door haar medewerkers, en dan klaagt ze dat bedrijf aan omdat zij in haar werk belemmerd word??????
Ik zie her hierop uit lopen. Echt waar.

De rechtspraak in NL is al krom, laat men dat eens aanpassen.
In functies waarin men contact met klanten heeft is een vrij gelaat verplicht opdat men elkaar kan herkennen.
pi_50383793
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?

Toen ik een paar maanden werkeloos was keek het CWI m'n sollicitatiebrieven na, of die wel 'serieus genoeg' waren. Zouden zij dat niet vinden, dan zou ik gekort worden. Maar zeg dat je Moslim bent, en je kunt jezelf in een burka hijsen, zonder invloed op je uitkering.

Als je dat normaal vindt, dan zit er toch echt een steekje bij je los.
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.

Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.
pi_50383812
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:

mensen, zij leven in NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet in een boerka dragend land.
En waar leef jij?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:57:57 #81
110987 ErwinRommel
pi_50383923
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:

[..]

En waar leef jij?
In Brazilië, so what???
Hier wonen ook moslims, en ik ben nog geen eene tegengekomen die een boerka op heeft. Indien wel, dan kan je het hier vergeten op de arbeidsmarkt. En men kijkt je lachend na. Pas je aan is hier het credo.
Wat je thuis doet, ok, maar daarbuiten heb je je maar aan te passen. En dat weten die moslims die hier wonen verdomde goed omdat ze anders geen snee brood op de plank hebben.

Moet in NL ook maar eens zo zijn.
pi_50383931
quote:
En waar leef jij?
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:58:25 #83
262 Re
Kiss & Swallow
pi_50383943
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.

En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
Ik ook niet hoor, en ik zie het wel voor een hogere rechter komen ook...
pi_50384001
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

In Brazilië, so what???
So be quiet

Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
pi_50384060
quote:

[..]

Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Nee gladiool. Het zit mij niet dwars, en ik vind het niet meer dan normaal dat een uitkeringsinstantie in de gaten houdt dat uitkeringen terecht komen bij mensen waar ze voor bedoeld zijn, en niet bij elke ruftige lapswans die denkt dat de overheid een plicht heeft om hem in z'n onderhoud te voorzien omdat hem de zin ontbreekt om z'n stinkende bed uit te komen. Ik heb er nooit ook maar over gepeinsd om daarover te gaan janken.

Maar ik zou wel graag zien dat iederen gelijk behandeld wordt. En iemand die zich in NL dusdanig buiten de maatschappij wenst te plaatsen dat de kans op een normale baan nihil is moet dat fijn zelf weten, maar dan verspeel je gewoon het recht op je uitkering.
quote:
Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.
Dit heeft niks met populisme te maken, maar met een volkomen doorgeslagen ophemeling van gebruiken die je in een Westerse samenleving volslagen buiten het maatschappelijk verkeer plaatsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 12-06-2007 20:08:48 (Taalfouten zuigen.) ]
  dinsdag 12 juni 2007 @ 20:06:05 #86
110987 ErwinRommel
pi_50384275
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:59 schreef Flashwin het volgende:

[..]

So be quiet

Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
Grapjas
Indien NL mij nodig heeft sta ik paraat.
Ik ga me nu maar behouden van verder commentaar, want jij bent het toppunt van ignorancy. En daarbij moet ik weer aan het werk, zonder boerka of andere onzin.
Die Duitsers hadden het toch wel goed bedacht, Arbeit Macht Frei. Mijn interpretatie is dat hard en goed werk zo ook z'n resultaten opleverd op de bankrekening.
pi_50384310
quote:

[..]

In jouw ogen. Precies.

Gelukkig doe jij het op basis van feiten

Neem je eigen advies ter harte trouwens, liefst met burka om: zie je em wat lastiger aankomen en het is minder traumatisch voor de bestuurder.
pi_50384365
quote:

[..]

Alsof het enige alternatief voor een belachelijk slechte uitspraak het doorslaan in populisme is.
Wie is er hier nu simpel bezig?
pi_50384932
quote:

[..]

Ik zal niet meer op je reageren, ik zie dat je er niets aan kan doen dat je niets begrijpt van het leven:
quote:
Nederlanders zitten met 74 procent goede antwoorden in de topdrie van de 25 EU-landen. Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.

In Zuid-Europa is er voor onderwijzers nog veel werk te verrichten. Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.

http://www.nu.nl/news/540202/80/Bijna_eenderde_Europeanen:_zon_draait_om_aarde.html
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:07:05 #90
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_50386584
quote:

[..]

Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.

Want je kunt natuurlijk net doen of die burka drager zo solide in deze maatschappij stond, dat ze zelf precies wist hoe ze die aanklacht in moest dienen, zelf wist hoe ze die advocaat moest regelen, zelf voor de financiering garant kon staan, etc.

Maar, acht je dat echt waarschijnlijk?

Nee, mevrouw moest "the magic word" zeggen, "DISCRIMINATIE" en dan staat er een heel leger hulpverleners voor je klaar.
&lt;signature here&gt;.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:12:41 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_50386817
het wetssysteem in nederland is nog helemaal niet voorbereid op de (religieuze) veranderingen in nederland van pakweg 30 jaar. daar is het allemaal net iets te hard voor gegaan.

van enig zinnige jurisprudentie kan ik de rechter in deze zaak niet roemen. jammer. leek me just een gouden kans om wet en religie te scheiden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 23:19:31 #92
125878 Gabry
Lento Violento
pi_50392598
Als iemand een uitkering accepteert dan accepteert die persoon ook de plichten die daaraan verbonden zijn.
Als een persoon weigert te voldoen aan laagdrempelige kledingvoorschriften van werkgevers dan moet de uitkering maar stopgezet worden.

Als je kijkt naar wat de rechter moet toetsen dan heeft hij gelijk. Een bourka verbod, of op zijn minst een verbod op de bourka op de werkvloer, had er eigenlijk allang moeten zijn.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_50392973
'Boerka geen reden stopzetten uitkering'
quote:
De gemeente Diemen wilde de uitkering van de vrouw voor drie maanden intrekken. De vrouw zou zich namelijk door het dragen van het allesbedekkende gewaad schuldig maken aan "verwijtbare gedragingen" en haar kansen op een baan zo verkleinen. Twee keer strandde een sollicitatie daadwerkelijk op haar kleding, een derde keer omdat de kandidaat-werkgever niks meer van zich liet horen na een verzoek van de vrouw om meer informatie. Een vierde betrekking, als lotenverkoopster, wees ze om religieuze redenen zelf af.

Wat ook meewoog in het oordeel van de rechtbank is het feit dat de vrouw al gekleed ging in een boerka voordat ze in de bijstand belandde. Ook is haar bij aanvang van de uitkering niet duidelijk gemaakt dat haar kleding een belemmering zouden kunnen vormen bij het zoeken van een baan. Verder vond de rechter dat de vrouw geen baan hoeft te accepteren die tegen haar geloof ingaat, zoals het verkopen van loten.
Oh, het zal best dat de rechter hierin gelijk heeft, misschien naar maarstaven van de wet óf het ontbreken van duidelijke regels in deze. Maar het gegeven dat de dame al een Boerka droeg is natuurlijk van de zotte. Stel dat ik jaren een hanenkam heb, kistjes als schoenen, diverse tatoes etc etc. Het is mijn manier van leven door mij zo te kleden. Ik zou dan zo uitgedost gaan solliciteren, dan is het begrijpelijk dat geen werkgever mij wil hebben. Ook zou ik, uit principe, niet willen werken bij bv een makelaar, want ik kraak liever voor behoud van sociale woningbouw. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?

Hetzelfde zou men kunnen stellen van iemand uit bv Staphorst, kledingdracht dus. Bij een sollicitatie zou men hoogstens terecht kunnen in de toeristische sector maar naar werk daarbuiten kun je fluiten. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?

In begeleidende sollicitatie-cursussen op zoek naar werk wordt men een aantal vaardigheden bijgebracht waaronder ook je performence, hóe men over komt in woord, gedrag, representatief dus. Daar horen dus bovenstaande voorbeelden niet bij. Als mijn geweten, levenswijze, geloof of hoe men het ook noemen wil, een paarse puntmuts voorschrijft, dan wil dat niet zeggen dat men dat ten alle tijden kán dragen, dus op het werk. Dat doe je maar in de privésfeer.

Daarnaast is het zo dat als de overheid in jouw onderhoud kennelijk moet voorzien men daar tegenover op z'n minst de goede wil moet tonen en dat houdt dus ook in dat allerhande klederdrachten een belemmering kunnen zijn voor een suksesvolle sollicitatie. Men weet ook dat er in Nederland een scheiding van kerk en staat is en dat geeft het geen pas je te kleden in bv een Boerka en dan stom verbaasd zijn dat het hier niet op prijs wordt gesteld.

Wij leven hier in het Westen en als men dat niet aanstaat hoe men hier leeft dan moet men gaan wonen waar men dat wel prettig vindt. (alhoewel men dan een uitkering wel kan vergeten, da's dan wel lastig) Zo simpel is dat. Take it or leave it!
pi_50395412
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)

Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.

De rechter heeft natuurlijk wel een punt. Je gaat iemand met een Burka bemiddelen en dan na een paar pogingen zeg je: "ja, met de burka lukt het nooit". Dat had je natuurlijk al meteen kunnen zeggen.

Ik kan dus wel leven met de uitspraak, maar vind ook dat voor diegenen die een sollicitatieplicht hebben ook de eis dient te bestaan dat ze op een redelijke wijze solliciteren. Dat houdt dus in dat je op een normale manier verschijnt. Helaas niet te vatten in strikte regels, als je solliciteert als bouwvakker zijn er andere eisen dan als je solliciteert als manager. Maar overduidelijke schendingen moeten aangepakt kunnen worden en het dragen van kleding welke op voorhand de kans op een geslaagde sollicitatie vrijwel onmogelijk maakt, en een burka valt daaronder, zou moeten kunnen leiden tot het intrekken van de uitkering.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:31:24 #95
66825 Reya
Fier Wallon
pi_50399239
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 00:41 schreef DS4 het volgende:
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)

Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.
Je hebt gelijk, en daarom acht ik het - zoals ik al eerder in de POL-SC zei, allesbehalve uitgesloten dat de rechter in een later stadium anders zal oordelen. Dit is geen principiele uitzaak, maar meer een die is gestoeld op bepaalde procedurele elementen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 08:36:12 #96
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50399292
quote:

[..]

Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
pi_50399816
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.

Maar goed, zoals Reya al zegt is dit een procedurele fout van het CWI en de rechter is echt niet gek. Waarschijnlijk zal de volgende keer de boerka terecht niet geaccepteerd worden als het om een uitkering gaat - je gaat ook niet in een clownspak solliciteren.
pi_50399825
quote:

[..]

Wat is dat nu weer voor extreem domme vraag? Dat is toch totaal niet ter sprake. Maar je moet wel heel, heel erg van de zweefteefpartij zijn als je niet eens inziet dat een burka gewoon te ver gaat en helemaal in deze situatie. Om dan weer op ze Paflovs te gaan miepen over 'allemaal hetzelfde ' is weer heel, heel erg vermoeiend.
pi_50400231
quote:

[..]

Dat wordt men onder meer verteld bij het CWI. Je moet wel van een andere planeet komen als je niet weet wat representatief betekent. Zou trouwens een toevoeging kunnen/moeten zijn in die inburgeringscursus. Men weet toch ook dat je niet gaat solliciteren in galakledij, badpak, pyama etc etc. Gewoon nette schone klediing volgens Westerse maatstaven, geknipt/geschoren, pffffft. Indien men een Boerka per se wenst te dragen dan vervoegt men zich bij een Islamitische instantie alwaar het dragen van bv een Boerka soms vereist is. Indien daar geen werk is dan kan men eisen de kleding aan te passen voor werk in een Westers bedrijf want men dient goed te onthouden dat een bijstandsuitkering een (tijdelijk) vangnet is als er geen mogelijkheid is op eigen kracht een inkomen te verwerven. Als men een belemmering moedwillig opwerpt zoals een Boerka en wat ik verder aan voorbeelden heb gepost dan dient men op de uitkering te korten cq zelfs stop te zetten. Volgens Westers model krijgt men een inkomen indien men dat even zelf niet kan, dan dien je ook naar datzelfde model te gedragen als het gaat om bv werk. Geloven en daarmee gepaard gaande kledij dient men in de vrije tijd te beleven en niet op het werk, punt uit.

Wat mij opvalt is dat het hier vrouwen in Boerka betreft, ik zie ook heel veel mannen in het straatbeeld met typisch Arabische kledij. Zitten die allemaal in een uitkeringssituatie en verdommen zij ook zich aan te passen, of werken zij in Islamitische bedrijven? In Westerse bedrijven zie ik ze niet rondlopen in soepjurk (al of niet met broek eronder), overdadige baardgroei en allerlei hoofddeksels. Wie weet dat?

[ Bericht 0% gewijzigd door Suko op 13-06-2007 09:32:09 ]
  woensdag 13 juni 2007 @ 09:30:24 #100
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_50400333
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.
Het argument dat men zich maar heeft aan te passen aan NL maatstaven acht ik echter onzinnig. Dat is ook hetgene waar ik op reageerde.
pi_50400554
Het wordt hoe langer hoe gekker in dit land.
Sportieve inbreng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')