He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:15 schreef Devrim_ het volgende:
zeikerd
Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijvenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Echt Koerdengedrag dus.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:18 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Hmm..Hier uitkering krijgen en in Turkije verblijven![]()
Een keer in de 6 maanden ff hier komen en dan weer terug
Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
He, ze snoept geld af van jouw vaders uitkering en jouw toekomstige uitkering hoor.
Volgens mij nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het toch over een uitspraak van iemand die ergens moet blijvenwerken van de rechter, dus geen uitkering krijgt omdat ze niet ontslagen mag worden.
Sorry?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, als Koerdkleuter Devrim even on-topic wil gaan: het is toch van de debiele dat een rechter een dergelijke wereldvreemde uitspraak kan doen?
Je wordt verdomme op alles gekort als je 1 dag te laat betaalt of formulier XZ1-31subB niet 100% correct invult, als je 1 dag te laat je inkomstenbelasting betaalt krijg je een boete van een paar honderd euro maar weiger te werken, doe een laken om en zeg dat het je geloof is en tuurlijk mag het.
En het dan gek vinden dat het vertrouwen in de rechtsstaat zo afneemt.
maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Volgens mij niet
Verweerder heeft een maatregel opgelegd (100% korting gedurende drie maanden). Verzoekster draagt een boerka. In het kader van een traject richting arbeid heeft verzoekster een aantal sollicitaties verricht, echter - mede tengevolge van de boerka - zonder het gewenste resultaat
Zou best goed voor haar zijn.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.![]()
Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie'.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:
[..]
maar het gaat er toch ook over dat ze dingen die tegen haar geloof zijn zou moeten verkopen, en dat de uitkeringsinstantie ook nog niet echt geod zijn best gedaan heeft om aan de te werk stelliging te werken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.![]()
Ze mag toch zelf beslissen of ze ergens werkt of nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou, dat zie ik niet staan. Mevrouw wil immers niets doen waarvoor de burka af moet (wat zo´n beetje alles is) en het enige wat wel kon (telewerk) wilde ze niet doen. Alweer vanwege haar 'religie.
Verder is het natuurlijk aan haar zelf werk te regelen, niet aan een uitkeringsinstantie, wat een omgekeerde wereld weer.
Als dan instantie dan terecht zegt: doe dat laken eens af of anders geen cash meer en de rechter fluit dat terug, dan mag zo'n rechter van mij een onderzoek krijgen in Parnassia.
Eens kijken of hij ook in kabouters gelooft.
Zekers.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:
Ze mag toch zelf beslissen of ze ergens werkt of niet
Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ze mag toch zelf beslissen of ze ergens werkt of niet
Dan kan je net zo goed niemand meer uitkeringen gevenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:36 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Zekers.
Maar dan niet anderen voor je inkomen laten opdraaien hè.
En wat gaat ze dan doen..Het verkeerde pad op dus..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat mag ze zelf weten, maar dan moet ze dus ook geen uitkering verwachten. DAT is het punt.
Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed niemand meer uitkeringen geven
Ah ja, wat een fantastische logica.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En wat gaat ze dan doen..Het verkeerde pad op dus..
Juistquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Voor wie denk je dat uitkeringen bedoeld zijn? Voor iedereen die geen zin heeft om te werken?
Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NLquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah ja, wat een fantastische logica.
Waarom uberhaupt nog werken? Hup ik ga ook een uitkering aanvragen want anders ga ik het verkeerde pad op.
Maar goed, ik weet dat dit de gedachtengang is in jouw kringen...
Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?quote:
Moet je gaan werkenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:42 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe je anders gaat overleven zonder geld in NL![]()
grote mensen?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik weet dat je pas 16 bent of zo, maar zou je je moeder misschien lastig kunnen gaan vallen en de grote mensen die wel weten hoe het leven in elkaar zit even laten praten hier?
Ow, ben je er zo één.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:39 schreef Devrim_ het volgende:
Dan kan je net zo goed niemand meer uitkeringen geven
Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
grote mensen?
Als jij zo groot bent gedraag je dan ook zo
Heb respect voor anderen of donder gewoon op
Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moet je gaan werken![]()
Zeg, krijg je in Turkije een uitkering als je geen zin hebt om te werken? Nee he?
Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:40 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
En wat gaat ze dan doen..Het verkeerde pad op dus..
Respect moet je verdienen..En jij doet nou niet bepaald je best om respect te verdienenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wie begint er in dit topic gelijk als 1e post met: Zeikerd?
"Grote mensen"quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:44 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Nee maar Turkije is dan ook totaal niet te vergelijken met Nederland.
In Turkije heb je veel mensen op het platteland, hier niet.
Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:43 schreef Devrim_ het volgende:
Heb respect voor anderen
Het systeem in Turkije zit anders in elkaarquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus? Omdat je mensen op het platteland hebt in Turkije moet je in NL wel een uitkering krijgen en in Turkije niet? Wat voor logica is dit?
Waar kan ik me aanmelden?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Monidique het volgende:
Sterker nog, het is mij niet eens toegestaan sowieso te werken volgens mijn religie.
Gelukkig hebben we de grote mensen Hofstad groepjequote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:47 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Rezzpect? Voor iemand die niet oplet op het vmbo?
Get the fuck out dombo, ga je huiswerk maken.
Wat maakt dat nou uit dat het systeem anders in elkaar zit? Je geeft nog steeds geen enkele logische verklaring.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:48 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Het systeem in Turkije zit anders in elkaar
Dat is netzoiets als met een trein op een boerenweggetje proberen te rijden
Waarom doen we niet gelijk al onze kleren weg..Veel gezelligerquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarom gewoon een verbod op gezichtsbedekkende kleding behalve voor instanties die dit beroepshalve moeten gebruiken zoals militairen, politie, brandweer oid's.
Voor gewone burgers (en geen beroepsdemonstaranten) alles af wat je gezicht bedekt.
Dit is letterlijk jezelf verschuilen achter een waas van onschimmigheid. Opbokken met die boerka's, opbokken met dat gezever.
Bewust werkt ze zelf dus een uitkering in de hand. Deze rechter is de weg totaal kwijt.
Ongelofelijk.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:53 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Waarom doen we niet gelijk al onze kleren weg..Veel gezelliger
Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:53 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Oftewel...??quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeg dat tegen je Turkse vrienden. Daar is zelfs de hoofddoek al bijna een eeuw verboden in overheidsgebouwen.
Burka is alles bedekend..een hoed nietquote:Verder is een hoed afdoen ook hetzelfde als al je kleren uitdoen volgens onze geniale Devrim.
Heeft er niets mee te maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:53 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Daar zit een rastertje voor dus dat gaat niet lukken vrees ik.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mooi, dat verschaft een legitieme reden om ze aan haar neusharen uit haar huis te trekken en ze over de grens te trappen.
En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:58 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Oftewel...??
[..]
Burka is alles bedekend..een hoed niet
Hoe moet ik dat wetenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En natuurlijk dragen ze onder een boerka niets????
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:12 schreef Devrim_ het volgende:
TEring man..Wat een gezeik om een boerka..Hoeveel mensen dragen er in NL boerka's? =
max 100? =
Natuurlijk nemen Nederlanders nooit potten pindakaas etc mee..aanpassen? my assquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Natuurlijk nemen Nederlanders nooit potten pindakaas etc mee..aanpassen? my ass
De interpretatie van de wet is blijkbaar goed dus is het niet een kwestie van de burkas die zich moeten aanpassen maar de nederlandse wet...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
Aanpassen je ass.. Kom maar eens langs om te zien hoe emigranten zich aanpassen. Als de allochtonen dat in Nederland deden waren er geen problemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Ja, werkelijk bizar.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef niet_links het volgende:
Straks worden het er meer omdat het een goede manier is om te profiteren van de Nederlandse staat. Walgelijk gewoon dat mensen moeten betalen omdat een of andere religie hun het werken onmogelijk maakt. Dan maar geen geld dan zou ik het ok vinden.
Er zijn ook geen problemen, er zijn uitdagingen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:22 schreef niet_links het volgende:
geen problemen.
Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Hun privé leven kan me gestolen worden, als ze buiten hun baan dan per sé met boerka rond willen lopen is dat hun zaak.
Maar op werk pas je je gewoon maar aan ipv met boerka rond te lopen.
Jouw beredenering loopt dus volledig mank.
hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:24 schreef niet_links het volgende:
[..]
Inderdaad aanpassen naar buiten toe wat je prive doet is je eigen zaak. Ga hier ook staan als ze het volkslied spelen in de bios. Gewoon aanpassen aan waar je bent. Thuis kan je doen wat je wil zolang je andere niet lastig valt.
Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Re het volgende:
[..]
hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
zodra de bemiddelingspogingen zijn uitgeput mag ze blijkbaar doorgaan met zo solliciteren. Kan me voorstellen dat die pogingen wel snel uitgeput zullen raken met zo'n stugge houding van sollicitant...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
Dat zal toch meer aan het CDA liggen dat is namelijk de grootse partij in de tweede kamer.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:28 schreef niet_links het volgende:
[..]
Dan is er toch iets heel erg fout in de wet. Maar goed nu met pvda in de regering zal zoiets niet veranderen.
En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Re het volgende:
[..]
hmja, zoals gezegd, ze houden zich blijkbaar gewoon aan de wet... blijkens de toetsing bij de rechter...
Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobodyquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En dan zou men dat eens moeten veranderen. Ik weet niet hoeveel verlichtte geesten men heeft in Nederland, maar ze zijn geloof ik maar op 1 hand te tellen als het gaat over verandering van wetten.
Toch te zot voor woorden dat een moslima haar uitkering blijft krijgen ondanks dat ze niet aangenomen word?
Ik heb echt niets tegen moslims in het algemeen, maar op deze manier plaats ik ze wel in een bepaald hokje. namelijk dat ze meester zijn in het misbruiken van de wetten en sluiks de mazen van de wet profiteren van geld waarvoor zij niet gewerkt hebben.
Moet maar eens afgelopen zijn met deze ongein, en dat de politiek eens een keer waterdichte wetten maakt.
Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:26 schreef Re het volgende:
[..]
In jouw ogen. Precies.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:40 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Een genuanceerde uitspraak? Laat je nakijken zeg.
Iemand zegt te willen werken (anders zou je sowieso geen uitkering krijgen natuurlijk), maar:
A) verdomd het om een burka uit te doen, wat je de facto ongeschikt maakt voor elk werk waar direct persoonlijk contact met klanten voor nodig is.
B) Telewerk voor het grootste deel weigert, ook al op grond van religie.
Sorry, maar in ijn ogen WIL je dan gewoon niet werken. Best, maar dan ook geen uitkering.
Daar heb je gelijk in. Zoals ik reeds eerder schreef, gelijke monikken gelijke kappen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:36 schreef Re het volgende:
[..]
Iedereen zoekt mazen in de wet, zie het misbruik van uitkeringen in het algemeen, dat is niet "moslim" afhankelijk en lijkt me daarom niet verstandig daar een hokje aan te gaan plakken. Ik zie betreffend voorbeeld niet als de moslima maar gewoon een doorgedraaide gehersenspoelde nobody
De wet moet veranderen, strenger op uitkeringen en betere controle
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
In jouw ogen. Precies.
Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
In jouw ogen. Precies.
Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Jij vindt dit echt een normale gang van zaken?
Toen ik een paar maanden werkeloos was keek het CWI m'n sollicitatiebrieven na, of die wel 'serieus genoeg' waren. Zouden zij dat niet vinden, dan zou ik gekort worden. Maar zeg dat je Moslim bent, en je kunt jezelf in een burka hijsen, zonder invloed op je uitkering.
Als je dat normaal vindt, dan zit er toch echt een steekje bij je los.
En waar leef jij?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:53 schreef ErwinRommel het volgende:
mensen, zij leven in NEDERLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niet in een boerka dragend land.
In Brazilië, so what???quote:
Ik ook niet hoor, en ik zie het wel voor een hogere rechter komen ook...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.
En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
So be quietquote:
Nee gladiool. Het zit mij niet dwars, en ik vind het niet meer dan normaal dat een uitkeringsinstantie in de gaten houdt dat uitkeringen terecht komen bij mensen waar ze voor bedoeld zijn, en niet bij elke ruftige lapswans die denkt dat de overheid een plicht heeft om hem in z'n onderhoud te voorzien omdat hem de zin ontbreekt om z'n stinkende bed uit te komen. Ik heb er nooit ook maar over gepeinsd om daarover te gaan janken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Dit heeft niks met populisme te maken, maar met een volkomen doorgeslagen ophemeling van gebruiken die je in een Westerse samenleving volslagen buiten het maatschappelijk verkeer plaatsen.quote:Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.![]()
Grapjasquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
So be quiet![]()
Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
Gelukkig doe jij het op basis van feitenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
In jouw ogen. Precies.
Alsof het enige alternatief voor een belachelijk slechte uitspraak het doorslaan in populisme is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.![]()
Ik zal niet meer op je reageren, ik zie dat je er niets aan kan doen dat je niets begrijpt van het leven:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
quote:Nederlanders zitten met 74 procent goede antwoorden in de topdrie van de 25 EU-landen. Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.
In Zuid-Europa is er voor onderwijzers nog veel werk te verrichten. Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.
http://www.nu.nl/news/540202/80/Bijna_eenderde_Europeanen:_zon_draait_om_aarde.html
Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Oh, het zal best dat de rechter hierin gelijk heeft, misschien naar maarstaven van de wet óf het ontbreken van duidelijke regels in deze. Maar het gegeven dat de dame al een Boerka droeg is natuurlijk van de zotte. Stel dat ik jaren een hanenkam heb, kistjes als schoenen, diverse tatoes etc etc. Het is mijn manier van leven door mij zo te kleden. Ik zou dan zo uitgedost gaan solliciteren, dan is het begrijpelijk dat geen werkgever mij wil hebben. Ook zou ik, uit principe, niet willen werken bij bv een makelaar, want ik kraak liever voor behoud van sociale woningbouw. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?quote:De gemeente Diemen wilde de uitkering van de vrouw voor drie maanden intrekken. De vrouw zou zich namelijk door het dragen van het allesbedekkende gewaad schuldig maken aan "verwijtbare gedragingen" en haar kansen op een baan zo verkleinen. Twee keer strandde een sollicitatie daadwerkelijk op haar kleding, een derde keer omdat de kandidaat-werkgever niks meer van zich liet horen na een verzoek van de vrouw om meer informatie. Een vierde betrekking, als lotenverkoopster, wees ze om religieuze redenen zelf af.
Wat ook meewoog in het oordeel van de rechtbank is het feit dat de vrouw al gekleed ging in een boerka voordat ze in de bijstand belandde. Ook is haar bij aanvang van de uitkering niet duidelijk gemaakt dat haar kleding een belemmering zouden kunnen vormen bij het zoeken van een baan. Verder vond de rechter dat de vrouw geen baan hoeft te accepteren die tegen haar geloof ingaat, zoals het verkopen van loten.
Je hebt gelijk, en daarom acht ik het - zoals ik al eerder in de POL-SC zei, allesbehalve uitgesloten dat de rechter in een later stadium anders zal oordelen. Dit is geen principiele uitzaak, maar meer een die is gestoeld op bepaalde procedurele elementen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:41 schreef DS4 het volgende:
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)
Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Wat is dat nu weer voor extreem domme vraag? Dat is toch totaal niet ter sprake. Maar je moet wel heel, heel erg van de zweefteefpartij zijn als je niet eens inziet dat een burka gewoon te ver gaat en helemaal in deze situatie. Om dan weer op ze Paflovs te gaan miepen over 'allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Dat wordt men onder meer verteld bij het CWI. Je moet wel van een andere planeet komen als je niet weet wat representatief betekent. Zou trouwens een toevoeging kunnen/moeten zijn in die inburgeringscursus. Men weet toch ook dat je niet gaat solliciteren in galakledij, badpak, pyama etc etc. Gewoon nette schone klediing volgens Westerse maatstaven, geknipt/geschoren, pffffft. Indien men een Boerka per se wenst te dragen dan vervoegt men zich bij een Islamitische instantie alwaar het dragen van bv een Boerka soms vereist is. Indien daar geen werk is dan kan men eisen de kleding aan te passen voor werk in een Westers bedrijf want men dient goed te onthouden dat een bijstandsuitkering een (tijdelijk) vangnet is als er geen mogelijkheid is op eigen kracht een inkomen te verwerven. Als men een belemmering moedwillig opwerpt zoals een Boerka en wat ik verder aan voorbeelden heb gepost dan dient men op de uitkering te korten cq zelfs stop te zetten. Volgens Westers model krijgt men een inkomen indien men dat even zelf niet kan, dan dien je ook naar datzelfde model te gedragen als het gaat om bv werk. Geloven en daarmee gepaard gaande kledij dient men in de vrije tijd te beleven en niet op het werk, punt uit.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het argument dat men zich maar heeft aan te passen aan NL maatstaven acht ik echter onzinnig. Dat is ook hetgene waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |