Rotterdam Delfshaven niets voor jou? http://www.dumpert.nl/mediabase/17791/1ef5ed7b/index.htmlquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, iedereen vreet zich maar een hartverzakking aan de shoarma en baklava. Dat is een vooropgezet complot om ons de dood in te drijven.![]()
![]()
En als alle echte Nederlanders dan weg zijn, gaan ze er hier een woestijn van maken, met zandstormen en kamelen en buikdanseressen en zo.![]()
![]()
Wat een grandioos gebrek aan vertrouwen in je eigen cultuur heb jij eigenlijk!
Bekrompen reactie? Bekrompen reactie? WTF? Natuurlijk moet iemand die ZELF WILLENS EN WETENS zijn kop vol met tattoos heeft gezet geen uitkering krijgen als hij geen werk kan krijgen, wat denk jij dan? Dat NL en zijn inwoners er zijn om debielen van hun levensonderhoud te voorzien als ze het bewust zelf vergallen?quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Ja leuk dat gezever over burka's en niet representatief zijn, of het onmogelijk maken om ooit nog een baan te krijgen.
Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.
Hoeveel burka dragers zijn er eigenlijk in nederland dat we ons daar zo druk over maken?
Als je de uitspraak gelezen had, had je gezien dat er geen hoger beroep mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.
En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
Oh? Waar staat dat dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als je de uitspraak gelezen had, had je gezien dat er geen hoger beroep mogelijk is.
Bron graag!quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.
Want je kunt natuurlijk net doen of die burka drager zo solide in deze maatschappij stond, dat ze zelf precies wist hoe ze die aanklacht in moest dienen, zelf wist hoe ze die advocaat moest regelen, zelf voor de financiering garant kon staan, etc.
Maar, acht je dat echt waarschijnlijk?![]()
Nee, mevrouw moest "the magic word" zeggen, "DISCRIMINATIE" en dan staat er een heel leger hulpverleners voor je klaar.
Kun jij je eigen bronnen niet eens meer lezen?quote:
Ik weet niet of dat wil zeggen of er geen hoger beroep mogelijk is. Misschien wil het zeggen dat er niet een andere maatregel genomen kan worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kun jij je eigen bronnen niet eens meer lezen?
Helemaal onderaan:
Tegen deze uitspraak staat geen rechtsmiddel open.
Afschrift verzonden op:
DOC: B
Het is een voorlopige voorziening, een uitspraak van de rechter die enkel geldig is totdat er via een regulier beroepstraject een definitieve uitspraak is gedaan. In dergelijke gevallen is hoger beroep niet mogelijk, maar meestal wordt er in de uiteindelijke procedure wel weer een nieuwe rechterlijke uitspraak over gedaan.quote:
Dus je beschouwt shoarma als een verworvenheid van de islamitische cultuur haha.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, iedereen vreet zich maar een hartverzakking aan de shoarma en baklava. Dat is een vooropgezet complot om ons de dood in te drijven.![]()
![]()
En als alle echte Nederlanders dan weg zijn, gaan ze er hier een woestijn van maken, met zandstormen en kamelen en buikdanseressen en zo.![]()
![]()
Het is een voorlopige voorziening.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat wil zeggen of er geen hoger beroep mogelijk is. Misschien wil het zeggen dat er niet een andere maatregel genomen kan worden.
Ik zie niet in waarom er geen hoger beroep tegen de uitspraak van een lage rechter aangetekend zou kunnen worden. Dat zou lekker worden. Schaf de Hoge Raad dan ook maar af
Pardon? Jij woonde toch in Brazilië?quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die normen verschillen per land.
Maar in bv Nederland moet men zich maar houden aan de alhier geldende waarden en normen.
Iedereen??quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Waar woon jij eigenlijk? Klein blank klotedorpje zonder 1 moskee zeker?quote:
Dat glazenwassen met een burka op kan je vergeten, dat kan ik je verzekeren. Buiten het feit dat een vrouw sowieso niet geschikt is voor dat beroep, heb je, zeker in de particuliere sector, de hele dag door met mensen te maken, en het communiceert een beetje moeilijk met zo'n zak over je giechel. Neem ook rustig van me aan dat je zo'n ding niet eens op wil hebben als je de hele dag ladder op ladder af aan het klauteren bent, dan wil je je juist zo luchtig mogelijk kleden, zeker s' zomers.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Plantsoenendienst
Wasserij
Vakken vullen
Folderwijk/krantenwijk
Ramen wassen
Garnalen pellen
Bonen plukken en ander seizoenswerk
Bloemstukken maken voor begrafenissen e.d.
Voorlezen aan blinden
Vuilnisvrouw
Borden wassen
Ik zie niet in waarom mensen hun religie niet zouden mogen uiten. De boerka en de niqāb zijn echter zwaar cultuur gebonden. Ongeacht de reden waarom het gedragen wordt brengt het veel meer praktische bezwaren mee dan bijvoorbeeld een kruisje, een keppel of een hoofddoek. Het is veel ingrijpender dan andere uitingen van geloof omdat een persoon totaal onherkenbaar wordt. Een persoon mag zichzelf best profileren door nadruk te leggen op zijn geloof. Met een boerka probeert een persoon zich echter niet te profileren maar probeert zij zichzelf te verbergen. Het zou kort af zijn om dat allemaal over één kam te scheren.quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:30 schreef zoalshetis het volgende:
wat is hier aan de hand in nederland? eerst de vinger dan de hand?
religie is leuk tot de voordeur van je eigen huis. voor de rest moet je er óf afstand van doen, óf gewoon thuis zitten zonder uitkering en werk.
je kan niet én én hebben.
Personen die nu een boerka dragen, en opgegroeit zijn met een boerka, kunnen best het voordeel van de twijfel krijgen. Maar mogelijk wordt een volgende generatie dan ook opgevoed met een boerka. Die kinderen zullen dan in hun leven dezelfde achterstand hebben als hun voorgangers. Als de mensen die nu een boerka dragen ontzien worden blijft het probleem voortbestaan.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:31 schreef moussie het volgende:
vraagje .. insteek vanaf een iets andere kant .. wat zou er nou kunnen gebeuren als je haar wel een baan in het een of ander call-center geeft waar je dus niet de gehele tijd herkenbaar moet zijn .. dan zit zij daar geďsoleerd door haar boerka midden tussen de rest ..
hoelang denk je dat het duurt dat zij dat ding uit wil doen omdat het haar aan alle kanten belemmerd ?
maw, verlaag jezelf niet tot hetzelfde soort kleingeestig denken als die landen daarzo, waar al dat zand is, gewoon in dienst nemen die meid, met boerka en al .. ontneem deze dame het shock-effect en geef tegelijkertijd de enkeling die echt met dat ding is opgegroeid de kans en ruimte om het te leren/eraan te wennen .. dat is, als we die überhaupt hebben in Nederland ?
---> Non-Verbale Communicatie <---quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:24 schreef moussie het volgende:
tja, ik vind dus kledingvoorschriften in z'n geheel nogal vreemd .. d'r wordt me er toch een waarde gehecht aan een stukje stof en de vorm waarin zich dat bevindt .. alsof er geen belangrijkere dingen zijn om je druk over te maken ..
want uiteraard, kleding wordt vaak/meestal gedragen om iets uit te dragen, of het nou is om te laten zien dat je poen hebt, dat je sportief bent, dat je van reggae houdt of ga zo maar door, of zoals in dit geval om je geloof te bevestigen voor de buitenwereld ..
maar de kracht van het symbool is niet het kledingstuk zelf, die kracht ligt besloten in de waarneming van diegene die erna kijkt ..
Klopt, maar het andere zal wel een rol gespeeld hebben, want bij een vovo gaat de rechter natuurlijk niet allerlei zijwegen bewandelen die geen donder met de zaak van doen hebben.quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:04 schreef moussie het volgende:
de hoogte van de korting verteld een ander verhaal .. 100% korten mag alleen bij het weigeren van een concreet arbeidsaanbod of verwijtbaar ontslag
Goed punt. En ja, die mogen van mij ook van de lijst af. Als je de malloot uit wil hangen, prima. Maar niet op kosten van de maatschappij.quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef Basp1 het volgende:
Mensen die hun gezicht vol met tattoos hebben laten zetten zouden volgens sommige bekrompen reacties hier dus ook nooit meer recht mogen hebben op een uitkering omdat ze toch nooit meer een normale functie bij een normaal bedrijf kunnen vervullen.
Je bent er onderdeel van, ergo: je hebt kennelijk een laag zelfbeeld.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:22 schreef Moondreamer het volgende:
Maatschappij is voor watjes, konteneukers en geldwolven !!!
Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent er onderdeel van, ergo: je hebt kennelijk een laag zelfbeeld.
het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook meequote:Op donderdag 14 juni 2007 01:14 schreef Moondreamer het volgende:
[..]
Wie zegt, dat ik er een onderdeel van ben ?![]()
Er is een verschil tussen, het creeren van een maatschappij, en als een kip zonder kop, de maatschappij achterna holen, en gewoon je eigenweg gaan en de maatschappij fijn laten voor wat het is !![]()
Ik heb voor dat laatste gekozen !![]()
We hebben een moskee. Een van mijn goede vrienden is daar mullah. En daar ben ik trots op!quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waar woon jij eigenlijk? Klein blank klotedorpje zonder 1 moskee zeker?
Volgens mij wel!quote:Op woensdag 13 juni 2007 22:29 schreef Igen het volgende:
Waarom is een boerka in Nederland eigenlijk überhaupt toegestaan in het openbaar? Mag je dan ook de hele dag met een bivakmuts of met een motorhelm rondlopen?
Zoals meer klederdrachten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:13 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom mensen hun religie niet zouden mogen uiten. De boerka en de niqāb zijn echter zwaar cultuur gebonden.
Hoezo? Religieuze dracht is religieuze dracht. Leuk of niet Waarom Friese oorijzers el en een niqaab niet?quote:Ongeacht de reden waarom het ze gedragen wordten brengten ze het veel meer praktische bezwaren mee dan bijvoorbeeld een kruisje, een keppel of een hoofddoek. Het is veel ingrijpender dan andere uitingen van geloof omdat een persoon totaal onherkenbaar wordt. Een persoon mag zichzelf best profileren door nadruk te leggen op zijn geloof. Met een boerka probeert een persoon zich echter niet te profileren maar probeert zij zichzelf te verbergen. Het zou kort af zijn om dat allemaal over één kam te scheren.
De vergelijking ontgaat mij volkomen. En dan ook echt volkomen!quote:Je kunt het vergelijken met besnijdenis voor vrouwen of haatzaaien. Daar gaan ze ook een aantal grenzen te veel over. Is het discriminatie om tegen besnijdenis voor vrouwen en haatzaaien te zijn? Volgens mij niet.
Nou, niet dus, ik heb ooit een boete gekregen voor het dragen van een bivakmuts op het station.quote:
Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.quote:
En toch is dat niet zo.quote:
Precies!quote:Op donderdag 14 juni 2007 01:26 schreef moussie het volgende:
het simpele feit dat je op een forum post spreekt dat al tegen .. en dan heb ik het niet over de computer, de internetaansluiting, de elektriciteit etc etc .. dus like it or not, jij hebt de maatschappij niet fijn gelaten voor wat het is, jij doet ook mee![]()
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, via APV's is het verboden gemaskerd over straat te lopen. Er worden zelfs uitzonderingen voor bv carnaval uitgedeeld.
En dat is dus complete waanzin.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar wanneer je gemaskerd over straat gaat uit godsdienstelijke of levensbeschouwelijke overwegingen, kun je de apv buiten toepassing laten verklaren, oftewel in dit geval niet geldend.
De vraag is dan wel hoe ver je moet gaan. Kijk, het is wel duidelijk dat meer dan 99% van de moslims het niet nodig vindt om in burqa over straat te gaan. In hoeverre moet je deze afwijking dan nog als geloofsovertuiging gaan aanmerken? Als ik morgen zeg dat ik van mijn geloof zonder kleren over straat mag dan telt dan niet. Ook al zeg ik: het staat in de Bijbel, kijk maar, Adam en Eva waren ook zonder kleren. Mijn uitleg van het Christelijke geloof. Nou, ik kan je vertellen: dat wordt zonder meer weggewoven. Waarom? Uitleg komt niet overeen met de heersende opvatting in die zin dat deze te smal wordt gedragen. En dat geldt m.i. ook voor de burqa.quote:Op donderdag 14 juni 2007 08:57 schreef Reya het volgende:
Een apv is geen wetgeving, maar ik begrijp wat je bedoelt. Overigens zijn levensbeschouwelijke/religieuze redenen niet de enige gronden waarop een apv buiten toepassing kan worden gelaten, maar kan dat ook gebeuren omdat de apv de vrijheid van meningsuiting inknot; mijn inziens is het belangrijk dat er een zekere bottomline bestaat die niet door lokale of provinciale regelgeving kan worden geschonden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:06 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
En m.i. is dat de waanzin waar we hier eens van af moeten. Het staat je vrij om welk sprookje dan ook te geloven, maar je (publieke) uitingen daarvan zouden naar mijn mening altijd volkomen onderschikt moeten zijn aan de normale wetgeving.
wel eens van jurisprudentie gehoord?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:52 schreef Originele_Naam het volgende:
De rechter heeft zich aan de wet te houden en toevallig wordt de wet niet door hemzelf gemaakt maar door de regering en de Satengeneraal samen
quote:Gesluierde studente eist surveillance vrouwen
AMSTERDAM - De studente die weigert haar niqaab af te doen bij haar studie, wil bij tentamens alleen afzien van de bedekking als er een vrouwelijke surveillant in de zaal loopt.
De studente aan de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) weigert afspraken te maken met de universiteit over het dragen van een niqaab. Dat heeft een woordvoerder van de RuG woensdag weten. De Nederlandse rechtenstudente had een week bedenktijd gekregen om te beslissen of ze de gezichtssluier tijdens tentamens en discussiebijeenkomsten wil dragen.
De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Ook bij bepaalde studieonderdelen als presentaties zou ze de sluier af moeten doen, zo laat de Pers weten De studente heeft nu gezegd de niqaab alleen af te willen doen als er bij tentamens een vrouwelijke surveillant aanwezig is. Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of de sluier gedragen mag worden tijdens andere studieonderdelen.
Als de studente zich niet wil identificeren voor een tentamen is er kans dat ze uitgesloten wordt van dat tentamen, zegt een woordvoerder van de universiteit. "De bal ligt nu bij haar. Zij bepaalt zelf wat er gebeurt als er geen vrouwelijke surveillant aanwezig is. De universiteit gaat in ieder geval geen extra vrouwelijke surveillanten inroosteren. Wij hebben nu de regels aangegeven en daar dient ze zich aan te houden."
Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden
volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.quote:
Gamma!quote:
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af tochquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:03 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij doen ze het vooral om te provoceren, dit soort idioot gedrag.
Maar om er je surveillancerooster op af te stemmenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef moussie het volgende:
[..]
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af toch
je controleert een keer en zet haar daarna in een van de buitenwereld afgesloten kamertje met videobewaking om te zorgen dat er niet gespiekt word .. klaar is kees ..quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar om er je surveillancerooster op af te stemmen. Nja, moet RUG zelf lekker weten natuurlijk....
Je zult elke keer moeten controleren of dezelfde vrouw in die tent zit...en een videobewakinscamera inrichten voor een studentquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:32 schreef moussie het volgende:
[..]
je controleert een keer en zet haar daarna in een van de buitenwereld afgesloten kamertje met videobewaking om te zorgen dat er niet gespiekt word .. klaar is kees ..
jij wil geďsoleerd in dat kledingstuk, best .. kan je krijgen .. ietsje anders dan je dacht maar alsjeblieft
Het is veel simpeler om deze dame naar huis te sturen onder het mom "wenst zich niet te legitimeren". Als je 5 keer naar huis bent gestuurd gaat het wel vervelen hoor...quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:32 schreef moussie het volgende:
je controleert een keer en zet haar daarna in een van de buitenwereld afgesloten kamertje met videobewaking om te zorgen dat er niet gespiekt word .. klaar is kees ..
jij wil geďsoleerd in dat kledingstuk, best .. kan je krijgen .. ietsje anders dan je dacht maar alsjeblieft
Ach bull. Je weet dat als iemand in een SS-Gruppensturmbahnfuhrer-pakje zou lopen, wat ook shoqeert, dat ook niet geaccepteerd zou worden. Er is een grens hoor, aan alles maar afdoen met 'laat maar waaien'.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:19 schreef moussie het volgende:
[..]
precies .. en daarom zeg ik dus ook dat je die dingen niet moet verbieden .. als die dames met hun pas aangenomen boerka of whatever zich zo nodig willen isoleren in zo'n gewaad, best .. mij shockeer je daar niet mee, en als iedereen het zo zou bekijken is de lol er snel genoeg van af toch
Gewoon geen examen doen dan.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar om er je surveillancerooster op af te stemmen. Nja, moet RUG zelf lekker weten natuurlijk....
Is die net zo oer-Hollands als de vorige week in de UK aangeklaagde Bouchra El-Hor?quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:00 schreef milagro het volgende:
De Nederlandse rechtenstudente
Wedden dat dit wijf nu naar de CGB gaat stappen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ben ik het ook mee eens, als je je anders wil gedragen als de rest ok, zolang je zelf maar voor geld zorgt en niet van de staat leeft.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Goed punt. En ja, die mogen van mij ook van de lijst af. Als je de malloot uit wil hangen, prima. Maar niet op kosten van de maatschappij.
toevallig wel en wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 09:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wel eens van jurisprudentie gehoord?
wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:14 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
toevallig wel en wat wil je daarmee zeggen?
anders zou ik het toch niet vragenquote:
sorryquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:25 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
anders zou ik het toch niet vragen, beantwoord mijn vraag als je zin hebt en ga niet zo dwaas doen. Want jouw commentaar op mijn post snap ik niet.
dwaas, onzinnig gebrabbel (wat natuurlijk gekrabbel had moeten zijn) nee, je nodigt wel uit om fijn mee te discussiëren.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:31 schreef Originele_Naam het volgende:
[..]
aangezien je het dus niet gaat uitleggen neem ik aan dat het onzinnig gebrabbel is.
ik ben er al achter dat jij het toch niet gaat toelichten, maar bewijs jij maar het tegendeelquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dwaas, onzinnig gebrabbel (wat natuurlijk gekrabbel had moeten zijn) nee, je nodigt wel uit om fijn mee te discussiëren.![]()
idd, er is een grens, en die grens trekken wij .. als we die grens nou vrij laten valt het hele shock-effect weg en heeft het dragen van welk uniform dan ook geen enkele betekenis meerquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach bull. Je weet dat als iemand in een SS-Gruppensturmbahnfuhrer-pakje zou lopen, wat ook shoqeert, dat ook niet geaccepteerd zou worden. Er is een grens hoor, aan alles maar afdoen met 'laat maar waaien'.
Ja en als we allemaal bloemetjes in ons haar gaan doen, het geld waardeloos verklaren en van alle wapens ploegijzers maken dan wordt de hele wereld vriendjesquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, er is een grens, en die grens trekken wij .. als we die grens nou vrij laten valt het hele shock-effect weg en heeft het dragen van welk uniform dan ook geen enkele betekenis meer
Vrijspraak van dragen racistische symbolenquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach bull. Je weet dat als iemand in een SS-Gruppensturmbahnfuhrer-pakje zou lopen, wat ook shoqeert, dat ook niet geaccepteerd zou worden. Er is een grens hoor, aan alles maar afdoen met 'laat maar waaien'.
ja en met een tent aan mag je ook over straat, je kan je enkel niet legitimeren, dus kun je niet met een abo het OV in, en geen examens afleggen, of fatsoenlijk solliciteren en dus ook geen werk vinden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:55 schreef Re het volgende:
[..]
Vrijspraak van dragen racistische symbolen
mwah, als je alle wapens om zou smeden tot ploegijzers heb je idd niets meer om nog oorlog mee te voeren, dus op zich niet zo'n slecht idee .. maar of je dan ook meteen vriendjes wordt ?quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en als we allemaal bloemetjes in ons haar gaan doen, het geld waardeloos verklaren en van alle wapens ploegijzers maken dan wordt de hele wereld vriendjes![]()
Ik heb dat wel eens gehoord en gelezen, dat met name jonge moslima's boerka's dragen om zich af te zetten tegen vooral hun inmiddels 'aangepaste' ouders. Maar mochten oudere moslima's boerka's dragen om o.a. te stangen om wat voor reden dan ook is dat helemaal natuurlijk een reden omdat niet serieus te nemen en op te leggen deze balen stof uit te doen bij sollicitaties en bij weigering de uitkering te korten cq stop te zetten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:51 schreef moussie het volgende:
maar volgens mij begrijp jij heel goed wat ik probeer te zeggen .. op een enkeling na hebben de boerka/niqaab-draagsters in Nederland dat ding aangenomen puur om te stangen .. en jij laat je nog stangen ook, om zoiets belachelijks als een kledingstuk
Helaas, dat bleek te ingewikkeld...quote:Op donderdag 14 juni 2007 10:11 schreef SteveBallmer het volgende:
Nu nog even het pootje stijf houden..
quote:Gesluierde studente mag toch tentamen doen
GRONINGEN - De Rijksuniversiteit Groningen wil een studente die zich kleedt met een gezichtssluier (niqaab) niet weren van tentamens. Ze mag gesluierd tentamen doen, maar moet dan wel eerst een aan te stellen surveillante haar identiteit laten vaststellen. Dat heeft een woordvoerder van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG) donderdag bevestigd.
De niqaab is niet verboden op de RuG, maar tijdens tentamens moet de studente zich kunnen identificeren. Woensdag ontstond er een conflct over het dragen van de sluier tijdens examens.
Het bestuur van de rechtenfaculteit beslist binnenkort of in het reglement het dragen van een gezichtssluier of andere gezichtsbedekkende kleding verboden gaat worden.
Bron.
Verkopen ze bij Christine le Duc geen zwarte kousen danquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:29 schreef Basp1 het volgende:
Ik kan me ook niet voorstellen dat je een zwarte kouse vrouw verplicht te werk wilt stellen in een christine le duc.![]()
even voor de record he...quote:Op donderdag 14 juni 2007 13:41 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en met een tent aan mag je ook over straat, je kan je enkel niet legitimeren, dus kun je niet met een abo het OV in, en geen examens afleggen, of fatsoenlijk solliciteren en dus ook geen werk vinden.
met een hakenkruis op je voorhoofd getattoëerd krijg je ook vrijwel nergens werk, zelfs niet als prullenbakkenleger in een blindeninstituut.
Lafbekken en landverraders. Niets anders te noemen die gasten.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:16 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Helaas, dat bleek te ingewikkeld...
[..]
Jazeker, met EN zonder kruis.quote:Op donderdag 14 juni 2007 16:19 schreef Verbal het volgende:
[..]
Verkopen ze bij Christine le Duc geen zwarte kousen dan
V.
Dat programma word toch s'nachts herhaald?quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:26 schreef Mr_Memory het volgende:
Heeft iemand net Wat Heet! gezien op ned3?
Daar werdt het thema voorgelegd aan de uitleen Moslim, ja je leest het goed "Uitleen Moslim".![]()
Deze zeer gelovige Moslim kan je lenen als je vragen hebt over de Islam, hij sprak vloeiend Nederlands en was zeer wel bespraaakt, best wel lachen.![]()
Nou er bestaat geen wet wat betreft het dragen van een Burka, het is iets extra wat een Moslima kan doen, om haar vroomheid tegenover Allah te bewijzen.
Iig ze moet zich wel tegenover bv de Politie kunnen identetificeren, dus ook bij het afleggen van een examen!
Martin Bril (zat er ook) had zo tezien erg zijn bedenkingen over deze man.![]()
Yup, om 00:35 op Ned3quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:57 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat programma word toch s'nachts herhaald?
Het was een vuile fundamentalistische eikel met een smerige baard. Gatverdamme wat ben ik dit soort gasten spuug- en spuugzatquote:Op donderdag 14 juni 2007 21:26 schreef Mr_Memory het volgende:
Daar werdt het thema voorgelegd aan de uitleen Moslim, ja je leest het goed "Uitleen Moslim".![]()
Deze zeer gelovige Moslim kan je lenen als je vragen hebt over de Islam, hij sprak vloeiend Nederlands en was zeer wel bespraaakt, best wel lachen.![]()
Nou er bestaat geen wet wat betreft het dragen van een Burka, het is iets extra wat een Moslima kan doen, om haar vroomheid tegenover Allah te bewijzen.
Iig ze moet zich wel tegenover bv de Politie kunnen identetificeren, dus ook bij het afleggen van een examen!
dito.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het was een vuile fundamentalistische eikel met een smerige baard. Gatverdamme wat ben ik dit soort gasten spuug- en spuugzat
nee. het electoraat in europa wordt zo ziek van moslims en hun gelul dat het straks niks meer tolerant is. dat hebben de moslims op hun eigen geweten. europa wordt geen moslimcommunity omdat ze in het midden-oosten thuishoren met hun geneuzel over mohamed, de koran en allah.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die honden en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen
Die extreme naieviteit van het gros, niet te geloven. Heeft niemand ze ooit wakker gemaakt uit hun kleutertijd of zo?
Wat betreft het eerste deel heeft de uitleenmoslim gelijk: in de qor'an staat niet dat een vrouw een burqa moet dragen. Ze mag zoveel kleren dragen als normaal is voor haar werk, ze moet haar boezem bedekken en mag haar sieraden maar aan een beperkte groep mensen laten zien. Met "sieraden" worden ook sieraden bedoeld: ringen, oorbellen, tegenwoordig piercings en tatoeages.quote:Op donderdag 14 juni 2007 21:26 schreef Mr_Memory het volgende:
quote:
Waarom moet ze dan zoveel en mag ze zo weinig?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 01:12 schreef Kees22 het volgende:
Dat ze haar vroomheid tegenover Allah moet bewijzen lijkt me godslastering
dat zijn panty's man .. kousen zijn die dingen die je met jarretels hoort te dragen ..quote:
Emigreer dan, frustriquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die honden en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen
Die extreme naieviteit van het gros, niet te geloven. Heeft niemand ze ooit wakker gemaakt uit hun kleutertijd of zo?
Hoezo moet hij emigreren wanneer hij moeite heeft met vrouwen die een Boerka dragen?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:06 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Emigreer dan, frustriniemand zal je missen, echt niet.
LOL dat wist ik niet.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:25 schreef Suko het volgende:
In sommige Bieb's kun je allerlei mensen even lenen, aan een tafel is dan gelegenheid tot het stellen van vragen. Bestaat al een tijdje: In de bieb mensen lenen![]()
Man, je maakt het je leven wel moeilijk hé, ze zijn er nou eenmaal, op één op andere manier moet je er mee leren leven.quote:Op donderdag 14 juni 2007 23:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het was een vuile fundamentalistische eikel met een smerige baard. Gatverdamme wat ben ik dit soort gasten spuug- en spuugzat
Maar dan nog hou je het identificatie probleem.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:40 schreef Marseille het volgende:
Terechte uitspraak! Nederlanders moeten zich maar eens aanpassen. Een burqa is iemand haar eigen keus. Wel altijd een grote mond over Iran die een hijaab verplicht. maar jullie willen eigenlijk hetzelfde, maar dan verbieden..
nonnen worden toch ook toegestaan? En waarom zou je iemand's gezicht moeten zien? Alsof er 24 uur op de dag een dreigende situatie is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Maar dan nog hou je het identificatie probleem.
En dan nog, we leven hier natuurlijk niet in Iran.![]()
Nee maar wel als de politie daar omvraagt, of om dit geval, om examen tedoen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:48 schreef Marseille het volgende:
[..]
nonnen worden toch ook toegestaan? En waarom zou je iemand's gezicht moeten zien? Alsof er 24 uur op de dag een dreigende situatie is.
Hoezo moeten Nederlanders zich aanpassen? Zijn ze iemand iets verschuldigd ofzo?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:40 schreef Marseille het volgende:
Terechte uitspraak! Nederlanders moeten zich maar eens aanpassen. Een burqa is iemand haar eigen keus. Wel altijd een grote mond over Iran die een hijaab verplicht. maar jullie willen eigenlijk hetzelfde, maar dan verbieden..
als je ook maar een klein beetje had opgelet ipv alleen maar te steigeren, dan had je gehoord dat die man zowat bijna hetzelfde zei als jij nu doet .. wij laten ons met onze onkennis van hun geloof al gauw iets wijsmaken dat nergens op slaatquote:Op donderdag 14 juni 2007 23:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nou vergeet het maar. NL doet er helemaal niets tegen en gaat 'de dialoog' aan met die hondenmensen en ze krijgen alle ruimte die ze maar willen. Man, in Marokko kan je allahverdomme niet eens met een burqa aan examen doen
idd .. en net als het lange haar, de hanekam, het gabberkoppie en de rest van de symboliek waarmee de jongeren zich afzetten tegen de oudere generatie verdwijnt het tzt vanzelf wel .. hoe harder je ertegen aan schopt des te langer zal het blijven ..quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:01 schreef CLM het volgende:
Wat ik me nou afvraag, he?
Zijn dit nou ook werkelijk als Moslims geboren meiden? Want ik zag laatst ook zo'n Boerka vrouwmens, en die was toch het zo Hollands als dat ze komen. Ik heb namelijk het idee dat Hollandse meisjes die vroeger niet zo populair waren, nu graag doorslaan omdat ze een Marokkaans/Islamitisch vriendje hebben.
Zich dus lekker afzetten, zoals je vroeger punk werd wordt je nu radicaal Moslim.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |