In Brazilië, so what???quote:
Ik ook niet hoor, en ik zie het wel voor een hogere rechter komen ook...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Nou, in zoverre dat deze rechter het afdoen van een burka om beter bemiddelbaar te zijn voor een baan 'buitenproprtioneel' vindt. Daar zou een andere rechter in hoger beroep zomaar eens heel anders over kunnen denken.
En ik denk dat veel mensen daar heel anders over denken, en ik kan ze, zeker in een geval als dit, echt geen ongelijk geven.
So be quietquote:
Nee gladiool. Het zit mij niet dwars, en ik vind het niet meer dan normaal dat een uitkeringsinstantie in de gaten houdt dat uitkeringen terecht komen bij mensen waar ze voor bedoeld zijn, en niet bij elke ruftige lapswans die denkt dat de overheid een plicht heeft om hem in z'n onderhoud te voorzien omdat hem de zin ontbreekt om z'n stinkende bed uit te komen. Ik heb er nooit ook maar over gepeinsd om daarover te gaan janken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Dit heeft niks met populisme te maken, maar met een volkomen doorgeslagen ophemeling van gebruiken die je in een Westerse samenleving volslagen buiten het maatschappelijk verkeer plaatsen.quote:Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.![]()
Grapjasquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:59 schreef Flashwin het volgende:
[..]
So be quiet![]()
Het is makkelijk om relaxt vanuit de zon commentaar te geven op ontwikkelingen in Nederland. Maar deserteurs als jij kunnen we eerlijk gezegd missen als kiespijn
Gelukkig doe jij het op basis van feitenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:44 schreef Flashwin het volgende:
[..]
In jouw ogen. Precies.
Gelukkig bezit die rechter wel genoeg intelligentie om niet op basis van slechts aannames recht te spreken.
Alsof het enige alternatief voor een belachelijk slechte uitspraak het doorslaan in populisme is.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Aha, dus het zit je persoonlijk dwars. Ja trieste situatie dan. Misschien had je net als deze moslima ook gebruik moeten maken van je recht om bezwaar aan te tekenen.
Verder ben ik blij dat mensen als TS en nog wat fanatiekelingen in dit topic geen invloed hebben op hoe er recht wordt gesproken in dit land. Wanneer populisme de overhand krijgt, ontstaan er situaties die de rechtsstaat in gevaar brengen. jammer genoeg hebben populisten dat zelf nooit door.![]()
Ik zal niet meer op je reageren, ik zie dat je er niets aan kan doen dat je niets begrijpt van het leven:quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:16 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Natuurlijk nemen Nederlanders nooit potten pindakaas etc mee..aanpassen? my ass
quote:Nederlanders zitten met 74 procent goede antwoorden in de topdrie van de 25 EU-landen. Zweden zijn het slimst: zij beantwoordden 79 procent van de vragen correct.
In Zuid-Europa is er voor onderwijzers nog veel werk te verrichten. Cyprus scoort van alle EU-landen het laagst met slechts 49 procent goede antwoorden. Voor de goede orde: de ondervraagden konden bij elke stelling kiezen tussen juist, onjuist en weet niet. De laagste score (44 procent) is gemeten voor Turkije, kandidaat-land van de Europese Unie.
http://www.nu.nl/news/540202/80/Bijna_eenderde_Europeanen:_zon_draait_om_aarde.html
Nee, je bedoeld: waren er voor jouw ook maar clubjes die niks beters hadden te doen dan op te komen voor jou rechten.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:54 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Oh, het zal best dat de rechter hierin gelijk heeft, misschien naar maarstaven van de wet óf het ontbreken van duidelijke regels in deze. Maar het gegeven dat de dame al een Boerka droeg is natuurlijk van de zotte. Stel dat ik jaren een hanenkam heb, kistjes als schoenen, diverse tatoes etc etc. Het is mijn manier van leven door mij zo te kleden. Ik zou dan zo uitgedost gaan solliciteren, dan is het begrijpelijk dat geen werkgever mij wil hebben. Ook zou ik, uit principe, niet willen werken bij bv een makelaar, want ik kraak liever voor behoud van sociale woningbouw. De gemeente kort mij dan op "verwijtbare gedragingen."Zou de rechter mij dan ook in het gelijk stellen?quote:De gemeente Diemen wilde de uitkering van de vrouw voor drie maanden intrekken. De vrouw zou zich namelijk door het dragen van het allesbedekkende gewaad schuldig maken aan "verwijtbare gedragingen" en haar kansen op een baan zo verkleinen. Twee keer strandde een sollicitatie daadwerkelijk op haar kleding, een derde keer omdat de kandidaat-werkgever niks meer van zich liet horen na een verzoek van de vrouw om meer informatie. Een vierde betrekking, als lotenverkoopster, wees ze om religieuze redenen zelf af.
Wat ook meewoog in het oordeel van de rechtbank is het feit dat de vrouw al gekleed ging in een boerka voordat ze in de bijstand belandde. Ook is haar bij aanvang van de uitkering niet duidelijk gemaakt dat haar kleding een belemmering zouden kunnen vormen bij het zoeken van een baan. Verder vond de rechter dat de vrouw geen baan hoeft te accepteren die tegen haar geloof ingaat, zoals het verkopen van loten.
Je hebt gelijk, en daarom acht ik het - zoals ik al eerder in de POL-SC zei, allesbehalve uitgesloten dat de rechter in een later stadium anders zal oordelen. Dit is geen principiele uitzaak, maar meer een die is gestoeld op bepaalde procedurele elementen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:41 schreef DS4 het volgende:
De crux zit een beetje in dit deel als ik het zo zie (snel scannen, dus correct me if I'm wrong)
Niet is gebleken dat de bemiddelingsmogelijkheden reeds in zoverre zijn uitgeput, dat van verzoekster kan worden gevraagd om afstand te doen van het kledingstuk dat voor haar een rechtstreekse uitdrukking is van haar godsdienstige overtuiging (vergelijk: Commissie Gelijke Behandeling 20 maart 2003, LJN: AN7464, m.nt. BPV).
De rechter neemt hierbij tevens in aanmerking dat verzoekster haar boerka reeds droeg bij aanvang van het traject naar arbeid en dat dat gegeven haar destijds niet is tegengeworpen. De rechter acht het voorshands onredelijk om verzoekster dit nu – na slechts vier sollicitaties – te verwijten.
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze hebben zich maar aan te passen aan de NL maatstaven. Dat moet elke Nederlander ook zodra hij/zij over de grens gaat wonen. Klaar punt uit!!
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Wat is dat nu weer voor extreem domme vraag? Dat is toch totaal niet ter sprake. Maar je moet wel heel, heel erg van de zweefteefpartij zijn als je niet eens inziet dat een burka gewoon te ver gaat en helemaal in deze situatie. Om dan weer op ze Paflovs te gaan miepen over 'allemaal hetzelfdequote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar hoe ver moet die aanpassing gaan? Moet iedereen dan maar precies hetzelfde zijn?
Dat wordt men onder meer verteld bij het CWI. Je moet wel van een andere planeet komen als je niet weet wat representatief betekent. Zou trouwens een toevoeging kunnen/moeten zijn in die inburgeringscursus. Men weet toch ook dat je niet gaat solliciteren in galakledij, badpak, pyama etc etc. Gewoon nette schone klediing volgens Westerse maatstaven, geknipt/geschoren, pffffft. Indien men een Boerka per se wenst te dragen dan vervoegt men zich bij een Islamitische instantie alwaar het dragen van bv een Boerka soms vereist is. Indien daar geen werk is dan kan men eisen de kleding aan te passen voor werk in een Westers bedrijf want men dient goed te onthouden dat een bijstandsuitkering een (tijdelijk) vangnet is als er geen mogelijkheid is op eigen kracht een inkomen te verwerven. Als men een belemmering moedwillig opwerpt zoals een Boerka en wat ik verder aan voorbeelden heb gepost dan dient men op de uitkering te korten cq zelfs stop te zetten. Volgens Westers model krijgt men een inkomen indien men dat even zelf niet kan, dan dien je ook naar datzelfde model te gedragen als het gaat om bv werk. Geloven en daarmee gepaard gaande kledij dient men in de vrije tijd te beleven en niet op het werk, punt uit.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het argument dat men zich maar heeft aan te passen aan NL maatstaven acht ik echter onzinnig. Dat is ook hetgene waar ik op reageerde.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet het gevolg als er geen uitkeringen uitgedeeld worden aan boerka's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |