abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2007 @ 15:37:24 #1
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50298896
quote:
VVD-aanhang wil Rutte weg

(Novum) - Zeven op de tien VVD-kiezers willen een andere lijsttrekker dan Mark Rutte. Dat blijkt zondag uit een peiling van Maurice de Hond.

Een ruime meerderheid van de VVD-aanhang denkt dat Rutte niet meer wordt herkozen bij de volgende verkiezingen en vindt dat op korte termijn iemand anders de leiding van de partij moet overnemen. Bijna de helft van de VVD-kiezers (46 procent) vindt dat Rutte verantwoordelijk is voor het slechte verkiezingsresultaat. Rita Verdonk blijkt onder VVD-kiezers de favoriet voor het leiderschap.

De VVD verloor bij de landelijke verkiezingen van vorig jaar zes zetels ten opzichte van de verkiezingen in 2003.
Bron

Deze mening kan ik alleen maar delen. Rutte heeft heeft de uitstralling van een schooljongetje wat constant door zijn moeder (Verdonk) te recht wordt gewezen. Verder is hij ook helemaal niet zichtbaar voor de gemiddelde kiezer iets wat ook niet voor hem spreekt.

Ik vind het wel een goed idee om dan Ritta zich laten bewijzen en haar dus lijsttrekker te laten worden. Hoe denken jullie hier over?

Laat A.J.B. het Verdonk gebash buiten dit topic. Dit topic heeft als doel het te hebben over de mogelijke nieuwe lijsttrekker voor de VVD
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50298939
Wat heb je aan een nieuwe lijsttrekker als er voorlopig helemaal geen verkiezingen zijn...
Gelukkig zonder haar
pi_50298942
Rutte is te middelmaat. Hij is exact wat de VVD NIET nodig heeft nu. De VVD moet zich extremer opstellen om kiezers van Wilders en bv het CDA terug te winnen. Met Rutte gaat dat nooit lukken, hij is teveel een Balk-kloon.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:42:15 #4
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_50299019
De enige reden dat ze Verdonk willen is dat die nog erger rechts is dan Wilders. Alleen op die manier kan de VVD op rechts nog een rol van betekenis spelen na de volgende verkiezingen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 10 juni 2007 @ 15:43:04 #5
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50299032
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:39 schreef TeChNo2 het volgende:
Wat heb je aan een nieuwe lijsttrekker als er voorlopig helemaal geen verkiezingen zijn...
De partij moet zich nu al gaan profileren anders zakken ze nog veel verder weg. Dus een sterk gezich is nu heel hard nodig
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50299098
Rutte
Verdonk
Zalm
  zondag 10 juni 2007 @ 15:45:49 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_50299103
Dacht dat het een DEMOCRATISCHE volkspartij was. Waarom hebben ze dan Rutte gekozen om hem vervolgens te willen lozen omwille van de opinie
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_50299109
Wie neemt de peilingen van De Hond nog serieus?

Alleen mensen die zich opgeven bij De Hond doen mee aan zijn peilingen. En dat zijn voornamelijk huisvrouwen. En dan vraagt hij waarschijnlijk wie van de huisvrouwen vvd gestemd heeft en dat moet dan zogenaamd gelden voor alle vvd'ers echt bullshit.
lollig
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2007 @ 15:48:11 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50299173
Waarom zou de VVD die maffe Wildersstemmers willen hebben? Waarom worden ze niet weer gewoon een liberale partij ipv. naar rechts op te schuiven?

Of dat met Rutte kan of moet weet ik niet en kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.
Carpe Libertatem
pi_50299231
Verdonk
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_50299245
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zou de VVD die maffe Wildersstemmers willen hebben?
Omdat ze die zetels heel hard nodig hebben.
Verder zijn natuurlijk niet alle Wilders-stemmers maf. Kijk naar mij
quote:
Waarom worden ze niet weer gewoon een liberale partij ipv. naar rechts op te schuiven?
Dan nog is de sociaal liberale Rutte niet de juiste persoon daarvoor.
quote:
Of dat met Rutte kan of moet weet ik niet en kan mij eigenlijk niet zoveel schelen.
Ja leuk joh.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_50299257
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom zou de VVD die maffe Wildersstemmers willen hebben? Waarom worden ze niet weer gewoon een liberale partij ipv. naar rechts op te schuiven?

Omdat VVD de weg kwijt is en allemaal verschillende standpunten in neemt om maar zoveel mogelijk stemmen binnen te halen.
lollig
  † In Memoriam † zondag 10 juni 2007 @ 15:53:28 #13
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_50299350
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Omdat ze die zetels heel hard nodig hebben.
De vraag is dan natuurlijk of een partij zich moet aanpassen om stemmen te halen of gewoon bij haar principes moet blijven, met daarbij het risico dat er stemmers weglopen.
Carpe Libertatem
  zondag 10 juni 2007 @ 15:55:00 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_50299392
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:45 schreef faithjez het volgende:
Rutte
Verdonk
Zalm
Zalm zou idd een goede keuze kunnen zijn. Hij is binnen de politiek goed geaccepteerd.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_50299403
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:53 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De vraag is dan natuurlijk of een partij zich moet aanpassen om stemmen te halen of gewoon bij haar principes moet blijven, met daarbij het risico dat er stemmers weglopen.
Je weet toch ook wel hoe het werkt?
  zondag 10 juni 2007 @ 15:57:59 #16
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50299466
Uit de peiling blijkt dat de meerderheid (45 %) van de VVD-aanhang op de vraag "Wat moet er nu met Verdonk gebeuren" antwoord dat ze 4 jaar als normaal fractielid moet functioneren. Slechts 37% van de aanhang zegt dat ze nu fractievoorzitter moet worden.

Dus ook al ziet de aanhang Verdonk meer zitten als lijsttrekker dan Rutte, kennelijk vinden ze dit niet het juiste moment.

Overigens vindt 82% van de PVV-aanhang dat Verdonk nu fractievoorzitter moet worden. Maar of die aanhang dan ook overstapt naar VVD, is maar de vraag natuurlijk.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  zondag 10 juni 2007 @ 15:59:06 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_50299497
Kamp of Zalm zijn allebei betere kandidaten en weten waarschijnlijk ook Rita in toom te houden.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_50299574
Verdonk is met afstand de slechtste minister van de laatste decennia, wat natuurlijk op zich best een prestatie is als je je bedenkt dat ook figuren als Nawijn en Heinsbroek die functie hebben gehad, maar als leider van een partij is ze niet geschikt. Wellicht dat het op korte termijn een opleving laat zien in de peilingen, maar op langere termijn maakt het van de VVD een nog grotere slangenkuil dan het nu al is.

Henk Kamp lijkt me beter geschikt om de verschillende bloedgroepen van de partij te verenigen en van de VVD een stabiele partij te maken die zo'n 30 a 35 zetels kan halen.
pi_50300039
Ik denk dat ze binnenkort allebei weg zijn, dan wordt de Thaise afgezand van Baalen de lijsttrekker.

Hij is nu nog de enige die Rutte nog in het openbaar durft te verdedigen, maw, de dagen van Rutte zijn geteld, vooral na die vergelijking met die Koot en Bie types gisteren bij De Zomer Draait Door
pi_50301332
Jah VVD kiezers willen Verdonk maar VVD leden willen Rutte.
Waarom zijn die kiezers dan geen lid?Dan hadden ze toch mee kunnen beslissen?
pi_50301677
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:49 schreef Overdrive het volgende:
Verdonk
Kennelijk niet zo'n goed geheugen.
Als er iemand een troep van gemaakt heeft in het vorige kabinet was het wel Rita Verdonk.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
  zondag 10 juni 2007 @ 17:11:53 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50301716
quote:
Op zondag 10 juni 2007 16:01 schreef Kozzmic het volgende:
Verdonk is met afstand de slechtste minister van de laatste decennia, wat natuurlijk op zich best een prestatie is als je je bedenkt dat ook figuren als Nawijn en Heinsbroek die functie hebben gehad, maar als leider van een partij is ze niet geschikt. Wellicht dat het op korte termijn een opleving laat zien in de peilingen, maar op langere termijn maakt het van de VVD een nog grotere slangenkuil dan het nu al is.

Henk Kamp lijkt me beter geschikt om de verschillende bloedgroepen van de partij te verenigen en van de VVD een stabiele partij te maken die zo'n 30 a 35 zetels kan halen.
Ja hoor, Verdonk de slechtste minister Haar ideeën zijn misschien verwerpelijk maar ze heeft de boel toch aardig goed daar gemanaged. Beter dan Hoovervorst en De Geus bijvoorbeeld.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50301912
Benieuwd wanneer Kamp het stokje gaat overnemen. Twee honden vechten om een been.....
  zondag 10 juni 2007 @ 17:32:27 #24
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50302279
Kamp is de uitgelezen opvolger inderdaad. Rutte is een schooljongetje, Verdonk een solist, Zalm zal niet willen terugkeren en Kamp kan op manier een brug slaan tussen de twee stromen binnen de VVD.
pi_50302552
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:11 schreef Klopkoek het volgende:
Ja hoor, Verdonk de slechtste minister Haar ideeën zijn misschien verwerpelijk maar ze heeft de boel toch aardig goed daar gemanaged. Beter dan Hoovervorst en De Geus bijvoorbeeld.
Ja fantastisch, enkele voorbeelden:
- Met haar one-man show in de affaire Hirsi Ali heeft ze het kabinet opgeblazen.
- Door door te draven met Taida Pasic haalde ze het draagvlak voor haar eigen beleid flink onderuit.
- 1000 oorlogsmisdadigers gaf ze wel een tijdelijke verblijfsvergunning.
- Aan het probleem van criminele Marokkanen heeft ze niets gedaan.
- Rond de inburgering is een enorme, niet effectieve bureaucratie gecreerd.
- Visum procedures zijn verworden tot een wanhoop voor het bedrijfsleven.
en zo kunnen we nog wel even doorgaan.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_50302554
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kamp is de uitgelezen opvolger inderdaad. Rutte is een schooljongetje
Klopt. En verwend. niet volwassen.
quote:
Verdonk een solist,
En niet slim genoegd. Zeggen dat Rutte niet rechts genoeg is, en vorige jaar gaf ze aan niet-links en niet rechts te zijn...
quote:
Zalm zal niet willen terugkeren en Kamp kan op manier een brug slaan tussen de twee stromen binnen de VVD.
Zeker weten. Kamp is precies de goed man voor de VVD. Hij is rechts liberaal, slim, serieus en bekwaam.
pi_50302599
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:32 schreef Heerlijkheid het volgende:
Kamp is de uitgelezen opvolger inderdaad. Rutte is een schooljongetje, Verdonk een solist, Zalm zal niet willen terugkeren en Kamp kan op manier een brug slaan tussen de twee stromen binnen de VVD.
Ja, een goed idee.
Een mooie baan voor Rutte en Verdonk, dan kan Kamp rustig de ravage weer herstellen.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:50:01 #28
182269 sneakypete
On the edge
pi_50302786
Ik zit zelf totaal niet in die VVD hoek maar zo slecht vind ik Rutte niet eens. Het is misschien niet de meest charismatische man, maar inhoudelijk vind ik hem beter over komen dan een Rita Verdonk (die na al die blunders als minister niet eens meer zo hoog op de lijst had moeten staan vind ik, maarja dat doet het CDA ook door een afgetreden minister nb opnieuw aan te stellen in het nieuwe kabinet).
Ik denk alleen dat met het huidige sfeertje in Nederland (het after-Pim Fortuynsfeertje zegmaar) toch meer vraag is naar iemand met een grotere bek dan Rutte.

Wel jammer trouwens, dat Den Haag het steeds meer van populisme en karaktertjes moet hebben om de kiezer te winnen
  zondag 10 juni 2007 @ 17:50:38 #29
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50302810
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om Rutte te laten vallen. Laat de VVD eerst een koers bepalen en dan bekijken wie die koers het beste kan uitdragen.

Kamp lijkt mij op zich een goede kandidaat. Maar zou hij het wel willen? En komen er geen doofpotaffaires rond Eric O. en eventuele martelingen van Nederlandse militairen naar boven? (Als er wel doofpotten zijn, dan kan Kamp zich beter koest houden.)

Verdonk lijkt mij geen goede kandidaat. Ze heeft zeker aantrekkingskracht op een behoorlijk deel van het electoraat, maar ze stoot ook veel mensen af. Daarnaast denk ik niet dat zij de rijen gesloten kan houden. Ik denk dat ze kritiek op haar functioneren niet nonchalant weg zou kunnen wuiven.
Daarnaast heeft ze tot dusverre niet laten zien dat ze bereid is om haar mening bij te stellen naar aanleiding van goede argumenten. Dit heeft haar natuurlijk een stevig, rechtdoorzee, ik-doe-wat-ik-zeg imago opgeleverd, maar ik denk niet dat ze dit zou kunnen volhouden als partijleider.

In het tv-programma
buitenhof werden de namen Van Baalen en Griffith nog genoemd als mogelijke partlijleiders.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  zondag 10 juni 2007 @ 17:53:47 #30
182269 sneakypete
On the edge
pi_50302921
Griffith ja die zou ik cool vinden, lijkt mij een goede kandidaat, schrik je wel de stiekeme racisten onder de vvd aanhang mee af
pi_50303047
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:50 schreef ijsbrekertje het volgende:
Ik weet niet of het zo'n goed idee is om Rutte te laten vallen. Laat de VVD eerst een koers bepalen en dan bekijken wie die koers het beste kan uitdragen.
Hoe eerder ze Rutte laten vallen, des te beter. Hij heeft zich niet bewezen. Hij is niet bekwaam om die partij te leiden. Hij is en schoolmeesterstype en vooral GEEN leider.
quote:
Kamp lijkt mij op zich een goede kandidaat. Maar zou hij het wel willen?
Jazeker! Hij werkt achter de schermen en wacht zijn beurt gewoon af. Tenminste dat denk ik.
quote:
Verdonk lijkt mij geen goede kandidaat. Ze heeft zeker aantrekkingskracht op een behoorlijk deel van het electoraat, maar ze stoot ook veel mensen af. Daarnaast denk ik niet dat zij de rijen gesloten kan houden. Ik denk dat ze kritiek op haar functioneren niet nonchalant weg zou kunnen wuiven.
Daarnaast heeft ze tot dusverre niet laten zien dat ze bereid is om haar mening bij te stellen naar aanleiding van goede argumenten. Dit heeft haar natuurlijk een stevig, rechtdoorzee, ik-doe-wat-ik-zeg imago opgeleverd, maar ik denk niet dat ze dit zou kunnen volhouden als partijleider.
Spijtig voor haar, maar ze spreekt de slimsten bij de VVD bepaald niet aan.
quote:
In het tv-programma
buitenhof werden de namen Van Baalen en Griffith nog genoemd als mogelijke partlijleiders.
Van Baalen: Zou kunnen, maar heeft iets lachwekkends over zich. Ik weet niet waar 't em in zit....

Griffith, het overcompenseerde iets te bijdehandje, te hoog eccuusgehalte. Nooit doen. kansloos.
  zondag 10 juni 2007 @ 18:04:41 #32
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50303308
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hoe eerder ze Rutte laten vallen, des te beter. Hij heeft zich niet bewezen. Hij is niet bekwaam om die partij te leiden. Hij is en schoolmeesterstype en vooral GEEN leider.
[..]

Jazeker! Hij werkt achter de schermen en wacht zijn beurt gewoon af. Tenminste dat denk ik.
Waarom moeten ze Rutte zo snel mogelijk laten vallen? Ik verwacht ook niet dat hij nog vier jaar blijft zitten, maar waarom zou je niet eerst een koers bepalen en dan kijken wie daar bij past? Zoveel valt er nu ook weer niet te halen voor de oppositie en als de VVD binnen een jaar een nieuwe leider kiest, dan heeft diegene nog tijd genoeg om het gezicht van de partij te worden.

[offtopic] kun je hier nog even op reageren? Ik ben benieuwd naar je reactie
pi_50303686
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:04 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Waarom moeten ze Rutte zo snel mogelijk laten vallen?
Die man heeft bewezen dat hij geen leider is. Hij reageert totaal verkeert op de aanvallen van Verdonk. Hij laat zich voortdurend provoceren. Fout. De man is links liberaal. Maakte de geweldige fout door zich in de campagne te laten "zien" hoe rechts dat hij wel niet kan zijn....Dat komt niet authentiek over . Mensen prikken daar doorheen. Hij kan bovendien Verdonk niet aan.
quote:
Ik verwacht ook niet dat hij nog vier jaar blijft zitten, maar waarom zou je niet eerst een koers bepalen en dan kijken wie daar bij past? Zoveel valt er nu ook weer niet te halen voor de oppositie en als de VVD binnen een jaar een nieuwe leider kiest, dan heeft diegene nog tijd genoeg om het gezicht van de partij te worden.
Ze moetne gewoon terugvallen op de koers die Bolkstein voerde. Recht-conservatief maar voldoende> Dan kom je uit op Kamp of Van Baalen.
quote:
[offtopic] kun je hier nog even op reageren? Ik ben benieuwd naar je reactie
Ja, ga ik doen. Gemist.

ps. Chewie: eens met mijn analyse?
  zondag 10 juni 2007 @ 18:25:37 #34
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50303987
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:
Die man heeft bewezen dat hij geen leider is. Hij reageert totaal verkeert op de aanvallen van Verdonk. Hij laat zich voortdurend provoceren. Fout. De man is links liberaal. Maakte de geweldige fout door zich in de campagne te laten "zien" hoe rechts dat hij wel niet kan zijn....Dat komt niet authentiek over . Mensen prikken daar doorheen. Hij kan bovendien Verdonk niet aan.
Dit verhaal vind ik vooral pleiten voor het wegsturen of monddood maken maar dat is niet zo democratisch van Verdonk. Het is niet Rutte die verkeerd reageerd op Verdonk. Verdonk zit zelf fout.
Ik ben het met je eens dat Rutte niet zo lijkt te passen bij de koers van de partij en de uitspraken die hij doet. Dit illustreert het belang van het kiezen van een leider die past bij de koers van de partij... dus eerst een koers, dan een poppetje
quote:
Ze moetne gewoon terugvallen op de koers die Bolkstein voerde. Recht-conservatief maar voldoende> Dan kom je uit op Kamp of Van Baalen.
Lijkt mij ook.
pi_50304124
Ja hoe slap die Rutte Verdonk de hele tijd aanpakt is niet normaal.
lollig
  zondag 10 juni 2007 @ 18:32:55 #36
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50304198
Kamp, Zalm (of toch Verdonk). Maar m.i. moet de VVD eerst eens gaan denken wat ze wil; ze zwalkt bijna net zo erg als WOuter Windvaan.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50304253
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:32 schreef Napalm het volgende:
Kamp, Zalm (of toch Verdonk). Maar m.i. moet de VVD eerst eens gaan denken wat ze wil; ze zwalkt bijna net zo erg als WOuter Windvaan.
Zalm is al afgebrand. Weet je nog dat hij fractievoorzitter is geweest. En daar door het ijs zakte.. .
  zondag 10 juni 2007 @ 18:47:17 #38
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50304588
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:35 schreef EchtGaaf het volgende:
En daar door het ijs zakte.. .
??

Verder nog altijd populair inn den lande.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50304730
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:47 schreef Napalm het volgende:

[..]

??
Nou ja, zijn vooranschap in 2002 was niet echt een succes. Hij gaf toe dat hij er geen plezier in had....En blij werd toe nie weer als minister kon terugkeren in Balk II
quote:
Verder nog altijd populair inn den lande.
Dat wel ja,.....
  zondag 10 juni 2007 @ 18:57:34 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50304898
Als die VVD-kiezers echt invloed willen uitoefenen op de keuze voor de partijleider, dan moeten ze lid worden. Dehuidige leden hebben hun voorkeur al aangegeven. Ik denk ook niet dat Verdonk met haar recente backstabbing ook niet veel krediet heeft gewonnen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_50305044
quote:
Op zondag 10 juni 2007 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Als die VVD-kiezers echt invloed willen uitoefenen op de keuze voor de partijleider, dan moeten ze lid worden. Dehuidige leden hebben hun voorkeur al aangegeven. Ik denk ook niet dat Verdonk met haar recente backstabbing ook niet veel krediet heeft gewonnen.
Betalen om een leider te mogen kiezen?
pi_50305218
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Betalen om een leider te mogen kiezen?
Het lijkt me vrij essentieel dat je om een voorzitter van een vereniging te mogen kiezen ook lid moet zijn van die vereniging
pi_50305239
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het lijkt me vrij essentieel dat je om een voorzitter van een vereniging te mogen kiezen ook lid moet zijn van die vereniging
Ja, das waar ook.
pi_50305658
Rutte is echt de ondergang van de VVD. Laat 'm maar lekker zitten .
pi_50306545
quote:
Op zondag 10 juni 2007 19:20 schreef pberends het volgende:
Rutte is echt de ondergang van de VVD. Laat 'm maar lekker zitten .
.

Ik vind die Rutte maar een imbeciel, maar bij nader inzien kwam ik tot de conclusie dat hij een uitstekende positie heeft ingenomen binnen de VVD: ondergang verzekerd !
pi_50306998
Verdonk is de hollandse magret thacher en dat is niet complimenteus bedoeld.
Afgezien van haar beleid is het ook een ontzettende bitch, en ze heeft zo'n attitude alsof ze de koningin is , arrogante trol.
Maar jah verder boeit de VVD me niets, op naar de 0 zetels (ps dat gebruik ik sarcastisch voordat ik weer allerlei boze Lijpe Pim Fanaten over me heen krijg..)
pi_50309644
Allemaal leuk en aardig, Verdonk en Rutte zijn natuurlijk incompetent als leiders van de VVD. Maar ik vind het altijd vreemd dat hier op fok gediscusseerd word naar aanleiding van peilingen van De Hond onder huisvrouwen die zich bij hem hebben aangemeld.

Die peilingen zeggen helemaal niks nada.
lollig
  zondag 10 juni 2007 @ 21:06:41 #48
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50309806
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:02 schreef ub40_bboy het volgende:

peilingen van De Hond onder huisvrouwen die zich bij hem hebben aangemeld.
Ik heb geen problemen met huishoudelijk werk, maar ik ben geen huisvrouw.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:38:57 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50311238
Net bij Zembla: 38% van de Nederlanders vindt het geen probleem dat hun spaargeld in kinderarbeid wordt geinvesteerd. Dat moet vast een opstekertje voor Rutte zijn: zuinigheid en nuchterheid zijn de Nederlanders nog niet verleerd!
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_50311681
Rutte is niet ideaal, maar m.i is ook Verdonk dat niet.
Je ziet Rutte wel groeien in zijn rol en ik denk dat als hij de tijd krijgt, dat hij best nog wel wat invloedrijker kan worden en wat meer invloed op de VVD kan krijgen.
Verdonk is leuk, maar te extreem.
Ik kan mij niet voorstellen dat we ooit een VVD krijgen met Rita aan het hoofd.
Waarschijnlijk is ze te dictatoriaal om een partij op een gezonde manier te kunnen lijden.
  zondag 10 juni 2007 @ 21:54:28 #51
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_50311914
Verdonk, Kamp, van Baalen en Rutte hebben allemaal een totaal gebrek aan persoonlijkheid.

Het wordt wachten op een nieuw markant gezicht.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_50311958
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Verdonk, Kamp, van Baalen en Rutte hebben allemaal een totaal gebrek aan persoonlijkheid.

Het wordt wachten op een nieuw markant gezicht.
  zondag 10 juni 2007 @ 22:00:54 #53
Stranger than fiction
pi_50312214
quote:
Op zondag 10 juni 2007 21:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Kamp komt niet goed uit z'n woorden en van Baalen ziet eruit alsof hij een slecht typetje van Van Kooten en de Bie is.
pi_50313412
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Kamp komt niet goed uit z'n woorden
He?? Hij is zo eloquent als de nete
quote:
en van Baalen ziet eruit alsof hij een slecht typetje van Van Kooten en de Bie is.
Ja, dat wel. Hij heeft iets lachwekkends, ja....Maar wel een persoonlijkheid.
pi_50313455
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:49 schreef Overdrive het volgende:
Verdonk
jij bent vast zo'n achterlijk kuddedier die denkt dat Verdonk daadwerkelijk iets toe te voegen heeft aan welk debat dan ook
pi_50313483
Laat Rutte eerst maar gewoon drie jaar zitten en kijk daarna verder. Ik vind dat hij geen goede lijsttrekker was en tot nu toe heeft hij na de verkiezingen ook niet echt een betere indruk op mij gemaakt, maar stabiliteit is wat de VVD nu nodig heeft. Mocht het over drie jaar niet beter gaan dan mag Kamp hem van mij vervangen.

Verdonk is een solist, veels te gefocust op 1 punt en ze heeft het intellect van een dode mus. Drie eigenschappen die een lijsttrekker niet moet hebben naar mijn mening. Daarnaast komt ze op mij ook niet over als een liberaal, als het veel stemmen zou trekken dan zal ze zo overstappen op socialistische punten. Een populist eerste klas dus.

Als de VVD slim is dan zorgen ze er voor dat Verdonk een leuk baantje buiten Den Haag krijgt, zodat ze tijdens de verkiezingen geen aandacht meer krijgt. Naast de slechte lijsttrekker Rutte was zij volgensmij ook een belangrijke reden van het grote zetelverlies.
pi_50313562
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

Mwa, Kamp is een boer .

En Van Baalen een persoonlijkheid?
  zondag 10 juni 2007 @ 22:37:32 #58
Stranger than fiction
pi_50313897
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je hebt weer in de van Dale gegrasduind?

Let maar s goed op. Hij stottert vaak een beetje wanneer hij voor de camera moet spreken. Zeker wanneer er een beetje druk op staat.
quote:
[..]

Niet echt een stemmentrekker in mijn optiek.
pi_50314830
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Je hebt weer in de van Dale gegrasduind?
Nee, echt niet. Ik ben hier en irl zeer eloquent. Begrijp me goed, het is geen onderdeel van een teleologische werkwijze. Laat ik het zo zeggen dat ik er niet op uit ben om te pas en te onpas, willens en wetens het halo-effect tracht te bewerkstelligen door mijn woordkeuze. Daar red je het strak niet alleen meer mee.

ik ben qua eloquentie een groot fan van Dries van Agt, Andries Knevel en Bram Moskowitz
quote:
Let maar s goed op. Hij stottert vaak een beetje wanneer hij voor de camera moet spreken. Zeker wanneer er een beetje druk op staat.
[..]
Tja, zijn dictie is idd niet vloeiend. Zijn woordkeuze is echter goed te noemen en articuleert voldoende goed. Hij is kort en bondig en reageert erg to the point. En zeer overtuigend. En clever in de discussie en bijzonder rap van begrip.
quote:
Niet echt een stemmentrekker in mijn optiek.
Jammer dat ie wel erg knippert met zijn ogen als ie spreekt. Dat komt raar over. Hij is idd niet sexy bmw. Een geweldig charisma heeft ie niet.......

Maar dat dacht ik destijds van Bolkestijn en Balkenende ook......
pi_50315198
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:50 schreef ijsbrekertje het volgende:

Nou komt Rutte op mij een beetje over als een drammer, maar hoe lang is hij nou eigenlijk bezig?
Elke keer als hij een beetje op stoom komt, steekt die bitch weer een mes in zijn rug, en kan hij weer opnieuw beginnen.
Hij is meer bezig met de partij bij elkaar tehouden, dat het (zijn) vvd beleid een gezicht tegeven.
quote:
Kamp lijkt mij op zich een goede kandidaat. Maar zou hij het wel willen? En komen er geen doofpotaffaires rond Eric O. en eventuele martelingen van Nederlandse militairen naar boven? (Als er wel doofpotten zijn, dan kan Kamp zich beter koest houden.)
Van Kamp heb ik eigenlijk ook geen hoge pet op.
Tijdens het debat over het dubbele paspoort zakte hij in mijn ogen voledig door het ijs.
quote:
Verdonk zou op korte termijn wel veel stemmen opleveren, maar op de lange termijn is zij imo niet de persoon die de vvd weer vlot kan trekken.
quote:
In het tv-programma
Van Baalen
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_50315475
Het zal Kamp wel worden .

Die kan hard genoeg uitspraken doen over buitenlanders om stemmen te trekken maar hij blijft er beschaafd bij.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50315875
quote:
Op zondag 10 juni 2007 23:19 schreef du_ke het volgende:
Het zal Kamp wel worden .

Die kan hard genoeg uitspraken doen over buitenlanders om stemmen te trekken maar hij blijft er beschaafd bij.
Dat kan ie idd super. Het thema gaat weer heel actueel worden. Het generaal pardon slaat in ruimhartigheid weer erg door, dus alle ruimte voor Wilders straks. Kamp is voor de VVd hard nodig om te voorkomen dat de VVD leegloopt en maar Wilders overlopen.

Voorspelling: Kamp na de zomer partijleider.
  maandag 11 juni 2007 @ 02:03:10 #63
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50319073
Wat heb je aan dit onderzoek wanneer alleen de VVD-leden de keuze voor het lijsttrekkerschap bepalen?
Dit is de zoveelste media-aandachtsgeile peiling van de Hond. Heel enig, maar verder nietszeggend.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 11 juni 2007 @ 02:12:17 #64
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50319113
Het rapport van de commissie Dekker, want dat zal de aanleiding wel zijn voor deze peiling, wordt pas woensdag aanstaande gepresenteerd.
Pas dan kunnen er überhaupt lering of conclusies getrokken worden, maar zelfs dan is het vrij onzeker dat de positie van Mark Rutte in gevaar is.
pi_50320737
Jullie denken daadwerkerkelijk dat Rutte's positie in gevaar is nu? Vreemd, die indruk heb ik niet.
  maandag 11 juni 2007 @ 08:54:26 #66
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50320855
quote:
Op zondag 10 juni 2007 15:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dan nog is de sociaal liberale Rutte niet de juiste persoon daarvoor.
Waarom zou Rutte een sociaal liberaal zijn?
Noem eens één uitspraak of handeling van hem die in die richting wijst.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:03:00 #67
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50320993
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:54 schreef K-Billy het volgende:

[..]

Waarom zou Rutte een sociaal liberaal zijn?
Noem eens één uitspraak of handeling van hem die in die richting wijst.
Zoals pleiten voor een sociaal liberla partij?
Van Melanie Schultz mag de VVD opgeheven worden!
pi_50321035
Sowieso snap ik de term sociaal liberaal niet. Of je bent liberaal of socialistisch, niet beide.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:28:57 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_50321508
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:04 schreef Fastmatti het volgende:
Sowieso snap ik de term sociaal liberaal niet. Of je bent liberaal of socialistisch, niet beide.
Of je bent wit of zwart, of je bent 1 van de vele grijstinten.
  maandag 11 juni 2007 @ 09:39:18 #70
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_50321756
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zoals pleiten voor een sociaal liberla partij?
Van Melanie Schultz mag de VVD opgeheven worden!
Dat is idd een uitspraak / handeling die hem meer een sociaal liberaal zou maken

Al zijn we nu drie jaar verder
  maandag 11 juni 2007 @ 09:58:43 #71
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_50322315
Rutte moet gewoon blijven en Verdonk kan beter opstappen.
En als rutte er over een hele tijd mee op houd dan lijkt van Baalen mij een zeer geschikte opvolger.
pi_50323405
quote:
Op maandag 11 juni 2007 09:04 schreef Fastmatti het volgende:
Wat een onzin .
pi_50323443
quote:
Op maandag 11 juni 2007 08:45 schreef Stupiditeit het volgende:
Jullie denken daadwerkerkelijk dat Rutte's positie in gevaar is nu? Vreemd, die indruk heb ik niet.
Het zo raar zijn als dat niet zo zou zijn.

Rutte=succes voor de VVD?

(van mij mag ie gerust blijven. Hoe kleiner de VVD des te beter voor het land) .
pi_50324786
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]

[..]

Spijtig voor haar, maar ze spreekt de slimsten bij de VVD bepaald niet aan.
[..]

Van Baalen: Zou kunnen, maar heeft iets lachwekkends over zich. Ik weet niet waar 't em in zit....

Griffith, het overcompenseerde iets te bijdehandje, te hoog eccuusgehalte. Nooit doen. kansloos.
Het komische aspect van Van Baalen is een uitvloeisel van de Lullo's van Jiskefet.

Griffith is veel te D66 achtig voor de huidige VVD, ik zou haar prima vinden maar "de kiezer" lijkt op dit moment te houden van politici zonder nuance en gezond verstand.
pi_50325864
quote:
Op maandag 11 juni 2007 10:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het zo raar zijn als dat niet zo zou zijn.

Rutte=succes voor de VVD?

(van mij mag ie gerust blijven. Hoe kleiner de VVD des te beter voor het land) .
Zolang de partijtop volledig achter hem staat gaat er niets gebeuren hoor.
pi_50325991
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:51 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Zolang de partijtop volledig achter hem staat gaat er niets gebeuren hoor.
Vind ik prima. Ik heb geen enkel belang bij een grote VVD. Laat dat vooral zo blijven.
pi_50326008
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:55 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vind ik prima. Ik heb geen enkel belang bij een grote VVD. Laat dat vooral zo blijven.
Nee, grefo's aan de macht is lekker, wil je zeggen.
pi_50326036
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:19 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Het komische aspect van Van Baalen is een uitvloeisel van de Lullo's van Jiskefet.
quote:
Griffith is veel te D66 achtig voor de huidige VVD, ik zou haar prima vinden maar "de kiezer" lijkt op dit moment te houden van politici zonder nuance en gezond verstand.
Ja, nuance en gezond verstand zijn tegenwoordig vieze woorden.
pi_50326083
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:56 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Nee, grefo's aan de macht is lekker, wil je zeggen.
Ik vind dit kabinet een STUK socialer als dat vorige gruwel kabinet dat geen enkel oog had voor zwakkeren in de samenleving.
pi_50326157
quote:
Op maandag 11 juni 2007 11:58 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik vind dit kabinet een STUK socialer als dat vorige gruwel kabinet dat geen enkel oog had voor zwakkeren in de samenleving.
Ik kan wel een betoog houden wat 'sociaal-zijn' bij mij inhoudt, maar goed, dat is tijdverspillig op een forum.
pi_50326282
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:00 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Ik kan wel een betoog houden wat 'sociaal-zijn' bij mij inhoudt, maar goed, dat is tijdverspillig op een forum.
rijken nog rijker maken en armen nog armen is bijzonder sociaal voor de beter gestelden. Ik heb daar weer niets mee.
pi_50328311
quote:
Rutte eist: luisteren of ophoepelen
door Paul Jansen
DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte slaat eindelijk met zijn vuist op tafel. De liberaal is het gekrakeel binnen de partij meer dan zat en eist dat zijn rivaal Rita Verdonk en andere fractieleden zich met hun eigen taken bezighouden. " Genoeg is genoeg. Wie zichzelf niet kan wegcijferen voor de liberale visie, die hoepelt maar op."

Rutte bijt van zich af na een bewogen week, waarin de VVD door interne strubbelingen weer eens het nieuws haalde. Aanleiding waren uitspraken van Verdonk, die haar partijleider wegzette als 'niet echt rechts'. Het leidde tot een nieuwe botsing tussen Rutte en Verdonk, waarbij het leiderschap van de VVD ter discussie is komen te staan.

In een gesprek met De Telegraaf noemt Rutte de woorden van Verdonk 'meer dan een bedrijfsongeval'. Volgens hem is het onderlinge vertrouwen in de fractie beschaamd.

"Ik heb geen enkele behoefte om Rita uit de fractie te gooien. Dat is geen doel op zich. Maar Kamerleden dienen in de media over hun eigen onderwerpen te praten. Dat is een keiharde spelregel waar ik aan zal vasthouden. Rita is woordvoerder onderwijs en jeugdzorg, en dus praat ze in de media alleen hierover."

'Grens bereikt'

De vermanende uitspraak van Rutte kan worden opgevat als een allerlaatste waarschuwing aan het adres van Verdonk, al wil hij dat zelf zo niet noemen. "Waar het om gaat is dat we ophouden ons bezig te houden met dit soort intern gedoe. Binnen de VVD lijkt het teambelang op de tweede plaats te staan. Sinds het vertrek van Bolkestein is er gedoe rondom personen. Zie wat er gebeurde met Van Aartsen en Zalm. De grens is bereikt." Rutte spreekt tegen dat hij Verdonk handhaaft uit angst voor een scheuring in de VVD. "Ik ben voor niemand bang."
http://www.telegraaf.nl/binnenland/65384321/Rutte_eist:_luisteren_of_ophoepelen.html

Rita had haar mond moeten houden verleden week...nu gaat Mark in de fout.
Het gaat meer om personen dan om een inhoudelijke politieke lijn.
Pragmatisch gezien moeten Mark en Rita hun kamerzetel inleveren en plaats maken voor een nieuwe Grote Leider... Alleen dan kan de rust terugkomen in de partij..
pi_50328697
Rutte is het broertje van Wouter Bos.

En de VVD heeft Verdonk een tijdje teurg een mes in haar rug gezet, bij het roddelprogramma Nova werden zelfs anonieme negatieve praatjes over verdonk verspreidt, die van VVD-ers afkomstig zou zijn.

En hier wordt de VVD nu keihard op afgerekend

Welkom bij Politiek 2.0
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_50328781
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

rijken nog rijker maken en armen nog armen is bijzonder sociaal voor de beter gestelden. Ik heb daar weer niets mee.
Volgens mij zijn de armen de laatste honderd jaar gigantisch veel rijker geworden terwijl de groep rijken alleen maar gegroeid is.
pi_50330039
quote:
Op maandag 11 juni 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

A-ha.
pi_50330890
Als ik Rutte was, hield ik de eer aan mezelf en stapte ik op. Reken maar dat ze in het bedrijfsleven zitten te springen om mensen als hij. Laat Verdonk de partij maar gaan leiden, met alle desastreuze gevolgen van dien.
pi_50330925
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik Rutte was, hield ik de eer aan mezelf en stapte ik op. Reken maar dat ze in het bedrijfsleven zitten te springen om mensen als hij. Laat Verdonk de partij maar gaan leiden, met alle desastreuze gevolgen van dien.
Liever niet , dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
pi_50330936
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik Rutte was, hield ik de eer aan mezelf en stapte ik op. Reken maar dat ze in het bedrijfsleven zitten te springen om mensen als hij.
Het bedrijfsleven zit echt niet te wachten op uitgerangeerde politici. Het is echt niet voor niks dat ze de politiek in zijn gegaan
pi_50331476
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:13 schreef Fastmatti het volgende:
Het bedrijfsleven zit echt niet te wachten op uitgerangeerde politici. Het is echt niet voor niks dat ze de politiek in zijn gegaan
Ooit gehoord van Hans Wijers?
pi_50331573
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ooit gehoord van Hans Wijers?
Je noemt één uitzondering. Daarover staan duizenden politici die de politiek in zijn gegaan omdat ze niks anders kunnen. Vooral het feit dat ze nooit verantwoording hoeven af te leggen spreekt ze erg aan.
pi_50331826
Het maakt imo niet zoveel uit wie de leider is. Ze zitten nu lekker in de oppositie en het kabinet zal vroeg of laat wat impopulaire maatregelen moeten nemen en daar zullen de kiezers (iig een deel) op reageren door op de enige grote oppostie partij met bestuurservaring te stemmen. Je ziet nu die betutteling al beginnen met twee christelijke partijen in de regering en het lijkt mij dat een hoop voormalig VVD stemmers die de laatste keer op het CDA gestemd hebben daar nu al enorme spijt van hebben.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_50332987
Rutte is waarschijnlijk te beschaafd en te elitair, en heeft te veel imagoproblemen, om ooit veel zetels te kunnen halen met de VVD. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
pi_50334003
Het lijkt mij beter voor de VVD dat Rutte zou vertrekken. Hij heeft totaal niet het imago van een standvastige leider, die vecht voor zijn idealen. Het is meer het studentje dat steeds in de maling wordt genomen.

Nu denk ik dat ze er met Verdonk ook niet goed afkomen. Verdonk heeft wel meer aanhang bij het volk, maar schat ik in debatten toch slechter in dan Rutte. Het zou voor de VVD dus beter zijn als iemand als Kamp de leiding neemt. In dat geval moeten ze wel Verdonk lozen, om die eindeloze discussie definitief te eindigen.
pi_50334232
ik denk ook dat van Baalen het wordt, hij heeft alleen tegen dat hij in het Rutte-kamp zit, dus eigenlijk geen verandering is, en natuurlijk de kwestie Thaise tegoeden. Maar ik denk dat hij wel het best in staat is om Wilders alle hoeken van de Kamer te laten zien. Ze weten iig veel van elkaar, dat wordt nog lachen.
  maandag 11 juni 2007 @ 15:45:22 #95
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50334273
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:44 schreef NLweltmeister het volgende:
ik denk ook dat van Baalen het wordt, hij heeft alleen tegen dat hij in het Rutte-kamp zit, dus eigenlijk geen verandering is, en natuurlijk de kwestie Thaise tegoeden. Maar ik denk dat hij wel het best in staat is om Wilders alle hoeken van de Kamer te laten zien. Ze weten iig veel van elkaar, dat wordt nog lachen.
Van Baalen in het Rutte kamp

Doe je huiswerk
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 11 juni 2007 @ 15:47:40 #96
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50334373
quote:
Op maandag 11 juni 2007 14:13 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Liever niet , dan zeg ik mijn lidmaatschap op.
Ik ook.
Thucydides
pi_50334417
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:45 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Van Baalen in het Rutte kamp

Doe je huiswerk
dat is algemeen bekend, vorige week nog te zien bij Den Haag Vandaag, 'hij wil rust in de tent en dat Rutte 4 jaar blijft zitten'
  maandag 11 juni 2007 @ 15:52:00 #98
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50334537
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:48 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

dat is algemeen bekend, vorige week nog te zien bij Den Haag Vandaag, 'hij wil rust in de tent en dat Rutte 4 jaar blijft zitten'
En dus zit hij in het Rutte kamp?

Natuurlijk wil hij rust in de tent! Maar van Baalen was een van de eerste om te bekennen dat hij Verdonk gestemd had! En als er 1 klassiek liberaal is, dan is het wel van Baalen... Daar zit geen spoortje ontplooiingsliberalisme in hem.
Thucydides
pi_50335419
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:29 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Mwa, Kamp is een boer .

En Van Baalen een persoonlijkheid?
wat is je punt....
Ik weet het ook niet
  maandag 11 juni 2007 @ 16:16:04 #100
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50335611
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:29 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Mwa, Kamp is een boer .
Pot, ketel
Thucydides
pi_50335756
Misschien moeten politieke partijen minder bezig zijn met kiezers van de een of andere flank.
Hou gewoon vast aan je eigen verhaal, en geloof er in.
En zodra je mee kan regeren, probeer het uit te voeren , leg het uit en laat zien wat er goed aan is.
Het probleem van VVD en ook een partij als de PvdA is dat ze veel te veel met tacktiek bezig zijn.
Luisteren naar het volk is prima, maar je moet ook durven tegen de stroom in te gaan soms.
Leg het uit en laat de resultaten voor zich spreken.
Anders kunnen we net zo goed over ieder onderwerp een referendum houden, en dan weet je in ieder geval zeker dat het land naar de klote gaat.
pi_50337030
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:11 schreef Dunckie het volgende:

[..]

wat is je punt....
Ik had het over zijn uitspraak.
pi_50337164
quote:
Op maandag 11 juni 2007 15:38 schreef Urquhart het volgende:
Het lijkt mij beter voor de VVD dat Rutte zou vertrekken. Hij heeft totaal niet het imago van een standvastige leider, die vecht voor zijn idealen. Het is meer het studentje dat steeds in de maling wordt genomen.

Nu denk ik dat ze er met Verdonk ook niet goed afkomen. Verdonk heeft wel meer aanhang bij het volk, maar schat ik in debatten toch slechter in dan Rutte. Het zou voor de VVD dus beter zijn als iemand als Kamp de leiding neemt. In dat geval moeten ze wel Verdonk lozen, om die eindeloze discussie definitief te eindigen.
Verdonk lozen? Die richt dan vast een eigen partij op!

Wat betreft kan Rutte het nooit goeddoen met het probleem dat Verdonk heet.
pi_50337229
quote:
Op maandag 11 juni 2007 13:13 schreef JohnDope het volgende:
Rutte is het broertje van Wouter Bos.
Niet meer, hij draagt tegenwoordig toch maar weer wel een stropdas.
  maandag 11 juni 2007 @ 22:26:27 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_50352075
Ik zeg: Weg met Rutte, Nog Wegger met Verdonk.

Henk Kamp! Voormalig Minister van Defensie, heeft momenteel de portefeuille vreemdelingenzaken en integratie voor de Tweede Kamer fractie van de VVD, en een lange stabiele politieke carrière.

Rutte wordt tweede man, en Verdonk..... tja, die moet gewoon burgemeester van Rotterdam worden ofzo en de landelijke politiek uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 11 juni 2007 @ 23:00:55 #106
121310 venomsnake
El Saltador
pi_50354081
Hoe meer onrust binnen de VVD hoe beter.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 12 juni 2007 @ 09:44:50 #107
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50363053
quote:
Op maandag 11 juni 2007 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verdonk lozen? Die richt dan vast een eigen partij op!

Wat betreft kan Rutte het nooit goeddoen met het probleem dat Verdonk heet.
Dat doet ze toch wel als ze de macht bij de VVD niet krijgt. Ze zou mooi bij Wilders passen, maar twee dictatoriale tiepjes bij elkaar gaat ook niet werken.

Mocht Rutte door iemand anders opgevolgd worden krijgt die precies het zelfde Rita gezeik over zich heen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_50364938
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 09:44 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat doet ze toch wel als ze de macht bij de VVD niet krijgt. Ze zou mooi bij Wilders passen, maar twee dictatoriale tiepjes bij elkaar gaat ook niet werken.
Die 2 zouden elkaar idd niet dulden. Ik denk eerder dat Rita haar eigen club zou oprichten. Ze kreeg zoveel voorkeurstemmen, goed voor 10 zetels!
quote:
Mocht Rutte door iemand anders opgevolgd worden krijgt die precies het zelfde Rita gezeik over zich heen.
Dat hoeft niet. Er moet iemand komen die Rita onder de duim kan houden. Rutte kan dat klaarblijkelijk niet. Hij heeft geen overwicht.

Ik denk dat uiteindelijk voor het einde van dit jaar dat Kamp het stokje overneemt en dat Rita precies hetzelfde scenario gaat uitvoeren dat Wilders geen windeieren heeft gelegd.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 10:59:21 #109
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50365181
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat hoeft niet. Er moet iemand komen die Rita onder de duim kan houden. Rutte kan dat klaarblijkelijk niet. Hij heeft geen overwicht.

Ik denk dat uiteindelijk voor het einde van dit jaar dat Kamp het stokje overneemt en dat Rita precies hetzelfde scenario gaat uitvoeren dat Wilders geen windeieren heeft gelegd.
Het lijkt me in elk geval niet dat het een vlekkeloze start gaat worden voor Kamp als dat mens er nog zit. Als ze slim zijn laten ze Rutte aanblijven tot het probleem "Rita" is opgelost.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_50365438
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 10:59 schreef Frezer het volgende:

[..]

Het lijkt me in elk geval niet dat het een vlekkeloze start gaat worden voor Kamp als dat mens er nog zit.
Ik vrees het ook. Dat mens wil gewoon de baas zijn, daar is weinig kruid tegen gewassen.
quote:
Als ze slim zijn laten ze Rutte aanblijven tot het probleem "Rita" is opgelost.
Maar als de kiezer eigenlijk liever Rita als leider wilt, dit blijkende uit het aantal voorkeurstemmen, waarom dan niet proberen?

Ze is een electoraal kanon die de VVD weer op 38 zetels kan helpen. (toegeven dat ze niet zo slim is als Bolkesteijn ) Rutte heeft bewezen niet geschikt te zijn als partijleider. Hij is niet rijp genoeg om de kar te trekken. Verdonk daarentegen is daar wel klaar voor.

Kamp is beter maar geen stemmentrekker.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:20:40 #111
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50365789
Als stemmentrekker zal het wellicht werken ja, maar je weet ook zeker dat je van de ene ruzie in de ander rolt. Is het niet binnen de partij, dan wel in één of andere coalitie. Bovendien is er al een PVV.
pi_50366278
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:20 schreef Frezer het volgende:
Als stemmentrekker zal het wellicht werken ja, maar je weet ook zeker dat je van de ene ruzie in de ander rolt. Is het niet binnen de partij, dan wel in één of andere coalitie. Bovendien is er al een PVV.
Het zal voor haar wel lastiger zijn om een nieuwe partij op te richten, omdat PVV dat gat op rechts heeft gedicht. Wat dat betreft zit Verdonk niet echt heel luxe, en dat is misschien ook wel de reden dat ze geen aanstalten maakt om te vertrekken uit de VVD.

Zoals ik het inschat, probeert ze koste wat het kost toch partijleider van de VVD te worden. En dat ze pas uit de VVd stapt als Kamp of een ander het wordt. Een overstap naar de pvv lijkt mij geen optie. Dan toch eerder een eigen partij.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:39:35 #113
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_50366409
Ik bedoelde dat als ze partijleider wordt, de VVD een soort tweede PVV wordt.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:41:33 #114
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_50366482
Rutte ziet eruit en gedaagt zich als een echte L.Rozenwater, niet dat ik nou zo'n fan ben van de VVD hoor,dat niet....
Maar Rutte helpt de partij met gezwinde spoed nog verder naar de knoppen. Als ze niet oppassen worden ze nog ge * deezessenzestigt *
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_50366637
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:39 schreef Frezer het volgende:
Ik bedoelde dat als ze partijleider wordt, de VVD een soort tweede PVV wordt.
Ja, daar heb je denk ik helemaal gelijk in. Ook een stuk minder liberaal

Laat ik zeggen: Verdonk wordt het uiteindelijk niet. Ik sluit niet uit dat de VVD straks weer een tussenpaus krijgt. Misschien wel in de persoon van Kamp. Trouwens Bolkesteijn werd destijds ook gezien als een tussenpaus maar hielp de partij wel naar een historisch 38 zetels...

Ik vind dat Kamp best veel weg heeft van Bolkesteijn. Het lijkt mij daarnaast de man die de twee stromingen binnen de VVD kan binden.

Maar ja, het probleem Verdonk zal eerst moeten worden opgelost. De partij kan het hierin wrs nooit goed doen
  dinsdag 12 juni 2007 @ 11:56:59 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50367071
Ik denk dat wanneer Verdonk lijstrekker wordt men zich bij het CDA en D66 in de handen gaat wrijven. Rita is leuk om Xenofoben te trekken maar verder heeft ze dus echt nergens verstand van.

Ik denk zeker niet dat Rita de VVD groot gaat maken. Eerder een 2e Xenofobenclubje van 10 zetels naast Wilders.
pi_50368015
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat wanneer Verdonk lijstrekker wordt men zich bij het CDA en D66 in de handen gaat wrijven. Rita is leuk om Xenofoben te trekken maar verder heeft ze dus echt nergens verstand van.

Ik denk zeker niet dat Rita de VVD groot gaat maken. Eerder een 2e Xenofobenclubje van 10 zetels naast Wilders.
Hear hear.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2007 @ 14:30:20 #118
145738 superworm
is erbij
pi_50372661
Er vindt in een teringhoog tempo een enorme versplintering in het politieke landschap op. Ik zeg je, over tien jaar hebben we geen 1 partij meer met meer dan 25 zetels.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:36:13 #119
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50372853
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 11:56 schreef Hexagon het volgende:

Wilder is getrouwd met een buitenlandse dus dit lijkt me een domme opmerking..
  dinsdag 12 juni 2007 @ 14:37:47 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_50372899
Mwa ik denk dat dat wel weer tot rust komt en klontert in een aantal grote partijen. Maar dan in een verhouding die bij die tijd past. Bijvoorbeeld sociaal-liberaal, neoconservatief, etc.

Maar ik denk wel dat het klassieke drieluik sociaal-democratisch/christendemocratisch/liberaal op zn laatste benen loopt. Het representeerd tegenstellingen die eigenlijk gewoon verouderd zijn.
pi_50372965
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wilder is getrouwd met een buitenlandse dus dit lijkt me een domme opmerking..
Islamofoob dan. Al zullen ze over niet al te lange tijd ook wel tekeer gaan tegen de Polen gok ik .
pi_50380842
Wat een zwabber die Rutte.

Overigens zou het me ook niet verbazen dat Verdonk een eigen partij zou starten gewoon pure bluf is om Rutte te doen vallen .
pi_50382170
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:30 schreef superworm het volgende:
Er vindt in een teringhoog tempo een enorme versplintering in het politieke landschap op. Ik zeg je, over tien jaar hebben we geen 1 partij meer met meer dan 25 zetels.
Wat in de VVD speelt is een ordinair arbeidsconflict. Parlementsleden worden geacht wetten te maken. Leden die hun werkweek besteden aan intern gekonkelefoes en overige zaken die het landsbelang niet dienen die rotten gewoon op. Ik wil bestuurd worden.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:55:05 #124
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50383816
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef Jan237 het volgende:

Wat in de VVD speelt is een ordinair arbeidsconflict.
juist een ideologische stammenstrijd. Men vecht voor de toekomstige richting en identeit van de partij. Zeer interessant en gezond.
quote:
Parlementsleden worden geacht wetten te maken
Joh, ik dacht dat ministers dat deden..
quote:
. Leden die hun werkweek besteden aan intern gekonkelefoes en overige zaken die het landsbelang niet dienen die rotten gewoon op. Ik wil bestuurd worden.
Er zijn gewoon teveel kamerleden en te weinig werk. Juist bij grote partijen valt dit op; er zijn een stuk of 8 (semi)-belangrijke woordvoerders en een lijsttrekker. De rest is gewoon stemvee. Daarom zijn er ook regelmatig voorstellen om de kamer in te krimpen naar 75 of 100 leden.
pi_50386535
Het wordt steeds vermoeiender. Hopelijk staat er snel iemand op die durft te zeggen dat zowel Rutte als Verdonk beter kunnen 'ophoepelen'. Als ze die zetel willen houden dan nemen ze die maar mee, maar laat er bij de VVD eens rust in de tent komen.
pi_50389113
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

juist een ideologische stammenstrijd. Men vecht voor de toekomstige richting en identeit van de partij. Zeer interessant en gezond.
[..]
Ik zie dit niet als een ideologische stammenstrijd, maar inderdaad als een ordinaire arbeidsconflit, met Verdonk als de schuldige. Ze vertegenwoordigd helemaal geen specifiek richting. Ze claimt dat ze een tweede Frits Bolkestein is (alhoewel niet direct), terwijl ik uit haar mond tot nu toe niets intellectueels heb gehoord in tegenstelling tot Rutte.

Ik denk dat de VVD er zich goed aan doet om de lijn te kiezen die Ankersmit voorstelt. We zijn liberalen, ontplooiingsliberalen het liefst. Er is al een CDA of PVV.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 22:55:28 #127
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50391508
Sjonge jonge, de meest grote debielen kwamen aan het woord net bij Nova. En wat werd er om de hete brei heen gedraait met Charlie Aptroot als toppunt (ik parafraseer het nu een beetje maar de boodschap is correct):
"Natuurlijk mag je overal over praten. Als ik onder ondernemers ben -waar ik meestal mee praat en me prettig bij voel- praat ik ook over allerlei dingen. Waarom zou dat bij de VVD niet kunnen?"

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50404308
Vier thema's (citadels)

1 Economie
2 Immigratie
3 Veiligheid
4 Vrijheden

Dat is het belangrijkste??

Wat een kille partij. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
pi_50404504
Is het toch ook?
pi_50404544
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Vier thema's (citadels)

1 Economie
2 Immigratie
3 Veiligheid
4 Vrijheden

Wat een kille partij. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wat bestaat er nog meer dan?
pi_50404769
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat bestaat er nog meer dan?
Milieu, duurzaamheid, sociale samenhang/coherentie. Aandacht voor de zwakken.
pi_50404848
Ze dronken een glas, deden een plas en alles blijft zoals het was.

Poppenkast.
pi_50404952
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:44 schreef Urquhart het volgende:
Is het toch ook?
Idd, de VVD is een kille partij. Klinische zakelijkheid druipt er van af...

Al zou ik schat rijk zijn, ik zou nooit op zo'n partij stemmen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:56:46 #134
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50404971
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
sociale samenhang/coherentie. Aandacht voor de zwakken.
De VVD en ik vindt dat geen taak voor de overheid, maar een verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Dus terecht dat dat geen speerpunt is.
Thucydides
pi_50405075
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

De VVD en ik vindt dat geen taak voor de overheid, maar een verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Dus terecht dat dat geen speerpunt is.
Waarom scheiden jullie de overheid zo van het indivu?

De overheid is toch van iedereen en voor iedereen? Waarom zien jullie de overheid zo als een vijand? Wat is er op tegen om menselijkheid vanuit een overheid te organiseren? Want iedereen is al zo voor zichzelf bezig.

Zonder een overheid zijn de zwakken superslecht af. De VVD heeft amper oog voor ze, behalve om ze tegen beter weten in de arbeidsmarkt op te trappen door ze de uitkering af te pakken en onbegeleid de arbeidsmarkt op te trappen en werkgevers niet aan te pakken.

Is het dan niet een beter idee om 2 partijen naar elkaar toe te duwen?
pi_50405130
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee. Dat zijn de punten die kiezers met VVD associëren tot vreugde van de VVD.

Het zou toch raar zijn als sociale coherentie het eerste item zou zijn waar je aan denkt, als je VVD hoort? Het is goed dat partijen niet allemaal dezelfde speerpunten hebben, op basis waarvan zou je dan nog moeten kiezen?
pi_50405239
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:01 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn de punten die kiezers met VVD associëren tot vreugde van de VVD.

Het zou toch raar zijn als sociale coherentie het eerste item zou zijn waar je aan denkt, als je VVD hoort? Het is goed dat partijen niet allemaal dezelfde speerpunten hebben, op basis waarvan zou je dan nog moeten kiezen?
Dat maakt de VVD zo ontzettend armlastig. Alles te beredeneren vanuit het individu. Mensen zijn sociale wezens. Dat moet de basis zijn.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:06:26 #138
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50405329
Van Baalen vind ik een groot talent. Hij komt betrouwbaar over, heeft een goede kop, straalt zelfvertrouwen uit, is goed in het debat, verkondigt geen onzin en is niet zo snel van zijn stuk te brengen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50405366
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat maakt de VVD zo ontzettend armlastig. Alles te beredeneren vanuit het individu. Mensen zijn sociale wezens. Dat moet de basis zijn.
Dan nog is dit geen taak van de overheid
pi_50405534
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan nog is dit geen taak van de overheid
Waarom niet?
pi_50405589
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezingen was het behoud van sesamstraat nog wel een belangrijk speerpunt van de VVD.
pi_50405595
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef LENUS het volgende:
Van Baalen vind ik een groot talent. Hij komt betrouwbaar over, heeft een goede kop, straalt zelfvertrouwen uit, is goed in het debat, verkondigt geen onzin en is niet zo snel van zijn stuk te brengen.
Van Baalen komt ook te eilitair over om een stemmentrekker te zijn.
pi_50405636
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat je het individu niet moet verplichten ergens bij te horen.
pi_50405761
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat je het individu niet moet verplichten ergens bij te horen.
wat bedoel je hiermee?

Wat is volgens jou de rol van de overheid?
pi_50405811
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezingen was het behoud van sesamstraat nog wel een belangrijk speerpunt van de VVD.
pi_50405837
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Van Baalen komt ook te eilitair over om een stemmentrekker te zijn.
En werkt iets teveel op je lachspieren. Als ik die man al zie en hoor, dan neem ik hen direct niet meer serieus.
pi_50406424
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee?

Wat is volgens jou de rol van de overheid?
Het garanderen van een minimale bestaanszekerheid, veiligheid en stabiliteit.
pi_50406558
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als een individu er behoefte aan heeft zich te verenigen in groepen (en ik ben volledig met je eens dat het overgrote deel van de mensen die behoefte heeft) staat het hem of haar vrij om zich te verenigen in de groepen van zijn keuze. Als je als overheid je op groepen gaat richten, loop je vrij gauw het risico dat mensen aan groepen gekoppeld worden waar ze nooit voor hadden gekozen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50406570
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het garanderen van een minimale bestaanszekerheid, veiligheid en stabiliteit.
Wat is een minimale bestaanszekerheid?
pi_50406607
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is een minimale bestaanszekerheid?
Minder dan wat nu gebruikelijk is
pi_50406664
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als een individu er behoefte aan heeft zich te verenigen in groepen (en ik ben volledig met je eens dat het overgrote deel van de mensen die behoefte heeft) staat het hem of haar vrij om zich te verenigen in de groepen van zijn keuze.
Dat klopt. Een mens kan immers niet zonder contact. Zonder contact "stikt"hij of zij.
quote:
Als je als overheid je op groepen gaat richten, loop je vrij gauw het risico dat mensen aan groepen gekoppeld worden waar ze nooit voor hadden gekozen.
Dat hoeft toch ook niet? (ik krijg ineens en n geweldig idee. Eureka! nieuw topic )
pi_50406851
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat hoeft toch ook niet? (ik krijg ineens en n geweldig idee. Eureka! nieuw topic )
Als dat niet hoeft, waarom moet een politieke partij zich daar dan wel op richten? Waarom kan die zich dan niet beperken tot het stimuleren van ontplooiingsmogelijkheden van het individu waarbij die uit de aard van het beestje zich toch richting andere mensen (maar van zijn keuze) zal ontplooien?
pi_50406895
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Het gebeurt helaas wel. Iedereen wordt gedwongen met bepaalde groepen om te gaan waarvan hij dat helemaal niet wil.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:01:01 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50407144
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:04 schreef Stupiditeit het volgende:
terwijl ik uit haar mond tot nu toe niets intellectueels heb gehoord in tegenstelling tot Rutte.
Voorbeelden!?
pi_50408316
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Voorbeelden!?
Er zijn geen voorbeelden te geven, dat is het jammere ervan. En ach, ik ben geen Verdonk-hater of zo, ik heb tot nu toe haar 2 maal gesproken, en bij mijn eerste keer vroeg ik aan haar of het uberhaupt wel verstandig is dat zij fractievoorzitter wordt, aangezien ze vrij controversieel is, en eigenlijk alleen maar het liberalisme in slecht daglicht brengt bij allochtonen (kort samengevat). Haar reactie was echt ' ' om aan te horen. Ik had een intellectueler antwoord van haar verwacht, en het allerergste was , dat ze op het einde dit zei: Niet rechts, niet links, maar recht door zee tegen me. Ik dacht echt in mezelf WTF, denk je nou werkelijk dat je partijleider gaat worden als je denkt dat je met zulke uitspraken ver kan komen bij de VVD-leden. Verder heb ik haar verhaal ook aangehoord over wie ze is, en wat haar ideeen zijn. Toen ik uit de publiek aan haar een vraag stelde, kreeg ik een niet-bevredigende antwoord, alhoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat Kamp op mijn 'congres' ook niet echt een correct antwoord gaf op mijn integratie-vraag, maar erom heen lulde (Mijn vraag aan hem was namelijk wat Verdonk nu concreet gedaan heeft aan integratie de afgelopen jaren. ).

Kortom, ik heb Verdonk, Rutte en Kamp wel in real life gezien, gehoord en dingen gevraagd waar ik alleen bij Rutte en Kamp het gevoel had dat ze wat te zeggen hadden.

We hadden Kamp uitgenodigd om voor jong publiek uit te leggen wat liberalisme nou is, en dat deed hij goed, hij was genuanceerd, hij is wel tof, alleen als echte politicus geeft hij geen duidelijke antwoorden op vragen waar hij het even niet weet. Maar ach.

Genoeg uitleg over Verdonk?
pi_50408359
Oh ja, ik heb Rutte btw wel intelligente dingen horen zeggen over econmie, integratie enzovoort.
pi_50408434
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef LENUS het volgende:
Die eikel heeft nooit weer terug gereageerd op een urgent mailtje, de flikker. Maar ja, dat zijn alle VVD- 'prominenten' wel, behalve Kamp.

En come on, alsjeblieft geen Van Baalen, hij heeft in mijn ogen echt 0,0 charisma.
pi_50414928
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En werkt iets teveel op je lachspieren. Als ik die man al zie en hoor, dan neem ik hen direct niet meer serieus.
Zoals ik al eerder opperde heeft Van Baalen een hoog Jiskefet-gehalte. Ik moet altijd aan de Lullo's denken als ik hem zie. Hij is een beetje een karikatuur van zich zelf.
Verder vind ik hem typisch zo'n ventje dat al op de kleuterschool een stropdas ging dragen.
pi_50415094
Van Baalen is volgens mij een cultheld voor een deel van de VVD aanhang maar zal niet in staat zijn om een groot publiek aan te spreken.
pi_50416269
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:25 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder opperde heeft Van Baalen een hoog Jiskefet-gehalte. Ik moet altijd aan de Lullo's denken als ik hem zie. Hij is een beetje een karikatuur van zich zelf.
Verder vind ik hem typisch zo'n ventje dat al op de kleuterschool een stropdas ging dragen.
Ja, helemaal.
pi_50416336
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:
Van Baalen is volgens mij een cultheld voor een deel van de VVD aanhang maar zal niet in staat zijn om een groot publiek aan te spreken.
Van Baalen zal een deel van de rechts-conservatieve vlak aanspreken. Dezelfde vijver waar Verdonk haar aanhang vindt
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:10:41 #162
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50416405
Als er iemand een lul is dan is het Van Baalen wel. Die lijkt echt zo uit de 19e eeuw te zijn gelopen. De VVD snapt dat ook wel en zal eerder de voorkeur uit laten gaan naar Kamp en Verdonk die beiden ook meer stemmen hebben gekregen dan Van Baalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:15:47 #163
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50416596
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Baalen zal een deel van de rechts-conservatieve vlak aanspreken. Dezelfde vijver waar Verdonk haar aanhang vindt
Verdiep je 'ns wat meer in de liberale stromingen. Dan zou je deze onzin niet zeggen.
Thucydides
pi_50416675
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat niet hoeft, waarom moet een politieke partij zich daar dan wel op richten?
Welke politieke partij richt zich daar dan op? Speciaal op zoveel mogelijk overheid?
quote:
Waarom kan die zich dan niet beperken tot het stimuleren van ontplooiingsmogelijkheden van het individu waarbij die uit de aard van het beestje zich toch richting andere mensen (maar van zijn keuze) zal ontplooien?
Als een partij een beroep doet op ieders eigen verantwoordelijkheid, dan is daar niets mis mee. De rol van de overheid is dan het verschaffen van randvoorwaarden waarbinnen dat ontplooien mogelijk is. Zoals goed onderwijs. En mensen aan een baan te helpen die een achterstandspositie hebben.

Echter een overheid als schild voor de zwakken zal altijd nodig zijn. Die zwakken zijn er altijd, of ze er wel of niets aan kunnen doen. De overheid moet mensen wel op hun eigen verantwoordelijkheden aanspreken. Dat is wat anders dan wat de VVD graag doet: mensen uit hun uitkering pleuren, zonder daartegenover een redelijk perspectief te zetten.

Een partij met ballen doet een beroep op verantwoordelijkheid op ALLE betrokken partijen. Dus ook op werkgevers! Die ook best eerder geneigd mogen zijn om mensen met een achterstandspositie aan te nemen en arbeidstoekomst te gunnen (zonder door te hoeven slaan naar een filantropische instelling) . Maatschappelijk ondernemen heet dat.

Aangezien bedrijven maar 1 doel hebben: zoveel mogelijk winst maken zal dat nooit gebeuren! Die monomane doelstelling is DE GROTE FOUT in het kapitalistisch systeem.

Dwang toepassen doet de VVD maar bij een partij en dat is de zwakte. De VVD zou ballen hebben als zij ook bedrijven hard durven aan te pakken om mensen met een achterstandspositie aan een baan te helpen. Die ballen hebben ze niet, erger nog ze hanteren een dubbele moraal hierin. Dat maakt de partij tot een hypocriete club.
pi_50416846
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:15 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Verdiep je 'ns wat meer in de liberale stromingen. Dan zou je deze onzin niet zeggen.
Wat is er onzinnig aan? Spreken ze niet hetzelfde gedeelte/stroming van het VVD-electoraat aan?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:27:00 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50417007
Van Baalen hoort echt wel bij de conservatieve stroming hoor. Hij was bijvoorbeeld één van de weinige in de VVD die het staken per wet wilde verbieden ipv dat aan het 'softe' gewoonterecht overlaten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50417016
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
Als er iemand een lul is dan is het Van Baalen wel. Die lijkt echt zo uit de 19e eeuw te zijn gelopen.
Nou, een lul vind ik hem zeker niet. De man is wel degelijk intelligent en heeft veel in huis imo .Hij komt wel lullig over idd. Tja, hij is behoorlijk conservatief, maar daar vind ik niets mis mee
quote:
De VVD snapt dat ook wel en zal eerder de voorkeur uit laten gaan naar Kamp en Verdonk die beiden ook meer stemmen hebben gekregen dan Van Baalen.
Als je Van Baalen een *piep* vindt; vind je Verdonk dan geen *peep*?

Eerlijk: ik vind van Baalen veel behendiger, intelligenter etc. dan Verdonk.
pi_50417026
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is er onzinnig aan? Spreken ze niet hetzelfde gedeelte/stroming van het VVD-electoraat aan?
Nee dat doen ze niet inderdaad. Van Baalen is niet in staat de groep die Verdonk steunt aan te spreken die willen harde taal van een harde tante geen uit de kluiten gewassen corpsbal.
pi_50417114
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet inderdaad. Van Baalen is niet in staat de groep die Verdonk steunt aan te spreken die willen harde taal van een harde tante geen uit de kluiten gewassen corpsbal.
De presentatie is inderdaad anders, maar vind je niet dat ze beide het rechts-conservatieve blok van de VVD aanspreken? Zij het dan op een andere manier?
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:30:55 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50417166
Duke ziet het goed: er is een verschil tussen een Verdonk en een soort mini-Cheney.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50417171
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef Stupiditeit het volgende:
Oh ja, ik heb Rutte btw wel intelligente dingen horen zeggen over econmie, integratie enzovoort.
Oude stokpaardjes. Wat was daar intelligent aan?
pi_50417230
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
Duke ziet het goed: er is een verschil tussen een Verdonk en een soort mini-Cheney.
Die mini cheney vind ik leuk gevonden. Daar is ie best mee te vergelijken.

Laat is dit zeggen: Verdonk gaat meer op de populistische toer, en spreekt vooral ook veel Fortuynstemmers aan. Dat zal van Baalen minder doen.....

Dus eigenlijk vissen Wilders en Verdonk vooral in dezelfde vijver.

ps: (aankomend) student polticiologie?
pi_50417337
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het gebeurt helaas wel. Iedereen wordt gedwongen met bepaalde groepen om te gaan waarvan hij dat helemaal niet wil.
Voorbeelden?
pi_50417354
Rutte is wel meer een allrounder, en dat is zeker handig als lijsttrekker. Ik denk dat vooral Verdonk regelmatig met de mond vol tanden staat bij een lijsttrekkersdebat. Ze weet echt geen reet van economie bijvoorbeeld.
pi_50417396
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De presentatie is inderdaad anders, maar vind je niet dat ze beide het rechts-conservatieve blok van de VVD aanspreken? Zij het dan op een andere manier?
Neuh Van Baalen heeft niet zo'n aantrekkingskracht op de xenofoben volgens mij.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:40:24 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50417458
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Die mini cheney vind ik leuk gevonden. Daar is ie best mee te vergelijken.

Laat is dit zeggen: Verdonk gaat meer op de populistische toer, en spreekt vooral ook veel Fortuynstemmers aan. Dat zal van Baalen minder doen.....
Kijk bijv. maar naar de gemiddelde Telegraaf aandacht. Van Baalen loopt al veel langer mee dan Verdonk maar echt populair is ie nooit geworden.
quote:
Dus eigenlijk vissen Wilders en Verdonk vooral in dezelfde vijver.
Gedeeltelijk, Wilders doet het denk ik vooral beter onder de HBO'ers, de semi-hoogopgeleide mensen.
quote:

ps: (aankomend) student polticiologie?
Ja, maar ga er misschien nog wat naast doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50417504
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neuh Van Baalen heeft niet zo'n aantrekkingskracht op de xenofoben volgens mij.
Weet je dat echt wel zeker?? Ik denk daar een beetje ander over... (maar eerlijk gezegd wel bezoedeld met berichtgeving over zijn verleden. Vermeende Glimmerveenbrief?!?!). En hij heeft een eng uiterlijk/uitstraling....
pi_50417527
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:36 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Voorbeelden?
Sociale woningbouw in villawijken (nou ja, 'vrijstaande' vinex-containers dan). Geen van beide groepen zit op elkaar te wachten. De buurman vindt de buurvrouw een zeikerig kakwijf en de buurvrouw vind de buurman een nutteloze aso.

Zo zijn er talloze voorbeelden.
pi_50417641
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Oude stokpaardjes. Wat was daar intelligent aan?
Dat hij het ten minste onder woorden kan brengen (dat is ook een kunst), wat Verdonk niet kan.
pi_50417780
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk bijv. maar naar de gemiddelde Telegraaf aandacht. Van Baalen loopt al veel langer mee dan Verdonk maar echt populair is ie nooit geworden.
Klopt. Van Baalen spreekt minder aan. Hij is misschien net iets te degelijk en te braaf. (een een beetje bombastisch en niet al te vlot). Zijn uiterlijk heeft ie ook niet echt mee... Zijn presentatie is ook niet zo flitsend. dat heb je als partijleider wel nodig. Je kunt vlammen, zeker in verkiezingstijd.....Dat kan ie dus niet....Al heeft die zeker wle de intelligentie. Hij is daarnaast donders goed opgeleid. Bmw tweevoudig academicus.
quote:
Gedeeltelijk, Wilders doet het denk ik vooral beter onder de HBO'ers, de semi-hoogopgeleide mensen.
Dat denk ik eerlijk gezegd van niet. Het electoraat dat Wilders en wijlen Fortuin aanspreken is bijv veel minder goed opgeleid dan bij de VVD. Daarnaast zullen hogere opgeleiden vaker op Rutte stemmen dan op Verdonk..
quote:
Ja, maar ga er misschien nog wat naast doen.
Dat beeld kreeg ik al. Je interesse/inbreng/inzicht! bracht mij al snel tot die gedachte.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 13-06-2007 17:55:25 ]
pi_50417889
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:45 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Dat hij het ten minste onder woorden kan brengen (dat is ook een kunst), wat Verdonk niet kan.
Daar ben ik het mee eens.....Al vervalt Rutte wel teveel op dezelfde stokpaardjes terug ( zoals "mensen die iets van hun leven willen maken" ). Rutte is daarnaast idd veel eloquenter dan Verdonk. Die laatste is niet zo welbespraakt en vlot in haar voorkomen...

Het liberalisme is bij Rutte duidelijk wel veel beter in goede handen dan bij Verdonk....Dat draagt ie naar mijn gevoel ook wel uit...
pi_50417918
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Sociale woningbouw in villawijken (nou ja, 'vrijstaande' vinex-containers dan). Geen van beide groepen zit op elkaar te wachten. De buurman vindt de buurvrouw een zeikerig kakwijf en de buurvrouw vind de buurman een nutteloze aso.

Zo zijn er talloze voorbeelden.
De samenleving is toch 1? Liever getto's? Met kakkers? Met tokkies?
pi_50418043
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:36 schreef pberends het volgende:
Rutte is wel meer een allrounder, en dat is zeker handig als lijsttrekker. Ik denk dat vooral Verdonk regelmatig met de mond vol tanden staat bij een lijsttrekkersdebat. Ze weet echt geen reet van economie bijvoorbeeld.
Idd. Rutte is veeel breder. En veel mee erudiet.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:58:19 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50418064
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.....Al vervalt Rutte wel teveel op dezelfde stokpaardjes terug ( zoals "mensen die iets van hun leven willen maken" ). Rutte is daarnaast idd veel eloquenter dan Verdonk. Die laatste is niet zo welbespraakt en vlot in haar voorkomen...

Het liberalisme is bij Rutte duidelijk wel veel beter in goede handen dan bij Verdonk....Dat draagt ie naar mijn gevoel ook wel uit...
Zelfs als Mark Rutte zijn hart laat spreken (dat doet ie erg weinig) dan nog doet ie het erg slecht. Hij verzand dan al snel in colleges over positieve en negatieve vrijheden en de dooddoeners/clichés zoals jij al aangaf.
Je moet er maar eens op letten hoe ze dat in Amerika doen, dat gebeurt veel uitgekookter en intelligenter. Zoals hier:
quote:
Gingrich’s ego is robust—Barack Obama is not the only national politician to fashion himself as an inheritor of Lincoln’s mantle. He seems convinced that the Republican Party’s salvation lies in his fecund mind, and believes that truly transformative conservative ideas, when well articulated, will be enough to attract large majorities. He cited global warming as an example. Very few Republicans these days talk about global warming as a reality, the way Gingrich does. Before a recent debate on Capitol Hill with John Kerry (reporters were promised a “smack-down”), Kerry seemed flustered when Gingrich shifted the debate from the basic science to a discussion of market-based solutions to the problem. Gingrich explained it this way: “There’s a short-term way out of this and a long-term way out of this. The long-term way is to create a new intellectual battleground, which you can’t do if you start out by saying ‘No, no, no, no, no.’ But if you say, ‘O.K., let’s talk about, for example, how you best have conservation in America, do you think trial lawyers, regulators, bureaucrats, and higher taxes are the answer, then you ought to be with Al Gore. If you think that markets, incentives, prizes, and entrepreneurs are the answer, you ought to be with us.’ ”
Bam, daarmee laat je meteen in twee zinnen zien wat het verschil tussen links en rechts is én geef je er zo'n draai aan dat iedereen met een IQ beneden de 120 dat niet ziet.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50418110
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De samenleving is toch 1?
Nee. De meeste mensen maken deel uit van een sub-cultuur.
quote:
Liever getto's?
Denk niet dat het echt te voorkomen is. Soort zoekt nu eenmaal soort. Zolang je maar zorgt dat er mogelijkheden zijn om weg uit een wijk te komen
quote:
Met kakkers?
Is best tussen te leven
quote:
Met tokkies?
Dat zou onleefbaar zijn
pi_50418202
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs als Mark Rutte zijn hart laat spreken (dat doet ie erg weinig) dan nog doet ie het erg slecht. Hij verzand dan al snel in colleges over positieve en negatieve vrijheden en de dooddoeners/clichés zoals jij al aangaf.
Ja, klopt! Hij komt erg over als die schoolmeester die het allemaal zonodig beter weet ......Dat maakt de persoon bij mij ongelofelijk irritant.....(ik vind Verdonk met haar voorkomen veel minder irritant)
quote:
Je moet er maar eens op letten hoe ze dat in Amerika doen, dat gebeurt veel uitgekookter en intelligenter.
Zeker weten.
pi_50418339
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

Bam, daarmee laat je meteen in twee zinnen zien wat het verschil tussen links en rechts is én geef je er zo'n draai aan dat iedereen met een IQ beneden de 120 dat niet ziet.

Helemaal. Hoe breng/ verkoop je de boodschap. (massapsychologie, beïnvloeding!, massacommunicatie, dynamiek van boodschappen, momentum etc.etc. ) Daar staat of valt het hele verhaal mee.

Degene die winnen zijn vaak uitstekende communicators. (ze overtuigen, verpakken de boodschap op een slimme manier).
pi_50418394
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:00 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee. De meeste mensen maken deel uit van een sub-cultuur.
Denk niet dat het echt te voorkomen is. Soort zoekt nu eenmaal soort. Zolang je maar zorgt dat er mogelijkheden zijn om weg uit een wijk te komen

Is best tussen te leven
[..]

Dat zou onleefbaar zijn
Als soort zulk soort bij elkaar terecht komen dan krijg je juist getto-vorming.

Is dat beter
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:10:53 #190
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50418422
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, klopt! Hij komt erg over als die schoolmeester die het allemaal zonodig beter weet ......Dat maakt de persoon bij mij ongelofelijk irritant.....(ik vind Verdonk met haar voorkomen veel minder irritant)
[..]

Zeker weten.
Rutte is helaas voor de VVD geen Bolkestein. Hij wordt er wel mee vergeleken maar als ik het me zo voor de geest haal dan wist Bolkestein altijd zijn erudietie (met al z'n theoriën en abstracties) te koppelen aan 'de werkelijkheid', dat lukt Rutte wat minder en komt idd betweteriger over.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50418604
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutte is helaas voor de VVD geen Bolkestein. Hij wordt er wel mee vergeleken maar als ik het me zo voor de geest haal dan wist Bolkestein altijd zijn erudietie (met al z'n theoriën en abstracties) te koppelen aan 'de werkelijkheid', dat lukt Rutte wat minder en komt idd betweteriger over.
Eens. Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte (nog) niet helemaal rijp was voor het partijleiderschap. Naar mijn idee heeft die niet genoeg politieke ervaring. Het ging allemaal net iets te hard. Zijn eerste politieke baan was het staatssecretariaat op Sociale zaken. Daarna kort op onderwijs gezeten. En toen *plons* ineens partijleider en fractievoorzitter in de TK

Je moet echt van hoge huize komen om dat waar te kunnen maken.... De creme de la crema binnen zo'n grote partij met slechts vier jaar ervaring
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:02:22 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50420208
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eens. Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte (nog) niet helemaal rijp was voor het partijleiderschap. Naar mijn idee heeft die niet genoeg politieke ervaring. Het ging allemaal net iets te hard. Zijn eerste politieke baan was het staatssecretariaat op Sociale zaken. Daarna kort op onderwijs gezeten. En toen *plons* ineens partijleider en fractievoorzitter in de TK

Je moet echt van hoge huize komen om dat waar te kunnen maken.... De creme de la crema binnen zo'n grote partij met slechts vier jaar ervaring
Mwa, zijn papieren zijn wel in orde hoor. Man van de big bussiness (Unilever), dat zien ze graag bij de VVD. En ervaring in de economie (financiën, sociale zaken, economische zaken) is ook een must daar.

Het is m'n club niet maar vanaf het begin vond ik Rutte al waardeloos gezien z'n daden op de ministeries (leerrechtensysteem en de nieuwe bijstandswet, twee wetten met gruwelijke gevolgen).
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:10:02 #193
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50420545
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wouter Windvaan heeft een minder resume. Maar ja, in het land der blinden...
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:12:03 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50420622
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50420708
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

Joh, ik dacht dat ministers dat deden..
[..]

Er zijn gewoon teveel kamerleden en te weinig werk. Juist bij grote partijen valt dit op; er zijn een stuk of 8 (semi)-belangrijke woordvoerders en een lijsttrekker. De rest is gewoon stemvee. Daarom zijn er ook regelmatig voorstellen om de kamer in te krimpen naar 75 of 100 leden.
1. Dat doe je vóór de verkiezingen.
2. Nee hoor.
3. 'Te weinig werk' is een observatie die ver bezijden de realiteit is.
pi_50427298
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mwa, zijn papieren zijn wel in orde hoor. Man van de big bussiness (Unilever), dat zien ze graag bij de VVD. En ervaring in de economie (financiën, sociale zaken, economische zaken) is ook een must daar.
Hij heeft geschiedenis gestudeerd. En ik meen dat hij het tot manager human resources had geschopt. Zeker niet slecht. Toch zeg ik dat politiek toch een heel andere tak van sport is. Als extra-parlementarier maakte hij bij vriend en mindere mate bij vijand toch wel indruk. Maar ik was het zeer oneerlijke eenzijdige knetterharde beleid in de richting van de zwakken. Maar dat ben ik wel gewend van de VVD.
quote:
Het is m'n club niet maar vanaf het begin vond ik Rutte al waardeloos gezien z'n daden op de ministeries (leerrechtensysteem en de nieuwe bijstandswet, twee wetten met gruwelijke gevolgen).
Hij maakte meer kapot dan goed was. Slopers zijn het, die VVD-ers. Mesnen uit de uitkering zonder perspectief in de armoede getrapt. Harteloos, totaal harteloos zijn ze bij die club. Goed dat ze nu aan de kant staan, en wat mij betreft blijft dat zo.
pi_50427349
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

In politiek opzicht Wouter had aanzienlijk meer politieke ervaring dan Rutte.
  woensdag 13 juni 2007 @ 21:43:43 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50427450
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En moeilijkere studies gedaan in kortere tijd en met hogere cijfers!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50427703
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch?
Rutte:
2 jaar staatssecretaris Sociale Zaken
2 jaar staatssecretaris Onderwijs

Bos:
2 jaar kamerlid
2 jaar staatssecretaris Financiën
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:40:45 #200
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50430398
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Baalen = klassiek liberaal
Verdonk = populiste

Nee, dat is niet hetzelfde noch is het dezelfde stroming.
Thucydides
pi_50431460
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij heeft geschiedenis gestudeerd. En ik meen dat hij het tot manager human resources had geschopt. Zeker niet slecht. Toch zeg ik dat politiek toch een heel andere tak van sport is. Als extra-parlementarier maakte hij bij vriend en mindere mate bij vijand toch wel indruk. Maar ik was het zeer oneerlijke eenzijdige knetterharde beleid in de richting van de zwakken. Maar dat ben ik wel gewend van de VVD.
[..]

Hij maakte meer kapot dan goed was. Slopers zijn het, die VVD-ers. Mesnen uit de uitkering zonder perspectief in de armoede getrapt. Harteloos, totaal harteloos zijn ze bij die club. Goed dat ze nu aan de kant staan, en wat mij betreft blijft dat zo.
Kijk, zolang jij hetzelfde riedeltje blijft draaien dat de VVD een partij voor de rijken is (zogenaamd), is het een beetje nutteloos om daar in te gaan. Het laat maar zien dat je niet duidelijk in de politiek zit (verder kan denken dan links-rechts). Zie jij mij continu SP, PvdA of CDA bashen? Je maakt jezelf erg ongeloofwaardig.
pi_50431996
Mijn vraag uit de nova chat sessie werd niet beantwoord.
pi_50432081
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn vraag uit de nova chat sessie werd niet beantwoord.
Hij typte ook wel heeeeel langzaam
Wat wilde je weten?
pi_50432308
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Van Baalen = klassiek liberaal
Verdonk = populiste

Nee, dat is niet hetzelfde noch is het dezelfde stroming.
populisme is sowieso geen stroming....

Dus waar zit Rita dan in het spectrum?: (ik hoor het al, jij houdt niet echt van Rita, niet dat dat nodig is..).

Schaal links-rechts? tov van Van Baalen?
qua liberalisme? tov van Van Baalen?
Schaal progressief-conservatief ? tov van Van Baalen?
pi_50432365
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:17 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Hij typte ook wel heeeeel langzaam
Wat wilde je weten?
Idd, hij kan ook niet typen

Mijn briljante vraag "Gaat het weer een beetje, meneer Rutte?" ( )
pi_50432584
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:03 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Kijk, zolang jij hetzelfde riedeltje blijft draaien dat de VVD een partij voor de rijken is (zogenaamd), is het een beetje nutteloos om daar in te gaan
De VVD is niet bepaald de partij voor de zwakken.
quote:
Het laat maar zien dat je niet duidelijk in de politiek zit (verder kan denken dan links-rechts).
Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Zelf ik ben niet links of rechts te duiden in het spectrum. Mijn opvattingen over verschillende thema's zwiepen van links tot zelfs behoorlijk rechts.
quote:
Zie jij mij continu SP, PvdA of CDA bashen? Je maakt jezelf erg ongeloofwaardig.
Maar wat is dan onwaar wat ik zei? toegeven, ik ben soms wel erg direct.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:30:25 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50432763
Laat je nou niet van de wijs brengen, de VVD is inderdaad een elite-partij. Dat wil ik morgen wel gaan onderbouwen, en in dat rapport staat het ook nadrukkelijk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50433070
Maar Stupiditeit heeft wel gelijk dat het niet zo heel veel zin heeft om alles wat je tegen het VVD-gedachtegoed hebt te spuien in een topic over het leiderschap van die partij. En dan maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet

Dit topic gaat gewoon over poppetjes.. laten we het daarbij houden.
pi_50433159
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
Laat je nou niet van de wijs brengen, de VVD is inderdaad een elite-partij.
En zo is dat. Dat moeten ze verder zelf weten, maar Rutte moet nou niet doen of het een partij is voor de "gewone" man.
quote:
Dat wil ik morgen wel gaan onderbouwen, en in dat rapport staat het ook nadrukkelijk.
Alvast bedankt. Ik zie je reactie wel verschijnen.
pi_50433197
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:37 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar Stupiditeit heeft wel gelijk dat het niet zo heel veel zin heeft om alles wat je tegen het VVD-gedachtegoed hebt te spuien in een topic over het leiderschap van die partij. En dan maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet

Ik was toch niet aan het bashen?
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:41:48 #211
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50433213
quote:

Dat is waar, de vraag of iemand een geschikt persoon is moet je scheiden van je eigen voorkeur. Net zoals dat je bij voetbal je ergert aan Schwalbe-makende Duitsers maar wel een genuanceerdere mening kunt hebben over de voetballer an sich.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50433331
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik was toch niet aan het bashen?
Nee, bashen was het niet. Klopkoek heeft net wel mooi verwoord wat ik bedoelde.
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:44:36 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50433336
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En zo is dat. Dat moeten ze verder zelf weten, maar Rutte moet nou niet doen of het een partij is voor de "gewone" man.
[..]

Alvast bedankt. Ik zie je reactie wel verschijnen.
Kijk o.a. maar eens in de CPB doorberekeningen. Het blijkt dat iedereen die onder de 100000¤ verdient beter af is bij het CDA én zelfs nog de PvdA.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 13 juni 2007 @ 23:53:21 #214
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50433663
Rutte is gewoon geschikt, de volgende verkiezingen (voor het lijstrekkerschap) moeten beter geleid worden en we gaan weer over tot de orde van de dag.
pi_50433994
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:44 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Nee, bashen was het niet. Klopkoek heeft net wel mooi verwoord wat ik bedoelde.
Zeker. Ik scheid trouwens ook persoon van zijn opvattingen.

vb: Arno Visser vond ik een kundig en een sympathiek VVD-er. Jammer dat de VVD hem liet vallen als een baksteen (door hem onverkiesbaar te plaatsen op 24, dan zou ik ook opstappen). Stank voor dank, hij leidde commissie TBS met verve....
pi_50434063
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:53 schreef damian5700 het volgende:
Rutte is gewoon geschikt, de volgende verkiezingen (voor het lijstrekkerschap) moeten beter geleid worden en we gaan weer over tot de orde van de dag.
Nee Rutte is niet geschikt. Ik vind hem te immature om zo'n club te leiden. Een ouder iemand zou beter zijn geweest.
pi_50434082
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk o.a. maar eens in de CPB doorberekeningen. Het blijkt dat iedereen die onder de 100000¤ verdient beter af is bij het CDA én zelfs nog de PvdA.
En dus staaf je hiermee je conclusie dat het een club voor de elite is. Hulde.
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:22:30 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50441090
Echtgaaf, kijk hier maar even:
http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/bijzonder/65/bijz65.pdf

En dan bij koopkrachteffecten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 juni 2007 @ 10:28:19 #219
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50441250
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 00:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee Rutte is niet geschikt. Ik vind hem te immature om zo'n club te leiden. Een ouder iemand zou beter zijn geweest.
Ik denk dat een bepaalde leeftijd in geen enkele garantie voorziet. Van Zaanen is het bijvoorbeeld niet gelukt de lijsttrekkersverkiezing in goede banen te leiden.
pi_50442128
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Echtgaaf, kijk hier maar even:
http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/bijzonder/65/bijz65.pdf

En dan bij koopkrachteffecten.
Dank

Mooi rapport. Meteen maar gesaved. Ik zal het veelvuldig gaan gebruiken

Helemaal waar, Klopkoek wat je eerder zei over de koopkracht effecten.

Waar ik nog veel harder van schrok is dat de koopkrachtverbetering (%) zo ongeveer evenredig toenemen met het inkomen als het aan de VVD ligt . Bij tweeverdieners ligt de koopkrachtverbetering nog eens een keer significant hoger.

Ook blijkt dat de koopkrachtontwikkeling voor uitkeringsgerechtigden ZEER slecht is tov van de werkenden. Zeker als je dit vergelijkt met andere partijprogrammas, ben je dan goed zuur bij de VVD'als je op een uitkering aangewezen bent. Dat is dus ZEER a-sociaal! Erger nog: het is gewoon FOUT.

Dit alles bewijst dat de VVD harteloos is met mensen met wie het minder goed vergaat. En heel hartelijk zijn voor diegene met wie het toch als zo goed gaat.

Ook maar eens gekeken naar de andere tabellen. De collectieve uitgaven zdalen het hardst bij de VVD. Dat kan nooit zonder ten koste gaan van de voorzieningen. Netto intensiveringen staan dik in de min bij de VVD.

Dat bevestigt mijn mening dat de VVD een sloperspartij is!

De partij is nog vreselijker dan ik dacht. Dat wordt vast een nieuwe topic.

Ideeen?

1 VVD laat zien dat ze niet sociaal zijn.

2 VVD is de grootste sloperspartij

oid

Heb jij nog een idee?

Het rapport BEWIJST het .

Het grootste bewijs is dat DE GEWONE MAN zeker NOOIT op de VVD moet stemmen. En dat was anders wat Rutte steeds heeft beweert!

Het is dus idd een ELITE partij.

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 11:07:41 ]
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:13:04 #221
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50442641
De VVD is juist wel sociaal.

Zij laat mensen niet nutteloos wegrotten in een uitkering als dat niet nodig is. De VVD zorgt er voor dat mensen iets doen, zich nuttig voelen en participeren in de maatschappij. Wanneer het (even) niet gaat, is er een uitkering als 'overbrugging'.
Thucydides
pi_50442710
[edit] Probeer het niet op de man te spelen [/edit]

Offtopic discussie verwijderd.

[ Bericht 61% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 14-06-2007 11:45:26 ]
pi_50442906
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:17 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Zie je voorgaande post.
Nee, graag antwoord dat de VVD niet sociaal is met hun koopkracht beleid mbt verschillende inkomensgroepen?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:29:30 #224
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50443181
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, graag antwoord dat de VVD niet sociaal is met hun koopkracht beleid mbt verschillende inkomensgroepen?
Wat heeft dat te maken met het onderzoek waarin zou blijken dat de VVD-kiezer Rutte weg wil hebben?
Xtreem maakt ook volgens mij wel degelijk een punt.
pi_50443271
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met het onderzoek waarin zou blijken dat de VVD-kiezer Rutte weg wil hebben?
Ik zal een nieuwe topic maken. We dwalen idd af.
quote:
Xtreem maakt ook volgens mij wel degelijk een punt.
Dat we off topic gingen? Ja idd. Ik maak een nieuw topic, maar wil je dat echt? :

"Het bewijs dat VVD is harteloos naar de onderkant van de samenleving"
pi_50443384
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:32 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zal een nieuwe topic maken
Volgens mij hebben we nog aardig wat topics te goed
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:36:43 #227
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50443425
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef Xtreem het volgende:
De VVD is juist wel sociaal.

Zij laat mensen niet nutteloos wegrotten in een uitkering als dat niet nodig is. De VVD zorgt er voor dat mensen iets doen, zich nuttig voelen en participeren in de maatschappij. Wanneer het (even) niet gaat, is er een uitkering als 'overbrugging'.
Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien) dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50443438
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we nog aardig wat topics te goed
Tja, Fok heeft zowaar een bestaan recht
pi_50443591
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien) dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Dat vind ik nou wel een interessante vraag. Laten mensen hun stem voornamelijk afhangen van wat (zij denken dat) voor hen financiëel het beste uitpakt? Of spelen andere aspecten ook een belangrijke (of doorslaggevende) rol?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:42:11 #230
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_50443629
Dat is leuk voor die VVD-aanhang, maar hij gaat toch niet weg tot het volgende verkiezingsfiasco.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_50443661
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:41 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Dat vind ik nou wel een interessante vraag. Laten mensen hun stem voornamelijk afhangen van wat (zij denken dat) voor hen financiëel het beste uitpakt? Of spelen andere aspecten ook een belangrijke (of doorslaggevende) rol?
Reken maar dat die kiezer VIES opportunistisch wordt als het gaat om hun eigen portemonnee.

wie stemt er nog uit pure ideologie?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:44:39 #232
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50443732
quote:

[..]

Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien)
Dat is dan ook volstrekt onjuist.
quote:
dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Is ook nog afhankelijk van hoe je 'sociaal' definieert.
Thucydides
pi_50443775
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:44 schreef Xtreem het volgende:
Is ook nog afhankelijk van hoe je 'sociaal' definieert.
Anders: vindt je het ethisch juist? Mbt de inkomensontwikkeling bij diverse groepen?
pi_50443796
quote:

[..]

De arbeider kan het beste op de VVD stemmen, maar ik kan ook wel begrijpen dat ze het niet doen. Eigenlijk zou de VVD eens onder een andere naam verder moeten gaan.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:46:16 #235
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50443799
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik.
Formeel val ik onder de armoedegrens, maar ik stem/ ben lid van de VVD.
Thucydides
pi_50443850
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:46 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik.
Formeel val ik onder de armoedegrens, maar ik stem/ ben lid van de VVD.
Zou je ook VVD stemmen als je niet studeerde aan de uni en een lullig baantje had? Zonder amper perspectief? Eerlijk?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:47:55 #237
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50443860
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Anders: vindt je het ethisch juist? Mbt de inkomensontwikkeling bij diverse groepen?
Ja.

Onder de streep interesseert me, kort door de bocht gezegd, niet.
Het gaat mij om de kansen die mensen krijgen. Als ze die niet pakken, is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

Overbodige toevoeging: Dit heeft geen betrekking op mensen die buiten hun eigen toedoen kansen niet kunnen pakken.
Thucydides
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:48:49 #238
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50443889
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zou je ook VVD stemmen als je niet studeerde aan de uni en een lullig baantje had? Zonder amper perspectief? Eerlijk?
Dat is een hypothetische situatie waar geen zinnig woord over te zeggen valt.
Thucydides
pi_50443907
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ja.

Onder de streep interesseert me, kort door de bocht gezegd, niet.
Het gaat mij om de kansen die mensen krijgen. Als ze die niet pakken, is dat hun eigen verantwoordelijkheid.

Overbodige toevoeging: Dit heeft geen betrekking op mensen die buiten hun eigen toedoen kansen niet kunnen pakken.
En wat doe je dan met de inkomensontwikkeling bij chronisch zieken, want die blijven door toedoen van de VVd zwaar achter. VVD houdt daar dus geen rekening mee.
pi_50443965
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Dat is een hypothetische situatie waar geen zinnig woord over te zeggen valt.
Als je uit ideologie zou stemmen, zou dat je niet moeten verschillen. Stem je dan toch niet stiekem uit pure opportunisme? Immers de kans dat je straks goed gaat verdienen is behoorlijk met een bul op zak? (je studeert vast zeer binnenkort af)
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:51:11 #241
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50443991
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Reken maar dat die kiezer VIES opportunistisch wordt als het gaat om hun eigen portemonnee.

Blijkbaar heel veel want de cijfers van het CPB liegen er niet om. Vergelijk de twee grafiekjes van de VVD en PvdA met elkaar en de VVD haalt de PvdA pas in rond de 100000 euro.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50444041
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel want de cijfers van het CPB liegen er niet om. Vergelijk de twee grafiekjes van de VVD en PvdA met elkaar en de VVD haalt de PvdA pas in rond de 100000 euro.
Daarmee is idd het bewijs geleverd.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:52:31 #243
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444043
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je uit ideologie zou stemmen, zou dat je niet moeten verschillen. Stem je dan toch niet stiekem uit pure opportunisme? Immers de kans dat je straks goed gaat verdienen is behoorlijk met een bul op zak?
Ik stem uit Ideologie. Maar mijn achtergrond, studie en omgeving heeft mij gevormd tot wie ik ben. Zou ik anders zijn opgegroeid (en NEE, ik ben zeker geen rijkeluiskindje), dan zou ik als persoon ook anders zijn. Dus een hypothetische situatie.
Thucydides
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:33 #244
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444076
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En wat doe je dan met de inkomensontwikkeling bij chronisch zieken, want die blijven door toedoen van de VVd zwaar achter. VVD houdt daar dus geen rekening mee.
Onder het vorige kabinet is de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten omhoog gegaan.
Sterker nog, zelfs de eerste fase van de WW is onder de VVD omhoog gegaan.
Thucydides
pi_50444196
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik stem uit Ideologie. Maar mijn achtergrond, studie en omgeving heeft mij gevormd tot wie ik ben. Zou ik anders zijn opgegroeid (en NEE, ik ben zeker geen rijkeluiskindje), dan zou ik als persoon ook anders zijn.
Het klopt dat je karakter deels wordt gevormd. Deels krijg je met je geboorte mee, maar opvoeding, school etc vormen het grotendeels.......
quote:
Dus een hypothetische situatie.
Het is hypothetisch ja, maar je kan je toch wel een beetje inleven in zo'n situatie...?

andere situatie: je wordt nu chronisch ziek (God moge het verhoeden, ik gun je een goed toekomst, begrijp mij goed ) . Je wordt dus niet meer beter en kan nooit meer werken.

Stem je dan nog op de VVD?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:57:13 #246
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444225
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het klopt dat je karakter deels wordt gevormd. Deels krijg je met je geboorte mee, maar opvoeding, school etc vormen het grotendeels.......
[..]

Het is hypothetisch ja, maar je kan je toch wel een beetje inleven in zo'n situatie...?

andere situatie: je wordt nu chronisch ziek (God moge het verhoeden, ik gun je een goed toekomst, begrijp mij goed ) . Je wordt dus niet meer beter en kan nooit meer werken.

Stem je dan nog op de VVD?
Ja.

Het zou je nog verbazen hoeveel chronisch zieken er zelfs actief zijn binnen de VVD.
Thucydides
pi_50444244
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Onder het vorige kabinet is de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten omhoog gegaan.
Je bedoelt dus WIA

WAO dus niet, dat was heel krom, het huidige kabinet heeft de WAO pas verhoogd voor volledige arbeidsongeschikten.
quote:
Sterker nog, zelfs de eerste fase van de WW is onder de VVD omhoog gegaan.
Vertel dan wel het hele verhaal, de duur is aanmerkelijk verkort. Ouderen zijn dan slecht af en komen dan eerder in de bijstand.
pi_50444307
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ja.

Het zou je nog verbazen hoeveel chronisch zieken er zelfs actief zijn binnen de VVD.
Relatief zullen het maar weinig zijn. De meesten stemmen namelijk op de SP of andere linkse partij .

Waarom zou je immers op een partij stemmen die je chronisch wilt beknotten op je uitkering, wetende dat je daar nooit meer uit kan komen
pi_50444311
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Daarmee is idd het bewijs geleverd.
Het bewijs dat heel veel mensen zich dus NIET alleen door hun portomonnee laten leiden. Immers de VVD heeft 14.7% van de stemmen gekregen bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen. Dit aantal lijkt mij (ik heb geen cijfers) hoger dan het aantal inwoners dat meer dan 100.000 euro per jaar verdiend. Dus zijn er mensen die VVD stemmen, terwijl ze zelf financiëel gezien meer baat zouden hebben bij winst van een andere partij.
pi_50444389
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Relatief zullen het maar weinig zijn. De meesten stemmen namelijk op de SP of andere linkse partij
Chronsich zieken stemmen dus met de portomonnee. Wat walgelijk immoreel is dat.
pi_50444392
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Het bewijs dat heel veel mensen zich dus NIET alleen door hun portomonnee laten leiden. Immers de VVD heeft 14.7% van de stemmen gekregen bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen. Dit aantal lijkt mij (ik heb geen cijfers) hoger dan het aantal inwoners dat meer dan 100.000 euro per jaar verdiend. Dus zijn er mensen die VVD stemmen, terwijl ze zelf financiëel gezien meer baat zouden hebben bij winst van een andere partij.
het gemiddelde inkomen bij de VVD stemmer is veel hoger dan bij ieder andere partij .
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:02:09 #252
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50444397
Alsof de eigen portemonnee het enige criterium is om op een bepaalde partij te stemmen.
pi_50444550
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:02 schreef damian5700 het volgende:
Alsof de eigen portemonnee het enige criterium is om op een bepaalde partij te stemmen.
Wie zou ze de kost kunnen geven, die zo handelen ?
pi_50444595
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Chronsich zieken stemmen dus met de portomonnee. Wat walgelijk immoreel is dat.
Net zo immoreel als rijken die VVD stemmen, omdat het goed is voor hun portemonnee
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:18:21 #255
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50444962
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zou ze de kost kunnen geven, die zo handelen ?
Wie is/zijn ze?
Jij miskent, dat mensen uit andere overwegingen dan alleen hun eigen portemonnee stemmen? Kan je dat staven of is dit alleen wat jij denkt en op niets tastbaars gebaseerd?
pi_50446029
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De VVD is niet bepaald de partij voor de zwakken.
[..]

Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Zelf ik ben niet links of rechts te duiden in het spectrum. Mijn opvattingen over verschillende thema's zwiepen van links tot zelfs behoorlijk rechts.
[..]

Maar wat is dan onwaar wat ik zei? toegeven, ik ben soms wel erg direct.
Tja, je komt over als een persoon die vrij dogmatisch denkt, maar goed. Puh, puh, puh, wat een directheid zeg.
pi_50446744
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Net zo immoreel als rijken die VVD stemmen, omdat het goed is voor hun portemonnee
Dus eigenlijk is iedereen immoreel
pi_50447160
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uiteraard. Zelfde beweegreden, geen onderscheid.
pi_50448387
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is iedereen immoreel
Dat zeg ik dus niet . Dat is je eigen gevolgtrekking. Je trekt eigenlijk een verkeerde conclusie.

Jij stelt dat die chronisch zieken immoreel stemmen, want ze stemmen op hun portemonnee

Toen reageerde ik hierop, en zei : dan is het net zo immoreel dat rijkeluitjes op de VVD stemmen .

pi_50448438
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uiteraard. Zelfde beweegreden, geen onderscheid.
Ik heb niet gezegd dat VVD-ers alleen fout stemmen , hoor
pi_50448509
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:52 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Tja, je komt over als een persoon die vrij dogmatisch denkt, maar goed. Puh, puh, puh, wat een directheid zeg.
Ow gelukkig valt het dan wel mee met de directheid. Volgens mij ben ik best aardig.
pi_50448589
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wie is/zijn ze?
Jij miskent, dat mensen uit andere overwegingen dan alleen hun eigen portemonnee stemmen?
Neen, dat zeg ik dus niet. ik zeg alleen dat het een belangrijke, zo niet de belangsrijkste drive is om op een bepaalde partij te stemmen
quote:
Kan je dat staven of is dit alleen wat jij denkt en op niets tastbaars gebaseerd?
Ik zal een s zoeken naar motieven mbt stemgedrag van de Nederlandse burger. Wellicht is er iemand op gepromoveerd.
pi_50448674
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat VVD-ers alleen fout stemmen , hoor
Nee, dat zie ik. Ik ben het met je eens dat als het voor één groep geldt dat stemmen naar je portemonnee immoreel is, dat voor alle groepen geldt . Toegegeven, de groepen met iets meer financiële armslag kunnen zich de luxe van het stemmen naar hun ideologie makkelijker veroorloven, dus er zou zelfs nog een boompje op te zetten zijn dat zij immoreler zijn.
  donderdag 14 juni 2007 @ 14:47:29 #264
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50450466
Ook hoger opgeleiden kijken naar hun portemonnee. Maurice de Hond had na de verkiezingen nog zo'n staatje gemaakt en daaruit kwam duidelijk naar voren dat de hogere inkomens vaker VVD stemmen dan lagere inkomens. Opvallend was dat het CDA en PvdA onder alle inkomensgroepen even goed vertegenwoordigd was terwijl de SP het weer van de paupers moest hebben (35% ofzo van de mensen die minder dan 1 keer modaal verdienen stemden op die neo-communisten).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 14 juni 2007 @ 16:55:39 #265
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50455810
Lol, EchtGaaf, heb jij dit filmpje soms gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU

Bevat precies dezelfde retoriek.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50456561
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus niet . Dat is je eigen gevolgtrekking. Je trekt eigenlijk een verkeerde conclusie.

Jij stelt dat die chronisch zieken immoreel stemmen, want ze stemmen op hun portemonnee

Toen reageerde ik hierop, en zei : dan is het net zo immoreel dat rijkeluitjes op de VVD stemmen .

Het is andersom. Jij noemt VVD-stemmers immoreel, asociaal, etc. Daar reageerde ik op met...

Ik wordt er een beetje moe van dat je de VVD continu zo afbrandt.
pi_50457144
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, EchtGaaf, heb jij dit filmpje soms gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU

Bevat precies dezelfde retoriek.
lol, ja....

Ik had het makkelijk kunnen zijn idd.

Maar helaas, ik was het niet... Het kietelt weer wel mijn creativiteit. En brengt mij weer op ideeën. Tja, dan zou het nu een filmpje worden over de VVD vrees ik

Een leuk initiatief om mijn vaardigheden op het gebied van videobewerken op te halen
pi_50457676
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is andersom. Jij noemt VVD-stemmers immoreel, asociaal, etc. Daar reageerde ik op met...
Alle mensen zijn in zekere zin opportunistisch.
quote:
Ik wordt er een beetje moe van dat je de VVD continu zo afbrandt.
Ik zal het netjes houden. Maar ik wordt zo moe van een VVD die zo een dubbele moraal hanteert als het gaat over het toepassen van dwang. (mensen uit de uitkeringen op straat te schoppen). Hun stokpaardje is om het sociale vangnet steeds lager op te spannen, zonder de mensen om wie het gaat goed/redelijk perspectief te bieden (zoals het vergroten van de kansen van achtergestelden). Alleen maar roepen dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen (succes is 'n keuze ) , helpt mensen echt niet verder. Tegelijkertijd wordt het bedrijfsleven niet gedwongen om mensen aan te nemen, die ondanks een groeiende economie niet aan de bak komen (ex-wao-ers, ouderen, allochtonen).

Ik wordt ook zo moe van een VVD die een poosje terug voor de buhne in de kamer die topsalarissen "betreuren" (maar je zag dat ze er geen barst van meenden) , maar tegelijker NIETS tegen willen doen. Nee, dan zijn ze ineens niet thuis met de knoet, die ze maar al te graag over de zwakkeren heen wil laten belanden.....Sterker nog ze propageren juist met hun verkiezingsprogramma impliciet de exorbitante salarisstijgingen. Dit blijkt maar uit het koopkrachtplaatjes zoals de VVD die graag zou zien.

Maar jij bent toch een liberaal? Dan moet je het toch niet erg vinden dat ik mijn vrijheid van meningsuiting benut? Of geldt dat dan niet als je kritiek wil uitoefenen op het gedachtegoed van de VVD? Persoonlijke vrijheid is een van de vier "citadels" (raar gekozen van Rutte, al is het beeldspraak ) , die Rutte gisteren nog propageerde. Sta je daar soms niet achter?

Daarnaast propageerde Rutte dat de VVD ook een partij is voor de hardwerkende gewone man of zelf voor dat arme vrouwtje dat in de bijstand zit. Maar als je naar de koopkracht plaatjes kijkt die de VVD propageerde in verkiezingstijd, dan moeten die groepen daar zeker niet op stemmen. Dus Rutte liet hiermee geweldig zien hoe demagogisch hij op die groepen richtte. (welke kiezer kijk nu naar die plaatjes....)

en dan volhouden dat de VVD niet alleen een partij voor de welgestelden is......

daar wordt ik nou zo moe van....

Verder worden partijen als SP en GL, en Wouter Bos niet te vergeten, voortdurend besmuikt door rechts FOK!. ik heb op Wouter gestemd. Het aantal keren dat hij hier is bespot (Wouter Windvaan) is ongeëvenaard. Daar hoor je mij ook niet over huilen

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 18:03:29 ]
pi_50458206
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Alle mensen zijn in zekere zin opportunistisch.
[..]

Ik zal het netjes houden. Maar ik wordt zo moe van een VVD die zo een dubbele moraal hanteert als het gaat over het toepassen van dwang. (mensen uit de uitkeringen op straat te schoppen). Hun stokpaardje is om het sociale vangnet steeds lager op te spannen, zonder de mensen om wie het gaat goed/redelijk perspectief te bieden (zoals het vergroten van de kansen van achtergestelden). Alleen maar roepen dat mensen hun eigne verantwoordelijkheid moetne nemen, helpt mensen echt niet verder. Tegelijkertijd wordt het bedrijfsleven niet gedwongen om mensen aan te nemen, die ondanks een groeiende economie niet aan de bak komen (ex-wao-ers, ouderen, allochtonen).
Zodra de uitkeringen omlaag gaan zullen de uitkeringstrekkers wel moeten gaan werken. Er is zat laagopgeleid werk, ze zijn nu al buschauffeurs uit Duitsland aan het halen omdat ze geen Nederlanders kunnen vinden.
quote:

Ik wordt ook zo moe van een VVD die een poosje terug voor de buhne in de kamer die topsalarissen "betreuren" (maar je zag dat ze er geen barst van meenden) , maar tegelijker NIETS tegen willen doen. Nee, dan zijn ze ineens niet thuis met de knoet, die ze maar al te graag over de zwakkeren heen wil laten belanden.....Sterker nog ze propageren juist met hun verkiezingsprogramma impliciet de exorbitante salarisstijgingen. Dit blijkt maar uit het koopkrachtplaatjes zoals de VVD die graag zou zien.
Inderdaad belachelijk dat ze zich hebben mee laten voeren in de publieke opinie. Ze hadden gewoon weg moeten blijven, want het is totaal onbelangrijk
quote:

Maar jij bent toch een liberaal? Dan moet je het otch niet erg vinden dat ik mijn vrijheid van meningsuiting benut? Of geld dat dan niet dat ik kritiek uit op het gedachtegoed van de VVD? Persoonlijke vrijheid is een van de vier citadels, die Rutte gisteren nog noemde. Sta je daar soms niet achter?
Tuurlijk, maar je hebt gewoon ongelijk.
quote:
Verder worden partijen als SP en GL, en Wouter Bos niet te vergeten, voortdurend besmuikt door rechts FOK!. ik heb op Wouter gestemd. Het aantal keren dat hij hier is bespot (Wouter Windvaan) is ongeëvenaard. Daar hoor je mij ook niet over huilen
quote:
Erger nog is dat ze in het verkiezinigsprogramma een progressieve stijging van de koopkracht pro

Als de VVD een quotering voor het MKB en grootbedrijf zo steunen, dan zou het
Quotering qua werkgelegenheid? Het idee alleen al Bedrijven moeten kunnen aannemen wie ze willen en achterstandsgroepen moeten zelf maar beter hun best doen. De hoogopgeleide allochtonen zijn 99 van de 100 keer niet goed genoeg.
pi_50458430
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zodra de uitkeringen omlaag gaan zullen de uitkeringstrekkers wel moeten gaan werken. Er is zat laagopgeleid werk, ze zijn nu al buschauffeurs uit Duitsland aan het halen omdat ze geen Nederlanders kunnen vinden.
Je kan natuurlijk altijd een werkloze Nederlander met B-rijbewijs op een bus of 30 tonner zetten
quote:
Inderdaad belachelijk dat ze zich hebben mee laten voeren in de publieke opinie. Ze hadden gewoon weg moeten blijven, want het is totaal onbelangrijk
Totaal onbelangrijk? Je personeel niet meer serieus nemen? Het tart niet het moraal van de beroepsbevolking?
quote:
Tuurlijk, maar je hebt gewoon ongelijk.
Nee, dat was je punt niet. Ik mocht de VVD van jou niet afbranden.
quote:

[..]
En nu je inhoudelijk punt aub .
quote:
Quotering qua werkgelegenheid? Het idee alleen al Bedrijven moeten kunnen aannemen wie ze willen en achterstandsgroepen moeten zelf maar beter hun best doen.
Als bedrijven die mensen niet willen aannemen, kan je de mensen ook niet uit de uitkering trappen. Het is immers van 2-en 1
quote:
De hoogopgeleide allochtonen zijn 99 van de 100 keer niet goed genoeg.
Als je dit meent, dan kan ik je echt niet meer serieus nemen

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 18:22:37 ]
pi_50459394
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk altijd een werkloze Nederlander met B-rijbewijs op een bus of 30 tonner zetten
Je zou zeggen wat is voor een bedrijf nu 1500,- voor een rijbewijs. Maar helaas is dat al een te groot risico geworden om te investeren in nieuw personeel. Kan het helaas wel begrijpen.
quote:

[..]

Totaal onbelangrijk? Je personeel niet meer serieus nemen? Het tart niet het moraal van de beroepsbevolking?
Hier hebben we denk al genoeg topics over gevuld.
quote:

[..]

Nee, dat was je punt niet. Ik mocht de VVD van jou niet afbranden.
Ik wordt er inderdaad een beetje moe van.
quote:

[..]

Als bedrijven die mensen niet willen aannemen, kan je de mensen ook niet uit de uitkering trappen. Het is immers van 2-en 1
Ja, leg het risico even bij de verkeerde groep. De ontslagbescherming moet worden aangepakt dan wordt het risico lager en zullen ook de risicogroepen worden aangenomen.
quote:

[..]

Als je dit meent, dan kan ik je echt niet meer serieus nemen
Ik meen het wel. Ze werken echt keihard op de universiteit, studeren af en denken dat ze er dan zijn. In werkelijkheid begint het dan pas. Nou moet ik wel zeggen dat ze ook geen voorbeeld hebben om te zien hoe het dan wel moet. Ze moeten alles zelf uitvinden, maar dat geldt wel voor meer mensen.
pi_50470174
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:41 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Je zou zeggen wat is voor een bedrijf nu 1500,- voor een rijbewijs. Maar helaas is dat al een te groot risico geworden om te investeren in nieuw personeel. Kan het helaas wel begrijpen.
Een bedrijf dat geen risico's durft te nemen heeft geen bestaansrecht Een bedrijf dat niet investeert in haar personeel krijgt en behoudt geen personeel Bedrijven zijn zelf ook debet aan hun personeelstekorten. Als ze te weinig betalen krijgen ze ook niet het beste en meest trouwe personeel. Ook voor bedrijven gelden de keiharde wetten van de markt
quote:
Hier hebben we denk al genoeg topics over gevuld.
Kennelijk nog niet genoeg
quote:
Ik wordt er inderdaad een beetje moe van.
Ik zou graag willen dat je over die moeheid heenstapt
quote:
Ja, leg het risico even bij de verkeerde groep. De ontslagbescherming moet worden aangepakt dan wordt het risico lager en zullen ook de risicogroepen worden aangenomen.
Het is tegenwoordig nog minder riskant om een ex-WAO-er aan te nemen. Genoeg regelingen die het risico marginaliseren. c.q. opheffen. Dat kan het probleem niet zijn.

Wat maakt van een allochtoon een groter risico om aan te nemen Die is er dus niet.

Ouderen hebben veel meer ervaring. Ouderen zijn veel loyaler voor hun baas dan de jonger. Ze zijn daarnaast minder vaak ziek . Maar minder sexy. Wat is het risico?

Het zijn drogredenen. Het is een kwestie van onwil. Dat is de crux. Risico ? Bullshit!

Onwillige werklozen moet je aanpakken. Onwillige werkgevers ook De VVD hanteert hierin een dubbele moraal. Ik vind die houding hypocriet.
quote:
Ik meen het wel. Ze werken echt keihard op de universiteit, studeren af en denken dat ze er dan zijn. In werkelijkheid begint het dan pas. Nou moet ik wel zeggen dat ze ook geen voorbeeld hebben om te zien hoe het dan wel moet. Ze moeten alles zelf uitvinden, maar dat geldt wel voor meer mensen.
Wat maakt de allochtoon hierin anders dan een autochtoon? Bewijs?

[ Bericht 3% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 23:30:10 ]
pi_50470843
De rest laat ik voor een andere keer
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:23 schreef EchtGaaf het volgende:Wat maakt de allochtoon hierin anders dan een autochtoon? Bewijs?
Eigenlijk zijn het niet specifiek allochtonen, maar elke achterstandsgroep heeft dit. Ze weten gewoon niet hoe ze zich moeten gedragen in een bedrijf, ze hebben geen netwerk, geen kruiwagen, etc. Aan het meeste kunnen ze nog niet eens wat doen, maar ook de overheid kan dit niet. Ze zullen zelf deze achterstand weg moeten werken.
pi_50471277
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 23:41 schreef Fastmatti het volgende:
De rest laat ik voor een andere keer
Dan voor je reactie
quote:
Eigenlijk zijn het niet specifiek allochtonen, maar elke achterstandsgroep heeft dit. Ze weten gewoon niet hoe ze zich moeten gedragen in een bedrijf, ze hebben geen netwerk, geen kruiwagen, etc.
Met alle respect, Fastmati, dit kan je toch niet met droge ogen beweren?

Ouderen die zich niet kunnen gedragen? Geen netwerk? Nee dat is niet het probleem. Het probleem is pure LEEFTIJDdisciriminatie.

Dat geld dus ook voor ex-WAO_ers.

Het stigma. etc.
quote:
Aan het meeste kunnen ze nog niet eens wat doen, maar ook de overheid kan dit niet.
Als de meesten er niets aan kunnen doen, is het dan niet erg harteloos om ze dan aan hun lot over te laten? Waarom zou de overheid daarbij niet kunnen helpen? Kom op, liberalen zijn toch optimisten? Waarom zo pessimistisch over de rol van de overheid om de arbeidsparticipatie op te krikken? Als dat zou lukken , dan kan de belasting ook omlaag. Dat wil de VVD toch zo graag?

Maar ja, de kosten gaan altijd voor de baat. Je moet dus investeren. En dat doet ons kabinet. Hulde voor dit gezegde kabinet. Klasse. Ze pakken het voortvarend aan. Precies bij de bron. Hulde Jan Peter Balkenende en consorten. Ik krijg met de dag meer respect voor je en jullie beleid.

Dit is super goed beleid.
quote:
Ze zullen zelf deze achterstand weg moeten werken.
Dus aan hun lot overlaten? Gewoon pech?

Als ze daarbij hulp nodig hebben.? Waarom zou je ze als overheid daarbij niet kunnen helpen? Met een duwtje in de rug? Daar is toch iedereen mee gediend? Het individu, maar ook de maatschappij. hoe hoger de participatie, des te beter toch? Voor diezelfde belastingbetaler1 Toch?!

Investeren in je mensen kan dan zeker lonend zijn. Voor alle betrokkenen. Dan kun je spreken van een echt win-win situatie.
pi_50471676
Ok, ik zal toegeven dat er wat vreemde discriminatie plaatsvindt. Vooral de leeftijdsdiscriminatie vind ik werkelijk onbegrijpelijk. In die groep zit zo'n ervaring en het ziekteverzuim kan niet lager.Enige nadeel is dat ze niet meer te 'vormen' zijn, want daar doen ze (terecht) niet meer aan mee.

Maar wil je kansen voor kansarmen echt vergroten dan moet het ontslag van mensen veel makkelijk worden. Dan is het aannemen namelijk een veel minder groot risico en zullen werkgevers eerder geneigd zijn mensen uit een risicogroep aan te nemen. Het heeft trouwens ook voordelen voor de werknemers. Als zij bij een zak van een baas zitten kunnen ze veel makkelijker naar een andere baas.

Voorwaarde voor dit systeem is wel een royaler WW-systeem eventueel particulier geregeld. Maar dit is echt de enige mogelijkheid om werkgevers zelf te laten ervaren of bepaalde personen (wie dan ook) voldoet. Voldoet deze niet, dan is het ontslag. Dan komen er echt kansen voor de kansarme groepen.
pi_50471917
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:07 schreef Fastmatti het volgende:
Ok, ik zal toegeven dat er wat vreemde discriminatie plaatsvindt. Vooral de leeftijdsdiscriminatie vind ik werkelijk onbegrijpelijk. In die groep zit zo'n ervaring en het ziekteverzuim kan niet lager.Enige nadeel is dat ze niet meer te 'vormen' zijn, want daar doen ze (terecht) niet meer aan mee.
Eens
quote:
Maar wil je kansen voor kansarmen echt vergroten dan moet het ontslag van mensen veel makkelijk worden. Dan is het aannemen namelijk een veel minder groot risico en zullen werkgevers eerder geneigd zijn mensen uit een risicogroep aan te nemen.
Klopt.
quote:
Het heeft trouwens ook voordelen voor de werknemers.
Als zij bij een zak van een baas zitten kunnen ze veel makkelijker naar een andere baas.
Was dat een probleem dan ? Nee toch? In de praktijk teminste?
quote:
Voorwaarde voor dit systeem is wel een royaler WW-systeem eventueel particulier geregeld. Maar dit is echt de enige mogelijkheid om werkgevers zelf te laten ervaren of bepaalde personen (wie dan ook) voldoet. Voldoet deze niet, dan is het ontslag. Dan komen er echt kansen voor de kansarme groepen.
Vreemd als de VVD zo graag het ontslagrecht wil versoepelen, dat ze dan de duur van de WW meer dan hebben gehalveerd. De ouderen, die langer moeten zoeken naar een nieuwe baan, worden dan zwaar gedupeerd en komen eerder in de bijstand. Volstrekt onbegrijpelijk is dat.
pi_50472101
Op dat punt ben ik het ook niet helemaal eens met de VVD. Maar ook die ouderen vind ik niet echt zielig hoor. Als ik zo in mijn omgeving kijkt dan halen de meeste hun pensioen door een gouden handdruk en wat trucjes met de VUT.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 00:51:18 #278
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50472728
De duur van de WW op 19 maanden zetten is toch best redelijk als de hoogte van deze uitkering substantieel verhoogd wordt?
En anderhalf jaar om een andere baan te vinden is toch niet onredelijk?
pi_50477938
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:51 schreef damian5700 het volgende:
De duur van de WW op 19 maanden zetten is toch best redelijk als de hoogte van deze uitkering substantieel verhoogd wordt?
En anderhalf jaar om een andere baan te vinden is toch niet onredelijk?
Doe je best maar als je 50+ bent. Geen werkgever die voor jou in de rij gaat staan. 19 maanden zijn dan verdomd snel om, eerder dan je denkt. Het si niet redelijk, zeker voor die groep oudere werknemers die toch als zo moeilijk aan de slag komen. Zeker bij economische tegenspoed.

Het is het zoveelste voorbeeldje van ene dubbele moraal bij de VVD, om het bedrijven meer rechten te gunnen en werknemers steeds minder.

Bestaat er bij de VVD niet iets van een gezamenlijke verantwoordelijkheid? Of houdt de eigen verantwoordelijkheid altijd op bij de zwakste partij?

Overheid kan niet zonder bedrijven en werknemers! Overheid moet het de werknemer ook niet onnodig moeilijk maken als ze onverhoopt een poosje zonder werk zitten.

De VVD vraagt daarnaast een maximale flexibele instelling voor werknemers, maar niet voor werkgevers. Weer die dubbele moraal bij de VVD.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 15-06-2007 10:12:11 ]
pi_50478042
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 00:23 schreef Fastmatti het volgende:
Op dat punt ben ik het ook niet helemaal eens met de VVD. Maar ook die ouderen vind ik niet echt zielig hoor. Als ik zo in mijn omgeving kijkt dan halen de meeste hun pensioen door een gouden handdruk en wat trucjes met de VUT.

Weet je hoe de VVD (en anderen) korte metten hebben gemaakt met de vut??

VVD juicht gouden handdrukken toe? Ja, idd! voor topmanagers! Niet voor de Jan Lullekes of Janneke Kuttekes.
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:12:59 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50478120
Het versimpelen van ontslagrecht is een wassen neus. Uit de berekeningen is gebleken dat de werkgelegenheid niet wordt vergroot, werknemers hebben echt helemaal niets aan een versoepeling.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50478152
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:12 schreef Klopkoek het volgende:
Het versimpelen van ontslagrecht is een wassen neus. Uit de berekeningen is gebleken dat de werkgelegenheid niet wordt vergroot, werknemers hebben echt helemaal niets aan een versoepeling.
En voert de VVD dus een drogreden om de werkgevers nog meer macht te geven.

Maar demagogie bedrijven is een core business van de VVD. Vooral door de persoon van Rutte

Hoe vaak ik die club heb betrapt op totaal misplaatste optimisme
pi_50478286
quote:
Op zondag 10 juni 2007 17:50 schreef sneakypete het volgende:
Ik zit zelf totaal niet in die VVD hoek maar zo slecht vind ik Rutte niet eens. Het is misschien niet de meest charismatische man, maar inhoudelijk vind ik hem beter over komen dan een Rita Verdonk (die na al die blunders als minister niet eens meer zo hoog op de lijst had moeten staan vind ik, maarja dat doet het CDA ook door een afgetreden minister nb opnieuw aan te stellen in het nieuwe kabinet).
Ik denk alleen dat met het huidige sfeertje in Nederland (het after-Pim Fortuynsfeertje zegmaar) toch meer vraag is naar iemand met een grotere bek dan Rutte.

Wel jammer trouwens, dat Den Haag het steeds meer van populisme en karaktertjes moet hebben om de kiezer te winnen
Je slaat de spijker op zijn kop denk ik.
Ik vrees dat we moeten constateren dat je met inhoud tegenwoordig geen verkiezing meer wint.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:19:45 #284
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_50478314
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En voert de VVD dus een drogreden om de werkgevers nog meer macht te geven.

Maar demagogie bedrijven is een core business van de VVD. Vooral door de persoon van Rutte

Hoe vaak ik die club heb betrapt op totaal misplaatste optimisme
Er is wel één positief effect aan het versoepelen van ontslagrecht (voor mij dan) en dat is dat het werknemersbestand zal verjongen. Maar dat 'doel' (als het je doel is) lijkt me weer volstrekt tegenstrijdig met het vasthouden aan de hypotheekrenteaftrek waar vooral ouderen van profiteren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_50478423
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Er is wel één positief effect aan het versoepelen van ontslagrecht (voor mij dan) en dat is dat het werknemersbestand zal verjongen. Maar dat 'doel' (als het je doel is) lijkt me weer volstrekt tegenstrijdig met het vasthouden aan de hypotheekrenteaftrek waar vooral ouderen van profiteren.
Ja, en wat gekker is dat verjonging dus leidt tot verjonging van het werknemersbestand. Dat impliceert dat dus ouderen juist aan de kant komen te staan. Het staat lijnrecht tegenover de must dat werknemers langer moeten blijven doorwerken, ja zelfs tot na hun 65ste.

Dus er zit iets hypocriets in... . (kindje, badwater).
pi_50478668
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:12 schreef Klopkoek het volgende:
Hoe kan je dat nou berekenen? Dat is dezelfde onzin die de politieke partijen altijd verkondingen als ze x honderduizend banen gaan creeeren.
pi_50478718
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, en wat gekker is dat verjonging dus leidt tot verjonging van het werknemersbestand. Dat impliceert dat dus ouderen juist aan de kant komen te staan. Het staat lijnrecht tegenover de must dat werknemers langer moeten blijven doorwerken, ja zelfs tot na hun 65ste.

Dus er zit iets hypocriets in... . (kindje, badwater).
Het hele verhaal dat ouderen langer door moeten werken is dan eigenlijk ook onzin. Waarom moet de groep die zijn hele leven al werkt langer gaan werken omdat de verzorgingsstaat in stand gehouden moet worden?
pi_50479265
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:33 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het hele verhaal dat ouderen langer door moeten werken is dan eigenlijk ook onzin. Waarom moet de groep die zijn hele leven al werkt langer gaan werken omdat de verzorgingsstaat in stand gehouden moet worden?
Alternatief? Geen AOW meer?

Zie demografische opbouw: meer ouderen en minder jongeren------> lagere participatie, meer AOW_ers. Moet betaald worden. Hoe?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 10:58:13 #289
156645 ijsbrekertje
ijsbrekertje
pi_50479471
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:33 schreef Fastmatti het volgende:
Oudere mensen die werken, betalen belasting en premies
Oudere mensen die niet werken, kosten geld (VUT of WW of een andere uitkering)

Alle mensen die belasting en premies betalen, moeten het geld op brengen voor iedereen die niet meer werkt en van zo'n uitkering leeft. Als je ouderen niet meer laat werken, wordt de betalende groep kleiner en de ontvangende groep groter.
Dit gegeven gecombineerd met het feit dat er meer ouderen dan jongeren zijn, levert op dat jongeren veel meer belasting en premies zullen moeten betalen om alle regelingen te kunnen blijven betalen.

Daarom
pi_50480615
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Alternatief? Geen AOW meer?

Zie demografische opbouw: meer ouderen en minder jongeren------> lagere participatie, meer AOW_ers. Moet betaald worden. Hoe?
Door de mensen die nu weigeren te werken aan het werk te krijgen. Die groep is heel erg groot. Ik snap echt niet waarom de werkenden altijd gestraft moeten worden en dus nog langer moeten werken.
pi_50480685
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 10:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar demagogie bedrijven is een core business van de VVD.
Dat is een core business van politieke partijen in een representatieve democratie, de VVD niet meer dan andere.
pi_50480727
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:31 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Door de mensen die nu weigeren te werken aan het werk te krijgen.
Ja.
quote:
Die groep is heel erg groot.
Bron Hoe groot is die groep?
quote:
Ik snap echt niet waarom de werkenden altijd gestraft moeten worden en dus nog langer moeten werken.
Jij denkt dat er zo'n 2 miljoen mensen zijn die niet willen werken?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:37:01 #293
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50480843
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja.
[..]

Bron Hoe groot is die groep?
[..]

Jij denkt dat er zo'n 2 miljoen mensen zijn die niet willen werken?
Ik denk dat ruim 1 miljoen, misschien zelfs wel 1,5, inderdaad arbeidsgeschikt zijn.
Thucydides
pi_50480933
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat is een core business van politieke partijen in een representatieve democratie, de VVD niet meer dan andere.
Doet de VVD dat niet heel erg? Doorgeslagen en vaak niet realistische optimisme?

recentelijk nog:

Rutte : "De VVD heeft de weg teruggevonden" Dit na het "succes" na de laatste provinciale verkiezingen.

Hij vertelde er ijskoud niet bij dat de PVV van Wilders niet meedeed. Dat is nou demogagie in optima forma.

Ook "sterk":

Erger nog dat hij volhoudt dat de partij voor de gewone hardwerkende man/vrouw is ipv alleen voor de elite. . "Gewone" mensen bij de PvdA en CDA nog steeds veel beter af. (zie koopkrachtplaatjes verkiezingsprogramma's).

pi_50480950
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:37 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik denk dat ruim 1 miljoen, misschien zelfs wel 1,5, inderdaad arbeidsgeschikt zijn.
Bron?

En waar zet je die aan het werk? Die plekken zijn er dus niet.

Er is never nooit een volledige werkgelegenheid. Dat is het achterlijke aan ons "fabileus" systeem dat markteconomie heet..
  vrijdag 15 juni 2007 @ 11:55:35 #296
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50481417
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bron?
zie het woordje 'denk'
quote:
En waar zet je die aan het werk? Die plekken zijn er dus niet.
Vandaar het woordje 'arbeidsgeschikt'
quote:
Er is never nooit een volledige werkgelegenheid. Dat is het achterlijke aan ons "fabileus" systeem dat markteconomie heet..
Volledige werkgelegenheid is niet eens wenselijk.
Thucydides
pi_50481652
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:55 schreef Xtreem het volgende:

[..]

zie het woordje 'denk'
Ja, ik denk ook zoveel. Ik zie liever harde feiten. Ik kan net zo goed volhouden dat het er slechts 100.000 zijn....Dat is net weinig waard, toch?
quote:
Vandaar het woordje 'arbeidsgeschikt'
Als die banen er niet voor ze zijn, wat is het probleem dan? Of vind je dat ze geen recht op een uitkering hebben?
quote:
Volledige werkgelegenheid is niet eens wenselijk.
Frictiewerkeloosheid heb je altijd nodig. Immers er moet altijd een reservoir aan personeel zijn. Daarnaast zouden lonen uit de pan rijzen...Dat begrijp ik ook wel.

Maar waar maakt de VVD dan zich druk om, en dwangmatig blijft hameren dat iedereen(!) aan het werk moet? Temeer omdat er sowieso niet voor iedereen een baan is. (weer een voorbeeldje van totaal misplaatste optimisme bij de liberalen)

Of is het probleem dat die mensen zonder baan ook moeten leven? En dus een uitkering nodig hebben? En dus maar blijven uithollen/marginaliseren van het sociaal stelsel?
pi_50481823
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 11:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Doet de VVD dat niet heel erg?
Niet erger dan de meeste andere politieke partijen in mijn ogen. Het draait allemaal om de soundbyte .
quote:
Rutte : "De VVD heeft de weg teruggevonden" Dit na het "succes" na de laatste provinciale verkiezingen.
De weg die de VVD moet terugvinden is wat mij betreft niet uit te drukken in zetels, maar in de eerste plaats duidelijkheid binnen de partij. Nu is dat volgens mij óók niet de weg die de VVD zou hebben teruggevonden, maar dat terzijde.
pi_50481866
quote:
Op vrijdag 15 juni 2007 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar waar maakt de VVD dan zich druk om, en dwangmatig blijft hameren dat iedereen(!) aan het werk moet?
Heb je een bron voor het dwangmatig ontkennen van enige arbeidsongeschiktheid? Of beperkt de VVD zich toch maar tot de (deels) arbeidsgeschikten?
  vrijdag 15 juni 2007 @ 12:11:46 #300
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50481909
Maar goed. De VVD-leden willen Rutte helemaal niet weghebben. Een wezenlijke aanleiding is er daarvoor ook niet. Zelfs niet naar aanleiding van het rapport Dekker.
Rutte is erg argumentatief en zeker niet slecht. Hij zit daar goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')