abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50406664
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als een individu er behoefte aan heeft zich te verenigen in groepen (en ik ben volledig met je eens dat het overgrote deel van de mensen die behoefte heeft) staat het hem of haar vrij om zich te verenigen in de groepen van zijn keuze.
Dat klopt. Een mens kan immers niet zonder contact. Zonder contact "stikt"hij of zij.
quote:
Als je als overheid je op groepen gaat richten, loop je vrij gauw het risico dat mensen aan groepen gekoppeld worden waar ze nooit voor hadden gekozen.
Dat hoeft toch ook niet? (ik krijg ineens en n geweldig idee. Eureka! nieuw topic )
pi_50406851
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat hoeft toch ook niet? (ik krijg ineens en n geweldig idee. Eureka! nieuw topic )
Als dat niet hoeft, waarom moet een politieke partij zich daar dan wel op richten? Waarom kan die zich dan niet beperken tot het stimuleren van ontplooiingsmogelijkheden van het individu waarbij die uit de aard van het beestje zich toch richting andere mensen (maar van zijn keuze) zal ontplooien?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50406895
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]

Het gebeurt helaas wel. Iedereen wordt gedwongen met bepaalde groepen om te gaan waarvan hij dat helemaal niet wil.
  woensdag 13 juni 2007 @ 13:01:01 #154
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50407144
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 22:04 schreef Stupiditeit het volgende:
terwijl ik uit haar mond tot nu toe niets intellectueels heb gehoord in tegenstelling tot Rutte.
Voorbeelden!?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50408316
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:01 schreef Napalm het volgende:

[..]

Voorbeelden!?
Er zijn geen voorbeelden te geven, dat is het jammere ervan. En ach, ik ben geen Verdonk-hater of zo, ik heb tot nu toe haar 2 maal gesproken, en bij mijn eerste keer vroeg ik aan haar of het uberhaupt wel verstandig is dat zij fractievoorzitter wordt, aangezien ze vrij controversieel is, en eigenlijk alleen maar het liberalisme in slecht daglicht brengt bij allochtonen (kort samengevat). Haar reactie was echt ' ' om aan te horen. Ik had een intellectueler antwoord van haar verwacht, en het allerergste was , dat ze op het einde dit zei: Niet rechts, niet links, maar recht door zee tegen me. Ik dacht echt in mezelf WTF, denk je nou werkelijk dat je partijleider gaat worden als je denkt dat je met zulke uitspraken ver kan komen bij de VVD-leden. Verder heb ik haar verhaal ook aangehoord over wie ze is, en wat haar ideeen zijn. Toen ik uit de publiek aan haar een vraag stelde, kreeg ik een niet-bevredigende antwoord, alhoewel ik ook eerlijk moet toegeven dat Kamp op mijn 'congres' ook niet echt een correct antwoord gaf op mijn integratie-vraag, maar erom heen lulde (Mijn vraag aan hem was namelijk wat Verdonk nu concreet gedaan heeft aan integratie de afgelopen jaren. ).

Kortom, ik heb Verdonk, Rutte en Kamp wel in real life gezien, gehoord en dingen gevraagd waar ik alleen bij Rutte en Kamp het gevoel had dat ze wat te zeggen hadden.

We hadden Kamp uitgenodigd om voor jong publiek uit te leggen wat liberalisme nou is, en dat deed hij goed, hij was genuanceerd, hij is wel tof, alleen als echte politicus geeft hij geen duidelijke antwoorden op vragen waar hij het even niet weet. Maar ach.

Genoeg uitleg over Verdonk?
pi_50408359
Oh ja, ik heb Rutte btw wel intelligente dingen horen zeggen over econmie, integratie enzovoort.
pi_50408434
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef LENUS het volgende:
Van Baalen vind ik een groot talent. Hij komt betrouwbaar over, heeft een goede kop, straalt zelfvertrouwen uit, is goed in het debat, verkondigt geen onzin en is niet zo snel van zijn stuk te brengen.
Die eikel heeft nooit weer terug gereageerd op een urgent mailtje, de flikker. Maar ja, dat zijn alle VVD- 'prominenten' wel, behalve Kamp.

En come on, alsjeblieft geen Van Baalen, hij heeft in mijn ogen echt 0,0 charisma.
pi_50414928
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En werkt iets teveel op je lachspieren. Als ik die man al zie en hoor, dan neem ik hen direct niet meer serieus.
Zoals ik al eerder opperde heeft Van Baalen een hoog Jiskefet-gehalte. Ik moet altijd aan de Lullo's denken als ik hem zie. Hij is een beetje een karikatuur van zich zelf.
Verder vind ik hem typisch zo'n ventje dat al op de kleuterschool een stropdas ging dragen.
pi_50415094
Van Baalen is volgens mij een cultheld voor een deel van de VVD aanhang maar zal niet in staat zijn om een groot publiek aan te spreken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50416269
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:25 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder opperde heeft Van Baalen een hoog Jiskefet-gehalte. Ik moet altijd aan de Lullo's denken als ik hem zie. Hij is een beetje een karikatuur van zich zelf.
Verder vind ik hem typisch zo'n ventje dat al op de kleuterschool een stropdas ging dragen.
Ja, helemaal.
pi_50416336
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 16:29 schreef du_ke het volgende:
Van Baalen is volgens mij een cultheld voor een deel van de VVD aanhang maar zal niet in staat zijn om een groot publiek aan te spreken.
Van Baalen zal een deel van de rechts-conservatieve vlak aanspreken. Dezelfde vijver waar Verdonk haar aanhang vindt
pi_50416405
Als er iemand een lul is dan is het Van Baalen wel. Die lijkt echt zo uit de 19e eeuw te zijn gelopen. De VVD snapt dat ook wel en zal eerder de voorkeur uit laten gaan naar Kamp en Verdonk die beiden ook meer stemmen hebben gekregen dan Van Baalen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 17:15:47 #163
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50416596
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Van Baalen zal een deel van de rechts-conservatieve vlak aanspreken. Dezelfde vijver waar Verdonk haar aanhang vindt
Verdiep je 'ns wat meer in de liberale stromingen. Dan zou je deze onzin niet zeggen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50416675
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als dat niet hoeft, waarom moet een politieke partij zich daar dan wel op richten?
Welke politieke partij richt zich daar dan op? Speciaal op zoveel mogelijk overheid?
quote:
Waarom kan die zich dan niet beperken tot het stimuleren van ontplooiingsmogelijkheden van het individu waarbij die uit de aard van het beestje zich toch richting andere mensen (maar van zijn keuze) zal ontplooien?
Als een partij een beroep doet op ieders eigen verantwoordelijkheid, dan is daar niets mis mee. De rol van de overheid is dan het verschaffen van randvoorwaarden waarbinnen dat ontplooien mogelijk is. Zoals goed onderwijs. En mensen aan een baan te helpen die een achterstandspositie hebben.

Echter een overheid als schild voor de zwakken zal altijd nodig zijn. Die zwakken zijn er altijd, of ze er wel of niets aan kunnen doen. De overheid moet mensen wel op hun eigen verantwoordelijkheden aanspreken. Dat is wat anders dan wat de VVD graag doet: mensen uit hun uitkering pleuren, zonder daartegenover een redelijk perspectief te zetten.

Een partij met ballen doet een beroep op verantwoordelijkheid op ALLE betrokken partijen. Dus ook op werkgevers! Die ook best eerder geneigd mogen zijn om mensen met een achterstandspositie aan te nemen en arbeidstoekomst te gunnen (zonder door te hoeven slaan naar een filantropische instelling) . Maatschappelijk ondernemen heet dat.

Aangezien bedrijven maar 1 doel hebben: zoveel mogelijk winst maken zal dat nooit gebeuren! Die monomane doelstelling is DE GROTE FOUT in het kapitalistisch systeem.

Dwang toepassen doet de VVD maar bij een partij en dat is de zwakte. De VVD zou ballen hebben als zij ook bedrijven hard durven aan te pakken om mensen met een achterstandspositie aan een baan te helpen. Die ballen hebben ze niet, erger nog ze hanteren een dubbele moraal hierin. Dat maakt de partij tot een hypocriete club.
pi_50416846
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:15 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Verdiep je 'ns wat meer in de liberale stromingen. Dan zou je deze onzin niet zeggen.
Wat is er onzinnig aan? Spreken ze niet hetzelfde gedeelte/stroming van het VVD-electoraat aan?
pi_50417007
Van Baalen hoort echt wel bij de conservatieve stroming hoor. Hij was bijvoorbeeld één van de weinige in de VVD die het staken per wet wilde verbieden ipv dat aan het 'softe' gewoonterecht overlaten.
pi_50417016
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
Als er iemand een lul is dan is het Van Baalen wel. Die lijkt echt zo uit de 19e eeuw te zijn gelopen.
Nou, een lul vind ik hem zeker niet. De man is wel degelijk intelligent en heeft veel in huis imo .Hij komt wel lullig over idd. Tja, hij is behoorlijk conservatief, maar daar vind ik niets mis mee
quote:
De VVD snapt dat ook wel en zal eerder de voorkeur uit laten gaan naar Kamp en Verdonk die beiden ook meer stemmen hebben gekregen dan Van Baalen.
Als je Van Baalen een *piep* vindt; vind je Verdonk dan geen *peep*?

Eerlijk: ik vind van Baalen veel behendiger, intelligenter etc. dan Verdonk.
pi_50417026
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is er onzinnig aan? Spreken ze niet hetzelfde gedeelte/stroming van het VVD-electoraat aan?
Nee dat doen ze niet inderdaad. Van Baalen is niet in staat de groep die Verdonk steunt aan te spreken die willen harde taal van een harde tante geen uit de kluiten gewassen corpsbal.
pi_50417114
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee dat doen ze niet inderdaad. Van Baalen is niet in staat de groep die Verdonk steunt aan te spreken die willen harde taal van een harde tante geen uit de kluiten gewassen corpsbal.
De presentatie is inderdaad anders, maar vind je niet dat ze beide het rechts-conservatieve blok van de VVD aanspreken? Zij het dan op een andere manier?
pi_50417166
Duke ziet het goed: er is een verschil tussen een Verdonk en een soort mini-Cheney.
pi_50417171
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 13:33 schreef Stupiditeit het volgende:
Oh ja, ik heb Rutte btw wel intelligente dingen horen zeggen over econmie, integratie enzovoort.
Oude stokpaardjes. Wat was daar intelligent aan?
pi_50417230
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:30 schreef Klopkoek het volgende:
Duke ziet het goed: er is een verschil tussen een Verdonk en een soort mini-Cheney.
Die mini cheney vind ik leuk gevonden. Daar is ie best mee te vergelijken.

Laat is dit zeggen: Verdonk gaat meer op de populistische toer, en spreekt vooral ook veel Fortuynstemmers aan. Dat zal van Baalen minder doen.....

Dus eigenlijk vissen Wilders en Verdonk vooral in dezelfde vijver.

ps: (aankomend) student polticiologie?
pi_50417337
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het gebeurt helaas wel. Iedereen wordt gedwongen met bepaalde groepen om te gaan waarvan hij dat helemaal niet wil.
Voorbeelden?
pi_50417354
Rutte is wel meer een allrounder, en dat is zeker handig als lijsttrekker. Ik denk dat vooral Verdonk regelmatig met de mond vol tanden staat bij een lijsttrekkersdebat. Ze weet echt geen reet van economie bijvoorbeeld.
pi_50417396
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De presentatie is inderdaad anders, maar vind je niet dat ze beide het rechts-conservatieve blok van de VVD aanspreken? Zij het dan op een andere manier?
Neuh Van Baalen heeft niet zo'n aantrekkingskracht op de xenofoben volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')