Dat is waar, de vraag of iemand een geschikt persoon is moet je scheiden van je eigen voorkeur. Net zoals dat je bij voetbal je ergert aan Schwalbe-makende Duitsers maar wel een genuanceerdere mening kunt hebben over de voetballer an sich.quote:Maar Stupiditeit heeft wel gelijk dat het niet zo heel veel zin heeft om alles wat je tegen het VVD-gedachtegoed hebt te spuien in een topic over het leiderschap van die partij. En dan maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet
Dit topic gaat gewoon over poppetjes.. laten we het daarbij houden.
Nee, bashen was het niet. Klopkoek heeft net wel mooi verwoord wat ik bedoelde.quote:
Kijk o.a. maar eens in de CPB doorberekeningen. Het blijkt dat iedereen die onder de 100000¤ verdient beter af is bij het CDA én zelfs nog de PvdA.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En zo is dat.Dat moeten ze verder zelf weten, maar Rutte moet nou niet doen of het een partij is voor de "gewone" man.
[..]
Alvast bedankt. Ik zie je reactie wel verschijnen.
Zeker. Ik scheid trouwens ook persoon van zijn opvattingen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:44 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Nee, bashen was het niet. Klopkoek heeft net wel mooi verwoord wat ik bedoelde.
Nee Rutte is niet geschikt. Ik vind hem te immature om zo'n club te leiden. Een ouder iemand zou beter zijn geweest.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:53 schreef damian5700 het volgende:
Rutte is gewoon geschikt, de volgende verkiezingen (voor het lijstrekkerschap) moeten beter geleid worden en we gaan weer over tot de orde van de dag.
En dus staaf je hiermee je conclusie dat het een club voor de elite is. Hulde.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk o.a. maar eens in de CPB doorberekeningen. Het blijkt dat iedereen die onder de 100000¤ verdient beter af is bij het CDA én zelfs nog de PvdA.
Ik denk dat een bepaalde leeftijd in geen enkele garantie voorziet. Van Zaanen is het bijvoorbeeld niet gelukt de lijsttrekkersverkiezing in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 14 juni 2007 00:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee Rutte is niet geschikt. Ik vind hem te immature om zo'n club te leiden. Een ouder iemand zou beter zijn geweest.
Dankquote:Op donderdag 14 juni 2007 10:22 schreef Klopkoek het volgende:
Echtgaaf, kijk hier maar even:
http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/bijzonder/65/bijz65.pdf
En dan bij koopkrachteffecten.
Nee, graag antwoord dat de VVD niet sociaal is met hun koopkracht beleid mbt verschillende inkomensgroepen?quote:
Wat heeft dat te maken met het onderzoek waarin zou blijken dat de VVD-kiezer Rutte weg wil hebben?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, graag antwoord dat de VVD niet sociaal is met hun koopkracht beleid mbt verschillende inkomensgroepen?
Ik zal een nieuwe topic maken. We dwalen idd af.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het onderzoek waarin zou blijken dat de VVD-kiezer Rutte weg wil hebben?
Dat we off topic gingen? Ja idd. Ik maak een nieuw topic, maar wil je dat echt? :quote:Xtreem maakt ook volgens mij wel degelijk een punt.
Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien) dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:13 schreef Xtreem het volgende:
De VVD is juist wel sociaal.
Zij laat mensen niet nutteloos wegrotten in een uitkering als dat niet nodig is. De VVD zorgt er voor dat mensen iets doen, zich nuttig voelen en participeren in de maatschappij. Wanneer het (even) niet gaat, is er een uitkering als 'overbrugging'.
Tja, Fok heeft zowaar een bestaan rechtquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we nog aardig wat topics te goed![]()
Dat vind ik nou wel een interessante vraag. Laten mensen hun stem voornamelijk afhangen van wat (zij denken dat) voor hen financiëel het beste uitpakt? Of spelen andere aspecten ook een belangrijke (of doorslaggevende) rol?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien) dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Reken maar dat die kiezer VIES opportunistisch wordt als het gaat om hun eigen portemonnee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:41 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat vind ik nou wel een interessante vraag. Laten mensen hun stem voornamelijk afhangen van wat (zij denken dat) voor hen financiëel het beste uitpakt? Of spelen andere aspecten ook een belangrijke (of doorslaggevende) rol?
Dat is dan ook volstrekt onjuist.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien)
Is ook nog afhankelijk van hoe je 'sociaal' definieert.quote:dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Anders: vindt je het ethisch juist? Mbt de inkomensontwikkeling bij diverse groepen?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:44 schreef Xtreem het volgende:
Is ook nog afhankelijk van hoe je 'sociaal' definieert.
De arbeider kan het beste op de VVD stemmen, maar ik kan ook wel begrijpen dat ze het niet doen. Eigenlijk zou de VVD eens onder een andere naam verder moeten gaan.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou als iedereen beneden 4 keer modaal beter op de PvdA kan stemmen (ff financieel gezien) dan kun je het moeilijk een sociale partij noemen.
Ik.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
wie stemt er nog uit pure ideologie?
Zou je ook VVD stemmen als je niet studeerde aan de uni en een lullig baantje had? Zonder amper perspectief? Eerlijk?quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:46 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik.
Formeel val ik onder de armoedegrens, maar ik stem/ ben lid van de VVD.
Ja.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Anders: vindt je het ethisch juist? Mbt de inkomensontwikkeling bij diverse groepen?
Dat is een hypothetische situatie waar geen zinnig woord over te zeggen valt.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zou je ook VVD stemmen als je niet studeerde aan de uni en een lullig baantje had? Zonder amper perspectief? Eerlijk?
En wat doe je dan met de inkomensontwikkeling bij chronisch zieken, want die blijven door toedoen van de VVd zwaar achter. VVD houdt daar dus geen rekening mee.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ja.
Onder de streep interesseert me, kort door de bocht gezegd, niet.
Het gaat mij om de kansen die mensen krijgen. Als ze die niet pakken, is dat hun eigen verantwoordelijkheid.
Overbodige toevoeging: Dit heeft geen betrekking op mensen die buiten hun eigen toedoen kansen niet kunnen pakken.
Als je uit ideologie zou stemmen, zou dat je niet moeten verschillen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 11:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dat is een hypothetische situatie waar geen zinnig woord over te zeggen valt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |