abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50417889
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:45 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Dat hij het ten minste onder woorden kan brengen (dat is ook een kunst), wat Verdonk niet kan.
Daar ben ik het mee eens.....Al vervalt Rutte wel teveel op dezelfde stokpaardjes terug ( zoals "mensen die iets van hun leven willen maken" ). Rutte is daarnaast idd veel eloquenter dan Verdonk. Die laatste is niet zo welbespraakt en vlot in haar voorkomen...

Het liberalisme is bij Rutte duidelijk wel veel beter in goede handen dan bij Verdonk....Dat draagt ie naar mijn gevoel ook wel uit...
pi_50417918
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:42 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Sociale woningbouw in villawijken (nou ja, 'vrijstaande' vinex-containers dan). Geen van beide groepen zit op elkaar te wachten. De buurman vindt de buurvrouw een zeikerig kakwijf en de buurvrouw vind de buurman een nutteloze aso.

Zo zijn er talloze voorbeelden.
De samenleving is toch 1? Liever getto's? Met kakkers? Met tokkies?
pi_50418043
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:36 schreef pberends het volgende:
Rutte is wel meer een allrounder, en dat is zeker handig als lijsttrekker. Ik denk dat vooral Verdonk regelmatig met de mond vol tanden staat bij een lijsttrekkersdebat. Ze weet echt geen reet van economie bijvoorbeeld.
Idd. Rutte is veeel breder. En veel mee erudiet.
pi_50418064
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens.....Al vervalt Rutte wel teveel op dezelfde stokpaardjes terug ( zoals "mensen die iets van hun leven willen maken" ). Rutte is daarnaast idd veel eloquenter dan Verdonk. Die laatste is niet zo welbespraakt en vlot in haar voorkomen...

Het liberalisme is bij Rutte duidelijk wel veel beter in goede handen dan bij Verdonk....Dat draagt ie naar mijn gevoel ook wel uit...
Zelfs als Mark Rutte zijn hart laat spreken (dat doet ie erg weinig) dan nog doet ie het erg slecht. Hij verzand dan al snel in colleges over positieve en negatieve vrijheden en de dooddoeners/clichés zoals jij al aangaf.
Je moet er maar eens op letten hoe ze dat in Amerika doen, dat gebeurt veel uitgekookter en intelligenter. Zoals hier:
quote:
Gingrich’s ego is robust—Barack Obama is not the only national politician to fashion himself as an inheritor of Lincoln’s mantle. He seems convinced that the Republican Party’s salvation lies in his fecund mind, and believes that truly transformative conservative ideas, when well articulated, will be enough to attract large majorities. He cited global warming as an example. Very few Republicans these days talk about global warming as a reality, the way Gingrich does. Before a recent debate on Capitol Hill with John Kerry (reporters were promised a “smack-down”), Kerry seemed flustered when Gingrich shifted the debate from the basic science to a discussion of market-based solutions to the problem. Gingrich explained it this way: “There’s a short-term way out of this and a long-term way out of this. The long-term way is to create a new intellectual battleground, which you can’t do if you start out by saying ‘No, no, no, no, no.’ But if you say, ‘O.K., let’s talk about, for example, how you best have conservation in America, do you think trial lawyers, regulators, bureaucrats, and higher taxes are the answer, then you ought to be with Al Gore. If you think that markets, incentives, prizes, and entrepreneurs are the answer, you ought to be with us.’ ”
Bam, daarmee laat je meteen in twee zinnen zien wat het verschil tussen links en rechts is én geef je er zo'n draai aan dat iedereen met een IQ beneden de 120 dat niet ziet.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2007 18:02:41 ]
pi_50418110
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De samenleving is toch 1?
Nee. De meeste mensen maken deel uit van een sub-cultuur.
quote:
Liever getto's?
Denk niet dat het echt te voorkomen is. Soort zoekt nu eenmaal soort. Zolang je maar zorgt dat er mogelijkheden zijn om weg uit een wijk te komen
quote:
Met kakkers?
Is best tussen te leven
quote:
Met tokkies?
Dat zou onleefbaar zijn
pi_50418202
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zelfs als Mark Rutte zijn hart laat spreken (dat doet ie erg weinig) dan nog doet ie het erg slecht. Hij verzand dan al snel in colleges over positieve en negatieve vrijheden en de dooddoeners/clichés zoals jij al aangaf.
Ja, klopt! Hij komt erg over als die schoolmeester die het allemaal zonodig beter weet ......Dat maakt de persoon bij mij ongelofelijk irritant.....(ik vind Verdonk met haar voorkomen veel minder irritant)
quote:
Je moet er maar eens op letten hoe ze dat in Amerika doen, dat gebeurt veel uitgekookter en intelligenter.
Zeker weten.
pi_50418339
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

Bam, daarmee laat je meteen in twee zinnen zien wat het verschil tussen links en rechts is én geef je er zo'n draai aan dat iedereen met een IQ beneden de 120 dat niet ziet.

Helemaal. Hoe breng/ verkoop je de boodschap. (massapsychologie, beïnvloeding!, massacommunicatie, dynamiek van boodschappen, momentum etc.etc. ) Daar staat of valt het hele verhaal mee.

Degene die winnen zijn vaak uitstekende communicators. (ze overtuigen, verpakken de boodschap op een slimme manier).
pi_50418394
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:00 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nee. De meeste mensen maken deel uit van een sub-cultuur.
Denk niet dat het echt te voorkomen is. Soort zoekt nu eenmaal soort. Zolang je maar zorgt dat er mogelijkheden zijn om weg uit een wijk te komen

Is best tussen te leven
[..]

Dat zou onleefbaar zijn
Als soort zulk soort bij elkaar terecht komen dan krijg je juist getto-vorming.

Is dat beter
pi_50418422
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, klopt! Hij komt erg over als die schoolmeester die het allemaal zonodig beter weet ......Dat maakt de persoon bij mij ongelofelijk irritant.....(ik vind Verdonk met haar voorkomen veel minder irritant)
[..]

Zeker weten.
Rutte is helaas voor de VVD geen Bolkestein. Hij wordt er wel mee vergeleken maar als ik het me zo voor de geest haal dan wist Bolkestein altijd zijn erudietie (met al z'n theoriën en abstracties) te koppelen aan 'de werkelijkheid', dat lukt Rutte wat minder en komt idd betweteriger over.
pi_50418604
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Rutte is helaas voor de VVD geen Bolkestein. Hij wordt er wel mee vergeleken maar als ik het me zo voor de geest haal dan wist Bolkestein altijd zijn erudietie (met al z'n theoriën en abstracties) te koppelen aan 'de werkelijkheid', dat lukt Rutte wat minder en komt idd betweteriger over.
Eens. Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte (nog) niet helemaal rijp was voor het partijleiderschap. Naar mijn idee heeft die niet genoeg politieke ervaring. Het ging allemaal net iets te hard. Zijn eerste politieke baan was het staatssecretariaat op Sociale zaken. Daarna kort op onderwijs gezeten. En toen *plons* ineens partijleider en fractievoorzitter in de TK

Je moet echt van hoge huize komen om dat waar te kunnen maken.... De creme de la crema binnen zo'n grote partij met slechts vier jaar ervaring
pi_50420208
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eens. Ik denk eerlijk gezegd dat Rutte (nog) niet helemaal rijp was voor het partijleiderschap. Naar mijn idee heeft die niet genoeg politieke ervaring. Het ging allemaal net iets te hard. Zijn eerste politieke baan was het staatssecretariaat op Sociale zaken. Daarna kort op onderwijs gezeten. En toen *plons* ineens partijleider en fractievoorzitter in de TK

Je moet echt van hoge huize komen om dat waar te kunnen maken.... De creme de la crema binnen zo'n grote partij met slechts vier jaar ervaring
Mwa, zijn papieren zijn wel in orde hoor. Man van de big bussiness (Unilever), dat zien ze graag bij de VVD. En ervaring in de economie (financiën, sociale zaken, economische zaken) is ook een must daar.

Het is m'n club niet maar vanaf het begin vond ik Rutte al waardeloos gezien z'n daden op de ministeries (leerrechtensysteem en de nieuwe bijstandswet, twee wetten met gruwelijke gevolgen).
  woensdag 13 juni 2007 @ 19:10:02 #193
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50420545
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wouter Windvaan heeft een minder resume. Maar ja, in het land der blinden...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50420622
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

pi_50420708
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

juist een ideologische stammenstrijd. Men vecht voor de toekomstige richting en identeit van de partij. Zeer interessant en gezond.
[..]

Joh, ik dacht dat ministers dat deden..
[..]

Er zijn gewoon teveel kamerleden en te weinig werk. Juist bij grote partijen valt dit op; er zijn een stuk of 8 (semi)-belangrijke woordvoerders en een lijsttrekker. De rest is gewoon stemvee. Daarom zijn er ook regelmatig voorstellen om de kamer in te krimpen naar 75 of 100 leden.
1. Dat doe je vóór de verkiezingen.
2. Nee hoor.
3. 'Te weinig werk' is een observatie die ver bezijden de realiteit is.
pi_50427298
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Mwa, zijn papieren zijn wel in orde hoor. Man van de big bussiness (Unilever), dat zien ze graag bij de VVD. En ervaring in de economie (financiën, sociale zaken, economische zaken) is ook een must daar.
Hij heeft geschiedenis gestudeerd. En ik meen dat hij het tot manager human resources had geschopt. Zeker niet slecht. Toch zeg ik dat politiek toch een heel andere tak van sport is. Als extra-parlementarier maakte hij bij vriend en mindere mate bij vijand toch wel indruk. Maar ik was het zeer oneerlijke eenzijdige knetterharde beleid in de richting van de zwakken. Maar dat ben ik wel gewend van de VVD.
quote:
Het is m'n club niet maar vanaf het begin vond ik Rutte al waardeloos gezien z'n daden op de ministeries (leerrechtensysteem en de nieuwe bijstandswet, twee wetten met gruwelijke gevolgen).
Hij maakte meer kapot dan goed was. Slopers zijn het, die VVD-ers. Mesnen uit de uitkering zonder perspectief in de armoede getrapt. Harteloos, totaal harteloos zijn ze bij die club. Goed dat ze nu aan de kant staan, en wat mij betreft blijft dat zo.
pi_50427349
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:10 schreef Napalm het volgende:

[..]

In politiek opzicht Wouter had aanzienlijk meer politieke ervaring dan Rutte.
pi_50427450
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En moeilijkere studies gedaan in kortere tijd en met hogere cijfers!
pi_50427703
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat valt wel mee toch?
Rutte:
2 jaar staatssecretaris Sociale Zaken
2 jaar staatssecretaris Onderwijs

Bos:
2 jaar kamerlid
2 jaar staatssecretaris Financiën
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 22:40:45 #200
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50430398
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 17:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is er onzinnig aan? Spreken ze niet hetzelfde gedeelte/stroming van het VVD-electoraat aan?
Van Baalen = klassiek liberaal
Verdonk = populiste

Nee, dat is niet hetzelfde noch is het dezelfde stroming.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50431460
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Hij heeft geschiedenis gestudeerd. En ik meen dat hij het tot manager human resources had geschopt. Zeker niet slecht. Toch zeg ik dat politiek toch een heel andere tak van sport is. Als extra-parlementarier maakte hij bij vriend en mindere mate bij vijand toch wel indruk. Maar ik was het zeer oneerlijke eenzijdige knetterharde beleid in de richting van de zwakken. Maar dat ben ik wel gewend van de VVD.
[..]

Hij maakte meer kapot dan goed was. Slopers zijn het, die VVD-ers. Mesnen uit de uitkering zonder perspectief in de armoede getrapt. Harteloos, totaal harteloos zijn ze bij die club. Goed dat ze nu aan de kant staan, en wat mij betreft blijft dat zo.
Kijk, zolang jij hetzelfde riedeltje blijft draaien dat de VVD een partij voor de rijken is (zogenaamd), is het een beetje nutteloos om daar in te gaan. Het laat maar zien dat je niet duidelijk in de politiek zit (verder kan denken dan links-rechts). Zie jij mij continu SP, PvdA of CDA bashen? Je maakt jezelf erg ongeloofwaardig.
pi_50431996
Mijn vraag uit de nova chat sessie werd niet beantwoord.
pi_50432081
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn vraag uit de nova chat sessie werd niet beantwoord.
Hij typte ook wel heeeeel langzaam
Wat wilde je weten?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50432308
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 22:40 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Van Baalen = klassiek liberaal
Verdonk = populiste

Nee, dat is niet hetzelfde noch is het dezelfde stroming.
populisme is sowieso geen stroming....

Dus waar zit Rita dan in het spectrum?: (ik hoor het al, jij houdt niet echt van Rita, niet dat dat nodig is..).

Schaal links-rechts? tov van Van Baalen?
qua liberalisme? tov van Van Baalen?
Schaal progressief-conservatief ? tov van Van Baalen?
pi_50432365
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:17 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Hij typte ook wel heeeeel langzaam
Wat wilde je weten?
Idd, hij kan ook niet typen

Mijn briljante vraag "Gaat het weer een beetje, meneer Rutte?" ( )
pi_50432584
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:03 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Kijk, zolang jij hetzelfde riedeltje blijft draaien dat de VVD een partij voor de rijken is (zogenaamd), is het een beetje nutteloos om daar in te gaan
De VVD is niet bepaald de partij voor de zwakken.
quote:
Het laat maar zien dat je niet duidelijk in de politiek zit (verder kan denken dan links-rechts).
Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Zelf ik ben niet links of rechts te duiden in het spectrum. Mijn opvattingen over verschillende thema's zwiepen van links tot zelfs behoorlijk rechts.
quote:
Zie jij mij continu SP, PvdA of CDA bashen? Je maakt jezelf erg ongeloofwaardig.
Maar wat is dan onwaar wat ik zei? toegeven, ik ben soms wel erg direct.
pi_50432763
Laat je nou niet van de wijs brengen, de VVD is inderdaad een elite-partij. Dat wil ik morgen wel gaan onderbouwen, en in dat rapport staat het ook nadrukkelijk.
pi_50433070
Maar Stupiditeit heeft wel gelijk dat het niet zo heel veel zin heeft om alles wat je tegen het VVD-gedachtegoed hebt te spuien in een topic over het leiderschap van die partij. En dan maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet

Dit topic gaat gewoon over poppetjes.. laten we het daarbij houden.
pi_50433159
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:30 schreef Klopkoek het volgende:
Laat je nou niet van de wijs brengen, de VVD is inderdaad een elite-partij.
En zo is dat. Dat moeten ze verder zelf weten, maar Rutte moet nou niet doen of het een partij is voor de "gewone" man.
quote:
Dat wil ik morgen wel gaan onderbouwen, en in dat rapport staat het ook nadrukkelijk.
Alvast bedankt. Ik zie je reactie wel verschijnen.
pi_50433197
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:37 schreef ijsbrekertje het volgende:
Maar Stupiditeit heeft wel gelijk dat het niet zo heel veel zin heeft om alles wat je tegen het VVD-gedachtegoed hebt te spuien in een topic over het leiderschap van die partij. En dan maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet

Dit topic gaat gewoon over poppetjes.. laten we het daarbij houden.
Ik was toch niet aan het bashen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')