abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50443991
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Reken maar dat die kiezer VIES opportunistisch wordt als het gaat om hun eigen portemonnee.

wie stemt er nog uit pure ideologie?
Blijkbaar heel veel want de cijfers van het CPB liegen er niet om. Vergelijk de twee grafiekjes van de VVD en PvdA met elkaar en de VVD haalt de PvdA pas in rond de 100000 euro.
pi_50444041
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:51 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Blijkbaar heel veel want de cijfers van het CPB liegen er niet om. Vergelijk de twee grafiekjes van de VVD en PvdA met elkaar en de VVD haalt de PvdA pas in rond de 100000 euro.
Daarmee is idd het bewijs geleverd.
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:52:31 #243
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444043
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als je uit ideologie zou stemmen, zou dat je niet moeten verschillen. Stem je dan toch niet stiekem uit pure opportunisme? Immers de kans dat je straks goed gaat verdienen is behoorlijk met een bul op zak?
Ik stem uit Ideologie. Maar mijn achtergrond, studie en omgeving heeft mij gevormd tot wie ik ben. Zou ik anders zijn opgegroeid (en NEE, ik ben zeker geen rijkeluiskindje), dan zou ik als persoon ook anders zijn. Dus een hypothetische situatie.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:53:33 #244
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444076
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En wat doe je dan met de inkomensontwikkeling bij chronisch zieken, want die blijven door toedoen van de VVd zwaar achter. VVD houdt daar dus geen rekening mee.
Onder het vorige kabinet is de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten omhoog gegaan.
Sterker nog, zelfs de eerste fase van de WW is onder de VVD omhoog gegaan.
Thucydides
pi_50444196
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik stem uit Ideologie. Maar mijn achtergrond, studie en omgeving heeft mij gevormd tot wie ik ben. Zou ik anders zijn opgegroeid (en NEE, ik ben zeker geen rijkeluiskindje), dan zou ik als persoon ook anders zijn.
Het klopt dat je karakter deels wordt gevormd. Deels krijg je met je geboorte mee, maar opvoeding, school etc vormen het grotendeels.......
quote:
Dus een hypothetische situatie.
Het is hypothetisch ja, maar je kan je toch wel een beetje inleven in zo'n situatie...?

andere situatie: je wordt nu chronisch ziek (God moge het verhoeden, ik gun je een goed toekomst, begrijp mij goed ) . Je wordt dus niet meer beter en kan nooit meer werken.

Stem je dan nog op de VVD?
  donderdag 14 juni 2007 @ 11:57:13 #246
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50444225
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het klopt dat je karakter deels wordt gevormd. Deels krijg je met je geboorte mee, maar opvoeding, school etc vormen het grotendeels.......
[..]

Het is hypothetisch ja, maar je kan je toch wel een beetje inleven in zo'n situatie...?

andere situatie: je wordt nu chronisch ziek (God moge het verhoeden, ik gun je een goed toekomst, begrijp mij goed ) . Je wordt dus niet meer beter en kan nooit meer werken.

Stem je dan nog op de VVD?
Ja.

Het zou je nog verbazen hoeveel chronisch zieken er zelfs actief zijn binnen de VVD.
Thucydides
pi_50444244
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Onder het vorige kabinet is de uitkering voor volledig arbeidsongeschikten omhoog gegaan.
Je bedoelt dus WIA

WAO dus niet, dat was heel krom, het huidige kabinet heeft de WAO pas verhoogd voor volledige arbeidsongeschikten.
quote:
Sterker nog, zelfs de eerste fase van de WW is onder de VVD omhoog gegaan.
Vertel dan wel het hele verhaal, de duur is aanmerkelijk verkort. Ouderen zijn dan slecht af en komen dan eerder in de bijstand.
pi_50444307
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:57 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ja.

Het zou je nog verbazen hoeveel chronisch zieken er zelfs actief zijn binnen de VVD.
Relatief zullen het maar weinig zijn. De meesten stemmen namelijk op de SP of andere linkse partij .

Waarom zou je immers op een partij stemmen die je chronisch wilt beknotten op je uitkering, wetende dat je daar nooit meer uit kan komen
pi_50444311
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Daarmee is idd het bewijs geleverd.
Het bewijs dat heel veel mensen zich dus NIET alleen door hun portomonnee laten leiden. Immers de VVD heeft 14.7% van de stemmen gekregen bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen. Dit aantal lijkt mij (ik heb geen cijfers) hoger dan het aantal inwoners dat meer dan 100.000 euro per jaar verdiend. Dus zijn er mensen die VVD stemmen, terwijl ze zelf financiëel gezien meer baat zouden hebben bij winst van een andere partij.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50444389
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Relatief zullen het maar weinig zijn. De meesten stemmen namelijk op de SP of andere linkse partij
Chronsich zieken stemmen dus met de portomonnee. Wat walgelijk immoreel is dat.
pi_50444392
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 11:59 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Het bewijs dat heel veel mensen zich dus NIET alleen door hun portomonnee laten leiden. Immers de VVD heeft 14.7% van de stemmen gekregen bij de laatste Tweede Kamer verkiezingen. Dit aantal lijkt mij (ik heb geen cijfers) hoger dan het aantal inwoners dat meer dan 100.000 euro per jaar verdiend. Dus zijn er mensen die VVD stemmen, terwijl ze zelf financiëel gezien meer baat zouden hebben bij winst van een andere partij.
het gemiddelde inkomen bij de VVD stemmer is veel hoger dan bij ieder andere partij .
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:02:09 #252
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50444397
Alsof de eigen portemonnee het enige criterium is om op een bepaalde partij te stemmen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50444550
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:02 schreef damian5700 het volgende:
Alsof de eigen portemonnee het enige criterium is om op een bepaalde partij te stemmen.
Wie zou ze de kost kunnen geven, die zo handelen ?
pi_50444595
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Chronsich zieken stemmen dus met de portomonnee. Wat walgelijk immoreel is dat.
Net zo immoreel als rijken die VVD stemmen, omdat het goed is voor hun portemonnee
  donderdag 14 juni 2007 @ 12:18:21 #255
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_50444962
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wie zou ze de kost kunnen geven, die zo handelen ?
Wie is/zijn ze?
Jij miskent, dat mensen uit andere overwegingen dan alleen hun eigen portemonnee stemmen? Kan je dat staven of is dit alleen wat jij denkt en op niets tastbaars gebaseerd?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_50446029
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 23:26 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De VVD is niet bepaald de partij voor de zwakken.
[..]

Links en rechts zijn achterhaalde begrippen. Zelf ik ben niet links of rechts te duiden in het spectrum. Mijn opvattingen over verschillende thema's zwiepen van links tot zelfs behoorlijk rechts.
[..]

Maar wat is dan onwaar wat ik zei? toegeven, ik ben soms wel erg direct.
Tja, je komt over als een persoon die vrij dogmatisch denkt, maar goed. Puh, puh, puh, wat een directheid zeg.
pi_50446744
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Net zo immoreel als rijken die VVD stemmen, omdat het goed is voor hun portemonnee
Dus eigenlijk is iedereen immoreel
pi_50447160
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uiteraard. Zelfde beweegreden, geen onderscheid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50448387
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:09 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is iedereen immoreel
Dat zeg ik dus niet . Dat is je eigen gevolgtrekking. Je trekt eigenlijk een verkeerde conclusie.

Jij stelt dat die chronisch zieken immoreel stemmen, want ze stemmen op hun portemonnee

Toen reageerde ik hierop, en zei : dan is het net zo immoreel dat rijkeluitjes op de VVD stemmen .

pi_50448438
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Uiteraard. Zelfde beweegreden, geen onderscheid.
Ik heb niet gezegd dat VVD-ers alleen fout stemmen , hoor
pi_50448509
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:52 schreef Stupiditeit het volgende:

[..]

Tja, je komt over als een persoon die vrij dogmatisch denkt, maar goed. Puh, puh, puh, wat een directheid zeg.
Ow gelukkig valt het dan wel mee met de directheid. Volgens mij ben ik best aardig.
pi_50448589
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 12:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wie is/zijn ze?
Jij miskent, dat mensen uit andere overwegingen dan alleen hun eigen portemonnee stemmen?
Neen, dat zeg ik dus niet. ik zeg alleen dat het een belangrijke, zo niet de belangsrijkste drive is om op een bepaalde partij te stemmen
quote:
Kan je dat staven of is dit alleen wat jij denkt en op niets tastbaars gebaseerd?
Ik zal een s zoeken naar motieven mbt stemgedrag van de Nederlandse burger. Wellicht is er iemand op gepromoveerd.
pi_50448674
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:52 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd dat VVD-ers alleen fout stemmen , hoor
Nee, dat zie ik. Ik ben het met je eens dat als het voor één groep geldt dat stemmen naar je portemonnee immoreel is, dat voor alle groepen geldt . Toegegeven, de groepen met iets meer financiële armslag kunnen zich de luxe van het stemmen naar hun ideologie makkelijker veroorloven, dus er zou zelfs nog een boompje op te zetten zijn dat zij immoreler zijn.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50450466
Ook hoger opgeleiden kijken naar hun portemonnee. Maurice de Hond had na de verkiezingen nog zo'n staatje gemaakt en daaruit kwam duidelijk naar voren dat de hogere inkomens vaker VVD stemmen dan lagere inkomens. Opvallend was dat het CDA en PvdA onder alle inkomensgroepen even goed vertegenwoordigd was terwijl de SP het weer van de paupers moest hebben (35% ofzo van de mensen die minder dan 1 keer modaal verdienen stemden op die neo-communisten).
pi_50455810
Lol, EchtGaaf, heb jij dit filmpje soms gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU

Bevat precies dezelfde retoriek.
pi_50456561
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat zeg ik dus niet . Dat is je eigen gevolgtrekking. Je trekt eigenlijk een verkeerde conclusie.

Jij stelt dat die chronisch zieken immoreel stemmen, want ze stemmen op hun portemonnee

Toen reageerde ik hierop, en zei : dan is het net zo immoreel dat rijkeluitjes op de VVD stemmen .

Het is andersom. Jij noemt VVD-stemmers immoreel, asociaal, etc. Daar reageerde ik op met...

Ik wordt er een beetje moe van dat je de VVD continu zo afbrandt.
pi_50457144
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 16:55 schreef Klopkoek het volgende:
Lol, EchtGaaf, heb jij dit filmpje soms gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=6dHWK_6c_lU

Bevat precies dezelfde retoriek.
lol, ja....

Ik had het makkelijk kunnen zijn idd.

Maar helaas, ik was het niet... Het kietelt weer wel mijn creativiteit. En brengt mij weer op ideeën. Tja, dan zou het nu een filmpje worden over de VVD vrees ik

Een leuk initiatief om mijn vaardigheden op het gebied van videobewerken op te halen
pi_50457676
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het is andersom. Jij noemt VVD-stemmers immoreel, asociaal, etc. Daar reageerde ik op met...
Alle mensen zijn in zekere zin opportunistisch.
quote:
Ik wordt er een beetje moe van dat je de VVD continu zo afbrandt.
Ik zal het netjes houden. Maar ik wordt zo moe van een VVD die zo een dubbele moraal hanteert als het gaat over het toepassen van dwang. (mensen uit de uitkeringen op straat te schoppen). Hun stokpaardje is om het sociale vangnet steeds lager op te spannen, zonder de mensen om wie het gaat goed/redelijk perspectief te bieden (zoals het vergroten van de kansen van achtergestelden). Alleen maar roepen dat mensen hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen (succes is 'n keuze ) , helpt mensen echt niet verder. Tegelijkertijd wordt het bedrijfsleven niet gedwongen om mensen aan te nemen, die ondanks een groeiende economie niet aan de bak komen (ex-wao-ers, ouderen, allochtonen).

Ik wordt ook zo moe van een VVD die een poosje terug voor de buhne in de kamer die topsalarissen "betreuren" (maar je zag dat ze er geen barst van meenden) , maar tegelijker NIETS tegen willen doen. Nee, dan zijn ze ineens niet thuis met de knoet, die ze maar al te graag over de zwakkeren heen wil laten belanden.....Sterker nog ze propageren juist met hun verkiezingsprogramma impliciet de exorbitante salarisstijgingen. Dit blijkt maar uit het koopkrachtplaatjes zoals de VVD die graag zou zien.

Maar jij bent toch een liberaal? Dan moet je het toch niet erg vinden dat ik mijn vrijheid van meningsuiting benut? Of geldt dat dan niet als je kritiek wil uitoefenen op het gedachtegoed van de VVD? Persoonlijke vrijheid is een van de vier "citadels" (raar gekozen van Rutte, al is het beeldspraak ) , die Rutte gisteren nog propageerde. Sta je daar soms niet achter?

Daarnaast propageerde Rutte dat de VVD ook een partij is voor de hardwerkende gewone man of zelf voor dat arme vrouwtje dat in de bijstand zit. Maar als je naar de koopkracht plaatjes kijkt die de VVD propageerde in verkiezingstijd, dan moeten die groepen daar zeker niet op stemmen. Dus Rutte liet hiermee geweldig zien hoe demagogisch hij op die groepen richtte. (welke kiezer kijk nu naar die plaatjes....)

en dan volhouden dat de VVD niet alleen een partij voor de welgestelden is......

daar wordt ik nou zo moe van....

Verder worden partijen als SP en GL, en Wouter Bos niet te vergeten, voortdurend besmuikt door rechts FOK!. ik heb op Wouter gestemd. Het aantal keren dat hij hier is bespot (Wouter Windvaan) is ongeëvenaard. Daar hoor je mij ook niet over huilen

[ Bericht 8% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 18:03:29 ]
pi_50458206
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 17:47 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Alle mensen zijn in zekere zin opportunistisch.
[..]

Ik zal het netjes houden. Maar ik wordt zo moe van een VVD die zo een dubbele moraal hanteert als het gaat over het toepassen van dwang. (mensen uit de uitkeringen op straat te schoppen). Hun stokpaardje is om het sociale vangnet steeds lager op te spannen, zonder de mensen om wie het gaat goed/redelijk perspectief te bieden (zoals het vergroten van de kansen van achtergestelden). Alleen maar roepen dat mensen hun eigne verantwoordelijkheid moetne nemen, helpt mensen echt niet verder. Tegelijkertijd wordt het bedrijfsleven niet gedwongen om mensen aan te nemen, die ondanks een groeiende economie niet aan de bak komen (ex-wao-ers, ouderen, allochtonen).
Zodra de uitkeringen omlaag gaan zullen de uitkeringstrekkers wel moeten gaan werken. Er is zat laagopgeleid werk, ze zijn nu al buschauffeurs uit Duitsland aan het halen omdat ze geen Nederlanders kunnen vinden.
quote:

Ik wordt ook zo moe van een VVD die een poosje terug voor de buhne in de kamer die topsalarissen "betreuren" (maar je zag dat ze er geen barst van meenden) , maar tegelijker NIETS tegen willen doen. Nee, dan zijn ze ineens niet thuis met de knoet, die ze maar al te graag over de zwakkeren heen wil laten belanden.....Sterker nog ze propageren juist met hun verkiezingsprogramma impliciet de exorbitante salarisstijgingen. Dit blijkt maar uit het koopkrachtplaatjes zoals de VVD die graag zou zien.
Inderdaad belachelijk dat ze zich hebben mee laten voeren in de publieke opinie. Ze hadden gewoon weg moeten blijven, want het is totaal onbelangrijk
quote:

Maar jij bent toch een liberaal? Dan moet je het otch niet erg vinden dat ik mijn vrijheid van meningsuiting benut? Of geld dat dan niet dat ik kritiek uit op het gedachtegoed van de VVD? Persoonlijke vrijheid is een van de vier citadels, die Rutte gisteren nog noemde. Sta je daar soms niet achter?
Tuurlijk, maar je hebt gewoon ongelijk.
quote:
Verder worden partijen als SP en GL, en Wouter Bos niet te vergeten, voortdurend besmuikt door rechts FOK!. ik heb op Wouter gestemd. Het aantal keren dat hij hier is bespot (Wouter Windvaan) is ongeëvenaard. Daar hoor je mij ook niet over huilen
quote:
Erger nog is dat ze in het verkiezinigsprogramma een progressieve stijging van de koopkracht pro

Als de VVD een quotering voor het MKB en grootbedrijf zo steunen, dan zou het
Quotering qua werkgelegenheid? Het idee alleen al Bedrijven moeten kunnen aannemen wie ze willen en achterstandsgroepen moeten zelf maar beter hun best doen. De hoogopgeleide allochtonen zijn 99 van de 100 keer niet goed genoeg.
pi_50458430
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 18:01 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zodra de uitkeringen omlaag gaan zullen de uitkeringstrekkers wel moeten gaan werken. Er is zat laagopgeleid werk, ze zijn nu al buschauffeurs uit Duitsland aan het halen omdat ze geen Nederlanders kunnen vinden.
Je kan natuurlijk altijd een werkloze Nederlander met B-rijbewijs op een bus of 30 tonner zetten
quote:
Inderdaad belachelijk dat ze zich hebben mee laten voeren in de publieke opinie. Ze hadden gewoon weg moeten blijven, want het is totaal onbelangrijk
Totaal onbelangrijk? Je personeel niet meer serieus nemen? Het tart niet het moraal van de beroepsbevolking?
quote:
Tuurlijk, maar je hebt gewoon ongelijk.
Nee, dat was je punt niet. Ik mocht de VVD van jou niet afbranden.
quote:

[..]
En nu je inhoudelijk punt aub .
quote:
Quotering qua werkgelegenheid? Het idee alleen al Bedrijven moeten kunnen aannemen wie ze willen en achterstandsgroepen moeten zelf maar beter hun best doen.
Als bedrijven die mensen niet willen aannemen, kan je de mensen ook niet uit de uitkering trappen. Het is immers van 2-en 1
quote:
De hoogopgeleide allochtonen zijn 99 van de 100 keer niet goed genoeg.
Als je dit meent, dan kan ik je echt niet meer serieus nemen

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 14-06-2007 18:22:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')