abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50372965
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:36 schreef Napalm het volgende:

[..]

Wilder is getrouwd met een buitenlandse dus dit lijkt me een domme opmerking..
Islamofoob dan. Al zullen ze over niet al te lange tijd ook wel tekeer gaan tegen de Polen gok ik .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50380842
Wat een zwabber die Rutte.

Overigens zou het me ook niet verbazen dat Verdonk een eigen partij zou starten gewoon pure bluf is om Rutte te doen vallen .
pi_50382170
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 14:30 schreef superworm het volgende:
Er vindt in een teringhoog tempo een enorme versplintering in het politieke landschap op. Ik zeg je, over tien jaar hebben we geen 1 partij meer met meer dan 25 zetels.
Wat in de VVD speelt is een ordinair arbeidsconflict. Parlementsleden worden geacht wetten te maken. Leden die hun werkweek besteden aan intern gekonkelefoes en overige zaken die het landsbelang niet dienen die rotten gewoon op. Ik wil bestuurd worden.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 19:55:05 #124
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_50383816
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:15 schreef Jan237 het volgende:

Wat in de VVD speelt is een ordinair arbeidsconflict.
juist een ideologische stammenstrijd. Men vecht voor de toekomstige richting en identeit van de partij. Zeer interessant en gezond.
quote:
Parlementsleden worden geacht wetten te maken
Joh, ik dacht dat ministers dat deden..
quote:
. Leden die hun werkweek besteden aan intern gekonkelefoes en overige zaken die het landsbelang niet dienen die rotten gewoon op. Ik wil bestuurd worden.
Er zijn gewoon teveel kamerleden en te weinig werk. Juist bij grote partijen valt dit op; er zijn een stuk of 8 (semi)-belangrijke woordvoerders en een lijsttrekker. De rest is gewoon stemvee. Daarom zijn er ook regelmatig voorstellen om de kamer in te krimpen naar 75 of 100 leden.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_50386535
Het wordt steeds vermoeiender. Hopelijk staat er snel iemand op die durft te zeggen dat zowel Rutte als Verdonk beter kunnen 'ophoepelen'. Als ze die zetel willen houden dan nemen ze die maar mee, maar laat er bij de VVD eens rust in de tent komen.
pi_50389113
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 19:55 schreef Napalm het volgende:

[..]

juist een ideologische stammenstrijd. Men vecht voor de toekomstige richting en identeit van de partij. Zeer interessant en gezond.
[..]
Ik zie dit niet als een ideologische stammenstrijd, maar inderdaad als een ordinaire arbeidsconflit, met Verdonk als de schuldige. Ze vertegenwoordigd helemaal geen specifiek richting. Ze claimt dat ze een tweede Frits Bolkestein is (alhoewel niet direct), terwijl ik uit haar mond tot nu toe niets intellectueels heb gehoord in tegenstelling tot Rutte.

Ik denk dat de VVD er zich goed aan doet om de lijn te kiezen die Ankersmit voorstelt. We zijn liberalen, ontplooiingsliberalen het liefst. Er is al een CDA of PVV.
pi_50391508
Sjonge jonge, de meest grote debielen kwamen aan het woord net bij Nova. En wat werd er om de hete brei heen gedraait met Charlie Aptroot als toppunt (ik parafraseer het nu een beetje maar de boodschap is correct):
"Natuurlijk mag je overal over praten. Als ik onder ondernemers ben -waar ik meestal mee praat en me prettig bij voel- praat ik ook over allerlei dingen. Waarom zou dat bij de VVD niet kunnen?"

pi_50404308
Vier thema's (citadels)

1 Economie
2 Immigratie
3 Veiligheid
4 Vrijheden

Dat is het belangrijkste??

Wat een kille partij. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
pi_50404504
Is het toch ook?
pi_50404544
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Vier thema's (citadels)

1 Economie
2 Immigratie
3 Veiligheid
4 Vrijheden

Wat een kille partij. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
Wat bestaat er nog meer dan?
pi_50404769
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:45 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Wat bestaat er nog meer dan?
Milieu, duurzaamheid, sociale samenhang/coherentie. Aandacht voor de zwakken.
pi_50404848
Ze dronken een glas, deden een plas en alles blijft zoals het was.

Poppenkast.
pi_50404952
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:44 schreef Urquhart het volgende:
Is het toch ook?
Idd, de VVD is een kille partij. Klinische zakelijkheid druipt er van af...

Al zou ik schat rijk zijn, ik zou nooit op zo'n partij stemmen.
  woensdag 13 juni 2007 @ 11:56:46 #134
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_50404971
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:51 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]
sociale samenhang/coherentie. Aandacht voor de zwakken.
De VVD en ik vindt dat geen taak voor de overheid, maar een verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Dus terecht dat dat geen speerpunt is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_50405075
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

De VVD en ik vindt dat geen taak voor de overheid, maar een verantwoordelijkheid van de mensen zelf. Dus terecht dat dat geen speerpunt is.
Waarom scheiden jullie de overheid zo van het indivu?

De overheid is toch van iedereen en voor iedereen? Waarom zien jullie de overheid zo als een vijand? Wat is er op tegen om menselijkheid vanuit een overheid te organiseren? Want iedereen is al zo voor zichzelf bezig.

Zonder een overheid zijn de zwakken superslecht af. De VVD heeft amper oog voor ze, behalve om ze tegen beter weten in de arbeidsmarkt op te trappen door ze de uitkering af te pakken en onbegeleid de arbeidsmarkt op te trappen en werkgevers niet aan te pakken.

Is het dan niet een beter idee om 2 partijen naar elkaar toe te duwen?
pi_50405130
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee. Dat zijn de punten die kiezers met VVD associëren tot vreugde van de VVD.

Het zou toch raar zijn als sociale coherentie het eerste item zou zijn waar je aan denkt, als je VVD hoort? Het is goed dat partijen niet allemaal dezelfde speerpunten hebben, op basis waarvan zou je dan nog moeten kiezen?
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_50405239
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:01 schreef ijsbrekertje het volgende:

[..]

Nee. Dat zijn de punten die kiezers met VVD associëren tot vreugde van de VVD.

Het zou toch raar zijn als sociale coherentie het eerste item zou zijn waar je aan denkt, als je VVD hoort? Het is goed dat partijen niet allemaal dezelfde speerpunten hebben, op basis waarvan zou je dan nog moeten kiezen?
Dat maakt de VVD zo ontzettend armlastig. Alles te beredeneren vanuit het individu. Mensen zijn sociale wezens. Dat moet de basis zijn.
  woensdag 13 juni 2007 @ 12:06:26 #138
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_50405329
Van Baalen vind ik een groot talent. Hij komt betrouwbaar over, heeft een goede kop, straalt zelfvertrouwen uit, is goed in het debat, verkondigt geen onzin en is niet zo snel van zijn stuk te brengen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_50405366
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat maakt de VVD zo ontzettend armlastig. Alles te beredeneren vanuit het individu. Mensen zijn sociale wezens. Dat moet de basis zijn.
Dan nog is dit geen taak van de overheid
pi_50405534
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:07 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan nog is dit geen taak van de overheid
Waarom niet?
pi_50405589
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 11:56 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezingen was het behoud van sesamstraat nog wel een belangrijk speerpunt van de VVD.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_50405595
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:06 schreef LENUS het volgende:
Van Baalen vind ik een groot talent. Hij komt betrouwbaar over, heeft een goede kop, straalt zelfvertrouwen uit, is goed in het debat, verkondigt geen onzin en is niet zo snel van zijn stuk te brengen.
Van Baalen komt ook te eilitair over om een stemmentrekker te zijn.
pi_50405636
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat je het individu niet moet verplichten ergens bij te horen.
pi_50405761
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:14 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Omdat je het individu niet moet verplichten ergens bij te horen.
wat bedoel je hiermee?

Wat is volgens jou de rol van de overheid?
pi_50405811
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Bij de vorige verkiezingen was het behoud van sesamstraat nog wel een belangrijk speerpunt van de VVD.
pi_50405837
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:13 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Van Baalen komt ook te eilitair over om een stemmentrekker te zijn.
En werkt iets teveel op je lachspieren. Als ik die man al zie en hoor, dan neem ik hen direct niet meer serieus.
pi_50406424
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

wat bedoel je hiermee?

Wat is volgens jou de rol van de overheid?
Het garanderen van een minimale bestaanszekerheid, veiligheid en stabiliteit.
pi_50406558
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Als een individu er behoefte aan heeft zich te verenigen in groepen (en ik ben volledig met je eens dat het overgrote deel van de mensen die behoefte heeft) staat het hem of haar vrij om zich te verenigen in de groepen van zijn keuze. Als je als overheid je op groepen gaat richten, loop je vrij gauw het risico dat mensen aan groepen gekoppeld worden waar ze nooit voor hadden gekozen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_50406570
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het garanderen van een minimale bestaanszekerheid, veiligheid en stabiliteit.
Wat is een minimale bestaanszekerheid?
pi_50406607
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Wat is een minimale bestaanszekerheid?
Minder dan wat nu gebruikelijk is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')