quote:Op donderdag 17 mei 2007 14:24 schreef Freeflyer het volgende:
nee, daarmee ben je je lichaam te zwaar aan het belasten en dat is niet goed. de meeste lopers trainen te veel en te snel is een veel gebruikte uitspraak van looptrainers.
als je nagaat dat interval/fartlek/piramide lopen ongeveer 30% van de trainingsarbeid mogen bedragen per week dan weet je dat je per week 3 keer loopt pak em beet 1 training een interval/fartlek/piramide loop mag zijn. de rest van je trainingen behoren langzame duurlopen te zijn waarbij het tijd/afstand aspect niet meetelt. probeer die langzame duurlopen maar in de betreffende hartslagzone te lopen, dan kom je erachter dat dat al moeilijk genoeg is.
zijstapje naar HIIT; dat kan dan weer wel omdat het een afgebakende periode betreft.
Nou ik weet zeker dat ze je gewoon helpen hoor, ze willen toch in de eerste plaats schoenen verkopen. En daarbij is het voor verkopers juist leuk als ze iemand iets nieuws kunnen vertellen. En als ze je niet normaal helpen is die winkel het niet waard om er je geld uit te geven!quote:Op donderdag 17 mei 2007 21:15 schreef Jojogirl het volgende:
* Jojogirl heeft even een hardloopnewbie vraagje.
Ik ben dinsdag begonnen met het Belgische MP3 beginnerschema en ik merk nu al dat m'n huidige sportschoenen hier niet geschikt voor zijn. Geen wonder want het zijn eigenlijk zaalschoenen. Nu wil ik dus nieuwe schoenen gaan kopen bij de Runnersworld (hier in Leiden), maar ik ben erg bang dat ik daar als n00b voor lul sta. Is die winkel vooral voor superprofi marathonlopers of zijn ze ook lief tegen blonde meiskes met overgewicht die net een voorzichtige eerste poging tot lopen wagen?
Ik loop zelf ook altijd langs de amstel (als je langs de kant van de weg gaat staan nu dan zie je me over uur langskomen), en het is een hele mooie route. Denk dat iedereen die in Amsterdam lange afstanden traint dat of aan de amstel of in het amsterdamse bos doet. Het stuk tussen Amstelpark en Oudekerk is gedeeld met auto's inderdaad, maar wat je kan doen is dat je ter hoogte van 'Uilenstede' de kalfjeslaan op gaat (bij de molen daar) en dan vervolgens de 1e links de weilanden in. Dat pad loopt parallel aan de amstel. bij de 1e kruizing van dat pad kan je (ipv links terug naar de amstel) ook rechts gaan en dan vlak voor de bebouwing van amstelveen de afslag links de dijk op volgen. Dit is een wel een stukje extra, maar je zal wel flink wat vergezichten in het hollandse landschappen meepikken en dit pad eindigd uiteindelijk zelfs helemaal in Ouderkerk zodat je geen enkel verkeer hoeft te zienquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Gisteren een 3/4 rondje Vondelpark plus extra gedaan, nou zeg, wat zit dat Vondelpark vol met hardlopers, je moet echt vechten voor je plekkie. In ieder geval, ben best hard gegaan, waarbij ik door slechts 1 stoplicht () werd tegengehouden, denk door mijn fanatieke instelling.
Ik liep pardoes 13.4 km/u in 25 minuutjes. Morgen 80 minuten rondom de Amstel. Heb je tussen Amstelpark en Ouderkerk ook looppaden, dat ik niet tussen alle scheurende auto's hoef te lopen
Ik ga ook de Ladies Run doen. Gaat dat erg hard met inschrijvingen of is het nooit vol?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 13:30 schreef Babbel1 het volgende:
Ik ga even meelezen in dit topic, ik ben pas weer begonnen met hardlopen en op de planning staat dat ik 24 juni ga meelopen met de Ladies Run in Rotterdam, dus ik kan alle adviezen goed gebruiken! (maar geen concrete vragen nog, vandaar het meelezen)
Ik ben ook nog niet ingeschreven, precies dezelfde reden! De datum staat op mijn planning maar of 't de 6,5 of de 10 wordt... geen idee! Ik loop eigenlijk nu al iets meer dan 6km, dus 10km is meer een uitdaging, maar ik vind het ook wel leuk om goed getraind die 6,5 te lopen zodat ik een redelijke tijd kan neerzetten. Ik heb geen idee hoe dat precies gaat met inschrijven, het is mijn eerste wedstrijd..quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:05 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik ga ook de Ladies Run doen. Gaat dat erg hard met inschrijvingen of is het nooit vol?
Weet namelijk nog niet welke afstand ik over een maandje aankan en wil dus nog even wachten met inschrijven...
Voor mij hetzelfde maar dan de 3 of de 6,5. 3 vind ik zo weinig, maar 6,5 heb ik nog nooit gelopen...quote:Op vrijdag 18 mei 2007 14:36 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet ingeschreven, precies dezelfde reden! De datum staat op mijn planning maar of 't de 6,5 of de 10 wordt... geen idee! Ik loop eigenlijk nu al iets meer dan 6km, dus 10km is meer een uitdaging, maar ik vind het ook wel leuk om goed getraind die 6,5 te lopen zodat ik een redelijke tijd kan neerzetten. Ik heb geen idee hoe dat precies gaat met inschrijven, het is mijn eerste wedstrijd..![]()
1e wedstrijd was inderdaad vervelend vanwege het niet kunnen inhalen van anderen (ij-tunnel van dam tot damloop). Daarna heb ik geleerd vooraan te starten: tegenwoordig is na 500 meter nog maar klein groepje om me heen te vinden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:15 schreef Freeflyer het volgende:
over wedstrijden gesproken he...
mijn eerste wedstrijd viel mij zwaar tegen. net na de start was het een geduw en getrek van jewelste omdat iedereen goed weg wou komen. omdat ik veel alleen train en loop was ik daar toen niet aan gewend. al met al liep ik niet een hele goede tijd toen. mijn trainingsrondjes waren in die tijd veel sneller. pas vanaf de 3de wedstrijd was ik gewend aan al dat geduw en getrek...
hoe hebben de andere lopers in dit topic dat ervaren?
De kleinere wedstrijd in de buurt vind ik ook altijd gezelliger..mede omdat er dan ook af en toe bekende langs het parcours staan.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:21 schreef Grumpey het volgende:
[..]
1e wedstrijd was inderdaad vervelend vanwege het niet kunnen inhalen van anderen (ij-tunnel van dam tot damloop). Daarna heb ik geleerd vooraan te starten: tegenwoordig is na 500 meter nog maar klein groepje om me heen te vinden.
Goede tip is gewoon mee te doen met een kleinere wedstrijd in je omgeving. Dat is namelijk sowieso gezelliger (veel meer bingo's/plaatselijke fanfare/koffie met koek-sfeertje) en daarnaast heb je alle ruimte. Nadelen zijn wel dat tijdwaarneming en afstand niet ideaal nauwkeurig hoeven te zijn.
Dank, wat dacht je van zoiets?quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:30 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik loop zelf ook altijd langs de amstel (als je langs de kant van de weg gaat staan nu dan zie je me over uur langskomen), en het is een hele mooie route. Denk dat iedereen die in Amsterdam lange afstanden traint dat of aan de amstel of in het amsterdamse bos doet. Het stuk tussen Amstelpark en Oudekerk is gedeeld met auto's inderdaad, maar wat je kan doen is dat je ter hoogte van 'Uilenstede' de kalfjeslaan op gaat (bij de molen daar) en dan vervolgens de 1e links de weilanden in. Dat pad loopt parallel aan de amstel. bij de 1e kruizing van dat pad kan je (ipv links terug naar de amstel) ook rechts gaan en dan vlak voor de bebouwing van amstelveen de afslag links de dijk op volgen. Dit is een wel een stukje extra, maar je zal wel flink wat vergezichten in het hollandse landschappen meepikken en dit pad eindigd uiteindelijk zelfs helemaal in Ouderkerk zodat je geen enkel verkeer hoeft te zien
Dat was de vraag ook niet.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 15:18 schreef Grumpey het volgende:
inschrijven voor wedstrijden is niet zo heel moeilijk. Vaak kan het via de internet site, en dan komt het er op neer dat je gewoon je naam + adres en een machtiging afgeeft, 5 seconden later ben je verzekerd van een startbewijs
Veel succesquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ohja noteert u mij maar voor de hele marathon in Amsterdam. Streeftijd 3:15.![]()
![]()
![]()
Mij ook, voor 04.00!quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ohja noteert u mij maar voor de hele marathon in Amsterdam. Streeftijd 3:15.![]()
![]()
![]()
yup, dat bedoelde ik. Heb zelf nog nooit echt door het Amstelpark gelopen, maar altijd erlangs. Zal er binnenkort inderdaad maar eens in een rondje maken. Daarnaast zou ik erg uitkijken bij de oversteek met de oranjebaan, hier zijn geen stoplichten en weg is erg druk. Wat ik zelf hier altijd doe is dat ik bij de oranjebaan de weg niet oversteek maar linksaf over fietspad direct naar brug over Amstel loop, scheelt een oversteek. De enige oversteek in het parcour is die bij de brug zelf, maar daar kan je vaak wel gewoon door rood.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:41 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Dank, wat dacht je van zoiets?
[afbeelding]
Effe zwaaien morgen hè![]()
ik zie het. Mooie ronde nu, alleen kan je hem geen rondje Amstel meer noemen na de aanpassingenquote:
Yes, helemaal zin in, later vanmiddag gaan we 'm doen. Het is inderdaad meer een rondje in het gebied rondom de Amstel met een stukkie uitlaatgassen ademen, hoewel er nog wel stukkies Amstel in zitten.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:53 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zie het. Mooie ronde nu, alleen kan je hem geen rondje Amstel meer noemen na de aanpassingen
weet je hoe lang het is?
Ik zeg: bubbelbadquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Alleen heb ik op het moment van spreken wel last van alles
90%?! Dat is wel veel. Dat betekent dat er dus ook heel veel mensen snel weer mee stoppen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:46 schreef thaleia het volgende:
Nog vrouwen hier die morgen de Marikenloop gaan doen? Ik niet, conditie hier is waardeloos op het moment![]()
Ga wel kijken![]()
Trouwens Jojogirl, ik sprak ooit iemand die in een hardloopwinkel werkt en die zei dat 90% van het klantenbestand mensen zijn die beginnend loper zijn. Maak je niet druk dat alleen de echte cracks in die winkels komen, dat is echt niet zo
Wow, ik hoop ooit zover als jij te komen! Heel veel succes vandaag!quote:Op zondag 20 mei 2007 00:51 schreef Raphaelo29 het volgende:
...
Lekkerkerkerquote:Op donderdag 17 mei 2007 21:36 schreef Sehnsucht het volgende:
Topic 15 alweer, grutjes!![]()
vandaag was in mijn dorp een wedstrijd die ging over 8.6KM, á 5 ronden van 1720 Meter. ik had de planning om 8 minuten per rondje te gaan lopen (eindtijd zou dan 40 minuten zijn), maar ik ging, zoals bijna gewoon is...veel te hard van start. rondje 1 had ik in 7.29, en rondje 2 dacht ik het wat rustiger aan gedaan te hebben, maar nee; de klok stond op 15 minuten rond. bah.
rondje 3 heb ik niet meer getimed, maar gewoon gelopen wat goed voelde. toen ik werd ingehaald door een bekende ben ik daar aangeklampt, en de laatste 2 ronden mee gelopen. en dat ging ineens weer erg goed, mooi mooi. eindtijd was uiteindelijk 39.10, maar voor dat ik dat 100% zeker weet moet ik even de uitslagen afwachten. het zal in ieder geval rond de 39.10 zitten, dus alsnog m'n doel gehaald![]()
Ik heb meegedaan! Het was erg leuk, en tevens voor het eerst blessurevrij! Ik heb een jaar lang last van mijn enkel gehad (bandjes waren ingescheurd), en nu helemaal niks!quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:46 schreef thaleia het volgende:
Nog vrouwen hier die morgen de Marikenloop gaan doen? Ik niet, conditie hier is waardeloos op het moment![]()
Ga wel kijken![]()
Voor mij werkt het goed wanneer ik ingeval van steken rustig en diep ga ademhalen vanuit de buik.quote:Op zondag 20 mei 2007 19:29 schreef Black-Hole het volgende:
Wat nu de reden was voor de steken in mijn zij is mij alleen niet duidelijk. Had ruim van tevoren gegeten en gedronken. Had ergens gehoord dat het te maken kan hebben met je ademhaling?
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:56 schreef Jerommeke.nl het volgende:
![]()
![]()
Woei, nog meer marathonlopers hierquote:
Is wel de eerstequote:Op maandag 21 mei 2007 17:50 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
[..]
Neem aan dat dit niet jullie eerste is? Suc6 met de training
Op welk niveau zat je en waar val je dan naar terug?quote:Op dinsdag 22 mei 2007 02:12 schreef Beroepsgokker het volgende:
tvp!.
Ben ook weer aan 't trainen geslagen, na ruim een jaar niet meer gelopen te hebben.
nee is ook wel ergens te begrijpen. Je lichaam is al extra aan het werk om die enge ziekmakende 'beestjes' op te ruimen en dan zou jij ook nog eens je erg gaan inspannen. Je lichaam draait overuren en je sloopt je lichaam. Bovendien is je temperatuur ook al verhoogd en wanneer je zou gaan lopen zal die alleen maar verder oplopen! Wat erg gevaarlijk kan zijn!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:31 schreef Innocence het volgende:
Ik lees ondertussen al overal dat je met koorts echt niet mag gaan hardlopen. Het effect zou verwaarloosbaar zijn en er is kans op verminderde weerstand en andere complicaties.
Wel balen hoor, het ging net zo lekker...
Tijdens een atletiekwedstrijd werd er eens een meisje per ambulance afgevoerd omdat ze met een lichte koorts een rustige 800meter dacht te lopen. Het arme meisje is ruim 10 minuten out geweest.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 09:31 schreef Innocence het volgende:
Ik lees ondertussen al overal dat je met koorts echt niet mag gaan hardlopen. Het effect zou verwaarloosbaar zijn en er is kans op verminderde weerstand en andere complicaties.
Wel balen hoor, het ging net zo lekker...
Ik hield mezelf alleen voor dat ik het er wel lekker uit zou zweten. Dat blijkt dus echt een fabeltje te zijn.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:09 schreef pekke.nl het volgende:
[..]
nee is ook wel ergens te begrijpen. Je lichaam is al extra aan het werk om die enge ziekmakende 'beestjes' op te ruimen en dan zou jij ook nog eens je erg gaan inspannen. Je lichaam draait overuren en je sloopt je lichaam. Bovendien is je temperatuur ook al verhoogd en wanneer je zou gaan lopen zal die alleen maar verder oplopen! Wat erg gevaarlijk kan zijn!
Het wordt mijn derde. Eerste in Etten Leur gelopen in 2005, 04:38, tweede in exact dezelfde tijd vorig jaar in New York. Ik ben dus niet van de toptijden maar wel van het genieten!quote:Op maandag 21 mei 2007 17:50 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
[..]
Woei, nog meer marathonlopers hier
Neem aan dat dit niet jullie eerste is? Suc6 met de training
Ben van plan om kustmarathon te gaan lopen in zeeland 6 oktober. Hopelijk is het dan niet zo warm als bij die van Rotterdam.![]()
Ik heb het eens gehad met een licht verkoudheid die ik op vrijdag, zaterdag en zondag had.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:19 schreef Innocence het volgende:
Ik hield mezelf alleen voor dat ik het er wel lekker uit zou zweten. Dat blijkt dus echt een fabeltje te zijn.
Je weerstand krijgt inderdaad nog eens een extra tik. Bovendien bestaat er zelfs de (kleine) kans dat je een infectie aan je hart oploopt. Lijkt het me toch niet helemaal waard.
de derde dag is altijd het ergstequote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:55 schreef Thisbe het volgende:
Ooooooooo wat heb ik een spierpijn. En dat pas na twee dagen.![]()
Heb me vroeger nooit gemeten (meer voor de lol hardlopen), nu loop ik zonder al teveel moeite 60 minuten op een aardig tempo. Moet zeggen dat mijn benen nu wel erg kapot gelopen zijn, komt ook met name doordat ik al last van mn knie had gisteren. En ik had niet gerekt van tevoren of achteraf, (niet rekken is beter voor de doorbloeding) iets dat ik voortaan gewoon weer ga doen!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 08:26 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Op welk niveau zat je en waar val je dan naar terug?
Idd, lekker nog een dagje rust houden. Wist je trouwens dat je het fitst bent een week nadat je ziek bent geweest??!! Je lichaam maakt namelijk "beestjes" aan om die ziekte weg te krijgen, en die blijven er nog ongeveer een week zitten!!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:09 schreef pekke.nl het volgende:
[..]
nee is ook wel ergens te begrijpen. Je lichaam is al extra aan het werk om die enge ziekmakende 'beestjes' op te ruimen en dan zou jij ook nog eens je erg gaan inspannen. Je lichaam draait overuren en je sloopt je lichaam. Bovendien is je temperatuur ook al verhoogd en wanneer je zou gaan lopen zal die alleen maar verder oplopen! Wat erg gevaarlijk kan zijn!
Ik zou gewoon eerst beginnen met een vlotte 10km, niet alleen uitlopen maar ook echt mooie tijd met een mooi constant tempo en nog energie over om door te gaan na afloop. Vervolgens richten op een halve marathon met een mooie tijd, mooi constant tempo en energie over na afloop. Dan ben je klaar om de marathon in te gaan mijn inziensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Heb me vroeger nooit gemeten (meer voor de lol hardlopen), nu loop ik zonder al teveel moeite 60 minuten op een aardig tempo. Moet zeggen dat mijn benen nu wel erg kapot gelopen zijn, komt ook met name doordat ik al last van mn knie had gisteren. En ik had niet gerekt van tevoren of achteraf, (niet rekken is beter voor de doorbloeding) iets dat ik voortaan gewoon weer ga doen!
Heb nog nooit echt een marathon gelopen, iemand tips hoe daarmee te beginnen? Eerst maar trainen voor de 10 of 20 kilometer of gewoon gelijk full power gaan (hele marathon)? Met goed trainen lukt dat laatste wel, maar ik heb 0,0 ervaring met marathons
Lekker twee dagen rust nu nemen hoor, laat die spieren herstellen, net zo belangrijkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:55 schreef Thisbe het volgende:
Ooooooooo wat heb ik een spierpijn. En dat pas na twee dagen.![]()
Ja, zo verstandig ben ik gelukkig wel. Ook de hoge hakken vermijd ik voorlopig even.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:49 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Lekker twee dagen rust nu nemen hoor, laat die spieren herstellen, net zo belangrijk
Zou netjes wezen als je die 3:15 voor de eerste keer haaltquote:Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Is wel de eerste![]()
Dank je, wat streef jij na?
Leuk die marathon van new yorkquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:19 schreef Madam_Romella het volgende:
[..]
Het wordt mijn derde. Eerste in Etten Leur gelopen in 2005, 04:38, tweede in exact dezelfde tijd vorig jaar in New York. Ik ben dus niet van de toptijden maar wel van het genieten!
Die kustmarathon staat ook op mijn verlanglijst, je kunt er vast heel erg genieten van mooie vergezichten en het bikkelen door het zand en zout water in je gezicht.. waarschijnlijk het tegengestelde van Rotterdam...
Succes en plezier met de training!
Probeer eens www.uitslagen.nlquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:26 schreef Jojogirl het volgende:
Ff nog een n00b vraagje: hoe vind je wedstrijden? Ik heb een loopagenda op runnersweb.nl gevonden maar daar lijken alleen maar wedstrijden tot en met juli op te staan. Hoe vind ik wedstrijden voor augustus en verder?
Weleens van gehoord, maar meer ook niet. Ik moet het wel gaan oefenen, want tijdens de Ladies Run moeten we over de Erasmus en de Willemsbrugquote:Op dinsdag 22 mei 2007 19:37 schreef Beroepsgokker het volgende:
Interessante website: http://www.loopwereld.nl/index.php?mod=trainingwijzer.
Iemand hier bekend met heuvel(af)lopen? Dat houdt in dat je een heuvel afloopt om snelheid te trainen, je moet namelijk grotere stappen nemen en snellere bewegingen maken. Leuk om eens te trainen!
Oh dat valt erg mee dan! Ik had het idee dat het heel snel achteruit ging en je haast weer van het begin af aan moest beginnen.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:33 schreef Beroepsgokker het volgende:
Heb me vroeger nooit gemeten (meer voor de lol hardlopen), nu loop ik zonder al teveel moeite 60 minuten op een aardig tempo.
Ik ga vanaf nu wel actief en doelgericht trainen, kijken wat ik uiteindelijk zal kunnen lopen. Uiteindelijke doelstelling is de marathon in een redelijke tijd lopen. Ik heb als voordeel dat mijn lichaamsbouw optimaal is voor een hardloper (170, 65 KG) met een hele snelle stofwisseling (kom dus geen grammetje vet aan) en een sporthart (hart pompt sneller waardoor bloed beter circuleert).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oh dat valt erg mee dan! Ik had het idee dat het heel snel achteruit ging en je haast weer van het begin af aan moest beginnen.
Het schijnt dat als je vaak op die manier traint dat je dan ook op een vlakke weg harder gaat lopen (want: grotere stappen en snellere bewegingen). Dan zit je alleen nog met het koolhydraten systeem dat eerder leeg loopt.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:11 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Weleens van gehoord, maar meer ook niet. Ik moet het wel gaan oefenen, want tijdens de Ladies Run moeten we over de Erasmus en de WillemsbrugIk wilde les 25 gaan doen, is de batterij van mn ipod op! Die ligt nu dus op te laden, ga ik wel een half uurtje later
![]()
2 tot 3 dagen moeten er zitten tussen de laatste ziektedag en de eerste dag waarop je jezelf licht mag inspannen....quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:19 schreef Innocence het volgende:
Vandaag dus nog maar lekker uitzieken, is het hopelijk des te sneller weer over.
Dat ben ik volledig met je eensquote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:50 schreef Pringlemaster het volgende:
[..]
Zou netjes wezen als je die 3:15 voor de eerste keer haalt.
Ik hoop zelf op een 4:15. Is wel redelijk zwaar volgens mij, vanwege die heuvels in de duinen en ook nog 5 km op het strand ofzo. Rotterdam ging ik voor een tijd van 4:00-4:15 maar is beetje in het water gevallen door die hitte. Zat vrij aardig op schema (3:35 op 35 km). Eindtijd beetje jammer (4:50 pffff
). Naja gewoon op naar de volgende
.
Nee Amsterdam doe ik niet aan mee, die is twee weken later (21-10-07).quote:Op dinsdag 22 mei 2007 23:05 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens
Alleen we hebben het beide over dezelfde marathon van Amsterdam? Ik bedoel..... duinen? strand?![]()
Normaal geen last van, maar vandaag had ik ook veel tijd nodig om op adem te komen ja.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:39 schreef Innocence het volgende:
Bah, het is echt veel te warm vandaag. Maar ging aardig met m'n longen, had alleen de wandelpauzes veel meer tijd nodig om op adem te komen en liep nogal te hoesten.
Spaaaaaaaaaaaaammquote:Op zaterdag 26 mei 2007 18:20 schreef cees1974 het volgende:
Tip voor mensen die loopmaatjes zoeken: http://www.samenlopen.nl. Die zoekmachine werkt echt fantastisch. Veel loopplezier iedereen..
aangezien je nog maar net een maandje bezig bent en net 6,5 km kan lopen, lijkt het mij niet verstandig om gelijk in 1 week 3x6,5 km te gaan lopen. Je trainingen ineens explosief uitbreiden is vragen om problemen (blessures) en ik spreek uit ervaringquote:Op zondag 27 mei 2007 10:23 schreef Babbel1 het volgende:
Zelf heb ik bedacht dat ik deze week 3 keer 6,5km achter elkaar te ga lopen. Die week erna loop ik dan naar die brug om dat te gaan oefenen. Hebben jullie enig idee hoe ik dat beste aan kan pakken? Wat zouden jullie doen om je vanaf dit moment zo goed mogelijk voor te bereiden? Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben! Alvast bedankt!![]()
Nou, ik heb dat rondje van 6,5km steeds gelopen, vanaf de eerste les die ik deed (dat was les 19, 5-6-7-8 minuten lopen met 2 minuten rust). Dus de afstand loop ik al een maand en ik loop ook steeds drie keer per week, dus het is niet echt een uitbreiding wat dat betreft..quote:Op zondag 27 mei 2007 10:53 schreef pekke.nl het volgende:
[..]
aangezien je nog maar net een maandje bezig bent en net 6,5 km kan lopen, lijkt het mij niet verstandig om gelijk in 1 week 3x6,5 km te gaan lopen. Je trainingen ineens explosief uitbreiden is vragen om problemen (blessures) en ik spreek uit ervaring![]()
zoals ik uit je voorgaande post begreep was dat je 6,5 km achter elkaar (en dat 3x per week) wou gaan lopen. Dat is toch wel een uitbreiding als je nog veel rustpauzes had daarvoor...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:21 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Nou, ik heb dat rondje van 6,5km steeds gelopen, vanaf de eerste les die ik deed (dat was les 19, 5-6-7-8 minuten lopen met 2 minuten rust). Dus de afstand loop ik al een maand en ik loop ook steeds drie keer per week, dus het is niet echt een uitbreiding wat dat betreft..
Misschien kun je de laatste week van je schema nog een keer herhalen en vanaf daar verder opbouwen. Ik zou in ieder geval niet je maximale afstand 3 keer in 1 week lopen. Ik zou zelf deze week al beginnen met het trainen op een helling, je kunt bv een 20 minuten soort intervaltraining doen met helling en eventueel wat versnellingen. Als je dat iedere week een keer doet dan moeten die bruggen wel lukken. Ik herinner me van mezelf ook mijn eerste hardloopwedstrijd met een heuvel waar ik echt volledig kapot op ging. Dit jaar had ik er enigzins op getraint en dat ging echt stukken beter.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:23 schreef Babbel1 het volgende:
Ik heb een vraag en ik hoop dat mensen hier mij misschien kunnen helpen.
Ik ga 24 juni de Ladies Run lopen, 6,5km. Ik ben eigenlijk pas bijna een maand bezig met hardlopen, maar ik heb al de laatste les van het schema van Vlaanderen Sportland gelopen. (ik had al conditie opgebouwd met skaten, ik heb niet zo'n goede knie en door het skaten werden de spieren rond mijn knie extra getraind, dat wilde ik eerst doen voordat ik weer begon met hardlopen). De laatste les was 10 minuten lopen, 1 minuut rustig en dan 20 minuten lopen. Ik heb aan het eind nog een keer 5 minuten extra gelopen, zodat ik voor het eerst het rondje van 6,5km heb uitgelopen (dus zonder stukken in- en tuilopen). Volgens dit schema ben je nu klaar om 30 minuten achter elkaar te lopen.
Nu wil ik de komende weken gebruiken om mij goed voor te bereiden op die wedstrijd. Het parcours gaat over de Erasmus en de Willemsbrug en voor de 6,5km loop je het rondje twee keer, ik zal dus 4 keer een brug over moeten. Dit heb ik nog helemaal niet geoefend, mijn hardlooprondje is redelijk vlak. Ik weet wel een grote brug waar ik kan gaan oefenen, die is ongeveer 2,5-3km verderop.
Zelf heb ik bedacht dat ik deze week 3 keer 6,5km achter elkaar te ga lopen. Die week erna loop ik dan naar die brug om dat te gaan oefenen. Hebben jullie enig idee hoe ik dat beste aan kan pakken? Wat zouden jullie doen om je vanaf dit moment zo goed mogelijk voor te bereiden? Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben! Alvast bedankt!![]()
Ik heb net de filpjes bekeken op internet en het ziet er echt GEWELDIG uitquote:Op maandag 28 mei 2007 19:39 schreef Grumpey het volgende:
zo, ik leef nog na Roparun, morgen alle verhalen (eerst slapen), maar het was fantastisch!![]()
Mooi te horenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:39 schreef Grumpey het volgende:
zo, ik leef nog na Roparun, morgen alle verhalen (eerst slapen), maar het was fantastisch!![]()
Dat verandert op een gegeven moment ook wel hoor. Het belangrijkste is dat je niet te hard loopt, als je je snelheid goed inhoudt kun je verder lopen dan je denkt!quote:Op donderdag 31 mei 2007 07:28 schreef p-etr-a het volgende:
Gaaf Grumpey. Wát een afstand ook!
Ik wil ook proberen verder te lopen, eerst naar tien km en langzaam verder. (15, halve marathon...?) Wordt wel hard werken want dat zijn geen afstanden die je nog makkelijk kan overzien.
8500 euroquote:Op donderdag 31 mei 2007 00:10 schreef Madam_Romella het volgende:
Ik vind het ook klasse Grumpey, gefeliciteerd.
En dat jij jouw team samen met nog een paar anderen zo in de race hebt gehouden is ook top!
Dat je aan het eind juist gaat versnellen ken ik goed, de kick van de naderende finish en het idee van "ik heb het gedaan", plus de aanmoedigingen van het publiek, geven je vleugels!
Maar zoals Pieter Bas mij eerder in dit topic toevoegde: "bij de roparun gaat het om het goede doel". Dus...vooral je bijdrage daaraan zal jou hebben gesterkt in de moeilijke momenten.
Ja, het hoeft natuurlijk ook niet in één keer. Gelukkig maar!quote:Op donderdag 31 mei 2007 07:40 schreef annoh het volgende:
[..]
Dat verandert op een gegeven moment ook wel hoor. Het belangrijkste is dat je niet te hard loopt, als je je snelheid goed inhoudt kun je verder lopen dan je denkt!
Iemand antwoord op deze eerdere vraag van mij?quote:Op zondag 27 mei 2007 14:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben toch aan het lezen en lees allerlei verhalen over luchtvochtigheid. Hoge luchtvochtigheid kan een gevaar zijn omdat je dan je zweet niet meer kwijt kan, maar lage luchtvochtigheid ook vanwege het tempo van zweten. Dus het is eigenlijk moeilijk aan te geven wat béter is, alleen moet je er in beide gevallen gewoon rekening mee houden, toch?
Het lijkt me dat als je vantevoren ruim voldoende water drinkt dat je dan altijd goed zit wat betreft het zweten.quote:Op zondag 27 mei 2007 14:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ben toch aan het lezen en lees allerlei verhalen over luchtvochtigheid. Hoge luchtvochtigheid kan een gevaar zijn omdat je dan je zweet niet meer kwijt kan, maar lage luchtvochtigheid ook vanwege het tempo van zweten. Dus het is eigenlijk moeilijk aan te geven wat béter is, alleen moet je er in beide gevallen gewoon rekening mee houden, toch?
komt me enigszins bekend voor.. Aan de weg waar mijn stage zich bevindt staan om de 150 meter een bushalte...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 00:25 schreef Grumpey het volgende:
toch handig, die conditie:
http://www.nu.nl/news/109(...)_uit_in_Berlijn.html
succes Innocence!
Er zijn ook van die elastische steundingen voor je enkels te koop (ik heb ze laatst nog bij perry sport gezien).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:48 schreef Thisbe het volgende:
Vraagje: ik ben dan wel niet meer geblesseerd aan mijn enkel, maar toch merk ik dat er tijdens het lopen zo nu en dan een pijntje doorheen schiet. Moet ik nu voortaan altijd tijdens het lopen tape op mijn enkel plakken voor de zekerheid?
Het geeft nèt wat meer steun, maar dan zou ik drie keer per week die tape er ook weer af moeten peuteren.![]()
Die heb ik ook, alleen wordt mijn voet lichtelijk paars als ik die aanheb (mijn schoen past dan ook niet meer zo goed omdat die dingen zo dik zijn).quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:00 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Er zijn ook van die elastische steundingen voor je enkels te koop (ik heb ze laatst nog bij perry sport gezien).
Kijk eens naar je eigen naamquote:
draai je je enkels ook altijd los (naar beide kanten) voor je begint met lopen?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:48 schreef Thisbe het volgende:
Vraagje: ik ben dan wel niet meer geblesseerd aan mijn enkel, maar toch merk ik dat er tijdens het lopen zo nu en dan een pijntje doorheen schiet. Moet ik nu voortaan altijd tijdens het lopen tape op mijn enkel plakken voor de zekerheid?
Het geeft nèt wat meer steun, maar dan zou ik drie keer per week die tape er ook weer af moeten peuteren.![]()
Ik kom hier niet om m'n eigen site te spammen maar gewoon te discussieren. Bovendien is die site helemaal niet meer van mij.quote:
netjes, zelfs iets harder dan 10 km/h, namelijk 10,9 km/h (dus eigenlijk 11)...quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:02 schreef Landgeld het volgende:
Ik wilde vandaag weer eens lekker wat kilomters pakken in een normaal tempo, gewoon niet KAPOT lopen, maar gewoon 'lekker' lopen(10-12 km o.i.d, normaal loop ik een rondje van 6)
Ik had ik me hoofd al een route uitgestippeld en toen ik thuis was had ik 55 minuten gelopen. Ik net met google earth de route nameten, blijkt het precies 10 km te zijnwel grappig dus!
Ik was nog helemaal niet kapot en had nog wat energie over. Alleen mijn voeten gingen pijn doen; tijdens het lopen nog ff beide schoenen kort uitgedaan (tijd stil -> voet uit schoen -> voet weer in schoen) omdat het niet ging. Maar heb dus 10 km met gemiddeld dus +/- 10 km p/u gelopen!!
Ik ben eruit. Als gewone schoenen (dus niet hardloopschoenen) had ik uitwringschoenenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:54 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Iemand antwoord op deze eerdere vraag van mij?
En ohja, ik heb iets vaags. Tijdje terug had ik ineens na een training last van een pijnlijk gevoel in de rechterhelft van m'n rechtervoetbodem. Kon nergens iets vinden wat dit zou kunnen wezen. Afijn, opgelost enzo, door met m'n voet over een fles te rollen.![]()
Maar sinds dit weekend is precies hetzelfde terug, maar dan links in m'n linkervoet. De vorige keer kon ik er op een of andere manier nog mee door blijven lopen, maar dat wordt nu lastiger (lees: onmogelijk). Iemand een idee wat het is en wat eraan te doen en/of eventuele ervaringen?
Ik wil alleen maar rennen![]()
heb ik ook heel erg gehad 2 jaar terug.....die schoenen zijn volgens mij echt niet goed voor je voet (maar meestal wel leuk om te zien, dat weer wel)quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:33 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Ik ben eruit. Als gewone schoenen (dus niet hardloopschoenen) had ik uitwringschoenen![]()
Kun je misschien iets meer vertellen over de souplessemethode? Ik heb geprobeerd via internet informatie erover te vinden, maar ik kom alleen een boekje van Lok tegen dat uitverkocht is.quote:Op donderdag 17 mei 2007 18:13 schreef LedZep het volgende:
Extensieve interval kan je ook wel elke training doen, zoals Verheul en Lok ook in hun methode aanraden. Ik ben heel tevreden met trainingen volgens deze souplessemethode en duurlopen doe ik slechts 1x per 2 weken. En dan ook nog eens met elke 10 minuten een 2 minuten tempo run.
http://souplesse.web-log.nl/souplesse/souplessemethode/index.htmlquote:Op zondag 3 juni 2007 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je misschien iets meer vertellen over de souplessemethode? Ik heb geprobeerd via internet informatie erover te vinden, maar ik kom alleen een boekje van Lok tegen dat uitverkocht is.
Ik wil graag een balans vinden tussen zo snel mogelijk lopen en uithoudingsvermogen ontwikkelen. De meeste tips komen erop neer dat volhouden belangrijker is dan op tempo lopen, maar de methode van Verheul en Lok lijkt hier haaks op te staan? En wat houdt 'souplesse' allemaal in? Ik merk bijvoorbeeld dat ik erg verkramp in mijn schouders omdat ik daar kracht vandaan probeer te halen. Daar zou ik graag vanaf zien te komen zonder een sukkeltempo aan te nemen. Heeft deze methode daar ook bepaalde technieken voor?
quote:Hardlopen met een slappe torso
Als je zoals ik, dagelijks aan een bureau werkt, dan heb je een zwaar beroep.
Het overeind houden van je lichaam, terwijl je grote delen van de dag stilzit, vraagt op den duur om moeilijkheden. Het is onnatuurlijk en kan leiden tot allerlei pijnen en pijntjes. RSI-klanten weten er alles van.
Als je na een zware bureaudag gaat hardlopen, dan is dat natuurlijk fijn - en beter dan op de bank ploffen. Maar wat zo jammer is, is dat veel hardlopers lopen alsof ze nog achter hun bureau zitten. Met een zwaar, loom lijf bonken ze stap voor stap vooruit.
Hoe dat komt? Door te weinig rompspanning. De spieren van buik en rug zijn te weinig actief. Die moet je dus trainen met buikspier- en rugspieroefeningen.
Maar je kunt ook je romp zelf op spanning brengen. Steek beide armen in de lucht, span je buikspieren aan, trek je billen onder je bekken, en dribbel een aantal meters.
Het is al best lastig om op deze manier recht vooruit te dribbelen en niet te gaan waggelen als een pinguin.
Na tientallen meters laat je je armen zakken, maar probeer je ''hoog'' te blijven lopen, met de benodigde spanning in de romp.
Vraag maar eens om commentaar. Je loopwijze ziet er opeens een stuk beter uit!
Bron (met nog veel meer handige tips!)
Verticale beweging is zowel benen optillen als met het hele lichaam "omhoog komen". Sommige lopers denken dat dat alleen maar energieverspilling is, maar niets is minder waar. Het hoeft natuurlijk geen huppelen te worden, maar kijk naar professionele marathonlopers en je ziet dat ze een relatief grote verticale beweging van het lichaam hebben.quote:Op zondag 3 juni 2007 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Interessant, die souplessemethode! Dankjewel, LedZep. Ik vind het heel logisch klinken, dat een duurloop de verkeerde looptechniek aanleert.
Dan techniek. Wat bedoel je met 'voldoende verticale beweging'? Dat je je benen genoeg 'optilt'? En hoe moet ik 'een goede swing van het onderbeen' rijmen met 'recht onder de heup landen in plaats van ervoor'? Bij een 'swing' stel ik me zo voor dat je geneigd bent voor je bovenlichaam uit te lopen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Het is niet makkelijk om over techniek te praten. Het is ongetwijfeld nog moeilijker om je techniek te verbeteren zonder hulp van buitenaf. Ik vond het met paardrijden altijd fijn een gestreng instructeur te hebben die mijn houding ongenadig corrigeerde (Zoutzak!). Mijn bovenlichaam is een probleem; ik herken mezelf hierin:
[..]
Koel, ben er als m'n linkervoet wat beter gaat voelen zeker bij. Nog ff meeten?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:07 schreef Grumpey het volgende:
Ik had een leuk plan om komende zondag maar eens op te gaan voor een marathon na al die beul-evenementen van de laatste tijd, kijken of dat dan ook lukt. Daarom vandaag (gister eigenlijk) geprobeerd zo lang mogelijk te lopen en te kijken hoe dat ging. Uiteindelijk 24 km gelopen, en ik had er nog wel 6 a 10 kunnen lopen, maar 42 zou me nog echt NIET lukken, voelde al echt mijn knieen protesteren. Dus we stellen de 1e keer nog maar even uit, overigens zou ik richting 3:10-3:25 lopen, daar ben ik al heel blij mee
Maar gewoon komende zaterdag VU-loop, 5,5 kilometer, kijken of ik dat nog kan (snelheid-lopen)
Welke heb je? Ik hoop voor je dat je er lekker op loopt.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:36 schreef Landgeld het volgende:
vandaag of morgen mijn nieuwe loopschoenen eens testen!
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik heb zelf vandaag voor het eerst tien kilometer (eigenlijk 9,9) gelopen, in een uur en 2 of 3 minuten. Dat vond ik helemaal niet gek.Bij de negen kilometer begon ik het overigens wel te voelen, maar ik heb doorgezet en dat vond ik best gaaf.
is goed hoor, ben altijd wel in voor mensen ontmoeten, gezelligquote:Op maandag 4 juni 2007 12:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Koel, ben er als m'n linkervoet wat beter gaat voelen zeker bij. Nog ff meeten?
Ohja, heb jij nu een idee waar de start, de inschrijving, het parcours en eigenlijk alles is?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb zelf vandaag voor het eerst tien kilometer (eigenlijk 9,9) gelopen, in een uur en 2 of 3 minuten. Dat vond ik helemaal niet gek.Bij de negen kilometer begon ik het overigens wel te voelen, maar ik heb doorgezet en dat vond ik best gaaf.
Ik ben me niet zozeer bewust van het 'kantelen van mijn bekken'. (Wel van rigid body movement, trouwens.)quote:Op zondag 3 juni 2007 23:37 schreef Innocence het volgende:
Kantel je bekken naar voor of naar achteren?
bij een beetje goede zaak nemen ze de schoenen terug als ze niet bevallen nadat je er 1 of 2 keer op gelopen hebt....quote:Op maandag 4 juni 2007 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Over hardloopschoenen gesproken: ik vind de schoenen die ik speciaal voor het hardlopen heb gekocht helemaal niet lekkerder lopen dan de oude simpele die ik had. Volgens de loopanalyse was het de beste schoen voor mij, maar ik vind zoveel demping niet prettiger. Nu kwam ik tijdens het lezen over voorvoetlanding ook nog eens tegen dat voor een optimale elastische voorspanning je schoenen eigenlijk geen hakhoogte mogen hebben.
Nee, ik ben geen voorvoetlander. Ik probeer een middenweg te vinden tussen het juiste schoeisel vinden om mijn gebrekkige techniek te compenseren en zelf mijn techniek verbeteren. Zo'n gigantische zool vind ik niet fijn lopen. Je krijgt overal te horen dat je die demping nodig hebt om blessureleed te voorkomen en daarom heb ik doorgezet, maar ik begin nu wel twijfels te krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Freeflyer het volgende:
je schrijft het eea over voorvoetlanden. ben je een voorvoetlander of komt dat verhaal wel handig uit omdat de schoenen niet bevallen? er zijn niet zo gekke veel echte voorvoetlanders in nederland. ook de kenianen zijn niet van nature allemaal voorvoetlanders. ze trainen er echter een keer of 6 per week op...
Dat is goed om te horen (mijn schoenen zijn minder dan een jaar oud), maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat ik het antipronatieblok te dik vind (terwijl ik dat volgens de analyse wel nodig heb).quote:ook is het zo dat de commercie (de fabrikanten) tegenwoordig schoenen maken met antipronatieblokken die niet zoveel meer corrigeren als een paar jaar terug bij een vergelijkbaar type schoen. dit alles vanwege het voorvoetlanden. als je schoenen minder dan een jaar oud zijn dan voldoen ze al aan alle eisen die bij het voorvoetlanden horen.
Desondanks is "de mens" in't algemeen een voor/ middenvoetlander, omdat je op blote voeten absoluut niet met een hak-voorvoetafwikkeling kan lopen zonder pijn.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
bij een beetje goede zaak nemen ze de schoenen terug als ze niet bevallen nadat je er 1 of 2 keer op gelopen hebt....
je schrijft het eea over voorvoetlanden. ben je een voorvoetlander of komt dat verhaal wel handig uit omdat de schoenen niet bevallen? er zijn niet zo gekke veel echte voorvoetlanders in nederland. ook de kenianen zijn niet van nature allemaal voorvoetlanders. ze trainen er echter een keer of 6 per week op...
ook is het zo dat de commercie (de fabrikanten) tegenwoordig schoenen maken met antipronatieblokken die niet zoveel meer corrigeren als een paar jaar terug bij een vergelijkbaar type schoen. dit alles vanwege het voorvoetlanden. als je schoenen minder dan een jaar oud zijn dan voldoen ze al aan alle eisen die bij het voorvoetlanden horen.
om blessureleed te voorkomen zou ik er dan toch maar aan gelovenquote:Op maandag 4 juni 2007 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is goed om te horen (mijn schoenen zijn minder dan een jaar oud), maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat ik het antipronatieblok te dik vind (terwijl ik dat volgens de analyse wel nodig heb).
klopt. alleen is het ook zo dat wanneer je moe wordt je van nature meer een haklander wordt. dat is precies de reden waarom de antipronatie blokken nog in de schoenen zitten.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:31 schreef LedZep het volgende:
Desondanks is "de mens" in't algemeen een voor/ middenvoetlander, omdat je op blote voeten absoluut niet met een hak-voorvoetafwikkeling kan lopen zonder pijn.
als er 2 rondjes zijn vind ik dat ze wel een waterpost bij start/finish mogen hebben...je moet toch wat kunnen drinken tijdens de start en de finish!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Kijk, maar inschrijving zal dan ook wel zijn gewoon op de binnenplaats van de campus ofzo? Ze verstrekken echt zo weinig informatie en dat terwijl ze zo genereus zijn door alles te dokken. Ook geen telefoonnummer dat je even kan bellen of zoiets.
Hoop dat ze ook een beetje water hebben, want ook al is het maar 5.5 kilometer, ik ben natuurlijk bloedjefanatiek! En weet je toevallig ook of de mensen met eigen chip toch de borg moeten betalen?
Oei?! Als het niet snel verbetert, nog maar gauw mee terug naar de winkel!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:07 schreef Landgeld het volgende:
vanmiddag op me nieuwe schoenen gelopen... pff.. eindresultaat na 6 km: brandende voorvoete haast verdoofd en verder ook nog aardig wat pijntjes... begint goed![]()
ga er morgen en eventueel donderdag weer op lopen. Als 't dan niet verbeterd ga ik terug, hopelijk kan dat nogquote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oei?! Als het niet snel verbetert, nog maar gauw mee terug naar de winkel!
dagelijks vind je lichaam niet fijn, en is daarnaast ook diciplinair gewoon best lastig vol te houdenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ik begin ook maar weer eens met hardlopen
gister 3km in 25min gelopen (best goed voor mij want ik heb geen conditie)
eigenlijk wil ik dit nu dagelijks gaan doen maar weet niet hoe blij mijn lichaam er van word
ik heb nu tijd genoeg daarom wou ik het dagelijks gaan doenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
dagelijks vind je lichaam niet fijn, en is daarnaast ook diciplinair gewoon best lastig vol te houden
Ik zou het lekker gewoon om de dag doen, en soms 2 dagen rust. Vind je lichaam fijner voor het herstel, en is voor jezelf ook makkelijker in te plannen
ach, keertje kan geen kwaad, en het is ook nog mooi weer vandaag...ik ga ook zo rondje vondelpark lopen hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb nu tijd genoeg daarom wou ik het dagelijks gaan doen
maar goed misschien ga ik vandaag dan wel gewoon wandelen
dagelijks is idd niet aan te raden, maar je kunt ook een beetje afwisselen. de ene dag hardlopen en de andere dag zwemmen of fietsen. dan beweeg je toch maar belast je niet de hele tijd dezelfde spieren en gewrichten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ik begin ook maar weer eens met hardlopen
gister 3km in 25min gelopen (best goed voor mij want ik heb geen conditie)
eigenlijk wil ik dit nu dagelijks gaan doen maar weet niet hoe blij mijn lichaam er van word
als je pijn hebt lijkt het me sowieso raadzaam even pas op de plaats te maken. heb je je laten adviseren tijdens de aankoop van je nieuwe schoenen of heb je ze maar lukraak uitgezocht. ikzelf heb corrigerende schoenen en in het begin kreeg ik last van vocht in mijn knie maar na wat rust is dat gelukkig weer overgegaan. loop je schoenen een tijdje in en kijk of de pijn blijft of vanzelf overgaat. als ie blijft misschien eens langsgaan bij de fysio en misschien heb je wel corrigerende schoenen nodig. good luck.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:25 schreef PekingDuck het volgende:
Hey, effies tussendoor een vraagje hoor. Ik ben nu ongeveer een maand geleden begonnen met trainen voor de Dam tot Damloop, maar omdat ik ben begonnen met 'normale' sportschoenen en ik nogal scheve poten heb, heb ik nu een voortdurende dreunende pijn in mijn enkel als ik erop ga staan. De pijn is niet heel erg, maar duurt nu al wel 1,5 week. Inmiddels heb ik een paar Saucony's gekocht in een hardloopwinkel, maar kan ik wel gewoon door blijven hardlopen? Ik heb vanmiddag nog 10 km gedaan. Ben ik niet bezig blessures te veroorzaken als ik nu gewoon doe alsof er niks aan de hand is?
Uiteraard heb ik niet zomaar een paar Saucony's gekocht voor 160 euro. Ik heb een filmpje laten maken van hoe het loopt etcetera en aan de hand daarvan heeft de hardloopwinkelmevrouw me mijn schoenen aangemeten. Die zijn op zich al gigantisch corrigerend en er zitten ook nog eens speciale zooltjes à 16 euro in. De nieuwe schoenen zijn dan ook niet het probleem (ze lopen fantastisch), de pijn die ik heb stamt nog uit de tijd dat ik op Scapino-schoenen van een onbekend merk liep. Het wordt ook niet erger, die pijn, maar ik voel het wel nog steeds en ik ben bang dat ik mijn enkels nu met het lopen naar de kloten ga helpen. Als ik nu stop ben ik bang dat ik kwijtraak wat ik aan conditie en spierkracht etcetera heb opgebouwd (vier weken geleden begonnen en loop nu al 10 km, daar ben ik best blij mee).quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:34 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
als je pijn hebt lijkt het me sowieso raadzaam even pas op de plaats te maken. heb je je laten adviseren tijdens de aankoop van je nieuwe schoenen of heb je ze maar lukraak uitgezocht. ikzelf heb corrigerende schoenen en in het begin kreeg ik last van vocht in mijn knie maar na wat rust is dat gelukkig weer overgegaan. loop je schoenen een tijdje in en kijk of de pijn blijft of vanzelf overgaat. als ie blijft misschien eens langsgaan bij de fysio en misschien heb je wel corrigerende schoenen nodig. good luck.
na de VU-loop is dat mijn eerstkomende eventquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:26 schreef Raphaelo29 het volgende:
next event : www.midzomernachtcross.nl en dan ga ik voor de 10 km. meer lijkt me op een vrijdagavond niet verstandig want dan ben ik doorgaans best moe. ben vooral benieuwd of ik onder de 45 minuten kan duiken. nog meer gegadigden voor deze late avond loop in het A'damse Bos ? ik loop er samen met m'n neef en vader.
Tsja, had de hitte ook onderschat, was halverwege vanochtend toch maar even in een gebouw water wezen drinkenquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:49 schreef Blik het volgende:
Pfff, deze hitte is niet bevorderlijk voor mijn hardloopschema.
Ik ben weleens verdwaald in de duinen bij Egmond op een hele hete dag. Mijn duurloop werd toen wel een hele lange van ruim 3 uur, en ik heb toen alle wandelaars die ik onderweg tegenkwam om drinken gevraagd.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:15 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Tsja, had de hitte ook onderschat, was halverwege vanochtend toch maar even in een gebouw water wezen drinken
Succes heh! Hoop dat t mooi weer is, vandaag was het net lang genoeg droog voor alle activiteiten toch? Veel plezier ookquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:00 schreef Grumpey het volgende:
Voor mensen die de VU-loop ook lopen, ik ga waarschijnlijk van start in mijn I AMsterdam shirt (meestal zijn er ongeveer 10 mensen met zo'n shirt trouwens). Ben 24, dus zoek gewoon de relatief jongste ervan uit (vermoedelijk dan :p).
Succes iedereen die ook meedoet
Neehoor, vandaag was het goed dansen in de stortregen en bliksem bij zuco 103quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:10 schreef annoh het volgende:
[..]
Succes heh! Hoop dat t mooi weer is, vandaag was het net lang genoeg droog voor alle activiteiten toch? Veel plezier ook
De mensen bleven?! Wat cool! Hier begon de regen pas later dus ik dacht dat t wel goed zat. Als er maar niks kapot is gegaanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Neehoor, vandaag was het goed dansen in de stortregen en bliksem bij zuco 103Wat dan wel weer een hondertal mensen deden dus dat maakte het wel weer leuk sfeertje
Dat heb ik een paar weken terug gedaan. Hartstikke leuk!quote:Op zondag 10 juni 2007 15:27 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik ben een weekje in Luxemburg, trainen in de bergenkijken of dat een beetje lukt
![]()
Beetje stoer doen dat je een Rabo pakje heb gekocht.. maar fietsen als trage stront..quote:Op maandag 11 juni 2007 12:41 schreef PekingDuck het volgende:
Volgens mij zijn de meeste mensen in zo'n Rabo-pakje vaak niet eens aan het trainen. Ik haal ze zó vaak in als ik met een beetje haast ergens heen moet ofzo...
Ja dahaag! Nog 50 meter langer?!?!quote:Op zondag 17 juni 2007 23:13 schreef Grumpey het volgende:
Op zich wel gezellig als je naar de midzomernachtcross gaat, ik ga namelijk ook waarschijnlijk
daar ga ik de 10,05 lopen (hij is 50 meter langer)
Heb vorig jaar een PR gelopen na een dag veel stappen, sindsdien geloof ik niet meer in slechte invloed van lekker uitgaanquote:Op maandag 18 juni 2007 08:16 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja dahaag! Nog 50 meter langer?!?!
Ik ga denk ik gewoon proberen om me enigzins in te houden qua alcoholhoudende dranken, want het lijkt me idd wel leuk om m te lopen. Die evenementen zijn echt verslavend. En wat is 5km nou eigenlijk? Ik beloof nog niks, maar sluit het ook niet uit!
in je zij?quote:Op maandag 18 juni 2007 10:23 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Ben pas 2 weken aan het lopen maar 't gaat met de dag wat beter. Alleen die ellendige steken....
Haha als mij dat ook zou lukken, zou wel tof zijn. Ik kan nuchter makkelijk een pr lopen, dan is het met kater eigenlijk alleen maar een uitdagingquote:Op maandag 18 juni 2007 10:21 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Heb vorig jaar een PR gelopen na een dag veel stappen, sindsdien geloof ik niet meer in slechte invloed van lekker uitgaan
Mijn oude PR op de 110m horden stond ook na een avondje te veel rode wodka red bull..quote:Op maandag 18 juni 2007 11:23 schreef annoh het volgende:
[..]
Haha als mij dat ook zou lukken, zou wel tof zijn. Ik kan nuchter makkelijk een pr lopen, dan is het met kater eigenlijk alleen maar een uitdaging.
meer??? Doe maar minder!quote:Op maandag 18 juni 2007 10:41 schreef PieterBas het volgende:
[..]
in je zij?
Probeer eens van te voren of tijdens het lopen wat meer water te drinken.
ik zou gewoon naar een horlogewinkel gaan, die kunnen allesquote:Op maandag 18 juni 2007 10:22 schreef Leintjeuh het volgende:
Heej, ik heb een vraagje. Om mn verbranding bij te houden tijdens het hardlopen heb ik een Polar A3 horloge (geloof ik) met hartslagband. Nu is het batterijtje van het horloge leeg. Kan dat vervangen worden?
ik krijg juist steken in de zij als ik te weinig heb gedronken... en als ik 2uur van te voren veel water drink.. dan blijf ik plassenquote:Op maandag 18 juni 2007 11:46 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
meer??? Doe maar minder!. Of beter: 2 uur voor het lopen VEEL water drinken, daarna niks meer.
Ja, daar kan ik ook niet tegen. Ik heb vanmorgen al om half 9 ontbeten, zodat ik daar in ieder geval geen last van kon krijgen..quote:Op maandag 18 juni 2007 12:54 schreef Beroepsgokker het volgende:
eten is al helemaal funest voor het hardlopen! En in 45 min is je eten nog niet volledig verteerd.
als je horloge waterdicht is dan zou ik em op sturen naar polar. dan krijg je em ook weer waterdicht terug met nieuwe batterij. daar waar ze polar verkopen kunnen ze je wel helpen.quote:Op maandag 18 juni 2007 11:58 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik zou gewoon naar een horlogewinkel gaan, die kunnen alles
En steken in je zij, die gaan vanzelf over en dan heb je ze nooit meer, mooi vooruitzicht he![]()
Mijn tip: Als je niet rent zoveel mgelijk lucht er bij laten (op slippers lopen) en goed aftapen bij t rennen. Ik negeer blaren meestal gewoon, maar soms kunnen ze erg pijnlijk zijn. Het belangrijkste is denk ik nog dat je goede (lekker strakke) hardloopsokken hebt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:13 schreef Viking84 het volgende:
Wat doen jullie hier met blaren? Die van mij speelt steeds weer op tijdens het lopen. Moet ik nu even stoppen met lopen tot 'ie over is, of is die blaar behandelbaar?
Zijn ook genoeg mensen die jarenlang op hun schoenen lopen. Maar ik vind 90% wel erg veel.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 23:13 schreef Jojogirl het volgende:
[..]
90%?! Dat is wel veel. Dat betekent dat er dus ook heel veel mensen snel weer mee stoppen.
Maar ze hielpen me inderdaad keurig en ik heb nu goede schoenen na wat passen en videoanalyse. (was nog niet zo makkelijk: ik weeg teveel (--> dus herenmodellen) en heb maat 40 (vrij klein voor een herenmodel) Vanavond uiteraard de schoenen meteen uitgetest en het voelt nu na het lopen een stuk beter dan de vorige keren met m'n "foute" schoenen. Volgende keer alleen nog m'n veters iets minder strak dan ik ze nu had.
aftapen werkt inderdaad in mijn geval vaak erg goed. Zoveel blaren heb ik niet meer, ergens is het ook het resultaat van irritatie of iets dergelijks. Dus misschien even kijken waar het aan ligt, sokken of schoenirritatie. Je kan goede hardloopsokken kopen, die hebben geen naden op de voetzone waardoor dat soort irritatie al onmogelijk is. Als het schoenen zijn moet je even kijken of het komt doordat je ruimte vrij hebt, of doordat je te weinig ruimte hebt voor je voet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 06:13 schreef Viking84 het volgende:
Wat doen jullie hier met blaren? Die van mij speelt steeds weer op tijdens het lopen. Moet ik nu even stoppen met lopen tot 'ie over is, of is die blaar behandelbaar?
Zondag toevallig die van Roosendaal?quote:Op woensdag 20 juni 2007 11:55 schreef jde_kok het volgende:
Gisteren een lekkere heftige training gehad. Met de hoogste groep meegeweest en dat was te merken, al was het de rustweek. Donderdag weer lekker een rondje van 18km hollen op het gemak en dan is het zondag de beurt aan mijn 2e halve marathon. Ik ben benieuwd of ik hem nu pijnvrij kan uitlopen. Ik ga niet voor een tijd, maar om lekker te lopen. In Valkenswaard eind dit jaar wil ik proberen om 1:35 te gaan lopen op de halve...
Ik ga er zelf ook vroeg zijn, dus kom je wel gezelschap houden bij het studeren. Overigens hoef ik mezelf geen zorgen te maken, er zijn 120 startnummers voor de 5 en 328 voor de 10 overquote:Op vrijdag 22 juni 2007 11:43 schreef annoh het volgende:
Nou, de kater valt mee, dus ik keek even op de site van midzomernachtcross. Blijkt dat er nog maar 30 startnummers zijn voor de 5 km vrouwen. De nainschrijving start om 1900, maar de race pas om 20.55. Wat zal ik doen? Ik ben geneigd om gewoon om 1900 daar al te zijn en dan nog maar 1.5 uur te gaan zitten studeren in dat café daar![]()
quote:Op zaterdag 23 juni 2007 07:46 schreef Cutie het volgende:
Gefeliciteerd Grumpey!
Doen er morgen nog ladies mee aan de Ladiesrun in Rotterdam?
Ik had 19:54, dat is absoluut veel langzamer dan ik verwacht had, omdat ik twee weken terug op de 5,2 km van de VUloop nog 18:06 liep, dus flink veel lager.... 15,7 km/h. Maar ik denk dat het ook wel erg kwam door de plassen en de heuvel in het parcour waardoor het best lastig was om snelheid vast te houden. Ach, het gevoel was wel goed, het liep lekker, en ik weet dat er niet meer inzat (had niet voor niets de 5 gekozen ipv de 10quote:Op zaterdag 23 juni 2007 15:31 schreef annoh het volgende:
@Grumpey: tevreden met je tijd? Hoop dat jij ook niet verkouden bent!
Bummer dat het tegenviel! Maar inderdaad die plassen modderglijbanen doen je tijd natuurlijk geen goed. De 25ers komen in zicht! De volgende mogelijkheid tot een 5 is wel pas weer in najaar, ik ga nu alles op alles zetten om die halve marathon in oktober te tackelenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Ik had 19:54, dat is absoluut veel langzamer dan ik verwacht had, omdat ik twee weken terug op de 5,2 km van de VUloop nog 18:06 liep, dus flink veel lager.... 15,7 km/h. Maar ik denk dat het ook wel erg kwam door de plassen en de heuvel in het parcour waardoor het best lastig was om snelheid vast te houden. Ach, het gevoel was wel goed, het liep lekker, en ik weet dat er niet meer inzat (had niet voor niets de 5 gekozen ipv de 10).
Maar annoh, 7e joh!En die 26:10 kan veel lager nog, want dit parcour was alles behalve ideaal voor een PR, dat kan echt een minuut schelen nog!
ohja, dat was ik vergeten te zeggenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 18:27 schreef annoh het volgende:
EDIT: Ik zie dat je met je VUlooptijd 1e was geworden.![]()
Ja maar ik bedoel dus dat als je bij de midzomernachtcross je VUlooptijd had gelopen je ook 1e was geworden! Maar dan zonder subcategorieën! Nr 1 was namelijk 3 seconden langzamer.quote:Op zondag 24 juni 2007 12:22 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ohja, dat was ik vergeten te zeggen. Mijn 1e winst ooit
(alhoewel het wel ongeveer 25 subcategorieeen waren waardoor er maar een stuk of 30 in mijn categorie zaten
)
oh wacht, op die manier....haha, grappig!quote:Op zondag 24 juni 2007 12:48 schreef annoh het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dus dat als je bij de midzomernachtcross je VUlooptijd had gelopen je ook 1e was geworden! Maar dan zonder subcategorieën! Nr 1 was namelijk 3 seconden langzamer.
Dat gaat me vader niet leuk vinden.. die ziet nu in het warme Zuid Frankrijk.. Straks maar even hem bellen of ik hem heb moet inschrijven.quote:Op zondag 24 juni 2007 13:31 schreef jde_kok het volgende:
Nog mede-FOK'kers die meedoen met de zevenheuvelenloop van 18 november. Inschrijving is gelimiteerd dus wees er snel bij. Ik heb me gisteren ingeschreven.
http://www.fortiszevenheuvelenloop.nl
Netjes hoorquote:Op zondag 24 juni 2007 14:23 schreef Jojogirl het volgende:
Woei ik heb de 3km van de Ladiesrun in 1 keer uitgelopen en dat vond ik best knap van mezelf aangezien ik nog nooit langer dan 7 minuten achter elkaar gelopen had.Ik ben dus helemaal blij met mezelf. Tijd weet ik nog niet. De 6.5 km startte een kwartier na ons en de klok bij de finish stond al op de tijd voor de 6.5 km. Maar als die netjes een kwartier na ons is gestart heb ik er een minuut of 18-19 over gedaan en ook daar ben ik erg blij mee.
Echt apart dat je in een wedstrijd zo anders loopt dan in een gewoon rondje alleen.
ik ga me ook inschrijvenquote:Op zondag 24 juni 2007 13:31 schreef jde_kok het volgende:
Nog mede-FOK'kers die meedoen met de zevenheuvelenloop van 18 november. Inschrijving is gelimiteerd dus wees er snel bij. Ik heb me gisteren ingeschreven.
http://www.fortiszevenheuvelenloop.nl
@jojogirl & babbel1; goed gedaan. Die evenementen zijn inderdaad leuk en verslavend!quote:Op zondag 24 juni 2007 17:13 schreef Babbel1 het volgende:
Ik ben 39ste geworden van de 312 met 37:58 over 6,5km
![]()
Vooral de laatste keer omhoog naar de Willemsbrug vond ik wel zwaar, maar gelukkig stond daar een sponzenkraamHet was mijn eerste wedstrijd, ik was echt heel nerveus ineens, maar ik vond het zooo gaaf! Ik stond te praten met een paar mensen voor de start en volgens mij waren er best veel mensen die ook voor de eerste keer aan een wedstrijd meededen. Echt zo tof, volgens mij werkt dit verslavend
Fijn dat het bij jou ook goed was gegaan, jojogirl! Ik heb nog even staan kijken bij de warming-up van de 3km, maar ik zag geen bekende gezichten. Ik had nog even in je fotoboek gespiekt![]()
Volgende poging: 9 september, 10km!![]()
Zet m in je sig!quote:Op zondag 24 juni 2007 21:17 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Zo, vandaag 23 km gelopen
Zie m'n site
..ik vind verdwalen het leukste wat er is..word je nog eens verrast. Regen=ook fijn, veel zuurstof en je wordt niet zo warm.quote:Op maandag 25 juni 2007 13:55 schreef annoh het volgende:
Als je bij de vrouwen binnen het uur loopt is dat (voor een beginneling) prima. Ik ben ook een amateurvrou (haha) en heb vorige week de 10 km in 54.38 gelopen, en daarmee was ik 38e van de 120 vrouwen. Bij die loop kwam de laatste binnen op 1.21, de snelste liep 39.03. Als je een beetje goed getraind bent hoef je je absoluut geen zorgen te maken.
Ik heb net een duurloop achter de rug van 1.08, in de regen! Na een half uur viel mn mp3 speler ook nog eens uit, en moest ik zonder muziek lopen. En ik was ook nog verdwaald Gelukkig was dat allemaal helemaal niet zo erg, ik heb echt heerlijk gelopen!
Heb je een katoenen t-shirt? Heb wel eens gehoord dat dat behoorlijk kan schuren wanneer je veel zweet. Misschien is het dan verstandig om een 'dry-fit' tshirt te kopen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:16 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Vandaag een potje vaseline gekocht voor de zere tepeltjes. De dames van de Etos keken toch wat vreemd
waar koop je die?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 23:27 schreef Freeflyer het volgende:
al eens aan tepelpleisters gedacht?
werken perfect
Lijkt me duurquote:Op woensdag 27 juni 2007 11:23 schreef Freeflyer het volgende:
ik heb ze bij de runningcenter gehaald.
och, ik draag ze alleen bij wedstrijden wanneer het warmer is dan 20 graden, anders heb ik ze niet nodig dus dat valt wel wat meequote:
Het moet allemaal niet veel gekker worden.quote:Op woensdag 27 juni 2007 15:02 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
och, ik draag ze alleen bij wedstrijden wanneer het warmer is dan 20 graden, anders heb ik ze niet nodig dus dat valt wel wat mee
ducktape kun je ook gebruiken natuurlijk
ach je wil niet weten waar ducktape allemaal goed voor is.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:34 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Het moet allemaal niet veel gekker worden.![]()
Laten we het maar bij hardlopen houdenquote:Op woensdag 27 juni 2007 19:16 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
ach je wil niet weten waar ducktape allemaal goed voor is.
Ik had het steeds over hardlopen hahaquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:24 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Laten we het maar bij hardlopen houden![]()
Nee hoor. Ik loop nog wel, alleen wat kortere afstanden (sprints etc). Ik zag wel een leuke loop voor de hardlopers die van het klim en het mulle zand loop houden..quote:Op zondag 8 juli 2007 11:53 schreef annoh het volgende:
Zo, zijn we allemaal zo lui, of hebben we gewoon geen zin om over het hardlopen te schrijven? Voor mij geldt dat eerste, of tenminste, ik heb mijn prioriteiten een beetje verkeerd gesteld deze week. Maar vanavond ga ik weer op pad, ik moet natuurlijk wel even goed trainen voor mijn 10 km in Berlijn, op 4 augustus![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |